Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 360 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

--MP-- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Ik zeg ook niet dat jij iets anders zegt, ik stem in met jou conclusie :/ Dus ik snap niet helemaal waar deze reactie vandaan komt.
In mijn kinderlijke enthousiasme las ik je bericht niet helemaal zoals je hem bedoelde. Niet kwaad bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:57

Eagle Creek

Breathing security

gekke-gerrit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:34:
De BMW heeft er zin in! 0 kilometer range... de elektromotor heeft ook weinig vermogen tijdens deze koude dagen 🥲

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is je accu 0%. Die wordt in de app onterecht weergegeven als 100%. De weergave in de auto klopt wel.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Incognitum schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:17:
Zeker weten dat je deze band wilt? Ik heb ze vervangen vorige maand. Had op de wintervelgen Dunlop liggen (205/55/16) sinds begin winterseizoen. Verschrikkelijke band, gleed er in de bocht echt zijdelings vaak mee weg. En ik scheur niet met sneeuw/nat wegdek.
Is dat zo? Ik heb de voorganger er nog op (Winter Sport 3D in 225/45R17)... want oprijden tot 4 mm en kom eigenlijk overal zonder onverwachte schuivers, alles wat anders is, is controleerbaar (lees: zelf in gang gezet). Tuurlijk, die Dunlops zijn geen Michelin Pilot Alpin 4/5 of Bridgestone Blizzak LM005 of zo, maar zo'n drama als jij nu voorschotelt... overdreven. Tractiecontrole treedt bijna nergens - onverwacht verrassend - in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Incognitum schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Zeker weten dat je deze band wilt? Ik heb ze vervangen vorige maand. Had op de wintervelgen Dunlop liggen (205/55/16) sinds begin winterseizoen. Verschrikkelijke band, gleed er in de bocht echt zijdelings vaak mee weg. En ik scheur niet met sneeuw/nat wegdek.

Sinds kort vervangen door Continental Wintercontact TS860 (225/45/17) en ondanks de bredere band veel meer grip.
Welke Dunlops had je, en waar & wanneer geproduceerd?

De Wintersport 4D heeft toch lange tijd als topper in het segment bekend gestaan.
Dus dan is het opvallend dat jou ervaringen zo anders zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door --MP-- op 10-02-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:11
In de X1 uit 2017 sinds enkele weken op en af een melding van het sos noodoproepsysteem die niet weg te krijgen is. De boordcomputer is op dat moment ook niet meer te bedienen (geen actueel verbruik, gem. snelheid, etc.) De SOS knop functioneert wel en ook de GPS locatie wordt netjes weergegeven na het indrukken van de knop. Ik lees meerdere wisselende verhalen over dat het de batterij zou kunnen zijn van de telematics control unit (TCU). Kan iemand mij uitleggen of deze oorzaak voor de hand ligt? En waar zit deze batterij en is deze zelf te vervangen?

De melding uit coderen is natuurlijk ook een optie maar heeft niet maar voorkeur.

Foto van de storing (foto van bimmerportal, exact dezelfde melding):

https://postimg.cc/TpGJhPKW

[ Voor 8% gewijzigd door jordy2811 op 10-02-2021 22:25 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:29
CreativeS schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Is dat zo? Ik heb de voorganger er nog op (Winter Sport 3D in 225/45R17)... want oprijden tot 4 mm en kom eigenlijk overal zonder onverwachte schuivers, alles wat anders is, is controleerbaar (lees: zelf in gang gezet). Tuurlijk, die Dunlops zijn geen Michelin Pilot Alpin 4/5 of Bridgestone Blizzak LM005 of zo, maar zo'n drama als jij nu voorschotelt... overdreven. Tractiecontrole treedt bijna nergens - onverwacht verrassend - in.
Wat jij ervaart hoeft een ander nog niet zo te ervaren. Of ik overdrijf? Dat is jouw mening, ik heb een andere. Ik zal ze in ieder geval nooit meer aanschaffen of aanraden.

@--MP-- De aanschaf was ergens november 2020, de DOT zover ik me herinner was ergens begin 2020 maar weet ik niet meer zeker. Ik kan het niet meer nakijken daar ze verkocht zijn. Het waren Dunlop Winter Sport 5.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08
jordy2811 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:24:
In de X1 uit 2017 sinds enkele weken op en af een melding van het sos noodoproepsysteem die niet weg te krijgen is. De boordcomputer is op dat moment ook niet meer te bedienen (geen actueel verbruik, gem. snelheid, etc.) De SOS knop functioneert wel en ook de GPS locatie wordt netjes weergegeven na het indrukken van de knop. Ik lees meerdere wisselende verhalen over dat het de batterij zou kunnen zijn van de telematics control unit (TCU). Kan iemand mij uitleggen of deze oorzaak voor de hand ligt? En waar zit deze batterij en is deze zelf te vervangen?

De melding uit coderen is natuurlijk ook een optie maar heeft niet maar voorkeur.

Hey, dat had ik begin deze week ook een paar keer. Inmiddels lijkt het opgelost.

Wellicht dat het netwerk even uit de lucht is geweest. Wel heel knullig dat de boordcomputer niet meer te gebruiken is als dit voorkomt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:30
Dat heeft denk ik te maken met de ingestelde prioriteit van meldingen. Bepaalde meldingen moeten aanwezig blijven. Of deze daar tussen hoort is een andere discussie :+

• CreativeS
  • Niet online
Incognitum schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:29:
Wat jij ervaart hoeft een ander nog niet zo te ervaren. Of ik overdrijf? Dat is jouw mening, ik heb een andere. Ik zal ze in ieder geval nooit meer aanschaffen of aanraden.
Het is gewoon bijzonder dat de banden (Winter Sport 3, 4, 5) in het algemeen gewoon als goed tot zeer goed bestempeld en dat jij totaal het tegenovergestelde ervaart. Ik begin bijna wat anders te denken, maar goed... dat laat ik maar in het midden. Ervaringen kunnen natuurlijk altijd ontzettend verschillen.

Ik moet wel toegeven dat mijn volgende banden Bridgestone Blizzak LM005 worden, maar dat is meer hoe ze nu aangeschreven worden. Hoge verwachtingen van, maar goed, ze gaan eerst op de auto van mijn vriendin. Daarnaast natuurlijk de Continental WinterContact TS 870 die een jaar verlaat is... afwachten. Ik heb nog wat mm's te gaan. Het kan er alleen maar beter op worden :o

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 11-02-2021 09:57 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51

_Arthur

blub

Hier liggen ook Bridgestone Blizzak LM005's onder de G21. Prima bandje tot nu toe in de winterse omstandigheden hier in het dorp (in mijn straat wordt niet gestrooid of geschoven).

[ Voor 16% gewijzigd door _Arthur op 11-02-2021 09:55 ]

• CreativeS
  • Niet online
Ik zit alleen nog even in dubio... ROF of gewoon. De ROF's die ik er nu onder heb zitten vind ik niet overdreven stug. Voordeel... ik kan bij dit kleaute-weer 9 van de 10 keer nog wel naar huis rijden als ik een lekke band heb.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 11-02-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 10:35
CreativeS schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:00:
Ik zit alleen nog even in dubio... ROF of gewoon. De ROF's die ik er nu onder heb zitten vind ik niet overdreven stug. Voordeel... ik kan bij dit kleaute-weer 9 van de 10 keer nog wel naar huis rijden als ik een lekke band heb.
Hier heb ik voor winterbanden gewoon, voor zomer ROF. Nadeel van gewone banden (vind ik) dat de wegligging iets minder sportief is, maar aangezien je in de winter over het algemeen voorzichtiger rijdt, geef ik de voorkeur aan gewone banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

FabiandJ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Daarom zijn volgens mij echte winterbanden ook behoorlijk overkill, je kan beter voor all-season banden gaan, zie onderstaand filmpje en de plaatjes
[YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]

Remafstand op droog asfalt met steeds andere temperatuur:
[Afbeelding]

Remafstand op nat asfalt met steeds andere temperatuur:
[Afbeelding]

Rondje circuit op sneeuw:
[Afbeelding]
Ik wist niet beter dan zomerband, winterband en all-season. Maar blijkbaar zijn nordig (winterband++) en cross climate (all-season++) ook nog een ding?

Wat ik mij bij all season wel altijd afvraag is in hoeverre mensen die niet te ver oprijden voor de winter. Je kan stellen dat de eigenschappen enigszins gelijk zijn aan een winterband maar als je met je zomerprofiel door de sneeuw probeert te komen schiet het niet op.

Dat is volgens mij nog het grootste nadeel aan dat advies. Mensen willen in de regel banden toch "op" rijden lijkt me, en als je denkt "in de winter is het net aan maar ik wil er komende zomer ook nog mee doen" koop je geen nieuwe all season.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
CreativeS schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:00:
Hoewel er in de basis wat voor ROF te zeggen is, zeker in de winter, zou ik ook even kijken welke banden er te krijgen zijn, tegen welke prijs.

ROF is toch nog steeds voornamelijk een BMW feestje, wat inhoud dat lang niet alle fabrikanten dit prioriteit geven en direct op de markt brengen in hun nieuwste producten. Daarnaast zijn ze vaak ook nog een stukje duurder.

Dan koop je dus in ROF vaak een verouderde (slechtere) band tegen een hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Phyc schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:36:
Hier heb ik voor winterbanden gewoon, voor zomer ROF. Nadeel van gewone banden (vind ik) dat de wegligging iets minder sportief is, maar aangezien je in de winter over het algemeen voorzichtiger rijdt, geef ik de voorkeur aan gewone banden.
In de zomer rij ik op 19" Michelin Pilot Sport 4S, dus qua stugheid ben ik wel wat gewend en vind de huidige Dunlop Winter Sport 3 ROF dan ook niet schrikbarend stug.
--MP-- schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:57:
Hoewel er in de basis wat voor ROF te zeggen is, zeker in de winter, zou ik ook even kijken welke banden er te krijgen zijn, tegen welke prijs.

ROF is toch nog steeds voornamelijk een BMW feestje, wat inhoud dat lang niet alle fabrikanten dit prioriteit geven en direct op de markt brengen in hun nieuwste producten. Daarnaast zijn ze vaak ook nog een stukje duurder.

Dan koop je dus in ROF vaak een verouderde (slechtere) band tegen een hogere prijs.
De ROF versie van de Bridgestone Blizzak LM005 is niet véél duurder dan de normale en is vrij recent (introductie '19). Ik ben alleen nog benieuwd wat de Continental WinterContact TS 870 (introductie '21) gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 11-02-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Sinds wanneer zijn RFT eigenlijk veranderd in ROF?

• CreativeS
  • Niet online
Maakt dat wat uit? Op mijn Dunlops staat keurig RunOnFlat-technology. Als het beestje maar een naam heeft toch? Of had je nog wat zout over van het strooien? :D

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 11-02-2021 11:19 ]

• --MP--
CreativeS schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:09:

De ROF versie van de Bridgestone Blizzak LM005 is niet véél duurder dan de normale en is vrij recent (introductie '19). Ik ben alleen nog benieuwd wat de Continental WinterContact TS 870 (introductie '21) gaat doen.
Dat valt mee dan, toen ik voor mijn E90 breedset 17" keek kon ik eigenlijk alleen maar runflats vinden die nog stamden van de introductie van de E90. Verder werd er niets recents aangeboden in ROF.

[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 11-02-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
la_fusion schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:14:
Maak je keuze:

Pirelli: r-f
Bridgestone: RFT
Conti: SSR
Goodyear: ROF
Michelin: ZP

Kortom... zo lang we maar snappen wat er bedoelt word.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 09:27
la_fusion schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:14:
RFT is slechts één van de benamingen. Bridgestone gebruikt ROF, Michelin gebruikt ZP. Zo heb je ook nog SSR, EMT en waarschijnlijk nog een hele batterij andere benamingen :P

Edit: @--MP-- beat me to it :+

[ Voor 7% gewijzigd door Werelds op 11-02-2021 11:32 ]

• --MP--
*O* *O* *O*

Wat heb ik gewonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:10

Uitlezen is het handigste. Vaak is enkel de batterij stuk en moet die vervangen worden. Dit is best goed zelf te doen. *knip* aanbieden van diensten is niet toegestaan op het forum, tips en adviezen op het forum zelf delen.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 11-02-2021 12:48 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 18-06 09:27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
--MP-- schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Maak je keuze:

Pirelli: r-f
Bridgestone: RFT
Conti: SSR
Goodyear: ROF
Michelin: ZP

Kortom... zo lang we maar snappen wat er bedoelt word.
Ah ja ik was in de veronderstelling dat het altijd al als RFT werd gebruikt en moest opzoeken wat ROF betekende. Bij zomerbanden of winterbanden weet ik direct wat er bedoeld wordt...... :+

• --MP--
la_fusion schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Ah ja ik was in de veronderstelling dat het altijd al als RFT werd gebruikt en moest opzoeken wat ROF betekende. Bij zomerbanden of winterbanden weet ik direct wat er bedoeld wordt...... :+
Ja ik snap ook niet helemaal waarom iedere fabrikant zo nodig zijn eigen term daarvoor moet bedenken. Het word er niet duidelijker op zo. ROF vs RFT kun je nog redelijk herleiden. Maar de rest....

Zal wel met patenten te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 11-02-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:10
Opmerkingen of vragen over moderatie worden niet in het topic geplaatst, maar mag in de toekomst of in het Verkeer & Vervoer feedback of rechtstreeks aan mij of collega's gericht worden via een DM. Dan wil ik je met alle liefde verder toelichten waarom ik het weghaalde.

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 11-02-2021 23:16 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 15:27
In de X1 uit 2017 sinds enkele weken op en af een melding van het sos noodoproepsysteem die niet weg te krijgen is...

Ik heb het eens opgezocht, maar dat is geen kleine operatie..
Bij een G30 moet heel de dakhemel bekleding eruit.
Dat zal bij een X1 niet anders zijn
Bij de dealer zal het wel de hoofdprijs kosten

[ Voor 3% gewijzigd door Mech-Warrior op 11-02-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
Ik lees ook verhalen over 350 euro. Meer mensen klagen over het feit dat deze batterij dus soms al na 3 jaar vervangen moet worden. Eventjes er vanuitgaande dat dat het probleem is natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 21-06 15:27
@jordy2811
Voor meer info, zie deze link https://www.bmwdriversfor...iewtopic.php?f=64&t=25102
Ik geloof dat of op Bimmerpost
https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1776575
of Bimmerfest er ook wat ervaringen zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Mech-Warrior op 11-02-2021 22:48 ]

• jordy2811
Bedankt voor het meedenken! De auto waar het om gaat is helaas net een halfjaar uit de garantie. Verder vind ik het sos noodoproepsysteem weinig toevoegen, als de rekening echt zonhoof gaat zijn als in de gelinkte topics staat dan zal ik waarschijnlijk de melding maar gewoon uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

jordy2811 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:02:
Bedankt voor het meedenken! De auto waar het om gaat is helaas net een halfjaar uit de garantie. Verder vind ik het sos noodoproepsysteem weinig toevoegen, als de rekening echt zonhoof gaat zijn als in de gelinkte topics staat dan zal ik waarschijnlijk de melding maar gewoon uitvoeren.
Paar pagina's terug had ik precies dezelfde melding.
Nu met het vriesweer ook af en toe, totdat de auto opwarmt.
Wellicht dat het bij de X1 ook goed zelf te doen is in het dak. Of je hebt mazzel en de batterij zit gewoon in de kofferbak.
BMW_M3 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Bedankt voor deze info!! Er vallen wat puzzelstukjes op hun plek nu. Waarschijnlijk was mijn incident een combinatie van koud weer en deze zwakke batterij.

Heb wel net in de kofferbak gekeken en daar zit hij niet in. Dus ik moet in de hemelbekleding zijn om erbij te kunnen. Volgens een filmpje op youtube is het met wat prielwerk te doen, door alleen het stuk bij het derde remlicht los te maken.

Ik laat het denk ik voorlopig zoals het is, zolang het allemaal weer/nog werkt. Hopelijk blijft het een eenmalig iets door kou. En anders is het voor een paar tientjes nog goed zelf te doen als het nodig is. Alleen niet echt een handige plek om een batterij te plaatsen die vervangen moet worden.

Accumulator 84102447710 €59,45

Edit: Lees online dat dealers er rond de €900,- voor vragen her en der. Zullen wel alles demonteren om erbij te komen.

[ Voor 38% gewijzigd door BMW_M3 op 12-02-2021 06:59 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Precies. Als de auto ondersteboven in de sloot ligt, waarom zou die dan in vredesnaam hulpdiensten moeten bellen? Onzin die functie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Eagle Creek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:23:
[...]
Precies. Als de auto ondersteboven in de sloot ligt, waarom zou die dan in vredesnaam hulpdiensten moeten bellen? Onzin die functie.
Tja, uitersten zijn natuurlijk eenvoudig te vinden.

Het systeem is ook bedoeld voor dit soort situaties, maar de manier waarop BMW dit geïmplementeerd heeft is mijns inziens simpelweg verwijtbaar. Er zullen niet veel mensen zijn die €600 uit gaan geven voor het vervangen van een batterijtje van een systeem dat bijna niemand ooit zal gebruiken.

Het feit dat BMW dit zo geconstrueerd heeft vind ik zoals gezegd verwijtbaar. De melding komt bij meerdere mensen (nu ook bij mij) op het moment dat de wagen net buiten de garantie zit (die batterij gaat waarschijnlijk 3 jaar mee). Tevens blijft de melding continu prominent in de boordcomputer staan (die daardoor ook niet meer te gebruiken is) waardoor de klant bijna gedwongen wordt het euvel te verhelpen.

Vind dit een terugroepactie waard.

Had het zoals gezegd vorige week ook een paar keer. Mocht het vaker voorkomen dan ga ik eerst kijken of ik de melding er uit kan coderen voordat ik die batterij laat vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Tja, uitersten zijn natuurlijk eenvoudig te vinden.

Het feit dat BMW dit zo geconstrueerd heeft vind ik zoals gezegd verwijtbaar. De melding komt bij meerdere mensen (nu ook bij mij) op het moment dat de wagen net buiten de garantie zit (die batterij gaat waarschijnlijk 3 jaar mee).

Vind dit een terugroepactie waard.
Die mening deel ik dan weer wel, dat had ik bij de vorige aangever hier op Tweakers ook aangegeven.

Dat je 't bijna nooit gebruikt vind ik kul, dat doe je met je airbags en gordels ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Enorm veel geld voor het vervangen van een batterij. Als de auto net uit de garantie is, kun je wellicht op coulance rekenen van BMW, zodat de rekening gedeeltelijk door BMW betaald wordt. Een telefoontje naar de dealer kan wellicht ook voor opheldering zorgen. Een monteur zal vast wel kunnen vertellen waar die batterij zit in de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit zo gemaakt is. Tuurlijk moet er iets van een backupvoeding in zitten, maar je hangt dat ding toch gewoon aan de 12V?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik kan mij ergens ook wel voorstellen dat het systeem net los hangt van de auto, bijvoorbeeld in het geval van een lege accu oid. Al is dat wel echt een edge case want bij een lege accu zal je niet snel een SOS oproep moeten hoeven doen natuurlijk. Weet niet of dat systeem ook gebruikt wordt om de BMW dealer te bellen? Of heb je daarvoor ook al het infotainment systeem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 16:29
Goedemiddag, mijn boordcomputer gaf al langer de melding 'hoge accu ontlading' en nu met de kou wilde m'n E87 118i uit 2011 niet meer starten. Ik rijd er nauwelijks mee en korte stukjes, dus geheel onverwacht was het niet. Nu wil ik een nieuwe accu bestellen, deze.

Accu vervangen is niet zo ingewikkeld, maar nu lees ik tegenstrijdige berichten over 'inleren'. Is dat nodig bij deze start-stop accu en kan je dat zelf? Een tijdje terug m'n accu laten doormeten en werd verteld dat de accu nog in prima conditie is, maar dat er weinig vermogen in zat (waarschijnlijk doordat ie nauwelijks bijlaadt i.v.m. de korte ritjes). Vervangen is misschien niet per sé nodig, maar die 'hoge accu ontlading' melding gaat maar niet weg, ook niet na langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Maasluip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit zo gemaakt is. Tuurlijk moet er iets van een backupvoeding in zitten, maar je hangt dat ding toch gewoon aan de 12V?
la_fusion schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:12:
Ik kan mij ergens ook wel voorstellen dat het systeem net los hangt van de auto, bijvoorbeeld in het geval van een lege accu oid. Al is dat wel echt een edge case want bij een lege accu zal je niet snel een SOS oproep moeten hoeven doen natuurlijk. Weet niet of dat systeem ook gebruikt wordt om de BMW dealer te bellen? Of heb je daarvoor ook al het infotainment systeem nodig?
Het lijkt mij dat in een zwaar ongeluk de accu losgekoppeld kan raken, waarna het SOS-systeem altijd zelf in staat moet blijven een noodoproep te doen. Dus een back-upaccu is begrijpelijk m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 22-05 15:43
Eagle Creek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:27:
[...]

[...]

Het lijkt mij dat in een zwaar ongeluk de accu losgekoppeld kan raken, waarna het SOS-systeem altijd zelf in staat moet blijven een noodoproep te doen. Dus een back-upaccu is begrijpelijk m.i.
Niet kan, maar dat gebeurd. Er zit op de + pool een onderbreker welke in het geval van een ongeval geactiveerd wordt. De auto is daarna dus stroomloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Is toch logisch.. je brandmelders in huis beginnen ook te miepen als de backup batterij bijna leeg is. Juist als er brand is is de kans groter dat de stroom er af is. Bij een (zwaar) autoongeluk precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 12-02-2021 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Spollie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:30:
Is toch logisch.. je brandmelders in huis beginnen ook te miepen als de backup batterij bijna leeg is. Juist als er brand is is de kans groter dat de stroom er af is. Bij een (zwaar) autoongeluk precies hetzelfde.
Is ook logisch. Je hoeft thuis alleen niet het hele plafond te slopen om die batterij te vervangen :).
Eagle Creek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Dat je 't bijna nooit gebruikt vind ik kul, dat doe je met je airbags en gordels ook niet.
Denk dat airbags en gordels meer levens redden dan dit systeem.

Bij het genoemde voorbeeld van ondersteboven in de sloot hangen heb je er al niet veel aan. Tenzij de hulpdiensten binnen 2 minuten aanwezig zijn.

Het is alleen zinvol in een situatie waarbij je een ongeval krijgt dat én door niemand anders wordt gezien (of er stopt niemand) én je bekneld raakt.

Natuurlijk zijn er gevallen waarbij het systeem levens heeft gered, maar de kans dat dit gebeurt zal door velen als zo klein worden geacht dat ze er niet zoveel geld voor over zullen hebben om het te laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:44:
Het is alleen zinvol in een situatie waarbij je een ongeval krijgt dat én door niemand anders wordt gezien (of er stopt niemand) én je bekneld raakt.
En dat zal je maar net gebeuren... of je raakt gewoon buiten bewustzijn ergens bij een ongeluk. Lig je daar lekker te creperen (of blaas je onverhoopt je laatste adem uit) omdat je te gierig was om €600,- voor het vervangen van een batterij te betalen. Nee, is toch niet nodig? Ja, ik vind het ook veel geld... maar voor veiligheid op wat voor manier dan ook, hoort gewoon te werken. Verkoop je straks je auto... kan je als aspirant koper gaan letten of de factuur van het vervangen van deze batterij er wel bijzit :)

PS Misschien een leuke dienst voor iemand hier op het forum. Naast retrofitten, batterijen vervangen... kassa! Er zijn zat nieuwere BMW's die buiten de garantie zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

(jarig!)
CreativeS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:06:
[...]

En dat zal je maar net gebeuren... of je raakt gewoon buiten bewustzijn ergens bij een ongeluk. Lig je daar lekker te creperen (of blaas je onverhoopt je laatste adem uit) omdat je te gierig was om €600,- voor het vervangen van een batterij te betalen. Nee, is toch niet nodig? Ja, ik vind het ook veel geld... maar voor veiligheid op wat voor manier dan ook, hoort gewoon te werken. Verkoop je straks je auto... kan je als aspirant koper gaan letten of de factuur van het vervangen van deze batterij er wel bijzit :)

PS Misschien een leuke dienst voor iemand hier op het forum. Naast retrofitten, batterijen vervangen... kassa! Er zijn zat nieuwere BMW's die buiten de garantie zitten ;)
Komop, 600 euro voor het vervangen van zo'n batterij is toch niet uit te leggen?

Ik heb even zitten zoeken en google staat vol met deze storingen, waarom regelt BMW dit niet beter in plaats van klanten met een dure reparatie opzadelen?

Ik ben serieus aan het kijken voor een G21 als volgende auto maar als ik dit soort dingen lees dan twijfel ik toch.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 12-02-2021 15:18 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zeg toch ook dat ik het óók veel geld vind? Maar veiligheid vind ik voorop staan. Waarschijnlijk had ik zelf de dakhemel verwijderd. Zeker bij een X1 is dat peanuts. Naar de dealer rijden en batterij laten vervangen. Bij thuiskomst weer dakhemel monteren. Kan je gelijk wat verbeteren aan de isolatie achter de diverse interieurdelen.

BMW heeft nou eenmaal van die eigenaardigheden. Simpel. Jammer geld, maar goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Bijkomend probleem is dat de vervanging geen permanent fix is... De gehele levenscyclus van de auto blijft dit terug komen.

Een onnodige (want designfout) periodieke kostenpost van minimaal €600 (heb ook al €900 gelezen). Iets zegt me dat BMW hier niet zo mee weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
alexbl69 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:57:
Bijkomend probleem is dat de vervanging geen permanent fix is... De gehele levenscyclus van de auto blijft dit terug komen.

Een onnodige (want designdfout) periodieke kostenpost van minimaal €600 (heb ook al €900 gelezen). Iets zegt me dat BMW hier niet zo mee weg komt.
max 1x vervangen onder garantie en het is hun probleem niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

TheDeuce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:24:
Goedemiddag, mijn boordcomputer gaf al langer de melding 'hoge accu ontlading' en nu met de kou wilde m'n E87 118i uit 2011 niet meer starten. Ik rijd er nauwelijks mee en korte stukjes, dus geheel onverwacht was het niet. Nu wil ik een nieuwe accu bestellen, deze.

Accu vervangen is niet zo ingewikkeld, maar nu lees ik tegenstrijdige berichten over 'inleren'. Is dat nodig bij deze start-stop accu en kan je dat zelf? Een tijdje terug m'n accu laten doormeten en werd verteld dat de accu nog in prima conditie is, maar dat er weinig vermogen in zat (waarschijnlijk doordat ie nauwelijks bijlaadt i.v.m. de korte ritjes). Vervangen is misschien niet per sé nodig, maar die 'hoge accu ontlading' melding gaat maar niet weg, ook niet na langere ritten.
Je kan er ook voor kiezen om je accu op te laden met een acculader. Ik heb ook wel eens last van te hoge ontlading, omdat ik 2 dashcams gebruik en een iPhone aangesloten via een BMW Snap-in adapter.
Ik heb daarom een Ctek oplader met AGM-optie voor start-stop:
https://www.ctek.com/nl/alle-producten/auto/mxs-5-0-eu
Met BMW label betaal je meer: https://bmwshop.ekris.nl/...bmw-acculader-met-display
Door hem aan de acculader te hangen, kan je er daarna er weer een tijdje tegen aan, teminste in mijn situatie. Straks wordt het weer buiten ook weer warmer, waardoor de accu ook weer iets beter wordt.

Als je de accu vervangt, moet de nieuwe accu inderdaad worden geregistreerd in de BMW, zodat de accu niet wordt overbelast. Dit zou je zelf kunnen doen, maar je hebt er wel scanner apparatuur voor nodig, wat enkele tientjes kan kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Slasher schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Komop, 600 euro voor het vervangen van zo'n batterij is toch niet uit te leggen?

Ik heb even zitten zoeken en google staat vol met deze storingen, waarom regelt BMW dit niet beter in plaats van klanten met een dure reparatie opzadelen?

Ik ben serieus aan het kijken voor een G21 als volgende auto maar als ik dit soort dingen lees dan twijfel ik toch.
Als je gaat googelen op een bepaald probleem is het niet heel gek dat je dat probleem ook gaat vinden ;)
Elk merk heeft zo z’n dingetjes, je moet ook niet denken elke BMW rijder met dit probleem te maken krijgt. De auto’s worden gewoon ontworpen voor een bepaalde levensduur (~15 jaar). Maar als bij de 1.6 miljoen geleverde auto’s vorig jaar 0.1% dit probleem hebben, hebben duizenden mensen daar last van. Ik zou de gok wagen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:43
Ook ik ontkwam niet aan accu problemen. Aangezien mijn F30 uit 2017 nog amper rijdt sinds Maart kreeg ik een paar weken geleden al een melding over een lege accu. Toen 50km op de snelweg gereden en toen was de melding wel weer weg.

Gisterochtend bij vertrek een melding over "hoge accu ontlading" en ja hoor, bij aankomst dezelfde melding over een lege accu. Maar weer gestart en een lang stuk gereden maar helaas, deze keer hielp het niet.

Toch maar het zekere voor het onzekere genomen en naar de lokale garage gereden waar ik ook mijn banden opsla. Om hiervoor naar de officiële dealer te rijden vond ik onzin. De garage had de accu doorgemeten en helaas was hij aan z'n einde. Ongeveer 4 uur later kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe accu in lag en kon ik de auto weer ophalen. Voor 308 euro was ik klaar (waarvan maar 35 euro ex. btw voor de werktijd/herprogrammeren).

Amper 4 jaar voor een accu is niet erg lang en als ik waarschijnlijk mijn normale rijpatroon had aangehouden afgelopen jaar was hij nog wel langer meegegaan, maar het is niet anders. We kunnen er weer even tegenaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
Denko schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Oh absoluut, winterbandjes eronder en gaan.

[Afbeelding]

Allemaal goed gegaan overigens, was niet de enige bmw overigens, op een gegeven moment waren we met zijn 3en aan het geinen daar. Moet soms ook kunnen.
Maak de volgende keer wel even je verlichting schoon aub ;) Nu kan niemand je achterlampen zien.
Xearox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:12:
Hallo allemaal,

Ik hoop vanaf april/mei een 118iA M-Sport in bezit te hebben via Private Lease. Nu heb ik wat leuke opties uitgezocht waarvan ik al zeker ben dat ik deze er op wil hebben, de enige waar ik nog wat over twijfel is het Panoramadak en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

Zelf ben ik 1.91 groot en lees ik hier en daar dat een panoramadak de hoofdruimte (enkele centimeters) beperkt. Daarnaast zie ik ook vaak het verhoogde brandstofverbruik (gewicht dak, luchtweerstand, harder werkende airco etc.) én de behoorlijk oplopende temperaturen in de zomer + langer koude temperaturen in de winter terugkomen als 'nadeel' van het panoramadak.

Het panoramadak zou mij in mijn maandprijs 10 euro per maand schelen, een prijs die te overzien is. Wat voor mij niet te overzien zou zijn is dat ik mijn nek/hoofd in gekke bochten moet gaan bewegen om comfortabel te kunnen zitten óf een flink wat hogere rekening bij de pomp.

Concrete vragen aan jullie zijn dus onder andere:
- Heeft een van jullie ervaringen met het panoramadak in de 118i (F40)?

Zo ja:
- Hoe gaat dit met jullie lengte/resterende hoofdruimte?
- In welke mate heeft het invloed op jullie brandstofverbruik?
- Wat merk je er van in de zomer met +/- 30 graden of in de winter zo rond het vriespunt?

Ik hoop dat ik met wat meer informatie een weloverwogen keuze kan maken over het wel of niet toevoegen van het panoramadak!

Alvast bedankt!
Je denkt er wel heel ver over na. Qua brandstofverbruik merk je het echt niet. Ja, het zal iets zwaarder zijn maar op het totaal is dat nihil. Luchtweerstand en airco: te verwaarlozen. Als je daar al zo ver over nadenkt, moet je misschien een goedkopere auto nemen (het tientje per maand meerprijs zal meer zijn dan het verbruiksverschil). In de zomer ook geen probleem, het heeft natuurlijk een coating en er zit nog gewoon een stuk hemel wat je ervoor kan schuiven.

Qua hoofdruimte moet je even gaan passen. In mijn 5 kan ik precies zitten zoals ik wil. In mijn 3 moest de rugleuning een tandje schuiner dan ik eigenlijk had gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:51

Investig8or

What goes up, could come down

mrooding schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:49:
Ook ik ontkwam niet aan accu problemen. Aangezien mijn F30 uit 2017 nog amper rijdt sinds Maart kreeg ik een paar weken geleden al een melding over een lege accu. Toen 50km op de snelweg gereden en toen was de melding wel weer weg.

Gisterochtend bij vertrek een melding over "hoge accu ontlading" en ja hoor, bij aankomst dezelfde melding over een lege accu. Maar weer gestart en een lang stuk gereden maar helaas, deze keer hielp het niet.

Toch maar het zekere voor het onzekere genomen en naar de lokale garage gereden waar ik ook mijn banden opsla. Om hiervoor naar de officiële dealer te rijden vond ik onzin. De garage had de accu doorgemeten en helaas was hij aan z'n einde. Ongeveer 4 uur later kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe accu in lag en kon ik de auto weer ophalen. Voor 308 euro was ik klaar (waarvan maar 35 euro ex. btw voor de werktijd/herprogrammeren).

Amper 4 jaar voor een accu is niet erg lang en als ik waarschijnlijk mijn normale rijpatroon had aangehouden afgelopen jaar was hij nog wel langer meegegaan, maar het is niet anders. We kunnen er weer even tegenaan!
Mijn ouders hebben een F30 uit 2013 die ook de accumeldingen geeft (maar bijna 8 jaar lijkt me wel netjes voor een accu) dus die gaat ook vervangen worden. Het herprogrammeren hoeft dus niet persé bij de dealer?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
Investig8or schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Mijn ouders hebben een F30 uit 2013 die ook de accumeldingen geeft (maar bijna 8 jaar lijkt me wel netjes voor een accu) dus die gaat ook vervangen worden. Het herprogrammeren hoeft dus niet persé bij de dealer?
Nee absoluut niet. Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden hoe je dit ook zelf kan doen maar dan heb je wel de juiste hard- & software nodig. Met bv. Carly is het heel eenvoudig om te doen. Dan ben je natuurlijk ook wel 100 euro verder voor de hardware en het abonnement dus je kan zelf de afweging maken of dit het je waard is.

Wat mijn auto betreft laat ik het liever gewoon door de garage doen. Standaard bij de BMW dealer maar voor zoiets simpels als de accu vervangen & herprogrammeren is de lokale garage prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:03

Domih

Domih.

Hemel heb je toch zo los? Is gewoon rubber bij je raam loshalen en op de goede plekken hengsten en zorgen dat je reserve plugs hebt :p
Ohja en schroefjes bij hendels/zonneschermen :p

Ander topic:
Afgelopen week mijn eerste reboot gehad van ID6 :( hopen dat het bij 1 keer blijft

[ Voor 35% gewijzigd door Domih op 13-02-2021 10:08 ]

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[...]

Als de BMW dealer het doet, zit je al snel aan de 350 a 500 euro, waar de accu ergens tussen de 100 a 200 euro kost op het Internet. Lokale garage is inderdaad een stuk goedkoper. Alleen heb je, als je niet meekijkt, weinig zicht op wat er gebeurt. Een beunhaas garage zou er een oude of goedkope accu in kunnen zetten, en de accu niet of fout kunnen registreren, waardoor de accu te veel wordt over- of onderbelast (was schade aan de electronica kan geven), of het overdrukventiel kunnen vergeten aan te sluiten. Dus als een lokale garage het doet, is het goed om even mee te kijken, en te vragen of er met het bovenstaande rekening is gehouden.

Of een accu aan vervanging toe is, is voor een deel ook een subjectieve mening, vooral in de winter en in coronatijd. Een bekende BMW dealer heeft mijn accu ook wel eens doorgemeten, en zei dat die nog goed was. Toch had ik accuproblemen, vanwege mijn gedrag (dashcams, iphone, weinig rijden, korte ritjes). Het eerste wat je merkt als de accu niet volledig meer oplaadt, is dat start-stop niet meer werkt. De lage accu waarschuwingen hoeven echter niet te komen, als de accu zich rijdens het rijden genoeg weet op te laden om geen waarschuwing te geven, ondanks dat start-stop dan continue niet werkt.
Ook met een nieuwe accu kan je accuproblemen krijgen, als je rijgedrag te weinig is of met veel aangesloten electronica. Een acculader is dan een uitkomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyb op 13-02-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
mrooding schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:51:
Nee absoluut niet. Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden hoe je dit ook zelf kan doen maar dan heb je wel de juiste hard- & software nodig. Met bv. Carly is het heel eenvoudig om te doen. Dan ben je natuurlijk ook wel 100 euro verder voor de hardware en het abonnement dus je kan zelf de afweging maken of dit het je waard is.

Wat mijn auto betreft laat ik het liever gewoon door de garage doen. Standaard bij de BMW dealer maar voor zoiets simpels als de accu vervangen & herprogrammeren is de lokale garage prima wat mij betreft.
Absoluut bij de dealer doen of door iemand laten doen die BMW software (ISTA) gebruikt. Niet met Carly!

https://bimmerprofs.com/registering-battery-launch/
https://bimmerprofs.com/carly-fails-again/

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 13-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
CreativeS schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Absoluut bij de dealer doen of door iemand laten doen die BMW software (ISTA) gebruikt. Niet met Carly!

Bedankt voor het delen _/-\o_ Dat wist ik dus niet. Daarom doe ik dus liever niets zelf aan de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
mrooding schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:58:
Bedankt voor het delen _/-\o_ Dat wist ik dus niet. Daarom doe ik dus liever niets zelf aan de auto.
Binnen 2 jaar was mijn 'nieuwe' accu deaudt. Ik was er helemaal klaar mee en heb een originele BMW accu laten plaatsen door mijn garage. Deze is wel met BMW software geregistreerd. Kost je 5 tientjes, maar het is wel in orde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2RjXaHV.jpg

Maar accu's gaan snel bij BMW. Zeker als je alleen maar korte stukjes rijdt. Wordt weinig opgeladen en het stroom (spanning bla bla) dat er is, wordt veelal gebruikt voor de onderhuidse systemen. Zet je auto maar eens uit... en blijf wachten. Alles wordt uitgeschakeld op volgorde. Je hoort de ventilatiekleppen bewegen (afsluiten), audio, eventuele navi, modules, alles wordt systematisch afgesloten en na 15 à 16 minuten gaat de auto in diepe slaap (lampje bij automaat P gaat uit). Klopt één ding niet, gaat de auto niet in diepe slaap en kan de accu leeggetrokken worden. En als de accu minder wordt, worden minder belangrijke zaken uitgeschakeld. Spiegelverwarming, achterruitverwarming, ga zo maar door... de bekende dingen. Op mijn E90 is dat opgelost door een nieuwe accu (en juist geregistreerd), maar nu begint mijn E46 ook. Die gaat normaal gesproken na zoveel minuten ook in diepe slaap. Er wordt te weinig mee gereden, dus bij aflsuiten van de auto gaat het lampjes naast de pook (automaat P) ook direct uit. Daar ga ik binnenkort ook een nieuwe (BMW) accu in laten plaatsen. Die heeft alleen geen IBS-sensor, dus hoeft niet geregistreerd te worden.

[ Voor 54% gewijzigd door CreativeS op 13-02-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Bij mijn 523i E60 LCI met N53 motor hoorde ik al een paar duizend kilometer een soort rammelend/schrapend geluid in het interieur. Aan de binnenkant was het nauwelijks hoorbaar en baarde het mij niet tot directe zorgen. De laatste tijd is het veel erger geworden, en ik schrok er eigenlijk van toen ik zojuist ging luisteren met de motorkap open.

Ik heb het opgenomen en het klinkt als volgt. Het is overduidelijk hoorbaar dus ik hoef niet uit te leggen welk geluid ik bedoel :P

Iemand enig idee wat dit kan zijn of ooit iets soortgelijks gehoord? Ik dacht eerst aan de distributieketting of de geleiders daarvan, maar als ik op internet hierover lees dan zou dat bij de N53 motor vrijwel nooit moeten gebeuren.

Foutcodes heb ik al uitgelezen en geeft geen errors.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
CreativeS schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:57:
[...]

[...]

Hmm irritant, ik dacht juist nu bimmercode of bimmerlink het ook kan van dat gezeur met de dealer af te zijn.

Overigens ben ik wel benieuwd wat dan de kwaliteit van het inleren van de Bosch (etc.) testapparatuur bij de universele garage is, pakt deze dan wel de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:52
Hier (f30 uit ‘14) vanmorgen ook voor het eerst de accu melding, maar wel pas bij de 2e start vd dag terwijl ik de dashcam in de lader heb gelaten voor 30min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

TheDeuce schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:24:

Heb hetzelfde probleem met mijn F30 320i gehad. Reed relatief veel korte stukken en de auto was toen een jaar of 6 oud. Accu dus vervangen (~€250) en probleem niet meer gehad daarna (auto jaar later verkocht).

Broer heeft probleem al jaren met zijn (2013) Audi A4, dealer geeft daar aan dat de melding nogal vroeg komt blijkbaar :D. Als je de mogelijkheid hebt auto soms gewoon ff opladen, nacht laten staan aan de Ctec MXS5 die @Cyb aanraad) en hij moet wel weer vol zitten.

Probleem wat ik zelf heb is dat ik wel een eigen oprit heb maar geen elektrapunten buiten, geen zin om nu een raam open te zetten om een kabel doorheen te laten lopen :D.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 13-02-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb van de week toevallig ook zo’n Ctec MXS5 gekocht. Geen meldingen gehad nog, maar de auto staat veel stil en staat toch in de garage dus geen probleem hem voor de zekerheid aan de druppellader te hangen :)

Ik heb ook een sigarettenstekker gekocht zodat het makkelijk aansluiten is.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2021 15:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@_Christiaan_ Klinkt als een brakke kettingspanner.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Heeft iemand ervaring met Android units voor de BMW E90 (of vergelijkbaar)? Ik heb de oude navigatie met DVD's. Die is ontzettend langzaam en krijgt geen updates meer. Voor nu nog niet direct een probleem maar het is soms wel lastig. Verder tevreden, de mulf geüpgraded naar mulf2 en een Dension ingebouwd voor muziek en dat werkt prima.

Eigenlijk gaat het dus alleen om de navigatie...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 16:09
Probeer het maar te claimen onder garantie bij een dealer, gezien het hier over een "veiligheidsfunctie" gaat, kan het zijn dat deze zelfs buiten garantie kostenloos vervangen wordt.

Uitprogrammeren oid zou ik zeker niet aanraden, het zal je maar eens overkomen en je kind in nood is. Je zou het jezelf niet vergeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:10:
[...]
Luchtweerstand en airco: te verwaarlozen. Als je daar al zo ver over nadenkt, moet je misschien een goedkopere auto nemen (het tientje per maand meerprijs zal meer zijn dan het verbruiksverschil).
Verwaarlozen?
https://mobly.be/nl/blog/...-op-je-brandstofverbruik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Detmer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:52:
Heeft iemand ervaring met Android units voor de BMW E90 (of vergelijkbaar)? Ik heb de oude navigatie met DVD's. Die is ontzettend langzaam en krijgt geen updates meer. Voor nu nog niet direct een probleem maar het is soms wel lastig. Verder tevreden, de mulf geüpgraded naar mulf2 en een Dension ingebouwd voor muziek en dat werkt prima.

Eigenlijk gaat het dus alleen om de navigatie...
Ik heb een Eonon 9465. Als losstaande unit te traag voor navigatie en dergelijke. Unit bevat maar 2gb werkgeheugen en dat is te weinig. Als CarPlay unit prima ding. Daar loopt wel alles prima en vlot. Dus mocht je CarPlay (let op externe adapter vereist) willen gebruiken, prima keus.

Ik ga echter binnenkort voor een Joying (https://www.joyingauto.eu...en-android-head-unit.html )
Deze heeft 4gb geheugen, Android 10 en een groter scherm. En tevens ook Wireless CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Incognitum schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Ik heb een Eonon 9465. Als losstaande unit te traag voor navigatie en dergelijke. Unit bevat maar 2gb werkgeheugen en dat is te weinig. Als CarPlay unit prima ding. Daar loopt wel alles prima en vlot. Dus mocht je CarPlay (let op externe adapter vereist) willen gebruiken, prima keus.

Ik ga echter binnenkort voor een Joying (https://www.joyingauto.eu...en-android-head-unit.html )
Deze heeft 4gb geheugen, Android 10 en een groter scherm. En tevens ook Wireless CarPlay.
Daar hield ik al rekening mee inderdaad. Ik zit zelf te kijken naar https://www.android-car-d...-gps-navigation-head-unit met 4gb ram en 64gb opslag. Volgens de reviews online moet het daar mee kunnen. Ik twijfel tussen een complete Android unit en een Carplay/ Android auto only unit.. Het voordeel vind ik dat deze mooi op de plaats van het huidige scherm past.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 13-02-2021 21:48 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Detmer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Daar hield ik al rekening mee inderdaad. Ik zit zelf te kijken naar https://www.android-car-d...-gps-navigation-head-unit met 4gb ram en 64gb opslag. Volgens de reviews online moet het daar mee kunnen. En het voordeel vind ik dat deze mooi op de plaats van het huidige scherm past.
Ik heb met die schermen geen ervaring daar ik er geen heb. Ik lees er inderdaad goede ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

[...]

Daar hield ik al rekening mee inderdaad. Ik zit zelf te kijken naar https://www.android-car-d...-gps-navigation-head-unit met 4gb ram en 64gb opslag. Volgens de reviews online moet het daar mee kunnen. Ik twijfel tussen een complete Android unit en een Carplay/ Android auto only unit.. Het voordeel vind ik dat deze mooi op de plaats van het huidige scherm past.
Mijn advies het carplay/android auto scherm als je video streamen niet belangrijk vindt.

Mijn ervaring met zo’n android scherm is dat het verbinden etc erg lang duurt en soms niet werkt.

Als je wilt gamen(bluetooth controller)/films kijken etc is android wel heel nice!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3Ia1zUAAFs0L-C-BC1PC0pjIWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZxfFG67kbRJ52tiTxupL99P.jpg?f=fotoalbum_large
M4 gespot, gelijk delen met jullie😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:27
Hoorde geruchten dat de microfoon zoeen beetje achter de headunit zit en dat je bij wat hogere snelheden niet goed verstaanbaar bent bij het bellen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Klopt, de microfoon bij schermen voor CCC altijd slecht, die zit voor in het schermpje waardoor het geluid op hoge snelheden/met airco echt slecht is. We zijn aan het experimenteren met een externe antenne maar dit is nog niks concreets. Als je er handig in bent kan je het wel solderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb standaard al de bluetooth functie in de auto. Daar zit ook de ingebouwde microfoon bij, maar daar maakt het systeem geen gebruik van begrijp ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Poets dan op z’n minst even het kenteken weg. Niet iedereen houdt ervan als z’n auto zo op een forum wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:42:
Poets dan op z’n minst even het kenteken weg. Niet iedereen houdt ervan als z’n auto zo op een forum wordt gezet.
Kerel is een handelaar, dus wil dat juist wel want dan gaan mensen zoeken en komen bij z'n advertenties uit.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Team blue, orange and black!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFSVTnZRIwu8fbUh_WyyB1z1crA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkjjMqOZdIJm1bYnthDp6lY3.jpg?f=fotoalbum_large

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
_Arthur schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:06:
Kerel is een handelaar, dus wil dat juist wel want dan gaan mensen zoeken en komen bij z'n advertenties uit.
Auto staat niet te koop... :), maar is geen handelaar. Ik zal er verder maar niets over zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Wat een lekkere kleurencombinatie! Er zouden echt meer mensen moeten kiezen voor een kleurtje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:28
Ik heb 2 vragen omtrent mijn nu gescheurde band onder mijn 520d. Ik moet mijn rechter achterband vervangen en ben dus wezen kijken naar de bandenprijzen online.

Allereerst, ik heb RFT banden en vroeg mij af of ik ook een non-RFT band eronder kan zetten of hangt dat toch echt af van de type velg die ik eronder heb. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er dus RFT-velgen zijn die dus enkel RFT banden gebruiken.

Mijn huidige band eronder is dus een Goodyear Excellence 225/55 R17 97Y met RunOnFlat technology. De Y staat dus voor de snelheid die de band aankan. Mijn simpele 520d gaat enkel tot 220km/u en de Y gaat tot 300km/u. Ik kan dan toch ook naar banden kijken met een V notering (240km/u)? Volgens mij scheelt dat wat in de prijzen.

Overigens, de 3 andere banden zijn van het merk Gallopro YU63 225/55 ZRF17 101W Extra Load.

[ Voor 5% gewijzigd door Pakhtun op 14-02-2021 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verschillende banden op een as is een no-go. Ik zou alle vier vervangen vervangen door een fatsoenlijk merk/type..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:28
S_Chief schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:46:
Verschillende banden op een as is een no-go. Ik zou alle vier vervangen vervangen door een fatsoenlijk merk/type..
Zo denk ik er ook over, alleen ga ik hem binnen 2 maanden verkopen en wil ik dus niet onnodig geld uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pakhtun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:51:
Zo denk ik er ook over, alleen ga ik hem binnen 2 maanden verkopen en wil ik dus niet onnodig geld uitgeven.
Dan dus beide achterbanden vervangen. Voor en achter mogen verschillend zijn. Of het ten goede komt aan een makkelijke verkoop betwijfel ik dan weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Arthur schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Dan dus beide achterbanden vervangen. Voor en achter mogen verschillend zijn. Of het ten goede komt aan een makkelijke verkoop betwijfel ik dan weer.
Maar niet half RFT en de andere helft niet RFT.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
RFT heeft een veel stijver karkas. Mix dat met een band met zachtere wang en je stabiliteit is weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Mij is geleerd dat zeker bij boven-gemiddelde wagens je zeker nooit mag besparen op banden: het zijn uiteindelijk maar de 4 washandjes die je énige contact met de weg zijn!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:43:
Maar niet half RFT en de andere helft niet RFT.
Altijd beter dan 3/4 non-RFT en 1 RFT. En dat op je aangedreven wielen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Pakhtun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:26:
Allereerst, ik heb RFT banden en vroeg mij af of ik ook een non-RFT band eronder kan zetten of hangt dat toch echt af van de type velg die ik eronder heb. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er dus RFT-velgen zijn die dus enkel RFT banden gebruiken.
In principe past een gewone band op velgen voor zwel RFT als voor non-RFT.
Een RFT band wordt (werd) wel geadviseerd enkel op bijpassende velgen te monteren ivm risico op aflopen als lek.
Kadett schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:49:
RFT heeft een veel stijver karkas. Mix dat met een band met zachtere wang en je stabiliteit is weg.
Op een zware, moderne auto als een 5? Verwacht niet dat je er stabiliteitsproblemen mee krijgt.Zelfs met een thuiskomertje rijdt menigeen gewoon te lang door :|
Heb zelf 10K km gereden op een Z3 (berucht gevoelige auto) met achter RFT (dus twee RFT en 2 non-RFT) en voor gewoon, merkte je misschien net bij sportiefste rijden. RFT voor was wel merkbaar met sturen maar ik zou niet zeggen dat dat veel anders werd dan bij 4* RFT.

Belangrijkste is idd dat op dezelfde as dezelfde type banden liggen. Ik zou niet voor + achter vervangen in dit geval maar 2 banden. 2e band vervangen zal +- €100 extra kosten, staat ook beter bij verkoop van een 'premium auto'. Tenzij dit een E39 van €1.000 is, dan een goedkope RFT band halen en hard wegrennen (Hankook RFT kost je misschien 25 euro meer dan B-merk non RFT).
Eventueel even checken wat er op het reservewiel ligt (indien dat volwaardig is)

[ Voor 18% gewijzigd door bombadil op 14-02-2021 20:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
Shaidar schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:26:
Mij is geleerd dat zeker bij boven-gemiddelde wagens je zeker nooit mag besparen op banden: het zijn uiteindelijk maar de 4 washandjes die je énige contact met de weg zijn!
En niet in de laatste plaats omdat je gewoon lekker wil kunnen hoeken en optrekken onder de meeste omstandigheden. Dat wil niet met flitsubatsus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
bombadil schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:43:
[...]
Eventueel even checken wat er op het reservewiel ligt (indien dat volwaardig is)
Zijn er dan Bimmers met af-fabriek RFT en een reservewiel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

bombadil schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:43:
[...]

In principe past een gewone band op velgen voor zwel RFT als voor non-RFT.
Een RFT band wordt (werd) wel geadviseerd enkel op bijpassende velgen te monteren ivm risico op aflopen als lek.

[...]

Op een zware, moderne auto als een 5? Verwacht niet dat je er stabiliteitsproblemen mee krijgt.Zelfs met een thuiskomertje rijdt menigeen gewoon te lang door :|
Heb zelf 10K km gereden op een Z3 (berucht gevoelige auto) met achter RFT (dus twee RFT en 2 non-RFT) en voor gewoon, merkte je misschien net bij sportiefste rijden. RFT voor was wel merkbaar met sturen maar ik zou niet zeggen dat dat veel anders werd dan bij 4* RFT.

Belangrijkste is idd dat op dezelfde as dezelfde type banden liggen. Ik zou niet voor + achter vervangen in dit geval maar 2 banden. 2e band vervangen zal +- €100 extra kosten, staat ook beter bij verkoop van een 'premium auto'. Tenzij dit een E39 van €1.000 is, dan een goedkope RFT band halen en hard wegrennen (Hankook RFT kost je misschien 25 euro meer dan B-merk non RFT).
Ugh. Op dat gebied is Duitsland duidelijker. Alle 4 banden dezelfde band. Discussie mogelijk.
Wat een ongelofelijke zever is dit.

Die getallen slaan op niets.

Op welke temperatuur staat de manuele ten opzichte van de buitentemperatuu? Op welke intensiteit? In wat voor wagen is het getest? Dezelfde wagen met optie van manueel tot volautomatisch? Bestaat zo'n wagen?

Zelfs bij BMW is het minimaal halfautomatisch.

Maar goed, als je liever geld wild besparen, rij dan geen BMW.

Ik kijk uit naar de dagen dat het zo warm is dat ik EN met het dak open kan rijden en dan de airco op m'n voeten kan zetten.

Maakt mij dat meerverbruik uit. Als dat belangrijk is wandel ik.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Snake schreef op maandag 15 februari 2021 @ 06:43:
[...]

Maar goed, als je liever geld wild besparen, rij dan geen BMW.
Ik word altijd zo moedeloos van deze uitspraak..
Tuurlijk, premium rijden = premium betalen, maar dat betekent niet dat mensen niet mogen proberen te besparen of mogen klagen als een factuur hoger uitvalt dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Domih schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:23:
[...]

Ik word altijd zo moedeloos van deze uitspraak..
Tuurlijk, premium rijden = premium betalen, maar dat betekent niet dat mensen niet mogen proberen te besparen of mogen klagen als een factuur hoger uitvalt dan verwacht...
Een niet-kloppende / hoger uitvallende factuur is dan ook iets totaal anders dan een hoger verbruik door een airco (of panoramadak een paar dagen terug) waarop door @Snake werd gereageerd.

Doet mij denken aan die kerel die voor 2k M-bumpers monteerde, omdat dat aërodynamische zou zijn en dus brandstof zou besparen (meen dat dat wat jaren terug ook in dit topic was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Voor m'n nieuwe auto zit ik nu toch serieus te kijken naar all-electric. Als BMW rijder kijk je dan automatisch heel conservatief naar De Grote Drie.

Maar meine Güte, van het elektrische aanbod van BMW raak je nou niet echt bepaald opgewonden. Als daily runner komen eigenlijk alleen de iX en de iX3 in aanmerking. Maar die eerste vind ik zo wanstaltig lelijk dat die hem sowieso niet gaat worden. De i3 is me te klein en te oud, de i4 is enkel een concept maar is in mijn ogen ook foeilelijk.

Wat dat betreft hebben Mercedes en Audi een (iets) breder en in ieder geval veel mooier aanbod. Een Audi e-tron ziet er toch een stuk beter uit dan een iX(3).

Rij nu de 6GT, en tot nu toe lijkt de nieuwe Audi e tron GT daarvoor een mooie opvolger. Heel jammer dat BMW niet wat meer te bieden heeft op dit gebied (in plaats daarvan zijn ze drukker bezig potentiële klanten die kritiek hebben op het uiterlijk te beledigen).

Heb nog wel een paar maanden voor ik de definitieve beslissing neem, maar voor zover ik kan zien zit er momenteel ook niet veel in de pijplijn bij BMW :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op maandag 15 februari 2021 @ 06:43:
[...]

Ugh. Op dat gebied is Duitsland duidelijker. Alle 4 banden dezelfde band. Discussie mogelijk.
Dus als ik 4 hagelnieuwe banden koop maar de laatste uit de serie, de garage uitrijd en één band lekrijd, moet ik wettelijk verplicht weer 4 nieuwe banden kopen als ze dus dezelfde niet kunnen leveren?

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 15-02-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:16:
Voor m'n nieuwe auto zit ik nu toch serieus te kijken naar all-electric. Als BMW rijder kijk je dan automatisch heel conservatief naar De Grote Drie.

Maar meine Güte, van het elektrische aanbod van BMW raak je nou niet echt bepaald opgewonden. Als daily runner komen eigenlijk alleen de iX en de iX3 in aanmerking. Maar die eerste vind ik zo wanstaltig lelijk dat die hem sowieso niet gaat worden. De i3 is me te klein en te oud, de i4 is enkel een concept maar is in mijn ogen ook foeilelijk.

Rij nu de 6GT, en tot nu toe lijkt de nieuwe Audi e tron GT daarvoor een mooie opvolger. Heel jammer dat BMW niet wat meer te bieden heeft op dit gebied (in plaats daarvan zijn ze drukker bezig potentiële klanten die kritiek hebben op het uiterlijk te beledigen).

Heb nog wel een paar maanden voor ik de definitieve beslissing neem, maar voor zover ik kan zien zit er momenteel ook niet veel in de pijplijn bij BMW :X.
Er zijn al tijden geruchten over volledig elektrische 3 en 5 etc. Maar tot nu toe blijft dat echter bij hybride. De iX3 zou wel het begin moeten zijn van een volledig elektrisch portfolio maar ik verwacht niet dat deze massaal de komende maanden de markt op rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Pakhtun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:26:
Ik heb 2 vragen omtrent mijn nu gescheurde band onder mijn 520d. Ik moet mijn rechter achterband vervangen en ben dus wezen kijken naar de bandenprijzen online.

Mijn huidige band eronder is dus een Goodyear Excellence 225/55 R17 97Y met RunOnFlat technology. De Y staat dus voor de snelheid die de band aankan. Mijn simpele 520d gaat enkel tot 220km/u en de Y gaat tot 300km/u. Ik kan dan toch ook naar banden kijken met een V notering (240km/u)? Volgens mij scheelt dat wat in de prijzen.

Overigens, de 3 andere banden zijn van het merk Gallopro YU63 225/55 ZRF17 101W Extra Load.
Hoeveel profiel heeft de andere band nog, op dezelfde as? , is dit meer dan 80% dan zou je er zo'n zelfde Gallopro bami band bij kunnen kopen, en heb je gewoon 4 dezelfde banden onder.

Is die al een stukje verder versleten kun je beter beide banden op die as wisselen wederom voor een bami band dus lekker goedkoop!, dan wederom voor non-runflat kiezen, en niet gaan mixen tussen runflat & niet runflat op 1 auto.

disclaimer:
bovenstaande adviezen zijn puur de goedkoopste keuze's dat het verstandiger is om gewoon 4 fatsoenlijke banden op die auto te zetten lijkt me overduidelijk, en is ook al aangeven. waarom er uberhaupt iemand voor dat soort goekope troep op een 5 serie gaat is mij onduidelijk.

Echter heeft het geen zin om nu op 1 as merkbanden te leggen, en op de andere as met die bami dingen door te blijven rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 15-02-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Eagle Creek schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Dus als ik 4 hagelnieuwe banden koop maar de laatste uit de serie, de garage uitrijd en één band lekrijd, moet ik wettelijk verplicht weer 4 nieuwe banden kopen als ze dus dezelfde niet kunnen leveren?
Je mag hem in Duitsland in ieder geval niet plakken :*)

Band type moet het zelfde zijn op de auto voor zover ik weet, heb de wetteksten niet doorgelezen. dus geen zomer & winterbanden mixen op 1 auto, en geen Runflat & non-runflat mixen op 1 auto.

Per as (voor/achter) zijn de eisen dan nog weer wat strenger, daar moeten de afmetingen ook hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
alexbl69 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:16:

Wat dat betreft hebben Mercedes en Audi een (iets) breder en in ieder geval veel mooier aanbod. Een Audi e-tron ziet er toch een stuk beter uit dan een iX(3).

De 6 Gt staat nou ook niet bepaald bekend als toonbeeld van mooie auto O-) >:) maar ik moet het met je eens zijn, die IX dingen zijn niks... de Etron van audi is een stuk beter te pruimen.
Of een tesla model X :)

Qua bijtelling zijn die dingen volgens mij te duur om interessant te zijn? dus waarom niet gewoon een ICE?
Pagina: 1 ... 107 ... 360 Laatste