Bimmerlink is voornamelijk voor het uitlezen van foutcodes. Absolute must-have i.m.o.TheBrut3 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:02:
Ik zie dat BimmerLink nu in de aanbieding is voor €30 ipv €40. Is die app het waard?
Ik heb al BimmerCode (ook in de aanbieding zover ik begrijp) voor het codeerwerk, MHD voor de motor en xHP voor de versnellingsbak. BimmerLink heb ik voor mijn gevoel nog nooit gemist, maar misschien hebben jullie een onweerstaanbaar argument.
Twee weken geleden kreeg ik een check engine light. Door met Bimmerlink mijn auto uit te lezen kon ik vaststellen dat een temperatuursensorkabel van de motor kortsluiting maakte. Vervolgens met een endoscoop aan de slag gegaan en een doorgeknaagde kabel diep bij het motorblok onder het inlaatspruitstuk weten te vinden. Mijn auto staat nu via een bij mijn all risk verzekering aangesloten schadeherstelbedrijf ter reparatie bij een BMW dealer (uitbesteed). Ik heb via de verzekering vervangend vervoer.
Zonder Bimmerlink had ik nooit geweten waarom het lampje brandde, en zou ik via de BMW pechhulp direct bij de BMW dealer terecht zijn gekomen. Naast de reparatiekosten zou ik dan uitgebreide onderzoekskosten moeten betalen, plus de kosten van vervangend vervoer, en zou ik niks op mijn verzekering kunnen verhalen.
Dit is natuurlijk een redelijk extreem voorbeeld. Maar de kern van het verhaal is: zelfs al kun je het zelf niet repareren, met Bimmerlink weet je iig wat er mis is en laat je je minder snel om de tuin leiden of op kosten jagen.
:strip_exif()/f/image/zCVOEm29aQFDiqIIA01E3A6f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sW1w0ZkJ2v2mz7AWBwzhbbAu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Puf op 26-11-2025 20:40 ]
:strip_exif()/f/image/XABu6fEl2J3NJJpVVIEQKRVP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1b2UFuusFPQOLwOVwk35YmUy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7D17IprqIWwiVjIXihJ6OAZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CPk6LtHFxaTtoumnDY4S8clh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CoYpCnxLU99zFS0bsKR2k3VX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OG8pIUIDpyhZlkq5yreJ6K9W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NehtAtYPL9u6v1TtBuyAoQCU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HYeDDwzLMgXQ0bJgNBuEoGK5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ySDvW8mtEqFIQN09KDGEC7hU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJyhinzA5QgMFD9ptOEpPJo4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I1kEDbPymXIY08rUo8c1TcCS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sIsjZW9rbuiKSOUbwdfw8aEo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XMDnpjRg0Thl1rEpAdRKPEey.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/UEwKHgvGweYXzdiJQLTqeLQo.jpg?f=fotoalbum_large)