Afgelopen donderdag heb ik mijn E46 318 compact opgehaald, de auto had al een aardig tijdje stil gestaan en was zonder APK te koop bij een garage, tijdens de proefrit was er niks aan de hand en ging het allemaal vlekkeloos, de APK ging ook zonder enige moeite.
Donderdag dus opgehaald en richting huis, vervolgens wat touren met twee maatjes, beviel goed, maar toen ik een maatje thuis afzetten liet ik de motor afslaan, de dam is nog een redelijke helling en ik was verbaast dat de motor afsloeg, aangezien ik een automaat heb, misschien had ik toen al moeten opletten.
Afgelopen weekend heb ik een stukje moeten rijden, en viel het ineens op dat hij voor de rotonde ( op een helling alweer ) het olie lampje rood ging knipperen, toen ik dit eenmaal doorhad was het ook weer verdwenen, nou goed doorgereden naar huis, 2 minuutjes, en weer olie gepijlt, die was goed vol, maar op sommige plekken wel een beetje mayo achtige olie... Boekjes erbij gehaald en zag dat de olie al bijna 3 jaar niet ververst is! De auto heeft ongeveer 9 maanden stil gestaan.
Meteen een monteur gebeld en aanstaande woensdag mag de auto langs voor een "Oil service", ik zit er ook aan te denken om dan meteen de motor maar te laten flushen als we toch bezig zijn, is dat trouwens verstandig?
Nu komt het gene wat mij wat angstig maakte, vandaag starte ik de auto en merkte ik dat hij stationair niet zo mooi liep, toerenteller ging ook heel ietjes op en neer, de auto trilde wat en het voelde haast alsof die zou afslaan

geen lampjes of dergelijk brandde, toen ik gas gaf was het probleem meteen opgelost maar brande weer dat olie lampje weer even 1 - 2 seconde rood.
Kan dit komen doordat het oude olie is? is het verstandig om nog te rijden tot woensdag? Kan het iets anders zijn? Zoveel vragen, en ik zit toch een beetje in de stress als ik eerlijk moet zijn. Iemand hetzelfde ooit meegemaakt? of de oorzaak weet?
Ik hoor het graag!