Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 116 Laatste
Acties:
  • 754.057 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:56:
[...]

Ik vind persoonlijk een compact leuker dan een sedan, hou niet zo van 4 deuren :9~
Voel ik me altijd al meteen al zo oud ^^

http://ww3.autoscout24.nl/classified/273501205?asrc=st|as

Hier een coupé, maar die heeft dan wel bijna 170.000 gelopen, daar werd het met mijn golf een stuk en stuk duurder rijden :3

Ben nog in trauma van 1000 euro APK, 2 jaar achter elkaar :+

Niet te vergeten: Verzekering, zal wel een stuk duurder zijn met een 6 cilinder
Wegenbelasting in ieder geval wel :9
Die velgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ugh yep, geen goed teken :P
ik vind die compact eerlijk gezegd echt heel netjes hoor, alleen jammer dat hij niet zwart is:)
Ga er vd week heen, en als me proefrit bevalt dan neem ik hem mee.
Als eerste bmw ga ik zeker wel plezier beleven met de E46, denk niet dat het vergelijkbaar is met een VW golf cabrio uit "98

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
Heb zelf een Compact, alleen dan wel de 325 variant :P. Had de mijne voor rond de 4900 met 180.000 kilometers. Eerlijk gezegd zou ik liever een E46 met 180.000 kilometers kopen dan eentje met 120.000 waar bijvoorbeeld veel korte stukken is mee gereden. En het onderhoud moet gewoon gedaan zijn. Maar dan ben je nog niet zeker want ik mag dit weekend de stuurbekrachtingspomp gaan vervangen want die maakt een hels kabaal zodra ik aan me stuur draai als ik stilstaat, ook zakt het toerental gewoon tot bijna afslaan toe.

Trouwens nog een update van een tijdje geleden, hoe de auto er nu uitziet:
SgtPoen schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Gelijk maar even voorstellen, heb sinds 3 maanden een E46 325 Compact. Vaak kijk ik dit topic een beetje door maar zelf een bericht plaatsen kwam er maar niet van :). Alleen staat de BMW maandag bij het schadeherstel bedrijf omdat er een aantal weken geleden iemand achteruit tegen mijn voorkant is aangereden. Stond bij een stoplicht achter een Vito busje en die kwam gewoon ineens in z'n achteruit naar me toe met een aardige vaart en voordat ik kon reageren stond die tegen me aan. Hij wilde van baan wisselen was z'n reden :/. De schade was zo erg dat het randje economisch total loss was.

[afbeelding]
En hoe het nu is:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5n4ue37bd/DSC_0924.jpg

- Nieuwe motorkap, bumper, nieren

[ Voor 17% gewijzigd door SgtPoen op 11-11-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat je een compact heb! kan alleen je foto niet zien :3
Wat was voor jou de reden om een Compact te kopen en niet een Sedan? Overigens 325, heb ze überhaupt nog nooit gezien op marktplaats.. althans niet voor onder de 6000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik ging kijken bij een dealer die meerdere E46's had staan. maar de Sedan die op internet stond was natuurlijk alweer weg dus zat een beetje rond te kijken en toen kwam mijn oog op deze 325 Compact. Had me eigenlijk voorgenomen om geen Compact te nemen maar toen ik er een rondje in had gereden en nog is over na had gedacht heb ik hem gekocht. En de 2.5L versie van de Compact zie je inderdaad niet veel. Ook een reden dat ik hem genomen heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vet!
Ik vind de compact echt wel mooi hoor, vooral sportief. Al valt de 316 niet echt sportief te noemen uiteraard. 12 sec naar de 100 :P

http://ww3.autoscout24.nl/classified/276616302?asrc=st|as

Het liefst zou ik deze kopen, wat een mooie bak, ik zou hem in principe kunnen kopen, maar dan ben ik wel meteen door al het geld heen die ik wil gaan gebruiken voor onderhoud. Zul je niet zien, dat er meteen iets kapot gaat. Ik zie me fiets al staan bij de gedachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Je kiest ze wel uit he :+
"Het gaat hier om een volledig M3 uitgevoerde BMW met prachtige Alpina velgen. ".. Nou, volledig M3 uitgevoerd; behalve dan de motor, aandrijflijn en onderstel :')

Wel mooi ding, maar inderdaad, als er iets mee is, dan zit je.. Vooral het cabriodak is wel redelijk bewerkelijk (is half hydraulisch, half elektrisch bij de E46 dacht ik).

[ Voor 31% gewijzigd door Radiant op 11-11-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:18
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:32:
Vet!
Ik vind de compact echt wel mooi hoor, vooral sportief. Al valt de 316 niet echt sportief te noemen uiteraard. 12 sec naar de 100 :P

http://ww3.autoscout24.nl/classified/276616302?asrc=st|as

Het liefst zou ik deze kopen, wat een mooie bak, ik zou hem in principe kunnen kopen, maar dan ben ik wel meteen door al het geld heen die ik wil gaan gebruiken voor onderhoud. Zul je niet zien, dat er meteen iets kapot gaat. Ik zie me fiets al staan bij de gedachte
Spaar dan gewoon iets langer door, ik heb het idee dat de Compact absoluut niet jou nummer 1 is aangezien je de Coupe stukken mooier vind
Wacht een paar maanden, spaar een stukje door een koop meteen een Coupe, anders krijg je achteraf toch weer spijt (plus je moet dan de Compact weer met verlies verkopen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Radiant schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:41:
Je kiest ze wel uit he :+
"Het gaat hier om een volledig M3 uitgevoerde BMW met prachtige Alpina velgen. ".. Nou, volledig M3 uitgevoerd; behalve dan de motor, aandrijflijn en onderstel :')

Wel mooi ding, maar inderdaad, als er iets mee is, dan zit je.. Vooral het cabriodak is wel redelijk bewerkelijk (is half hydraulisch, half elektrisch bij de E46 dacht ik).
Toch maar contact opgenomen met de verkoper, kreeg binnen 5 minuten een antwoord dat de auto in goeie conditie is, op 1 'minpuntje' na, dat de kilometerteller het soms begeeft.
Nou heb ik een maatje die 1e monteur is, en die vertelde me dat het toch een duur minpuntje is, nieuwe klok zou rond de 4-500 euro'tjes zitten toch. Ook vraag ik me dan af of de KMstand dan overigens nog wel klopt? Volgens mij gaat dat via de boordcomputer, toch?

De alpina velgen wou die het liefst houden voor ze volgende BMW en heeft daarom de M3 velgen er weer onder gezet

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als je bij deze auto zou gaan kijken zou ik zeker de auto uitlezen om te kijken wat de storing veroorzaakt. Kan een sensor zijn of de teller cluster inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtPoen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:55:
Als je bij deze auto zou gaan kijken zou ik zeker de auto uitlezen om te kijken wat de storing veroorzaakt. Kan een sensor zijn of de teller cluster inderdaad.
Kijken is denk ik wel de moeite waard, het is namelijk zo een 25-30 minuutjes rijden, dus dat is wel de moeite waard denk ik! Uitlezen, moet ik zeker langs een garage rijden, ben benieuwd of de verkoper daarmee akkoord gaat, en anders weet je al genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27
'Werkelijk waar van alle luxe voorzien', zoals handmatige airco...

Wat de teller betreft, dat kan ook een zekering zijn. De teller in mijn E30 happerde ook wat, soms goed, soms een schommelende wijzer en soms niks. Bleek een zekering te zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh lol, lees ook nu pas dat de auto werkelijk 220k kilometers gereden heeft, staat in de advertentie, waarschijnlijk overheen gelezen in me volle enthousiasme, maar dan word het wel erg tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door SgtPoen op 11-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:00:
Oh lol, lees ook nu pas dat de auto werkelijk 220k kilometers gereden heeft, staat in de advertentie, waarschijnlijk overheen gelezen in me volle enthousiasme, maar dan word het wel erg tricky
Beetje stom dat de verkoper dat dan niet in de hoofdtekst zet. ik zou hem maar overslaan en verder zoeken.

- Dacht dat ik me bericht hierboven had aangepast maar blijkbaar niet. Excuses voor dubbelpost

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 11-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:00:
Auto is ook pas in 2008 in Nederland gekomen, dus de volledige geschiedenis zal waarschijnlijk niet compleet zijn
Plus dat nog een de kilometerstand niet klopt, of hoe hij het ook bedoelt

Zou hem dan toch laten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtPoen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:01:
[...]

Beetje stom dat de verkoper dat dan niet in de hoofdtekst zet. ik zou om maar overslaan en verder zoeken.
Ja, dat ga ik ook zeker doen, het word een beetje riskant zo ^^
Ik weet wel dat je soms een gokje moet wagen, maar met een bmw is dat gokje net wat groter dan met een Peugeot o.i.d

Er moet toch ergens een mooi 320 exemplaar zijn in mijn budget zonder al te veel km's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:37
Een bmw 320 cabrio (e46) uit 2002 met 220k op de telller voor 6500,- vind ik een hoop geld.
(Maar dat is ff kort door de bocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baronruud schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:06:
Een bmw 320 cabrio (e46) uit 2002 met 220k op de telller voor 6500,- vind ik een hoop geld.
(Maar dat is ff kort door de bocht)
Inderdaad, alleen ik dacht dat ie 120k op de teller had, zoals in de titel vermeld word. naja in de 'specs'
en dan is het een heel ander verhaal, naar mijn mening :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Heb hier wel een 320 Sedan maar vindt het kippengaas in de voorbumper en doffe koplampen wel weer jammer.

http://voorraad.autodataw...utive/occ1923495-c4115bcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtPoen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:08:
Heb hier wel een 320 Sedan maar vindt het kippengaas in de voorbumper en doffe koplampen wel weer jammer.

http://voorraad.autodataw...utive/occ1923495-c4115bcb
hmm das inderdaad wel jammer, maar er staan er echt honderden op autoscout, 320 sedan :)
Point is dat ik liever een Coupé heb, en die zitten er wel tussen hoor. Maar de helft zijn mensen die advertenties niet verwijderen.. frustrerend

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 11-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Je leest mijn post toch niet, maar ik blijf erbij, spaar gewoon nog even door, je komt vanzelf wel de goede tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabianGTI schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:13:
Je leest mijn post toch niet, maar ik blijf erbij, spaar gewoon nog even door, je komt vanzelf wel de goede tegen
Oh sorry, ik moest daar nog even op terugkomen, maar ben het uiteindelijk vergeten.
Sparen is helaas geen oplossing. Ik rij momenteel iedere dag in me moeders auto al een paar weken, en die wilt nu langzamerhand haar auto terug, begrijpelijk want zij moet nu fietsend naar d'r werk.
En nee, ik kan niet fietsen naar me werk, want dat is toch nog wel een eindje zeg maar :p

Voor de rest heb je gelijk hoor, ik krijg misschien spijt van de compact. Aan de andere kant, het is een mooie auto, goed aangekleed opzich, en denk dat je hem wel meekrijgt voor 4500, valt mee voor een auto met die kilometerstand en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Je mag ook mijn 325 ti compact in de kleur imola rood overnemen :P dan neem ik een z3 coupe :9~

Een 4 cylinder E46 zou ik nooit doen, iig de N42B20.. heb zelf een aantal jaar gereden in een 318iA. Qua karakter wel een leuk motor maar technisch een stuk minder.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:43
SgtPoen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:58:

En hoe het nu is:

[afbeelding]

- Nieuwe motorkap, bumper, nieren
Dat is wel geluk bij een ongeluk. Daar poets je niet tegenop. ;)

---

Zojuist een flush, oliewissel / filter, interieurfilter, brandstoffilter en bougies gedaan op de E46.
Die oude eigenaren vertrouwen we natuurlijk niet.

Een kleine tip als je ooit een brandstoffilter gaat vervangen: neem 6 nieuwe slangenklemmen en 30 centimeter benzineslang mee. ;(

Binnenkort de wielnaaf rechtsvoor, ik heb alle spullen (dop 46mm dafuc) eigenlijk al liggen maar kreeg de remklauw niet los. En aangezien ik net een minuut of 40 met 3 slangenklemmen had gestoeid vond ik het genoeg geweest.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik was van plan dit weekend de stuurbekrachtingspomp/reservoir te vervangen maar ik krijg zojuist het pakketje van de pomp binnen maar het is gewoon compleet niet dezelfde pomp als de advertentie :/. Daar gaat natuurlijk ook weer een tijd overheen voordat ik de juiste krijg opgestuurd.

OEM nummer en het plaatje kwam helemaal overeen maar blijkbaar kan je dan als winkel ook nog een foutje maken.

[ Voor 16% gewijzigd door SgtPoen op 11-11-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
@Vaniska,

Als je op dit moment nog niet de financiele middelen hebt om een coupe van 2008/2009 te kopen. Waarom dan geen e46 sedan ?

Bijvoorbeeld zoiets : http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=279288712

Iets meer km,maar wel sportstoelen en climate control. Voor navigatie kan je beter een telefoonhouder kopen met google maps. Dan heb je ook nog flitsmeister.

Ik snap dat een coupe een mooiere auto is, maar als tussen oplossing ? En een tip: zoek naar auto's met originele wielen en onderhoudshistorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

En een 6-cylinder, je wil geen E46 met 4-cylinder :-( Behalve de hele vroege 316i's met M43-blok, maar die zijn ook weinig spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
FabianGTI schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:54:
[...]

En dat zet je hier neer zonder foto's, tssss.... :P
Ik wil best foto's plaatsen, zal wel volgend weekend worden, want ik ga mij momenteel even wat meer op school focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Radiant schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:26:
En een 6-cylinder, je wil geen E46 met 4-cylinder :-( Behalve de hele vroege 316i's met M43-blok, maar die zijn ook weinig spannend :P
Met die 6 cilinder ben ik het helemaal eens. Hoe denken jullie daarover voor de toekomst ? De auto's die nu van de band komen, zijn alleen de *35 nog 6 cilinders (en al met turbo) er komt een tijd dat ook liefhebbers zoals wij over zullen (moeten) stappen naar een 4 cilinder. Persoonlijk denk ik dat ik de 6 cilinder heel erg ga missen maar een *28 is ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Hard door sparen voor een 750Li (8) en die blijven rijden totdat ik in de doelgroep val die de 2er AT zou moeten rijden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Arno90 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:56:
[...]

Met die 6 cilinder ben ik het helemaal eens. Hoe denken jullie daarover voor de toekomst ? De auto's die nu van de band komen, zijn alleen de *35 nog 6 cilinders (en al met turbo) er komt een tijd dat ook liefhebbers zoals wij over zullen (moeten) stappen naar een 4 cilinder. Persoonlijk denk ik dat ik de 6 cilinder heel erg ga missen maar een *28 is ook geen straf.
De *35i bestaat zo niet meer, wordt *40i. De F30 is al niet meer als 335i leverbaar, alleen als 340i. De 4 serie gaat volgen volgens mij. Blijft wel een 6 cilinder met turbo, iets meer pk, 326pk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
zneek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:10:
[...]

De *35i bestaat zo niet meer, wordt *40i. De F30 is al niet meer als 335i leverbaar, alleen als 340i. De 4 serie gaat volgen volgens mij. Blijft wel een 6 cilinder met turbo, iets meer pk, 326pk geloof ik.
Los van de benaming. Ben nieuwsgierig naar welke keuze jullie zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Arno90 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:30:
[...]

Los van de benaming. Ben nieuwsgierig naar welke keuze jullie zouden maken.
Keuze voor de toekomst? electrisch of waterstof. Benzine en diesel zijn een aflopende zaak. Dus 4 of 6 cilinder maakt dan niet uit.

Electrisch is voor mij pas een optie bij werkbare actieradius en een oplaadtijd die laag genoeg is. Realistisch gezien zou een Tesla Model S voor mij niet bruikbaar zijn. Ik moet te vaak te veel km op 1 dag en heb er niet de extra reis- en wachttijd voor over.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zneek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:10:
[...]

326pk idd, die komen met de facelift van de 4, ongeveer in maart volgend jaar. De 30/35d's blijven wel nog een tijd lang als 6 cilinder.
Raymond P schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:31:
Hard door sparen voor een 750Li (8) en die blijven rijden totdat ik in de doelgroep val die de 2er AT zou moeten rijden.
Ik zou nog iets langer wachten en meteen voor de M760Lix gaan :9~

Wait what! Komt er een 'M7'?! Ik heb niks gezegd O-)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Wilibrord schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:06:
Vandaag het heuglijke nieuws gekregen dat mijn bestelde 420d gran coupe in de garage geleverd is, een maand eerder dan voorzien. :D
Woensdag afhalen, zal eens kijken of ik wat fotos kan maken, al betreft het een zeer sobere uitvoering.
Wat was eigenlijk je uiteindelijke doorlooptijd voor je je wagen had? Van besteldatum tot moment dat ze jou belden dat hij er was? Ik heb nu iets vernomen van half februari maar hoop dat hij er sneller is.

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 14:01
Eind april besteld, half juli geleverd, dus een 10-tal weken.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19
Arno90 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:56:
[...]

Je ontkomt bijna niet aan een viercilinder inderdaad. En bij de F30 zit je ook bijna vast aan een automaat, dat is veruit de meest gekozen. Dus je sportieve eigenschappen worden langzaam ingeruild voor comfort, gemak en milieu. Aan de andere kant is een viercilinder met turbo echt geen straf om te rijden hoor. Qua vermogen gaan ze natuurlijk met sprongen vooruit. Ik bedoel een "simpele" 320d heeft tegenwoordig gewoon 190pk! En door de turbo heb je ook meteen het volle koppel onderin. Het geluid en souplesse zullen ze natuurlijk niet gaan evenaren. Maarja de markt voor de liefhebber hiervan die het thuis ook nog eens verkocht krijgen is niet groot genoeg voor BMW :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
Toff schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:45:
(i3)
Ik zou er nog niet dood naast gevonden willen worden, laat staan dat ik er reclame in zou gaan rijden. Onbegrijpelijk dat BMW zijn naam aan zoiets verbindt. Niks tegen elektrisch rijden en het bereik is voor mij in 90% van de gevallen ruim voldoende, daar niet van, maar geef zo'n hok dan een beetje een fatsoenlijk uiterlijk...
Het is een vrij innovatieve auto. Tweehonderd klilo lichter dan mijn 320, redelijk praktisch, genoeg vermogen, er zijn gewoon veel dingen goed aan. Maak hem 20 centimeter lager en het begint erop te lijken.

[ Voor 52% gewijzigd door t_captain op 12-11-2015 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toff schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:45:
Ik zou er nog niet dood naast gevonden willen worden, laat staan dat ik er reclame in zou gaan rijden. Onbegrijpelijk dat BMW zijn naam aan zoiets verbindt. Niks tegen elektrisch rijden en het bereik is voor mij in 90% van de gevallen ruim voldoende, daar niet van, maar geef zo'n hok dan een beetje een fatsoenlijk uiterlijk...
De acceleratie van dat ding, de duw in je rug is best wel gaaf. Je mist het motorgeluid maar het ding komt goed van zn plek. Ga er eens een keer in sturen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Speakerfreak95 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
Beste heren,

Een maat en ik hebben een Amerikaanse BMW M5 E39 weten te krijgen, alleen zijn er een paar dingen waar we niet uit kunnen komen.

* Hoe kan je de accu opladen? In de kofferbak zit onder de mat een accu, die zit onder een set platen en alleen de + pool is zichtbaar, kan ik de - pool van de druppellader gewoon aan het chassis hangen?
* Waar kan ik een goedkopere accu kopen voor de M5? De originele accu is niet zo goed meer.
* Mensen bekend met krakende stoelen?
* Hoe het beste roest wegwerken in de wielkasten?

Even wat info over de auto, omgerekend heeft deze nu 450.000KM gereden, heeft wat roest, stuur is versleten, radio (DSP NAV) heeft last van dode pixel lijnen in het scherm, tellerunit heeft een defect display.

Auto hebben we gratis gekregen, maar we moeten hem zelf fixen en ook op kenteken zetten.

Het is een import (oude auto van kennis van mijn ouders)
Leuk project, maar hou rekening met hoge kosten! De punten die je noemt vallen nog wel mee (accu moet je gewoon een Bosch of Varta nemen bijv. geen goedkope), scherm van je nav is te fixen (zijn mensen die het voor je kunnen doen of zelf doen) en voor roest maakt het niet uit of het een M5 of gewone 5 is.

Maar... Zodra je met de motor aan de slag moet, lopen de kosten hard op. Je hebt 10 bougies nodig die niet bepaald goedkoop zijn, twee luchtfilters, iets van 8 liter dure olie, grote remmen, etc, etc.
Raymond P schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:48:
[...]

Dat is wel geluk bij een ongeluk. Daar poets je niet tegenop. ;)

---

Zojuist een flush, oliewissel / filter, interieurfilter, brandstoffilter en bougies gedaan op de E46.
Die oude eigenaren vertrouwen we natuurlijk niet.

Een kleine tip als je ooit een brandstoffilter gaat vervangen: neem 6 nieuwe slangenklemmen en 30 centimeter benzineslang mee. ;(

Binnenkort de wielnaaf rechtsvoor, ik heb alle spullen (dop 46mm dafuc) eigenlijk al liggen maar kreeg de remklauw niet los. En aangezien ik net een minuut of 40 met 3 slangenklemmen had gestoeid vond ik het genoeg geweest.
Brandstoffilter... Ik heb nog trauma's van het vervangen van dat kreng bij m'n cabrio. Die was 16 jaar niet vervangen, dus alles zat inmiddels lekker vast...

Wat was het probleem met je remklauw? De bouten waarmee hij vast zit aan de naaf? Gebruik een lang wringijzer en zet heel beheerst kracht erop. Meestal schieten ze wel los.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Raymond P
deepbass909 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:13:
[...]

Leuk project, maar hou rekening met hoge kosten! De punten die je noemt vallen nog wel mee (accu moet je gewoon een Bosch of Varta nemen bijv. geen goedkope), scherm van je nav is te fixen (zijn mensen die het voor je kunnen doen of zelf doen) en voor roest maakt het niet uit of het een M5 of gewone 5 is.

Maar... Zodra je met de motor aan de slag moet, lopen de kosten hard op. Je hebt 10 bougies nodig die niet bepaald goedkoop zijn, twee luchtfilters, iets van 8 liter dure olie, grote remmen, etc, etc.

[...]

Brandstoffilter... Ik heb nog trauma's van het vervangen van dat kreng bij m'n cabrio. Die was 16 jaar niet vervangen, dus alles zat inmiddels lekker vast...

Wat was het probleem met je remklauw? De bouten waarmee hij vast zit aan de naaf? Gebruik een lang wringijzer en zet heel beheerst kracht erop. Meestal schieten ze wel los.
Hoewel ik er verder geen hard bewijs van kon vinden was het filter volgens mij ook uit 2002. ;)

De twee bouten aan de naaf inderdaad. Ik had het mijzelf ook niet makkelijk gemaakt, ik had alleen rechtsvoor opgekrikt met het stuur recht. Echt ruimte om kracht te zetten was er dus niet.
De volgende keer op de brug en wat pneumatisch gereedschap zal vast helpen.

Ik heb gisteren je doosje remschijven open gemaakt om nieuwe schijven te laten zien aan een kennis.
Hij is aan het shoppen voor een E90 320i en dacht dat het randje op het einde er hoort te zitten.

- knip -

• Boinkie
  • Laatst online: 13:55
deepbass909 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:13:
[...]

[...]

Tien? 8 is voldoende hoor. Als je van alles extra haalt loopt het snel op ja ;)

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:49:
[...]

Hoewel ik er verder geen hard bewijs van kon vinden was het filter volgens mij ook uit 2002. ;)

De twee bouten aan de naaf inderdaad. Ik had het mijzelf ook niet makkelijk gemaakt, ik had alleen rechtsvoor opgekrikt met het stuur recht. Echt ruimte om kracht te zetten was er dus niet.
De volgende keer op de brug en wat pneumatisch gereedschap zal vast helpen.

Ik heb gisteren je doosje remschijven open gemaakt om nieuwe schijven te laten zien aan een kennis.
Hij is aan het shoppen voor een E90 320i en dacht dat het randje op het einde er hoort te zitten.
Gebruik voor die bouten bij voorkeur niet pneumatisch gereedschap. Je zou ze vrij gemakkelijk los moeten kunnen trekken, zolang je maar de hefboom lang genoeg kan maken.

Ow ja, je hebt nog 2 schijven liggen, bijna vergeten :X Het is een beetje druk hier... En dan krijg ik nog even een spoedklusje tussendoor ook...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-crVy2ZrB4EQ/VkSdDYGNhSI/AAAAAAAAPR4/D7xWaxw_ho4/s1024-Ic42/IMG-20151112-WA0000.jpeg

Dat wordt binnenkort ook nog een bandenwissel plannen in een agenda die letterlijk uitpuilt...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 29-05 01:05
We hebben een update:

NAV unit gaat er uit, en er komt een ouder type NAV unit in, met het 4:3 scherm, die andere dingen zijn te duur, en de staat waarin de huidige is, wordt je ook niet blij.

10 bougies worden er 8, sinds dit een V8 is.

Alle vloeistoffen waren er al uit, deze zijn net vervangen door ons.

De auto is in een staat waar een BMW liefhebber pijn van krijgt, overal deukjes, scheuren in het alcantara (dakhemel hangt los)

De C stijlen hebben ook geen stof meer, maar een lapje stof wat er aan hangt.

Het DSP systeem heeft zijn beste tijd ook wel gezien, alle speakers klinken slecht, alle rubber randjes zijn verhard waardoor ze gebarsten zijn.

Verder alle bekerhouders kapot, lamellen van de roosters afgebroken, onleesbare kilometerstand, maar het onderhoudsboekje liep tot december vorig jaar.

Verder nog een nieuwe Xenon ballast zoeken voor dat ding, want de linker koplamp flikkert en start niet.

En uiteraard, overal roest en schaafplekken.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

@Speakerfreek95; maar je hebt hem goedkoop op de kop kunnen tikken toch? :7 Gezien jouw lijstje..

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:31
Als de auto in zo'n staat is als wat je beschrijft, heb ik mijn twijfels of het boekje wel helemaal eerlijk is. Aanvinken dat een oliefilter elk jaar (of om de 2) vervangen is kan ik ook.
Als het interieur en exterieur zo erg is, dan heb ik mijn twijfels of de motor wel goed behandeld is... Maar desalniettemin een leuk projectje als je (bijna) alles zelf kunt. Succes! En als je nog wat tijd over hebt, stellen we foto's met een klein verhaaltje over de vorderingen ook wel op prijs!

• deepbass909

deepbass909

@BlackthunderAwf
Vergeet niet dat die auto 450dkm heeft gereden, dan is het logisch dat het interieur versleten is. Alcantara is bijvoorbeeld niet de meest slijtvaste stof. Maar een interieur is te fixen. E39 M5 interieuren komen nog weleens langs bijvoorbeeld.
Speakers e.d. zijn in veel gevallen wel te repareren.

Ik zou me meer zorgen maken om de staat van het plaatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen

Het is niet echt meer een BMW te noemen met alle verschillende onderdelen maar wat een bak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10
wow.. ik kan altijd erg enthousiast worden van een nette E30.
dit is wel heel gaaf hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09
deepbass909 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:03:
@BlackthunderAwf
Vergeet niet dat die auto 450dkm heeft gereden, dan is het logisch dat het interieur versleten is. Alcantara is bijvoorbeeld niet de meest slijtvaste stof. Maar een interieur is te fixen. E39 M5 interieuren komen nog weleens langs bijvoorbeeld.
Speakers e.d. zijn in veel gevallen wel te repareren.

Ik zou me meer zorgen maken om de staat van het plaatwerk.
Zo'n V8 is, op die ratel die Ed in Wheeler Dealers ook had na, toch redelijk bullit proof?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 13:55
Vanos wil nog wel eens een dingetje zijn. Verder lopen die blokken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@KillaZ
Ik ken die aflevering wel, al weet ik niet meer wat die ratel was. Was dat niet gewoon een versleten lager in de dynamo? (die alleen extreem lastig bereikbaar was)

@Boinkie
Vanos is altijd een probleem... BMW gebruikt (nog steeds) een rubber gebruikt dat de neiging heeft uit te harden als je de verkeerde olie gebruikt. En verkeerde olie gebruik je al snel (helaas). Daardoor krijg je kleppendekselpakkingen die verharden, Vanos seals die niet meer goed afsluiten, slangen die hard worden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Er ligt een Chevvy V8 in

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:56:
@Boinkie
Vanos is altijd een probleem... BMW gebruikt (nog steeds) een rubber gebruikt dat de neiging heeft uit te harden als je de verkeerde olie gebruikt. En verkeerde olie gebruik je al snel (helaas). Daardoor krijg je kleppendekselpakkingen die verharden, Vanos seals die niet meer goed afsluiten, slangen die hard worden, etc.
En als je er lang genoeg niets aan doet krijg je uiteindelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1grb6f.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
WTH? :|

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:31
Die V8 van de M5 (S62) en waarschijnlijk de andere motoren ook wel staan er om bekend dat ze wel een slokje olie lusten. De sensor die dit moet aangeven heeft wel eens een laagje aangekoekte olie voor zijn meetpunt waardoor die geen waarschuwing geeft. Op den duur komt de motor droog te staan waardoor die in de soep loopt.

Ook schijnen de krukas en de drijfstangen wel eens voor problemen te zorgen. Als je ijzerdeeltjes in je olie/oliefilter vind, ben je ook zwaar de sigaar. Hier kun je het horen: YouTube: BMW E39 M5 S62 Engine Knocking Spun Rod Bearing Noise

Hoe draait de motor dan van deze M5, speakerfreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@BlackthunderAwf
Krukas- en drijfstanglagers zijn altijd wel een beetje een probleem bij de S-motoren. De S50/S52 is helemaal berucht wat dat betreft. Ze zijn dezelfde lagers als in heel veel andere motoren zitten (zoals mijn M52B25, waar ze het trouwens prima in uithouden), maar de S-motoren belasten ze net te veel (teveel toeren en kracht), waardoor ze versnelt slijten.

De S62 heeft wel andere lagers, die alleen gedeeld worden met de andere V8-en. Voor zover ik weet, is dat niet echt een zwak punt alleen.

@Speakerfreak
Bij een M hoort maar één poster:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/bmw_schlaflos17rlwp.jpg
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De E90 318d heeft sinds een week een geluidje.

Bij het licht intrappen van de koppeling hoor ik een ratel. Met de koppeling helemaal ingetrapt is het weg.
Ik vermoed dat dit het vliegwiel is? (190K+ inmiddels)

Dat lijkt mij ook een klusje voor de dealer, ik heb weinig trek in inferieure koppelingsplaten en het is geen klus die ik zelf ga doen.
Is er iemand hier die er ervaring mee heeft?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Da's een nare.. Waarschijnlijk eerder trouwens je druklager, niet je vliegwiel. Je vliegwiel moet wel meer kilometers kunnen dan 190.000. Drukgroep en platen zijn een ander verhaal, die kunnen met 200.000km best wel eens op zijn (als het nog de originele platen zijn).

Juist koppeling is trouwens een klus om zelf te doen. Het is niet super ingewikkeld, maar wel veel werk. Daardoor is het bij de dealer erg duur.

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik vermoed dat ik binnen niet al te lange tijd er ook aan zal moeten geloven (mijn vliegwiel loopt wel op het einde). Ik ga het sowieso zelf doen in mijn DHZ-garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het vele werk is wat mij afschrikt. Plus dat het allemaal erg zwaar is. :P
En zoiets is wel noemenswaardig om een factuur van te hebben, denk ik.

Het is exact dit geluidje:

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 13-11-2015 17:23 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57

mr_petit

opperprutser

ScSi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:46:
[...]

Er was er toch al eentje in dit topic dacht ik?

Als ik ooit een M5 voor de deur zou mogen zetten zou ik hard twijfelen tussen de E39 en de F10.
Volgens mij is het heel slecht afgelopen met de e60 m5 die in dit topic was.

Qua m5 keuze: e34 M5 touring. Daar zijn er maar iets van 800 van gemaakt :o
De e28 m5 is trouwens ook zeldzaam. (3000 van gemaakt ofzo...)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Laatst online: 11-06-2024
deepbass909 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:53:
@Speakerfreak
Bij een M hoort maar één poster:
[afbeelding]
:p
Wel weer typisch dat de vrouw des huizes wakker ligt van de auto, en de man slaapt als een roos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

mr_petit schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:32:
[...]

Volgens mij is het heel slecht afgelopen met de e60 m5 die in dit topic was.
Do tell, ik heb een stuk gemist blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Raymond P schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:55:
De E90 318d heeft sinds een week een geluidje.

Bij het licht intrappen van de koppeling hoor ik een ratel. Met de koppeling helemaal ingetrapt is het weg.
Ik vermoed dat dit het vliegwiel is? (190K+ inmiddels)

Dat lijkt mij ook een klusje voor de dealer, ik heb weinig trek in inferieure koppelingsplaten en het is geen klus die ik zelf ga doen.
Is er iemand hier die er ervaring mee heeft?
Ook gehad, drukgroep en koppeling moeten laten vervangen.
Op een gegeven moment werd het ook steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Is idd drukgroep en koppeling. Is best goed zelf te doen. Heb het laatst bij een 325 van 1989 gedaan. Enige wat een pre is een brug en een versnellingsbaksteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

ScSi schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:06:
[...]

Do tell, ik heb een stuk gemist blijkbaar..
Getotaled tegen een boom IIRC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xpost wegens gesloten topic :P

Vandaag de DISA uit de Z getrokken en dat was maar goed ook, d'r zat flink speling op de klep en de pin lag er al een mm of 3 uit. Ik twijfel nu een beetje wat ik ga doen, revisiesetje (en zo ja, welke) of gewoon een nieuwe. Gelijk ook maar even een nieuwe CCV erin zetten, de DISA unit was behoorlijk vettig en rook naar olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Arfman schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:42:
[...]

Getotaled tegen een boom IIRC.
Ja en hij (Mixpower) had 'm nog maar een half jaartje dus hij heeft er helemaal niet zoveel van kunnen genieten (maar hij heeft nu ook een snelle aldi).

En hij was ook gewond, maar gelukkig niet heel ernstig/permanent. Alles tussen z'n benen doet het nog geloof ik.

Hier meldde hij z'n auto:
Mixpower in "Het grote BMW-topic #12"

Hier meldde hij z'n ongeluk (in sjat):
Mixpower in "Show je auto - deel 139 - Lentetopic!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 22:43
mr_petit schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:51:
[...]

Ja en hij (Mixpower) had 'm nog maar een half jaartje dus hij heeft er helemaal niet zoveel van kunnen genieten (maar hij heeft nu ook een snelle aldi).

En hij was ook gewond, maar gelukkig niet heel ernstig/permanent. Alles tussen z'n benen doet het nog geloof ik.

Hier meldde hij z'n auto:
Mixpower in "Het grote BMW-topic #12"

Hier meldde hij z'n ongeluk (in sjat):
Mixpower in "Show je auto - deel 139 - Lentetopic!"
Zonde, wat was er gebeurd dan, mislukte powerslide? Kan niet in dat huiskamer topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Roberto schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:29:
[...]

Ook gehad, drukgroep en koppeling moeten laten vervangen.
Op een gegeven moment werd het ook steeds erger.
Anoniem: 319464 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:37:
Is idd drukgroep en koppeling. Is best goed zelf te doen. Heb het laatst bij een 325 van 1989 gedaan. Enige wat een pre is een brug en een versnellingsbaksteun.
Ik heb een aantal offertes aangevraagd bij BMW specialisten en versnellingsbak specialisten.
Daarbij een linkje naar de video gedaan en krijg volmondig vliegwiel terug.
Het schijnt dus ook een normale kilometerstand te zijn voor een vliegwiel vervanging.

Degene die er voor mij uit sprong was Carrec technocenter.
Voldoende info, snel mailcontact en het aanbod gezellig bij de reparatie te blijven kijken.
De prijs: 1030 euro voor koppeling en twee massa vliegwiel waarvan 350 euro aan arbeid.

Als ik zelf ga shoppen kom ik rond de 550 aan onderdelen en schat ik zo'n 7 uurtjes werk.
Ik heb besloten deze dus te laten doen, mee te kijken en de volgende keer zelf aan de slag te gaan. Wat vooral meeweegt is dat ik meermaals het advies heb gehad niet door te blijven rijden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Hoe oud is de auto? Misschien heb ik er overheen gelezen. Ik snap niet dat het vliegwiel vervangen dient te worden. Deze is gebalanceerd en behoort eigenlijk wel tot de motor. Is samen ingereden net als de rest van de onderdelen in de motor. Oke als er tandjes afgebroken zijn door de startmotor kan ik begrijpen dat je hem gaat vervangen. Ik vertrouw helaas de hele aftermarket niet meer, je moet namelijk goed zoeken voor goed materiaal van betrouwbare merken.

Trilt de auto bij stationair, optrekken en of rijdend? Zo ja zou ik eerst de rubbers bekijken van de motor, versnellingsbak en cardanas naar achter. Zo een motor kan best wat hebben. Zeker bij BMW, we hebben het namelijk niet over een Aygo met een 3 cilinder 1ltr waar iedere gram bespaart moet worden en alles van inferieure kwaliteit is.

Edit, heb het filmpje met geluid bekeken. Nee klinkt niet gezond, wat mijn oude BMW aan geluid maakt is wanneer die in ze vrij staat licht ratelen. Maar hier doet die het wanneer de koppeling is ingetrapt en nog hard ook. Dus zeker het advies van de specialist opvolgen

Ja voor 1000 euro valt wel mee eigenlijk. Ze durven al 500 euro te vragen om 2 binnenste stuurkogels te vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 319464 op 15-11-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het betreft een E90 318d uit 2006 die dus net de 190k aangetikt heeft.

Er gaat een setje van LUK in, voor zover ik heb kunnen vinden is dat ook de originele producent.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
Uit het oude topic

Mijn e34 is stuk. Hij rook raar en piepte volgens mijn wederhelft. Even gekeken en de multiriem draait niet meer mee en de spanrol ziet er uit alsof de buitenste rand er is afgelopen. Morgen wegbrengen, 2km rijden moet nog wel lukken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vNEYtf9.jpg

Ze kijken er maandag naar

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 15-11-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:45:
xpost wegens gesloten topic :P

Vandaag de DISA uit de Z getrokken en dat was maar goed ook, d'r zat flink speling op de klep en de pin lag er al een mm of 3 uit. Ik twijfel nu een beetje wat ik ga doen, revisiesetje (en zo ja, welke) of gewoon een nieuwe. Gelijk ook maar even een nieuwe CCV erin zetten, de DISA unit was behoorlijk vettig en rook naar olie.
Heeft iemand een goed adres in europa voor een DISA repair kit? Als het uit de states moet komen gaat het rap naar de 70 euro, een nieuwe DISA unit is 227 euro. Weet iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Hehe, ik heb mijn vader overgehaald om zijn 2de auto (naast de A3 lease, model 2015) zijn A4 '99 in te ruilen bij een handelaar voor een 36 318I Cabrio '96...
Er moet wel wat aan gebeuren, zoals plaatselijk wat krasjes leren bekleding is droog en heeft een onderhoudsbeurt nodig, de binnenlining van de kap en rechterportier laat wat los. De buitenkap is wel mooi. Sportfilter erop.
Ook een beetje mijn 2de backup auto naast mij E46 320D Touring (Full option)
De E46 is bijna klaar nu, eind December ga ik zelf de swirl kleppen afsluiten met caps want dan heb ik vakantie, nu heb ik ze gewoon opengezet en uitgeschakeld. Januari gaat die naar de tuner en in de lente krijgt hij een spuitbeurt.
Dan issie als nieuw :)
Van't zomer de E36 318I opknappen...
Beetje sparen, can't wait! _/-\o_

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kijk, een E36 cabrio is altijd leuk !

Wat is er met de binnenlining mis? Hangt hij los bij de achterste ruitjes? Dat is prima te fixen met een reparatiesetje dat bij de BMW te koop is. Kijk ook even of de dampfolie los laat (zijn bruinige vliesjes), die folie kan je zonder problemen eraf trekken.

Bekleding van het portier is iets wat bij elke E36 los laat. Neem daar de tijd voor om het te lijmen. Ik heb er zelf een flexibele lijm tussen gedaan en die heel goed laten drogen voor de panelen weer terug te zetten.

En zet er alsjeblieft geen sportfilter op, dat is echt weggegooid geld. Qua prestaties ga je er eerder op achteruit en qua geluid ga je er ook niks van merken, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:13:
Uit het oude topic

Mijn e34 is stuk. Hij rook raar en piepte volgens mijn wederhelft. Even gekeken en de multiriem draait niet meer mee en de spanrol ziet er uit alsof de buitenste rand er is afgelopen. Morgen wegbrengen, 2km rijden moet nog wel lukken.

[afbeelding]

Ze kijken er maandag naar
Als die riem niet loopt heb je geen waterpomp vermoed ik, in ieder geval niet bij mijn M54B30 blok, zonder koeling rij ik geen meter. Een vastgelopen blok is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
neographikal schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:21:
[...]

Als die riem niet loopt heb je geen waterpomp vermoed ik, in ieder geval niet bij mijn M54B30 blok, zonder koeling rij ik geen meter. Een vastgelopen blok is het niet waard.
Hij was koud en t was 2km, dat durfde ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

deepbass909 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:04:
Kijk, een E36 cabrio is altijd leuk !
[...]
Cabris's zijn altijd leuk oOo

Vandaag toevallig ook een tripje gemaakt, Was heerlijk weer, tegen de 20 graden aan en dan de B-weggetjes nemen naar de Alpen, daar zijn die auto's gewoon voor gemaakt O+

Niet echt foto's van de auto + landschap gemaakt, maar voor een indruk:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9zcOVgXuLQbarFMGfIi0Rr36/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Rd9hEdW83a6cIOL5nXwA6qcA/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2015 20:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het Fantoom schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:38:
[...]

Zonde, wat was er gebeurd dan, mislukte powerslide? Kan niet in dat huiskamer topic.
Ongetwijfeld teveel gas op het verkeerde moment met overstuur tot gevolg.(iets anders kan ik haast niet voorstellen met een m5...)
Maar het fijne weet ik er ook niet van. Ik lees ook maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
fsfikke schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:36:
[...]

Cabris's zijn altijd leuk oOo

Vandaag toevallig ook een tripje gemaakt, Was heerlijk weer, tegen de 20 graden aan en dan de B-weggetjes nemen naar de Alpen, daar zijn die auto's gewoon voor gemaakt O+

Niet echt foto's van de auto + landschap gemaakt, maar voor een indruk:
[afbeelding]

[afbeelding]
6 series O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

BAS80 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:43:
Hehe, ik heb mijn vader overgehaald om zijn 2de auto (naast de A3 lease, model 2015) zijn A4 '99 in te ruilen bij een handelaar voor een 36 318I Cabrio '96...
Er moet wel wat aan gebeuren, zoals plaatselijk wat krasjes leren bekleding is droog en heeft een onderhoudsbeurt nodig, de binnenlining van de kap en rechterportier laat wat los. De buitenkap is wel mooi. Sportfilter erop.
Leuk, ik heb een 318i cabrio uit '98, dus dezelfde generatie. Gebruik hem als dagelijkse auto en dat bevalt uitermate goed :) Ben benieuwd, kan je wat foto's plaatsen?
Als je vragen hebt, shoot. Ik heb inmiddels de meeste gekkigheid wel gehad :+
Dat sportfilter zou ik er als eerste afhalen, anders kan je binnenkort waarschijnlijk investeren in een nieuwe MAF :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb dit weekend nog eens mijn E46 320i sedan boven gehaald. Die stond al een maand stil omdat ik mijn bedrijfswagen gekregen heb.

Hij wou eerst niet blijven draaien. Het leek alsof de brandstoftoevoer niet toereikend was oid. Ik heb even blijven proberen en toen hij bijna opnieuw aansloeg (met veel moeite) kreeg ik hem in gang door even wat gas te geven. Daarna bleef hij mooi draaien en was er niks aan de hand :P Mijn garage stonk wel enorm naar olie en benzine :+

Ik heb dan maar even een ritje gedaan, waarbij ik hem goed heb warm gereden en een paar keren wat hoger in toeren gereden heb. Heb hem ook uitgelezen via OBD2 en er kwamen ook geen fouten op ofzo. Achteraf starten was ook geen enkel probleem.

Ik zit nu wel in een lastig parket, want ik twijfel eraan om hem te verkopen. Voorlopig blijf ik dan met mijn bedrijfswagen rijden en kijk ik daarna voor een oldtimer :)

Probleem is echter wel dat er toch een redelijk lijstje met kleine probleempjes aan de wagen zijn, en ik verkoop niet graag spullen. Helemaal niet als er iets aan mankeert. Dit zijn de aandachtspuntjes:

- Het bovengenoemde startprobleem na een tijdje stil staan.
- De speaker in de bestuurdersdeur kraakt en werkt de helft van de tijd niet.
- De oliepeilsensor is stuk.
- De kleppendekselpakking lekt af en toe een druppel olie op het uitlaatspruitstuk waardoor je bijna vergast wordt als je bijvoorbeeld in een file staat.
- Tijdens een koude start is de eerste minuut een enorm geratel te horen (denk van de distributie), maar de garage vond dit precies geen echt probleem. Ik erger me er mateloos aan.
- Op het punt waar de aandrijflijn in het differentieel gaat, is er veel olie aanwezig. Ik denk dat het diff lekt.
- Vermoedelijk is er daardoor een duidelijk hoorbaar geluid tijdens het rijden op bepaalde snelheden. Of er is een ander roulement dat bijna op het einde zit.
- Koppeling durft schudden bij het schakelen, en is soms heel merkbaar bij het aanzetten.
- Diverse gebruikssporen (kleine krasjes, even klein neefje aan het spatbord, stuur wat versleten etc)

Ik heb natuurlijk ook geen zin om dit allemaal te laten herstellen. Wat zouden jullie doen? Het houden als een project, of gewoon alles in de advertentie vermelden (wat ik sowieso zou doen :) ) en toch verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:49

Bever!

3

Gewoon verkopen met nieuwe apk (als het al kan) dan heb je imo altijd genoeg je best gedaan.
Veel waarde heeft zon e46 helaas niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Bever! op 16-11-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Bever! schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:18:
Gewoon verkopen met nieuwe apk (als het al kan) dan heb je imo altijd genoeg je best gedaan.
Veel waarde heeft zon e46 helaas niet meer.
Helaas niet nee, maar heb er zelf ook maar 3,8k voor betaald, ondertussen 3 jaar geleden :)

De remschijven rondom moeten binnenkort ook wel vervagen worden denk ik. Ik vraag mij af of ik er wel überhaupt nog iets voor ga krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, m'n cabrio startte vanochtend op 5 cilinders... Niet alleen schudde de motor heel erg, maar ook stond er een fout opgeslagen dat cilinder 2 een misfire had... Opnieuw starten had geen effect, maar na een stukje rijden was het wel over. Komende dagen maar even goed in de gaten houden, als dat zo blijft maar eens gaan swappen met de bobines en bougies om te kijken of het probleem blijft/meeverhuisd.
Radiant schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:59:
[...]

Leuk, ik heb een 318i cabrio uit '98, dus dezelfde generatie. Gebruik hem als dagelijkse auto en dat bevalt uitermate goed :) Ben benieuwd, kan je wat foto's plaatsen?
Als je vragen hebt, shoot. Ik heb inmiddels de meeste gekkigheid wel gehad :+
Dat sportfilter zou ik er als eerste afhalen, anders kan je binnenkort waarschijnlijk investeren in een nieuwe MAF :X
Volgens mij was zijn plan om juist een sportfilter te plaatsen. Maar als er iets weggegooid geld is, is het dat wel.

Ik heb btw een succesje geboekt met m'n diagnose stekkers :) ADS werkt nu (deels), waardoor ik m'n boordcomputer nu wel kan uitlezen. *O* Alleen lukt het niet om hem met NCSexpert te benaderen, waardoor ik nog steeds niets kan coderen... (moeilijk verhaal, lijkt te maken te hebben met dat ik sommige modules alleen in een OBD-modus kan benaderen en andere juist alleen in ADS-modus...) Ik kan met NCSexpert wel de DME, EWS en airbag benaderen en uitlezen.
Alleen heb ik het vermoeden dat m'n 18-knops maar half benut wordt... Ik kan bijv. de gong bij de pedalen niet activeren, terwijl dat via de test wel moet kunnen (geeft een foutmelding).
Zo te horen is er olie in je motor gelopen (als hij direct na het starten naar olie stinkt). Het zijn veel kleine dingetjes die bij elkaar wel in de papieren gaan lopen. Mijn inschatting is dat het veel geld kost om te fixen, maar dat je dat niet terug gaat verdienen in meerwaarde. Vooral deze punten:
- Tijdens een koude start is de eerste minuut een enorm geratel te horen (denk van de distributie), maar de garage vond dit precies geen echt probleem. Ik erger me er mateloos aan.
- Op het punt waar de aandrijflijn in het differentieel gaat, is er veel olie aanwezig. Ik denk dat het diff lekt.
- Vermoedelijk is er daardoor een duidelijk hoorbaar geluid tijdens het rijden op bepaalde snelheden. Of er is een ander rouleren dat bijna op het einde zit.
- Koppeling durft schudden bij het schakelen, en is soms heel merkbaar bij het aanzetten.
zullen erg duur zijn om te herstellen.

Tenzij je zelf veel kan doen, zou ik de moeite niet nemen en hem verkopen as-is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:00:
Ik heb btw een succesje geboekt met m'n diagnose stekkers :) ADS werkt nu (deels), waardoor ik m'n boordcomputer nu wel kan uitlezen. *O* Alleen lukt het niet om hem met NCSexpert te benaderen, waardoor ik nog steeds niets kan coderen... (moeilijk verhaal, lijkt te maken te hebben met dat ik sommige modules alleen in een OBD-modus kan benaderen en andere juist alleen in ADS-modus...) Ik kan met NCSexpert wel de DME, EWS en airbag benaderen en uitlezen.
Alleen heb ik het vermoeden dat m'n 18-knops maar half benut wordt... Ik kan bijv. de gong bij de pedalen niet activeren, terwijl dat via de test wel moet kunnen (geeft een foutmelding).
*kuch* OpenOBC *kuch* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

deepbass909 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:00:
Zo te horen is er olie in je motor gelopen (als hij direct na het starten naar olie stinkt). Het zijn veel kleine dingetjes die bij elkaar wel in de papieren gaan lopen. Mijn inschatting is dat het veel geld kost om te fixen, maar dat je dat niet terug gaat verdienen in meerwaarde. Vooral deze punten:
- Vermoedelijk is er daardoor een duidelijk hoorbaar geluid tijdens het rijden op bepaalde snelheden. Of er is een ander rouleren dat bijna op het einde zit.
zullen erg duur zijn om te herstellen.

Tenzij je zelf veel kan doen, zou ik de moeite niet nemen en hem verkopen as-is.
Ik kan wel een paar dingen zelf doen, maar zonder brug ben ik vrij gelimiteerd. Zaken zoals de speaker en de pakking van het kleppendeksel kan ik wel zelf.

Ik kan gewoon moeilijk spullen verkopen :X Ik blijf steeds met een wrang gevoel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

*kuch* erg duur, niet origineel *kuch* :P

OpenOBC heb ik wel naar gekeken ooit, vind het een gaaf project. Maar voor mij is het inmiddels een principezaak geworden :p Ik zal en moet dat ding kunnen programmeren. Maar ik loop tegen het punt aan dat omdat ik een Amerikaan heb, de systemen een beetje Frankenstein-systemen zijn geworden van oude en nieuwe technologie door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:33:
[...]

*kuch* erg duur, niet origineel *kuch* :P

OpenOBC heb ik wel naar gekeken ooit, vind het een gaaf project. Maar voor mij is het inmiddels een principezaak geworden :p Ik zal en moet dat ding kunnen programmeren. Maar ik loop tegen het punt aan dat omdat ik een Amerikaan heb, de systemen een beetje Frankenstein-systemen zijn geworden van oude en nieuwe technologie door elkaar...
Kan je wel vertellen dat er op de achtergrond leuke dingen gebeuren :P Ik heb inmiddels een TPMS (bandenspanningsmeting) aangesloten op de OpenOBC, automatisch vergrendelende deuren en andere ongein. Tevens zijn we bezig met een uitbreidingsmodule te ontwikkelen met een berg I/O die tevens als boost controller (voor turbo's) gaat kunnen werken.
Maar het is idd meer een gimmick, ik vind het vooral leuk omdat ik zelf dingen kan ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:12:
[...]

Kan je wel vertellen dat er op de achtergrond leuke dingen gebeuren :P Ik heb inmiddels een TPMS (bandenspanningsmeting) aangesloten op de OpenOBC, automatisch vergrendelende deuren en andere ongein. Tevens zijn we bezig met een uitbreidingsmodule te ontwikkelen met een berg I/O die tevens als boost controller (voor turbo's) gaat kunnen werken.
Maar het is idd meer een gimmick, ik vind het vooral leuk omdat ik zelf dingen kan ontwikkelen :)
Dat klinkt erg leuk. Heb je ook veel contact met de oorspronkelijke ontwikkelaars van dat ding? TPMS had ik afgelopen week wel kunnen gebruiken :X Ik stond toen met een lekke band, wat ik eigenlijk niet eens door had, tot ik stopte om te checken of ik geen schade had van iets waar ik overheen was gereden...

Zelf ontwikkelen zou ik wel willen, maar ik heb totaal geen kaas gegeten van programmeren :X Laat staan hoe je met protocollen om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Nee, sterker nog, die negeren me volkomen :S Probeer al een tijdje een oplossing te vinden voor een (hardwarematig) probleem dat ik heb met de DS2-bus, maar krijg geen reactie.. Wel contact met een groepje Nederlandse fanaten met E36 M3 SMGs met OpenOBCs waarvan er eentje nu bezig is met zijn motorblok opnieuw opbouwen + supercharger + turbo + waterinjectie, waarvoor dus die boostcontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Sportfilterzit er al op, volgens de garage kon het geen kwaad. Maar ik zal me nog wel eens ten ore leggen.
Vanavond kijk ik wel eens ff om een fotootje te knippen (*me zoekt haastig de telefoon door) nee geen foto op deze.

De binnenlining raakt een beetje los aan de voorkant en 1 knikdeel verder. Net zoals de rechterportier. Dat moet denk ik wel vrij simpel te lijmen zijn....

[ Voor 26% gewijzigd door BAS80 op 16-11-2015 15:57 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Zaterdagmiddag de versnellings en differentieel olie vervangen bij de compact. Ik wist niet of het ooit gedaan was en met 188.000 kilometers kan het vast geen kwaad dacht ik. Olie was van allebei aardig zwart en het schakelen is sterk verbeterd. Dit weekend gaat de nieuwe stuurbekrachtigings pomp erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoe heb je de olie weer het diff in gekregen? Ik twijfel ook nog altijd om die van de Z een keer te doen samen met de bakolie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
neographikal schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:07:
Hoe heb je de olie weer het diff in gekregen? Ik twijfel ook nog altijd om die van de Z een keer te doen samen met de bakolie :)
Gewoon een slang vastgemaakt aan de fles en veel kracht zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BAS80 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:54:
Sportfilterzit er al op, volgens de garage kon het geen kwaad. Maar ik zal me nog wel eens ten ore leggen.
Vanavond kijk ik wel eens ff om een fotootje te knippen (*me zoekt haastig de telefoon door) nee geen foto op deze.

De binnenlining raakt een beetje los aan de voorkant en 1 knikdeel verder. Net zoals de rechterportier. Dat moet denk ik wel vrij simpel te lijmen zijn....
Dit zijn alle reparatiesetjes voor de softtop. De binnenlining/hemeltje is niet zo makkelijk te lijmen, het zit met klembuizen vast aan het frame van de softtop. Die klembuizen werden bij oudere E36's op den duur lam en daar heb jij zo goed als zeker last van. Een ander puntje is dat er voorin een metalen pen van links naar rechts loopt die het hemeltje vast moet houden en moet helpen met vouwen. Die pen wil ook weleens losschieten.

Als je Duits kan lezen, is dit document echt een must. Hierin staan alle fouten en problemen die bij de kap van een E36 op kunnen treden.
SgtPoen schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:57:
Zaterdagmiddag de versnellings en differentieel olie vervangen bij de compact. Ik wist niet of het ooit gedaan was en met 188.000 kilometers kan het vast geen kwaad dacht ik. Olie was van allebei aardig zwart en het schakelen is sterk verbeterd. Dit weekend gaat de nieuwe stuurbekrachtigings pomp erin.
Het diff moet bij mij ook nog ververst worden... Ik heb alleen wel echt een pompje nodig bij de E36.

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 16-11-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
deepbass909 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:24:

Het diff moet bij mij ook nog ververst worden... Ik heb alleen wel echt een pompje nodig bij de E36.
Hoezo dat dan als ik vragen mag?
Pagina: 1 2 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.