Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik rij prive een F30 330e, lekker half tarief wegenbelasting (wat trouwens niet veel meer is dan een VW Up!) en geen noemenswaardige defecten gehad de afgelopen 30.000km. Dat van de complexe techniek is dus niet echt een issue als tweede eigenaar, mits je onder de 200.000km zit denk ik. Het niet hebben van een trekhaak is wel een gemis en ook de bagageruimte is wel iets kleiner alhoewel een neerklapbare achterbank veel goed maakt. 40l tank is inderdaad wel jammer maar ik rij daar nog steeds een goede 700km mee met dagelijks stekkeren, dan haal ik overigens een nette 4,6l/100km mee op de snelweg met een gemiddelde snelheid van 105km/h. Wellicht dat het verbruik nu nog beter wordt nadat de wagen een Modesta glascoating heeft gekregen, dit schijnt de wijvingscoefficient te verminderen :+ .

Elektrische kilometerbereik is wel karig, max 22km is realistisch in de stad. Bij de G varianten is dat al een stuk beter volgens mij.

Edit: overigens ben ik wel hooked aan het elektrisch rijden, volgende wagen wordt sowieso een iX3 of i4.

[Voor 17% gewijzigd door cyntax op 17-05-2021 18:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:20

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Over welke generatie heb je het dan precies? Naar mijn weten is dat in de G20/G21 deels opgelost, althans voor PHEV's die vanaf februari dit jaar in de showroom staan is er een optie voor een grotere tank in 320e en 330e.
Sowieso mijn generatie (2020) maar ook in de brochures die nu op bmw.nl staan (vanmiddag opgezocht) is deze optie afwezig. Of ze moeten de interne indeling echt op de schop hebben gegooid maar zowel bij de 320 (die net nieuw is) ala de 330, geen optie.

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01:10
Dit weekend is er door een onverlaat een zure/bijtende vloeistof over het dak van mijn auto gegooid. De lak lijkt daar opgelost en uitgelopen te zijn. Op een plaats is de lak ook helemaal gaan bubbelen. Ik hoef niet uit te leggen hoe ik me voel.

Ik ben super zuinig op mijn auto; ik ben zo iemand die hem helemaal achter op een parkeerplaats zet om parkeerdeukjes te voorkomen.

Ik hoop dat het weer zo goed als nieuw kan worden gemaakt. Waar kan ik dan het beste heen? Ik woon in omgeving Nijmegen maar ben bereid te reizen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:58

Toff

FP ProMod
@zunrob Sterkte man! Kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat de dader flink over zichzelf heeft gemorst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:07
Pauperesk schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:03:
Even een vraag over bestellen, alhoewel eigenlijk m.n. over leveringen/productie... Met het het chiptekort dat iedereen nu parten speelt en horrorverhalen over levertijden van 6 tot 12 maanden bij bijvoorbeeld sommige modellen van Mercedes vroeg ik me af hoe het nu met BMW is. Ik zag wat nieuwsberichten over Nedcar die de productie soms stop moet zetten, maar niks over de Duitse fabriek.

Heeft iemand een idee of het ook invloed heeft op de G20 productie? Ik ben rustig aan het oriënteren omdat de F36 met een maand of 5 uit het contract loopt. Grootste kanshebber voor opvolging is nu de G20.
Om hier even op terug te komen, ik heb met de BMW dealer gesproken na een proefritje in een G20. Het komt in het kort op het volgende neer:
- de fabriek sluit in de zomer (weet niet zeker of dit de standaard is en hoe lang);
- er zijn redelijk wat opties niet leverbaar:
a. Harman Kardon
b. Personal co pilot pack
c. Safety pack
d. laser light
e. ik las op diverse fora dat de breedte instelling op de bijrijderstoel vervalt en lumbar support ook niet leverbaar is
f. de "kick" opening van de achterklep schijnt ook te vervallen

Bij e en f weet ik niet zeker of dit het geval is (m.n. Amerikaanse verhalen, maar ze sluiten wel aan bij de rest van de afgevallen opties). Ook las ik iets over dat keyless niet meer op alle deuren zou zitten. Levertijd is wel wat langer, maar niet zo lang als bij sommige andere producenten (mij werd aangeraden in mei te bestellen, niet naar de bovenstaande opties te kijken, om een levering in oktober waarschijnlijk te halen).

Overigens heeft de brandstofcomponent momenteel wel een heel grote invloed op mijn budget nu... Ik heb 1328 p/m (obv 48 mnd/37k). Met een brandstofcomponent van +/- 320 euro blijft er op een 320i nog maar weinig over voor opties...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14-06 20:10
Pauperesk schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Om hier even op terug te komen, ik heb met de BMW dealer gesproken na een proefritje in een G20. Het komt in het kort op het volgende neer:
- de fabriek sluit in de zomer (weet niet zeker of dit de standaard is en hoe lang);
- er zijn redelijk wat opties niet leverbaar:
a. Harman Kardon
b. Personal co pilot pack
c. Safety pack
d. laser light
e. ik las op diverse fora dat de breedte instelling op de bijrijderstoel vervalt en lumbar support ook niet leverbaar is
f. de "kick" opening van de achterklep schijnt ook te vervallen

Bij e en f weet ik niet zeker of dit het geval is (m.n. Amerikaanse verhalen, maar ze sluiten wel aan bij de rest van de afgevallen opties). Ook las ik iets over dat keyless niet meer op alle deuren zou zitten. Levertijd is wel wat langer, maar niet zo lang als bij sommige andere producenten (mij werd aangeraden in mei te bestellen, niet naar de bovenstaande opties te kijken, om een levering in oktober waarschijnlijk te halen).

Overigens heeft de brandstofcomponent momenteel wel een heel grote invloed op mijn budget nu... Ik heb 1328 p/m (obv 48 mnd/37k). Met een brandstofcomponent van +/- 320 euro blijft er op een 320i nog maar weinig over voor opties...
Dat is wel zuur. Ik zou de laser lights krijgen en vond het standaard geluid in de G20 niet heel top (al is Harman Karton niet heel veel beter), maar als ik het goed lees zit dat er dus niet in als je nu bestelt. Heb in 2017 met de F20 een zelfde soort situatie meegemaakt, toen een aantal zaken a.g.v. issues bij Bosch niet geleverd konden worden. Die heb ik de afgelopen jaren best wel gemist of naderhand after market laten plaatsen. Dat ga ik echter niet nog een keer doen.

Dan wacht ik liever wat langer, tot ze kunnen garanderen dat alles er weer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:45
Over die CIC (of hoe heet dat scherm in nieuwere modellen), als je die dus vervangt met zo'n chinees ding, kan de auto niet meer geupdatet worden (voor motormanagement enzo), dus het is niet onverstandig de originele te bewaren.

Was gisteren even bij mijn monteur en die moest onwijs klooien met een E61 met een reserve scherm en het nieuwe scherm om motormanagement te kunnen updaten.

anyhow; mijn zomerwielen zitten er weer onder

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Pauperesk
Beam87 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Dat is wel zuur. Ik zou de laser lights krijgen en vond het standaard geluid in de G20 niet heel top (al is Harman Karton niet heel veel beter), maar als ik het goed lees zit dat er dus niet in als je nu bestelt. Heb in 2017 met de F20 een zelfde soort situatie meegemaakt, toen een aantal zaken a.g.v. issues bij Bosch niet geleverd konden worden. Die heb ik de afgelopen jaren best wel gemist of naderhand after market laten plaatsen. Dat ga ik echter niet nog een keer doen.

Dan wacht ik liever wat langer, tot ze kunnen garanderen dat alles er weer is.
Klopt de bovenstaande opties betekenen een telefoontje en levering zonder (of omzetten naar andere opties). De dealer gaf aan dat hij verwacht dat door al het omzetten de verwachting heeft dat sommige andere opties daardoor ook op termijn niet leverbaar zijn.

Ik zit nu met het issue dat door de debiel hoge brandstofprijzen m'n brandstof component zo gestegen is dat ik behoorlijk wat opties moet laten. De initiële config was:

320i
- M pakket
- M+ pakket (hud / 19" / etc.)
- Audio pakket
- Adaptive cruise control
Dat zou op 1330 uitkomen.

Met de nieuwe brandstofprijzen is het:
320i
- M pakket
- Audio pakket

Dus een aanmerkelijk kalere versie. Het gaat dus voor mij waarschijnlijk ook de gok worden te wachten want anders ben ik mooi het bokje als de brandstofprijzen dalen, die worden vastgezet op het moment van levering. Zal je altijd zien dat ik dan opeens ruim onder budget zit :'(

• Tim_R
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 18:37
Pauperesk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Klopt de bovenstaande opties betekenen een telefoontje en levering zonder (of omzetten naar andere opties). De dealer gaf aan dat hij verwacht dat door al het omzetten de verwachting heeft dat sommige andere opties daardoor ook op termijn niet leverbaar zijn.

Ik zit nu met het issue dat door de debiel hoge brandstofprijzen m'n brandstof component zo gestegen is dat ik behoorlijk wat opties moet laten. De initiële config was:

320i
- M pakket
- M+ pakket (hud / 19" / etc.)
- Audio pakket
- Adaptive cruise control
Dat zou op 1330 uitkomen.

Met de nieuwe brandstofprijzen is het:
320i
- M pakket
- Audio pakket

Dus een aanmerkelijk kalere versie. Het gaat dus voor mij waarschijnlijk ook de gok worden te wachten want anders ben ik mooi het bokje als de brandstofprijzen dalen, die worden vastgezet op het moment van levering. Zal je altijd zien dat ik dan opeens ruim onder budget zit :'(
Interessant - ik heb twee weken geleden een 320e in bestelling geplaatst bij Kalfsbeek, editie M Sport met M+ pakket (en dus ook laserlight). Kreeg bij bestelling al wel te horen dat het Personal CoPilot Pack niet mogelijk was, maar wel de reguliere (tot 160km/u) ACC, die heb ik dus ook gekozen. Qua audio - standaard is inderdaad niet veel soeps, ik heb nu (net als in mijn vorige 3er) de hifi-optie genomen. Met proefrijden klonk die best behoorlijk en vergelijkbaar met H/K.

Ben benieuwd of ik nog een telefoontje ga krijgen over laser light!

• Pauperesk
Tim_R schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Interessant - ik heb twee weken geleden een 320e in bestelling geplaatst bij Kalfsbeek, editie M Sport met M+ pakket (en dus ook laserlight). Kreeg bij bestelling al wel te horen dat het Personal CoPilot Pack niet mogelijk was, maar wel de reguliere (tot 160km/u) ACC, die heb ik dus ook gekozen. Qua audio - standaard is inderdaad niet veel soeps, ik heb nu (net als in mijn vorige 3er) de hifi-optie genomen. Met proefrijden klonk die best behoorlijk en vergelijkbaar met H/K.

M+ pakket heeft geen laser, tenzij het bij de plug ins anders is? Voor zo ver ik weet is M+: HUD, 19', M striping in de riemen, blauwe remklauwen. Bij het Business + edition pakket krijg je wel laser. Kleine update; in de configurator gekeken: je kun de 320e en 330e alleen als business + krijgen.

Overigens zijn de leaseprijzen sowieso belachelijk gestegen, ik zit nu op 1230 voor een F36 420i met redelijk vergelijkbare opties...

[Voor 4% gewijzigd door Pauperesk op 19-05-2021 09:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pauperesk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:48:

Misschien moet je gewoon blij zijn met het feit dat je zo'n auto kan leasen, en meer kijken naar wat je wel hebt :)

[Voor 6% gewijzigd door Slasher op 19-05-2021 09:09]

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:40

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Heeft iemand anders ook een probleem met Spotify in de auto en Spotify via CarPlay?

Ik ben in de auto zelf ingelogd op Spotify, dus die kan zelf streamen, maar als CarPlay verbindt, dan neemt de Spotify op mijn iPhone het over, en die probeert dan via de BMW af te spelen, wat geen resultaat geeft want de auto is op dat moment aan het streamen via CarPlay 8)7

Het enige wat ik kan doen is op mijn telefoon in Spotify de autoweergave uitschakelen, en het apparaat wisselen naar de iPhone zelf, en dan komt de muziek correct via CarPlay.

Via het Media menu in iDrive overschakelen naar Spotify werkt niet, want die springt direct terug op streamen via CarPlay.

Is er ergens een instelling die dit gedrag kan verhelpen? Gaat overigens over een G20 330e met iDrive 7.

[Voor 3% gewijzigd door ETzPliskin op 19-05-2021 09:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik mocht ook een nieuwe auto bestellen, maar ik werd een beetje verdrietig van wat ik kon leasen. Ik had bijna 8 jaar geleden een leuke F30 diesel in de lease met oa high executive en Harman Kardon audio. Inmiddels is het leasebudget aanmerkelijk hoger maar kreeg nou niet het gevoel dat dat zich uitte in de set aan opties die ik kon kiezen zonder budget fors te overschreiden. Ik weet niet of het de brandstofprijs is of een in stilte iets verder uitgekleedde leaseregeling, maar het werd oftewel fors achteruit in comfort, of een stuk over het leasebudget heen gaan.
Uiteindelijk besloten om maar zelf een auto aan te schaffen. Dat is een E70 geworden uit 2012. Nog wel even wachten op de levering tot het huidige leasecontract beeindigd is.
En dan ben ik weer terug in het BMW kamp. :)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

ETzPliskin schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:18:
Heeft iemand anders ook een probleem met Spotify in de auto en Spotify via CarPlay?

Ik ben in de auto zelf ingelogd op Spotify, dus die kan zelf streamen, maar als CarPlay verbindt, dan neemt de Spotify op mijn iPhone het over, en die probeert dan via de BMW af te spelen, wat geen resultaat geeft want de auto is op dat moment aan het streamen via CarPlay 8)7

Het enige wat ik kan doen is op mijn telefoon in Spotify de autoweergave uitschakelen, en het apparaat wisselen naar de iPhone zelf, en dan komt de muziek correct via CarPlay.

Via het Media menu in iDrive overschakelen naar Spotify werkt niet, want die springt direct terug op streamen via CarPlay.

Is er ergens een instelling die dit gedrag kan verhelpen? Gaat overigens over een G20 330e met iDrive 7.
Sinds de laatste update had ik hier last van en ook 330e. Daarvoor nooit problemen gehad.
Ik heb de bluetooth verwijderd van mijn telefoon en iDrive, beide opnieuw opsgestart. Daarna opnieuw gekoppeld en verbonden met bluetooth en uitgezet dat apps mogen worden gebruikt. Daarna bluetooth omgezet naar carplay (dit is gewoon setting, hoef je niet opnieuw te koppelen).

Sindsdien geen problemen meer.

Ik zou bijna denken dat men dit gedaan zou hebben om data te besparen maar ik geef ook de voorkeur aan de ingebouwde spotify boven carplay. Enige wat ik wel mis is, is dat de favorietenlijst ontbreekt..

[Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 19-05-2021 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Tim_R schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Wat ik te horen heb gekregen is dat laser lights voor auto's in productie tot en met juli 2021 niet geleverd kunnen worden. Dus weet niet precies wanneer jouw 320e geleverd moet worden (en in productie moet gaan)? Voor de maanden augustus en verder is het nog onzeker. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het dan nog niet opgelost zal zijn. Jammer, want vind de dagrijverlichting LED van een G20 toch wat minder......dat zijn meer schotels heb ik het idee.
Pauperesk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:03:
[...]

M+ pakket heeft geen laser, tenzij het bij de plug ins anders is? Voor zo ver ik weet is M+: HUD, 19', M striping in de riemen, blauwe remklauwen. Bij het Business + edition pakket krijg je wel laser. Kleine update; in de configurator gekeken: je kun de 320e en 330e alleen als business + krijgen.

Overigens zijn de leaseprijzen sowieso belachelijk gestegen, ik zit nu op 1230 voor een F36 420i met redelijk vergelijkbare opties...
De 320e wordt geleverd in Business Plus edition en één van de dingen in dat pakket is laser light. Dat heeft niet zozeer met M+ te maken.

Verder zijn de prijzen best wel gestegen, dat is zo. Althans, de mobiliteitsbudgetten zijn minder hard meegestegen en werkgevers maken denk ik ook meer keuzes. Sommigen worden een EV in geduwd of je ziet dat de keuzevrijheid enorm beperkt wordt.
Slasher schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Misschien moet je gewoon blij zijn met het feit dat je zo'n auto kan leasen, en meer kijken naar wat je wel hebt :)
Dat is zeker waar. Al betaal je er zelf ook vaak gewoon een goeie duit voor hoor. Ik hoor wel eens mensen met een eigen auto zeggen dat ik maar geluk heb met leasen en denken dat je 'gratis rijdt op kosten van de zaak'. Nou, je hebt er zeker voordeel van...maar gratis is het zeer zeker niet.

• Tim_R
Beam87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:36:
Wat ik te horen heb gekregen is dat laser lights voor auto's in productie tot en met juli 2021 niet geleverd kunnen worden. Dus weet niet precies wanneer jouw 320e geleverd moet worden (en in productie moet gaan)? Voor de maanden augustus en verder is het nog onzeker. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het dan nog niet opgelost zal zijn. Jammer, want vind de dagrijverlichting LED van een G20 toch wat minder......dat zijn meer schotels heb ik het idee.
...
Oké, spannend! Geplande levering is midden augustus, maar ik wacht liever wat langer en heb dan wel laser light. Het klopt inderdaad dat dit niet samenhangt met het M+ package, het is inderdaad onderdeel van het Business Plus pakket dat niet uit te vinken valt op de 320e en 330e.

Ik heb overigens ook nergens de keuze gezien voor een grotere brandstoftank in de hybride modellen - de 40l tank in mijn huidige 330e is één van de grote nadelen aan die auto. Ik denk eerlijk gezegd dat het een fysieke ontwerplimitatie is (minder ruimte ivm accupakket), en dat er daarom geen optie tot een grotere tank is.

• Beam87
Tim_R schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Oké, spannend! Geplande levering is midden augustus, maar ik wacht liever wat langer en heb dan wel laser light. Het klopt inderdaad dat dit niet samenhangt met het M+ package, het is inderdaad onderdeel van het Business Plus pakket dat niet uit te vinken valt op de 320e en 330e.

Ik heb overigens ook nergens de keuze gezien voor een grotere brandstoftank in de hybride modellen - de 40l tank in mijn huidige 330e is één van de grote nadelen aan die auto. Ik denk eerlijk gezegd dat het een fysieke ontwerplimitatie is (minder ruimte ivm accupakket), en dat er daarom geen optie tot een grotere tank is.
Ik hoop dat er tegen die tijd wel iets van een oplossing is.
T.a.v. de grotere brandstoftank: https://www.bmw.nl/nl/spe...editions/bmw-3-serie.html

Daar staat bij Business Edition: vergrote brandstoftank. Alleen jammer dat ze er dan niet bijzetten hoeveel hij dan is. 42 liter i.p.v. 40 liter vind ik niet noemenswaardig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:16:
Dit weekend is er door een onverlaat een zure/bijtende vloeistof over het dak van mijn auto gegooid. De lak lijkt daar opgelost en uitgelopen te zijn. Op een plaats is de lak ook helemaal gaan bubbelen. Ik hoef niet uit te leggen hoe ik me voel.

Ik ben super zuinig op mijn auto; ik ben zo iemand die hem helemaal achter op een parkeerplaats zet om parkeerdeukjes te voorkomen.

Ik hoop dat het weer zo goed als nieuw kan worden gemaakt. Waar kan ik dan het beste heen? Ik woon in omgeving Nijmegen maar ben bereid te reizen.
Altijd jammer wanneer mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven :(
En om je vraag te beantwoorden: dit wordt spuitwerk, dus gewoon een autoschadebedrijf contacteren. Evt eerst de verzekering wanneer vandalisme gedekt is.

🖥️ | 🚗

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:11:
[...]

T.a.v. de grotere brandstoftank: https://www.bmw.nl/nl/spe...editions/bmw-3-serie.html

Daar staat bij Business Edition: vergrote brandstoftank. Alleen jammer dat ze er dan niet bijzetten hoeveel hij dan is. 42 liter i.p.v. 40 liter vind ik niet noemenswaardig.
Nogmaals, dat kan je gewoon terugvinden in de brochure/prijslijst en geldt niet voor de e.
Inhoud brandstoftank vergroot naar 59 liter en AdBlue tank met 18,9 liter.
https://www.bmw.nl/nl/specials/prijslijst-brochure.html

• Beam87
Eagle Creek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Nogmaals, dat kan je gewoon terugvinden in de brochure/prijslijst en geldt niet voor de e.

[...]

https://www.bmw.nl/nl/specials/prijslijst-brochure.html
Heb je de link geopend en iets naar beneden gescrold? Ik zie daar als onderdeel van Business Edition van de 320e/330e 'vergrote brandstoftank' staan. Dat zullen ze er hopelijk toch niet onterecht neerzetten?

[Voor 16% gewijzigd door Beam87 op 19-05-2021 15:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Heb je de link geopend en iets naar beneden gescrold? Ik zie daar als onderdeel van Business Edition van de 320e/330e 'vergrote brandstoftank' staan. Dat zullen ze er hopelijk toch niet onterecht neerzetten?
Als ik die link open, staat nergens op die pagina brandstoftank.
Als ik de prijslijst open waar ik naar refereer, staat er 't volgende:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Eagle Creek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Als ik die link open, staat nergens op die pagina brandstoftank.
Als ik de prijslijst open waar ik naar refereer, staat er 't volgende:

[Afbeelding][Afbeelding]

Op de alleronderste regel staat de melding van de grotere tank. Echter, het zou kunnen dat dit de algemene uitrusting van Business Edition is en wat ongelukkig oogt op de website. Brochure is meestal wat betrouwbaarder, ook al is dat niet altijd het geval. In dat geval heb je denk ik wel gelijk.

[Voor 11% gewijzigd door Beam87 op 19-05-2021 16:19]

• Pauperesk
[...]

Van dit soort opmerkingen krijg ik altijd een beetje jeuk, jealous much?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pauperesk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Om daar meteen jaloezie in te zien geeft wel weer aan dat je eigenlijk best tevreden bent over wat je kan leasen ;)

Ik heb verder gelukkig geen idee over leasebudgetten om in te kunnen schatten wat goed is en wat niet. Maar ik heb niet het idee dat de dikste/leukste wagens op de weg leaseauto’s zijn :+

DUT Racing

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004

GforceNL

Out of memory....

@ETzPliskin Hier het zelfde probleem, uiteindelijk Spotify verwijderd in iDrive.

<Zinloze tekst hier>

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

GforceNL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:34:
@ETzPliskin Hier het zelfde probleem, uiteindelijk Spotify verwijderd in iDrive.
Klinkt niet of je daarmee 't probleem oplost 😂😂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pauperesk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Geenzins want ik kan de opties wel aanvinken zonder boven het budget te gaan :)

Jouw huilerige opmerkingen komen gewoon over als iemand die ietwat verwend is en moeilijk genoegen kan of wil nemen met wat minder (wat dan nog steeds meer dan prima is)

Een BMW zonder M+ pakketje is nog steeds een prima BMW :)

[Voor 35% gewijzigd door Slasher op 19-05-2021 20:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:25
ETzPliskin schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:18:
Nop, geen probleem mee. G21, spotify in de auto en CarPlay via iPhone (want daar draait FM op 8) ).

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
[...]

Haha, objectief gezien geef ik je gelijk. Maar ik begrijp hem absoluut!

Vink zelf altijd eerst alle opties aan die ik ook in m'n huidige BMW heb en ga dan eens speuren wat nog meer leuk is. Zeker ook omdat iedere generatie weer nieuwe opties meebracht, zoals bijv. iDrive (jaararen geleden alweer), head-up display, panorama-view, autonome functies, etc.

Momenteel ben ik verliefd op de Sky Lounge-optie. Echt com-pleet nutteloos, maar die vink ik blind weer aan <3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:58

Toff

FP ProMod
Ik zou al die opties (vanaf en inclusief stuurverkrachting) graag inleveren voor een nieuwe E30.

[Voor 7% gewijzigd door Toff op 19-05-2021 23:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pauperesk
Slasher schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Geenzins want ik kan de opties wel aanvinken zonder boven het budget te gaan :)

Jouw huilerige opmerkingen komen gewoon over als iemand die ietwat verwend is en moeilijk genoegen kan of wil nemen met wat minder (wat dan nog steeds meer dan prima is)

Een BMW zonder M+ pakketje is nog steeds een prima BMW :)
Kom op man, het eerste (en enige overigens) dat je zegt is "wees er maar blij mee dat je überhaupt een BMW mag". En dan gaan klagen dat ik huilerig doe :O

Als je iets hebt (wat makkelijk binnen budget past) en het is de volgende keer minder (en ja, voor mij voelt het inderdaad als een stapje terug om van een 4 gran coupe met meer opties naar een 3 te moeten en ook nog minder opties te hebben en je volledige budget op te maken...), dan is het toch niet raar dat je dat jammer vindt? Noem me maar verwend maar ik denk dat de meeste mensen dat zullen hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Ik heb after market een M Sport stuur laten plaatsen in mijn 1 Serie F20 uit 2017, maar nu mijn auto er over een paar maanden uit gaat wil ik het standaard stuur dat er bij levering in zat weer terug laten plaatsen.
Refererend aan de issues met de productie die momenteel spelen, in 2017 had ik een zelfde soort issue waarbij er gedurende een paar weken geen M Sport sturen geplaatst konden worden in niet-M Sport-uitvoeringen. Hierdoor moest ik verplicht dat lelijke, keiharde, plastic standaard stuur nemen. Onbestaanbaar dat BMW in basis nog slechtere stuurwielen levert dan Opel, Peugeot of bijna ieder ander merk.....dus vandaar mijn keuze voor een after market stuur.

*weg* Officieel is het een stuur voor een 2 Serie Active/Gran Tourer (F45/F46), hetgeen je kunt zien aan de hoe de toetsen zijn geplaatst. Ik ben altijd erg zuinig geweest op het stuur en heb het daarnaast regelmatig gereinigd met ossengalzeep. Het is dus niet zo'n lelijk, vies glimmend stuurwiel dat je in (helaas) heel veel BMW's ziet.

[Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 21-05-2021 01:50. Reden: Producten te koop aanbieden is niet toegestaan.]

• Tim_R
Beam87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Ik ga duimen. Ah, die vergrote brandstoftank heb ik dan dus ook! Inderdaad niet heel spectaculair die 2 liter, maar alles extra is mooi meegenomen. Samen met een grotere accu regelmatig laten betekent dat hopelijk dat ik elke 750-ish kilometer aan de pomp sta in plaats van elke 500 nu, dat is toch al iets fijner.

edit: ah waarschijnlijk dus toch niet 8)7 we gaan het zien over drie maanden!

[Voor 4% gewijzigd door Tim_R op 20-05-2021 12:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Tim_R schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Ik ga duimen. Ah, die vergrote brandstoftank heb ik dan dus ook! Inderdaad niet heel spectaculair die 2 liter, maar alles extra is mooi meegenomen. Samen met een grotere accu regelmatig laten betekent dat hopelijk dat ik elke 750-ish kilometer aan de pomp sta in plaats van elke 500 nu, dat is toch al iets fijner.
Ik denk dat ik daar beetje misleid ben door de website van BMW. Zoals @Eagle Creek aangaf, dit gaat volgens mij meer om de Business Edition op niet-PHEV-modellen.

750 kilometer heb ik in mijn F20 1 Serie wel best vaak gehaald, al blijf ik meestal steken op 700-710 kilometer Denk dat dat in een 320e wel stukje lager gaat zijn. Als je dus voor een langere range gaat.....kijk ook eens naar een F20....met die halve zes-in-lijn :9

• Tim_R
Beam87 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat ik daar beetje misleid ben door de website van BMW. Zoals @Eagle Creek aangaf, dit gaat volgens mij meer om de Business Edition op niet-PHEV-modellen.

750 kilometer heb ik in mijn F20 1 Serie wel best vaak gehaald, al blijf ik meestal steken op 700-710 kilometer Denk dat dat in een 320e wel stukje lager gaat zijn. Als je dus voor een langere range gaat.....kijk ook eens naar een F20....met die halve zes-in-lijn :9
Ik denk het ook! Voor lange afstanden is zo'n hybride model gewoon niet ideaal, door het extra gewicht en de kleine tank. Ik rij vooral veel tussen steden in de Randstad en dan is het ideaal, lekker elektrisch in de stad en brandstof op de snelweg - een tripje naar Berlijn is uitermate frustrerend, als je lekker doorrijdt op de Autobahn sta je elke 300km stil om te tanken :P

Haha, halve zes-in-lijn, die houden we erin O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Tim_R schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Ik denk het ook! Voor lange afstanden is zo'n hybride model gewoon niet ideaal, door het extra gewicht en de kleine tank. Ik rij vooral veel tussen steden in de Randstad en dan is het ideaal, lekker elektrisch in de stad en brandstof op de snelweg - een tripje naar Berlijn is uitermate frustrerend, als je lekker doorrijdt op de Autobahn sta je elke 300km stil om te tanken :P

Ik denk overigens dat het niet heel veel uitmaakt allemaal. Als je dagelijks naar Berlijn rijdt zou ik me inderdaad kunnen voorstellen dat je moe wordt als je steeds een keer extra moet tanken, maar anders is het denk ik vooral perceptie. 500, 600 of 700 km op een tank, dan moet je wekelijks grote afstanden rijden wil je het echt gaan merken.

Verder wil BMW zelf graag laten denken dat je buiten de stad op benzine rijdt en dan in de stad volledig elektrisch. In theorie gaat het berijders denk ik puur om het fiscale voordeel en het feit dat je het meer constante koppel dat je voelt hebt bij een EV, kan combineren met de gemakken van benzine.

• --MP--
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:14
[...]

Met 6 in lijn sta ik ook gewoon elke 350km aan de pomp op autobahn tempo....

dan mis ik mijn dieseltje wel, gewoon 800km autobaan zonder problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• --MP--
Beam87 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Ik denk overigens dat het niet heel veel uitmaakt allemaal. Als je dagelijks naar Berlijn rijdt zou ik me inderdaad kunnen voorstellen dat je moe wordt als je steeds een keer extra moet tanken, maar anders is het denk ik vooral perceptie. 500, 600 of 700 km op een tank, dan moet je wekelijks grote afstanden rijden wil je het echt gaan merken.
Nou t maak net te verschil tussen 1x per week huilen of 2x per maand huilen. ;w ;w

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:29
Tsja, voor urenlang Autobahn knallen gaat er weinig boven een dikke diesel natuurlijk.

Toch is zo'n hybride juist voor gecombineerd verkeer wel een uitkomst. Ik ken mensen die de meeste weken gewoon 1:50 rijden omdat ze woon/werk praktisch volledig elektrisch kunnen rijden. Dan kan het als particulier ook wel uit.

Moet je wel genoegen nemen met, doorgaans, een iets kleiner brandstoftankje en wat meer gewicht.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:58:
Ik heb after market een M Sport stuur laten plaatsen in mijn 1 Serie F20 uit 2017, maar nu mijn auto er over een paar maanden uit gaat wil ik het standaard stuur dat er bij levering in zat weer terug laten plaatsen.
Refererend aan de issues met de productie die momenteel spelen, in 2017 had ik een zelfde soort issue waarbij er gedurende een paar weken geen M Sport sturen geplaatst konden worden in niet-M Sport-uitvoeringen. Hierdoor moest ik verplicht dat lelijke, keiharde, plastic standaard stuur nemen. Onbestaanbaar dat BMW in basis nog slechtere stuurwielen levert dan Opel, Peugeot of bijna ieder ander merk.....dus vandaar mijn keuze voor een after market stuur.
Is dat nog? Op de basis 3 krijg je in ieder geval multifunctioneel + leer.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Tja.. wat is frustrerend. Laten we zeggen dat je gemiddeld 150kmh rijdt en inderdaad echt maar 300 op een tank zou halen. 2 uur vind ik een mooie rustpauze. En ik denk dat je in de praktijk nog wel meer haalt dan die 300km.

Het ligt aan wat je primaire gebruikt wordt. Ik had hiervoor een E90 325i 6-in-lijn. En met een flink grotere brandstoftank. Maar kon op die woon-werkritjes ook regelmatig bij de pomp staan.. :+

[Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 20-05-2021 13:58]

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:28
Beam87 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Verder wil BMW zelf graag laten denken dat je buiten de stad op benzine rijdt en dan in de stad volledig elektrisch. In theorie gaat het berijders denk ik puur om het fiscale voordeel en het feit dat je het meer constante koppel dat je voelt hebt bij een EV, kan combineren met de gemakken van benzine.
Na ja die 500 is toch wel echt een ondergrens hoor. Zelf meegemaakt met mijn Fiesta ST('06) en woon-werk afstand van net 55 km enkel. Dan sta je dus minstens 1x per week te tanken. Helemaal als je graag altijd bij dezelfde pomp wil tanken omdat je dan na 4 dagen(440 km) alweer moet tanken.

Nu met mijn M135i kan ik meer dan 500 km op tank rijden en heb ik minder woon-werk afstand maar vind het nu zelfs al af en toe vervelend om iedere week te tanken.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

la_fusion schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Na ja die 500 is toch wel echt een ondergrens hoor. Zelf meegemaakt met mijn Fiesta ST('06) en woon-werk afstand van net 55 km enkel. Dan sta je dus minstens 1x per week te tanken. Helemaal als je graag altijd bij dezelfde pomp wil tanken omdat je dan na 4 dagen(440 km) alweer moet tanken.

Nu met mijn M135i kan ik meer dan 500 km op tank rijden en heb ik minder woon-werk afstand maar vind het nu zelfs al af en toe vervelend om iedere week te tanken.
Neem je een PHEV en stekker je elke dag, doe je máanden tussen het tanken, op basis van 55km woon-werk. Zo kun je het ook bekijken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tim_R
Eagle Creek schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Neem je een PHEV en stekker je elke dag, doe je máanden tussen het tanken, op basis van 55km woon-werk. Zo kun je het ook bekijken..
Dat is ook mijn bedoeling inderdaad! Ik rij vanuit Rotterdam vaak naar mijn zakenpartner in Dordrecht, vrienden in Den Haag en Woerden en klanten in de regio, op al die plekken kan ik op locatie laden. Met de huidige F30 330e (hooguit 25km elektrisch) ben ik dan toch nog vaak benzine aan het verstoken, met de G20 hoop ik al die afstanden echt elektrisch te kunnen halen zodat de benzine intussen lekker kan verstoffen in de tank :+
la_fusion schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Helemaal mee eens. Daar bovenop, als je doorrijdt is de actieradius in de boordcomputer zo'n 475km, en bij 90km begint een BMW al te piepen en begint er iets af te tellen, in je hoofd ben je dan toch al een beetje op zoek naar een pomp. Dat is dus <400km zorgeloos rijden tussen tankbeurten in. Extra motivatie om die stekker erin te stoppen en dat getal hoog te houden dus! Of meer mijn best doen om zuinig te rijden maar hey, dan had ik een andere auto uitgezocht ;)

[Voor 43% gewijzigd door Tim_R op 20-05-2021 15:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:28
@Tim_R @Eagle Creek Ik had het ook alleen over de perceptie ervan. Ik ben zelf namelijk van mening dat er heel veel mensen prima met een elektrische / PHEV uit de voeten kunnen maar het alleen niet doen vanwege die paar keer per jaar vakantie.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

la_fusion schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:18:
@Tim_R @Eagle Creek Ik had het ook alleen over de perceptie ervan. Ik ben zelf namelijk van mening dat er heel veel mensen prima met een elektrische / PHEV uit de voeten kunnen maar het alleen niet doen vanwege die paar keer per jaar vakantie.
Of dat dan de juiste keus is, vraag ik mij af. Maar goed dat is persoonlijk.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

https://www.bimmertoday.d...o-sportler-mit-m-in-blau/

Dat begint ergens op te lijken :)

Ook al hoop ik nog steeds op een mooie dikke hybride ipv al die leaseknallers. Een m450e ofzo O+

[Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2021 21:28]

DUT Racing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-06 20:29
--MP-- schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Met 6 in lijn sta ik ook gewoon elke 350km aan de pomp op autobahn tempo....

dan mis ik mijn dieseltje wel, gewoon 800km autobaan zonder problemen.
Dat ligt er ook maar net aan welke diesel. Als ik lekker doorrij richting wintersport sta ik met een zescilinder diesel ook na 500km aan de pomp. Of soms na 600-650km, als ik iets rustiger aan doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --MP--
Pannencouque schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:22:
[...]
Dat ligt er ook maar net aan welke diesel. Als ik lekker doorrij richting wintersport sta ik met een zescilinder diesel ook na 500km aan de pomp. Of soms na 600-650km, als ik iets rustiger aan doe.
Zo'n hoog windvangend X ding zeker? :X

Klopt wel natuurlijk, ik vergelijk een 20d met een 35i . Da's niet echt eerlijk. Maar als ik het grootse minpunt van mijn huidige auto op moest noemen is het toch die actieradius.

T verbruik ok, dat weet je. Maar dan hadden ze er wel een 70 liter tank onder mogen gooien ofzo
Ipv 57.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:30
Even een vraagje; ben me aan het oriënteren op een andere BMW. Moet sws een automaat worden. Wat ik mij afvraag over de E39 automaten; zijn deze veel trager tov de automaat van een E90/E60? Dus echt merkbaar tijdens het rijden

[Voor 8% gewijzigd door sjaak81 op 22-05-2021 10:19]

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 23:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vriendin 2 weken geleden ongeluk gehad met dr Mini (2015 Cooper), iemand reed uit parkeervak een relatief grote weg op. Geen kans om uit te wijken.
Hadden paar maand geleden al test gereden in een nieuwe 118iA maar ze vond de timing niet zo geweldig met nieuwe huis in aantocht.... schade was wel doorslaggevend om toch iets nieuws te kopen (mevrouw vindt auto's van 5,5 jaar oud toe aan vervanging 8)7).

Stond een demo met nog geen 300km op de klok. 118iA Corporate Executive M Sport en M Sport Plus Pack. Hiermee krijg je ook de M sport remmen, beetje nutteloze optie in een 118iA maar het oogt wel leuk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-06 20:29
--MP-- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Zo'n hoog windvangend X ding zeker? :X

Klopt wel natuurlijk, ik vergelijk een 20d met een 35i . Da's niet echt eerlijk. Maar als ik het grootse minpunt van mijn huidige auto op moest noemen is het toch die actieradius.

T verbruik ok, dat weet je. Maar dan hadden ze er wel een 70 liter tank onder mogen gooien ofzo
Ipv 57.
Nee hoor, een F11 530d. Wel volgeladen met opties en dan dus vol bagage en ik rij flink door. Dit is dan al met een tankinhoud van 70 liter...
sjaak81 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:19:
Even een vraagje; ben me aan het oriënteren op een andere BMW. Moet sws een automaat worden. Wat ik mij afvraag over de E39 automaten; zijn deze veel trager tov de automaat van een E90/E60? Dus echt merkbaar tijdens het rijden
De vraag is ook wat je referentiekader is. De steptronic automaat uit de E90/E60 is niet traag, maar in vergelijking met ZF-bak die in volgende generaties ligt, is er echt wel een verschil. Volgens mij is de bak uit de E39 nog een tandje langzamer. Anderzijds: zo'n auto leent zich toch niet voor enorm scheuren meestal, dus heb je dan een supersnelle automaat nodig?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Beam87
Gisteren een 320e Touring besteld voor levering eind september. In tegenstelling tot mijn vorige BMW nu niet de fout gemaakt om te 'besparen' op zaken die de auto wat meer cachet geven en waarvan je dan achteraf niet hoeft te denken: waarom heb ik die niet gewoon aangevinkt destijds?

Dus deze keer wél M Sport-pakket, Tansaniteblauwe lak, lederen bekleding, panoramadak en chromen omlijsting i.c.m. Business Edition Plus. Beetje een standaarduitvoering, ook met de 790M velgen, maar in mijn ogen zowel sportief als chique. al zie ik meestal G20/G21 in Mineralgrau (die ik nu ook op m'n 1 Serie heb) of wit.

Op het laatste moment toch nog geswitcht van interieurlijsten Eiche Maser naar Aluminum Mesh. De combinatie van zwart lederen stoelen en zwarte hemel maakte het toch allemaal wel erg donker.

Nu hopen dat de issues met de chips niet teveel effect zullen hebben. Zou het jammer vinden als de laser lights er niet op zouden kunnen.

[Voor 15% gewijzigd door Beam87 op 23-05-2021 09:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:32
@Beam87 klinkt als lekkere uitvoering zo. Was de 320e veel gunstiger dan een 320i? Levertijd klinkt ook aardig acceptabel.

@Tortelli leuke oprit zo. Mooi huis ook.

[Voor 15% gewijzigd door sham27 op 23-05-2021 09:54]

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Beam87 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:47:
Gisteren een 320e Touring besteld voor levering eind september. In tegenstelling tot mijn vorige BMW nu niet de fout gemaakt om te 'besparen' op zaken die de auto wat meer cachet geven en waarvan je dan achteraf niet hoeft te denken: waarom heb ik die niet gewoon aangevinkt destijds?

Dus deze keer wél M Sport-pakket, Tansaniteblauwe lak, lederen bekleding, panoramadak en chromen omlijsting i.c.m. Business Edition Plus. Beetje een standaarduitvoering, ook met de 790M velgen, maar in mijn ogen zowel sportief als chique. al zie ik meestal G20/G21 in Mineralgrau (die ik nu ook op m'n 1 Serie heb) of wit.

Op het laatste moment toch nog geswitcht van interieurlijsten Eiche Maser naar Aluminum Mesh. De combinatie van zwart lederen stoelen en zwarte hemel maakte het toch allemaal wel erg donker.

Nu hopen dat de issues met de chips niet teveel effect zullen hebben. Zou het jammer vinden als de laser lights er niet op zouden kunnen.
Broer heeft sinds een maandje nu een Tanzanite blauwe 330i (zeer jong gebruikt) waardoor we 3 kleuren BMW blauw in de familie hebben: vader met F36 428GC in Estoril, ik met een G21 330i in Portimau en mijn broer met een G21 330i in Tanzanite.

Erg fraaie kleur imo, heb sterk getwijfeld toen ik mijne kocht tussen Portimau en Tanzanite

[Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2021 10:50]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• _Arthur
Blijft een mooie kleur, dat Tanzanite Blau II :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:21
_Arthur schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:46:
Blijft een mooie kleur, dat Tanzanite Blau II :9

[Afbeelding]
Wat een hoop kleuren zijn er! https://bimmertips.com/bmw-oem-paint-code-list/ Mooi is de combi van dit donkerblauw met de zwarte lijsten (in plaats van chroom), staat wat ingetogener vind ik. Ik heb zelf A89 Imperial Blue Metallic. Met bepaald licht is dat heel mooi sjiek diepblauw, en bij ander licht is het weer zowat zwart (en ik vind zelf zwarte auto's niet zo mooi).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Broer heeft sinds een maandje nu een Tanzanite blauwe 330i (zeer jong gebruikt) waardoor we 3 kleuren BMW blauw in de familie hebben: vader met F36 428GC in Estoril, ik met een G21 330i in Portimau en mijn broer met een G21 330i in Tanzanite.

Erg fraaie kleur imo, heb sterk getwijfeld toen ik mijne kocht tussen Portimau en Tanzanite
Mooi gezin, goede smaak gaat blijkbaar in de genen 😬

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
sham27 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:52:
@Beam87 klinkt als lekkere uitvoering zo. Was de 320e veel gunstiger dan een 320i? Levertijd klinkt ook aardig acceptabel.

@Tortelli leuke oprit zo. Mooi huis ook.
In maandlast scheelt de 320e Business edition i.v.m. een 318i Business edition in basisprijs niet zoveel, echter doordat je bij een 320e standaard en high-executive pakket bij krijgt en wat andere goede opties die op een 318i los moet aanvinken krijg je uiteindelijk wel een behoorlijk verschil op de totale looptijd. Daarnaast vind ik het in tijden van EV's ook wel prettig om iets met een stekker te hebben.
jipenjanneke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Wat een hoop kleuren zijn er! https://bimmertips.com/bmw-oem-paint-code-list/ Mooi is de combi van dit donkerblauw met de zwarte lijsten (in plaats van chroom), staat wat ingetogener vind ik. Ik heb zelf A89 Imperial Blue Metallic. Met bepaald licht is dat heel mooi sjiek diepblauw, en bij ander licht is het weer zowat zwart (en ik vind zelf zwarte auto's niet zo mooi).
Zoals die van @_Arthur is ook erg fraai, maar ik ben persoonlijk nooit zo van de zwarte nieren en zwarte velgen, getinte achterruiten, etc. Maar dat is smaakgebonden uiteraard. Blauw of grijs i.c.m. zwarte nieren vind ik wel al stukken mooier dan een witte met zo'n zwart glimmend plastic plakkaat in de neus.

De kleur wisselt iedere keer, dat bevalt mij ook wel. Enige wat ik mij afvroeg is wat nu het verschil is tussen Tanzaniteblauw en Tanzaniteblauw II?

De allermooiste kleur vind ik wel nog steeds carbonzwart, die je echter op een G30/G31 5 Serie kan krijgen, maar niet op een 3 Serie helaas.

[Voor 3% gewijzigd door Beam87 op 23-05-2021 18:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Beam87 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:32:
De allermooiste kleur vind ik wel nog steeds carbonzwart, die je echter op een G30/G31 5 Serie kan krijgen, maar niet op een 3 Serie helaas.

[Voor 71% gewijzigd door CreativeS op 24-05-2021 12:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-06 12:58

Apache

amateur software devver

Hoe zit het met idrive 7 en sleutel profielen?

In de vorige idrive 6 kon ik gewoon per sleutel een profiel toekennen. Nu om een profiel aan te maken in idrive 7 moet je al een connectddrive account hebben?

Wat op zich geen probleem zou zijn. Maar 1 auto kan je maar aan 1 profiel koppelen, je kan de auto niet delen, wat ik wel zou willen met bvb mijn vrouw.

Ik heb het gevoel dat het digitale tijdperk instappen voor bmw toch heel moeilijk blijft.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:22
Apache schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:05:

In de vorige idrive 6 kon ik gewoon per sleutel een profiel toekennen. Nu om een profiel aan te maken in idrive 7 moet je al een connectddrive account hebben?

Wat op zich geen probleem zou zijn. Maar 1 auto kan je maar aan 1 profiel koppelen, je kan de auto niet delen, wat ik wel zou willen met bvb mijn vrouw.

Ik heb het gevoel dat het digitale tijdperk instappen voor bmw toch heel moeilijk blijft.
Kun je in de app geen 2e (gast/gebruiker) profiel aanmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beam87
Is dat Belgie? In de Nederlandse brochure staat deze kleur niet. Wel het erg mooie Dravitgrau, maar dat vond ik toch net iets te gewaagd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Scrtz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Kun je in de app geen 2e (gast/gebruiker) profiel aanmaken?
Ik heb deze tweet gevonden van bmw usa dat het ondertussen zou moeten kunnen: https://twitter.com/BMWUSA/status/1090687326932664322

Dat is iets wat zeker niet ging in 2017, want toen we elks toen de auto probeerden toe te voegen werd de auto "afgepakt" van mij en stond hij enkel bij mijn vrouw ... Ik blijf dit omslachtig vinden, laat de "eigenaar" gewoon toe om dit te sharen met 1 of meerdere accounts naar keuze zoals bij tesla, eventueel gewoon tijdelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Beam87 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:18:
Is dat Belgie? In de Nederlandse brochure staat deze kleur niet. Wel het erg mooie Dravitgrau, maar dat vond ik toch net iets te gewaagd.
Dit is gewoon de afdeling Individual... geldend voor heel de wereld. Misschien iets duurder, maar het is wél leverbaar op de 3 ;)

Kan ook in de Duitse taal...

[Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 24-05-2021 15:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Apache schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:05:

Werkt fijn; wij hebben hier thuis allebei een CD-account, op beide auto’s aan een eigen sleutel gekoppeld. Hierdoor kun je ook de BMW-app voor beide auto’s gebruiken én heb je bijv ook gewoon je eigen Spotify-accounts gekoppeld aan de sleutel.

Geen idee of het met 1 account kan, maar kan dit aanbevelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Der frische BMW 3er nähert sich ab 2022 optisch dem 5er an.

Für 2022 plant BMW das Facelift des BMW 3er G20) – und das könnte sich vom 5er inspirieren lassen. Das Mittelklassemodell wird zwar weiter elektrifiziert werden, ohne klassische Verbrennungsmotoren kommt das Facelift aber wohl nicht aus.

Curved-Display aus dem iX und i4
Ersten Erlkönigen zufolge könnte der überarbeitete 3er das große Curved-Display aus dem iX und i4 übernehmen und damit zeitgleich das neue iDrive mit OS 8 erhalten.
https://www.autobild.de/a...toren-optik-20228609.html

[Voor 53% gewijzigd door Eagle Creek op 24-05-2021 16:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Beam87 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:18:
[...]

Veel veiliger dan dit wordt het niet toch?

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beam87
Catch22 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Veel veiliger dan dit wordt het niet toch?
Nee, maar bedoel meer dat een kleur donkerblauw of grijs voor iemand met mijn beroep (financiële sector) al meer dan gewaagd genoeg is 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders

Juist het moment om eruit te springen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:59

ComputerHoed

Electronica <3

deepbass909 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:33:

Lastig te zeggen, omdat het gedrag steeds anders is. In de ene situatie werkt het wel, en op een andere wijze vervolgens niet.
Ik ga er wel vanuit dat dat het slot in een andere stand springt bij afsluiten vanaf buiten t.o.v. de knop de center console. Doorgaans ontgrendeld het slot als je de knop in de centerconsole hebt gebruikt en je het portier van binnen uit opent, maar is de greep binnen geblokkeerd als je de auto vanaf buiten sluit (deadbolt functie).
Het systeem is volgens mij vrijwel gelijk aan wat in de E36 zit, en met deadbolt schiet de vergrendeling een stand verder. Ik vermoed dus dat het probleem is dat de motor in de bestuurdersportier het slot niet uit de deadbolt stand krijgt, maar ook niet sterk genoeg is om in de normale vergrendeling te krijgen (non-deadbolt).

Dit kan een kwestie van smeren zijn, maar ook versleten kunststof busjes in het mechaniek.

Mijn eerste stap zou wel zijn om het paneel eraf te halen en kijken en meten wat de motor doet in de verschillende standen.
Inmiddels een maand verder en het volgende is gebeurt. Paneel heb ik verwijdert en slot getest op functionaliteit. Één van de tandwielen (die elektronisch wordt aangestuurd) was versleten dus ik heb een nieuw slot gekocht (van ome Ali :+ ) + een nieuwe JBL set (huidige MTX speakers waren deaud). Deze week inbouwen en dan is het net op tijd klaar voor de vakantie :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +8Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Sinds dit weekend de trotse eigenaar van een g20 330i m-sport :). Wat een heerlijke bak is het en wat ben ik trots!

Nu op zoek naar goede instellingen voor de H&K installatie. Iemand tips?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
hmr schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:02:
Sinds dit weekend de trotse eigenaar van een g20 330i m-sport :). Wat een heerlijke bak is het en wat ben ik trots!

:+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• hmr
Zijn niet de beste foto's, maar voor nu prima ;).

[Voor 3% gewijzigd door hmr op 26-05-2021 09:13]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Pepppie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Werkt fijn; wij hebben hier thuis allebei een CD-account, op beide auto’s aan een eigen sleutel gekoppeld. Hierdoor kun je ook de BMW-app voor beide auto’s gebruiken én heb je bijv ook gewoon je eigen Spotify-accounts gekoppeld aan de sleutel.

Geen idee of het met 1 account kan, maar kan dit aanbevelen!
We hebben dit geprobeerd, het is ook deels gelukt.

Wat lukt: met haar account een profiel aanmaken, en die aan haar sleutel koppelen
Wat lukt niet: de auto ook koppelen aan haar connecteddrive app, die geeft dan al de melding bij het ingeven van het chassisnr dat die maar aan 1 auto gekoppeld kan worden en dat die "afgepakt" wordt van andere accounts als ze verder gaat.

Anyway, nu heeft ze voor beide auto's een eigen sleutel, met profiel (onder idrive 6 was dit makkelijker), en ze ziet beide in de my bmw app met mijn account (lang leve lastpass).

Nog wat pics voor het topic:
g11 745e
https://tweakers.net/i/ey_HDh3_zGeaS71T3yhND2bIhAU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9hIibmXCKXw4b7wcF9fK3CW.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/2eZF4Rjw7BTk-PXg7F1ChIEKx-E=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pZi83SYXInlhbs3DjEOL35e.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/PAxvrLBqvysHu7Aiq-qvgiXPb8U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gxwiiv2LISZVpe0eiRQNnJCr.jpg?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/dAP1ETGLdMFWnCKPK-rnpXdG-5E=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/PaZVRmGBbXtIxfyFSmfUUcfg.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/rW1tQH5f7tRIsTFG89yGeP2kF_Q=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ARKbZhHAcP9FslvuPFQxJxtg.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/A6mqeOWn0vpM4w5ZtAy3TMm_LUg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/xeIHlAfE4umWb4Q36CgIXr8M.png?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/-PPWevf_tJsaSBkzZJN-h7iEN9s=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/wDjIvZ1vzZ0M3Y9h9ydM6NZW.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/9y8tBwwodIgan5RRPmbLIOyWcgE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/PUmFTlarnUlt3l5vBnwe0Xn9.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/Gbb8CzQ62u3hUrL1qfI5w52YhUU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ukG8Xi410OaKoqpVIhYi1LQr.png?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/Fk8jjFaYVo_iyh-sF5KAkaQ44j0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/rPo9MMfKXmQA2A1ANFbusVcA.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/auWiuBNPfnGgNKVOfxusxi_73YY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/WObpxuKymj1WsQ3X4Ek6XGBU.png?f=fotoalbum_small

Die is er gekomen ter vervanging van de 320 touring, de 530e blijft ook, maar zal vooral mee gereden worden door mijn vrouw
g30 530e
wintervelg

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Apache schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:21:
[...]

We hebben dit geprobeerd, het is ook deels gelukt.

Wat lukt: met haar account een profiel aanmaken, en die aan haar sleutel koppelen
Wat lukt niet: de auto ook koppelen aan haar connecteddrive app, die geeft dan al de melding bij het ingeven van het chassisnr dat die maar aan 1 auto gekoppeld kan worden en dat die "afgepakt" wordt van andere accounts als ze verder gaat.

Anyway, nu heeft ze voor beide auto's een eigen sleutel, met profiel (onder idrive 6 was dit makkelijker), en ze ziet beide in de my bmw app met mijn account (lang leve lastpass).

Nog wat pics voor het topic:
g11 745e
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Die is er gekomen ter vervanging van de 320 touring, de 530e blijft ook, maar zal vooral mee gereden worden door mijn vrouw
g30 530e
[Afbeelding: wintervelg]
Altijd wel typisch dat bij de dealer de accu leeg is.
Mooie wagen!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
hmr schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:02:

Moet je dit niet gewoon afstellen obv je eigen gehoor en wat jij prettig vind?

Audio afstellen obv wat een ander verteld lijkt mij zinloos.

• Catch22
Loei123 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Ja ik wou het niet zeggen, maar zo is het wel. En als je het verschil niet hoort als je het aanpast maakt het ook weinig uit dus

Acties:
  • +2Henk 'm!

• --MP--
Loei123 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Niet mee eens. Ik heb de hk settings van een ander forum voor de F serie overgenomen. En dat klinkt echt een stuk beter.. zelf ook wat zitten proberen, maar kwam niet echt verder. Werd wel anders, maar niet direct beter...

Er zijn een hele boel mensen met verstand van dingen waar ik zelf niks van weet. Waarom zou ik die kennis niet gebruiken?

• Catch22
--MP-- schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Niet mee eens. Ik heb de hk settings van een ander forum voor de F serie overgenomen. En dat klinkt echt een stuk beter.. zelf ook wat zitten proberen, maar kwam niet echt verder. Werd wel anders, maar niet direct beter...

Er zijn een hele boel mensen met verstand van dingen waar ik zelf niks van weet. Waarom zou ik die kennis niet gebruiken?
Omdat het persoonlijk is en afhankelijk van je muzieksmaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmr
Catch22 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Omdat het persoonlijk is en afhankelijk van je muzieksmaak.
Deels eens overigens, maar bij mijn vorige B&O set in de Audi heeft het mij wel wat richting gegeven en vond ik het ook wel leuk om te klooien. Bijvoorbeeld het effect wat surround sound geeft etc. Maar zal uiteraard zelf gaan luisteren hoor. Genoeg nog te ontdekken in de auto.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• XyberBorg
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-06 17:17
Ha iedereen, nieuw in dit topic hier. Onlangs heb ik mijn eerste BMW- occasion gekocht, een F31 LCI uit 2017, High Exec. Cent. in M-Sport uitvoering. Deze auto is door de vorige eigenaar geïmporteerd uit Luxemburg, en heeft een waslijst aan opties, zo ook "S302A Alarm system (ALARMANLAGE)". Over dit laatste mijn vraag.

Graag wil ik vanwege mijn verzekering zorgen dat ik een SCM certificaat heb. De BMW dealer vertelt mij echter dat zij deze keuring nog niet kunnen doen, omdat mijn 3-series touring "nog niet naar Nederland gecodeerd is." Na deze hercodering (à €295) zou dit wél kunnen. Weet iemand waarom deze hercodering plaats zou moeten vinden indien de juiste hardware geinstalleerd is? Zijn er opties om dit middels een ODB2 adapter zelf te doen? Is het überhaubt noodzakelijk om dit te doen, of zou ik bij een niet-BMW dealer wél een SCM keuring kunnen laten uitvoeren?

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:19
XyberBorg schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:03:
Is het überhaubt noodzakelijk om dit te doen, of zou ik bij een niet-BMW dealer wél een SCM keuring kunnen laten uitvoeren?
Ik zou in elk geval eens navragen bij een gecertificeerd bedrijf. Dat hoeft niet per se een dealer van eender welk merk te zijn, er zijn veel bedrijven die dingen omtrent navigatie en audio doen, die ook SCM gecertificeerd zijn.

Ik heb zelf een aftermarket alarm dus ik kan je vraag verder helaas niet beantwoorden :)

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 13-06 14:13
Cornholio schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:04:
Heeft iemand hier een adresje waar ze 'video in motion' kunnen coderen voor een BMW G20? Bij voorkeur in de bovenste helft van NL :)
(video in motion = dat je screen mirroring ook werkt terwijl de auto rijdt ipv alleen bij stilstand)
Niet in de bovenste helft van NL.... www.bimmercodes.nl ;)

• PSYch0landeR
Ha iedereen, nieuw in dit topic hier. Onlangs heb ik mijn eerste BMW- occasion gekocht, een F31 LCI uit 2017, High Exec. Cent. in M-Sport uitvoering. Deze auto is door de vorige eigenaar geïmporteerd uit Luxemburg, en heeft een waslijst aan opties, zo ook "S302A Alarm system (ALARMANLAGE)". Over dit laatste mijn vraag.

Graag wil ik vanwege mijn verzekering zorgen dat ik een SCM certificaat heb. De BMW dealer vertelt mij echter dat zij deze keuring nog niet kunnen doen, omdat mijn 3-series touring "nog niet naar Nederland gecodeerd is." Na deze hercodering (à €295) zou dit wél kunnen. Weet iemand waarom deze hercodering plaats zou moeten vinden indien de juiste hardware geinstalleerd is? Zijn er opties om dit middels een ODB2 adapter zelf te doen? Is het überhaubt noodzakelijk om dit te doen, of zou ik bij een niet-BMW dealer wél een SCM keuring kunnen laten uitvoeren?
BMW computers kunnen anders gedragen bij andere landcodes. Misschien dat er specifiek iets afwijkt voor het alarm in Nederland.
Ik kan het aanpassen voor je, maar een ander bedrijf zal ook een onafhankelijke SCM keuring kunnen uitvoeren. Is enkel een test dat het alarm reageert op de testen die ze doen en dan krijg je een certificaat.
De dealer zal misschien een alarm diagnose doen en dan zeggen dat het werkt?

• --MP--

Dit zou gewoon een klasse 3 alarm moeten zijn? Dus geen voertuig volg systeem ofzo?

Ik heb mijn import auto gewoon bij een SCM station ter keuring aangeboden. En aangeven dat het alarm systemen af fabriek was. Daar ter plekke hebben ze wat checks gegaan op correcte werking, wat stickers geplakt en certificaten gemaakt. Niets gecodeerd

• jipenjanneke
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:21
Is het überhaubt noodzakelijk om dit te doen, of zou ik bij een niet-BMW dealer wél een SCM keuring kunnen
Ik heb onlangs een Duitse F45 (2-serie AT) geïmporteerd. Ook met 'Alarmanlage' af-fabriek en de importeur heeft daar een SCM-certificaat (klasse III) voor geregeld. En volgens mij is er niks ge-hercodeerd, ik weet er in elk geval niks van.

• Tortelli

Tortelli

Zie dat hij dit kan:
Toeter uitschakelen wanneer je de auto verlaat en de deur sluit met draaiende motor

Krijg dit zelf in bimmercode niet voor elkaar helaas :|. Iemand enig idee waarmee je dit wel voor elkaar krijg?

[Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2021 21:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:39

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tortelli schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Zie dat hij dit kan:
Toeter uitschakelen wanneer je de auto verlaat en de deur sluit met draaiende motor

Krijg dit zelf in bimmercode niet voor elkaar helaas :|. Iemand enig idee waarmee je dit wel voor elkaar krijg?
Expert mode: BDC_Body, VAM_HORN_AT_SECURE

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tortelli

Tortelli

Snake schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:48:
[...]

Expert mode: BDC_Body, VAM_HORN_AT_SECURE
Dit kon een tijdje geleden niet, misschien sinds een recente update. Ik ga het morgen bekijken!.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tortelli schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Dit kon een tijdje geleden niet, misschien sinds een recente update. Ik ga het morgen bekijken!.
On that note...
Ik had een tijdelijke G20. Ik kon op de 'sluitknop' duwen en dan toeterte de auto. Heel gemakkelijk om 'm te vinden in de garage.

Natuurlijk heeft BMW dat ook via de app, maar dat werkt niet in een ondergrondse garage.

Kan dat gecodeerd worden voor mijn M240i?

• PSYch0landeR
Snake schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:55:
[...]

On that note...
Ik had een tijdelijke G20. Ik kon op de 'sluitknop' duwen en dan toeterte de auto. Heel gemakkelijk om 'm te vinden in de garage.

Natuurlijk heeft BMW dat ook via de app, maar dat werkt niet in een ondergrondse garage.

Kan dat gecodeerd worden voor mijn M240i?
Zo ver als ik kan kijken is dat niet te regelen.
Je heb nog wel een US paniek alarm maar dat is niet wat je zoekt :P

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Zie dat hij dit kan:

Er is ook geen valide reden te bedenken waarom je dat zou willen doen. Behalve om je CO2 footprint te vergroten :p

DUT Racing

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-06 20:18
Ik heb regelmatig dat de My BMW app zegt dat mijn G20 ontgrendeld is. Terwijl ik weet dat het vergrendeld was toen ik wegliep en mijn comfort access ervoor zorgt dat de auto zichzelf vergrendeld. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me de corona. Inmiddels raak ik eraan gewend. Bug in de app of in de auto?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSYch0landeR
fsfikke schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:40:
[...]

Er is ook geen valide reden te bedenken waarom je dat zou willen doen. Behalve om je CO2 footprint te vergroten :p
Daarom kennen wij remote start ook niet aan deze kant van de plas :+

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

PSYch0landeR schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:33:
[...]

Zo ver als ik kan kijken is dat niet te regelen.
Je heb nog wel een US paniek alarm maar dat is wat je zoekt :P
US paniek alarm is 5 seconden inhouden en dan gaat dat af. Te obnoxious.

Toeter was gemakkelijker geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmr
Hmmm, mijn keyless entry moet worden uitgecodeerd om een SCM beveiligignscertificaat te ontvangen wat geldig is voor de diefstalverzekering.

Heeft iemand eigenlijk een idee of de G20 ook zo gevoelig is voor de diefstal van het infotainment systeem?

[Voor 28% gewijzigd door hmr op 27-05-2021 11:34]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

hmr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:30:
Hmmm, mijn keyless entry moet worden uitgecodeerd om een SCM beveiligignscertificaat te ontvangen wat geldig is voor de diefstalverzekering.

Heeft iemand eigenlijk een idee of de G20 ook zo gevoelig is voor de diefstal van het infotainment systeem?
Ze hebben bij de G weer meerdere slimmigheidjes toegepast om diefstal te ontmoedigen en tot nu toe hoor ik meer rondom de F dan de G. Maar iets zegt me dat het een kwestie van tijd is. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: juli 2006

Kun je niet met een KE01 oplossing uit? Oftewel zo'n keyless protector in je sleutel installeren. Niet bepaald goedkoop overigens. Is een huls om de batterij in de sleutel, met een accelerometer. Als de sleutel paar minuten niet beweegt wordt de voeding van de batterij naar de sleutel verbroken en werkt een relay attack dus niet meer.
Zou het zelf echt zonde vinden om keyless entry uit te laten schakelen.

Heeft iemand hier wellicht zo'n ding in de sleutels geplaatst? Twijfel erover ivm de E70 die binnenkort komt.

• PSYch0landeR

Sinds eind 2018 zet BMW bewegingssensoren in de sleutels dus na een paar minuten geen beweging stopt het uitzenden van de keyless code. Waardoor een relay attack niet zou moeten kunnen.

Beetje vreemd dat een verzekering dat gaat eisen, zou een andere verzekeraar zoeken.
Pagina: 1 ... 120 121 122 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True