Ik laat standaard altijd mijn wagens tunen.
Dit is nu mijn 3e 5-serie en bij geen enkele al problemen gehad. Ik rij em altijd wel netjes warm, sneller dan moet op onderhoud etc..
maar... ik zou echt niet meer standaard willen aangezien ik vrij sportief rij of toch een redelijk koppel wil hebben op lagere toeren.
Ik had altijd diesels gehad, en nu dan een 530e. Standaard was dit wel al leuk om mee te rijden maar ik had opnieuw hetzelfde gevoel, je voelde dat hij de capaciteit niet volledig benutte.
Dus maar naar de tuner.
Op papier: 252pk en 420Nm
Testbank run: 293pk en ergens in de 480Nm
Na de tuning stage 1 BINNEN de marge: 398pk en 596Nm.
Ik dacht, dit kan niet, want ik was 1 van de eerste, maar rij nu al meer dan een jaar rond en het is en blijft echt een geweldig gevoel. Het koppel heb ik beschikbaar vanaf 1150 toeren en dan voor een benzine is.... mmmmm
Ik laat bv. een Audi S4, BMW 340i, E55 makkelijk achter. Een M2 komt niet over me tot 150/u.
Dus het is echt wel erg leuk in die auto. Ook op lagere snelheden is het echt comfortabel rijden omdat je direct iemand voorbij kan.
Dus, als je beetje weet waar je mee bezig bent kan je weinig verkeerd doen met het tunen en heb je echt wel voordeel er van. Maar niet koud alles af of onderhoud skippen.
Never ever financial advice...