Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 414 415 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50

Puf

YakuzA schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:58:
[...]

Na 1x mislukt proberen gebruik ik de POI's niet meer, ik zoek de laatste 5 jaar gewoon via de app het adres van de POI op, en stuur die weer door naar de auto.
Grappig, ik gebruik deze functie juist heel vaak en mis hem nu. Werkte bij mij erg goed. Ik had wel online spraakverwerking aanstaan. Misschien is deze wel verbeterd in de afgelopen vijf jaar. Gaf je wel eerst het commando "online zoeken" voordat je het POI insprak?

Auto starten, wegrijden, en voordatik de wijk uit was de naam van het POI inspreken werkte erg intuïtief en efficiënt.

Nu stuur ik de bestemming als (hopelijk) tijdelijke workaround ook via de app. Op afstand via ConnectedDrive, maar dat kan soms traag zijn, en je moet eerst de ConnectedDrive berichten openen in iDrive om de bestemming over te nemen. Als ik al in de auto zit en mijn telefoon is verbonden via Bluetooth stuur ik de bestemming direct vanuit Google via AAIDrive. Dat is wel instantly en ik hoef niet in het iDrive menu rond te klikken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Puf schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:58:
[...]

Grappig, ik gebruik deze functie juist heel vaak en mis hem nu. Werkte bij mij erg goed. Ik had wel online spraakverwerking aanstaan. Misschien is deze wel verbeterd in de afgelopen vijf jaar. Gaf je wel eerst het commando "online zoeken" voordat je het POI insprak?

Auto starten, wegrijden, en voordatik de wijk uit was de naam van het POI inspreken werkte erg intuïtief en efficiënt.

Nu stuur ik de bestemming als (hopelijk) tijdelijke workaround ook via de app. Op afstand via ConnectedDrive, maar dat kan soms traag zijn, en je moet eerst de ConnectedDrive berichten openen in iDrive om de bestemming over te nemen. Als ik al in de auto zit en mijn telefoon is verbonden via Bluetooth stuur ik de bestemming direct vanuit Google via AAIDrive. Dat is wel instantly en ik hoef niet in het iDrive menu rond te klikken.
Ik gebruikte gewoon het 'Navigeer naar' spraak commando, maar die accepteerde alleen straten/steden invoer. (met de online processing van de connected drive)

Dus mogelijk heb ik gewoon het verkeerde commando geprobeerd toen. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Puf

Puf

Die komt idd erg goed uit de tests. Heel nauwkeurig, maar niet goedkoop. Die nauwkeurigheid is wel een vereiste bij werk dat nauw luistert, zoals cilinderkopbouten of andere zaken in en rondom de motor, of als je echt een professional bent.

Voor 2x per jaar de wielbouten bij de bandenwissel is een dergelijke sleutel mogelijk voor sommigen wat overkill.

Bij AutoWeek kwam GoodYear ook relatief goed uit de test qua prijs/kwaliteit. Voor wielbouten (luistert minder nauw) voor mij persoonlijk ruim voldoende.

Hou er wel rekening mee dat je voor zaken als het oliefilter en aftapplug vaak een "fijnere" momentsleutel nodig zult hebben. Er zijn maar mijn weten geen momentsleutels met een dusdanig breed bereik dat je zowel wielbouten/onderstelcomponenten (140Nm of meer) als kunststof OFH doppen of bouten in zacht aluminium (25Nm) goed op moment kunt aandraaien. Daar heb je dus twee sleutels voor nodig.

https://www.autoweek.nl/banden/test-draaimomentsleutels-tussen-e30-en-e290/

• Puf

Puf

YakuzA schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:12:
[...]

Ik gebruikte gewoon het 'Navigeer naar' spraak commando, maar die accepteerde alleen straten/steden invoer. (met de online processing van de connected drive)

Dus mogelijk heb ik gewoon het verkeerde commando geprobeerd toen. :+
Root cause identified... 5 jaar na dato. :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Puf schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:20:
[...]

Root cause identified... 5 jaar na dato. :)
Lol ja, 5 jaar geen spraak assisted POI invoer gebruikt hierdoor omdat ik dacht dat het ruk was. :+

Wat is het hele commando om op een POI te zoeken?
Dan probeer ik zo in de auto even naar de efteling te navigeren oid :P

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 25-09-2026 17:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:47

Tylen

Neem mij niet te serieus

YakuzA schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:22:
[...]

Lol ja, 5 jaar geen spraak assisted POI invoer gebruikt hierdoor omdat ik dacht dat het ruk was. :+

Wat is het hele commando om op een POI te zoeken?
Dan probeer ik zo in de auto even naar de efteling te navigeren oid :P
Idd @Puf wat is het exacte commando wat je roept?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Puf

Puf

@YakuzA @Tylen

Helaas... Er is een BMW Connecteddrive storing, dus het werkt tijdelijk niet (zie mijn eerdere post met mail van BMW klantenservice). Ik heb trouwens een F30 met iDrive 6. Mogelijk werkt het op andere modellen nog wel...

In betere tijden werkte het als volgt:
  1. Druk op blabla knop op stuur
  2. Zeg "online zoeken"
  3. Auto zegt "online zoeken, spreek het gewenste POI"
  4. Jij zegt "Efteling"
  5. Auto navigeert naar Efteling.
Als je bijvoorbeeld "Albert Heijn" of "supermarkt" zegt krijg je een lijstje van AH's of supermarkten met de afstanden erbij en kun je er eentje kiezen.

Overigens heb je hier wel een actief ConnectedDrive abonnement voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Puf op 25-09-2026 17:59 ]

Pagina: 1 ... 414 415 Laatste