Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 408 409 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:55

IQM

DNN!S schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:24:
Vandaag kreeg ik een reclame van de nieuwe Spider-Man film in iDrive bij het starten van de auto.
Weet nog niet zo goed of ik het leuk vind omdat ik de link snap met de film waar BMW wat auto’s heeft gesponsord of dat ik mij nu zorgen maak dat dit een opstapje is naar vaker reclame op het scherm….
Het moet toch niet gekker worden!!! Het is al vervelend genoeg dat je bijna overal reclame te zien krijgt. Maar het is waarschijnlijk toch een soort proefballonnetje om te kijken wat de reacties zijn. Als een merk de eerste is die het doet krijgen ze kritiek en zullen ze het merken in de verkopen maar als alle andere merken het ook gaan doen zullen ze niet achter blijven.

Het Nederlandse wagenpark wordt al steeds ouder maar de verplichte bemoeizuchtige systemen van de EU ihkv 'veiligheid' en dit soort fratsen helpen bepaald niet mee.
Dan blijven steeds meer mensen zo lang mogelijk in hun ouder wordende auto doorrijden.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
IQM schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:03:
Dan blijven steeds meer mensen zo lang mogelijk in hun ouder wordende auto doorrijden.
BMW G05 X5 xDrive50e: CO2-uitstoot (WLTP) 69 g/km
BMW E90 325i Dynamic Executive: CO2-uitstoot (NEDC) 218 g/km

Lekker oud blijven doorrijden... al kan de X5 M60i er ook wat van hoor ;)

• IQM

IQM

CreativeS schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:23:
BMW G05 X5 xDrive50e: CO2-uitstoot (WLTP) 69 g/km
BMW E90 325i Dynamic Executive: CO2-uitstoot (NEDC) 218 g/km

Lekker oud blijven doorrijden... al kan de X5 M60i er ook wat van hoor ;)
Ik bedoelde meer dat er op het scherm van een G05 ook reclame getoond zou kunnen worden...
Enne, als ik alleen op benzine rijdt komt mijn uitstoot toch ook zeker aan 150 gram per km. Dus inderdaad lekker doorrijden :Y

• CreativeS
  • Niet online
IQM schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:51:
Ik bedoelde meer dat er op het scherm van een G05 ook reclame getoond zou kunnen worden...
Enne, als ik alleen op benzine rijdt komt mijn uitstoot toch ook zeker aan 150 gram per km. Dus inderdaad lekker doorrijden :Y
Ik doelde meer op het feit... dat men doorrijdt met de oude gebakjes... met als inherente consequentie veel meer vervuiling :) Zo'n groot zwaar nieuw kadaver heeft maar een fractie (oké iets meer dan dat) van de uitstoot van een gebakje uit 2005.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:58
CreativeS schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:56:
[...]

Ik doelde meer op het feit... dat men doorrijdt met de oude gebakjes... met als inherente consequentie veel meer vervuiling :) Zo'n groot zwaar nieuw kadaver heeft maar een fractie (oké iets meer dan dat) van de uitstoot van een gebakje uit 2005.
Yep, dat klopt. Maar als nieuwe auto's steeds meer veranderen in rijdende iPad's, met allerhande Big Brother restricties en op de bestuurder gerichte camera's, met nu op de koop toe ook nog ads... dan wordt een youngtimer plotseling een stuk aantrekkelijker. En niet alleen voor de kosten.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• CreativeS
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:02:
[...]

Yep, dat klopt. Maar als nieuwe auto's steeds meer veranderen in rijdende iPad's, met allerhande Big Brother restricties en op de bestuurder gerichte camera's, met nu op de koop toe ook nog ads... dan wordt een youngtimer plotseling een stuk aantrekkelijker. En niet alleen voor de kosten.
Ik heb 2 dagen in een nieuwe 120 gereden als leenauto… kom maar niet te dicht bij de strepen en rij zeker niet 10km/u te hard. Zo blij met mijn redelijk analoge macchina.

• IQM

IQM

CreativeS schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:45:
Ik heb 2 dagen in een nieuwe 120 gereden als leenauto… kom maar niet te dicht bij de strepen en rij zeker niet 10km/u te hard. Zo blij met mijn redelijk analoge macchina.
Breek me de bek niet los. Een G31 heeft nog lang niet alle alle moderne systemen aan boord maar ik zal een paar van mijn irritaties als voorbeeld noemen:
  • Geluiden bij het 'starten' alsof je in een ruimteschip stapt;
  • Waarschuwing voor een 'gemist' rood licht of stop bord (gaat ook wel eens op ander rood licht langs de weg af);
  • Tonen 'suggesties' voor een pauze. Eerst subtiel en later prominent in beeld;
  • Waarschuwing handen aan het stuur houden gaat soms ook onterecht af. Bijv. met koude/droge handen of als je ze op een bepaalde plek hebt en niet beweegt;
  • Active Cruise Control blijft boven een bepaalde snelheid achter een auto op de baan links van je rijden, ook bij geblokte lijn;
  • Waarschuwing voor verkeer op de rechterbaan na inhalen is vaak te gevoelig;
  • Lane departure warning/Side collision warning als je het niet verwacht.
Pagina: 1 ... 408 409 Laatste