Ik rij prive een F30 330e, lekker half tarief wegenbelasting (wat trouwens niet veel meer is dan een VW Up!) en geen noemenswaardige defecten gehad de afgelopen 30.000km. Dat van de complexe techniek is dus niet echt een issue als tweede eigenaar, mits je onder de 200.000km zit denk ik. Het niet hebben van een trekhaak is wel een gemis en ook de bagageruimte is wel iets kleiner alhoewel een neerklapbare achterbank veel goed maakt. 40l tank is inderdaad wel jammer maar ik rij daar nog steeds een goede 700km mee met dagelijks stekkeren, dan haal ik overigens een nette 4,6l/100km mee op de snelweg met een gemiddelde snelheid van 105km/h. Wellicht dat het verbruik nu nog beter wordt nadat de wagen een Modesta glascoating heeft gekregen, dit schijnt de wijvingscoefficient te verminderen
.
Elektrische kilometerbereik is wel karig, max 22km is realistisch in de stad. Bij de G varianten is dat al een stuk beter volgens mij.
Edit: overigens ben ik wel hooked aan het elektrisch rijden, volgende wagen wordt sowieso een iX3 of i4.
Elektrische kilometerbereik is wel karig, max 22km is realistisch in de stad. Bij de G varianten is dat al een stuk beter volgens mij.
Edit: overigens ben ik wel hooked aan het elektrisch rijden, volgende wagen wordt sowieso een iX3 of i4.
[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 17-05-2021 18:25 ]