Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 377 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 21:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verzekeringbedragen zeggen erg weinig aangezien de prijs van de auto's sterk kunnen verschillen. Heb je een 318 of 340i?
Hier €77 allrisk voor een G20 330i incl rechtsbijstand in Gelderland.
Eens proberen!

Jij overigens ook ervaren dat je G20 geen (of veel minder) pop en burple’s meer geeft sinds een van de iDrive updates? Of beeld ik mezelf dit in… rij natuurlijk niet veel met raam open met dit weer.

Daarnaast: iemand met G0/G2 al ervaring met chippen overigens. Heel vaak denk ik... laat hem lekker origineel tot garantie voorbij is. Aan de andere kant... 258 > ~320pk is wel een leuke upgrade :D.
Zag dat Mosselman ook een systeem levert waarmee je de auto zelf terug naar origineel kunt zetten (handig als hij weg moet voor onderhoud ;))

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Verzekeringbedragen zeggen erg weinig aangezien de prijs van de auto's sterk kunnen verschillen. Heb je een 318 of 340i?
Hier €77 allrisk voor een G20 330i incl rechtsbijstand in Gelderland.

[...]

Eens proberen!

Jij overigens ook ervaren dat je G20 geen (of veel minder) pop en burple’s meer geeft sinds een van de iDrive updates? Of beeld ik mezelf dit in… rij natuurlijk niet veel met raam open met dit weer.

Daarnaast: iemand met G0/G2 al ervaring met chippen overigens. Heel vaak denk ik... laat hem lekker origineel tot garantie voorbij is. Aan de andere kant... 258 > ~320pk is wel een leuke upgrade :D.
Zag dat Mosselman ook een systeem levert waarmee je de auto zelf terug naar origineel kunt zetten (handig als hij weg moet voor onderhoud ;))
Ik heb nog nooit een iDrive update ontvangen en rijd met de versie die ik erop had staan toen ik hem van de dealer overhandigd kreeg. Ik heb overigens wel meer gelezen dat de geluiden na een update zijn afgenomen, iets met milieu-eisen enzo.. Maar heb me er niet in verdiept.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• GforceNL
  • Laatst online: 31-10 13:36

GforceNL

Out of memory....

@Tortelli Mijn G20 (m340i) gaat pas lekker ploppen als hij in sports+ staat. in de normale sport moeite echt mn best doen om er geluid uit te krijgen, in comfort mode komt er eigenlijk niks uit.

om bij de verzekering aan te haken.

EUR 88 all-risk met 9 schadevrije jaren, wel hoog eigen risico.

excl peil zender.

[ Voor 25% gewijzigd door GforceNL op 19-01-2021 17:01 ]

<Zinloze tekst hier>

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Civic09 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:47:
51 euro al risk voor mijn F31 320i uit 2018. 8 of 9 schadevrije jaren volgens mij. Vind het nog een hoop geld, maar als ik hier sommige bedragen zie wel schrikken.
All risk of WA+?
Hier een F31 320d uit 2016 met 2 schadevrije jaren, €80/m WA+ (Allianz Direct) nadat ik hierboven las over de 25% actie van Promovendum vanaf nu €60/m WA+ (Promovendum).
fsfikke schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:45:
[...]
De F01/F02/F10/F11/F12/F15/16/enz. hadden gewoon auto-hold ;)
Mijn F31 LCI heeft nog gewoon ouderwetse handrem waar ik aan moet trekken en daarmee dus automatisch ook geen auto-hold. Althans, naar mijn idee kun je dat alleen hebben i.c.m. elektrische handrem.

Verder: automaat _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Tralapo op 19-01-2021 17:38 ]

• Tortelli

Tortelli

GforceNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:00:
@Tortelli Mijn G20 (m340i) gaat pas lekker ploppen als hij in sports+ staat. in de normale sport moeite echt mn best doen om er geluid uit te krijgen, in comfort mode komt er eigenlijk niks uit.

om bij de verzekering aan te haken.

EUR 88 all-risk met 9 schadevrije jaren, wel hoog eigen risico.

excl peil zender.
Had niet het idee dat met met de 30i veel uitmaakte of je sport of sport+ had maar zal eea wel eens testen.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Tortelli schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
hij geeft aan een B48 te hebben dus die twee vallen af :P

• Tortelli

Tortelli

Het ging me niet om hem specifiek maar om het vergelijken in de eerst plaats ;)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:33
Gisteren bij een mooie occasion wezen kijken. BMW 325i uit 2005. Echter bij proefrit een hele batterij aan storingen. ABS waarschuwing, bandenspanning sensor storing en na een paar km werd het nog niet echt warm in de auto. 2 Tellen later een waarschuwing dat de motor te warm werd met uiteindelijk een rode waarschuwing.

Ik heb niet veel verstand van auto's dus wellicht hier meer info. Is dit bij voorbaat een lekker links laten liggen auto, of is er een easy fix voor dit probleem en is het misschien toch de moeite waard?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58
Nooit meer naar omkijken. Er zijn er genoeg. En al waren er niet genoeg; dan moet je het nog niet willen.

Je weet niet veel van auto's? Dan heb ik een les voor je, die je nooit moet vergeten

"Er is niets zo duur als een goedkope BMW"

En ook niet trappen in dingen als "Die dingen fiksen we voor aflevering", want een beetje fatsoenlijke garage fixed het voor de proefrit al.

[ Voor 93% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2021 21:08 ]

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:17
Nou, eigenlijk alles wat Catch22 zegt :P

Grappige discussie wel over verzekeringspremies hier. Maar zegt inderdaad niet zo veel. Uitvoering, vermogen, nieuwprijs, allemaal belangrijke factoren.

Al vind ik sommige premies van ±50 euro voor allrisk 3-series van niet al te veel jaren oud wel erg goedkoop.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Al vind ik sommige premies van ±50 euro voor allrisk 3-series van niet al te veel jaren oud wel erg goedkoop
Zit bij Promovendum en even gecheckt, 54 euro per maand. Bonus/malustrede 15 (75%)
40 jaar oud en woon in omgeving van Zwolle.
F31 320iA uit 2018 met nieuwprijs van 52K.

Als ik bedragen van 100 euro of meer moest aftikken per maand, dan had ik geen BMW gereden.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Noxa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:04:
Gisteren bij een mooie occasion wezen kijken. BMW 325i uit 2005. Echter bij proefrit een hele batterij aan storingen. ABS waarschuwing, bandenspanning sensor storing en na een paar km werd het nog niet echt warm in de auto. 2 Tellen later een waarschuwing dat de motor te warm werd met uiteindelijk een rode waarschuwing.

Ik heb niet veel verstand van auto's dus wellicht hier meer info. Is dit bij voorbaat een lekker links laten liggen auto, of is er een easy fix voor dit probleem en is het misschien toch de moeite waard?
Rennen! Nu het nog kan!

Volgens de verkoper is het altijd iets kleins, maar zoals Catch ook zegt, dan hadden ze het al lang opgelost.

• --MP--
Civic09 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Als ik bedragen van 100 euro of meer moest aftikken per maand, dan had ik geen BMW gereden.
Dat is weer het voordeel van een dikke 6 cilinder.... bij dat brandstofverbruik valt je verzekeringspremie in het niet! Dus maak je je er een stuk minder druk om.

[ Voor 54% gewijzigd door --MP-- op 19-01-2021 21:55 ]

• Civic09
325i blok uit de E90/E91 is overigens sowieso geen aanrader. Maatje van me werkt bij BMW en vind het troep. Mijn buurman heeft eentje en daar is het blok rond de 200k bij vervangen. Heeft er een hoop gedoe en kosten mee gehad en niet heel tevreden over.

• Civic09
Dat is weer het voordeel van een dikke 6 cilinder.... bij dat brandstofverbruik valt je verzekeringspremie in het niet! Dus maak je je er een stuk minder druk om.
Ach ja, geld kost het sowieso. Mijn afschrijving zal wel fors zijn met een vrij jonge auto. Ben gelukkig wel van plan om hem lang te houden want een tijdloze auto (zo worden ze niet meer gemaakt) en ik hoop nog heel lang te ontkomen aan een EV.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter

Tenzij je het model kan dromen en uit hebt kunnen lezen, laten staan. Vooral het niet warm worden en daarna te warm worden is zo'n beetje de grootste rode vlag die je kan krijgen. Dit kan motorschade betekenen, met in het ergste geval een kromme kop.

Hier gaat project BMW Cabrio rustig verder.

Sinds de laatste update uit november heb ik de volledige kabelboom uit de auto gehaald, of eigenlijk de 6 kabelbomen. In de E36 heb je namelijk een motorkabelboom, voorste kabelboom, achterste kabelboom, in ieder portier een kabelboom en een kabelboom voor de audio.
En uitgelegd zijn het best ingewikkelde dingen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50597719496_145b048c53_b.jpg
Dit is de achterste kabelboom, inclusief de audioboom waar eigenlijk alles op aangesloten zit dat in de cabine zit (op de airco na), dus stoelen, airbags, achterlichten, etc. Dit is de meest complexe.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50645163037_4b1cee5a32_b.jpg
De voorste kabelboom, met zekeringenkast, koplampen, airco, abs, etc.

En om alles te beschermen gedurende het project, netjes per boom in een tas verpakt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50682800927_c98656dcc2_b.jpg

Ikea-tassen zijn hier echt ideaal voor. En alles bij elkaar weegt dit dus 35kg :X

En nu is het interieur dus leeg:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50645163012_2e98dab035_b.jpg

Ook de gevreesde krukasbout van de M52-motor is los:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50775863912_4657f1aee7_b.jpg
Waarom gevreesd? De bout wordt met 400Nm aangetrokken (wat al heel veel is) en om hem los te halen is nog veel meer kracht nodig. Het hoekijzer op de foto was nodig om de krukas tegen te houden, de bout heb ik losgetrokken met een wringijzer waar een buis van 1,5 meter overheen geschoven was. En vervolgens met veel beleid losgetrokken.

Als laatste dingetje, onlangs op de sloop nog een speciaal bedieningspaneel voor de airco gescoord:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50792945646_5ef59be9fa_b.jpg
De cabrio heeft al de volautomatische airco, maar deze unit heeft de extra optie van automatische recirculatie (zie het recirculatieknopje rechts). Die werkt met een sensor achter de grill en als er teveel verontreiniging in de lucht zit (denk aan zware dieselwalmen), dan schakelt de airco automatisch over op recirculatie. Een beetje nutteloos in een cabrio die straks vrijwel alleen nog open gebruikt zal worden, maar in het kader van hoe meer opties hoe beter, komt deze er straks in :)
Samen met deze unit ook de volledige kabelboom voor stoelverwarming (zit er nu nog niet in) meegenomen om in te bouwen.

Ik ben nu nog vooral op zoek naar PDC en een fabrieksoriginele afneembare trekhaak voor de cabrio.

Inmiddels sta ik op het punt om de motor en versnellingsbak uit de cabrio te gaan halen en dat betekent dat de carrosserie op reis mag. Vanwege wat persoonlijke omstandigheden (waaronder alle beperkingen door de corona) is dat nu even uitgesteld, maar ik hoop hem in maart of april weg te kunnen brengen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Tortelli schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Optie dan denk ik? Bij de G20/21 kun je de autohold aan en uitzetten en is dit volgens mij niet optioneel (?)
Volgens mij een optie inderdaad. Of iets wat bij een of ander pakket kwam.
Bij mijn f10 zit er een knopje naast de elektrische handrem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqnMCpW0CQfMhq_NO-tIqc7i1Cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K01SgeYgK5JUNN3wVBJO7QNE.png?f=fotoalbum_large

• Noxa
Dank voor de tips, ik laat deze aan me voorbij gaan.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27

Shaidar

Dus 😀 Dit is de huidige stand van zaken op Woensdagmorgen 😀 in het project "ik wil een Z4" 😀

1/ Gaan kijken (geen testrit gedaan) naar de Z4 in Helchteren (44K Km).
- Zeer aangename verkoper, een echte werkman, heeft veel auto's en zocht nu een grotere voor een kinderstoel bij te proppen.
- wat mods die helemaal niet officieel zijn, die kunnen er wel af maar toch.
- er zat een niet-gehomologeerde uitlaat onder die met kleppen open en toe gezet kon worden, mooi geluid, maar dat op een 4 cilinder
- hij was ook gechipped naar 289PK.
- niet op onderhoud geweest bij een BMW garage, maar een onafhankelijke, zou wel steeds met originele wisselstukken gewerkt hebben.

2/ Gaan testrijden met een sDrive28i (93K Km) via Juma in St-Truiden.
- Dit bleek dan uiteindelijk gewoon een 2de handse verkoop te zijn, 1 jaar garantie en dus geen 2 via Premium Selection
- Heel veel gerammel en gekletter bij slechte wegen, maar op rijgedrag niks aan te merken
- Het leren interieur was heel vettig overal, dat kan eventueel nog wel opgelost worden, maar het leren stuur plakte bijna en was goed blinkend van het afslijten

3/ Nog steeds aan het wachten op de sDrive28i met 80K km via BMW Premium Selection van Van Osch
- deze is wel manueel, maar daar kan ik me eventueel nog wel overzetten.
- hopelijk snel een testrit...

4/ Er is ook een sDrive28i in Tilburg, met 14K Kilometer, maar die is dan wel ineens €32.880. Mogelijks ga ik hier ook eens een testrit mee doen. Met de BPM teruggave gaat daar wel nog €2111vanaf.

5/ Enkele modellen in Duitsland die geschikt zouden kunnen zijn, maar die zijn wat moeilijker om een testrit mee te doen.

Dat gerammel heeft me wel een beetje afgeschrikt, is dat bij alle Z4's zo? Wat gerammel over kasseien zal niet te vermijden zijn, maar dit was van tijd toch echt overdreven, precies een hele kabelbos dat ergens aan het handschoenkastje los zat, en bij elke boebel te horen was. In het begin van de testrit de leren zetel ook te veel naar achter gezet, ik dacht dat dat bij het gerammel hoorde, wat een verschrikkelijk geluid was dat 😀

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Shaidar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:39:
- Het leren interieur was heel vettig overal, dat kan eventueel nog wel opgelost worden, maar het leren stuur plakte bijna en was goed blinkend van het afslijten
Dit hoeft geen slijtage te zijn; ossengalzeep op de achterkant van een schuursponsje doet wonderen!

Edit; hier een mooie DIY 👍🏻

[ Voor 12% gewijzigd door Pepppie op 20-01-2021 08:31 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Shaidar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:39:
Dus 😀 Dit is de huidige stand van zaken op Woensdagmorgen 😀 in het project "ik wil een Z4" 😀

1/ Gaan kijken (geen testrit gedaan) naar de Z4 in Helchteren (44K Km).
- Zeer aangename verkoper, een echte werkman, heeft veel auto's en zocht nu een grotere voor een kinderstoel bij te proppen.
- wat mods die helemaal niet officieel zijn, die kunnen er wel af maar toch.
- er zat een niet-gehomologeerde uitlaat onder die met kleppen open en toe gezet kon worden, mooi geluid, maar dat op een 4 cilinder
- hij was ook gechipped naar 289PK.
- niet op onderhoud geweest bij een BMW garage, maar een onafhankelijke, zou wel steeds met originele wisselstukken gewerkt hebben.

2/ Gaan testrijden met een sDrive28i (93K Km) via Juma in St-Truiden.
- Dit bleek dan uiteindelijk gewoon een 2de handse verkoop te zijn, 1 jaar garantie en dus geen 2 via Premium Selection
- Heel veel gerammel en gekletter bij slechte wegen, maar op rijgedrag niks aan te merken

3/ Nog steeds aan het wachten op de sDrive28i met 80K km via BMW Premium Selection van Van Osch
- deze is wel manueel, maar daar kan ik me eventueel nog wel overzetten.
- hopelijk snel een testrit...

4/ Er is ook een sDrive28i in Tilburg, met 14K Kilometer, maar die is dan wel ineens €32.880. Mogelijks ga ik hier ook eens een testrit mee doen. Met de BPM teruggave gaat daar wel nog €2111vanaf.

5/ Enkele modellen in Duitsland die geschikt zouden kunnen zijn, maar die zijn wat moeilijker om een testrit mee te doen.

Dat gerammel heeft me wel een beetje afgeschrikt, is dat bij alle Z4's zo? Wat gerammel over kasseien zal niet te vermijden zijn, maar dit was van tijd toch echt overdreven, precies een hele kabelbos dat ergens aan het handschoenkastje los zat, en bij elke boebel te horen was. In het begin van de testrit de leren zetel ook te veel naar achter gezet, ik dacht dat dat bij het gerammel hoorde, wat een verschrikkelijk geluid was dat 😀
1. Valt af;
2. Valt af;
3. Manueel, geloof ons ;) Dat wil je niet. Ook lastig te verkopen weer ooit (niemand wilt meer een handbak over x aantal jaar);
4. Als die voldoet aan je eisen zou ik even gaan proefrijden;
5. Tja dat is een persoonlijke keuze, kan het wel ivm Corona? Of is het helemaal onmogelijk?

Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen, zoek naar de auto die je echt wilt met de opties die je echt wilt. Want, geloof mij, zodra jij de auto afgetikte hebt krijg je plots een mailtje met de auto die je eigenlijk wilde hebben.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Belachelijk dat ze je daarmee laten proefrijden. Niet warm in interieur en motor te warm duidt op waterpomp die niet loopt. Dit type heeft een elektrische en dat kost alleen al rond de €1000. Nog los van wat er verder allemaal mis mee zal zijn..

Heb je een foto/advertentie van de auto?

• koppie
  • Laatst online: 31-10 21:09
Tylen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:28:
[...]

3. Manueel, geloof ons ;) Dat wil je niet. Ook lastig te verkopen weer ooit (niemand wilt meer een handbak over x aantal jaar);

Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen, zoek naar de auto die je echt wilt met de opties die je echt wilt. Want, geloof mij, zodra jij de auto afgetikte hebt krijg je plots een mailtje met de auto die je eigenlijk wilde hebben.
Hmm, juist bij dit soort auto's vind handgeschakeld zeker wel iets hebben, en zou er zelf zeker naar op zoek gaan, zeker met een lekkere motor. En dan weet ik hoe goed de ZF is. Helaas kan ik lastig twee maxi-cosi's op de achterklep monteren.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Shaidar

Shaidar

Hah, net bericht voor optie drie, die grijze BMW Z4 sDrive28i manueel geschakeld.

Als die nog klaargemaakt wordt voor 1 Februari, dan kunnen ze vanuit BMW Premium Selection daar 4 jaar (tegenover standaard 2 jaar) garantie op geven.

Dat neemt héél veel zorgen voor mij weg, dus die staat nu weer terug op plaats 1 😀

• --MP--
Shaidar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:22:
Hah, net bericht voor optie drie, die grijze BMW Z4 sDrive28i manueel geschakeld.

Als die nog klaargemaakt wordt voor 1 Februari, dan kunnen ze vanuit BMW Premium Selection daar 4 jaar (tegenover standaard 2 jaar) garantie op geven.

Dat neemt héél veel zorgen voor mij weg, dus die staat nu weer terug op plaats 1 😀
Voglens mij maak je je teveel zorgen ;)

Maar uiteindelijk gaat het erom wat voor jou goed voelt!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Het is maar net waar je veel om geeft.
Lang garantie bij zo'n jonge auto met weinig km's zou mij niet zoveel doen, de kans is heel groot dat je niet verder komt dan wat beurtjes en banden/remmen.

De afschrijving van een handbak zal wel veel hoger zijn, voor dat verschil t.o.v. een automaat kun je een hoop ongepland onderhoud laten uitvoeren gok ik ;)

• --MP--
Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist bij een Z4 die handbak niet echt een probleem vind. tis geen 5 of 7 serie..
Misschien in de verkoop uiteindelijk wel een meerwaarde, omdat ze zo zeldzaam worden en er altijd liefhebbers voor blijven. Maar dat is koffiedik kijken.... (is dat in belgie ook een uitdrukking?)

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 20-01-2021 11:03 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Civic09 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:56:
325i blok uit de E90/E91 is overigens sowieso geen aanrader. Maatje van me werkt bij BMW en vind het troep. Mijn buurman heeft eentje en daar is het blok rond de 200k bij vervangen. Heeft er een hoop gedoe en kosten mee gehad en niet heel tevreden over.
Leuk, maar je leest meer over de N53B30 in 325i layout dan over de N52B25 en altijd fijn die ‘maatjes’ die ergens werken. Ik hecht meer waarde aan mijn eigen garage dan ‘iemand’ die ergens ‘werkt’. Alles valt en staat met goed onderhoud en ja, als je al steeds neer Ali-troep in de auto’s ziet, dan zal het onderhoud ook niet normaal zijn. De E9X wordt steeds betaalbaarder dus verschuift het fenomeen steeds meer van E46 naar E9X. Want olie van de Action is toch ook olie? Iedereen kan een BMW kopen... het wordt pas een uitdaging om het bij hogere kilometerstanden goed te onderhouden en helaas vallen velen dan terug op budget-oplossingen en dito troep.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 20-01-2021 11:09 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

--MP-- schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Voglens mij maak je je teveel zorgen ;)

Maar uiteindelijk gaat het erom wat voor jou goed voelt!
Twee jaar extra garantie vind ik best wat waard t.b.h.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Leuk, maar je leest meer over de N53B30 in 325i layout dan over de N52B25 en altijd fijn die ‘maatjes’ die ergens werken. Ik hecht meer waarde aan mijn eigen garage dan ‘iemand’ die ergens ‘werkt’. Alles valt en staat met goed onderhoud en ja, als je al steeds neer Ali-troep in de auto’s ziet, dan zal het onderhoud ook niet normaal zijn. De E9X wordt steeds betaalbaarder dus verschuift het fenomeen steeds meer van E46 naar E9X. Want olie van de Action is toch ook olie? Iedereen kan een BMW kopen... het wordt pas een uitdaging om het bij hogere kilometerstanden goed te onderhouden en helaas vallen velen dan terug op budget-oplossingen en dito troep.
True this! Ik was zeer tevreden met mijn E90 325i en kreeg juist in de omgeving te horen wat een goed blok het was. N=1. En onderhoud is alles...

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 16:53
Leuke van de E9x is dat het nu een youngtimer kan zijn.

Maat rijdt nu in een E90 330i met 100K op de teller. Zijn WG koopt de auto ipv lease, zo kunnen de WN leuke yougtimers rijden voor relatief lage maandlasten. Hij zij dat hij iets van 100e pm netto moet betalen. Dat is geen geld voor zo'n auto.

PS. Als het een liefhebber is van de auto, dan is het onderhoudt ook goed gedaan. Of de persoon dat zelf uitvoerd of laat doen maakt niks uit.

Ik doe ook veel zelf en onze auto's zien er ook beter uit (detail hobby) en zijn beter onderhouden dan de meeste.

• Noxa
Eagle Creek schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Belachelijk dat ze je daarmee laten proefrijden. Niet warm in interieur en motor te warm duidt op waterpomp die niet loopt. Dit type heeft een elektrische en dat kost alleen al rond de €1000. Nog los van wat er verder allemaal mis mee zal zijn..

Heb je een foto/advertentie van de auto?
https://www.autowereld.nl...rof-33812802/details.html

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:13:
Leuke van de E9x is dat het nu een youngtimer kan zijn.

Maat rijdt nu in een E90 330i met 100K op de teller. Zijn WG koopt de auto ipv lease, zo kunnen de WN leuke yougtimers rijden voor relatief lage maandlasten. Hij zij dat hij iets van 100e pm netto moet betalen. Dat is geen geld voor zo'n auto.

PS. Als het een liefhebber is van de auto, dan is het onderhoudt ook goed gedaan. Of de persoon dat zelf uitvoerd of laat doen maakt niks uit.

Ik doe ook veel zelf en onze auto's zien er ook beter uit (detail hobby) en zijn beter onderhouden dan de meeste.
Ik heb zo'n E90 330i als youngtimer, slechts 66.000km gereden, dat ding is als nieuw van binnen en buiten. Zakelijk rij je zo'n auto voor een appel en een ei. :) Netto een euro of 80 bijtelling, BTW vrij en alle kosten op de zaak voor belasting.

Ik ben alleen als de doods dat de nieuwe regering de regeling weer gaat afschaffen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB724yyGyP1Qm2ovuSe3pBM8Hx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/om9Feze5A9NiBFC2zp9RyXvG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RvSgg7z0T66IWWIIhhS8VreaE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDL5xENr3MTTIb3edaCr9DED.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvxPwx77kn9x5aHZdeTXkhgv0v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAYjOK7b8T5B9n0sonbrEXpR.jpg?f=fotoalbum_tile

• deepbass909
  • Laatst online: 15:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:28:
[...]

1. Valt af;
2. Valt af;
4. Als die voldoet aan je eisen zou ik even gaan proefrijden;
5. Tja dat is een persoonlijke keuze, kan het wel ivm Corona? Of is het helemaal onmogelijk?

Voor een sedan of andere "gewone" auto zou ik je gelijk geven, maar een Z4, zeker deze generatie, is de laatste die nog met een handbak geleverd is en juist dat zal hem unieker maken. Zelfs in hét automatenland Amerika zijn sportauto's (wat de Z4 gewoon is) met handbak nog altijd gewilder dan een automaat.

@Shaidar Een vettig interieur hoeft niks te betekenen, dat kan zoiets simpels zijn als wat overenthousiaste detailer of iemand die niet het meest ideale middel heeft gebruikt. Een glimmend/vettig stuur is vooral een kwestie van goed schoonmaken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 17:16
CreativeS schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Want olie van de Action is toch ook olie? Iedereen kan een BMW kopen... het wordt pas een uitdaging om het bij hogere kilometerstanden goed te onderhouden en helaas vallen velen dan terug op budget-oplossingen en dito troep.
BMW longlife-04 is wat ik in mijn BMW stop. En komt dikwijls bij de action vandaan. Of is er verschil tussen action en niet-action flessen van zelfde merk met zelfde streepjescode?

Ik snap je punt trouwens prima ;)

(e36 - ik ga voor 5w40 half. Ik wil niet naar een volsyntheet omdat die dunner is. Maar wel maximale vloeibaarheid in de winter)

• --MP--
wheez50 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:31:
[...]

BMW longlife-04 is wat ik in mijn BMW stop. En komt dikwijls bij de action vandaan. Of is er verschil tussen action en niet-action flessen van zelfde merk met zelfde streepjescode?
Zonder een hele olie discussie op te starten, ja hier kan zeker verschil in zitten.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Import, in 2016 ingevoerd en nu al 4 eigenaren gehad, onlogische(!) km-stand, en een openstaande terugroepactie.

Oh, en hij heeft sinds 2018 geen onderhoud meer gehad als je de boekjes mag geloven.

Heeeeeel hard bij weg rennen.

[ Voor 11% gewijzigd door Knul op 21-01-2021 10:59 ]

• --MP--
Knul schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Import, in 2016 ingevoerd en nu al 4 eigenaren gehad, onlogische(!) km-stand, en een openstaande terugroepactie.

Oh, en hij heeft sinds 2018 geen onderhoud meer gehad als je de boekjes mag geloven.

Ik had de link nog niet eens gezien.... my god wat een "parel"..... Dat iemand uberhaupt gaat kijken en proefrijden... ben wel benieuwd naar het teller rapportje. of het alleen een invoer fout is of dat er inderdaad enorme gaten in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door --MP-- op 21-01-2021 11:49 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10 15:33
FiXeR.nl schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Ik heb zo'n E90 330i als youngtimer, slechts 66.000km gereden, dat ding is als nieuw van binnen en buiten. Zakelijk rij je zo'n auto voor een appel en een ei. :) Netto een euro of 80 bijtelling, BTW vrij en alle kosten op de zaak voor belasting.

Ik ben alleen als de doods dat de nieuwe regering de regeling weer gaat afschaffen. :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gave kleur op de E90! Zit ook al een tijdje te kijken naar een E90 als vervanger van m'n S40 T5 maar ik wacht nog even een half jaar zodat het een 335i kan worden ipv een 330i :9 (En ik maak het mezelf erg moeilijk, ACC is eigenlijk wel een eis).

• CreativeS
  • Niet online
3p0x schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:38:
(En ik maak het mezelf erg moeilijk, ACC is eigenlijk wel een eis).
Kan altijd achteraf geplaatst en gecodeerd worden, als dat echt zo belangrijk is. Middenrooster (onder) vervangen en uiteraard ook kabelboom. Vereiste is wel dat je op je E9X cruise control mét remfunctie (S544) hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 21-01-2021 12:54 ]

• 3p0x
CreativeS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Kan altijd achteraf geplaatst en gecodeerd worden, als dat echt zo belangrijk is. Middenrooster (onder) vervangen en uiteraard ook kabelboom. Vereiste is wel dat je op je E9X cruise control mét remfunctie (S544) hebt.
Thx! Retrofitten kan inderdaad altijd nog. Als ACC het enige is wat mist zal ik hem er niet om laten staan maar ik heb nog minimaal een half jaar voordat ze 15 jaar oud zijn dus nog genoeg tijd om te zoeken ;)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
CreativeS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Geldt dat ook voor de F3x?
Plug & play of toch nog wel een hoop gedoe?
Kosten ongeveer?

Dat maakt mijn voorzichtige zoektocht ook wat eenvoudiger :9

• FiXeR.nl
  • Niet online
3p0x schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Gave kleur op de E90! Zit ook al een tijdje te kijken naar een E90 als vervanger van m'n S40 T5 maar ik wacht nog even een half jaar zodat het een 335i kan worden ipv een 330i :9 (En ik maak het mezelf erg moeilijk, ACC is eigenlijk wel een eis).
Het is Alpinweiss 3, ik ben niet zo van de witte auto's maar deze is wel erg mooi. Hij kan het zeker hebben.

Waarom moet je nog een half jaar wachten? :P

edit, ik zie nu je laatste bericht. Een youngtimer dus. :P

[ Voor 5% gewijzigd door FiXeR.nl op 21-01-2021 13:18 ]

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
[...]

Onlogische km-stand is geen argument, dat hebben alle import-auto's.

Verder heel hard wegrennen inderdaad :>

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32
Bespaar je de moeite en het geld met het retrotiftten van ACC, in de E9X generatie werkt dit toch niet goed. Ik zou het op een E90 liever niet dan wel hebben.

• Knul
straightsix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Verder heel hard wegrennen inderdaad :>
Nee hoor, import-auto's krijgen een "geen oordeel". Onlogisch krijg je alleen als er aantoonbaar iets niet klopt aan de km-stand.

https://www.rdw.nl/partic...toelichtingen-op-oordelen

@CreativeS Ja dat probeerde ik te zeggen :P Als er na import gesjoemeld wordt met de km-stand krijg je alsnog onlogisch (mits na 2014 gemeten).

[ Voor 23% gewijzigd door Knul op 21-01-2021 13:47 ]

• CreativeS
  • Niet online
3p0x schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:09:
maar ik heb nog minimaal een half jaar voordat ze 15 jaar oud zijn dus nog genoeg tijd om te zoeken ;)
Uh, ze zijn eind 2004 op de markt gekomen, dus...
straightsix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:20:
Nee hoor.

Info bij kloppende import:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4s7bobH.png
Knul schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:24:
Nee hoor, import-auto's krijgen een "geen oordeel". Onlogisch krijg je alleen als er aantoonbaar iets niet klopt aan de km-stand.
Dan zijn er importauto's met 'onlogisch'. Dan zijn de standen niet logisch na import voor 2014 ;)

Oordeel: Geen oordeel en dan in de toelichting alsnog een reden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gD5Jkty.png

Voorbeeld van een kenteken van iemand uit een E46-groep.

En bij fraude na 2014 krijg je dus zoals bij de te koop staande importwagen waar Noxa mee proefgereden heeft (KG-583-F):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMahDym.png
B-Real schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:14:
Geldt dat ook voor de F3x?
Plug & play of toch nog wel een hoop gedoe?
Kosten ongeveer?

Dat maakt mijn voorzichtige zoektocht ook wat eenvoudiger :9
Mij onbekend bij een F3X.
Spollie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:23:
Bespaar je de moeite en het geld met het retrotiftten van ACC, in de E9X generatie werkt dit toch niet goed. Ik zou het op een E90 liever niet dan wel hebben.
Dat ervaar ik dan zelf wel... ik ga niet blind af op wat anderen ervan vinden. Wat ik heb gezien en wat ik heb ervaren werkt het gewoon zoals je ervan mag verwachten. Retrofit gaat dus gewoon uitgevoerd worden.

[ Voor 91% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2021 15:02 ]

• Noxa
--MP-- schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Ik had de link nog niet eens gezien.... my god wat een "parel"..... Dat iemand uberhaupt gaat kijken en proefrijden... ben wel benieuwd naar het teller rapportje. of het alleen een invoer fout is of dat er inderdaad enorme gaten in zitten.
Nou ik dus.

Maar ik heb hem door, deze laten staan ;).

• Knul
Noxa schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Nou ik dus.

Al doende leert men ;) tip: haal vooraf het kenteken even door https://ovi.rdw.nl/default.aspx

Dan heb je in ieder geval wat basisinformatie. Verder eens met wat men hierboven zegt, een fatsoenlijke verkoper haalt storingen eruit voordat je een proefrit gaat maken.

Zou overigens sowieso geen auto kopen met een storing erin, volgens de verkopende partij is het altijd iets kleins, dat valt vaak tegen.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22
[...]

Nou ik dus.

Vond het ook wel bijzonder dat de bestuurdersstoel zover gesleten is bij de portierzijde. Dat kan toch eigenlijk niet na zo weinig km’s?

• Maasluip
  • Laatst online: 31-10 14:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volkan1984 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Vond het ook wel bijzonder dat de bestuurdersstoel zover gesleten is bij de portierzijde. Dat kan toch eigenlijk niet na zo weinig km’s?
Die slijtage is vooral door in- en uitstappen. Voor een 16 jarige auto zou ik dat niet heel gek vinden. Kan veel korte ritjes gemaakt hebben. In de eerste twee jaar worden nog wel kilometers gemaakt, daarna niet echt meer.
Sowieso is die kilometerstand erg laag, maar de boekjes zijn netjes ingevuld, dat ziet er niet verdacht uit.
Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat de tellerstand niet voor elke beurt terug is gedraaid.

Signatures zijn voor boomers.

• --MP--
Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Die slijtage is vooral door in- en uitstappen. Voor een 16 jarige auto zou ik dat niet heel gek vinden. Kan veel korte ritjes gemaakt hebben. In de eerste twee jaar worden nog wel kilometers gemaakt, daarna niet echt meer.
Sowieso is die kilometerstand erg laag, maar de boekjes zijn netjes ingevuld, dat ziet er niet verdacht uit.
Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat de tellerstand niet voor elke beurt terug is gedraaid.
Voor elke beurt terugdraaien is vooral een theoretisch verhaal, dat gebeurt naar mijn mening bijna niet.

Kans is veel groter dat er gewoon een boekje van een sloop auto bijgekocht wordt, of zelf een boekje helemaal vervalst...

Daarnaast mist de laatste 2 jaar aan onderhoud, dus los nog van de storingen, de vreemde eigenaarshistorie etc. zou er een dikke beurt aan zitten te komen.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

[...]

Nou ik dus.

Niet voor de reclame, maar ik zoek altijd op Autotrack. Daar kan je een uitgebreid kentekenrapport bij de auto zien. Dan vallen dit soort dingen veel sneller op. Als ik een auto op een andere site vind, kijk ik toch ook altijd even op Autotrack of hij daar niet ook toevallig staat.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22
Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Nou ik bedoel dus: qua km’s. Leeftijd hoeft niets uit te maken met slijtage toch.

• Knul
Ik ben gewoon dik, mijn stoel heeft ook meer te lijden :+

Nu is stoffen bekleding doorgaans wat slijtvaster dan leer. Als je leer verwaarloost ziet het er zelfs met een lage km-stand al snel verpauperd uit.

• CreativeS
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:02:
Nou ik bedoel dus: qua km’s. Leeftijd hoeft niets uit te maken met slijtage toch.
Tuurlijk wel... als jij 16 jaar alleen maar korte ritjes rijdt (lekker voor de 6-in-lijn!) wordt de stoel al die tijd wel goed gebruikt bij in- en uitstappen. De kilometers lopen alleen minder op. Ik heb liever een auto van zoveel jaar oud met een stand boven de 2 ton dan een auto van 16 jaar oud en nog geen 60.000 à 70.000 km. Wat ook best wel vreemd is... VANOS-revisie (revisie van VANOS is niet mogelijk bij N42 en N52) bij 150.000. Reparatie enkel mogelijk door vervanging met nieuwe VANOS-tandwielen. Onderhoud in Duitsland zat wel goed, Zoetermeer geloof ik ook wel, daarna bij de garage om de hoek.

Mijn E90 325iA N52 heeft 226.299 km gelopen (klinkt als nieuw door goed onderhoud) en mijn stoel moet ook 'gerenoveerd' worden. Instap 'schade' (ietwat lagere linker zijsteun) en ja, ik heb ook deze stoffen sportstoelen, omdat ik stof prefereer boven leder. Dat zal wel een dingetje worden bij de volgende auto, maar nu kan ik nog genieten van stoffen sportstoelen :) (en in de tweede BMW zit alcantara).

[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 21-01-2021 17:48 ]

• Pannencouque
[...]

Kolere. Ik snap dat mensen moeten wennen aan de materie en niet iedereen weet waar ie alles moet vinden, maar hier was ik niet eens gaan kijken. Tenzij bij een particulier die je precies (en verifieerbaar) kan uitleggen wat er met de auto gebeurd is (bijv tellerrapport met een tikfout erin en een/twee keer onderling overgeschreven ivm verzekering oid). Maar bij een handelaar die van niets weet...geen haar op m'n hoofd.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 13:31
CreativeS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Tuurlijk wel... als jij 16 jaar alleen maar korte ritjes rijdt (lekker voor de 6-in-lijn!) wordt de stoel al die tijd wel goed gebruikt bij in- en uitstappen. De kilometers lopen alleen minder op. Ik heb liever een auto van zoveel jaar oud met een stand boven de 2 ton dan een auto van 16 jaar oud en nog geen 60.000 à 70.000 km. Wat ook best wel vreemd is... VANOS-revisie (revisie van VANOS is niet mogelijk bij N42 en N52) bij 150.000. Reparatie enkel mogelijk door vervanging met nieuwe VANOS-tandwielen. Onderhoud in Duitsland zat wel goed, Zoetermeer geloof ik ook wel, daarna bij de garage om de hoek.
Ik sluit me hier bij aan. Liever een auto met goed onderhoud (met facturen!) dan 1 met lage km stand voor zijn leeftijd en dubieus verleden . Mijn E46 heeft nu meer als 250dkm gelopen maar wordt altijd nog aangezien voor 1 met 100dkm :*) (Ja ik heb er ook veel aangedaan :+ )

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
joshje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Liever een auto met goed onderhoud (met facturen!) dan 1 met lage km stand voor zijn leeftijd en dubieus verleden . Mijn E46 heeft nu meer als 250dkm gelopen maar wordt altijd nog aangezien voor 1 met 100dkm :*) (Ja ik heb er ook veel aangedaan :+ )
Klinkt bekend. Hier bijna 382k en net terug van een beurt. Wel bijna 1200 lichter. Nieuwe veer, schokbrekers, remschijven en blokken, handrem en natuurlijk olie en filters. Volgens m'n garage (BMW-specialist) rijdt de auto als nieuw en kan nog jaren mee. De auto verbruikt een halve liter olie op 22k km. Verkeert dus in topconditie! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pjot1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Klinkt bekend. Hier bijna 382k en net terug van een beurt. Wel bijna 1200 lichter. Nieuwe veer, schokbrekers, remschijven en blokken, handrem en natuurlijk olie en filters. Volgens m'n garage (BMW-specialist) rijdt de auto als nieuw en kan nog jaren mee. De auto verbruikt een halve liter olie op 22k km. Verkeert dus in topconditie! :)
welk type en bouwjaar?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
E46 320d touring uit 2002. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Jov1VMAIZCpaV6q6L1ETC93i.jpg

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Fonta
Van de week voor de keuring geweest.
Enkel een opmerking over de band rechtsachter die tegen de lage kant aan zit wat betreft profiel.
Geen reden voor afkeur, maar wel een opmerking op het keuringsblad.

Nu zit ik er dus aan te denken om binnenkort de achterbanden te vervangen.
Maar ja... welk merk en type willen we erop hebben?
Iemand aanbevelingen met beargumentatie?

• 418O2
Wat voor auto/rijstijl?

• Shaidar

Shaidar

Volgende dinsdag kopen, en dan valt de administratieve mallenmolen een beetje mee en kan ik er snel daarna mee rijden 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-K2fU-MciRYcWG6cWgslZpGiR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEeHXF1DwwcMqDnWZoRy4qio.jpg?f=fotoalbum_large

• Fonta
Voor normaal dagelijks weggebruik. Niet voor op de racebaan :)
Auto is 535i.

[ Voor 3% gewijzigd door Fonta op 22-01-2021 15:00 ]

• 418O2
Fonta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Auto is 535i.
Ik heb er P-Zero's onder liggen, die plakken wel echt goed.

• CreativeS
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:01:
Oh, elke bestuurder heeft wel een voorkeur. Zowel mijn Michelin’s PS4S als PS4 plakken ook goed... slijten niet hard, presteren uitstekend op nat en eigenschappen/kwaliteiten blijven behouden tot einde levensduur.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2021 15:14 ]

• Fonta
[...]

Thanks.
Zal deze in de overwegingen meenemen.

• 418O2
Fonta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Thanks.
Zijn wel vrij zacht volgens mij, dus als je echt veel kilometers maakt misschien een minder goede optie

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32
P-Zero's hebben inderdaad wel de reputatie dat ze snel slijten. Ik heb zelf Michelin PS4S en die bevallen uitstekend, zeer goede grip, zelfs bij nat weer. Ze liggen er nu 40k km onder en kunnen nog wel 20k mee.

• Fonta
418O2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Zijn wel vrij zacht volgens mij, dus als je echt veel kilometers maakt misschien een minder goede optie
Ik was net aan het lezen dat ze 10.000 kilometer minder mee gaan dan een gemiddelde band.
Ook verbruiken ze ietsjes (0,2L/100 km) meer dan de gemiddelde band.
Als we straks weer naar kantoor mogen, dan rijd ik toch al gauw richting de 30k per jaar.

Zie ook dat de Michelin Pilot Sport 4 erg goed lijken te zijn.

• Fonta
Spollie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:11:
P-Zero's hebben inderdaad wel de reputatie dat ze snel slijten. Ik heb zelf Michelin PS4S en die bevallen uitstekend, zeer goede grip, zelfs bij nat weer. Ze liggen er nu 40k km onder en kunnen nog wel 20k mee.
Haha over die banden had ik het net in me vorige reactie.

YouTube: Michelin Pilot Sport 4 vs Pilot Sport 4 S vs Cup 2. The differences ...

[ Voor 24% gewijzigd door Fonta op 22-01-2021 15:31 ]

• 3p0x
CreativeS schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Uh, ze zijn eind 2004 op de markt gekomen, dus...
De E90 an sich inderdaad maar de 335i niet, die is vanaf mei? 2006 (oudere dan mei ben ik iig nog niet tegengekomen)

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-10 13:06
CreativeS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Oh, elke bestuurder heeft wel een voorkeur. Zowel mijn Michelin’s PS4S als PS4 plakken ook goed... slijten niet hard, presteren uitstekend op nat en eigenschappen/kwaliteiten blijven behouden tot einde levensduur.
Inderdaad ieder zijn voorkeur, ik krijg eerlijk gezegd het idee dat voor normaal dagelijks gebruik het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik had er altijd een A merk band onder liggen (all-season), daarmee afgelopen winter een flinke glijder mee gemaakt.

Omdat ik toen over wilde op een winter en zomer set en de huidige set dan de winterset werd, maar ik hier nog over twijfelde. Er tijdelijk een goedkope zomerband onder gelegd, om deze zomer mee door te komen. Het is een Goldline GLI, had er nog nooit van gehoord. Maar ben er tot nu toe stik tevreden over. Ze liggen er nog altijd onder en moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil merk tussen deze band en de voorgaande band.

Met deze band nu ook zomer, winter, regen en een beetje sneeuw gehad, zonder problemen. Mijn conclusie (persoonlijk natuurlijk) is dus dat het allemaal niet zoveel uitmaakt :P

• CreativeS
  • Niet online
Het komt vanzelf wel eens goed.

Als ik ergens niet op bezuinig is het banden. Maar... als je dus op A merk banden al een schuiver maakt, dan had dat inderdaad ook wel op goedkopere banden gekund. Ja, geweldige reden. Wel geld voor audio, maar cheapass banden... chapeau! All seasons hebben kwaliteiten voor alle seizoenen, maar elk seizoen zal deze iets tekortkomen. Maar goed, zoals ik al eerder zei... een eigenaar van Ling Longs of Wanli zal zijn keuzes ook goedpraten. Nutteloze discussies. Ik weet dat ik het goed doe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2021 16:04 ]

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-10 13:06
CreativeS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:59:
Het komt vanzelf wel eens goed.

Als ik ergens niet op bezuinig is het banden. Maar... als je dus op A merk banden al een schuiver maakt, dan had dat inderdaad ook wel op goedkopere banden gekund. Ja, geweldige reden. Wel geld voor audio, maar cheapass banden... chapeau! All seasons hebben kwaliteiten voor alle seizoenen, maar elk seizoen zal deze iets tekortkomen. Maar goed, zoals ik al eerder zei... een eigenaar van Ling Longs of Wanli zal zijn keuzes ook goedpraten. Nutteloze discussies. Ik weet dat ik het goed doe ;)
Ik probeerde hier alleen mijn eigen ervaring met de banden die ik gehad heb te delen. De schuiver die ik gemaakt heb gebeurde in regen op de snelweg door een bocht (aanbevolen snelheid 70, ikzelf reed inderdaad wat harder als de aanbevolgen snelheid, verwacht rond de 80). Misschien dat er een combinatie geweest is van iets op de weg gelegen hebben, nattigheid van de regen, ik weet het niet...

Omdat deze banden er maar tijdelijk op gingen, gekozen om een goedkope set er op te leggen. Waarbij ik ervan uit ben gegaan dat de kwaliteit hiervan slechter zou zijn, maar waar ik dus verrast ben door de grip die ze hadden, ook bij nat weer.

Tot zo ver mijn punt, en ik laat iedereen erbij wat hij of zij onder de auto legt. Mijn volgende band op de nieuwe velgen zal, ondanks deze goede ervaring, waarschijnlijk ook gewoon weer een A merk band zijn. Ik moet alleen zeggen dat ik dus een mindere afschuw heb van deze banden als ik altijd gedacht heb. Tot zover mijn goedpraten :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

_Arthur

blub

Fonta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:13:
Ik was net aan het lezen dat ze 10.000 kilometer minder mee gaan dan een gemiddelde band.
Hoe beter de band, hoe sneller ze slijten 8)

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik rij relatief veel op slechte wegen binnendoor en op de snelweg wordt er ook weinig gehoekt.

Mijn Pirelli Cinturato P7 zijn (godszijdank) aan vervanging toe. Wat een vreselijke band.

Ik rij nu op Michelin Alpin 6 en dat bevalt mij beter dan de Pirelli's. Ik ga dus voor de Michelin Primacy 4 als zomerband 'straks'. Geen RFT. (225/50 R17 op een F31)

Is geen goed advies in banden denk ik. Blijft persoonlijk, uitvinden wat je het liefst hebt. :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Civic09
Een BMW op goedkope banden snap ik nooit. Collega had een leuke F30 335i gekocht. Maar met goedkoop honki tonki rubber. Zo'n auto zou ik alleen daarom al laten staan. Als de vorige eigenaar al geen geld over had voor fatsoenlijke banden is de kans groot dat ook op de rest van het onderhoud bezuinigd is. Zeker bij wat oudere BMW's echt een risico.

• 418O2
Ik heb onder de touring quattracs liggen, want toch niet zoveel power. De 535i heeft gewoon stevig rubber nodig, anders slip je constant

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De BMW 8 Serie Coupé, Cabrio én Gran Coupé zijn leverbaar als “Gold Thunder Edition”. Qua motoren is er keuze uit een 840i, M850i en 840d, allen met vierwielaandrijving. Vooralsnog zijn de prijzen nog niet bekend, maar wel hebben wij vernomen dat er vier exemplaren naar Nederland komen. Absoluut uniek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly5gW3mT9mdEvNQ3jZGdIJpNmIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fozuHqQj1b2saSZVreJi1PwM.jpg?f=fotoalbum_large

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

_Arthur

blub

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................................ ik denk dat ik nog even wacht voordat ik naar de dealer ren en er 1 aanschaf.

[ Voor 38% gewijzigd door _Arthur op 22-01-2021 20:21 ]

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Wat zonde... het is zo’n sjieke auto en dan maken ze er zo’n knakenbak van. Leuk voor voetballers, (wei)poedermannetjes en influencers.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10 18:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Fonta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Thanks.
Ik heb de combi 205 breed rondom alpine 6 Michelin voor de winter. En een breedset 225/245 zomer. Van de zomerbanden heb ik de Hankook evo 2 gehad (solide, doen niks fout), vredestein sporttrac 5 (op 205 ook was die kansloos, alleen maar glijden ook bij mooi weer zodra je wat harder doorrijd) en de Goodyear eagle asymmetric 5 (topband, beste tot nu toe en niet duur)
Gekocht op basis van deze review: YouTube: Michelin Pilot Sport 4 vs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 vs Continen...

PSN & XBL: Denkoyugo

• Pannencouque
Fonta schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Auto is 535i.
Ik heb er nu Bridgestone op liggen en die komen er niet meer onder. 530d. Slijten als een gek terwijl ik voornamelijk snelweg rij en het dus weinig te lijden moet hebben. Zijn RFT's overigens.
Hankook heb ik op m'n E91 gehad (non-RFT, wel XL) maar vond ik net wat te slap. Bij afremmen op hoge snelweg werd de kont vrij licht.

Ik ga de volgende keer voor Michelin of Goodyear denk ik. En dan eens non-RFT, maar wel XL. Dat schijnt op de F11 ook prima te kunnen. Goodyear heb ik op de E91 ook gehad, die gingen gewoon 80k mee!

[ Voor 5% gewijzigd door Pannencouque op 23-01-2021 08:55 ]

• Pannencouque
Civic09 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:27:
Een BMW op goedkope banden snap ik nooit. Collega had een leuke F30 335i gekocht. Maar met goedkoop honki tonki rubber. Zo'n auto zou ik alleen daarom al laten staan. Als de vorige eigenaar al geen geld over had voor fatsoenlijke banden is de kans groot dat ook op de rest van het onderhoud bezuinigd is. Zeker bij wat oudere BMW's echt een risico.
Helemaal eens. Ik loop dan ook altijd weg. En het plaatje is al helemaal compleet als de velgmaat eigenlijk net te groot is voor de auto. En er overal 'M-accessoires' zitten (liefst ook nog uit China).

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Hoop gereden dus vandaag maar eens de tijd genomen hem weer eens te wassen. Glas coating bevalt echt super en zit er nu 1 jaar op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5LkL-rUWquKcC6_kjc2UJFSrtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B93AhCsi2JUyDMCeuKjhOLJL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJ0Nr6GYwJFIp7wTMMIpmtfP_Xo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j3UNPXDEirkUCkmb8tZZEuKF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b24IdCzDpJdZZFhRC7egU3BBvDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vFLLYZcUmylKBTI8zzB3clOO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CogXLEaLnXqinZBuJ8d28aXo7qc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f5acFECRtsKrH2Pu4LofYJ6n.jpg?f=user_large

K

• Tortelli

Tortelli

[...]

Hier ook P-Zero's onder de G21, prima band!. Heb er te weinig mee gereden om een goed beeld te hebben van de slijtage.... Heb ook de Pirelli winterband (originele BMW winter set..) en moet zeggen dat die het eigenlijk prima doen.Geen idee hoe ze officieel uit de test komen maar je kunt er aardig mee rond raggen is mijn ervaring tot nu toe.

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 07:04
De bimmer ziet er strak uit maar waarom is die versnellingspook zo lang?

• royhoi

royhoi

-

Mech-Warrior schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:48:
[...]

De bimmer ziet er strak uit maar waarom is die versnellingspook zo lang?
Is op het circuit erg prettig, dichter op het stuur.

K

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

royhoi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:31:
[...]

Is op het circuit erg prettig, dichter op het stuur.
En mocht je de auto willen verhuren voor filmopnames in een bepaalde branche is 't ook handig 🙈.

• royhoi

royhoi

-

Eagle Creek schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:23:
[...]

En mocht je de auto willen verhuren voor filmopnames in een bepaalde branche is 't ook handig 🙈.
Oh? Leg eens uit?

K

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Hij bedoelt dat mevrouw er zo op kan zitten

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een vraagje, gisteren hebben wij onze X1 opgehaald. Er zit onder andere het lichtpakket op van 427 euro. Echter, zit in de portieren alleen aan de onderkant het lichtje. Ik was in de veronderstelling (was ook bij het showroommodel zo), dat er ook aan de bovenkant een streep met led zou zitten? Juist die bovenste strepen maken het van toegevoegde waarde imo. Aan alle portierzijden zit er fysiek geen led strip aan de bovenkant gemonteerd. Iemand die weet hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE87Oj4sdI2TuU03bujwhcZDM5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4HmWsUrEPBri8rqE7H2OVaiR.png?f=user_large

Bovenstaande foto is hoe het zou moeten. Er zit nu dus alleen de gedimde lichten van de onderkant op en de bovenste strepen ontbreken volledig.

[ Voor 9% gewijzigd door ZXRY op 24-01-2021 17:08 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Domih schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Hij bedoelt dat mevrouw er zo op kan zitten
ik moest aan dit denken: YouTube: Funny Blowjob Eyeglass commercial

Short-throw gelijk in de E89 Z4 is zoveel fijner.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10 15:53
ZXRY schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:07:
Ik heb een vraagje, gisteren hebben wij onze X1 opgehaald. Er zit onder andere het lichtpakket op van 427 euro. Echter, zit in de portieren alleen aan de onderkant het lichtje. Ik was in de veronderstelling (was ook bij het showroommodel zo), dat er ook aan de bovenkant een streep met led zou zitten? Juist die bovenste strepen maken het van toegevoegde waarde imo. Aan alle portierzijden zit er fysiek geen led strip aan de bovenkant gemonteerd. Iemand die weet hoe dit kan?

[Afbeelding]

Bovenstaande foto is hoe het zou moeten. Er zit nu dus alleen de gedimde lichten van de onderkant op en de bovenste strepen ontbreken volledig.
Heb je optie 4UR staan op de bestelbon?

Bij "Lichtpakket" heb je enkel de kleine lampjes in de deurklinken en de standaard LED verlichting maar enkel onderaan de deur. Kleur kan enkel oranje/wit weergeven worden.

Bij optie 4UR "sfeerverlichting" heb je de LED strip ook werkend aan de bovenkant van de deur en kan je alle kleuren van de regenboog kiezen.

Ofwel fout bij bestelling door verkoper ofwel niet goed geïnformeerd geworden...

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:29
@Stancke Weet jij of de hardware voor de 4UR optie altijd aanwezig is en dus kan worden gecodeerd met bijvoorbeeld bimmercode?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Pepppie
  • Niet online
jordy2811 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:39:
@Stancke Weet jij of de hardware voor de 4UR optie altijd aanwezig is en dus kan worden gecodeerd met bijvoorbeeld bimmercode?
Je hebt compleet andere deurpanelen nodig. In de X1 zitten de lijsten gelijmd ipv geklikt. De LED-strips etc zit in een uitsparing die er niet inzit.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 16:39
Stancke schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Heb je optie 4UR staan op de bestelbon?

Bij "Lichtpakket" heb je enkel de kleine lampjes in de deurklinken en de standaard LED verlichting maar enkel onderaan de deur. Kleur kan enkel oranje/wit weergeven worden.

Bij optie 4UR "sfeerverlichting" heb je de LED strip ook werkend aan de bovenkant van de deur en kan je alle kleuren van de regenboog kiezen.

Ofwel fout bij bestelling door verkoper ofwel niet goed geïnformeerd geworden...
Haha dit meen je niet! Hebben ze nu één optie weer gesplitst in 2 opties? :X

En het is al zo belachelijk dat je standaard zo weinig handige lampjes hebt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Pepppie
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Haha dit meen je niet! Hebben ze nu één optie weer gesplitst in 2 opties? :X

En het is al zo belachelijk dat je standaard zo weinig handige lampjes hebt.
Zie hier de prijslijst van 2019 van de X1. Op pagina 19 staat optie 563 lichtpakket uitgeschreven;

Verlichting in dashboardkastje, deurgrepen en LED verlichting in de kofferruimte. Ambianceverlichting (inclusief decoratieve lichtstrips in dashboard en duurpanelen), leeslampjes voor - en achterin en verlichte make up spiegels. Inclusief in-/uitstapverlichting in voetenruimte voor en achter.

Wellicht dat bij de X1 LCI dit niet wel gesplitst is en daar de verwarring is ontstaan?
Pagina: 1 ... 103 ... 377 Laatste