Om de olie in het vulgat te krijgen lijkt me. Daar kom je niet echt bij als het diff gemonteerd is.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 16-11-2015 16:39 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Om de olie in het vulgat te krijgen lijkt me. Daar kom je niet echt bij als het diff gemonteerd is.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 16-11-2015 16:39 ]
[ Voor 29% gewijzigd door SgtPoen op 16-11-2015 16:41 ]
Ik kan met geen mogelijkheid met een flesje in de buurt komen van de vulopening en mijn flesjes olie hebben geen mogelijkheid er een slang op te zetten en leeg te drukken. Dus ik heb twee opties, of met een pompje werken of het diff er onderuit.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
"man is not truly one, but truly two,"
Dat heb ik dus ook nodig. Een goede vriend heeft er één liggen en had die een tijdje terug ook wel bij zich toen we van plan waren de olie te verversen. Maar omdat de vulplug toen niet los wou, is dat niet gelukt.mr_petit schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:28:
Je moet eigenlijk altijd met een pompje oid werken. Als je het diff los hebt kan het wellicht iets geheld liggen waardoor je tot het verkeerde niveau vult.
Ik heb gewoon een echte oliepomp, want bij een z4 kom je er ook niet bij vanwege een verstevigingsframe:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Had ik ook, Had wel het wiel uit de bak gehaald en toen kon ik er wel redelijk bij. Ik had niet eens een 14mm bitje voor een ratel.deepbass909 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:57:
[...]
Dat heb ik dus ook nodig. Een goede vriend heeft er één liggen en had die een tijdje terug ook wel bij zich toen we van plan waren de olie te verversen. Maar omdat de vulplug toen niet los wou, is dat niet gelukt.
Bij mij zit de bak voor het reservewiel trouwens flink in de weg, ook bij het open draaien van de vulplug. Door die bak past er geen ratel met inbus-dop meer tussen en moest ik een L-vorige 14mm inbussleutel los erbij kopen.
- knip -
Riesen traumwagen!BlackthunderAwf schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:41:
Afgelopen week besloten om om een E39 M5 te kijken, halverwege het land. Meteen meegenomen en wauw, wat een auto! Carbon Schwarz nog niet in het echt gezien, maar wat een fantastische kleur! Motor loopt mooi en in combinatie met een Maxi Performance RVS uitlaat komt er een mooi geluid uit!
Auto is pre-facelift, maar de koplampen, achterlichtunits en de boordnavigatie zijn wel vervangen voor de facelift units.
[afbeelding]
Zal binnenkort eigen foto's maken. Eerst even lekker sturen en winterbandjes erom laten leggen
Ziet er goed uit, jaloersBlackthunderAwf schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:41:
Afgelopen week besloten om om een E39 M5 te kijken, halverwege het land. Meteen meegenomen en wauw, wat een auto! Carbon Schwarz nog niet in het echt gezien, maar wat een fantastische kleur! Motor loopt mooi en in combinatie met een Maxi Performance RVS uitlaat komt er een mooi geluid uit!
Auto is pre-facelift, maar de koplampen, achterlichtunits en de boordnavigatie zijn wel vervangen voor de facelift units.
Zal binnenkort eigen foto's maken. Eerst even lekker sturen en winterbandjes erom laten leggen
[ Voor 7% gewijzigd door SgtPoen op 22-11-2015 18:55 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
BMW maakt geen echte terreinauto's. Een X1 is een lifestyle auto (daar zal het wel om gaan, de goedkoopste 2W versie in NL kost al 27K ex belastingen) en heeft niets te zoeken op onverharde wegen. Ik zou gezien de eisen eerder aan een Land Rover, Jeep of een Aziatische 4x4 denken.EektheMan schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:07:
Het werk van mijn vrouw heeft autofabrikanten een offerte gevraagd voor een 4 wiel aangedreven auto. De auto moet 2 passagiers comfortabel 600 km kunnen brengen over nu en dan uitdagende wegen (gaten met soms weg, zand/kiezel weg of zandduinen). Auto moet dus hoog op zijn wielen staan en goed tegen schade aan de onderkant beschermd zijn. Climate in Oekraïne is een warme en lange zomer en behoorlijke koude winters.
Nu zat ze te twijfelen of ze de BMW offerte moet aannemen. De auto heeft een paar kleine minpuntjes, maar is ook iets duurder dan een aantal andere offertes. Meteen gevraagd welk model BMW heeft voorgesteld. Dat wist ze......een witte
Nu heeft ze bij haar collega nagevraagd welk model exact en vooralsnog is alle info die ik heb dat het om een model uit de X-serie gaat. De prijs komt niet boven de 23K (ex. belastingen, incl. invoerkosten) uit, dus dan zal het vast gaan om de X1 of de X3.
Die X-serie beschikt over xDrive. Als ik het goed begrijp is dat niet hetzelfde als 4WD, maar een eigen ontwikkelde All Wheel Drive systeem? Ik zie deze modellen niet in Oekraïne rond rijden wat me een beetje achterdochtig maakt. Is xDrive wel geschikt voor hevige sneeuwval en moeilijke wegen? Of is het meer een comfort assist voor mooie schoongeveegde autobahns?
Die ground clearance is een tweede zorgenpuntje. Mijn eigen auto zit op 23cm wat er net mee door kan, maar de X1 lijkt wel op de grond te hangen met 17.90 cm en de X3 met 18,50 cm doet het niet veel beter. Is het mogelijk om dit met 4cm of meer te verhogen of kan dat alleen bij 'echte' SUV's?
Zijn er nog andere zaken om wel/niet te kiezen voor deze auto? Passagiers/baggage zijn het belangrijkst, de chauffeur boeit niet.
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag?SgtPoen schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:53:
[...]
Ziet er goed uit, jaloers.
Gister de stuurbekrachtingspomp vervangen door een nieuw exemplaar. Geen jankende pomp meer. enigste klus die ik nu nog op de planning heb staan is de olie niveau sensor zodra ik een oliewissel ga doen.
Vorige week zijn de winterbanden er ook onder gegaan, nu nog op zoek naar een leuke set originele 18 inch velgen met banden voor de zomer.
Die pomp gaat komend jaar bij mij er ook uit, mijn auto klinkt alsof er een schroef compressor op zitSgtPoen schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:53:
[...]
Ziet er goed uit, jaloers.
Gister de stuurbekrachtingspomp vervangen door een nieuw exemplaar. Geen jankende pomp meer. enigste klus die ik nu nog op de planning heb staan is de olie niveau sensor zodra ik een oliewissel ga doen.
Vorige week zijn de winterbanden er ook onder gegaan, nu nog op zoek naar een leuke set originele 18 inch velgen met banden voor de zomer.
- knip -
Er zit nog wel genoeg olie in?Fonta schreef op maandag 23 november 2015 @ 01:17:
[...]
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag?
Van mijn e87 mag hij denk ik ook binnenkort vervangen worden want hij maakt lawaai als ik het stuur volledig om draai.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ligt er een beetje aan welke pomp je hebt. Voor de e46 heb je 2 versies. de Luk LF20&30. de ene levert wat meer druk en stuurt daardoor wat lichter. Ze hebben een jaartje met de zwaardere pomp gewerkt en daar kregen ze veel negatieve reactie's op dus werd de lichtere pomp weer teruggezet. Je kan ook niet zomaar op verschillende pompen gaan rijden want de hogedruk aansluiting is anders. In mijn auto zit een LF-30 en die pomp was ongeveer zo'n 200,- voor een origineel vervanger zegmaar. Zag ze op ebay ook wel voor 100 maar voor zo'n pomp wil ik wel gewoon graag het beste. Moet je even op RealOEM kijken welke pomp je moet hebben http://www.realoem.com/bmw/enUS/selectFonta schreef op maandag 23 november 2015 @ 01:17:
[...]
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag?
Van mijn e87 mag hij denk ik ook binnenkort vervangen worden want hij maakt lawaai als ik het stuur volledig om draai.
[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 23-11-2015 08:41 ]
donaldo schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:57:
[...]
BMW maakt geen echte terreinauto's. Een X1 is een lifestyle auto (daar zal het wel om gaan, de goedkoopste 2W versie in NL kost al 27K ex belastingen) en heeft niets te zoeken op onverharde wegen. Ik zou gezien de eisen eerder aan een Land Rover, Jeep of een Aziatische 4x4 denken.
Hartstikke bedankt voor de reacties beide. Ik was er al een beetje bang voor daar ik nooit een BMW buiten de stad had gespot. Hoopte een beetje dat het te maken had met de kosten, maar helaas.deepbass909 schreef op maandag 23 november 2015 @ 01:47:
Hoe vervelend ik het vind om te zeggen, maar vergeet BMW. X-drive is geschikt voor mooie schone wegen, sneeuw, steile hellingen en losse ondergrond, maar totaal ongeschikt voor off road. Hetzelfde geldt trouwens voor de Audi Q-serie en andere PC Hooftstraat tractoren. Moet hij echt off-road kunnen, kijk naar een Jeep Cherokee of Land/Range Rover.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Voor die prijs (23) zal het idd om een X1 gaan, een X3 tikt al snel hoger aan. Voor het geld van de X1's of dat budget van 43 zou ik zeker eens kijken naar:EektheMan schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:12:
[...]
[...]
Hartstikke bedankt voor de reacties beide. Ik was er al een beetje bang voor daar ik nooit een BMW buiten de stad had gespot. Hoopte een beetje dat het te maken had met de kosten, maar helaas.
Als ze de aanbieding toch nog mooi vinden voor een auto erbij, dan moeten ze het maar doen. Blijkbaar mogen ze ook een heavy duty Off-roader kopen met een budget van 43.000. Daar kom je vast verder mee dan 23.000. Geen BMW uitnodigen dan. Ik laat nog wel weten wat ze besloten hebben.
Dank. Probleem is dat het gaat via een aanbestedingsprocedure. Voordeel daarvan is dat je de auto's veel goedkoper krijgt aangeboden dan dat je via een dealer zou handelen en nadeel is dat je geen keuze hebt in het model of merk. Een fabrikant kan beslissen dat hij het bedrag van 23K te laag vind en doet dan geen aanbieding. Of wat meer voorkomt is dat er een model aangeboden wordt wat het net niet is. Gelukkig kun je de procedure opnieuw opstarten. Wel is het zo dat je met de voorwaarden sturing kunt geven, dus jouw alternatieven zijn zeker waardevol. Maar zodra de 43K aanbestedingsprocedure begint en ik heb vragen kom ik vast terug naar een van de auto draadjes.HyperBart schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:36:
Voor die prijs (23) zal het idd om een X1 gaan, een X3 tikt al snel hoger aan. Voor het geld van de X1's of dat budget van 43 zou ik zeker eens kijken naar:
Toyota Land Cruiser
Jeep Cherokee Trailhawk
Toyota 4runner
Bij het uiteinde van het bereik is het het overdruk ventiel dat lawaai gaat maken. Als dat gebeurd is of het olie peil te laag en zit er lucht in het systeem of de olie is te oud en moet vervangen worden. De kans dat de pomp zelf defect is, is dan nog vrij klein.SgtPoen schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:31:
[...]
Maar bij jouw is het alleen op het uiteinde van het bereik? mijn pomp maakte al herrie als ik stilstond en ik zat een beetje aan me stuur te trekken. Me toerental zakte ook helemaal in elkaar als ik dat deed.
Hier ben ik ook bang voor, ik hou de komende dagen het vloeistof niveau goed in de gaten om te kijken of het nergens lekt.deepbass909 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:58:
[...]
Ik ben zelf alleen bang dat als ik de pomp vervangen heb, de druk in het systeem dermate veel hoger wordt dat ook gelijk alle seals in het stuurhuis beginnen te lekken. Die zweten nu al en eigenlijk moet het hele stuurhuis daarom gereviseerd worden.
Misschien een leuk klusje voor de zomer. Bij de sloop goedkoop een stuurhuis op de kop tikken en die rustig helemaal reviseren en als die klaar is, verwisselen met de huidige.
ETzPliskin schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:46:
Sommige mensen hier hebben echt wel geld teveel![]()
Ik kan (voorlopig) alleen maar dromen van zulke wagensZiet er goed uit! Veel plezier ermee
Thanks guys! Moet echt oppassen met accelereren, gaat zo soepel allemaal. Al helemaal uitkijken bij de twee vaste flitspalen van het werk af ^^.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 23-11-2015 22:21 ]
Je vergeet nog iets.. Je ijskrabber418O2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:07:
Laat die winter maar komen!
-
Heb ik 2 van! En een zeem/wisser ding. Nu nog een pingi of iets anders tegen de vocht binnenEdd schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:04:
[...]
Je vergeet nog iets.. Je ijskrabber
Ik mocht die vanochtend al mooi gebruiken. Verder was ik gelukkig al klaar voor de winter, vorige week nog een oliebeurtje gegeven.
Ijskrabber? Veel te veel werk, dit spul moet je hebben:Edd schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:04:
[...]
Je vergeet nog iets.. Je ijskrabber
Ik mocht die vanochtend al mooi gebruiken. Verder was ik gelukkig al klaar voor de winter, vorige week nog een oliebeurtje gegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 24-11-2015 09:57 ]
Ik heb gisteravond de rubbers maar weer even gedaan want gisterochtend ging de ijslollie toch echt niet open. Gebeurt elk jaar één keer418O2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:07:
Winterbanden: check
Antivries ruitenwisservloeistof: check
Olie op peil: check
Ruitenwissers sproeiers afgesteld: check
Koelvloeistof op peil: check
Laat die winter maar komen!
En jongens, wat zoemt zo'n i6 toch heerlijk, zelfs na 260dkm
Inderdaad alleen aan het einde wanneer je niet verder kan.SgtPoen schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:31:
[...]
Ligt er een beetje aan welke pomp je hebt. Voor de e46 heb je 2 versies. de Luk LF20&30. de ene levert wat meer druk en stuurt daardoor wat lichter. Ze hebben een jaartje met de zwaardere pomp gewerkt en daar kregen ze veel negatieve reactie's op dus werd de lichtere pomp weer teruggezet. Je kan ook niet zomaar op verschillende pompen gaan rijden want de hogedruk aansluiting is anders. In mijn auto zit een LF-30 en die pomp was ongeveer zo'n 200,- voor een origineel vervanger zegmaar. Zag ze op ebay ook wel voor 100 maar voor zo'n pomp wil ik wel gewoon graag het beste. Moet je even op RealOEM kijken welke pomp je moet hebben http://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Maar bij jouw is het alleen op het uiteinde van het bereik? mijn pomp maakte al herrie als ik stilstond en ik zat een beetje aan me stuur te trekken. Me toerental zakte ook helemaal in elkaar als ik dat deed.
Thanks voor beide reacties.deepbass909 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:58:
[...]
Bij het uiteinde van het bereik is het het overdruk ventiel dat lawaai gaat maken. Als dat gebeurd is of het olie peil te laag en zit er lucht in het systeem of de olie is te oud en moet vervangen worden. De kans dat de pomp zelf defect is, is dan nog vrij klein.
Pas als de pomp direct gaat protesteren als je aan het stuur komt, of je hoort hem continu zoemen (wat bij mij het geval is) en het vloeistofpeil is wel in orde, dan is je pomp ook echt versleten aan het raken.
Ik ben zelf alleen bang dat als ik de pomp vervangen heb, de druk in het systeem dermate veel hoger wordt dat ook gelijk alle seals in het stuurhuis beginnen te lekken. Die zweten nu al en eigenlijk moet het hele stuurhuis daarom gereviseerd worden.
Misschien een leuk klusje voor de zomer. Bij de sloop goedkoop een stuurhuis op de kop tikken en die rustig helemaal reviseren en als die klaar is, verwisselen met de huidige.
Ik heb inderdaad ConnectedDrive erbij. Zat denk ik in High Exec pakket want ik heb dat niet los gekocht. Ik heb er tot nu toe weinig aan overigens. Auto is nu bijna 25 maanden oud dus benieuwd hoe lang ik dat nog heb. RTTI kun je ook nemen voor 10 euro per maand. Dat is de trial denk ik. :-) Gisteren was de eerste keer dat ik in een file stond die me met goede info makkelijk bespaard had kunnen blijven. A9 stond helemaal vast, maar op het BMW kaartje was het geel tot vlak voor ,mijn auto. En dat gele streepje schoof netjes mee met de auto...HyperBart schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:49:
Ik twijfel er heel hard over om het zelf te nemen. 70 EUR per jaar? Dan heb je al BMW ConnectedDrive geactiveerd? Indien niet mag je daar nog eens iets van een 300 EUR bijtellen volgens mij voor 3 jaar je wagen "Connected" te maken.
Ik heb ook al aan de dealer gevraagd of het als trial te doen is, omdat ik niet veel zin heb om voor iets te betalen waar ik achteraf gezien het geld niet aan had willen geven... Ik kan RTTI pas evalueren als ik er een maandje mee gereden heb maar trials kenden ze niet bij BMW blijkbaar, en om nu een week met een leenwagen met RTTI rond te rijden ging blijkbaar ook niet.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 09:52 ]
[ Voor 6% gewijzigd door SgtPoen op 25-11-2015 11:04 ]
Mja, ik twijfel of ik het het geld waard vind, zeker na het lezen van jouw ervaring. Ik gebruik nu zelf heel vaak Waze, dat werkt best goed en is heel real time met goede analyses van wat gemiddelde snelheden zijn op niet drukke momenten vs wanneer het file is. Nadeel: je zit dan wel altijd weer met een smartphone op je dashboard te rommelen en dat stoort me wel heel vaak.THM0 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:25:
[...]
Ik heb inderdaad ConnectedDrive erbij. Zat denk ik in High Exec pakket want ik heb dat niet los gekocht. Ik heb er tot nu toe weinig aan overigens. Auto is nu bijna 25 maanden oud dus benieuwd hoe lang ik dat nog heb. RTTI kun je ook nemen voor 10 euro per maand. Dat is de trial denk ik. :-) Gisteren was de eerste keer dat ik in een file stond die me met goede info makkelijk bespaard had kunnen blijven. A9 stond helemaal vast, maar op het BMW kaartje was het geel tot vlak voor ,mijn auto. En dat gele streepje schoof netjes mee met de auto...
[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 25-11-2015 11:21 ]
Kan het water dat via de ventilatieingang in de parafaan binnenkomt gewoon goed weg? Komt misschien uit je ventilatie bij de voetenruimte. Kan ook koelwater uit de kachelradiator zijn, ruikt het zoetig?SgtPoen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:03:
ik heb sinds 2 dagen last van een waterlek aan de passagier kant van mijn E46. Heeft iemand hier eerder last van gehad of kan iemand mij misschien een tip geven waar ik zou kunnen zoeken waar het vandaan komt? Het lijkt op de foto dat het via de onderkant van de deur naar binnen komt en dan samenhoopt onderin waar je je voeten neer zet. Ik heb geen dakraam dus die drainage kan het niet zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er lag vanochtend een behoorlijke plas dus het geen klein lek.
Nee het is echt regenwater. zodra het even geregend heeft ligt er weer een plasje. Ga zo net het werk even de Parafaan open maken. Ook even met een waterslang kijken waar het nou precies vandaan komt.Radiant schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:25:
[...]
Kan het water dat via de ventilatieingang in de parafaan binnenkomt gewoon goed weg? Komt misschien uit je ventilatie bij de voetenruimte. Kan ook koelwater uit de kachelradiator zijn, ruikt het zoetig?
Verwijderd
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ik heb net 5 minuten met de slang op de deur gespoten. Onderkant van de ruitrubber, in de parafaan. Maar ik zie het ergens binnenkomen. Er zat een heel klein druppeltje onder aan de deur maar dat kan deze hoeveelheid water nooit verklaren.Headshot_NL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:37:
Deze lekkage komt vaker voor bij de E46. Op google vind je meer als je zoek op "E46 vapor barrier".
Op te lossen door de bekleding van de deur los te halen. Daarachter zit een soort mat die vastgekit zit aan de deur. Na verloop van tijd gaat die kit los en heb je een lekkage.
Mijn advies is om die mat lost te halen en alle kitresten weg te halen. Dan weer opnieuw vastzetten met de juiste kit en goed laten drogen voordat hij weer in de regen staat.
[ Voor 23% gewijzigd door Headshot_NL op 25-11-2015 13:12 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Nogmaals met de spuit bezig geweest, goed op het raamrubber gemikt en het komt inderdaad aan de onderkant van de deur er weer uit. Straks maar de deurbekleding eraf halen controleren of het echt zo is.Headshot_NL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:10:
Ik denk toch dat je het hier wel moet zoeken.
Toevallig ook last gehad van veel vocht in de auto? beslagen ruiten?
http://www.bimmerfest.com...hp?p=4700920&postcount=31
[ Voor 6% gewijzigd door SgtPoen op 25-11-2015 14:26 ]
Ah verkeerd gelezenSgtPoen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:19:
[...]
Nogmaals met de spuit bezig geweest, goed op het raamrubber gemikt en het komt inderdaad aan de onderkant van de deur er weer uit. Straks maar de deurbekleding eraf halen controleren of het echt zo is.
- Schuimen plaat en kit besteld bij de dealer. Overmorgen binnen..
Heb je het in elke versnelling? Klinkt alsof hij even te weinig brandstof krijgt. Je hebt geen foutcodes? Misschien een vervuilde inlaat? Kan wellicht ook nog de Vanos Solenoid zijn? Roep maar wat dingen hier.FabianGTI schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:00:
Even een vraag aan de kenners
Als ik wat fanatieker rij, dus het gaspedaal wat dieper intrap, houdt de auto altijd in rond de 3000 toeren, daarna loopt hij weer soepel door
Heeft iemand ook zoiets gehad, en zo ja, waar lag dit aan?
Het gaat om een 2005 E90 325i
[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 26-11-2015 10:52 ]
Coupe?SgtPoen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:03:
ik heb sinds 2 dagen last van een waterlek aan de passagier kant van mijn E46. Heeft iemand hier eerder last van gehad of kan iemand mij misschien een tip geven waar ik zou kunnen zoeken waar het vandaan komt? Het lijkt op de foto dat het via de onderkant van de deur naar binnen komt en dan samenhoopt onderin waar je je voeten neer zet. Ik heb geen dakraam dus die drainage kan het niet zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er lag vanochtend een behoorlijke plas dus het geen klein lek.
Maakt niet uit welke versnelling, altijd even inhoudenSgtPoen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:49:
[...]
Heb je het in elke versnelling? Klinkt alsof hij even te weinig brandstof krijgt. Je hebt geen foutcodes? Misschien een vervuilde inlaat? Kan wellicht ook nog de Vanos Solenoid zijn? Roep maar wat dingen hier.
Compact
[ Voor 27% gewijzigd door SgtPoen op 26-11-2015 12:16 ]
[ Voor 93% gewijzigd door SgtPoen op 26-11-2015 12:16 ]
Ik heb ook de compact. Achterlichten kon de dealer hier toen (tijdelijk) niet leveren.SgtPoen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:14:
[...]
Compact. Gelijk maar even vragen bij de BMW dealer wat de facelift/m sport achterlichten kosten als ik de vapor barrier en kit ga ophalen.
heb destijds depo's gekocht omdat ik de originele veel te duur vondSgtPoen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:14:
[...]
Compact. Gelijk maar even vragen bij de BMW dealer wat de facelift/m sport achterlichten kosten als ik de vapor barrier en kit ga ophalen.
Je deurrubbers kunnen nooit helemaal waterdicht zijn. Ik heb het nu over de rubbers aan de onderkant van je raam. Als ik daar met een maatbeker direct water in giet komt het merendeel wel aan de juiste kan op de grond terecht maar ook een deel aan de onderkant van de deurbekleding. Dus de Vapor barrier doet niet z'n werkReloader schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:23:
[...]
heb destijds depo's gekocht omdat ik de originele veel te duur vond![]()
bij coupe lekken vaak de deurrubbers...je kan vaak weinig anders doen als tuinslang erop en deurbekleding eruit halen... en dan maar kijken..
[ Voor 5% gewijzigd door SgtPoen op 26-11-2015 16:25 ]
Once again open up your bag of tricks!
Welk blok heb je, N52, M54?FabianGTI schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:00:
Even een vraag aan de kenners
Als ik wat fanatieker rij, dus het gaspedaal wat dieper intrap, houdt de auto altijd in rond de 3000 toeren, daarna loopt hij weer soepel door
Heeft iemand ook zoiets gehad, en zo ja, waar lag dit aan?
Het gaat om een 2005 E90 325i
[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 27-11-2015 10:10 ]
ik weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe dat hoort te werken, het is gelukkig alweer even geleden dat ik mijn deur uit elkaar gehaald hebSgtPoen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:22:
[...]
Je deurrubbers kunnen nooit helemaal waterdicht zijn. Ik heb het nu over de rubbers aan de onderkant van je raam. Als ik daar met een maatbeker direct water in giet komt het merendeel wel aan de juiste kan op de grond terecht maar ook een deel aan de onderkant van de deurbekleding. Dus de Vapor barrier doet niet z'n werk
Zie hier:
[afbeelding]
Het is dan ook een vapor barrier en geen water barrierReloader schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:14:
[...]
ik weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe dat hoort te werken, het is gelukkig alweer even geleden dat ik mijn deur uit elkaar gehaald heb
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ze gebruiken hem alleen wel als waterbarrierMrFl0ppY schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:39:
[...]
Het is dan ook een vapor barrier en geen water barrier.
Vooral met de luchtvering moet je opletten, de balgen raken nog weleens lek en dan gaat de auto scheef hangen. Verder maakt het niet heel veel uit, technisch zal het vrijwel gelijk zijn aan de 528i, alleen is de motor 300cc kleiner (het is een M52B25, ipv M52B28).Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:50:
Kan iemand me vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een 523i Touring van 1998. Ik heb een 528i sedan gehad en die beviel me super. Had eigenlijk geen klachten, behalve kleine dingen als een afstandsbediening die niet werkt en de standaard slijtage onderdelen. Lees soms over de achterophanging dat speling daarop redelijk snel afkeur kan zijn. Zelf geen last van gehad, misschien is het op een station andere ophanging? Edit, nee zelfde maar een station wordt in de regel zwaarder belast en daardoor snellere slijtage lees ik weer ergens anders.
Mijn auto doet precies hetzelfde. Vind het een beetje lijken op een automaat die terug schakelt. Maar ook een andere auto waar ik in proef gereden heb deed dit. Beiden n52 2.5 liter. Ook rond de 3000 toeren.
Nog heel erg bedankt voor je hulp en informatie.Raymond P schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:53:
Styling 381 is 7,5x17 (225/45/17) met ET 43 rondom. Althans, ik kan er geen breedset van vinden.
Styling 388 is een breedset met 7.5J (225/40/18 ET45) voor en 8J (245/35/18 ET52) achter.
Als de dealer dat adviseert betekent dat dus dat je elke 7.5J 17 inch velg met een ET van 43 rondom (en juiste naafdiameter en gaten natuurlijk) eronder kan leggen. 7J met ET43 als je dat echt wilt zou dus ook kunnen.
Bron.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Klinkt als olie bij de koelvloeistof.ETzPliskin schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:12:
Mijn ouders hun X1 (nu net iets meer dan een jaar oud) begon gisteren te klagen over het koelvloeistof niveau. Toen ik de dop open draaide, zag de koelvloeistof er wit en ondoorzichtig uit. Weet iemand of dit normaal is?
De wagen moet 11 december voor de eerste maal op onderhoud, en ondertussen hebben ze zelf al de vloeistof een klein beetje bijgevuld (met voelvloeistof van BMW zelf, maar ik weet niet welke kleur ze had). Kan dit problemen geven?
Geen probleem, fijn dat je een leuke set gevonden hebt.wjjkoevoets schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:06:
[...]
Nog heel erg bedankt voor je hulp en informatie.
Met de informatie die je hebt gegeven heb ik op mijn gemak goed rond kunnen kijken voor een geschikte velg. Uiteindelijk is het me gelukt om voor een zeer schappelijke prijs een ongebruikte styling 381 set met winterbanden te vinden.
[afbeelding]
- knip -
Na een jaar zo plots?Raymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:31:
[...]
Klinkt als olie bij de koelvloeistof.
Als er iets lek is (koppakking, warmtewisselaar) dan kan dat zeker wel kwaad.
Scherp opgemerkt want ze lijken inderdaad verkeerd om te staan, volgens mij haal je zo ook geen lucht bij de remmen.Raymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:31:
[...]
[...]
Geen probleem, fijn dat je een leuke set gevonden hebt.
Heb je de velgen er zelf onder geschroefd? Het lijkt alsof de draairichting niet klopt.
Als je banden geen specifieke draairichting hebben is dat natuurlijk niet echt een ramp.
Het is niet normaal om koelvloeistof te verliezen. Althans, voor zover ik er kennis van heb hooguit een klein scheutje erbij elk jaar maar doorrijden tot de verversing interval (3 jaar) zou geen issue moeten zijn.ETzPliskin schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:46:
[...]
Na een jaar zo plots?Mijn ouders zijn rustige chauffeurs, dus het lijkt me sterk. Dan moet er toch wel een productiefout zijn oid...
- knip -
Nee, heb ik niet zelf gedaan. Zal dat even navragen bij de bandenboerRaymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:31:
[...]
[...]
Geen probleem, fijn dat je een leuke set gevonden hebt.
Heb je de velgen er zelf onder geschroefd? Het lijkt alsof de draairichting niet klopt.
Als je banden geen specifieke draairichting hebben is dat natuurlijk niet echt een ramp.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Volgens BMW moeten ze zo: http://www.bmw.nl/nl/cont...ail.accessoryId=8581.htmlwjjkoevoets schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:11:
[...]
Nee, heb ik niet zelf gedaan. Zal dat even navragen bij de bandenboer
Bedankt!
[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 29-11-2015 19:12 ]
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 29-11-2015 19:50 ]
De motorolie zag er prima uit. Ik heb ergens gelezen dat er witte koelvloeistof bestaat waar je blijkbaar eender welke andere koelvloeistof kan bij gieten. Ik weet niet zeker of ik dat moet gelovenRaymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:33:
[...]
Het is niet normaal om koelvloeistof te verliezen. Althans, voor zover ik er kennis van heb hooguit een klein scheutje erbij elk jaar maar doorrijden tot de verversing interval (3 jaar) zou geen issue moeten zijn.
Wellicht dat dit anders is bij de nieuwe reeksen maar dat lijkt mij ook sterk.
Als je koelvloeistof dan ook nog wittig en niet transparant is vraag ik mij af hoe de motorolie eruit ziet en is in ieder geval een goede reden om even langs BMW te rijden.
Ook mogelijk is natuurlijk dat ze niet de juiste vloeistof in het verkeerde gaatje gedaan hebben.
Als ze de verkeerde vloeistof in het verkeerde reservoir hebben gegeoten, bestaat dat kans dat ze het precies goed hebben gedaanRaymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:33:
[...]
Ook mogelijk is natuurlijk dat ze niet de juiste vloeistof in het verkeerde gaatje gedaan hebben.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Kan de auto vanavond brengen, ben hem ongeveer een week kwijt. Even gevraagd naar achteraf inbouwen van een alarm: kost €1100 ongeveerfsfikke schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:50:
Ohja![]()
Zelfde verhaal iigJe hebt het meeste aan een sirene + shock sensor. Voor de F30 is er volgens mij geen retrofit setje van BMW.
[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 30-11-2015 09:39 ]
Ja dat is natuurlijk een lastige klus, de sirene zit erg verstopt, dan moeten ze een neigungssensor, interieursensor, motorklepswitch etc. inbouwen. En aangezien er nergens kabels voor liggen moeten ze die nog door de hele auto trekken. Ik kan in de ETK die kabelboom zo snel niet ontdekken, die zullen ze dus zelf moeten maken nog.Tortelli schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:39:
[...]
Kan de auto vanavond brengen, ben hem ongeveer een week kwijt. Even gevraagd naar achteraf inbouwen van een alarm: kost €1100 ongeveer.
Mooi dat het gelukt is! Krijg je die kit meegeleverd bij de nieuwe vapor barrier eigenlijk?SgtPoen schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:53:
Nou de vapor barrier was inderdaan de boosdoener. Op sommige punten zat die gewoon helemaal los, nieuwe vapor barrier erop gedaan met de bijbehorende kit. Wat plakt dat spul zeg.
Ik laat de auto een avondje in de werkplaats op het werk staan met een kachel om te proberen om het water in het tapijt te verdampen.
Nee de kit en vapor barrier is los, was bij elkaar 30 euro kwijt. Je zou ook alleen die kit halen en dan de oude barrier weer gebruiken, maar ik dacht ik doe het maar gelijk goeddj_raoul schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:25:
[...]
Mooi dat het gelukt is! Krijg je die kit meegeleverd bij de nieuwe vapor barrier eigenlijk?
Een simpele vochtvreter van de bouwmarkt is ook erg effectief om je interieur te drogen trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 30-11-2015 11:50 ]
Hmmm, alleen je iDrive scherm is weg, of is je controller ook mee? Ze hebben je iDrive knop laten steken.Tortelli schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:54:
FF crossposten uit HK:
Wil vanavond naar mijn ouders gaan, probeer de deur te openen en dat gaat niet lekker. Kijk omhoog en zag dit;
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb de bandenboer al verwittigdToff schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:01:
[...]
Volgens BMW moeten ze zo: http://www.bmw.nl/nl/cont...ail.accessoryId=8581.html
Kortom, je auto staat verkeerd om.
@Tortelli: Sterkte ermee man! Gekmakend zoiets.![]()
![]()
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 15:42 ]
Welkom bij de club. De f22 van mijn pa was vrijdag de klos. M-stuur en Navi pro meegenomenTortelli schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:54:
FF crossposten uit HK:
Wil vanavond naar mijn ouders gaan, probeer de deur te openen en dat gaat niet lekker. Kijk omhoog en zag dit;
[afbeelding]
[afbeelding]
JottemJ schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:05:
[...]
Welkom bij de club. De f22 van mijn pa was vrijdag de klos. M-stuur en Navi pro meegenomen
Controller hebben ze laten zitten. Alleen airbag en navigatie scherm zijn weg.HyperBart schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:54:
[...]
Hmmm, alleen je iDrive scherm is weg, of is je controller ook mee? Ze hebben je iDrive knop laten steken.
Wat is de staat van je interieur en die sierelementen?
[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 30-11-2015 18:39 ]
Deze tests zijn heel anders uitgevoerd dan de tests die je normaalgesproken vaker ziet (van NCAP). Hier wordt er tegen een niet vervormbaar object gereden met hele kleine overlap (de auto raakt het object zo'n beetje alleen met de koplamp). De NCAP tests die je normaal vaak ziet zijn op een vervormbaar object (zeg maar de kreukelzone van je tegenligger) met een overlap van ongeveer 50% waardoor de kracht daadwerkelijk wordt opgevangen door de kreukelzone van de auto.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:42:
Toch wel apart dat een hoop moderne auto's zo slecht scoren in crash tests. Zie die mini of nog erger de Nissan Leaf, helemaal verpulverd tot voorbij de A stijl.
YouTube: Car Crash & Accidents Tests - Chevrolet Nissan Mazda Fiat & More
Dan doet een BMW het gelukkig wel wat beter, maar heel veel beter dan een oude 325 van 2000 of een E39 van 1997 ook niet. Zie zelf, allemaal in 2015 volgens dezelfde specificaties gecrashed. Vooral die X1 vind ik maar niks hoe heel die bestuurdersdeur zich ontzet.
YouTube: BMW CRASH TEST 2015
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
- knip -
- knip -
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 30-11-2015 22:51 ]
De dealer vindt het blijkbaar normaal... Die zei tegen mijn ouders: "Het kan zijn dat door een bocht te nemen het vlottertje even is blijven steken waardoor er een melding verscheen". Wait what?Raymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:33:
[...]
Het is niet normaal om koelvloeistof te verliezen. Althans, voor zover ik er kennis van heb hooguit een klein scheutje erbij elk jaar maar doorrijden tot de verversing interval (3 jaar) zou geen issue moeten zijn.
Wellicht dat dit anders is bij de nieuwe reeksen maar dat lijkt mij ook sterk.
Als je koelvloeistof dan ook nog wittig en niet transparant is vraag ik mij af hoe de motorolie eruit ziet en is in ieder geval een goede reden om even langs BMW te rijden.
- knip -
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq