Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 123 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04
Beetje flauw....

In België is een sedan een Berline en een stationwagen (Touring) een Break. Maar iets zegt me dat jullie dat wel weten.

Voor wat betreft de 'cockpit-discussie' van eerder... heb gisteren als leenwagen een wagen met zo'n moderne cockpit mee gehad. Wat een drama-ding zeg. Totale informatie-overload waardoor je de echt belangrijke zaken niet meer fatsoenlijk ziet.

Nu ben ik misschien een uitzondering, want het kan mij niet clean genoeg zijn. Heb zelf een digitale cockpit van de vorige generatie, maar heb daar alle toeters en bellen uitgezet. Iets van 'eenvoudige mode' of zoiets. Gewoon de standaard lay-out ondanks de ingestelde rijmodus, geen vergrootglas bij de actuele snelheid en toerental. Gewoon lekker basic.

Heb ook de HUD, maar neem die de volgende keer ook niet meer. Schakel hem nu wel eens uit, maar doe hem dan enkel weer aan omdat ik er ruim €1.000 voor heb betaald en het dan wel een beetje zonde vind om hem helemaal niet te gebruiken :). Maar als die niks gekost had zou die permanent uit staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben juist super blij met de HUD, alle info die je nodig hebt, snelheid en route info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:27:

Heb ook de HUD, maar neem die de volgende keer ook niet meer. Schakel hem nu wel eens uit, maar doe hem dan enkel weer aan omdat ik er ruim €1.000 voor heb betaald en het dan wel een beetje zonde vind om hem helemaal niet te gebruiken :). Maar als die niks gekost had zou die permanent uit staan.
Ben benieuwd naar de reden, wil je die nog toelichten?

Ik heb geen HUD, maar het lijkt mij erg fijn.

(Ik heb 'ooit' een Peugeot 208 gereden voor een jaar of 3, die cockpit met ouderwetse wijzers maar bovenop het dashboard en dus goed in je blikveld. Was ik erg tevreden mee, lekker functioneel.. )

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:15
Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 03:03:
[...]

En op de F23 is dat zekering…?
Snake, jij hebt een 240i toch?
Daar zou ik de stekker lostrekken ipv de zekering.
Vlgs dit schema zit de Parking Assistant op dezelfde zekering. Errug raar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__RtjMPPMLQuVONI9q7A70lw_kA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a2UAsJI5hs7dDOEmkJ4Og9jX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMyqUWZEyOt98NQJN_k7yFpiNlk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C1xNpjCMPh4hU0ZanzwBTd3C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD6qZisF-eJ5R1uIW-1UWAVY6lI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CzTySuJ4tVn271f2K2l0F5nW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
JanHenk schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:57:
[...]
Ben benieuwd naar de reden, wil je die nog toelichten?

Ik heb geen HUD, maar het lijkt mij erg fijn.

(Ik heb 'ooit' een Peugeot 208 gereden voor een jaar of 3, die cockpit met ouderwetse wijzers maar bovenop het dashboard en dus goed in je blikveld. Was ik erg tevreden mee, lekker functioneel.. )
Heb er niet echt een reden voor :).

Valt me simpelweg op dat ik de informatie die erop geprojecteerd staat niet in me op neem. Heb mijn auto (en dus de HUD) nu 3,5 jaar, maar nog steeds kijk ik naar het dashboard om de snelheid af te lezen. Kijk nog steeds naar het grote navigatiescherm in plaats van de pijltjes op de HUD.

Is misschien een leeftijdsdingetje. Heb hiervoor 30 jaar zonder HUD gereden en de gewoonte om 'naar beneden' te kijken is blijkbaar te sterk geworden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mech-Warrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Snake, jij hebt een 240i toch?
Daar zou ik de stekker lostrekken ipv de zekering.
Vlgs dit schema zit de Parking Assistant op dezelfde zekering. Errug raar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan zo eentje er aan om de foutmelding te voorkomen: https://www.ecstuning.com...lap-actuator/18302411427/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:27:
Beetje flauw....

In België is een sedan een Berline en een stationwagen (Touring) een Break. Maar iets zegt me dat jullie dat wel weten.

Voor wat betreft de 'cockpit-discussie' van eerder... heb gisteren als leenwagen een wagen met zo'n moderne cockpit mee gehad. Wat een drama-ding zeg. Totale informatie-overload waardoor je de echt belangrijke zaken niet meer fatsoenlijk ziet.

Nu ben ik misschien een uitzondering, want het kan mij niet clean genoeg zijn. Heb zelf een digitale cockpit van de vorige generatie, maar heb daar alle toeters en bellen uitgezet. Iets van 'eenvoudige mode' of zoiets. Gewoon de standaard lay-out ondanks de ingestelde rijmodus, geen vergrootglas bij de actuele snelheid en toerental. Gewoon lekker basic.

Grappig hoe dat verschilt. Ik vind dat de digitale cockpit ontzettend veel informatie bevat máar vind het niet storend.

Je kunt ook rustige modus kiezen, daarbij wordt 80-90% van de informatie verborgen. Dit oogt veel rustiger.

De HUD ben ik echt wild van - ik zou niet meer zonder willen. Dat je hem uitzet, daar val ik van van mijn stoel :+ .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:57:
De HUD ben ik echt wild van - ik zou niet meer zonder willen.
Ik koop niet eens auto's meer zonder een HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb een polaroid zonnebril.... ik zie dus meestal geen klap van mijn HUD :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
--MP-- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:28:
Goed dat je het zegt, wilde nog een zonnebril op sterkte bestellen en zat te kijken naar gepolariseerde glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Snake schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 03:03:
[...]

En op de F23 is dat zekering…?
Voor wat betreft het zekeringen trekken etc. voor de sportklep, waarom niet gewoon bimmerlink?
Daar kan je hem ook gewoon default open zetten?

in ieder geval bij de F36 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Eagle Creek schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Heb je al rustige modus geprobeerd?
Ik heb vanochtend in de instellingen gezocht, maar kon hem niet vinden.. heb je een hint waar ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb vanochtend in de instellingen gezocht, maar kon hem niet vinden.. heb je een hint waar ik dit kan instellen?
Instellingen
Sommige weergaven op het instrumentenpaneel kunnen individueel worden geconfigureerd.
1. "CAR"
2. "Instellingen"
3. "Displays"
4. "Instrumentencombinatie"
5. Gewenste instelling selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
--MP-- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:28:
Geen HUD, maar wel de polaroid zonnebril en zolang een HUD niet werkt met gepolariseerde glazen hoef ik het niet. Zo'n bril doet veel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Eagle Creek schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Instellingen
Sommige weergaven op het instrumentenpaneel kunnen individueel worden geconfigureerd.
1. "CAR"
2. "Instellingen"
3. "Displays"
4. "Instrumentencombinatie"
5. Gewenste instelling selecteren.
Daar zocht ik het dus ook, maar daar heb ik niet iets van een "rustige modus" o.i.d. Maakt verder niet uit, zoals gezegd kijk ik er niet zo vaak naar (in elk geval de linkerhelft, al die informatie heb ik in de HUD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Daar zocht ik het dus ook, maar daar heb ik niet iets van een "rustige modus" o.i.d. Maakt verder niet uit, zoals gezegd kijk ik er niet zo vaak naar (in elk geval de linkerhelft, al die informatie heb ik in de HUD)
Dit heb ik uit de handleiding maar ik kon het daar niet goed vinden. Als ik weer in de auto zit maak ik even een foto'tje voor je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
--MP-- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Voor wat betreft het zekeringen trekken etc. voor de sportklep, waarom niet gewoon bimmerlink?
Daar kan je hem ook gewoon default open zetten?

in ieder geval bij de F36 wel.
Ik heb ook bimmerlink en de klep gaat alleen open wanneer de app verbonden is.
Tenminste op de G30
Met bimmerlink stuur ik de klep open en trek ik de zekering. Dan is hij altijd open.
Genereert wel een foutcode maar die wis ik als ik naar de dealer ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Mech-Warrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Tenminste op de G30
Met bimmerlink stuur ik de klep open en trek ik de zekering. Dan is hij altijd open.
Hmm bij mij blijft hij open. Ook als de app uit is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Quantor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Goed dat je het zegt, wilde nog een zonnebril op sterkte bestellen en zat te kijken naar gepolariseerde glazen.
Je bril 90 graden draaien. Dan zie je de HUD wel ;-)

Of glazen bestellen waarbij de polarizatie 90 graden gedraaid is?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Laser lichten, HUD, Automatisch Parkeren, allemaal tof en geeky en leuk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik die dingen miste op mijn vorige wagens. Mij huidige (tijdelijke) wagen heeft bvb ook parkeer assistentie, ik heb het nog nooit gebruikt.

Vermogen, Goeie stoelen, CarPlay en deftige audio is het enige wat ik wel belangrijk vind. Nu hoef ik niet wakker te liggen van de discussie als de HK upgrade het waard is, de chips zijn niet te krijgen. CarPlay is ondertussen standaard, een de stoelen heb ik geloof ik de beste reeds aangevinkt. Het extra vermogen tussen de 320 en 330 is helaas niet op de elektrische motor. jammer dat het dakraam buiten mn budget valt..
Eagle Creek schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:33:
[...]
Heb je veel te vervoeren dikwijls?
Eigenlijk niet, behalve occasioneel onze hond, waneer we naar zee gaan. Maar om nu een break/touring/station te nemen enkel daarvoor....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

hmr

Yalopa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Laser lichten, HUD, Automatisch Parkeren, allemaal tof en geeky en leuk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik die dingen miste op mijn vorige wagens. Mij huidige (tijdelijke) wagen heeft bvb ook parkeer assistentie, ik heb het nog nooit gebruikt.

Vermogen, Goeie stoelen, CarPlay en deftige audio is het enige wat ik wel belangrijk vind. Nu hoef ik niet wakker te liggen van de discussie als de HK upgrade het waard is, de chips zijn niet te krijgen. CarPlay is ondertussen standaard, een de stoelen heb ik geloof ik de beste reeds aangevinkt. Het extra vermogen tussen de 320 en 330 is helaas niet op de elektrische motor. jammer dat het dakraam buiten mn budget valt..

[...]

Eigenlijk niet, behalve occasioneel onze hond, waneer we naar zee gaan. Maar om nu een break/touring/station te nemen enkel daarvoor....
Laserlicht werkt wel echt goed! Zeker die automatisch grootlicht functie is echt briljant. Hij schakelt zelf dan de linkerkant uit indien nodig en dimt ook zelf bij tegenliggers. Vind het echt schitterend :).

De HUD is ook briljant, al werkt hij beter met de navigatie van bmw dan via CarPlay/Waze.

Reis van NL naar zuid Frankrijk was echt goed te doen en vervoer hier in de bergwegen is fantastisch :)

[ Voor 4% gewijzigd door hmr op 17-06-2021 19:47 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Goede verlichting zou voor mij een no-brainer zijn. Net als een dakraam. En goede audio. Dat liever dan HUD of allerlei andere fancy zaken.

Maar goed, ik shop sowieso niet nieuw. Dus ik moet vooral hopen dat iemand mijn specs aanvinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mech-Warrior schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Tenminste op de G30
- Of klep openzetten en stekker uit de klep uit trekken. (Foutcode maar boeien)
- of de veer uit de klep halen en in opn stand vastbinden met ijzerdraadje. ( Geen fouten)
- of stekker uitekken en plug erin met weerstand gesoldeerd. Geen fouten en klep blijft open(zo heb ik gedaan)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
Mech-Warrior schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:17:
[...]

Gewoon in sport de klep open laten sturen en de zekering trekken. Dan blijft de klep open 🙃
Op een G30 is dat zekering F203 7.5A

Bij een G20 dus ook:
[Afbeelding]
Jij komt wel nog op newtis! Ik krijg een melding dat het gesloten is... Hoe krijg je wel toegang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Komt 'ie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gc_CiVYc1645oSmYEdBrjHTghQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VWGL6EUQHAwu5bBXlmihOBI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5kBsS9xNOW3VH98HPmU6r4gST8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C77Sk8oBfM4m6TLgKSOiWj0P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSxAATD83tx8OosiHL19GCOm3lg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRa0rWjfhAgy59SRMdnD7eNp.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle Creek op 19-06-2021 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

hmr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:09:
Kan alles gewoon instellen op sport plus of sport. Maar ga wel even rustig kijken. Ik wil eigenlijk de uitlaatjes open en het onderstel in comfort :).
Wat ik zelf ingesteld heb in de individual sportsettings is het sturen op comfort en rest op sport (of sport+ afhankelijk van de omstandigheden). BMW heeft nogal de neiging de auto vrij zwaar te laten sturen om sportief te zijn terwijl die verder niets toevoegt imo.

Z4 (M40i) van mijn vader overigens ook geregeld in individual staan met onderstel op comfort, op slechte wegen werken die dynamische dempers best goed :D.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 19-06-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

zunrob schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:22:
[...]

Jij komt wel nog op newtis! Ik krijg een melding dat het gesloten is... Hoe krijg je wel toegang?
Gewoon inloggen :)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
zunrob schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:22:
[...]

Ik kon me nog ergens registreren. Gratis en voor nop. Ben vergeten wanneer om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Tortelli schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Wat ik zelf ingesteld heb in de individual sportsettings is het sturen op comfort en rest op sport (of sport+ afhankelijk van de omstandigheden). BMW heeft nogal de neiging de auto vrij zwaar te laten sturen om sportief te zijn terwijl die verder niets toevoegt imo.

Z4 (M40i) van mijn vader overigens ook geregeld in individual staan met onderstel op comfort, op slechte wegen werken die dynamische dempers best goed :D.
Eigenlijk is mijn mij ogen het stuur van mijn F36 huis het enige wat ik altijd op sport zou willen hebben. Man wat stuurt dat ding licht en gevoelloos... Tis soms net een Audi.

Helaas bij de F36 nog geen individueel profiel, dus kan stuur alleen in sport gecombineerd met onderstel. En dat hoeft dan weet niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Bedankt voor het uitzoeken! Maar bij mij is die optie er dus niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAnX_1xZ-Al7biOwwg73UsikyhA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Up7e99bm7chGOKMlNDJNkAKw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken! Maar bij mij is die optie er dus niet:

[Afbeelding]
Welke versie iDrive heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Eagle Creek schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:35:
[...]

Welke versie iDrive heb je?
de meest recente (afgelopen zaterdag de update gedraaid), 03/2021.50. Misschien dat het is omdat ik geen rijassistent heb, of omdat de mijne van de eerste lichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
Wellicht hebben jullie een idee... Heb een BMW 1 (f20) en mijn raam bij de bestuurder doet het ineens niet meer. Het rare is dat hij de dag er voor bij het dicht doen meteen weer een stuk open ging toen hij dicht ging (net of hij dacht dat er iets tussen zit ihkv beveiliging). Toen stapje voor stapje dicht gedaan zodat ik in ieder geval kon rijden. Dag er na 0 beweging.
De motor? Een zekering of iets anders?

Kon niets vinden maar dit is wel irritant bij een slagboom en zo. Kan hem naar de garage brengen maar hoopte dat ik het zelf kan fixen.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BoardCrusher schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:55:
[...]

de meest recente (afgelopen zaterdag de update gedraaid), 03/2021.50. Misschien dat het is omdat ik geen rijassistent heb, of omdat de mijne van de eerste lichting is.
Rijassistent maakt niet uit, want is een standaard-item. Gek dat je het er niet tussen hebt staan. Wellicht een geïmporteerde auto (landafhankelijke instelling)? Heel veel anders kan ik niet verzinnen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik kijk er vast overheen, maar zie helaas geen mogelijkheid om te registreren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
Pepppie schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Rijassistent maakt niet uit, want is een standaard-item. Gek dat je het er niet tussen hebt staan. Wellicht een geïmporteerde auto (landafhankelijke instelling)? Heel veel anders kan ik niet verzinnen.. :?
Nee, geen import. Misschien zou ik iDrive eens moeten herstarten ofzo, zou niet de eerste keer zijn dat dat bepaalde bugs oplost.

Maar zoals gezegd, het maakt me weinig uit, HUD voldoet uitstekend en de rechterkant van het scherm is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
zunrob schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:27:
[...]

Ik kijk er vast overheen, maar zie helaas geen mogelijkheid om te registreren...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb er vaak op gekeken, maar heb de optie helaas niet. Mocht iemand kunnen helpen is een PB welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

BoardCrusher schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:55:
Dat laatste is het in elk geval niet, mijn G21 van 27-09-2019 heeft de optie ook (ik heb wel alle rijassistent snufjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
RoelsRules schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:59:
We hadden hier laatst hetzelfde met een niet-BMW. Bleek dat de contacten van de schakelaar wat smerig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We overwegen de 1 serie van de vrouw te verkopen. Wat zouden jullie doen x3 20i van 2020 of x3 30e? Uiteraard gebruikt met de kop er af.

Scheelt de helft in de wegenbelasting maar ik vraag me af in hoeverre zo een stekker auto echt slim is als particulier? Raak je die nog wel kwijt? Hoe zit het met de batterij levensduur?

Afstand is niet best maar voor de kilometers hier in het dorp dan wel weer praktisch.

Members only:

[ Voor 47% gewijzigd door Workaholic op 21-06-2021 09:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
RoelsRules schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:59:
Wellicht hebben jullie een idee... Heb een BMW 1 (f20) en mijn raam bij de bestuurder doet het ineens niet meer. Het rare is dat hij de dag er voor bij het dicht doen meteen weer een stuk open ging toen hij dicht ging (net of hij dacht dat er iets tussen zit ihkv beveiliging). Toen stapje voor stapje dicht gedaan zodat ik in ieder geval kon rijden. Dag er na 0 beweging.

Kon niets vinden maar dit is wel irritant bij een slagboom en zo. Kan hem naar de garage brengen maar hoopte dat ik het zelf kan fixen.
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je het raam opnieuw moet kalibreren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:05:
We overwegen de 1 serie van de vrouw te verkopen. Wat zouden jullie doen x3 20i van 2020 of x3 30e? Uiteraard gebruikt met de kop er af.

Scheelt de helft in de wegenbelasting maar ik vraag me af in hoeverre zo een stekker auto echt slim is als particulier? Raak je die nog wel kwijt? Hoe zit het met de batterij levensduur?

Afstand is niet best maar voor de kilometers hier in het dorp dan wel weer praktisch.
Zelf vorig jaar privé een X3 30e aangeschaft (4k kilometer, Premium Selection), juist voor de 30e gekozen vanwege de wegenbelasting én omdat het prijsverschil met de 20i te verwaarlozen was. Geen moment spijt gehad, rijdt heerlijk. Altijd aan de lader en met navigatie rijden, dan kiest hij zelf de meest efficiënte combinatie van accu en verbrandingsmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Pepppie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Zelf vorig jaar privé een X3 30e aangeschaft (4k kilometer, Premium Selection), juist voor de 30e gekozen vanwege de wegenbelasting én omdat het prijsverschil met de 20i te verwaarlozen was. Geen moment spijt gehad, rijdt heerlijk. Altijd aan de lader en met navigatie rijden, dan kiest hij zelf de meest efficiënte combinatie van accu en verbrandingsmotor.
Thnx voor je feedback.
Wat haal je in de praktijk ? 40-45km ? Opladen via normaal stopcontact? We willen er dan ook graag mee op vakantie - helemaal niet opladen lijkt me dan geen issue (mocht je geen oplaadpunt hebben)?

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 21-06-2021 10:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Thnx voor je feedback.
Wat haal je in de praktijk ? 40-45km ? Opladen via normaal stopcontact? We willen er dan ook graag mee op vakantie - helemaal niet opladen lijkt me dan geen issue (mocht je geen oplaadpunt hebben)?
Ik heb ooit 28km volledig elektrisch gereden (binnendoor, etc.). Normaliter combineert hij automatisch verbrandingsmotor en accu als zijnde meest efficiënt.

Opladen aan de wallbox. Kan ook met een stekker, maar nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Weet iemand of de ventielen van een F30 bij een bandenwissel vervangen worden. Ik heb nu zilveren (horen denk ik bij de tpms).

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

E. Ik heb dan wel geen x maar een "gewone" 3 maar vind het rijden, de ervaring en de besparing erg fijn. Daarnaast denk ik dat ook PHEV tweedehands nog wel wil verkopen, hoewel ik hem met kop erop heb gekocht en van plan bent langer te rijden.

Hoe lang de batterij specifiek van BMW meegaat valt te bezien maar met Tesla is goede ervaring. BMW laadt het accupakket ook niet van 0-100% maar heeft reservecapaciteit, zodat je de levensduur nog aardig zou moeten kunnen rekken.

Spannender vind ik hoe steden bijvoorbeeld straks omgaan met toegang maar aan de andere kant denk ik ook sterk, voor elke tijd een eigen probleem en oplossing. Ik koop en rijd de auto nu en niet over 5-10 jaar (nouja, "nog" maar niet "pas").

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17

***members only***
Ik zou eigenlijk altijd voor de plug-in gaan als het prijsverschil verwaarloosbaar is. Grote nadeel van de X3 plug-in is de behoorlijke bobbel in de kofferbak, daar gaat echt flink wat ruimte verloren.

Elektrisch rijden in dorpen/steden is heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
BMW_M3 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:04:
Weet iemand of de ventielen van een F30 bij een bandenwissel vervangen worden. Ik heb nu zilveren (horen denk ik bij de tpms).
Nee, zitten inderdaad vast aan je TPMS sensoren, zijn dus geen normale rubber ventielen welk je regelmatig moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Iemand bekend met BMW specialist Offenga? Ik zie dat ze wat vloermatten in de aanbieding hebben. 50 euro voor een set, BMW vraagt 138 euro. Zijn dit originele onderdelen? Ze hanteren wel de originele bmw nummers voor hun producten.

[ Voor 20% gewijzigd door Aid op 21-06-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zijn ze gebruikt? "Used Parts". Kan aanbieding zijn... als het origineel BMW is staat er een logo bij. Heb er wel eens een nieuwe Titan-middenconsole voor zeer weinig gekocht.

En op Offenga is verder niets aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

CreativeS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:52:
Zijn ze gebruikt? "Used Parts". Kan aanbieding zijn... als het origineel BMW is staat er een logo bij. Heb er wel eens een nieuwe Titan-middenconsole voor zeer weinig gekocht.

En op Offenga is verder niets aan te merken.
Er staat Selection bij. Wat houdt dat in?

Edit - Offenga Selection artikelen zijn artikelen van een hoge kwaliteit welke wij als vervangers van originele delen hebben liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Aid op 21-06-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Staat allemaal op de site.

https://www.offenga.nl/Selection

OEM dus in plaats van OE.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 21-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

CreativeS schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:55:
Staat allemaal op de site.

https://www.offenga.nl/Selection

OEM dus in plaats van OE.
Ok, dus dit zijn geen after-market producten. Anders bel ik ze nog wel even om te checken. OEM is goed genoeg :). Heb geen zin Halfords matjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Er staat niet specifiek OEM... het kan dus net zo goed aftermarket zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Moet zeggen dat je automatten ook prima bij een andere gespecialiseerde online aanbieder kunt kopen. Pasvorm en kwaliteit is doorgaans erg goed en nog keuze uit dikte/afwerking ook.

Misschien niet origineel, maar minstens net zo goed, zo niet beter en mooi(er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Weet iemand toevallig hoe het staat met de 'chip-problematiek' en de impact die dit kan hebben op de huidige productie? T.t.v. het bestellen van mijn G21 was er het bericht dat laser lights ten minste tot 31 juli niet in productie zouden zijn. Mijn auto gaat daarna pas in productie maar in de media hoor je weinig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Even in mijn glazen bol kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:46:
Moet zeggen dat je automatten ook prima bij een andere gespecialiseerde online aanbieder kunt kopen. Pasvorm en kwaliteit is doorgaans erg goed en nog keuze uit dikte/afwerking ook.
Ik heb op diverse fora toch gelezen dat de pasvorm niet altijd perfect is (zeker rond de gaspedaal en stoelrails). Maar goed, als je goedkoper wil, moet je daarmee maar genoegen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

B-Real schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:46:

Misschien niet origineel, maar minstens net zo goed, zo niet beter en mooi(er)
Ik heb ze besteld, als het niks is gaan ze retour. Ze hebben in ieder geval een eigen leverancier voor de selection matten. Kan best zo zijn dat het een van de gespecialiseerde online aanbieders is. We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneH08
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 17:57
Beam87 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:05:
Weet iemand toevallig hoe het staat met de 'chip-problematiek' en de impact die dit kan hebben op de huidige productie? T.t.v. het bestellen van mijn G21 was er het bericht dat laser lights ten minste tot 31 juli niet in productie zouden zijn. Mijn auto gaat daarna pas in productie maar in de media hoor je weinig nieuws.
Ik heb hier slechte verhalen over gelezen op een ander forum. Iemand had begin april een G21 330e besteld maar een maand verder kon BMW niet voldoen aan de volgende opties:
- Laserlicht
- Harman Kardon
- Keyless
- Driver Assistent Pro (sowieso dit jaar niet meer)
- Parking Pack Professional (360 cameras)

Uiteindelijk is de koop dus niet door gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Die had gewoon geen geduld en ging zelfs eisen dat ze zijn auto alsnog gingen afleveren. Terwijl begin dit jaar deze problemen al bekend waren? En omdat hij geen geduld heeft, heeft hij maar eentje uit Duitsland geïmporteerd (wat eigenlijk ook weer een compromis is)... namelijk wel xDrive (en dat wilde hij eigenlijk niet) en geen 360 view. Zelfs bij het ophalen door een transporteur waren er problemen. Hoeveel problemen kan je over jezelf afroepen? Typisch ongeduld.

En het was stiekem al te verwachten... plaats nooit informatie over je nieuwe auto als je deze nog niet hebt... karma komt vaak alsnog langs en dat bleek (helaas) nu ook wel weer.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 21-06-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
MrFl0ppY schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je het raam opnieuw moet kalibreren.
Thx alleen is er 0,0 beweging meer in. Hij is nu dicht en blijft dicht.. Wil eigenlijk niet naar de garage toe maar ben er toch bang voor :(

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Aid schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:50:
Iemand bekend met BMW specialist Offenga? Ik zie dat ze wat vloermatten in de aanbieding hebben. 50 euro voor een set, BMW vraagt 138 euro. Zijn dit originele onderdelen? Ze hanteren wel de originele bmw nummers voor hun producten.
Kijk maar uit: https://www.ad.nl/auto/vr...klopt-iets-niet~a5b9d3bc/ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
Aid schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:50:
Merk staat rechts van het BMW nummer. Selection waarschijnlijk.

Kan zelf hier alle onderdelen van BMW leveren, heb denk 20% op de matten zitten. Stuur gerust een dm als je ze wilt hebben.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zoek een blindeerder in midden Nederland (zeg van Utrecht tot Apeldoorn) welke ook de dot matrix behandelt. Dit is echt een pre voor mij.

Nu kan ik via Google wel adressen vinden ver weg in Friesland of Brabant maar niet bij mij in de buurt. Iemand hier wellicht een goede tip / ervaring?

Edit: in Dodewaard zit er een bedenk ik me nu. Maar meer adressen zijn welkom (ook om prijs te vergelijken uiteraard).

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 22-06-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
Cheesy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:28:
Ik zoek een blindeerder in midden Nederland (zeg van Utrecht tot Apeldoorn) welke ook de dot matrix behandelt. Dit is echt een pre voor mij.

Nu kan ik via Google wel adressen vinden ver weg in Friesland of Brabant maar niet bij mij in de buurt. Iemand hier wellicht een goede tip / ervaring?

Edit: in Dodewaard zit er een bedenk ik me nu. Maar meer adressen zijn welkom (ook om prijs te vergelijken uiteraard).
Zal uiteindelijk weer lelijk worden die dot matrix. Als ik het goed maken ze het eigenlijk de dotmatix erg heet.
Informeer maar eens bij www.tintyourcar.nl , hier wordt het ook uitgevoerd voor bepaalde BMW dealers en diverse andere merkdealers.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 22-06-2021 10:38 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

***members only***
Waarom geen full electric als je vrouw er relatief korte afstanden mee rijdt? iX3, normale grill erin en je bent klaar volgens mij?

(Heb mijn vriendin ook niet kunnen overtuigen hoor, voor haar doel was een full electric prima geweest maar ze heeft al range anxiety als haar auto nog maar 200km kan rijden 8)7).
Gebrek aan leuke modellen was ook wel een issue overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

ik heb ze binnen. Ze zien er prima uit zo op het eerste oog, pasvorm ziet er goed uit. Kleur wijkt wat af, De stof is wel wat minder (voelt meer aan als naaldvilt), ze zijn ook een stuk dunner dan de originele. Daarnaast gebruiken ze een ander clicksysteem, waardoor je zelf gaatjes moet maken in de matten om ze te bevestigen.

Ik denk persoonlijk dat ze niet zo heel lang meegaan, vooral omdat ze zo dun zijn. Dus ze gaan retour en ik ga een origineel setje bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE6jSblkIBTX13Ty8jaH9TOEwfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsvIRQfhdmGhU2QYqUYoV1ji.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyexqOg8Dj_ZDEHOrMVsTZjJJCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9EFFcNK8ra37GnbfCj7Qhhh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4SV8r0CgVRBVqOPfNNIyABMHXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pu0TpobeVer4erJxUuFkidel.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Waarom geen full electric als je vrouw er relatief korte afstanden mee rijdt? iX3, normale grill erin en je bent klaar volgens mij?

(Heb mijn vriendin ook niet kunnen overtuigen hoor, voor haar doel was een full electric prima geweest maar ze heeft al range anxiety als haar auto nog maar 200km kan rijden 8)7).
Gebrek aan leuke modellen was ook wel een issue overigens.
Ben het helemaal met je eens maar de aanschafprijs is te hoog voor als tweede auto versus de ocassions die beschikbaar zijn van de X3 / X3 30e van 2019/2020. Overigens is een hybride ook wel prettig voor de lange (vakantierit) wanneer je een keer niet kunt opladen.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 22-06-2021 14:59 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Workaholic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Ben het helemaal met je eens maar de aanschafprijs is te hoog voor als tweede auto versus de ocassions die beschikbaar zijn van de X3 / X3 30e van 2019/2020. Overigens is een hybride ook wel prettig voor de lange (vakantierit) wanneer je een keer niet kunt opladen.
Is de 1 Serie dusdanig oud of versleten dat je per se nu iets nieuws moet? Als je hoe dan ook een BMW wil en de nieuwe EV-modellen van BMW te pruimen vindt (ik niet haha) is het wellicht slim om een jaar of 1-2 te wachten tot er bijvoorbeeld een iX met de kop er af op de markt komt. Of wellicht zijn er tegen die tijd demo-modellen beschikbaar vanwege de waarschijnlijk tegenvallende verkopen van de iX 8)

Als particulier zou ik op dit moment nimmer een EV of PHEV kopen en zie ook zeer weinig mensen in mijn omgeving die dit doen. De onzekerheid over de restwaarde en de ontwikkelingen zijn best groot.....al is het inmiddels wel zo dat Tesla al een jaar of 7 een bepaalde range levert en hier weinig verandering in lijkt te zitten. 500-600 km werkelijke EV-range lijkt wel beetje de max te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Als particulier zou ik op dit moment nimmer een EV of PHEV kopen en zie ook zeer weinig mensen in mijn omgeving die dit doen. De onzekerheid over de restwaarde en de ontwikkelingen zijn best groot.....al is het inmiddels wel zo dat Tesla al een jaar of 7 een bepaalde range levert en hier weinig verandering in lijkt te zitten. 500-600 km werkelijke EV-range lijkt wel beetje de max te zijn.
Datzelfde kan je zeggen over benzine. Elk merk staat vooraan om te roepen dat ze stoppen met ICE en elke wethouder wil z'n stad groen maken en binnenstad emissievrij.

Voor elke tijd een probleem en een oplossing, ik zei het eerder al.

Restwaarde is leuk maar niemand die t weet. Koop waar je je nu goed bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Mwah Tesla heeft wel aangetoond dat de batterijen prima meegaan en volgens mij is de vraag op de occasionmarkt veel groter dan het aanbod. Tenslotte willen best veel mensen wel elektrisch rijden maar willen geen 50k aan een auto uitgeven. Je weet van ICEs 1 ding en dat is de afschrijving hoogstens gelijk blijft maar waarschijnlijk zal toe nemen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hoewel ik zelf best wel positiever tegenover EV's sta dan een paar jaar geleden (geldt helaas niet voor BMW's huidige line-up) ben ik bang dat het leven van de ICE's de komende 15 à 20 jaar 'kunstmatig' verlengd zal moeten worden omdat ons stroomnet een overgang naar enkel nieuwe EV's over een paar jaar simpelweg niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:31:
Hoewel ik zelf best wel positiever tegenover EV's sta dan een paar jaar geleden (geldt helaas niet voor BMW's huidige line-up) ben ik bang dat het leven van de ICE's de komende 15 à 20 jaar 'kunstmatig' verlengd zal moeten worden omdat ons stroomnet een overgang naar enkel nieuwe EV's over een paar jaar simpelweg niet aankan.
Leuk voor de PHEV's, als er inderdaad zo'n periode komt zijn die best of both worlds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 20:55
alexbl69 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:31:
Heb je er weleens één gereden? Ik kan je vertellen dat mijn 330e één van mijn fijnste auto's ooit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een 330e is geen EV hè. Ik vermoed dat hij het over de full EV heeft (dus enkel i3 en iX3 voorlopig. i4 en iX zijn voor 2022 leveringen)

En een 330e is verder inderdaad wel een fijne wagen, net zoals de 545e dat is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:54
Even voor mijn beeld.. als ik een 330e zou gebruiken om woon/werk(+/-45 km enkel) te rijden en ik hang hem niet aan de stekker. Hoeveel van die dagelijkse 90 km zijn dan alsnog elektrisch? Of op een volledige tank? Ik neem aan dat de auto ook gedeeltelijk wordt opgeladen tijdens het rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

la_fusion schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:56:
Even voor mijn beeld.. als ik een 330e zou gebruiken om woon/werk(+/-45 km enkel) te rijden en ik hang hem niet aan de stekker. Hoeveel van die dagelijkse 90 km zijn dan alsnog elektrisch? Of op een volledige tank? Ik neem aan dat de auto ook gedeeltelijk wordt opgeladen tijdens het rijden..
Maar waarom zou je hem dan in vredesnaam niet aan de stekker hangen? Met 2x 45km rijd je desgewenst 100% elektrisch!

De auto wordt opgeladen tijdens remmen en gas inhouden maar dat zal met bv een snelwegrit niet bijzonder overhouden. Je kan de auto ook via de ICE opladen maar dat kost je extra brandstof dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:54
Eagle Creek schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Maar waarom zou je hem dan in vredesnaam niet aan de stekker hangen? Met 2x 45km rijd je desgewenst 100% elektrisch!

De auto wordt opgeladen tijdens remmen en gas inhouden maar dat zal met bv een snelwegrit niet bijzonder overhouden. Je kan de auto ook via de ICE opladen maar dat kost je extra brandstof dus..
Lui? Geen zin om de stekker erin te steken maar toch gebruik willen maken van elektrisch rijden op de 'langzame' stukken?

Nee ik snap dat dat mogelijk is maar ben vooral benieuwd naar wat je dan gaat verbruiken. Mijn schoonouders rijden een Yaris? hybride met een uitzonderlijk goed gemiddelde. Zij kunnen? niet eens de stekker insteken maar hebben dus wel de nodige voordelen ervan. Ik ben daarom benieuwd naar de ervaringen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

la_fusion schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Lui? Geen zin om de stekker erin te steken maar toch gebruik willen maken van elektrisch rijden op de 'langzame' stukken?

Nee ik snap dat dat mogelijk is maar ben vooral benieuwd naar wat je dan gaat verbruiken. Mijn schoonouders rijden een Yaris? hybride met een uitzonderlijk goed gemiddelde. Zij kunnen? niet eens de stekker insteken maar hebben dus wel de nodige voordelen ervan. Ik ben daarom benieuwd naar de ervaringen hierin.
Wat is je doel? Je kan opladen via ICE maar dat kost je hoe dan ook méer brandstof. Met uitsluitend remmen en inhouden kun je wel een paar kilometer winnen, dat is dan zuiniger. Je remt, wekt op, trekt op en gebruikt hetgeen dat is opgewerkt. Het scheelt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
la_fusion schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Deze milde misvatting is een gevolg van die vreselijke reclames van Toyota, waarin ze net doen alsof hun 'hybride rijden zonder stekker' gelijk is aan 'hybride rijden met een PHEV'. Ik heb al een aantal keren iemand trots horen zeggen 'ik heb ook een hybride auto, maar ik hoef gelukkig niet in te pluggen!'. Appels en peren.

Wil je echt lekker elektrische kilometers maken, dan is inpluggen the way to go - anders blijft het gerommel in de marge. Met jouw beschreven woon-werk is het inderdaad echt ideaal om wel een laadpunt om te zoeken, elektrisch rijden is heerlijk stil, comfortabel en vaak nog voordelig ook. Zeker met benzine van 2 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Heeft er iemand hier ervaring met het achteraf inbouwen van CarPlay door Full Option? Ik zou het wel leuk vinden om CarPlay in m'n F20 te krijgen, maar ik weet niet zo goed of het wel een goede keuze is. De website wekt vertrouwen, maar ik wil graag wat real-life ervaringen hebben :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik heb een Andream box weggewerkt in het dash en alles werkt prima. Wireless Android Auto maar ook Apple Carplay doet het goed. Als bonus heb ik ook een voor en achter camera geplaatst. Schakelt zelf in als er achteruit gereden wordt en daarna vooruit. Dat laatste is instelbaar 0-12 sec. Daarna schakelt ie over naar de navigatie. In mijn geval AmiGo maar er zijn zoveel navapps.

*De standaard ultrasone BMW beeps en display werken ook. Omschakelen van OEM nav naar Android Auto gaat met menu knop vd Idrive.

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 25-06-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 05:26
RAAF12 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:17:
Ik heb een Andream box weggewerkt in het dash en alles werkt prima. Wireless Android Auto maar ook Apple Carplay doet het goed.
En hoe is het geluid? Kan je met zo'n andream box ook Netflix kijken oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

red1 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:00:
[...]

En hoe is het geluid? Kan je met zo'n andream box ook Netflix kijken oid?
Geluid is top, hij heeft een eigen versterker en equalizer.
Netflix kan alleen via screen mirroring, dus niet optimaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Is bij mij ook wat minder van kwaliteit dan een regulier smartfonescherm. De laatste update gaf wel een Youtube icon erbij en dat is wel hoge resolutie. Dat gaat op de box zijn software (niet op AA of Carplay) en via een wifi hotspot op de phone.
Geluid is ook prima dat gaat bij de F20 via de AUX voor, instelling op de Idrive. Die is inwendig via fiber in het harnas aangesloten. De USB is de armrest wordt daarbij niet gebruikt. Data voor Spotify, navigatie haalt ie binnen via zijn eigen wifi verbinding met de 4G van de telefoon.

https://nl.aliexpress.com...-47f2-affb-5fb39e528d57-0

[ Voor 50% gewijzigd door RAAF12 op 27-06-2021 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
RAAF12 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 18:35:
Geluid is ook prima dat gaat bij de F20 via de AUX voor, instelling op de Idrive. Die is inwendig via fiber in het harnas aangesloten. De USB is de armrest wordt daarbij niet gebruikt.
Ik heb geen AUX-ingang op mijn F45, dat is vast wel een probleem dan? Moet dat gecodeerd worden eerst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ook geen AUX front?
Als dat er niet opzit zal het idd erin gecodeerd moeten worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlp2r5qvL1vqpVFEpENiOCDm0Hg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYlAEGl1zPFSk6l5gokFb9tS.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 33% gewijzigd door RAAF12 op 27-06-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Nee, bij de F45 zit de aux-in bij de usb-aansluiting bij de middenconsole vermoed ik:
https://alpincars.com/en/...sbaux-in-jack-switch.html
(en ik heb dan dat onderdeel zonder de aux-in)
En in het menu kan ik de optie ook niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

jipenjanneke schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Nee, bij de F45 zit de aux-in bij de usb-aansluiting bij de middenconsole vermoed ik:
https://alpincars.com/en/...sbaux-in-jack-switch.html
(en ik heb dan dat onderdeel zonder de aux-in)
En in het menu kan ik de optie ook niet vinden.
Dan kan je AUX coderen, dan kan je hem kiezen in idrive en werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Een beetje een longshot, maar heeft er hier iemand ervaring met een Touch Command tablet die op reconnecting blijft staan?

Ik heb de tablet al hersteld naar factory defaults, en de auto detecteert wel degelijk dat er verbinding is, maar de tablet zelf blijft de menu item blokken als disabled tonen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:43
Goedemiddag,

Ik heb eerst even het forum doorgespit en gezocht op MY2022 en interieurkleuren voor de BMW 3 maar kon niets vinden.

Mijn nieuwe leaseauto is besteld, een BMW 320 E touring in business edition plus, model sport line, alpin weiss met 18" LM, en nog wat opties, en.... ik had gekozen voor 'cognac' leder Vernasca interieur, echter deze kleur is sinds vorige week niet meer bestelbaar in verband met de overgang bij BMW naar modeljaar 2022. En mijn auto was nog niet in het systeem geklopt bij BMW :O

Nu is leder Vernasca enkel nog leverbaar in zwart of mocha voor de model sport/luxury line, behalve als je M sportstoelen kiest, electrisch, dan kan het nog wel in cognac. Achteraf leer in cognac kan ook nog maar dan betaal je 2x voor 1x leer.

Dus heb ik maar gekozen voor Mocha, ook wel fraai, alleen had ik cognac in mijn hoofd zitten met een witte buitenkoets .....

Andere mensen die hier ook tegenaan lopen precies tijdens overgang naar nieuw productiejaar?

Na het doorspitten van de nieuwe 2022 prijslijst ,en dat is een heuse speurtocht met alle mits/maren enkel icm dit/dat, lijkt het of het enige alternatief zou zijn om terug te vallen op, geperforeerd Sensatec Cognac, dat schijnt nog wel te kunnen met model sport line, en ik hoor/lees dat huidige sensatec niet zoveel onderdoet voor Vernasca leder omdat dit laatste ook deels synthetisch is?

Iemand hier wellicht ervaring mee?

Het is maar een auto, maar oh zo vervelend als je eenmaal iets in je hoofd hebt en het is uiteindeiljke niet meer leverbaar als je eindelijk de knoop doorhakt .....

Bedankt!

Skywalker

[ Voor 8% gewijzigd door sky_walker op 28-06-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Balen @sky_walker

Wit met cognac is wel mooie combi :+ 8)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:43
VidaR-9 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:42:
Balen @sky_walker

Wit met cognac is wel mooie combi :+ 8)
ja dank je, wrijf het nog maar even in 8)7.

ik kan dus nog switchen naar cognac (althans dat hoop ik) maar dan moet ik van vernasca leder naar sensatec geperforeerd. is dat het waard, betalen voor leer en sensatec op je stoel ? iemand ervaring hiermee?

Ik had eerder een bmw met sensatec (niet perforated) en ik vond dat wel prima eigenlijk.....

[ Voor 46% gewijzigd door sky_walker op 28-06-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

sky_walker schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:46:
[...]

ja dank je, wrijf het nog maar even in 8)7.

ik kan dus nog switchen naar cognac (althans dat hoop ik) maar dan moet ik van vernasca leder naar sensatec geperforeerd. is dat het waard, betalen voor leer en sensatec op je stoel ? iemand ervaring hiermee?

Ik had eerder een bmw met sensatec (niet perforated) en ik vond dat wel prima eigenlijk.....
Kun je niet eens ergens in een showroom gaan kijken of die combi er staat? Al dan niet ocassion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@sky_walker annuleren en even verder zoeken naar andere combinatie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:28
Heeft toevallig iemand ervaring met lichte leder bekleding? Is het besmettelijk en blijft het mooi?
Zit te kijken naar: Leder Vernasca Oyster stiksel Schwarz (FMAOI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jeansbroekken laten kleur achter op lichte zetels. Een van m’n vorige auto’s had lichtgrijs leder, na een jaar zat er een blauwe schijn op.

Ik wou ook die kleur die jij hier voorstelt, maar er verkoper vertelde me dat hij ook hier verwachte dat jeans zou afgaan. Ik ben dan maar voor mokka gegaan.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1 ... 123 ... 370 Laatste