Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.631 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Raymond P schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:51:
Tjah. Volgens mij zijn die 'vlotters' al een hele poos digitale sensors. Buiten dat zit hij onder in de expansietank.
Waren je ouders toevallig ook vergeten te zeggen dat de meuk wit is? Of kwam dat ook door het bochtje?

[afbeelding]
Ze hebben over de kleur gesproken, maar blijkbaar vonden ze dat ook geen probleem. Het enige wat ze nog gezegd hebben is als de melding terug komt voor het onderhoud, dat ze onmiddellijk moeten stoppen en wegenhulp bellen :P

Ik denk dat ze gewoon iemand van de receptie of een verkoper aan de lijn hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:18
De stuurbekrachtigingsvloeistof van de E46 gespoeld.
En gelijk maar de E90 ook gedaan.
Met zo een oliezuigpomp ding zoals ik eerder in dit topic zag is dat een koud kunstje.

De E90 was nog netjes vrij rood en helder, die heb ik alleen leeg gezogen en weer gevuld.
De E46 was erg vies.
Binnenkort maar nog een keertje doen, en dan gelijk het filter meepakken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HoQoDIf.jpg?1

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Raymond P schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:13:
De stuurbekrachtigingsvloeistof van de E46 gespoeld.
En gelijk maar de E90 ook gedaan.
Met zo een oliezuigpomp ding zoals ik eerder in dit topic zag is dat een koud kunstje.

De E90 was nog netjes vrij rood en helder, die heb ik alleen leeg gezogen en weer gevuld.
De E46 was erg vies.
Binnenkort maar nog een keertje doen, en dan gelijk het filter meepakken.
Filter zit in het reservoir, heb toen zelf maar gewoon een nieuw reservoir gekocht.
Maar die olie was aardig aan vervanging toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 01-12-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik had al gespot dat dat waarschijnlijk de makkelijkste optie was. Bedankt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Tortelli schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:39:
[...]

Kan de auto vanavond brengen, ben hem ongeveer een week kwijt. Even gevraagd naar achteraf inbouwen van een alarm: kost €1100 ongeveer :/.
Kijk eens bij Fleetaccess. Heb ik goede verhalen over gelezen en die bouwen een SCM klasse 3 alarm in voor € 569,-. Lijkt me het overwegen waard.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:11:
[...]
Kijk eens bij Fleetaccess. Heb ik goede verhalen over gelezen en die bouwen een SCM klasse 3 alarm in voor € 569,-. Lijkt me het overwegen waard.
Voor zover ik kan zien, zit daar nog steeds geen shock detector bij, wat me nu juist zo'n zinvolle uitbreiding lijkt (heb al SCM3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sprak iemand uit een straat verderop die me aan zag komen in de leen auto vd dealer (Mini Cooper). Zijn Cooper was afgelopen nacht (maandag op dinsdag) ingebroken.Navi en controle unit gestolen.....
Woont ~100 meter van me vandaan.... Kortom ik moet me ook nog zorgen naar maken over mijn leen mini 8)7.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:11:
[...]

Naast de shocksensor; gebruiken ze originele afstandsbediening?. Zo'n 2e AB is kansloos natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tortelli schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:28:
Kortom ik moet me ook nog zorgen naar maken over mijn leen mini 8)7.
Nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar je hebt wel een punt hier. Ik ging tot nu toe uit van een all-risk verzekering van een leenauto, maar misschien was ik wat naief?

edit: Bij de meeste verzekeraars blijkt vervangend vervoer meeverzekerd te zijn onder dezelfde voorwaarden. Ben je all-risk verzekerd, dan is je leenauto dat waarschijnlijk ook. Ben je WA verzekerd, dan is het verstandig om bij je garage te vragen naar een all-risk verzekering, omdat dit niet standaard blijkt te zijn bij leenauto's.

[ Voor 32% gewijzigd door Toff op 02-12-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Sprak iemand uit een straat verderop die me aan zag komen in de leen auto vd dealer (Mini Cooper). Zijn Cooper was afgelopen nacht (maandag op dinsdag) ingebroken.Navi en controle unit gestolen.....
Woont ~100 meter van me vandaan.... Kortom ik moet me ook nog zorgen naar maken over mijn leen mini 8)7.
Dat zou helemaal te gek voor woorden worden. Maar ja, de rattenbrigade maakt geen onderscheid tussen een leenauto of je eigen auto ;(

Ik heb eerder expres niet op je foto's gereageerd, omdat ik mezelf dan altijd minder goed in kan houden :+

Hoop dat de afwikkeling voorspoedig gaat en dat ze de volgende keer wegblijven.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[...]

Naast de shocksensor; gebruiken ze originele afstandsbediening?. Zo'n 2e AB is kansloos natuurlijk.
Ik heb een klasse 3 alarm van fleetacces.nl laten inbouwen na de 2e keer de navi en stuur te hebben gejat.

Prijzen zijn gestegen naar 659e en niet 569e. Daarbij zit wel een certificaat bij.
De opties die ze bieden is een DEFA DVS90 en een Cobra 4723PS. De DEFA is een " handmatige alarm" waarbij het alarm deactiveert met de sleutel. Als men jouw sleutel kopieert (gaat makkelijk met keyless) dan heeft een DEFA alarm geen zin. Cobra heeft een extra authorisatie met een " driver card". De driver card deactiveert dan het alarm.

Zelf heb ik keyless entree (F20), dus heb ik voor de tweede optie gekozen.
Activatie en deactivatie gaat niet helemaal feilloos met de Cobra. De range verschilt en herkenningsdtijd enorm door de omgeving. Doordat de deactivatie soms niet vlekkeloos verloopt kan ik wel vertellen dat het alarmdetectie en sirene wel perfect werkt.

Fleetacces bouwt inzetten goed en netjes in. Maar bij problemen met het alarm werd direct naar de leverancier (Clifford) verwezen. Die kunnen niets anders kan doen dan het alarm herprogrammeren. Alsin firmware checken op laatste versie en de instellingen doorlopen. Alle technische details gaan weer via Italie maar gaven direct al aan dat vaak niets gedaan wordt met problemen.

Achteraf inbouwen is altijd een risico dat het niet feilloos kan werken. Ik vermoed dat een DEFA alarm wat beter werkt qua activatie dan de Cobra met een extra driver card. Qua werking tegen de dieven is een Cobra iets moeilijker.

Verder is de LED van de cobra ook kleiner dan die van de DEFA.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn BMW gekocht, na maanden zoeken naar een Auto heb ik een blauwe BMW compact 318 automaat gekocht :D Helemaal happy nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Yeeh nog een compact bij de club :) . Foto's?

[ Voor 14% gewijzigd door SgtPoen op 03-12-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wat is het voordeel van een compact eigenlijk tozv een normale 3?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Meer beschikbare parkeerplekjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:41:
Yeeh nog een compact bij de club :) . Foto's?
Ja komt eraan! Hij staat nu nog bij de garage, ze gaan hem keuren en eventueel bepaalde onderdelen vervangen
Tortelli schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:22:
Niet veel, ik vind de Sedan net te groot voor mij, ik ben zelf ook niet zo groot en heb niet vaak mensen in de auto, ook vind ik de compact net wat sportiever ogen. sorry fans :p
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Maar gefeliciteerd uiteraard :) Wat is het? E36, E46, .. ?

Nog een foto van mijn cabrio met wintervelgen eronder (nog bedankt, argro!) *O*
Enige nadeel.. Deze velgen zijn mooier dan mijn zomervelgen, dat wordt afzien straks ;(
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/n6ol1u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiant schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:34:
Het is een E46
Enige nadeel.. Deze velgen zijn mooier dan mijn zomervelgen, dat wordt afzien straks ;(
[afbeelding]
Leuke cabrio! Hardtop ook nog eens, cabrio rijden blijft een leuke hobby :P gelukkig kan ik nog stiekem die van me moeder meenemen met warm weer ^^

Is het trouwens moeilijk om een navigatie in te bouwen in een E46?
Ik weet dat het mogelijk is, maar het monteren lijkt me nog vrij moeilijk?
http://i62.tinypic.com/1tng2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54

Ziet er goed uit! Graag gedaan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Tortelli schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:22:
Van een mede-E46 compact rijder:

Voordelen:
Relatief gunstig geprijsd (alhoewel de E46 inmiddels sowieso wel voor bodemprijzen te koop is), heeft altijd de E46 facelift techniek (bv het nieuwere stuur, versterkte bodemplaat achter bij subframe), praktische bagageruimte (je kunt een wasmachine vervoeren, probeer dat eens met een sedan/coupe ;)), ziet er apart uit (naar mijn mening 'frisser' dan bijvoorbeeld pre-facelift E46 sedan).

Nadelen:
Wat meer basic uitrusting (geen standaard climate control bijv., geen klemsensor voor het rechter raam), onpraktische instap achterin, ziet er apart uit (velen vinden hem lelijk, ik vroeger ook, maar ben hem op de 1 of andere manier gaan waarderen, zeker met de facelift achterlichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
dj_raoul schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:53:
[...]

Nadelen:
Wat meer basic uitrusting (geen standaard climate control bijv., geen klemsensor voor het rechter raam), onpraktische instap achterin, ziet er apart uit (velen vinden hem lelijk, ik vroeger ook, maar ben hem op de 1 of andere manier gaan waarderen, zeker met de facelift achterlichten).
Lelijk vind ik nog een understatement. Ik noem 'm altijd spuuglelijk :D . Die koplampen, krijg er al koppijn van als ik het zie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trent900 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:10:
[...]

Lelijk vind ik nog een understatement. Ik noem 'm altijd spuuglelijk :D . Die koplampen, krijg er al koppijn van als ik het zie. O-)
Grappig hoe de meningen verschillen hierin, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem voor een jaar terug ook niet geweldig mooi vond, laat staan dat ik hem kocht..

Nu ik hem vaker zie, er staat er eentje naast me stage, begon ik de auto echt mooi te vinden, Coupé is ook mooi uiteraard, maar met de compact heb je gewoon voor minder geld, dezelfde auto, althans qua rijden :)

Ik zag iemand die ooit ze lampen getuned had van ze compact, was echt mooi, maar volgens mij praktisch onmogelijk.

http://www.autoschlick.de...ies/BMW_E46_Compact/6.jpg

Al moet ik zeggen, ik vind de koplampjes van de compact wel uniek zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:14:
[...]

http://www.autoschlick.de...ies/BMW_E46_Compact/6.jpg

Al moet ik zeggen, ik vind de koplampjes van de compact wel uniek zo :+
Please! My eyes! :D :+

Maar zo'n compact schijnt wel zeer goed te rijden, beter dan de sedan, lees er alleen maar goede verhalen over. Zelf verder geen ervaring mee though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trent900 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:20:
[...]

Please! My eyes! :D :+

Maar zo'n compact schijnt wel zeer goed te rijden, beter dan de sedan, lees er alleen maar goede verhalen over. Zelf verder geen ervaring mee though.
Ach, ik vind de orginele lampen mooier, tis maar net waar je van houd :3
Ik heb nog maar 30-40 min gereden in de compact, kan wel vertellen dat het een stuk aangenamer rijd dan een Golf 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:55
IK heb ook de E46 compact en ik kan inderdaad bevestigen dat hij strakker op de weg ligt dan een sedan of coupé. Misschien dat het gewicht een bepaalde rol speelt maar misschien ook gewoon de balans van de auto. Hij is minder praktisch dan een sedan (geen achterdeuren en wat krapper) maar ik zit zelf toch altijd voorin >:)
Het is een speciaal model die je amper ziet maar zelf vind ik de facelift compact net wat frisser en nieuwer ogen dan een sedan of coupé.
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je op een vrijwel lege parkeerplaats je de compact terug ziet naast een andere compact. Ze zoeken elkaar op... :P
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:22:

Ach, ik vind de orginele lampen mooier, tis maar net waar je van houd :3
Ik heb nog maar 30-40 min gereden in de compact, kan wel vertellen dat het een stuk aangenamer rijd dan een Golf 3 :P
Ik heb 5 jaar geleden een proefrit gemaakt in een Golf 5, daarna de Compact en de keuze was gelijk duidelijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Headshot_NL op 03-12-2015 15:17 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57

[afbeelding]
Prima velgjes inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/WPqgKXWoJHA8B7W/download

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Knor nu bijna 4 dagen rond in de leen Mini Cooper automaaat. Is toch best een leuke (vrouwen) auto!. Motor mist een cilinder maar loopt feitelijk prima, automaat schakelt goed en het onderstel is top.

Paar minpunten: stuur wat niet dichtbij genoeg kan, crappy (std) radio, iDrive welke slecht bereikbaar is (zit veel te diep weg ivhm F30), geluid op de autobaan en het verbruik wat in verhouding tegenvalt.

Mini is ~200 kg lichter, 3 cilinder @ 136 pk en verbruikt tot nu toe 7,4 op 100. Met mijn F30 320iA rij ik normaal rond de 7,5 - 7,8 op 100....... Downsizen levert echt veel op 8)7.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:28:
Niet veel, ik vind de Sedan net te groot voor mij, ik ben zelf ook niet zo groot en heb niet vaak mensen in de auto, ook vind ik de compact net wat sportiever ogen. sorry fans :p
Ik had verwacht dat je een compact kocht vanwege gewicht (wegenbelasting) en verbruik (deels door mindere gewicht), maar in combo met een automaat is dat zeker niet het geval.
De E46 318ci (na facelift) zoals ik had was motorisch best leefbaar, maar met een automaat zal die er niet sneller op worden vrees ik. Snap die keuze niet helemaal ? .

Als je een simpel vergelijk maak met een 3 coupe of sedan heeft de compact alleen maar nadelen volgens mij (uiterlijk niet eens meegenomen :D).

Ik ben ook een tuinkabouter met mijn 175 cm, maar zou probleemloos met een 7 serie gaan rijden als ik 7 serie geld had ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 03-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Er zit totaal geen verschil tussen een E46 sedan of compact kwa gewicht. ;)
Mijn 325 Compact is 5 kilo lichter dan de sedan versie :+

[ Voor 28% gewijzigd door SgtPoen op 03-12-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SgtPoen schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:00:
Er zit totaal geen verschil tussen een E46 sedan of compact kwa gewicht. ;)
Er zat 10 kilo verschil in voordeel van de compact tussen mijn E46 316i (2004) en haar 316ti (2003).
Beiden met 17 inch breedset, m optiek ii en sportonderstel. En dezelfde (N42) motor.

Verschil in wegligging heb ik nooit écht waargenomen. Wel vond ik de ti net een beetje anders aanvoelen tijdens het sturen, het stuurde iets lichter. Kan ook met de kilometerstanden te maken hebben gehad.

Die 10 kilo verschil werd in de praktijk uiteraard gecompenseerd door zo'n 20 paar schoenen in de kofferbak.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Raymond P schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:18:
[...]

Er zat 10 kilo verschil in voordeel van de compact tussen mijn E46 316i (2004) en haar 316ti (2003).
Beiden met 17 inch breedset, m optiek ii en sportonderstel. En dezelfde (N42) motor.

Verschil in wegligging heb ik nooit écht waargenomen. Wel vond ik de ti net een beetje anders aanvoelen tijdens het sturen, het stuurde iets lichter. Kan ook met de kilometerstanden te maken hebben gehad.
Reed je dan ook met hetzelfde brandstof-niveau rond?
Want verschil tussen een lege en volle tank is ruim 40kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het Fantoom schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:06:
[...]

Reed je dan ook met hetzelfde brandstof-niveau rond?
Want verschil tussen een lege en volle tank is ruim 40kg.
Massa ledig voertuig volgens RDW.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Raymond P schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:31:
[...]

Massa ledig voertuig volgens RDW.
Ja wat heeft dat te maken met hoeveel liter benzine jij rondreed, in beide auto's? :)
Kan zomaar 40kg verschil in zitten daardoor, dus die 10kg boeit al helemaal geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:40:
[...]

Het is een E46

[...]

Leuke cabrio! Hardtop ook nog eens, cabrio rijden blijft een leuke hobby :P gelukkig kan ik nog stiekem die van me moeder meenemen met warm weer ^^

Is het trouwens moeilijk om een navigatie in te bouwen in een E46?
Ik weet dat het mogelijk is, maar het monteren lijkt me nog vrij moeilijk?
http://i62.tinypic.com/1tng2a.jpg
Welk type radio heb je? Volgens mij kan je dezelfde inbouwen als ik heb, maar als je een standaard radio hebt momenteel is dat veel werk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ozJJgB4.jpg

Ohja kleppendeksel pakking zweet nu wel behoorlijk, heb maar een nieuwe besteld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 04-12-2015 20:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Het Fantoom schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:16:
[...]

Ja wat heeft dat te maken met hoeveel liter benzine jij rondreed, in beide auto's? :)
Kan zomaar 40kg verschil in zitten daardoor, dus die 10kg boeit al helemaal geen drol.
Hoe vol de tank zit lijkt mij irrelevant maar wij tanken naar max vol bij grofweg half leeg sinds ik een brandstofpomp heb moeten vervangen.

Een compact weegt gewoon iets minder. Of dat boeit of niet hoor je mij verder niet over.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik heb men eerste auto gekocht en is uiteraard BMW :)
Ben erg blij mee en rijd geweldig goed tegenover alle andere merken.
Model is F20 116i Sportline.
Ik volgde deze topic al lange tijd maar nu ben ik officieel member :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welcome to the club :w

Zal je zeker veel plezier mee hebben!

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Gefeliciteerd!
Een deftige auto om mee te starten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

royalt123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:04:
Pics or it didn't happen ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Zoiets zal het wel zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/e90garageimg/9485/front3_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Gelijkaardig maar nog mooier :-)
Deftige foto moet ik nog maken, het zal morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik moet binnenkort een keuze maken over het kleur van mijn nieuwe 116d ED. Ik twijfel tussen Glaciersilber en Mineralgrau. Wat denken jullie? Galciersilber kom je niet zo vaak tegen en is wel makkelijk in onderhoud. Lastige keuze :+

Schwarz II of Saphirschwarz mag ook, maar die zijn denk ik heel moeilijk te onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:55
ETzPliskin schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:53:
Ik moet binnenkort een keuze maken over het kleur van mijn nieuwe 116d ED. Ik twijfel tussen Glaciersilber en Mineralgrau. Wat denken jullie? Galciersilber kom je niet zo vaak tegen en is wel makkelijk in onderhoud. Lastige keuze :+

Schwarz II of Saphirschwarz mag ook, maar die zijn denk ik heel moeilijk te onderhouden?
Mag estoril blau metallic niet? :9 Anders was mijn keuze mineralgrau geweest

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:59

Doe alsjeblieft geen Glaciersilber, wat een ontiegelijk saaie kleur :X
Zwart is misschien iets lastiger te onderhouden, maar wel meer eer bij te behalen, dat kan glimmen als een spiegel

En anders Mineralgrau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:23:
[...]

Welk type radio heb je? Volgens mij kan je dezelfde inbouwen als ik heb, maar als je een standaard radio hebt momenteel is dat veel werk.

[afbeelding]

Ohja kleppendeksel pakking zweet nu wel behoorlijk, heb maar een nieuwe besteld :)
Netjes! Dat is precies wat ik wil ja!
Momenteel zit inderdaad de standaard radio erin, en dat moet dus worden veranderd. Ook zit de "analoge climate control" erin, deze kan vervangen worden naar de "elektrische climate control" zag ze op marktplaats al vanaf 45 euro, volgens mij is het inbouwen van de climate control niet zo heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Headshot_NL schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:01:
[...]

Mag estoril blau metallic niet? :9 Anders was mijn keuze mineralgrau geweest
Nee helaas.. Enkel de saaie kleuren :+
FabianGTI schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:30:
[...]

Doe alsjeblieft geen Glaciersilber, wat een ontiegelijk saaie kleur :X
Zwart is misschien iets lastiger te onderhouden, maar wel meer eer bij te behalen, dat kan glimmen als een spiegel

En anders Mineralgrau
Ik vind het persoonlijk nog wel meevallen. Welk zwart zou je dan nemen? Ik heb nog niet de kans gehad om de verschillende soorten zwart in het echt naast elkaar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Laatst online: 08:54
ETzPliskin schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:46:
[...]

Nee helaas.. Enkel de saaie kleuren :+

[...]

Ik vind het persoonlijk nog wel meevallen. Welk zwart zou je dan nemen? Ik heb nog niet de kans gehad om de verschillende soorten zwart in het echt naast elkaar te zien.
Carbonschwarz <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Helaas is enkel Saphirschwarz en Schwarz II beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Estoril Blau! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Mineralgrau, heb ik op mijn F20 gehad, leuke kleur en je kan echt lang rondrijden en er geen vuil op zien :+ .

Wel een beetje het grijze muis gehalte, maar met een 1 vond ik dat echt proper.

Glaciersilber op een F20 vind ik maar saai. Carbonschwarz is echt prachtig want dat heeft een diepblauwe tint als er goed veel zon op staat, maar is alleen op 3 en hoger beschikbaar dacht ik.

Zwart is altijd een safe keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik vind de kleur wel mooi met gepaste velgen maar auto wordt snel vuil :-(

Updated, nu met foto erbij zoals gevraagd bij sommigen :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EjeVvpYl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:24:

[afbeelding]
Zeer nette bak! En ik maar denken dat ik al een super toffe eerste auto had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:21

[afbeelding]
Nice dikke eerste auto inderdaad, is xenon niet trouwens in must bij de nieuwere BMW's voor angel eyes?
Zo denk ik er natuurlijk over :D

Ga je hem nog chippen? Dan krijg je nog wat extra power erbij :D
http://www.br-performance...-f2x-2011-2015/3954-116i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dankje wel, Het was 2de hands gekocht dus had ik keuze niet voor xenon (droomt wel van) :p
Mijn verzekering is al duur genoeg en ik heb nog 2 jaar garantie dus mischien later wel :)
xeoMe schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:33:
[...]

Nice dikke eerste auto inderdaad, is xenon niet trouwens in must bij de nieuwere BMW's voor angel eyes?
Zo denk ik er natuurlijk over :D

Ga je hem nog chippen? Dan krijg je nog wat extra power erbij :D
http://www.br-performance...-f2x-2011-2015/3954-116i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ETzPliskin schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:45:
[...]

Helaas is enkel Saphirschwarz en Schwarz II beschikbaar :P
Niks mis met beide kleuren. Ik heb beide gehad en ik vond de goedkoopste (non-metalic), Schwarz II, de mooiste, want dieper van kleur. Mineralgrau misstaat ook niet op een 1, maar het springt er niet echt uit en ik kan niet zeggen dat het veel scheelt met wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:39:
[...]

Netjes! Dat is precies wat ik wil ja!
Momenteel zit inderdaad de standaard radio erin, en dat moet dus worden veranderd. Ook zit de "analoge climate control" erin, deze kan vervangen worden naar de "elektrische climate control" zag ze op marktplaats al vanaf 45 euro, volgens mij is het inbouwen van de climate control niet zo heel moeilijk.
Die airco over zetten gaat niet zo makkelijk. Zoek maar even op Google. Ben je wel wat uurtjes kwijt en ook aan onderdelen ben je wel wat kwijt. Het is niet alleen het frontje wat anders is, binnenwerk moet ook verbouwd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 07-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Beste heren hier.

Ik ga binnenkort (zomer pas maar ben al dingen aan het regelen) een road trip met een vriend van mij maken, gewon voor de lol.

Zowel die vriend als ik hebben een voorliefde voor BMW's,

Nu zal de rit in de richting van Belgie - Frankrijk - Spanje - Gibraltar - Marokko worden.

Nu is natuurlijk de vraag, wat is een beetje een goedkope, maar over het algemeen probleemvrije BMW?

We hebben een aantal eisen:

6 Cilinder (want de 6 in lijn motoren van BMW klinken nou eenmaal gewoon heerlijk)
Mag maximaal 1500 - 2300 kosten.
Staat is niet heel belangrijk, maar een beetje goede looks zijn altijd welkom.
Moet de rit wel kunnen doorstaan.

Voordeel voor de mensen hier na de reis, afhankelijk van het gekozen model zal de BMW gestript worden voor onderdelen en deze kunnen jullie afnemen :P

Brandstof is bij voorkeur benzine, al zal de auto niet langer dan een maand op onze naam staan.

Kom met leuke suggesties!

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Speakerfreak, 740i zou ik dan doen. E38

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Dan zou ik toch eerder de diesel pakken. 740i is fantastisch, maar met zoveel kilometers gaan de kosten toch wel snel omhoog met een benzine.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Zo'n oude 7 serie is wel een beetje zwaar, en een V8 dus ja, dat gaat een dure reis worden op die manier.
Ik heb zelf nu een hele nette 520i gevonden op Marktplaats, kilometerstand is aan de hoge kant, maar de auto lijkt verder in prima staat te zijn.

Niet echt mijn smaak qua velgen, heb er liever spaakvelgen van BBS onder, zoals de Style 42

Advertentie auto: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Velgjes: https://www.google.nl/sea...6#tbm=isch&q=BBS+style+42

Wat denken jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door Speakerfreak95 op 07-12-2015 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over kleurtjes gesproken, vandaag dit snoepje mee met wel een leuk kleurtje O-)
In voluit: Frozen Brilliant White Metallic. Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xvAV8FuqVatE95s2EQawuhBu/full.jpg
2017 F06, een update die Q2 volgend jaar uitkomt met wat kleine vernieuwingen: nieuw iDrive, WiFi, wireless charging etc. :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 07-12-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat. is. nice.

zonder geiten, hier in de buurt is momenteel ook een inbraak golf gaande bij BMW's, vriend van mij heeft een 114i high executive (alle opties zoals navi pro, HK, nog wat andere poespas)

Daar is het iDrive (met navi pro) systeem uit, airbags en ook de middenconsole met het pootje voor de automaat, ook het M stuur en alle trim stukken (plastic sierdelen)

Beetje raar, maar ik vraag mij wel af wat de dieven met de spullen doen, wordt dat gebruikt om schade auto's te fixen? De iDrive systemen voor upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
royalt123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:38:
Dankje wel, Het was 2de hands gekocht dus had ik keuze niet voor xenon (droomt wel van) :p
Mijn verzekering is al duur genoeg en ik heb nog 2 jaar garantie dus mischien later wel :)
[...]
Geen xenon? Maar.. Dan heb je echt geen enkele optie erop zitten.. In het eerste beste pakket zit al xenon (Executive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Het is sport line :-) sportstuur, sportstoelen, pracht velgen, Parkeer sensor, cruise met rem, licht en regen sensor, idrive,..
Alles wat ik nodig heb qua opties.
Alleen xenon en betere speaker mist ik.
nl.mark schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:50:
[...]

Geen xenon? Maar.. Dan heb je echt geen enkele optie erop zitten.. In het eerste beste pakket zit al xenon (Executive).

[ Voor 9% gewijzigd door royalt123 op 07-12-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Speakerfreak95 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:01:
Beste heren hier.

Ik ga binnenkort (zomer pas maar ben al dingen aan het regelen) een road trip met een vriend van mij maken, gewon voor de lol.

Zowel die vriend als ik hebben een voorliefde voor BMW's,

Nu zal de rit in de richting van Belgie - Frankrijk - Spanje - Gibraltar - Marokko worden.

Nu is natuurlijk de vraag, wat is een beetje een goedkope, maar over het algemeen probleemvrije BMW?

We hebben een aantal eisen:

6 Cilinder (want de 6 in lijn motoren van BMW klinken nou eenmaal gewoon heerlijk)
Mag maximaal 1500 - 2300 kosten.
Staat is niet heel belangrijk, maar een beetje goede looks zijn altijd welkom.
Moet de rit wel kunnen doorstaan.

Voordeel voor de mensen hier na de reis, afhankelijk van het gekozen model zal de BMW gestript worden voor onderdelen en deze kunnen jullie afnemen :P

Brandstof is bij voorkeur benzine, al zal de auto niet langer dan een maand op onze naam staan.

Kom met leuke suggesties!

Thanks alvast.
Ik heb met een vriend van mij mee gedaan met de Carbagerun afgelopen februari in een E34 520i van 600 Euro. ruim 4000 probleemloze kilometers gemaakt. Komende februari doen we weer mee met dezelfde auto. Technisch is alles nog dik in orde, ook na ruim een half jaar (inmiddels) stil staan. Alleen de roest hier en daar is wat jammer. Ook ziet ze er niet meer helemaal uit zoals ze ooit de fabriek verliet:
Carbagerun GeNie 2016

Wat ik denk dat ik probeer te zeggen is, voor dat bedrag kun je wel een goede auto vinden waar je een maandje mee kunt rondtoeren als je een beetje verstand van en gevoel voor auto's hebt.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
royalt123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:54:
Het is sport line :-) sportstuur, sportstoelen, pracht velgen, Parkeer sensor, cruise met rem, licht en regen sensor, idrive,..
Alles wat ik nodig heb qua opties.
Alleen xenon en betere speaker mist ik.
[...]
Oh een line.. Geen pakket erop dus! Zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl.mark schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:59:
[...]

Oh een line.. Geen pakket erop dus! Zonde..
Wat is daar zo zonde aan? Hij heeft mooie opties, al helemaal super bak/opties als 1e auto imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:32:
[...]

Wat is daar zo zonde aan? Hij heeft mooie opties, al helemaal super bak/opties als 1e auto imo
Inderdaad, hoe meer hoe beter op zich, maar als het budget niet oneindig is wordt dat toch vaak lastig. Sportstoelen vind ik wel een belangrijke optie, de rest is leuk maar ook zonder is het een heel goed sturende BMW met genoeg freude am fahren :Y) Vooral als eerste auto een prima start.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 07-12-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

[afbeelding]
Mooie auto (velgen ook zeer netjes)! Leuke eerste auto :)

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een 2 din radio met navigatie, nu weet ik dat de climate control 1 stapje lager geplaatst moet worden. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om dit te doen met de analoge climate control.
Weet iemand dit toevallig?
https://www.navaudio.nl/m...adio-europa-navigatie-986

huidige situatie;
http://i.ytimg.com/vi/K_JFrYN_tHI/maxresdefault.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik zou je graag helpen maar weet er niet veel van, misschien moet je eens kijken bij bimmerboard of bimmerportal.
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:10:
Ik ben aan het kijken voor een 2 din radio met navigatie, nu weet ik dat de climate control 1 stapje lager geplaatst moet worden. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om dit te doen met de analoge climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:59
Ho!

Even als tip, bestel niets bij Navaudio ;)
Google maar eens op reviews, is gewoon een oplichtings toko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Speakerfreak95 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:03:
Zo'n oude 7 serie is wel een beetje zwaar, en een V8 dus ja, dat gaat een dure reis worden op die manier.
Ik heb zelf nu een hele nette 520i gevonden op Marktplaats, kilometerstand is aan de hoge kant, maar de auto lijkt verder in prima staat te zijn.

Niet echt mijn smaak qua velgen, heb er liever spaakvelgen van BBS onder, zoals de Style 42

Advertentie auto: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Velgjes: https://www.google.nl/sea...6#tbm=isch&q=BBS+style+42

Wat denken jullie?
520i is niet bepaald snel, al helemaal niet in de pre-facelift. Als je even goed zoekt, ook op autoscout kan je wel meer vinden voor je geld. Soms lees je over de 520i "Gaat vooruit als een 4 cilinder en verbruikt als een 8 cilinder" :>

Voor zulke kilometerstanden zou ik niet al te bang zijn met dit type auto.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat is ook de rede dat ik voor dit model koos, want sommige anderen die zuipen wat meer.
Uiteraard is de E39 5 series bijzonder zuinig (sarcasm)

Het gaat ons by the way niet om snelhied, maar meer om betrouwbaarheid, vaak kan je aan de staat van een auto wel zien hoe die het verder doet, en voor deze prijs lijkt het op het oog een keurige auto.

Met onze verrotte M5 de hort op gaan lijkt mij nou ook niet zo'n strak plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GoT is geen marktplaats

[ Voor 84% gewijzigd door PWM op 10-12-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Speakerfreak95
Kijk voor een E34 of E39 met M50-motor. Die motoren zijn net wat minder kwetsbaar dan de latere M52's met Vanos. Verder zou ik voor zo'n trip een 2.0 of 2.5 pakken. 150pk is zat voor een relaxte rit op 130km/u, hooguit dat je in de bergen iets vermogen lijkt te missen (lijkt, want het is echt wel sterk genoeg).

Qua km-standen, 3 ton is niet heel raar en zou geen probleem mogen zijn als de auto verder netjes is onderhouden. Als je gaat kijken, neem dan een zaklampje mee en kijk van boven richting carter. Dat mag vettig zijn, maar niet nat. En, omdat je richting het warme zuiden gaat, voel aan de koelfan. Met een visco-koppeling mag die met een koude motor niet te makkelijk draaien, maar moet merkbaar weerstand geven. Draait hij heel makkelijk, dan ga je garandeert koelingsproblemen krijgen onderweg.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:45
Ik heb 3 weken geleden mijn F11 (520i touring) bij de dealer opgehaald. Nu krijg ik van m'n werk een nieuwe telefoon maar nu blijkt dat App streaming niet werkt bij de nieuwere versies van Android...

In de compatibility list zag ik staan dat oudere versies van android, tot 5.0.1 wel gewoon app streaming ondersteunen... Het lijkt mij dat het dan iets met de kernel te maken heeft, maar heeft iemand hier al wat aangekloot om dit werkend te krijgen?

• Pepppie
  • Niet online
Carino schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:01:
Ik heb 3 weken geleden mijn F11 (520i touring) bij de dealer opgehaald. Nu krijg ik van m'n werk een nieuwe telefoon maar nu blijkt dat App streaming niet werkt bij de nieuwere versies van Android...

In de compatibility list zag ik staan dat oudere versies van android, tot 5.0.1 wel gewoon app streaming ondersteunen... Het lijkt mij dat het dan iets met de kernel te maken heeft, maar heeft iemand hier al wat aangekloot om dit werkend te krijgen?
Heb je de laatste versie van de bluetooth software erop staan? Toen iOS 9 gereleased werd, had ik precies hetzelfde probleem. Update deed wonderen :)

http://www.bmw.nl/nl/cont...ieen/software-update.html

• Carino
nl.mark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:23:
[...]

Heb je de laatste versie van de bluetooth software erop staan? Toen iOS 9 gereleased werd, had ik precies hetzelfde probleem. Update deed wonderen :)

Bedankt, ik ga even kijken! Met iOS 9 heb ik overigens geen problemen en werken de apps gewoon prima.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

huidige situatie;
http://i.ytimg.com/vi/K_JFrYN_tHI/maxresdefault.jpg
Voor ik weet kan dat niet. Je paneeltje past niet een niveautje lager (dat is een andere afmeting) en ik heb zelf nog nooit op die plaats de handmatige airco bediening gezien.

Dus dan moet je voor volledige ombouw gaan naar climate control. Zelf heb ik de climate control + CD speler in de auto, een maat van me heeft al eens rondgevraagd wat het ongeveer zou moeten kosten om er navi in te zetten (dus ook de clima bediening een niveau lager plaatsen etc.) en het zou al zo rond de 1000 piek kosten aan materiaal. Heb het dus maar zo gelaten ;) Bij jou zullen de kosten verder oplopen, ivm kleppen enz die ontbreken in de handmatige airco kanalen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

noes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:17:
[...]

Voor ik weet kan dat niet. Je paneeltje past niet een niveautje lager (dat is een andere afmeting) en ik heb zelf nog nooit op die plaats de handmatige airco bediening gezien.

Dus dan moet je voor volledige ombouw gaan naar climate control. Zelf heb ik de climate control + CD speler in de auto, een maat van me heeft al eens rondgevraagd wat het ongeveer zou moeten kosten om er navi in te zetten (dus ook de clima bediening een niveau lager plaatsen etc.) en het zou al zo rond de 1000 piek kosten aan materiaal. Heb het dus maar zo gelaten ;) Bij jou zullen de kosten verder oplopen, ivm kleppen enz die ontbreken in de handmatige airco kanalen.
Heb het nagevraagd aan wat mensen die wel handig zijn met auto's, blijkbaar is het verplaatsen van je climate control een eitje, ook voor de analoge moet dat gewoon passen(wist hij niet zeker overigens), vervolgens moet je een navigatie kopen, beste kan je een navigatie kopen die voor de E46 gemaakt zijn, is een 1 din ingang namelijk, vervolgens is het monteren een kwestie van 20 minuten, hij wou het monteren voor een kratje bier, dus ben benieuwd!

Ben benieuwd hoe jij aan die 1000 piek komt overigens, als je kijkt naar climate control verplaatsen etc heb je in principe vrij weinig nodig. Als je een navigatie aanschaft voor de E46, hoef je in principe geen nieuwe panel te kopen.

Clime Control:
http://thumbs3.ebaystatic...pC2DQzQcTEHaBubmV5ayA.jpg

Analog:
http://i.ebayimg.com/00/s...yvKEBP!fJ-Y1Pw~~60_35.JPG

ziet er in mijn ogen hetzelfde uit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 09:36 ]

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:22:
[...]

Heb het nagevraagd aan wat mensen die wel handig zijn met auto's, blijkbaar is het verplaatsen van je climate control een eitje, ook voor de analoge moet dat gewoon passen(wist hij niet zeker overigens), vervolgens moet je een navigatie kopen, beste kan je een navigatie kopen die voor de E46 gemaakt zijn, is een 1 din ingang namelijk, vervolgens is het monteren een kwestie van 20 minuten, hij wou het monteren voor een kratje bier, dus ben benieuwd!

Ben benieuwd hoe jij aan die 1000 piek komt overigens, als je kijkt naar climate control verplaatsen etc heb je in principe vrij weinig nodig. Als je een navigatie aanschaft voor de E46, hoef je in principe geen nieuwe panel te kopen.

Clime Control:

Analog:

Waarom bouw je 'm niet onderin in? Mijn E46 had ingebouwde navi (VDO Dayton), die zat op deze plek:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/157g842.jpg

• Raymond P
Had jouw afstandsbediening ook vliegambities?

- knip -

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Clime Control:

Analog:

Die 1000 piek was voor complete ombouw naar origineel BMW DVD navi systeem met 16:9 scherm. Voor ik weet is het climate control paneel onder de navi is ander dan het clima control paneel onder de CD speler, of in ieder geval af fabriek. Boodschappenlijstje :+
  • Nieuw controle paneel clima
  • Navi scherm / interface
  • Kabel naar kofferbak
  • Navi DVD lezer + computer in kofferbak
Als je dat in origineel BMW onderdelen aanschaffen wil, kost dat gewoon een hoop. Vooral nieuw, maar tweede hands is het niet makkelijk te krijgen (of beschadigd, wat je ook niet wil). Erin leggen en programmeren moet je ook nog eens meetellen, als je dat niet zelf kan.

Inbouw van originele navi zonder kleurenscherm (dit model, idd 1 DIN hoog) is een stuk makkelijker.

Maar ik zie graag het resultaat bij jou :)

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 10-12-2015 10:09 ]

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Raymond P schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:54:
Had jouw afstandsbediening ook vliegambities?
Nope, maar ik had ook maar een 2.0 dus wellicht te weinig torque om hem in beweging te brengen :+

Verwijderd

noes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
[...]

Die 1000 piek was voor complete ombouw naar origineel BMW DVD navi systeem met 16:9 scherm. Voor ik weet is het climate control paneel onder de navi is ander dan het clima control paneel onder de CD speler, of in ieder geval af fabriek. Boodschappenlijstje :+
  • Kabel naar kofferbak
Als je dat in origineel BMW onderdelen aanschaffen wil, kost dat gewoon een hoop. Vooral nieuw, maar tweede hands is het niet makkelijk te krijgen (of beschadigd, wat je ook niet wil). Erin leggen en programmeren moet je ook nog eens meetellen, als je dat niet zelf kan.

Inbouw van originele navi zonder kleurenscherm (dit model, idd 1 DIN hoog) is een stuk makkelijker.

bedoelde meer dit met een 1 din aansluiting
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1gEwEKpXXXXbFXXXXq6xXFXXXn.jpg

• Raymond P
noes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
[...]

• Kabel naar kofferbak

De 'niet elektrische' unit is natuurlijk ook gewoon digitaal.
Althans, ik ga er even van uit dat bmw 64116921845 vergeleken wordt met bmw 64116956319.

Wil je gaan verplaatsen heb je een relocation kitje nodig: bmw 51168230903

Ik kan in ieder geval uit ervaring vertellen dat er niet bijzonder veel ruimte is om daar te werken en dat kabels bij mijn E46 wel erg 'op maat' waren.
Als je eenmaal een beetje handig bent in het verwijderen van sierlijsten dan kan het inderdaad wel in 20 minuten.

Persoonlijk zou ik je een Brodit proclip, smartphone en media gateway (yatour/dension/grom) adviseren.
edit: Of een aux kabeltje op de radio aansluiten en een bluetooth (kinivo btc455) dingetje daarop aansluiten in plaats van een gateway. Goedkoper, maar geen stuurbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 10-12-2015 11:02 ]

- knip -

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ah, helder. Ik ging uit van 100% originele inbouw.

Trouwens, voor het loshalen van sierstrips: gebruik een CD :) krast niet, zoals bijv een schroevendraaier. Je kan ook speciale plastic dingen gebruiken, maar CDs zijn goedkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 10-12-2015 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik dacht wat is het BMW topic toch rustig, blijkt er een nieuwe editie te zijn :D.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Carino
nl.mark schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:23:
[...]

de nieuwste software stond er al op, of laat ik het zo zeggen: ik kan de versie gedownload via de url niet installeren. Maar ik zal het vanavond nog even met een andere usb stick proberen...

• SgtPoen
[...]

Clime Control:

Analog:

Hier een guide van het ombouwen van analoog climate control naar een automaat.
http://www.bimmerforums.c...e-control-swap-complete!!

Is van een E36 maar het idee is hetzelfde. als je alleen de headunit overzet heb je geen controle over je zone's.
Veel plezier :P

[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 10-12-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtPoen schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:55:
[...]

Hier een guide van het ombouwen van analoog climate control naar een automaat.
http://www.bimmerforums.c...e-control-swap-complete!!

Is van een E36 maar het idee is hetzelfde. als je alleen de headunit overzet heb je geen controle over je zone's.
Veel plezier :P
Haha laat maar :+ Als het echt zo een moeite is ga ik dat niet doen nee, anyway . Gister de bmw opgehaald, rijd heerlijk en wat lopen touren tot s'avonds laat met wat maatjes, alleen toen gebeurde er iets wat ik niet verwacht had, ik deed de auto uit om een maatje af te zetten en even wat te drinken, toen ik vervolgens terug kwam starte de auto met een "Oil service" mededeling, starte deed hij niet en de melding bleef staan, vervolgens minuutje gewacht en opnieuw gestart en toen was de melding ineens verdwenen, maar elke keer als ik hem nu start staat het er wel even.

Heb nog geen tijd gehad om te pijlen, maar ik ga er vanuit dat dit met de aflvering/apk wel bijgevuld is, het lampje van de olie zelf brand ook niet namelijk. Meteen internet opgezocht en die zeggen hoe je die melding weg moet krijgen, kan ik dit zo doen of is het toch verstandig om langs de garage te gaan? hoop het zelf niet want het is nog wel een stuk rijden, niet dat ik dat erg vind, maar tijd ontbreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:56
Is dat niet gewoon de melding dat ie een beurtje moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Maarten schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:34:
Is dat niet gewoon de melding dat ie een beurtje moet hebben?
Volgens wat ik begrepen heb, is het een melding die aangeeft dat er olie in moet ja, maar er zit nieuwe olie in, ik denk dat ze dit zijn vergeten te resetten bij de garage? het lampje die waarschuwt voor je olie brand namelijk ook niet, alleen "Oil service"

Elke 25.000 km gaat dit als goed is branden als een soort reminder, als ik het goed heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:56
Bij sommige modellen kun je het zelf resetten. Dat ligt even aan het model en het jaar / maand. Anders moet de dealer het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Maarten schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:01:
Bij sommige modellen kun je het zelf resetten. Dat ligt even aan het model en het jaar / maand. Anders moet de dealer het doen.
Gelukt, eerst de garage gebeld en die vertelde me dat de olie en filters vervangen zijn, waarschijnlijk zijn ze vergeten de computer te resetten, gelukkig ging het eenvoudig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als er olie inmoet gaat het gele lampje aan als je hem uitzet. als het gele lampje aangaat na het starten zoals bij mij dan is de olie niveau sensor kaduuk. Zo'n olie service melding is volgens mij inderdaad gewoon het beurtje wat gereset moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even een update
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2SbMeii.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HSkuudd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B7RQvQh.jpg

In een paar maanden van 243.000 naar 251.000 gereden...ik zou er weinig mee gaan rijden ;w

Ik had wat weinig licht, daarvoor heb ik de aftermarket xenon vervangen door een andere. Nu heb ik wel meer licht, maar alsnog weinig licht. Is hier nog iets aan te doen? Als iemand met moderne xenon vlak achter me zit zie ik gewoon een schaduw van mijn auto in mijn lichtbeeld :X

Het lichtbeeld zelf is prima.

Typisch kwaaltje, kleppendeksel pakking lekt -> nieuwe besteld :) Mocht iemand weten hoe die automatische regensensor werkt dan hoor ik het graag. Snap het niet helemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 13-12-2015 20:14 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Het lijkt alsof er op je linker koplamp veel reflectie wordt veroorzaakt door steenslag. Je zou ze kunnen polijsten in de hoop dat je minder strooilicht hebt.

Is het lichtbeeld zeker okee? Ik heb bij meerdere E39's gehad dat de stelnokjes in de koplamp waren afgebroken en de lamp naar beneden scheen, hooguit 5 meter voor de auto.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Een paar dagen niet in de E90 gereden.
En nu start hij niet. Een starthulpje (einhell 1000) is niet voldoende.

Toch maar eens de dashcam anders aansluiten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond P schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:36:
Een paar dagen niet in de E90 gereden.
En nu start hij niet. Een starthulpje (einhell 1000) is niet voldoende.

Toch maar eens de dashcam anders aansluiten.
Maatje van me precies hetzelfde, maar dan waarschijnlijk door de Dension BT carkit, zo is er altijd wat :P
Is het trouwens niet zo dat als je auto al na 1 - 2 dagen niet meer start, dat je accu dan niet zo sterk meer is? Of ben jij net als ik, een korte afstanden bestuurder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik rij meerendeel grote afstanden.
Het is wel de originele accu (2005) die erin zit. Wellicht vervangen als het na de fix nm og niet goed is.

De auto heeft nu 5 dagen stil gestaan, met dashcam (voor en achter) 24/7. De cam filmt nog gewoon maar ik meet 10.7 volt op de accu.

Het stomme is dat ik een (blackvue) powerguard heb die toevoer moet stoppen als het voltage onder de 12v zakt. Echter, ik was lui en kon geen schakelpunt vinden in de kofferbak dus die is met de schakeldraad aangesloten op de accu.
Hij doet zijn werk dus nooit. :')

- knip -

Pagina: 1 ... 4 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.