Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 356 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:43:
Wat een gedoe allemaal met folie en doosjes en smintblikjes zeg... Blij dat ik die hele optie niet heb gekozen. Ik vind het 0,0 moeite om op een knopje te drukken.
Dat niet alleen. Maar je moet die doosjes-discipline echt overal gebruiken: bij vrienden op bezoek? Sleutels in je doosje. Hotel? Restaurant? Etc etc.

En mijn sleutels liggen overal hier in huis en aan die 'niet-discipline' ga ik denk ik niet veel veranderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alsof voortdurend overal criminelen op de loer liggen om je auto te jatten 8)7

Ik zou de optie iig nooit willen missen en stop m'n sleutels niet in doosjes.

Sinds vorig jaar het ik nog een optie die ik niet meer wil missen: een garagebox inpandig onder m'n huis. Ik doe de auto niet eens meer op slot :p

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 03-02-2021 09:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Wat een gedoe allemaal met folie en doosjes en smintblikjes zeg... Blij dat ik die hele optie niet heb gekozen. Ik vind het 0,0 moeite om op een knopje te drukken.
Ik dacht hetzelfde, toen ik de auto net had wilde ik het eigenlijk ook uit programmeren.
Het verbaasde bij mij ook dat ik het zo kan waarderen, ik zou het echt missen. Mijn vriendin daarintegen die "vind het maar niets" en gebruikt gewoon het knopje

Tegelijk, meeste mensen leggen hun autosleutels toch al op vaste plek of aan een haakje, ik leg ze nu dus in een doosje. Tja

Bij de nieuwere BMW hebben ze geloof ik een G-sensor in de sleutel gedaan, als de sleutel stilligt/hangt dan werkt de comfort access niet. Dat is wat mij betreft de perfecte oplossing :) Als die in je jaszak zit en je jas hangt aan de kapstok dan loop je geen risico. Loop je terwijl die in je jaszak zit dan werkt die gewoon.
_Arthur schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Dat niet alleen. Maar je moet die doosjes-discipline echt overal gebruiken: bij vrienden op bezoek? Sleutels in je doosje. Hotel? Restaurant? Etc etc.

En mijn sleutels liggen overal hier in huis en aan die 'niet-discipline' ga ik denk ik niet veel veranderen :+
Risk = Likelihood * Impact :P
Ik vind het risico het grootste dat ze mijn auto zouden jatten als mijn sleutels snachts in mn jas zouden zitten die vlakbij de voordeur hangt. Voor dat scenario stop ik ze dus in een kistje

Voor de rest, hotel, restaurant, vrienden etc vind ik het risico lager en accepteer ik het lekker. So far so good :+

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 03-02-2021 09:31 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 14:56

Domih

Domih.

fsfikke schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:22:

Sinds vorig jaar het ik nog een optie die ik niet meer wil missen: een garagebox inpandig onder m'n huis. Ik doe de auto niet eens meer op slot :p
Genoeg auto's bij mij in de buurt die opengebroken worden en leeggetrokken.. Maarja ik woon dan ook in Woensel..

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Domih schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Genoeg auto's bij mij in de buurt die opengebroken worden en leeggetrokken.. Maarja ik woon dan ook in Woensel..
Dat is het ook, als ze willen lukt het ze toch wel. CA of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Ik geloof dat ze meestal inbreken om een airbag of je radio te jatten en minder vaak de auto.
Dat doen ze inderdaad toch wel, CA of niet.

Kun je beter CA hebben, hoef je alleen de radio/airbag te vervangen ipv schade aan het slot/de deur :+

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 03-02-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Dat geluk heb ik ook. Stop niet m'n sleutel in een doosje, maar m'n hele wagen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

En als je de sleutel verder weg legt van de auto vandaan? Lost dat het probleem niet op?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024

Voortdurend weet ik niet, maar er worden erg veel auto's gestolen op deze manier.
Ik heb dus ook zo'n kistje als Spollie bij de voordeur staan waar ik de sleutels in gooi, kleine moeite.
Reservesleutel ligt in zo'n RFID pouch in de lade boven.

Op reis doe ik er geen moeite voor, dan word het al een stuk moeilijker te linken welke auto van mij is etc. Dan neemt voor mij het risico nogal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Slasher schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
En als je de sleutel verder weg legt van de auto vandaan? Lost dat het probleem niet op?
Niet verder weg van de auto, wel verder weg van een buitenmuur/deur waar de dief kan staan met de versterker. In het plaatje staat 8 meter maar ik denk dat een sleutel makkelijker te sniffen is door een houten voordeur dan als die achter HR++ glas zou liggen.

Ik geloof dat de diefstal meestal success heeft als mensen he min de jas achter de voordeur hebben hangen

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/6a4a49_994911f979074f7e926d081ab9637c2b~mv2.png/v1/fill/w_740,h_493,al_c,lg_1,q_90/6a4a49_994911f979074f7e926d081ab9637c2b~mv2.webp

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 03-02-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Slasher schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
Nee het gaat er juist om dat ze het signaal van de sleutel oppikken en dit doorsturen naar een ontvanger bij de auto in de buurt. Er zijn zelfs filmpjes waar ze dit doen bij iemand die in de stad loopt met zijn sleutel, en de auto staat kilometers verder weg.

Als je een groot huis hebt en je legt de sleutel niet bij de voordeur maar ergens in het huis wordt het al moeilijker, maar het beste is idd in een RFID blocker.

Volgens mij is het bij een F30 ook nog niet uit te programmeren? of inmiddels wel?

nieuwere modellen zijn beter beveiligd omdat de sleutel stopt met uitzenden als hij een tijdje niet bewogen heeft. Ik weet niet vanaf wanneer BMW dit toepast. Op de F30 iig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

--MP-- schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Nee het gaat er juist om dat ze het signaal van de sleutel oppikken en dit doorsturen naar een ontvanger bij de auto in de buurt. Er zijn zelfs filmpjes waar ze dit doen bij iemand die in de stad loopt met zijn sleutel, en de auto staat kilometers verder weg.
Ja dat bedoel ik ook :)
Niet je sleutel in de meterkast of op een kastje in de hal lijkt me beter. Maar goed dat vergt enig discipline.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

laurens0619 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:24:
[...]

Bij de nieuwere BMW hebben ze geloof ik een G-sensor in de sleutel gedaan, als de sleutel stilligt/hangt dan werkt de comfort access niet. Dat is wat mij betreft de perfecte oplossing :) Als die in je jaszak zit en je jas hangt aan de kapstok dan loop je geen risico. Loop je terwijl die in je jaszak zit dan werkt die gewoon.

[...]
Maar waarom nu pas, waarom zijn die slimmeriken daar niet vanaf dag één al mee gekomen :?
Volgens mij is de hoofdreden voor de aanpassing aan de sleutels ook nog dat verzekeraars het gingen eisen omdat auto's anders praktisch onverzekerbaar werden. Want nieuwe BMWs/Volkswagens/Audis/etc werden op deze manier inderdaad gestolen bij de vleet. Nul braakschade en ineens is je auto foetsie.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
MadMarky schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Maar waarom nu pas, waarom zijn die slimmeriken daar niet vanaf dag één al mee gekomen :?
Volgens mij is de hoofdreden voor de aanpassing aan de sleutels ook nog dat verzekeraars het gingen eisen omdat auto's anders praktisch onverzekerbaar werden. Want nieuwe BMWs/Volkswagens/Audis/etc werden op deze manier inderdaad gestolen bij de vleet. Nul braakschade en ineens is je auto foetsie.
Zeg het maar :) Security komt meestal pas nadat het probleem is en misbruikt wordt :/
Maar we raken een beetje offtopic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57
Ik ook hoor, maar op de motor vind ik het wel superchill. Daar was het toch altijd beetje gehannes met handschoenen en gepiel met zo'n sleuteltje, met name als je wilt tanken. Dan is in mn motorjack laten zitten een stuk makkelijker.

Op de auto heb ik het gehad, maar zou er nooit extra voor betalen. Er zijn zelfs systemen die ik hooguit irritant vind omdat er een vertraging in zit bij het opengaan. Daarnaast doe ik ook vaak met de afstandsbediening mijn kofferklep open en dicht - dus heb de sleutel toch al vast.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:14
Ik heb een vraagje, ik heb een e91 3 serie uit 2009 met navigatie professional, en bluetooth voor telefoonboek en bellen. In middenconsole zit alleen aux, geen usb. Wel een snap in adapter voor een telefoon.

Nu wil ik ook audio streamen over bluetooth, met behoud van huidige functies (bellen via stuurbediening) wat ik kon vinden is dit alleen mogelijk door combox upgrade. Offerte daarvoor opgevraagd, bij lokale garage, +/- 650 euro (incl inbouw usb in midden console) Kan iemand aangeven of dit realistisch is?

Simpelste oplossing is een bluetooth adapter op AUX aansluiten. Heb ik getest maar die moet ik dan zelf opladen, zelf aan en uitzetten als ik in en uitstap en als ik gebeld kiest mn telefoon ook voor die adapter ipv de ingebouwde bmw carkit microfoon. Dat laatste kan ik misschien instellen op android (welk bluetooth apparaat 1e optie moet zijn bij inkomende gesprekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Ik heb voordat ik de combox in liet bouwen, deze firefly in me auto gehad.
https://www.amazon.nl/gp/product/B01HXXJPWK/
Heeft echter wel stroom nodig, maar die zou je vanaf een sigaretten->usb adapter kunnen halen.

De combox upgrade heeft mij 250 euro gekost, maar bij mij hoefde er geen usb poort in de midden console ingebouwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:14
Fonta schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:27:
Ik heb voordat ik de combox in liet bouwen, deze firefly in me auto gehad.
https://www.amazon.nl/gp/product/B01HXXJPWK/
Heeft echter wel stroom nodig, maar die zou je vanaf een sigaretten->usb adapter kunnen halen.

De combox upgrade heeft mij 250 euro gekost, maar bij mij hoefde er geen usb poort in de midden console ingebouwd te worden.
Dankje voor de tip. Die Tunai firefly staat alleen niet bij welke audio codecs ondersteunt worden. Liefst heb ik Aptx HD.
Gaat die wel automatisch aan/uit zodra je de auto start (en er dus stroom op de sigaretten aansl komt te staan?) Dan zou ik alleen het probleem met bellen via de juiste bluetooth nog op moeten lossen.

Volgens de garage zou ik 500 euro kwijt zijn voor de combox, als ik al wel een usb kabel had liggen. Die trekken kost 150 euro extra, dus 650 totaal.. Ik denk dat ik niet de goedkoopste heb getroffen dus ga nog even 2e offerte opvragen :- )

[ Voor 13% gewijzigd door rvrrr op 03-02-2021 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:25:
[...]
Volgens mij is het bij een F30 ook nog niet uit te programmeren? of inmiddels wel?

nieuwere modellen zijn beter beveiligd omdat de sleutel stopt met uitzenden als hij een tijdje niet bewogen heeft. Ik weet niet vanaf wanneer BMW dit toepast. Op de F30 iig nog niet.
Maakt ze niet veel uit; dan knippen ze een gat in de deur en/of het dak, onderbreken het alarm en maken hem alsnog binnen 1,5 minuut open. Hier in de wijk al meerdere Fxx's gehad waarbij het op die manier is gedaan (via de bewakingscamera's goed te zien).

Leuk om het uit te laten programmeren, maar geef ze een minuut extra en het is alsnog weg.

Probleem zit hem in de eenvoud waarmee het systeem in een andere auto te bouwen is. Dat hebben ze gelukkig (tot op heden) in de G-serie beter voor elkaar door de losse onderdelen, diensten die verbinding met een server maken en gecodeerde onderdelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pepppie op 03-02-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
Ik heb de Gurabatti gehaald:
https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000127697577/?s2a=

Beetje groter en zwaarder dan ik had gedacht, maar het ziet er mooi uit en voelt heel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Heb nog een vraagje voor de G20 330e bezitters. Nu is het zo dat als je de bestemming opgeeft in de navigatie de auto in hybride modus zelf aan de hand van de route bepaalt waar het de elektromotor gebruikt. Nu vraag ik me af of dat ook zo is als je Android Auto gebruikt en Google maps of Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
VidaR-9 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Ik ook hoor, maar op de motor vind ik het wel superchill. Daar was het toch altijd beetje gehannes met handschoenen en gepiel met zo'n sleuteltje, met name als je wilt tanken. Dan is in mn motorjack laten zitten een stuk makkelijker.

Op de auto heb ik het gehad, maar zou er nooit extra voor betalen. Er zijn zelfs systemen die ik hooguit irritant vind omdat er een vertraging in zit bij het opengaan. Daarnaast doe ik ook vaak met de afstandsbediening mijn kofferklep open en dicht - dus heb de sleutel toch al vast.
Met volle handen de kofferbak open doen met je voet is wel handig vind ik. Verder is de toegevoegde waarde beperkt. Maar ik koop eenvoudige 2e hands automobielen, dus ik neem maar wat de gene voor mij gekozen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:00

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:36:
Heb nog een vraagje voor de G20 330e bezitters. Nu is het zo dat als je de bestemming opgeeft in de navigatie de auto in hybride modus zelf aan de hand van de route bepaalt waar het de elektromotor gebruikt. Nu vraag ik me af of dat ook zo is als je Android Auto gebruikt en Google maps of Waze.
Dit was voorheen niet 't geval. Ik heb met recente updates hier niets over gelezen..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Eagle Creek schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:26:
[...]

Dit was voorheen niet 't geval. Ik heb met recente updates hier niets over gelezen..
Oh. Dat is wel heel jammer. Ik gebruik graag Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:58:
[...]

Oh. Dat is wel heel jammer. Ik gebruik graag Waze.
Ik gebruik graag TomTom. En op zich gaat dat prima - je voert met spraakbediening in de BMW de stad en straat in en start de navigatie, en gaat dan verder op Waze.

Apple Maps neemt de bestemming zelfs over, TomTom en Waze doen dit nog niet. Maar zelfs dan is het kleine moeite en nauwelijks extra werk. Voordeel is dat wanneer je de zelfrijdende assistent gebruikt, de auto ook afremt voor afritten, afslagen, etc. omdat hij de route kent.

En als ik heel eerlijk ben, vind ik de ingebouwde navigatie van BMW overigens ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 03-02-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
realphoenikx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:36:
Kan voor een G05 45e (met iDrive 7 SP18) spreken; nee. Simpelweg omdat de navigatie via CarPlay niet met de auto ‘praat’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nieuwe sleutels stoppen met uitzenden na 15 minuten geen beweging.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 19:58
MadMarky schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:25:
[...]

In JLR producten zit al een aantal jaar de tech (UWB) om een relay attack nutteloos te maken. Tegenwoordig zit dat ook gewoon in een Golf 8 of ID3.
https://assets.adac.de/im...sucht_20210129_ivk8a7.pdf

Zelfde verhaal met transponders/immobilizer eind 20e eeuw. Toen kon je met een schroevendraaier een auto stelen en starten. Daar kwam dan een oplossing voor.

[ Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 03-02-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pepppie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Kan voor een G05 45e (met iDrive 7 SP18) spreken; nee. Simpelweg omdat de navigatie via CarPlay niet met de auto ‘praat’.
Kinda.. Mijn apple maps vertelt me wel dat ik moet tanken en waar ik heen moet ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Kinda.. Mijn apple maps vertelt me wel dat ik moet tanken en waar ik heen moet ☺️
Haalt hij volgens BMW uit de BMW app. Nooit gecheckt overigens of dat ook echt zo is.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Na veel testritten en nooit een klik gehad omdat er altijd wel iets kleins (of soms zelfs iets groots, je wilt het niet weten) mee scheelde (voornamelijk gerammel en gekletter) heb ik zonet de bestelbon getekend voor een Z4 E89 LCI sDrive28i van in 2013 met 80K op de teller.

Nog wachten op de keuring en nog een onderhoud en dan nog de mallenmolen van alle paperassen, denk dat het nog zo'n 2 weken zal duren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppqMXXsKzBgOWsjXZ3G436s-eQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XbKAuuB3gcKL0O8Dc1TbU1ra.jpg?f=user_large

whoop whoop!

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 04-02-2021 18:21 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nice! Goede kleur! Enjoy 👍🏻👍🏻

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:14
Shaidar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:20:
Na veel testritten en nooit een klik gehad omdat er altijd wel iets kleins (of soms zelfs iets groots, je wilt het niet weten) mee scheelde (voornamelijk gerammel en gekletter) heb ik zonet de bestelbon getekend voor een Z4 E89 LCI sDrive28i van in 2013 met 80K op de teller.

Nog wachten op de keuring en nog een onderhoud en dan nog de mallenmolen van alle paperassen, denk dat het nog zo'n 2 weken zal duren...

[Afbeelding]

whoop whoop!
Mooi man, zeldzame kleur ook, en strak in de lak! Als je in de buurt van Leiden bent moeten we de A44 maar eens onveilig maken met twee Z4's ' O-)

wat tips:
-Even de lange antenne ('whip') vervangen voor een 'stubby' misschien?
-En dan eens kijken naar cabrio-module.de of de 'smartTOP' ... echt de moeite waard..
-Je weet waarschijnlijk wel dat je 'm tot zo'n 300PK kan chippen, ik heb het maar niet gedaan..
-Ik heb er verder nog de Viofo A129 (voor en achter camera) in gezet, wel ff een klusje om dat netjes in te bouwen.(steuntje geprint met carbon/plastic printer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
Volgens de dealer is het onklaar maken van het alarm door het openknippen van de auto opgelost bij de G20. Mijn G20 heeft 0302 alarmsysteem klasse 3 en comfort access. Het enige waar ik me nog druk over maakte is dat mogelijk op parkeerterreinen in bv de stad opportunisten boeven klaar zouden staan om je signaal te verlengen terwijl je weg loopt van de auto. Maar ik sprak iemand die autoalarmen inbouwt en die deed vrij smalend over het klasse 3 alarm van BMW. Hij raad mij aan een cobra te laten inbouwen. Maar stelt het alarm van BMW echt zo teleur? Of kan ik volstaan met een extra sirene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Frost_Azimov schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:07:
[...]

Mooi man, zeldzame kleur ook, en strak in de lak! Als je in de buurt van Leiden bent moeten we de A44 maar eens onveilig maken met twee Z4's ' O-)

wat tips:
-Even de lange antenne ('whip') vervangen voor een 'stubby' misschien?
-En dan eens kijken naar cabrio-module.de of de 'smartTOP' ... echt de moeite waard..
-Je weet waarschijnlijk wel dat je 'm tot zo'n 300PK kan chippen, ik heb het maar niet gedaan..
-Ik heb er verder nog de Viofo A129 (voor en achter camera) in gezet, wel ff een klusje om dat netjes in te bouwen.(steuntje geprint met carbon/plastic printer)
Wat kan die smartTOP nu meer dat je echt gebruikt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Frost_Azimov schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:07:
[...]

Oh heb jij dezelfde uitvoering? Met of zonder M-pack? Heb je foto's?
Ik ga wel onderzoeken of ik de zilveren nieren en de zilveren accenten op de voorbumper kan vervangen door zwarte exemplaren, maar verder dan dat staan er maar weinig modificaties op de agenda.

Dat het dak open en toe kan door op de sleutel te blijven duwen is goed genoeg voor mij. 3rd party niet geïntegreerde camera's vooraan en achteraan vind ik dan weer iets te ver gaan, zeker als dat niet in de iDrive kan geïntegreerd worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Even schaamteloos hier ook het verhaal copy/pasten 😀

Sinds de laatste update wat hoger in deze thread met een foto van de grijze BMW is er nog wel het één en ander gebeurd.

Want bij de testrit kwam namelijk een probleem met de stuurinrichting naar boven. Bij hoge snelheden was het precies alsof je het stuur voorbij een kantelpunt moest draaien waardoor je eigelijk teveel naar een kant afweek. Om dan te corrigeren draaide je het stuur naar de andere kant, maar dan moest je óók voorbij dat kantelpunt, waardoor je dan weer teveel uitweek naar de andere kant! Aan 130kmph was je dan aan het zigzaggen en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Als de auto stationair draaide, dan maakte de stuurbekrachtiging ook heel veel geluid. Ik vermoed dat het de ServoTronic was die niet goed afgesteld was, of zelfs defect.

Omdat ik het zaakje toch niet helemaal vertrouwde - omdat de wagen onder Premium Selection aangeboden werd zou hij ongeval vrij moeten zijn. Dat werd ook zo bevestigd door de verkoper, die zijn informatie van de vorige eigenaar had.

Alleen bij het opzoeken van de VIN (serienummer) op vin-info kwam een heel andere historie naar boven:

- Het bleek uiteindelijk een import uit Duitsland te zijn, maar geëxporteerd als schadegeval voor €17.000
- De wagen had dus in 2015 een zwaar accident gehad met veel carrosserie-schade (vooral aan de voorkant, bumper was eraf
- In de optielijst stond geen M-pakket (voor- en achterbumper) maar de wagen had deze bumpers wel, dus iemand moet ze er dan opgezet hebben. De meest logische verklaring is dat dit bij de herstelling dan vervangen is.
- de (kleine) normale remklauwen waren blauw geverfd, en dat trok eerlijk gezegd op niks in de 18" velgen.

Wat veel erger was dan bovenstaande is dat de verkoper dit allemaal niet wist. Of toch deed alsof hij het niet wist, maar dan gaat hij toch een goede acteur zijn. Ook kende de verkoper vin-info niet, en (deed alsof?) was verbaasd over deze historiek. Hij heeft het dan nagevraagd bij de vorige eigenaar en die bleek ook van niets te weten - maar dat kan je van op afstand uiteraard zéér moeilijk inschatten of dat oprecht is of niet.

Al die dingen gaven me geen echt goed gevoel en ik was er niet gerust in, dus heb ik de verkoop verbroken. Op de bestelbon stond immers 'op voorwaarde dat de stuurinrichting gemaakt wordt', dus kon ik er zonder problemen onderuit.

Dan maar weer verder zitten zoeken, even wat informatie gevraagd aan bedrijven die auto's importeren, daar zaten misschien wel een paar interessante modellen in, maar het is moeilijk om daar dan een testrit mee te organiseren.

Totdat er op Woensdagmorgen ineens een sDrive28i in Valencia Orange met het "hyper orange pack" te koop stond. Bleek door een almost-naamloze-garage aangeboden te worden, maar het contact met de verkoper verliep van het eerste moment heel goed. Toen ik vroeg naar de VIN om ook via vin-info de historiek eens op te zoeken wist hij perfect waar ik het over had.

Alles checkt out aan die oranje Z4:
- volledig onderhoudsboekje bij BMW in Leuven
- de wagen ziet er zeer zeer goed onderhouden uit, je merkt dat al als je naar de lak kijkt. Ook het interieur op enkele gebruikskrassen zag er bijna nieuw uit.
- bij de testrit geen enkel gekraak of gepiep, beduidend minder dan alle vorige Z4's waar ik een testrit mee gedaan had
- alles werkte perfect, motor, versnelling, rem, stuur, dak ... nergens iets op aan te merken

Dus heb ik niet lang getwijfeld en gewoon de bestelbon getekend, bam!
De verkoper gaat er nog mee naar de keuring voor verkoop (volgende Woensdag) en hij moet ook nog een klein onderhoud in de BMW garage krijgen. Ik schat dat het toch nog zo'n 1,5~2 week duurt eer ik hem mag gaan ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kyK7Yf-BDY30nb2u1JGN3M2utA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpG4OC7mkxV5qreQEwIwNi8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pqQGGr_ZOJ0StL9Vt43aMTAI6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGUA349gwTXT0nyOFCAv4MRB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MSi5EnGpGDLbXxI-ysDZuJ3GXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AunBepgz2RY4rNKkHeYHPsPb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgJQpljWdS8c62k0ZG_w3F2BuL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbLU6bsPMZ2XoyDoVGDohOkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Mooie kleur en interessante kleurstelling in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Laatst online: 02-05 14:56

Domih

Domih.

Wauw die Z4 is echt geweldig.
Wat een kleur ook!

Heb jij ff geluk dat je goed onderzoek hebt gedaan naar die grijze. Was een flinke miskoop geweest anders :(

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Zo zie je maar ook altijd een aankoopkeuring bij een dealer uitvoeren.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 16:27
Kijk dat is tenminste een kleur voor een Z4! Top!

Wbt. je verhaal over de vorige kandidaat. Ja dat is wel een groot nadeel van de Nederlandse automarkt. Verkopers kunnen en mogen zich nog fijn van de domme houden. In Duitsland is het al meer geregeld en mag de auto alleen als schadevrij worden geadverteerd als deze dat ook echt is. En daar kan je later ook rechten aan ontlenen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 15:59
Shaidar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:20:

[Afbeelding]

whoop whoop!
Mooie uitvoering met leren (of sensatec?) dash! Een interieur detail behandeling zou 'm echt goed doen! Dan ben je alle krassen in je dashboard kwijt en is je leer weer helemaal top.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Inderdaad! Heb ook al gedacht van de hele zwarte middenconsole te vervangen zonder die asbak/rokerspakket erin, ik rook niet in m'n auto's en heb dat dus ook niet nodig.

Zowiezo gaat de wagen eerst naar een professionele detailer voor zowel buiten als binnen én de velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Proficiat met de mooie auto! Is het nou identiek de kleur van de 1m?

Zwarte niertjes zou wel een vooruitgang zijn imo aangezien de raamlijsten ook zwart zijn. Wel even zorgen dat ze matchen met de raamlijsten (mat / glans).

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 02:20:
Volgens de dealer is het onklaar maken van het alarm door het openknippen van de auto opgelost bij de G20. Mijn G20 heeft 0302 alarmsysteem klasse 3 en comfort access. Het enige waar ik me nog druk over maakte is dat mogelijk op parkeerterreinen in bv de stad opportunisten boeven klaar zouden staan om je signaal te verlengen terwijl je weg loopt van de auto. Maar ik sprak iemand die autoalarmen inbouwt en die deed vrij smalend over het klasse 3 alarm van BMW. Hij raad mij aan een cobra te laten inbouwen. Maar stelt het alarm van BMW echt zo teleur? Of kan ik volstaan met een extra sirene?
Heb je hier meer informatie over? Er zijn bij mij in de wijk onlangs legio auto's leeggehaald, inclusief een met alarm beveiligde F30 op de oprit. Mijn G20 hebben ze laten staan en ik vermoed niet dat het is omdat de kleur van de lak ze niet aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[b]Shaidar in "Het grote BMW-topic #14"Al die dingen gaven me geen echt goed gevoel en ik was er niet gerust in, dus heb ik de verkoop verbroken. Op de bestelbon stond immers 'op voorwaarde dat de stuurinrichting gemaakt wordt', dus kon ik er zonder problemen onderuit.
Ka je die toelichten, wilde ze deze niet maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MrFl0ppY schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:07:
Kijk dat is tenminste een kleur voor een Z4! Top!

Wbt. je verhaal over de vorige kandidaat. Ja dat is wel een groot nadeel van de Nederlandse automarkt. Verkopers kunnen en mogen zich nog fijn van de domme houden. In Duitsland is het al meer geregeld en mag de auto alleen als schadevrij worden geadverteerd als deze dat ook echt is. En daar kan je later ook rechten aan ontlenen.
Tja, is dat zo? Het lijkt me niet dat je in Nederland een auto als schadevrij mag adverteren, wanneer blijkt dat dit niet zo is. En als een rechter vindt dat jij dit als verkoper redelijkerwijs had moeten weten ben je ook niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Om te profiteren van de 4 jaar Premium Selection garantie (in plaats van de standaard 2 jaar garantie) door het autosalon hier in Belgique moest de bon getekend zijn voor 1 februari. Blijkt nu uiteindelijk dat die actie tot 13/2 loopt - dus weer iets dat niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Eagle Creek schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Heb je hier meer informatie over? Er zijn bij mij in de wijk onlangs legio auto's leeggehaald, inclusief een met alarm beveiligde F30 op de oprit. Mijn G20 hebben ze laten staan en ik vermoed niet dat het is omdat de kleur van de lak ze niet aanstond.
Over de Cobra of over de boeven? Over de boeven en de veiligheid van het BMW alarm helaas niet. Dat kwam ik nou juist hier halen.

Vwb de cobra:
https://ap.lc/3pFfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Zoals ik hierboven al schreef; ze hebben (nog) niets aan de iDrive-systemen van de G-series. Dit omdat het uit meer onderdelen bestaat en er een bepaalde encryptie in zit, waardoor de componenten alleen met elkaar te gebruiken zijn. Daarnaast heeft iDrive 7 veel (zo niet alle) opties als dienst, waardoor er (op regelmatige basis) contact met de servers nodig is. Dit maakt het momenteel nog niet interessant voor het dievengilde.

Maar goed.. Kwestie van tijd vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Shaidar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:25:
Ik ga wel onderzoeken of ik de zilveren nieren en de zilveren accenten op de voorbumper kan vervangen door zwarte exemplaren, maar verder dan dat staan er maar weinig modificaties op de agenda.
Mocht je nog de sportieve antennespriet van BMW willen hebben:

BMW Sportantenne, Korte Spriet 83 mm
Artikelnummer: 65202296761
(Bij elke BMW dealer/consignatie te bestellen)

https://bmwshop.ekris.nl/...02296761-bmw-sportantenne

Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/BMW%20Sportantenne%20-%20Ekris%20webshop.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 05-02-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

CreativeS schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Mocht je nog de sportieve antennespriet van BMW willen hebben:

BMW Sportantenne, Korte Spriet 83 mm
Artikelnummer: 65202296761
(Bij elke BMW dealer/consignatie te bestellen)

https://bmwshop.ekris.nl/...02296761-bmw-sportantenne

[Afbeelding]
Ik had er op mijn E87 eentje bij de Peugeot dealer gehaald :X voor een 607 ofzo geloof ik.
Was een eurotje of 5 ofzo toendertijd. Zag er ook zo uit en schroefdraad was zelfde.

Signature

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Als karmakeizer BMW kon het niet anders dan dat ik bepaalde standaardwerken over BMW in huis heb, dus sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PC3hVOHLLclI0r5FK49YtL3IE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHrEOvwni6IZWBSjFJUbyiBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sROxHOJMxSNXjh7hFOjsKn6QTE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvnTYLE7B5Ukq1lfMEv2FUSH.jpg?f=fotoalbum_large

Een overzicht van alle BMW-motoren (auto, motor, vliegtuig, marine, etc) vanaf het begin tot 2000 (ongeveer tot het einde van de motoren met M-aanduiding, de laatste 6-inlijn in het boek is bijv. de M52TU, de directe voorlopen van de M54), opgesteld door Dr. Karlheinz-Lange die in de jaren 80 en 90 als hoofdontwerper verantwoordelijk was voor de motoren die toen ontwerpen zijn (waaronder de M52 die in mijn cabriolet ligt).

Het boek staat vol met technische tekeningen, doorsnedes en specs :) en letterlijk nogal zwaar. Het zijn 2 bundels van beiden zo'n 4 tot 5 cm dik :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Shaidar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:25:

Oh heb jij dezelfde uitvoering? Met of zonder M-pack? Heb je foto's?
2.8 M uitvoering uit december 2015
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Jgr-DnuYJ82Mqeb54tazShVhmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dylw2B9ZsJQtylHjv0Gv2HWz.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPH-TXyYKSYc4t5rroThipIFVcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7yJ9Es19WWBpQtkKjP7fU0O.jpg?f=fotoalbum_large
Dat het dak open en toe kan door op de sleutel te blijven duwen is goed genoeg voor mij. 3rd party niet geïntegreerde camera's vooraan en achteraan vind ik dan weer iets te ver gaan, zeker als dat niet in de iDrive kan geïntegreerd worden.
Dat op die key blijven drukken werk voor geen meter... je raakt steeds de verbinding kwijt en dan kun je opnieuw beginnen. Verder is het echt practisch om 'one-touch' het dak open of dicht te kunnen doen. Mocht je toch nog besluiten het te doen; van de twee die ik noemde is de smart-top eigenlijk het best in te bouwen, en ook zo weer weg te halen.

Ik ben camera's pas gaan gebruiken nadat een malloot me wat jaren geleden van de weg probeerde te drukken omdat hij vond dat ik niet snel genoeg aan de kant ging. Ik hoop dat je nooit camera's nodig zult hebben, maar ik hou ze er graag in als 'verzekering'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Snake schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 02:28:
[...]

Wat kan die smartTOP nu meer dat je echt gebruikt?
Ik heb zelf de duitse module, niet de 'smart top'; maar de functionaliteit is bijna hetzelfde. Het belangrijkste is met één druk op de knop de kap open en dicht doen (normaal moet je de knop vast blijven houden, erg krampachtig en zeker lastig in het verkeer). Dit kan tot 50Km per uur (normaal 40Km per uur, en je moet het dus vasthouden).

Verder is de kap volledig open en dicht te doen met een druk op de knop van de afstandsbediening. Origineel moet je hier dus ook de ab knop voor blijven vasthouden, in de praktijk wekt dat erg slecht; een korte onderbreking (en dat is zo'n beetje standaard) zorgt ervoor dat je opnieuw mag drukken, werkt kwalitatief uiterst teleurstellend...

Ik meen dat e.e.a. door europese wetgeving komt dat het origineel zo werkt. Ik had ook zo'n module op mijn vorige cabrio (E46) en ik wil niet meer terug. De duitse is wat goedkoper, maar dat is wat lastiger inbouwen. De smart-top is zo in te prikken, en kan ook zo weer weggehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:31
Ik kocht net een rapport op vin-info, krijg ik gegevens over een BMW 3-serie van het type E36 uit 1993. 😖 Mijn G20 komt toch echt uit 2020. Heb het chassisnummer meermaals gecheckt. Heb een mail naar vin-info gestuurd en hoop dat het opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pietr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:17:
Ik kocht net een rapport op vin-info, krijg ik gegevens over een BMW 3-serie van het type E36 uit 1993. 😖 Mijn G20 komt toch echt uit 2020. Heb het chassisnummer meermaals gecheckt. Heb een mail naar vin-info gestuurd en hoop dat het opgelost wordt.
Misschien hiermee te maken? Spollie in "Het grote BMW-topic #14"

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 05-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Mijn G21 is her en der (op de vin info sites) een E46 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Dat zal het zijn. Lekker dan. ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vin-nummers worden hergebruikt door bmw. Op de officiële site van bmw zie ik hetzelfde bij mijn g20, maar krijg ik wel de keuze welke van de twee van mij is 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Dat had ik eerder moeten weten. Dan zal ik de verkoper toch moeten geloven op zijn blauwe ogen. Of nog een keer 11 euro moeten aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pietr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:12:
Dat had ik eerder moeten weten. Dan zal ik de verkoper toch moeten geloven op zijn blauwe ogen. Of nog een keer 11 euro moeten aftikken.
Welke info zoek je? Misschien kan hier iemand wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
Ik ga vrijdag mijn 330i G20 ophalen. Volgens de verkoper (officiële BMW-dealer) is er niets aan de hand. Ik geloof hem eigenlijk wel, maar voor ruim een tientje wilde ik alles weten wat er bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:07:
In Duitsland is het al meer geregeld en mag de auto alleen als schadevrij worden geadverteerd als deze dat ook echt is. En daar kan je later ook rechten aan ontlenen.
Dat is dan ook een beetje het enige wat daar geregeld is, want sjoemelen met kilometerstanden kan daar makkelijk want dat wordt nou net niet geregistreerd daar. :P
Ik gebruik altijd http://bimmer.work/ om VIN's en opties te checken voor auto's die ik (mogelijk) in Japan wil inkopen. Voor de onderhoudshistorie ga ik altijd even langs de dealer die op VIN kan checken. Dat is nu met corona wel ff lastig. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pietr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:19:
Ik ga vrijdag mijn 330i G20 ophalen. Volgens de verkoper (officiële BMW-dealer) is er niets aan de hand. Ik geloof hem eigenlijk wel, maar voor ruim een tientje wilde ik alles weten wat er bekend is.
Een officiële dealer gaat je echt geen gemanipuleerde schadebranche verkopen hoor :p Maar misschien kan @Stancke je helpen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 05-02-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Denk het ook niet. Die gaat z’n naam niet te grabbel gooien. Was ook meer uit nieuwsgierigheid dat ik op ‘betalen’ klikte. Maar dan wil ik wel de goede info hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door pietr op 05-02-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 17:35
Chassisnummers worden inderdaad hergebruikt, bij meerdere G20’s kom je uit op een E36 of E46, niets fancy aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik heb hetzelfde. Heb vele sites geprobeerd, de meeste gaven een error, maar de sites die wel werkten verwijzen naar een E43 en niet naar een G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb net een F30-335i en deze is geleverd met runflats. Nu wil ik mijn oudere winterbanden eronder gooien, maar dat zijn 'standaard' banden. Nu hoor ik daar heel wisselende adviezen over variërend van kan prima, tot absoluut niet doen omdat het weggedrag ernstig in gevaar zou komen.

Wat is jullie mening/ervaring? Kan ik gewoon standaard banden monteren of is het eens-runflats, altijd runflats vanwege weggedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Jezus maria, die auto. Heb moeite om te geloven dat het echt is :-)

Op een afgelegen jaagpad met niemand in de buurt de 245PK eens zijn werk laten doen, met het dak er uiteraard af. Dat is euh 😀 een zeer leuke ervaring 😀

(Was na de foto’s 😜 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cKbjE_eO5mt2qnRHEuiGewwcBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85PdbkuTVa1zaJFGai0gPu33.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xx6P3S3mMQFLgIWYMftjSzJxumY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEc6j2YBu8iGZ7NqkMSlG3gJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kN87fs3FdOHpwEXWDF9vv0Heoy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3yAiq7ldUce3uwm60ClD6cG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

superduper schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:09:
Ik heb net een F30-335i en deze is geleverd met runflats. Nu wil ik mijn oudere winterbanden eronder gooien, maar dat zijn 'standaard' banden. Nu hoor ik daar heel wisselende adviezen over variërend van kan prima, tot absoluut niet doen omdat het weggedrag ernstig in gevaar zou komen.

Wat is jullie mening/ervaring? Kan ik gewoon standaard banden monteren of is het eens-runflats, altijd runflats vanwege weggedrag?
Wat zou er dan opeens aan de hand zijn met de auto als je voorheen run flats hebt gehad? Wat voor geheugen effect zou er zijn dan?

Voor zover ik weet levert bmw sowieso standaard met runflat en gaat een groot aantal mensen over op "gewoon".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Runflats hebben juist vaak een negatieve impact op de handling, dus juist met normale banden wordt het er vaker beter op.

Mits geen hakkietakkie chinese rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 17:35
Stancke schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:29:
Chassisnummers worden inderdaad hergebruikt, bij meerdere G20’s kom je uit op een E36 of E46, niets fancy aan.
Bij het ingeven van het vierde chassisnummer was het al prijs daarnet :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HrTa5vv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Eagle Creek schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Wat zou er dan opeens aan de hand zijn met de auto als je voorheen run flats hebt gehad? Wat voor geheugen effect zou er zijn dan?

Voor zover ik weet levert bmw sowieso standaard met runflat en gaat een groot aantal mensen over op "gewoon".
Wat ik hoor van verschillende mensen dat het BMW onderstel is 'afgesteld' op de stuggere runflats, en dat bij de soepelere standaard banden de auto meer gaat deinen. Dat zal dan wel bij wat hogere snelheden zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:28

robhof

Lembongan view

superduper schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Wat ik hoor van verschillende mensen dat het BMW onderstel is 'afgesteld' op de stuggere runflats, en dat bij de soepelere standaard banden de auto meer gaat deinen. Dat zal dan wel bij wat hogere snelheden zijn..
Zeker niet mijn ervaring. Mijn 325i E90 met sportonderstel op runflats was echt flink hard. Op normale banden een stuk meer comfort, maar hij deint absoluut niet en het weggedrag blijft imho superstrak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stancke schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Bij het ingeven van het vierde chassisnummer was het al prijs daarnet :P

[Afbeelding]
Dat zijn toch duidelijk 2 verschillende chassis nummers?
:?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Dat zijn toch duidelijk 2 verschillende chassis nummers?
:?
Gaat om de laatste 7 tekens die tegenwoordig hergebruikt worden ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Morpheusk schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:46:
[...]
Gaat om de laatste 7 tekens die tegenwoordig hergebruikt worden ;)
Ah zo.
Dus das net zoiets als zeggen dat je iemand met jouw nummerbord hebt zien rijden omdat de laatste 2 cijfers hetzelfde waren :+

Kortom chassisnummers worden niet hergebruikt, maar een selecte greep uit de cijfers /letters aan de achterkant komt nu dubbel voor omdat ze teveel auto’s produceren.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2021 19:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
robhof schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:34:
[...]

Zeker niet mijn ervaring. Mijn 325i E90 met sportonderstel op runflats was echt flink hard. Op normale banden een stuk meer comfort, maar hij deint absoluut niet en het weggedrag blijft imho superstrak.
Ik ben ook aan het overwegen van mijn runflats af te stappen, op de engelse z4 forum wordt dat als tip #1 aangeraden voor een fijnere wegligging. Voorlopig zijn mijn banden nog veel te goed, maar ik hoop ze tzt voor michelin sport s's te vervangen.

Alleen; wat doe jij als je onverhoopt toch een lekke band krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Frost_Azimov schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:06:
1: je hebt een nood-reparatie setje in je auto liggen
2: anwb / of ander sort-a-like dienst
3: huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ja, ik kan me zelfs de laatste keer platte band had, mijn leven of zelfs mezelf is echt niet zo belangrijk dat dat niet even een paar uur op pauze gezet kan worden. Wil je toch die zekerheid, dan is daar wel een verzekering voor met vervangwagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Frost_Azimov schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Ik ben ook aan het overwegen van mijn runflats af te stappen, op de engelse z4 forum wordt dat als tip #1 aangeraden voor een fijnere wegligging. Voorlopig zijn mijn banden nog veel te goed, maar ik hoop ze tzt voor michelin sport s's te vervangen.

Met gewoon oppompen zonder de pur kom je bijna altijd wel zonder issues bij een garage om ze te laten plakken.

De keren dat ik lek reed zat er iets van metaal (schroef, bout etc) in.
Die blijven prima een tijdje nog op spanning na pompen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
YakuzA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Met gewoon oppompen zonder de pur kom je bijna altijd wel zonder issues bij een garage om ze te laten plakken.

De keren dat ik lek reed zat er iets van metaal (schroef, bout etc) in.
Die blijven prima een tijdje nog op spanning na pompen.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook maar heel weinig lekke banden in mijn leven heb meegemaakt... (3 in totaal, in 30 jaar autorijden) Zo'n setje waar @_Arthur het over had is misschien wel wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
_Arthur schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:08:
[...]

1: je hebt een nood-reparatie setje in je auto liggen
2: anwb / of ander sort-a-like dienst
3: huilen
4: je pleurt de full size spare er onder en rijdt de volgende 30/50/70k km tot die versleten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

AndRo555 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:02:
4: je pleurt de full size spare er onder en rijdt de volgende 30/50/70k km tot die versleten is.
Denk niet dat een Z4 een full size spare heeft. Volgens mij nog maar heel erg weinig auto's die in recente jaren zijn gebouwd. Mijn E46 was de laatste die echt een full-size reservewiel had. Zelfs mijn E87 uit 2006 had er al geen neer.

Mijn G21 in elk geval niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 06-02-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
_Arthur schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Denk niet dat een Z4 een full size spare heeft. Volgens mij nog maar heel erg weinig auto's die in recente jaren zijn gebouwd.

Mijn G21 in elk geval niet ;)
Is meestal wel als optie te verkrijgen. (waarschijnlijk met uitzondering van de specialere modellen zoals een Z4).

Ideaal, volledig lichtmetalen velg met band er onder en je kan gewoon van de andere kant van Europa zonder zorgen naar huis rijden. Geen plakspul, geen 80km/h "thuis"komertje,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik zal het je kunnen zeggen of er een reserveband in de Z4 past, met het dak toe eventueel nog wel, maar met het dak open betwijfel ik het. Zo’n klein 15” of 16” bandje, mag dat nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU_Ds7Z2EFJ8dFaeE0JjaoW6QIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVJldo2akTNu9OrHOLAutvED.jpg?f=fotoalbum_large
Bmw fan 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ik de enige die deze post niet snapt??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Zeg ik het zo goed (gaat over G20, M-sport onderstel, 19 inch velgen): een adaptief onderstel ten opzichte van een niet adaptief onderstel is (iets) comfortabeler in comfortmodus en (iets) straffer/stugger in sportmodus?
Ik heb veel gelezen op internet en de meeste meningen zijn dat het niet adaptieve onderstel te hard is als je de auto dagelijks gebruikt. Ik weet dat ik niets aan andermans voorkeur heb, maar ben toch benieuwd. Bij de proefrit vonden wij het niet adaptieve onderstel wel oké, maar je moet dan op zoveel dingen letten. We hebben wel veel goed asfalt in onze omgeving. Vrijdag ga ik mijn G20 ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

weg, offtopic
pietr schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:39:
Zeg ik het zo goed (gaat over G20, M-sport onderstel, 19 inch velgen): een adaptief onderstel ten opzichte van een niet adaptief onderstel is (iets) comfortabeler in comfortmodus en (iets) straffer/stugger in sportmodus?
Ik heb een G21 met adaptief-M-sportonderstel (en 19"es). Mijn mening is dat als je adaptief inschakelt, het zelf de hardheid afstemt op de rij omstandigheden en die hardheid zit op de schaal van comfort <-> sport.

Adaptief ervaar ik niet als zachter of harder dan comfort cq sport.

[ Voor 66% gewijzigd door deepbass909 op 07-02-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zo, en nu weer over BMW's praten 😬.

Omdat ik zo weinig rijd dit jaar heb ik besloten geen winterbanden te monteren. Dat maakt dat ik dit soort dagen uiteraard wel binnen blijf met de auto maar gelukkig is er een tweede auto in 't huishouden.

Wel vraag ik me af of dat er avonturiers zijn die er nu op uitgaan om op verlaten parkeerplaatsen eens te gaan driften. Een maatje van mij heeft ooit een velg krom geslagen maar een rwd op een bekend veldje nodigt er natuurlijk wel voor uit 😏.

https://vm.tiktok.com/ZMeeot7UF/

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 07-02-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
weg, onnodig offtopic

@Eagle Creek jaaaaaaaaaaaaaaa! BMW :+
Eagle Creek schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
Omdat ik zo weinig rijd dit jaar heb ik besloten geen winterbanden te monteren. Dat maakt dat ik dit soort dagen uiteraard wel binnen blijf met de auto maar gelukkig is er een tweede auto in 't huishouden.
Dit jaar voor het eerst weer eens winterbanden gemonteerd, alleen op de mijne (E90 325iA) en toevallig vrijdag. Ziet er niet uit, maar goed... doel heiligt de middelen. Daar waar ik normaal 19" 359M heb, heb ik nu 17" Style 290.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KT73hZ4.jpg
Wel vraag ik me af of dat er avonturiers zijn die er nu op uitgaan om op verlaten parkeerplaatsen eens te gaan driften. Een maatje van mij heeft ooit een vel krom geslagen maar een rwd op een bekend veldje nodigt er natuurlijk wel voor uit 😏.
Nee. Tenzij ik zeker weet dat de parkeerplaats vrij van obstakels is. Ik hou mijn draagarmen en velgen graag heel. Met regen sta je toch iets sneller stil na een lange drift. De FB-groepen zullen wel weer overspoeld worden met vragen naar onderdelen door de 'echte' drifters.

En ik maar denken dat die auto's zo lekker sneeuwvrij zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsTN2R3.jpg

En ja, bewust met neus de heg in... zijn de kinderen minder snel geneigd sneeuw van de motorkap te halen (mocht er wat liggen). Dat ze het doen vind ik niet erg (auto's zijn zandvrij), wel dat ze zo onvoorzichtig zijn.

[ Voor 132% gewijzigd door deepbass909 op 07-02-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Zo, en nu weer over BMW's praten 😬.

Wel vraag ik me af of dat er avonturiers zijn die er nu op uitgaan om op verlaten parkeerplaatsen eens te gaan driften. Een maatje van mij heeft ooit een vel krom geslagen maar een rwd op een bekend veldje nodigt er natuurlijk wel voor uit 😏.

https://vm.tiktok.com/ZMeeot7UF/
Hier ook dit jaar voor het eerst geen winterbanden, de 240 blijft dus staan, geloof niet dat de MPSS'en het geweldig doen in de sneeuw :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
pietr schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:39:
Ik heb veel gelezen op internet en de meeste meningen zijn dat het niet adaptieve onderstel te hard is als je de auto dagelijks gebruikt. Ik weet dat ik niets aan andermans voorkeur heb, maar ben toch benieuwd. Bij de proefrit vonden wij het niet adaptieve onderstel wel oké, maar je moet dan op zoveel dingen letten. We hebben wel veel goed asfalt in onze omgeving. Vrijdag ga ik mijn G20 ophalen.
Tja.. ik heb zo'n adaptief onderstel, en moet eerlijk zeggen dat ik de meerwaarde niet zo zie. Ik vermoed dat het erg aan je rijstijl ligt; ik rij over het algemeen rustig, met zo nu en dan wat snelheid, maar meer op rechte stukken. En dat ook nog eens vooral op Nederlands prima asfalt.

Ik kan me voorstellen dat iemand die echt kan genieten van het snellere bochtenwerk er meer aan heeft, of ergens waar de wegen wat minder zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Frost_Azimov schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:49:
Tja.. ik heb zo'n adaptief onderstel, en moet eerlijk zeggen dat ik de meerwaarde niet zo zie. Ik vermoed dat het erg aan je rijstijl ligt; ik rij over het algemeen rustig, met zo nu en dan wat snelheid, maar meer op rechte stukken. En dat ook nog eens vooral op Nederlands prima asfalt.

Ik kan me voorstellen dat iemand die echt kan genieten van het snellere bochtenwerk er meer aan heeft, of ergens waar de wegen wat minder zijn...
Ben het wel met je eens. Toen ik een G21 aan het zoeken was, moest ik perse dat Adaptief-onderstel hebben. En nu ik het heb, is het toch een beetje een midden-weg. Ik rij liever of in comfort of in sport. En niet een "iets" dat er steeds tussen in schommelt.

Zou ik het een volgende keer weer kiezen (op een G20/21)? Mwoah. Denk dat ik de auto er niet meer om zou laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

De laatste auto waar je nu mee de weg op moet gaan, is met een BMW (lees rwd) zonder winterbanden. Vooral BMW rijders zijn kwa aantal met dit soort weer dus de sjaak.
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/7tHbsiWyLTecFZsWrQw2QT7xLP0/diocontent/63700078/_crop/0/0/630/356/_fitwidth/630/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

YouTube: Bad idea... RWD BMW in Snow Storm without Winter Tires
https://twitter.com/sndrtj/status/1358396252715683848

Winterbanden maakt met dit weer het verschil tussen, voor lul staan of veilig de weg op kunnen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Cyb schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:50:
De laatste auto waar je nu mee de weg op moet gaan, is met een BMW (lees rwd) zonder winterbanden. Vooral BMW rijders zijn kwa aantal met dit soort weer dus de sjaak.
[Afbeelding]
Dit is op de weg terug van kantoor voor mij, en ondanks dat ik toen een Honda had die dag toch maar naar kantoor gaan lopen (en op de Mandela brug kon je toen warme chocolademelk kopen :*) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een shitload aan posts verwijderd. Hier melden dat een gebruiker irritant is, is niet nodig, en melden dat je een topic report hebt gemaakt ook niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 105 ... 356 Laatste