Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 116 Laatste
Acties:
  • 756.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn nieuwe auto maar eens laten zien, komen nog mooie 18" velgen onder, na de winter :+
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2l8dzyf.jpg

Volgende week dinsdag de olie verversen en nieuwe filter, officieel heb ik nog 12.000 kilometers voordat ik dit hoef te doen, maar de auto heeft lang stil gestaan en is de olie dus ook redelijk oud.

Aangezien dit blok niet het beste blok is in de winter, met korte afstanden, preventief toch maar even olie verversen, zit ook te twijfelen om hem meteen te flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Ghostrider schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:13:

Ik had wat weinig licht, daarvoor heb ik de aftermarket xenon vervangen door een andere. Nu heb ik wel meer licht, maar alsnog weinig licht. Is hier nog iets aan te doen? Als iemand met moderne xenon vlak achter me zit zie ik gewoon een schaduw van mijn auto in mijn lichtbeeld :X
Spiller schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:49:
Het lijkt alsof er op je linker koplamp veel reflectie wordt veroorzaakt door steenslag. Je zou ze kunnen polijsten in de hoop dat je minder strooilicht hebt.

Is het lichtbeeld zeker okee? Ik heb bij meerdere E39's gehad dat de stelnokjes in de koplamp waren afgebroken en de lamp naar beneden scheen, hooguit 5 meter voor de auto.
Dit +1. Je zou ook nog is kunnen kijken naar je xenon lampen zelf. Ik heb onlangs de Cool Blue Intense van osram erin gezet en dat is ook een wereld van verschil. Al heb ik dan een originele xenon. Dus de hoogteverstelling gaat vanzelf.

Ik zal is een foto maken van mijn compact. Zat xenon verlichting trouwens in het Executive pakket van de E46?

[ Voor 32% gewijzigd door SgtPoen op 14-12-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met een trekhaak onder een F20 1-serie uit 2013?

Ik kom erachter dat de meeste afneembare trekhaken toch nog in het zich zetten behalve die van Westfalia en misschien Bosal.. Nu denk ik dat de bevestiging Bosal trekhaak ook uit het zich zit, maar dat kan ik dus nergens terugvinden. Probleem is namelijk dat de Bosal trekhaak inclusief montage 750,- kost, maar de Westfalia 900.

Iemand al een trekhaak op zijn 1-serie laten zetten met een foto van het eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:10:
Iemand ervaringen met een trekhaak onder een F20 1-serie uit 2013?

Ik kom erachter dat de meeste afneembare trekhaken toch nog in het zich zetten behalve die van Westfalia en misschien Bosal.. Nu denk ik dat de bevestiging Bosal trekhaak ook uit het zich zit, maar dat kan ik dus nergens terugvinden. Probleem is namelijk dat de Bosal trekhaak inclusief montage 750,- kost, maar de Westfalia 900.

Iemand al een trekhaak op zijn 1-serie laten zetten met een foto van het eindresultaat?
Zelfs de affabriek electrisch wegklapbare trekhaak is zichtbaar aan de achterzijde (op de 5GT). Wanneer je hem zwart maakt met een spuitbus valt het niet zo op, maar mooi is anders.
F20 overigens geen idee van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SgtPoen schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:35:
[...]

[...]

Dit +1. Je zou ook nog is kunnen kijken naar je xenon lampen zelf. Ik heb onlangs de Cool Blue Intense van osram erin gezet en dat is ook een wereld van verschil. Al heb ik dan een originele xenon. Dus de hoogteverstelling gaat vanzelf.

Ik zal is een foto maken van mijn compact. Zat xenon verlichting trouwens in het Executive pakket van de E46?
Nee, voor ik weet niet. Ik heb een Executive uitvoering, maar heb geen originele Xenon. Heb dus zelf projectors ingebouwd (ziet er bij een E46 (ook bij E39) zoveel beter uit)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:27:
Ook mijn nieuwe auto maar eens laten zien, komen nog mooie 18" velgen onder, na de winter :+
[afbeelding]

Volgende week dinsdag de olie verversen en nieuwe filter, officieel heb ik nog 12.000 kilometers voordat ik dit hoef te doen, maar de auto heeft lang stil gestaan en is de olie dus ook redelijk oud.

Aangezien dit blok niet het beste blok is in de winter, met korte afstanden, preventief toch maar even olie verversen, zit ook te twijfelen om hem meteen te flushen.
Die ziet er netjes uit, welke kleur is het?

Een paar tips als mede Compact-rijder:
- Rechter portierraam gaat standaard niet met comfortsluiting dicht (wegens ontbrekende klemsensor), dit kun je echter alsnog eenvoudig inprogrammeren met NCS Expert of vergelijkbare tool.
- Check of de kettingspanner al verwisseld is door de gemodificeerde versie (op het web is wel te vinden waar je dit aan kunt herkennen, is van buitenaf te zien). Als het nog de oude is: Vervangen! (simpel klusje, kan veel problemen voorkomen!)
- De Styling 97 velgen staan de Compact erg goed. Werken vrij groot, maar meteen toch een stuk lichter dan 18 inchers.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_raoul schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:22:
[...]

Die ziet er netjes uit, welke kleur is het?

Een paar tips als mede Compact-rijder:
- Rechter portierraam gaat standaard niet met comfortsluiting dicht (wegens ontbrekende klemsensor), dit kun je echter alsnog eenvoudig inprogrammeren met NCS Expert of vergelijkbare tool.
- Check of de kettingspanner al verwisseld is door de gemodificeerde versie (op het web is wel te vinden waar je dit aan kunt herkennen, is van buitenaf te zien). Als het nog de oude is: Vervangen! (simpel klusje, kan veel problemen voorkomen!)
- De Styling 97 velgen staan de Compact erg goed. Werken vrij groot, maar meteen toch een stuk lichter dan 18 inchers.

Veel plezier ermee!
Hoi Thanks voor de tips!
De kleur is volgens mij Topasblau

- Ik heb volgens mij geen comfortsluiting? tenminste, niet dat ik weet :9 uitgeschakeld met BMW scanner 1.4
- Kettingspanner, geen idee! Wat moet er dan vervangen worden ? Kosten etc?
- Ja, over de velgen ben ik nog niet echt helemaal uit, ik zat zelf te denken aan de Styling 135 18" maar weet het nog niet zeker, maakt ook niet uit want dat word pas na de winter :+

Ben heel tevreden met me compact, enige wat me opvalt is dat de motorkap beter sluit aan de rechterkant dan aan de linker kant? Dus de kant van het stuur sluit wel helemaal af, maar andere kant zit nog redelijk wat speling, kan dit kwaad?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zf1z08.jpg

edit: Weet ook niet hoe dit kan eigenlijk, het is geen schade auto o.i.d
edit2: De comfortsluiting is bij mij uitgeschakeld, met een BMW Scanner 1.4 kan dit makkelijk gefixt worden, maar ik vind het niet zo nodig

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:26:
[...]
Ben heel tevreden met me compact, enige wat me opvalt is dat de motorkap beter sluit aan de rechterkant dan aan de linker kant? Dus de kant van het stuur sluit wel helemaal af, maar andere kant zit nog redelijk wat speling, kan dit kwaad?
Er zitten rubberen dopjes onder de motorkap. Deze kan je wat uit of indraaien om hem beter te laten sluiten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headshot_NL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:18:
[...]

Er zitten rubberen dopjes onder de motorkap. Deze kan je wat uit of indraaien om hem beter te laten sluiten.
Thanks, zal vanavond eens kijken, de 0w40 long life 04 olie is besteld, komende week krijgt de compact een keurige Oil Service, alleen de plug en de filter nog bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakhead schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:38:
[...]

Zelfs de affabriek electrisch wegklapbare trekhaak is zichtbaar aan de achterzijde (op de 5GT). Wanneer je hem zwart maakt met een spuitbus valt het niet zo op, maar mooi is anders.
F20 overigens geen idee van :)
Vrijdag gaat de trekhaak van Bosal eronder dus ben benieuwd best benieuwd naar het resultaat. Is uiteindelijk een spoedje geworden, want zaterdag heb ik de trekhaak nodig.

Overigens is de wegklapbare op een F30 ook zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:10:
Een trekhaak, afneembaar of niet, past niet bij mijn BMW-beleving. Hooguit op een X5 ofzo, maar op een 1-serie? Brrr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Let wel op met die trekhaak!
Mocht je een EDE-uitvoering hebben, dan kan het zijn dat je maximale trekgewicht op 0 KG is opgevoerd bij de RDW. Dit was namelijk bij mijn F20 116d EDE ook het geval.

Toff schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:21:
[...]

Een trekhaak, afneembaar of niet, past niet bij mijn BMW-beleving. Hooguit op een X5 ofzo, maar op een 1-serie? Brrr...
Dit vind ik echt regelrechte onzin.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RomeoJ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:30:
Mag jij vinden, maar het is mijn gevoel. Als ik vracht had willen rijden, dan had ik een andere auto gekocht. Die paar keer in mijn leven dat ik behoefte heb aan vrachtvervoer, huur ik wel wat. Een 1-serie is, zoals je zelf al aangeeft niet of nauwelijks geschikt om een aanhanger te trekken.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Toff schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:36:
[...]

Mag jij vinden, maar het is mijn gevoel. Als ik vracht had willen rijden, dan had ik een andere auto gekocht. Die paar keer in mijn leven dat ik behoefte heb aan vrachtvervoer, huur ik wel wat. Een 1-serie is, zoals je zelf al aangeeft niet of nauwelijks geschikt om een aanhanger te trekken.
Waarom zou een 1-serie niet of nauwelijks geschikt zijn om een aanhanger te trekken?
Me vader had vroeger een Suzuki Swift met een 1.3L motortje en een trekhaak en dat werkte prima.
Waarom zou dan een auto van een paar honderd kilo zwaarder geen karretje kunnen trekken?

Helemaal eens met RomeoJ.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Toff schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:36:
[...]

Ik gaf niet aan dat een 1-serie niet of minder geschikt zou zijn om een aanhanger te trekken, ik gaf alleen aan dat de EDE uitvoeringen van BMW (geldt trouwens net zo voor de F30 EDE) door BMW en/of RDW op 0 KG trekgewicht zijn gezet in verband met technische aanpassingen om die EDE uitvoeringen binnen bepaalde emissie-normen te krijgen.

Prima dat je dat vindt, maar een (afneembare) trekhaak an sich lijkt me niets afdoen aan de "BMW beleving".

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
[...]

Gaat prima onder een E90 hoor, 1600kg geremd mag erachter :)
Dus eeh, waarom een X5?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
RomeoJ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:30:
Let wel op met die trekhaak!
Mocht je een EDE-uitvoering hebben, dan kan het zijn dat je maximale trekgewicht op 0 KG is opgevoerd bij de RDW. Dit was namelijk bij mijn F20 116d EDE ook het geval.

[...]

Niet alleen bij de 1-reeks, dit kan ook bij de andere reeksen het geval zijn.

Meer zelfs, een EDE is technisch onklaar gemaakt door BMW om ooit een trekhaak te kunnen voorzien. Dit had te maken met de versnellingen en het gelijkvormigheidsattest waar die wagens onder geïmporteerd/ingeschreven worden.

Verwijderd

[...]

1200kg geremd, 650kg ongeremd maakt hem gewoon geschikt voor een aanhanger hoor. Zeker gezien het eigen gewicht van boven de 1300kg zie ik echt geen probleem. Ik rij hooguit 1 keer per maand met een ongeremde aanhanger met huif die licht beladen is dus daarvoor ga ik geen speciale trekauto kopen.

Overigens heb je bij de F20 en EDE alleen bij de diesels een beperking. Bij benzine alleen bij de E90 EDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen donderdag heb ik mijn E46 318 compact opgehaald, de auto had al een aardig tijdje stil gestaan en was zonder APK te koop bij een garage, tijdens de proefrit was er niks aan de hand en ging het allemaal vlekkeloos, de APK ging ook zonder enige moeite.

Donderdag dus opgehaald en richting huis, vervolgens wat touren met twee maatjes, beviel goed, maar toen ik een maatje thuis afzetten liet ik de motor afslaan, de dam is nog een redelijke helling en ik was verbaast dat de motor afsloeg, aangezien ik een automaat heb, misschien had ik toen al moeten opletten.

Afgelopen weekend heb ik een stukje moeten rijden, en viel het ineens op dat hij voor de rotonde ( op een helling alweer ) het olie lampje rood ging knipperen, toen ik dit eenmaal doorhad was het ook weer verdwenen, nou goed doorgereden naar huis, 2 minuutjes, en weer olie gepijlt, die was goed vol, maar op sommige plekken wel een beetje mayo achtige olie... Boekjes erbij gehaald en zag dat de olie al bijna 3 jaar niet ververst is! De auto heeft ongeveer 9 maanden stil gestaan.

Meteen een monteur gebeld en aanstaande woensdag mag de auto langs voor een "Oil service", ik zit er ook aan te denken om dan meteen de motor maar te laten flushen als we toch bezig zijn, is dat trouwens verstandig?

Nu komt het gene wat mij wat angstig maakte, vandaag starte ik de auto en merkte ik dat hij stationair niet zo mooi liep, toerenteller ging ook heel ietjes op en neer, de auto trilde wat en het voelde haast alsof die zou afslaan :o geen lampjes of dergelijk brandde, toen ik gas gaf was het probleem meteen opgelost maar brande weer dat olie lampje weer even 1 - 2 seconde rood.

Kan dit komen doordat het oude olie is? is het verstandig om nog te rijden tot woensdag? Kan het iets anders zijn? Zoveel vragen, en ik zit toch een beetje in de stress als ik eerlijk moet zijn. Iemand hetzelfde ooit meegemaakt? of de oorzaak weet?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Klinkt als carterventilatie issues, icm de mayo plausibel iig (lekke slangen of verstopt).
Check eens je oliedop bij stationair draaiend. Als je deze opent en je toeren vallen weg of je krijgt de dop er haast niet af dan weet je wat meer.

Kan je daarmee door rijden? Jawel, als het echt nodig is. Maar als het vriest en hij zit vol met sludge kan het wel ergere gevolgen hebben.
Kan het iets anders zijn? Uiteraard. :P

Ik ben overigens een groot voorstander van engine flush, zeker als er sprake is van sludge.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Ik dacht dat een rode olielamp te maken had met druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:21:
Afgelopen donderdag heb ik mijn E46 318 compact opgehaald, de auto had al een aardig tijdje stil gestaan en was zonder APK te koop bij een garage, tijdens de proefrit was er niks aan de hand en ging het allemaal vlekkeloos, de APK ging ook zonder enige moeite.

Donderdag dus opgehaald en richting huis, vervolgens wat touren met twee maatjes, beviel goed, maar toen ik een maatje thuis afzetten liet ik de motor afslaan, de dam is nog een redelijke helling en ik was verbaast dat de motor afsloeg, aangezien ik een automaat heb, misschien had ik toen al moeten opletten.

Afgelopen weekend heb ik een stukje moeten rijden, en viel het ineens op dat hij voor de rotonde ( op een helling alweer ) het olie lampje rood ging knipperen, toen ik dit eenmaal doorhad was het ook weer verdwenen, nou goed doorgereden naar huis, 2 minuutjes, en weer olie gepijlt, die was goed vol, maar op sommige plekken wel een beetje mayo achtige olie... Boekjes erbij gehaald en zag dat de olie al bijna 3 jaar niet ververst is! De auto heeft ongeveer 9 maanden stil gestaan.

Meteen een monteur gebeld en aanstaande woensdag mag de auto langs voor een "Oil service", ik zit er ook aan te denken om dan meteen de motor maar te laten flushen als we toch bezig zijn, is dat trouwens verstandig?

Nu komt het gene wat mij wat angstig maakte, vandaag starte ik de auto en merkte ik dat hij stationair niet zo mooi liep, toerenteller ging ook heel ietjes op en neer, de auto trilde wat en het voelde haast alsof die zou afslaan :o geen lampjes of dergelijk brandde, toen ik gas gaf was het probleem meteen opgelost maar brande weer dat olie lampje weer even 1 - 2 seconde rood.

Kan dit komen doordat het oude olie is? is het verstandig om nog te rijden tot woensdag? Kan het iets anders zijn? Zoveel vragen, en ik zit toch een beetje in de stress als ik eerlijk moet zijn. Iemand hetzelfde ooit meegemaakt? of de oorzaak weet?

Ik hoor het graag!
N42-blok heeft helaas wel een hoop issues, ik herken een aantal van jouw symptomen ook wel van mijn E46.
Vervang zsm je carterventilatie en flush je blok idd. Ik zou ook de onderhoudsinterval van 30000km lekker negeren en er elke 15000km verse olie in doen, dat scheelt een hoop ellende met de N42.

Als je daarna stationair problemen blijft houden -> check je ICV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

Raymond P schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:36:
Een paar dagen niet in de E90 gereden.
En nu start hij niet. Een starthulpje (einhell 1000) is niet voldoende.

Toch maar eens de dashcam anders aansluiten.
Krijg je dan geen foutmelding over je BC? Verhoogde acculeegloop in stilstand of iets dergelijks.
Even van de constante plus afhalen en op geschakelde plus zetten doet vaak al wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mijn auto moet terug naar Qoets. Afgelopen weekend stond ik met een leeg reservoir koelvloeistof. Even bij de BCS op de hoek hem op de brug gehad maar niet direct een lek kunnen vinden. Lijkt erop dat het overdruk ventiel de boosdoener is. En dan zou er best iets anders (meer serieus) aan de hand kunnen zijn.... 30-12 gaat ie terug, breng en haal service incl. vervangend vervoer, dat is dan wel weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SgtPoen schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:21:
Ik dacht dat een rode olielamp te maken had met druk.
Inderdaad. Linkje met meer info
Typhone schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:36:
[...]

Krijg je dan geen foutmelding over je BC? Verhoogde acculeegloop in stilstand of iets dergelijks.
Even van de constante plus afhalen en op geschakelde plus zetten doet vaak al wonderen :)
Als je direct van de accu aftapt zal je auto gewoon in slaapstand gaan, gebruik je een bron uit het zekeringkastje dan krijg je inderdaad zulke meldingen.
Er zijn ongetwijfeld zekeringen die je wel kan gebruiken zonder de slaapstand (en extra leegloop) in de weg te zitten.
Hoe hij nu geschakeld is is wenselijk, ik wil graag ook de parkeer deukjes bij de supermarkt filmen terwijl ik aan het shoppen ben, het liefst zonder de sleutel in het contact.

Inmiddels heb ik al een nieuwe accu geïnstalleerd en aangemeld en de power magic netjes aangesloten.
De nieuwe accu heeft 180 EN meer CCA dan het origineel, dus startproblemen zal ik voorlopig niet meer hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
ETzPliskin schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:20:
[...]

De dealer vindt het blijkbaar normaal... Die zei tegen mijn ouders: "Het kan zijn dat door een bocht te nemen het vlottertje even is blijven steken waardoor er een melding verscheen". Wait what? 8)7 Mijn ouders waren natuurlijk vergeten zeggen dat de peilstok ook een te laag niveau aanduidde...

Ze gaan het bekijken op 11 december wanneer de wagen voor het eerst op onderhoud moet. Ik ben benieuwd. Die vloeistof moet namelijk ergens naartoe zijn, toch?
En en en? :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:44:
Mijn auto moet terug naar Qoets. Afgelopen weekend stond ik met een leeg reservoir koelvloeistof. Even bij de BCS op de hoek hem op de brug gehad maar niet direct een lek kunnen vinden. Lijkt erop dat het overdruk ventiel de boosdoener is. En dan zou er best iets anders (meer serieus) aan de hand kunnen zijn.... 30-12 gaat ie terug, breng en haal service incl. vervangend vervoer, dat is dan wel weer netjes.
Je 4-serie? Balen man! Hopen dat het meevalt en dat het probleem zo opgelost is.

Vandaag maar eens besloten de 2-serie een flinke wasbeurt te geven (die was long overdue). Hij glimt weer zoals het zou moeten!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/sy0cpg.jpg

Volgende stap is het aanschaffen en installeren van de carbon/alcantara trim set :9

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik was het helemaal vergeten na een drukke week :)

In de garage blijven ze er blijkbaar bij dat er niets aan de hand is. Ik blijf het wel een vreemd verhaal vinden, maar goed. Mijn ouders gaan het in het oog houden. Ik zou niet tevreden geweest zijn met de uitleg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
FabianGTI schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
[...]

Kun je altijd nog in oud ijzer gaan handelen, tandemasser erachter en gas dr op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:10:
[...]

1200kg geremd, 650kg ongeremd maakt hem gewoon geschikt voor een aanhanger hoor. Zeker gezien het eigen gewicht van boven de 1300kg zie ik echt geen probleem. Ik rij hooguit 1 keer per maand met een ongeremde aanhanger met huif die licht beladen is dus daarvoor ga ik geen speciale trekauto kopen.

Overigens heb je bij de F20 en EDE alleen bij de diesels een beperking. Bij benzine alleen bij de E90 EDE
Hij zit erop en het zit gewoon erg netjes weggewerkt. Het enige dat je ziet is een oogje om de stekkerdoos te draaien. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wjjkoevoets schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:10:
[...]

Je 4-serie? Balen man! Hopen dat het meevalt en dat het probleem zo opgelost is.

Vandaag maar eens besloten de 2-serie een flinke wasbeurt te geven (die was long overdue). Hij glimt weer zoals het zou moeten!

[afbeelding]

Volgende stap is het aanschaffen en installeren van de carbon/alcantara trim set :9
wow prachtige wagen! ziet er heel netjes uit! hopelijk heb ik volgend jaar een E90, duurt nog even voordat ik een 2 serie of een 4 serie kan aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:42:
[...]

wow prachtige wagen! ziet er heel netjes uit! hopelijk heb ik volgend jaar een E90, duurt nog even voordat ik een 2 serie of een 4 serie kan aanschaffen :+
Dank je! Het is ook echt m'n kindje haha. Mijn vorige (E82, 1 serie coupe) haalde ik gewoon door de wasstraat, maar m'n F22 absoluut niet.

Een E90 is geen vereiste hoor, ook oudere modellen bieden veel fun (E46 coupe, bijvoorbeeld! Vooral de 6cyl motoren!).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
FabianGTI schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:53:
[...]

Dus eeh, waarom een X5?
Idd, net genoeg om mijn speedboot achter de auto te hangen.

Het zou wat zijn als ik een auto moet huren als ik even wil gaan varen 8)7
Mede daarvoor rijd ik juist een BMW met 6 cilinder :)

[ Voor 7% gewijzigd door Biker-mouse op 18-12-2015 22:52 ]

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja haal dan gewoon een 5-serie...

edit: mijn E39 mag schijnbaar 1900kg geremd. Maar er zit geen trekhaak onder :+

[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 18-12-2015 22:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:48
Mijn E39 M5 mag maar 1800 geremd trekken. En ik heb een afneembare trekhaak!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/657rm1.jpg

Een extra breedset styling 65 kunnen vinden en gisteren mijn winterwielen erom gelegd. Vandaag de zomerset schoongemaakt en de winterbanden eronder. Heeft alleen met deze temperaturen nog niet veel nut, het enige voordeel is dat hier wat meer profiel op zit dan de zomerbanden ;D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/GXq6kMre2cHvMYL/download
Iemand zei e46 coupé...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BlackthunderAwf schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:08:
Mijn E39 M5 mag maar 1800 geremd trekken. En ik heb een afneembare trekhaak!

[afbeelding]

Een extra breedset styling 65 kunnen vinden en gisteren mijn winterwielen erom gelegd. Vandaag de zomerset schoongemaakt en de winterbanden eronder. Heeft alleen met deze temperaturen nog niet veel nut, het enige voordeel is dat hier wat meer profiel op zit dan de zomerbanden ;D.
Mooie auto :9 heb je meer fotos.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ghostrider schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:13:
[...]

Mooie auto :9 heb je meer fotos.
Thanks! Heb wel een aantal foto's, maar die zijn van de verkoper. Mooi opgepoetst, filterje er overheen e.d.
Heb liever eerlijke eigen foto's, maar dan moet het eens mooi weer zijn en mijn fotografe moet beschikbaar zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ohtfe0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29eqd5d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooi hoor, nog geen vanos problemen?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Qua prestaties nog geen problemen met de vanos. Wel een duidelijk aanwezige ratel. Ga van de zomer er eens naar laten kijken. Misschien dat er iemand op een BMW-meet er meer verstand van heeft en mij het één en ander kan toelichten. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ga over de aankoop van een F20. Van de dealer vernomen dat de adaptieve cruise control hierbij functioneert op basis van een camera, wat problemen kan geven bij mistig en regenachtig weer. Wat zijn de ervaringen hiermee? Mocht dit systeem uitvallen, is het dan nog mogelijk om op een 'normale' cruise control verder te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
wjjkoevoets schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:10:
[...]

[afbeelding]

Echt een super mooie auto! Dit is precies de kleurstelling en uitvoering zoals ik hem zou willen hebben.
Mijn E46 compact gaat er binnenkort uit. Afgelopen 5 jaar eigenlijk geen problemen gehad maar wel elk jaar ~13.000KM zelf een olieservice gegeven.

Er komt een Yaris Hybrid voor terug, heel wat anders maar toch een stukje goedkoper in gebruik. De 2 serie of 4 serie komt ooit! :)

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
nurdo schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:46:
Ik ga over de aankoop van een F20. Van de dealer vernomen dat de adaptieve cruise control hierbij functioneert op basis van een camera, wat problemen kan geven bij mistig en regenachtig weer. Wat zijn de ervaringen hiermee? Mocht dit systeem uitvallen, is het dan nog mogelijk om op een 'normale' cruise control verder te rijden?
Larie en apekool. De camera's van de F series worden bv. gebruikt voor verkeersborden-detectie of bij het aansturen van de LED Adaptive Headlights die ik eerder al eens vernoemde hier.

ACC werkt zo goed als altijd op basis van een radar-achtige mechanisme, doorgaans van Bosch voor bv. de VAG modellen. Het zou me sterk lijken dat BMW zelf mee aan de slag gegaan is, maar het kan. Ik wil graag geloven dat een camera helpt om wagens te detecteren, maar tenzij je twee camera's hebt kan een wagen onmogelijk inschatten wat afstanden zijn, daarom hebben mensen ook twee ogen; voor het dieptezicht.

Bottomline is, dat als je ACC hebt je wagen er altijd wat lelijker op wordt door deze plaatjes of "kogels" ergens in de buurt van de nummerplaathouder of in de uitsparingen van mistlampen bij VAG auto's.

Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af26/NHNalbum/S3%208V/20130406_163900.jpg
Hier zie je bv. de "bol" of radarkogel onder de de nummerplaathouder, dit kan ook plat zijn.

BMW doet het imho het minst mooi van allemaal met een relatief groot plastic plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=854618&stc=1&d=1367459241

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=961684&d=1389213864

Dat doet afbreuk aan de snuit van de wagen, maar is het meer dan waard als ik kijk welke voordelen ik er voor terug krijg _/-\o_ .

Mercedes daarentegen pakt het dan weer wat sierlijker aan door het plaatje mee te verwerken in het front rooster van de wagen:

Afbeeldingslocatie: http://parkers.bauercdn.com/PageFiles/153399/S-Class.jpg

En Volvo tot slot doet het compleet assymetrisch

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/volvo-xc60-7.jpg?itok=qwmXmA97

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 21-12-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HyperBart schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:33:
[...]

Larie en apekool. De camera's van de F series worden bv. gebruikt voor verkeersborden-detectie of bij het aansturen van de LED Adaptive Headlights die ik eerder al eens vernoemde hier.

ACC werkt zo goed als altijd op basis van een radar-achtige mechanisme, doorgaans van Bosch voor bv. de VAG modellen. Het zou me sterk lijken dat BMW zelf mee aan de slag gegaan is, maar het kan. Ik wil graag geloven dat een camera helpt om wagens te detecteren, maar tenzij je twee camera's hebt kan een wagen onmogelijk inschatten wat afstanden zijn, daarom hebben mensen ook twee ogen; voor het dieptezicht.

Bottomline is, dat als je ACC hebt je wagen er altijd wat lelijker op wordt door deze plaatjes of "kogels" ergens in de buurt van de nummerplaathouder of in de uitsparingen van mistlampen bij VAG auto's.

[afbeelding]
Hier zie je bv. de "bol" of radarkogel onder de de nummerplaathouder, dit kan ook plat zijn.

BMW doet het imho het minst mooi van allemaal met een relatief groot plastic plaatje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat doet afbreuk aan de snuit van de wagen, maar is het meer dan waard als ik kijk welke voordelen ik er voor terug krijg _/-\o_ .

Mercedes daarentegen pakt het dan weer wat sierlijker aan door het plaatje mee te verwerken in het front rooster van de wagen:

[afbeelding]

En Volvo tot slot doet het compleet assymetrisch

[afbeelding]
Imho doet Volvo het juist het lelijkst, met die asymmetrische inbouw, die bovendien altijd zichtbaar is. Bij BMW zit hij zo laag dat hij niet direct opvalt. En na een jaartje of 2/3 valt het helemaal niet meer op, omdat de radiateur zelf ook zwart begint te kleuren en het contrast minder groot wordt.

Merc doet het inderdaad het mooist, zeker bij de modellen die een ster in de grill hebben zitten. Dan vormt het hart van de ster de plaats waar de radar achter zit.

En wat je verder zegt, klopt. BMW koopt dit soort onderdelen in bij Bosch/Siemens, al zijn het vaak wel co-ontwikkelingen volgens specifieke eisen van BMW (of welk ander merk ook). Qua hardware is het allemaal niet zo spannend meer, het is de software die het verschil maakt, en dat is wel een stukje eigen ontwikkeling van een autofabrikant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
deepbass909 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:21:
[...]

Imho doet Volvo het juist het lelijkst, met die asymmetrische inbouw, die bovendien altijd zichtbaar is. Bij BMW zit hij zo laag dat hij niet direct opvalt. En na een jaartje of 2/3 valt het helemaal niet meer op, omdat de radiateur zelf ook zwart begint te kleuren en het contrast minder groot wordt.

Merc doet het inderdaad het mooist, zeker bij de modellen die een ster in de grill hebben zitten. Dan vormt het hart van de ster de plaats waar de radar achter zit.

En wat je verder zegt, klopt. BMW koopt dit soort onderdelen in bij Bosch/Siemens, al zijn het vaak wel co-ontwikkelingen volgens specifieke eisen van BMW (of welk ander merk ook). Qua hardware is het allemaal niet zo spannend meer, het is de software die het verschil maakt, en dat is wel een stukje eigen ontwikkeling van een autofabrikant.
Heb het zelf andersom. Ik vind het bij Mercedes het lelijkst omdat ik het bij hun het meeste vind opvallen van al die auto's. Grote gril en het glimt ook waardoor ik het vlug vind opvallen.

Maar met de tijd zal dit denk ik wel kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:33
Heeft mercedes geen ACC die in het logo zit? Bij bv B klasse zie je vaak mercedessen met een glimmend logo vs andere waar het niet vlak is. Volgens mij is dat wat de oplossing. Toyota doet het in elk geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dat varieert ja, de oude modellen hadden het in de grille, en zoals eerder aangegeven hebben andere modellen (maw de nieuwe dus) het in het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
De foto van de BMW doet de wagen niet erg veel eer aan. Ik heb zelf een 4GC (M-sport) in bestelling staan voor levering 4 januari, ook met ACC maar de grill viel mij niet erg op. Zit nu even m'n eigen foto's te bekijken van m'n bezoekje aan de dealer toen ie vorige week geleverd was bij hen vanuit de fabriek. Misschien is het lichtval maar vind het totaal niet storend.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Uhh, op de VW Passat die ik rijd zit de ACC sensor gewoon in het logo verwerkt. Dat is imho het allermooiste aangezien je daar helemaal niets van ziet.

Het enige waar je het aan zou kunnen ontdekken is het logo wat compleet vlak gemaakt is, echter is dit zelfs optisch zo bewerkt dat het net lijkt alsof er een VW embleem op geplakt zit. Overigens is een vlak logo wel weer makkelijk schoon te maken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zou bij BMW een beetje lastig zijn, zolang de A in ACC nog niet voor airborne staat :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Headshot_NL schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:15:
[...]

Echt een super mooie auto! Dit is precies de kleurstelling en uitvoering zoals ik hem zou willen hebben.
Mijn E46 compact gaat er binnenkort uit. Afgelopen 5 jaar eigenlijk geen problemen gehad maar wel elk jaar ~13.000KM zelf een olieservice gegeven.

Er komt een Yaris Hybrid voor terug, heel wat anders maar toch een stukje goedkoper in gebruik. De 2 serie of 4 serie komt ooit! :)
Thank you!

Ik ben natuurlijk compleet bevooroordeeld, maar ik zou echt voor een 2-serie gaan. Zelf een 228i is al een bommetje. Een 4-serie heeft een luxere uitstraling natuurlijk, maar ik zou m'n 2-serie niet willen ruilen voor een 4.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51
HyperBart schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:33:
[...]

Nope, de botsdetectie van mijn F20 werkt ook via de camera. Ook zit er een vorm van ACC in (heel opmerkelijk), zodra mijn auto namelijk middels de camera meet dat ik (hard) op een auto afrijdt dan gaat er een rood autootje op het dashboard branden en mindert de auto snelheid.

• zneek
wjjkoevoets schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:53:
[...]

Thank you!

Ik ben natuurlijk compleet bevooroordeeld, maar ik zou echt voor een 2-serie gaan. Zelf een 228i is al een bommetje. Een 4-serie heeft een luxere uitstraling natuurlijk, maar ik zou m'n 2-serie niet willen ruilen voor een 4.
Ik ben natuurlijk compleet bevooroordeeld, maar ik zou echt voor een 4-serie gaan. Zelfs een 428i is al een bom. Een 2-serie heeft een leuke uitstraling natuurlijk, maar ik zou m'n 4-serie niet willen ruilen voor een 2.
;)

Ik heb naar een 2-serie gekeken, maar vond hem te klein. Als je met 2 volwassenen en een kind erin rijdt is het wat krapjes. En over de hele genomen vind ik de 435i msport ook bruter.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Je moet je sowieso afvragen of een 2/4 coupé icm kinderen+zitjes een goede combi is met die gigantische deuren...

Dan maar de 225i AT :+ ish tog ook 2-serie yolo

Strava

• pipo de C
+1 Maar ja.. over anderhalve week ga ik de 435i ophalen :)
Ik heb naar een 2-serie gekeken, maar vond hem te klein. Als je met 2 volwassenen en een kind erin rijdt is het wat krapjes. En over de hele genomen vind ik de 435i msport ook bruter.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
De 4 (en E46, E92) hebben een veel mooiere coupé daklijn imo, de 2-serie en E83 vind ik wat te compact/gedrongen.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

zneek schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:11:
[...]

Ik ben natuurlijk compleet bevooroordeeld, maar ik zou echt voor een 4-serie gaan. Zelfs een 428i is al een bom. Een 2-serie heeft een leuke uitstraling natuurlijk, maar ik zou m'n 4-serie niet willen ruilen voor een 2.
;)

pipo de C schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:01:
+1 Maar ja.. over anderhalve week ga ik de 435i ophalen :)

[...]
Oke, vooruit dan maar :+ Ben je single of heb je een vriendin, maar geen kinderen, neem dan een vette 2-serie, heb je wel kinderen, neem dan een vette 4-serie :+

Stelletje... :P

EDIT: Feli met de 435i pipo de C! (Iets met "this thread is worthless without pics").

[ Voor 4% gewijzigd door wjjkoevoets op 24-12-2015 12:41 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

AlexV schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:33:
[...]

Nope, de botsdetectie van mijn F20 werkt ook via de camera. Ook zit er een vorm van ACC in (heel opmerkelijk), zodra mijn auto namelijk middels de camera meet dat ik (hard) op een auto afrijdt dan gaat er een rood autootje op het dashboard branden en mindert de auto snelheid.
Volgens mij werkt het toch echt via de radar onder de bumper; ik heb een F21 LCI met ACC maar zonder camera voor verkeersborden herkenning of grootlicht assistent. En dat rode autootje gaat bij mij ook aan als er iemand dicht voor mij zit, de "collision prevention" heb ik nog niet uitgetest... (gelukkig :P)

[ Voor 11% gewijzigd door mkrmr op 24-12-2015 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Iemand nog een manier om de aanhanger aansluiting van een E90 beter te krijgen, hoe ze dat toch bedacht hebben :X

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/42A9B846-5DFF-4CE9-8170-B521C09D7779_zpsflyh6mrk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/19E7C71E-C96B-49EA-9943-71B57EE04ACE_zpsufcb4euy.jpg

Die klep moet dus helemaal open om de stekker erin te kunnen steken, maar dat past niet allemaal net niet
Alleen als ik de aansluiting naar achter buigt past het, maar dan zit het hele geheel wel tegen de bumper aan :/

Mooiste is natuurlijk als hij een stukje naar beneden zit, maar hij draait weg onder de bumper en dat past dan niet meer

(En jah, auto is vies, heel vies O-) )

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FabianGTI schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:08:
Iemand nog een manier om de aanhanger aansluiting van een E90 beter te krijgen, hoe ze dat toch bedacht hebben :X

[afbeelding]
[afbeelding]

Die klep moet dus helemaal open om de stekker erin te kunnen steken, maar dat past niet allemaal net niet
Alleen als ik de aansluiting naar achter buigt past het, maar dan zit het hele geheel wel tegen de bumper aan :/

Mooiste is natuurlijk als hij een stukje naar beneden zit, maar hij draait weg onder de bumper en dat past dan niet meer

omdraaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Daar wordt hij niet minder vies van. :+

- knip -

• pipo de C
dank dank! Foto's zullen zeker volgen!

Even opscheppen hoor;

Het is ook niet zomaar een 435i voor zover je daarover kan spreken bij zo'n auto (IMHO). Het is een M-sport / high executive uitvoering met wat extra's zoals comfort access, camera en individual line lederen bekleding, pianolak en lederen dashboard. Kleur is ook individual, Tanzanite Blue.

Oh en de auto is gelijk getuned door BMW zelf (M Performance) Moet alleen nog even kijken naar uitlaten. Twijfel nog wat tussen de M-performance uitlaat en iets van Innotech of Akropovic.
EDIT: Feli met de 435i pipo de C! (Iets met "this thread is worthless without pics").

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Is de kabel niet te kort waardoor hij net niet ver genoeg draait? Daardoor heb je net te weinig ruimte.

Volgens mij hoort de draad bij zo'n draaimechanisme achter in de stekkerdoos uit te komen en niet onderin.

Edit: alternatief is de stekkerdoos een kwartslag draaien
YouTube: Westfalia Detachable towbar - BMW 3 series
Zoals bij 2:33 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51
gauchov6 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:46:
[...]

Volgens mij werkt het toch echt via de radar onder de bumper; ik heb een F21 LCI met ACC maar zonder camera voor verkeersborden herkenning of grootlicht assistent. En dat rode autootje gaat bij mij ook aan als er iemand dicht voor mij zit, de "collision prevention" heb ik nog niet uitgetest... (gelukkig :P)
Das apart, want ik heb geen ACC en ook geen radar. Ik krijg bij fel tegenlicht (zoals laagstaande zon pal op de vooruit) of een vieze voorruit de melding dat de camera vies is en dus dat de botsdetectie en lane assist mogelijk niet naar behoren functioneren... Zou BMW dan meerdere soorten technieken gebruiken afhankelijk van het pakket dat op je auto zit?

• Toff

Toff

FP ProMod
Beunhazerij van het ergste soort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

AlexV schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:06:
[...]

Das apart, want ik heb geen ACC en ook geen radar. Ik krijg bij fel tegenlicht (zoals laagstaande zon pal op de vooruit) of een vieze voorruit de melding dat de camera vies is en dus dat de botsdetectie en lane assist mogelijk niet naar behoren functioneren... Zou BMW dan meerdere soorten technieken gebruiken afhankelijk van het pakket dat op je auto zit?
Zou wel kunnen, het systeem met de camera wordt ook in andere modellen gebruikt.

Maar ik zal morgen voor de zekerheid ook kijken of er niet ook stiekem een camera achter de ruit zit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:29:
[...]

Dat wilde ik niet meteen zeggen, maar ik zou er inderdaad niet op vertrouwen dat de kabelboom goed gemonteerd is. Verder had ik het ook geloofd als ik hier naar een E36 uit 1993 had gekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Toff schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:29:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:43:
[...]

Dat wilde ik niet meteen zeggen, maar ik zou er inderdaad niet op vertrouwen dat de kabelboom goed gemonteerd is. Verder had ik het ook geloofd als ik hier naar een E36 uit 1993 had gekeken :D
En jawel, na enig speurwerk op het internet blijkt dat ze in de garage verkeerd gemonteerd worden
De trekhaak zit er inmiddels dus al een aantal jaar onder en nog nooit heeft iemand ernaar gekeken

De stekkerdoos moet een kwartslag gedraaid worden zodat de opening opzij staat, dan zit het BMW logootje ook meteen weer goed |:(
Even kijken of dat zelf aan te passen is

Oh en Moah, het is toch echt een E90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zei ik toch gisteren al :p Nota bena met een filmpje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
pipo de C schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:11:

Even opscheppen hoor;

Het is ook niet zomaar een 435i voor zover je daarover kan spreken bij zo'n auto (IMHO). Het is een M-sport / high executive uitvoering met wat extra's zoals comfort access, camera en individual line lederen bekleding, pianolak en lederen dashboard. Kleur is ook individual, Tanzanite Blue.

Oh en de auto is gelijk getuned door BMW zelf (M Performance) Moet alleen nog even kijken naar uitlaten. Twijfel nog wat tussen de M-performance uitlaat en iets van Innotech of Akropovic.
[...]
Bazenbak d:)b toch geen 4-deurs he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

pipo de C schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:11:

Even opscheppen hoor;

[...]
Netjes! Die kleur is ook echt gruwelijk vet.

En als je wil nog meer vermogen wil, keuze zat op het gebied van tunes. Met een simpele piggyback haal je al een leuke dot extra vermogen uit een N55 (tot nu toe geen klachten over deze motor, echt een heerlijk beest). Is ook een motor die nagenoeg geen structurele problemen kent. Zie de foto's graag tegemoet komen in dit topic O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik had bijna een bomvolle Tanazanite 435i gekocht vorig jaar, maar had toch een voorkeur voor een witte. Ben ik nog steeds erg tevreden over, vind de F32 nog steeds het mooist in een lichte kleur. Tanzanite is wel een erg bijzondere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Ff wat pics op Google bekeken, maar dat is inderdaad een hele mooie kleur zeg. Nice! 8)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
http://www.rtvoost.nl/nie...=234145&cat=1#prettyPhoto

Auw, weer een BMW M minder :X
Stageloper dacht dat hij toch iets beter kon rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Eergisteren auto gewassen en gelijk maar eens wat GSM foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14228872/BMW/335i/IMG_2856.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14228872/BMW/335i/IMG_2857.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14228872/BMW/335i/IMG_2862.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14228872/BMW/335i/IMG_2866.JPG

Zal binnenkort eens met een fatsoenlijke camera foto's maken (komt er zelden van en achteraf baal ik dat ik het niet gedaan heb na een verkoop)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

duderuud schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:29:
Eergisteren auto gewassen en gelijk maar eens wat GMS foto's gemaakt:

<snip>

Zal binnenkort eens met een fatsoenlijke camera foto's maken (komt er zelden van en achteraf baal ik dat ik het niet gedaan heb na een verkoop)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
manzonderdas schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:05:
Heeft mercedes geen ACC die in het logo zit? Bij bv B klasse zie je vaak mercedessen met een glimmend logo vs andere waar het niet vlak is. Volgens mij is dat wat de oplossing. Toyota doet het in elk geval zo.
offtopic:
Ligt er maar net aan welk type je hebt. Bij modellen met de "klassieke" grille kan je het natuurlijk moeilijk in 't logo proppen (die bovenop de motorkap zit :+ ). Bij de S-klasse sedan heb je altijd een klassieke grille, bij de B-klasse altijd een moderne grille. Bij de C en E mag je kiezen, daar zie je ze dus achter de lamellen (Elegance) of in de ster (Avantgarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
FabianGTI schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:26:

Waaruit maak jij op dat dit aan een slechte rijvaardigheid te wijten is?
Als je altijd op de limiet rijdt ga je er vroeg of laat een keer over, overkomt de beste coureurs.
Genoeg M eigenaren die de wagen alleen als poserbak en rechtuitbrander gebruiken en daardoor nooit crashen, wat nog niet betekent dat ze over een goede wagenbeheersing beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Mooie bak Duderuud! Wat voor auto is het en hoe klinkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik heb gisteren mijn obd2 bluetooth ontvangen en getest bij mijn wagen BMW F20 116i.
Alles lijkt te werken maar ik mist alleen wel oil temp. Is er iemand van jullie met F20/21 waarbij oil temp wel wordt getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Het Fantoom schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:47:
[...]

Als je altijd op de limiet rijdt ga je er vroeg of laat een keer over, overkomt de beste coureurs.
Als je op de openbare weg op de limiet rijdt ben je wat mij betreft gewoon een idioot. Waarmee ik overigens niet zeg dat dat hier het geval was, dat weet ik niet.
Genoeg M eigenaren die de wagen alleen als poserbak en rechtuitbrander gebruiken en daardoor nooit crashen, wat nog niet betekent dat ze over een goede wagenbeheersing beschikken.
Het lijkt op de foto's dat ie zijwaarts een boom ingeschoven is ofzo? Misschien de hulpmiddelen uitgezet en aan het "spelen" geweest. Doe ik ook wel eens, maar alleen als ik weet dat er genoeg ruimte is want ik wil m'n auto absoluut niet zo zien eindigen.. :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Zo'n auto staat hier ook in de buurt, zal eens kijken of dat nog steeds zo is :x

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Niks mis met deze foto's! Mooie wagen!

Ben ook even benieuwd naar de uitlaat - is dit een bewuste keus? Ik twijfel sterk tussen akropovic en de M performance uitlaat van BMW zelf (overigens volgens mij ook ontworpen door akropovic). Ik ben er inmiddels achter dat er twee versies zijn, een US (340) en EU (339) versies van de BMW MP uitlaat waarvan de US versie wel goed is.. de EU versie een teleurstelling. De US versie kan inmiddels ook hier in de EU geleverd worden.

Waar heb jij de Akropovic vandaan? En hoe is de BMW dealer daarmee om gegaan?
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Het Fantoom schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:47:
[...]

Omdat ik, in tegenstelling tot RTV oost het hele verhaal ken ;)
De bestuurder had slechts enkele maanden zijn rijbewijs en loopt/liep stage bij BMW, hij moest iets wegbrengen en nam deze leenauto mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FabianGTI schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:57:
[...]

De bestuurder had slechts enkele maanden zijn rijbewijs en loopt/liep stage bij BMW, hij moest iets wegbrengen en nam deze leenauto mee
:F
Daarom dat je bij ons een extra rijopleiding op een circuit moet volgen voordat je het interne rijbewijs krijgt waarmee je prestige auto's (///M & V12) mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
FabianGTI schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:26:

En dan op de 1e foto het Dusseldorp logo wegpoetsen en op foto 3 gewoon vol in beeld laten :')
fsfikke schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:09:
[...]

:F
Daarom dat je bij ons een extra rijopleiding op een circuit moet volgen voordat je het interne rijbewijs krijgt waarmee je prestige auto's (///M & V12) mag rijden.
En dat is een grapje neem ik aan? :F

[ Voor 30% gewijzigd door TFDev op 27-12-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TFDev schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:01:

[...]

En dat is een grapje neem ik aan? :F
Nee hoor, is een dagje training op het circuit (meestal Salzburgring). Punt is dat interns dat niet krijgen (want duur) en daarom ook niet zo snel dit soort dingen kunnen gebeuren. Als een testwagen van BMW een ongeluk veroorzaakt komt dat heel uitgebreid in het nieuws dus dat proberen ze natuurlijk te voorkomen :p

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
fsfikke schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:16:
[...]

Nee hoor, is een dagje training op het circuit (meestal Salzburgring). Punt is dat interns dat niet krijgen (want duur) en daarom ook niet zo snel dit soort dingen kunnen gebeuren. Als een testwagen van BMW een ongeluk veroorzaakt komt dat heel uitgebreid in het nieuws dus dat proberen ze natuurlijk te voorkomen :p
Waar train je dan op, op zelfbeheersing bij het gasgeven?
Want voertuigbeheersing ga je niet leren in één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het Fantoom schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:30:
[...]

Waar train je dan op, op zelfbeheersing bij het gasgeven?
Want voertuigbeheersing ga je niet leren in één dag.
Ik denk een keertje goed de bocht uitvliegen/slippen/noodstop wel genoeg is om te zien dat je voorzichtig moet zijn, de schrik zal er dan ook wel goed inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

FabianGTI schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:57:
[...]

Ook niet echt gis van degene die de sleutels van deze leenauto heeft gegeven. Of helemaal oliedom als-ie het niet gevraagd heeft. Die loopt dan de komende jaren alleen nog maar stage bij VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Edgarz schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:02:
[...]

Ook niet echt gis van degene die de sleutels van deze leenauto heeft gegeven. Of helemaal oliedom als-ie het niet gevraagd heeft. Die loopt dan de komende jaren alleen nog maar stage bij VW
Alsof BMW zo elitair is en VW dan maar de tweederangs werkgever is of wat? :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HyperBart schreef op zondag 27 december 2015 @ 23:41:
[...]

Alsof BMW zo elitair is en VW dan maar de tweederangs werkgever is of wat? :') :')
Sowieso hebben we het hier over dealers, welk logo er toevallig op de gevel hangt verandert niet veel aan hoe het personeel is, misschien heeft het zelfs eerder een averechts effect :p
Als we het over de autofabrikanten zelf hebben doen ze echt niet veel voor elkaar onder, dan is VW misschien nog wel een leukere werkgever naar mijn ervaringen, het enige voordeel van BMW is de geweldige locatie en leukere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

VW is iets meer 'ordinair'. Niet iedereen kan zich immers een BMW veroorloven (een echte achterwiel aangedreven dan, niet die voorwiel aangedreven golfkarretjes) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Net omdat het over dealers gaat vind ik die opmerking van VW dan ook helemaal ongepast :/ :S

Om VW dan ineens ook meer ordinair te noemen vind ik dan ook maar stigmatiserend, meer zelfs wat dat betreft is BMW even ordinair als VW. Als je het over merken als RR, Bugatti, McLaren etc hebt dan kan je al eens spreken over weinig voorkomende of alledaagse merken. Verder: Iemand die een leuke Golf kan kopen kan evengoed een 1-serie rijden, idem voor een 3 vs een Passat.

Met andere woorden: ik vind het behoorlijk hautain dat iemand op basis van een spijtige fout en ongeval ineens veroordeeld wordt en dat daarbovenop (en dat vooral) die 'veroordeling' bestaat uit het degraderen van VW als merk tot tweederangs en inferieur aan BMW en dat dat dan als een straf zou moeten aanvoelen. :X

Dat is iets wat ik in al die tijd nog nooit in dit topic heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
[...]

Omdat de snelste VW net zo vlot is als de instappers van BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De snelste VW die ik heb gezien toen ik daar werkte was een Bugatti met 1500pk oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

418O2 schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:04:
[...]

Omdat de snelste VW net zo vlot is als de instappers van BMW ;)
Zijn de instappers van BMW niet die auto's waar 18 jarigen in rond karren en de snelheid komt van het geluid van de Remus uitlaat?

Was hier juist aan t kijken omdat ik wel een 5 serie f10 wil kopen, dit soort bekrompenheid is dan weer jammer :F

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
BoltYes schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:24:
[...]

Zijn de instappers van BMW niet die auto's waar 18 jarigen in rond karren en de snelheid komt van het geluid van de Remus uitlaat?

Was hier juist aan t kijken omdat ik wel een 5 serie f10 wil kopen, dit soort bekrompenheid is dan weer jammer :F
Hence the smiley ;)

Hoewel de gemiddelde BMW natuurlijk wel wat rapper is dan de gemiddelde VW. Dit zal wel weer een gevalletje overstuur zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
VW maakt hele leuke (en soms ook snelle) auto's hoor. Een golf gti rijdt echt wel serieus, en dan heb je er nog wat boven zitten (de v5 en r32 als ik me niet vergis). Ik zou me zeker niet schamen om zoiets te rijden, of een goed uitgevoerde passat of iets dergelijks. Maar ik rij nu BMW :)
BoltYes schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:24:
[...]

Laat je in ieder geval niet beïnvloeden door een paar reacties hier, die spreken zeker niet voor iedereen. Ik zie de foto's graag verschijnen :)

[ Voor 40% gewijzigd door sig69 op 28-12-2015 01:44 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ok, dilemma. Ik tour met mijn auto's (zonder typeaanduiding) uiteraard regelmatig hier door/langs/nabij de stad.
In de E90 318d gaat dat lekker rustig maar wel vlotjes.
In de E46 330i gaat dat niet rustig. Ik word onnodig ingehaald, gesneden, heb vaker last van invoegend verkeer en wordt vaker mijn voorrang ontnomen. De straatracers (in overvloed aanwezig hier) zitten aan mijn bumper geplakt (en krijg ik er overigens niet vanaf).

Rijstijl verschilt niet. Waar ligt dit aan?

- knip -

Pagina: 1 ... 5 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.