Thanks

ik niet alleen rechts (schreef ik links?) hebben, maar met die site komt ik wel verder. Bedankt.
CreativeS schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:29:
[...]
Ik ben maar gestopt met het plaatsen van de artikelnummers, want die had hij al gebruikt voor Winparts (naar ik aanneem). Ik vind het ook het geld niet, maar goed. Sterker nog, ik heb al reserve liggen in huis voor mijn E90 Black Lines. Je weet maar nooit. Voor dat geld kan ik niet schuren en 'reviseren'

Nee ik had geen onderdeelnummer, maar heb op kenteken gezocht naar beschikbare onderdelen voor onze auto, specifiek die met het achterlicht hebben te maken.
Ben ondertussen trouwens al weer wat verder.
Het is het massa pennetje in de lampenhouder dat afgebroken is. In de connector zie deze vast gesmolten.
Denk dat er al een aantal jaartjes wat te veel overgangsweerstand heeft gezeten.
De connector aan de kabelboom heeft dus ook wel wat schade.
Nu gedaan: gaatje geboord in de lampenhouder, 3mm. Groot genoeg voor een extra massa kabeltje, dat door dit gaatje naar binnen gebracht, en daar met een amp connector + parker vast gezet in een van de massa strips die daar lopen.
Aan de kabelboom zijde heb ik de bruine massa kabeltje voor 5 mm gestript, daarop de andere zijde van het nieuwe stukje massa kabel gesoldeerd. Netjes wat isolatie tape er omheen.
Voor nu werkt het weer.
Alleen een nieuwe lampenhouder zal het niet zijn, connector aan de kabelboom is dus helaas ook beschadigd.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.