Precies. En dan hoeft er niet overal een knop voor te zijn, maar sommige dingen worden gewoon veel te omslachtig via een touchscreen.
Als ik naar het interieur van m'n eigen auto kijk (specifiek het "cockpit" gedeelte op de middenconsole; het deel bij de armsteun met de iDrive controller en dergelijke negeer ik even):
- Mode knop? Die kan wel weg, dat doe je eerder via de iDrive knoppen
- Verkeersmeldingen knop? In geen van m'n auto's ooit op gedrukt

- Volume knop? Yes please.
- Zender cijfers...of in BMW's geval, programmeerbare sneltoetsen (

): liefst wel. Kan ik allemaal blindelings gebruiken. Heel fijn als je vanuit middle-of-nowhere even op een knopje kan drukken en poef, navi naar huis is ingeprogrammeerd. En in BMW's geval kun je bijna elk scherm wel rechtstreeks aan deze knoppen koppelen, wat ook heel fijn is.
- Vorige/volgende en eject (en dus de CD speler): nee, dat mag weg

vorige/volgende is iets voor de iDrive controller + stuurwielbediening.
- Klimaatregeling: sommige knoppen zouden wel op een snelkoppeling op een touchscreen kunnen, omdat je die dusdanig weinig gebruikt dat je ze waarschijnlijk toch niet blind zou vinden, ik niet in elk geval. Maar de draaiknoppen voor temperatuur, knop om A/C aan/uit te zetten, stoelverwarming (!) allemaal wel, ik denk dat de gemiddelde rijder die wel regelmatig tijdens het rijden gebruikt. Voor de rest zijn klimaatregelingen tegenwoordig zo goed dat ik hem altijd in auto heb staan, dus blaas snelheid of richting heb ik nog nooit veranderd.