Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 381 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BMW_M3 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:34:
[...][Edit] Iets anders: Iemand ervaring met deze app.
https://github.com/hufman/AndroidAutoIdrive

Schijnt wat Android Auto functies toe te voegen aan Idrive zonder fysiek iets aan Idrive te hoeven veranderen.
Eigenlijk precies wat ik zoek, ik probeer Spotify werkend te krijgen in mij M135i uit eind 2015 (ID4), maar met de BMW ConnectedApp komt Spotify maar niet te voorschijn.
Nu met deze app krijg ik Spotify wel te zien in de auto en kan ik het bedienen, alleen komt de audio nog uit mijn telefoon i.p.v uit de speakers van de auto :P

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

FabiandJ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk precies wat ik zoek, ik probeer Spotify werkend te krijgen in mij M135i uit eind 2015 (ID4), maar met de BMW ConnectedApp komt Spotify maar niet te voorschijn.
Nu met deze app krijg ik Spotify wel te zien in de auto en kan ik het bedienen, alleen komt de audio nog uit mijn telefoon i.p.v uit de speakers van de auto :P
Waarschijnlijk kan je via Spotify aangeven wat het uitvoerapparaat is.

En klopt, Spotify werkt alleen op IDrive via een iPhone zover ik weet. Ook alleen via USB

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb veel problemen gehad met Spotify en NBT EVO ID6. Elke update van Spotify werd het slechter en slechter. Ik heb nu sinds een paar maanden versie 8.5.66.1002 van Spotify draaien en heb het automatisch updaten uitgeschakeld. En nu is het 9 van de 10 keer zodra ik instap meteen goede verbinding, bediening en album covers.

Spotify schijnt in de versies na juni iets veranderd te hebben in de samenwerking met BMW.

Edit- Galaxy S10 over Bluetooth in dit geval.

[ Voor 5% gewijzigd door BMW_M3 op 15-01-2021 19:07 ]

Signature

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
FabiandJ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Ik denk dat je hier last van hebt :)
Android Oreo disabled Android Open Accessory Protocol 2 audio output, which is required to play audio over the app's USB connection in model years 2014-2017. Please listen over Bluetooth audio and use this app as a control interface.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12 12:30
TheUninvited schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Je hebt aan de ene kant gelijk maar aan de andere kant is een 6 cilinder wel gaaf dus vandaar, dat mag best geld kosten wat mij betreft alleen wil ik wel een beetje een idee van de kosten hebben dus daarom dat ik garantie wel belangrijk vind. De prijzen beginnen inderdaad rond de 34/35 en lopen dan op naar 40 en een beetje voor de F30 vanaf 2016/17. Daar tussenin is prima qua prijs lijkt mij aan de andere kant heb je voor dat geld ook een G20 320i van een jaar oud dus wat is wijsheid dan }:O

[...]

Is wel interessant ja voor die prijs, ik was ook niet van plan om zelf met de auto naar huis te rijden vanuit Duitsland dus een transportservice e.d. via derde partijen ben je er ook al zo de helft aan kwijt.
Ik denk dat je in beide gevallen gaat schrikken van de afschrijving. Als die overweging meespeelt: bedenk dat een F30 over een paar jaar wel bekend staat als dat model dat in 2012 al op de markt kwam. Qua model is het tzt dus misschien al wel 13 jaar oud. Dat doet iets met de restwaarde, ook al heb jij een later exemplaar. Een frissere G20 zal het dan waarschijnlijk beter doen. Dan heb je wel een viercilinder, maar ik betwijfel of je daar heel rouwig om hoeft te zijn. Zespitter is leuk, maar je mist in het NL verkeer weinig qua vermogen. Gaat enkel op de loopcultuur en als je nooit een zespitter hebt gehad weet je niet wat je mist :+. Zo'n 320i is zelfs prima te chippen en dan kom je op 330i-vermogens uit. Dan hou je weinig te wensen over hoor.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Klopt hiervoor had ik een 5er met N20 en dat was al een dikke prima, nu echter de B58 _/-\o_
En nee het vermogen heb je niet nodig idd, sterker nog mss is (zeker in NL) een 4 cyl meer dan zat ;)

• Pannencouque
Ik heb nu zelf een zespitter en heerlijk is het dat ie soepel loopt, maar voor het vermogen adviseer ik het niemand. Leuk hoor 300+pk (na chippen), maar in praktijk doe je er niets mee. Voor al mijn tussensprintjes had ik aan 200+pk echt genoeg gehad. Als men in mijn omgeving vraagt wat de slimme keuze is voor NL verkeer, kom ik altijd op een viercilinder.

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12 06:28
Pannencouque schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:43:
[...]
Ik denk dat je in beide gevallen gaat schrikken van de afschrijving. Als die overweging meespeelt: bedenk dat een F30 over een paar jaar wel bekend staat als dat model dat in 2012 al op de markt kwam. Qua model is het tzt dus misschien al wel 13 jaar oud. Dat doet iets met de restwaarde, ook al heb jij een later exemplaar. Een frissere G20 zal het dan waarschijnlijk beter doen. Dan heb je wel een viercilinder, maar ik betwijfel of je daar heel rouwig om hoeft te zijn. Zespitter is leuk, maar je mist in het NL verkeer weinig qua vermogen. Gaat enkel op de loopcultuur en als je nooit een zespitter hebt gehad weet je niet wat je mist :+. Zo'n 320i is zelfs prima te chippen en dan kom je op 330i-vermogens uit. Dan hou je weinig te wensen over hoor.
Zeker waar dat je het vermogen niet perse nodig hebt (ik heb ook naar de verzekering bekeken en dat scheelt ook een stuk of je 320 of 330/340 wilt verzekeren) en ik rij nu in een Ford Focus met 125pk dus een 3 serie zal dan al een upgrade zijn welke dat ook mag zijn 8) Zal ze allebei wel uitproberen voordat ik een keuze maak. Kan de afschrijving wel veroorloven dat is het punt niet het is meer van waar zit de grens op een gegeven moment. Ik wissel wel om de 2/3 jaar van auto tot nu toe dus als hij over 3 jaar nog de helft waard is dan kost me dat 500-600 per maand aan afschrijving dat is nog wel te doen.

• MaZo
  • Niet online
Domih schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:37:
[...]

En klopt, Spotify werkt alleen op IDrive via een iPhone zover ik weet. Ook alleen via USB
USB? Ik stream Spotify gewoon via de app over bluetooth hoor. Ik hoef ook helemaal niks met de BMW app te doen. Zodra ik Spotify start merkt de app al dat ik in de auto zit en krijg ik het BMW logo en het auto-vriendelijke afspeelmenu te zien (met grotere knoppen).

[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 15-01-2021 21:04 ]

• Accident

Accident

's Happen

TheUninvited schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Zeker waar dat je het vermogen niet perse nodig hebt (ik heb ook naar de verzekering bekeken en dat scheelt ook een stuk of je 320 of 330/340 wilt verzekeren) en ik rij nu in een Ford Focus met 125pk dus een 3 serie zal dan al een upgrade zijn welke dat ook mag zijn 8) Zal ze allebei wel uitproberen voordat ik een keuze maak. Kan de afschrijving wel veroorloven dat is het punt niet het is meer van waar zit de grens op een gegeven moment. Ik wissel wel om de 2/3 jaar van auto tot nu toe dus als hij over 3 jaar nog de helft waard is dan kost me dat 500-600 per maand aan afschrijving dat is nog wel te doen.
Voor de 528i betaalde ik WA en Casco 70,- p/m en voor de M240i 85,- die laatste is bij Unive die verreweg het goedkoopst was/is..

Sommige maatschappijen kwam met 150 ~200 p/m en anderen wilden hem niet eens verzekeren ivm aantal pk tov de kg...

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
MaZo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:01:
[...]
USB? Ik stream Spotify gewoon via de app over bluetooth hoor. Ik hoef ook helemaal niks met de BMW app te doen. Zodra ik Spotify start merkt de app al dat ik in de auto zit en krijg ik het BMW logo en het auto-vriendelijke afspeelmenu te zien (met grotere knoppen).
Ik begon ineens al aan mezelf te twijfelen...
Maar ik heb eigenlijk ook geen problemen met Spotify, ook zonder die BMW app waar je niks aan hebt.

• Domih

Domih

Domih.

Streamen van Audio kan wel maar BMW heeft ook een spotify app die het soms doet. Dan kan je ook browsen enzo

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-12 21:21
Domih schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:33:
Streamen van Audio kan wel maar BMW heeft ook een spotify app die het soms doet. Dan kan je ook browsen enzo
Werkt tegenwoordig enkel nog maar vanaf ID7 (de allerlaatste ID).

Spotify app ondersteunt het protocol niet meer van eerdere ID's.

Goed mogelijk dat sommigen hier gebruik maakten van de geïntegreerde Spotify en deze nu niet meer zichtbaar is.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Accident schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Voor de 528i betaalde ik WA en Casco 70,- p/m en voor de M240i 85,- die laatste is bij Unive die verreweg het goedkoopst was/is..

Sommige maatschappijen kwam met 150 ~200 p/m en anderen wilden hem niet eens verzekeren ivm aantal pk tov de kg...
WTF?

Wat voor verzekeringsmaatschappijen zijn dat? De gemiddelde verzekerde heeft een Peugeot 107?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Snake schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:41:
[...]

WTF?

Wat voor verzekeringsmaatschappijen zijn dat? De gemiddelde verzekerde heeft een Peugeot 107?
De gemiddelde Nederlander ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Stancke schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Goed mogelijk dat sommigen hier gebruik maakten van de geïntegreerde Spotify en deze nu niet meer zichtbaar is.
Ik merk sinds een tijd inderdaad dat ik vaak meermaals m'n telefoon moet verbinden, voordat ik de Spotify app te zien / werkend krijg. Hij werkt dus uiteindelijk wel. (ID6)

Erg vervelend, werkte voorheen altijd vlekkeloos. Meteen als ik instapte muziek...

Is dat niet meer op te lossen?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Domih schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Carplay werkt draadloos bij mij, geen usb.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Domih

Domih

Domih.

CarPlay is inderdaad altijd draadloos, ik heb het over de Spotify Idrive app

• Pannencouque
[...]

WTF?

Verzekeringsmaatschappijen willen winst maken en hebben niet per se behoefte aan dure, geavanceerde auto's die heel hard kunnen. Daar kom je vaak enkel binnen als je al een goed track record hebt in de vorm van de nodige schadevrije jaren.
Ik kreeg mijn oude Volvo met 250pk ook amper verzekerd, want 250pk. Dagwaarde een paar duizend euro, hoefde enkel WA+, maar was nog best wat gedoe.

• Accident

Accident

's Happen

[...]

WTF?

ja redelijk WTF ja ;) als je in NL van je geld af wil kan je best een wat leukere auto kopen ;)

een even oude 108 zou me 27,- kosten (oudere jongere met 15 schade vrije jaren)

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 13:48
Stancke schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Aan de postieve kant: Spotify is wel briljant in ID7. Het is een volledige client, die gebruik maakt van de 4G in de auto. Kun je dus zonder telefoon gebruiken, dus geen last van bluetooth of usb. En werkt de laatste tijd bijna altijd feillloos. Ben er echt heel blij mee.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

WTF?

Auto's zijn duurder geworden voornamelijk omdat ze tegenwoordig meer een computer zijn in plaats van een auto met een motor met wat knopjes. Neem alleen het navigatiesysteem al inclusief de modules etc, die had je vroeger niet.

Gelukkig kan ik mij auto met flink wat korting verzekeren, omdat ik werkzaam ben bij een verzekeraar, maar anders was het niet grappig geweest wat kosten betreft. Wat dat betreft snap ik ook nooit goed hoe die jonge gasten in bijvoorbeeld een Lambo kunnen rijden als één van hun eerste auto en dan nog verzekerd krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door FabiandJ op 16-01-2021 12:26 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FabiandJ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Auto's zijn duurder geworden voornamelijk omdat ze tegenwoordig meer een computer zijn in plaats van een auto met een motor met wat knopjes. Neem alleen het navigatiesysteem al inclusief de modules etc, die had je vroeger niet.

Gelukkig kan ik mij auto met flink wat korting verzekeren, omdat ik werkzaam ben bij een verzekeraar, maar anders was het niet grappig geweest wat kosten betreft. Wat dat betreft snap ik ook nooit goed hoe die jonge gasten in bijvoorbeeld een Lambo kunnen rijden als één van hun eerste auto en dan nog verzekerd krijgen.
Als je op je 18e een Lamborghini kan kopen/krijgen denk ik niet dat je zorgen hoeft te maken dat die niet te verzekeren is. Dat zijn vooral de jongens die een 10 jaar oude 330i willen verzekeren wat vaak niet lukt.
Ik had zelfs problemen met het proberen te verzekeren van een 318i op m’n 18e. Was een E46 voor de facelift dus niet zoveel pk (relatief, toen wel, nu niet meer).

• --MP--
Diefstal risico is natuurlijk met een dikkere / snellere uitvoering ook wel groter. Dat tikt ook aan in de premie.

Ik heb de verzekeringsmaatschappij echt 2x uit moeten leggen dat een 4 serie M sport niet hetzelfde is als een M4. En dat het echt geen "M" model was. Want op basis van nieuwprijs en die benaming M sport als uitvoering gingen alle alarm bellen af.

Helaas heeft BMW nu bedacht dat ze de mogelijke opvolgens ineens niet meer 340i noemen, maar M340i dus dat zal wel weer discussie worden tegen die tijd..... :S

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 16-01-2021 12:55 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

WTF?

Jep, bij de meeste mensen staat er een 107+Megane of vergelijkbaar voor de deur.

https://www.leaseplandire...-leasen/leaseauto-top-10/

https://www.athlon.com/nl/zakelijk/auto-leasen/personenauto

https://www.athlon.com/nl.../autos/premium%20selectie

Een Mecedes A-klasse zie ik ook als een Megane. :+

[ Voor 31% gewijzigd door jadjong op 16-01-2021 13:53 ]

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-12 23:05
Hi mensen zit met een probleempje. Ben nu bezig met een subwoofer upgrade aan mijn E87. Deze is af fabriek uitgerust met een basis stereo pakket.

Nu heb ik een Logic7/HK subwoofer weten te krijgen als upgrade. Tijdens het aansluiten zag ik dat de oude subwoofer een 4 pins aansluiting heeft en de nieuwe L7 slechts 2 pins, met als gevolg dat de deurspeaker en de tweeter niet werken en al het midden geluid naar de subwoofer wordt gestuurd.

Hoe los ik dit op? Moet ik een andere connector halen of de subwoofer omruilen voor een andere?

• laurens0619
  • Laatst online: 20:49
ChopperGunnerNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:35:
Hi mensen zit met een probleempje. Ben nu bezig met een subwoofer upgrade aan mijn E87. Deze is af fabriek uitgerust met een basis stereo pakket.

Nu heb ik een Logic7/HK subwoofer weten te krijgen als upgrade. Tijdens het aansluiten zag ik dat de oude subwoofer een 4 pins aansluiting heeft en de nieuwe L7 slechts 2 pins, met als gevolg dat de deurspeaker en de tweeter niet werken en al het midden geluid naar de subwoofer wordt gestuurd.

Hoe los ik dit op? Moet ik een andere connector halen of de subwoofer omruilen voor een andere?
Eigen risico ;)
Take a look at the connector in your original OEM woofer:

- how many pins does it have? 4, correct?

Take a look at the connector of the HiFi woofer:

- how many pins does it have? 2, correct?

Using the HiFi woofers will disconnect the front speakers in your Stereo system.

If you jump wires 1 to 2 and 3 to 4 (numbers molded in the connector)at your OEM connector (the one that you plug into the woofer) then it will work.

If both woofers have 2 pins then no jumper required.
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=935093

Edit: ah wacht dat is andersom... gaat jou natuurlijk niet helpen. Ik denk niet dat t gaat werken (en zonder versterker niet veel beter klinken)

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 16-01-2021 17:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik betaal € 160,- per maand voor WA + Volledig Casco over een BMW 535i M-sport uit 2016. Dit is met 4 schadevrije jaren. Gelukkig gaat dit in het begin elk jaar een stukkie omlaag. Ik heb eigenlijk meer schadevrije jaren maar sinds een jaar of twee een werkgever zonder leaseauto en daarvoor nooit de moeite genomen om de schadevrije jaren van leasemaatschappij naar leasemaatschappij over te nemen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-12 23:05
laurens0619 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Eigen risico ;)

[...]

Edit: ah wacht dat is andersom... gaat jou natuurlijk niet helpen. Ik denk niet dat t gaat werken (en zonder versterker niet veel beter klinken)
laurens0619 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Eigen risico ;)

[...]

Tis niet andersom. Zoals beschreven staat is precies mijn situatie.
De geinstalleerde woofer is 4 pins en de nieuwe is 2 pins. De deurspeakers zitten namelijk via de subwoofer aangesloten, vandaar die 4 pins.

Om de nieuwe woofer werkend te krijgen kan ik maar een paar dingen doen, een verloop van 4 pins naar 2 pins kopen en hopen dat het zn werk doet. Of handmatig jumper kabels in de connector prikken en deze naar de juiste pin toe sturen.

Wat ik nu alleen niet weet is welk van de 2 een goed werkende oplossing is.
Dat het zonder versterker niet optimaal gaat klinken wist ik al, maar dit is een stap voor stap upgrade. Vindt het te duur en teveel moeite om alles in 1 keer te doen.

Update: Heb een verloopconnector gevonden waardoor ik de subwoofer kan aansluiten op de bestaande connector.

[ Voor 3% gewijzigd door ChopperGunnerNL op 16-01-2021 23:50 ]

• xileS
  • Niet online
Mijn BMW is niet lang geleden gekeurd voor APK. Er was niets aan de hand en hij werd al terug gebracht, maar opeens kreeg ik enkele uren later een telefoontje dat de chauffeur toch terug gereden is met de auto omdat een lampje begon te branden.

Later kreeg ik te horen dat dit kwam omdat een computertje/hart van de auto defect was ofzo en vervangen moest worden zodat auto weer normaal kan functioneren. Een erg duur grapje zo uit het niets. Iig ik kan het zelf niet repareren dus heb uiteindelijk maar gewoon oké gezegd om het door hun te laten repareren (officiële BMW dealer). Wellicht had ik het achteraf beter door een BMW specialist goedkoper kunnen laten fixen, maargoed.

Op de factuur zie ik dat het om een Basisstuurstoestel DME en Bobine F20 F30 gaat. Ik vond het wel heel toevallig allemaal dat er opeens een defect was, net toen de auto terug werd gebracht, maar ik neem aan dat een officiële dealer zulke dingen niet uit hun duim zuigt xD. Het klonk iig als puur pech hebben. Is dit wellicht makkelijk zelf na te kijken of het vervangen is?

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59

Shaidar

Matadores schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Ik heb even op de website gekeken van mijn dealer Dusseldorp en daar vragen ze 1595 ex btw. Voor dit bedrag verzorgen zij het hele importtraject en kun jij hier in Nederland je auto instappen en wegrijden met Premium Selection.
Weet er iemand of dit voor Premium Selection in België (voor een wagen vanuit Duitsland) ook mogelijk is?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
xileS schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:20:
Op de factuur zie ik dat het om een Basisstuurstoestel DME en Bobine F20 F30 gaat. Ik vond het wel heel toevallig allemaal dat er opeens een defect was, net toen de auto terug werd gebracht, maar ik neem aan dat een officiële dealer zulke dingen niet uit hun duim zuigt xD. Het klonk iig als puur pech hebben. Is dit wellicht makkelijk zelf na te kijken of het vervangen is?
Het was ooit een goede gewoonte om (vooraf) de vervangen onderdelen op te vragen, maar aan de andere kant is bij onderhoud een basis van vertrouwen vereist.
Neemt niet weg dat er ook bij merkdealers weleens vreemde dingen gebeuren. Zo bleek bij een (non-BMW) merkdealer van mijn vrouw bij de APK opeens het reservewiel te weinig profiel te hebben, terwijl dit volgens ons ongebruikt was en de motorkap waar dit wiel onder lag alleen bij deze dealer open was geweest...
Mijn z.g.a.n. ruitenwisserbladen bleken na een BMW schadereparatie van een voorspatbord ook eens veranderd te zijn in strepentrekkende verdroogde exemplaren en van het verlies van een paar liter brandstof (het verbruik is na een beurt opeens schrikbarend hoog) kijk ik ook niet meer echt op.
Ik vermoed dat er in iedere garage wel iemand rondloopt die aan zijn eigen auto aan het klussen is. :'(

• Pannencouque
Techno Overlord schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:
Ik betaal € 160,- per maand voor WA + Volledig Casco over een BMW 535i M-sport uit 2016. Dit is met 4 schadevrije jaren. Gelukkig gaat dit in het begin elk jaar een stukkie omlaag. Ik heb eigenlijk meer schadevrije jaren maar sinds een jaar of twee een werkgever zonder leaseauto en daarvoor nooit de moeite genomen om de schadevrije jaren van leasemaatschappij naar leasemaatschappij over te nemen.
Stijve prijs, maar ook geen goedkope auto natuurlijk. En vooral zonde van wat je hiervoor hebt laten liggen.

Ik ben blij dat ik vorig jaar ben overgestapt van verzekeraar, daardoor betaal ik nu allrisk 65 euro voor een 530d F11. En dat gaat nog minder worden als ik 'm over een jaar overzet naar WA+. Wel een bak schadevrije jaren, dat scheelt.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Techno Overlord schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:
Ik €171,- volledig allrisk per maand voor een A4 Avant 3.0 TDI quattro design Pro Line Plus uit 2017. Ook met 4 jaar schade vrije jaren. Moest er ook nog verplicht een klasse 5 alarm in hebben. Dus alarmcentrale kost ook nog extra geld per jaar.

Je kan overigens bij elke leasemaatschappij een verklaring opvragen om deze aan je verzekeringsmaatschappij te geven. Dan zetten ze deze schadevrije jaren erbij. Let op dat je niet je laatste schade erbij doet want dan rekenen ze die ook mee 😅. Been there done that. Kostte mij 5 jaar :(. Anders had ik er nu 9 gehad.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tylen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Je kan overigens bij elke leasemaatschappij een verklaring opvragen om deze aan je verzekeringsmaatschappij te geven. Dan zetten ze deze schadevrije jaren erbij. Let op dat je niet je laatste schade erbij doet want dan rekenen ze die ook mee 😅. Been there done that. Kostte mij 5 jaar :(. Anders had ik er nu 9 gehad.
Dat heb ik gelukkig ook gedaan. Daarmee ging ik fors omlaag in premie.

Alleen zit hier wel een houdbaarheidsdatum aan en als je het niet op tijd hebt opgevraagd krijg je de deksel op je neus.

• xileS
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Het was ooit een goede gewoonte om (vooraf) de vervangen onderdelen op te vragen, maar aan de andere kant is bij onderhoud een basis van vertrouwen vereist.
Neemt niet weg dat er ook bij merkdealers weleens vreemde dingen gebeuren. Zo bleek bij een (non-BMW) merkdealer van mijn vrouw bij de APK opeens het reservewiel te weinig profiel te hebben, terwijl dit volgens ons ongebruikt was en de motorkap waar dit wiel onder lag alleen bij deze dealer open was geweest...
Mijn z.g.a.n. ruitenwisserbladen bleken na een BMW schadereparatie van een voorspatbord ook eens veranderd te zijn in strepentrekkende verdroogde exemplaren en van het verlies van een paar liter brandstof (het verbruik is na een beurt opeens schrikbarend hoog) kijk ik ook niet meer echt op.
Ik vermoed dat er in iedere garage wel iemand rondloopt die aan zijn eigen auto aan het klussen is. :'(
Telefonisch klonk het best vertrouwd, was gewoon een persoon die ook wel begrip had. Met zulke dingen als ik telefonisch wordt benaderd ben ik vaak toch net wat te makkelijk, wellicht volgende keren mijzelf wat meer tijd gunnen. Theoretisch kunnen ze heel dat verhaal verzonnen hebben om wat winst te maken (maar ik hoop van niet zeg!). Ik voelde mij al soort van schuldig met een gratis breng en haalservice voor alleen een APK 8)7 .

• _Arthur
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

93,- inc BTW all risk voor mijn G21 tuttilampioni, 14 schadevrijejaren.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30
51 euro al risk voor mijn F31 320i uit 2018. 8 of 9 schadevrije jaren volgens mij. Vind het nog een hoop geld, maar als ik hier sommige bedragen zie wel schrikken.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dan nog... ik zie all risk, maar hoogte eigen risico? Eigen keuze schadebedrijf? Ruitvervanging? Zolang dat niet gemeld wordt, vind ik vergelijken van bedragen sowieso onzin.

Edit: het is ook niet mijn intentie om een vergelijk op te starten, maar het noemen van bedragen is onzin als niet alles compleet vernoemd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door CreativeS op 18-01-2021 01:06 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
CreativeS schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:16:
Dan nog... ik zie all risk, maar hoogte eigen risico? Eigen keuze schadebedrijf? Ruitvervanging? Zolang dat niet gemeld wordt, vind ik vergelijken van bedragen sowieso onzin.
Dat vergelijk is sowieso een beetje onnodig lijkt me. Heeft niemand wat aan

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 10:58
CreativeS schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:16:

Edit: het is ook niet mijn intentie om een vergelijk op te starten, maar het noemen van bedragen is onzin als niet alles compleet vernoemd wordt.
En dan zit je ook nog met een postcode die meetelt ;)

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:42

• Shaidar

Shaidar

Ja, dus ondertussen nog wat verder zitten aan te modderen en kiezen, en opnieuw kiezen, en nog eens van gedacht te veranderen, afin, ge kent het wel.

Ben nu aan het twijfelen tussen 2 keuzes. Beide keuzes gaan over een BMW Z4 LCI sDrive28i van een vergelijkbare prijs.

keuze 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WNG6akfbSw2aAtSY362WGFpLlw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Js2weCnaufSIgIcJUE45tfsq.jpg?f=user_large

Grijze manueel geschakelde met zwart leren interieur en 80K kilometer, maar dan wel via BMW Premium services. Met het salon zo ergens dicht of ver aanwezig is het niet uitgesloten dat ze hier wat meer garantie op willen geven. Daar zijn toch nog enkele tientallenduizend kilometer mee te rijden. Ga dan wel vragen of ik ze zeker van kan zijn dat deze geen "Chain Timing" probleem heeft waar de N20 motoren om bekend zijn. Daar is een terugroepactie op, met een verdeling naargelang het aantal kilometers hoeveel je zelf en hoeveel BMW betaald voor de vervanging van de ketting.

Keuze 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckX8d4FFal4aH5NhMErDnRtK0ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfmtpytxKt51Jymc2AR7HkRX.jpg?f=fotoalbum_large

Een witte automaat, helemaal 100% zoals ik 'm wou hebben. Is dan via een particulier maar wel maar 44K Kilometer. Het Timing Chain probleem laten vervangen kan voor €1000. Daar kan ik dan nog zéker honderduuzend kilometer mee rijden.

Prijs voor de grijze is €25.900, prijs voor de 2de is €26.500.

Wat zouden jullie doen? Wat is jullie persoonlijke mening? Waar zouden jullie het meeste belang aan geven?

Voor mij persoonlijk zal het afhangen van wat ik het belangrijkste vind: de garantie van BMW, of de automaat.... Moeilijke keuze vind ik zelf: automaat is zoveel leuker en rustiger en vooral veiliger mee rijden. Garantie van BMW, tsjah, uiteindelijk is dat ook alleen maar beperkt in de tijd, de echt grote herstellingen zitten niet onder de 100000Km.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Shaidar schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:59:
Ja, dus ondertussen nog wat verder zitten aan te modderen en kiezen, en opnieuw kiezen, en nog eens van gedacht te veranderen, afin, ge kent het wel.

Ben nu aan het twijfelen tussen 2 keuzes. Beide keuzes gaan over een BMW Z4 LCI sDrive28i van een vergelijkbare prijs.
Je vertelt niet veel over de opties; waarin verschillen de twee van elkaar? Qua prijzen verschillen ze elkaar nml. nauwelijks, dus ik zou denken dat de witte veel meer opties heeft.

Waarom? Ik vind dat als je particulier koopt, de prijs ook echt lager moet zijn dan die van een dealer. Zeker als die auto de Premium Selection garantie heeft (wat imho echt een meerwaarde is, omdat het je zekerheid geeft).

• Shaidar

Shaidar

Ja, daar zit ik aan te denken. Ik heb geen idee wanneer dat de grote zware kosten/sleet eraan komen, is dat op 100.000 Km? Stel dat dat zo is, dan zit ik daar binnen 54.000Km, wat met mijn beoogde kilometers binnen 5 jaar is. Dan is de garantie van Premium Selection ook afgelopen. De kans dat er de volgende 20.000Km (de eventuele 2 jaar garantie met het autosalon) iets serieus mis zou gaan is denk ik klein.

Opties moet ik eens nagaan, maar beide M-sportpack, leren interieur, de witte heeft veel mooiere 18” velgen dan de platte van de grijze.

[ Voor 14% gewijzigd door Shaidar op 18-01-2021 22:32 ]

• Domih

Domih

Domih.

Lijkt mij een hele makkelijke keuze, de witte!!

As ik jouw opmerkingen zo lees, lees ik dat je zelf ook al de keuze hebt gemaakt :)

• Shaidar

Shaidar

Haha ja hè 😀

Anyway, zal een beetje van de verkoper afhangen, als die blijk geeft van ermee bezig te zijn, goed onderhouden, geen bekende problemen, keuring, eerste groot onderhoud al gehad, dan zal de keuze snel gemaakt zijn. Als dat helemaal niet zo is wordt het geen gemakkelijke keuze.

• Tylen

Tylen

Die witte. Niemand wilt toch meer een handbak.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Tylen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:50:
Krap in- of uitparkeren is met een automaat anders wel een drama hoor. Verder geeft een handbak mij veel meer het gevoel "in control" te zijn. Daar veranderen "flippers" weinig aan. Als laatste anti-automaat argument wil ik de automatische start-stop aandragen. Bij een handbak hoef je slechts de koppeling ingedrukt te houden, om te voorkomen dat de motor afslaat, bij je broodnodige stoplichtsprint. :+

• Shaidar

Shaidar

Toff schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:28:
[...]

Krap in- of uitparkeren is met een automaat anders wel een drama hoor. Verder geeft een handbak mij veel meer het gevoel "in control" te zijn. Daar veranderen "flippers" weinig aan. Als laatste anti-automaat argument wil ik de automatische start-stop aandragen. Bij een handbak hoef je slechts de koppeling ingedrukt te houden, om te voorkomen dat de motor afslaat, bij je broodnodige stoplichtsprint. :+
Ehh, ik raad je aan om eens met een sport automaat in de sport-stand te rijden. Doe daar op een afgelegen baan zonder pottekijkers nog de Launch Control bij (zit op m’n 118dA, 150PK) en dat is toch leuker dan manueel te schakelen. Aan het rood licht is het met m’n automaat een soort Launch Control “light”, voet op de rem maar het gaspedaal niet tot voorbij het kantelpunt duwen. Ge-ga-randeerd ben ik eerder weg, zelfs met m’n 150PK. Dat je me met meer PK na een anderhalve nano-seconde hebt ingehaald telt niet: eerst weg is eerst weg 😜

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

De ZF6 was redelijk traag, maar de ZF8 is perfect. Parkeren heb ik nu echt nooit bij nagedacht als zijnde een probleem.

En dat stop-start, dat programmeer je er zo uit.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BoardCrusher
[...]

Hoewel ik met je eens bent dat handbak beter is, heb ik nog wel wat bedenkingen bij je eerste en laatste argumunten. Ik heb sinds 2 jaar de ZF-8 na altijd handgeschakeld gereden te hebben, en dat is alleen maar omdat de handbak niet leverbaar is. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit issues heb gehad krap parkeren, daar merk ik het verschil niet.

Qua controle ben ik het helemaal met je eens, ik heb het gevoel dat ik met een koppeling veel controle heb over hoeveel vermogen er daadwerkelijk naar de wielen gaat (maar waarschijnlijk doe ik het dan niet goed).

Dat start-stop argument lees ik heel vaak, maar snap ik niet. Even los van de stoplichtsprintjes, wat is een argument om die uit te programmeren? Als ik sta te wachten met mijn voet op de rem, stopt de motor. Zodra ik ga rijden, haal ik mijn voet van de rem en dan start de motor. Die motor draait voordat ik tijd heb om het gaspedaal in te drukken. Dus aangenomen dat je met één voet rem en gas bedient, zou het mij niet lukken sneller weg te zijn als start-stop uit staat. Wat is dan nog de reden om dat systeem uit te schakelen?

Wel een nieuw argument tegen automaat: het lukt me niet om schokvrij te stoppen. In een handbak heb ik geleerd om vlak voor dat je stil staat, de rem los te laten terwijl je de koppeling ingedrukt houdt, waardoor je niet dat schokje aan het eind hebt. Ik weet niet hoe ik dat in een automaat voor elkaar krijg. Als iemand tips heeft, hoor ik ze graag :)

• Tylen

Tylen

[...]

Ik weet niet wat voor gare ouderwetse automaat jij gereden hebt? (Fiat/Alfa hadden vroeger z'n irritante automaat maar dat was ergens in 2001 ofzo dat ik daar voor het laatst in gereden heb). Inparkeren issues zijn er echt niet.

Stop/Start zet je standaard uit of laat je eruit programmeren. Dat is een non-argument.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tylen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Ik weet niet wat voor gare ouderwetse automaat jij gereden hebt? (Fiat/Alfa hadden vroeger z'n irritante automaat maar dat was ergens in 2001 ofzo dat ik daar voor het laatst in gereden heb). Inparkeren issues zijn er echt niet.
Ik rijd een automaat uit 2019 maar ben het er wel mee eens. Vind als je heel strak moet parkeren een koppeling wat relaxter dan rem. Zeker wanneer auto-hold ook nog eens aan staat.

Maar goed voor mij valt het onder gewenning.

• _Arthur

_Arthur

blub

Huh wat? Ik rij al weer aardig wat jaartjes automaat, maar herken mij echt totaal niet in jouw opmerkingen. Dit met een F31 320D en nu een G21 330i. Maar mogelijk heb je ervaringen met automaten cq gerobotiseerde handbakken in b.v. Citroens van 15 jaar geleden, dat zou natuurlijk kunnen.

• Quantor
  • Niet online
De ZF 8 bak in een G2* is echt superieure techniek, nooit gedacht dat ik zoveel plezier zou hebben met een "ouderwetse" koppelomvormer. Auto start-stop kun je gewoon uitzetten. En met auto-hold actief ben je elke stoplicht sprint snel weg, want geen voet op de rem nodig. In/uit parkeren is geen probleem want auto rijdt zonder gas te geven mooi langzaam zonder te schokken. Flippers? Heb ik, gebruik ik zo goed als niet.

En stoppen zonder te schokken is ook geen probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Quantor op 19-01-2021 09:45 ]

• CreativeS
  • Niet online
Wat een reactie vol onzin... denk dat dat eerder aan de persoon achter het stuur ligt. Het is maar net hoe goed je het rempedaal onder controle hebt, je hoeft immers geen gas te geven om vooruit of achteruit te kruipen en je moet rekening houden met het moment dat de auto de remblokken 'klaarzet' voor de volgende remactie :). Zoals je al zegt: 'het geeft jou'.
Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:51:
De ZF6 was redelijk traag, maar de ZF8 is perfect. Parkeren heb ik nu echt nooit bij nagedacht als zijnde een probleem.
En de ZF6 is met xHP net zo bij de les als een ZF8 uit de fabriek. Ja, de software van de ZF6 was af-fabriek redelijk conservatief. Met Alpina-softare was het al een stuk beter. Helaas is het geheugen van de eerste ZF6HP19 te klein voor Alpina-software waardoor je - achteraf alleen maar goed - xHP als enige alternatieve software hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 19-01-2021 10:18 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 10:58
BoardCrusher schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:03:
[...]

Hoewel ik met je eens bent dat handbak beter is, heb ik nog wel wat bedenkingen bij je eerste en laatste argumunten. Ik heb sinds 2 jaar de ZF-8 na altijd handgeschakeld gereden te hebben, en dat is alleen maar omdat de handbak niet leverbaar is. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit issues heb gehad krap parkeren, daar merk ik het verschil niet.

Qua controle ben ik het helemaal met je eens, ik heb het gevoel dat ik met een koppeling veel controle heb over hoeveel vermogen er daadwerkelijk naar de wielen gaat (maar waarschijnlijk doe ik het dan niet goed).

Dat start-stop argument lees ik heel vaak, maar snap ik niet. Even los van de stoplichtsprintjes, wat is een argument om die uit te programmeren? Als ik sta te wachten met mijn voet op de rem, stopt de motor. Zodra ik ga rijden, haal ik mijn voet van de rem en dan start de motor. Die motor draait voordat ik tijd heb om het gaspedaal in te drukken. Dus aangenomen dat je met één voet rem en gas bedient, zou het mij niet lukken sneller weg te zijn als start-stop uit staat. Wat is dan nog de reden om dat systeem uit te schakelen?

Wel een nieuw argument tegen automaat: het lukt me niet om schokvrij te stoppen. In een handbak heb ik geleerd om vlak voor dat je stil staat, de rem los te laten terwijl je de koppeling ingedrukt houdt, waardoor je niet dat schokje aan het eind hebt. Ik weet niet hoe ik dat in een automaat voor elkaar krijg. Als iemand tips heeft, hoor ik ze graag :)
Dat hele start stop gebeuren werkt prima bij verkeerslichten als je weet dat je langer dan x seconden stilstaat maar bijv bij het komen aanrijden bij een onoverzichtelijke t splitsing met kruisend fietspad(zoals hier bij het einde van de wijk) is het gruwelijk irritant. Je komt rustig aanrijden maar kunt niet goed zien of er fietsers aankomen, je gaat even stilstaan, start-stop schakelt de motor uit, of net niet. Je kruipt een stukje vooruit om te zien of er auto's aankomen en gaat weer stilstaan en wederom schakelt start-stop wel/niet uit. Dat zijn net die momenten die gruwelijk irritant zijn met start-stop. Bij verkeerslichten kan ik mij prima indenken dat iets langzamer aan komen rijden kan helpen maar ook dan.. als je rustig aan komt rijden en denkt dat hij zo op groen gaat, gebeurd dit niet moet start-stop in werking treden en dan net als de motor uit is, dan gaat ie alsnog op groen. Of bij het kruipend in de file rijden.. echt.. ik heb het een maand de tijd gegeven in mijn M135i maar daarna eruit gehaald. Ik was op een gegeven moment zo krampachtig aan het rijden in situaties waarbij start-stop wel/niet ingeschakeld zou gaan worden dat het totaal niet relax rijden was.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

la_fusion schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Dat hele start stop gebeuren werkt prima bij verkeerslichten als je weet dat je langer dan x seconden stilstaat maar bijv bij het komen aanrijden bij een onoverzichtelijke t splitsing met kruisend fietspad(zoals hier bij het einde van de wijk) is het gruwelijk irritant. Je komt rustig aanrijden maar kunt niet goed zien of er fietsers aankomen, je gaat even stilstaan, start-stop schakelt de motor uit, of net niet. Je kruipt een stukje vooruit om te zien of er auto's aankomen en gaat weer stilstaan en wederom schakelt start-stop wel/niet uit. Dat zijn net die momenten die gruwelijk irritant zijn met start-stop. Bij verkeerslichten kan ik mij prima indenken dat iets langzamer aan komen rijden kan helpen maar ook dan.. als je rustig aan komt rijden en denkt dat hij zo op groen gaat, gebeurd dit niet moet start-stop in werking treden en dan net als de motor uit is, dan gaat ie alsnog op groen. Of bij het kruipend in de file rijden.. echt.. ik heb het een maand de tijd gegeven in mijn M135i maar daarna eruit gehaald. Ik was op een gegeven moment zo krampachtig aan het rijden in situaties waarbij start-stop wel/niet ingeschakeld zou gaan worden dat het totaal niet relax rijden was.
Ik zet in dat soort situaties gewoon even snel de bak in S, dan blijft start-stop ook uit en heb je een super snelle response :Y)

• --MP--
ZF8 automaat is ook voor mij echt geweldig, 1e automaat na vele handbakken, maar ik hoef niet meer terug.

Startstop staat wel uit. Is gewoon irritant, en nog slecht voor je blok ook.

(krap) parkeren is geen issue bij mij, is met de rem prima te doseren. Ook stoppen bij het verkeerslicht is geen issue. Gewoon net als bij een handbak de rem in de laatste meters vrijwel lossen tot hij nog net genoeg aangrijpt om stil te blijven staan. Na even wennen gaat dit ook gewoon soepel.
enige probleem bij mij is de Skreeeeeeeeee van de sportremmen als ze koud zijn bij lichtjes remmen... maar daar kan de bak niks aan doen.

Overigens heb ik op een F serie geen auto hold functie toch? Ik heb er ooit naar gezocht, maar volgens mij ontbreekt die?

[ Voor 6% gewijzigd door --MP-- op 19-01-2021 10:49 ]

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
Civic09 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:47:
51 euro al risk voor mijn F31 320i uit 2018. 8 of 9 schadevrije jaren volgens mij. Vind het nog een hoop geld, maar als ik hier sommige bedragen zie wel schrikken.
Dat is wel ERG weinig hoor voor WA casco .

F31 320D high exec 2013. All risk >10 jaar schadevrij. 75% korting
Betaald €86 pm bij FBTO
Std eigen risico €150
pech hulp binnen en buitenland

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Unknown Alien schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Betaald €85 pm bij FBTO
Std eigen risico €150

Premie €86 pm
Dat dacht ik ook al. Voor all risk..

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En ik maar denken dat BMW's rijdersauto's waren ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Unknown Alien
Ttsss praat voor jezelf :) de 8 bak is geweldig, ik vind de ZF6 bak ook fijn rijden.

Paar jaar geleden specifiek wezen zoeken naar een F31 handbak, omdat ik zelf roeren en koppelen toch echt leuker vind dan alleen gas geven. De vorige BMWs hadden een automaat.

En ik weet dat dit zo'n beetje de laatste x is om een bmw handbak te kunnen rijden, want de nieuwe series worden amper met handbakken besteld.

Mijn persoonlijke keuze voor volgende auto is zeker een automaat voor de gezins auto en onze 2e zeker een handbak, aangezien daar max 5k KMs mee wordt gereden.

• Tylen

Tylen

fsfikke schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Ik zet in dat soort situaties gewoon even snel de bak in S, dan blijft start-stop ook uit en heb je een super snelle response :Y)
Ik zet launch control aan >:)

• BoardCrusher
Ik snap je punt. Ik heb dat zelf nog niet zo ervaren, ik dacht dat als ie een keer ge-stop-start is, dat het even duurt voordat ie dat nog eens doet (dus dat ie niet na een meter wéér stopt). Dat is in elk geval hoe het in de handgeschakelde F30 ging, weet eigenlijk niet hoe de G20 dat doet.
--MP-- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:

Volgens mij is dat tegenwoordig niet meer slecht voor je blok, ik heb daar ooit wat dingen over gelezen. Maar is lang geleden en dat is ook niet een discussie die ik wil voeren, daarvoor weet ik veel te weinig van de techniek :)
Ook stoppen bij het verkeerslicht is geen issue. Gewoon net als bij een handbak de rem in de laatste meters vrijwel lossen tot hij nog net genoeg aangrijpt om stil te blijven staan. Na even wennen gaat dit ook gewoon soepel.
Ik ga het proberen!
Overigens heb ik op een F serie geen auto hold functie toch? Ik heb er ooit naar gezocht, maar volgens mij ontbreekt die?
Volgens mij hebben ze die toegevoegd sinds de G20 inderdaad. Gebruik het overigens bijna nooit, zeker niet in combinatie met parkeren inderdaad. Daarmee maak je het jezelf namelijk wel onnodig moeilijk.

• Tylen

Tylen

Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Die moet je even uitleggen. Rijd een automaat niet? Moet je die duwen? ;)

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tylen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Actief betrokken zijn bij het rijden, de motor mooi in toeren matchen met de versnelling. Een automaat is comfort, niet echt sportief rijplezier. Past wel weer in de shift van BMW naar bijvoorbeeld voorwielaandrijving voor de 1-serie. Ze raken hun DNA een beetje kwijt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Een automaat duwen? :9

- knip -

• Tylen

Tylen

Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Actief betrokken zijn bij het rijden, de motor mooi in toeren matchen met de versnelling. Een automaat is comfort, niet echt sportief rijplezier. Past wel weer in de shift van BMW naar bijvoorbeeld voorwielaandrijving voor de 1-serie. Ze raken hun DNA een beetje kwijt.
Ahhhh daarom rijden ze ook met flippers in de F1 ;) Omdat ze comfort wilen (ja ik weet dat er een koppeling is om weg te rijden en dat het niet 100% een automaat is).

Ik rijd heeeerlijk sportief in de automaat (ZF8).
In neutraal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 19-01-2021 11:28 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
[...]

:')

Een goeie automaat is hartstikke prima

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2021 11:30 ]

• --MP--
[...]

Ik denk meer dat jou mening hier afwijkt van de norm, niet dat BMW afwijkt.

Welke sportieve auto word er nog met een handbak geleverd? Moderne automaten zijn gewoon superieur aan de handbak...

Je rijd ook nog zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS en met een luchtgekoeld blok?

• _Arthur

_Arthur

blub

Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:
Troll is obvious.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Afwijkende mening, dat moet wel een troll zijn. Maar misschien ben ik op dat gebied te conservatief ingesteld. Een automaat associeer ik niet met sportief en in control rijden.

• _Arthur

_Arthur

blub

Jeroenneman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:54:
Afwijkende mening, dat moet wel een troll zijn. Maar misschien ben ik op dat gebied te conservatief ingesteld. Een automaat associeer ik niet met sportief en in control rijden.
Mocht je zin hebben, bekijk dit videootje eens van Robert Kubica in een recente M4: YouTube: F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring! | Fast&Fun

Dan hoor ik daarna graag van je of Kubica wel of niet "in control" was en/of dit wel of niet sportief is volgens jou.

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 19-01-2021 11:57 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Tja, in een E36 316i moet je inderdaad goed roeren om nog een beetje 'sportief' vooruit te kunnen komen. Als je gewoon genoeg vermogen voorin hebt liggen maakt de bak het verschil niet meer.

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik rij zelf een G21 (320d) met een automaat maar moet toch zeggen dat dat me meer doet dan het roeren van de pook in de bak van een vergelijkbare G21. Er zit totaal geen feedback in de pook, m'n Mini en Starlet schakelen een stuk strakker. Ik dacht dat ik me ook alleen maar kon bedaren bij een bij een handgeschakelde auto, maar sommige automaatbakken zijn echt wel fun om mee te rijden dat gevoel krijg ik bij de sportstand/manueel helemaal want dan wordt ie een stuk agressiever.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Voor mij blijft een handbak toch altijd leuker als een automaat. Ja een automaat rijdt lekker en fijn maar het heeft niet de charme van een handbak en zal dat ook nooit krijgen. Hard wegrijden met een handbak is toch een stuk leuker dan hard wegrijden met een automaat vind ik.

• CreativeS
  • Niet online
Actief betrokken zijn bij het rijden, de motor mooi in toeren matchen met de versnelling. Een automaat is comfort, niet echt sportief rijplezier.
Hahahahahaha... |:(

En ik maar denken dat dit allemaal kan met een automaat (+ flippers) en xHP Stage 3. Ik zal wel de ervaring missen dan...

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Goed zelf roeren kan natuurlijk wel fun zijn. Een ondergedimensioneerde 3er kan ik zeker plezier in hebben.

Neemt niet weg dat een moderne automaat rondjes om mijn geroer kan roeren. :+

- knip -

• --MP--
_Arthur schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Mocht je zin hebben, bekijk dit videootje eens van Robert Kubica in een recente M4: YouTube: F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring! | Fast&Fun

Dan hoor ik daarna graag van je of Kubica wel of niet "in control" was en/of dit wel of niet sportief is volgens jou.
Pfff wat slecht ..ik was zeker een minuut sneller geweest oOo

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 22:15

Denko

|{ing Øf ßlitz

Joh, ik heb ook een voorkeur voor handgeschakeld, maar ik heb absoluut geen illusies dat het "sneller" is ofzo. Er zullen vast wel mensen zijn die het kunnen, sneller zijn met een handbak, maar ik ben er niet 1 van.

Ik vermoed dat mijn volgende auto ook een automaat is, maar voorlopig is het roeren mij nog te leuk.

PSN & XBL: Denkoyugo

• _Arthur

_Arthur

blub

--MP-- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:27:
Pfff wat slecht ..ik was zeker een minuut sneller geweest oOo
Maar dan wel met een handbak, toch?

• Pepppie
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Betaald €86 pm bij FBTO
Std eigen risico €150
3-series zijn gewoon erg duur qua verzekeren. Wij betalen voor de G01, met bijna iedere optie, 55 euro bij FBTO (all risk, 0 euro eigen risico en 11 jaar schadevrij). Dan heb je het over een auto van bijna 90k, maar totaal andere risicogroep.

• Shaidar

Shaidar

Ben naar de witte Z4 gaan kijken, en daar zijn toch een beetje teveel speciallekes aan, van die non-officiele mods (frontlip, niet-gekeurde uitlaat (klonk wel goed maar ja, 4 cylinder). Die valt dus al af. Nog geen bericht van de grijze gekregen, dat kan zelfs nog een paar weken duren eer die klaar is voor verkoop.

Maar dan bij een alert van een zoekopdracht een witte automaat ook bij Premium Selection aan een vergelijkbare prijs. Ze geven er - zelfs met het autosalon - wel maar 1 jaar garantie op, maar daar kan ik mee leven.

Straks om 16h een testrit, en als die mij bevalt, dan is het beklonken 😀

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 14:56
Pepppie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:49:
[...]

3-series zijn gewoon erg duur qua verzekeren. Wij betalen voor de G01, met bijna iedere optie, 55 euro bij FBTO (all risk, 0 euro eigen risico en 11 jaar schadevrij). Dan heb je het over een auto van bijna 90k, maar totaal andere risicogroep.
Nee hoor, mijn 320i heb ik voor €24 per maand WA+ verzekerd in Utrecht(stad) met 7 schadevrije jaren. Dan heb je het over een auto die ruim over de 100k gaat, maar dan wel in guldens :+

E36 laif

De mijne is handgeschakeld want cabrio en hobbyauto, maar een nieuwe daily wordt zeker een automaat. Een Z4 zou ik als handbak nemen, tenzij het je daily wordt.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21
WA+ is nogal een verschil met allrisk.

Maar goed, genoeg geluld over verzekeringen. Ik ben zoals eerder vermeld bezig met een nieuwe auto. Waarschijnlijk ga ik deze week toch naar een M140i kijken als vervanger voor mijn 335d, dat wordt dus gewoon proppen met de kleine. Kan ik eindelijk eens beoordelen hoe die ZF8 het doet ten opzichte van mijn ZF6 met custom tune. Qua vermogen zijn ze vergelijkbaar, beiden rond de 340 pk, dus de 140i zal net wat sneller zijn. Even afwachten of ik het diesel koppel niet ga missen.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hiero all-risk, 38,-, 320i uit 2013 (trede 16, 75%korting, bij promovendum). Toevallig had ik net mijn autoverzekering afgesloten bij FBTO (was ook niet heel duur) toen promovendum mij benaderde om met al mijn verzekeringen over te stappen voor -25% premie tov wat ik nu betaalde voor dezelfde dekkingen.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21
Promovendum is inderdaad wel goedkoop, alleen een beetje jammer dat ze geen auto's met meer dan 300pk doen. En auto's met een catalogusprijs van 90k+ doen ze ook niet.

• Unknown Alien
Shaidar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:17:
Ben naar de witte Z4 gaan kijken, en daar zijn toch een beetje teveel speciallekes aan, van die non-officiele mods (frontlip, niet-gekeurde uitlaat (klonk wel goed maar ja, 4 cylinder). Die valt dus al af. Nog geen bericht van de grijze gekregen, dat kan zelfs nog een paar weken duren eer die klaar is voor verkoop.

Maar dan bij een alert van een zoekopdracht een witte automaat ook bij Premium Selection aan een vergelijkbare prijs. Ze geven er - zelfs met het autosalon - wel maar 1 jaar garantie op, maar daar kan ik mee leven.

WIj hebben een tijdje die Z4 2.8 LCI gehad. Ik moest wel wennen aan die lange neus ( nog nooit een 2 zitter gehad).
In sportstand en met de automaat had dit toch een enorm hoog plezier gehalte. Geluid van de sportuitlaat was ook prima niet zo mooi als een Akra, maar voor ons echt wel sportief zat. Op de snwelweg hoef ik niet de hele tijd dat monotome gebrom te horen.

3.0 is ook een 4 cyl., dus wil je 6, dan ff wat meer spaargeld uitgeven voor de 3.5 :P

@Pepppie Is dat een x3?
3serie wordt toch gezien asl een meer sportieve gezins auto dan een 5 serie of X, waardoor ze het een hoger risico vinden...of zouden er gewoon meer 3 serie eigenaren ongelukken veroorzaken, omdat ze denken Cor Euser te zijn 8)7

@Spollie
Kan ik eindelijk eens beoordelen hoe die ZF8 het doet ten opzichte van mijn ZF6 met custom tune. Qua vermogen zijn ze vergelijkbaar, beiden rond de 340 pk, dus de 140i zal net wat sneller zijn. Even afwachten of ik het diesel koppel niet ga missen.
Als je het koppel hebt gebruikt van de E92 dan wel :)

Ik heb zelf diesel met 245pk/470nm en mijn zwager een benzine 4 GC met 310pk. Ik merkte met optrekken iets aan trekkracht onderin. Maar qua sportief rijden vind ik die benzine toch echt een stuk leuker rijden.

Grootste voordeel van een diesel vind ik het aantal KM dat je kan rijden op 1 tank tov een benzine. Ik rij 1100 met een volle tank. Doe ik helaas nu 6 weken mee.

• Pepppie
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:25:
@Pepppie Is dat een x3?
3serie wordt toch gezien asl een meer sportieve gezins auto dan een 5 serie of X, waardoor ze het een hoger risico vinden...of zouden er gewoon meer 3 serie eigenaren ongelukken veroorzaken, omdat ze denken Cor Euser te zijn 8)7
Klopt, is een X3. Rijden niet zoveel stoere mannen in ;)

En wat je zegt klopt helemaal. Ik werk bij een verzekeraar en ken de calculaties w.b.t. de te verzekeren risico's (leeftijd auto i.c.m. leeftijd verzekerde i.c.m. schadevrije jaren i.c.m. uitvoering i.c.m. vermogen, type brandstof, etc.).

Daarbij; de F-series zijn ook simpelweg duurder vanwege het enorme hoge aantal diefstallen van (Pro-)navigaties momenteel.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pepppie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Klopt, is een X3. Rijden niet zoveel stoere mannen in ;)
Whut?

• Pepppie
  • Niet online
Stoplichtsprintjestrekkende mannen met petje, verlagingssetje en dikke pijp eronder.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tylen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik zet launch control aan >:)
Ik lees de laatste tijd meer over launch control. Zit dit eigenlijk op de G20/G21? :D
--MP-- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:
ZF8 automaat is ook voor mij echt geweldig, 1e automaat na vele handbakken, maar ik hoef niet meer terug.

(krap) parkeren is geen issue bij mij, is met de rem prima te doseren. Ook stoppen bij het verkeerslicht is geen issue. Gewoon net als bij een handbak de rem in de laatste meters vrijwel lossen tot hij nog net genoeg aangrijpt om stil te blijven staan. Na even wennen gaat dit ook gewoon soepel.
enige probleem bij mij is de Skreeeeeeeeee van de sportremmen als ze koud zijn bij lichtjes remmen... maar daar kan de bak niks aan doen.

Parkeren is echt een probleem uit de tijd van gerobotiseerde handbakken in mijn ogen. Oude Alfa's (maar ook bijvoorbeeld Ferrari's als een 360 Modena met F1 bak) schieten best flink vooruit ineens. Lastig te controleren.
Met een automaat gebruik je de kruip functie, snap niet dat iemand hier moeite mee heeft :D

F serie heeft geen auto hold zover ik weet, kan dit bij de G21 gewoon aan en uit zetten. Soms wel handig maar gebruik het zeer weinig.
Shaidar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:17:

Waarom kijk je niet naar een iets oudere met nog de 6 in lijn? Klinkt iig een stuk beter en neem aan dat ze ok nog eens goedkoper zijn?
Schoonvader heeft een Z4 25i (3.0 met 218pk) en dat klinkt best lekker!

[ Voor 96% gewijzigd door Tortelli op 19-01-2021 16:43 ]

• Tylen

Tylen

Tortelli schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Ik lees de laatste tijd meer over launch control. Zit dit eigenlijk op de G20/G21? :D

[...]

Parkeren is echt een probleem uit de tijd van gerobotiseerde handbakken in mijn ogen. Oude Alfa's (maar ook bijvoorbeeld Ferrari's als een 360 Modena met F1 bak) schieten best flink vooruit ineens. Lastig te controleren.
Met een automaat gebruik je de kruip functie, snap niet dat iemand hier moeite mee heeft :D

F serie heeft geen auto hold zover ik weet, kan dit bij de G21 gewoon aan en uit zetten. Soms wel handig maar gebruik het zeer weinig.
Dunno ik heb een Audi ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

De F01/F02/F10/F11/F12/F15/16/enz. hadden gewoon auto-hold ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Ja.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 16:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

fsfikke schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:45:
[...]

De F01/F02/F10/F11/F12/F15/16/enz. hadden gewoon auto-hold ;)
Optie dan denk ik? Bij de G20/21 kun je de autohold aan en uitzetten en is dit volgens mij niet optioneel (?)
Hoe werkt dit? :9

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 19-01-2021 16:47 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Optie dan denk ik? Bij de G20/21 kun je de autohold aan en uitzetten en is dit volgens mij niet optioneel (?)

[...]

Hoe werkt dit? :9
http://letmegooglethat.com/?q=bmw+g20+launch+control&l=1 :9 ?

https://www.bmw-m.com/en/...o-use-launch-control.html

[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 19-01-2021 16:51 ]

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vind het wel geinig om te lezen over verzekeringspremies van anderen. In mijn ervaring zijn auto's op naam van een beheer BV bijvoorbeeld weer een stuk duurder om te verzekeren.

Dat een X-serie een stuk goedkoper is had ik niet verwacht, maar is op zichzelf wel te begrijpen.

Zelf zit ik met een F31 (2018) in privé, wa + casco (48K) + svi, met € 275 verhoogd eigen risico, 5 schadevrije jaren en 75% BM korting op € 65,- incl. assurantiebelasting. Wel een relatief veilig postcodegebied (Friesland). Ik vond het een nette premie, die aardig dalend is.

Inzake discussie automaat... Vind het persoonlijk een gouden combinatie die aandrijflijn... Benzine -> B48 motorblok -> ZF 8-traps -> achterwielen.

Wat wil een mens nog meer :)

(Behalve een zescilinder of V12... :+ )

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Pagina: 1 ... 102 ... 381 Laatste