Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter

aa

In dit topic kun je al je vragen over BMW kwijt en met andere BMW-bezitters praten. Ook Mini-, Alpina-, AC Schnitzer en Rolls-Royce eigenaren zijn hier van harte welkom.

De geschiedenis

Bayerische Motoren Werke

Oprichting

BMW werd in oktober 1913 door Karl Friedrich Rapp gesticht als vliegtuigmotorfabriek onder de naam Bayerische Flugzeug-Werke. Als locatie werd het Milbertshofendistrict in München gekozen omdat dit vlakbij de Gustav Otto Flugmaschinenfabrik lag, een Duitse vliegtuigenfabriek van een zoon van Nikolaus Otto. De vormgeving van het hedendaagse logo is dan ook hiervan afgeleid, het embleem maakte namelijk zijn eerste verschijning in een advertentie waarbij het logo stond afgebeeld op een propeller. Sinds dien gebruikt het bedrijf het welbekende ronde logo. De kleuren, wit en blauw, stammen echter af van de Beierse vlag.

Eerste Wereldoorlog

In 1916 verkreeg het bedrijf een contract om V12 motoren te bouwen voor Oostenrijk-Hongarije. Rapp zocht extra kapitaal en vond dat bij Camillo Castiglioni en Max Friz. Het bedrijf werd omgedoopt tot Bayerische Motoren Werke GmbH. Een te snelle uitbreiding zorgde voor problemen, waarna Rapp het bedrijf verliet. In 1917 werd het overgenomen door de Oostenrijkse industrieel Franz Josef Popp, en in 1918 werd de firmanaam gewijzigd in BMW AG.

In 1922 werd de eerste motorfiets door het bedrijf ontworpen. De motorfiets werd binnen 9 maanden ontworpen en in 1923 gepresenteerd op de motorshow van Berlijn. De motor, ook bekend als de R32, werd aangedreven door een twee-cilinder. Het unieke hiervan was dat het vermogen direct werd afgeleverd aan het achterwiel via een aandrijfas, iets wat in die tijd nog onbekend was. BMW gebruikt deze techniek nog steeds op hedendaagse motoren.

De R 32

In 1928 nam BMW de voertuigfabriek Eisenach A.G. over, waar men de kleine Dixi bouwde. Dit was voor BMW de start als autofabrikant. In maart 1929 produceerde BMW de eerste auto: de BMW 3/15, een afgeleide van de Austin Seven. BMW's eerste echte eigen auto's werden vanaf 1933 geproduceerd. Dit waren meer geavanceerde 6-cilinder sportwagens en sedans. Vooral de 327 sedan en 328 roadster, snelle 2-liter wagens, waren zeer geavanceerd voor hun tijd. Onder meer dankzij deze modellen kreeg BMW een naam als bouwer van sportieve auto's.

Tweede Wereldoorlog

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was BMW een grote leverancier van motoren aan de Luftwaffe en van motorfietsen en andere voertuigen aan de Wehrmacht. Een van de motortypen was de 801, een van de krachtigste motoren in die tijd. Een type zijspan werd ook Wehrmachtsgespann genoemd. Tot 1945 werden er in totaal meer dan 30.000 geproduceerd.
BMW heeft ook onderzoek gedaan naar straalmotoren, en heeft op raketten gebaseerde wapens geproduceerd.

De BMW-fabrieken werden tegen het einde van de oorlog zwaar gebombardeerd. De fabriek in München werd voor het grootste deel verwoest. De fabrieken in oostelijk Duitsland (Eisenach, Dürrerhof, Basdorf en Zühlsdorf) werden door de Sovjet-Unie in beslag genomen. De Sovjets plaatsten de machines naar hun eigen fabrieken over, en gingen de ontwerpen nabouwen. Zo wordt het type "Wehrmacht" heden ten dage nog steeds geproduceerd, in een vorm die slechts beperkte wijzigingen heeft ondergaan. Rusland produceert het type onder de naam Oeral; de Oekraïne onder de naam Dnjepr; en Kazachstan onder de naam Kozak.

Na de oorlog herstelde BMW zich. De onderneming dreef vooral op de bouw van motorfietsen. Daarnaast bouwde men een driewielig 'scootmobiel' in licentie van het Italiaanse Isetta en grote limousines met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. De doorbraak kwam met de BMW 1500 uit 1961. Sindsdien bouwde BMW een indrukwekkend gamma van sportieve sedans en coupés op die leverbaar waren met veel verschillende motoren, wat in de jaren zestig bijzonder was.

Een aantal Klassiekers hiervan waren de BMW 501, BMW 503 en de BMW 507

In 1972 werd het nieuwe hoofdkantoor van BMW afgeleverd, speciaal voor de olympische spelen die destijds werden gehouden. Het ontwerp komt van de Duitse architect Karl Swanzer. Het gebouw heeft de karakteristiek van een 4-cilinder motor. De gedachte hierachter was dat er korte routes moesten komen tussen de ontwikkel en ontwerp afdeling, marketing en sales afdeling etc. Volgens Karl Swanzer beinvloed dit de operationele efficienty. Het gebouw heeft in totaal 22 verdiepingen en biedt ruimte aan ruim 1500 medewerkers.

Het hedendaagse hoofdkantoor in Munchen, Duitsland

Het merk creëerde een nieuw genre met de 323i uit 1977, een relatief kleine tweepersoons sedan met achterwielaandrijving en een 6-in-lijn cilindermotor onder de motorkap. Zoals vele andere automerken zag BMW zich in strijd met de concurrentie gedwongen uit te breiden. Het bedrijf nam in 1994 het Britse Rover over. In 1998 verloor BMW de strijd om Rolls-Royce van Volkswagen, maar kaapte de rechten op de naam Rolls-Royce, die bij Rolls-Royce Aerospace bleken te berusten, voor de neus van Volkswagen weg. Rover bleek een miskoop en werd in maart 2000 in twee gedeelten van de hand gedaan, waarbij BMW slechts de rechten op de Mini behield. In 2002 bracht BMW een pompeuze retro-versie van de vroegere Mini op de markt die wel succesvol is.

BMW kwam met idee van een compleet nieuwe lijn, namelijk BMW i. Een assortiment van elektrische voertuigen met nieuwe technieken, waarbij premium design en het gebruik van duurzame materialen centraal staan. In 2013 werd het eerste voertuig van de nieuwe i lijn gepresenteerd, namelijk de BMW i3. De i3, ook wel bekend als de Megacity vehicle, was het eerste voertuig dat een volledig elektrische aandrijving had. De i3 was speciaal ontwikkeld voor het gebruik in een stedelijke omgeving. In 2014 werd een nieuw voertuig aan de elektrische i lijn toegevoegd, de BMW i8.

BMW nu

BMW onderscheidt zich op dit moment door stijlvol/gewaagd design, luxe en uitstekende rijeigenschappen. Ook hun revival van de Mini heeft menig autofabrikant versteld doen staan! De laatste modellen vind je of prachting of afschuwelijk.

Handige BMW-links

http://www.realoem.com/bmw/ Handige site om BMW onderdelen op te zoeken voor alle modellen!
Wikipedia: BMW - Wikipedia, the free encyclopedia BMW wiki, handig voor interne typenummers en de historie van het merk en dergelijke op te zoeken.
http://bmwfans.info/ Zelfde info als realoem.com, echter makkelijker te navigeren. :)

De modellen

BMW
BMW 1 Serie
BMW 2 Serie
BMW 3 Serie
BMW 4 Serie
BMW 5 Serie
BMW 6 Serie
BMW 7 Serie
BMW 8 Serie
BMW X serie
BMW Z serie
BMW ///M serie
BMW i "New Energy Vehicle"

Mini
Mini Cooper
Mini Countryman
Mini Clubman
Mini Cooper “John Works”

Rolls Royce
RR Phantom
RR Ghost
RR Wraight

Een compleet overzicht van de huidige BMW-modellen kan hier worden bekeken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Zo zien die van mij er uit na 4 maanden. Weet niet of het beginnend roest is dat je ziet of gewoon roestig stof van de schijven.

Woon je dicht bij zee? @Beam87

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:20

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt alsof iemand dit onderdeel heeft geschuurd en dat het niet is gelakt naderhand...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Fototje van mijn 320i 2017 tijdens de zomervakantie onlangs. (beetje tvp :X)

BMW_M3 wijzigde deze reactie 21-09-2018 08:38 (50%)

Signature

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Roest op de remschijven hoeft op zich niks te betekenen, ja het is minder mooi dan zilver/grijs. Maar bij een auto uit 2017 zou zelfs een schijf zonder coating nog niet zo bruin mogen zijn.

Dit zijn Bosch schijven 6 jaar oud (uit m'n hoofd):
20180208_150533 by Chris Hogevonder, on Flickr

Ter vergelijk, dit waren mijn remschijven voor (onbekend merk en leeftijd):
20180214_192951 by Chris Hogevonder, on Flickr
Deze hadden ook ooit zo'n grijze coating, maar was inmiddels volledig verdwenen. Maar daar is wel meer dan jaar en ruim 200.000km overheen gegaan en valt als volledig normaal te beschrijven.

Uiteindelijk zal iedere stalen remschijf gaan roesten. Staal met hoog koolstofgehalte (wat nodig is voor een remschijf) heeft namelijk die eigenschap. Combineer dat met de hoge temperatuur die een schijf kan bereiken en het punt dat ze open en bloot aan de elementen staan en roest is geen vraag meer, hoe goed de bescherming ooit was.

Roest op het naafgedeelte (het trommeltje) beïnvloedt de werking ook niet, het ziet er alleen minder mooi uit.

Laat ik ook m'n BMW maar weer eens showen:
IMG_0686.JPG by Chris Hogevonder, on Flickr

IMG_20180723_180001 by Chris Hogevonder, on Flickr

Dit was afgelopen zomer op vakantie in Noorwegen :)

Inmiddels 21 jaar oud en met 380.000 km op de teller, maar heeft ons zonder noemenswaardige problemen (een verloren knipperlichtlens en logo van een naafkapje) naar midden Noorwegen gebracht en weer terug. En z'n (begrensde) top van 210 km/u haalt hij nog steeds makkelijk 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Yalopa schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:45:
Ik overweeg om volgend jaar een Z3 te kopen. Er zijn er redelijk wat te vinden, dus de prijzen vallen mee.

Mn daily driver is een leasewagen van het werk, bedoeling is om de Z3 als fun wagen te gebruiken, een keertje in het weekend naar zee, een keertje op zomer vakantie in Zwitserland.

Mijn huidige wagens hebben steeds 150-160 PK gehad (3 serie / 5 serie / A4, telkens diesel), en dat vind ik een aangenaam vermogen. Uiteraard is een Z3 wat lichter en kan het dus met wat minder, of is dat een foute redenering?

Kilometerstanden op 2dehands sites variëren, maar ik wil toch niet teveel boven de 100K gaan (denk ik)

Zijn er zaken waar je moet op letten?
Niet specifiek Z3 (geen directe ervaring mee), maar wel wat bij iedere BMW uit die tijd speelde.

Als je olie/vettigheid in de motorruimte ziet, kijk goed of het rood van kleur is en alleen rond de stuurbekrachtiging zit. Zo goed als iedere BMW uit de jaren 90 heeft last van lekkende stuurbekrachtiging en is iets wat normaal is. Zolang de pomp niet zoemt, is het systeem zelf in orde.

@Tortelli
Wat betreft staat van het dak, Z3's zijn inmiddels 20 jaar of ouder, wat voorbij de technische levensduur van een canvasdak is (15 tot 20 jaar staat daarvoor). Dat die niet meer fris oogt, wat zeker bij de goedkopere exemplaren weleens het geval zou kunnen zijn, hoeft dus niet direct iets te betekenen.
Zit er een kap op die er nog als nieuw uitziet, dan is dat juist reden tot gepaste argwaan, waarschijnlijk is die redelijk recent vervangen.

Qua koppel, de 6-cilinders hebben een M52- of M54-motor. Die hebben niet echt heel veel koppel op lage toeren (mijn oude 4-cilinder M43 had meer koppel helemaal onderin). Om weg te rijden moet je echt wel 1500 toeren of meer maken. Maar ze lopen wel heel soepel en zeker een goed lopende M52 trekt de auto vanaf 60 redelijk makkelijk naar z'n absolute top. De laatste generatie Z3's (2.5 en 3.0) hebben de M54, een doorontwikkeling met dubbele vanos. Die loopt nog soepeler.

Het zijn redelijk bulletproof motoren (mijn M52B25 heeft er inmiddels 390.000km op staan), maar kunnen last hebben van olie-lekkages rond het filterhuis en de kleppendekselpakking (verhard door ouderdom). Beiden zijn prima op te lossen. Schommelend stationair is bijna altijd een vervuilde stationairregelaar (redelijk makkelijk op te lossen zonder vervangen) of lek in de balg tussen gasklephuis en luchtmassameter (goedkope reparatie).

Qua potentiële schade's, let goed op de achterzijde. De Z3 heeft een verouderde achterwielophanging (komt nog uit de E30) die erg makkelijk in overstuur te krijgen is en kan daardoor wat tailhappy zijn.

Laat ik hier maar eens wat vaker foto's spammen ;)

afgelopen weekend met wat vrienden/mede E36 eigenaren een mini meeting gehouden:
42342015_1803177576403220_1797459425582120960_o by Chris Hogevonder, on Flickr
uiteraard moet dan de motorkap open om voor de zoveelste keer de verschillen te ontdekken tussen een vroege E36 (1993) en een late (mijn E36 uit 1997) en te verwonderen waar toch die schakelaar en stekker van zijn in de motorruimte (na 7 jaar heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken waarvan ze zijn...)

Ow, en natuurlijk hoe schoon een motorruimte ook kan zijn, ondanks 390.000 km :)
42291133_1803177439736567_5579670320077340672_o by Chris Hogevonder, on Flickr
(waar natuurlijk altijd weer boomblaadjes gevonden worden...)

Inmiddels begin ik alleen wel tegen een vrij specifiek probleem aan te lopen. Steeds meer stekkers breken kapot door ouderdom... Niet omdat ze zo vaak los zijn geweest, maar puur omdat het plastic hard is geworden... En dat gaat wel een uitdaging worden, want vervangende stekkers zijn er wel, maar de juiste stekker vinden is een behoorlijke uitdaging.

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-12 15:43
Het witte bolletje mysterie.

Ik heb een digitaal dashboard en in de actieradius meter verscheen soms een wit bolletje. Het was niet te voorspellen waar en wanneer het witte bolletje opdook op de schaal van de actieradius meter (foto is een voorbeeld):

Dit heeft mij 2500km lang in Duitsland behoorlijk bezig gehouden. Stond niet in de handleiding. Ik werd er knettergek van maar ben er ein_de_lijk achter gekomen. Voordat ik nou vertel wat het is...zijn meer mensen geïntrigeerd hierdoor of is het zo overduidelijk dat iedereen het al weet (in dat laatste geval voel ik mij nogal dom namelijk).

elmerblues wijzigde deze reactie 24-09-2018 16:58 (4%)

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• elmerblues
Arjant2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:04:
@elmerblues Resterende brandstof nadat je je bestemming bereikt hebt? (als je dus bestemming in je navigatie hebt aanstaan)
Zo zou je het ook kunnen interpreteren, bijna dus.
The_MAN schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:37:
[...]

Weinig mysterieus… Hij is wit als je bestemming binnen je bereik ligt, anders wordt ie rood (volgens mij, ben kleurenblind, kan dat rode niet zo goed zien ;))

Hij laat dus zien waar op je actieradius de bestemming zich bevind. Als hij rood is staat hij dus rechts van je actieradius lijn.
Rood? Dat is mij nog niet opgevallen. Maar verder wel goed idd. Het witte bolletje laat de (indien ingevoerd in de navigatie) bestemming zien op je actieradius meter.

Dus stel je kunt volgens je actieradius meter 600km op een tank rijden, en je voert een bestemming op je navigatie in die 100km uit de buurt ligt, dan staat het witte bolletje op 500km. Zo kan je zien of je het redt zonder te tanken.. volgens mij een undocumented feature, ik kon het nergens in de handleiding vinden.

Maar chapeau, hier is je plaatje :*) :

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:27

Famous

R 400+

To be continued B)

https://tweakers.net/ext/f/XpMJYNN4cW2U0P645yFJP1iL/thumb.jpg

Xbox live: Ghesous

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:21

JoepW

GoT iRacing coördinator

Cyb schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:20:
Ze weten bij BMW de spanning er wel in te houden. De nieuwe BMW 3 serie (G20) staat tussen de modellen: https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge.html

En een productiefilmpje van de G20:
[YouTube: The 3 Series Legacy Continues]
Hier ook al op de frontpage: https://www.bmw.nl/nl/index.html

Maar dit zijn 2 dingen die mij opvielen.
Toch wel lelijk denk ik zo op het eerste gezicht.

En zo te zien geen 'op het dashboard' staande nav (y) , maar gewoon geïntegreerd. Ik heb nog nooit begrepen waarom die 'iPad gewoonte' is ontstaan.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• elmerblues
Als ik nou kijk naar de gecamoufleerde G20 op de bmw site en naar het filmpje dan denk ik dat deze impressie het meest in de buurt komt:

• rspoe
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09-12 09:26

• Famous

Famous

R 400+

:X

https://tweakers.net/ext/f/A0nQcXOXs2DLGmmRwnqYhGML/thumb.jpg

• Famous

Famous

R 400+

Tortelli schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:34:
M240i? :D, import verwacht ik?. Gefeliciteerd, ziet er goed uit!.

BMW Essen zie ik staan, import dus ;)
Gisteravond naar Nederland gehaald inderdaad!
Geen M240i overigens :+

https://tweakers.net/ext/f/7cA50rX6l0m6B8TjP6XpGolO/thumb.jpg

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:29:
Woon zelf in Gelderland, en je ziet idd amper m135/m140’s rijden......
Ik kom met mijn M135i anders vrij vaak in Gelderland, rij regelmatig over de A1/12/30 in de driehoek Amersfoort > Apeldoorn > Arnhem. Sterker nog ik kom regelmatig in Duiven waar jij ook woont aangezien daar mijn ouders wonen :P

Ook maar weer eens een foto van mijn auto, gemaakt in Juni tijdens een tocht door Toscane :)

FabiandJ wijzigde deze reactie 27-09-2018 02:45 (46%)

• elmerblues
Tijdje terug hadden we het hier over de surroundview mogelijkheid in de connected app (dus zichtbaar op smartphone), en dat alleen de nieuwe 5 en X3 die optie hebben. En kijk nou eens wat er in de connected drive portal beschikbaar is voor mijn 4:

Wellicht dat dit nu ook op andere auto's met surroundview beschikbaar is. Wel beetje jammer dat het geld kost, het is gratis op de 5 en de X3 -O-

elmerblues wijzigde deze reactie 27-09-2018 10:49 (16%)

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Nieuw topic, dus pics :9 Na een paar jaar een E36 cabrio (318i) te hebben gereden heb ik nu sinds een paar maanden een E46 328i sedan. Erg tevreden so far, het is een heerlijke cruiseauto, de 6-cylinder in combinatie met automaat is enorm soepel. Ook nog geen problemen of achterstallig onderhoud tegengekomen, dat was met de E36 wel anders in het begin..

• Famous

Famous

R 400+

Verwacht een weekje of 2 tot de platen.

Leer was inderdaad een eis (lastige gezien de vele met alcantara..).

https://tweakers.net/ext/f/g5kBam3lxWe5IY76fMH5A29k/thumb.jpg

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:31
Ik ga helaas mijn BMW weg doen. Ik ga verhuizen naar een appartement in een grote stad. Aangezien ik eigenlijk nooit goede foto's van de auto had gemaakt ga ik er toch een paar met jullie delen. Ik heb er echt een hele boel gemaakt. Onderstaande foto's zijn alleen voor een impressie!

Een optie die weinig E46's hebben is een vol lederen interieur. Dit houd in dat de achterkant van de stoel met leer bekleed is, alsook de midden-tunnel en onderzijde van het dashboard.

DJustin wijzigde deze reactie 28-09-2018 14:19 (7%)

• Famous

Famous

R 400+

Nog even voor de (luxe)platen erop kunnen/mogen..
De beslissing is al wel gemaakt voor stage 1 tuning, zal rond de 415pk en 600nm uitkomen.

https://tweakers.net/ext/f/UqHgpxU590lTrALdAGXcNTAv/thumb.jpg

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:40

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De foto's/renders van de nieuwe 3 zijn al gelekt.

https://www.autoweek.nl/n...tikel&utm_campaign=nuauto

YakuzA wijzigde deze reactie 01-10-2018 10:46 (38%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA

YakuzA

algalid schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:49:
De dashboard layout heeft veel weg van de recent gelanceerde X5 2019. Is de "automaat stick" in het midden verdwenen?
In de meeste renders wel, alleen in de laatste foto daar is nog een stick te zien, zal misschien een optie worden?

YakuzA wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:02 (5%)

PSN

• elmerblues
Dat is de M sport uitvoering, die heeft een andere bumper. Dit is de nieuwe drie met de gewone bumper:

-O- -O-

Ik, met mijn 4, ben blij dat ik niet gewacht heb...vind hem niet echt fraai op het eerste gezicht. Wat een vouwen allemaal!

De sportstoelen zijn wel mooi.

elmerblues wijzigde deze reactie 01-10-2018 13:06 (12%)

• elmerblues
Het is allemaal onder voorbehoud maar dit lijkt mij een soort luxury line uitvoering:

Wat komt die knik bij de achterdeur er raar uit te zien zeg, in chroom dan. En die mistlampen/reflectors zijn net vliegtuigjes. Het is allemaal wel....wennen.

elmerblues wijzigde deze reactie 01-10-2018 14:34 (51%)

• Phusebox
  • Niet online
elmerblues schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Het is allemaal onder voorbehoud maar dit lijkt mij een soort luxury line uitvoering:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat komt die knik bij de achterdeur er raar uit te zien zeg, in chroom dan. En die mistlampen/reflectors zijn net vliegtuigjes.
Barf... dat is echt lelijk.
De koplampen en achterlichten zijn er ook niet echt mooi op geworden, naar mijn smaak dan. Beetje conservatief en dik. Ik kan de dunne ledlijnen die we al een aantal jaren zien meer waarderen dan dit definitieloze dikke blurry gedoe, vooral aan de achterkant dan.

De voorkant, mja, losse vormen die geen geheel vormen, druk, onduidelijk. Nee, kan mij niet bekoren.

Dat ze ook nog steeds niks op die radar hebben verzonnen, bij mijn 1 serie is dat niet al te fraai, maar hier had ik toch wel iets meer effort verwacht.

Ik zie wel potentie in het ontwerp, maar heeft denk ik nog een facelift nodig over 4 jaar...

Meer plaatjes:

Phusebox wijzigde deze reactie 01-10-2018 14:42 (57%)

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:14

• Phusebox
  • Niet online
Ach nee he, zie ik hier nu ook soft touch knoppen?

En die reflectors daar op de zijkant :X

Ik zie nog steeds wel potentie, maar andere interieurlijsten ipv die geribbelde plastic metallic look; die happen uit de bumper voor en achter wijzigen voor de mistlampen/reflectoren en het is al stukken beter.
Oh ja en een wat rustiger design voor het dashboard overall, ziet er erg druk uit IMHO.

Phusebox wijzigde deze reactie 02-10-2018 09:45 (52%)

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:19:
Die chromen rand om de nieren is echt too much.
Dat vond ik in het begin bij de nieuwe 5 serie ook, maar als je het een paar keer in het echt ziet, begin je het te waarderen. Beetje zoals @alexbl69 een paar posts hierboven ook zegt.

• alexbl69
  • Laatst online: 08:31
Vind de cockpit ook wel snel weer veranderd. Heb nu de G32 (cockpit gelijk aan de G30). Deze is toch pas bij de huidige 7 geïntroduceerd?

Dat de temperatuur nu met + en - knoppen gereguleerd wordt in plaats van met een draaiknop vind ik een regelrechte misser. Daarnaast zijn de luchtuitstroomopeningen een stuk kleiner geworden. Ook is de mediabediening naar beneden verplaatst ten faveure van de klimaatcontrole. Ook niet logisch, media gebruik je vaker dan klimaat.

Verder vind ik de nieuwe snelheidsmeter/toerenteller verschrikkelijk. De toerenteller gaat nu tegen de klok in 8)7. Maar wellicht is dat persoonlijk. En misschien is het ook wel aan te passen, hoewel het me niet logisch lijkt dat de toerenteller in de ene layout tegen de klok in, en met de andere layout met de klok mee draait.

iRacing Profiel

• elmerblues
Phusebox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:19:
Die chromen rand om de nieren is echt too much.
Bij de F3x serie is het vervangen van de chromen nieren door zwart glanzende (M performance) exemplaren behoorlijk populair.

Bij de g20 zou het dan als volgt worden:

Wel een aardig alternatief IMHO

elmerblues wijzigde deze reactie 03-10-2018 10:29 (3%)

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:37
Hihi, mooi model-studie-ding-grafbak heeft BMW.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:50
Nog even terugkomend op het onderhoud en de service inclusive optie. Ik heb navraag gedaan wat regulier onderhoud mij gaat kosten. Wat hieronder staat is km afhankelijk, maar dit zijn wel de prijzen die ik ga betalen als de auto om onderhoud vraagt. Als ik naar de offerte kijk, lijkt het me verstandiger dat ik wel service inclusive afsluit. Wat vinden jullie op basis van de offerte? Service inclusive kost 699,- (5jr/100.000km)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09-12 00:31
En hier de foto's:
Geen super kwaliteit, sorry

SjoerdGTI wijzigde deze reactie 07-10-2018 20:08 (66%)

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:21

JoepW

GoT iRacing coördinator

Een paar weken geleden kwam een vriend langs met een redelijk nieuwe 3 serie in dezelfde kleur als ik heb en toen zag ik dat mijn auto toch wel wat dofjes was. En aangezien deze heerlijke rijk uitgeruste E91 325i (2009) nog een tijdje mee moet en mag met een km-stand van 100000 km heb ik 'm maar eens professioneel laten polijsten en in een coating / was laten zetten. Ik heb glascoating overwogen, maar dat werd me afgeraden aangezien er natuurlijk wat lakbeschadigingen op de auto zitten die door glascoating erg zichtbaar zouden worden.
Zie hier het resultaat....

JoepW wijzigde deze reactie 10-10-2018 10:13 (7%)

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:57
Nu het 's ochtends wat kouder is krijgen we weer vocht op de ramen aan de buitenkant, ik deed dan altijd even mijn ramen naar beneden zodat je weer wat kan zien maar in mijn nieuwe X3 is dit het resultaat:

Het lijkt alsof het raam niet netjes langs de rubbers loopt, heeft iemand dit vaker gezien of zal de dealer dit afwimpelen als 'normaal'?

>> Signature?

• Famous

Famous

R 400+

Je ziet toch wel dat ze stock, op andere banken, iets hoger scoren dus ik denk dat de bank prima staat :)

*O*

https://tweakers.net/ext/f/YhUOClkiJrWIPawfrQkI0QM3/thumb.jpg

@MadMarky Nee, van een M140i ;)

Famous wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:09 (6%)

• Famous

Famous

R 400+

jordy2811 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Kun je de volledige kromme ook posten? Ben altijd benieuwd hoe ze die hebben kunnen krijgen. Ben je bij BR performance geweest? Merk je het verschil goed tijdens hard optrekken?
Nee, geen BR performance.
Het rijdt absurd vind ik, moet zeggen dan een M140i sowieso al goed doortrekt.

Loopt ERG hard.

https://tweakers.net/ext/f/ajYAJTBf6GkWvAEp8jaiD9J9/thumb.jpg

Multimedia is ook aangepast, het scherm kan nu tot het vermogen wat de auto echt heeft en is niet meer begrensd :)

Dit is overigens een mix van vooral 95 met 102.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn 5-serie is sinds woensdag bij de garage voor een naar verwachting erg dure reparatie. Ik rijd nu in een leenauto in sommige opzichten nogal Minimaal is.

:')

Een goede grap mag vrienden kosten.

• ChiLLeR
De Nieuwe BMW X7
https://www.autoblog.nl/n...allereerste-bmw-x7-116001

Wat vinden we er van?

>> Signature?

• Onedayflyer682
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10-12 21:00
Nieuwe 2 serie gespot in NL? Tweede foto lijkt meer op een 1 serie overigens.

• Famous

Famous

R 400+

@FabiandJ Plek herken je vast wel :+

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10-12 00:55

duderuud

Sliden is koel

duderuud schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:10:
Mijn M140i heeft zijn eerste beurtje nodig. Olie en filters.

De dealer weet de prijzen wel: €366,-

🤐

Auto heeft nog garantie en om gezeur te voorkomen maar niet naar een BMW specialist...maar man wat een geld...
Update: afspraak afgezegd en een nieuwe afspraak gemaakt bij een specialist.

€212,- voor een eerste (olie)beurt. Dat is meer in lijn met mijn verwachtingen :)
Tomatoman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:51:
Mijn 5-serie is sinds woensdag bij de garage voor een naar verwachting erg dure reparatie. Ik rijd nu in een leenauto in sommige opzichten nogal Minimaal is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:')
Een 1 serie is niet optimaal om op vakantie te gaan met 2 volwassenen, 2 kinderen en een berg bagage.

Maar wie niet sterk is moet slim zijn. Ik heb daarom een kofferset op maat gekocht. En dan kan je ook veel meer meenemen.

duderuud wijzigde deze reactie 17-10-2018 19:30 (48%)

Motor-Forum.nl

• Famous

Famous

R 400+

duderuud schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:50:
Air Fuel Ratio.
Standaard loopt een M140i vrij arm (ongeveer 15:1), een goede tuner zorgt ervoor dat een tune een iets rijker mengsel heeft (rond de 13:1) wat gewoon veiliger is, wel handig met 400+pk en 600+Nm.

(Heeft wel als nadeel dat het verbruik wat hoger is. Maar laten we eerlijk zijn, als je een echt laag verbruik wil, koop je geen M140i.)
Ik heb dat niet specifiek op papier.
Hij is zelf helemaal ontwikkeld en er is overal rekening mee gehouden.
De lambda sensor deed wel even 'lastig' maar dat is nu allemaal goed :)

Verbaas mij wel over het feit dat je al snel vol op het gas kan met enkel achterwielaandrijving.
Had ingeschat dat het een stuk lastiger was om te rijden maar valt goed mee!

Wel mooi dat Sportdisplay nu gewoon met PK's is 8)

• AlexV
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:03
AlexV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:24:
Binnenkort mag ik me ook weer in dit topic melden als trotse bezitter van een knalrode BMW 120iA (modeljaar 2019), met de volgende specs:

Standaard opties

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    No.     Description 
    205     Automatische transmissie
    249     Multifunctioneel stuurwiel
    2VB     Bandenspanningsweergavesysteem
    2VC     Banden reparatieset
    423     Velours matten
    428     Gevarendriehoek en verbanddoos
    493     Opbergpakket
    4AE     Middenarmsteun voor, verschuifbaar
    521     Regen- en lichtsensor
    548     Kilometertacho
    5DA     Deactivering passagiersairbag
    5DC     Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
    698     Regiocodering voor DVD
    6AC     Emergency Call
    6AE     TeleServices
    6AK     ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
    6AP     Remote Services
    6NH     Basis bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting
    845     Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
    868     Nederlandse taalversie
    886     Boordliteratuur Nederlands
    8KA     Condition Based Service
    8R9     Koudemiddel
    8S3     Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)

Toegevoegde pakketten en opties

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
    No.     Description 
    320     Levering zonder typeaanduiding
    420     Extra getint glas achter
    459     Elektrisch verstelbare voorstoelen
    488     Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen
    674     Harman-Kardon sound system
    8TH     Speed Limit Info
    2PA     Slotbouten voor LM wielen
    2VL     Variable Sport Steering
    8TH     Speed Limit Info
    8S2     Alarmsignaal (Intern)

ZE6     Executive
    302     Alarmsysteem klasse 3
    534     2-zone aut.airconditioning
    552     Adaptieve LED koplampen
    5A1     LED-mistlampen voor
    5AC     High-beam assistant
    5DF     Active Cruise Control met Stop en Go functie
    609     Navigatiesysteem Professional
    6WA     Uitbreiding instrumentencluster

ZC5     Comfort Pack
    431     Automatische dimmende binnenspiegel
    465     In delen neerklapbare achterbankleuning
    494     Elektrisch verwarmde voorstoelen

ZP5     Parking Pack
    508     Park Distance Control voor/achter (PDC)
    3AG     Achteruitrijcamera
    5DP     Park Assistant

ZS5     Safety Pack
    430     Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
    5AS     Driving Assistant

7LD     Model Sport Line
    563     Lichtpakket
    255     Sportstuurwiel met leer bekleed
    2DR     16 inch Sterspaak (styling 376)
    481     Sportstoelen voor
    4LV     Interieurlijsten Schwarz hoogglans + accentlijsten Korallrot mat
    A75     Melbourne Rot metallic
    CCL2    Stof 'Corner' Anthrazit/accent Rot

Zo goed als alles erop en eraan, alleen geen zaken van het M-pakket, wat online diensten weggelaten (Google Maps is toch beter dan RTTI) en helaas geen dakraam (maarja duur). Bewust geen leer gekozen, aangezien ik dat zelf niet lekker vind zitten. Helaas is de egaal zwarte stof niet meer verkrijgbaar, dus maar voor een alternatief gekozen. Nu kan het wachten beginnen :'(
Na enkele maanden wachten ben ik sinds gister ook weer officieel lid van dit topic :). De eerste 150 km zit erop en man wat rijdt dit weer lekker. De ConnectedDrive werkt perfect, Spotify integratie heeft nog geen enkele keer gehaperd en de automaat is geweldig. Ik ben tevreden.

Pics or it didn't happen:

• TVH7
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-12 15:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

8 Series cabrio (Convertible) *O*

https://www.press.bmwgrou...-bmw-8-series-convertible

Voor alle mooie high res plaatjes, kon ze helaas niet hier uploaden vanwege de 5MB max upload limit.

TVH7 wijzigde deze reactie 02-11-2018 00:52 (78%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:51
Toch goed om te zien dat ik niet de enige BMW rijder ben met een parkeer ‘tik’..

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Scrtz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:34:
Haha die parkeertik heb ik ook ja en ergert vrouwlief zich mateloos aan, geef er geen zak om. Als het dan wel vrij vol is zoek ik iig altijd een plek uit langs 'fatsoenlijke' auto's en geen krakbak die al onder de deuken en krassen zit want dan weet je ook al genoeg over het type persoon dat er in rijdt..
Hahahaha, oh zo herkenbaar:

Vaste parkeerplek bij de AH XL:

In het zeldzame geval dat ik bij een Intratuin kom sta ik überhaupt ver weg (Nuenen dit geval).

En deze pech kan je hebben als je in hotels komt te zitten. Uiteraard nauwkeurig gecheckt of alles in orde was (dat was het) maar die gasten uit Berlijn 'have some balls':

• _Arthur
Maar heeft die ook dit speeltje?

• sig69
  • Laatst online: 10:07
Zoals beloofd, beneden:

Boven:

8)

• sig69
Dat Brodit spul ziet er wel mooi uit ja. Heb nu eerst even een universele besteld op bol.com voor 4,25. Even kijken of het rijden op die manier bevalt. Zo ja dan gaat er uiteindelijk ook een Brodit in denk ik. Bedankt voor de input allen.
Wel jammer dat ie voor een S7 nog zo dik is:

Nergens voor nodig.

sig69 wijzigde deze reactie 13-11-2018 19:21 (30%)

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-12 21:55
sig69 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:23:
Iemand hier een idee voor een goede telefoonhouder voor in een E46? Ik wil 'm in het ventilatierooster hebben, een zuignap of gaten boren vind ik niks. Ik ben zelf ook aan het zoeken maar er is zo veel te krijgen, wellicht heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaald product. Dat universele spul van 10 euro of minder kan kwalitatief toch niks zijn? Het moet wel een beetje goed vast zitten allemaal. Ik zie ze ook met een magneet, dat lijkt me ook niks?
Geloof mij, @_Arthur en @Radiant : Brodit is the way to go! Ventilatordingetjes blijft ergernis op ergernis, waar Brodit een keurige op maat gemaakte oplossing biedt. Zelf gehad in mijn E46 en 100% tevreden. Enige was, dat er geen geïntegreerde koppeling aan zat, dus eventuele 12 V dien je extern te regelen.
edit: Dat hangt dus af van wat je op die Proclip schroeft. Ik had deze :

Toff wijzigde deze reactie 14-11-2018 16:01 (15%)

• MaZo
  • Niet online
Verrast me dat nog niemand het over de official launch van de nieuwe M340i (xDrive) heeft.

• Bram®
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 06:02
Vraag.

Na een E46 320i full options, een A6 3.2 FSI full options te hebben gereden rijd ik nu in een 2013 F21 118d die behoorlijk karig is maar wel lekker en zuinig rijdt. Ik rij ongeveer 40000km/jaar, vooral snelwegen maar vind het ook leuk om de auto zo nu en dan op een bergweggetje uit te laten.

Ik mis wat handigheden, zoals fijne elektrisch verstelbare stoelen (de standaardstoelen in de 118d zijn een drama om in te stellen) en motorvermogen. Niet in de laatste plaats omdat ik zowel aan opties als motorvermogen met mijn vorige auto's al een beetje gewend ben geraakt.

Bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik speel met de gedachte de 118d nu (in plaats van over 1 tot 2 jaar) de deur uit te doen en een andere BMW te kopen. Afgelopen week zag ik bij Germany Dealer twee BMW's staan die me wel aanspreken.De 125d heb ik gereden, met de 335xd kon op dat moment helaas geen proefrit gemaakt worden.
  • zijn er tweakers die ervaringen met Germany Dealer hebben en dat willen delen? Is het een betrouwbare tent?
  • zijn de 125d en de 335xd een beetje een goede deal? nog tips, zaken waarmee rekening moet worden gehouden?
  • zijn er mensen met ervaringen met de 125d én de 335xd? ruimte is voor mij niet zo relevant, het gaat me meer over de loopcultuur van een zes-in-lijn die ik zo prettig vind. Aan de andere kant: de viercilinder diesel kan ook al heerlijk rustig lopen op snelheid en de zf 8-bak schakelt lekker soepel. Is er in dadelijks gebruik een verschil merkbaar, en is het verbruik ook echt zo verschillend?
Tot slot, toen ik de 118d kocht heb ik overwogen om er een combox in te plaatsen om audio over bluetooth te krijgen, maar ik vond de kosten te gortig. Uiteindelijk heb ik zelf een cheapskate oplossing gemaakt waar ik heel tevreden over ben. Misschien heeft iemand er nog wat aan:
  • 3d-geprinte houder voor de iPhone gekocht voor in de bekerhouder, https://www.shapeways.com/shops/highkoe
  • er een iPad usb adapter ingezet ipv een lightning kabel, zo kan je met 1 connector zowel laden als afspelen. De adapter moest ik bijschaven met een vijl, anders past ie niet. https://www.apple.com/nl/...3-camera-adapter?fnode=91
  • vervolgens een gat geboord onder in de bekerhouder, de adapter aangesloten op een lightning-usb kabel met 12V voeding onder het dashboard. en een goedkope Logitech USB DAC van een gaming headset gebruikt om een audiokabel naar de AUX-ingang in de armsteun te routeren.
Daarmee heb ik dus de iPhone in het zicht, maar niet op een vervelende plek, en kan ik laden en afspelen tegelijk.

• sig69

€ 4,65 en werkt eigenlijk best goed. Niet zo goed als een Brodit natuurlijk, maar het valt me alles mee. Twijfel of ik nog wel een Brodit ga halen, die zijn best lomp en als je telefoon er niet in zit ziet het er niet uit. Deze is lekker klein.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zo, net ook maar even dat Bimmercode geprobeerd, Via E-Sys is altijd zo een gedoe, die app leek wel makkelijk. Maar damn, dat was geen succes :X Veel ECU's geven een foutmelding als ik ze wil coderen, ik heb 1 ECU succesvol kunnen coderen (Seat module). Maar m'n head unit heeft ie mooi gebrickd :( :( Beeld bleef half zwart, half horizontale lijntjes...

In E-Sys ontbrak de CAFD entry van de HU ook -O- Gelukkig via wat geknutsel en backups die ik had de boel wel weer recht kunnen trekken. FSC code van de navi was ook weg dus die vroeg om een nieuwe activatie code. Al met al een hoop gedoe, die €30 ga ik maar mooi terugclaimen >:)

Ik moet hem trouwens nog showen, maar met dit weer is ie zo snel vies dus nog geen foto's gemaakt....
Hier een voorproefje die ik van een buurman kreeg als teken van zijn approval :p

Deze is btw. voor de afwisseling wel helemaal van mij :P Niet van de zaak.

fsfikke wijzigde deze reactie 19-11-2018 00:01 (22%)

DUT Racing

• YakuzA

YakuzA

la_fusion schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:29:
[...]

Maar heb je daar niets van gezien bij het openen van de deur?
Bij het openen sochtends niet opgevallen, als je schuin van boven kijkt dan is het alleen een grijs/zwart vlak waar normaal je cylinder zit. Aangezien je nooit je sleutel gebruikt, maar alleen je afstandsbediening valt het echt niet zo op.

/edit: foto :)

YakuzA wijzigde deze reactie 22-11-2018 13:32 (21%)

PSN

• sig69
Ik heb een grotere auto nodig...

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Creatief zijn :P
http://i64.tinypic.com/mv6kr4.jpg

• Typhone
  • Nu online
@Coenen
Jazeker die komen bij deze:

En de optielijst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
S2AXA BMW LM-velg turbine-styling 452
S2TBA Sport aut. transmissie
S223A EDC
S248A Stuurwielverwarming
S255A Sportstuurwiel leder
S3AGA Achteruitrijcamera
S3ATA Dakreling aluminium glanzend
S3MBA Indiv. exterieurlijn alu. gesatineerd
S316A Achterklepbediening automatisch
S322A Comforttoegang
S323A Deuren Soft-Close-Automatic
S4DZA Interieurleisten Pearl dunkel
S4M5A Individual dashboard met leder bekleed
S4M8A Individual leeslamp achterin
S4NBA Autom.airconditioning met 4-zoneregeling
S4NEA Blow-By verwarmer
S4URA Sfeerverlichting
S4UYA Ski- en Snowboard opbergzak
S4U1A Keramiektoepassing bedieningselementen
S423A Vloermat velours
S428A Gevarendriehoek en verbandspakket
S430A Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
S431A Binnenspiegel, automatisch dimmend
S456A Zitting comfort met geheugen
S488A Lendensteun bestuurder en passagier
S494A Stoelverwarming bestuurder/passagier
S496A Stoelverwarming, achter
S5ACA Grootlichtassistent
S5AGA Waarsch. rijbaanwijziging
S5ALA Active Protection
S5ATA Driving Assistant Plus
S5A1A LED Mistlamp
S5DLA Surround View
S5DPA Parkeerassistent
S502A Koplamp reinigingsintallatie
S508A Park Distance Control (PDC)
S552A Adaptieve LED-koplamp
S6ACA Intelligente noodoproep
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA Real-Time Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6APA Remote Services
S6ARA Internet
S6FVA Online entertainment
S6NRA Apps
S6NSA Comforttelefonie met uitg. smartphone
S6WBA Multifunctioneel instrumentendisplay
S609A Navigatiesysteem Professional
S610A Head-up display
S654A DAB-ontvangermodule
S688A Harman/Kardon Surround Sound systeem
S698A Area-Code 2 voor DVD
P7S1A Modern Line
P7XPA Navigatiepakket Connected Drive
S8TFA Actieve voetgangersbescherming
S8THA Verkeersbordherkenning
S8V1A Sticker

• elmerblues
Phusebox schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:09:
[...]
Hmm wat is de voorwaarde voor SLI? Heb wel rijstrooksignalering (en ACC plus die connected drive camera bij mijn achteruitkijkspiegel) maar geen SLI. Mis ik toch wel, was daar nogal aan gewend.
- KAFAS2 camera (o.a. Lane departure warning, collision warning) idd zichtbaar door dat connected drive bij achteruitkijkspiegel)
- Navi Prof (NBT)
- 6WA or 6WB instrumentcluster (analoog uitgebreid of digitaal, dus niet standaard cluster)

En 8TH SLI moet een leverbare optie zijn (of zijn geweest) op je auto en in je land.

Mocht 1 van bovenstaande niet aanwezig zijn kan je een SLI emulator overwegen, staan op ebay, maar die haalt de speed limit alleen uit de navi en herkent geen verkeersborden. De fabrieks SLI haalt het ook uit de navi, maar als er borden worden herkend hebben die voorrang. Da's dus meer een samenspel.

Ik moet eerlijk zeggen, werkt fantastisch. Bij een 6WB krijg je nog een extra indicatie dat je boven de toegestane snelheid zit, erg cool IMHO:

Retrofit van de fabrieksoptie werkt het beste bij wat recentere auto's, bij wat oudere heb je kans dat je ook de KAFAS2 ECU opnieuw moet programmeren/flashen omdat toen 8TH nog niet leverbaar was..

elmerblues wijzigde deze reactie 29-11-2018 15:31 (10%)

• _Arthur
Koja78 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:49:
Wees blij dat ik het niet "combi" noem :p
Dit is een combi, dus geen idee wat dat met een BMW te maken zou hebben;

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

_Arthur schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:51:
[...]

Dit is een combi, dus geen idee wat dat met een BMW te maken zou hebben;

[Afbeelding]

O-)

PC | BMW Z3 Coupe

• Typhone
  • Nu online
Theimon schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 04:53:
[...]

Ah :F

Dan nog vind ik dat niet normaal. Met wat voor kilometerstand hebben ze je blok uit elkaar gehaald bijvoorbeeld?
Met het blok was niets mis hè. Bij de N62B48 motor (E63 650i) is een bekend probleem dat de rubbers van de klepstelen gaan slijten met verhoogd oliegebruik tot gevolg. De vraag is niet óf dat probleem gaat komen maar wanneer. De revisie set kent dat probleem niet meer. Nadeel is dat het proces zo tergend langzaam gaat dat steeds meer onderdelen eerst vervuild raken met veel (hoge) extra kosten tot gevolg. Tevens loopt er een koelleiding door het blok waarbij de rubbers gaan lekken met problemen tot gevolg.

Dat heb ik preventief meteen aangepakt en toen toch alles open was heb ik alle slijtage c.q. dichtingen/pakkingen laten vernieuwen in het blok. Gigantisch karwei en erg duur maar het blok reed daarvoor ook probleemloos dus een échte noodzaak was er niet.

Vergeet alleen niet dat ik toen 220km enkele reis moest rijden naar Duitsland (dagelijks) en dan heb je het over 2200km per week (exclusief privé km's). Die auto was onbegrensd en gechipt dus net onder de 290km/h was het uit met de pret en die snelheid werd dagelijks gereden. Dan is het absoluut laatste wat je doet beknibbelen op onderhoud of remblokken even 'een maandje uitstellen'.

De eerste 200km zitten er overigens op. Sehr zufrieden! _/-\o_

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09-12 22:50
Plaatjes voor de liefhebber van mijn daily :)

http://i67.tinypic.com/1yv9dl.jpg

http://i64.tinypic.com/bgbmfq.jpg

Ik krijg trouwens deze foto met geen mogelijkheid omgedraaid, doet TinyPic zelf :(

http://i63.tinypic.com/o8uce9.jpg

http://i64.tinypic.com/2pytkyq.jpg

Het enige wat inmiddels verandert is, is dat er tellerringen in zitten (zilver, geen chroom)
En een subtiel ZHP / M-Sport pookje, zat eerst een houten M pook in, maar die is toch eventjes lelijk :+
Houten pookje is voor de liefhebber af te halen in Zeist, zie link ;)

https://www.amazon.ca/Gen...ual-Shifter/dp/B00I5S07V6

Speakerfreak95 wijzigde deze reactie 01-12-2018 16:09 (35%)

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03 20:46
Linksachterin (als je achter de auto staat) zit bij mijn F20 in ieder geval een klep met toegang tot een vak waarin onderin een bak zit met onder andere het sleepoog. Zeg maar achter het achterwiel.

Dit knop links dus.

Moshi wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:27 (35%)

• ChiLLeR
Nieuwe winter sloffen geinstalleerd:

>> Signature?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Beetje rare auto die M850i.

Hij heeft de M in zijn naam, maar is geenzins sportief te noemen. Het is een echte GT, gemaakt voor de autobahn. Wat men bezielde om die M er in te plakken, geen idee.

Snel is hij wel, even niezen en je rijd 220. Maar verder een beetje vreemde auto. Hij is namelijk klein, erg klein van binnen. Ik zit bijna met mijn hoofd tegen het dak en achter mij past niemand. Ik zie niet in waarom ik een 8 zou bestellen, terwijl een 6 meer ruimte lijkt te bieden.

Afwerking heeft aantal missers. Zo is de pook voorzien van doorzichtig plastic waarbij het moet lijken op glas. Zelfs in een Volvo is het van echt glas. Er zitten wat goedkope plastic dingen verder ook in het interieur. En bijvoorbeeld deze knoppen:

https://tweakers.net/ext/f/sLaTZ2aFZnCVOVFSkzG9ZCII/thumb.jpg

Zitten echt schots een scheef, maar wel prominent midden op het dash. Nee, geen enkele goede reden om deze auto te kopen.

Zal dus wel een topper worden :+

• Phusebox
  • Niet online
Winterpoetsbeurt. Ideaal weer...

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

It's mine! 535i, 1999, xenon, dsp audio, m onderstel, pdc, automaat

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• BlackthunderAwf
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-12 19:36
Catch22 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

It's mine! 535i, 1999, xenon, dsp audio, m onderstel, pdc, automaat
Mooie originele bak hoor, die zoeft vast heerlijk over de weg heen met zo'n v8! Vele veilige kilometers toegewenst!

Je oude E34 doet het ook nog prima. Onlangs een lekke radiateur (leek wel door druk uit elkaar gedrukt?) bevalt de auto nog steeds. Blijft toch wel een unieke verschijning naast dat alledaagse spul op de weg en parkeerplaatsen.

http://i68.tinypic.com/2hyl340.jpg

• sham27

Ik had vandaag tijd om eens een rondje te toeren en besloten dat ik de Mergelland route ging rijden. De rit ernaartoe en terug is al 230km, dus aardig wat kilometers gemaakt vandaag. Een erg leuke route om te rijden, zeker voor Nederlandse begrippen. Leuke stuurwegen en genoeg wegen waar je erg sportief ;) kan rijden. Al was het wel erg koud vandaag, wat merkbaar was aan de grip van de 330. Daarnaast een leuke andere omgeving dan waar ik normaliter rij. Zo'n dagje toeren bevalt me wel, dus van het voorjaar maar eens naar de Eiffel met overnachting.

Als afsluiter net op de N11 eindelijk eens een leuke gelijkwaardige stoplichtsprint gehad met een C350h. Ik pakte al snel 2 autolengtes en daarna ging het gelijk op. Boven de 100 liep ik heel langzaam iets uit. Bij 160 hielden we het voor gezien en duimpje naar elkaar (kleine jochies zijn we toch soms). Ik was wel verrast dat ik sneller weg was, had het juist andersom verwacht door het elektrovermogen van de C. Maar wellicht was reactie of grip iets beter. Of stond hij in Comfort stand, terwijl ik snel naar Sport+ had doorgeklikt.

Tijdens de rit zat er opeens V90 achter me die me aardig bij hield, maargoed toen kwamen er paar bochten en was het gedaan voor hem :+

Al met al een leuke dag in de 330 gehad die verder nog super bevalt! :}

• sham27
pjot1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:19:
[...]

Wauw, echt een mooie wagen! Heb je ook foto's van het interieur?
Thanks. Al eens gepost, maar hierbij nog x:

• _Arthur
elmerblues schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:26:
Volgens mij zijn er 2 soorten M sturen bekleding: de zwarte en de donkergrijze, die laatste is van de meest recente bouwjaren. De zwarte heeft idd de neiging om na verloop van tijd glimmend te worden, ik zag het vaak bij occasions. Ik heb dat bij die donkergrijze nog niet gezien.

Die donkergrijze heeft idd vrijwel geen leer structuur, ik vind het zelf nogal 'synthetisch' aanvoelen.
De is de mijne toen ik hem kocht in 2016 (F31, 2013). Dit stuur (en leer) is geheel zwart.

http://image.prntscr.com/image/96a6779f2dbf4cefbb424e7e35da23e3.jpg

• elmerblues
_Arthur schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:47:
[...]

De is de mijne toen ik hem kocht in 2016 (F31, 2013). Dit stuur (en leer) is geheel zwart.

[Afbeelding]
Dit is een recent donkergrijs stuur, je kunt het kleurverschil zien door het te vergelijken met de kleur van de knoppen (die zijn altijd zwart)

elmerblues wijzigde deze reactie 17-12-2018 12:03 (9%)

• Theimon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:45

Theimon

Snapte!?

Al een keer eerder gepost geloof ik, maar dit vroeg de lokale dealer voor een oliebeurt met flush (onderste deel van de offerte):

_O-

Tuurlijk, 2016, maar die prijzen zullen uiteraard niet zijn gedaald in de tussentijd

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• kevintjeb
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10-12 20:01

kevintjeb

www.vandenbroek.dev

Ik heb mijn eerste BMW aangeschaft ! :D
Het is een 116i (2008, e81) met M sport package en nog veel andere opties, die laat ik nu maar even achterwegen.

Nu vraag ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een navigatie systeem wat AVINUSA verkoopt, ook in China zijn er verschillende retailers maar ik heb verder nog geen 'officiële' verkoper gevonden.

Het oogt heel mooi, In ieder geval veel mooier dan wat er nu in zit:

En als ik naar video's kijk (En de specificaties) draait het heel erg soepel. Ik heb momenteel het CCC navigatie systeem, en dat kan heel vervangen worden door bovenstaand systeem. Aangezien ik best wat waarde hecht aan een multimedia systeem :9~ twijfel ik om dit aan te schaffen en in te bouwen.

www.kevinvandenbroek.nl

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LinuX-TUX schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:27:
Heren,

Ben al 2 weken op zoek naar winterbanden. Heb een bekende laten zoeken naar run flat bandjes voor onder mijn 125i, en deze kwam terug met een zacht prijsje van 950 incl stalen velgen. Daar mijn vriendin (van wie de auto is) en ik beide niet zoveel geven om de velgen die bij de wintersloffen komen, gingen we in op dit aanbod.

Helaas helaas, misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om een M onderstel met M remmen ging. (M onderstel volgens een vriend, die het al frappant vond dat er een adaptief onderstel op zat, terwijl het meestal stopt bij alleen een drive-train bij een M-sport en niet echte M variant).
Maar goed, dit is allemaal volgens horen en zeggen, na 2 uur koukleumen afgelopen zaterdag en nog steeds geen winterbandjes rijker, maar besloten om zelf een rondje te gaan googlen. Het lijkt erop dat ik wel de jackpot heb qua prijzen door de uitzonderlijke maatjes.

voor 225 40 r 18
achter 245 35 r 18
[...]
De vragen bouwen alleen maar op. Als een velgen set meer dan 1000 euro scheelt, dan sta ik vast waarom 1000 verschil?
Nu weet ik dat BMW best grote marges pakt, maar zou het zo ver doordraaien? Of zijn die "goedkope" lichtmetalen velgen setjes besmet met slechte kwaliteit en breken ze?
Productiekosten voor BMW zijn heel laag weet ik toevallig (<€100). Ik heb dezelfde maat zomerbanden, voor de winter is 225 40 r18 rondom handiger.

Wat gebeurd er als je op de site van BMW je chassisnummer invult (OMG hoe durven ze! Schoften!!) (https://shop.bmw.nl/INTER...ureGroup_2946782376034952) Dan zie je welke velgen zouden passen. Daarbij hebben ze nu een 15% kortingsactie https://bmw-denhaag.nl/nu-15-korting-op-winterwielen.

Heb zelf net ook winterbandjes gemonteerd :)

_Arthur schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:51:
Het grote Phusebox BMW-klaag-topic #378723

Echt, open je eigen topic ipv deze te verneuken.
Dat is ook mijn wens voor 2019 :)

fsfikke wijzigde deze reactie 20-12-2018 10:55 (5%)

DUT Racing

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 09:56

Nitai

Feels good man

@Phusebox je chassisnummer staat ook gewoon op je kentekenbewijs, kost geen moeite om die door te geven toch? Is net zoals men vraagt naar je kenteken (al ken ik die uit het hoofd).

Ik heb m'n 325i ingeruild (2005) omdat ik elke week bijna motorolie moest bijvullen. Volgens 2 specialisten moest ik m'n oliekleppen laten sealen, toen dacht ik, mooie gelegendheid om een nieuwe tweedehandse te halen!

Dit is hem geworden, een 523i uit 2010. Zeer fijne auto O+

Nitai wijzigde deze reactie 20-12-2018 11:10 (55%)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• z1rconium
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10-12 17:32
Vandaag m'n halogeen lampen (hallo dat is geen lamp) laten vervangen voor Depo versies, stoere sexy lampjes.
Eindelijk een beetje normaal lichtbeeld, de LED bulbs pasten er gelukkig net aan in.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-12 18:25
Omdat ik een nieuwe positie heb ook meteen andere locatie. Waar de bussen minder naar toe rijden ben ik van plan om een nieuwe auto aan te schaffen.

Ik heb het geld er njet voor om een compleet nieuwe te halen. Maar eentje uit 2015 (EURO6) diesel is belangrijk woon in Duitsland. Maak per dag ongeveer 250km heen/ en weer. Dus een comfortabele auto kan geen kwaad..

BMW 318dT Advantage°EURO6

Sonderausstattung:
Audio-Navigationssystem Business, Dachreling schwarz, Innenspiegel mit Abblendautomatik, Klimaautomatik 2-Zonen mit autom. Umluft-Control, Lenkrad (Sport/Leder), Metallic-Lackierung, Park-Distance-Control (PDC) vorn und hinten, Sitzheizung vorn

Weitere Ausstattung:
Ablage-Paket, Advantage, Airbag Beifahrerseite abschaltbar, Airbag Fahrer-/Beifahrerseite, Audiosystem BMW Professional (Radio/CD-Player MP3-fähig), Außenspiegel elektr. verstell- und heizbar, Außenspiegel Wagenfarbe, Außentemperaturanzeige, AUX-IN-Anschluss (AUX-IN), Bordcomputer, Bremsassistent, Check-Control-System, Durchladeeinrichtung (Mittelarmlehne hinten), Dynamische Bremsleuchte, Dynamische Tractions Control (DTC), Fahrassistenz-System: Fahrerlebnisschalter, Farbmonitor (6,5 Zoll), Fernentriegelung Heckklappe, Freisprecheinrichtung Bluetooth mit USB-/Audio-Schnittstelle, Frontscheibe heizbar, Fußmatten Velours, Gepäckraum-Abtrennung (Netz), Gepäckraumabdeckung / Rollo, Getränkehalter, Heckklappenbetätigung automatisch, Heckleuchten LED, Innenausstattung: Interieurleisten Satin-Silber, matt, Isofix-Aufnahmen für Kindersitz, Karosserie: 5-türig, Kopf-Airbag-System hinten, Kopf-Airbag-System vorn, Kopfstützen hinten klappbar, Lenksäule (Lenkrad) mechan. verstellbar, LM-Felgen, Mittelarmlehne hinten, Modellpflege, Motor 2,0 Ltr. - 110 kW 16V Turbodiesel, Multifunktion für Lenkrad, NOx-Speicherkatalysator (BMW Blue Performance), Personalisierungssystem (Personal Profile), Reifen-Reparaturset (Mobility-Pack), Reifendruck-Kontrollsystem, Schadstoffarm nach Abgasnorm Euro 6, Seitenairbag hinten, Seitenairbag vorn, Service-System: Intelligenter Notruf inkl. TeleServices, Sitzbezug / Polsterung: Stoff Move, Sitze vorn höhen-/neigungsverstellbar, Start-Stop-Knopf, Start/Stop-Anlage (Funktion), Steckdose (12V-Anschluß) zusätzlich, Wärmeschutzverglasung getönt
Prijs is €15.900,- nu lees ik in de tekst geen navigatie. Is dit achteraf in te bouwen? Want ik kan nergens aftermarket navigaties vinden voor dit model. Is het deze auto waard dan ja of nee ? Ik ben me nog aan het oriënteren.

• Joshuax8
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:21
Nog geen super goede foto's gemaakt, maar voor een indruk:

Mineral grey high executive sport line met 19" styling 401 velgen, erg geslaagde combi al zeg ik het zelf. :)

Het rode interieur ziet er erg fel uit op foto's maar dat valt alles mee in het echt.

M performance uitlaat zit er ook onder, dus hij klinkt ook geweldig! :9~
Wel even wennen hoe stil het is binnen in de auto na m'n Z4.

Edit: Voor lijst met opties zie https://www.mdecoder.com/decode/f268555

Joshuax8 wijzigde deze reactie 24-12-2018 00:29 (4%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Nee hoor, zelfs al een keer geprobeerd alleen deur open en dicht doen, nadat ik was uitgestapt, en zelfs toen werkte parkeerlicht aanzetten niet. Moet echt de auto afsluiten zodat alles uit gaat, open doen, richtingaanwijzer aanzetten en de auto afsluiten.

En wat betreft naar P springen; in 99% van de gevallen werkt het gewoon, maar soms dus niet. En om nu mijn voet van de rem te halen voordat ik de auto uit zet lijkt me geen optie? Of begrijp ik het verkeerd? Dan moet ik hem namelijk eerst zelf handmatig in P zetten, en is het probleem er inderdaad niet.
Tja je blijft weigeren een keer het boekje in de hand te nemen (of de App, mocht die ook op Android werken)
En dan maar klagen dat niks goed werkt, terwijl het gewoon user error is :p

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een keer de parkeerlichten nodig heb gehad btw, parkeer jij hem altijd half op straat?

fsfikke wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:08 (5%)

DUT Racing

• alexbl69
  • Laatst online: 08:31

Sambal bij? }:|

Ding is enkel en alleen voor de Chinese markt gemaakt lijkt het wel. Waarom geen Chinese en een Europese/VS versie?

Hier gaat toch niemand alhier mee rondrijden?

Maar ja, moet je hem wel eerst bij elkaar zien te klikken in die nieuwe 'design' configurator van ze. Dat is al ingewikkeld genoeg.

iRacing Profiel

• Typhone
  • Nu online
Lijkt groot maar fors kleiner dan variant 1 in elk geval -> de BMW Advanced Car Eye 2.0:

• rspoe
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09-12 09:26

:)

• elmerblues

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:20

Snake

Los Angeles, CA, USA

:D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
Editions And Packages
S710A   M Leather Steering Wheel
S715A   M Aerodynamics Package

Comfort And Interior Equipment
S423A   Floor Mats Velours
S430A   Interioroutside Mirror With Auto Dip
S431A   Interior Mirror With Automaticdip
S441A   Smoker Package
S459A   Seat Adjuster Electric With Memory
S465A   Throughloading System
S488A   Lumbar Support Driver And Passenger
S493A   Storage Compartment Package
S494A   Seat Heating Driverpassenger
S481A   Sports Seat
S4AEA   Armrest Front Retractable
S4NEA   BLOWBYHEIZER
S4WFA   INTLEIST ALU HEXAGON M AKZENTLE

Multimedia
S609A   Navigation System Professional
S655A   Satellite Tuner
S674A   HiFi System Harman Kardon
S697A   AreaCode 1 For DVD
S6ACA   INTELLIGENTER NOTRUF
S6AEA   TELESERVICES
S6AKA   CONNECTEDDRIVE SERVICES
S6AMA   REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
S6APA   REMOTE SERVICES
S6CPA   APPLE CARPLAY VORBEREITUNG
S6NWA   TELEFONIE MIT WIRELESS CHARGING
S6WAA   INSTRUMENTENKOMBI M ERW UMF
S6WDA   WLAN HOTSPOT
S645A   BMW US Radio

Driver Assistance And Lightning
S508A   Park Distance Control PDC
S521A   Rain Sensor
S534A   Automatic Air Conditioning
S552A   ADAPTIVER LEDSCHEINWERFER
S563A   Light Package
S5ACA   Highbeam Assistant
S5APA   DEKODIERUNG BLENDFREIER FERNLICHTAS
S5ASA   DRIVING ASSISTANT
S5DPA   PARKASSISTENT
S544A   Cruise Control With Brake Function
S5DSA   Emergency Release Luggage Compartment

Wheels And Drive
S20WA   18M LMRDOSPEI 719 M BIJET
S248A   Steering Wheel Heater
S2VBA   Tire Pressure Display
S2VCA   REIFENREPARATURSET
S249A   Multifunction F Steering Wheel
S2NHA   M SPORTBREMSE
S2TBA   Sport Automatic Transmission
S2VFA   ADAPTIVES M FAHRWERK
S2VLA   VARIABLE SPORTLENKUNG

Environment And Safety
S302A   Alarm System
S319A   Integrated Universal Remote Control
S322A   Comfort Access
S387A   Wind Deflector
S3AGA   Reversing Camera
S3DZA   ENTFALL ZUSATZSCHRIFTZUG AUSSEN
S3YAA   VERDECK ANTHRAZIT SILBEREFFEKT
S840A   High Speed Synchronisation
S8KLA   OELWARTUNGSINT 15000KM12MONATE
S8S4A   DECODIERUNG VARIABLE LICHTVERTEILUN
S8THA   SPEED LIMIT INFO
S8TNA   TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST
S823A   Hotclimate Version
S842A   Coldclimate Version
S845A   Acoustic Belt Warning
S853A   Language Version English
S8R9A   KAELTEMITTEL

Individual Equipment
S760A   High Gloss Shadow Line

Other Equipment
S1CAA   Selection Of COP Relevant Vehicles
S925A   VERSANDSCHUTZPAKET
S9AAA   Outer Skin Protection
S1CBA   CO2 Package
S992A   Control Of Numberplate Attachment
S993A   Model Year Code In VIN

Snake wijzigde deze reactie 17-01-2019 22:47 (138%)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Begrijp ik wel. Maar goed ik heb al meermaals gezegd dat ik erg tevreden over de auto ben. Het is meer de kwaliteitscontrole en after sales (cue opmerking dat ik hem niet gekocht heb in 3, 2 ...) service die gewoon slecht is. En dat verschilt uiteraard per dealer.
Blijf dan ook niet zo hangen bij die dealer. BMW Nederland heeft een supportlijn, ConnectedDrive ook.

Nav Pro != Nav Pro. In je iDrive kan je zien welke kaart je nu hebt, waarschijnlijk is dat 2018-4 Evo.
2019-1 Evo is volgens mij nog niet uit, dan heb je dus gewoon de laatste.

DUT Racing

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@Famous
Misschien iets eerder naar een hogere versnelling gaan? ;)

Mijn antieke 323i cabrio ("slechts 170pk op de achterwielen met een eerste generatie ASC+TC) gooi ik ook makkelijk dwars met dit weer als ik in een lage versnelling blijf, maar hoge versnelling en lage toeren en het wordt een stuk gemoedelijker.
Nu is het koppelverloop van mijn atmosferische M52B25 blok wel echt anders dan van de huidige turboblokken (onder de 3000 toeren heb ik nauwelijks koppel bijv.), maar feit blijft dat het ook met 300+ pk puur een kwestie is van rechtervoet beheersing of je grip verliest of niet.

En ik weet niet welke banden er onder liggen, maar dat maakt ook een verschil van dag en nacht. Mijn zomerbanden (Dunlop Sport SP) glibberen nu ook, maar de huidige winterbanden heb ik nog niet aan het glijden gekregen.

Tussen al het nieuwerwetse geweld even wat ouds:

IMG_20190118_181156 by Chris Hogevonder, on Flickr

Misschien denk je, wat een vage mijlen-stand om te delen, tot je het even omrekent naar kilometers. (hint, hij is al ruim het punt voorbij waarom altijd gezegd wordt dat een BMW pas net ingereden is ;) )

Anders gezegd, hij heeft inmiddels meer gereden dan de afstand van de Aarde naar de Maan en ik ben inmiddels halverwege het 2de rondje om de maan (ik ben er nou toch :+ )
En zelfs met z'n 21 jaar start hij ook met deze kou nog steeds probleemloos iedere ochtend :)

• elmerblues
Ik kwam trouwens al de toekomstige LCI changes tegen van de huidige 8 serie en X5:

• Speakerfreak95
Radiant schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:25:
Voor de extra trollfactor dan ook nog een 316i badge erop plakken :+
Hij heeft wel subtiel een enkel pijpje achter :)
Maar dat is voor de looks om het nog een beetje origineel te lijken.
Zodra je de remmen en banden ziet, plus de tellerbak, dan ga je toch twijfelen of 't een 316i is :)
Zit een complete rem set op van Willwood op, wat echt veel verraadt.

Enige logo wat er op staat is die slak van Cars

http://i66.tinypic.com/fvuv80.jpg

Kon 't echt niet laten 8)7

• Speakerfreak95
IQM schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Niet alleen een Compact. Mijn E46 kreeg ik ook heel makkelijk dwars. Ik heb de buurt wel eens de stuipen op het lijf gejaagd door in de winter de hele straat dwars gereden en met het gaspedaal gestuurd. (we waren er een half jaar daarvoor komen wonen. Daar maak je vrienden mee... not!) Zo makkelijk als de E46 naar mijn hand te zetten was heb ik nadien niet meer gehad met een BMW. Een collega van mij heeft één van de laatste E46-ers en die vertelde het mij vanmiddag ook nog.

Het grappige is dat veel mensen van mijn 535i ook denken dat die traag is. Ja, hij is zwaar maar kan er ook heerlijk aan trekken. Wellicht heeft het te maken met rijstijl van de gemiddelde bestuurder van dit soort auto's? Die doen het rustig aan ofzo...

Sowieso, als de motor koud is laat ik hem niet boven de 3.000 toeren komen. En bij een verkeerslicht rij ik de eerste meters altijd rustig weg. Als ik bij een verkeerslicht een bocht om ga doe ik dat ook met beleid. Niet dat hij niet wil ofzo. Ik denk aan mijn achterbanden en evt. uitbreken. O-)
Maar als hij dan rolt en de weg is recht en vrij dan kan het gas erop. :w
Ook mooi een 535i, ik heb die zelf ook, maar eentje uit 2000 :)
Ook daarvan denken mensen dat die sloom is, maar zelfs voor een oude V8 trek je de tegels de stoep uit _/-\o_
Helaas niet heel veel mee mogen rijden tot nu toe, moet nog APK op, nieuwe pakkingen, en wat rubbers van het onderstel hier / daar.

Zelfs de 520i is relatief snel, van 0-100 is het janken, maar boven de 100 - 200 vind ik het wel prima te doen, daar waar menig turbo leasebakje het dan toch lastig krijgt :+
Moet overigens daarbij wel vermelden dat de 520i pas 130dkm jong is, dus het M52 motortje heeft nog voldoende levensduur.

Wat betreft mijn compact, dat is met een tikje op het gaspedaal meteen scheef, maarja, 320Pk+ in een compact is ook gekkenwerk 8)7
Catch22 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:15:
Sinds wanneer zijn er Google streetview embeds op tweakers?

Met mijn E30 ben ik ook wel eens onbedoeld dwars gegaan. Onder andere een keer door een metalen strip bij een brug. Hou je toch :)
Heb het gehad op de snelweg, zaten van die regenstrips in de bocht... brak achter ook uit, gelukkig nog weten te corrigeren, had zo anders af kunnen lopen |:(
Was overigens met mijn eerste blyatmobyl, de krokante kale E36 318iS ;(
Ding was makkelijk 20 kilo lichter door de roest, nog 3 weken A.P.K. maar kostte een kratje bier op werk _/-\o_
Waarna die later uit elkaar gesloopt is voor het motorblokje wat best wat waard bleek, bleek ook al een keer een swap aan gedaan te zijn.
http://i66.tinypic.com/20pa6bt.jpg

http://i64.tinypic.com/11ty8o6.jpg
deepbass909 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:21:
@Speakerfreak95
Ik heb vanochtend trouwens eens opgelet, het duurt bij mijn cabrio ongeveer 6 kilometer stadsverkeer voor het koelwater op 80 graden is, waarbij de laatste 2 kilometer met 100 km/u rijden was. Dat is ongeveer na 10 minuten rijden en met een auto die 's nachts in een garage staat (dus niet onder 0 afkoelt)
Klopt, en wat je zei over tuning, en 20Pk+
Ik heb een leuker plan met de 520i, heb hem gekocht vanwege de staat, maar gaat uiteindelijk wel een zwaardere motor in komen met wat hulpmiddeltjes m.b.t. het vermogen 8)

deepbass909 wijzigde deze reactie 29-01-2019 23:15 (28%)
Reden: Posts samengevoegd, volgende keer een beetje op letten dat je niet tripple-post

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Vandaag even naar mijn monteur geweest. Raammechanisme was stuk gegaan met de kou.

Ik heb de dsp optie {high end audio}, maar de subwoofer resoneerde als een malle. Dacht dat de speakers stuk waren.

http://img0066.psstatic.com/102279155_bmw-e39-oem-nokia-dsp-rear-subwoofer-speaker-box-540i-.jpg
Bleek dat alle schroeven in de loop van de tijd los gaan zitten waardoor die hele plaat meetrilde. Nu weer strak geluid :)

Deze bak hangt onder de hoedenplank trouwens. Formaat van de speakers viel me wel mee, leek wel 10cm ofzo, maar ze produceren genoeg geluid

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
@Toff Phusebox heeft even een korte vakantie ;)
Catch22 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:23:
Vandaag even naar mijn monteur geweest. Raammechanisme was stuk gegaan met de kou.

Ik heb de dsp optie {high end audio}, maar de subwoofer resoneerde als een malle. Dacht dat de speakers stuk waren.

[Afbeelding]
Bleek dat alle schroeven in de loop van de tijd los gaan zitten waardoor die hele plaat meetrilde. Nu weer strak geluid :)

Deze bak hangt onder de hoedenplank trouwens. Formaat van de speakers viel me wel mee, leek wel 10cm ofzo, maar ze produceren genoeg geluid
Speakers hoeven niet groot te zijn voor een goede geluiddruk of laag geluid, enige nadeel alleen van zo'n sub is dat hij een heel beperkt frequentiebereik heeft. Maar aangezien het een sub is, is dat ook weer niet heel erg.

Pioneer heeft al redelijk wat jaren een hele lage, smalle, maar lange sub in het programma, die ook aangedreven wordt door 2 relatief kleine speakers:

Maar door een (verhoudingsgewijs) extreem lange resonantiekamer, komt er een dijk van een geluid uit. Ik vermoed dat de sub in jouw wagen op het zelfde principe is gebaseerd, gezien de vorm en afmetingen.
IQM schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
[...]

Dat zal helaas wel moeten. Ik heb het vaker voorbij zien komen in BMW groepen op Facebook. Ik denk dat je algauw een € 800,- kwijt bent voor een retrofit.

[...]

Reken er maar niet op. BMW doet niet aan gratis...

Ze hebben bij de E39 ooit de fout gemaakt om in alle auto's een standkachel in te bouwen. Mensen die de optie bestelden kregen er een afstandsbediening bij en werd de functie vrijgeschakeld. Toen zijn er een paar slimmeriken achter gekomen hoe je de functie vrij kon schakelen en kon gebruiken. Je miste dan alleen de AB. Ze hebben de standkachel toen vrij snel vervangen door een elektrische hulpverwarming.
Toch wil dat niet zeggen dat het niet aanwezig is. Als in de kosten-baten-analyse blijkt dat wel inbouwen, maar niet activeren goedkoper is in productie dan een extra voorraad/supply lijn opzetten om het als optie mogelijk te maken, dan wordt het gewoon ingebouwd. Dat is waarom er nog steeds auto's geleverd worden met bepaalde ongebruikte stekkers in de kabelboom.

Wat betreft die standkachel, VW heeft dat bij bepaalde uitvoeringen van de Caravelle/Multivan (de luxere uitvoeringen van de Transporter, bedoeld voor personenvervoer) een extra verwarming/airco unit achterin ter ondersteuning. Die unit blijkt een standaard Webasto standkachel, die ook op diesel kan draaien, volledig aangesloten is en waarvan alleen het bedieningspaneeltje ontbreekt. Die is vrij makkelijk te activeren.

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Klopt, die Pioneer bakken zijn geweldig!
Ga binnenkort ook weer eentje halen van Marktplaats voor de 520i.

Mijn 535i heeft ook het DSP systeem, helaas zijn daarvan bijna alle speakers kapot, rubber is plastic geworden door stilstand, en allemaal micro barstjes er in :'(
Dat subje is trouwens best een bijzonder ding, compleet plastic bak, met maar 2 13cm woofertjes er in :+
Maar een soort waveguide systeem wat Bose ook gebruikt.

Leuk feitje over het audio systeem van de E39, het is ontworpen en gemaakt door Nokia ITT, die woofertjes door de auto heen zijn de Nokia LBP130 speakers, je hebt er veel soorten van, een 25, 35 en 40W versie.
Die LBP130's worden veel gebruikt in de zelfbouw, en de reden dat ze (naar mijn mening) matig klinken, komt omdat BMW een gesloten systeem wilde, waardoor ze flink onderpresteren.
Zelfs Focal heeft een speakerset met die specifieke woofers gebouwd :+

Heb van mijn 520i's originele speakersysteem een setje huiskamerspeakers gebouwd, die bijzonder lekker klinken :)
Nokia was in de jaren 90 sowieso huisleverancier van de speakers. Als je geen top-hifi (H/K)-systeem had, dan zaten er Nokia's in de auto. Ik heb zelf ook nog een compleet setje liggen van het 10-speaker systeem dat in mijn cabrio oorspronkelijk zat. En de grap is dat die vervolgens weer op een Loewe versterker zaten, wat ook niet het minste merk is. Maar over die versterker wordt een beetje neerbuigend gesproken, want hij zou maar 15W RMS per kanaal zijn. Wat alleen vergeten wordt is dat dat ding 8 kanalen heeft en iedere woofer en de achterste tweeters op een eigen versterker zitten en alleen voor de mids en tweeters per kant een versterker delen. Totaal vermogen is dus een respectabele 120W RMS wat het best leuk doet als de woofertjes goed zijn (wat bij mij niet meer het geval was...)

Mocht je het aandurven, de speakerranden zijn te vervangen. Ik dat bij de mids van H/K-set moeten doen:
2012-12-11 18.59.03 by Chris Hogevonder, on Flickr

2012-12-11 18.58.25 by Chris Hogevonder, on Flickr

Ik denk dat ik een uurtje bezig ben geweest met het weghalen van de resten van oude randen en het inlijmen van de nieuwe randen. Dat was in 2012, nu ruim 6 jaar geleden en ze spelen nog altijd even goed.

P_20140430_183330 by Chris Hogevonder, on Flickr

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Aah, de E36, ook leuk, dat H/K had mijn sedan ook, klonk erg goed i.m.o.
Wat betreft mensen die zeuren op de Loewe versterker, tsja, als je gewent bent aan een 1000W bonkhok met krassende tweeters en vermormde mids in je Golfje, dan valt dat BMW systeem inderdaad tegen.
Luister je op beheerst niveau, klinkt het gewoon dikke vette prima.
Redelijk gebalanceerd geluid, en als je alleen de laagste frequenties een beetje opschroeft (+1) klinkt het best krachtig als het zou moeten.

De 535i krijgt rondom nieuwe Nokia woofertjes, de 520i had de 25W versies, en de 535 (want DSP) heeft de 40W units nodig, dubbelspoels (vanwege telefoonoptie)
Ik kan er ook nieuwe randjes op leggen, maar voor 18 euro per stuk heb je nieuwe woofertjes uit duitsland :9~
Daarom ook de upgrade bij mij naar H/K, er ligt een sub in de achterbank, die de volledige kofferbak als resonantiekamer gebruikt:

Met deze set is het niet bepaald moeilijk om op de snelweg, zelfs met harde wind, een snoei strak geluid te produceren dat al het rijgeluid van de cabrio met gemak overstemd.

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:25:
[...]

AptX is inderdaad een punt waar je gelijk in hebt, die van de action is karig, helemaal mee eens hoor.
Ik ben overigens sowieso geen fan van bluetooth, vind het nooit mooi klinken.
Zelfs met een high end deck valt het geven, in mijn eerste auto was ik helemaal ott gegaan.
Daar had ik op de Aux input (van een 2Din Pioneer high end unit) een Dac zitten, die via USB verbonden werd met mijn telefoon, dat klonk pas mooi.

Auto daarna verkocht, met als idee het ook bij de E39 te doen, maar tijd en geld zijn een issue...
BT kan wel degelijk heel goed klinken, zonder kwaliteitsverlies. Ik had een Dice Mediabridge (tot deze overleed) op de CD43 en ik kon geen verschil horen tussen CD of BT. Maar... Ik kon wel verschil horen tussen m'n Android toestel (vol, goed geluid) en een iPhone (hol geluid).
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:00:
[...]

Slijmslijm, jaa netjes!

Mooie auto ook!, gotta love the tan-beige interior :)
Speciaal voor jou twee van de mooiere foto's die ik van m'n cabrio heb:

IMG_0074 by Chris Hogevonder, on Flickr

IMG_0063 by Chris Hogevonder, on Flickr
Inmiddels zijn de knipperlichten aan de voorzijde trouwens oranje. En nee, hij is niet verlaagd. Ik hou hem zo stock mogelijk en kan nu zonder problemen over drempels. Vrienden van mij waren een paar weken terug bij mij, waarbij een cabrio een M-onderstel heeft en een coupe die verder verlaagd is, en zij kunnen eigenlijk niet normaal bij mij door de straat rijden...

• Johny58
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-11 21:05
Sinds medio afgelopen jaar ben ik de trotse eigenaar van mijn droomauto: De E61 M5. Ik rij al enige jaren in een E61 535D, die ik overigens nog steeds zakelijk rij. Erg leuk om afwisselend in deze twee auto's te kunnen rijden.

Hij heeft net een maand of 2 binnen gestaan, maar nu het zonnetje sinds een paar dagen weer een beetje schijnt ben ik weer wat aan het rijden. In oktober ook even naar Duitsland geweest, waar ik erachter kwam dat het ding nog onbegrensd is ook. Wat een beest van een machine.

Paar foto's (disclaimer: heb ze niet allemaal zelf gemaakt, op Google zoeken naar mijn kenteken gaf mooiere foto's dan dat ik zelf had gemaakt tot nu toe. Maar het is dus wel specifiek mijn auto).

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Famous

Famous

R 400+

Is deze mooie camera standaard of aftermarket?

Famous wijzigde deze reactie 20-02-2019 09:03 (20%)

• Streskip
  • Laatst online: 08-12 01:07

Streskip

Carlos

Hebben jullie dat wel eens, dat je een hele dikke BMW in de buurt hebt rijden en elke keer als je die tegenkomt vol bewondering bekijkt? Zo kom ik recentelijk steeds een hele gave tegen, "woah wat een kleur", "echt dik zeg man man man hoop dat ik over enkele jaren zoiets kan kopen :D ", zo gaan mijn gedachten steeds als ik hem tegenkom. Vandaag dus ook weer, denk zal toch eens een fotootje maken en aan mijn maatje sturen.

Nou, wat een deceptie, die ging dus even op de RDW website kijken..

Ik voel me bedrogen :-( -O-

Hier dan maar een foto van mijn échte M-lijn :+ Lekker wezen road trippen rond Spa vorige maand, prima autootje om in rond te rijden, de lange afstanden gaan me goed af.

The squeeky wheel gets the grease.

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True