Auto heeft nu 89K gereden. We rijden 14/15K pj met deze auto. Ik vermijd korte ritten en naar het werk ga ik het liefst met de motor, Heb niet voor niks een nieuwe motor gekocht
Ik heb ook geen haast, gewoon leuk om iets anders te kopen en onder de 90K KMs, dan verkoopt deze wat makkelijker dan boven de 100K.
I know, maar als ik 50K overmaak voor een auto, dan moet de auto ook wel af zijn, want voor ons is dat veel geld.
Numbers schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:35:
[...]
Heel herkenbaar, hadden hier hetzelfde. Konden nog geen 15min rijden of er werd een zakje gevuld ondanks allerlei pogingen met raam open, hoger zitten, tabletjes, polsbandje, etc.
Dit was de uitkomst voor ons;
https://amzn.eu/d/0OTvp7z
We hadden het goedkopere model gekocht als test en reden zo naar Disney alsof er niks aan de hand was. Toen de stevigere versie besteld en hier echt fantastisch resultaat. Deze is wel duur, wij betaalden paar jaar terug de helft dus zou ff verder zoeken qua prijs, maar wel dit model.
Om dan terug on topic te komen, dan hoeft de oudste niet meer voorin, kan je vrouw gezellig naast je zitten en je krijgt meer keuze qua auto's

Thanks, dit ken ik niet, meteen even doorgestuurd naar mijn vrouw, kan ze even kijken.
Overigens is een rit naar Oostenrijk geen probleem voor hem, zolang hij maar voorin zit. Al heb ik wel het idee dat het een stuk beter gaat. Hij krijgt die wagenziek pilletjes van de etos en we doen die blauwe armbandjes om, met zo'n knopje wat op een bepaalde zenuw drukt.
ENNNNN de auto rit is en stuk leuker, want de oudste zit achter mij, dus ze hebben maximaal afstand. Een rit van 10 uur is ook best lang en als ze zich gaan vervelen dan gaan ze elkaar pesten.....nou elke ouder weet dan wel hoe gezellig het in de auto wordt

... en nu nergens last van hahaha

ewrz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:33:
[...]
Ze bestaan wel, benzine G31's met standkachel. Heb er een gehad namelijk. Maar de keuze is wel beperkt. Als er echt niks te vinden is wat aan alle eisen voldoet dan zou nog eens overdenken over wat nice to have is en wat een harde eis is. Mijn ervaring was dat wanneer je de standkachel consequent gebruikt om de auto in de winter voor te verwarmen, dat je dan de stoelverwarming eigenlijk nooit meer gebruikt. Alles is al warm als je instapt.
De vrouw is normaal van, maakt me niet uit, maar nu is de achterbank een harde eis en NIET bespreekbaar. dus ..
ohh goed om te weten. Verklaard ook de lastige zoektoch. Al vind ik het scherm van
de LCI niet prettig, daarom had ik ook de pre LCI gekocht toen.
IQM schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:30:
[...]
Werkt de standkachel functie van een G31 benzine hetzelfde als die van een G31 PHEV?
Mijn F11 535i had ook een standkachel op benzine en dat werkte prima. Gewoon het interieur voorverwarmen en that's it. Bij mijn huidige 530e wordt zo'n beetje alles loei heet, inclusief het stuur. Stuurverwarming is heerlijk als je koude handen hebt maar graag manueel inschakelen ipv. automatisch.
Vind dat echt fijn, ff ontbijtje maken voor de kinderen, in de BMW App de verwarming aanzetten en je buurman zien krabben buiten

en je stapt in en erg comfortabel warm.
We hebben als 2e auto een opel astra met stuur, stoel en voorruit verwarming. Ook fijn, maar voorverwarmde auto is
Achterbank is een hardere eis, er komt in April een G31 met achterbank verwarming, maar zonder standkachel. binnen met 60k op de teller, dus ik wordt gebeld door de dealer om te kijken.