Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:25
Wel apart die connectie, mijn M135i uit 2015 heeft gewoon 4g. Ook voor het updaten van de kaart.. ik kan mij niet voorstellen dat dat over een 2g lijn zou moeten gaan lopen :+

• Probub
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:59
Herstarten heeft geholpen!
_Arthur schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Geen idee. Bij mij herstart ie automatisch na ~5 seconden op "no signal" te hebben gestaan.

• Matadores
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13:47
Ik ben nog even achter een tip van iemand nagegaan. In het automenu kun je je soort connectie checken. Bij mij staat er LTE verbinding. Heb het opgezocht en dat komt overeen met 4G verbinding.

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:10
Matadores schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:44:
Ik ben nog even achter een tip van iemand nagegaan. In het automenu kun je je soort connectie checken. Bij mij staat er LTE verbinding. Heb het opgezocht en dat komt overeen met 4G verbinding.
Hmmm kun je kort aangeven waar dat te vinden is? ben wel benieuwd?

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:34

Eagle Creek

Breathing security

--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:43:
Volgens mij kan de dealer bij BMW coulance aanvragen, maar dan wel vooraf aan de reparatie.

Vorige week zijn bij mijn 4 de motoren van de elektrische achterklep vervangen, volledig onder coulance van BMW. Nu had ik ook nog garantie van de leverande dealer op de gebruikte auto, maar de dealer gaf duidelijk aan dat hij het nog bij BMW zelf geclaimd had.

Als de factuur er al is, zou ik geen coulance meer verwachten.

Over de discussie dat BMW nu via 2G gaat loopt een petitie:

https://secure.avaaz.org/...w_connecteddrive_naar_4g/

Weet niet of het helpt, maar zelf maar even getekend.
Blijbaar is er in de US hetzelfde gebeurt, en daar heeft BMW wel alles aan moeten passen naar 4G.
Het lijkt me dat de SOS functie onder 2G net zo goed werkt als onder 3G?

Allerhande content downloaden zoals Spotify en kaarten is natuurlijk een ander verhaal...

[Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 10-02-2020 14:46]

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:41

TommieW

Numa numa.

--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:43:
Volgens mij kan de dealer bij BMW coulance aanvragen, maar dan wel vooraf aan de reparatie.

Vorige week zijn bij mijn 4 de motoren van de elektrische achterklep vervangen, volledig onder coulance van BMW. Nu had ik ook nog garantie van de leverande dealer op de gebruikte auto, maar de dealer gaf duidelijk aan dat hij het nog bij BMW zelf geclaimd had.

Als de factuur er al is, zou ik geen coulance meer verwachten.

[...]
Bedankt voor je reactie! Dan is 't gewoon niet anders.

Ik moet wel zeggen dat ik een steeds minder hoge pet op heb van de betrouwbaarheid van BMW's, als ik om mij heen kijk. Het zijn prachtige auto's, dat wel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• --MP--
TommieW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dan is 't gewoon niet anders.

Ik moet wel zeggen dat ik een steeds minder hoge pet op heb van de betrouwbaarheid van BMW's, als ik om mij heen kijk. Het zijn prachtige auto's, dat wel.
Mijn E90 heb ik van 54.000 tot 162.000 gereden zonder problemen. Enige buiten normaal onderhoud waren de koplamp sproeiers die open bleven staan en een touwtje van de tankdop dat afknapte.

Dus dat was echt een dikke prima.

Nu in de eerste 2 weken van de 4 serie al een garantie geval, dus we gaan het zien.. :+

• elmerblues
  • Laatst online: 09:33
--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:14:
[...]
Nu in de eerste 2 weken van de 4 serie al een garantie geval, dus we gaan het zien.. :+
Die hefcilinders van de achterklep zijn een bekend zwak punt. Mijn 4 moet er ook voor terug naar de garage, ze maken herrie, en dat voor een auto van anderhalf jaar oud. Verder zijn het redelijk probleemloze auto's voor zover ik weet, hoewel de N20 motor van voor de LCI wel wat specifieke zwakkke punten kent.
TommieW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:08:
[...]
Er zit ook steeds meer op en aan natuurlijk, dus procentueel ook meer kans op problemen.

Maar eerlijk is eerlijk, ook ik maak mij wel enigzins zorgen sinds ik een monteur ('Car Wizard') op youtube huidige BMW's als 'ridiculously complex' hoorde omschrijven (en er dus ook het liefst niet aan sleutelt). Een andere monteur ('BMW doctor') op YT wil niet eens privé BMW rijden vanwege alle -mogelijke- problemen.

Dit zijn trouwens niet de minste monteurs, allen op profi basis dagelijks bezig met auto's. Nu kan ik gelukkig een hoop zelf maar toch....

[Voor 4% gewijzigd door elmerblues op 10-02-2020 15:47]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• --MP--
elmerblues schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:41:
[...]

hoewel de N20 motor van voor de LCI wel wat specifieke zwakke punten kent.
N55 O-) O-)
elmerblues schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Er zit ook steeds meer op en aan natuurlijk, dus procentueel ook meer kans op problemen.

Maar eerlijk is eerlijk, ook ik maak mij wel enigzins zorgen sinds ik een monteur ('Car Wizard') op youtube huidige BMW's als 'ridiculously complex' hoorde omschrijven (en er dus ook het liefst niet aan sleutelt). Een andere monteur ('BMW doctor') op YT wil niet eens privé BMW rijden vanwege alle -mogelijke- problemen.

Dit zijn trouwens niet de minste monteurs, allen op profi basis dagelijks bezig met auto's. Nu kan ik gelukkig een hoop zelf maar toch....
Is niet alleen een BMW probleem, auto's zijn en worden gewoon belachelijk complex.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:16
TommieW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:20:
Mijn (geliefde) F20 116i met N13 hield vrijdag twee keer bij hard optrekken in. Ik vroeg me af of dit gewoon de traction control was, dus op de snelweg WOT gegeven in z'n 4. Meteen een missende cilinder die niet meer tot leven te wekken was (ook niet met laten afkoelen enzo).

Auto naar de garage gestrompeld. Ze hebben nu alle vier de bobines en bougies vervangen. Het schijnt vaak voor te komen dat als er een bobine heen is, dat de anderen snel volgen. Dat bij een auto met slechts 72.000 op de teller en 5 jaar oud, lijkt me wel redelijk vroeg.

Totaalbedrag is 564 euro. Auw. :'(
Ik vraag me af of hier nog een stukje coulance bij kan komen, of dat het gewoon "deal with it" is.
Ik vind €200 arbeid wel fors. Laatst ook vervangen bij het n13 blok van mijn vriendin. 350 euro kosten de onderdelen zonder korting.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Ik vind €200 arbeid wel fors. Laatst ook vervangen bij het n13 blok van mijn vriendin. 350 euro kosten de onderdelen zonder korting.
Thanks! Er zat ook diagnose en een liter olie bij (wat ik merkwaardig vind aangezien iDrive zei dat hij half vol was vrijdag). Morgen even kijken hoe ze tot die prijs zijn gekomen.

Bij welke kilometerstand was dat? Preventief of ook naar aanleiding van problemen?

---------------------------

Wat betrouwbaarheid betreft: zowel m'n moeder's E90 325i (114k km) en m'n vaders E92 335i (ca. 60k km) hebben ook last van overslaande verbranding af en toe. Dat is best onhandig op de Stellvio pas. :+)

[Voor 18% gewijzigd door TommieW op 10-02-2020 18:16]

Xiaomi Mi 9T Pro

• Morpheusk
TommieW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:10:
[...]

Thanks! Er zat ook diagnose en een liter olie bij (wat ik merkwaardig vind aangezien iDrive zei dat hij half vol was vrijdag). Morgen even kijken hoe ze tot die prijs zijn gekomen.

Bij welke kilometerstand was dat? Preventief of ook naar aanleiding van problemen?

---------------------------

Wat betrouwbaarheid betreft: zowel m'n moeder's E90 325i (114k km) en m'n vaders E92 335i (ca. 60k km) hebben ook last van overslaande verbranding af en toe. Dat is best onhandig op de Stellvio pas. :+)
Bij 150k kilometers, eigenlijk hadden de bougies vervangen moeten worden bij 120k km maar is niet gebeurd door de onderhoudende dealer 8)7 Dus ja op een zondag bokken bij gas geven, zelf even uitgelezen en daarbij gaf cylinder 1 problemen. Bougies nagekeken, kats versleten. Toen die zondag voor de zekerheid een andere bougie en bobine geplaatst. En 4 nieuwe bougies en bobines besteld.

De bougies moeten ook wel rond iedere 60k vervangen worden. Dus wellicht is dat niet gebeurd bij je ouders auto?

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Bij 150k kilometers, eigenlijk hadden de bougies vervangen moeten worden bij 120k km maar is niet gebeurd door de onderhoudende dealer 8)7 Dus ja op een zondag bokken bij gas geven, zelf even uitgelezen en daarbij gaf cylinder 1 problemen. Bougies nagekeken, kats versleten. Toen die zondag voor de zekerheid een andere bougie en bobine geplaatst. En 4 nieuwe bougies en bobines besteld.

De bougies moeten ook wel rond iedere 60k vervangen worden. Dus wellicht is dat niet gebeurd bij je ouders auto?
Bij zo'n kilometerstand is het inderdaad wel te verwachten. Ik heb het ze eens getipt. Zou wel interessant zijn als dat het probleem is! Ik wist niet dat ze iedere 60k vervangen moesten worden.

Xiaomi Mi 9T Pro

• Morpheusk
TommieW schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:50:
[...]

Bij zo'n kilometerstand is het inderdaad wel te verwachten. Ik heb het ze eens getipt. Zou wel interessant zijn als dat het probleem is! Ik wist niet dat ze iedere 60k vervangen moesten worden.
Als de auto’s dealer onderhouden zijn kan je het wel checken in je idrive.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:43

Snake

Los Angeles, CA, USA

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Als de auto’s dealer onderhouden zijn kan je het wel checken in je idrive.
***members only***
Wat als de dealer het niet in de iDrive zet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Morpheusk
Snake schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:12:
[...]

Wat als de dealer het niet in de iDrive zet?
Dan staat de historie niet in je auto.

• Matadores
  • Laatst online: 13:47
--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Hmmm kun je kort aangeven waar dat te vinden is? ben wel benieuwd?
Ik heb de Navigatie Professional, dus met breed scherm in m'n 1 serie. Als ik in het menu naar "connected drive" ga en dan omlaag scroll naar "App Support" zie ik een button "controle starten" oplichten. Wanneer dit gereed is dan zie ik een statusrappport tevoorschijn komen. Hierin zie ik dat er een dataverbinding is met "LTE". Dit komt overeen met 4G.

• Stancke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
Matadores schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:35:
[...]

Ik heb de Navigatie Professional, dus met breed scherm in m'n 1 serie. Als ik in het menu naar "connected drive" ga en dan omlaag scroll naar "App Support" zie ik een button "controle starten" oplichten. Wanneer dit gereed is dan zie ik een statusrappport tevoorschijn komen. Hierin zie ik dat er een dataverbinding is met "LTE". Dit komt overeen met 4G.
Is pas vanaf iD6 dacht ik. Niet mogelijk om het op die manier te checken bij oudere versies.

• --MP--
Matadores schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:35:
[...]

Ah, de optie app support ontbreekt bij mijn 2015 4 serie...

Toch bedankt voor het nazoeken.

[Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 10-02-2020 21:33]

• Stancke
--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Ah, de optie app support ontbreekt bij mijn 2015 4 serie...

Toch bedankt voor het nazoeken.
Stuur eens chassisnummer in PM. Zal wel terug te vinden zijn in de interne systemen denk ik. Zal morgen dan eens nakijken.

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC : Martin Patrick [NL]

Mijn bmw online werkt al drie dagen niet meer. Volgens bmw een gevolg van een landelijke storing. Ze werken er aan....

In de tussentijd deze suggestie van bmw:
Ga in het hoofdmenu van uw BMW naar de optie BMW ConnectedDrive. Zodra u zich in dit menu bevindt drukt u op de fysieke knop Option (rechtsonder bij de iDrive controller). Uw BMW toont nu een submenu waarin u de optie BMW Diensten actualiseren/updaten kunt selecteren. Er vindt nu een gegevensoverdracht plaats en u kunt na het verwerken van de data de opdracht bevestigen. Wij adviseren u om de auto vervolgens uit te schakelen en minimaal 30 minuten te laten staan. Na deze periode treedt de slaapstand in en weten wij zeker dat de update zijn werk heeft gedaan.

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:59
Stancke schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:18:
[...]

320i motorisatie (Harman/Kardon, LED met uitgebreide functies, Parking Assistant Pack etc.). Goed, binnen 6 weken komt er weer iets anders dus lig er allemaal niet meer wakker van. Alles went...
Wat me opvalt bij de nieuwe 3 series is dat de typische dagrijverlichting van BMW vervangen lijkt te zijn door twee kleine led stripjes per koplamp, zoals ook bij die van jou te zien is. Jammer. Of heb je bij duurdere koplamp andere drl?

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:20
zunrob schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Wat me opvalt bij de nieuwe 3 series is dat de typische dagrijverlichting van BMW vervangen lijkt te zijn door twee kleine led stripjes per koplamp, zoals ook bij die van jou te zien is. Jammer. Of heb je bij duurdere koplamp andere drl?
Ik weet niet hoe het voor de andere BMW's is, maar de G2x heeft inderdaad drie type koplampen, waarbij de DRL verschillend is uitgevoerd. De angel eyes zijn sowieso passé. LED (standaard), Adaptieve LED (standaard bij High Executive) en Laser (altijd optie).

Is een keer eerder aan bod geweest in dit topic, zie voor een vergelijk met plaatjes deze link. De witte BMW onderaan heeft de standaard uitvoering. De laser optie heeft de dubbele haken en de adapatieve led heeft de dubbele stripjes..

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik weet niet hoe het voor de andere BMW's is, maar de G2x heeft inderdaad drie type koplampen, waarbij de DRL verschillend is uitgevoerd. De angel eyes zijn sowieso passé. LED (standaard), Adaptieve LED (standaard bij High Executive) en Laser (altijd optie).

Is een keer eerder aan bod geweest in dit topic, zie voor een vergelijk met plaatjes deze link. De witte BMW onderaan heeft de standaard uitvoering. De laser optie heeft de dubbele haken en de adapatieve led heeft de dubbele stripjes..
Dit ja, de 3 serie heeft altijd een basis koplamp gehad die bij merendeel van de mensen buiten de smaak vielen (halogeen vs xenon, xenon vs bi-xenon AE, xenon met ledjes vs bi-xenon met AE, led met ledjes vs led met AE). Naar mijn mening zouden ze dat basis auto gewoon iets duurder moeten maken, zoals bij de 5 gebeurd is.

• Stancke
[...]

LED (standaard), Adaptieve LED (standaard bij High Executive) en Laser (altijd optie).
Als ik even mag kommaneu*en, "Adaptive LED" bestaat niet op G20/G21. Het gaat over "LED's met uitgebreide functies" dus GEEN adaptieve LED koplampen zoals mensen het kennen vanop de 5-reeks.

Adaptive LED's bestaan niet, ook niet met de Laserlights.

• JanHenk
Je hebt gelijk. Zo staat het inderdaad in de brochures... Wat zijn die uitgebreide functies eigenlijk?

• Stancke
JanHenk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:59:
Je hebt gelijk. Zo staat het inderdaad in de brochures... Wat zijn die uitgebreide functies eigenlijk?
De hoekverlichting die in LED is (door het LED licht te projecteren in een kleine spiegel aan de zijkant van de koplamp). De hoekverlichting is bij velen een halogeen mistlamp die geactiveerd wordt.

(It's in the detailzzzz you know :+ )

[Voor 3% gewijzigd door Stancke op 13-02-2020 15:25]

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:43
ReneDx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:01:
[...]

Dit ja, de 3 serie heeft altijd een basis koplamp gehad die bij merendeel van de mensen buiten de smaak vielen (halogeen vs xenon, xenon vs bi-xenon AE, xenon met ledjes vs bi-xenon met AE, led met ledjes vs led met AE). Naar mijn mening zouden ze dat basis auto gewoon iets duurder moeten maken, zoals bij de 5 gebeurd is.
Nog duurder maken dan dat ie nu al is? :P

Je kunt ook als BMW gewoon een keer afwijken van wat standaard is en niet altijd maar de schraalste versie als basis aanbieden, maar goed dat is een discussie waar je volgens mij nooit uit gaat komen en die hier al is gevoerd ook denk ik haha.

• --MP--
Stancke schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:25:
[...]

De hoekverlichting die in LED is (door het LED licht te projecteren in een kleine spiegel aan de zijkant van de koplamp). De hoekverlichting is bij velen een halogeen mistlamp die geactiveerd wordt.

(It's in the detailzzzz you know :+ )
Dus niet meesturend zoals in nu op mijn 4 serie heb? Dan zou je naar de laser variant moeten?

*maakt vast aantekening voor over een paar jaar :*)

• Stancke
--MP-- schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Dus niet meesturend zoals in nu op mijn 4 serie heb? Dan zou je naar de laser variant moeten?

*maakt vast aantekening voor over een paar jaar :*)
Niet meesturend, inderdaad. Zelfs niet met de optionele Laserlights dus ze zullen nooit meedraaien :)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Adaptive LED stuurt ook mee!

• Stancke
Ja, dat klopt. (Zie dat m'n bericht niet volledig was). Diegene op je huidige 4-reeks draaien mee maar de Laserlights op je "nieuwe wagen" draaien ook niet mee.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:12
Gebruikt iemand hier het adaptieve grootlicht wel eens?

Zat standaard op m'n G32 dus heb het nu ook. Mijn ervaring is dat tegenliggers nog veelvuldig met de lampen knipperen en dat het telkens aan- en uitschakelen van (delen van) het grootlicht niet altijd even rustgevend is :).

iRacing Profiel

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:13:

Zat standaard op m'n G32 dus heb het nu ook. Mijn ervaring is dat tegenliggers nog veelvuldig met de lampen knipperen en dat het telkens aan- en uitschakelen van (delen van) het grootlicht niet altijd even rustgevend is :).
In de randstad zijn er weinig plekken waar het actief wordt, maar op landweggetjes in Duitsland is het heerlijk. Op de Autobahn is het meer een gimmick, maar ach, wel leuk entertainment voor de passagiers :p
Dat tegenliggers zich eraan storen heb ik nog nooit gehad.

DUT Racing

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb het aangezet op mijne (staat standaard af in de USA)...

Ik vind het enorm goed werken, vooral als iemand op je af rijdt en de lichten 'openen' letterlijk op.

SOMS mist de auto een andere auto, en dan knipperen die.

Denk eraan: je kan heel rap het systeem uitzetten door te 'trekken' aan de 'stalk' (hoe heet dat in het Nederlands?)

Eigelijk dezelfde beweging als je zou doen om te knipperen naar iemand zet het systeem ineens uit.

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:29

Korakal

Powered by Apple

Ik heb het sinds ik mijn auto heb ontvangen aan staan en het werkt heel relaxed (woon in de kop van Noord Holland maar rij dagelijks door de randstad). Gezien de bak licht die eraf komt zou ik reacties verwachten, maar heb nog geen enkele knipper gehad :o

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:44
Snake schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Denk eraan: je kan heel rap het systeem uitzetten door te 'trekken' aan de 'stalk' (hoe heet dat in het Nederlands?)
Volgens mij officieel een stuurkolomschakelaar of combischakelaar, maar dat gebruikt niemand.
Hendel wordt veel gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door m.lammers op 14-02-2020 07:56]

• Pannencouque
  • Laatst online: 01-04 09:29
Stancke schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:03:
Ondertussen mijn nieuwe in ontvangst genomen.

Zelf zou ik hem zo niet configureren (te zwart) maar een gegeven paard...

Ik vind 't wel een tof ding. Vooral omdat er aan de binnenkant wel voldoende kleur zit. Hij mist wel een panoramadak zo te zien.
--MP-- schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:14:
[...]

Mijn E90 heb ik van 54.000 tot 162.000 gereden zonder problemen. Enige buiten normaal onderhoud waren de koplamp sproeiers die open bleven staan en een touwtje van de tankdop dat afknapte.
Maar de E90 was nog een 'ouder' model met iets minder technologie en elektronica erin. Die hoefde nog wat minder kunstgrepen uit te halen ivm emissie-eisen en uitgeknepen marges. Heb ik het idee. Mijn E91 deed het bij vier ton ook nog prima. Eén keer een kapotte sensor gehad, verder nul problemen. Die rijdt nu nog net zo tof rondjes in het oostblok,.
ReneDx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:01:
[...]

De F10 is ook gewoon geleverd met halogeen en stoffen bekleding. Weet niet of dat met de G30 ook zo is, maar het is niet zo dat een 5 per definitie dikker aangekleed is voor een hoger basisbedrag.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-03 19:48
Snake schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb het aangezet op mijne (staat standaard af in de USA)...

Ik vind het enorm goed werken, vooral als iemand op je af rijdt en de lichten 'openen' letterlijk op.

SOMS mist de auto een andere auto, en dan knipperen die.

Eigelijk dezelfde beweging als je zou doen om te knipperen naar iemand zet het systeem ineens uit.
Als soms al mensen knipperen dan ga er maar vanuit dat je eens zoveel mensen toch nog hindert maar dan te kort voor die mensen om te gaan knipperen. Ik ben geen voorstander van dit soort technieken omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn in veel situaties. Op een 80-weg waar de rijbanen tegen elkaar aan liggen zal het vast wel aardig werken. Maar op snelwegen met hoogteverschillen tussen de rijbanen of een vangrail die die licht/zicht deels blokkeert of als een voorganger werkt het niet goed genoeg. Soms voor maar een halve seconde maar het is voldoende om je even te verblinden.

Voor landweggetjes in de nacht prima maar wanneer de verkeersintensiteit maar iets toeneemt moet je het gewoon niet gebruiken imo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:22

Ik heb adaptive LED op mijn F11 zitten, weet niet zeker of dat exact hetzelfde is maar die heeft dacht ik 8 zones links en rechts en krijg nooit grootlicht van andere weggebruikers. Vind het altijd wel een machtig systeem om heel de berm te verlichten tot 3 auto's voor me zonder dat ik iemand verblind :).

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:12
Dan zal het wel aan de specifieke wegen liggen waar ik rijd :) .

Op de snelweg gebruik ik het sowieso nooit, rest enkel 80km wegen of 100km wegen in Duitsland.

Daarbij wel de opmerking dat grootlicht op de Nederlandse wegen mijns inziens vaak niet eens nodig is, onze wegen zijn uitstekend verlicht. Zeker op de plekken waar dat nodig is (kruispunten). Dan is in Duitsland wel anders. Daar is grootlicht op de provinciale wegen een must om veilig te kunnen rijden.

iRacing Profiel

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:23

GforceNL

Out of memory....

Ik gebruikt groot licht assistent regelmatig hier op de donkere weggetjes in Brabant, op 2 jaar tijd misschien 1x gehad dat er een andere weggebruiker naar me seinde. (4 serie LCI 2017)

<Zinloze tekst hier>

• la_fusion
Zelf wel eens de automatisch grootlicht functie gebruikt (F20 LCI) en in mijn geval is dat dus alleen aan/uit en niet specifieke gedeeltes die aan/uit gaan afhankelijk van wat er gezien wordt. Ik vond het prima werken in de zin dat hij ruim op tijd het grootlicht uitschakelde maar dat deed hij ook bij de reflecties van verkeersborden.. naar mijn idee dus te gevoelig en ik moest daarnaast de verlichting op automatisch zetten terwijl ik altijd de verlichting aan heb staan.

• Typhone
Ik heb die 'A' altijd aanstaan bij mijn verlichting. Check hier even twee foto's van de Duitse Autobahn begin januari toen mijn vriendin even reed. Heb even wat foto's gemaakt waarom ik die functie te allen tijde nuttig vind:

https://tweakers.net/ext/f/K1SZ40l6x5knC9EDaPxrSGkS/full.jpg

Dat groene lamp symbooltje met die A erin zorgt ervoor dat de adaptive LED aanstaat.

https://tweakers.net/ext/f/wMEeOwzVzQWgh4VDpIGd6EdP/full.jpg

Daarmee heb je gewoon ruim 500+m zicht. Met name op hoge snelheid (in de nacht rij ik nooit onder de 230) vind ik dat zeer rustgevend.

@la_fusion
Die gevoeligheid kun je laten coderen volgens mij ;).

[Voor 17% gewijzigd door Typhone op 14-02-2020 13:13]

• --MP--
Stancke schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:44:
[...]

Niet meesturend, inderdaad. Zelfs niet met de optionele Laserlights dus ze zullen nooit meedraaien :)
Huilen.... Ben benieuwd of dat op de nieuwe 4 wel beschikbaar word. Blijft toch een prettige optie echt meesturende koplampen.

Zorgen voor later, voorlopig genieten van de 4...

Vandaag getankt met een verbruik van 1 op 9,02. Dat is het beste tot nu toe.
Blijft toch huilen hoor... maar verder geniet ik er wel velke meter van.

Rij inmiddels wel bijna altijd in de sportstand op chassis (dus motor normaal). Aangezien ik de variabele sport steering in comfort echt veel te vaag vind. 't kan dan wel een Audi zijn...

[Voor 17% gewijzigd door --MP-- op 14-02-2020 19:54]

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:43
Vandaag voor een ping-pongbal-achtig geluid aan de bestuurderskant bij de dealer geweest......bleken er twee muntjes in het rooster onder de stoel geschoven te zijn (waar ik niet bij kon).

Ik ben weer blij.....als ik ergens niet tegen kan zijn het kraakjes, piepjes en onverklaarbare geluidjes.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Stancke schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:44:
[...]

Ik (mijn G20) heb meedraaiende verlichting in de bochten. En geen laser, wel "adaptive"/ included in high exec.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Huilen.... Ben benieuwd of dat op de nieuwe 4 wel beschikbaar word. Blijft toch een prettige optie echt meesturende koplampen.

Zorgen voor later, voorlopig genieten van de 4...

Vandaag getankt met een verbruik van 1 op 9,02. Dat is het beste tot nu toe.
Blijft toch huilen hoor... maar verder geniet ik er wel velke meter van.

Rij inmiddels wel bijna altijd in de sportstand op chassis (dus motor normaal). Aangezien ik de variabele sport steering in comfort echt veel te vaag vind. 't kan dan wel een Audi zijn...
Welke motor in die 4 serie? Moet toch een 6-cylinder zijn? Mijn 6 cylinder doet tussen de 1 op 5 (stad) en 1 op 11.9 autostrade.

• --MP--
Beam87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:00:
Vandaag voor een ping-pongbal-achtig geluid aan de bestuurderskant bij de dealer geweest......bleken er twee muntjes in het rooster onder de stoel geschoven te zijn (waar ik niet bij kon).

Ik ben weer blij.....als ik ergens niet tegen kan zijn het kraakjes, piepjes en onverklaarbare geluidjes.
Nog winst gemaakt op je rammel ook... :P
Snake schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Welke motor in die 4 serie? Moet toch een 6-cylinder zijn? Mijn 6 cylinder doet tussen de 1 op 5 (stad) en 1 op 11.9 autostrade.
435i X drive N55... Snelweg word het eigenlijk niet veel beter van, volgens de eco-pro meter loopt hij maar 1 op 10 bij 150kmh.

[Voor 29% gewijzigd door --MP-- op 14-02-2020 22:28]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Nog winst gemaakt op je rammel ook... :P

[...]

435i X drive N55... Snelweg word het eigenlijk niet veel beter van, volgens de eco-pro meter loopt hij maar 1 op 10 bij 150kmh.
Die 1 op 11.9 is gemeten op 128km/h (80mph). Veel harder durf ik niet hier, heb geen anti-laser.

• zunrob
[...]

Duidelijk! Ik vind de DRL van de laser het meest typisch BMW, vind de adaptieve toch wat anoniem...

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:17
Iemand al een linkje naar zwarte vinyl stickers voor sideskirts van de F40?

• zunrob
Onze 218i Active Tourer heeft van die actieve shutters achter de nieren en ook lager achter de bumper. Nu valt me op dat de onderste soms open zijn en soms gesloten als de auto geparkeerd is. Hoe werkt dit? Wanneer zijn ze open en wanneer dicht? Nu met de harde wind mogen ze wat mij betreft gesloten zijn zodat er geen rotzooi in komt...

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Gisteren even bij een detailer redelijk in de buurt geweest. Gewoon even kijken wat voor persoon het was en hoe hij het aanpakt. Heb er wel vertouwen in dus over een maandje ofzo komen hier foto's van een glimmende oude BMW :Y)

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:10

duderuud

Sliden is koel

Vorige week die driftcursus gehad, super gaaf om te doen!

In het begin ging het nou niet helemaal goed...en ja, die dag was de storm ;)

Met wat oefening ging het een stuk beter...

[Voor 109% gewijzigd door duderuud op 16-02-2020 12:53]

Motor-Forum.nl

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

duderuud schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:45:

[YouTube: Driftcursus Lelystad 09-02-'20]

Oe oe dat ziet eruit als dikke fun.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Nu online
@duderuud Nice! Zelf ook gedaan enkele jaren geleden @ Zandvoort!

Valt toch aardig tegen in praktijk, maar kan het absoluut iedereen aanbevelen. Al is het om gevoel / “ervaring” te krijgen wat te doen als de auto onverwachts uitbreekt.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Het is een prachtig gevoel als je de auto volledig onder controle hebt. en inderdaad, het kan ook helpen op de openbare weg, de schrikreactie zou dan minder moeten zijn. (En bewust proberen kan natuurlijk ook ;) )

Op Zandvoort ben ik jaren geleden eens meegewerkt met een vriend van me, lijkt me ook super tof om het daar te doen.

Ga me ook inschrijven voor de gevorderden cursus, nu al zin in.

Motor-Forum.nl

• Stancke
zunrob schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:08:
Onze 218i Active Tourer heeft van die actieve shutters achter de nieren en ook lager achter de bumper. Nu valt me op dat de onderste soms open zijn en soms gesloten als de auto geparkeerd is. Hoe werkt dit? Wanneer zijn ze open en wanneer dicht? Nu met de harde wind mogen ze wat mij betreft gesloten zijn zodat er geen rotzooi in komt...
Valt niet echt een vaste procedure in op te maken. De fan is wel gekend om nogal hard te blazen met bijhorende open of dichte shutters. Niet van wakker liggen, de wagen zal het wel beter weten wanneer wel of niet de shutters open te zetten.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:50
Stancke schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:54:
[...]

Valt niet echt een vaste procedure in op te maken. De fan is wel gekend om nogal hard te blazen met bijhorende open of dichte shutters. Niet van wakker liggen, de wagen zal het wel beter weten wanneer wel of niet de shutters open te zetten.
Airco aan een (relatief) koude motor zou een geval zijn wanneer je fan aan maar shutters dicht zou willen hebben. Ongetwijfeld zijn er nog andere gevallen waar dit ook wenselijk is.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zunrob schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:08:
Het is geen deurtje tegen de rotzooi natuurlijk - alle auto's met open grill (ergo: 99%) krijgen hier wel eens rotzooi in. Shutters dicht is beter voor aerodynamica en helpt temperatuur te regelen. Dus om de motor snel op temperatuur te krijgen blijven ze dicht, om weer af te laten koelen gaan ze open. Heb je hard gereden, blijven ze open.

Met shutters dicht blijft de motor veel langer warm.

• zunrob
Logische reacties allemaal met betrekking tot de shutters, dank. Het verbaasde me vooral dat de onderste open gaat staan, ook na een rustige (of korte) rit. En soms dus gesloten is. Dat maakt mij nieuwsgierig naar de logica erachter.

Om de motor warm te houden zou ik juist verwachten dat ie ze dus ook dicht laat na een relatief rustige rit, maar dat is niet altijd het geval.

[Voor 23% gewijzigd door zunrob op 16-02-2020 22:06]

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:35

Toff

FP ProMod
Heb dit een aantal jaren terug op Zandvoort gedaan, maar toen had de 1-serie nog achterwielaandrijving.
Kan je sowieso wel driften met voorwielaandrijving?

Wat me wel een beetje tegenviel was dat de achterbanden standaard spekglad waren, waar de voorbanden normaal profiel hadden (en dat die instructeur steeds stiekem aan de handrem trok, als ik dacht dat ik de slip had opgevangen...).

Vroeger, toen het nog weleens sneeuwde, kon je op een verlaten parkeerterrein prima oefenen, maar tegenwoordig is zo'n cursus de enige mogelijkheid. Zou verplicht moeten zijn.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Toff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:20:
[...]

Vroeger, toen het nog weleens sneeuwde, kon je op een verlaten parkeerterrein prima oefenen, maar tegenwoordig is zo'n cursus de enige mogelijkheid. Zou verplicht moeten zijn.
Wut :+?

Een driftcursus of een slipcursus? Want dat is wel wat anders :Y).

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

duderuud schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:03:
Het is een prachtig gevoel als je de auto volledig onder controle hebt. en inderdaad, het kan ook helpen op de openbare weg, de schrikreactie zou dan minder moeten zijn. (En bewust proberen kan natuurlijk ook ;) )

Op Zandvoort ben ik jaren geleden eens meegewerkt met een vriend van me, lijkt me ook super tof om het daar te doen.

Ga me ook inschrijven voor de gevorderden cursus, nu al zin in.
Is dit je eigen auto of die van hun?

(Ik zou het dan wel weer met mijn eigen auto willen doen)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Toff

Toff

FP ProMod
Eagle Creek schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Wut :+?

Een driftcursus of een slipcursus? Want dat is wel wat anders :Y).
Het was voor mij een hele dag, waarbij beide aspecten aan de beurt kwamen.
Zie: https://www.slotemakers.n...g-aanbieding/#description

@Tylen Aan het eind van de dag mocht ik wel met mijn eigen auto op de baan, maar dat beestje was toen 12 jaar oud en wel AR verzekerd, maar mogelijk niet voor dit soort capriolen. Niet gedaan dus.

[Voor 20% gewijzigd door Toff op 17-02-2020 13:26]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is toch met alle electronica uit, als de RPMs zie omhoogvliegen.

Ik vraag me af hoe mijn xDrive zich zou gedragen. Zelfs met de electronica uit werkt de xDrive om torque te herverdelen.

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:09
Snake schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Ik vraag me af hoe mijn xDrive zich zou gedragen. Zelfs met de electronica uit werkt de xDrive om torque te herverdelen.
Je zou ook nog xDelete kunnen installeren, daarmee kun je wel volledige RWD op je xDrive auto activeren.

• Pannencouque
  • Laatst online: 01-04 09:29
duderuud schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:03:
Daar kun je ook een rijvaardigheidstraining voor volgen die niet alleen om driften/slippen gaat. Krijg je ook uitwijkproeven e.d. bij. Ik heb daar toen echt wel wat van opgestoken.

• Typhone
Als je power hebt (in je eigen auto) moet je eens die cursussen op Zolder gaan doen. Rijden met hoge snelheid, remmen, uitwijken, gedrag van de auto opzoeken etc etc. Kun je beter veilig achtergekomen op gecontroleerd terrein dan op de Autobahn als een oude dame van 86 in een Starlet je over het hoofd ziet en besluit de vrachtwagen tóch in te halen met 100 km/h. :Y)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Tylen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Is dit je eigen auto of die van hun?

(Ik zou het dan wel weer met mijn eigen auto willen doen)
Je mag met je eigen auto. Deed ik ook (als enige).
Snake schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Uiteraard met de electronica uit, anders kan je niet zo lang en ver dwars :)

Xdrive zou ik voor zo'n cursus inderdaad uitschakelen met Xdelete.

[Voor 46% gewijzigd door duderuud op 18-02-2020 16:23]

Motor-Forum.nl

• Tortelli
  • Laatst online: 13:16

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@duderuud was dit de cursus van autoblog?, ook vaker aan zitten denken om me daarvoor op te geven maar nooit gedaan. Denk ook niet dat ik mijn eigen auto zou gebruiken (bandjes zijn nog veel te nieuwe :D).

Heb je overigens een sper diff in jou auto gezet?, of was dit gewoon met open differentieel?

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

@Tortelli Dat was inderdaad via Autoblog. Moest wel wat regelen om met mijn eigen auto te kunnen maar dat was uiteindelijk geen probleem.
Een ik heb ook met een nieuwe set Pilot Sport 4's gemonteerd dus ik heb €30 betaald voor de huur van drift banden :) (kan je ook zien in het filmpje).

Ik heb inderdaad een M Performance (Drexler) sper.
Zonder sper is niet aan te raden. Dan kan je beter via de organisatie een driftbak huren (die 100% sperren hehe).

Motor-Forum.nl

• Tortelli

Tortelli

Heb het M differentieel op mijn G21 330i ;). Blijf er nog steeds verbaasd over hoeveel grip dit oplevert op b.v. Natte wegen!

Toch maar een keer voor opgeven!

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• jordy2811
  • Laatst online: 14:30
duderuud schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:10:
@Tortelli .
Een ik heb ook met een nieuwe set Pilot Sport 4's gemonteerd dus ik heb €30 betaald voor de huur van drift banden :) (kan je ook zien in het filmpje).
Ik dacht even dat je pilot sport 4s bedoelde maar er staat een apostrof zie ik nu. Helaas is de 4s variant nog steeds niet leverbaar in Nederland in de maten 225/40 r18 en 245/35 r18. In Amerika worden deze maten wel gewoon geleverd. Misschien een Tweakers inkoop organiseren? >:)

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 01-04 22:57
Toff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:20:
[...]

Heb dit een aantal jaren terug op Zandvoort gedaan, maar toen had de 1-serie nog achterwielaandrijving.
Kan je sowieso wel driften met voorwielaandrijving?

Wat me wel een beetje tegenviel was dat de achterbanden standaard spekglad waren, waar de voorbanden normaal profiel hadden (en dat die instructeur steeds stiekem aan de handrem trok, als ik dacht dat ik de slip had opgevangen...).

Toch niet heel veel van opgestoken dan als je nu de vraag opgooit of je met een voorwielaangedreven auto wel kan driften. :+ ;)

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

jordy2811 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Ik dacht even dat je pilot sport 4s bedoelde maar er staat een apostrof zie ik nu. Helaas is de 4s variant nog steeds niet leverbaar in Nederland in de maten 225/40 r18 en 245/35 r18. In Amerika worden deze maten wel gewoon geleverd. Misschien een Tweakers inkoop organiseren? >:)
We hebben een oplettende tweaker haha! Inderdaad, de 4S is helaas nog steeds niet leverbaar.
Maar ik moet zeggen dat de 4 uitstekend bevalt, beter dan de Pilot Supersports die ik eerst had.

Motor-Forum.nl

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

jordy2811 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Bel maar.

Mijn banden zijn half op (PSS), de volgende zullen PS4S worden. Kijk er al naar uit!

Alleen de prijs hier is hoger. Rond de 900 Euros voor 4 nieuwe banden.

[Voor 6% gewijzigd door Snake op 18-02-2020 23:19]

• Toff

Toff

FP ProMod
FSSF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:28:
[...]

Toch niet heel veel van opgestoken dan als je nu de vraag opgooit of je met een voorwielaangedreven auto wel kan driften. :+ ;)
Leesvoer: Wikipedia: Retorische vraag

• la_fusion
duderuud schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:59:
[...]

We hebben een oplettende tweaker haha! Inderdaad, de 4S is helaas nog steeds niet leverbaar.
Maar ik moet zeggen dat de 4 uitstekend bevalt, beter dan de Pilot Supersports die ik eerst had.
Precies mijn ervaring ook! Vooral als het een beetje nat is waren die PSS echt dramatisch.

• JanHenk
Als we het dan toch over banden hebben.

Ik rij momenteel op Alpin 6 winterbanden. (Ja, eigenlijk zinloos in NL, ik weet het). Ik vind ze echter veel fijner dan de standaard Conti runflats... Vooral qua geluidsniveau. Zie er eigenlijk weer tegenop om te wisselen, ook al weet ik dat de grip op vooral nat wegdek met de Conti's wel echt beter is dan met de Alpin 6.

Ik denk dat ik ze maar snel afjakker en dan ook voor een set Pilot Sport 4's ga...

• --MP--
De USA spec is waarschijnlijk wel anders dan de Europese spec.

In US ligt de focus met name op levensduur. Worden veel banden ook verkocht met een gegarandeerd kilometrage dat ze zouden halen.

Ik zou dus niet direct een group-buy organiseren vanuit de US. De banden konden dan wel eens tegen vallen in de praktijk.
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:37:

Ik rij momenteel op Alpin 6 winterbanden. (Ja, eigenlijk zinloos in NL, ik weet het). Ik vind ze echter veel fijner dan de standaard Conti runflats... Vooral qua geluidsniveau. Zie er eigenlijk weer tegenop om te wisselen, ook al weet ik dat de grip op vooral nat wegdek met de Conti's wel echt beter is dan met de Alpin 6.

Ik denk dat ik ze maar snel afjakker en dan ook voor een set Pilot Sport 4's ga...
Zelfde maat? of zijn de winterbanden stiekem ook wat kleine qua velg diameter?

[Voor 50% gewijzigd door --MP-- op 19-02-2020 11:13]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Snake schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Bel maar.

Mijn banden zijn half op (PSS), de volgende zullen PS4S worden. Kijk er al naar uit!

Alleen de prijs hier is hoger. Rond de 900 Euros voor 4 nieuwe banden.
De 4S zal wat meer kosten dan de 4 maar ik heb €600 betaald (gemonteerd en wel).

Motor-Forum.nl

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:37:

Hmm ik heb ook Conti Sport 5(?) zomerbanden, maar ik heb voor mijn gevoel met mijn Pirelli Sottozero veel meer grip bij een nat wegdek. Had veel last van aquaplaning op de voorbenden met de Conti's

• JanHenk
--MP-- schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:12:

[...]

Zelfde maat? of zijn de winterbanden stiekem ook wat kleine qua velg diameter?
Ja, dezelfde maat. Ik wissel op dezelfde velg. Ik heb (slechts) een 17 inch velg, maat 225/50 R17.
Cornholio schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Hmm ik heb ook Conti Sport 5(?) zomerbanden, maar ik heb voor mijn gevoel met mijn Pirelli Sottozero veel meer grip bij een nat wegdek. Had veel last van aquaplaning op de voorbenden met de Conti's
Ik moet mezelf corrigeren hier. Ik heb voor de zomer Pirelli Cinturato's. Vind ze maar lawaaiig, wellicht komt dat ook door de run-on-flat. Dit zijn nog de standaard banden waarop mijn BMW is afgeleverd.

Normaliter zouden op nat wegdek de zomerbanden het water (veel) beter kunnen afvoeren, maar dat hangt dan ook vooral af van de temperatuur van het wegdek.

• Tortelli

Tortelli

*knip* Dit mag in Vraag & Aanbod overig met de daarbij behorende forum-regels.

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2020 13:35]

• --MP--
Cornholio schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Wil hier niet een al te uitgebreide discussie starten, maar grip op nat wegdek & aquaplaning zijn niet hetzelfde.
Een band met een goede grip op nat wegdek kan snel last hebben van aquaplaning, en andersom.
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:51:
[...]
Ja, dezelfde maat. Ik wissel op dezelfde velg. Ik heb (slechts) een 17 inch velg, maat 225/50 R17.
[...]

Ik moet mezelf corrigeren hier. Ik heb voor de zomer Pirelli Cinturato's. Vind ze maar lawaaiig, wellicht komt dat ook door de run-on-flat. Dit zijn nog de standaard banden waarop mijn BMW is afgeleverd.

Normaliter zouden op nat wegdek de zomerbanden het water (veel) beter kunnen afvoeren, maar dat hangt dan ook vooral af van de temperatuur van het wegdek.
Vreemd, normaal vinden mensen het geluid van een winterband meer storend. Het absolute geluidsniveau hoeft dan niet eens heel veel anders te zijn. Zijn de zomerbanden niet gecupt?

Dat 2e deel, dat kan ik niet volgen, waarom zouden de zomerbanden het water beter af kunnen voeren... en waarom heeft dat met de asfalt temperatuur te maken?

• JanHenk
--MP-- schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Vreemd, normaal vinden mensen het geluid van een winterband meer storend. Het absolute geluidsniveau hoeft dan niet eens heel veel anders te zijn. Zijn de zomerbanden niet gecupt?
Zou kunnen. Ik vind ze serieus een stuk onaangenamer klinken. Kan het ook komen doordat de auto pakweg een paar maand op één en dezelfde plaats heeft gestaan bij de dealer? Mijn motorfiets zet ik om dezelfde reden op de paddock (achterwiel) en met een harde voorband weg, in de winter. Had niet het idee dat autobanden daar nu veel last van hebben, maar goed. Ik heb wel een voorraadauto gekocht die een tijdje heeft gestaan.

Misschien maar eens even aan de specialisten vragen t.z.t. wat ze van de banden vinden. Zou eigenlijk zonde zijn om ze nu al te vervangen... Dan rook ik ze liever even op... :+.

Vergeet verder uitspraak maar van de grip etc. Ik ben geen expert dus kan het mis hebben en die discussie wil ik ook maar niet starten.. Is al een heel topic voor :)

• Tortelli

Tortelli

https://www.autoblog.nl/n...n-van-de-bmw-m340d-140878
Gaan we hier in NL niet veel zien denk ik.... bezig van een diesel in Nederland is niet echt de moeite meer waard volgens mij (bij nieuw aanschaf).

• --MP--
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Zou kunnen. Ik vind ze serieus een stuk onaangenamer klinken. Kan het ook komen doordat de auto pakweg een paar maand op één en dezelfde plaats heeft gestaan bij de dealer? Mijn motorfiets zet ik om dezelfde reden op de paddock (achterwiel) en met een harde voorband weg, in de winter. Had niet het idee dat autobanden daar nu veel last van hebben, maar goed. Ik heb wel een voorraadauto gekocht die een tijdje heeft gestaan.

Misschien maar eens even aan de specialisten vragen t.z.t. wat ze van de banden vinden. Zou eigenlijk zonde zijn om ze nu al te vervangen... Dan rook ik ze liever even op... :+.

Vergeet verder uitspraak maar van de grip etc. Ik ben geen expert dus kan het mis hebben en die discussie wil ik ook maar niet starten.. Is al een heel topic voor :)
Flatspot door stilstaan lijkt me onwaarschijnlijk. Dit kan wel veroorzaakt worden door lang stilstaan, maar trekt vaak wel weg na wat kilometers rijden. Daarnaast is het dan meer een trilling die je voelt, dan dat het alleen geluid zou zijn.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:12:
De USA spec is waarschijnlijk wel anders dan de Europese spec.

In US ligt de focus met name op levensduur. Worden veel banden ook verkocht met een gegarandeerd kilometrage dat ze zouden halen.

Ik zou dus niet direct een group-buy organiseren vanuit de US. De banden konden dan wel eens tegen vallen in de praktijk.
PS4S heeft 30,000 mijl garantie.

Een beetje sportievere auto waarmee je de bandjes wat rapper opgebruikt heeft een staggered setup. Volgens de regels gaat je garantie dan al /2. Dus 15,000 mijl, of 24140 km.

• Stancke
Hoe zit het in nederland met de fiscaliteit mbt de BMW hybrides? In Belgie uiteraard een groot succes omwille van de 50gr CO2 (of minder) maar gaat dit verhaal ook op in NL? Een 745e, interessant om op de zaak te nemen bij jullie?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:45
Alleen 0gr CO2 heeft nog voordeel. Tot 50k cataloguswaarde, daar boven is het net zo interessant als een 12 cilinder diesel zonder roetfilter.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

jadjong schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:18:
Alleen 0gr CO2 heeft nog voordeel. Tot 50k cataloguswaarde, daar boven is het net zo interessant als een 12 cilinder diesel zonder roetfilter.
Dat verklaart eigelijk waarom NLers kleinere autos hebben. Ook die wegenbelasting op basis van gewicht... Mijn 2-series weegt 1760kg!!!

• JanHenk
jadjong schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:18:
Qua bijtelling klopt.

Er zijn echter nog wel twee zaken die een plug-in hybride een interessante keuze kunnen maken;
1. Half tarief op de wegenbelasting. Omdat die op basis van gewicht gaat en een plug-in hybride een hoger gewicht heeft dan een vergelijkbare niet plug-in hybride door de batterij, is dat eigenlijk meer een compensatie..
2. BPM op de aanschaf. Dit kan behoorlijk oplopen. In de tijd van 15% bijtelling op de PHEV's was de BPM op zo'n auto slechts een paar honderd euro. Dat is nu ook nog zo. Een 330e is in de aanschaf goedkoper dan een vergelijkbaar uitgeruste 330i.

Beide zaken hebben invloed op de TCO cq running costs, niet zo zeer op de bijtelling cq zakelijke aftrekbaarheid, inderdaad.

Die nieuwe 330e Touring die van de week is gepresenteerd, zou voor mij best interessant kunnen zijn... Ik leg ook veel kleinere stukken af, die kun je dan puur elektrisch doen.

Mijn vader heeft een C350e. 1/3e van alle kilometers is zijn verbrandingsmotor uit. Die doet ie dus puur elektrisch. Dat is best leuk :).

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe regelt een BMW zich eigelijk qua temperatuur als je hybride rijdt?

Mijn auto is warm na 15 minuten, dan mag het gas erop.

Bij een 330e is na 15 minuten de batterij leeg, maar dan moet ik nog eens 15 minuten wachten tot de motor warm is...?

• m.lammers
Snake schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:27:
Hoe regelt een BMW zich eigelijk qua temperatuur als je hybride rijdt?

Mijn auto is warm na 15 minuten, dan mag het gas erop.

Bij een 330e is na 15 minuten de batterij leeg, maar dan moet ik nog eens 15 minuten wachten tot de motor warm is...?
Elektrisch verwarmen. Denk maar eens aan al die elektrische hokken. Die hangen aan de stroom in de nacht en als je in de ochtend in stapt kan het interieur lekker op tempratuur zijn. Zelfde methode.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

m.lammers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:14:
[...]

Elektrisch verwarmen. Denk maar eens aan al die elektrische hokken. Die hangen aan de stroom in de nacht en als je in de ochtend in stapt kan het interieur lekker op tempratuur zijn. Zelfde methode.
Ik bedoel qua olietemp! Wordt die opgewarmt?

• m.lammers
Snake schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:39:
[...]

Ik bedoel qua olietemp! Wordt die opgewarmt?
Nee. Dus dan wordt het na 30 minuten pas trappen ;)

• Cornholio
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
Tortelli schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:47:
https://www.autoblog.nl/n...n-van-de-bmw-m340d-140878
Gaan we hier in NL niet veel zien denk ik.... bezig van een diesel in Nederland is niet echt de moeite meer waard volgens mij (bij nieuw aanschaf).
Koop je autobahn cruiser van 90k, zit er niet eens standaard cruise control op. 8)7
Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True