Ja, dus ondertussen nog wat verder zitten aan te modderen en kiezen, en opnieuw kiezen, en nog eens van gedacht te veranderen, afin, ge kent het wel.
Ben nu aan het twijfelen tussen 2 keuzes. Beide keuzes gaan over een BMW Z4 LCI sDrive28i van een vergelijkbare prijs.
keuze 1:
Grijze manueel geschakelde met zwart leren interieur en 80K kilometer, maar dan wel via BMW Premium services. Met het salon zo ergens dicht of ver aanwezig is het niet uitgesloten dat ze hier wat meer garantie op willen geven. Daar zijn toch nog enkele tientallenduizend kilometer mee te rijden. Ga dan wel vragen of ik ze zeker van kan zijn dat deze geen "Chain Timing" probleem heeft waar de N20 motoren om bekend zijn. Daar is een terugroepactie op, met een verdeling naargelang het aantal kilometers hoeveel je zelf en hoeveel BMW betaald voor de vervanging van de ketting.
Keuze 2:
Een witte automaat, helemaal 100% zoals ik 'm wou hebben. Is dan via een particulier maar wel maar 44K Kilometer. Het Timing Chain probleem laten vervangen kan voor €1000. Daar kan ik dan nog zéker honderduuzend kilometer mee rijden.
Prijs voor de grijze is €25.900, prijs voor de 2de is €26.500.
Wat zouden jullie doen? Wat is jullie persoonlijke mening? Waar zouden jullie het meeste belang aan geven?
Voor mij persoonlijk zal het afhangen van wat ik het belangrijkste vind: de garantie van BMW, of de automaat.... Moeilijke keuze vind ik zelf: automaat is zoveel leuker en rustiger en vooral veiliger mee rijden. Garantie van BMW, tsjah, uiteindelijk is dat ook alleen maar beperkt in de tijd, de echt grote herstellingen zitten niet onder de 100000Km.