Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 371 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:20

Theimon

Snapte!?

Kijk, dat zijn mooi wat tips om mee te werken. Dank allen :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
BigEagle schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:04:
Wonderspons van de Kruidvat kan je ook nog proberen. Heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Een wonderspons op stof? Dat schuurt ontzettend en levert bij verkeerd gebruik pillen in de stof op... die zou ik vermijden. Zeker iets wat zo in het zicht zit.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 23-09-2025 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:31
Melaminesponsjes zou ik inderdaad bewaren voor erg harde oppervlakken.

Al zou je het natuurlijk wel gewoon kunnen doen als je een goede reden wilt hebben om een zwarte hemel te retrofitten.

Aanvullend: Jaren geleden heb ik monteurshandjes verwijderd van een E46 hemel met Poorboys APC. Die auto heb ik helaas niet meer, maar het heeft iig niet binnen 2 jaar voor problemen gezorgd.

[ Voor 33% gewijzigd door Raymond P op 23-09-2025 08:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Raymond P schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:21:
Al zou je het natuurlijk wel gewoon kunnen doen als je een goede reden wilt hebben om een zwarte hemel te retrofitten.
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Raymond P schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:21:Aanvullend: Jaren geleden heb ik monteurshandjes verwijderd van een E46 hemel met Poorboys APC. Die auto heb ik helaas niet meer, maar het heeft iig niet binnen 2 jaar voor problemen gezorgd.
Gyeon Fabric Cleaner is ook zo'n fijne cleaner. Ik gebruik het ook om schoenen weer in originele staat te krijgen. Wit is dan ook weer echt wit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
Zat vanmorgen achter een groene G21 touring M sport. Even de kleur opgezocht: Verde ermes metallic. Prachtig, vooral toen de zon er op scheen!!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden... een G21 in Verde Ermes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjP_PI-IfU4xixN_qfUEWanfy-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZFMbMtbPSeNDo2uzCQy7Zym.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEVe2FEEkoGA8tThWDDV4-BGr7w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbXgg7uBnIMQ4pHLDFFOItw0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yh3PfQL6juAtrZ7H4V05A5UZJqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGMXO3adKQrWQA92iZeMwflH.jpg?f=fotoalbum_tile
En ja… dit vind ik wel een spannend kleurtje (net als Sepang) :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47
CreativeS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:18:
[...]

Een wonderspons op stof? Dat schuurt ontzettend en levert bij verkeerd gebruik pillen in de stof op... die zou ik vermijden. Zeker iets wat zo in het zicht zit.
Wel een beetje met beleid doen. :)

Zelf gebruik ik veel de PoorBoys op dit moment: Volop bezig om de Skoda Superb 'verkoop klaar' te poetsen en alle vlekken zijn zo goed als weg... :P

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waltie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:59:
Ik rijd nu ruim een jaar mijn M140i, maar de ergernis of het gebrek aan comfort wordt mij nou iets teveel. Dus ik heb mij verdiept in een ander onderstel / schroefset. Mijn ergernis zit vooral bij korte oneffenheden en op slecht wegdek. Vooral de achterzijde lijkt soms wel een pogostick.

Heeft iemand hier ervaring met een schroefset op een M140i en zo ja, welke en wat waren de merkbare verschillen (zowel positief als negatief).

Ik gebruik de auto voor dagelijks verkeer en af en toe sportief straatgebruik. Circuitgebruik is voor mij niet van belang. Een verlaging van 1 a 2 cm is leuk meegenomen, maar geen harde eis.
Op mijn lijst staat momenteel:
- KW variant 2 / ST XA
- Birds B-series Sport Suspension
- KW variant 3 (al vraag ik mij af of de meerprijs het waard is voor mijn doel/gebruik)

En voor de leuk een plaatje erbij: 8)
[Afbeelding]
Al een keus kunnen maken?

Zelf heb ik een M135i gehad en ken vele mensen met een M140i, zit de V-Brace er al onder?
Dit is een goedkope en populaire mod welke de auto aan de achterkant minder zweverig gevoel maakt.

Wat betreft schroefset is de KW V2 de beste bang for buck voor jou gebruik.

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 15:09
FabiandJ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:33:
[...]

Zelf heb ik een M135i gehad en ken vele mensen met een M140i, zit de V-Brace er al onder?
Dit is een goedkope en populaire mod welke de auto aan de achterkant minder zweverig gevoel maakt.

Ja, de keuze is gevallen op de KW v2 comfort. Maar wordt op bestelling gemaakt, dus ik moet nog een paar weken wachten.
Wat betreft de V-brace was ik in de veronderstelling dat deze standaard was bij de 3-deurs. Dit blijkt alleen zo te zijn bij de M135i. Dus dit zou nog een vervolgstap kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Waltie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:11:
[...]

Ja, de keuze is gevallen op de KW v2 comfort. Maar wordt op bestelling gemaakt, dus ik moet nog een paar weken wachten.
Wat betreft de V-brace was ik in de veronderstelling dat deze standaard was bij de 3-deurs. Dit blijkt alleen zo te zijn bij de M135i. Dus dit zou nog een vervolgstap kunnen zijn.
Ik zou de V-Brace tegelijk met de KW V2 doen, scheelt 2x de garage betalen 😀

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:15
FabiandJ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:33:
[...]

Hoe kun je vele mensen met een M140i kennen, ik ken er welgeteld 1. Je ziet ze ook niet op iedere straathoek. In welk dorp is dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 24-09-2025 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
Het Fantoom schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:41:
[...]

Hoe kun je vele mensen met een M140i kennen, ik ken er welgeteld 1. Je ziet ze ook niet op iedere straathoek. In welk dorp is dit?
BMW Welt :P

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Ik zit in een app groep met alleen maar eigenaren met een M135i/M140i/M235i/M240i en hier een daar een andere verdwaalde BMW met een N55/B58 blok. Heb ook een aantal jaar voor die groep rondritten georganiseerd, in Duitsland/Luxemburg/België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
M club Nederland gok ik zo. Bij dergelijke clubjes kom je vaak gelijkgestemden tegen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:34:
M club Nederland gok ik zo. Bij dergelijke clubjes kom je vaak gelijkgestemden tegen. :p
M-Lite Club NL om precies te zijn 😉 als je erbij wilt stuur een DM met je 06 dan kan ik je laten toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 24-09-2025 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 14:17
FabiandJ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:35:
[...]

M-Lite Club NL om precies te zijn 😉 als je erbij wilt stuur een DM met je 06 dan kan ik je laten toevoegen.
Kan ik ook bij de club met mijn m light dieseltje? :)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 13:52
[...]

Zonder appgroepen/socials, Ver (*ver* ) buiten de inkomensgroep, Plus twee.

Het ligt aan jou - utrecht nabij.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 13:52
In ander nieuws, een e46 touring die allang op de sloop zou moeten staan vanwege de roest, mag er een jaar mee door. En heb ik net een oliebeurt gegeven. Nadat ze weer warm was gelopen heerleijk genoten van de rust die de motor onder mijn handen gaf. Muntjeoplegbaar rustig... :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

_Arthur

blub

wheez50 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
Zonder appgroepen/socials, Ver (*ver* ) buiten de inkomensgroep, Plus twee.

Het ligt aan jou - utrecht nabij.
Wat voor cryptische poezie ben ik hier aan het lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
_Arthur schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:23:
[...]

Wat voor cryptische poezie ben ik hier aan het lezen?
"BMW"

Steel ghost, silent gleam,
Moves like thought within a dream.
Grille like teeth, eyes of frost,
Speed is found, but never lost.

Not a car—
a whispered rite.
Night on wheels,
becoming light.

O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ba-da-boom! No poetry... in motion :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYPl5WdTj5KQ_Uhzv3Ylqg1SGTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAgMfiiJWuzmA3QlZwMNVw2g.jpg?f=fotoalbum_large

Eh, Ekris wilde nog wat geld crediteren op de volgende onderhoudsbeurt. Welke onderhoudsbeurt? Dat gebeurt ergens anders. Dus gelukkig een cadeaukaart voor de webshop ontvangen... ik zag ze in BMW Welt al liggen, maar de shop stond op het punt van sluiten. De bewaking zet de glazen pui dan letterlijk op een kier... en gelukkig kwam ik van de week op een site de artikelnummers tegen van de metalen schilden. Alle drie nu in huis, mooi voor in de garage straks. Er zijn meer... maar daar heb ik minder mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zscz9ZPQaM4DPJbQy1sfBugaWcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWZyuOwNiGzfBq1VvhakAaGb.jpg?f=fotoalbum_large

En die Freude am Fahren (met Freude dikgedrukt) van het laatste schildje staat nu ook op de 'nieuwe' kentekenplaathouders van BMW Welt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdV_cDYpx-b0fFckgAFpdeQdTv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKNF5djRYaAqTEFoNxixjwEU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door CreativeS op 26-09-2025 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nee, remschijven gaan niet zo snel krom... die van ATE wel. Althans op ons 'snelheidsmonster' de Compact dan hè... :) Die schijven gaan waarschijnlijk niet helemaal lekker samen met Ferodo DS Performance-blokken. Na 44.000km eigenlijk afgeschreven, niet krom genoeg voor echte klachten, maar ik vind het niet fijn. Ik vind het vreemd, want mijn vriendin rijdt redelijk rustig. Remt ook niet zo hard als dat ik doe af en toe. Kans dat ze met te hete blokken voor een verkeerslicht staat is vrij klein (en ik hou er rekening mee). Draagarmen zijn allemaal oké. Ook geen speling, de rubbers vorig jaar net vernieuwd. Binnenkort alvast maar nieuwe originele schijven en nieuwe remblokken bestellen. Aan de blokken ligt het niet... die doen ook onder mijn auto uitmuntend (en stil) hun werk. Maar goed, het oude gebakje (de Compact is van 12.09.2003) is weer door de jaarlijkse keuring. Geen bijzonderheden.

Originele remschijven voor (34116864060): € 248,-
Remvoeringsensor voor (34351164371): € 26,-
Ferodo DS Performance blokken voor: € 148,10

€ 422,10 en dan is alles weer perfect.

[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 26-09-2025 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
BMW roept bijna 14.000 auto's terug in Nederland om startmotor
https://www.autoweek.nl/a...rtmotor/#comments-1001000

Iemand al een idee welke modellen?

Deze doet het niet op moment
https://vehiclerecall.bmw...bmw&market=be&language=nl

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 26-09-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nope.
This tool is currently undergoing technical maintenance. Please try again later.
De nieuwere terugroepacties zullen wel toegevoegd worden O-)

Ik lees net op een duits forum dat de E46 ook weer opnieuw getroffen is. Weer de passagiersairbag. Nu zijn beide airbags in onze Compact al vervangen, maar ik wilde even checken of de passagiersairbag er nu weer bij zit. Al diverse berichten van bezitters gelezen, dat zij voor de tweede keer de passagiersairbag moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DeBaroN schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:08:
BMW roept bijna 14.000 auto's terug in Nederland om startmotor
https://www.autoweek.nl/a...rtmotor/#comments-1001000

Iemand al een idee welke modellen?

Deze doet het niet op moment
https://vehiclerecall.bmw...bmw&market=be&language=nl
Uuuhm, de modellen staan toch min of meer in dat artikel?
Het gaat om auto's die zijn gebouwd tussen september 2015 en september 2021
Eigenaren van BMW's die onder de terugroepactie vallen, waaronder modellen als de BMW 230i en volgens Reuters ook de Toyota Supra die gebruikmaakt van de krachtigste BMW-viercilindermotor (aangeduid als 30i in BMW-typeaanduidingen)
Dus benzine 30i en sterker tussen 2015 en 2021 kunnen er mogelijk onder vallen. (nog steeds niet super specifiek inderdaad ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 26-09-2025 15:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:47

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:21:
[...]

Uuuhm, de modellen staan toch min of meer in dat artikel?

[...]

[...]

Dus benzine 30i en sterker tussen 2015 en 2021 kunnen er mogelijk onder vallen. (nog steeds niet super specifiek inderdaad ;) )
Diesels vallen erbuiten?

Had fijn geweest met een motorcode, neem even aan dat het vooralsnog gaat om alle B48 varianten.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Pingu op 26-09-2025 15:30 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:30
Mr Pingu schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:24:
[...]

Diesels vallen erbuiten?

Had fijn geweest met een motorcode, neem even aan dat het vooralsnog gaat om alle B48 varianten.
Moeilijk te zeggen, volgens de onderdelencatalogus heeft de B47 diesel hetzelfde onderdeelnummer voor de starter als de benzine. Zescilinders hebben een andere zo te zien. Maar voor een 230i zijn er weer twee verschillende afhankelijk van of het een automaat of handbak is. Even afwachten nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ewrz schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:00:
[...]

Moeilijk te zeggen, volgens de onderdelencatalogus heeft de B47 diesel hetzelfde onderdeelnummer voor de starter als de benzine. Zescilinders hebben een andere zo te zien. Maar voor een 230i zijn er weer twee verschillende afhankelijk van of het een automaat of handbak is. Even afwachten nog.
Het ging volgens mij ook om het rele niet de startmotor.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-10 14:07
Mmm ik heb nog geen bericht voor mijn G31 uit 2021, met een B48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
G20 320i met B48b20B uit 2019 ook nog geen berichtje gehad, maar een spiksplinternieuwe startmotor is altijd mooi meegenomen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mr Pingu schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:24:
[...]

Diesels vallen erbuiten?

Hier F31 met B48. Geen bericht. Bmw garage zegt ook geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Die brieven vanuit de RDW (namens BMW) kunnen wel even op zich laten wachten. Gaan soms wel eens weken tot maanden overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38
Ik zit te beetje rond te kijken voor een g20 maar ik wil graag adaptief cruise, die zijn schaars zeg (in de prijs range dat ik zoek uiteraard:+)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Goldman schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:37:
Ik zit te beetje rond te kijken voor een g20 maar ik wil graag adaptief cruise, die zijn schaars zeg (in de prijs range dat ik zoek uiteraard:+)
Ok, maar wat is je vraag? :P

• ewrz
Als het goed is verschijnt een terugroepactie ook in je BMW app. Heb bij mij de EGR actie er nog instaan. Overigens is die weer niet te zien bij de RDW kentekencheck. Is een importauto uit Duitsland, misschien gaat het daarom mis. Ben er mee bij een dealer geweest en hij moet nog uitgevoerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Udj78k5C56ZIf30r3_L3ELyXzk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tn754RMclRmbQPTN8GUoo78a.png?f=user_large

• TheBrut3
Matadores schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:31:
G20 320i met B48b20B uit 2019 ook nog geen berichtje gehad, maar een spiksplinternieuwe startmotor is altijd mooi meegenomen 🙃
Dat is dus geen 30i.
DeBaroN schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:36:
Hier F31 met B48. Geen bericht. Bmw garage zegt ook geen actie.
En jij hebt volgens mij ook geen 30i.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

TheBrut3 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:25:
[...]

Dat is dus geen 30i.

[...]

Zit er verschil in startmotor tussen een 20i en 30i die beiden een B48B20B blok zijn?

hier een F31 30i uit 2017, nog geen berichtgeving gehad.

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
Weet iemand hoe je de 'bestemmings-voorstellen' van het navigatiesysteem (iDrive 8.5) bij het starten van de auto uit kan schakelen? Meende dat ik de instelling gevonden had (zowel in iDrive als in de app), maar de 'voorstellen' blijven maar komen.

Onderstaande (identieke) instellingen heb ik UIT gezet:
In de app: [Voertuigconfiguratie > Privacyinstellingen > Navigatie > 'Lerende navigatie']
In de auto: [Navigatie > Configuratie (tandwieltje) > Diensten configureren > 'Lerende navigatie']

Probleem is dat de voorstellen nooit kloppen :). Heb nu zelfs al dagenlang dat hij telkens een adres voorstelt waar ik een paar dagen geleden naartoe ben genavigeerd, terwijl ik daarna al bij tig andere adressen ben geweest. Maar ook daarvoor klopte er eigenlijk nooit iets van.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• DeBaroN
TheBrut3 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:25:
[...]

Dat is dus geen 30i.

[...]

Klopt, heb geen 30i. Is het al duidelijk dat het specifiek om de 30i en hoger gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:35:
[...]

Zit er verschil in startmotor tussen een 20i en 30i die beiden een B48B20B blok zijn?

hier een F31 30i uit 2017, nog geen berichtgeving gehad.
Alle berichten om deze terugroepactie zijn erg ambigu.
Ik vraag me af of vergelijkbare problemen zijn met deze terugroep actie: https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240271

Dit bericht geeft al meer info: https://edition.cnn.com/2025/09/26/us/bmw-fire-recall en goede links (bronnen). Gaat blijkbaar om een specifiek Valeo starter
How remedy component differs from recalled component:
Recalled Component: Engine Starter – p/n: 8671503
Consumer Advisories: Park Outside

Planned Dealer Notification Date:
Sep 23, 2025 - Sep 23, 2025 No Dealers
Planned Interim Owner Notification Date:
Nov 14, 2025 - Nov 14, 2025 No Owners
Planned Remedy Owner Notification Date:
Nov 14, 2025 - Nov 14, 2025 Phased Recall
Date when VIN will be searchable:
Nov 14, 2025
Of bovenstaande dato ook gelden voor EU valt te bezien.

[ Voor 31% gewijzigd door Mr Pingu op 27-09-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
DeBaroN schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:43:
Klopt, heb geen 30i. Is het al duidelijk dat het specifiek om de 30i en hoger gaat?
Dat is wat alle nieuwsberichten aangegeven die ik kan vinden. Dus de B48B20O zou het dan zijn.

Op de site van het RDW kan ik überhaupt de terugroepactie nog niet vinden.

• CreativeS
  • Niet online
ewrz schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:07:
Als het goed is verschijnt een terugroepactie ook in je BMW app. Heb bij mij de EGR actie er nog instaan. Overigens is die weer niet te zien bij de RDW kentekencheck. Is een importauto uit Duitsland, misschien gaat het daarom mis.
Ook importauto's worden gewoon meegenomen. Een VIN geldt voor heel de wereld en een terugroepactie voor een import staat uiteindelijk ook gewoon op de site van de RDW. Net als bij oude gebakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Ik zou graag mijn Airco weer een frisse beurt willen geven. Nu zie ik bij de dealer site:

Aircocheck (controle pomp, uitstroom etc.) € 27,50
Airco controle en reining € 49,- *
Airco service v.a. € 189,-

Wat is het verschil tussen de €49 en die van €189?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:15
Voor die laatste wordt de condensor misschien vervangen, die wil nog ooit gaan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:00
lostboy_0234 schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:48:
Ik zou graag mijn Airco weer een frisse beurt willen geven. Nu zie ik bij de dealer site:

Bij airco service wordt het koelmiddel bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
CreativeS schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:31:
[...]

Ook importauto's worden gewoon meegenomen. Een VIN geldt voor heel de wereld en een terugroepactie voor een import staat uiteindelijk ook gewoon op de site van de RDW. Net als bij oude gebakjes.
Zou je denken maar bij mijn auto is de EGR terugroepactie dus nog steeds niet te zien bij de RDW maar wel in de BMW app. Die actie loopt ook al meerdere jaren dus is het is niet nieuw of zo. Auto is ook al een paar jaar in NL.

Denk dat ze bij die van 189 het systeem leegmaken en opnieuw vullen, zodat eventuele lekkage gecompenseerd wordt. De andere zal vooral het schoonmaken van de verdamper zijn (interieurfilter er uit, spuitbus met anti-schimmel middel op de verdamper spuiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
ewrz schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:07:
[...]

[...]

Denk dat ze bij die van 189 het systeem leegmaken en opnieuw vullen, zodat eventuele lekkage gecompenseerd wordt. De andere zal vooral het schoonmaken van de verdamper zijn (interieurfilter er uit, spuitbus met anti-schimmel middel op de verdamper spuiten)
Yup, zo lees ik hem ook. Ik schreef bijgevuld, maar idd, het systeem wordt leeggepompt en er wordt gewogen hoeveel gram koelmiddel-compressorolie-mengsel eruit komt. Vervolgens wordt het systeem weer afgevuld met het gewicht dat af fabriek staat voorgeschreven. Met mijn E36 die R134A gebruikte was ik voor rond de 80-90 euro klaar. Tegenwoordig met nieuwere auto's met het "milieuvriendelijke" R1234yf zit de prijs idd meer richting de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 17:52

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hoe ga je reinigen zonder het systeem leeg te maken dan?
Filtertjes vervangen van de klepjes?

[ Voor 25% gewijzigd door NLKornolio op 28-09-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ewrz schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:07:
Zou je denken maar bij mijn auto is de EGR terugroepactie dus nog steeds niet te zien bij de RDW maar wel in de BMW app. Die actie loopt ook al meerdere jaren dus is het is niet nieuw of zo. Auto is ook al een paar jaar in NL.
Je hebt altijd uitzonderingen... maar import wordt normaal gesproken gewoon meegenomen. Mijn import was zelfs al voor de grote landelijke melding gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:49

Morgen even bellen en je weet het? Mogelijk bevat een service geen afvullen etc?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ewrz
NLKornolio schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:47:
Hoe ga je reinigen zonder het systeem leeg te maken dan?
Filtertjes vervangen van de klepjes?
Ze maken de verdamper schoon met een spuitbus, daar kun je bij door het interieurfilter te verwijderen. Hoeft het systeem gaszijdig niet voor opengemaakt te worden.

De verdamper wordt koud en er vormt zich condens op, en hij zit op een donkere plek die na uitschakelen van de auto warm wordt. Ideale plaats voor schimmelvorming. Als de ventilatie direct na de start naar vieze sokken ruikt, komt dat door schimmelopbouw. Met een spuitbus is de schimmel te doden.

Moderne auto's ventileren soms op een lage stand door nadat de auto uitgeschakeld is zodat het water verdampt en de schimmel niet de kans krijgt om te groeien. Tijdig de interieurfilters vervangen is ook verstandig.

Dit is van een huis maar zelfde idee, zwarte bolletjes is schimmel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsWsjfuYQJ17f8qokOK2ysoDvaA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iYnJNgx41PQO7wA4fhsk0pt5.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:01

IQM

DeBaroN schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:43:
[...]
Is het al duidelijk dat het specifiek om de 30i en hoger gaat?
Bij de benzinemotoren zijn het alleen de 30i modellen, En verder nog een paar 16d, 18d en 20d modellen.
Als ik op part cross-reference zoek dan krijg je een mooie lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:02
Misschien een gekke vraag, maar iemand enig idee hoeveel % korting je krijgt op een nieuwe BMW als je deze samenstelt? Gaat om de nieuwe BMW x3.
Bij Audi en Porsche geven ze heel snel 8% en in beste geval krijg je nog 1% erbij.
Bij BMW kwam ik 13 jaar geleden niet verder dan 4% op een nieuwe 3 serie (weinig opties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:26
Denk dat je daar pas achter komt, als de deal bijna rond is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22
kx22 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:16:
Misschien een gekke vraag, maar iemand enig idee hoeveel % korting je krijgt op een nieuwe BMW als je deze samenstelt? Gaat om de nieuwe BMW x3.
Bij Audi en Porsche geven ze heel snel 8% en in beste geval krijg je nog 1% erbij.
Bij BMW kwam ik 13 jaar geleden niet verder dan 4% op een nieuwe 3 serie (weinig opties).
4% is standaard bij BMW lijkt het wel. Bij 8% stond er specifiek goedkeuring directie bij op de offerte, waarbij het verkopend personeel vroeg hoe wij diegene kende. Daar zat ook nog eens goede inruilprijs bij, etentje bij Ron Blauw.

Laatst had een kennis 25k korting op nieuwe i5, omdat ze targets moesten halen en de i5 niet goed verkocht.

Dus zeg maar wat mogelijk is….

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 16:48
Edit: spuit11...

[ Voor 87% gewijzigd door JaMaaT op 29-09-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Morpheusk schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:21:
[...]

4% is standaard bij BMW lijkt het wel. Bij 8% stond er specifiek goedkeuring directie bij op de offerte, waarbij het verkopend personeel vroeg hoe wij diegene kende. Daar zat ook nog eens goede inruilprijs bij, etentje bij Ron Blauw.

Laatst had een kennis 25k korting op nieuwe i5, omdat ze targets moesten halen en de i5 niet goed verkocht.

Dus zeg maar wat mogelijk is….
4% en 8% scheelt wel heel veel...

Lijkt mij de dat de nieuwe i5 al klaar stond (showmodel)? Een nieuw te bestellen met ongeveer 15-20% korting heb ik niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22
kx22 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:30:
[...]

4% en 8% scheelt wel heel veel...

Lijkt mij de dat de nieuwe i5 al klaar stond (showmodel)? Een nieuw te bestellen met ongeveer 15-20% korting heb ik niet eerder gezien.
Stond wel in de showroom elders idd. Maar m’n moest er nog 1 binnen een paar dagen kwijt. Dacht alleen dat showroom auto’s al in het bezit van dealers waren, dus snap nu niet helemaal wat dit dan met de targets vanuit BMW AG te maken heeft.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
8% is wel een beetje de standaard. Denk niet dat wij de laatste jaren minder aangeboden hebben gekregen. Tot 20% op de i5 hebben wij ook gehad, ook bij nieuwe samen te stellen auto's.

De importeur heeft wel incentive's voor bepaalde modellen. Zo hebben wij de 2-serie van mijn vrouw echt voor een spotprijs kunnen bestellen. Of dat is omdat BMW Nederland dan teveel productieplekken heeft gereserveerd of iets anders weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
PWM schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:03:
8% is wel een beetje de standaard. Denk niet dat wij de laatste jaren minder aangeboden hebben gekregen. Tot 20% op de i5 hebben wij ook gehad, ook bij nieuwe samen te stellen auto's.

De importeur heeft wel incentive's voor bepaalde modellen. Zo hebben wij de 2-serie van mijn vrouw echt voor een spotprijs kunnen bestellen. Of dat is omdat BMW Nederland dan teveel productieplekken heeft gereserveerd of iets anders weet ik niet.
Gewoon benieuwd, maar weet je dit soort dingen van te voren? Of stelde je toevallig de 2 serie samen en kwam er een heel mooie prijs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:13:
[...]

Gewoon benieuwd, maar weet je dit soort dingen van te voren? Of stelde je toevallig de 2 serie samen en kwam er een heel mooie prijs uit?
De dealer kwam er mee. Ik was er voor een 1-serie of Mini Cooper. De 2 stond niet op de radar. Hij gaf toen aan dat dat een optie was waar hij wat extra mee kon doen. Nadat we hem hadden samengesteld en de prijs kwam er uit rollen, hebben we direct getekend :p

Maar als we nu een nieuwe BMW zoeken, is dat dus wel een vraag geworden. "Op welk model kan je extra korting geven". Dat kan ook een modelvariant zijn. Zo heeft BMW heel lang giga kortingen gegeven op de 320i. Deze raken ze anders niet kwijt, doordat de 330e goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 17:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil weten wat het vermogen is van mijn E39 523i (met 525 spruitstuk en aangepaste software). Niet voor een specifieke reden, maar gewoon, omdat ik het wil weten :P

Is er iemand die een rollentestbank kan aanraden, in de driehoek Breda-Den Bosch-Eindhoven? In Helvoirt zie ik KCPerformance , in Haaren zit JT performance, maar misschien heeft iemand nog een andere tip?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wokschotel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:20:
Ik wil weten wat het vermogen is van mijn E39 523i (met 525 spruitstuk en aangepaste software). Niet voor een specifieke reden, maar gewoon, omdat ik het wil weten :P

Is er iemand die een rollentestbank kan aanraden, in de driehoek Breda-Den Bosch-Eindhoven? In Helvoirt zie ik KCPerformance , in Haaren zit JT performance, maar misschien heeft iemand nog een andere tip?
Iets erbuiten... in Raamsdonksveer: BR-Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:57
Iemand een goede tip om het dimlicht van een E90 te vervangen als je geen brug hebt? Echt idioot hoe ingewikkeld ze dat gemaakt hebben zo via de wielkuip, zeker omdat je de wielen NET niet ver genoeg naar binnen kunt draaien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gewoon even op de krik...? Wiel los, boutjes van de wielkuip loshalen en je hebt alle ruimte. Het is niet zo dat je wekelijks je verlichting moet vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Vld1989 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:37:
Iemand een goede tip om het dimlicht van een E90 te vervangen als je geen brug hebt? Echt idioot hoe ingewikkeld ze dat gemaakt hebben zo via de wielkuip, zeker omdat je de wielen NET niet ver genoeg naar binnen kunt draaien :')
Naar buiten draaien en dan blind het licht erin frotten. Ging bij een F20 zo. Maar met de kennis van nu, toch denk wiel eraf, zoveel tijd kost dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:37:
Bij de F30 was het inderdaad voorwielen op de max in draaien naar de juiste kant, en dan had je net genoeg ruimte om via het klepje in de wielkast te prutsen.

(nu in de G20 led&laser light, dus daar valt niks meer zelf te vervangen :x )

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2025 13:41 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stond vanmiddag m'n 330e even met t handje te wassen en toen vielen me meerdere van dit soort plekjes op op de achterklep :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xeRQzO5LShOeE4h7a6Bc8JL0fg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K7ij0aGeZnax8b9pdODXEoiX.png?f=fotoalbum_large
Lijken bijna soort roestplekjes? Iemand enig idee hoe dat kan? De auto wordt altijd netjes schoon gehouden ook. Valt zoiets onder (lak)garantie? Auto is van 2021, dus nog niet oud

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:50:
Stond vanmiddag m'n 330e even met t handje te wassen en toen vielen me meerdere van dit soort plekjes op op de achterklep :
[Afbeelding]
Lijken bijna soort roestplekjes? Iemand enig idee hoe dat kan? De auto wordt altijd netjes schoon gehouden ook. Valt zoiets onder (lak)garantie? Auto is van 2021, dus nog niet oud.
Ik zou er eerst eens wat non-ferro overheen spuiten.
Lijkt mij gewoon vliegroest. Misschien dichtbij een treinspoor gestaan ergens?

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 30-09-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wokschotel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:20:

BR ben ik eens geweest, in Raamsdonkveer zoals @CreativeS al aangeeft. Die waren toen (jaar of 8 geleden?) gespecialiseerd in M modellen en reden beide een M2.

Berk in Kaatsheuvel heeft volgens mij ook een rollenbank, als ik de foto's/site mag geloven. Autoservice Hopman heeft er meen ik ook één, die zitten tegenwoorden denk ik ook in Raamsdonkveer (was Oosterhout). Rica in Waalwijk geeft op hun site ook aan dat je contact op kan nemen voor een rollenbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:57
Mr Pingu schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:25:
[...]

Naar buiten draaien en dan blind het licht erin frotten. Ging bij een F20 zo. Maar met de kennis van nu, toch denk wiel eraf, zoveel tijd kost dat ook niet.
YakuzA schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:40:
[...]

Bij de F30 was het inderdaad voorwielen op de max in draaien naar de juiste kant, en dan had je net genoeg ruimte om via het klepje in de wielkast te prutsen.

(nu in de G20 led&laser light, dus daar valt niks meer zelf te vervangen :x )
Dan ga ik het toch maar op die manier proberen. Qua klussen heb ik helaas niet eens twee linkerhanden maar gewoon GEEN handen dus met opkrikken en een wiel verwijderen vertrouw ik mezelf niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Leg alvast maar wat pleisters klaar... (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM

IQM

Vld1989 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:58:
Dan ga ik het toch maar op die manier proberen. Qua klussen heb ik helaas niet eens twee linkerhanden maar gewoon GEEN handen dus met opkrikken en een wiel verwijderen vertrouw ik mezelf niet hoor :+
Kom op! Je kunt ook te negatief denken over je eigen capaciteiten!
Ik denk dat als je de auto alleen maar omhoog krikt dat het wiel zover zakt dat je er al bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Of vraag of een handige kennis/vriend/buurman/buurvrouw je helpt en je het zelf laat doen. Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:58:
[...]

[...]

En heel voorzichtig zijn bij de lamp er in drukken/draaien. De lamp zit vast in wat plastic wat over de jaren heen niet beter/steviger wordt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Iemand nog een idee hoe ik wel in mijn G31 uit 2021 de laatste iDrive update krijg? Hij staat nog steeds op de versie van de release van de auto en via de app of onboard krijg ik nada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:53
lostboy_0234 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:19:
Iemand nog een idee hoe ik wel in mijn G31 uit 2021 de laatste iDrive update krijg? Hij staat nog steeds op de versie van de release van de auto en via de app of onboard krijg ik nada.
Tja, het hoort automatisch geüpgraded te worden en in feite betaal je daar ook voor, maar als dat niet gebeurd kun je ook naar de dealer die, tegen betaling, de upgrade voor je kan installeren. Zou mijns inziens gratis moeten zijn, maar helaas.

Je zou nog via OBD kunnen controleren of er (oude) foutmeldingen in het systeem staan. Schijnbaar moeten die eerst zijn verwijderd voordat de auto uit zichzelf de update wil installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je bent niet de enige... (en er was laatst ook iemand met - waarschijnlijk - defecte motorsteunen in een G31?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
realphoenikx schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:16:
[...]

Tja, het hoort automatisch geüpgraded te worden en in feite betaal je daar ook voor, maar als dat niet gebeurd kun je ook naar de dealer die, tegen betaling, de upgrade voor je kan installeren. Zou mijns inziens gratis moeten zijn, maar helaas.

Je zou nog via OBD kunnen controleren of er (oude) foutmeldingen in het systeem staan. Schijnbaar moeten die eerst zijn verwijderd voordat de auto uit zichzelf de update wil installeren.
Ik heb ook wel eens gehoord dat het invoeren van de "lifetime" FSC codes die her en der rondzwerven de updates kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Ik bellen.

[ Voor 23% gewijzigd door lostboy_0234 op 01-10-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik weet alleen niet of de dealer het kan oplossen... als er geen maatregel voor bestaat zegt de computer al snel nee. Maar ze kunnen het er vast wel goed oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:05

Tortelli

mixing gas and haulin ass

PWM schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:19:
[...]

De dealer kwam er mee. Ik was er voor een 1-serie of Mini Cooper. De 2 stond niet op de radar. Hij gaf toen aan dat dat een optie was waar hij wat extra mee kon doen. Nadat we hem hadden samengesteld en de prijs kwam er uit rollen, hebben we direct getekend :p

Maar als we nu een nieuwe BMW zoeken, is dat dus wel een vraag geworden. "Op welk model kan je extra korting geven". Dat kan ook een modelvariant zijn. Zo heeft BMW heel lang giga kortingen gegeven op de 320i. Deze raken ze anders niet kwijt, doordat de 330e goedkoper is.
De korting op de nieuwe 2 serie snap ik. Gister had mijn ex G21 330i apk nodig, ik heb hem opgehaald omdat ze geen tijd had. Leen 220”i” mee.

Mijn god wat is het interieur verneukt ten opzichte van de F40 118i die mijn vrouw hiervoor had. Echt een enorme achteruit gang en BMW onwaardig. Bepaalde delen zien er best oke uit, maar die ventilatie roosters en het stuk kunststof boven de telefoonstop je nog niet in een Aygo of Panda.
iDrive 8.5 zonder de draaiknop is ook vervelend als je dit niet gewend bent overigens.
Overigens 10% gekregen op mijn 550e terwijl ik begreep dat juist die 550’s best goed bleken te verkopen. BMW had vorig jaar een incentive voor alle 5 series, i5’s krijgen meer korting zoals gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:11
Vorig jaar tijdens black friday had ik wat online diensten afgenomen waaronder, kaartupdates en flitspalen. Maar tot mijn verbazing zie ik nu Connected pack professional waar de kaartupdates bij inbegrepen zitten, weet iemand of dit een nieuw pakket is? Voor zover ik weet was dat vorig jaar niet beschikbaar?

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Dennis_sla schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:25:
Vorig jaar tijdens black friday had ik wat online diensten afgenomen waaronder, kaartupdates en flitspalen. Maar tot mijn verbazing zie ik nu Connected pack professional waar de kaartupdates bij inbegrepen zitten, weet iemand of dit een nieuw pakket is? Voor zover ik weet was dat vorig jaar niet beschikbaar?
Klopt, ze hebben 2 packs bij elkaar gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
Tortelli schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

De korting op de nieuwe 2 serie snap ik. Gister had mijn ex G21 330i apk nodig, ik heb hem opgehaald omdat ze geen tijd had. Leen 220”i” mee.

Mijn god wat is het interieur verneukt ten opzichte van de F40 118i die mijn vrouw hiervoor had. Echt een enorme achteruit gang en BMW onwaardig. Bepaalde delen zien er best oke uit, maar die ventilatie roosters en het stuk kunststof boven de telefoonstop je nog niet in een Aygo of Panda.
iDrive 8.5 zonder de draaiknop is ook vervelend als je dit niet gewend bent overigens.
Overigens 10% gekregen op mijn 550e terwijl ik begreep dat juist die 550’s best goed bleken te verkopen. BMW had vorig jaar een incentive voor alle 5 series, i5’s krijgen meer korting zoals gemeld.
Had eerder dit jaar apk met steekproef dus ik heb dik twee uur rondgehangen in de showroom, heb ruim de tijd gehad om overal in en aan te zitten. Het is inderdaad allemaal niet geweldig van binnen. Vind dat er ook voor het gevoel weinig verschil zit in de auto's onderling, of je nu in een 2, 3, 4 of 5 stapt, het ziet er allemaal hetzelfde uit met dezelfde materialen. De enige auto die me beetje het gevoel gaf dat het wat speciaals is, is de iX. Maar die neus hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tortelli schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Stap eens in de nieuwe X3 en voel eens vooraan bij de handgreep aan het deurpaneel. Dat plastic klappert als je het beweegt. Hoort zo.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:05

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand trouwens een tip hoe je voorkom dat je met een digitale sleutel op het gasten profiel kom? In mijn 5 serie heb ik mijn vrouw toegevoegd via haar telefoon.
Ze kan de auto openen, gebruiken etc zonder sleutel. Ideaal als je tijdens vakantie de sleutel een keer kwijt bent. Alleen soms lijkt hij die telefoon eerder te herkennen dan de fysieke sleutel. Alleen ben je dan aangemeld als gast en ben je de radiozenders, stoelinstellingen etc kwijt. Behoorlijk irritant.
Hoe fix je dit?
Pepppie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:57:
[...]

Stap eens in de nieuwe X3 en voel eens vooraan bij de handgreep aan het deurpaneel. Dat plastic klappert als je het beweegt. Hoort zo.. :'(
5 serie die ik heb is ook absoluut niet top. De raamschakelaars zien er niet uit, ventilatie roosters en de bediening ogen goedkoop, gebrek aan de achterruit die niet meer los te openen (“gewichtsbesparing” bij een auto die > 2100kg weegt…) is en zijn er nog wel wat details die absoluut geen vooruit gang zijn en puur te maken hebben met kosten reductie. Kan me goed voorstellen dat het voor G30/G31 bezitters nog veel meer opvalt, vanuit een G21 is het allemaal wel te overleven.
Qua rijgedragen en comfort ben ik heel content met de 550 overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:53
Heeft er iemand hier ervaring met buitenhoezen? Er is heel veel keuze, maar ook veel te twijfelen aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
Wat me bij de G60 vooral tegenviel waren de deurpanelen, veel hard plastic en de opbergvakken zijn niet afgewerkt met tapijt. Was op voor zover ik weet alle vorige 5 series wel zo. Voorkomt schuiven en rammelen van dingen in de vakken. etc. Dat soort afwerkingsdetails maken het verschil tussen een goedkopere auto en een premium auto en dat mis ik er een beetje aan.

Zou me niet verbazen als de facelift vrij ingrijpend wordt. Je ziet ze ook nog steeds maar weinig op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
ewrz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:53:
Wat me bij de G60 vooral tegenviel waren de deurpanelen, veel hard plastic en de opbergvakken zijn niet afgewerkt met tapijt. Was op voor zover ik weet alle vorige 5 series wel zo. Voorkomt schuiven en rammelen van dingen in de vakken. etc. Dat soort afwerkingsdetails maken het verschil tussen een goedkopere auto en een premium auto en dat mis ik er een beetje aan.

Zou me niet verbazen als de facelift vrij ingrijpend wordt. Je ziet ze ook nog steeds maar weinig op de weg.
Hoofdoorzaak daarvan zijn mijns inziens de algeheel inkakkende autoverkopen... (Bron)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-b7NRIKVm_BMuYXwKvKjRXPB9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OgwceMzFBvlsviM4ns5ArRVZ.png?f=fotoalbum_large

Was vorige week ook bij de dealer, maar zou echt niet weten wat ik nog zou willen kopen. De kwaliteit gaat met sprongen achteruit. En dat is dan alleen nog de zichtbare achteruitgang. Steeds meer motordelen worden van kunststof gemaakt. De verklaring is uiteraard gewichtsbesparing en 'milieu', maar men vergeet te melden dat deze onderdelen het eerder opgeven dan hun metalen voorgangers. En dat uiteraard net buiten de garantieperiode. Of elektronica die op de heetste plekken van de motor wordt geplaatst, zodat deze het eerder begeeft. Uiteraard ook buiten de garantieperiode.

En de X3 inderdaad :X . Schaamteloos.

Heb gelukkig nog een X5 50e (helaas LCI) waar schraalhans zich maar kort op mocht vermaken. Resultaat: de helft van de fysieke knoppen zijn verdwenen, geen keyless sensoren meer op de achterportieren en geen mogelijkheid meer om de achterbank vanuit de kofferbak om te klappen. Houd m'n hart vast voor het 'kwaliteitsniveau' van de 'nieuwe' X5.

Maar dit speelt bij alle merken. De lampjes en ledjes werken allemaal prima, maar op al het andere wordt maximaal bezuinigd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
realphoenikx schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:52:
Heeft er iemand hier ervaring met buitenhoezen? Er is heel veel keuze, maar ook veel te twijfelen aan de kwaliteit.
Probleem met een hoes is volgens mij dat je 1. Het vocht "opsluit" als je auto niet kurkdroog is als je hem wegzet. 2. Minuscule zand- en stofdeeltjes i.c.m. een beetje wind (bewegende hoes) opeens schuurmiddel worden voor je lak.

Natuurlijk moet je de voor- en nadelen afwegen. De keuze is snel gemaakt als je een cabrio zonder dakje hebt, of je enige parkeerplek onder een boom met een vogelkolonie is 🐦 💩.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Iemand ervaring met het verversen van ZF 8 HP transmissieolie bij één van de officiële ZF servicepartners (of een andere betrouwbare partij)? Ik word 700 gequote incl. BTW bij een partner, maar ze geven ook aan in 2 uur klaar als ik erop wacht.

De originele ZF kit (olie + filterpan) kost tussen de 200 en 250 euro incl. BTW als ik online zoek. Dat betekent dus een werkplaatstarief van 225 á 250 per uur. Is dit normaal? Misschien een tweemansklus als je het binnen twee uur wilt afronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat zijn normale prijzen, maar je kunt het natuurlijk altijd zelf doen voor die €250,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:19:
Dat zijn normale prijzen, maar je kunt het natuurlijk altijd zelf doen voor die €250,- :)
Ehm...x 2 uur = €500 dus... ;)
Ik dacht dat BMW zelf een uurtarief van rond de 160 rekende. Daar moeten ze dan ook nog de Wifi, bonenkoffie geserveerd door receptioniste, verse jus d'orange, fruit, gevulde koeken, kekke overhemdjes, premium showroom etc. van bekostigen.
Dan vind ik 250 per uur voor een routineklus bij een transmissiespecialist wel aan de hoge kant, maar misschien moet je een PDEng-opleiding hebben om aan mijn automaat te mogen zitten?

En als ze het in twee uur doen door twee man in te zetten, en eentje het in 3.5 uur zou doen, dan begrijp ik het wel natuurlijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Puf op 01-10-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
alexbl69 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:36:
[...]

Hoofdoorzaak daarvan zijn mijns inziens de algeheel inkakkende autoverkopen... (Bron)
[Afbeelding]

Was vorige week ook bij de dealer, maar zou echt niet weten wat ik nog zou willen kopen. De kwaliteit gaat met sprongen achteruit. En dat is dan alleen nog de zichtbare achteruitgang. Steeds meer motordelen worden van kunststof gemaakt. De verklaring is uiteraard gewichtsbesparing en 'milieu', maar men vergeet te melden dat deze onderdelen het eerder opgeven dan hun metalen voorgangers. En dat uiteraard net buiten de garantieperiode. Of elektronica die op de heetste plekken van de motor wordt geplaatst, zodat deze het eerder begeeft. Uiteraard ook buiten de garantieperiode.

En de X3 inderdaad :X . Schaamteloos.

Heb gelukkig nog een X5 50e (helaas LCI) waar schraalhans zich maar kort op mocht vermaken. Resultaat: de helft van de fysieke knoppen zijn verdwenen, geen keyless sensoren meer op de achterportieren en geen mogelijkheid meer om de achterbank vanuit de kofferbak om te klappen. Houd m'n hart vast voor het 'kwaliteitsniveau' van de 'nieuwe' X5.

Maar dit speelt bij alle merken. De lampjes en ledjes werken allemaal prima, maar op al het andere wordt maximaal bezuinigd.
Dat oliefilterhuis is inmiddels een aftermarket aluminium onderdeel voor te krijgen. Een voordeel van BMW, genoeg aftermarket ondersteuning. Maar kwaliteit is inderdaad op veel plaatsen achteruit gegaan.

Als particuliere koper zit ik gelukkig niet vast aan lease. Was wel weer toe aan iets anders dit jaar en heb uiteindelijk besloten weer een G30 te halen ipv iets nieuwers. En ook daar is het een beetje oppassen wat je koopt. In de lease is het prima om er allerlei hightech op te laten zetten, als particulier die buiten de garantie gaat rijden probeer ik meestal juist een zo kaal mogelijke auto te vinden. Geen adaptieve dempers, x-drive of panoramadak. De meerwaarde daar van is voor mij veel te beperkt om het risico op reparaties er aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
ewrz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:11:
[...]

Dat oliefilterhuis is inmiddels een aftermarket aluminium onderdeel voor te krijgen.
Over de pasvorm van de aluminium oliefilterhuizen lees ik gemixte reviews. Met name de bijgeleverde pakkingen schijnen bagger te zijn. Heb jij er zelf ervaring mee?
Enerzijds heb ik wel interesse als (preventieve) vervanging, maar het onderlinge prijsverschil tussen aluminium OFH's is groot en als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat ze allemaal in dezelfde (Chinese?) fabriek worden geproduceerd. Kan natuurlijk dat ik het fout heb en/of dat er veel verschil is in de afwerkingsniveaus (ontbramen, vlakken van de contactgebieden e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewrz
Puf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:26:
[...]

Over de pasvorm van de aluminium oliefilterhuizen lees ik gemixte reviews. Met name de bijgeleverde pakkingen schijnen bagger te zijn. Heb jij er zelf ervaring mee?
Enerzijds heb ik wel interesse als (preventieve) vervanging, maar het onderlinge prijsverschil tussen aluminium OFH's is groot en als ik de foto's bekijk heb ik het idee dat ze allemaal in dezelfde (Chinese?) fabriek worden geproduceerd. Kan natuurlijk dat ik het fout heb en/of dat er veel verschil is in de afwerkingsniveaus (ontbramen, vlakken van de contactgebieden e.d.).
Nog geen persoonlijke ervaring mee. Dezelfde fabriek levert soms verschillende kwaliteiten. Zie dat Üro Parts hem ook aanbied, daar heb ik wel vaker producten van gekocht en tot nu toe goede ervaringen mee.

Veel van die beruchte plastic dingen worden ook wel verbeterd door de jaren heen, de bekende ontploffende expansietank van mijn E46 heb ik 12 jaar geleden vervangen en hij is sindsdien niet meer gaan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM

IQM

iDrive versie of Navigatie versie? Mijn G31 komt ook uit 2021 en heeft -uit mijn hoofd- ik dacht software versie 07/2023. (zal anders morgen even kijken voor je.)
Navigatie heb ik t/m 2025-3. Abonnement is inmiddels afgelopen, volgend jaar maar eens kijken of ik weer een abo ga afsluiten.
Puf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:22:
Ik heb ook wel eens gehoord dat het invoeren van de "lifetime" FSC codes die her en der rondzwerven de updates kan blokkeren.
Lifetime FSC was iets van een vorige navigatieversie (Premium/Next) in de F series. De nieuwere G series navigatie (Bijv. Live) werkt anders.
CreativeS schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:31:
Ik weet alleen niet of de dealer het kan oplossen... als er geen maatregel voor bestaat zegt de computer al snel nee. Maar ze kunnen het er vast wel goed oplossen :)
Oplossen is toch het deel tussen offreren en factureren? Oplossen is meestal wat minder bij de BMW dealer hier in de buurt maar ze zijn een kei in die andere twee!

Deurpanelen afdichten met een bitumenveter doen ze daar ook heel vaak maar het bleef bij mij nooit zitten. Heb het na een paar keer maar zelf gedaan met Shoe Goo Marine. (waterbestendige superlijm. Dat bleek prima te werken.)
En ik vraag mij af of het de computer of BMW AG is die 'nee' zegt. In mijn F11 was de optie Ceramic Controls achteraf in gebouwd met OEM BMW onderdelen maar niet (goed) gecodeerd. De BMW dealer kon dat niet doen maar kwam met een offerte van € 2.400,- voor vervanging van alle ceramic onderdelen door de onderdelen waar de auto mee uit de fabriek gerold was.

[ Voor 34% gewijzigd door IQM op 02-10-2025 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:47
ewrz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:29:
[...]

de bekende ontploffende expansietank van mijn E46 heb ik 12 jaar geleden vervangen en hij is sindsdien niet meer gaan lekken.
Die van mij heeft het 23 jaar volgehouden 8)

Roomba E5 te koop

Pagina: 1 ... 371 372 Laatste