Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:05

Eagle Creek

Breathing security

Pepppie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 06:43:
[...]

Sensor heeft niets me maken met wat je in je cluster toont..
Correct. Rustige modus verbergt bijna alle elementen in je instrumentencluster en staat los van vermoeidheid.

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:41
itsalex schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:39:
Je moest constant je handen op het stuur houden.
En, dat is een probleem? Zo ja, dan is misschien het OV een betere keuze om mee te reizen.

Of ik begrijp je probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:58:
[...]

En, dat is een probleem? Zo ja, dan is misschien het OV een betere keuze om mee te reizen.

Of ik begrijp je probleem niet.
Het schijnt als je dus de automatisch sturen hebt waarbij de auto autonoom kan rijden en sturen, dat je veel regelmatiger het stuur moet vasthouden/constant, anders krijg je met regelmaat de melding dat je rust moet nemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
itsalex schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:06:
[...]

Het schijnt als je dus de automatisch sturen hebt waarbij de auto autonoom kan rijden en sturen, dat je veel regelmatiger het stuur moet vasthouden/constant, anders krijg je met regelmaat de melding dat je rust moet nemen.
Je krijgt niet de melding dat je rust moet nemen, maar dat je je handen aan het stuur moet houden. Losjes vasthouden met 1 hand is daarvoor al genoeg (om de meldingen te voorkomen).

Laat je je stuur volledig los voor x-tijd, krijg je eerst, zowel visuele en hoorbare waarschuwing(en) dat je hem vast moet pakken.

Daarnaast is het systeem niet feilloos, dus handen aan het stuur zodat je zelf direct de controle kan overnemen is altijd een must.

(Ik heb een G21 met Co-Pilot en gebruik het regelmatig).

[Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 07-06-2021 09:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

[...]

Ja zo werkt dat. Na x seconden je stuur helemaal los gehad te hebben moet je hem weer even vasthouden om weer een x aantal seconden te krijgen. Logisch toch.

[Voor 4% gewijzigd door Tylen op 07-06-2021 09:12]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Ik lees voor mijn gevoel in de laatste berichten nogal klok en klepel en mengelmoes van functionaliteiten,

1) Het instrumentencluster dat standaard druk is, kan je op "rustige modus" zetten waarbij het merendeel van de informatie verdwijnt onder de druk van een fysieke knop. Dit heeft geen relatie met vermoeidsheidsherkenning.

2) De auto heeft vermoeidheidsherkenning. Dit houdt in de gaten of dat je nog goed oplet. Hoewel mijn Polo mij regelmatig adviseerde om koffie te nemen, heeft de Beamer mij dit nog nooit geadviseerd.

3) De auto met Driving Assistent Plus vraagt om tijdens het autonoom rijden het stuur vast te houden. Doe je dit niet, waarschuwt de auto. Dit is vrij regelmatig, echter ook dit heeft geen relatie met vermoeidheidsherkenning.

[Voor 12% gewijzigd door Eagle Creek op 07-06-2021 09:55]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:04
Zo, ik zal mij hier ook aanmelden. We hebben namelijk een BMW-busje gekocht. Soms moet functie voor vorm en bij mij scoort een 2-serie GT dan wat hoger dan een Touran, Zafira of Espace. Het is dan misschien het lachertje van BMW, maar ik denk dat we er wel plezier van krijgen.

Gekozen voor het LCI-model met lage kilometerstand. Zit verder niet heel veel bijzonders op, is me in privé-aanschaf al duur zat. De "sportstoelen" vond ik in ieder geval prima zitten. Het 3-cilinder-motortje (218i met 140pk) werkt voldoende samen met de 7-trapsautomaat om er een prettig rijdende auto van te maken. Ondanks het hogere gewicht voelde de auto niet veel langzamer dan mijn huidige Astra met 150 pk. Ik lees veel over harde vering, maar zelf vind ik dat prettiger dan een deinende Franse sofa. Een van mijn eerste auto's was een 1-serie dus helemaal onbekend met BMW ben ik niet.

Carplay was nog niet geactiveerd. Ik heb begrepen dat dit goedkoper moet kunnen dan via de dealer dus daar neus ik nog even voor rond. De kaarten / iDrive van BMW zit ook heel goed in elkaar, dus wellicht is zonder carplay wel voldoende.

@Eagle Creek dankje, plaatje:

[Voor 5% gewijzigd door Kees_B op 07-06-2021 11:20]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Kees_B schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:37:
Zo, ik zal mij hier ook aanmelden. We hebben namelijk een BMW-busje gekocht. Soms moet functie voor vorm en bij mij scoort een 2-serie GT dan wat hoger dan een Touran, Zafira of Espace. Het is dan misschien het lachertje van BMW, maar ik denk dat we er wel plezier van krijgen.

Gekozen voor het LCI-model met lage kilometerstand. Zit verder niet heel veel bijzonders op, is me in privé-aanschaf al duur zat. De "sportstoelen" vond ik in ieder geval prima zitten. Het 3-cilinder-motortje (218i met 140pk) werkt voldoende samen met de 7-trapsautomaat om er een prettig rijdende auto van te maken. Ondanks het hogere gewicht voelde de auto niet veel langzamer dan mijn huidige Astra met 150 pk. Ik lees veel over harde vering, maar zelf vind ik dat prettiger dan een deinende Franse sofa. Een van mijn eerste auto's was een 1-serie dus helemaal onbekend met BMW ben ik niet.

Carplay was nog niet geactiveerd. Ik heb begrepen dat dit goedkoper moet kunnen dan via de dealer dus daar neus ik nog even voor rond. De kaarten / iDrive van BMW zit ook heel goed in elkaar, dus wellicht is zonder carplay wel voldoende.
Gefeliciteerd! En fotootje 😋.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iWebDev
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14:13
Voor mijn F10 moeten er 6 nieuwe injectoren in. Afspraak stond al een paar weken maar kon helaas niet eerder. Nu heeft BMW de prijzen per 1 jun van die krengen met 80 euro verhoogd. Dat is dus weer een reparatie van bijna 3k. Bijna 500 meer dan initieel verwacht.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Ik zie dat je het juist parkeren van een BMW ook al geleerd hebt ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16:19
Welkom! Altijd fijn als een AT/GT-bezitter erbij komt. Ik ben nog niet uitgelachen met mijn AT trouwens :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

iWebDev schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:26:
Voor mijn F10 moeten er 6 nieuwe injectoren in. Afspraak stond al een paar weken maar kon helaas niet eerder. Nu heeft BMW de prijzen per 1 jun van die krengen met 80 euro verhoogd. Dat is dus weer een reparatie van bijna 3k. Bijna 500 meer dan initieel verwacht.
Heb je geen offerte? Die geeft namelijk vaak een aparte geldigheid en daar moeten ze zich aan houden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:42

[Afbeelding]
Wordt vaak over gegrapt, maar dit model auto heeft gewoon een doelgroep. Alleen jammer dat ze deze en de 2C onder hetzelfde cijfertje plaatsen, hoewel het radicaal andere auto's zijn.

Die 3-pitter loopt overigens verrassend aardig, hoewel ik persoonlijk nog altijd m'n twijfels heb bij al die moderne minuscule blokjes met turbo's. Mijn ouders hebben een 2AT en het loopt gewoon goed. Trekt helemaal niet door, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Komt wel goed van de plaats :P
Tylen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:29:
Gefeliciteerd. Ik zie dat je het juist parkeren van een BMW ook al geleerd hebt ;).
Nu knipperlichten afleren, oefenen op maximaal 50cm afstand houden... ;)

Alhoewel...dat laatste is de norm geworden in de corona tijd merk ik. Zo veel bumperklevers de laatste tijd.

Gisteren ook een F-Type die even een CO2-meting op m'n auto uit wilde voeren. Ik reed al ~115, dus ik liet hem lekker langs zodra het mogelijk was. Voegt die ezel amper een halve auto lengte voor me in, laat het gas los en valt terug naar ~95. Dus toen heb ik hem nog maar een dosis CO2 gegeven en achter gelaten. Zal wel een stukje afgunst zijn vanwege z'n 4-pitter :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:31
Onderdeelprijzen vliegen inderdaad de pan uit.

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iWebDev
Eagle Creek schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Heb je geen offerte? Die geeft namelijk vaak een aparte geldigheid en daar moeten ze zich aan houden.
Dat wel. Maar er zijn helaas kleine lettertjes "Onder voorbehoud van prijswijzigingen". Dus kunnen ze het gewoon maken. Ik kan ze goedkoper bij Ekris krijgen (scheelt 150 totaal). Maar dat mag dan ook weer niet :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
iWebDev schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Dat wel. Maar er zijn helaas kleine lettertjes "Onder voorbehoud van prijswijzigingen". Dus kunnen ze het gewoon maken. Ik kan ze goedkoper bij Ekris krijgen (scheelt 150 totaal). Maar dat mag dan ook weer niet :/
Wil ze wel tegen inkoopsprijs leveren. Maar dan moet je wel een garage hebben die ze er in wil zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Werelds schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Wordt vaak over gegrapt, maar dit model auto heeft gewoon een doelgroep. Alleen jammer dat ze deze en de 2C onder hetzelfde cijfertje plaatsen, hoewel het radicaal andere auto's zijn.

Die 3-pitter loopt overigens verrassend aardig, hoewel ik persoonlijk nog altijd m'n twijfels heb bij al die moderne minuscule blokjes met turbo's. Mijn ouders hebben een 2AT en het loopt gewoon goed. Trekt helemaal niet door, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Komt wel goed van de plaats :P
Soms vervloek ik de beperkte ruimte in mijn 3-serie ook wel hoor, als ik de kinderwagen en Stokke stoel er voor de zoveelste keer weer in moet pleuren. Dat is het enige moment dat ik wel even jaloers naar de Superb Station van de buurman kijk... Zo'n A/GT is trouwens wel een écht ruime auto, in tegenstelling tot de pseudo-terreinauto's die tegenwoordig veel verkocht worden...

De B38 die in de auto van @Kees_B ligt is gewoon een uitstekend blok met voldoende reserves. Eigenlijk is het de perfectionering van de turbomotor en zijn alle kinderziektes van de eerste generaties er nu wel uit. Met de duurzaamheid is ook niets mis.

Wat ligt er eigenlijk voor automaat in? Een 7-traps, dus geen ZF? Het is vast een voorwielaandrijver met het blok er dwars in?.. (Ik ben niet zo thuis in dat type BMW's, om eerlijk te zijn..)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
JanHenk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:20:
[...]
Wat ligt er eigenlijk voor automaat in? Een 7-traps, dus geen ZF? Het is vast een voorwielaandrijver met het blok er dwars in?.. (Ik ben niet zo thuis in dat type BMW's, om eerlijk te zijn..)
Niet alle databases hebben de juiste info (die van Autoweek ook niet). Er zijn ook diverse uitvoeren leverbaar (6-traps, 7-traps, 8-traps). Als ik het goed heb zit in de 218i een 7-traps Steptronic met dubbele koppeling. En volgens mij is deze ook nog eens van ZF. :P

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iWebDev
Morpheusk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Wil ze wel tegen inkoopsprijs leveren. Maar dan moet je wel een garage hebben die ze er in wil zetten.
Bedankt voor het aanbod. Maar ik kan ze zelf ook tegen een goedkope(de) prijs krijgen. Maar heb voor dit soort dingen een vaste garage waar ik m naar toe breng omdat ik weet hoe eigenwijs m’n BMW kan zijn als het niet goed gebeurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-06 20:29
Ouch. Injectoren zijn nou van die dingen die ik nog nooit vervangen heb. Garagist waar ik jaren terug veel kwam (merkspecifiek, geen BMW) gaf aan dat sinds hij elke 50k een additief bij elke klantenauto gooit voor de injectorreiniging, het aantal vervangen injectoren op één hand te tellen was. En dat waren er voorheen veel meer, per jaar.

Ik heb me aangeleerd om eens per jaar bij een lange rit (>500km) een flesje Forté erbij te gooien. Dat komt ook neer op ongeveer elke 50k een reiniging (of 25k met corona). Tot nu toe gaat het goed, hoewel deze BMW pas net op twee ton staat. De vorige ging weg met vier ton en de originele injectoren.
Werelds schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
Alhoewel...dat laatste is de norm geworden in de corona tijd merk ik. Zo veel bumperklevers de laatste tijd.
Ik link dat niet aan corona, maar aan de nieuwe max van 100km/h. Het getrut is enorm toegenomen en het aantal koekenbakkers dat met 100 op de teller (dus 93 echt ofzo) in alle rust naar links komt en een treintje vrachtwagens inhaalt, is eveneens vermeerderd. Ik merk bij mezelf dat dat iets met m'n geduld doet.
Voorheen reed ik woon/werk met de meute mee, veel op rechts, tokkelend. Gassen had weinig zin. Sinds die max van 100 is het drama op de weg en loop ik veel meer te jakkeren, ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Pannencouque schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:32:
[...]
Ik link dat niet aan corona, maar aan de nieuwe max van 100km/h. Het getrut is enorm toegenomen en het aantal koekenbakkers dat met 100 op de teller (dus 93 echt ofzo) in alle rust naar links komt en een treintje vrachtwagens inhaalt, is eveneens vermeerderd. Ik merk bij mezelf dat dat iets met m'n geduld doet.
Voorheen reed ik woon/werk met de meute mee, veel op rechts, tokkelend. Gassen had weinig zin. Sinds die max van 100 is het drama op de weg en loop ik veel meer te jakkeren, ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn.
Popcorn.. check! Moraalridders; kom er maar in!! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18:51
Helemaal mee eens.

Ikzelf ben ook een rustige rijder, eerder altijd 110 gereden, bij vrachtwagens even 120 aantikken om anderen niet teveel tot last te zijn.
Sinds de limiet van 100 rij ik standaard 120 (F31 320D).

Wat ook niet helpt is dat de auto een nauwkeurige teller heeft, dus 100 is eerder 100 ipv de 93 van de overige weggebruikers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:39
Loei123 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:43:
[...]
Wat ook niet helpt is dat de auto een nauwkeurige teller heeft, dus 100 is eerder 100 ipv de 93 van de overige weggebruikers.
Valt me vooral op bij Opels. Die rijden structureel 'te langzaam', terwijl ik vermoed dat de teller wel degelijk 100 aangeeft. Heb er geen bewijzen voor, maar het valt me op dat als er weer eens 90 wordt gereden in een treintje de locomotief bijna altijd uit Rüsselsheim komt :).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
alexbl69 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:57:
[...]

Valt me vooral op bij Opels. Die rijden structureel 'te langzaam', terwijl ik vermoed dat de teller wel degelijk 100 aangeeft. Heb er geen bewijzen voor, maar het valt me op dat als er weer eens 90 wordt gereden in een treintje de locomotief bijna altijd uit Rüsselsheim komt :).
En bedankt hé :P
Astra K: 106 op digitale teller = 100 op Flitsmeister.
Wat misschien ook meespeelt, de cruisecontrol gaat in stapjes van 2kph. Zeer irritant.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Mja zou kunnen. Moet eerlijk toe geven dat die 100 ook wel absurd traag aan voelt en een hoop tijd kost. Ik rijd normaal gesproken met 110 op de teller, wat betkent dat ik meestal rechts kan blijven en af en toe in moet halen (vrachtwagens en trage rijders). Af en toe zit er zo'n mafkees tussen die geen snelheid vast kan houden en dan geef ik iets meer gas om er rap voorbij te komen. Op links is het meestal rustig, los van de busjes en Volvo's (die kunnen alleen 25+ te hard of 15 te langzaam volgens mij :P). Dat is de afgelopen weken wel iets irritanter, veel caravans die inderdaad net iets te traag in willen halen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20:10
Werelds schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Mja zou kunnen. Moet eerlijk toe geven dat die 100 ook wel absurd traag aan voelt en een hoop tijd kost. Ik rijd normaal gesproken met 110 op de teller, wat betkent dat ik meestal rechts kan blijven en af en toe in moet halen (vrachtwagens en trage rijders). Af en toe zit er zo'n mafkees tussen die geen snelheid vast kan houden en dan geef ik iets meer gas om er rap voorbij te komen. Op links is het meestal rustig, los van de busjes en Volvo's (die kunnen alleen 25+ te hard of 15 te langzaam volgens mij :P). Dat is de afgelopen weken wel iets irritanter, veel caravans die inderdaad net iets te traag in willen halen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever ook doorrijd en 130 met name buiten de Randstad prima vind. In de Randstad is 100 (overdag) in veel gevallen echter wel hard zat....en kun je meestal niet eens harder rijden vanwege de drukte.

Wat mij wel opvalt is dat de snelheidsverschillen alleen maar groter zijn geworden sinds 100 de standaard is, met name op tweebaans-snelwegen. Aan de ene kant de groep met vrachtwagens en mensen die zich aan de limiet van 100 houden en aan de andere kant een (grote) groep snelle jongens, patsers die met hun gesubsideerde eTron willen laten zien wie de baas is, witte busjes van postorderbedrijven en Poolse busjes met wit flapperend zeil die je werkelijk het liefst van de weg af willen duwen. Ook al vind ik 100 te langzaam....het gedrag van velen op die linkerbaan vind ik wel steeds stuitender worden, om nog maar te zwijgen over mensen in de groep van 100 die dan met 100 kilometer per uur op de teller een vrachtwagen gaan inhalen, of weer zo'n figuur die harder gaat rijden als je hem of haar inhaalt, of zo'n figuur die al slingerend en Whatsappend van A naar B gaat of zo iemand die geen vaste snelheid kan aanhouden.

Jeetje, ik mis die dagelijkse 150 kilometer op de weg wel........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Beam87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Ook al vind ik 100 te langzaam....het gedrag van velen op die linkerbaan vind ik wel steeds stuitender worden, om nog maar te zwijgen over mensen in de groep van 100 die dan met 100 kilometer per uur op de teller een vrachtwagen gaan inhalen
Dat ja. 100 op de teller is bij de meeste auto's maar 95 of zelfs nog minder. Er zijn genoeg vrachtwagens die tegen de 89 echte km/h aanzitten en dan duurt een inhaalactie best lang.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beam87
Maasluip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Dat ja. 100 op de teller is bij de meeste auto's maar 95 of zelfs nog minder. Er zijn genoeg vrachtwagens die tegen de 89 echte km/h aanzitten en dan duurt een inhaalactie best lang.
Ja, daar kan ik mij ook wel vreselijk aan ergeren.....100 op de teller grrr. Ik rijd eigenlijk standaard 56, 86, 107, 127, 138 op de teller...nog nooit een boete mee gehad.

Verder ben ik voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens in Nederland. Denk dat alles al een stuk overzichtelijker maakt en ook minder van die harmonica-effecten veroorzaakt. Als je opeens moet remmen op de linkerbaan omdat een vrachtwagen naar links schiet en er zit net weer een onoplettende onverlaat een appje te sturen of op zijn glimmende touch screen een ander radiostation te selecteren waardoor iemand net te laat is met remmen, is de kans groot dat jij vervolgens weer achter een rijtje geschaarde auto's staat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:40
Beam87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Verder ben ik voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens in Nederland. Denk dat alles al een stuk overzichtelijker maakt en ook minder van die harmonica-effecten veroorzaakt. Als je opeens moet remmen op de linkerbaan omdat een vrachtwagen naar links schiet en er zit net weer een onoplettende onverlaat een appje te sturen of op zijn glimmende touch screen een ander radiostation te selecteren waardoor iemand net te laat is met remmen, is de kans groot dat jij vervolgens weer achter een rijtje geschaarde auto's staat.
Vooral op snelwegen met maar 2 rijstroken zou het fijn zijn als er een inhaalverbod komt en dit ook wordt gehandhaafd. Dat laatste mankeert op dit moment vooral dus trekken vrachtwagens zich er weinig van aan.

Ik moet zeggen dat ik 100 rijden wel lekker rustig vind. Op de teller wel ietsje sneller, maar zonder consequenties. Maar goed, ik woon niet in de randstad en dus is het wat minder druk. En het doet wonderen voor het verbruik van onze E61 525d. Op de snelweg haal ik nu makkelijk 1:20.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:13
Eagle Creek schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Ik lees voor mijn gevoel in de laatste berichten nogal klok en klepel en mengelmoes van functionaliteiten,

1) Het instrumentencluster dat standaard druk is, kan je op "rustige modus" zetten waarbij het merendeel van de informatie verdwijnt onder de druk van een fysieke knop. Dit heeft geen relatie met vermoeidsheidsherkenning.

2) De auto heeft vermoeidheidsherkenning. Dit houdt in de gaten of dat je nog goed oplet. Hoewel mijn Polo mij regelmatig adviseerde om koffie te nemen, heeft de Beamer mij dit nog nooit geadviseerd.

3) De auto met Driving Assistent Plus vraagt om tijdens het autonoom rijden het stuur vast te houden. Doe je dit niet, waarschuwt de auto. Dit is vrij regelmatig, echter ook dit heeft geen relatie met vermoeidheidsherkenning.
Die laatste is aan te passen ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Pannencouque
Beam87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Ja, daar kan ik mij ook wel vreselijk aan ergeren.....100 op de teller grrr. Ik rijd eigenlijk standaard 56, 86, 107, 127, 138 op de teller...nog nooit een boete mee gehad.

Volgens mij is al vaker in onderzoek aangetoond dat zo'n inhaalverbod vooral verdere opstroping gaat veroorzaken. Ik moet er niet aan denken zo'n gladiool voor me te hebben die met 93km/h een stuk of dertig vrachtwagens voorbij moet. En vaak is er prima ruimte rechts, maar gaan ze niet omdat ze daarna nooit op links terugkomen. Logisch - wie wil zo'n eikel nou voor zich hebben?

Het asociale merk ik ook wel, maar zo word ik soms ook ervaren. Ook dat is actie-reactie. Als men goed doorrijdt, wacht ik rustig. Hoe erger het getrut, hoe lomper ik doe. Zij zullen aan de eettafel zeggen 'Nou, die BMW vandaag was ook een aso!'. En ik mopper op Tweakers over hen :+

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Ik ben benieuwd of het nieuwe Dolby Atmos via Apple Music goed werkt via het H&K systeem in mijn g20!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Neggs
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:17
alexbl69 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:57:
[...]

Wat ik me herinner (heb technische trainingen gegeven in de automotive o.a. in Russelsheim) is dat de meters meestal van VDO zijn. Snelheidsmeters mogen max x procent (8?) teveel aangeven, niet te weinig. Die nauwkeurigheid zal met de jaren zeker zijn toegenomen. M.a.w. het is niet "Opel" gerelateerd volgens mij.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:27
Idd, bij mijn BMW is 140 op de teller 132GPS. Oplossing: altijd V-max +10 op de teller, geen getrut (m.u.v. bebouwde kom uiteraard)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Batsgeit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:23:
Idd, bij mijn BMW is 140 op de teller 132GPS. Oplossing: altijd V-max +10 op de teller, geen getrut (m.u.v. bebouwde kom uiteraard)
Lang leve Flitsmeister om in de trajectcontrole op de N11 precies op 103 gemiddeld uit te komen (is 106 op de cc).

Overigens scheelde winterbanden vs m’n zomerbanden ook 2km.

[Voor 8% gewijzigd door sham27 op 09-06-2021 14:49]

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • +2Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:18
sham27 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Lang leve Flitsmeister om in de trajectcontrole op de N11 precies op 103 gemiddeld uit te komen (is 106 op de cc).

Overigens scheelde winterbanden vs m’n zomerbanden ook 2km.
Sterker nog, 104,7 kan ook.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• realphoenikx
Ik kreeg vanmiddag bericht van My BMW dat software versie 03/2021.50 te downloaden is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 13-06 10:15
realphoenikx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:34:
Ik kreeg vanmiddag bericht van My BMW dat software versie 03/2021.50 te downloaden is.
Zal hier ook eens kijken. De vorige werd wel gedownload, maar de auto (G21) heeft die nog steeds niet geïnstalleerd. Zelfs niet na 2x een rit van +200km in NL op dezelfde dag, enkele keren per week; je zou denken dat de accu dan voldoende lading heeft kunnen opbouwen. Mss dat het wat anders is en deze wel wil. En anders toch maar eens naar de dealer. Moet daar toch heen voor issue met de 12v aansluiting vóór.

• realphoenikx
Mylo2009 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Zal hier ook eens kijken. De vorige werd wel gedownload, maar de auto (G21) heeft die nog steeds niet geïnstalleerd. Zelfs niet na 2x een rit van +200km in NL op dezelfde dag, enkele keren per week; je zou denken dat de accu dan voldoende lading heeft kunnen opbouwen. Mss dat het wat anders is en deze wel wil. En anders toch maar eens naar de dealer. Moet daar toch heen voor issue met de 12v aansluiting vóór.
Bij mij deed het eerst ook niets. De auto moest op drie punten zijn verbonden voor de download van mobiel naar de auto, Bluetooth, Apps en Wifi. Bluetooth en Wifi waren geen probleem, maar geen idee hoe ik Apps kon verbinden. Een hoop manieren geprobeerd tot ik op het idee kwam om IDrive te resetten. Toen verliep alles vrij vlot.

• Mylo2009
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 13-06 10:15
realphoenikx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Bij mij deed het eerst ook niets. De auto moest op drie punten zijn verbonden voor de download van mobiel naar de auto, Bluetooth, Apps en Wifi. Bluetooth en Wifi waren geen probleem, maar geen idee hoe ik Apps kon verbinden. Een hoop manieren geprobeerd tot ik op het idee kwam om IDrive te resetten. Toen verliep alles vrij vlot.
Niet aan gedacht. Dat ga ik nog eens proberen. Dank (y)

• njh
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
realphoenikx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Dat apps gedeelte is niet nodig, puur wifi en bluetooth. Gisteren de update gestaged op mijn telefoon, zojuist op weg naar werk is de update overgedragen en voorbereid en op parkeerplaats is de update net gestart. Ideaal principe verder!

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 14:27
Leuk projectje voor de E46 dit weekend. Vers subframe met alles erop en aan onder de BMW monteren :)

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17:49
realphoenikx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Volgens het OM zelfs 108. Technisch gezien mag je natuurlijk 208 rijden als je pas beboet wordt bij 108 km/u te hard, maar ik weet niet of ik het daar op zou gokken.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

njh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:47:
[...]

Dat apps gedeelte is niet nodig, puur wifi en bluetooth. Gisteren de update gestaged op mijn telefoon, zojuist op weg naar werk is de update overgedragen en voorbereid en op parkeerplaats is de update net gestart. Ideaal principe verder!
Ik heb nog nooit een update op m'n telefoon aangeboden gekregen. Heb geen idee wat t verschil kan zijn..

Kun je in de app ergens zoeken naar updates?

[Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 10-06-2021 09:49]

• njh
Eagle Creek schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Ik heb nog nooit een update op m'n telefoon aangeboden gekregen. Heb geen idee wat t verschil kan zijn..

Kun je in de app ergens zoeken naar updates?
In de "My BMW" app kan je bovenaan op de auto klikken, dan op het tabblad services en daar onderaan staat bij mij "Remote Software Upgrade". Upgrade was met ongeveer 15minuten klaar vanochtend (op een BMW G20 uit 2019)

[Voor 8% gewijzigd door njh op 10-06-2021 09:54]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Neggs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Wat ik me herinner (heb technische trainingen gegeven in de automotive o.a. in Russelsheim) is dat de meters meestal van VDO zijn. Snelheidsmeters mogen max x procent (8?) teveel aangeven,
Erger nog, 10% + 4 km/h.
Dus 100 op de teller kan in werkelijkheid gewoon 87 km/h zijn en dan rij je met de vrachtwagens mee (of zelfs langzamer. Hoe kan dat! Die vrachtwagens rijden allemaal minstens 100 km/h!)

Open Source landkaart

• YakuzA
  • Laatst online: 20:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maasluip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Erger nog, 10% + 4 km/h.
Dus 100 op de teller kan in werkelijkheid gewoon 87 km/h zijn en dan rij je met de vrachtwagens mee (of zelfs langzamer. Hoe kan dat! Die vrachtwagens rijden allemaal minstens 100 km/h!)
Dus als je in Duitsland denkt dat je 240 rijd als er een Ferrari je inhaalt, reed je misschien ook maar 210 :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zeker. Sterker nog, bij een vorige baan had mijn baas een Audi A6 met de toen dikke V6 150 pk diesel. Dat ding reed gewoon 240 km/h jonge! Echt, zelf op de teller gezien.
Volgens de boekjes 215.

Ik vind het gewoon belachelijk dat dit mag volgens de regels en echt slecht dat autofabrikanten het ook zo maken. Mijn 55 jaar oude Peugeot heeft geen tellerafwijking. Niet bij 50 km/h en niet bij 140 km/h.

Open Source landkaart

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:21
Maasluip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:27:
Zeker. Sterker nog, bij een vorige baan had mijn baas een Audi A6 met de toen dikke V6 150 pk diesel. Dat ding reed gewoon 240 km/h jonge! Echt, zelf op de teller gezien.
Volgens de boekjes 215.

Ik vind het gewoon belachelijk dat dit mag volgens de regels en echt slecht dat autofabrikanten het ook zo maken. Mijn 55 jaar oude Peugeot heeft geen tellerafwijking. Niet bij 50 km/h en niet bij 140 km/h.
De afwijkingen worden wel kleiner, maar het is gewoon ook niet haalbaar om te verwachten dat je teller 100% klopt. Daarvoor zijn er gewoon te veel factoren van invloed.

Omdat er zoveel factoren van invloed zijn gaan fabrikanten iets aan de lage kant zitten, anders krijgen ze weer claims aan hun broek als mensen boetes gaan scoren.

De snelheid word bij vrijwel alle auto's bepaald door het aantal omwentelingen van het wiel (of een gemiddelde van alle wielen) te meten. de omtrek van het wiel hangt af van het merk/type banden, de bandenspanning (warm/koud) en de mate van slijtage. een combinatie van deze factoren kan inderdaad tot een grote afwijking leiden.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:42
Tjah, die van mij heeft af-fabriek de speedometer gekalibreerd. Dat is/was een optie.
Ik neem aan dat dat gewoon te coderen is, de odometer is namelijk wel accuraat.

De filosofie dat je speedometer nooit een te lage snelheid aangeeft is imho wel begrijpelijk.

NB: de gekalibreerde snelheid komt over het hele bereik binnen 1km/u overeen met GPS metingen.

[Voor 15% gewijzigd door Raymond P op 10-06-2021 10:48]

- knip -

• realphoenikx
njh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:47:
[...]

In een goede connectie maakt het vwb de Apps automatisch contact bij een Bluetooth of Wifi verbinding. Maar soms is een reset van Idrive nodig daarvoor, zoals in mijn geval. Bij mij stond er in de My BMW app verbinding geslaagd bij Bluetooth en Wifi, maar niet bij Apps. En dan start de update echt niet.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Die afwijking zou er tegenwoordig wel uit kunnen, of vast kunnen worden gezet. Je hebt immers GPS waarmee je de metingen van snelheidssensoren kan ijken. Dan ben je ook van het gezeik af als mensen andere wielen/banden monteren

[Voor 29% gewijzigd door Catch22 op 10-06-2021 11:03]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Raymond P
Realtime snelheid op basis van GPS is redelijk betrouwbaar op een vlakke rechte weg.
Je zou de ijkmomenten dan wel goed moeten kiezen, want in een bocht met een kleine hellingshoek wijkt GPS flink af.

- knip -

• BoardCrusher
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:41
Ik heb topsnelheid op de teller vergeleken met GPS snelheid op dat moment. Blijkt dat 261 op de teller overeen komt met 250 op de GPS. Is het toeval dat de wagen ook begrensd is op 250? Of begrenzen ze echt op GPS snelheid?

• YakuzA
  • Laatst online: 20:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raymond P schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:46:
De filosofie dat je speedometer nooit een te lage snelheid aangeeft is imho wel begrijpelijk.
Dat is geen filosofie, volgens mij is het niet toegestaan dat hij te laag aan geeft.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:39
Nieuwe 4 GC

Met M-Pakket

Zonder M-Pakket (In verschrikkelijk komo-grijs :'( )

Niet meteen heel enthousiast. Vond de vorige echt mooi maar dit is toch wel erg druk en lomp. Ook de lijnen voor en onder de deuren hoeven voor mij echt niet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Raymond P
@YakuzA Yep, daar zijn Europese richtlijnen voor. De Nederlandse wet heeft het slechts over "een goed werkende snelheidsmeter".

Dat het ergens in een wet is opgenomen neemt de filosofie niet weg.

- knip -

• Morpheusk
MrFl0ppY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:18:
Nieuwe 4 GC

Met M-Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet meteen heel enthousiast. Vond de vorige echt mooi maar dit is toch wel erg druk en lomp. Ook de lijnen voor en onder de deuren hoeven voor mij echt niet.
Lijkt allebei wel op een m-pakket.

• Beam87
Bulder schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Volgens het OM zelfs 108. Technisch gezien mag je natuurlijk 208 rijden als je pas beboet wordt bij 108 km/u te hard, maar ik weet niet of ik het daar op zou gokken.

[Afbeelding]
Dat is idd wel knullig....108 km/u te hard 8)7

[Voor 13% gewijzigd door Beam87 op 10-06-2021 12:33]

• _Arthur
Beam87 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:32:
Dat is idd wel knullig....108 km/u te hard 8)7
Woot, gas op die lollie :+

• Beam87
Morpheusk schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Lijkt allebei wel op een m-pakket.
Auw....doet echt pijn aan mijn ogen. Zag gisteren ook beelden voorbijkomen van de nieuwe X3......dat vond ik altijd wel een mooie auto, maar BMW kon het niet laten om ook dit model weer verprutsen door er weer hele rare achterlichten op te plakken en daarnaast ook bij deze weer die aan elkaar geplakte nieren in de neus, i.p.v. twee losse delen.......man man, wat is die design-afdeling daar allemaal aan het doen zeg.....

[Voor 9% gewijzigd door Beam87 op 10-06-2021 14:27]

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17:49
Moet wel zeggen dat de nieuwe design language van BMW begint te wennen. De F40 vind ik tegenwoordig best oké, ondanks dat de raamlijnen identiek zijn aan een Kia C'eed. Vorige week twee nieuwe M3's voorbij zien komen, mogelijk de mooiste wagens van dit jaar.

Zelfs de nieuwe 4 doet wat minder pijn aan de ogen. Het is nog lang geen F32, maar ze zijn bij BMW wat minder de weg kwijt dan ik in eerste instantie dacht.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-06 21:33
Beam87 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Auw....doet echt pijn aan mijn ogen. Zag gisteren ook beelden voorbijkomen van de nieuwe X3......dat vond ik altijd wel een mooie auto, maar BMW kon het niet laten om ook dit model weer verprutsen door er weer hele rare achterlichten op te plakken en daarnaast ook bij deze weer die aan elkaar geplakte nieren in de neus, i.p.v. twee losse delen.......man man, wat is die design-afdeling daar allemaal aan het doen zeg.....
Goh, dat had ik dus ook al. Ik rijd nu de X3 G01 en zag ook de LCI voor bij komen en dacht nog bij de voorkant prima update, wat strakker en in lijn met de andere nieuwere modellen. Maar die achterlichten? Waar komt dat design element vandaan dan? Alle X hebben streepachtige achterlichten, maar men gaat nu een blokje ervan maken?

En dan even in perspectief, de andere X series:
X1 LCI 2021:

X5

X7:

>> Signature?

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:13
Nieuwe 4 GC

Met M-Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is beiden een M pakket, verschil is dat de M440i net wat andere nuances heeft. Net zoals een de G20 met M pakket of een G20 M340i.

Heb nu de F36, heb niet echt gewacht op de G26. Het lijkt een beetje een tussenoplossing tussen de 3GT en de 4GC. Met name omdat ie ook flink (ruim 5 cm) hoger is geworden. Ik heb de nieuwe nieren nooit lelijk gevonden, maar volgens mij ben ik een uitzondering. Overigens, iedereen die zegt “dit past niet in de traditie”, kijk eens naar BMW’s uit de jaren ‘30 tot aan de jaren ‘50 zelfs.

https://www.motor1.com/ne...-grille-design-evolution/

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1741820

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:21
Hier ook de F36 op het moment, en daar wil ik nog wel een tijdje mee doen.

Bij de F30 heb ik altijd de indruk gehad dat ze hem bewust wat saai hebben gelaten om ruimte te maken in het gamma voor de toenmalige nieuwe F36.
Daarom de F30 nooit echt een aansprekende auto gevonden.

Bij de G is echter de 4 serie in mijn ogen een beetje to much. En vind ik de 3 serie weer geslaagd.

T kan zo zijn dat ik dat over 3 jaar anders zie, maar voor nu zet ik mijn gedachten op een 3 serie als opvolger

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Goh, dat had ik dus ook al. Ik rijd nu de X3 G01 en zag ook de LCI voor bij komen en dacht nog bij de voorkant prima update, wat strakker en in lijn met de andere nieuwere modellen. Maar die achterlichten? Waar komt dat design element vandaan dan? Alle X hebben streepachtige achterlichten, maar men gaat nu een blokje ervan maken?
[Afbeelding]
Helemaal eens met je; de achterlichten zijn niet in lijn met de andere X'en.

Dashboard hebben ze ook 'druk' gemaakt door de luchtroosters met een enorme chromen rand te omlijsten. Alsof het het pronkstuk van het dashboard is wat geaccentueerd moet worden.

We houden privé nog maar even de G01 non-LCI :)

• kaanmijo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:25
Batsgeit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:23:
Dit had ik ook altijd in m'n F20, tot dat ik vorige week opeens 2 mooie boetes (van de heen en terugreis) op de mat had liggen. 4 te hard na correctie bij een trajectcontrole. Doe nu maar V-max +5 :+

• Pannencouque
Nieuwe 4 GC

Met M-Pakket
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat ziet er toch niet uit joh. Als ze de 5 ook zo gaan verprutsen is de G31 voor mij als enige een mogelijke opvolger.
kaanmijo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:00:
[...]

Dit had ik ook altijd in m'n F20, tot dat ik vorige week opeens 2 mooie boetes (van de heen en terugreis) op de mat had liggen. 4 te hard na correctie bij een trajectcontrole. Doe nu maar V-max +5 :+
Ik zou zeggen, Vmax +8. Dan zit je goed :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Arthur
Had er een ster op die X7 gezeten had ik dat ook geloofd.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• njh
Vanavond om 20:30 closed door session bij BMW om de gekozen i4 M50 in het echt te bekijken. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
njh schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:25:
Vanavond om 20:30 closed door session bij BMW om de gekozen i4 M50 in het echt te bekijken. Kan niet wachten!
En?? :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• njh
Zooooo Mooi! Echt heel gaaf. Mochten helaas geen foto’s maken omdat het een preproductie model betrof maar om je vingers bij af te likken 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Bulder schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]
Binnen trajectcontroles heb ik mijn cruise control (F31) altijd op 108 staan. Op de GPS zegt 'ie dan 106 en daar heb ik nog nooit een boete mee gehad.

Je haalt dan wel vrijwel iedereen in, die je natuurlijk na het bordje einde trajectcontrole weer als een maniak komen inhalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tralapo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Binnen trajectcontroles heb ik mijn cruise control (F31) altijd op 108 staan. Op de GPS zegt 'ie dan 106 en daar heb ik nog nooit een boete mee gehad.

Je haalt dan wel vrijwel iedereen in, die je natuurlijk na het bordje einde trajectcontrole weer als een maniak komen inhalen.
Degene die met een bloedgang uit de trajectcontrole vliegen weten vaak ook wel de GPS in de trajectcontrole te vinden m.i.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iWebDev
Verdorie, ben wel echt klaar met m’n 5serie momenteel.
Er zit een gereviseerde motor in, een nieuwe hogedrukpomp, heeeeel veel kleine dingen en nadat ik afgelopen week een set nieuwe injectoren er in heb laten plaatsen a 3000 euro begon hij vanochtend als even als een malle te misfireren.
Binnen een jaar meer dan de aanschafprijs er in gestopt en loopt nog niet lekker. Begin er wel echt klaar mee te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
iWebDev schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:59:
Verdorie, ben wel echt klaar met m’n 5serie momenteel.
Er zit een gereviseerde motor in, een nieuwe hogedrukpomp, heeeeel veel kleine dingen en nadat ik afgelopen week een set nieuwe injectoren er in heb laten plaatsen a 3000 euro begon hij vanochtend als even als een malle te misfireren.
Binnen een jaar meer dan de aanschafprijs er in gestopt en loopt nog niet lekker. Begin er wel echt klaar mee te zijn.
Wat balen zeg! Zou hem toch even een keer ergens anders brengen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
.

[Voor 99% gewijzigd door Morpheusk op 13-06-2021 23:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Pannencouque schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:24:
Ik zou zeggen, Vmax +8. Dan zit je goed :)
Zat voorbeelden dat dat niet altijd goed gaat... Vmax + 7 is net de sweet spot bij mijn auto. Maar goed, dat hangt ook weer af van de grootte van de velgen, of je kilometerteller gekalibeerd is, of je... et cetera. Tegenwoordig doe ik maar gewoon de snelheden zodat ik op GPS precies de toegestane snelheid rijd.

Fanfoto bij Vmax + 8 op CC.

En ja, het scheelt ook echt zo erg hè... elkaar met een paar kilometer per uur verschil inhalen. Of als je er dan naast zit, geeft de in te halen persoon ook extra gas voor 2 kilometer per uur extra. Zo geen zin meer in die mafklappers. Laat ze maar lekker schrikken van mijn BMW-onwaardige rijstijl met gebruik van knipperlichten. Laat ze maar inhalen... ze hebben schijnbaar iets te bewijzen. 1 cm kleiner of zo :+

[Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 14-06-2021 12:03]

Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True