Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:41

royhoi

-

Bmw bij de detailer neer gezet 👌

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.net/upload-image/2020/01/27/6C6E6C3E-860F-4339-885E-CDB1BC9700CF.md.jpg

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
In mijn optielijst is het inderdaad de XT1 Individual

Lijkt me dat bij die G21 ook alleen het instrumenten cluster bekleed is? en niet het hele dash?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
--MP-- schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Getinte ramen ben blij van dat ze er niet op zitten. Vind ik persoonlijk niet mooi.
De rest van de opties zit er eigenlijk ook wel op, dus ja ook stuurwiel verwarming ;)

Als ik hem zelf nieuw had besteld dan denk ik ook dat ik van veel opties de prijs te hoog had gevonden ten opzichte van de meerwaarde. Maar bij een gebruikte auto is het wel leuk dat het er allemaal op zit. Zeker omdat je dit maar heel beperkt terug ziet in de prijs.
Dat is het mooie als iemand anders zich al heeft uitgeleefd op de optielijst. Ik heb er van alles op zitten dat ik zelf niet had besteld, maar nice-to-have is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Leren dash kwam er bij mij bij ivm blauwe stiksels in de stoelen etc. Al weet ik eerlijk gezegd nieteens zeker of het echt leer is? :D ;
[Afbeelding]
Oogt wel erg fraai overigens, nut heeft het totaal niet verder.
Ziet er wel tof uit ja! Die start knop naast de gearshifter beetje wennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Startknop naast je stuur (F30) was ook wennen, eerlijk gezegd was ik daar met een paar dagen aan gewend. Fout welke ik nog wel eens maak dat ik op "vorige/volgende track" klik op het stuur, in plaats van volume harder / zachter, begint mijn podcast weer vanaf 0 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Laatst online: 16-09 10:32
Blijft een fraai ding, die nieuwe 3. Zo jammer dat in een 3 geen comfortstoelen te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Sportstoelen zijn echt top imo, maar ik ben klein en heb geen rugklachten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:28:
Het is ook geen echt leder, maar sensatec.
Ik heb deze ook en het geeft toch wel een visuele upgrade.
Sensatec is standaard in bijv. een X1 of X2. Individual is echt leder voor alle componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:41
Pepppie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Sensatec is standaard in bijv. een X1 of X2. Individual is echt leder voor alle componenten.
Bij de 530e was het optie hoor.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
BMW M340d is nu officieel aangekondigd.
https://www.autoblog.nl/n...ls-sedan-leverbaar-138160

Zie hem nog niet in de NL configurator, maar wel bij onze zuiderburen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UjyTN1b.png
Verschil tussen de 330d xdrive en 340d is daar €17k!
En bij ons is de 330d xdrive standaard al €68.425... de m340d zal hier dus makkelijk over de 80k gaan, wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 20:47
Iemand hier ervaring met het zoeken naar spoken op de K-Bus van een E83 X3? Heb last van random storingen (INPA geeft aan dat er berichten tussen de airbag module en 't cluster verdwijnen) maar als ik er een scope aan hang ziet alles er vrij aardig uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:41:
[...]

Bij de 530e was het optie hoor.
Nee, bij de 530E betrof het alleen de zogenoemde 'instrumententafel' (bovenzijde). Als je de individual-optie koos, werd het gehele dashboard in leder uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Cornholio schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:52:
BMW M340d is nu officieel aangekondigd.
https://www.autoblog.nl/n...ls-sedan-leverbaar-138160

Zie hem nog niet in de NL configurator, maar wel bij onze zuiderburen.
[Afbeelding]
Verschil tussen de 330d xdrive en 340d is daar €17k!
En bij ons is de 330d xdrive standaard al €68.425... de m340d zal hier dus makkelijk over de 80k gaan, wauw!
Dat is best een stevige prijs. Paar duizend erbij en je rijdt een 540dx. Rekening houdend met de restwaarde en het feit dat een 5 nog altijd een divisie hoger is dan de 3 lijkt me dat een zinvoller investering.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

robhof

Lembongan view

Tortelli schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:33:
Sportstoelen zijn echt top imo, maar ik ben klein en heb geen rugklachten oid.
Lang, 1.97 m, wel rugklachten en ook superblij met de sportstoelen in een F20, F30 en een E90. Maar iedereen is anders gebouwd, dus het blijft uiteraard persoonlijk. Zo vond ik de (sport)stoelen in een X1 (F48) veel te klein en in de Audi A3 sedan ook. De sportstoelen in de huidige A5 (/A4) zitten daarentegen imho ook heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
plukke schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:19:
Iemand hier ervaring met het zoeken naar spoken op de K-Bus van een E83 X3? Heb last van random storingen (INPA geeft aan dat er berichten tussen de airbag module en 't cluster verdwijnen) maar als ik er een scope aan hang ziet alles er vrij aardig uit. :?
Je zou eens kunnen kijken op YT naar het kanaal 'DiagnoseDan'. Dat is een Nederlander die uitvoerig de diagnoseproblematiek bij auto's beschrijft. Hij doet heel veel BMW's en geeft goede tips hoe fouten te zoeken, want zeker random storingen zijn erg lastig op te lossen (gaat hij ook op in). Hij lost veel problemen op waar andere garages gewoon niet meer uitkomen.

Hij zit met zijn bedrijf in Mijdrecht (no affl.) en je zou ook eens langs kunnen gaan als je het echt niet kunt vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 28-01-2020 08:09 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Heeft er iemand ervaring met gasveren van een achterklep van een E61 die zwaar open gaan? We hebben deze in april 2018 vervangen door originele gasveren. Maar nu gaat de klep al weer heel erg zwaar open. Elke 2 jaar nieuwe gasveren vind ik wat prijzig (€110 per paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 20:47
elmerblues, thanks voor de tip! Ik ga eens kijken wat hij voor me kan betekenen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Ik heb wat leuks gekocht :)
Bilstein set voor rondom in combinatie met Eibach veren voor de E46

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/da428b5889733f62e1502b07ad7c315f.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door joshje op 30-01-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Onlangs heb ik een BMW laten importeren uit Duitsland. Deze is voorzien van iConnect(?) als ik nu kijk op de website (https://www.bmw-connecteddrive.nl/app/index.html) dan het VIN invul wordt er redirect naar Duitsland. Ook de app (op iPhone) crasht wanneer ik de VIN probeer toe te voegen.

Weet iemand hoe dit het beste aan te pakken is? Langs de dealer? Gaat die zomaar helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Oid schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:49:
Onlangs heb ik een BMW laten importeren uit Duitsland. Deze is voorzien van iConnect(?) als ik nu kijk op de website (https://www.bmw-connecteddrive.nl/app/index.html) dan het VIN invul wordt er redirect naar Duitsland. Ook de app (op iPhone) crasht wanneer ik de VIN probeer toe te voegen.

Weet iemand hoe dit het beste aan te pakken is? Langs de dealer? Gaat die zomaar helpen?
Contact opnemen met de helpdesk van BMW Nederland. Zij zullen er dan voor gaan zorgen dat hij aan het Nederlandse systeem gekoppeld wordt en je het eea gewoon normaal kunt gebruiken. Kan zijn dat het niet direct de eerste keer goed gaat maar ik ben enorm positief verrast door de aardigheid en hulpvaardigheid van de helpdesk toen ik in 2018 tegen hetzelfde probleem liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Dank je wel!

Zal binnenkort eens wat foto’s posten. Is mijn eerste BMW ben erg benieuwd (heb ook niet proefgereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 21:37
Ik ben begin deze maand overgestapt van de F20 LCI naar de F40, beiden 118iA. Ben echt wel positief verrast over de F40. De auto is een stuk stiller, rijdt heerlijk en heeft echt wel wat extra ruimte binnen. Ook de digitale cockpit met zelfstandige Spotify connectie is een pluspunt.

Alleen de automaat kan ik niet helemaal aan wennen. Waar de ZF in S-stand best happig was om in hoge toeren van ±50 naar ±120 kmh door te trekken is dit in de F40 toch wel even een stukje moeilijker. Er wordt bij flink gasgeven veel minder teruggeschakeld waardoor het langer duurt om op toeren te komen. Dat in combinatie met voorwielaandrijving maakt dat je tov de F20 een stukje van het wegtrekgevoel mist. Toch anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Zou er me iemand kunnen vertellen hoe ik RTTI activeer in mijn nieuwe X1? Ik heb zonet 1 euro betaald om voor een maand te proberen. Via de bmw connected app zie ik ook dat RTTI een actieve dienst is, alles lijkt dus ok. Maar als ik kijk in mijn auto op de kaart dan zie ik nog steeds TMC staan links, zou hier niet RTTI moeten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eld0 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:44:
Zou er me iemand kunnen vertellen hoe ik RTTI activeer in mijn nieuwe X1? Ik heb zonet 1 euro betaald om voor een maand te proberen. Via de bmw connected app zie ik ook dat RTTI een actieve dienst is, alles lijkt dus ok. Maar als ik kijk in mijn auto op de kaart dan zie ik nog steeds TMC staan links, zou hier niet RTTI moeten staan?
Het duurt altijd even voordat die services actief worden hè, meestal werkt het na een complete reboot van de auto/iDrive

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FlorisB schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:45:
Ik ben begin deze maand overgestapt van de F20 LCI naar de F40, beiden 118iA. Ben echt wel positief verrast over de F40. De auto is een stuk stiller, rijdt heerlijk en heeft echt wel wat extra ruimte binnen. Ook de digitale cockpit met zelfstandige Spotify connectie is een pluspunt.

Alleen de automaat kan ik niet helemaal aan wennen. Waar de ZF in S-stand best happig was om in hoge toeren van ±50 naar ±120 kmh door te trekken is dit in de F40 toch wel even een stukje moeilijker. Er wordt bij flink gasgeven veel minder teruggeschakeld waardoor het langer duurt om op toeren te komen. Dat in combinatie met voorwielaandrijving maakt dat je tov de F20 een stukje van het wegtrekgevoel mist. Toch anders ;)
Jup zit een compleet andere bak in idd tov de achterwiel aandrijving bak.
Verbaast me niet dat die ook anders aangestuurd wordt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
fsfikke schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Het duurt altijd even voordat die services actief worden hè, meestal werkt het na een complete reboot van de auto/iDrive
Vandaag 12 uur later, zie ik in auto nog steeds TMC staan. Enig idee hoelang dit zou moeten duren? Hoe reboot ik auto/iDrive?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:08
nevermind, lezen is ook een vak. :+

[ Voor 93% gewijzigd door B-lex op 31-01-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Eld0 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:36:
[...]

Vandaag 12 uur later, zie ik in auto nog steeds TMC staan. Enig idee hoelang dit zou moeten duren? Hoe reboot ik auto/iDrive?!
was dat niet de volumeknop 10sec+ ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Eld0 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:36:
[...]

Updaten van de ConnectedDrive services kan ook weleens werken. Verder is het eigenlijk altijd wat al eerder geopperd is; even geduld hebben. Soms 24u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:16

dollyking

duck tape

Eld0 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:44:
Als die nieuw is, heb je toch vanuit de dealer altijd al een jaar? in mijn vorige had ik een life-time subscription, was niet via de dealer.. ik weet niet of het nog steeds werkt. De huidige is er nog niet aan toe, tzt maar weer eens even kijken. verder is die BMW portal niet echt klant/gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

@Eld0 ergens in je navigatie kun je ook switchen tussen tmi en rtti, zal zo even zoeken voor je als ik in de auto zit.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eld0
Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Ik zie nu RTTI staan, duurt dus wel zeker 12 uur alvorens het geactiveerd is. Ik heb ook de optie update van connected drive zien staan, staat wel goed verborgen! 😃
Zonet RTTi kunnen testen, was file op E17 en gaf het direct aan. Alhoewel op de binnenbanen gaf hij later dan Google maps pas aan dat op die bepaalde weg ook file was. stond er dus al in.

Ik heb de remote service ook erbij genomen voor 1euro. Ik zie niet echt een meerwaarde voor deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Het trekt een beetje weg als de auto een tijdje uit staat ja, maar zodra je rijdt is het weer terug. Aan de 'binnenzijde', dus direct naast de grille beslaat het, soms ook in het midden onderin, en aan de 'buitenzijde' zie ik gewoon grote druppels zitten.

Hoe komt dat vocht er dan in? Of beter nog, er weer uit?

EDIT

Even ter illustratie net naar buiten gelopen voor een foto.
De auto is dinsdag gewassen, in de dagen daartussen redelijk normaal gebruikt en gisteravond heb ik van circa 20-21 uur gereden waarvan een groot deel op landweggetjes met groot licht aan.

Nu na de nacht zien ze er zo uit. Het reguliere condens onderin is weg, de plekken aan de zijkant blijven. Ik maak me daar een beetje zorgen over?

Edit 2
Afgelopen dinsdag heb ik hem gekocht/opgehaald. Hij was voor het laatste overschreven in oktober en heeft dus 2-2,5 maand stil gestaan bij de garage buiten. Misschien heeft dat er mee te maken en moet ik gewoon geduld hebben? Heb begrepen dat de lampen 'ademend' zijn, maar vind dit wel erg veel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om hier nog even op terug te komen. Het vocht van foto één (rechterkant auto) was na een aantal dagen verdwenen.

Links, foto twee, gebeurde eigenlijk niks mee. Hier heb ik de föhn een tijdje op gezet (gewoon van buitenaf). De druppels verdwenen daarmee bijna helemaal en dat zette zich om naar een beslagen koplamp over de volle breedte. Toen ben ik een half uurtje gaan rijden met het licht aan. Dat loste uiteindelijk alles op en ik heb het ook niet weer gezien, ook niet na het wassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
Gisteren een BMW 3 G20 besteld:
- Tanzanite Blue II
- Merino Tartufo leather
- M sport pack

Er is nog twijfel over de interieurlijsten:
- Aluminium (mesh effect)
- Edelhoutuitvoering Eiche Maser

Momenteel zou ik voor de Edelhoutuitvoering Eiche Maser gaan. Vraag me af of dat goed met het Tartufo leer zou gaan.. (Vrouw wil geen piano lak)

Vraag me af of iemand deze combinatie heeft of kan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Oid schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:49:

Stuur eens chassisnummer door, kan kijken waar je simkaart geregistreerd is en welke ConnectedDrive diensten je hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stancke op 02-02-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
Tralapo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Het trekt een beetje weg als de auto een tijdje uit staat ja, maar zodra je rijdt is het weer terug. Aan de 'binnenzijde', dus direct naast de grille beslaat het, soms ook in het midden onderin, en aan de 'buitenzijde' zie ik gewoon grote druppels zitten.

Hoe komt dat vocht er dan in? Of beter nog, er weer uit?

EDIT

Even ter illustratie net naar buiten gelopen voor een foto.
De auto is dinsdag gewassen, in de dagen daartussen redelijk normaal gebruikt en gisteravond heb ik van circa 20-21 uur gereden waarvan een groot deel op landweggetjes met groot licht aan.

Nu na de nacht zien ze er zo uit. Het reguliere condens onderin is weg, de plekken aan de zijkant blijven. Ik maak me daar een beetje zorgen over?

Edit 2
Afgelopen dinsdag heb ik hem gekocht/opgehaald. Hij was voor het laatste overschreven in oktober en heeft dus 2-2,5 maand stil gestaan bij de garage buiten. Misschien heeft dat er mee te maken en moet ik gewoon geduld hebben? Heb begrepen dat de lampen 'ademend' zijn, maar vind dit wel erg veel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is helemaal geen probleem. Alle wagens met LED koplampen hebben daar last van. Op de LED koplampen zit er een koelelement om de warmte af te leiden, daardoor zitten er minuscule ventiliatiegaatjes onderaan de koplamp en krijg je met dit weer damp in de koplampen.

Het komt wat vreemd over maar zeker en vast geen probleem! Als er druppels aan de binnenkant zitten, dan is er wél iets verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
GSamson schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:44:
Ik zet m'n geld in op Eiche Maser. Zo krijgt de wagen een warme aankleding icm het Tartufo interieur. De combinatie van de zetels met de middenconsole in Eiche Maser :9~ Alu Mesh komt "koud" over en die indruk wil je niet hebben als je je in je Individual interieur zet...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qidh0Ba.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rscJeYA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
- Tanzanite Blue II
- Merino Tartufo leather
- M sport pack

Momenteel zou ik voor de Edelhoutuitvoering Eiche Maser gaan. Vraag me af of dat goed met het Tartufo leer zou gaan.. (Vrouw wil geen piano lak)

En voor je besteld (tenzij je vorige auto per X datum vervangen wordt), vraag of ze een allocatie hebben. Dealers met een slot in de fabriek die meteen inzetbaar is leveren je auto 2x sneller.

De auto wordt pas gebouwd 1-2 weken ná dat mailtje met “Doe nu uw laatste aanpassingen, deze opties bevelen wij aan!”

Dan sluit de order in de fabriek en worden je parts pas besteld. 3 weken later is je auto klaar. 4/5e week vanaf dat mailtje staat die bij de dealer.

[ Voor 19% gewijzigd door graceful op 02-02-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Tralapo schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:28:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Het vocht van foto één (rechterkant auto) was na een aantal dagen verdwenen.

Links, foto twee, gebeurde eigenlijk niks mee. Hier heb ik de föhn een tijdje op gezet (gewoon van buitenaf). De druppels verdwenen daarmee bijna helemaal en dat zette zich om naar een beslagen koplamp over de volle breedte. Toen ben ik een half uurtje gaan rijden met het licht aan. Dat loste uiteindelijk alles op en ik heb het ook niet weer gezien, ook niet na het wassen.
Ik heb 4 jaar met een 4 GC gereden met LED koplampen en heb dit nooit gezien. Auto stond altijd buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
- Tanzanite Blue II
- Merino Tartufo leather
- M sport pack

Habba habba :*)
Leder is hier alleen chocolade en niet dat meer oranje denk ik. Maar die lijst met beide kleuren, proper hoor. Ook wat kalmer.

Afbeeldingslocatie: https://d2f1iohpdfe94e.cloudfront.net/rails/active_storage/representations/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBbG9CIiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--ca5bfaf4ec38929e94e672042057ddaf1c18991e/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaDdCam9VWTI5dFltbHVaVjl2Y0hScGIyNXpld2s2QzNKbGMybDZaVWtpRGpFd01EQjROVEF3UGdZNkJrVlVPZ3RsZUhSbGJuUkpJZzB4TURBd2VEVXdNQVk3QjFRNkQySmhZMnRuY205MWJtUkpJZ3BpYkdGamF3WTdCMVE2REdkeVlYWnBkSGxKSWd0alpXNTBaWElHT3dkVSIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoidmFyaWF0aW9uIn19--ba340148197755a5b1387718f47d9df13c04a7e0/496.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 02-02-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
- Tanzanite Blue II
- Merino Tartufo leather
- M sport pack

Ik heb ook wakker gelegen van dit soort details. Mijn mening: Eiche maser heeft een wat luxueuze, chique uitstraling. Alu heeft een wat sportievere uitstraling. Bij tartufo gaat het zwart grijze eiche prima, itt tot bijv. bruine houten lijsten wat mijns inziens echt niet kan bij tartufo. Alu kan goed bij bijv. een sportief zwart lederen interieur als contrast waar eiche interieurlijsten het interieur te donker zou maken.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSamson
Iedereen bedankt voor de feedback, we krijgen overal dezelfde opinie!

Bij deze ga ik Eichenberg maser als keuze doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de bluetooth verbinding met mijn E90. Ik heb me al rot gezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Wellicht hebben de Tweakers experts hier nog tips.

Mijn telefoon (OnePlus7) vind de auto wel en is er ook mee verbonden, maar verbinden duurt soms wat langer dan voorheen (tot enkele minuten af en toe). Normaal kreeg ik dan in het midden onderin van het BMW scherm een 'T' te staan. Nu verschijnt die 'T' er niet en is er links onderin 'net zoeken' zichtbaar. De telefoon gaat wel over in de auto, maar ik kan niet opnemen (wel via de telefoon zelf) en ik kan geen nummers bellen.

Soms werkt het tijdelijk wel, maar dit is meestal maar voor heel even. De bluetooth module in de kofferbak heb ik als test omgewisseld naar een nieuwer model (inclusief juist codering), maar ook daar was het probleem hetzelfde. De oude zit er nu dus weer in.

Ik heb recent onder de armsteun de Nokia cradle afgekoppeld. Kan het probleem hiermee gerelateerd zijn?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
En de OnePlus heeft niet toevallig net een update gehad? Klinkt haast meer als bug in het Bluetooth protocol aldaar namelijk. Wel te testen door een andere telefoon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Idrive even updaten naar nieuwe software versie? Lijkt al een foutje door verschillende bleutooth versies ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Tralapo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:19:
En de OnePlus heeft niet toevallig net een update gehad? Klinkt haast meer als bug in het Bluetooth protocol aldaar namelijk. Wel te testen door een andere telefoon te proberen.
Telefoon lijkt het probleem te zijn inderdaad. De Motorola van het werk doet het probleemloos wat ik nu even getest heb.
--MP-- schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:38:
Idrive even updaten naar nieuwe software versie? Lijkt al een foutje door verschillende bleutooth versies ofzo.
Ik zal eens vragen :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
HyperBart schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:50:
[...]

Ik heb 4 jaar met een 4 GC gereden met LED koplampen en heb dit nooit gezien. Auto stond altijd buiten.
Bij mijn M135i in 1,5 jaar tijd ook nog nooit zoiets gezien en mijn auto staat ook altijd buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

Detmer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Telefoon lijkt het probleem te zijn inderdaad. De Motorola van het werk doet het probleemloos wat ik nu even getest heb.

[...]

Ik zal eens vragen :)
Ik heb ook zo wel eens wat quirks gehad met een iPhone, met name bij iOS upgrades.

Na een upgrade kwamen alleen bestemmelingen die ik gebeld had met de auto nog in mijn oproepenlijst-view in de wagen (heel irritant), als ik iemand buiten de auto op kantoor had gebeld stond die er niet tussen als ik de lijst afscrollde in de wagen via iDrive of instrumentencluster.

Ik heb een heel complete en zorgvuldig gedetailleerde contactenlijst, notities, adressen en telefoonnummers en deze allemaal correct gelabeled. Werk, mobiel, thuis etc. Heeft me wat tijd gekost maar heerlijk met Siri of connected devices zoals de wagen
Opeens komen die klasseringen niet meer door. Allemaal ‘algemene’ nummers geworden🤷🏻‍♂️.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 02-02-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Bij mijn M135i in 1,5 jaar tijd ook nog nooit zoiets gezien en mijn auto staat ook altijd buiten.
Het schijnt hoe gek ook, wel degelijk redelijk veelvoorkomend te zijn. Zelfs de garage zei dat toen ik daar mijn zorgen uitte en op internet zijn er ook meer dan genoeg verhalen en foto's van te vinden. In ieder geval van de F31.

In dit geval heb ik 'm een handje geholpen met de föhn en ik heb het daarna ook niet meer terug gezien. Vanaf nu kan ik zelf bijhouden n.a.v. wat het eventueel optreedt, mocht het ooit weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Oid schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:40:
Dank je wel!

Zal binnenkort eens wat foto’s posten. Is mijn eerste BMW ben erg benieuwd (heb ook niet proefgereden)
Afgelopen vrijdag de auto opgehaald. Rijdt erg lekker en soepel.

Gaat om een 225XE, nu kreeg ik in het weekend opeens: Auto tegen wegrollen beveiligen, kan hier niets over vinden op internet. iemand een idee?

Een foto: (niet heel duidelijk :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V7FBGiBKTcA5tYEeolyLL2XH/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Automaat in stand P en handrem erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
McRubz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:54:
Automaat in stand P en handrem erop?
nee nee, dat zou te logisch zijn. wellicht iets met een sensor die stuk is?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:25
Oid schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Gaat om een 225XE, nu kreeg ik in het weekend opeens: Auto tegen wegrollen beveiligen, kan hier niets over vinden op internet. iemand een idee?

[Afbeelding]
Die melding krijg je normaal gesproken als je auto in D of R hebt staan en je deur open doet. Dan springt hij automatisch in de P om te voorkomen dat je uitstapt en de automaat gaat rollen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Bij motor uit springt hij ook vanzelf in P.

Sterker nog, je kan de auto niet eens van zijn plaats krijgen als je zou willen. Contact aan en bak in N lukt gaat niet, motor moet lopen hiervoor.

Dat is echt enorm irritant als je hem in je garage een stukje naar achter wilt duwen. En met motorpech langs de snelweg lijkt het mij ook niet erg handig bij bergen.

[ Voor 32% gewijzigd door elmerblues op 03-02-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Ik ga het eens goed testen. De melding kwam als eerste dat die in P stond en handrem aan. Ga het scenario goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Vragen? zelf even doen, is nog geen 2 min werk. Indien je de optie "software updaten" in je Idrive menu hebt.

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

Daarna ben je wel e.e.a. aan instellingen kwijt helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door --MP-- op 03-02-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

--MP-- schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Vragen? zelf even doen, is nog geen 2 min werk. Indien je de optie "software updaten" in je Idrive menu hebt.

Laat ik die optie nu net niet hebben :( . 2005 model :) . Updaten wordt mij trouwens afgeraden ivm slechte soldeer verbindingen en daardoor mogelijk bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
elmerblues schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:53:
Bij motor uit springt hij ook vanzelf in P.

Sterker nog, je kan de auto niet eens van zijn plaats krijgen als je zou willen. Contact aan en bak in N lukt gaat niet, motor moet lopen hiervoor.

Dat is echt enorm irritant als je hem in je garage een stukje naar achter wilt duwen. En met motorpech langs de snelweg lijkt het mij ook niet erg handig bij bergen.
Er is een sequentie van knoppen om de auto toch in N te krijgen dacht ik voor een bepaalde serie van modellen, maar met mijn F36 is het nooit gelukt.

Ik heb het ooit aan de hand gehad, stilgevallen, gelukkig op een woonstraat maar wel op een kruispunt en als je stil staat (probleem met brandstof) dan is het echt akelig dat je niks meer kan.

Even wat anders. Via een goede vriend heb ik het aanbod gekregen om een heel mooie 325ix uit 1987 over te kopen van hem voor 11K. De auto is in prima staat, onderhouden met aandacht en geen grote aandachtspunten bij hem bekend en daar vertrouw ik 'm ook in, alleen wat roestvorming in de wielkappen wat as we speak al hersteld wordt terwijl hij ook een onderhoud krijgt.

Zijn er nog grote kosten of problemen die nu te voorzien zijn om deze wagen "goed te houden"? Het is naar mijn gevoel een "klassieker in wording" voor zover hij dat nog niet is. Onderhoudshistoriek is ter beschikking, vorige eigenaars met de huidige er bij: 4 waarvan het eerste een oud koppeltje was. Hij is nog zo goed als OEM.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 03-02-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Detmer schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Laat ik die optie nu net niet hebben :( . 2005 model :) . Updaten wordt mij trouwens afgeraden ivm slechte soldeer verbindingen en daardoor mogelijk bricken.
Ah nee, dan is het wat complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Alleen heb je dan meestal een (veel) oudere versie dan je auto al draait, tenzij je nooit met je auto bij de BMW garage komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
MaZo schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:21:
[...]
Alleen heb je dan meestal een (veel) oudere versie dan je auto al draait, tenzij je nooit met je auto bij de BMW garage komt.
Jij gaat ervan uit dat dealers dat soort updates doen? is niet mijn ervaring...

En hoezo veel oudere versie? Waarom zou bmw via zijn website oudere versies verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oid schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik met mijn 2 serie cabrio ook wel eens. Komt vooral voor als ik de Drive inschakel met het portier nog open (of de auto start met het portier open en de automaat in Drive zet). Ook soms met gordels of hellingen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Wat betreft die wegrolbeveiliging @Oid.
Als jij de deur open hebt en geen gordel om, maar wel probeert weg te rijden beveiligd de automaat daartegen. De reden hiervan is voor het geval je toch uitstapt (vergeet in de P te zetten).. Dan zou het vervelend zijn als de auto er zonder jou vandoor gaat :+
(Hier laatst al een keer op werk gehad met een porsche die in de Neutraal stond, maar dus gewoon wegrolde toen de motor uit stond en bestuurder uitstapt :X)

Zodra je je gordel omdoet of de deur dicht dan ga je die melding niet krijgen en kun je gewoon wegrijden (uitgetest op werk).

@HyperBart van de E60/E61 weet ik dat je de die kap bij de pook weg kan halen en dan aan een touwtje kan trekken om hem in de neutraal te krijgen. Laat je dat touwtje los springt ie weer terug in de P (LCI pook) :X
Dit staat overigens in de handleiding, want was het niet van plan zelf uit te testen :P

Handig is anders idd.... Maar zo'n truukje zal ook vast mogelijk zijn bij de F/G serie... Maar zou het niet als dagelijks iets doen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:25:
[...]

Jij gaat ervan uit dat dealers dat soort updates doen? is niet mijn ervaring...

En hoezo veel oudere versie? Waarom zou bmw via zijn website oudere versies verspreiden?
Mijn dealer in ieder geval wel. Bij elke update die ik vooralsnog zelf heb gedownload en wilde installeren kreeg ik de melding dat de reeds geinstalleerde versie in mijn auto nieuwer is dan de versie op USB stick. Ik lees hetzelfde op fora online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
HyperBart schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Er is een sequentie van knoppen om de auto toch in N te krijgen dacht ik voor een bepaalde serie van modellen, maar met mijn F36 is het nooit gelukt.
Met een lopende motor kan je met een bepaalde volgorde van handelingen de auto in N houden als het contact uit wordt gezet. Je krijgt dan die wegrolbeveiliging melding (feitelijk waarschuwt hij dat de auto dan niet automatisch in P springt bij afzetten contact). Je hebt dan ongeveer 15 minuten de tijd om de auto handmatig te verplaatsen, daarna springt hij automatisch weer in P (daarom kan je dit niet gebruiken in een wasstraat o.i.d.).

Maar de motor moet er dus wel voor lopen om hem in die stand te krijgen en dat is ellendig. Want het is wel een dingetje als je motorpech krijgt. Bij de F3x modellen is dit alleen te overriden middels een bout op de bak in (of uit, weet ik even niet meer) te schroeven. Helaas moet je daarvoor dus onder de auto zijn. Dat valt nog niet mee met een M-sport verlaging kan ik je vertellen.

Nu heeft de 2 serie vanwege de voorwielaandrijving een andere bak, dus wellicht gaat het daar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

--MP-- schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Ah nee, dan is het wat complexer.
De telefoon van 't weekeind maar eens een bluetooth reset gegeven. Het schijnt dat de OP7 vaker problemen geeft. Vanochtend werkte het, nu maar hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
Detmer schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:44:
[...]

De telefoon van 't weekeind maar eens een bluetooth reset gegeven. Het schijnt dat de OP7 vaker problemen geeft. Vanochtend werkte het, nu maar hopen dat het zo blijft.
Wat is een bluetooth reset? ik heb een OP6, maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

spank_mojoo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:05:
[...]

Wat is een bluetooth reset? ik heb een OP6, maar kan er niets over vinden.
De uitleg is wat langdradig en meh, maar helpt wel: YouTube: OnePlus 7 & 7 Pro | Fixing Bluetooth Connection Issues

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
sneakpeaks van de nieuwe 4 serie.

Veel gedoe om de nieren, maar ik vind het er wel heel dik uitzien hoor!

Afbeeldingslocatie: https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2234032&d=1580933458
Afbeeldingslocatie: https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=2234033&d=1580933458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Eiche Maser in mijn G21 zitten, kan wel wat meer foto's maken als je wil. Heb geen echt goeie foto's naast de gene die ik al eens eerder gepost heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ozACcqsje5T3ir93TgkSiLg4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U2zq00L4SL4HphwEqrbEdMo7/thumb.jpg
Tortelli in "Het grote BMW-topic #14"
Tortelli in "Het grote BMW-topic #14"

Combinatie kan perfect volgens mij. Het standaard interieur heeft maar een raar vervelend druk patroontje imo. Verkoper raadde mij Eiche Maser aan waar ik zeer tevreden mee ben.
Heb nog getwijfeld aan een leerkleur zoals jij geselecteerd heb (niet individual) maar was bang dat het niet helemaal lekker zou matchen met mijn Portimau blauw exterieur.

[ Voor 31% gewijzigd door Tortelli op 06-02-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Cornholio Hmmmm, moet mn mening over de nieuwe 4 toch wel iets bijstellen na het zien van deze foto's. op de renders vond ik het niet geweldig tot nu toe, maar dit ziet er al beter uit.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
GforceNL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:01:
@Cornholio Hmmmm, moet mn mening over de nieuwe 4 toch wel iets bijstellen na het zien van deze foto's. op de renders vond ik het niet geweldig tot nu toe, maar dit ziet er al beter uit.
Het lijkt wel een Audi......en de rand die ze om die grille plaatsen tegenwoordig is nog niet zichtbaar, dus ik wacht nog even af.

BMW weet het tot nu toe iedere keer voor elkaar te krijgen om het dan in het finale model toch volledig te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, achter het stuur zie je die grill toch niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Beam87 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:16:
[...]
BMW weet het tot nu toe iedere keer voor elkaar te krijgen om het dan in het finale model toch volledig te verpesten.
Dat zeggen de ‘fans’ al 30 jaar lang bij de introductie van elk nieuw model :p
Als BMW nu iets op de markt breng wat mensen verwachten is het over twee jaar saai. Ze moeten de grenzen opzoeken om niet stil te blijven staan.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 06-02-2020 21:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Beam87 Ik moest inderdaad ook aan Audi denken bij het zien van de grille. Dit komt denk ik vooral doordat de lijnen in het midden van de gril er niet lijken te zitten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ik vind het niet eens heel slecht. De chromen rand die er waarschijnlijk om heen komt zal wel iets te veel van het goede zijn naar mijn smaak. Maar helaas bepalen die 23 Nederlandse kopers niet langer hoe BMW zijn auto's er uit laat zien. Aangezien het gros van de afzet uit azie etc. moet gaan komen bepaalt de smaak van de lokale koper daar nu hoe auto's er uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
Per jaar worden ongeveer 1200 4-series (coupe en GC) verkocht, dus dat zijn er wel iets meer dan 23. Wordt nog steeds beter verkocht dan de a5.

Hieronder staat een creatieve soep (niet zelf gemaakt) hoe hij dan zo ongeveer moet worden. Tsja... -O- het had zo mooi kunnen zijn als kleine 8 serie, kijk bijv. eens naar de voorkant van de nieuwe Z4, maar helaas...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HZCMpUa3XxP6SHBug8bnAeNt/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door elmerblues op 07-02-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
fsfikke schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:55:
[...]

Dat zeggen de ‘fans’ al 30 jaar lang bij de introductie van elk nieuw model :p
Als BMW nu iets op de markt breng wat mensen verwachten is het over twee jaar saai. Ze moeten de grenzen opzoeken om niet stil te blijven staan.
Ben ik het niet mee eens...de E60 5 Serie, E65 7 Serie, F20 1 Serie pre-facelift, 2 GT/AT, nieuwe 2 Serie sedan, etc...zo maar wat voorbeelden van dingen die niet verwacht waren, maar ook zeker niet iets waar BMW trots op mag zijn wat mij betreft....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Beam87 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Ben ik het niet mee eens...de E60 5 Serie, E65 7 Serie, F20 1 Serie pre-facelift, 2 GT/AT, nieuwe 2 Serie sedan, etc...zo maar wat voorbeelden van dingen die niet verwacht waren, maar ook zeker niet iets waar BMW trots op mag zijn wat mij betreft....
Oeh de E60 en de E65 zijn in mijn ogen juist wel weer modellen die prima oud zijn geworden. Destijds niet maar ondertussen. Ziet er prima uit! Ik zou mij er in ieder geval niet voor schamen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Touchdomex schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:19:
[...]

Oeh de E60 en de E65 zijn in mijn ogen juist wel weer modellen die prima oud zijn geworden. Destijds niet maar ondertussen. Ziet er prima uit! Ik zou mij er in ieder geval niet voor schamen.
De koplampen van de E65...die kijken zo ongelofelijk droevig de wereld in😂....E60 vind ik minder erg dan vroeger, maar wordt iets te vaak gereden door foute types zeg maar...verkeerde velgen, valse M badges etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Beam87 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:22:
[...]

De koplampen van de E65...die kijken zo ongelofelijk droevig de wereld in😂....E60 vind ik minder erg dan vroeger, maar wordt iets te vaak gereden door foute types zeg maar...verkeerde velgen, valse M badges etc
Nou ja wat bij de E65 niet helpt is dat het ding onbetrouwbaar as fuck is.

Verder het imago van een auto heeft voor mij geen invloed op hoe de looks oud zijn geworden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:41:
Even wat anders. Via een goede vriend heb ik het aanbod gekregen om een heel mooie 325ix uit 1987 over te kopen van hem voor 11K. De auto is in prima staat, onderhouden met aandacht en geen grote aandachtspunten bij hem bekend en daar vertrouw ik 'm ook in, alleen wat roestvorming in de wielkappen wat as we speak al hersteld wordt terwijl hij ook een onderhoud krijgt.

Zijn er nog grote kosten of problemen die nu te voorzien zijn om deze wagen "goed te houden"? Het is naar mijn gevoel een "klassieker in wording" voor zover hij dat nog niet is. Onderhoudshistoriek is ter beschikking, vorige eigenaars met de huidige er bij: 4 waarvan het eerste een oud koppeltje was. Hij is nog zo goed als OEM.
Heeft er iemand hier nog wat algemeen advies of bedenkingen bij? Niks is te gek, zit nog wat te beslissen. Het is een zilveren kleur, naar het schijnt geen ‘gemakkelijke kleur’ om te spuiten?

Iemand anders opperde het oldtimer en LEZ verhaal in Belgie. Niet dat ik van plan ben om er mee naar de stad te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Tortelli schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Eiche Maser in mijn G21 zitten, kan wel wat meer foto's maken als je wil. Heb geen echt goeie foto's naast de gene die ik al eens eerder gepost heb:
...

Combinatie kan perfect volgens mij. Het standaard interieur heeft maar een raar vervelend druk patroontje imo. Verkoper raadde mij Eiche Maser aan waar ik zeer tevreden mee ben.
Heb nog getwijfeld aan een leerkleur zoals jij geselecteerd heb (niet individual) maar was bang dat het niet helemaal lekker zou matchen met mijn Portimau blauw exterieur.
Bedankt! Tanzaniet blauw is in het echt wel een stuk donkerder dan op de BMW site staat afgebeeld, denk dat de combinatie wel goed zit. Ik neem zeker wat foto's zodra de wagen geleverd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stancke
Ondertussen mijn nieuwe in ontvangst genomen.

Zelf zou ik hem zo niet configureren (te zwart) maar een gegeven paard...

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DFWCxEF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bdaMZsa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/faZiPX6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zCakC10.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V1kS8B1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZNKu00.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
HyperBart schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:10:
[...]

Heeft er iemand hier nog wat algemeen advies of bedenkingen bij? Niks is te gek, zit nog wat te beslissen. Het is een zilveren kleur, naar het schijnt geen ‘gemakkelijke kleur’ om te spuiten?

Iemand anders opperde het oldtimer en LEZ verhaal in Belgie. Niet dat ik van plan ben om er mee naar de stad te rijden...
Wat ben je er mee van plan? Ik vind het fors geld voor een zo'n oude auto, maar die E30 reeks is blijkbaar flink wat waard. Voor de investering zou ik het niet doen, als je er mee wil toeren vooral doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Stancke schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:03:
Ondertussen mijn nieuwe in ontvangst genomen.

Zelf zou ik hem zo niet configureren (te zwart) maar een gegeven paard...

Zelf geen enorme liefhebber van zwart (zo saai imo), maar G21 kan ik natuurlijk alleen maar positief over zijn ;). Overige specs?. 330i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Tortelli schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Zelf geen enorme liefhebber van zwart (zo saai imo), maar G21 kan ik natuurlijk alleen maar positief over zijn ;). Overige specs?. 330i?
320i motorisatie (Harman/Kardon, LED met uitgebreide functies, Parking Assistant Pack etc.). Goed, binnen 6 weken komt er weer iets anders dus lig er allemaal niet meer wakker van. Alles went...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Stancke schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:18:
[...]

320i motorisatie (Harman/Kardon, LED met uitgebreide functies, Parking Assistant Pack etc.). Goed, binnen 6 weken komt er weer iets anders dus lig er allemaal niet meer wakker van. Alles went...
Waar maak je je überhaupt druk om als je er maar 6 weken in hoeft te rijden :+.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Nog even voortbordurend op de eerdere G22 4 serie discussie, hier heeft een handige Harry de boel iets opgepoetst en voorzien van een chromen grillen, zo zou het dan ongeveer moeten worden. Ik moet zeggen, het valt mij 100% mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MXfK10hUXX8TDbH0IkRwsiKe/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door elmerblues op 10-02-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
De 4-serie wordt een van de weinige auto's waarbij een kentekenplaat mooier staat dan geen kentekenplaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Iemand ooit de “no signal” melding gehad bij een F30/31?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

_Arthur

blub

Probub schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:51:
Iemand ooit de “no signal” melding gehad bij een F30/31?
Jup, eens in de 4 a 5 maanden. IDrive herstart zichzelf 'en klaar'. F31 uit eind 2013. Geen idee welke IDrive versie/firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 10-02-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Oké, thanks! Herstarten kan toch door de volume knoppen samen in te houden?
_Arthur schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Jup, eens in de 4 a 5 maanden. IDrive herstart zichzelf 'en klaar'. F31 uit eind 2013. Geen idee welke IDrive versie/firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 17:05
Hoe kan ik er achter komen of m'n bmw een 4g simkaart heeft of nog een 3g simkaart? Vorige week heeft bmw het 3g netwerk uitgeschakeld en hebben de bmw die 3g hadden nu slechts nog een 2g verbinding. Ben nog van plan om het Entertainment Online aan te schaffen, maar wil dan wel zeker zijn dat m'n auto van het 4g netwerk gebruik maakt. Het gaat om een 1 serie en is in januari 2018 op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

_Arthur

blub

Probub schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:58:
Oké, thanks! Herstarten kan toch door de volume knoppen samen in te houden?
Geen idee. Bij mij herstart ie automatisch na ~5 seconden op "no signal" te hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Oké, bij mij staat ie heel de rit op nog signal...
_Arthur schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Geen idee. Bij mij herstart ie automatisch na ~5 seconden op "no signal" te hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

elmerblues schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:11:
Nog even voortbordurend op de eerdere G22 4 serie discussie, hier heeft een handige Harry de boel iets opgepoetst en voorzien van een chromen grillen, zo zou het dan ongeveer moeten worden. Ik moet zeggen, het valt mij 100% mee:

[Afbeelding]
Nou, zeker. Vind ik best wel mooi eigenlijk.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:39
Matadores schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:05:
Hoe kan ik er achter komen of m'n bmw een 4g simkaart heeft of nog een 3g simkaart? Vorige week heeft bmw het 3g netwerk uitgeschakeld en hebben de bmw die 3g hadden nu slechts nog een 2g verbinding. Ben nog van plan om het Entertainment Online aan te schaffen, maar wil dan wel zeker zijn dat m'n auto van het 4g netwerk gebruik maakt. Het gaat om een 1 serie en is in januari 2018 op kenteken gezet.
Ga maar uit van 2g. Heb zelf een 6-serie welke in januari 2018 op kenteken is gezet, en de data-overdracht is zo langzaam als dikke stront in een trechter. Zo duurt het laden van de statische kaart met bewolking een seconde of 15. Is sinds vorige week niet sneller of langzamer geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Mijn (geliefde) F20 116i met N13 hield vrijdag twee keer bij hard optrekken in. Ik vroeg me af of dit gewoon de traction control was, dus op de snelweg WOT gegeven in z'n 4. Meteen een missende cilinder die niet meer tot leven te wekken was (ook niet met laten afkoelen enzo).

Auto naar de garage gestrompeld. Ze hebben nu alle vier de bobines en bougies vervangen. Het schijnt vaak voor te komen dat als er een bobine heen is, dat de anderen snel volgen. Dat bij een auto met slechts 72.000 op de teller en 5 jaar oud, lijkt me wel redelijk vroeg.

Totaalbedrag is 564 euro. Auw. :'(
Ik vraag me af of hier nog een stukje coulance bij kan komen, of dat het gewoon "deal with it" is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Volgens mij kan de dealer bij BMW coulance aanvragen, maar dan wel vooraf aan de reparatie.

Vorige week zijn bij mijn 4 de motoren van de elektrische achterklep vervangen, volledig onder coulance van BMW. Nu had ik ook nog garantie van de leverande dealer op de gebruikte auto, maar de dealer gaf duidelijk aan dat hij het nog bij BMW zelf geclaimd had.

Als de factuur er al is, zou ik geen coulance meer verwachten.

Over de discussie dat BMW nu via 2G gaat loopt een petitie:

https://secure.avaaz.org/...w_connecteddrive_naar_4g/

Weet niet of het helpt, maar zelf maar even getekend.
Blijbaar is er in de US hetzelfde gebeurt, en daar heeft BMW wel alles aan moeten passen naar 4G.
Pagina: 1 ... 59 ... 370 Laatste