Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 356 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
robhof schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:34:
Zeker niet mijn ervaring. Mijn 325i E90 met sportonderstel op runflats was echt flink hard. Op normale banden een stuk meer comfort, maar hij deint absoluut niet en het weggedrag blijft imho superstrak.
Is en blijft dus gewoon persoonlijk. Sportonderstel met ROF winterbanden valt best wel mee. Misschien banden volgens specificatie oppompen? :)
YakuzA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:54:
Kortom chassisnummers worden niet hergebruikt, maar een selecte greep uit de cijfers /letters aan de achterkant komt nu dubbel voor omdat ze teveel auto’s produceren.
Geen selecte greep... de auto is gewoon herkenbaar aan die 7 laatste tekens en die worden nu herbruikt. Punt. Enige om dit op te lossen is dat de VIN-decoders gewoon alle 17 tekens vragen, zoals https://www.mdecoder.com/ reeds doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:45

Tortelli

mixing gas and haulin ass

pietr schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:39:
Zeg ik het zo goed (gaat over G20, M-sport onderstel, 19 inch velgen): een adaptief onderstel ten opzichte van een niet adaptief onderstel is (iets) comfortabeler in comfortmodus en (iets) straffer/stugger in sportmodus?
Ik heb veel gelezen op internet en de meeste meningen zijn dat het niet adaptieve onderstel te hard is als je de auto dagelijks gebruikt. Ik weet dat ik niets aan andermans voorkeur heb, maar ben toch benieuwd. Bij de proefrit vonden wij het niet adaptieve onderstel wel oké, maar je moet dan op zoveel dingen letten. We hebben wel veel goed asfalt in onze omgeving. Vrijdag ga ik mijn G20 ophalen.
Ik rij dagelijks met een G21 330i met M onderstel, 19" (en M differentieel 8) 8) 8) ). Mijn ervaring is dat het onderstel aanzienlijk comfortabeler is dan het oude F30 320i 18" onderstel welke ik hiervoor reed.
Echt meer dan prima te daily driven in mijn ogen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met het adaptieve onderstel.

Kunt het verschil met 18" winterbanden wel merken, kan me voorstellen als je echt veel rij dit misschien een prettigere combo is. Grootste issue met al dit soort auto's zijn drempels maar dat probleem heb je met en zonder M pakket. Daarvoor heb je gewoon een hogere auto nodig met meer veerweg (X3).

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 07-02-2021 19:56 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16

_Arthur

blub

Tortelli schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:50:
Ik rij dagelijks met een G21 330i met M onderstel, 19" (en M differentieel 8) 8) 8) ). Mijn ervaring is dat het onderstel aanzienlijk comfortabeler is dan het oude F30 320i 18" onderstel welke ik hiervoor reed.
Echt meer dan prima te daily driven in mijn ogen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met het adaptieve onderstel.
Wel grappig hoe de ervaringen van persoon tot persoon kunnen verschillen.

Mijn F31 320D met 19-es en M-sport onderstel was echt een stuk comfortabeler dan mijn G21 330i met adaptief-M-onderstel in de Comfort stand. In Sport issie als een kart zoals mijn '06-E87 Einser met sport-onderstel was met 17"RFT's (en die stonden destijds bekend om hun erg harde onderstel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Dank voor jullie ervaringen. Ik ben benieuwd hoe het mij bevalt als de wittebroodsweken voorbij zijn. Toen ik mijn huidige kocht (F31, 18 inch, M sport, niet adaptief), werd ik gewaarschuwd: hij zou erg oncomfortabel zijn. Ik vind hem heerlijk communicatief.

@Tortelli: X3 wel overwogen, maar die vonden we te groot en te hoog.

[ Voor 11% gewijzigd door pietr op 07-02-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CreativeS schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:59:
[...]
Geen selecte greep... de auto is gewoon herkenbaar aan die 7 laatste tekens en die worden nu herbruikt. Punt. Enige om dit op te lossen is dat de VIN-decoders gewoon alle 17 tekens vragen, zoals https://www.mdecoder.com/ reeds doet.
Aangezien in de specs van chassisnummers niet staat dat de laatste 7 uniek moeten zijn, zal dat idd niet zo zijn.
Verder zie ik ook niet waar de laatste 7 op gebaseerd is, aangezien de opbouw is:
WMI – 3 tekens
VDS – 6 tekens
VIS – 8 tekens
Samen: 17 tekens
Een lookup baseren op laatste 7 waarvan de laatste 4 verplicht getallen zijn is idd niet heel uniek.
(Met nu 2,5M auto’s per jaar zullen ze daar ook aardig hard doorheen gaan)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2021 21:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

Eagle Creek schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
Zo, en nu weer over BMW's praten 😬.

Omdat ik zo weinig rijd dit jaar heb ik besloten geen winterbanden te monteren. Dat maakt dat ik dit soort dagen uiteraard wel binnen blijf met de auto maar gelukkig is er een tweede auto in 't huishouden.

Wel vraag ik me af of dat er avonturiers zijn die er nu op uitgaan om op verlaten parkeerplaatsen eens te gaan driften. Een maatje van mij heeft ooit een velg krom geslagen maar een rwd op een bekend veldje nodigt er natuurlijk wel voor uit 😏.

https://vm.tiktok.com/ZMeeot7UF/
Oh absoluut, winterbandjes eronder en gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEJbLGl3bg3l6QIwfuDPaHyI_KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it7sM5r4xynZFYORAo6a980I.jpg?f=fotoalbum_large

Allemaal goed gegaan overigens, was niet de enige bmw overigens, op een gegeven moment waren we met zijn 3en aan het geinen daar. Moet soms ook kunnen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 16:29
Wat is jullie oplossing voor een mooie telefoonhouder in de G20? Ik zou de telefoon graag in zicht willen houden en daarom geen gebruik gaan maken van de draadloze oplaadmogelijkheid. Als ik naar het ventilatierooster kijk zal een daarop gemonteerde telefoon het navigatiescherm volgens mij deels blokkeren. Lijkt me niet handig. Maar er is zo weinig ruimte op het dashboard om iets op te bevestigen. Op het raam zou ik spijtig vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door realphoenikx op 08-02-2021 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWKUFAfE3H-a-N_rJYZxY1KSGiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WUqqLodD8hDEUURUH44nfKy.jpg?f=fotoalbum_large
Mercedes Bmw gespot 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Eagle Creek schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
Zo, en nu weer over BMW's praten 😬.

Omdat ik zo weinig rijd dit jaar heb ik besloten geen winterbanden te monteren. Dat maakt dat ik dit soort dagen uiteraard wel binnen blijf met de auto maar gelukkig is er een tweede auto in 't huishouden.

Wel vraag ik me af of dat er avonturiers zijn die er nu op uitgaan om op verlaten parkeerplaatsen eens te gaan driften. Een maatje van mij heeft ooit een velg krom geslagen maar een rwd op een bekend veldje nodigt er natuurlijk wel voor uit 😏.

https://vm.tiktok.com/ZMeeot7UF/
Yess. Maar dan met de quattro ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:53
Zo'n verlaten parkeerplaats met dit weer is een ideale plek om een klein beetje (RWD) voertuigervaring op te doen.

FTR: zojuist 80 km roundtrip gedaan en geen BMW stil zien staan. :P
Wel een hele kudde bestuurders gezien die er wellicht beter aan hadden gedaan een dagje thuis te blijven.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 13:36
Nou ik ben er anders gisteren achter gekomen dat mijn zomerse 245 brede achterbanden(Michelin Pilot Sport 4) op zich vooruit komen als je gang hebt maar niet als je stil moet staan in wat lossere sneeuw en dan weer vooruit/achteruit moet :+

Winterbanden liggen natuurlijk nog in de garage, want ik hoef toch de weg niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

la_fusion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:35:
Nou ik ben er anders gisteren achter gekomen dat mijn zomerse 245 brede achterbanden(Michelin Pilot Sport 4) op zich vooruit komen als je gang hebt maar niet als je stil moet staan in wat lossere sneeuw en dan weer vooruit/achteruit moet :+

Winterbanden liggen natuurlijk nog in de garage, want ik hoef toch de weg niet op :+
Mijn 255 achter op zomer rubber (potenza s001) ging ook wel redelijk goed zolang in beweging. Optrekken was wat lastiger. Maar dan zet ik de tractiecontrol uit, dan kom je met wat glijden langzaam vooruit.
De tractiecontrol grijpt wel snel en te veel aan vind ik, optrekken zonder gaat stukken beter. Eenmaal in beweging doet ie wel goed zn werk.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48

Eagle Creek

Breathing security

BMW_M3 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Mijn 255 achter op zomer rubber (potenza s001) ging ook wel redelijk goed zolang in beweging. Optrekken was wat lastiger. Maar dan zet ik de tractiecontrol uit, dan kom je met wat glijden langzaam vooruit.
De tractiecontrol grijpt wel snel en te veel aan vind ik, optrekken zonder gaat stukken beter. Eenmaal in beweging doet ie wel goed zn werk.
Kun je hem niet handmatig in z'n twee zetten?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Blij met dit beetje sneeuw, zit nu al op ~9 dagen (vorig jaar week wintersport) sinds dat ik mijn auto heb dat de Xdrive nuttig is :+

Combinatie met fatsoenlijke winterbanden zorg dat ik hier gewoon normaal kan rijden, geen gekke dingen eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door --MP-- op 08-02-2021 10:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Met zomerbanden de weg op.... 7(8)7

Door dit soort figuren ga ik dus niet de weg op, ondanks dat ik wel winterbanden heb.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:00:
Blij met dit beetje sneeuw, zit nu al op ~9 dagen (vorig jaar week wintersport) sinds dat ik mijn auto heb dat de Xdrive nuttig is :+

Combinatie met fatsoenlijke winterbanden zorg dat ik hier gewoon normaal kan rijden, geen gekke dingen eigenlijk.
Niet voor niets dat je in de Alpenlanden zo goed als alleen maar xDrive / quattro, etc. ziet. Geeft je echt een groot voordeel in dit soort omstandigheden.

Mijn vader heeft vroeger een paar quattro's gehad. Ik moest wel eens mijn krantenronde moeten doen in 30 cm sneeuw (ochtendkrant). Mijn vader heeft me toen gewoon door het dorp gereden. In combinatie met de bumperlip van die A4 S-line leek het net een sneeuwschuiver :+

Overigens kwamen mijn Michelin Alpin's ook goed van pas vanochtend, geen centje pijn.. :*)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

pjot1 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:02:
Doorgaans denken die zoiets (denk ik dan):

"Ja, maar, normaal had ik hem wel laten staan, maar moest toch echt weg/iets doen/andere smoes waarom ik toch ben gaan rijden/fuck winterbanden/lekker belangrijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Doorgaans denken die zoiets (denk ik dan):

"Ja, maar, normaal had ik hem wel laten staan, maar moest toch echt weg/iets doen/andere smoes waarom ik toch ben gaan rijden/fuck winterbanden/lekker belangrijk."
Ja, en ik heb toch x-drive en esp, abs en een auto van 80 ruggen die toch wel ingrijpt.... 7(8)7

Onnozel volk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:26:
[...]

"Ja, maar, normaal had ik hem wel laten staan, maar moest toch echt weg/iets doen/andere smoes waarom ik toch ben gaan rijden
Nou, ik vind in algemene zin wel dat men vaak een reden bedenkt waarom iets echt moet. Uitdrukkingen als noodzakelijk en essentieel worden vaak met het eigen belang voorop met voeten getreden.

Of dat nu gaat om rode kruizen ("maar ik moest de afrit hebben"), niet gaan rijden ("maar ik had die boodschap echt nu nodig") of werk thuis ("maar ik moet op kantoor zijn want m'n favoriete pen ligt nog in m'n kluisje"), we passen er wel een mouw aan...

Inzake Corona..

Bij mij op kantoor werd, voor de latere aanscherping, tijdens de eerste lockdown gewezen op "niet op kantoor tenzij noodzaak". Op een gegeven moment barstte het pand weer uit z'n voegen en stonden er rijen in de kantine. Eenieder had wel een redenen om op kantoor te "moeten" zijn. Daarop hebben directie en HR ingegrepen en dan maar vanuit bedrijfsbelang geredeneerd wat "moeten" is, en daarbuiten kom je gewoon het pand niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Om die reden heb ik zaterdag alsnog de winterbanden onder onze E61 gelegd. En de ruitensproeiervloeistof aangevuld met de wintervariant. En dan gaan we voorlopig niet eens met de auto op pad zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• la_fusion

Door dit soort figuren ga ik dus niet de weg op, ondanks dat ik wel winterbanden heb.
Ja joh ik ben welgeteld 3,5 km in totaal gereden met een max snelheid van 40 km/h op nagenoeg schone wegen waar een max van 50 km/h geld. Echt 0 last gehad om de stukken waar ik in beweging zat. Enkel in ons doodlopende straatje problemen gehad. Ik weet echt wel wat het voordeel van winterbanden is in deze omstandigheden. Ik ga echt niet zeggen dat ik een wereldchauffeur ben maar ik heb op geen enkel moment ook maar enige vorm van wegglijdende wielen gehad. In die 3,5 km ook ongeveer 5 auto's tegen gekomen waarvan er in totaal 0 last hebben gehad.

Dus zonder iedereen als malloot te bestempelen die met zomerbanden op de weggaat kun je misschien ook wel bedenken dat het allemaal niet zo zwart - wit is. Heeft ook helemaal niets met tegen winterbanden of iets dergelijks te maken. Want ook met winterbanden zou ik niet meer hebben gereden als dit. Dan kun je beter een betoog beginnen tegen die helden op winterbanden die de sloot in vliegen omdat ze toch wel door kunnen vlammen met winterbanden, vierwielaandrijving en allerlei hulpsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Ja joh ik ben welgeteld 3,5 km in totaal gereden met een max snelheid van 40 km/h op nagenoeg schone wegen waar een max van 50 km/h geld. Echt 0 last gehad om de stukken waar ik in beweging zat. Enkel in ons doodlopende straatje problemen gehad. Ik weet echt wel wat het voordeel van winterbanden is in deze omstandigheden. Ik ga echt niet zeggen dat ik een wereldchauffeur ben maar ik heb op geen enkel moment ook maar enige vorm van wegglijdende wielen gehad. In die 3,5 km ook ongeveer 5 auto's tegen gekomen waarvan er in totaal 0 last hebben gehad.

Dus zonder iedereen als malloot te bestempelen die met zomerbanden op de weggaat kun je misschien ook wel bedenken dat het allemaal niet zo zwart - wit is. Heeft ook helemaal niets met tegen winterbanden of iets dergelijks te maken. Want ook met winterbanden zou ik niet meer hebben gereden als dit. Dan kun je beter een betoog beginnen tegen die helden op winterbanden die de sloot in vliegen omdat ze toch wel door kunnen vlammen met winterbanden, vierwielaandrijving en allerlei hulpsystemen.
Kijk, dan heb je dus mazzel gehad. Je hebt nooit kunnen weten hoe de weg over een km is, zeker met deze sneeuwduinen. Onbegrijpelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Heb ik weer even geluk met sneeuw en ijs als ik donderdag m'n Z4 E89 mag gaan ophalen 😜

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Nog een reden om misschien niet de weg op te gaan als het niet nodig is, is vanwege strooizout. Toen het de vorige keer flink had gesneeuwd in NL, heb ik kort gereden op een weg waar net een strooiwagen langs was geweest. Iets van 2 maanden later had ik opeens een doorgeroeste schade op de uitlaat, waardoor hij een soort metaal achtig trillend/klepperend geluid ging maken, waar reparatie voor nodig was.
Onduidelijk is of het door strooizout kwam, of dat ik per ongeluk in de uitlaat ben gekomen met een hogedrukspuit straal.

Maar zodra het stopt met sneeuwen, en je op een gepekelde weg hebt gereden, meteen de auto wassen in een wasstraat met bodemreiniging. (Zelf vertrouw ik de borstels van wasstraten/krasstraten overigens niet, dus ik ga altijd naar een wasbox.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
pjot1 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Kijk, dan heb je dus mazzel gehad. Je hebt nooit kunnen weten hoe de weg over een km is, zeker met deze sneeuwduinen. Onbegrijpelijk....
Als ik midden in het dorp op doorgaande wegen, midden op de dag nog sneeuwduinen tegen was gekomen was dat nogal onbegrijpelijk geweest. Net zo onbegrijpelijk als het zwart-wit kijken van wat jij doet, er zijn zoveel meer zaken waardoor bepaalde zaken prima kunnen. Maar blijkbaar zijn er tegenwoordig zoveel mensen die zichzelf zo fantastisch vinden, vergelijkbaar met de mensen die zelf zo goed zich aan de regels weten te houden. Ieder zo zijn mening, maar nogmaals.. het is niet zo zwart-wit zoals je hier op het forum neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

realphoenikx schreef op maandag 8 februari 2021 @ 01:02:
Wat is jullie oplossing voor een mooie telefoonhouder in de G20? Ik zou de telefoon graag in zicht willen houden en daarom geen gebruik gaan maken van de draadloze oplaadmogelijkheid. Als ik naar het ventilatierooster kijk zal een daarop gemonteerde telefoon het navigatiescherm volgens mij deels blokkeren. Lijkt me niet handig. Maar er is zo weinig ruimte op het dashboard om iets op te bevestigen. Op het raam zou ik spijtig vinden.
Ik heb een CD-slot mount, vergelijkbaar met deze: https://www.anker.com/it/...car-mount-holder/A7140011
(Weet niet of een G20 een CD-slot heeft.)
En een magneet plaatje achter mijn telefoon gezet, en een magneet holder, zodat je een minimale houder hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Bmw gaat prima door de sneeuw! (wel 3x vast gestaan gisteren)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYZBKeykVzw4XSdFJWR6YWlBKnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXOgPi5tmePcvDk7Ke5SVjsj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsqNM9pXlHQ0-2clQWkgNgqSkyE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgM99fyj3R05GtmYAf6UgHTN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1Bs8r5YldSBOgNiXPn6-c3wg6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzLwIGvdsieQTbTBVAO1YoO4.jpg?f=fotoalbum_tile

Laatste foto stond ik vast. Na wat schepwerk de achterwielen bevrijdt, kon ik weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

joshje schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:26:
Bmw gaat prima door de sneeuw! (wel 3x vast gestaan gisteren)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Laatste foto stond ik vast. Na wat schepwerk de achterwielen bevrijdt, kon ik weer verder. :)
Winterbanden of zomerbanden? (Een BMW met zomerbanden komt sneller vast te zetten dan de gemiddelde andere auto met zomerbanden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
Cyb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Winterbanden of zomerbanden? (Een BMW met zomerbanden komt sneller vast te zetten dan de gemiddelde andere auto met zomerbanden.)
Uiteraard met winterbanden. Met zomerbanden heb je niet echt iets op de weg te zoeken op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ga het er niet op wagen met 18" zomerbanden en laat 'm lekker staan onder zn dekentje. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7igsqNQgqNIE-Ae6PrTNgScN-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5KPyKPehhOOjk7hRAHX0gVQG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zomerbanden... Wat maakt banden zomerbanden???
En waar rij je dan mee in de lente en herfst?

Ik vind de term winterbanden ook vaag trouwens ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tylen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:10:
Als er geen bergje of sneeuwvlokje op de zijkant staat :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--

Volgens wet & regelgeving vrij duidelijk. Alles in een zomerband tenzij er een 3 peak mountain snowflake op staat. Dan is het een band geschikt voor winterse omstandigheden.

Dit is het enige wettelijk beschermde symbool waar ook testen aan vast hangen.

Daarnaast mag elke fabrikant natuurlijk zelf van alles op zijn band zetten, zo is de term all-season niet terug te leiden tot enige regelgeving.

https://hips.hearstapps.c...w:1.00xh;0,0&resize=980:*

[ Voor 21% gewijzigd door --MP-- op 08-02-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Op de Mini liggen 18" Vredestein Ultrac Sessante, ik ben daar wel echt heel tevreden over. Merk eigenlijk geen verschil tussen droog en nat wegdek want ze plakken als een malle.

Alleen ze lopen ze een beetje op hun einde qua profiel, dus ik ga het deze week gewoon niet proberen of ze ook werken in de sneeuw. Dat heeft perse met zomer of winter te maken, wél met sneeuw of geen sneeuw. :P Want 360 dagen per jaar is de band wel bijzonder goed. Die 5 dagen sneeuw neem ik wel voor lief. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-02-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Edit- deleted
@fsfikke je hebt gelijk

[ Voor 95% gewijzigd door BMW_M3 op 08-02-2021 14:02 ]

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik hoop vooral dat er geen mooie BMW's schade oplopen deze dagen :)

[ Voor 78% gewijzigd door fsfikke op 08-02-2021 14:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Lees eender welk artikel over winter- en zomerbanden en je doet een beetje kennis op waardoor je zelf dan wel inziet dat zo'n meningen kant nog wal slaan. De samenstelling van de rubber, de stevigheid van de wanden en het profiel verschilt nogal wat tussen een zomer- en winterband.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Shaidar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Lees eender welk artikel over winter- en zomerbanden en je doet een beetje kennis op waardoor je zelf dan wel inziet dat zo'n meningen kant nog wal slaan. De samenstelling van de rubber, de stevigheid van de wanden en het profiel verschilt nogal wat tussen een zomer- en winterband.
Om het wat lastiger te maken:
Tegenwoordig heb je ook zomerbanden die winterbanden zijn ;)
Zoals de Michelin Crossclimate. Dit soort banden presteren bij droog weer i.c.m. < 7 graden nog beter dan normale winterbanden, omdat het zomerbanden zijn, maar hebben ook de goede eigenschappen van winterbanden bij lage temperaturen i.c.m. nat weer, en presteren ook aardig in sneeuw.

Ongerelateerd aan de vorige discussie, maar om nog een beetje BMW ontopic te zijn:
BMW X1 X-Drive op zomerbanden vs BMW X1 FWD op winterbanden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet zo serieus allemaal.

Ik doelde alleen op de termen winterbanden/zomerbanden. We hebben immer 4 seizoenen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
fsfikke schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Ik hoop vooral dat er geen mooie BMW's schade oplopen deze dagen :)
Ik hoop dat de lelijke BMW's ook gespaard blijven. ;)
Al zal ik geen tranen laten als een nieuw model z'n nieren een maatje kleiner rijdt.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Cyb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Zoals de Michelin Crossclimate. Dit soort banden presteren bij droog weer i.c.m. < 7 graden nog beter dan normale winterbanden, omdat het zomerbanden zijn, maar hebben ook de goede eigenschappen van winterbanden bij lage temperaturen i.c.m. nat weer, en presteren ook aardig in sneeuw.
Heb je de folder van Michelin nu over getypt?

Cross climate is gewoon een all-season band, het feit dat de markeing afdeling van Michelin daar een mooie draai aan gegeven heeft, omdat ze altijd geroepen hebben nooit all-season banden te gaan verkopen, maakt het niet anders.

Ze hebben wel voor een interessant profiel gekozen, dat leverde in de eerste generatie veel geluidsklachten op, maar hebben ze met de cross climate+ redelijk onder controle. En zoals vrijwel alle producten van Michelin, is het wel een van de toppers op de markt.

Anyhow. Ik zal even stoppen met de banden discussie. Die is al 1023x gevoerd. ik moet zo nog ff boodschappen doen met de BMW (om maar weer on topic te komen)

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 08-02-2021 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Raymond P schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:33:
Ik hoop dat de lelijke BMW's ook gespaard blijven. ;)
Al zal ik geen tranen laten als een nieuw model z'n nieren een maatje kleiner rijdt.
Na je eerste zin dacht; natuurlijk! En na je tweede zin dacht ik; hop al die lilleke bmw's de shredder in.

spoiler:
Niet te serieus oppakken he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Cyb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Ik heb een CD-slot mount, vergelijkbaar met deze: https://www.anker.com/it/...car-mount-holder/A7140011
(Weet niet of een G20 een CD-slot heeft.)
En een magneet plaatje achter mijn telefoon gezet, en een magneet holder, zodat je een minimale houder hebt.
In mijn huidige auto heb ik ook een houder in het CD-slot. Echt ideaal, maar de G20 heeft geen cd slot meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Hier een houder van brodit. Toch wel de mooiste oplossing imho.
Toevallig vorige week een foto gemaakt ivm de aankoop van de nieuwe foon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7yqm9BKDc7H_DVa1KtNBTdn1D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3rdupcV2nyqjlDbYi71BoywP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Fonta op 08-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

--MP-- schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Heb je de folder van Michelin nu over getypt?

Cross climate is gewoon een all-season band, het feit dat de markeing afdeling van Michelin daar een mooie draai aan gegeven heeft, omdat ze altijd geroepen hebben nooit all-season banden te gaan verkopen, maakt het niet anders.

Ze hebben wel voor een interessant profiel gekozen, dat leverde in de eerste generatie veel geluidsklachten op, maar hebben ze met de cross climate+ redelijk onder controle. En zoals vrijwel alle producten van Michelin, is het wel een van de toppers op de markt.

Anyhow. Ik zal even stoppen met de banden discussie. Die is al 1023x gevoerd. ik moet zo nog ff boodschappen doen met de BMW (om maar weer on topic te komen)
Omdat je op mij reageert met een botte opmerking als of ik de folder heb "overgetypt", wil ik toch even reageren.
All-season en CrossClimate ligt inderdaad aardig bij elkaar, maar CrossClimate heeft toch wel ander gedrag dan een gemiddelde all-season, als je kijkt naar bijvoorbeeld YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, ...
In droogtesten bij lage temperatuur, lijkt het meer op de goede eigenschappen van een zomerband, terwijl de all-season dan meer op de winterband lijkt. Maar zoals ik al eerder heb proberen aan te geven in mijn vorige post, kan een band in meerdere categorieen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Cyb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Ongerelateerd aan de vorige discussie, maar om nog een beetje BMW ontopic te zijn:
BMW X1 X-Drive op zomerbanden vs BMW X1 FWD op winterbanden:
[YouTube: 4WD VS Winter Tyres - Do you need winter tyres if you have 4WD?]
Wow, gaaf verschil! Zelfs voor awd :o :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
Mooi vergelijk.. kwam er vandaag achter dat ik deze week toch nog wat vaker de weg op moet dan gedacht.. toch maar even de winterwielen eronder gelegd(lekker weertje voor nu :+). De condities op de weg zijn vele malen slechter dan gisteren, er ligt een stuk meer sneeuw op de weg, deels aangevroren maar ook meer grote hompen sneeuw. Daarnaast veel meer verkeer dan gisteren, inclusief de mensen die echt niet durven te rijden en beter binnen hadden kunnen blijven. Met de winterbanden nergens ook maar enig probleem om weg te komen of weg te slippen.

Die mensen die binnen hadden kunnen blijven.. dan doel ik dus vooral op mensen die 20 km/h rijden op een weg die sneeuwvrij is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Cyb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Omdat je op mij reageert met een botte opmerking als of ik de folder heb "overgetypt", wil ik toch even reageren.
All-season en CrossClimate ligt inderdaad aardig bij elkaar, maar CrossClimate heeft toch wel ander gedrag dan een gemiddelde all-season, als je kijkt naar bijvoorbeeld YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, ...
In droogtesten bij lage temperatuur, lijkt het meer op de goede eigenschappen van een zomerband, terwijl de all-season dan meer op de winterband lijkt. Maar zoals ik al eerder heb proberen aan te geven in mijn vorige post, kan een band in meerdere categorieen vallen.
Excuus als ik wat bot overkwam, maar je door jou geschreven post had in mijn ogen een wat hoog "marketing" gehalte, waar ik een beetje allergisch voor ben, dus wellicht wat te fel gereageerd.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 08-02-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Hallo allemaal,

Ik hoop vanaf april/mei een 118iA M-Sport in bezit te hebben via Private Lease. Nu heb ik wat leuke opties uitgezocht waarvan ik al zeker ben dat ik deze er op wil hebben, de enige waar ik nog wat over twijfel is het Panoramadak en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

Zelf ben ik 1.91 groot en lees ik hier en daar dat een panoramadak de hoofdruimte (enkele centimeters) beperkt. Daarnaast zie ik ook vaak het verhoogde brandstofverbruik (gewicht dak, luchtweerstand, harder werkende airco etc.) én de behoorlijk oplopende temperaturen in de zomer + langer koude temperaturen in de winter terugkomen als 'nadeel' van het panoramadak.

Het panoramadak zou mij in mijn maandprijs 10 euro per maand schelen, een prijs die te overzien is. Wat voor mij niet te overzien zou zijn is dat ik mijn nek/hoofd in gekke bochten moet gaan bewegen om comfortabel te kunnen zitten óf een flink wat hogere rekening bij de pomp.

Concrete vragen aan jullie zijn dus onder andere:
- Heeft een van jullie ervaringen met het panoramadak in de 118i (F40)?

Zo ja:
- Hoe gaat dit met jullie lengte/resterende hoofdruimte?
- In welke mate heeft het invloed op jullie brandstofverbruik?
- Wat merk je er van in de zomer met +/- 30 graden of in de winter zo rond het vriespunt?

Ik hoop dat ik met wat meer informatie een weloverwogen keuze kan maken over het wel of niet toevoegen van het panoramadak!

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik laat mijn M135i, maar lekker stilstaan, zomerbanden en geen xdrive, zal geen succes zijn en ik geen zin heb om mijn velgen te vernielen.

Verder moet ik hier een paar bruggetjes over en die zijn inmiddels spekglad en alle straten behalve de rondweg is niet gestrooid. Met de Ford Fiesta van mijn vriendin welke op zomerbanden staat was het al lastig (ze is lerares in het basisonderwijs voordat iemand begint te klagen waarom we op de weg waren).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1svhdblNT0-tF4zGZkSlN0NOhp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwiGDn19FU8jtAHIFRdmptwK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Fonta schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Hier een houder van brodit. Toch wel de mooiste oplossing imho.
Toevallig vorige week een foto gemaakt ivm de aankoop van de nieuwe foon :)

[Afbeelding]
Komen de knieën van een eventuele passagier niet tegen de houder aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
FabiandJ schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:28:
Ik laat mijn M135i, maar lekker stilstaan, zomerbanden en geen xdrive, zal geen succes zijn en ik geen zin heb om mijn velgen te vernielen.

Verder moet ik hier een paar bruggetjes over en die zijn inmiddels spekglad en alle straten behalve de rondweg is niet gestrooid. Met de Ford Fiesta van mijn vriendin welke op zomerbanden staat was het al lastig (ze is lerares in het basisonderwijs voordat iemand begint te klagen waarom we op de weg waren).
[Afbeelding]
Dat blijven toch wel echt mooie velgen die je eronder hebt liggen. Zouden ook op mijn M135i mooi staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Xearox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:12:
Hallo allemaal,

Ik hoop vanaf april/mei een 118iA M-Sport in bezit te hebben via Private Lease. Nu heb ik wat leuke opties uitgezocht waarvan ik al zeker ben dat ik deze er op wil hebben, de enige waar ik nog wat over twijfel is het Panoramadak en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

Zelf ben ik 1.91 groot en lees ik hier en daar dat een panoramadak de hoofdruimte (enkele centimeters) beperkt. Daarnaast zie ik ook vaak het verhoogde brandstofverbruik (gewicht dak, luchtweerstand, harder werkende airco etc.) én de behoorlijk oplopende temperaturen in de zomer + langer koude temperaturen in de winter terugkomen als 'nadeel' van het panoramadak.

Het panoramadak zou mij in mijn maandprijs 10 euro per maand schelen, een prijs die te overzien is. Wat voor mij niet te overzien zou zijn is dat ik mijn nek/hoofd in gekke bochten moet gaan bewegen om comfortabel te kunnen zitten óf een flink wat hogere rekening bij de pomp.

Zo ja:
- Wat merk je er van in de zomer met +/- 30 graden of in de winter zo rond het vriespunt?

Ik hoop dat ik met wat meer informatie een weloverwogen keuze kan maken over het wel of niet toevoegen van het panoramadak!

Alvast bedankt!
Het panoramisch dak heeft een zonnescherm, dus qua hitte moet je je geen zorgen maken.

Qua koude: ja, 1 cm van het raam voel je letterlijk de kou. Dus je zou moeten zien hoe dicht jij met je hoofd bij het glas zit.

Als dat geen probleem is dan zit je goed. Je motor heeft genoeg restwarmte ;-)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Snake schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:04:
[...]
Het panoramisch dak heeft een zonnescherm.

Dus qua hitte moet je je geen zorgen maken.

Qua koude: ja, 1 cm van het raam voel je letterlijk de kou. Dus je zou moeten zien hoe dicht jij met je hoofd bij het glas zit.
Dank voor de verduidelijking! Ik vind de kou nog het minste probleem van de drie gok ik.

Het meeste maak ik mij zorgen over hoeverre het panoramadak de hoofdruimte beperkt/verkleint(?) en of/ in welke mate ik toename in brandstofverbruik zal ervaren.(?).

[ Voor 7% gewijzigd door Xearox op 08-02-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
realphoenikx schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Komen de knieën van een eventuele passagier niet tegen de houder aan?
Nog niemand hierover horen klagen.
Ruimte genoeg ook natuurlijk in zo'n 5-serie :P

De andere optie is een houder die voor de ventilatieroosters komt, maar daar ben ik geen fan van want 1. blokkeert toch een beetje de doorstroom van lucht, 2. oplaadkabel is niet echt netjes weg te werken en 3. dan komt de telefoon voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Xearox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Dank voor de verduidelijking! Ik vind de kou nog het minste probleem van de drie gok ik.

Het meeste maak ik mij zorgen over hoeverre het panoramadak de hoofdruimte beperkt/verkleint(?) en of/ in welke mate ik toename in brandstofverbruik zal ervaren.(?).
Voor de hoofdruimte kan je het beste je dealer even bellen. Die zullen het wel weten. Zelfde met gewicht.

Als je met het dakraam open rijdt heb je meer weerstand, net gelijk rijden met de raampjes open.

De vraag is: hoeveel...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Xearox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:08:
[...]
Als je echt inzit over een hoger verbruik door een panoramadak; wellicht even naar het Toyota Hybrid topic gaan! BMW rijd je niet voor een laag verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Fonta schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:14:
[...]

Nog niemand hierover horen klagen.
Ruimte genoeg ook natuurlijk in zo'n 5-serie :P

De andere optie is een houder die voor de ventilatieroosters komt, maar daar ben ik geen fan van want 1. blokkeert toch een beetje de doorstroom van lucht, 2. oplaadkabel is niet echt netjes weg te werken en 3. dan komt de telefoon voor het scherm.
Inderdaad. Ik heb ook eens gehad dat het roostertje afbrak. Telefoons worden steeds zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wat is jullie oplossing voor een mooie telefoonhouder in de G20?
Dit iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrWYgw5ye9CgtQZI-Kn0lXMXRPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZuKSk6zuzr8n5CENRg29Y3rx.png?f=user_large

https://www.bol.com/nl/p/...rhouder/9200000035799279/

Heb ik jaren in mijn F31 gebruikt samen met een iPhone 7 Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:45
Zojuist toch nog maar een winterset besteld voor de M2 competition: https://www.jdbandenvelge...7161210.html?id=172214165

Misschien niet de allermooiste als je ze vergelijkt met de 788M styling die er nu onder zitten, maar wel een stuk veiliger! De banden op de velgen voor worden aangepast naar breedte 235 voor een juiste fit in de wielkasten.

Online een foto gevonden ter illustratie hoe het staat onder een f87:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhVGLH7ufTeV5xl9GRzSpB0p3g0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rI988z6UCyhzVXZ6cVUlQVsC.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 36% gewijzigd door jordy2811 op 08-02-2021 23:06 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 13:40
Pepppie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:31:
[...]

Als je echt inzit over een hoger verbruik door een panoramadak; wellicht even naar het Toyota Hybrid topic gaan! BMW rijd je niet voor een laag verbruik.
Je hebt gelijk! maar toch rij ik 1 op 30 :9 geen panoramadak, wel een schuifdak

[ Voor 8% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2021 08:32 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
gekke-gerrit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:31:
[...]

Dan rij je kleine stukken en laadt je overal waar je kan neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
418O2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:33:
[...]

Dan rij je kleine stukken en laadt je overal waar je kan neem ik aan?
50km naar het werk enkele reis, waarvan 25/30km elektrisch, en inderdaad laden waar het kan, Gebruik maken van de VIP parkeerplekken in parkeergarages. Is ook erg goed voor je lak 8)

Laden wordt nogal aangemoedigd door de standkachel die je dan hebt, altijd een warme auto (of koude) maar nu vooral niet krabben!

[ Voor 16% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zo, lekker even naar kantoor gereden (ik behoor tot de categorie 'essentieel' in het bankwezen schijnt) met de G21 en winterbandjes; geen centje pijn, behalve toen ik natuurlijk wat dwarser door de bocht wilde ;)

Wel 2 auto's onderweg met de neus in de sneeuw zien staan (stonden alleen vast zo te zien, geen schades of persoonlijk leed). Eentje onderin een tunnelbak waar ik ook langs wilde, dus moest een stukje omrijden.

Ik woon in een durp op het platteland; pas toen ik bij de oprit kwam na 3 km begon de weg wat meer sneeuw vrij te worden; de rest was 1 grote sneeuwbaan. Met mijn zomerbandjes was ik de straat niet eens uitgekomen.

De hele snelweg was geheel sneeuwvrij.

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 09-02-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:39:
[...]

Dat blijven toch wel echt mooie velgen die je eronder hebt liggen. Zouden ook op mijn M135i mooi staan :+
Thanks, ben er zelf ook erg blij mee, speciaal op verzoek laten maken en spuiten in deze kleur.
Wel in het begin wat gedoe met de ventielen die zitten op een wat vervelende plek, waardoor je het ventiel erg strak moet aandraaien er ontsnapte in het begin namelijk wat lucht uit mijn banden.

Nu alleen nog de splitter voor vervangen en side skirts plaatsen, wat allemaal al klaar ligt in de schuur.
En op mijn spiegels nog een retrofit doen zodat deze elektrisch inklappen, hier ook al alles voor klaar liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 09-02-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

De dagen zijn nog nooit zo lang geweest, de tijd kruipt voorbij tot donderdag als ik m'n Z4 mag gaan ophalen.

Anyway, als ik door het raam kijk is het niet moeilijk te veronderstellen dat de gemiddelde temperatuur nog wel lang genoeg onder de 7°C zal blijven en is in mijn inziens een investering in een nieuwe winterbandenset te verantwoorden.

Op m'n Z4 E89 sDrive28i LCI staat nu zomerbanden met afmetingen 255/35R18 & 255/40ZR18.
De banden zijn dus iets "hoger" achteraan dan vooraan als ik de getallen goed interpreteer.

Ik heb onderstaande set (band+velg) gevonden, deze zijn smaller dan de zomerbanden (225) maar dat was in de winter net wat je wilt, toch?

https://www.jdbandenvelge...gen-290-wi-116938303.html

Of dat die Dunlop nu de beste winterband is of niet, ik zoek niet naar het aller- aller- beste (en dus ook de duurste) optie, maar een goede winterbandenset zondermeer. Kan er iemand inschatten of ik met deze set iets verkeerds doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
_Arthur schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:35:
Zo, lekker even naar kantoor gereden (ik behoor tot de categorie 'essentieel' in het bankwezen schijnt) met de G21 en winterbandjes; geen centje pijn, behalve toen ik natuurlijk wat dwarser door de bocht wilde ;)

Wel 2 auto's onderweg met de neus in de sneeuw zien staan (stonden alleen vast zo te zien, geen schades of persoonlijk leed). Eentje onderin een tunnelbak waar ik ook langs wilde, dus moest een stukje omrijden.

Ik woon in een durp op het platteland; pas toen ik bij de oprit kwam na 3 km begon de weg wat meer sneeuw vrij te worden; de rest was 1 grote sneeuwbaan. Met mijn zomerbandjes was ik de straat niet eens uitgekomen.

De hele snelweg was geheel sneeuwvrij.
Yep, sneeuwvrij. Nu hebben we ijs. :')

Vanochtend om 06:00 had ik twee banen nodig bij deze oprit

Met winterbanden, gepaste snelheid en extra voorzichtig (ben daar al eens het gras in gegleden door olie op het wegdek) gleed m'n auto toch een baantje opzij.
Inmiddels gemeld bij rijkswaterstaat, met een beetje geluk is dat morgen dus opgelost.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
gekke-gerrit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:31:
[...]

Haha, geen idee of dat voor een 330e goed is, maar haal met de X5 45e (met panoramadak ;)) 1 op 32,2. Uiteraard altijd netjes op de navi en altijd de accu laden (anders gaat de leasemaatschappij miepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Raymond P schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Yep, sneeuwvrij. Nu hebben we ijs. :')

Vanochtend om 06:00 had ik twee banen nodig bij deze oprit

Met winterbanden, gepaste snelheid en extra voorzichtig (ben daar al eens het gras in gegleden door olie op het wegdek) gleed m'n auto toch een baantje opzij.
Inmiddels gemeld bij rijkswaterstaat, met een beetje geluk is dat morgen dus opgelost.
Sneeuw is dikwijls prima te doen maar echte plakkaten met ijs worden vervelend, zeker in bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Shaidar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:18:
Op m'n Z4 E89 sDrive28i LCI staat nu zomerbanden met afmetingen 255/35R18 & 255/40ZR18.
De banden zijn dus iets "hoger" achteraan dan vooraan als ik de getallen goed interpreteer.

Ik heb onderstaande set (band+velg) gevonden, deze zijn smaller dan de zomerbanden (225) maar dat was in de winter net wat je wilt, toch?

Ik hoop dat de maten zijn:

225/40R18 voor en 255/35R18 achter? Dat zijn de OEM maten voor Style 515.

Met die Style 290 is niets mis, die zijn zelfs voor de Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En daar waar ik eerder zei dat ROF winterbanden en een sportonderstel (Bilstein B12 Sportline) qua hardheid best wel meeviel en dat het persoonlijk was... door die ijsplaten op de weg is het geen fijne combi nu in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Xearox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:12:
Hallo allemaal,

Zo ja:

Alvast bedankt!
ik ben 1.86 en had ook een panoramadak bij de nieuwe 118i. Ik had geen last van de hoogte. nu schelen wij wel 5 cm maar je stoel kan lekker laag waardoor ik er totaal geen last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Shaidar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:18:
De dagen zijn nog nooit zo lang geweest, de tijd kruipt voorbij tot donderdag als ik m'n Z4 mag gaan ophalen.

Anyway, als ik door het raam kijk is het niet moeilijk te veronderstellen dat de gemiddelde temperatuur nog wel lang genoeg onder de 7°C zal blijven en is in mijn inziens een investering in een nieuwe winterbandenset te verantwoorden.

Of dat die Dunlop nu de beste winterband is of niet, ik zoek niet naar het aller- aller- beste (en dus ook de duurste) optie, maar een goede winterbandenset zondermeer. Kan er iemand inschatten of ik met deze set iets verkeerds doe?
Link werkt niet meer, maar zoals gezegd de maten die je noemt kloppen niet.
De voorbanden zouden 225/40R18 moeten zijn, geen 255 breed.

De hoogte is een verhoudings getal ten opzichte van de breedte, dus geen absolute maat.
Een 225/40R18 en een 255/35R18 zijn dus in de praktijk ongeveer even groot qua diameter en zijkant hoogte.

Voor winterbanden zou je 225/40R18 rondom kunnen overwegen. Of in 17" 225/45R17. Echter wel even checken of 17" met de motorisering past die je hebt, ik weet niet hoe groot de remmen van de Z4 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, klopt, verkeerd overgetypt, moest m'n hoofd draaien bij het aflezen van de foto's. 225 voor de voorband klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
--MP-- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:57:
Voor winterbanden zou je 225/40R18 rondom kunnen overwegen. Of in 17" 225/45R17. Echter wel even checken of 17" met de motorisering past die je hebt, ik weet niet hoe groot de remmen van de Z4 zijn.
Zoals te zien - op de foto's van @Shaidar - beschikt zijn Valencia Orange Z4 over de standaard remmen van 330mm met standaard klauwen op de vooras en 300mm op de achteras. 17" Style 290 (die voor de E89 Z4 is) moet gewoon passen.
CreativeS schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:51:
Ik hoop dat de maten zijn:

225/40R18 voor en 255/35R18 achter? Dat zijn de OEM maten voor Style 515.

Met die Style 290 is niets mis, die zijn zelfs voor de Z4.
Shaidar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:30:
Ja, klopt, verkeerd overgetypt, moest m'n hoofd draaien bij het aflezen van de foto's. 225 voor de voorband klopt.
Dat scheelt weer een setje nieuwe banden in de juiste maten :)

[ Voor 57% gewijzigd door CreativeS op 09-02-2021 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

Shaidar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:30:
https://www.jdbandenvelge...gen-290-winterbanden.html

Deze bedoelde je neem ik aan? Ik persoonlijk vermijd runflats als de pest. Maar voor de rest geen slechte prijs hoor voor nieuwe velgen en banden. Het kan goedkoper als je op MP snuffelt etc. maar dit is redelijk netjes voor een winkel.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Ik heb onder mijn BMW 18 inch zomer en 18 inch in de winter. Mijn winterbanden zijn runflat (zaten er al op) en mijn zomer niet. Mijn zomerbanden zijn echt stukken comfortabeler. Voor mij ook geen runflat banden als het kan, stugge krengen zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook de knoop maar doorgehakt, vrijdag kan ik een setje 225/45R17 Dunlop Wintersport 5 94V laten monteren. In combinatie met een aftermarket antraciete velg. Al met al nog een prijs van rond de 1100 EUR all-in.

Ik heb dan wel vrij nieuwe zomerbanden op mijn BMW (E90 LCI 330i) maar het is hopelijk een goede investering. Waarschijnlijk wordt het +15 graden als ik volgende week mijn winterbanden heb :P

[ Voor 11% gewijzigd door Razr op 09-02-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 23:03
Pepppie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Haha, geen idee of dat voor een 330e goed is, maar haal met de X5 45e (met panoramadak ;)) 1 op 32,2. Uiteraard altijd netjes op de navi en altijd de accu laden (anders gaat de leasemaatschappij miepen).
Hoeveel km haal je op een volle accu met de X5? Theoretische range is 80km afaik, als je daarbij dicht in de buurt komt is het erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zijn er tweakers met de BMW Advanced Car Eye 2.0? Ik zit al een tijdje na te denken over een cam. Ik lees op zich qua specs goede dingen over de bmw eigen cam maar zo'n Blackvue is natuurlijk een stuk bekender.
apparently the dashcam has a built in sensor which records if it senses any movement around the car when it is parked and will save the recording.
Any thoughts?

[ Voor 27% gewijzigd door Eagle Creek op 09-02-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Razr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:03:
Hier ook de knoop maar doorgehakt, vrijdag kan ik een setje 225/45R17 Dunlop Wintersport 5 94V laten monteren. In combinatie met een aftermarket antraciete velg. Al met al nog een prijs van rond de 1100 EUR all-in.

Ik heb dan wel vrij nieuwe zomerbanden op mijn BMW (E90 LCI 330i) maar het is hopelijk een goede investering. Waarschijnlijk wordt het +15 graden als ik volgende week mijn winterbanden heb :P
Wel een gevalletje moster na de maaltijd voor deze week ja :+

maargoed ze komen vast nog wel van pas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online

Daarom zijn volgens mij echte winterbanden ook behoorlijk overkill, je kan beter voor all-season banden gaan, zie onderstaand filmpje en de plaatjes

Remafstand op droog asfalt met steeds andere temperatuur:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/ff5746f735774f9f3fe6163dd2b7d1944fa98320153b107d22d7a2961fca254c.png?w=800&h=459

Remafstand op nat asfalt met steeds andere temperatuur:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/1a5fa739dd47d193b807f16d4d9cf67c5b3e39b3872bd5db83344c16dd476584.png?w=800&h=459

Rondje circuit op sneeuw:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/a7a7ab572e16317d138ea0d223e8cdf7feae45bf2d6a7ba8b8dd9a2d89af8b10.png?w=800&h=437

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 09-02-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:38:
Zijn er tweakers met de BMW Advanced Car Eye 2.0? Ik zit al een tijdje na te denken over een cam. Ik lees op zich qua specs goede dingen over de bmw eigen cam maar zo'n Blackvue is natuurlijk een stuk bekender.
Any thoughts?
@Typhone had/heeft zo'n ding. Dus *tag* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Eagle Creek schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:38:

"apparently the dashcam has a built in sensor which records if it senses any movement around the car when it is parked and will save the recording."

Any thoughts?
Vraag me af of die Advanced Car Eye nog speciale BMW functies gebruikt, of dat het in elke auto hetzelfde resultaat geeft. Heb zelf een 4K Blackvue met voor+achter cam.

Die Advanced Car Eye heeft een microwave radar voor bewegingsdetectie.
https://shop.bmw.nl/INTER...57032&CategoryDomainName=

Voor wie geen dashcam heeft, bekijk eens wat videos op YouTube: DutchDashCams
Je ziet daar regelmatig situaties waarbij je de sjaak bent als je geen dashcam hebt: je kan voor dader worden uitgemaakt, terwijl je misschien juist het slachtoffer bent, waardoor je 2x genaaid kan worden: schade aan je eigen auto die niet vergoed wordt + schade aan de andere auto waar je voor op moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Daarom zijn volgens mij echte winterbanden ook behoorlijk overkill, je kan beter voor all-season banden gaan, zie onderstaand filmpje en de plaatjes
[YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]

Remafstand op droog asfalt met steeds andere temperatuur:
[Afbeelding]

Remafstand op nat asfalt met steeds andere temperatuur:
[Afbeelding]

Rondje circuit op sneeuw:
[Afbeelding]
Je grafieken lijken vooral te zeggen dat je tocht echt géén all-season moet willen hebben, hooguit een CrossClimate. Al bij 8 graden neemt de remweg behoorlijk heftig toe bij de all-season, wil niet eens weten wat er gebeurt als het nog warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Tralapo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Je grafieken lijken vooral te zeggen dat je tocht echt géén all-season moet willen hebben, hooguit een CrossClimate. Al bij 8 graden neemt de remweg behoorlijk heftig toe bij de all-season, wil niet eens weten wat er gebeurt als het nog warmer wordt.
Zit je niet te kijken bij droog asfalt?

Maar goed, winterbanden hebben maar een heel beperkt nut in NL. Nu dan een paar dagen maar ondertussen ben je beter af met all seasons.

Zelf net een 430 gc gekocht in DL en daar komen gewoon zomerbanden onder. Zaten winterbanden onder maar de hele set heb ik ingeruild. Volgende maand word ie pas geleverd dus dat is prima met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ja, ik zit juist te kijken naar droog asfalt, dat hebben we immers het grootste deel van het jaar. Daar presteert de all-season niet best, al bij 8 graden.

Of bedoelde je dat je zomerbanden én all-seasons moest aanschaffen?

Zelf heb ik overigens alleen zomerbanden. Zondag en gisteren bewust niet op pad geweest, vandaag was het alleen in de McDrive ( :+ ) eventjes een klein beetje behelpen, maar geen issues.

Heb een auto gemiddeld maar 2-3 jaar door hoge kilometrage en vind het de investering gewoon niet waard. Heb ook geen mogelijkheid om ze zelf te verwisselen of op te slaan. Ook vind ik het maar niks dat je auto er een paar maanden per jaar anders uit ziet, dus zou ik al een tweede set op dezelfde velgen willen (duur), of wisselen op velg (niet wenselijk).

De CrossClimate+ zou, gezien het filmpje, misschien een goede compromis zijn, maar er zaten nou eenmaal vrijwel nieuwe Pirelli's onder m'n F31 toen ik hem kocht vorig jaar.

[ Voor 65% gewijzigd door Tralapo op 09-02-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15

Typhone

Who Dares Wins

@Eagle Creek @_Arthur
Ik HAD een BMW ACE 2.0 in mijn F11 535i. In het begin viel het even tegen maar daarna is deze gaandeweg de firmware updates lekker snel en fijn gaan werken. Eindelijk de mogelijkheid om via (iPhone) filmpjes op te slaan en meteen te delen was wel erg fijn. Geheugenkaartje wat ik had was zo’n speciaal veeleisend ding ivm hitte in de zomer.
Zou hem zo weer nemen als het zou moeten in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tralapo Zomer en all season banden inderdaad. Meestal hebben we natte koude winters. Prima voor all season.

Oftewel, die hele winterbanden vergeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 09-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Hoeveel km haal je op een volle accu met de X5? Theoretische range is 80km afaik, als je daarbij dicht in de buurt komt is het erg nice.
Naar m’n werk is het 30km, dan is er nog iets van 15km range over. Geen idee of hij het redt; ik laad hem altijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:31:
@Tralapo Zomer en all season banden inderdaad. Meestal hebben we natte koude winters. Prima voor all season.

Oftewel, die hele winterbanden vergeten.
In de sneeuw doet een winterband het nog steeds beter. Dus voor mij met regelmatig Duitsland en 2x per jaar (normaal) Oostenrijk houd ik het bij winter.
Maar een volgende set zou inderdaad ook zomaar all season kunnen worden naast de zomer banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

--MP-- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:28:
[...]

In de sneeuw doet een winterband het nog steeds beter. Dus voor mij met regelmatig Duitsland en 2x per jaar (normaal) Oostenrijk houd ik het bij winter.
Maar een volgende set zou inderdaad ook zomaar all season kunnen worden naast de zomer banden.
Dat zeg ik toch ook? Lees nu even goed wat er in die post met grafiekjes staat. En kijk dan eens hoeveel sneeuw we daadwerkelijk hebben in NL. Tot nu toe duurt het 2 tot 3 dagen voordat de sneeuw op wegen in NL weg is geruimd. Daarna ben je gewoon beter uit met all seasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:42

Voor €350,- had je mijn 17 inch originele BMW velgen + Dunlop Wintersport 5 205/50/17 (6mm/7mm) mogen overnemen.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik probeer te zeggen met mijn post, dat nordic banden alleen nut hebben in de sneeuw verder blinkt die nergens in uit. De remweg op droog en nat asfalt bij welke temperatuur dan ook in die grafieken is die kortweg waardeloos.

De winterband is ook vooral gericht op rijden op sneeuw, op een droge weg remmen presteren de zomer, all-season en crossclimate beter. Op een nat wegdek presteren de all-season en crossclimate over het algemeen beter en het crossover punt voor de zomerband is al rond de 8.5 graden. Asfalt is zwart en neemt makkelijk warmte op, dus ik denk dat we daar in Nederland sneller aanzitten dan we mogelijk denken.

En de all-season en crossclimate zitten erg dicht bij elkaar, op sneeuw rijden zit er weinig verschil tussen die twee, maar zijn stukker beter dan de zomerband op de sneeuw, maar niet bijzonder veel slechter dan een winterband. De nordic band is natuurlijk beter, maar die is zoals ik al zei puur en alleen voor het rijden op sneeuw en is dus helemaal niet interessant voor iemand in Nederland/België, omdat we veel te weinig dagen hebben dat de wegen bedekt zijn met sneeuw. Op een droge weg zitten de zomerband en crossclimate het dichtst bij elkaar en als het kouder wordt komt de all-season dichterbij. En op een natte weg zijn ze bijna gelijk.

Dus ja een zomerband voor de maanden maart/april - oktober/november en een all-season/crossclimate voor oktober/november - maart/april.
Het verschil tussen die twee is klein maar ik denk dat de crossclimate de betere keus zal zijn.
De remafstand op droog wegdek is die beter dan de all-season en ditzelfde verschil zit niet in de remafstand op nat wegdek, daar scoren ze gelijk waarbij de crossclimate op een droog wegdek bij nog hogere temperaturen het verschil nog grote zal zijn, denk ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

En hier lekker verder met de winterbanden discussie (die toch niemand gaat 'winnen'): Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:19

Zeker weten dat je deze band wilt? Ik heb ze vervangen vorige maand. Had op de wintervelgen Dunlop liggen (205/55/16) sinds begin winterseizoen. Verschrikkelijke band, gleed er in de bocht echt zijdelings vaak mee weg. En ik scheur niet met sneeuw/nat wegdek.

Sinds kort vervangen door Continental Wintercontact TS860 (225/45/17) en ondanks de bredere band veel meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Dat zeg ik toch ook? Lees nu even goed wat er in die post met grafiekjes staat. En kijk dan eens hoeveel sneeuw we daadwerkelijk hebben in NL. Tot nu toe duurt het 2 tot 3 dagen voordat de sneeuw op wegen in NL weg is geruimd. Daarna ben je gewoon beter uit met all seasons.
Ik zeg ook niet dat jij iets anders zegt, ik stem in met jou conclusie :/ Dus ik snap niet helemaal waar deze reactie vandaan komt.

Overigens staat de A1 van mevrouw hier gewoon op all-seasons het hele jaar. Die komt sowieso Nederland niet uit, en ook de prestaties in de zomer zijn goed genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door --MP-- op 09-02-2021 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekke-gerrit
De BMW heeft er zin in! 0 kilometer range... de elektromotor heeft ook weinig vermogen tijdens deze koude dagen 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzRN_5mYXIU_wgDqxl1oK9lhy7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gsixjz8Wb8GJwBGeyiDUpSyb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 19:58
gekke-gerrit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:34:
De BMW heeft er zin in! 0 kilometer range... de elektromotor heeft ook weinig vermogen tijdens deze koude dagen 🥲

[Afbeelding]
Die 0 km klopt ook met de realiteit? Je elektromotor heeft niet minder power, je accupakket kan in deze temperaturen minder (piek)vermogen leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Ik denk dat BMW bij bepaalde temperaturen de elektrische kilometers niet meer mee tellen voor de (totale) actieradius. Vanochtend stond er weer een schamele 23km als range.

En inderdaad, door de batterij kan de electro motor niet al zijn vermogen leveren

Pagina: 1 ... 106 ... 356 Laatste