Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 116 Laatste
Acties:
  • 754.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29

aa

In dit topic kun je al je vragen over BMW kwijt en met andere BMW-bezitters praten. Ook Mini-, Alpina- en Rolls-Royce eigenaren zijn hier van harte welkom.

De geschiedenis

Bayerische Motoren Werke

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CMXf3UttMqajbKTMgTXp5GQy/full.jpg

Oprichting

BMW werd in oktober 1913 door Karl Friedrich Rapp gesticht als vliegtuigmotorfabriek onder de naam Bayerische Flugzeug-Werke. Als locatie werd het Milbertshofendistrict in München gekozen omdat dit vlakbij de Gustav Otto Flugmaschinenfabrik lag, een Duitse vliegtuigenfabriek van een zoon van Nikolaus Otto. De vormgeving van het hedendaagse logo is dan ook hiervan afgeleid, het embleem maakte namelijk zijn eerste verschijning in een advertentie waarbij het logo stond afgebeeld op een propeller. Sinds dien gebruikt het bedrijf het welbekende ronde logo. De kleuren, wit en blauw, stammen echter af van de Beierse vlag.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TFZVVim0lA5Ao1jLbzctSrg3/full.jpg

Eerste Wereldoorlog

In 1916 verkreeg het bedrijf een contract om V12 motoren te bouwen voor Oostenrijk-Hongarije. Rapp zocht extra kapitaal en vond dat bij Camillo Castiglioni en Max Friz. Het bedrijf werd omgedoopt tot Bayerische Motoren Werke GmbH. Een te snelle uitbreiding zorgde voor problemen, waarna Rapp het bedrijf verliet. In 1917 werd het overgenomen door de Oostenrijkse industrieel Franz Josef Popp, en in 1918 werd de firmanaam gewijzigd in BMW AG.

In 1922 werd de eerste motorfiets door het bedrijf ontworpen. De motorfiets werd binnen 9 maanden ontworpen en in 1923 gepresenteerd op de motorshow van Berlijn. De motor, ook bekend als de R32, werd aangedreven door een twee-cilinder. Het unieke hiervan was dat het vermogen direct werd afgeleverd aan het achterwiel via een aandrijfas, iets wat in die tijd nog onbekend was. BMW gebruikt deze techniek nog steeds op hedendaagse motoren.

De R 32

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NYgFlltbcfktoQILSHH6ImMv/full.jpg

In 1928 nam BMW de voertuigfabriek Eisenach A.G. over, waar men de kleine Dixi bouwde. Dit was voor BMW de start als autofabrikant. In maart 1929 produceerde BMW de eerste auto: de BMW 3/15, een afgeleide van de Austin Seven. BMW's eerste echte eigen auto's werden vanaf 1933 geproduceerd. Dit waren meer geavanceerde 6-cilinder sportwagens en sedans. Vooral de 327 sedan en 328 roadster, snelle 2-liter wagens, waren zeer geavanceerd voor hun tijd. Onder meer dankzij deze modellen kreeg BMW een naam als bouwer van sportieve auto's.

Tweede Wereldoorlog

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was BMW een grote leverancier van motoren aan de Luftwaffe en van motorfietsen en andere voertuigen aan de Wehrmacht. Een van de motortypen was de 801, een van de krachtigste motoren in die tijd. Een type zijspan werd ook Wehrmachtsgespann genoemd. Tot 1945 werden er in totaal meer dan 30.000 geproduceerd.
BMW heeft ook onderzoek gedaan naar straalmotoren, en heeft op raketten gebaseerde wapens geproduceerd.

De BMW-fabrieken werden tegen het einde van de oorlog zwaar gebombardeerd. De fabriek in München werd voor het grootste deel verwoest. De fabrieken in oostelijk Duitsland (Eisenach, Dürrerhof, Basdorf en Zühlsdorf) werden door de Sovjet-Unie in beslag genomen. De Sovjets plaatsten de machines naar hun eigen fabrieken over, en gingen de ontwerpen nabouwen. Zo wordt het type "Wehrmacht" heden ten dage nog steeds geproduceerd, in een vorm die slechts beperkte wijzigingen heeft ondergaan. Rusland produceert het type onder de naam Oeral; de Oekraïne onder de naam Dnjepr; en Kazachstan onder de naam Kozak.

Na de oorlog herstelde BMW zich. De onderneming dreef vooral op de bouw van motorfietsen. Daarnaast bouwde men een driewielig 'scootmobiel' in licentie van het Italiaanse Isetta en grote limousines met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. De doorbraak kwam met de BMW 1500 uit 1961. Sindsdien bouwde BMW een indrukwekkend gamma van sportieve sedans en coupés op die leverbaar waren met veel verschillende motoren, wat in de jaren zestig bijzonder was.

Een aantal Klassiekers hiervan waren de BMW 501, BMW 503 en de BMW 507

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TxwUUwOKcWGy4LL418JrZean/full.jpg

In 1972 werd het nieuwe hoofdkantoor van BMW afgeleverd, speciaal voor de olympische spelen die destijds werden gehouden. Het ontwerp komt van de Duitse architect Karl Swanzer. Het gebouw heeft de karakteristiek van een 4-cilinder motor. De gedachte hierachter was dat er korte routes moesten komen tussen de ontwikkel en ontwerp afdeling, marketing en sales afdeling etc. Volgens Karl Swanzer beinvloed dit de operationele efficienty. Het gebouw heeft in totaal 22 verdiepingen en biedt ruimte aan ruim 1500 medewerkers.

Het hedendaagse hoofdkantoor in Munchen, Duitsland

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/p3HhrFejl23cUDEkXPsSnX0n/full.jpg

Het merk creëerde een nieuw genre met de 323i uit 1977, een relatief kleine tweepersoons sedan met achterwielaandrijving en een 6-in-lijn cilindermotor onder de motorkap. Zoals vele andere automerken zag BMW zich in strijd met de concurrentie gedwongen uit te breiden. Het bedrijf nam in 1994 het Britse Rover over. In 1998 verloor BMW de strijd om Rolls-Royce van Volkswagen, maar kaapte de rechten op de naam Rolls-Royce, die bij Rolls-Royce Aerospace bleken te berusten, voor de neus van Volkswagen weg. Rover bleek een miskoop en werd in maart 2000 in twee gedeelten van de hand gedaan, waarbij BMW slechts de rechten op de Mini behield. In 2002 bracht BMW een pompeuze retro-versie van de vroegere Mini op de markt die wel succesvol is.

BMW kwam met idee van een compleet nieuwe lijn, namelijk BMW i. Een assortiment van elektrische voertuigen met nieuwe technieken, waarbij premium design en het gebruik van duurzame materialen centraal staan. In 2013 werd het eerste voertuig van de nieuwe i lijn gepresenteerd, namelijk de BMW i3. De i3, ook wel bekend als de Megacity vehicle, was het eerste voertuig dat een volledig elektrische aandrijving had. De i3 was speciaal ontwikkeld voor het gebruik in een stedelijke omgeving. In 2014 werd een nieuw voertuig aan de elektrische i lijn toegevoegd, de BMW i8.

BMW nu

BMW onderscheidt zich op dit moment door stijlvol/gewaagd design, luxe en uitstekende rijeigenschappen. Ook hun revival van de Mini heeft menig autofabrikant versteld doen staan! De laatste modellen vind je of prachting of afschuwelijk.

Handige BMW-links

http://www.realoem.com/bmw/ Handige site om BMW onderdelen op te zoeken voor alle modellen!
Wikipedia: BMW - Wikipedia, the free encyclopedia BMW wiki, handig voor interne typenummers en de historie van het merk en dergelijke op te zoeken.
http://bmwfans.info/ Zelfde info als realoem.com, echter makkelijker te navigeren. :)

De modellen

BMW
BMW 1 Serie
BMW 2 Serie
BMW 3 Serie
BMW 4 Serie
BMW 5 Serie
BMW 6 Serie
BMW 7 Serie
BMW X1/3/4/5/6
BMW Z serie
BMW M serie
BMW i "New Energy Vehicle"

Mini
Mini Cooper
Mini Countryman
Mini Clubman
Mini Cooper “John Works”

Rolls Royce
RR Phantom
RR Ghost
RR Wraight

Een compleet overzicht van de huidige BMW-modellen kan hier worden bekeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey0416 op 06-11-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Geserveerd, en nog bezig met aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
* zneek Meldt zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Neueu topic :)

Zucht...onze BMW is verkocht. Stuk sneller dan verwacht.

Na 3 BMWs gereden te hebben . Nu leasen en uiteraard een burgertrut autootje 308 sw :+ .. Met een 2 opkomst is de extra ruimte en die 250e die ik extra overhou eind van de maand wel fijn.

Maar toch...aargggg als ik maar geen spijt krijg.... En als dat wel zo is heb ik al tegen me vrouw gezegd dat komt er een 120i als 2e auto.

Ik had wel verwacht dat het verkopen nog een maandje zou duren dus had de auto afgelopen weekend weer gewassen en de voorkant in de cleaner gezet en een laag colli 845 erop. Binnenkant schoon gemaakt. Was weer spik en span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Wat reed je hiervoor dan :P

Oeh en de overstap van degelijk, Duitse bouwkwaliteit, naar Frans.. Denk dat je de oude snel gaat missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:04
Ook Mini-, Alpina- en Rolls-Royce eigenaren zijn hier van harte welkom.
Als we nu maar niet overspoeld worden door de Rolls Royce eigenaren :+.

Eindelijk een nieuw topic. Zal ik binnenkort ook eens mijn nieuwe bolide posten.

Voorproefje van de E91 LCI 320d Le Mans Blue
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uhzwZEp1VSUEdVsicV3R969Q/full.jpg

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
Please don't...
Zo geweldig zijn die Duitse hokken nou ook weer niet hoor :+ , hoewel BMW zich aardig buiten de schandalen, olieproblemen en dat soort dingen weet te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:44:
Wat reed je hiervoor dan :P

Oeh en de overstap van degelijk, Duitse bouwkwaliteit, naar Frans.. Denk dat je de oude snel gaat missen :P
Deze

http://link.marktplaats.nl/m976690803

Een nieuwe auto is ook geen straf. Zeker niet als het je maar 200 pleuro pm kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Unknown Alien schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:53:
[...]

Deze

http://link.marktplaats.nl/m976690803

Een nieuwe auto is ook geen straf. Zeker niet als het je maar 200 pleuro pm kost.
Mooi ding, en weinig KM's voor een diesel die bijna zijn 10de verjaardag viert.. Gemiddeld 8 duizend per jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Jeffrey0416
Je hebt de grootste fabel uit de BMW-geschiedenis in je start-post staan ;) Het logo heeft niks met de vliegtuiggeschiedenis te maken, maar is gebaseerd op de Beiers vlag. Het BMW-logo met deze kleurverdeling bestond al voordat BMW vliegtuigmotoren ging bouwen. Trivia weetje, de kleuren in het BMW logo staan eigenlijk verkeerd om (de Beierse vlag heeft wit linksboven, ipv blauw), maar dat is omdat het in Duitsland bij wet verboden is staatssymbolen te gebruiken voor commerciële doeleinden.

@FabianGTI
BMW heeft zeker niet de degelijkheid die vaak geclaimd wordt, maar het punt is vooral dat de Franse merken, en met name Peugeot, een enorme inhaalslag hebben gemaakt in kwaliteit.
En BMW heeft in het verleden toch ook wel z'n schandaaltjes gehad (Nikasil-probleem in de USA en UK bijv.)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
deepbass909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:55:
@Jeffrey0416
Je hebt de grootste fabel uit de BMW-geschiedenis in je start-post staan ;) Het logo heeft niks met de vliegtuiggeschiedenis te maken, maar is gebaseerd op de Beiers vlag. Het BMW-logo met deze kleurverdeling bestond al voordat BMW vliegtuigmotoren ging bouwen. Trivia weetje, de kleuren in het BMW logo staan eigenlijk verkeerd om (de Beierse vlag heeft wit linksboven, ipv blauw), maar dat is omdat het in Duitsland bij wet verboden is staatssymbolen te gebruiken voor commerciële doeleinden.

@FabianGTI
BMW heeft zeker niet de degelijkheid die vaak geclaimd wordt, maar het punt is vooral dat de Franse merken, en met name Peugeot, een enorme inhaalslag hebben gemaakt in kwaliteit.
En BMW heeft in het verleden toch ook wel z'n schandaaltjes gehad (Nikasil-probleem in de USA en UK bijv.)
Dus je wilt zeggen dat de officiele documenten hier op mijn werk een fabel zijn ( komen rechtstreeks uit het hoofdkantoor vanuit Beieren :P ) Graag bewijs indien ik verkeerd zit :+ kan ik strax gelijks even langs corporate communications om dit te laten aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:58:
[...]

Dus je wilt zeggen dat de officiele documenten hier op mijn werk een fabel zijn ( komen rechtstreeks uit het hoofdkantoor vanuit Beieren :P ) Graag bewijs indien ik verkeerd zit :+ kan ik strax gelijks even langs corporate communications om dit te laten aanpassen 8)7
Nou, succes bij corporate communications..

[ Voor 5% gewijzigd door Boinkie op 04-11-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Jeffrey0416
Bijzonder, want in het BMW-museum in München (en de vele andere bronnen) claimen toch echt anders ;) En nee, ik heb daar geen documentatie van, maar wel een officiële BMW docu:
http://www.autojunk.nl/2010/06/de-herkomst-van-het-bmw-logo

ps. alleen blijkt BMW wel eerst vliegtuigmotoren geproduceerd te hebben, maar de brochure waarin de link met een propeller wordt gelegd, is pas 15 jaar nadat het logo voor het eerst verscheen, gedrukt. Dus het logo was er eerst, toen pas de mythe ;)

Edit:
Ik bedoel dus dezelfde docu als Boinkie

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 04-11-2015 09:13 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Boinkie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:08:
[...]

[video]
Dus, ik heb dan toch gelijk :+ de vormgeving komt van de rotor, de kleuren inderdaad van de beierse vlag, zal het voor jullie even vermelden strax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boinkie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:08:
[...]

[video]
Hier corporate uit Bayern ;) BMW heeft in het verre verleden wat tegenstrijdige berichten de deur uit gedaan. Hier het hele verhaal:

http://www.markenlexikon.com/d_texte/triebel_bmw_logo.pdf

Ook de vormgeving komt niet van vliegtuigmotoren, aangezien het logo ontstaan is voordat ze vliegtuigmotoren gebouwd hadden.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2015 09:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Boeing gebruikt(e) toch ook de 12 cylinders van RR voor hun motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
fsfikke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:14:
[...]

Hier corporate uit Bayern ;) BMW heeft in het verre verleden wat tegenstrijdige berichten de deur uit gedaan. Hier het hele verhaal:

http://www.markenlexikon.com/d_texte/triebel_bmw_logo.pdf

Ook de vormgeving komt niet van vliegtuigmotoren, aangezien het logo ontstaan is voordat ze vliegtuigmotoren gebouwd hadden.
Het logo is toch echt anders afgebeeld ( meerdere ringen ), in het document waar jij naar verwijst. Pas nadat het gebruikt was op de rotor advertentie gebruikte BMW overal het logo zoals wij die nu kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

Impry

Rallymedia.nl

MrFl0ppY schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:47:
Eindelijk een nieuw topic. Zal ik binnenkort ook eens mijn nieuwe bolide posten.

Voorproefje van de E91 LCI 320d Le Mans Blue
[afbeelding]
Gave kleur! En in het echt nog mooier dan op foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 04-11-2015 09:29 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 20:56

Typhone

Who Dares Wins

Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:58:
[...]

Je zit verkeerd. Het logo van BMW is afkomstig van de vlag van de Duitse deelstaat Beieren. Het is een hardnekkig misverstand dat graag in stand wordt gehouden. Volgens mij ergens in de jaren 2000 is dat door BMW naar buiten gebracht en daar ben ik door meerdere mensen fijntjes op gewezen :X

Maar daarover babbelen is een futiliteitje toch? Het gaat erom dat het het mooiste logo is ter wereld!
Freude am Fahren!

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 04-11-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Ik heb het nooit over de kleuren gehad :P heb het over de vormgeving gehad >.>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:29:
[...]

Het logo is toch echt anders afgebeeld ( meerdere ringen ), in het document waar jij naar verwijst. Pas nadat het gebruikt was op de rotor advertentie gebruikte BMW overal het logo zoals wij die nu kennen.
Bekijk die docu eens en doe eens wat onderzoek, de eerste keer dat het logo in de huidige vorm (4 vlakken) officieel opduikt is wanneer het is als trademark geregistreerd wordt in 1917, terwijl de advertentie pas in 1929 gepubliceerd is (volgens de docu komt het nog eerder al op drukwerk voor). Tussendoor is het logo wel een aantal keer veranderd, maar ze zijn steeds weer terug gekomen op het huidige ontwerp.

In mijn foto-album kwam ik deze foto nog tegen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-J1SI84_CJ9A/TBQH-58aJeI/AAAAAAAAFSc/0Bts13xGX38/s1024-Ic42/IMG_0702.JPG
Een vliegtuigmotor uit 1926 van BMW met... Het blauw-witte logo 3 jaar voor de advertentie gepubliceerd was (de restauraties in het museum zijn volledig periode correct, het logo is niet achteraf erbij verzonnen).

Wat je hooguit bij je corporate communicatie afdeling kan melden om het te verzachten, was dat tot in 2010 de officiële uitleg inderdaad de propeller was. Ik ben zelf in 2010 bij BMW München geweest en toen begon de huidige verklaring pas net wereldwijd te gelden als de officiële uitleg.

Het leuke is dat er in dat museum (toen in ieder geval) en een 507 stond met een "illegaal" logo:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-p_Qi0mWapJs/TBQIpx5tDlI/AAAAAAAAFSo/76t0t_MMILc/s1024-Ic42/IMG_0824.JPG
De kleuren op deze wielmoer zijn gelijk aan de vlag. En grapje van de eerste eigenaar (de oud-senator van Beiern).

Trouwens ook gelijk de meest mooie BMW die ik ooit heb gezien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-R4yQq5Jx5Ec/TBQIUGJdQXI/AAAAAAAAFSk/cOL1Qo4zFX4/s1024-Ic42/IMG_0752.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4umrB5b8sVU/TBQIJV8t80I/AAAAAAAAFSg/GPyjFBBgSz4/s1024-Ic42/IMG_0718.JPG
Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:50:
Ik heb het nooit over de kleuren gehad :P heb het over de vormgeving gehad >.>
De vormgeving is overgenomen van Rapp, waaruit BMW is ontstaan. Dat was voor die tijd een vrij gebruikelijke vormgeving voor logo's en heeft ook geen directe banden met de propeller.

Sorry dat ik je uit je (hardnekkige) droom wil helpen, maar de link tussen het logo en vliegtuigen is een marketing stunt geweest in 1929, een blijkbaar erg goede (bijna 90 jaar daarna zijn er nog genoeg mensen die eraan vasthouden), maar echt niet meer dan een marketing ding.

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 04-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:37

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Mooi, kunnen we weer verder, maar klopt dit wel?
Jeffrey0416 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:41:
Het merk creëerde een nieuw genre met de 323i uit 1977, een relatief kleine tweepersoons sedan met achterwielaandrijving en een 6-in-lijn cilindermotor onder de motorkap.
Wordt hier soms "tweedeurs" bedoeld? Het staat al in de TS sinds 2005, maar goed, eens moet je oog er op vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 19:23

mambo No5

Bad Apple?

Vandaag op 't station van Utrecht tegen een promoteam van BWM aan gelopen waarbij me aangeboden werd om een proefrit in een i3 te maken. Zo gezegd, zo gedaan. :) Na wat papierwerk de sleutels voor onderstaand exemplaar mee gekregen met de mededeling dat ik 'm wel een uur mocht gebruiken, zonder dat er een of andere verkoper mee zou moeten oid.

i3 proefrit BMW i3 interieur

Bevindingen: het is een prettig rijdende auto. Van binnen voelt 't ruim en comfortabel aan en ook de aparte styling kan ik goed waarderen. Ook de zitpositie en het comfort van de stoelen zijn goed en er is genoeg ruimte intern om mijzelf (1,93 meter en fors gebouwd) comfortabel kwijt te kunnen. Het rijden zelf is erg apart, voornamelijk doordat de auto meteen regenereert als je het gaspedaal los laat. Effectief hoef je het rempedaal amper aan te raken als je een beetje normaal rijd; remmen op de motor remt vrijwel net zo snel af als dat ik zelf zou doen met normale remmen in een auto. Accelereren gaat verder uitstekend; als je van stilstand optrekt en het gaspedaal (nouja, gas) volledig indrukt gaat 't ding er als de brandweer vandoor, echter is de respons in de stand eco pro merkbaar minder fel als in comfort. Ik heb verder niet gekeken of er iets van een sportmodus op zat, maar die vond ik zelf ook helemaal niet nodig. Ook de achterportieren (suicide doors?) zijn erg handig met in en uitstappen. Het model wat ik mee gekregen had had een apart dakraam gemonteerd (beetje hetzelfde idee als een DS 5 van Citroën; net alsof je met een targadak onderweg bent) wat imho zeker een must is om te hebben. Minder positieve punten: de range (160 Km is erg krap), kofferbak (je kan er misschien 3 kratten bier en wat losse rommel in kwijt) en uiteraard de aanschafprijs van zo'n ding...

BMW i3 achterbak

Al met al een erg positieve ervaring gehad en leuk dat ze op deze manier de i3 en elektrisch rijden in het algemeen onder de aandacht proberen te brengen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zou er nog niet dood naast gevonden willen worden, laat staan dat ik er reclame in zou gaan rijden. Onbegrijpelijk dat BMW zijn naam aan zoiets verbindt. Niks tegen elektrisch rijden en het bereik is voor mij in 90% van de gevallen ruim voldoende, daar niet van, maar geef zo'n hok dan een beetje een fatsoenlijk uiterlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 04-11-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Een snelle foto bij het achterom kijken op de parkeerplaats bij de Gamma.
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Toff
Tja, de i3 is echt een hate it of love it auto. Ik kan hem wel waarderen. Ja, hij breekt gigantisch met de lijnen waar BMW om bekend is (zelfs de hofmeister-knik ontbreekt), maar dat is ook weer opzettelijk gedaan om duidelijk te maken dat het echt een andere auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
LOL, noem het kreng dan "Mini" ofzo... Geef mij maar die van zneek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
i3 is een zeer mooi stukje techniek. Uiterlijk...tja....er zijn ook mensen die een mutlipla hebben gekocht . En hij is lekker geprijst he.

i8 van de achter buurman hier B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Zo'n 507 is echt een beauty waar de prijzen niet meer van deze wereld zijn. Deze zag ik afgelopen mei tijdens Villa d'Este aan het Comomeer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NZubh7M.jpg

Daar waren we toen met een andere "BMW" ;)

Afbeeldingslocatie: http://ag-log.o.auroraobjects.eu/06-2015/ghost_gereden/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:04

bord4kop

maximaal 100KB!

iedereen is er stil van..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57

vhal

ಠ_ಠ

Toff schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:05:
LOL, noem het kreng dan "Mini" ofzo... Geef mij maar die van zneek!
Tsja, de i3. Geweldige auto die twee kampen kent. Of je haat hem of je vindt hem geweldig. Eerlijk gezegd zou ik hem zo kopen tegenover een ander op de massa gericht model daar elektrisch rijden eerder de toekomst heeft dan een op diesel/benzine gestookt hok. Jammer dat hij aardig aan de prijs is...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tjah de i3. Ik hoef hem niet. :)
Die 507 wil ik best een nier voor afstaan, maar dat zal vast nog niet voldoende zijn.

Vanochtend een lekker stukje gereden in de E46. Verbruik: 13.2l/100km gemiddeld.
Denk dat ik er goed aan doe die lekkere stukjes vooral niet te lang laat worden. :+

Wat mij vooral opvalt is dat de E90 318d eigenlijk toch best rap vooruit gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:16
Raymond P schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:17:
Tjah de i3. Ik hoef hem niet. :)
Die 507 wil ik best een nier voor afstaan, maar dat zal vast nog niet voldoende zijn.

Vanochtend een lekker stukje gereden in de E46. Verbruik: 13.2l/100km gemiddeld.
Denk dat ik er goed aan doe die lekkere stukjes vooral niet te lang laat worden. :+

Wat mij vooral opvalt is dat de E90 318d eigenlijk toch best rap vooruit gaat.
Ik vond de 318d van mijn oom eigenlijk zeer traag aanvoelen. Volgens mij komt dat omdat wij toen zelf in een 320d reden en als je daar het gas in trapte, kreeg je een duw(tje) in je rug en dat miste ik vooral. Op de snelweg vond ik de 318d in zijn zesde versnelling ook langzaam. Ik wilde liever terugschakelen naar zijn 5. Maar ik denk dat dit alsnog komt doordat wij toen de 320d reden.

Nu rijd ik tijdelijk in een Peugeot Partner wat er ongeveer 18 a 19 seconden over doet om van 0 naar 100 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:16
Zijn er hier eigenlijk mensen die zelf wel eens wat aan hun (nieuwe) BMW hebben gecodeerd?

Ik heb er ondertussen heel veel over opgezocht maar zou het nog niet durven om zelf te doen bij mijn nieuwe wagen, een goede vriend wil het wel al laten doen.

Ik heb geen probleem om er "wat" voor te betalen, maar om bij een hobbyist achter de hoek 20 à 30 EUR per bitflip (!) of 75 EUR om wat gecombineerde modificaties te betalen vind ik wel wat te gortig...

Als iemand zich wil aanmelden dan hoor ik het graag ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb er ook al e.e.a. over zitten inlezen. Heb adresje voor € 50,- die alles doet.
Maar om het zelf te doen lijkt me ook wel wat hebben.
Alleen hoe 'risky' is het dat er dingen fout gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, je kan er echt wel dingen mee onbruikbaar maken, er is ergens een knopje "Code Defaults" en vziw is dat "Zet het hele ding naar fabriekstoestand 0". Dat is dan niet "zoals ie geleverd is" maar echt alles op initialisatie waardes. Dan heb je echt problemen en kan potentieel je wagen afgesleept worden naar je dichtsbijzijnde dealer om terug in te leren. Dat zijn kostelijke zaken, ook voor die kameraad met een lease-bak.

Zelf coderen heeft wel wat meer charme, ik heb ondertussen voor de kennis in kwestie op F30.bimmerpost.com al heel wat ingelezen en de nodige software bemachtigd en geïnstalleerd en het lijkt me wel te doen, maar ja: durf het maar eens he ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Ik heb zelf het eea aan me bmw gecodeerd. Kan in principe niet zo heel veel fout gaan.
Waardes uitlezen, aanpassen en weer terugzetten.
Als je een beetje bij houd wat je aanpast en niet alles tegelijk kan je ook zo weer terug.
En als je terug wil naar factory defaults, dan upload je gewoon een lege file.

Gisteren een wireless dongle besteld van Carly. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Wel een redelijk forse investering trouwens.
40 euro voor de dongle en 45 euro voor de software in de appstore.
Maar als ik dat zo lees, dan kan je simpel veel verschillende bmw's coderen, en dat is toch wel weer erg netjes.
Zou zelf zeggen van voor een 25 euro dan codeer ik wat je wilt, je bent toch wel snel een half uurtje bezig, en dan is dat toch wel een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
kahraman11 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:51:
[...]

Ik vond de 318d van mijn oom eigenlijk zeer traag aanvoelen. Volgens mij komt dat omdat wij toen zelf in een 320d reden en als je daar het gas in trapte, kreeg je een duw(tje) in je rug en dat miste ik vooral. Op de snelweg vond ik de 318d in zijn zesde versnelling ook langzaam. Ik wilde liever terugschakelen naar zijn 5. Maar ik denk dat dit alsnog komt doordat wij toen de 320d reden.

Nu rijd ik tijdelijk in een Peugeot Partner wat er ongeveer 18 a 19 seconden over doet om van 0 naar 100 te gaan...
Het duwtje in de rug is wel aanwezig, ik rij wel met een nieuwe turbo die wel wat feller is dan de oude.
De 6 is voor overdrive. Wil je wat doen pak je toch sowieso de 5?
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de 335d. :+

Afaik doet Carly trouwens nog geen F* modellen. Dat is namelijk wel ontzettend fool-proof.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
HyperBart schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:32:
Zijn er hier eigenlijk mensen die zelf wel eens wat aan hun (nieuwe) BMW hebben gecodeerd?

Ik heb er ondertussen heel veel over opgezocht maar zou het nog niet durven om zelf te doen bij mijn nieuwe wagen, een goede vriend wil het wel al laten doen.

Ik heb geen probleem om er "wat" voor te betalen, maar om bij een hobbyist achter de hoek 20 à 30 EUR per bitflip (!) of 75 EUR om wat gecombineerde modificaties te betalen vind ik wel wat te gortig...

Wist je dat je auto "gecodeert" wordt in een simpel .txt bestand :P Je kan de file ( ben even de extensie vergeten ) gewoon openen met wordpad o.i.d. en dan staat daar gewoon alle lijnen in met optie's die je heb aangeschaft. Wil je achteraf een extra module o.i.d toevoegen hoef je alleen maar in dat bestandje een extra lijn te typen :P Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Zojuist toch maar even een litertje olie in de motor gekieperd :X

Toen ik gister naar huis reed kwam er ineens een melding 'oliepeil minimaal,1 liter olie bijvullen', vind het toch wel vrij snel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Raymond P schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:05:
Afaik doet Carly trouwens nog geen F* modellen. Dat is namelijk wel ontzettend fool-proof.
Klopt, dat is wel jammer, willen ze eind van dit jaar werkend hebben.
Dan is € 85,- wel prima. Voor € 50,- kun je het bij iemand laten doen maar dan moet je er nog wel zelf heen rijden.
En mocht hij bij een servicebeurt door BMW 'gereset' worden kun je weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jeffrey0416 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:14:
[...]

Wist je dat je auto "gecodeert" wordt in een simpel .txt bestand :P Je kan de file ( ben even de extensie vergeten ) gewoon openen met wordpad o.i.d. en dan staat daar gewoon alle lijnen in met optie's die je heb aangeschaft. Wil je achteraf een extra module o.i.d toevoegen hoef je alleen maar in dat bestandje een extra lijn te typen :P Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Maar vul ergens een verkeerde waarde in je staat in de garage ;) Of wordt erheen gesleept. Kijk maar eens op Bimmerfest wat er ooit gebeurd is bij sommigen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 06-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Typhone schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:28:
[...]

Maar vul ergens een verkeerde waarde in je staat in de garage ;) Of wordt erheen gesleept. Kijk maar eens op Bimmerfest wat er ooit gebeurd is bij sommigen ;)
Klopt, als je de verkeerde waarde ingeeft blokkeerd het gehele systeem en moet je hem aan de computer in een BMW garage hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Kun je aan het begin geen backup maken die je terugzet als je een foutje hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Impry schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:44:
Kun je aan het begin geen backup maken die je terugzet als je een foutje hebt gemaakt?
Nee systeem blokkeerd vrijwel direct, hij moet dan echt aan de kast gehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Straks met een vriend een 318D (F31) ophalen die hij gekocht heeft. Nodige aan sleutelen dit weekend. Vanavond komt mij E61 weer terug met NBT systeem en alles vrijgeschakeld. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen in elk geval.

Nu de zoektocht geopend voor een M5 E60 die op zomerkenteken gaat komen. Paar keer mee gereden laatste tijd en dat is toch wel heel erg genieten. Wat een enorme bak power en geluid hebben die dingen toch.

@Impry volgens mij heb je kans dat je in een beschermende noodloop terecht komt. Dan kun je het zelf niet terugzetten maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Typhone schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:46:
Straks met een vriend een 318D (F31) ophalen die hij gekocht heeft. Nodige aan sleutelen dit weekend. Vanavond komt mij E61 weer terug met NBT systeem en alles vrijgeschakeld. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen in elk geval.

Nu de zoektocht geopend voor een M5 E60 die op zomerkenteken gaat komen. Paar keer mee gereden laatste tijd en dat is toch wel heel erg genieten. Wat een enorme bak power en geluid hebben die dingen toch.

@Impry volgens mij heb je kans dat je in een beschermende noodloop terecht komt. Dan kun je het zelf niet terugzetten maar dat weet ik niet 100% zeker.
De v10 blijft fantastisch, ben zelf ook erg fan van die bak.. Als die koud is klinkt die wel erg vreselijk :P net een oude tractor 8)7 Maar zodra het beestje warm is en je de sportmodus knop ingedrukt hebt klinkt het supergoed _/-\o_ Ben er ook naar opzoek, maar ben kieskeurig, de smg bak is vaak gaar :'( en wil de " Sterling Silver" variant, beste kleur imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hoe leuk is dat :o ik wist niet dat je bij dit soort oudere BMW's de nieuwe navigatie en consoorten er in kon steken? _/-\o_

DAAROM stelen ze dus zo graag die iDrive controller, display en consoorten })

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 06-11-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 18:49

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

HyperBart schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:52:
[...]

Hoe leuk is dat :o ik wist niet dat je bij dit soort oudere BMW's de nieuwe navigatie en consoorten er in kon steken? _/-\o_

DAAROM stelen ze dus zo graag die iDrive controller, display en consoorten })
Retrofitting schijnt nog best vaak gedaan te worden. Vooral een upgrade van CCC naar NBT is natuurlijk behoorlijk! De upgrade van CIC naar NBT is natuurlijk minder ingrijpend en zou ik persoonlijk niet direct de moeite waard vinden.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY

Een V10 in dit topic zou mooi zijn! Zover ik kan zien zijn ze tegenwoordig redelijk betaalbaar qua aanschaf. De onderhoudskosten daarentegen zullen waarschijnlijk de grootste kostenpost/kopzorgen worden.

Blijft toch wel een prachtige M5 serie die E60. Denk ook altijd terug aan dat Top Gear filmpje waar ze hem eerst afkraken om vervolgens het 'sport' knopje te "ontdekken" :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Vanavond komt mij E61 weer terug met NBT systeem en alles vrijgeschakeld. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen in elk geval.
Hoeveel heb je daar voor betaald? Ik zit met een ccc in een e87 en heb ook wel eens gekeken naar een upgrade naar cic of nieuwer, en dat is toch nog best wel prijzig.
Impry schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:25:
[...]

Klopt, dat is wel jammer, willen ze eind van dit jaar werkend hebben.
Dan is € 85,- wel prima. Voor € 50,- kun je het bij iemand laten doen maar dan moet je er nog wel zelf heen rijden.
En mocht hij bij een servicebeurt door BMW 'gereset' worden kun je weer opnieuw beginnen.
De wireless dongle is 64 euro incl verzendkosten, de full app waarmee je daadwerkelijk kan coderen is 45 euro, maar dan kan je inderdaad wel simpelweg zelf alles coderen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ok, dat is wel wat duurder dan ja. Maar nog steeds wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Fonta schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:38:
[...]

Hoeveel heb je daar voor betaald? Ik zit met een ccc in een e87 en heb ook wel eens gekeken naar een upgrade naar cic of nieuwer, en dat is toch nog best wel prijzig.

[...]

De wireless dongle is 64 euro incl verzendkosten, de full app waarmee je daadwerkelijk kan coderen is 45 euro, maar dan kan je inderdaad wel simpelweg zelf alles coderen wat je wilt.
3700 euro met NBT, Camerasysteem, nieuwe bekabeling en DAB+ module
En inbouw :) (2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Typhone schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:02:
[...]

Komen de onderdelen dan rechtstreeks(/nieuw) van BMW vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

fsfikke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:06:
[...]

Komen de onderdelen dan rechtstreeks(/nieuw) van BMW vandaan?
Yes, allemaal nieuw ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeer nette prijs dan :)

En BMW says danke d:)b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Ik zie dat dit uit de TS verdwenen is:
Er wordt op dit moment een webtooltje ontwikkeld waarmee GoTters zelf hun BMW kunnen beheren, deze worden dan vanzelf in de TS getoond.
Vraag dus niet of je in de TS mag maar wacht even rustig af tot het tooltje klaar is :)
Project is een stille dood gestorven?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie

Naar wat ben je op zoek? Ken een nette versie waar net de remmen van gedaan zijn die tegen een goed bod weg mag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een set banden, maar ik begrijp dat velen het verstandiger vinden om een complete velgenset aan te schaffen. Daarbij schijnen geschikte banden in de maten die ik heb ook nog eens lastig te krijgen zijn (Voor: 225/40R18 PSS, achter: 245/35R18). Het nadeel is alleen dat een setje al gauw €1800 kost. Dat is geen geen klein bedrag.

Op zomerbanden doorrijden is voor mij geen optie, want er liggen nu Michelin PSS banden onder die niet goed tegen de kou kunnen en ik vind het met mijn huidige auto niet verantwoord om er in de winter op door te rijden. Daarbij is de band überhaupt geen goede winter performer.

EDIT: Ik vraag me ook af hoe noodzakelijk het is om RFT banden aan te schaffen? Lijkt me juist dat non-runflats in de winter beter zijn?

Iemand hier misschien wat tips over?

[ Voor 13% gewijzigd door wjjkoevoets op 06-11-2015 18:57 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:43
FabianGTI schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:05:
Zojuist toch maar even een litertje olie in de motor gekieperd :X

Toen ik gister naar huis reed kwam er ineens een melding 'oliepeil minimaal,1 liter olie bijvullen', vind het toch wel vrij snel :/
Jij hebt ook een e90 325i toch? Hoeveel km heb je op een liter gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

MrFl0ppY schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:27:
[...]

Een V10 in dit topic zou mooi zijn! Zover ik kan zien zijn ze tegenwoordig redelijk betaalbaar qua aanschaf. De onderhoudskosten daarentegen zullen waarschijnlijk de grootste kostenpost/kopzorgen worden.

Blijft toch wel een prachtige M5 serie die E60. Denk ook altijd terug aan dat Top Gear filmpje waar ze hem eerst afkraken om vervolgens het 'sport' knopje te "ontdekken" :+ .
Er was er toch al eentje in dit topic dacht ik?

Als ik ooit een M5 voor de deur zou mogen zetten zou ik hard twijfelen tussen de E39 en de F10.

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/wljmvsu0kof7tt1eklo4.jpg

Waarbij ik waarschijnlijk toch voor de F10 zou kiezen.. Won ik nou maar EuroMillions..

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/wallpaper/BMW_M5_F10_Wallpaper1609_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ScSi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:46:
[...]

Als ik ooit een M5 voor de deur zou mogen zetten zou ik hard twijfelen tussen de E39 en de F10.

[afbeelding]

Waarbij ik waarschijnlijk toch voor de F10 zou kiezen.. Won ik nou maar EuroMillions..

[afbeelding]
Ik zou niet twijfelen en eigenlijk instant voor de E39 gaan... :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Touchdomex schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:57:
[...]

Ik zou niet twijfelen en eigenlijk instant voor de E39 gaan... :$
Qua uiterlijk ik ook meteen, maar het interieur is best wel gedateerd, wat niet zo verwonderlijk is na 12 a 15 jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15
ScSi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:46:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hou op! Zou gisteren om een E39 M5 gaan in Duitsland, mailde de verkoper op het allerlaatste moment af omdat hij niet thuis zou zijn. Even later was de advertentie ook weg, dus waarschijnlijk verkocht aan iemand anders.

Alles al geregeld. Geld, vrij van werk, ambulance... Maar we gaan vrolijk verder met zoeken!

Afbeeldingslocatie: http://i127.photobucket.com/albums/p153/Kevin-77/IMG_4085.jpg
De grijze face-lift blijft toch het mooist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ScSi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:14:
[...]

Qua uiterlijk ik ook meteen, maar het interieur is best wel gedateerd, wat niet zo verwonderlijk is na 12 a 15 jaar..
Vergelijkbare alpina zou ik ook voor tekenen eigenlijk en ik vind het interieur eigenlijk helemaal niet gedateerd.

Een mooie alpina b10 met al die rare stikseltjes in het interieur O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HyperBart schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:32:

Vriend van me doet het: http://www.bmwtweaks.nl/ voor ik weet rekende hij gewoon 1 prijs voor een sessie programmeren, onafhankelijk wat je allemaal wil doen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:33
Typhone schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:02:
[...]

Zo'n upgrade lijkt me wel wat, maar 3700 euro vind ik wel wat prijzig. Wat kost alleen een NBT bij BMW?
Ik heb nu een M-ASK (business navigation) in mijn 2008 E61, lekker onaantrekkelijk om te stelen, maar helaas ook om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
wjjkoevoets schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:53:
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een set banden, maar ik begrijp dat velen het verstandiger vinden om een complete velgenset aan te schaffen. Daarbij schijnen geschikte banden in de maten die ik heb ook nog eens lastig te krijgen zijn (Voor: 225/40R18 PSS, achter: 245/35R18). Het nadeel is alleen dat een setje al gauw €1800 kost. Dat is geen geen klein bedrag.

Op zomerbanden doorrijden is voor mij geen optie, want er liggen nu Michelin PSS banden onder die niet goed tegen de kou kunnen en ik vind het met mijn huidige auto niet verantwoord om er in de winter op door te rijden. Daarbij is de band überhaupt geen goede winter performer.

EDIT: Ik vraag me ook af hoe noodzakelijk het is om RFT banden aan te schaffen? Lijkt me juist dat non-runflats in de winter beter zijn?

Een van de voordelen van een velgenwissel, goedkopere winterbanden. Iets smaller is ook wenselijk in de winter.
Er zijn ruim voldoende wintersetjes te koop op de tweedehands markt, de meesten met versleten banden.

Let vooral op de juiste ET waarden. Als deze te veel afwijkt zal je auto niet lekker meer rijden, denk aan spoorvorming of zelfs aanlopen van de band.
Waar je mee weg komt heeft ook te maken met de breedte van de velg (J). Minder breed betekent meer ruimte.
Als je een gebruikt setje gaat kopen en ermee wilt rijden let dat op de DOT code op de banden (productiedatum) en kijk of het profiel van binnen naar buiten op de band gelijk is.

Persoonlijk vind ik dit maar niets. Een gebruikt setje kopen en daar nieuwe banden op slingeren doe ik liever.
Het zou dus zomaar kunnen dat je een setje 17 inch 8.5J (225/45/17 voordelige maat) rondom ziet waar je voor 500 euro A merk nieuwe winterbanden (non-rft) om hebt liggen.

Als je non-RFT gaat rijden moet je er rekening mee houden dat je zeer waarschijnlijk geen reservewiel in de auto hebt. Een autopechhulpdienstlidmaatschap is dan wenselijk.
Is je auto nieuwer dan mag je er rekening mee houden dat de bandenspanningsensor (TPMS) voor RFT tegenwoordig op de velg zit in plaats van meelift met de wheel speed sensor. Je hebt dan dus een geschikte velg nodig.
Als je non-TPMS velgen met dus non-RFT gebruikt zal waarschijnlijk het bandenspanningscontrolesysteemlampje blijven branden zonder andere gevolgen, hier heb ik echter geen ervaring mee.
RFT zonder TPMS zou ik niet doen, je hebt dan geen feedback over een eventuele lekke band.

Aangezien ik hier nu een wielnaaf heb liggen vanwege een piepende lager ben ik mij ook aan het inlezen op het effect van een afwijkende ET en slijtage van lagers. Al denk ik dat ik daar gezien de prijs van de naaf niet al te veel rekening mee ga houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond P op 07-11-2015 10:01 . Reden: 3x woordwaarde ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
wjjkoevoets schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:53:

Had toevallig vorige week zaterdag een lekke band (linksvoor). Gelukkig liep hij slechts langzaam leeg omdat de spijker er nog in zat. Was dit niet het geval geweest, dan had ik maar mooi langs de a16 gestaan, wachten op de hulpdiensten omdat het geen rft banden waren onder de auto.
Zodoende ben ik maandag ochtend naar bandenxl hier in Dordrecht gegaan.
Daar heb ik meteen alle 4 de banden laten vervangen voor rft banden.
(Niet alleen om het lekje maar ook omdat rechsachter bijna helemaal versleten was.)
Geeft toch een stuk meer zekerheid als je het mij vraagt.

Verder de keus tussen alleen banden of banden met velgen.
Wielen verwisselen zal vast goedkoper zijn dan banden om de velgen heen verwisselen.
Ook schijnt het voor de banden en velgen niet heel erg prettig te zijn om telkens gedemonteerd/gemonteerd te worden.
Voor de 4 banden was ik afgelopen maandag 400 euro kwijt.
Kan me niet voorstellen dat er niet ergens een paar goedkope "wintervelgen" te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbvo schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:37:
[...]

Zo'n upgrade lijkt me wel wat, maar 3700 euro vind ik wel wat prijzig. Wat kost alleen een NBT bij BMW?
Ik heb nu een M-ASK (business navigation) in mijn 2008 E61, lekker onaantrekkelijk om te stelen, maar helaas ook om naar te kijken.
Ik weet niet precies wat de module los kost. Maybe even kijken op www.realoem.com of hij daar los gespecificeerd staat.
Auto krijg ik a.s. vrijdag pas terug want de kabelboom achteren blijkt ernstig versleten te zijn. Daar zijn inmiddels betere kabels voor te krijgen maar dat is een goede anderhalve dag werk. Heb besloten dan alles maar meteen goed te laten doen. Aangezien ik de hele week in München zit neem ik de 330i wel even mee. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
noes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:12:
[...]

Vriend van me doet het: http://www.bmwtweaks.nl/ voor ik weet rekende hij gewoon 1 prijs voor een sessie programmeren, onafhankelijk wat je allemaal wil doen.
Heb 'm gecontacteerd, heel vriendelijke mail terug (top) maar hij gaf aan dat hij dit liever niet doet omdat hij nog niet heeft kunnen testen met een eigen wagen en E-Sys, helemaal te begrijpen, wel jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Raymond P schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:59:
[...]
Een van de voordelen van een velgenwissel, goedkopere winterbanden. Iets smaller is ook wenselijk in de winter.
Er zijn ruim voldoende wintersetjes te koop op de tweedehands markt, de meesten met versleten banden.
Ik ben in ieder geval niet van plan om op tweedehands banden rond te rijden. Ik zou mezelf hier ook niet echt prettig bij voelen (al helemaal niet in de winter in slechte weersomstandigheden). Tweedehands velgen is natuurlijk niet direct een probleem lijkt me, mits ze natuurlijk in goede staat zijn.
Let vooral op de juiste ET waarden. Als deze te veel afwijkt zal je auto niet lekker meer rijden, denk aan spoorvorming of zelfs aanlopen van de band.
Waar je mee weg komt heeft ook te maken met de breedte van de velg (J). Minder breed betekent meer ruimte.
Goed dat je dit aankaart. ET waarde zei mij dus helemaal niets. Ik heb even kort op internet gezocht en het lijkt erop dat de standaardvelgen op J7.5 ET45 (225/40/R18) en J8 ET52 (245/35/R18) zitten. Dit zorgt helaas wel voor een andere vraag: Is het belangrijk om deze verhouding dan ook aan te houden voor wintervelgen en banden? Of ik kan ik gewoon een set aanschaffen die achter en voor hetzelfde is?

Ondertussen heb ik ook even kort gezocht op internet naar wat er überhaupt mogelijk zou moeten zijn op mijn auto en kwam het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GhAB99E.png

ALS ik het goed begrijp en mits voor en achter gleijk mogen zijn, lijkt de ideale compromis dus 225/45/17 J7 te zijn? 226/45/R17 omdat het een gangbare maat is en J7, omdat beter is in de winter t.o.v. J8.
Als je een gebruikt setje gaat kopen en ermee wilt rijden let dat op de DOT code op de banden (productiedatum) en kijk of het profiel van binnen naar buiten op de band gelijk is. Persoonlijk vind ik dit maar niets.
You and me both.
Een gebruikt setje kopen en daar nieuwe banden op slingeren doe ik liever.
Het zou dus zomaar kunnen dat je een setje 17 inch 8.5J (225/45/17 voordelige maat) rondom ziet waar je voor 500 euro A merk nieuwe winterbanden (non-rft) om hebt liggen.
Dat lijkt me dan inderdaad een stuk voordeliger. Je koopt een voordelig setje in een goede maat, trekt de banden eraf en legt er nieuwe non-RFT A-merk banden op.
Als je non-RFT gaat rijden moet je er rekening mee houden dat je zeer waarschijnlijk geen reservewiel in de auto hebt. Een autopechhulpdienstlidmaatschap is dan wenselijk.
Mijn auto is niet voorzien van een reservewiel. Ik heb wel een pechulp lidmaadschap vanuit BMW tot 2019, dus daar hoef ik me voorlopig geen zorgen over te maken.
Is je auto nieuwer dan mag je er rekening mee houden dat de bandenspanningsensor (TPMS) voor RFT tegenwoordig op de velg zit in plaats van meelift met de wheel speed sensor. Je hebt dan dus een geschikte velg nodig.
Als je non-TPMS velgen met dus non-RFT gebruikt zal waarschijnlijk het bandenspanningscontrolesysteemlampje blijven branden zonder andere gevolgen, hier heb ik echter geen ervaring mee.
RFT zonder TPMS zou ik niet doen, je hebt dan geen feedback over een eventuele lekke band.
Het schijnt dat Non-RFT banden voor mijn auto geen probleem zijn en dat dit ook geen sensor issue oplevert. Bij het plaatsen van RFT banden heb je wel per velg een sensormodule (3+4) nodig kennelijk.
Fonta schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:00:
[...]

Had toevallig vorige week zaterdag een lekke band (linksvoor). Gelukkig liep hij slechts langzaam leeg omdat de spijker er nog in zat. Was dit niet het geval geweest, dan had ik maar mooi langs de a16 gestaan, wachten op de hulpdiensten omdat het geen rft banden waren onder de auto.
Zodoende ben ik maandag ochtend naar bandenxl hier in Dordrecht gegaan.
Daar heb ik meteen alle 4 de banden laten vervangen voor rft banden.
(Niet alleen om het lekje maar ook omdat rechsachter bijna helemaal versleten was.)
Geeft toch een stuk meer zekerheid als je het mij vraagt.
Ik heb nog maar één keer in mijn omgeving een lekke band gezien en dat was ook vanwege een spijker. Ik beschouw het als een acceptabel risico. Ook worden de rij-eigenschappen er doorgaans ook niet beter op met RFT banden.
Verder de keus tussen alleen banden of banden met velgen.
Wielen verwisselen zal vast goedkoper zijn dan banden om de velgen heen verwisselen.
Ook schijnt het voor de banden en velgen niet heel erg prettig te zijn om telkens gedemonteerd/gemonteerd te worden.
Voor de 4 banden was ik afgelopen maandag 400 euro kwijt.
Kan me niet voorstellen dat er niet ergens een paar goedkope "wintervelgen" te krijgen zijn.
Ja ik neig toch ook steeds meer naar het aanschaffen van een set wielen in plaats van de banden te wisselen. Ik heb geen zin om mijn OEM velgen te beschadigen, omdat ik zo nodig de cheapskate uit wilde hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door wjjkoevoets op 07-11-2015 18:46 . Reden: quote tag gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Op marktplaats zijn prima licht metalen wintersetjes te vinden met soms nog goede banden erop. Zeker als je 16" ofzo geen probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Geen idee wat je nu rijdt, maar mijn 205/45/17 brede banden gaan onder de 318d omdat ik die niet onder de 330i durf te leggen.
7J, wat volgens mij 195 als ideale bandenmaat heeft, lijkt mij erg smal als je nu een breedset eronder hebt liggen. 225 op 7J staat geloof ik best bol.

Als je een M rijdt dan kan ik je niet adviseren, rij je een normale (eventueel met sport onderstel) dan kan je nakijken waarop het model rijdt als er geen breedset onder zit en die ET waarde aanhouden voor rondom.

edit: @hierboven. 16 inch moet wel passen. Bij de 330 past dat dus niet ivm grotere remmen.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 07-11-2015 19:21 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

MrFl0ppY schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:09:
Op marktplaats zijn prima licht metalen wintersetjes te vinden met soms nog goede banden erop. Zeker als je 16" ofzo geen probleem vind.
16" past niet onder mijn auto :(
Raymond P schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:10:
Geen idee wat je nu rijdt, maar mijn 205/45/17 brede banden gaan onder de 318d omdat ik die niet onder de 330i durf te leggen.
7J, wat volgens mij 195 als ideale bandenmaat heeft, lijkt mij erg smal als je nu een breedset eronder hebt liggen.

Als je een M rijdt dan kan ik je niet adviseren, rij je een normale (eventueel met sport onderstel) dan kan je nakijken waarop het model rijdt als er geen breedset onder zit en die ET waarde aanhouden voor rondom.
Ik rij een F22 M235i met de standaard OEM banden/velgen (18" styling 436M). Een dealer adviseerde mij 17" styling 381 (225/45/R17) of 18" styling 388 (225/40/R18). Ik weet niet of dit iets zegt? Ik denk niet dat een niet-breedset band dan een optie is?

De waardes van die 381 styling velgen zijn volgens mij 43 / J7.5. Van die andere kan ik ze zo snel niet vinden.

EDIT: Zoals aangegeven zou 16" niet passen. Ik denk dat dit komt door de remmen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yUJKNlb.png
Ik denk dat vanaf een 228i 17" een vereiste is?

[ Voor 6% gewijzigd door wjjkoevoets op 07-11-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Styling 381 is 7,5x17 (225/45/17) met ET 43 rondom. Althans, ik kan er geen breedset van vinden.
Styling 388 is een breedset met 7.5J (225/40/18 ET45) voor en 8J (245/35/18 ET52) achter.

Als de dealer dat adviseert betekent dat dus dat je elke 7.5J 17 inch velg met een ET van 43 rondom (en juiste naafdiameter en gaten natuurlijk) eronder kan leggen. 7J met ET43 als je dat echt wilt zou dus ook kunnen.

Bron.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 07-11-2015 19:55 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Raymond P schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:53:
Styling 381 is 7,5x17 (225/45/17) met ET 43 rondom. Althans, ik kan er geen breedset van vinden.
Styling 388 is een breedset met 7.5J (225/40/18 ET45) voor en 8J (245/35/18 ET52) achter.

Als de dealer dat adviseert betekent dat dus dat je elke 7.5J 17 inch velg met een ET van 43 rondom (en juiste naafdiameter en gaten natuurlijk) eronder kan leggen. 7J met ET43 als je dat echt wilt zou dus ook kunnen.

Bron.
Top, bedankt!

Nou ja, 7J is niet per se een eis, het leek mij op basis van de informatie de beste keus :) Ik ga eens rondkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Arno90 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:39:
[...]

Jij hebt ook een e90 325i toch? Hoeveel km heb je op een liter gereden?
Jah klopt

Hoeveel kilometer precies op een liter olie weet ik niet, maar 7000 km geleden zijn onderhoud gehad, alleen weet ik niet zeker of toen de olie tot z'n max zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
FabianGTI schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:49:
[...]

Jah klopt

Hoeveel kilometer precies op een liter olie weet ik niet, maar 7000 km geleden zijn onderhoud gehad, alleen weet ik niet zeker of toen de olie tot z'n max zat
Aha, ik ben benieuwd wat die van jou ongeveer verbruikt. Mijne zit op 1 op 10.000 zoiets schat ik. Moet wel zeggen dat ik veelal korte stukjes rijdt, maar de laatste tijd ook meer snelweg (30km enkele reis) ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zojuist een leuke E36 316i compact 'zien' rijden.
Het was deze

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 22:02
Nice! In een gekke bui zou ik zo'n ding kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Voortijdig kerstcadeautje voor m'n broertje gehaald vanochtend.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-DXFPNGSM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6LCQ3HEG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-SZNCNGT8.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Lasteraar schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:11:
Voortijdig kerstcadeautje voor m'n broertje gehaald vanochtend.

<snip>
Kijk dat zijn de betere familieleden en cadeau's! Nette wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Die rijden niet verkeerd, mijn broer heeft exact dezelfde. Alleen die van hem staat net iets hoger op de wielen. Ik zou misschien die gele knipperlichten vervangen met witte. Voor de rest ziet ie er goed uit :)

[ Voor 30% gewijzigd door Theimon op 09-11-2015 18:31 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Dat mag ie zelf doen :)
Heb een net doosje met witte (+zij)knippers erbij gekregen. Evenals 'oranje' achterlichten.

Hij is idd erg laag...
Ach, het is een jonge vent. Zonder centen. Dus die is hier helemaal blij mee :)
Heb ik m'n goede daad voor dit (en volgend..) jaar weer gedaan.

Zelf ben ik nog heel gelukkig met m'n 530... ^_^
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5681/22702221472_2b83da171f_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Arno90 schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:39:
[...]

Aha, ik ben benieuwd wat die van jou ongeveer verbruikt. Mijne zit op 1 op 10.000 zoiets schat ik. Moet wel zeggen dat ik veelal korte stukjes rijdt, maar de laatste tijd ook meer snelweg (30km enkele reis) ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken.
Gister even gekeken in de boordcomputer, nu zit hij toch echt weer tot zijn max
De vorige keer dat ik keek was net na de onderhoudsbeurt, toen zat hij kennelijk nog niet eens tot de max (meter tot de helft :') )

Ik rij overigens ook erg vaak korte stukjes, misschien dat het daar inderdaad wel aan ligt
Hoeveel km heeft jouw auto gereden, misschien maakt dat ook nog verschil? Mijne heeft nu 95600km op de klok staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
FabianGTI schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:13:
[...]

Gister even gekeken in de boordcomputer, nu zit hij toch echt weer tot zijn max
De vorige keer dat ik keek was net na de onderhoudsbeurt, toen zat hij kennelijk nog niet eens tot de max (meter tot de helft :') )

Ik rij overigens ook erg vaak korte stukjes, misschien dat het daar inderdaad wel aan ligt
Hoeveel km heeft jouw auto gereden, misschien maakt dat ook nog verschil? Mijne heeft nu 95600km op de klok staan
Mijn teller staat nu op 153.*** dus het zou niet onlogisch zijn als die van mij iets meer verbruikt. Maar zolang het rond de 1 op 10.000 blijft, vind ik het prima.

Ik zal het even laten weten als de auto weer een gil geeft om een liter olie.

[ Voor 5% gewijzigd door Arno90 op 10-11-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:44:
Zojuist een leuke E36 316i compact 'zien' rijden.
Het was deze
:9~ :9~ :9~ :9~
Het is dat die onmogelijk zuiniger kan rijden dan mijn 323i, anders had ik die wel voor de deur willen zetten. De 323i Compact (170pk) is al erg leuk om mee te rijden, ik wil niet weten wat voor een bommetje het met dik 300pk zal zijn.
Raymond P schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:10:
7J, wat volgens mij 195 als ideale bandenmaat heeft, lijkt mij erg smal als je nu een breedset eronder hebt liggen. 225 op 7J staat geloof ik best bol.

edit: @hierboven. 16 inch moet wel passen. Bij de 330 past dat dus niet ivm grotere remmen.
7J heeft 205/215 als ideale maat, 195 is aan de smalle kant, 225 aan de brede kant.

Voor de duidelijkheid, dit was een 195/60R15 band om een 15"/7J velg:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0a5vJYEULkE/T70TNZX-2jI/AAAAAAAACoo/dvtSKVwW_qc/s1024-Ic42/2012-05-23%25252018.27.23.jpg
Loopvlak is smaller dan de velg, wang staat wel redelijk recht.

225/50R16 om een 16"/7J velg:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F5MjD0qUqD4/VWoh1syO9EI/AAAAAAAAI2Y/syjxHlUGbl4/s1024-Ic42/FB_IMG_1432997563949.jpg
Loopvlak is breder dan velg, wang staat behoorlijk bol.

En de meest extreme combi die ik heb (gehad),
185/65R15 om een 15"/7J velg:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-o1YomjGPQow/TzFZ9SoO6yI/AAAAAAAACfg/XP7ktu9xqac/s1024-Ic42/2012-02-07%25252017.22.32.jpg
Loopvlak is veel smaller dan de velg, band staat licht getrokken.

Ik ga zelf voor komende zomer voor 205/55R16 banden voor om de 16"/7J velgen, en 195/60R15 (winter) om de 15"/7J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
deepbass909 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:29:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~
Het is dat die onmogelijk zuiniger kan rijden dan mijn 323i, anders had ik die wel voor de deur willen zetten. De 323i Compact (170pk) is al erg leuk om mee te rijden, ik wil niet weten wat voor een bommetje het met dik 300pk zal zijn.

<knip>
Zat permanent in de binnenspiegel geplakt bij de 330i (230pk ofzo?) van 110 tot een niet nader te noemen snelheid gedurende grofweg 1.5 kilometer. Dat was wel even een domper voor mij. :P
Ik gok dat hij ook nog wel rondjes om mij heen had kunnen rijden want ik liep geen millimeter uit.

Ik ben stiekem aan het kijken naar Uniroyal Rainsport 3, mijn interesse naar grip met regen is gewekt.
Eigenlijk houdt alleen de prijs mij tegen, ze lijken zo goedkoop vergeleken met de andere opties.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik het goed heb, woog mijn 316i Compact maar 1150kg. Nu zal die V12 wel wat meer kilo's in de weegschaal leggen dan de 1.6 4 pitter die ik toen had, maar ik verwacht niet dat het boven de 1500kg uit gaat komen. Dan zit je qua kg/pk verhouding toch behoorlijk in superauto regio's met die Compact. Ik hoop alleen wel dat hij wat aan het onderstel heeft gedaan, want mijn Compact verloor toch wel wat stabiliteit bij snelheden van >170 (bij 180 hielt het gelukkig al op :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
Beste heren,

Een maat en ik hebben een Amerikaanse BMW M5 E39 weten te krijgen, alleen zijn er een paar dingen waar we niet uit kunnen komen.

* Hoe kan je de accu opladen? In de kofferbak zit onder de mat een accu, die zit onder een set platen en alleen de + pool is zichtbaar, kan ik de - pool van de druppellader gewoon aan het chassis hangen?
* Waar kan ik een goedkopere accu kopen voor de M5? De originele accu is niet zo goed meer.
* Mensen bekend met krakende stoelen?
* Hoe het beste roest wegwerken in de wielkasten?

Even wat info over de auto, omgerekend heeft deze nu 450.000KM gereden, heeft wat roest, stuur is versleten, radio (DSP NAV) heeft last van dode pixel lijnen in het scherm, tellerunit heeft een defect display.

Auto hebben we gratis gekregen, maar we moeten hem zelf fixen en ook op kenteken zetten.

Het is een import (oude auto van kennis van mijn ouders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Na een lange tijd zoeken naar een geschikte auto, heb ik er misschien eentje gevonden.
http://ww3.autoscout24.nl...n_ad&rtmsg=de-vm-contact&
Sportstoelen, geen leder maar ach :')
Navigatie, dat was eigenlijk altijd wel een pré
Automaat. Ja, ik wil prima een automaat rijden, althans, me zwager had een BMW 1 serie coupé automaat en ik vond het heerlijk rijden, wat relaxed bij rotondes, stoplichten etc :+
Wil je een keer sportief rijden dan heb je nog de mogelijkheid om zelf te schakelen. al zou dat wel tegenvallen met de 316 ^^ Ach, ik ben toch een golf gewend met 75 PK,

ik heb bewust gekozen om een goedkopere auto te halen zodat ik geld overhoud en beginnen met sparen voor een BMW coupé uit 2008/2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
Na een lange tijd zoeken naar een geschikte auto, heb ik er misschien eentje gevonden.
http://ww3.autoscout24.nl...n_ad&rtmsg=de-vm-contact&
Sportstoelen, geen leder maar ach :')
Navigatie, dat was eigenlijk altijd wel een pré
Automaat. Ja, ik wil prima een automaat rijden, althans, me zwager had een BMW 1 serie coupé automaat en ik vond het heerlijk rijden, wat relaxed bij rotondes, stoplichten etc :+
Wil je een keer sportief rijden dan heb je nog de mogelijkheid om zelf te schakelen. al zou dat wel tegenvallen met de 316 ^^ Ach, ik ben toch een golf gewend met 75 PK,

ik heb bewust gekozen om een goedkopere auto te halen zodat ik geld overhoud en beginnen met sparen voor een BMW coupé uit 2008/2009.
5k Voor een 316i compact van 2002 vind ik echt veel geld al zeg ik het zelf. De auto ziet er op de foto's wel goed uit hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je geen 320 voor hetzelfde geld kan scoren. En tsja, de compact is erg smaak afhankelijk zullen we maar zeggen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:23:
[...]

5k Voor een 316i compact van 2002 vind ik echt veel geld al zeg ik het zelf. De auto ziet er op de foto's wel goed uit hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je geen 320 voor hetzelfde geld kan scoren. En tsja, de compact is erg smaak afhankelijk zullen we maar zeggen :+ .
Als jij voor mij een 320 coupé kan vinden, met minder dan 150.000 op de teller, voor 5500€ Laat het me maar eens weten x) Ik heb elke coupé in die prijs al zo ongeveer gemaild, 6 maanden terug.
Dat die auto's allemaal al een half jaar te koop staan betekend dat de auto, of al verkocht is en de adverteerder is te lui om hem eraf te halen, of er is echt iets mis met die auto :+
Geloof me, ik heb veel liever een Coupé dan een compact.

Ook snap ik dat veel mensen een compact niks vinden, ik snap dat de voorlampen wat raar kunnen overkomen, maar voor de rest .. Kleine compacte auto, comfort van een BMW. wat wil je nog meer :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Speakerfreak95 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
Beste heren,

Een maat en ik hebben een Amerikaanse BMW M5 E39 weten te krijgen, alleen zijn er een paar dingen waar we niet uit kunnen komen.

* Hoe kan je de accu opladen? In de kofferbak zit onder de mat een accu, die zit onder een set platen en alleen de + pool is zichtbaar, kan ik de - pool van de druppellader gewoon aan het chassis hangen?
* Waar kan ik een goedkopere accu kopen voor de M5? De originele accu is niet zo goed meer.
* Mensen bekend met krakende stoelen?
* Hoe het beste roest wegwerken in de wielkasten?

Even wat info over de auto, omgerekend heeft deze nu 450.000KM gereden, heeft wat roest, stuur is versleten, radio (DSP NAV) heeft last van dode pixel lijnen in het scherm, tellerunit heeft een defect display.

Auto hebben we gratis gekregen, maar we moeten hem zelf fixen en ook op kenteken zetten.

Het is een import (oude auto van kennis van mijn ouders)
Onder de motorkap zitten vaak ook 2 accuterminals waar je kan laden. Je kan de min gewoon op het chassis aanbieden (zit ergens een soort bout op je chassis gelast als het goed is, in de buurt van de plus-pool).
Goedkoop en M gaat niet echt samen :+ Koop in ieder geval een gelijkwaardige accu, kan me voorstellen dat zo'n motor best wat kracht vereist om te starten en anders heb je straks weer een dode accu..

Leuk project als hij gratis was uiteraard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:32:
[...]

Als jij voor mij een 320 coupé kan vinden, met minder dan 150.000 op de teller, voor 5500€ Laat het me maar eens weten x) Ik heb elke coupé in die prijs al zo ongeveer gemaild, 6 maanden terug.
Dat die auto's allemaal al een half jaar te koop staan betekend dat de auto, of al verkocht is en de adverteerder is te lui om hem eraf te halen, of er is echt iets mis met die auto :+
Geloof me, ik heb veel liever een Coupé dan een compact.

Ook snap ik dat veel mensen een compact niks vinden, ik snap dat de voorlampen wat raar kunnen overkomen, maar voor de rest .. Kleine compacte auto, comfort van een BMW. wat wil je nog meer :9~
Maar tussen een compact en een coupe zitten nog leuke en mooiere varianten ;) . Coupe's blijven op één of andere reden altijd erg duur. Maar een E46 sedan is toch eindeloos veel mooier?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Speakerfreak95 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
Beste heren,

En dat zet je hier neer zonder foto's, tssss.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:53:
[...]

Maar tussen een compact en een coupe zitten nog leuke en mooiere varianten ;) . Coupe's blijven op één of andere reden altijd erg duur. Maar een E46 sedan is toch eindeloos veel mooier?!
Ik vind persoonlijk een compact leuker dan een sedan, hou niet zo van 4 deuren :9~
Voel ik me altijd al meteen al zo oud ^^

http://ww3.autoscout24.nl/classified/273501205?asrc=st|as

Hier een coupé, maar die heeft dan wel bijna 170.000 gelopen, daar werd het met mijn golf een stuk en stuk duurder rijden :3

Ben nog in trauma van 1000 euro APK, 2 jaar achter elkaar :+

Niet te vergeten: Verzekering, zal wel een stuk duurder zijn met een 6 cilinder
Wegenbelasting in ieder geval wel :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 13:57 ]

Pagina: 1 2 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.