Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Dat is vervelend, nog goed over nadenken. Spijkerbroek hebben we regelmatig aan. Nu heb ik zwart leder, daar zie je niks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
Wenzel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:53:
Heeft toevallig iemand ervaring met lichte leder bekleding? Is het besmettelijk en blijft het mooi?
Zit te kijken naar: Leder Vernasca Oyster stiksel Schwarz (FMAOI)
Het is heel mooi maar niks voor mij. Ik draag alleen maar jeans. Dus voor cognac bruin gegaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Heeft toevallig iemand ervaring met lichte leder bekleding? Is het besmettelijk en blijft het mooi?
Ik heb elfenbein, ook wel ivory white genoemd. Dat is nog lichter dan Oyster. Het staat heel chique maar het is idd wat onderhoudsgevoeliger.

Zoals gezegd, jeans geven af en je krijgt een wat blauwachtige waas. Dat is er overigens heel simpel af te krijgen met een ietwat vochtige (niet natte) schone katoenen doek. Ongeveer een keertje per maand afhankelijk van gebruik auto en OCD. Speciale leer reiniger is niet nodig.

Ik behandel mijn leren interieur overigens regelmatig met een leder verzorgingsmiddel, dat houdt het soepel (zeggen ze..) maar dat helpt helaas niet tegen de jeans waas. Wat er ook op de verpakking staat met bescherming dit en zus en zo.

Ik vind het regelmatig schoonmaken van het leder een klein offer wat je moet brengen voor een dergelijk onderscheidend interieur maar dat is voor iedereen verschillend.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Elk jaar (laten) poetsen. Iets wat je bij zwart pas na x-aantal jaren zou hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Moeilijk om een keuze te maken. Ik ben G22 aan het configureren en mijn keuze is gevallen op Aventurinrot III metallic. En daarbij past eigenlijk alleen zwart of Oyster leder bekleding. Mijn mening, maar misschien heb ik het fout. Jammer dat ze die Aventurinrot III nergens hebben staan, dan was het misschien makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:55
Deze bekleding heb ik ook sinds februari. Tot nu toe geen last van enige verkleuring. Een lichte bekleding is heerlijk, vooral in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Weet iemand nog een goede plek voor het coderen in het noorden van het land?

Middels Google heb ik verschillende gevonden, maar die zitten allemaal in het zuiden. Dichtstbijzijnde is BMW Tweaks in Maarssen, moet zeggen dat ik daar wel een erg goed gevoel bij heb. Daarnaast is een bezoek wel een keer te combineren met bezoek aan familie, maar als er een vergelijkbaar iets in het noorden zit houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wenzel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:04:
Moeilijk om een keuze te maken. Ik ben G22 aan het configureren en mijn keuze is gevallen op Aventurinrot III metallic. En daarbij past eigenlijk alleen zwart of Oyster leder bekleding. Mijn mening, maar misschien heb ik het fout. Jammer dat ze die Aventurinrot III nergens hebben staan, dan was het misschien makkelijker.
Deze komt in de buurt volgens mij met Aventurinrot II (2 dus niet 3) https://www.van-poelgeest...e-touring/530i-781563342/

Hier kan je hem in elk geval configgen qua kleuren setting; https://visualizer.bmw-in...rcode=1&pdf=1&lang=EN#top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

B-Real schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:46:

Middels Google heb ik verschillende gevonden, maar die zitten allemaal in het zuiden. Dichtstbijzijnde is BMW Tweaks in Maarssen, moet zeggen dat ik daar wel een erg goed gevoel bij heb. Daarnaast is een bezoek wel een keer te combineren met bezoek aan familie, maar als er een vergelijkbaar iets in het noorden zit houd ik mij aanbevolen :)
Welke omgeving woon je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
njh schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Welke omgeving woon je precies?
Drenthe, omgeving Emmen.
Uurtje rijden is geen ramp, maar Maarssen is 1.45 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
B-Real schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:46:

wat wil je laten coderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Ik had in de E90 Oyster, en nu in de F36 Kashmir.

Elke andere auto waar in nu instap vind ik maar een donkere doodskist, dus het bevalt mij erg goed.

Ik heb echter geen kinderen of huisdieren in de auto, en maak circa 1x per jaar het interieur goed schoon met lederreiniger. Daarna weer goed in de beschermende was zetten. Dan gaat het best goed.

Je zie op een gegeven moment natuurlijk wel dat de bestuurderstoel iets groezeliger is dan de anderen, maar dat is bij iedere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
2 x een cabrio gehad met grijs leder, die moest elk jaar in de colourlock.

Word heel snel vies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:17:
Drenthe, omgeving Emmen.
Uurtje rijden is geen ramp, maar Maarssen is 1.45 uur :)
Je moet er wat voor over hebben toch? Anders is het schijnbaar niet belangrijk genoeg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
In de 3-serie touring (F31 LCI, 2019) van mijn partner de Apple Carplay functie vrijgeschakeld en gelijk ook even naar volledig scherm geprogrammeerd. Jammer dat standaard Apple Carplay op de NBT EVO ID5/6 (09/2016 - 04/2020) vanuit BMW slechts op iets meer dan de helft van het scherm werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0PDn3KzeFPAq7YosZJhB9Ku9kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3Nnss7Vpw86nIClIaN5FvWN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Sqorpius schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:27:
In de 3-serie touring (F31 LCI, 2019) van mijn partner de Apple Carplay functie vrijgeschakeld en gelijk ook even naar volledig scherm geprogrammeerd. Jammer dat standaard Apple Carplay op de NBT EVO ID5/6 (09/2016 - 04/2020) vanuit BMW slechts op iets meer dan de helft van het scherm werkt.

[Afbeelding]
Netjes! Ga je veel plezier van hebben.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
--MP-- schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:47:
[...]

wat wil je laten coderen?
Weet ik nog niet exact, ik haal zaterdag mijn 4-serie Gran Coupe op :)
Zoals het nu lijkt zit er geen verkeersbordherkenning op, raar aangezien dat een van de weinige opties is die er niet op zit. Ik heb wel de juiste camera, instrumentencluster en HUD dus zou het vrij te schakelen moeten zijn met een FSC code.

Ook zit er Apple Carplay voorbereiding op, dus Carplay zou moeten werken maar ik weet nog niet of dit fullscreen is.

Wellicht nieuwste navi kaarten er op zetten.

Ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die een beetje meedenkt en zelf ook nice to have mods voorstelt :)
Daarnaast zou ik tzt wel de xHP software op de bak willen hebben.
CreativeS schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Je moet er wat voor over hebben toch? Anders is het schijnbaar niet belangrijk genoeg :)
Absoluut waar. Is ook geen ramp. Heb schoonfamilie in de buurt van Maarssen wonen, dus dat is prima te combineren met een bezoekje aan Maarssen maar als er iets op een uurtje rijden zit maakt dat het qua planning wel wat makkelijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:38:
Absoluut waar. Is ook geen ramp. Heb schoonfamilie in de buurt van Maarssen wonen, dus dat is prima te combineren met een bezoekje aan Maarssen maar als er iets op een uurtje rijden zit maakt dat het qua planning wel wat makkelijker.
Maar het coderen zelf is toch al een planning waard... je wil iets voor de auto regelen, dan neem je daar de tijd voor. Zelf ook voor enkel de comfortbediening van de richtingaanwijzers naar een uithoek ergens dichtbij de provincie Zeeland gereden. Meer dan 2 uur rijden enkele reis... voor een gadget op een E46. Maar goed, ik moet leren beseffen dat niet iedereen even gek is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
[...]

Zoals het nu lijkt zit er geen verkeersbordherkenning op, raar aangezien dat een van de weinige opties is die er niet op zit. Ik heb wel de juiste camera, instrumentencluster en HUD dus zou het vrij te schakelen moeten zijn met een FSC code.

Ook zit er Apple Carplay voorbereiding op, dus Carplay zou moeten werken maar ik weet nog niet of dit fullscreen is.

Ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die een beetje meedenkt en zelf ook nice to have mods voorstelt :)

[...]

Je kunt me even je VIN sturen als je wilt? Dan kan ik even mee kijken, zit wel in Breda..

Als de auto een KAFAS2 camera heeft in de voorruit, kan je middels een officiele BMW 7E FSC inderdaad de bordenherkenning "retrofitten".

Als de auto Carplay voorbereiding heeft, heeft de NBT EVO unit de benodigde Wi-Fi antenne aangesloten zitten en kan je dus ofwel via BMW zelf de Carplay aanschaffen, of aftermarket laten doen (mogelijkheid tot splitscreen indien firmware recent is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
[...]

[...]

Een deel kun je ook met bimmercode gewoon zelf doen, daar zijn vast ook mede tweakers die je daarmee willen helpen. je mag ook rustig hier een keer langskomen (twente).

xHP flash is volgens mij bji de ZF8 niet meer zo'n groot verschil, dat was vooral bij de "oude" 6 traps bak echt een verbetering. Zelf zou ik aanraden:
> Startstop met geheugen
> Adaptieve cruise start altijd met korte volgafstand
> Kofferbak ook met 1 druk op Afstandbediending te sluiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
De eerste korte reviews van de iX druppelen binnen:

Zo in het wit vind ik hem niet eens zo heel gek. Misschien wordt het wel een E60'je; in het begin even wennen, maar het wordt mooi oud (imo). Ben benieuwd naar de uitgebreidere rij-impressies.

En nog een update van m'n oude, vertrouwde ICE BMW:

Afgelopen zaterdag de auto een beurt gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51276162483_870c8bae2f_c.jpg

Ziet er van onder nog erg netjes uit voor een 26-jarige ;)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51276724764_f985f3e65b_c.jpg

Nieuwe speakers gemonteerd, achterin zat nog het originele BMW karton. Wereld van verschil, met het dak open kan ik met 130km/h de muziek nu nog prima horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Sqorpius schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Je kunt me even je VIN sturen als je wilt? Dan kan ik even mee kijken, zit wel in Breda..

Als de auto een KAFAS2 camera heeft in de voorruit, kan je middels een officiele BMW 7E FSC inderdaad de bordenherkenning "retrofitten".
Er is meer nodig.

- Navi Prof
- 6WA or 6WB instrumentcluster. Met basis instrumentencluster gaat het niet, die heeft er geen geschikt display voor.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Knul schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:37:

[YouTube: BMW iX xDrive 50 - AutoWeek review]

Zo in het wit vind ik hem niet eens zo heel gek. Misschien wordt het wel een E60'je; in het begin even wennen, maar het wordt mooi oud (imo). Ben benieuwd naar de uitgebreidere rij-impressies.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe speakers gemonteerd, achterin zat nog het originele BMW karton. Wereld van verschil, met het dak open kan ik met 130km/h de muziek nu nog prima horen.
Als ik mag kiezen tussen de iX en de 26 jarige cabrio.....zonder twijfel de laatste. Ik kan maar niet wennen aan die iX en het valt mij op dat de verfijning in het exterieur die je vroeg bij BMW nog wel zag, bij de full-EV's volledig weg lijkt te zijn. Het zijn lompe bakken, met grote vlakken en het oogt ook allemaal wat plastic. Daarnaast is die neus ook hier weer vreselijk. Net als je denkt dat het dieptepunt met die nieren bereikt is....weet BMW zich weer te overtreffen.

Ik had sowieso een elektrische BMW genomen als ze bijvoorbeeld een G20/G21 hadden weten te maken die er beetje normaal uitziet en daarnaast minimaal 400 km range heeft....maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sqorpius
elmerblues schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Er is meer nodig.

- Navi Prof
- 6WA or 6WB instrumentcluster. Met basis instrumentencluster gaat het niet, die heeft er geen geschikt display voor.
Nee, dit is niet waar. Zelfs met ENTRYNAV of ENTRYEVO is 8TH mogelijk. Ook met de basis cluster is het te coderen. Dit overigens al meermaals gedaan in zowel de F30, F32, F36 als F46 met basis KOMBI. Zie hieronder een F36 van 2014 met BKOMBI (basis) en ENTRYNAV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxyxSzB1A50-AADcTdAtjoK9hZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dBnGdLb9GQmqOSZHzZawK6D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Sqorpius op 30-06-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik vind het echt zo gek nog niet hoor :). Ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28

Ik weet het niet. Met die lampen, raamlijn en nieren is het voor mij meer een i3; weinig BMW aan los van die propeller op de neus.

Al aged die hele flame surfacing design language inderdaad wel aardig. We gaan het zien, vind zelfs de F40 al wat minder afzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sqorpius schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:27:

[Afbeelding]
Is de fullscreen tegenwoording gratis te vinden? Een jaar geleden heb ik er nog $50 voor betaald.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Snake schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Is de fullscreen tegenwoording gratis te vinden? Een jaar geleden heb ik er nog $50 voor betaald.
Niet gratis, FW in de NBTEVO moet minimaal 2018-3 of hoger zijn of via de unit zelf te bekijken NBTEVO_N of een hoger letter op het eind.

En dan moet er alsnog een betaalde patch ingeschoten worden zodat het fullscreen wordt.

Ik verzorg dat soort dingen ook toevallig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Lekker CarPlay.ini aanpassen :p

Met nieuwere I-Step is het gewoon coderen. Je kan tegen BMW zeggen dat je spotify niet helemaal lekker werkt (werkt bij niemand lekker) en dan flashen ze je hele auto naar de nieuwste software

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:30:
Lekker CarPlay.ini aanpassen :p

Met nieuwere I-Step is het gewoon coderen. Je kan tegen BMW zeggen dat je spotify niet helemaal lekker werkt (werkt bij niemand lekker) en dan flashen ze je hele auto naar de nieuwste software
Klopt! Is het daarmee opgelost?

En flashen ze dan alleen de iDrive software of..?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vorige auto had ook Carplay, helaas in m'n BMW niet geactiveerd.
Maar toch vind ik de ingebouwde navi zo goed werken (vooral via het HUD) dat ik Carplay eigenlijk helemaal niet mis. De muziek gaat gewoon via Bluetooth en Flitsmeister staat aan op het scherm van m'n telefoon. En de navi-bestemmingen schiet ik via Connected Drive naar de auto.

Even zien of de kaarten fijn blijven werken (ivm update enzo) ik heb al wel gezien dat ik eerst een wifi-antenne moet plaatsen, heb enavevo aka entrynav2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

JanHenk schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Klopt! Is het daarmee opgelost?

En flashen ze dan alleen de iDrive software of..?
Dealer kan alleen de hele auto flashen.
Voor fullscreen carplay hoef je dan alleen maar ‘fullscreen_carplay’ op aktiv te zetten in de headunit

[ Voor 17% gewijzigd door Domih op 01-07-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Cheesy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:
Maar toch vind ik de ingebouwde navi zo goed werken (vooral via het HUD) dat ik Carplay eigenlijk helemaal niet mis. De muziek gaat gewoon via Bluetooth en Flitsmeister staat aan op het scherm van m'n telefoon. En de navi-bestemmingen schiet ik via Connected Drive naar de auto.

Even zien of de kaarten fijn blijven werken (ivm update enzo) ik heb al wel gezien dat ik eerst een wifi-antenne moet plaatsen, heb enavevo aka entrynav2
Als je CarPlay niet mist, heb je ook geen wifi antenne nodig toch :p
Wel balen dat op enavevo het niet te kraken is en alleen met officiele FSC’s te activeren is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Domih schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Dealer kan alleen de hele auto flashen.
Voor fullscreen carplay hoef je dan alleen maar ‘fullscreen_carplay’ op aktiv te zetten in de headunit
De achterliggende gedachte van de vraag; ik heb een chiptune op de B48, daar ben ik wel content mee dus die wil ik niet kwijtraken.. :)

Spotify in iDrive werkte altijd super. (Ik heb ook Carplay, maar gebruik het nooit. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik nooit in de spits en op drukke routes rij, dus iets als Flitsmeister gebruik ik niet. Carplay heeft dan voor mij geen toegevoegde waarde.)

Wel erger ik me aan de trail-and-error van Spotify sinds een bepaalde update. Dat zou ik wel graag opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Domih schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Als je CarPlay niet mist, heb je ook geen wifi antenne nodig toch :p
Wel balen dat op enavevo het niet te kraken is en alleen met officiele FSC’s te activeren is
Dat is niet geheel waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Op de enavevo is ook Carplay vrij te schakelen buiten de OEM FSC om. Door een provisioning data aanpassing kan je deze ook vrijschakelen, uiteraard is de paarse Wi-Fi aansluiting een must.

Dealer update betekend niet persé dat alle stuurmodules ge-update worden, wel berekend ISTA automatisch dependencies of verschil i-step current vs i-step "soll". Maar, als je een tune hebt sowieso het risico niet lopen. Als de CVN niet helemaal klopt kan de dealer je per direct alle garantie weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:36

Sf1nX

Tuinder

Als je nou al Carplay hebt op een 2017 F36, hoeveel werk is het dan om hem Fullscreen te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Sf1nX schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:41:
Als je nou al Carplay hebt op een 2017 F36, hoeveel werk is het dan om hem Fullscreen te krijgen?
Als die nooit ge-update is, head unit updaten en dan full screen patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heeft BMW nou het online gedeelte van connecteddrive eruit gesloopt? Vond het wel handig om in te loggen en te zien of de ramen, deuren goed dicht zitten. Nu alleen via die myBmw app waarbij de helft van de gegevens ontbreekt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_M3 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:05:
Heeft BMW nou het online gedeelte van connecteddrive eruit gesloopt? Vond het wel handig om in te loggen en te zien of de ramen, deuren goed dicht zitten. Nu alleen via die myBmw app waarbij de helft van de gegevens ontbreekt.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Laatst online: 12-09 07:36
BMW_M3 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:05:
Ik kon het ook niet vinden maar als je op je auto drukt in de My BMW app dan krijg je die data te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Heb je toevallig ook een linkje geven waar het staat nu?
https://www.bmw-connecteddrive.nl/app/index.html#/cockpit werkt niet meer bij mij.
Xantoz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Ik kon het ook niet vinden maar als je op je auto drukt in de My BMW app dan krijg je die data te zien.
Dat klopt, op de app kan je nog wel het een en ander zien. Bedoelde vooral het online webbrowser gedeelte zonder app. Daar had je een vrij uitgebreid menu waar je ook per raam, deur, kofferbak en motorkap kon zien of het gesloten was.

(een keer overkomen dat de kofferbak open was blijven staan tijdens een hoosbui :'( sindsdien een beetje paranoïde dat het niet nog eens gebeurt)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_M3 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Dat klopt, op de app kan je nog wel het een en ander zien. Bedoelde vooral het online webbrowser gedeelte zonder app. Daar had je een vrij uitgebreid menu waar je ook per raam, deur, kofferbak en motorkap kon zien of het gesloten was.

(een keer overkomen dat de kofferbak open was blijven staan tijdens een hoosbui :'( sindsdien een beetje paranoïde dat het niet nog eens gebeurt)
Ah dat bedoelde je.
"Ja" in dat geval.

De support vertelde mij dat dit verwijderd was ivm veiligheid en te weinig gebruikt om te laten verbeteren / patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Laatst online: 12-09 07:36
BMW_M3 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:34:

Ahh.. ik ben daar überhaupt nog nooit via een webbrowser geweest. Ook nooit over nagedacht dat het daar ook wel eens zou kunnen zitten. Ik
vind die “connected service webshop” sowieso al een drama om doorheen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zat ook weer naar die ix te kijken en zag nu ook trekgewicht, was nog niet zo lang geleden niet bekend, dealer wist hij mij iig ook niet te melden. 2500kg is toch erg netjes, pak meer dan de meeste elektrische auto’s op de model x na. Maakt hem iig voor mij toch ook wel interessanter. Klikt wel snel omhoog kwa prijs :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gewicht mogen ze wel trekken en qua vermogen zijn ze zeer geschikt als caravan trekker bijvoorbeeld. Alleen de range gaat wel erg snel achteruit. Schat dat je een 200km overhoudt. Prima voor NL, kansloos voor het buitenland imo.

Komende week Z4 M40i een week mee naar Oostenrijk! 8). Ben heel benieuwd hoe dit bevalt (en hoop op een beetje redelijk weer...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Cheesy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:37:

Ik vind de BMW maps waardeloos begin januari geupdate maar veel eenrichtingstraten worden al jaren niet bijgewerkt. Kom je dus aanrijden staat er zo'n rood eenrichtingsverbodsbord. Dat hebben Tomtom, Waze, Maps en nog een paar anderen die Android Auto of Apple Carplay hebben beter voor elkaar.
Als er een ding is tijdens fanatiek ver en lang rijden en onbekende plaatsen aanrijden is dat betrouwbare kaarten in binnen en buitenland. Bij mij kon ik BMW Entry_Nav gewoon bijwerken met een USB stick no problemo. Dat gebruik ik af en toe een paar minuten om te kijken maar schakel al vlot over op mijn MMI Andream box. Wat een verademing!

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 03-07-2021 17:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De auto maar weer eens gewassen, nog altijd heel blij mee.
Volgende week zondag redelijk vroeg door Duitsland eens kijken of een topspeed run erin zit, 273km/h is tot nu toe mijn max.
En daarna op vakantie naar Italië inclusief de kleine van 9 maanden, gelukkig nu een buggy die een stuk minder ruimte in beslag neemt. Kinderstoeltje achterin zetten gaat prima met een 3 deurs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u40Zxy0SzttQ8QkWkBt5q274HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svu42F8e7WaSFP0KbbfCf8Yq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SinVvMlmBbfuu7HeL6OibXItuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGc7wkdKbAMEeLkNLUdKuzKd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Red je het dan met alleen de kofferbak, of ook een achterbank? Wij hadden laatst van alles op de achterbank liggen en hebben nota bene een 5. Wel de kofferbak geladen tot onder de rollo, en wat volumespul mee 'omdat het kan'. Maar toch, gaat verbazingwekkend snel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FabiandJ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:12:
Volgende week zondag redelijk vroeg door Duitsland eens kijken of een topspeed run erin zit, 273km/h is tot nu toe mijn max.
En daarna op vakantie naar Italië inclusief de kleine van 9 maanden, gelukkig nu een buggy die een stuk minder ruimte in beslag neemt. Kinderstoeltje achterin zetten gaat prima met een 3 deurs.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow. Jij staat wel heel lang te poetsen in die wasbox. Je schijven verroesten helemaal ervan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:56
Tylen schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:54:
[...]

Wow. Jij staat wel heel lang te poetsen in die wasbox. Je schijven verroesten helemaal ervan.
Dat gebeurt al na 5 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
FabiandJ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fijne machine hoor ! En een goede reis!

Tip voor de kleine; een buggy is op die leeftijd eigenlijk nog niet echt geschikt (mijn mening). Toen wij vorig jaar in Oostenrijk waren hebben we flinke stukken gewandeld met de kleine in een draagzak. Even wennen, goed afstellen, maar daarna heerlijk.. Overigens hadden we de wandelwagen ook mee, maar die hebben we eigenlijk niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Met de vakantie's in aantocht, niet geheel de bedoeling, maar wel echt iets voor BMW / MINI fanaten;

De jongste bij ons is te oud voor haar Maxi Cosi Pearl kinderstoel. Daarom gaat deze eruit. Deze is in het leder uitgevoerd Dakota Terra en daarmee heel mooi matchend met o.a. Terra (logisch ;)), Cognac, Mokka, etc.

Mocht je interesse hebben, stuur maar even een DM (hij staat ook op Marktplaats).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/X8BAqhufS1fwRwmRKUn47lht.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wow. Heb nog nooit zo'n chique maxi cosi gezien. Heb geen baby maar zou de stoel willen hebben voor de match met het interieur 😬.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:15
Was ie echt 900 euro ex BTW? Zou ik toch een beetje buikpijn hebben als ze dan moeten spugen of een reepje uitsmeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
THM0 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:00:
Was ie echt 900 euro ex BTW? Zou ik toch een beetje buikpijn hebben als ze dan moeten spugen of een reepje uitsmeren…
Het is leer, dus dat is niet zo’n groot issue lijkt mij. Veel beter schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Jup! Bel Cools maar ;)

En leder is wat dat betreft ontzettend makkelijk schoon te maken. Daarom heb ik ook nooit stof in mijn auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Wááát? Sodeju. Ben ik even blij met ons betrouwbare tweedehandsje van 200 euro. Incl wagen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:19:
Wow. Heb nog nooit zo'n chique maxi cosi gezien. Heb geen baby maar zou de stoel willen hebben voor de match met het interieur 😬.
Leer is altijd handig voor als ze de boel onderkotsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 12-09 23:15

AJM

Pauperesk schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Het is leer, dus dat is niet zo’n groot issue lijkt mij. Veel beter schoon te houden.
Beetje offtopic, bij een ‘normale’ maxicosi kan je de hoes er af halen en in de wasmachine stoppen, wordt dan schoon genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Eagle Creek schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:19:
Nou hij is te koop blijkbaar ;)
Volgende week poging 2 voor de apk:
-nieuwe remschijven en keramische blokken voor
-metertje verroeste remleiding vervangen
-na het vervangen van het deurrubber gaat m'n raam niet meer automatisch omhoog, dus dat moeten ze ook even fixen
Dat laatste is echt klote, je bent daar zo aan gewend. Hij heeft al een keer de hele nacht open gestaan (gelukkig droog en privé parkeerplaats) en de wasstraat ging ook maar net goed :X
Na 2 ton op de teller ga ik ook de automaat maar eens laten spoelen bij ZF denk ik, ben wel benieuwd wat dat doet.

[ Voor 50% gewijzigd door sig69 op 04-07-2021 23:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:15
MaZo schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:40:
[...]
Leer is altijd handig voor als ze de boel onderkotsen. ;)
Ja klopt, maar dat o zo mooie contrasterende stiksel he, daar komt het ook tussen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
THM0 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Ja klopt, maar dat o zo mooie contrasterende stiksel he, daar komt het ook tussen... :'(
Ik weet uiteraard niet wat jullie kinderen allemaal doen, maar volgens mij zijn die van mij engeltjes geweest *;

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• B-Real
Ik mag hier ook officieel meepraten. Sinds afgelopen weekend de eigenaar van een Tansanit blauwe 420i Gran Coupe in M-Sport uitvoering waarbij de eerste eigenaar praktisch het hele boekje aan opties heeft aangevinkt :)

EDIT: plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXXU4WFd_IrjKvYQDInQ2ujUQ7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwlbrcPhnaiTXfXaoEA4NnGU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYN20elr0C4ZX3ziKj06aGLyWfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJFBRrVza5JroeRbpPm0dwfW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USfdkl49x-_I0XSVRtwdgkuAyhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGmdSCyc4LXnn42FJyKX0Lf1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UD50FlPNIG-Amp96prPTQa8RiJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUsjUUC5WS5RgHo0BOzmaC0Y.jpg?f=fotoalbum_large
Pepppie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:14:
[...]

Ik weet uiteraard niet wat jullie kinderen allemaal doen, maar volgens mij zijn die van mij engeltjes geweest *;
Het is dat die van ons zijn langste tijd in de Maxicosi ook gehad heeft, anders zou ik hem serieus overwegen. Tweedehands in nette staat.

Die van ons heeft zich tot op heden ook keurig gedragen. Wellicht dat dat straks in de vakantie anders wordt maar dat zien we dan wel.
Heb mijn vriendin al meermaals gezegd dat eten en drinken nicht im frage is op de achterbank, dan stoppen we onderweg wel een keer extra.

[ Voor 47% gewijzigd door B-Real op 05-07-2021 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

B-Real schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:30:
Ik mag hier ook officieel meepraten. Sinds afgelopen weekend de eigenaar van een Tansanit blauwe 420i Gran Coupe in M-Sport uitvoering waarbij de eerste eigenaar praktisch het hele boekje aan opties heeft aangevinkt :)
Praatjes zijn gaan plaatjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 4 juli 2021 @ 07:51:
Red je het dan met alleen de kofferbak, of ook een achterbank? Wij hadden laatst van alles op de achterbank liggen en hebben nota bene een 5. Wel de kofferbak geladen tot onder de rollo, en wat volumespul mee 'omdat het kan'. Maar toch, gaat verbazingwekkend snel dan.
De bedoeling is zoveel mogelijk in de kofferbak, we hebben een Joolz Are buggy die erg klein is opgevouwen. Verder hoeven we trouwens geen bed/stoel etc mee te nemen dat is al op de vakantie locaties waar we naartoe gaan, dat scheelt al aanzienlijk. Dus verder voornamelijk alleen nog kleding, een pak luiers met schoonmaakdoekjes nog wat voeding en wat andere kleine dingen.

Maar we gaan het meemaken, we zijn al een keer een midweek weggeweest naar Zeeland en dat was met kinderwagen en dat paste met de bank voor 1/3 deel naar beneden geklapt.
JanHenk schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Fijne machine hoor ! En een goede reis!

Tip voor de kleine; een buggy is op die leeftijd eigenlijk nog niet echt geschikt (mijn mening). Toen wij vorig jaar in Oostenrijk waren hebben we flinke stukken gewandeld met de kleine in een draagzak. Even wennen, goed afstellen, maar daarna heerlijk.. Overigens hadden we de wandelwagen ook mee, maar die hebben we eigenlijk niet gebruikt.
Een draagzak hebben we, denk dat we die voor de zekerheid wel meenemen.
Al gaat het voornamelijk een rustig aan vakantie worden, dus geen bergen beklimmen en dat soort fratsen.

[ Voor 29% gewijzigd door FabiandJ op 05-07-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Heb mijn vriendin al meermaals gezegd dat eten en drinken nicht im frage is op de achterbank, dan stoppen we onderweg wel een keer extra.
Haha, nu je dit zo schrijft; etende kinderen op de achterbank zijn toch überhaupt geen optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Kinderen op de achterbank zijn geen optie.

Zie mijn quote over witte bekleding een paar pagina's terug O-) O-)

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 05-07-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:25
Ik ben ook anti eten in de auto maar ik moet zeggen dat het tot nu toe nog best te doen valt. Al blijft het eten beperkt tot soepstengels of beperkt kruimelende koekjes. Scheelt dat zolang ze in de maxi cosi of eerste kinderstoel zitten dat het grootste gedeelte in de stoelen valt en niet in de auto zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Jullie gaan duidelijk wat anders om met een auto dan ik. Tip, 'neem' een langharige hond en een kleine baby, dan maak je nooit weer druk om haren en/of eten en drinken... :+

Het is een gebruiksvoorwerp. Moet goed onderhouden worden en als er iets stuk gaat moet het gemaakt worden. En met enige regelmaat even stofzuigen en poetsen, dan heb je ook nog wat eer van je werk.. ;). Wel leren bekleding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
_Arthur schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:33:
[...]

Praatjes zijn gaan plaatjes :+
EDIT: foto's toegevoegd aan de oorspronkelijke post :)

[ Voor 82% gewijzigd door B-Real op 05-07-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
JanHenk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:05:
Jullie gaan duidelijk wat anders om met een auto dan ik. Tip, 'neem' een langharige hond en een kleine baby, dan maak je nooit weer druk om haren en/of eten en drinken... :+

Het is een gebruiksvoorwerp. Moet goed onderhouden worden en als er iets stuk gaat moet het gemaakt worden. En met enige regelmaat even stofzuigen en poetsen, dan heb je ook nog wat eer van je werk.. ;). Wel leren bekleding overigens.
Haha, gedeeltelijk mee eens, maar na zo’n hond hoef ik die auto niet meer :D

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--

EDIT: plaatjes bij het praatje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Het is dat die van ons zijn langste tijd in de Maxicosi ook gehad heeft, anders zou ik hem serieus overwegen. Tweedehands in nette staat.

Die van ons heeft zich tot op heden ook keurig gedragen. Wellicht dat dat straks in de vakantie anders wordt maar dat zien we dan wel.
Erg mooie wagen, qua buitenkant de kleur die ik graag gewild had, maar voor de facelift was Tansanit met M-pakket schijnbaar geen mogelijke combi, later wel lijkt het. Dus nu moet ik me behelpen met carbon
schwarz.

Qua alle opties zie ik er al een aantal ontbreken ten opzichte van "de hele optielijst", maar de belangrijkste dingen zitten er op!

Veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 05-07-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 18:30
Mag je na 2030 nog wel rondrijden in je BMW of gaat Europa dit allemaal verbieden? *Timmermans* timmert aardig aan de weg met zijn proefballonen. Het zou wat zijn als je een M140i koopt over een tijd en na een aantal jaar verschillende steden niet meer binnen mag rijden bijvoorbeeld.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2021 13:21 . Reden: Naam verhaspelingen zijn niet nodig en niet de bedoeling op Tweakers. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
noslen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:42:
Mag je na 2030 nog wel rondrijden in je BMW of gaat Europa dit allemaal verbieden? *Timmermans* timmert aardig aan de weg met zijn proefballonen. Het zou wat zijn als je een M140i koopt over een tijd en na een aantal jaar verschillende steden niet meer binnen mag rijden bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk niet idd. We gaan steeds verder betutteld worden. Volgend jaar de helmplicht op de snorfiets en vervolgens komt de normale fiets aan de beurt. Daarna een helm in de auto.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2021 13:22 . Reden: naam verhaspeling in quote aangepast ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beam87
Morpheusk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Waarschijnlijk niet idd. We gaan steeds verder betutteld worden. Volgend jaar de helmplicht op de snorfiets en vervolgens komt de normale fiets aan de beurt. Daarna een helm in de auto.
Tegen 2030 bestaat een BMW waarschijnlijk enkel uit een grille toch? Daar kun je sowieso de weg niet mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mag je na 2030 nog wel rondrijden in je BMW of gaat Europa dit allemaal verbieden? *Timmermans*timmert aardig aan de weg met zijn proefballonen. Het zou wat zijn als je een M140i koopt over een tijd en na een aantal jaar verschillende steden niet meer binnen mag rijden bijvoorbeeld.
Je doelt op zijn interview in de FT waarin hij stelt dat mensen met een vervuilende auto meer moeten betalen? Welkom in Nederland, daar hebben ze die cashcow al lang geleden ontdekt (BPM). Weinig nieuws dus.

[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2021 13:22 . Reden: naam verhaspeling in quote aangepast ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag je na 2030 nog wel rondrijden in je BMW of gaat Europa dit allemaal verbieden? *Timmermans*timmert aardig aan de weg met zijn proefballonen. Het zou wat zijn als je een M140i koopt over een tijd en na een aantal jaar verschillende steden niet meer binnen mag rijden bijvoorbeeld.
Zo ver gaat het niet komen, dat is enorme kapitaalvernietiging. Ik verwacht eerder dat er een generiek Europees betaalbeleid komt waarbij er zones in steden zijn en je automatisch via kentekenherkenning moet betalen als je zo'n zone binnen komt. Het houd het gros van de mensen tegen en de mensen die het wel willen/kunnen betalen spekken de kas van de gemeente zo flink.

[ Voor 0% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2021 13:22 . Reden: naamsverhaspeling in quote aangepast ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tsurany schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Zo ver gaat het niet komen, dat is enorme kapitaalvernietiging. Ik verwacht eerder dat er een generiek Europees betaalbeleid komt waarbij er zones in steden zijn en je automatisch via kentekenherkenning moet betalen als je zo'n zone binnen komt. Het houd het gros van de mensen tegen en de mensen die het wel willen/kunnen betalen spekken de kas van de gemeente zo flink.
Is dat nu bv al niet zo in Londen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eagle Creek schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Is dat nu bv al niet zo in Londen?
Jups, de congestion charge. En ik verwacht dat we dan al snel naar een internationaal systeem gaan waarbij het incasseren volledig geautomatiseerd gaat en je je dus niet per stad hoeft aan te melden om te betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Brandstofauto's gaan nog niet zo snel verboden worden. Er komt wel een regeling die fabrikanten gaat dwingen extra belasting te betalen voor nieuwe brandstofauto's die op een gegeven moment geproduceerd worden.

Hoewel ik verbrandingsmotoren enorm fascinerend vind en ik mijn eigen BMW E36 zo lang mogelijk wil blijven rijden (ik ben niet voor niets een klein kapitaal aan het investeren in een restauratie), is het gewoon realiteit dat de verbrandingsmotor als aandrijvingstechniek inmiddels z'n langste tijd heeft gehad en richting hetzelfde domein als de stoommachine aan het verschuiven is. Dat betekent dat vanaf 2050 het aandeel verbrandingsmotoren echt heel hard zal gaan afnemen en alleen nog voorbehouden zal zijn aan liefhebbers. Is dat erg? Nee, dat is gewoon vooruitgang in techniek.

Een verbod om reeds verkochte auto's met verbrandingsmotoren zal er nooit komen, door natuurlijk verloop zullen ze langzaamaan verdwijnen.

Tot Tesla bewees dat het wel kon, was het argument altijd dat het technisch nog niet mogelijk was om een praktisch bruikbare auto te maken met elektrische aandrijving die ook nog enigszins leuk is. Dat argument is nu (eindelijk) van tafel en is het niet meer dan logisch dat beleid ook de richting op gaat om op zich antieke technologie te gaan ontmoedigen.
Tsurany schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Jups, de congestion charge. En ik verwacht dat we dan al snel naar een internationaal systeem gaan waarbij het incasseren volledig geautomatiseerd gaat en je je dus niet per stad hoeft aan te melden om te betalen.
Alleen moet je dat ook betalen als je in een EV rijdt (15 pond). Rij je een brandstofauto komt er nog een extra toeslag (12,50 pond) bovenop.
Omdat er inmiddels al zoveel EV's op de weg zijn, zie je de voordelen dat je veel steden nog onbeperkt in kan, langzaamaan verdwijnen. De meeste van die maatregelen hebben namelijk niet alleen te maken met luchtvervuiling, maar ook met het in algemene zin zoveel mogelijk weren van autoverkeer in drukke binnensteden.

Je moet je ook afvragen of je dergelijke steden wel per sé in wil met een auto, zeker tegenwoordig, nu je niet meer afhankelijk bent van fysieke winkels voor grote aankopen. Met je M140i kan je beter buitenwegen opzoeken, daar geniet je sowieso meer van je auto (tenzij je een boulevard-cruiser bent die alleen in dergelijke auto's rijdt om indruk op anderen te maken, maar dan ben je in mijn ogen sowieso kansloos...)

Over project cabrio gesproken, ik had vorige week last van zeer lokale, maar extreme vorst:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51283402324_16553e5a78_b.jpg

Ik had 10 kilo droogijs gehaald om bitumen in de auto te verwijderen, en dat werkte extreem goed. Een half uurtje later was alles aan de bijrijderskant eruit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51284101489_ab055c7289_b.jpg

Ter vergelijk, met een kleiner oppervlak aan de bestuurderskant ben ik afgelopen winter meerdere dagen bezig geweest. En met de huidige temperatuur was het sowieso al een onmogelijke klus, want het spul is nu zacht en de lijm plakt extra goed.

Door het extreem te koelen, wordt het bitumen (beetje vergelijkbaar met bijv. dynamat) heel hard en verliest de lijm kleefkracht. Met een paar goede tikken met een rubber hamer (je hoeft niet eens hard te meppen) breekt het in stukken en kan je het er zo uitpakken.

Rond de voetenruimte van de achterbank (links op de foto) zit helaas wel de nodige roest, maar ook dat is goed herstelbaar. Aan de bestuurderskant is aanzienlijk erger en heb ik wat gaatjes in de vloer kunnen prikken...
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51180109290_51e8dd6716_b.jpg

maar ook dit is allemaal te herstellen.

Het jammere is alleen wel dat veel roest te herleiden is tot een (mislukte) poging van één van de vorige eigenaren om juist de auto tegen roest te beschermen. Door tectiel-achtige ondercoating zijn namelijk ooit alle condensafvoeren verstopt geraakt en kon water zich onder het tapijt ophopen.

Wijze les dus voor iedereen die een underbody coating aan wil laten brengen, zorg dat afwateringen altijd open blijven!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
*knip*Dit soort opmerkingen voegt sowieso niks toe aan de inhoudelijke discussie.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 05-07-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:55
deepbass909 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Brandstofauto's gaan nog niet zo snel verboden worden. Er komt wel een regeling die fabrikanten gaat dwingen extra belasting te betalen voor nieuwe brandstofauto's die op een gegeven moment geproduceerd worden.

.....
Dat zeg je wel, maar is allerminst zeker. De waarheid is dat de klimatologische veranderingen inmiddels veel sneller gaan dan menige berekening, kijk bv naar de huidige hittegolf in Canada en de rest van Noord-Amerika. Die realiteit begint bestuurders steeds meer te dagen waardoor het niet voorspelbaar meer is welke extreme maatregelen in de toekomst zullen volgen om extremer weer te voorkomen. Die noodrem kan sneller worden aangetrokken dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

deepbass909 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Alleen moet je dat ook betalen als je in een EV rijdt (15 pond). Rij je een brandstofauto komt er nog een extra toeslag (12,50 pond) bovenop.
Omdat er inmiddels al zoveel EV's op de weg zijn, zie je de voordelen dat je veel steden nog onbeperkt in kan, langzaamaan verdwijnen. De meeste van die maatregelen hebben namelijk niet alleen te maken met luchtvervuiling, maar ook met het in algemene zin zoveel mogelijk weren van autoverkeer in drukke binnensteden.

Je moet je ook afvragen of je dergelijke steden wel per sé in wil met een auto, zeker tegenwoordig, nu je niet meer afhankelijk bent van fysieke winkels voor grote aankopen. Met je M140i kan je beter buitenwegen opzoeken, daar geniet je sowieso meer van je auto (tenzij je een boulevard-cruiser bent die alleen in dergelijke auto's rijdt om indruk op anderen te maken, maar dan ben je in mijn ogen sowieso kansloos...)
Een tarief voor entree die (flink) schaalt op basis van uitstoot zou dan prima kunnen werken. Meest vervuilende auto's kunnen zo 50 euro per dag moeten betalen waardoor de auto laten staan opeens heel erg aantrekkelijk gaat worden.
realphoenikx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Dat zeg je wel, maar is allerminst zeker. De waarheid is dat de klimatologische veranderingen inmiddels veel sneller gaan dan menige berekening, kijk bv naar de huidige hittegolf in Canada en de rest van Noord-Amerika. Die realiteit begint bestuurders steeds meer te dagen waardoor het niet voorspelbaar meer is welke extreme maatregelen in de toekomst zullen volgen om extremer weer te voorkomen. Die noodrem kan sneller worden aangetrokken dan je denkt.
Ongetwijfeld, maar ik zie een verbod niet komen. Eerder tarieven blijven verhogen tot mensen vanzelf wel overstappen. Probleem blijft ook dat er genoeg mensen zijn die geen nieuwe auto kunnen betalen maar waarvoor het openbaar vervoer op dit moment simpelweg nog niet geschikt is, die moeten ook mobiel blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
realphoenikx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:01:
[...]

De klimatologische veranderingen gaan niks sneller dan ruim 20 jaar geleden (toen ikzelf global change als studie aan de universiteit volgde) al voorspeld werd (ze gaan zelfs in zekere zin langzamer, maar niet langzaam genoeg), alleen zijn we inmiddels op een punt gekomen dat het ook daadwerkelijk zichtbaar wordt waarvoor toen al gewaarschuwd werd. Op dit moment wordt namelijk duidelijk dat de straalstromen en oceaanstromingen aan het veranderen en verschuiven zijn, iets waarvoor toen al gewaarschuwd werd.
Het is alleen nooit te voorspellen geweest waar welke effecten exact zichtbaar zouden worden.

Nu halsoverkop alles met een verbrandingsmotor in de EU verbieden gaat geen oplossing bieden, al is het maar omdat dat helemaal niet de grootste invloed heeft op de mondiale CO2-uitstoot. Dat ligt nog altijd bij industrie en energieproductie en vooral in China (27% mondiaal +3,1% groei in 2019), India (7% +1,4%) en Rusland (5% +0,9%) waar nog altijd een netto groei in CO2-uitstoot plaatsvindt, tegen een netto krimp voor de VS (13% -1,7%), EU (8% -3,0%) en Japan (3% -0,9%).
bron

Dat weet Frans Timmermans ook echt wel. Maar hij weet ook dat om de huidige transitie door te zetten bij de autofabrikanten, er met grote woorden gesproken moet worden. Hij wil dat vanaf 2030 er geen nieuwe auto's met verbrandingsmotoren meer op de markt komen, dus moet je het zo hard gaan afdwingen.

Maar deze hele discussie is hier verder offtopic en hoort eigenlijk thuis in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij, om precies te zijn in dit topic: Klimaat: wetenschap en achtergronden

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• la_fusion
Gisteren op basis van deze guide: https://driving-dutchman....r-een-glimmend-stuurwiel/ mijn stuurwiel gedaan en het is warempel weer zoals het hoort! Wel gemerkt dat ik het nog een keer moet doen voor een nog wat beter resultaat maar het voelt weer lekker zacht aan ipv kei hard en glad leder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
la_fusion schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:58:
Gisteren op basis van deze guide: https://driving-dutchman....r-een-glimmend-stuurwiel/ mijn stuurwiel gedaan en het is warempel weer zoals het hoort! Wel gemerkt dat ik het nog een keer moet doen voor een nog wat beter resultaat maar het voelt weer lekker zacht aan ipv kei hard en glad leder.
Echt goed is dat he? Ik doe het iedere maand en mijn stuurwiel blijft mooi mat. Helemaal zo mat als in nieuwstaat krijg je het nooit meer, maar dat vieze glimmende is er wel af gelukkig.

Mijn stuurwiel is na het schoonmaken wel matter dan de 'na foto' op de site van driving Dutchman, maar dat komt wellicht omdat het stuur op de 'voor foto' ook wel extreem glad en glimmend is.

[ Voor 13% gewijzigd door Beam87 op 06-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Beam87 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Echt goed is dat he? Ik doe het iedere maand en mijn stuurwiel blijft mooi mat. Helemaal zo mat als in nieuwstaat krijg je het nooit meer, maar dat vieze glimmende is er wel af gelukkig.

Mijn stuurwiel is na het schoonmaken wel matter dan de 'na foto' op de site van driving Dutchman, maar dat komt wellicht omdat het stuur op de 'voor foto' ook wel extreem glad en glimmend is.
Ja die van mij was vergelijkbaar ;) Daarom ga ik hem nog even wat beter doen want ik denk dat het nog wel iets beter kan door het wat beter vochtig te maken en wat meer in te masseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ik heb dat nu ook in de standaard interieur cleaning routine, echter is dat bij mij maar 1 of 2x per jaar.
Eigenljik te weinig want het stuur wordt snel wel glimmend.

Ik gebruik echter niet zo veel de sprayflacon, maar wel een kwast met ossengalzeep en wat vochtige doeken om het er weer af te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
la_fusion schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Ja die van mij was vergelijkbaar ;) Daarom ga ik hem nog even wat beter doen want ik denk dat het nog wel iets beter kan door het wat beter vochtig te maken en wat meer in te masseren.
Ik gebruik altijd Dr. Beckmann ossengalzeep (blok van EUR 2, waar ik al twee jaar mee doe). Stuk goedkoper dan die dure goedjes van niet nader te noemen partijen. Wellicht zijn die goedjes nog iets beter, maar ook vaak agressiever. Verder gebruik ik een zacht borsteltje om het goed aan te brengen, zonder het leer te beschadigen. Even laten inwerken, nog een keer herhalen en je kunt weer door.

Uiteindelijk blijft het leren stuur van BMW wel een lastig ding. Andere merken hebben vaak een stuur dat minder zacht aanvoelt, maar niet zo snel glimmend wordt als dat in de BMW. Ondanks dat ik niet in de auto eet, handen was en sowieso niet met vette handen de auto in stap, wordt het stuur erg snel vies, vet en glimmend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Beam87 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik altijd Dr. Beckmann ossengalzeep (blok van EUR 2, waar ik al twee jaar mee doe). Stuk goedkoper dan die dure goedjes van niet nader te noemen partijen. Wellicht zijn die goedjes nog iets beter, maar ook vaak agressiever. Verder gebruik ik een zacht borsteltje om het goed aan te brengen, zonder het leer te beschadigen. Even laten inwerken, nog een keer herhalen en je kunt weer door.

Uiteindelijk blijft het leren stuur van BMW wel een lastig ding. Andere merken hebben vaak een stuur dat minder zacht aanvoelt, maar niet zo snel glimmend wordt als dat in de BMW. Ondanks dat ik niet in de auto eet, handen was en sowieso niet met vette handen de auto in stap, wordt het stuur erg snel vies, vet en glimmend.
Exact dezelfde heb ik ook ;) Maar waarschijnlijk dus wat te kort in laten werken/wat te weinig zeep. Ook met zachte borstel gedaan :) Ging best eenvoudig.. dat had ik niet gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Nieuwe 2C is onthuld: https://www.bmw.nl/nl/mod...pe/ontdek/highlights.html

Ze hebben het zowaar goed gedaan. Normale grille, fatsoenlijke verhoudingen (de kont ziet er op foto's/renders een beetje apart uit dus ik ben benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet)...en hard buttons in het interieur. Niet alleen voor climate control, maar ook de radio knoppen (en cijfers) zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Leuk ding op eerste gezicht, nog steeds praktisch een onding en te duur voor zo'n klein hok, maar leuk zijn ze we!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg overtuigd ben van de snuit en achterkant. Wel mooi dat je nu ook een normaal HUD kan krijgen op de 2 serie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik weet dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb als 'clownschoen' bezitter, maar ik vind in het zijaanzicht de verhoudingen van de nieuwe 2-serie Coupe wel wat vreemd. Alsof de neus 20cm te lang is ten opzichte van het passagiersgedeelte:
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/8d6ydzgbh92h_800.jpg

Bij de oude 1-serie Coupe klopte dat veel beter:
Afbeeldingslocatie: https://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/08/lead5-2011-bmw-1-series-m-review.jpg

Sowieso is de 2-serie ook weer flink groter, met ruim 4,5M inderdaad een 20cm langer dan de 1 Coupe

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:27:
Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg overtuigd ben van de snuit en achterkant. Wel mooi dat je nu ook een normaal HUD kan krijgen op de 2 serie.
Ik vind 't van achteren net een Mercedes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Ik heb net via BMW ConnectedDrive de USB Map update aangeschaft. Maar ik kan nergens de update downloaden? Het is niet de meest gebruiksvriendelijke website...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHEuxG5PNqUWfumTxBix1Ieo-4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uJIgqjWL0YAzfOPGnfMd2DMl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De update download je met de desktoptool, die controleert je vin en beschrijft de usb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
MadMarky schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:35:
Ik weet dat ik eigenlijk geen recht van spreken heb als 'clownschoen' bezitter, maar ik vind in het zijaanzicht de verhoudingen van de nieuwe 2-serie Coupe wel wat vreemd. Alsof de neus 20cm te lang is ten opzichte van het passagiersgedeelte:
[Afbeelding]

Bij de oude 1-serie Coupe klopte dat veel beter:
[Afbeelding]

Sowieso is de 2-serie ook weer flink groter, met ruim 4,5M inderdaad een 20cm langer dan de 1 Coupe
Vind deze juist beter geslaagd. Eerdere 2's waren overduidelijk gebaseerd op de 1, maar vanaf deze generatie heeft het meer weg van een compacte 4. Dat de neus wat langer is draagt daar voor mij alleen maar aan bij.

Edit: Ik ben schijnbaar niet de enige met deze mening.

Koplampen roepen dan wel weer een beetje een Opel-gevoel (edit 2: of toch Audi?) bij me op, maar het kan ook niet allemaal meezitten natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulder op 07-07-2021 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Aid schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:29:
Ik heb net via BMW ConnectedDrive de USB Map update aangeschaft. Maar ik kan nergens de update downloaden? Het is niet de meest gebruiksvriendelijke website...

[Afbeelding]
Je moet de BMW Download Manager downloaden en installeren op je pc/laptop. Dan inloggen met je account en vervolgens wordt de update gedownload en geïnstalleerd op een USB stick (64GB).
Pagina: 1 ... 124 ... 370 Laatste