Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 108 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:05:
[...]

De 6 Gt staat nou ook niet bepaald bekend als toonbeeld van mooie auto O-) >:) maar ik moet het met je eens zijn, die IX dingen zijn niks... de Etron van audi is een stuk beter te pruimen.
Of een tesla model X :)

Qua bijtelling zijn die dingen volgens mij te duur om interessant te zijn? dus waarom niet gewoon een ICE?
Worden er in Nederland dan echt enkel auto's/EV's gekocht om de bijtelling? Of willen sommige mensen gewoon hun tijd iets vooruit zijn? ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:02:
Je mag hem in Duitsland in ieder geval niet plakken :*)
Je mag niet plakken, maar het gebeurt wel... al doen ze wat moeilijker over banden met een codering hoger dan H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 11:19
--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Hoeveel profiel heeft de andere band nog, op dezelfde as? , is dit meer dan 80% dan zou je er zo'n zelfde Gallopro bami band bij kunnen kopen, en heb je gewoon 4 dezelfde banden onder.
Hij heeft meer dan genoeg profiel maar er zijn helaas geen Gallopro's te vinden.
Is die al een stukje verder versleten kun je beter beide banden op die as wisselen wederom voor een bami band dus lekker goedkoop!, dan wederom voor non-runflat kiezen, en niet gaan mixen tussen runflat & niet runflat op 1 auto.
Wat ik vermoed is dat de vorige eigenaar 3 Gallopro's eronder heeft gezet toen de Goodyear's vervangen moesten worden. Ik ken hem persoonlijk. Ter verduidelijking; de Gallopro's zijn run flat als ik de tekst op de banden mag geloven. Er staat wel radial tubeless naast de bandmaat. Ik zal dus wel een RFT band nemen. 3 chinese banden met RFT en 1 non RFT band staat ook raar en daarnaast vraag ik mij af hoe dat dan rijdt.
disclaimer:
bovenstaande adviezen zijn puur de goedkoopste keuze's dat het verstandiger is om gewoon 4 fatsoenlijke banden op die auto te zetten lijkt me overduidelijk, en is ook al aangeven. waarom er uberhaupt iemand voor dat soort goekope troep op een 5 serie gaat is mij onduidelijk.
Tja, de vorige eigenaar had letterlijk enkel zijn eigen kant van de ruitenwissers vervangen. Kon het ook niet geloven maar nadat passagiers meerdere malen geklaagd hadden heb ik het toch even gecheckt en ja hoor haha. Hij vervoert zich momenteel in een heus Range Rover 8)7
Echter heeft het geen zin om nu op 1 as merkbanden te leggen, en op de andere as met die bami dingen door te blijven rijden.
Ik denk dat ik toch voor de goedkoopste RFT ga aangezien de rest het ook zijn ondanks dat het chinese banden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
bombadil schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:43:
[...]

In principe past een gewone band op velgen voor zwel RFT als voor non-RFT.
Een RFT band wordt (werd) wel geadviseerd enkel op bijpassende velgen te monteren ivm risico op aflopen als lek.

[...]

Op een zware, moderne auto als een 5? Verwacht niet dat je er stabiliteitsproblemen mee krijgt.Zelfs met een thuiskomertje rijdt menigeen gewoon te lang door :|
Heb zelf 10K km gereden op een Z3 (berucht gevoelige auto) met achter RFT (dus twee RFT en 2 non-RFT) en voor gewoon, merkte je misschien net bij sportiefste rijden. RFT voor was wel merkbaar met sturen maar ik zou niet zeggen dat dat veel anders werd dan bij 4* RFT.

Belangrijkste is idd dat op dezelfde as dezelfde type banden liggen. Ik zou niet voor + achter vervangen in dit geval maar 2 banden. 2e band vervangen zal +- €100 extra kosten, staat ook beter bij verkoop van een 'premium auto'. Tenzij dit een E39 van €1.000 is, dan een goedkope RFT band halen en hard wegrennen (Hankook RFT kost je misschien 25 euro meer dan B-merk non RFT).
Eventueel even checken wat er op het reservewiel ligt (indien dat volwaardig is)
Het gaat hier om een F10 520d uit 2010. Aangezien ik terug naar NL wil is het toch verstandig om enkel de lekke band te vervangen met goedkope RFT banden lijkt mij.

Een band halen met een andere snelheidscodering kan dus geen kwaad, V i.p.v. Y?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Onbegrijpelijk.

[ Voor 200% gewijzigd door CreativeS op 15-02-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb mijn bericht aangepast... onbegrijpelijk dat men zulke keuzes überhaupt moet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Pakhtun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Hij heeft meer dan genoeg profiel maar er zijn helaas geen Gallopro's te vinden.

[...]

Wat ik vermoed is dat de vorige eigenaar 3 Gallopro's eronder heeft gezet toen de Goodyear's vervangen moesten worden. Ik ken hem persoonlijk. Ter verduidelijking; de Gallopro's zijn run flat als ik de tekst op de banden mag geloven. Er staat wel radial tubeless naast de bandmaat. Ik zal dus wel een RFT band nemen. 3 chinese banden met RFT en 1 non RFT band staat ook raar en daarnaast vraag ik mij af hoe dat dan rijdt.

[...]

Tja, de vorige eigenaar had letterlijk enkel zijn eigen kant van de ruitenwissers vervangen. Kon het ook niet geloven maar nadat passagiers meerdere malen geklaagd hadden heb ik het toch even gecheckt en ja hoor haha. Hij vervoert zich momenteel in een heus Range Rover 8)7

[...]

Ik denk dat ik toch voor de goedkoopste RFT ga aangezien de rest het ook zijn ondanks dat het chinese banden zijn
Radial tubeless betekend zeker niet runflat! Tubeless betekend dat er geen binnenband in hoeft!

In nederland kun je rustig een V band monteren, zeker als de topsnelheid van je auto lager ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 15-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhtun
CreativeS schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:14:
Ik heb mijn bericht aangepast... onbegrijpelijk dat men zulke keuzes überhaupt moet overwegen.
Tja als je niet op de hoogte bent van alles dan lijkt alles onbegrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhtun
--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Radial tubeless betekend zeker niet runflat! Tubeless betekend dat er geen binnenband in hoeft!
Hier dacht ik ook aan maar op de band(chinese) staat er ook Run Flat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
fsfikke schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Worden er in Nederland dan echt enkel auto's/EV's gekocht om de bijtelling? Of willen sommige mensen gewoon hun tijd iets vooruit zijn? ;)
er zijn inderdaad wel 3 mensen die hun tijd vooruit willen zijn, maar de overige 99% kijkt naar de kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:05:
[...]
De 6 Gt staat nou ook niet bepaald bekend als toonbeeld van mooie auto O-) >:)
Moet je nagaan hoe laag de lat bij mij al ligt :).

Tesla heb ik niet veel mee. Vind ze ook niet echt mooi. Neem aan dat ze kwalitatief nu wel iets beter zijn dan een paar jaar geleden, want dat was echt janken (paar praktijkvoorbeelden gezien).
dus waarom niet gewoon een ICE?
Heb het nog niet helemaal afgeschoten. Zal in ieder geval wel een hybride worden. X5 45e is ook best aantrekkelijk.

User-case is dat ik door Corona veel minder rijd en dan met name nog korte stukjes. Dit zal straks natuurlijk wel meer worden maar mijn eigen inschatting is dat het pre-Corona niveau niet terug zal krijgen. Dat betekent dat ik met een elektrische auto met een bereik van ca 400km praktisch al m'n ritten zal kunnen doen. 'Tanken' kan ik 'gratis' door de zonnepanelen bij de zaak.

Qua bijtelling is elektra tov ICE natuurlijk een zegen. Betaal nu de volle mep over een ICE van 110K. Tot 2026 is een elektrische auto nog een stuk aantrekkelijker.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ik snap de overweging heel goed, maar de brandstofkosten zijn bij weinig rijden qua kosten impact dan ook maar beperkt vs de overige lasten.

Overigens is de Audi Etron GT toch meer het segment 4 serie of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 15-02-2021 14:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pakhtun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:17:
Tja als je niet op de hoogte bent van alles dan lijkt alles onbegrijpelijk.
Wat is dat nou weer voor belachelijke reactie? Ik weet dat je er 3 loempiarollen en een Goodyear onder hebt zitten. Gooi er vier nieuwe loempiarollen onder en ook in de UK heb je dan geen last met de MOT. Succes verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Thx @CreativeS, nu heb ik honger. :')

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:59:
Ik snap de overweging heel goed, maar de brandstofkosten zijn bij weinig rijden qua kosten impact dan ook maar beperkt vs de overige lasten.

Overigens is de Audi Etron GT toch meer het segment 4 serie of zie ik dat verkeerd?
Er is nog niet veel over te vinden.

LxBxH
E-tron GT 4,96 x 1,96 x 1,38
6 GT 5,09 x 1,90 x 1,54
4 GC 4,64 x 1,83 x 1,39

Is lager en breder dan een 6GT, maar zit qua formaat wel dichter bij de 6 dan bij de 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

--MP-- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:59:
De 4 Serie zit ongeveer in hetzelfde segment als de 3 Serie. Daar doe je een Audi Etron GT aardig tekort mee. Die Audi ligt meer in de buurt van de 8 Serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Cyb schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:53:
[...]

De 4 Serie zit ongeveer in hetzelfde segment als de 3 Serie. Daar doe je een Audi Etron GT aardig tekort mee. Die Audi ligt meer in de buurt van de 8 Serie.
Ah ok, dan is hij wat groter dan ik dacht.. Overigens is Audi's te kort doen een van mijn grote passie's >:)
Ik spreek de A1 van mijn vrouw altijd aan als "Aldi" tot groot ongenoegen van haar.

Als je elektrisch wil lijken me er inderdaad betere keuzes dan BMW. Maar tegelijk als je meer dan een ton op een auto stuk wil slaan, wil je je dan laten leiden door het bijtelling verhaal?
Is natuurlijk voor eenieder anders, zeker als de investering zakelijk is, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
--MP-- schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Ah ok, dan is hij wat groter dan ik dacht.. Overigens is Audi's te kort doen een van mijn grote passie's >:)
Ik spreek de A1 van mijn vrouw altijd aan als "Aldi" tot groot ongenoegen van haar.

Als je elektrisch wil lijken me er inderdaad betere keuzes dan BMW. Maar tegelijk als je meer dan een ton op een auto stuk wil slaan, wil je je dan laten leiden door het bijtelling verhaal?
Is natuurlijk voor eenieder anders, zeker als de investering zakelijk is, maar toch.
In mijn geval is het zakelijk. Bijtelling is nu 22% van 110K = 23,1K.

De E-tron GT schat ik aangekleed op zo'n 120K. Dat betekent bij aankoop dit jaar een bijtelling van 20,1K en bij aankoop volgend jaar een bijtelling van 22,4K.

Die verschillen tussen ICE en EV worden inderdaad heel snel kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
--MP-- schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Typisch Hollands... Ik begrijp daar ook helemaal niets van.

Als het dan om de kosten onderaan de streep gaat, stel ik liever de volgende oplossing voor:

Een jong gebruikte 5-serie met zes-in-lijn (in het privévermogen, dus geen bijtelling), kost je onderaan de streep (veel) minder dan het elektrische geval (die in de aanschaf het dubbele kost). Je zakelijke kilometers op de zaak schrijven en verder lijkt het me ronduit genieten 8)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Het hangt natuurlijk allemaal van de specifieke situatie af, ben je in loondienst en moet je gewoon een nieuwe auto uitzoeken, is het een ander verhaal dan wanneer je zelf ondernemer bent en wat verder kan kijken naar handige oplossingen.

Daarom wil ik ook niet te diep op dit specifieke geval in gaan, dat heeft geen zin. Maar wel even de voetnoot maken dat de standaard keuze "elektro" niet heilig hoeft te zijn. En dat je niet moet vergeten dat je gewoon een erg leuke auto kan rijden voor ruim minder geld dan die elektro dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alexbl69 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:22:
[...]

In mijn geval is het zakelijk. Bijtelling is nu 22% van 110K = 23,1K.

De E-tron GT schat ik aangekleed op zo'n 120K. Dat betekent bij aankoop dit jaar een bijtelling van 20,1K en bij aankoop volgend jaar een bijtelling van 22,4K.

Die verschillen tussen ICE en EV worden inderdaad heel snel kleiner.
Ja, maar dat is dan ook een segment waar er veel minder naar prijs gekeken wordt denk ik. Voordat je een auto van 120K mag leasen zit je qua salaris ook wel ergens waar je je niet druk hoeft te maken over een paar k bijtelling extra.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Maasluip schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Ja, maar dat is dan ook een segment waar er veel minder naar prijs gekeken wordt denk ik. Voordat je een auto van 120K mag leasen zit je qua salaris ook wel ergens waar je je niet druk hoeft te maken over een paar k bijtelling extra.
Dat zou je denken, maar mijn ervaring is dat het gezeik alleen maar meer word.

Ik heb mensen gehad die ruim 2 ton per jaar binnen harkten, en toch bij mij kwamen zeuren over de kleinste dingen, van een keer wasstraat die ze vergeten waren te declareren, tot de parkeerkosten van hun zomervakantie in Italië, die ze toch bij hun autokosten vonden horen...

Maargoed back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

--MP-- schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Ik heb mensen gehad die ruim 2 ton per jaar binnen harkten, en toch bij mij kwamen zeuren over de kleinste dingen, van een keer wasstraat die ze vergeten waren te declareren, tot de parkeerkosten van hun zomervakantie in Italië, die ze toch bij hun autokosten vonden horen...

Maargoed back on topic.
Het is misschien snel gedacht dat iemand die veel verdient niet nadenkt over geld uitgeven, maar ik ken eigenlijk weinig mensen die toen ze 2 ton+ verdienden opeens met geld gingen strooien (behalve een paar piloten dan, dat is een apart volk :p)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je wordt niet rijk door geld uit te geven heh :P . Ik denk dat de youngtimer regeling de komende jaren wel gaat aantrekken, gezien er nu steeds meer auto's van een jaar of 15 nog vrij modern zijn.

Check https://www.autoblog.nl/n...ngtimers-voor-2021-183931

Voor BMW's komen de komende twee jaar de 1, 3 serie (e90), X3 en X5 (e70) en X6 bij. Stuk voor stuk prima auto's die nog heel goed meekomen met de huidige kwaliteitstandaarden en gevraagde opties zoals ACC. En ze zijn simpel te retrofitten met Carplay bijvoorbeeld. :)

Sterker nog, ik rij vanmiddag in een BMW 330i e90 in de youngtimerregeling naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

--MP-- schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Maargoed back on topic.
Mensen met veel geld hebben een reden om zoveel geld te hebben. Dat is in ieder geval niet omdat ze niet op de uitgaven letten :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
We verwarren hier nu wel even personen met veel geld (vermogen) en personen met veel geld (inkomen)...

Ik ken ook ondernemers die ieder jaar een half miljoen inkomen genieten, maar tóch aan het einde van het jaar een hoger negatief vermogen hebben dan het jaar ervoor ;)..

Met een beetje "lifestyle inflation" is echt alles op te maken. Maar dat terzijde.

Youngtimers ben ik overigens ook niet zo'n fan van. Reken de kosten maar eens uit. Je bent het dan wellicht niet kwijt aan afschrijving, maar wel aan brandstof en onderhoud. Dan wil de fiscus er misschien nog wat aan mee betalen, maar onderaan de streep geef ik liever iets meer uit (TCO) voor een jongere auto in het privévermogen. Nu is het inderdaad wel zo dat de youngtimers steeds moderner worden en het verschil met hedendaagse auto's kleiner.

Maar zoals mijn vader altijd al zei: auto=emotie.

Vooral bij ondernemers... De meesten zijn niet zo bezig met de fiscale aspecten van auto's. Als ik een klant voorreken wat zijn M5 aan bijtelling kost en of ie niet wat anders zou moeten kopen, heb ik een klantje minder ...

We dwalen af :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
De airco kost wel geld, maar de vraag van de poster was of de airco substantieel harder moest gaan werken door een panoramadak. Dat meer-meerverbruik zal te verwaarlozen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Vandaag mijn G20 330i opgehaald. Is toch weer een stevige stap vooruit hoor. Het is een M-sport met 19 inch eronder. Best stevig geveerd, maar dat komt wel goed. We hadden een F31 320i Touring op 18 inch en die voelde iets ‘smoother’. Al met al prima keus die G20.
Ik heb enkele dingetjes waar ik niet zo snel een oplossing voor heb.
1. Volgens de app (My BMW) kan ik de auto maar aan een profiel koppelen. Mijn vrouw en ik rijden er ieder ongeveer voor 50% in. Dat is niet zo handig dus. Hoe hebben jullie dit opgelost?
2. Het lijkt erop dat mijn parkeersensoren aan de voorkant niet ‘aanslaan’ bij parkeren. We hebben ook al heel zacht (< 4 km) gereden, maar ze worden niet geactiveerd. Als we daarna op de p-knop of op de cameraknop klikken, zien we wel geel, oranje, rood in beeld. Doe ik iets verkeerd?
3. Bij navigeren kan ik geen bestemming invoeren. Wel poi’s en recente bestemmingen. Moet dit voortaan via stembedieining of via de connect app?

[ Voor 4% gewijzigd door pietr op 17-02-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:07:
Vandaag mijn G20 330i opgehaald. Is toch weer een stevige stap vooruit hoor. Het is een M-sport met 19 inch eronder. Best stevig geveerd, maar dat komt wel goed. We hadden een F31 320i Touring op 18 inch en die voelde iets ‘smoother’. Al met al prima keus die G20.
1. Volgens de app (My BMW) kan ik de auto maar aan een profiel koppelen. Mijn vrouw en ik rijden er ieder ongeveer voor 50% in. Dat is niet zo handig dus. Hoe hebben jullie dit opgelost?
2. Het lijkt erop dat mijn parkeersensoren aan de voorkant niet ‘aanslaan’ bij parkeren. We hebben ook al heel zacht (< 4 km) gereden, maar ze worden niet geactiveerd. Als we daarna op de p-knop of op de cameraknop klikken, zien we wel geel, oranje, rood in beeld. Doe ik iets verkeerd?
3. Bij navigeren kan ik geen bestemming invoeren. Wel poi’s en recente bestemmingen. Moet dit voortaan via stembedieining of via de connect app?
1: niet... Eentje kiezen en de ander heeft pech..
2: bedoel je bij achteruit rijden of vooruit?
3: waarom niet, wat mis je? Ik kan wel gewoon een bestemming invoeren nml. Via voice en app kan ook maar zie ik als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Bij rustig vooruit inparkeren. Achteruit nog niet gedaan.
Bij navigeren krijg ik poi te zien. Niet zoals in m’n F31 dat ik eerst plaatsnaam, daarna straat en tot slot huisnummer kan invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat is toch normaal gedrag voor sensoren aan de voorkant?
Anders wordt je voor het stoplicht of in de file gek van je parkeersensoren als ze automatisch zouden aanspringen?

Of bedoel je dat ze niet aan gaan nadat je hem in de achteruit hebt gezet?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 17-02-2021 20:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
YakuzA schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Dat is toch normaal gedrag voor sensoren aan de voorkant?
Anders wordt je voor het stoplicht of in de file gek van je parkeersensoren als ze automatisch zouden aanspringen?

Of bedoel je dat ze niet aan gaan nadat je hem in de achteruit hebt gezet?
Nope bij mij F36 gaat ze ook in de vooruit wel aan, maar wel pas vrij laat, pas als je in het rode deel komt volgens mij. wat daar exact de criteria voor zijn weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 17-02-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

--MP-- schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:08:
[...]
Nope bij mij F36 gaat ze ook in de vooruit wel aan, maar wel pas vrij laat, pas als je in het rode deel komt volgens mij. wat daar exact de criteria voor zijn weet ik niet.
Ah ok.

Ik kende het alleen van de iets oudere modellen, waar sensoren voor pas aan gingen zodra je in zijn achteruit schakelde of op het P'tje drukte.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
De parkeersensoren voor zouden gewoon aan moeten gaan, mits de snelheid < 4 km/u is. Staat zo in de handleiding.

[ Voor 25% gewijzigd door pietr op 17-02-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Parkeersensoren:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMSMSc9i7m9F35bgR3oTbKoqD_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Me33XnBJFKTbpFH8UIX3bHNo.jpg?f=user_large

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Dat dat ook uit kon had ik vorige week moeten weten. Even door flinke sneeuw hopen banjeren leverde op de gekste momenten ineens een pieeeep op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Over een tweetal maanden moet ik een nieuwe lease-auto kiezen. Via heel wat omzwervingen, kijken wat andere merken te bieden hebben en overige afwegingen, ga ik waarschijnlijk toch voor een 320e touring (G21), met M Sport pakket en de 790M wielen in Tansanite Blue. Interieur laat ik vrij standaard, met sensatec/alcantara. De stekker maakt hem in de maandlasten toch een stuk goedkoper dan de 318i/320i sedan of touring, wat me in de richting van een 320e deed gaan.

Er is alleen een tweetal zaken waarover ik nog twijfel:

- Eerste punt van twijfel is de grille. Ik ben nog steeds geen fan van de nieuwe 'designtaal' die BMW hanteert voor de grille/bumper. Ik vind de black grille i.c.m. Tansanite Blue en de 790M wielen niet zo staan. De chromen grille lijkt mij echter nogal aanwezig, of valt dit mee?

- Tweede punt van twijfel zijn de interieurlijsten. In mijn huidige BMW zitten strips van geborsteld aluminium. Ik ben hier vrij netjes mee, maar vind deze wel bijzonder krasgevoelig. De standaard tetagron strips vind ik echter afzichtelijk lelijk. Zijn de 'aluminium mesh effect' vergelijkbaar en zijn deze nog net zo krasgevoelig? Ik erger mij nogal snel aan krasjes dus ben benieuwd of er mensen zijn die deze strips hebben en wat hun ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
@Snake: bij mij staat het precies zo aangevinkt.

@Beam87: ik heb alu mesh effect; ik vind het veel mooier dan tetragon. Heb de auto vandaag pas opgehaald en kan dus niets zeggen over krasgevoeligheid. Tansanitblau is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beam87 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:13:

Er is alleen een tweetal zaken waarover ik nog twijfel

- Tweede punt van twijfel zijn de interieurlijsten. In mijn huidige BMW zitten strips van geborsteld aluminium. Ik ben hier vrij netjes mee, maar vind deze wel bijzonder krasgevoelig. De standaard tetagron strips vind ik echter afzichtelijk lelijk. Zijn de 'aluminium mesh effect' vergelijkbaar en zijn deze nog net zo krasgevoelig? Ik erger mij nogal snel aan krasjes dus ben benieuwd of er mensen zijn die deze strips hebben en wat hun ervaringen zijn.
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1673566

Mine: https://tweakers.net/i/DQ...QUKuOl4P.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 17-02-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhsGJWghwHJ9O-D1dBdeVAKyOl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdUJGT0i2mL42BsjQBnA4efo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Ik vind de black grille i.c.m. Tansanite Blue
Staat dikke prima hoor 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNfdwNcTbNt-hxCMRt0dr8IEymw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlUEM5eF7OCJHfAzmxjPE0gv.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er ook Tetragon in zitten en dat valt echt best reuze mee met lelijkheid. Heb alleen deze foto, als je betere wilt kan ik die morgen wel even maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1ynlg3wN57g5euldshIlYZ7QL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQosPO1TJkUovL2AK31B1Ms7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
Tetragon valt zeker mee. Ik vind alu mesh gewoon mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Nee, via POI je adres ingeven. Niet de leukste aanpassing van BMW. Wordt binnenkort terug aangepast naar de vorige interface omwille van de (terechte) kritiek via on the air update.

Eventjes volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Dat is mooi, ik houd vol. Ik zie/zag ook de logica er niet van in. Ik las trouwens dat je gewoon wat lettergrepen kunt ingeven en de database maakt er dan een of enkele voorstellen van. Bv.: “ker utr” zou als voorstel “Kerkstraat Utrecht” moeten opleveren.

• _Arthur

_Arthur

blub

pietr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:23:
Tetragon valt zeker mee. Ik vind alu mesh gewoon mooier.
Denk dat er zeker mooie of mooiere combinaties mogelijk zijn. Ik kreeg het er 'gratis' bij want ik heb de auto als demo gekocht en dus niet zelf samengesteld.

• pietr
Voor mij geldt hetzelfde, Arthur. Ik koop eigenlijk altijd een demo, want ik moet de auto met mijn eigen centjes betalen. We rijden onze auto’s privé. Als er tetragon in had gezeten, was dat geen dealbreaker geweest.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
pietr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:38:
Voor mij geldt hetzelfde, Arthur. Ik koop eigenlijk altijd een demo, want ik moet de auto met mijn eigen centjes betalen. We rijden onze auto’s privé. Als er tetragon in had gezeten, was dat geen dealbreaker geweest.
Daarom en als het echt een goede deal is zijn de sierlijsten ook prima te vervangen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik zal hier ook maar even mijn 'nieuwe' bolide posten. Het is een 340i M-Sport in Individual uitvoering geworden. De buitenkant is Citrinschwarz metallic en het interieur is Cohibabraun leer. Verder uiteraard de nodige opties zoals Navi Prof, HUD, Harman Kardon, LED koplampen, Surround View, Comfort Access, ACC, Lane Change Warning en schuif/kanteldak. Tevens is de auto voorzien van 20 inch gesmede Performance velgen.

Eerste indrukken zijn goed, toch weer een hele vooruitgang ten opzichte van de E92 die ik hiervoor had. Met name het comfort valt me helemaal niet tegen, zelfs op de 20 inch velgen. De combinatie van B58-motor met ZF8-bak is echt briljant.

Hij zit nog 2 jaar in de Premium Selectie garantie dus ik kan voorlopig nog niet zo veel doen qua tuning. Uiteindelijk wil ik er wel een ander uitlaatsysteem met downpipe onder hangen en een stage 2 tune doen. Maar dat moet dus nog even wachten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lfTCqYY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5sDsvmJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jh5Renp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KzsEInv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrJekGr.jpg

• --MP--
Mooie wagen, de M performance carbon dingen zijn mij iets te veel van het goede, maar dat is persooniljk.
Heb je het adaptieve onderstel of het normale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Die Performance sierlijsten zaten er al in, zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar in het echt misstaat het niet.

Er zit geen adaptief onderstel op, maar dat vind ik niet zo erg aangezien er op termijn toch nog wel een Bilstein B12 setje onder komt.

Als de Pirelli's versleten zijn komen er Michelins onder, de Pirelli's staan echt veel te getrokken. Michelins in dezelfde maat vallen veel breder.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
Mijn 330e is eindelijk binnen! En als de fiscus een beetje opschiet kan ik dit weekend misschien al rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HfVnaepOc4kNsiugPGp_1T7l60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REKWTUgE81FQNcmK8RRQ17eL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol5FvWYTgU3SjT7WJCVEOZ3sqWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvKNXmjNnXVf5CwGU5nXOdqy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxVgFQbQOwkgaRoh_AwRRDJPZ0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wz5kQJS7aAsqWxy2xj8lV28f.jpg?f=fotoalbum_large

• --MP--
_Arthur schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Staat dikke prima hoor 8)

[Afbeelding]

Heb er ook Tetragon in zitten en dat valt echt best reuze mee met lelijkheid. Heb alleen deze foto, als je betere wilt kan ik die morgen wel even maken.

[Afbeelding]
Wat een mooie auto, gelukkig eindelijk weer een echt mooie kleur die ook icm M-pakket kan.

Overstap van de E90 naar de F30 was voor mij qua uiterlijk dermate moeizaam dat ik maar een F36 gepakt heb. De F30/31 heeft voor mij qua uiterlijk nooit de wauw factor gehad. Echter met de G20/21 in deze kleur is die wauw factor voor mij zeker terug!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
realphoenikx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:08:
Mijn 330e is eindelijk binnen! En als de fiscus een beetje opschiet kan ik dit weekend misschien al rijden.
Qua interieur volgens mij gelijk aan de mijne! Is dat Canberra beige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
BoardCrusher schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Qua interieur volgens mij gelijk aan de mijne! Is dat Canberra beige?
Nope. Oyster. Rare lichtval. Of slechte camera. Of beide. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door realphoenikx op 18-02-2021 15:29 ]

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
realphoenikx schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:08:
De combinatie van een wit exterieur en een (licht)beige interieur zie je niet veel in Europa. Hoewel het natuurlijk niet vol-beige is (dus incl tapijt e.d.).

[ Voor 8% gewijzigd door elmerblues op 18-02-2021 16:42 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Vandaag mijn G20 330i opgehaald.
Misschien snap ik het niet helemaal maar....zoals wij het gedaan hebben bij mijn F36: profiel A en een profiel B aangemaakt en profiel A aan keyfob 1 gekoppeld en B aan de keyfob 2. Als ik instap met keyfob 1 wordt het profiel van mij automatisch geselecteerd (incl. de juist stoelverstelling en spiegelinstellingen, ideaal als je vrouw maatje smurf is) en als mijn vrouw instapt met haar keyfob dan profiel 2. .

Mochten samen we met 1 keyfob instappen en onderweg van bestuurder wisselen dan via de sneltoetsen een ander profiel kiezen. Wel doen na het uitstappen om niet op een Christine-achtige manier tegen het stuur gesmoord te worden.

Tot nu toe geen ruzie :) happy wife, happy life

[ Voor 10% gewijzigd door elmerblues op 18-02-2021 16:53 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
pietr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:51:
Dat is mooi, ik houd vol. Ik zie/zag ook de logica er niet van in. Ik las trouwens dat je gewoon wat lettergrepen kunt ingeven en de database maakt er dan een of enkele voorstellen van. Bv.: “ker utr” zou als voorstel “Kerkstraat Utrecht” moeten opleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmuZOpcL5PgDIBQcUeBHezFcnW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy1WXSSG7V7VNPbWN2CX51Pf.jpg?f=fotoalbum_large

• pietr
@Stancke Per wanneer gaat dit in?

Ik doe het nu als volgt: “heuv sitt 7” als ik naar Heuvelstraat 7 in Sittard wil. Naarmate ik meer intyp, verschijnt er rechts steeds een verfijning van de mogelijkheden.

@elmerblues Je begrijpt het goed. Ik ben me aan het bekwamen, kwestie van vaak gebruiken.

Ik heb nu het volgende probleem:
Mijn vrouw reed net (haar profiel). Ze activeerde acc met automatische aanpassing van de snelheid. Toen kregen we een melding dat automatisch overnemen niet mag/kan in dit land. 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
pietr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:25:
@Stancke Per wanneer gaat dit in?

Ik doe het nu als volgt: “heuv sitt 7” als ik naar Heuvelstraat 7 in Sittard wil. Naarmate ik meer intyp, verschijnt er rechts steeds een verfijning van de mogelijkheden.
Is voorzien voor 03/21 remote update on the air.

• pietr
Ik heb een nieuw probleem (sorry, niet heel uitgebreid gezocht of dit al eens besproken is, dacht het niet).
Mijn vrouw en ik hebben allebei de app ‘My BMW’ op onze iPhones. Op allebei met mijn account, want een auto is niet aan meer dan een account te koppelen. Als mijn vrouw een adres vanaf de app naar de telefoon stuurt, is dat alleen zichtbaar in mijn profiel. Balen dus. Doe ik iets verkeerd, of is er een workaround voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:25:
@Stancke
@elmerblues Je begrijpt het goed. Ik ben me aan het bekwamen, kwestie van vaak gebruiken.

Ik heb nu het volgende probleem:
Mijn vrouw reed net (haar profiel). Ze activeerde acc met automatische aanpassing van de snelheid. Toen kregen we een melding dat automatisch overnemen niet mag/kan in dit land. 😳
Dat lost het probleem van de app niet op, alleen de keyfbob.

En nee, je mag de snelheid niet automatisch laten aanpassen. Gewoon handmatig doen middels de set knop.

Maar goed ook, zou anders vaak misgaan kan ik je vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:38:
Ik heb een nieuw probleem (sorry, niet heel uitgebreid gezocht of dit al eens besproken is, dacht het niet).
Mijn vrouw en ik hebben allebei de app ‘My BMW’ op onze iPhones. Op allebei met mijn account, want een auto is niet aan meer dan een account te koppelen. Als mijn vrouw een adres vanaf de app naar de telefoon stuurt, is dat alleen zichtbaar in mijn profiel. Balen dus. Doe ik iets verkeerd, of is er een workaround voor?
Nogmaals, zoals ik in m'n vorige post ook al zei, daar doe je niets tegen. Je kan je auto koppelen aan één app/telefoon.

Snap niet goed dat je dit nu een nieuw probleem noemt, deze vraag stelde je gister ook al 😂.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Stancke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Dit kan ik bevestigen - ik heb de laatste update (van de dealer gekregen) en daar is de oude stijl weer aanwezig.

• pietr
Eagle Creek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:01:
[...]

Nogmaals, zoals ik in m'n vorige post ook al zei, daar doe je niets tegen. Je kan je auto koppelen aan één app/telefoon.

Snap niet goed dat je dit nu een nieuw probleem noemt, deze vraag stelde je gister ook al 😂.
Dank je voor het beleefd meedelen. ☺️ Te veel indrukken die ik aan het verwerken ben, denk ik.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Is ergens te zien wat de laatste versies zijn voor idrive en navigatie?

Ik heb op mijn 2GC nu een versie van 2020, volgens de OTA update is er geen nieuwe versie beschikbaar, maar moet daar wel erg lang over nadenken...

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 18-02-2021 19:13 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Dit kan ik bevestigen - ik heb de laatste update (van de dealer gekregen) en daar is de oude stijl weer aanwezig.
Welk iLevel heb je nu en in welk model? Zie hier nml alleen nog het zoekveld in beide auto’s.

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:22:
Welk iLevel heb je nu en in welk model? Zie hier nml alleen nog het zoekveld in beide auto’s.
Stancke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:29:
Het is nog februari :+ OTA's zijn er dus nog niet. Dus of wachten, of langs de dealer voor een wired-update.

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 18-02-2021 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
GeleFles schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:12:
Is ergens te zien wat de laatste versies zijn voor idrive en navigatie?

Ik heb op mijn 2GC nu een versie van 2020, volgens de OTA update is er geen nieuwe versie beschikbaar, maar moet daar wel erg lang over nadenken...
Zou het even moeten controleren, maar normaliter kan je via de MyBMW app kijken of er geen software update beschikbaar is.

Geraak je verder via onderstaande?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Stancke schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Zou het even moeten controleren, maar normaliter kan je via de MyBMW app kijken of er geen software update beschikbaar is.

Geraak je verder via onderstaande?

[Video: How to start a Remote Software Upgrade – BMW How-To]
Thnx! Kende de optie via MyBMW nog niet, maar daar kan ik het nu dus ook checken!

Het stukje in het filmpje was inderdaad wat ik probeerde, maar wist dus niet zeker of ie ook daadwerkelijk wat deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
elmerblues schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:41:
[...]

De combinatie van een wit exterieur en een (licht)beige interieur zie je niet veel in Europa. Hoewel het natuurlijk niet vol-beige is (dus incl tapijt e.d.).
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn bij nieuwkoop. Maar zo is wel lekker koel in de zomer. :)

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Arthur schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:48:
[...]

[...]

Het is nog februari :+ OTA's zijn er dus nog niet. Dus of wachten, of langs de dealer voor een wired-update.
Uhh.. @Eagle Creek geeft aan dat hij met de laatste update de oude stijl weer heeft, dus dan zou het losstaan van de 2103-update. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Eagle Creek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Vroeger kon je direct naar je favorieten via het menu dat je krijgt als je 2x op NAV klikt. Is dat ook weer terug? Die mis ik namelijk ook wel sinds de laatste update :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Dank je voor het beleefd meedelen. ☺️ Te veel indrukken die ik aan het verwerken ben, denk ik.
Ik bedoelde het niet kwaad maar voor mijn idee stelde je twee keer dezelfde vraag, namelijk over de MyBMW app.
[...]

Ik zal dit voor je checken de volgende keer dat ik in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
TheUninvited schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Zeker waar dat je het vermogen niet perse nodig hebt (ik heb ook naar de verzekering bekeken en dat scheelt ook een stuk of je 320 of 330/340 wilt verzekeren) en ik rij nu in een Ford Focus met 125pk dus een 3 serie zal dan al een upgrade zijn welke dat ook mag zijn 8) Zal ze allebei wel uitproberen voordat ik een keuze maak. Kan de afschrijving wel veroorloven dat is het punt niet het is meer van waar zit de grens op een gegeven moment. Ik wissel wel om de 2/3 jaar van auto tot nu toe dus als hij over 3 jaar nog de helft waard is dan kost me dat 500-600 per maand aan afschrijving dat is nog wel te doen.
Afgelopen week had ik een proefrit in een F30 340i na ruim een half uur te hebben gereden met een big smile uit die auto gestapt. Daarna ook nog even in een G20 320i gereden, was ook erg fijn maar ik neig nu wel stiekem naar die 6-in-lijn wat rijdt dat ding geweldig zeg O-) Ook al gebruik je niet continu het volle vermogen je kunt zo makkelijk met het verkeer meekomen dat is wel echt fijn. Dus mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk de 340i, nu nog even zien of ik nog een mooie voorbij zie komen die volledig aansluit op mijn wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
TheUninvited schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Afgelopen week had ik een proefrit in een F30 340i na ruim een half uur te hebben gereden met een big smile uit die auto gestapt. Daarna ook nog even in een G20 320i gereden, was ook erg fijn maar ik neig nu wel stiekem naar die 6-in-lijn wat rijdt dat ding geweldig zeg O-) Ook al gebruik je niet continu het volle vermogen je kunt zo makkelijk met het verkeer meekomen dat is wel echt fijn. Dus mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk de 340i, nu nog even zien of ik nog een mooie voorbij zie komen die volledig aansluit op mijn wensen.
Ellende is dat als je eenmaal gewend bent aan het vermogen je heel moeilijk terug kunt :). Hoewel zoals je zelf terecht zegt je het vermogen zeker in Nederland eigenlijk nooit nodig hebt :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
Ik ging (va. 2012 tot nu) van 110 - 150 - 184 - 258 pk. En inderdaad, snelheid went heel snel. Voor mij niet eens om heel hard te rijden, maar het optrekken, het inhalen, een tussensprintje: verslavend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
pietr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:13:
Ik ging (va. 2012 tot nu) van 110 - 150 - 184 - 258 pk. En inderdaad, snelheid went heel snel. Voor mij niet eens om heel hard te rijden, maar het optrekken, het inhalen, een tussensprintje: verslavend.
Zelfde geldt (merk ik) voor de opties.

Alles wat je op je huidige wagen hebt tik je in de configurator automatisch al aan. Terwijl daar wellicht wel wat winst te behalen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
TheUninvited schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Je moet die dingen ook niet na elkaar rijden :)

Dan kom je altijd uit bij de dikkere variant. Terwijl je in het NL verkeer echt dat vermogen niet nodig hebt. Meer vermogen is leuk, maar mijn 300+pk gebruik ik echt amper. Mijn volgende auto wordt weer een rationele keuze. Ik ben al eens eerder teruggegaan in vermogen, dat duurt een weekje en dan ben je ook weer gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Als alle keuzes rationeel moesten zijn... :X

Wat een geneuzel altijd dat je een bepaald vermogen niet nodig hebt in Nederland. Je hebt zoveel niet nodig in Nederland. Kotsmisselijk word ik van zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CreativeS schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:16:
Als alle keuzes rationeel moesten zijn... :X

Wat een geneuzel altijd dat je een bepaald vermogen niet nodig hebt in Nederland. Je hebt zoveel niet nodig in Nederland. Kotsmisselijk word ik van zoiets.
Helemaal mee eens. Tuurlijk heb je zoveel vermogen nodig als je portemonnee toelaat. Ik vind het heerlijk dat als ik gas geef de auto als een malle voorruit gaat. En ja dat mag en kan gewoon in nl.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Er is zeker een verschil tussen hoeveel nodig is, en hoeveel leuk(er) is.

Genoeg is als je normaal door het verkeer kan manouvreren. Dat je met de rest van het verkeer mee kan optrekken en dat je ook nog eens een keertje als het nodig is normaal en veilig kan inhalen.

Veel leuker is het natuurlijk als het allemaal een beetje vlot gaat. Een sprintje trekken naar de 100 in een paar seconden... Heerlijk :)

Er is volgens mij ook niemand die zegt dat alle keuzes rationeel moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Fonta op 20-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

BoardCrusher schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:04:
[...]

Vroeger kon je direct naar je favorieten via het menu dat je krijgt als je 2x op NAV klikt. Is dat ook weer terug? Die mis ik namelijk ook wel sinds de laatste update :|
Ik vind het ook een hele rare situatie, want sommigen van m’n favorieten staan er nog wel in als je bij “laatste bestemmingen” helemaal naar onder scrolt, maar er zijn er ook gewoon verdwenen. Ik had zelfs een onderverdeling gemaakt met verschillende kleuren vlagjes voor privé en zakelijk, maar de kleurtjes zijn ook weg. Heb er niet heel ver naar gezocht, maar in de wagen zelf zie ik op het eerste zicht ook niet hoe je nu een nieuwe favoriet aanmaakt of bewerkt.

Ik vermoed dat BMW wou inzetten op hun spraak assistent, maar dat werkt niet geweldig goed vind ik (gebruik eigelijk geen spraak assistenten, vind daar maar niks aan)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog even een paar foto’s spammen. Was heerlijk weer vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/02/20/9E6B6785-7B31-491B-B312-A1FD0E7F4AAC.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/02/20/7977A6E6-15B9-4F34-833B-4FB690CC0D73.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/02/20/E72EB94F-E86E-44A6-ACEE-150600A447F8.md.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Echt een goor, ordinair hok. Ik ben stikjaloers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Jeetje mina, die wagen. 245 aan benzine-pk’s in een halve slee waarbij er % van de wagen meer voor je zit dan achter je. Heerlijke bak, zelfs voor deze 4 cilinder is het geluid zeker niet mis. Jaja, 6-in-lijn klinkt beter, maar die kost een halve nier aan inschrijving.

Kan niet wachten op nog een paar graden warm buiten, want als je met de temperaturen van vandaag & gisteren zonder dak rondrijdt, dan maak je je toch een beetje té opvallend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuJepkXyotTY_8CKwcY8nWcVrCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/921qGeMXjtMRw9iQVY78r6QI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CcwITgcc_cLsYzhI77Y-aL0EzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgXQpM61K9BW4zVssJmJtNXz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baSg5f0mE-Bxv5bn3FtI_S9KhM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTh5RdZVyIxFroQjKBEEO50w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Over een tweetal maanden moet ik een nieuwe lease-auto kiezen. Via heel wat omzwervingen, kijken wat andere merken te bieden hebben en overige afwegingen, ga ik waarschijnlijk toch voor een 320e touring (G21), met M Sport pakket en de 790M wielen in Tansanite Blue. Interieur laat ik vrij standaard, met sensatec/alcantara. De stekker maakt hem in de maandlasten toch een stuk goedkoper dan de 318i/320i sedan of touring, wat me in de richting van een 320e deed gaan.

Er is alleen een tweetal zaken waarover ik nog twijfel:

- Eerste punt van twijfel is de grille. Ik ben nog steeds geen fan van de nieuwe 'designtaal' die BMW hanteert voor de grille/bumper. Ik vind de black grille i.c.m. Tansanite Blue en de 790M wielen niet zo staan. De chromen grille lijkt mij echter nogal aanwezig, of valt dit mee?

Ik werd door de verkoper toen de tijd gewezen op Eiche Maser waar ik nog altijd zeer blij mee ben. Relatief goedkope optie ook!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9phTrydCeIIVvpdCDh_yQrJG0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uS1xQeKGe6eOpcgg5ceYUkWr.jpg?f=user_large

Betreffende grill blijf ik een fan van de chrome versie maar ik weet dat de meningen daarover verschillen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrFQccrYdYz--PIJcTJ1OVFNnV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrfFdYsCJbAXGMVbNIqrBoIa.jpg?f=user_large
Tansanite is overigens ook een erg mooie kleur!
BoardCrusher schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:04:
[...]

Ze forceren je erg naar het spraak systeem (wat ik nu meer gebruik en best prima werkt overigens) Toch blijf ik het irritant vinden dat ze dit veranderd hebben... veranderen om het veranderen. Vooral op vakantie in het buitenland werkt die spraakfunctie meestal slecht.
Shaidar schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:09:
Jeetje mina, die wagen. 245 aan benzine-pk’s in een halve slee waarbij er % van de wagen meer voor je zit dan achter je. Heerlijke bak, zelfs voor deze 4 cilinder is het geluid zeker niet mis. Jaja, 6-in-lijn klinkt beter, maar die kost een halve nier aan inschrijving.

Kan niet wachten op nog een paar graden warm buiten, want als je met de temperaturen van vandaag & gisteren zonder dak rondrijdt, dan maak je je toch een beetje té opvallend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai! Temperatuur was vandaag toch prima om open te rijden? Vooral omdat je in deze generatie best goed beschermd zit?

Waarom ben je niet gewoon voor die iets oudere 30i met 6 in lijn gegaan? Zou mijn voorkeur hebben bij deze generatie denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 21-02-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik zocht specifiek het LCI model, en die is er niet als sDrive30i, die laatste is psychologisch in België veel duurder (tax, verzekering, verbruik...) dan deze sDrive28i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
Even een vraag; net een mooie 330i E46 met LPG tegengekomen. Auto is geïmporteerd uit Polen. Alle documentatie qua onderhoud zit netjes bij. Ook factuur inbouw lpg en vermogens meting etc zit er netjes bij. Als het Duits zou zijn zou ik niet twijfelen...maar iemand die bekend is met de kwaliteit van Poolse garages?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:08:

Betreffende grill blijf ik een fan van de chrome versie maar ik weet dat de meningen daarover verschillen...
[Afbeelding]
Tansanite is overigens ook een erg mooie kleur!

[...]
Idem! Ben al een paar keer gevraagd of dat ik hem niet zwart wil laten maken maar ik vind dit veel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

sjaak81 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:50:
Even een vraag; net een mooie 330i E46 met LPG tegengekomen. Auto is geïmporteerd uit Polen. Alle documentatie qua onderhoud zit netjes bij. Ook factuur inbouw lpg en vermogens meting etc zit er netjes bij. Als het Duits zou zijn zou ik niet twijfelen...maar iemand die bekend is met de kwaliteit van Poolse garages?
Geen enkele ervaring met Poolse garages maar het grootste probleem lijkt me dat je geen enkel idee hebt van de geschiedenis van een auto. In Duitsland is dat altijd netjes voor elkaar (schades etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
Tortelli schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Geen enkele ervaring met Poolse garages maar het grootste probleem lijkt me dat je geen enkel idee hebt van de geschiedenis van een auto. In Duitsland is dat altijd netjes voor elkaar (schades etc).
Ja idd daar maak ik me ook zorgen over. Boekjes etc netjes aanwezig maar verder weet je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
sjaak81 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Ja idd daar maak ik me ook zorgen over. Boekjes etc netjes aanwezig maar verder weet je niks
Stuur mij gerust het chassisnummer, kan ik de historiek controleren bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Stancke schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:17:
[...]Stuur mij gerust het chassisnummer, kan ik de historiek controleren bij BMW.
Ben je een monteur bij BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Shaidar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:31:
Ik zocht specifiek het LCI model, en die is er niet als sDrive30i, die laatste is psychologisch in België veel duurder (tax, verzekering, verbruik...) dan deze sDrive28i.
En je hebt toch een sportieve kleine antenne geplaatst... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Fonta schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:41:
Er is volgens mij ook niemand die zegt dat alle keuzes rationeel moeten zijn.
Zeg ik dat dan? Ik zeg geloof ik: ‘als’ en dan doelende op een opmerking betreffende een rationele keuze die gemaakt zou moeten worden. Laat het gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Shaidar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:31:
De fiscale PK. Nagel aan mijn doodskist.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Cyb schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Ben je een monteur bij BMW?
Mocht ik monteur zijn, zou dit niet goed aflopen vrees ik 😄 Sales kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

330e
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP2qckfH8_OcJNDp5DzJ0IN3A90=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNqyVKViqEKDSo5iDyblENgp.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsiM8qQwzu4mog-8Gz6wMM1w-A8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOC7vOBLKrTs05OYR9jRcVPy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57YcpLKZWadKHD6U-scFUerf2q4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJo1EWNUJwYnyDyz73rDN7NK.jpg?f=fotoalbum_medium

Al heb ik de indruk dat dit misschien niet is wat jullie bedoelen. Maar ik kan hier gewoon m'n adressen invoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 21-02-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik heb voor het eerst CarPlay, in een G21 met iPhone XR. Het kan zeer goed werken, maar regelmatig heb ik problemen:
  • Haperende muziek dat snel overgaat
  • Haperende muziek dat niet overgaat of veel terug komt diezelfde rit
  • Muziek werkt goed, Waze heeft een bevroren scherm met locatie thuis, terwijl ik al ergens anders ben
  • Geen muziek, geen Waze, ... Na een tijdje krijg ik de muziek wel werkend, maar Waze niet
Moeilijk te troubleshooten want ik moet steeds ergens zijn en als ik nu in de auto zou stappen, zal het wel werken 8)7 Het beperkt zich dus tot "even aan de kant gaan staan". Helaas weet ik niet wat te "troubleshooten" |:( de apps werken prima op de iPhone, app sluiten en terug opstarten helpt ook niet.

Hoe kan ik troubleshooten?
Zijn er "best practices" voor CarPlay, b.v. instelling op iPhone?
Pagina: 1 ... 108 ... 370 Laatste