Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 377 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pepppie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Zie hier de prijslijst van 2019 van de X1. Op pagina 19 staat optie 563 lichtpakket uitgeschreven;

Verlichting in dashboardkastje, deurgrepen en LED verlichting in de kofferruimte. Ambianceverlichting (inclusief decoratieve lichtstrips in dashboard en duurpanelen), leeslampjes voor - en achterin en verlichte make up spiegels. Inclusief in-/uitstapverlichting in voetenruimte voor en achter.

Wellicht dat bij de X1 LCI dit niet wel gesplitst is en daar de verwarring is ontstaan?
Uit de configurator;
Lichtpakket

€ 427,13

Met diverse LED-lichtbronnen creëert het lichtpakket een hoogwaardige ambiance. De ambianceverlichting met keuze uit zes kleuren verlicht het interieur op aangename en sfeervolle wijze met een doordachte mix van directe en indirecte lichtbronnen en zorgt zo voor een weldadige sfeer. De lichtbronnen bevinden zich onder meer in de make-up-spiegels en de interieurlijsten. Leeslampjes voorin en achterin completeren de ambianceverlichting.
De bestuurder wordt bovendien begroet met een indrukwekkende verlichting met LEDs in de portiergrepen van de BMW, inclusief LED-projectie van het X1 logo vanuit de buitenspiegel aan bestuurderszijde. Verder vergemakkelijkt verlichting in de portiergrepen de toegang tot de auto. Dankzij bagageruimteverlichting in LED-techniek vindt u ook in het donker eenvoudig wat u zoekt.

Ik denk dat je geen lichtpakket hebt.. Check de optielijst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ZXRY schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:07:
Ik heb een vraagje, gisteren hebben wij onze X1 opgehaald. Er zit onder andere het lichtpakket op van 427 euro. Echter, zit in de portieren alleen aan de onderkant het lichtje. Ik was in de veronderstelling (was ook bij het showroommodel zo), dat er ook aan de bovenkant een streep met led zou zitten? Juist die bovenste strepen maken het van toegevoegde waarde imo. Aan alle portierzijden zit er fysiek geen led strip aan de bovenkant gemonteerd. Iemand die weet hoe dit kan?

[Afbeelding]

Bovenstaande foto is hoe het zou moeten. Er zit nu dus alleen de gedimde lichten van de onderkant op en de bovenste strepen ontbreken volledig.
Kan je de laatste 7 tekens van je chassisnummer delen? Dan kunnen we zien welke opties er in de fabriek op gezet zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-10 14:25
JanHenk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:12:

Mijn Pirelli Cinturato P7 zijn (godszijdank) aan vervanging toe. Wat een vreselijke band.

Ik rij nu op Michelin Alpin 6 en dat bevalt mij beter dan de Pirelli's. Ik ga dus voor de Michelin Primacy 4 als zomerband 'straks'. Geen RFT. (225/50 R17 op een F31)

Is geen goed advies in banden denk ik. Blijft persoonlijk, uitvinden wat je het liefst hebt. :)
Eens.
Ik heb de Pirelli sotozero gehad en de cinturato ik vond het ok banden. Ik heb nu de Michilin Alpine en Continental sportconti 5.
Deze Alpine zijn voor mij tot nu toe de winterbandjes met minste lawaai en prima grip. Op sneeuw.....geen idee sneeuwt hier nooit :/

Zomerbanden zijn op achter 3mm voor 3.5mm en dan gaan ze er hier vanaf.

ik ga ook voor Primacy 4 18/225/45 of de 3 RFT, want weet nog niet of ik voor non RFT wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 09:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

Overigens, ligt het aan mij, of hebben de ramen het bijzonder moeilijk als het vriest? Ik heb een 1 serie waarbij als de deur open moet de ramen eerst een heel klein beetje naar beneden moeten. Maar dat mechanisme lijkt het wel wat moeilijk te hebben in de winter.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Denko schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:42:
Overigens, ligt het aan mij, of hebben de ramen het bijzonder moeilijk als het vriest? Ik heb een 1 serie waarbij als de deur open moet de ramen eerst een heel klein beetje naar beneden moeten. Maar dat mechanisme lijkt het wel wat moeilijk te hebben in de winter.
Ik heb diverse BMWs gehad met datzelfde mechanisme en dat is elke keer eng als het gevroren heeft.. Beste is om een fles ontdooispray buiten de auto te houden en het raam te ontdooien voordat je de deur open doet, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
royhoi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:31:
[...]

Is op het circuit erg prettig, dichter op het stuur.
Je zou denken dat een short-shifter beter is voor op het circuit, met een lange pook maak je de slagen alleen maar langer en on-preciezer:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:47
Pepppie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Je hebt compleet andere deurpanelen nodig. In de X1 zitten de lijsten gelijmd ipv geklikt. De LED-strips etc zit in een uitsparing die er niet inzit.
Komt hierdoor inderdaad, zitten nu de standaard interieurlijsten in en je hebt daar een duurdere voor nodig om die extra lijnen te krijgen. Erg jammer, ben niet geïnformeerd en op de website/in de brochure stond het zover ik weet ook niet (duidelijk) aangegeven. Een simpele disclaimer die dit zou aangeven was duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Komt hierdoor inderdaad, zitten de standaard lijsten op en je hebt daar een duurdere voor nodig om die extra lijnen te krijgen. Erg jammer, ben niet geïnformeerd en op de website/in de brochure stond het zover ik weet ook niet (duidelijk) aangegeven. Een simpele disclaimer die dit zou aangeven was duidelijker geweest.
Zie de post van @fsfikke; wat zijn de laatste 7 cijfers van je VIN? Je zegt het lichtpakket te hebben, daar zou de sfeerverlichting in moeten zitten, dus wellicht heb je heel het lichtpakket er niet opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Pepppie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Zie hier de prijslijst van 2019 van de X1. Op pagina 19 staat optie 563 lichtpakket uitgeschreven;

Verlichting in dashboardkastje, deurgrepen en LED verlichting in de kofferruimte. Ambianceverlichting (inclusief decoratieve lichtstrips in dashboard en duurpanelen), leeslampjes voor - en achterin en verlichte make up spiegels. Inclusief in-/uitstapverlichting in voetenruimte voor en achter.

Wellicht dat bij de X1 LCI dit niet wel gesplitst is en daar de verwarring is ontstaan?
Hoe de medewerker bij de dealer het uitlegde is dat er maar 1 optie is maar dat het afhankelijk is van je interieurlijsten. Als je de standaard interieurlijsten hebt, krijg je niet die extra strepen. Er zit als het goed is ook geen prijsverschil o.i.d. in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Pepppie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Zie de post van @fsfikke; wat zijn de laatste 7 cijfers van je VIN? Je zegt het lichtpakket te hebben, daar zou de sfeerverlichting in moeten zitten, dus wellicht heb je heel het lichtpakket er niet opzitten.
Ik zal morgen kijken en hier terugkoppelen (moet ik het wel onthouden :D )
Dealer bevestigde ook dat het lichtpakker er 'gewoon' op zit, de lichtjes in de deurhendels zitten er bijvoorbeeld ook gewoon op. Net als de uitstapverlichting en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Stancke schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Heb je optie 4UR staan op de bestelbon?

Bij "Lichtpakket" heb je enkel de kleine lampjes in de deurklinken en de standaard LED verlichting maar enkel onderaan de deur. Kleur kan enkel oranje/wit weergeven worden.

Bij optie 4UR "sfeerverlichting" heb je de LED strip ook werkend aan de bovenkant van de deur en kan je alle kleuren van de regenboog kiezen.

Ofwel fout bij bestelling door verkoper ofwel niet goed geïnformeerd geworden...
Ik kan trouwens elke kleur van de regenboog kiezen, maar dus geen strip aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SniperGuy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:51:
[...]
Je zou denken dat een short-shifter beter is voor op het circuit, met een lange pook maak je de slagen alleen maar langer en on-preciezer:)
Lange stick is dan ook origineel bedoeld om alleen +1 of -1 te schakelen.
Niet om op de standaard manier versnellingen te kiezen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:58
Kan iemand mij helpen in de wondere wereld van BMW onderdeel nummers? Na ongeveer een jaar zoeken heb ik een bijna complete set interieurlijsten in de kleur "GRAPHIT MATT". Deze heb ik:
51458196101
51458196103
51458196102
51168214764
51418244537
51418244538
51438257943
51438257944
Ik miste alleen het stuur nog, dus die heb ik opgezocht: klik.
Zaterdag binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiuF7-7ITl6rdnEWOo38npzhrGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/or8nv67jkx0DRQ3guqbcHlq9.jpg?f=fotoalbum_large
Huh? Iemand een idee?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-10 13:15
GR versus SW.
Bij het stuur komt de aanduiding GR of SW niet terug. Er is wel een zilveren variant maar die is waarschijnlijk niet mat.

Voor deze kap van het stuur is het afhankelijk van welke variant cover je al hebt of het meteen past of dat je moet tweaken. Zie: https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=39765

[ Voor 36% gewijzigd door Eric Z op 25-01-2021 23:46 . Reden: Info pasvorm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

SniperGuy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Het is ook een shorts shifter. Maakt net zulke kortte en precies slagen als een short shifter

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 23:40
YakuzA schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Lange stick is dan ook origineel bedoeld om alleen +1 of -1 te schakelen.
Niet om op de standaard manier versnellingen te kiezen.
Sequentieel ipv H-patroon :Y
royhoi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:17:
[...]

Het is ook een shorts shifter. Maakt net zulke kortte en precies slagen als een short shifter
Does not compute :X

Afbeeldingslocatie: https://www.cravenspeed.com/product_images/uploaded_images/throw-diagram-sm.png

[ Voor 38% gewijzigd door SniperGuy op 26-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 15:55

GforceNL

Out of memory....

@SniperGuy ik denk dat je niet moet focussen op de slagbeweging, maar het feit dat je niet helemaal met je hand richting midden console hoeft om te schakelen. Handige oplossing als je geen flippers op het stuur hebt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Eric Z schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:38:
GR versus SW.
Bij het stuur komt de aanduiding GR of SW niet terug. Er is wel een zilveren variant maar die is waarschijnlijk niet mat.

Voor deze kap van het stuur is het afhankelijk van welke variant cover je al hebt of het meteen past of dat je moet tweaken. Zie: https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=39765
Bedankt voor de info, waar zou ikGR of SW moeten zien? (Ik zie het niet). Maar fuck, deze set is dan dus niet compleet te krijgen dus?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sig69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor de info, waar zou ikGR of SW moeten zien? (Ik zie het niet). Maar fuck, deze set is dan dus niet compleet te krijgen dus?
De stuurtrim staat los van de rest van de trim. Er is dus geen 'set' compleet te krijgen.

Volgens mij had je zwart en grijs, ik zou zwart nemen:
https://www.google.com/search?q=bmw+e46+steering+wheel&

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 26-01-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ja maar ik bedoel, er is dus geen stuurtrim in de kleur GRAPHIT MATT die ook daadwerkelijk dezelfde kleur is?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sig69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:38:
Ja maar ik bedoel, er is dus geen stuurtrim in de kleur GRAPHIT MATT die ook daadwerkelijk dezelfde kleur is?
Nee, want dat is een kleur van de interieurlijsten, en daar is je stuur geen onderdeel van. Net zoals je geen stoel in de kleur tanzanite blue kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ok. Even kijken wat ik hier mee ga doen dan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

[...]

Does not compute :X

[Afbeelding]
Hoezo niet?

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Ik zal morgen kijken en hier terugkoppelen (moet ik het wel onthouden :D )
Dealer bevestigde ook dat het lichtpakker er 'gewoon' op zit, de lichtjes in de deurhendels zitten er bijvoorbeeld ook gewoon op. Net als de uitstapverlichting en dergelijke.
En? De laatste 7 cijfers/letters gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pepppie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:18:
En? De laatste 7 cijfers/letters gevonden?
Je zou zeggen: "Die weet je toch uit je hoofd?" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41
Tegenwoordig heb je het volledige VIN nodig, BMW is namelijk nummers gaan hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Hoe kaal is eigenlijk een basis 320E ?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:59

_Arthur

blub

D_Jeff schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:41:
Ik gok net zo kaal als een 320i, behalve dan dat je bij de E de oplaadkabel er bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 21:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Volgens mijn zit er bij de meeste modellen geen significant verschil in het uitrustingsniveau. Alleen de M modellen hebben natuurlijk een M pakket ;). Maar een 330i is niet beter uitgerust dan een 318i, alleen de velgen zijn wat groter soms omdat kleinere ivm remmen niet passen.

Hoe verhoud de prijs zich tov een 320i eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Iets beter dan een 318i, maar er ontbreekt nog heel veel.

Maar vanwaar de vraag? Hij staat toch gewoon op de site?
https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/a0m4l5q7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:15:
Volgens mijn zit er bij de meeste modellen geen significant verschil in het uitrustingsniveau. Alleen de M modellen hebben natuurlijk een M pakket ;). Maar een 330i is niet beter uitgerust dan een 318i, alleen de velgen zijn wat groter soms omdat kleinere ivm remmen niet passen.

Hoe verhoud de prijs zich tov een 320i eigenlijk?
€3500 duurder, maar uiteindelijk €1000 goedkoper :p

€38k netto / €48.1k bruto voor de 320e

vs.

€34.5 netto / €49k bruto voor de 320i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:28:
Tegenwoordig heb je het volledige VIN nodig, BMW is namelijk nummers gaan hergebruiken.
17 tekens... einfach. Heb je geen sticker of kentekencard voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-10 13:15
sig69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Volgens mij zijn je vragen al redelijk beantwoord inmiddels.
GR en SW zie je terug bij de genoemde onderdeelnummers als je deze opzoekt op realoem. Die GR of SW aanduiding mist dus bij het stuur waar je zelf al naar linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:57
sig69 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:42:
Ok. Even kijken wat ik hier mee ga doen dan.
Eventueel laten spuiten bij een spuiter. Die kan dit zo gelijk krijgen voor je (mits je een goeie spuiter hebt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik wil mijn vloermatten vervangen en zie dat mijn huidige met klittenband vastzitten. Ik had bij winparts namelijk nieuwe besteld maar die hebben een ander bevestiging systeem. Op de foto zie je dat ik alleen maar kleine gaatjes in de vloer heb zitten. Hier gaan haakjes in die aan de klittenband zitten. Is dit origineel? Leek me niet namelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90wfanG8mMpk6og5mETo3Nl_6n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnzpIhblrunkEMNlv3wxMrL9.jpg?f=fotoalbum_large

mmm ik zie nu op ekris.nl dat die ook een dergelijke set met klittenband leveren...

https://bmwshop.ekris.nl/...delig-3-serie-f30-f31-f80

[ Voor 47% gewijzigd door thejoker80 op 28-01-2021 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:17

Mrlten

Premium Deluxe Plus

thejoker80 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:09:
Ik wil mijn vloermatten vervangen en zie dat mijn huidige met klittenband vastzitten. Ik had bij winparts namelijk nieuwe besteld maar die hebben een ander bevestiging systeem. Op de foto zie je dat ik alleen maar kleine gaatjes in de vloer heb zitten. Hier gaan haakjes in die aan de klittenband zitten. Is dit origineel? Leek me niet namelijk.[Afbeelding]

mmm ik zie nu op ekris.nl dat die ook een dergelijke set met klittenband leveren...

https://bmwshop.ekris.nl/...delig-3-serie-f30-f31-f80
Die klitteband dingetjes die je in het tapijt schoeft is origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mrlten schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Die klitteband dingetjes die je in het tapijt schoeft is origineel.
aha, dank! ga ik daarnaar op zoek! iemand een tip? Die van ekris zijn wat duur voor de vieze laarzen van mijn kids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Laatst online: 21:17

Mrlten

Premium Deluxe Plus

thejoker80 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:44:
[...]

aha, dank! ga ik daarnaar op zoek! iemand een tip? Die van ekris zijn wat duur voor de vieze laarzen van mijn kids...
De vloermatten zijn ook los te koop maar prijs-technisch kan je zo te zien beter de hele set kopen.

Je zou ook alleen de achterste matten kunnen vervangen door rubberen, zoiets als dit: https://bmwshop.ekris.nl/...terzijde-basic-line-zwart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joshje
Ik heb ooit hier matten (2x 1x peugeut en 1x huidige BMW) besteld: https://www.automatten.nl/index.php
Toen de premium velours (3 jaar geleden) en die zijn nu nog steeds erg netjes. Pasvorm was top en kwaliteit ook.

[ Voor 8% gewijzigd door joshje op 28-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

joshje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:11:
Ik heb ooit hier matten besteld: https://www.automatten.nl/index.php
Toen de premium velours (3 jaar geleden) en die zijn nu nog steeds erg netjes. Pasvorm was top en kwaliteit ook.
Ziet er netjes uit, veel keuze.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:47
Goede ervaring met https://matten-online.nl
Die (zwart velours) liggen er inmiddels bijna 100k km in en zijn nog prima.

Edit: en met prima bedoel ik dat er geen hielafdruk/slijtage bij het gaspendaal zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Raymond P op 28-01-2021 13:31 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 15:56
Mijn enige ervaring met die club is dat ze mij spontaan de nieuwsbrief stuurden zonder dat ik klant bij ze was. Dan staan ze gelijk op de zwarte lijst bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

joshje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:11:
Ik heb ooit hier matten (2x 1x peugeut en 1x huidige BMW) besteld: https://www.automatten.nl/index.php
dank! hier kan ik idd kiezen voor het klittenband. De anderen gaan retour, ik bestel hier wel een nieuw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:46
thejoker80 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:44:
[...]

dank! hier kan ik idd kiezen voor het klittenband. De anderen gaan retour, ik bestel hier wel een nieuw setje.
Waarom niet gewoon originele bestellen?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Morpheusk schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Waarom niet gewoon originele bestellen?
die kosten 100+, deze 40,- Ik zie het verschil denk ik niet en ze worden nogal snel vies.... rubber vind ik niet zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
de vraag is wat is kaal / wat heb je nodig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
thejoker80 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:00:
[...]

die kosten 100+, deze 40,- Ik zie het verschil denk ik niet en ze worden nogal snel vies.... rubber vind ik niet zo mooi
Ik heb ze naast mijn oude originele gehouden en deze zien er beter uit vind ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-10 16:50
Blijf het jammer vinden dat je bij de 3- en 5-serie zoveel kofferbakruimte kwijt bent aan de accu's. Hebben ze bij de X5 toch beter gedaan, hoewel daar ook een bak meer ruimte beschikbaar is.

Zou persoonlijk altijd voor de 320e gaan ipv de 330e, snel zat en sportief rijden zit er toch niet in met al dat gewicht achter de achteras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mrlten schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:03:
[...]

De vloermatten zijn ook los te koop maar prijs-technisch kan je zo te zien beter de hele set kopen.

Je zou ook alleen de achterste matten kunnen vervangen door rubberen, zoiets als dit: https://bmwshop.ekris.nl/...terzijde-basic-line-zwart
Ik heb originele rubberen matten overal liggen. Je voelt het niet, je ziet het niet, en het is zoveel gemakkelijker schoon te maken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Noshi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:32:
Mijn enige ervaring met die club is dat ze mij spontaan de nieuwsbrief stuurden zonder dat ik klant bij ze was. Dan staan ze gelijk op de zwarte lijst bij mij.
Had je geen account of had je nooit wat gekocht?
Nieuwsbrieven verzenden zonder uitdrukkelijke toestemming

In enkele gevallen is het mogelijk om digitale nieuwsbrieven te verzenden zonder uitdrukkelijke toestemming. Dit is het geval als:

de betrokkene iets heeft gekocht (dus voor iets heeft betaald); en
de digitale nieuwsbrief alleen producten en/of diensten bevat die soortgelijk zijn aan wat de betrokkene heeft gekocht; en
de betrokkene duidelijk op de hoogte is gebracht dat hij na aankoop een nieuwsbrief gaat ontvangen; en
de betrokkene nog vóór het moment van aankoop de mogelijkheid heeft gehad om zich te verzetten tegen het ontvangen van die nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Knul schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:12:
Blijf het jammer vinden dat je bij de 3- en 5-serie zoveel kofferbakruimte kwijt bent aan de accu's. Hebben ze bij de X5 toch beter gedaan, hoewel daar ook een bak meer ruimte beschikbaar is.

Zou persoonlijk altijd voor de 320e gaan ipv de 330e, snel zat en sportief rijden zit er toch niet in met al dat gewicht achter de achteras.
Mee eens qua ruimte. Staat tegenover dat als je een 2e ruimere auto hebt in de familie, je het wellicht weer niet zo vaak nodig hebt.

Qua gewicht maakt het niet gek veel uit, daar hebben ze wel over nagedacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 28-01-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 15:56
Eagle Creek schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Had je geen account of had je nooit wat gekocht?

[...]
Beiden. Die hebben ergens een lijst met mailadressen op de kop getikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hmmm eergisteren met wegrijden ineens onderstaande melding in beeld. Was niet weg te krijgen. Echter na een stop van een uurtje niet meer terug gekomen. Gisteravond geen meldingen, maar ook geen online diensten meer in de auto.

Met bimmerlink uitgelezen en bij "telematic communication box" stond dat de backup battery defect was en dat "replacement interval" aangebroken was. Uuuh welke battery en welke interval 8)7

Met bimmerlink alle errors maar gewist en een nachtje laten staan. Vandaag deed alles het weer als vanouds. Heb alleen nog geen tijd gehad om nogmaals uit te lezen.

Heb het idee dat dit een duur grapje wordt. Wel toevallig net een maandje of 2 uit de garantie :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTdcmPuvp_1bdfdGyyKFVM7b_wA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhczHU6scxga0nPLvMzlUEWE.jpg?f=fotoalbum_large

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

BMW_M3 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:55:
Hmmm eergisteren met wegrijden ineens onderstaande melding in beeld. Was niet weg te krijgen. Echter na een stop van een uurtje niet meer terug gekomen. Gisteravond geen meldingen, maar ook geen online diensten meer in de auto.

Met bimmerlink uitgelezen en bij "telematic communication box" stond dat de backup battery defect was en dat "replacement interval" aangebroken was. Uuuh welke battery en welke interval 8)7

Met bimmerlink alle errors maar gewist en een nachtje laten staan. Vandaag deed alles het weer als vanouds. Heb alleen nog geen tijd gehad om nogmaals uit te lezen.

Heb het idee dat dit een duur grapje wordt. Wel toevallig net een maandje of 2 uit de garantie :')

[Afbeelding]
Zou ‘m ff met ista uitlezen dan, dan weet je meer

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]
offtopic:
250km met een volle tank?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Domih schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Zou ‘m ff met ista uitlezen dan, dan weet je meer
Heb ik helaas niet. Moet ik me in gaan verdiepen, zo vaak gebruik ik het niet echt.
Snake schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:02:
[...]
offtopic:
250km met een volle tank?
offtopic:
hehe scherp! Nee recent met een halve al gereset

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Woon je in (de buurt van) Veldhoven? Kan hem zaterdag wel ff voor je uitlezen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

@Domih heel vriendelijk aanbod _/-\o_ dank! Alleen vanuit Rotterdam toch wat te ver.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-10 16:31

[Afbeelding]
Kunt op zijn minst even naar de garage bellen waar je hem gekocht hebt. Wellicht zijn ze coulant en willen ze wel even kijken wat er scheelt en mogelijk dat ze daarna ook niet te moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Eagle Creek schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Mee eens qua ruimte. Staat tegenover dat als je een 2e ruimere auto hebt in de familie, je het wellicht weer niet zo vaak nodig hebt.

Qua gewicht maakt het niet gek veel uit, daar hebben ze wel over nagedacht.
Mwah, een 3-serie is doorgaans toch de praktische auto in het gezin lijkt. Denk niet dat veel mensen er nog een 5-serie ernaast hebben.

Je leest in reviews van de 330e dat het gewicht niet hinderlijk is, maar dat je het wel merkt.
Maar goed, dat soort auto’s zijn nieuw voorlopig nog even buiten m’n budget, dus ik tuf vrolijk verder in m’n E36’je :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1703086
If you have an "SOS Emergency phone not working" message and a little yellow triangle on cluster that's annoyed you and you'd rather not pay whatever the dealer wants...probably at least an hour...which probably means two...you can do it for $60. (If you have the ability to clear the code--I used Foxwell NT530) If not, you can get one, use whatever software you use, or get a shop to clear the code(s) you'll have.
$60 is wat die batterij kost.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 22:26
Mijn F20 116d EDE uit 2014 gaf vorige week tijdens het rijden een foutmelding met betrekking tot de aandrijving. Direct viel ook de cruise control uit dus ik vermoed noodloop. Daarna rustig naar huis gereden een ENET kabel besteld en met ISTA uitgelezen.

In eerste instantie kreeg ik deze foutcode:
249400: DDE, supply to sensor system/actuator system 5 V (1): Short circuit to B+ or ground

In combinatie met een foutcode die wees naar de MAP sensor. De functionele test van de MAP sensor gaf in ISTA ook een foutmelding op het verschil tussen de MAP sensor en de luchtdruksensor (threshold 60mbar, waarde 82mbar), maar de andere waarden waren wel goed.

Ik heb de MAP sensor losgehaald zoals in ISTA aangeraden om de kortsluiting te diagnosticeren. Toen ging inderdaad de foutcode van de kortsluiting weg. Ik had 3 maanden geleden mijn MAP sensor vervangen, gekeken wat de oude MAP sensor deed, die gaf in eerste instantie wel de correcte waarden, maar die hield er na een stukje rijden weer mee op.

Inmiddels zit ik met de foutcodes:
2AB500 Charging pressure sensor, plausibility: Value implausible for pressure upstream of turbine and ambient pressure
S0398 Power management, battery condition. Battery faulty or worn out

Ik kan me haast niet voorstellen dat die twee met elkaar te maken hebben, maar mocht iemand anders hier anders over denken hoor ik het graag. Daarnaast enig idee wat nog meer de oorzaak kan zijn, naast een kapotte MAP sensor? Ik kan me haast niet voorstellen dat deze na 3 maanden al stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Bedankt voor deze info!! Er vallen wat puzzelstukjes op hun plek nu. Waarschijnlijk was mijn incident een combinatie van koud weer en deze zwakke batterij.

Heb wel net in de kofferbak gekeken en daar zit hij niet in. Dus ik moet in de hemelbekleding zijn om erbij te kunnen. Volgens een filmpje op youtube is het met wat prielwerk te doen, door alleen het stuk bij het derde remlicht los te maken.

Ik laat het denk ik voorlopig zoals het is, zolang het allemaal weer/nog werkt. Hopelijk blijft het een eenmalig iets door kou. En anders is het voor een paar tientjes nog goed zelf te doen als het nodig is. Alleen niet echt een handige plek om een batterij te plaatsen die vervangen moet worden.

Accumulator 84102447710 €59,45

Edit: Lees online dat dealers er rond de €900,- voor vragen her en der. Zullen wel alles demonteren om erbij te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door BMW_M3 op 28-01-2021 21:53 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_M3 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Edit: Lees online dat dealers er rond de €900,- voor vragen her en der. Zullen wel alles demonteren om erbij te komen.
Bijzonder belachelijk bedrag. Het is een "verplichte" en veiligheidsfunctie en dat zou alleen al uit serviceoverweging voor een laag bedrag aangeboden moeten worden m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eagle Creek schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Bijzonder belachelijk bedrag. Het is een "verplichte" en veiligheidsfunctie en dat zou alleen al uit serviceoverweging voor een laag bedrag moeten aanbieden.
Het zou om te beginnen beter ontworpen moeten worden. Met een Li-Ion accu die door de 12V wordt opgeladen of zo.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 22:22
Nou, de zoektocht is ten einde. Ik rijd nu een 320i Touring F31 en die bevalt prima. De volgende zou dus weer een BMW mogen worden. Bij de keuze van een nieuwe auto sprongen we echter van de hak op de tak. We hebben zelfs gekeken naar een Volvo V60 en we zouden volgende week met de nieuwe Hyundai Tucson gaan proefrijden. Mijn vrouw wilde een ‘hoge’ auto, dus mijn wens om een 330i te rijden ging niet door. We hebben proefritten gemaakt met een X2, een X1 en een Countryman. De verkoper vertelde dat hij ook een mooie, jonge 330i (G20) had staan. Toch maar even mee gereden en na de rit hebben we hem gekocht, met goedkeuring van mijn vrouw. Ze vond hem prima rijden. Tip: neem je partner dus mee voor een proefrit in de auto van jouw keuze. 😁

Edit: typo

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eerder al gepost - maar nu ook echt opgehaald en eerste rit gemaakt. Ondanks de "break in period" met beperkt vermogen is het nu al een genot om in te rijden. Ook heel erg comfortabel als het gaat om de vering/ophanging. LCI is daarin echt een level up t.o.v. de pre LCI.

Moet alles nog instellen (M mode, B&W audio, massagestoelen etc) maar dit gaat echt een auto worden waar ik wat langer mee hoop te gaan doen voor de verandering.. en hij is ook family proof voor de kids. Vermogen kan ik nog niet echt goed testen, maar het geluid van de V8 en het koppel..wow!

Genoeg geklets.. hierbij wat foto's zonder filter, slecht licht en met de iphone. Een wat meer opvallende kleur was misschien leuker geweest, maar ik moet er ook zakelijk mee rijden en dit is voor mij de ultieme (undercover)familie/werk saloon :9

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z5vGCgX/20210130-122430504-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/W28FxRQ/20210130-122432839-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X7FFwXX/20210130-122526790-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Mh431Y/20210130-122550656-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ng4MVFW/20210130-122623852-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VYDwPdc/20210130-122822876-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P67vV6D/20210130-122827713-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/v33skCw/20210130-122903452-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tqVqXqH/20210130-122928941-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DQFjpX2/20210130-123000976-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/94ZVpjZ/20210130-123015155-i-OS.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R61nkvR/20210130-123021426-i-OS.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 30-01-2021 21:23 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvL3grrIWeZNNsQFGqbJ93jkA64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gi38wFmTvNjthu2eMR2J2rw3.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben weer iets vets gedaan! Een Kombi van een mini F56 (pre lci) geüpgraded naar 6WB. Was wel veel uitzoekwerk met coderen en klant zijn HeadUnit moest vervangen worden voor een met Most, maar het is gelukt! :D
Het mooie is dat die teller maar €550,- kost bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Domih schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:06:
[Afbeelding]

We hebben weer iets vets gedaan! Een Kombi van een mini F56 (pre lci) geüpgraded naar 6WB. Was wel veel uitzoekwerk met coderen en klant zijn HeadUnit moest vervangen worden voor een met Most, maar het is gelukt! :D
Het mooie is dat die teller maar €550,- kost bij de dealer
Nice.

Ben zelf ook aan het overwegen om de tellerunit in me f10 te upgraden naar 6WB als dit ergens kan voor een mooie prijs. Er zit nu nog de voorloper van de 6WA in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0uPzuUThlgChKFoFsQvhKyWw-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRhdyvvxP5gAk4rvIPviVtkX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Fonta schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Nice.

Ben zelf ook aan het overwegen om de tellerunit in me f10 te upgraden naar 6WB als dit ergens kan voor een mooie prijs. Er zit nu nog de voorloper van de 6WA in.

[Afbeelding]
Dat is 6WA. De ‘voorloper’ is Kombi Basic. Voor de F10 is het best duur, dan moet je echt rond de 1k denken :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-10 09:10
Workaholic schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:17:

Genoeg geklets.. hierbij wat foto's zonder filter
P-o-r-n-o. Perfecte spec!

[ Voor 4% gewijzigd door Mnup_1 op 31-01-2021 02:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:56

tomtom901

Moderator General Chat
Wat een prachtige auto, veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 18:30
Genoeg geklets.. hierbij wat foto's zonder filter
Zeer mooie auto. Top! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Stark op 31-01-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Eerder al gepost - maar nu ook echt opgehaald en eerste rit gemaakt. Ondanks de "break in period" met beperkt vermogen is het nu al een genot om in te rijden. Ook heel erg comfortabel als het gaat om de vering/ophanging. LCI is daarin echt een level up t.o.v. de pre LCI.

Moet alles nog instellen (M mode, B&W audio, massagestoelen etc) maar dit gaat echt een auto worden waar ik wat langer mee hoop te gaan doen voor de verandering.. en hij is ook family proof voor de kids. Vermogen kan ik nog niet echt goed testen, maar het geluid van de V8 en het koppel..wow!

Genoeg geklets.. hierbij wat foto's zonder filter, slecht licht en met de iphone. Een wat meer opvallende kleur was misschien leuker geweest, maar ik moet er ook zakelijk mee rijden en dit is voor mij de ultieme (undercover)familie/werk saloon :9

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Relatief onopvallend ook in deze kleur. Weet niet exact wat je hiervoor reed (G21 330i toch?) en zakelijk doet maar twijfel of ik met zoiets bij Nederlandse klanten kan voorrijden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Domih schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Dat is 6WA. De ‘voorloper’ is Kombi Basic. Voor de F10 is het best duur, dan moet je echt rond de 1k denken :(
Op Ebay inderdaad te vinden van 800 -> 1000. Maar dan zal er nog wel wat gecodeerd moeten worden.
En zorgen dat de tellerunit leeg is, want als hij uit een auto komt met een hogere km-stand ben je de sjaak.

Van de 6WA heb je dan 2 versies? Je hebt ook de versie waarbij het onderste stuk volledig over de breedte gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Fonta op 31-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:22:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Relatief onopvallend ook in deze kleur. Weet niet exact wat je hiervoor reed (G21 330i toch?) en zakelijk doet maar twijfel of ik met zoiets bij Nederlandse klanten kan voorrijden :D.
Toen ik een 540d (G10) met M-pakket reed kreeg ik regelmatig opmerkingen van collega’s over mijn 4 liter M5 :F Dan kan je net zo goed een echte M5 rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

pietr schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:23:
Ik wil mijn F31 inruilen en ben op zoek naar een G20 of G21 (of evt. een 5-serie) met een trekhaak. Als ik er een koop zonder trekhaak, heb ik veel meer keuze, dus dat is een interessante optie voor mij.
Achteraf een trekhaak laten monteren bij BMW kost richting € 2.500,-. Alleen elektrisch is leverbaar en ik heb genoeg aan een afneembare, maar die levert BMW niet voor deze modellen.
Bij elke trekhaakverkoper is het wel mogelijk om een afneembare te laten monteren. Bij BMW zeggen ze dan weer dat de garantie niet geldt als je problemen krijgt. Ergens snap ik dat wel, maar hoe groot is de kans? Wellicht moet er nog een zwaardere fan gemonteerd worden.
Heeft iemand hier ervaring met een achteraf gemonteerde trekhaak die niet ‘origineel’ BMW is?
Ik wil er mijn caravan mee trekken: 1300 kg. max.
Heb je dit uiteindelijk nog opgelost? Ben wel even benieuwd :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:13
thejoker80 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Ik heb tijdje terug deze besteld:
https://www.amazon.de/-/n...f31&qid=1612254264&sr=8-1

Ik had nog de orignele beige matten en dat werd toch wel erg snel vies :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

laurens0619 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Dat snap ik ook nooit zo goed. Beige matten is toch voor mensen die rijden met pantoffeltjes aan. Anders kun je blijven schoonmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

laurens0619 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:26:
[...]

die zien er erg mooi uit! Zijn deze ook met de originele klittenband bevestiging?

[ Voor 6% gewijzigd door thejoker80 op 02-02-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
thejoker80 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:33:
[...]

die zien er erg mooi uit! Zijn deze ook met de originele klittenband bevestiging?
Jup, precies hetzelfde als de originele matten

in de kofferbak had ik uiteraard ook het beige probleem dus daar heb ik deze in gelegd. ook blij mee :)

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 17:06
Eagle Creek schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Dat snap ik ook nooit zo goed. Beige matten is toch voor mensen die rijden met pantoffeltjes aan. Anders kun je blijven schoonmaken..
Precies. Ik heb bij de dealer bij de F30 om zwarte erbij gevraagd (en gekregen). Beige liggen nog ergens in de verpakking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Corona crisis slaat hier nu ook toe. Kreeg zowaar een waarschuwing van de BMW dat de accu spanning erg laag was, en dat ik even een stuk moest rijden. In de afgelopen 3 weken alleen een paar keer naar de supermarkt (4km) geweest. En hem een paar keer verzet omdat ze met de voortuin bezig waren.
Dat is niet genoeg blijkbaar... Normaal 500km per week.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 02-02-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

--MP-- schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:31:
Corona crisis slaat hier nu ook toe. Kreeg zowaar een waarschuwing van de BMW dat de accu spanning erg laag was, en dat ik even een stuk moest rijden. In de afgelopen 3 weken alleen een paar keer naar de supermarkt (4km) geweest. En hem een paar keer verzet omdat ze met de voortuin bezig waren.
Dat is niet genoeg blijkbaar... Normaal 500km per week.
Herkenbaar. Ik heb hem nu permanent aan de lader hangen, van voorheen 120KM per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik heb al maanden dat mijn start/stop standaard uit staat (niet er zelf uit geprogrammeerd). Vermoedelijk ook hier door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41
Volgende week krijg ik voor het eerst een auto met comfort access (F30 340i). Hoe doen jullie dat qua beveiliging van de autosleutels? Ik lees her en der dat mensen Faraday doosjes of iets dergelijks gebruiken, werken die dingen een beetje OK?

Edit: zoiets dus bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/aut...ROWSE&pf_rd_i=16496754031

[ Voor 42% gewijzigd door Spollie op 02-02-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
@Spollie je kan hem ook in een metalen koektrommel leggen, zelfde principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Spollie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:57:
Volgende week krijg ik voor het eerst een auto met comfort access (F30 340i).
Ik zou het er direct uit laten programmeren.

Maar dat ben ik 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
Volgende week krijg ik voor het eerst een auto met comfort access (F30 340i). Hoe doen jullie dat qua beveiliging van de autosleutels? Ik lees her en der dat mensen Faraday doosjes of iets dergelijks gebruiken, werken die dingen een beetje OK?

Edit: zoiets dus bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/aut...ROWSE&pf_rd_i=16496754031
Dit doosje heb ik hier staan.
https://www.amazon.nl/Aov...okkeerhoes/dp/B07YDSVPC4/

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Zoals sommige weten importeer ik zo nu en dan een auto als hobby. Ik heb weer wat binnen, dus wat foto's voor de liefhebbers vanuit de haven. Dit keer een BMW Activehybrid 3, een 335i met extra elektropower dus. Ongeveer 340pk, 2014 model met slechts 17.000km op de teller. 8)7 Je ziet ze niet veel op de Nederlandse wegen (alleen 330e's). Dit keer een iets ingetogener model dan de 650i AC Schnitzer. :+

Mochten jullie het niet op prijs stellen dat ik zo af en toe een fotootje post van m'n laatste aankoop dan hoor ik het ook graag, ik probeer ook bewust geen reclame te maken. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrYxv2LGITETRlaWUfHwiZ7FyKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0i47vz7cmmFMo29lz9gFlV9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YoFLITJNHhQeQCeRL8LFjb2bAs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfMAm2MyesVsHVLGgjLQPUHP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWSnzMa7MR26SlLSxYX9XHYb6X8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4UoVFO6JAV9taNKRm5ptW6o.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
@FiXeR.nl ik vind het leuk om te lezen ;) Deze komt ook uit Japan? Maakt het qua verbruik veel verschil t.o.v. een normale 335i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja, ook uit Japan. Verbruik weet ik zo niet 1, 2, 3. Maar het zal vast iets schelen. Het viel me op dat tijdens een koude start de uitlaat echt heel luid was en na een halve minuut werd ie vrijwel onhoorbaar, alsof er een klep dicht ging.

Er ligt wel een origineel BMW uitlaat systeem onder, klonk wel echt heel goed overigens, maar is dat standaard bij een F30 dat er een uitlaat met een klep onder ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Laatst online: 27-10 23:56
Ik heb een paar van deze:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dRJA2Sy

getest door met de sleutel erin naast de auto te staan & inderdaad... hij ziet niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@FiXeR.nl leuk om te zien!. Is er in NL nog vraag naar dit soort hybrids of exporteer je deze weer naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07

Ik heb onderstaande recent gekocht;
https://protekx.nl/product/autobeschermhoes-protekx/

Getest met sleutel van 2015 model 1 serie, werkt perfect en e.v.t. nog vrij gemakkelijk mee te nemen indien je ergens buitenshuis ook beschermd wilt zijn. Past wel maar 1 sleutel in (incl. aantal sleutelhangers). Mijn 2e sleutel heb ik in een aantal lagen aluminium folie gewikkeld en ligt in ons standaard 'reservesleutelbakje' (ook getest natuurlijk :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 22:22
Slasher schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:03:
[...]
Heb je dit uiteindelijk nog opgelost? Ben wel even benieuwd :)
Ik heb een jonggebruikte G20 330i gekocht waar al een trekhaak onder zit. 😁 Vrijdag 12 februari ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:19

Sleutel van mijn motor heb ik in smint doosje als ik onderweg terrasje pak.

Thuis liggen alle autos/motor sleutels in een koek doosje, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619

Ik heb precies zon doosje als jij linkt op amazon. Ik vind comfort access te relaxt om het uit te programmeren dus dit doosje is wel uitkomst (vergt wel discipline)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik had het getest met een metalen Appelstroop doosje, hier ging het wel doorheen. Heb daarna zo’n zakje gekocht, dat was perfect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wat een gedoe allemaal met folie en doosjes en smintblikjes zeg... Blij dat ik die hele optie niet heb gekozen. Ik vind het 0,0 moeite om op een knopje te drukken.

Pagina: 1 ... 104 ... 377 Laatste