Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Geen enkele ervaring met Poolse garages maar het grootste probleem lijkt me dat je geen enkel idee hebt van de geschiedenis van een auto. In Duitsland is dat altijd netjes voor elkaar (schades etc).
Moet het alleen wel een van originele Duitse auto zijn, ik zie namelijk erg veel 3 series veelal de auto's met veel vermogen die uit Amerika geïmporteerd zijn. Kun je zien door te kijken naar welke area code het dvd systeem heeft, regio code 1 is Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

poing schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:08:
Ik heb voor het eerst CarPlay, in een G21 met iPhone XR. Het kan zeer goed werken, maar regelmatig heb ik problemen:
  • Haperende muziek dat snel overgaat
  • Haperende muziek dat niet overgaat of veel terug komt diezelfde rit
  • Muziek werkt goed, Waze heeft een bevroren scherm met locatie thuis, terwijl ik al ergens anders ben
  • Geen muziek, geen Waze, ... Na een tijdje krijg ik de muziek wel werkend, maar Waze niet
Moeilijk te troubleshooten want ik moet steeds ergens zijn en als ik nu in de auto zou stappen, zal het wel werken 8)7 Het beperkt zich dus tot "even aan de kant gaan staan". Helaas weet ik niet wat te "troubleshooten" |:( de apps werken prima op de iPhone, app sluiten en terug opstarten helpt ook niet.

Hoe kan ik troubleshooten?
Zijn er "best practices" voor CarPlay, b.v. instelling op iPhone?
Soft reset idrive en soft reset je iPhone eens en kijk of dat je problemen oplost.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb voor het eerst CarPlay, in een G21 met iPhone XR. Het kan zeer goed werken, maar regelmatig heb ik problemen:
  • Muziek werkt goed, Waze heeft een bevroren scherm met locatie thuis, terwijl ik al ergens anders ben
  • Geen muziek, geen Waze, ... Na een tijdje krijg ik de muziek wel werkend, maar Waze niet
Moeilijk te troubleshooten want ik moet steeds ergens zijn en als ik nu in de auto zou stappen, zal het wel werken 8)7 Het beperkt zich dus tot "even aan de kant gaan staan". Helaas weet ik niet wat te "troubleshooten" |:( de apps werken prima op de iPhone, app sluiten en terug opstarten helpt ook niet.

Balen zeg.. ik heb totaal geen problemen vreemd genoeg en gebruik het dagelijk.s

IOS update gedaan? Ik las wat issues met IOS14 op het internet. Ik heb overigens bij mijn 330i G21 geen issues icm laatste IOS 14 en Iphone 11 PRO. Nu bij mijn m5 ook niet (met hetzelfde systeem)

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 22-02-2021 11:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:25:
Bij mijn 523i E60 LCI met N53 motor hoorde ik al een paar duizend kilometer een soort rammelend/schrapend geluid in het interieur. Aan de binnenkant was het nauwelijks hoorbaar en baarde het mij niet tot directe zorgen. De laatste tijd is het veel erger geworden, en ik schrok er eigenlijk van toen ik zojuist ging luisteren met de motorkap open.

Ik heb het opgenomen en het klinkt als volgt. Het is overduidelijk hoorbaar dus ik hoef niet uit te leggen welk geluid ik bedoel :P
[YouTube: 523i n53 rammelend geluid]

Iemand enig idee wat dit kan zijn of ooit iets soortgelijks gehoord? Ik dacht eerst aan de distributieketting of de geleiders daarvan, maar als ik op internet hierover lees dan zou dat bij de N53 motor vrijwel nooit moeten gebeuren.

Foutcodes heb ik al uitgelezen en geeft geen errors.
Inmiddels is het euvel boven water: de DISA klep. Op de meeste youtube filmpjes klinkt het anders dan bij mij. Op zich is het wel een meevaller, heb dit liever dan een ketting die op het eind van zn latijn is.

Ik had gedacht dat BMW dit na al die jaren al zou hebben opgelost in het design, maar helaas. Sommige dingen worden niet opgelost en blijf je houden.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Je hebt in ieder geval geluk dat de DISA-klep niet in je blok terecht is gekomen, want dan was het einde verhaal geweest. Snel laten fixen in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Balen zeg.. ik heb totaal geen problemen vreemd genoeg en gebruik het dagelijk.s

IOS update gedaan? Ik las wat issues met IOS14 op het internet. Ik heb overigens bij mijn 330i G21 geen issues icm laatste IOS 14 en Iphone 11 PRO. Nu bij mijn m5 ook niet (met hetzelfde systeem)
Ik heb de auto van midden januari, IOS14 was er 26 januari. Ja het zou wel kunnen dat het slechter is, ik herinner me niet dat ik problemen had in het begin.

Als jij geen problemen hebt, kan het een instelling zijn in de iPhone. Ik heb ook ooit eens gelezen dat de XR bekend was voor problemen met het switchen tussen WiFi netwerken, dat kan ook een oorzaak zijn omdat CarPlay met WiFi werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Hier nog werkelijk geen énkel probleem tegengekomen met Carplay op OS7 en steeds de laatste iOS versies op m’n iPhone 11 Pro en 12 Pro...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:23
Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:15:
Nog even een paar foto’s spammen. Was heerlijk weer vandaag.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Machtige machine. Onwijs veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

F23 hier met iDrive 6.

Waze doet soms HEEL gek. De app herstarten op de iPhone helpt maar is niet echt veilig.
Spotify vergeet waar het was bij verbinden met de iDrive.

...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Is er een mogelijkheid om snel te switchen tussen iDrive en Carplay? Als ik Carplay heb draaien en ik gebruik navi via iDrive, krijg ik bij elk whatsappje een pop-up van Carplay. Nu zet ik Carplay steeds uit op mijn iPhone. Kan dat makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Dan moet je gewoon Do Not Disturb While Driving aanzetten als je aan het rijden bent, dan krijg je geen notificaties, en kan je alles van Carplay gebruiken (navigatie of muziek) en terwijl iDrive gebruiken voor iets anders en dan krijg je geen notificaties te zien van iOS.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:52
pietr schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:54:
Is er een mogelijkheid om snel te switchen tussen iDrive en Carplay? Als ik Carplay heb draaien en ik gebruik navi via iDrive, krijg ik bij elk whatsappje een pop-up van Carplay. Nu zet ik Carplay steeds uit op mijn iPhone. Kan dat makkelijker?
In je iPhone kun je bij de instellingen van notificaties kiezen of je deze ook op CarPlay wilt ontvangen. Je kunt er op die manier voor kiezen om geen Whatsapp-notificaties meer te ontvangen op CarPlay, maar bijv. de rest wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:54:
Ja, de back knop naast je iDrive controller. Dan ben je meteen zurück.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Misschien past dit beter in het ouderschapstopic maar wellicht hebben jullie als mede bmw fans een goede tip
Vraagje:

Iemand tips voor kinderstoel achterin ivm beschadiging leer? Iets van een kleed is niet echt een hele mooie oplossing.
loeberce schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Ik heb er gewoon een oude keukenhanddoek onder. Die is vierkant en zie je praktisch niet.
Dank voor de tip! Onze kleine is nog niet groot genoeg dus we hebben een maxi cosi die we telkens moeten installeren/verwijderen. Als de stoel er niet staat dan is een losliggende handdoek niet echt een mooie oplossing :).

[ Voor 81% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2021 13:16 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Workaholic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:59:
Misschien past dit beter in het ouderschapstopic maar wellicht hebben jullie als mede bmw fans een goede tip
Vraagje:

Iemand tips voor kinderstoel achterin ivm beschadiging leer? Iets van een kleed is niet echt een hele mooie oplossing.
Ik heb er gewoon een oude keukenhanddoek onder. Die is vierkant en zie je praktisch niet.

Maxicosi kan ik me voorstellen dat je deze oplossing lelijk vindt. Wij hebben alleen nog een zitverhoger gelukkig. Oudste 2 hoeven niet meer in een stoeltje. Kan je niets aan de onderkant van de maxicosi maken?

[ Voor 19% gewijzigd door loeberce op 23-02-2021 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Workaholic Wij hadden een Cybex base + babystoel (Cybex Z Base + Cybex Cloud Z). Die M5 heeft vast ook wel isofix?.. :)

De basis klik je enerzijds in de isofix en aan de andere kant trek je de steunpoot uit. Al komt de basis misschien wel licht in contact met het leer, hij leunt er niet op (en schuift er ook niet overheen). De basis laat je dus in de auto zitten. (En dan kun je eventueel wel een kleine handdoek eronder doen..)

Ik was er wel tevreden mee, heb geen beschadiging op het leer in ieder geval. Onze kleine is nu 9 maand en zit inmiddels in de grotere stoel.

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 23-02-2021 13:21 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
FlorisB schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:49:
[...]

In je iPhone kun je bij de instellingen van notificaties kiezen of je deze ook op CarPlay wilt ontvangen. Je kunt er op die manier voor kiezen om geen Whatsapp-notificaties meer te ontvangen op CarPlay, maar bijv. de rest wel. :)
Niet aan gedacht. Thx.
Eagle Creek schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Ja, de back knop naast je iDrive controller. Dan ben je meteen zurück.
Is het zo simpel? Da’s mooi. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:21:
@Workaholic Wij hadden een Cybex base + babystoel (Cybex Z Base + Cybex Cloud Z). Die M5 heeft vast ook wel isofix?.. :)

De basis klik je enerzijds in de isofix en aan de andere kant trek je de steunpoot uit. Al komt de basis misschien wel licht in contact met het leer, hij leunt er niet op (en schuift er ook niet overheen). De basis laat je dus in de auto zitten. (En dan kun je eventueel wel een kleine handdoek eronder doen..)

Ik was er wel tevreden mee, heb geen beschadiging op het leer in ieder geval. Onze kleine is nu 9 maand en zit inmiddels in de grotere stoel.
Zelfde setup in een M3...Tesla >:), geen issues met beschadigingen, maar allicht ook iets minder gevoelig materiaal dan echt leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:00
Hier zondag de eerste storing in mijn BMW F31 320i LCI uit 2018. Op de autoweg ineens het digitale instrumentarium (6WB) op zwart. Alleen rechtsonderin de hoek een paar gele lampjes waarvan ik niet zo snel de betekenis kon aflezen. Na een aantal seconden deed de boel het weer. Ik had het idee dat de cruise control er ook af sprong, maar zou ook kunnen dat ik door de 'schrik' reactie zelf van het gas ging.

Is naderhand nog uit te lezen wat er fout ging? Wordt niet blij van dit soort vage storingen. Gelukkig nog dik een jaar premium selectie garantie. Bij de beurt in mei maar eens aankaarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
@Workaholic ik heb dr zon amazon hoes tussen zitten, had ik daarvoor niet en zag je idd in het leer
https://www.amazon.de/-/n...&sprefix=car+seat&sr=8-24

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Thnx voor de feedback! @laurens0619 heb je toevallig een foto?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

laurens0619 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:49:
@Workaholic ik heb dr zon amazon hoes tussen zitten, had ik daarvoor niet en zag je idd in het leer
https://www.amazon.de/-/n...&sprefix=car+seat&sr=8-24
hier ook zon hoes! 1 jaartje in gebruik en tot nu toe geen impact op het leer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
Civic09 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:47:
Hier zondag de eerste storing in mijn BMW F31 320i LCI uit 2018. Op de autoweg ineens het digitale instrumentarium (6WB) op zwart. Alleen rechtsonderin de hoek een paar gele lampjes waarvan ik niet zo snel de betekenis kon aflezen. Na een aantal seconden deed de boel het weer. Ik had het idee dat de cruise control er ook af sprong, maar zou ook kunnen dat ik door de 'schrik' reactie zelf van het gas ging.

Is naderhand nog uit te lezen wat er fout ging? Wordt niet blij van dit soort vage storingen. Gelukkig nog dik een jaar premium selectie garantie. Bij de beurt in mei maar eens aankaarten.
Hier in 2019 ook last van gehad (F30 LCI 320i, bj 2018). 2x een software update bij de dealer -er was een foutcode te vinden, maar geen idee welke - Daarna niet meer voorgekomen. Ook bij mij ging de cruise control eraf. Ik had het idee dat het met de cc te maken had. Want die stond telkens aan als dit gebeurde - langere tijd rijdend op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Oke, goed te lezen. Bij jou is het dus wel vaker gebeurd?
Liever een bug die weleens vaker voorkomt dan gedoe met kabelboom/canbus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Workaholic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:22:
Thnx voor de feedback! @laurens0619 heb je toevallig een foto?
Ik heb deze
https://www.amazon.co.uk/...3187911_189395841_TE_dp_1

Bewust deze gekocht omdat deze geen beschermflap onder heeft. Deze hoes verdwijnt nagenoeg onder de stoel, het blijft niet super mooi maar beter dan kapot leer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip_oMI2V3_Ah25xe0xemf6aIXN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBjgxUoP4VU1Xvc4O2etq9AB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xh3m2HM1i13XnlqHx1czJo_WfVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFzOwihvm6pfrnhE1w9eshrG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 23-02-2021 19:41 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Vraag m.b.t. het onderhoud: De motorolie in mijn F31 320i uit 2018 dient elke twee jaar te worden vervangen. Ik vind dat erg lang en heb niet zo’n goed gevoel bij een dergelijk lang interval. Ik heb de auto privé gekocht en wil hem graag in toestaat houden. Rijden max. 15k per jaar en ben netjes met de techniek. ‘s Zomers moet ie alleen wel aan de bak voor de sleurhut.
Wat zouden jullie doen, netjes voorschreven interval hanteren of toch jaarlijks een oliewissel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:03
Ik werk op offshore rigs en daar vervangen we jaarlijks olie in motoren die maar weinig draai uren hebben. Of bij 250u voor de wat zwaardere motoren (1500kW).
Olie oxideert, ook volsynthetische.
https://unil.be/nl/blog/oxidatie-van-een-smeermiddel-154/
Mijn eigen 540i krijgt binnenkort ook een oliewissel. Was het een lease dan zou ik er niet omgeven. Maar mijn eigen bimmer mag best vertroeteld worden.
Nog maar 9k op de teller.
De eerdere uitvoeringen van de B motoren hebben soms wat problemen met de filters als ze er te lang inzitten. Tenminste bij de B58. Soms moet zelfs het filterhuis vervangen worden.
Niet mijn foto maar van B58 enthousiasts groep op Facebook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAfMCxpbktNViYkzcsqHgagkQYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5byRaMsKohd3bTMxFj1uS7S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mech-Warrior op 23-02-2021 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Workaholic schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:59:
Vraagje:

[...]

Dank voor de tip! Onze kleine is nog niet groot genoeg dus we hebben een maxi cosi die we telkens moeten installeren/verwijderen. Als de stoel er niet staat dan is een losliggende handdoek niet echt een mooie oplossing :).
Wij hebben deze: https://www.amazon.de/-/n..._arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8
Erg tevreden. Wel eerst even laten luchten, zat een geurtje aan, maar is er na een tijdje helemaal uit.

Ik heb bewust wel gekozen voor de extra flappen. Ik vind het makkelijker met schoonmaken, viezigheid blijft erop en komt niet direct op de bekleding. Ook handig dat je deze achter de rugleuning langs vast kan maken als ook aan de hoofdsteun.

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 23-02-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Civic09 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:51:
Vraag m.b.t. het onderhoud: De motorolie in mijn F31 320i uit 2018 dient elke twee jaar te worden vervangen. Ik vind dat erg lang en heb niet zo’n goed gevoel bij een dergelijk lang interval. Ik heb de auto privé gekocht en wil hem graag in toestaat houden. Rijden max. 15k per jaar en ben netjes met de techniek. ‘s Zomers moet ie alleen wel aan de bak voor de sleurhut.
Wat zouden jullie doen, netjes voorschreven interval hanteren of toch jaarlijks een oliewissel?
Ik doe sowieso elk jaar of elke 15k km. De extra kosten zijn te overzien, en zeker als je vaak korte stukjes (zeg 15-20km) rijdt komt altijd wel wat vocht, brandstof en roetdeeltjes in je olie, naast dat je additieven ook ‘verslijten’. Elke 2 jaar of 30k km vind ik persoonlijk véél te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

15k vind ik weet erg snel. Buiten corona tijd ik 30k per jaar en dan zou ik dus 2x per jaar moeten wisselen?

Mijn auto houdt zelf ook 30k aan, of 18 mnd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Civic09 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:51:
Zelfde wagen hier. In theorie is het mooiste natuurlijk de motorolie testen...

Ik heb tot op heden (55 duizend km) de BMW interval aangehouden (maandag jl. nog voor een beurt geweest), maar om eerlijk te zijn vind ik dat ook aan de lange kant. Ik rij (doordeweeks) ook vooral kleine stukken en dat zou betekenen dat ik 2 jaar niet naar de olie omkijk, onderwijl ie juist veel te verduren krijgt.

Ik denk dat het heel erg afhangt van de type brandstof, je gebruik, het motorblok, etc.

Ik heb mijne ook nog gechipt, dat zou voor mij een extra reden zijn om vaker te wisselen.

Bottomline, doen waar je je goed bij voelt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Bij mij doet de dealer elke 30k een beurt (onderhoudscontract), tussen deze beurten door doe ik zelf ook nog een oliewissel. Auto blijft hiermee 'dealeronderhouden' (voor zover dat wat waard is) en hij krijgt alsnog netjes elke 15k verse olie. Een oliewissel kost 7 tientjes dus dat is het geld ook niet. 30k is echt te lang voor een oliewissel. Prima voor de eerste eigenaar (of leasemaatschappij) die met garantie rond rijdt en er waarschijnlijk geen problemen door krijgt, maar niet zo fijn voor de volgende, vaak particuliere, eigenaren die met allerlei problemen worden opgescheept.

[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 24-02-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:38:
[...]

Wij hebben deze: https://www.amazon.de/-/n..._arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8
Erg tevreden. Wel eerst even laten luchten, zat een geurtje aan, maar is er na een tijdje helemaal uit.

Ik heb bewust wel gekozen voor de extra flappen. Ik vind het makkelijker met schoonmaken, viezigheid blijft erop en komt niet direct op de bekleding. Ook handig dat je deze achter de rugleuning langs vast kan maken als ook aan de hoofdsteun.
Zijn deze een beetje dik? Zie nog strepen op hé leer?

Ik lees bij de andere hierboven in de recensies dat mensen nog steeds afdrukken/beschadiging hebben in het leer omdat de beschermers te dun zijn

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Spollie Een kleine beurt tussendoor kan toch ook gewoon geregistreerd worden in het "digitale onderhoudsboekje"? Ik zou daar wel wat extra voor over hebben in ieder geval, in plaats van zelf doen of met hulp van de garage om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
@JanHenk Ik doe dat liever niet omdat ik niet wil dat de dealer weet dat ik zelf aan mijn auto sleutel. Vanwege behouden van Premium Selectie garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 24-02-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Volsynthetisch... Waar koop je dat tegenwoordig?
Zelfs in Duitsland is het knap lastig 5W30 te kopen die geen HC of halfsyntheet is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:08:
@JanHenk Ik doe dat liever niet omdat ik niet wil dat de dealer weet dat ik zelf aan mijn auto sleutel. Vanwege behouden van Premium Selectie garantie.
We begrijpen elkaar niet helemaal goed, denk ik.. Ik bedoelde juist de tussentijdse oliewissels te laten doen door de dealer en ze ook te registreren.. :)

Of zou dat ook afbreuk doen aan de garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
JanHenk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:36:
[...]

We begrijpen elkaar niet helemaal goed, denk ik.. Ik bedoelde juist de tussentijdse oliewissels te laten doen door de dealer en ze ook te registreren.. :)

Oh op die manier... zal vast wel kunnen maar bij de dealer betaal je uiteraard de hoofdprijs. Ik doe het liever zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JanHenk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:36:
[...]

Dit gooit de auto wel aardig in de war qua condition based service. Als je na 15k al je olie gaat wisselen vraagt hij er 15k later niet nog een keer om. Als je Service Inclusive hebt kan dit je dus een gratis onderhoudsbeurt kosten. Beter gewoon zelf doen zonder de auto te vertellen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2021 10:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Tot op heden heb ik me ook aan het interval gehouden, maar ik ben net als @Civic09 van plan om het wat vaker te gaan doen. Ik begrijp inderdaad dat je dan je "schema" in de war schopt. Anderzijds, veel meer dan een oliewissel en een filtertje is het niet, dus voor de rest kun je nog gewoon het 'normale' onderhoudsinterval aanhouden (bougies, remmerij, etc.)

offtopic:
Maar ter info dan; ik heb mijn auto nog ouderwets betaalt bij aankoop en ook de beurten reken ik gewoon af wanneer nodig. Geen schulden, contracten of abonnementen van toepassing. Is persoonlijk, maar dat beperkt me voor m'n gevoel teveel in dit soort 'vrijheden' die ik graag neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JanHenk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:36:
Tot op heden heb ik me ook aan het interval gehouden, maar ik ben net als @Civic09 van plan om het wat vaker te gaan doen. Ik begrijp inderdaad dat je dan je "schema" in de war schopt. Anderzijds, veel meer dan een oliewissel en een filtertje is het niet, dus voor de rest kun je nog gewoon het 'normale' onderhoudsinterval aanhouden (bougies, remmerij, etc.)
Dat klopt, maar echt een benefit heb je er niet van om het in de boordcomputer te zetten. Juist als je vaker onderhoud wilt plegen omdat je de boordcomputer niet vertrouwd.
offtopic:
Maar ter info dan; ik heb mijn auto nog ouderwets betaalt bij aankoop en ook de beurten reken ik gewoon af wanneer nodig. Geen schulden, contracten of abonnementen van toepassing. Is persoonlijk, maar dat beperkt me voor m'n gevoel teveel in dit soort 'vrijheden' die ik graag neem.
Ook bij een nieuwe auto die je toch bij BMW laat onderhouden kan je ook achteraf BSI kopen. Kostte voor mijn M240i €699 voor 5 jaar/100k km. Dat is gewoon een stuk goedkoper dan het los af te rekenen ;) Ik heb alsnog bij 10k km de olie er uit laten lopen. Dat plugje schroeft gewoon los, of de auto nou privé, lease of krediet is.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Ook bij een nieuwe auto die je toch bij BMW laat onderhouden kan je ook achteraf BSI kopen. Kostte voor mijn M240i €699 voor 5 jaar/100k km. Dat is gewoon een stuk goedkoper dan het los af te rekenen ;) Ik heb alsnog bij 10k km de olie er uit laten lopen. Dat plugje schroeft gewoon los, of de auto nou privé, lease of krediet is.
Dat is niet duur inderdaad. Ik kreeg prijzen van een heel andere orde voorgeschoteld (ruim over de 1000€ ... Die vond ik destijds niet zo interessant.

Maar ik ben overtuigd, voor een tussentijdse oliewissel kan ik beter even naar de garage op de hoek en verder gewoon het normale interval volgen.. :)

(Ik weet dat meeste mensen hier techneut zijn... Maar ik ben maar een boekhouder, ga niet zelf onder m'n auto liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Toen ik mijn PS auto kocht kreeg ik er BSI t.w.v. 799 euro gratis bij, dat was een actie die de dealer toen had. Anders had ik het waarschijnlijk niet genomen. Tevens had ik het 'geluk' dat de remblokken voor en achter nog maar 5000 km mee zouden gaan volgens de boordcomputer, dus die hebben ze voor aflevering ook nog kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Spollie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:43:
30k is echt te lang voor een oliewissel. Prima voor de eerste eigenaar (of leasemaatschappij) die met garantie rond rijdt en er waarschijnlijk geen problemen door krijgt, maar niet zo fijn voor de volgende, vaak particuliere, eigenaren die met allerlei problemen worden opgescheept.
As bmw nu zegt de olie en motoren van tegenwoordig kunnen prima tegen 30k. Waarom dan zelf vasthouden aan oude principes? Natuurlijk kan 15 geen kwaad, en elke 5 wss ook niet. Maar bmw raadt het toch niet aan als ze weten dat de auto er niet tegen kan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Dit zijn altijd discussies zonder een pasklaar antwoord.
Ten eerste is het afhankelijk van je rijstijl en de hoeveelheid km’s die je maakt.
Veel snelweg km’s of veel korte ritjes.
De boordcomputer rekent ook uit wanneer je olie gewisseld moet worden aan de hand die factoren.
In mijn geval zou de aangeraden oliewissel pas na 2.5-3 jaar komen. Daar voel ik me niet goed bij en noem het misschien beroepsdeformatie 😂
30k km kan, maar dat betekent nog niet dat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mech-Warrior schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:31:
Dit zijn altijd discussies zonder een pasklaar antwoord.
Ten eerste is het afhankelijk van je rijstijl en de hoeveelheid km’s die je maakt.
Veel snelweg km’s of veel korte ritjes.
De boordcomputer rekent ook uit wanneer je olie gewisseld moet worden aan de hand die factoren.
In mijn geval zou de aangeraden oliewissel pas na 2.5-3 jaar komen. Daar voel ik me niet goed bij en noem het misschien beroepsdeformatie 😂
30k km kan, maar dat betekent nog niet dat het moet.
Dat is een nuance waar ik mee kan leven :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Eagle Creek schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:07:
[...]

As bmw nu zegt de olie en motoren van tegenwoordig kunnen prima tegen 30k. Waarom dan zelf vasthouden aan oude principes? Natuurlijk kan 15 geen kwaad, en elke 5 wss ook niet. Maar bmw raadt het toch niet aan als ze weten dat de auto er niet tegen kan..?
BMW maakt een commerciële afweging. Langere intervallen zijn gunstig voor de leaseprijs (en dus verkopen) en eventuele gevolgen spelen toch pas op na de garantie termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik mag ook eindelijk weer eens inchecken in dit topic. Was weer even geleden sinds de 330d in 2012/2013.

Geen lease auto maar privé centen deze keer.
Na lang zoeken eindelijk een 2016 330e luxury gevonden met een acceptabele kilometerstand (<50k) en de meeste vinkjes die ik wou hebben aan opties. De auto is in nieuwstaat dus daar heel blij mee.
De eerste kilometers zitten er voorspoedig op. Lastige is dat je de staat van de accu niet eenvoudig kunt checken, en misschien maak ik me wel ongerust om niets :+

Nu ben ik benieuwd of er hier 330e rijders zijn en wat die in mybmw zien bij het opladen en actieradius.
Een 100% accu geeft mij volgens de app een actieradius van 28km. Dat is toch behoorlijk lager dan ik verwachte. Praktijk is een de woonwijk uit en ik ben de eerste 8km al kwijt terwijl ik echt heerlijk rustig doe, uitrol etc, airco uit met dit weer en in eco pro stand.

Is dit cijfer dat ik gepresenteerd krijg soms gebaseerd op de rijstijl van de vorige eigenaar? Bij de afleverbeurt lijkt het me dat de auto gereset is en zich opnieuw 'inleert'?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij de max range laat zien volgens fabriek en afhankelijk van de rijstijl hier km van afsnoept. Nu begin ik al met een1 100% accu op een getal dat fors lager ligt cq hoger zou moeten liggen bij een volledig opgeladen accupakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Waarom denk je dat hij is gereset?

Je zou even naar de dealer kunnen rijden en vragen of ze hem kunnen uitlezen. Ik ga er vanuit dat er wel een status wordt bijgehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Noshi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:47:
[...]

BMW maakt een commerciële afweging. Langere intervallen zijn gunstig voor de leaseprijs (en dus verkopen) en eventuele gevolgen spelen toch pas op na de garantie termijn.
Maar weer negatief voor de winst, want het aantal geforceerde beurten wordt gehalveerd door 30k ipv 15k km te hanteren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

thefox154 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:18:

Nu ben ik benieuwd of er hier 330e rijders zijn en wat die in mybmw zien bij het opladen en actieradius.
Een 100% accu geeft mij volgens de app een actieradius van 28km. Dat is toch behoorlijk lager dan ik verwachte. Praktijk is een de woonwijk uit en ik ben de eerste 8km al kwijt terwijl ik echt heerlijk rustig doe, uitrol etc, airco uit met dit weer en in eco pro stand.
En hoeveel kom je er dan mee?
Ik lees dat de F30 330e van de bruto 7,7 kWh maar 5,7 kWh netto kan gebruiken. Dan komt 28 km overeen met een verbruik van 200 Wh/km en dat lijkt me niet zo'n gek getal voor een auto die verder totaal niet gebouwd is met het oog op zuinigheid. Ik lees dat 20-25 km vrij normaal is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 20:30
Raymond P schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:34:
Volsynthetisch... Waar koop je dat tegenwoordig?
Zelfs in Duitsland is het knap lastig 5W30 te kopen die geen HC of halfsyntheet is.
Valvoline Volsyntheet 5W30 staat zelfs bij de action in de schappen en doet het prima in japanners, maar op internet kan je voor prima prijzen (originele BMW) volsynthetische 5W30 olie krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
@SniperGuy
Valvoline van de Action is LL01, niet geschikt voor op Europese benzine rijdende BMW's. En dat is een HC.
Originele BMW olie is tegenwoordig Shell geloof ik, afaik is de gehele Helix lijn (waaronder die voor mijn voertuigen) HC.

Ga je in Duitsland shoppen waar hydrocrack op het etiket moet staan en het geen volsynthetisch mag heten dan kom je geen "betaalbare" volsyntheten meer tegen.
Databladen veranderen ook mooi mee als je je taal van Nederlands afhaalt.

HC is prima voor m'n tuf-tuf dieseltje. Maar als ik m'n (E46) benzine laat ademen met HC motorolie dan kan ik daarna bijvullen en/of verversen.

(ftr: daar zit nu dus FUCHS TITAN GT1 Pro 5W30 in.)

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 24-02-2021 17:34 ]

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ivm de olie: de B48 en B58 hebben de helft interval hier in de VS.

Mijn B58 heeft 15,000km / 1 jaar.
Dezelfde B58 in Europa 30,000km / 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 20:30
Raymond P schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:33:
@SniperGuy
Valvoline van de Action is LL01, niet geschikt voor op Europese benzine rijdende BMW's. En dat is een HC.
Originele BMW olie is tegenwoordig Shell geloof ik, afaik is de gehele Helix lijn (waaronder die voor mijn voertuigen) HC.

Ga je in Duitsland shoppen waar hydrocrack op het etiket moet staan en het geen volsynthetisch mag heten dan kom je geen "betaalbare" volsyntheten meer tegen.
Databladen veranderen ook mooi mee als je je taal van Nederlands afhaalt.

HC is prima voor m'n tuf-tuf dieseltje. Maar als ik m'n (E46) benzine laat ademen met HC motorolie dan kan ik daarna bijvullen en/of verversen.

(ftr: daar zit nu dus FUCHS TITAN GT1 Pro 5W30 in.)
Ik had inmiddels het verschil begrepen tussen HC en volstyn,
Onderstaande zou dus de real deal EN goed moeten zijn: BMW en uit Duitsland :)
https://www.longlife100.d...n/originele-bmw-motorolie

Edit: of is dit geen volsyntheet :?

Toko is valide: familie haalt er ook wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Workaholic schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Zijn deze een beetje dik? Zie nog strepen op hé leer?

Ik lees bij de andere hierboven in de recensies dat mensen nog steeds afdrukken/beschadiging hebben in het leer omdat de beschermers te dun zijn
Nee, laatste keer dat ik checkte zag je niks op het leer. Ook de nopjes aan de onderkant zijn erg fijn. Glijdt niet en laat als het goed is niks achter. Gok dat ze zo'n 15 mm dik zijn op de zitting, zo'n 10 mm bij de leuning.

Als je in de buurt woont (wat gezien je foto's wel eens het geval kan zijn) mag je gerust (op afstand natuurlijk ;-) ) even komen kijken en voelen. Heb er eentje los binnen liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 24-02-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:40:
Ivm de olie: de B48 en B58 hebben de helft interval hier in de VS.

Mijn B58 heeft 15,000km / 1 jaar.
Dezelfde B58 in Europa 30,000km / 2 jaar.
Lagere kwaliteit brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
SniperGuy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:43:
[...]

Ik had inmiddels het verschil begrepen tussen HC en volstyn,
Onderstaande zou dus de real deal EN goed moeten zijn: BMW en uit Duitsland :)
https://www.longlife100.d...n/originele-bmw-motorolie

Edit: of is dit geen volsyntheet :?

Toko is valide: familie haalt er ook wel eens.
Interresante prijzen! Met de 5-er nog geen wissel hoeven doen, maar bij de 120d ging er toch een litertje of 6 in, en daar werd door de (niet bmw) garage toch 18 euro per liter voor gerekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHxVS-i9UMelE65L7xE4SJM-Anw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1hylluSngRvBHs2mVDhzEgm.jpg?f=fotoalbum_large

Is toch om te kotsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Lijkt wel een Jag 🤨

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, de 4-serie begin ik ook mooi te vinden.

* Knul laat zichzelf wel uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ach ik zou een 440i Xdrive ook niet laten staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Deze week uitgebreid met een iX3 gereden en het electrisch verhaal komt wel in orde bij BMW dus benieuwd naar de iXV volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Stancke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:23:
Deze week uitgebreid met een iX3 gereden en het electrisch verhaal komt wel in orde bij BMW dus benieuwd naar de iXV volgend jaar.
Nu alleen de vormgeving nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Knul schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:08:

Idem! Maar welk model is het?

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 24-02-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
De BMW iX, want dat is een logisch tov de iX3 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
Leuk om de vele reactieste lezen n.a.v. mijn vraag over wel/niet jaarlijks olie verversen. Als ik de reacties zo lees is er zeker wat voor te zeggen om het wel elk jaar te doen. Maat van me bij BMW lachte me nog net niet uit toen ik aangaf dat ik dit wil laten doen. Al weet ie zo langzamerhand wel dat ik extreem zuinig op mijn auto ben. Gelukkig kan hij het voor me doen want een oliewissel officieel door dealer zal behoorlijk prijzig zijn. Had ook al even op YouTube gekeken voor een how to. Oliefilter zit wat verstopt, maar is wel vanuit de motorruimte te vervangen. Zonder brug ook redelijk eenvoudig zelf te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maatje van mij heeft een X1 / F48 aangeschaft. Hier zitten verouderde Maps in. Nu moet hij de 2021-1 versie unlocken met een FSC. Hiermee heb ik hem getracht te helpen, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand die mee wil denken? Graag een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het wordt tijd voor een nieuwe set zomerbanden op de M140i. Zoals ook hier in het topic eerder besproken is men zeer positief over de Michelin Pilot Sport 4. Echter, welke moet ik precies hebben? 225/40 R18 & 245/35 R18 zijn de maten, 92Y? Wel of geen XL? Ik zie ook iets over een T0 markering?

Overigens lees ik ook goede verhalen over de goodyear asym 5 en super sport.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een goed adres voor de aanschaf en montage van de banden. Ik meen hier ooit gelezen te hebben over een zaak in de buurt van Apeldoorn waar men zeer over te spreken is, maar weet niet meer welke zaak... Tips?

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 25-02-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stancke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:23:
Hebben ze daar nou nog wat moois van gemaakt? Het plan was oorspronkelijk altijd dat het een China-only auto van twee aan elkaar geplakte i3’s zou worden (met de nodige legacy problemen daarvan). Ik hoop dat ze daar op terug gekomen zijn na de keuze hem globaal aan te gaan bieden.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:21
Momenteel rijd in in een leenauto van de dealer, een 530i van het laatste type. Deze auto is behoorlijk aangekleed qua opties, waaronder (volgens mij) het gehele gamma aan rij-assistenten. Ik kan er echter niet aan wennen! Bijvoorbeeld op een smallere weg met links en rechts een enkele streep werkt het voertuig fors tegen wanneer ik ruimte wil maken voor een tegenligger. Op een doordraaiende toerit van een snelweg ziet hij met regelmaat de strepen juist weer niet.
Ik vraag me af of ik het probleem ben of dat één en ander niet goed is uitontwikkeld o.i.d.
Hoe ervaren jullie dit?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
DaFreakhead schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:30:
Momenteel rijd in in een leenauto van de dealer, een 530i van het laatste type. Deze auto is behoorlijk aangekleed qua opties, waaronder (volgens mij) het gehele gamma aan rij-assistenten. Ik kan er echter niet aan wennen! Bijvoorbeeld op een smallere weg met links en rechts een enkele streep werkt het voertuig fors tegen wanneer ik ruimte wil maken voor een tegenligger. Op een doordraaiende toerit van een snelweg ziet hij met regelmaat de strepen juist weer niet.
Ik vraag me af of ik het probleem ben of dat één en ander niet goed is uitontwikkeld o.i.d.
Hoe ervaren jullie dit?
Dat wat je al zegt: het is niet goed uitontwikkeld :).

Dealer raadde het me bij aankoop van m'n wagen om die reden ook af. Maar aangezien ik ACC en surround camera's wilde was een pakket met alle toeters en bellen erin maar marginaal duurder. Het daarom gekozen maar je hebt er in de praktijk inderdaad niet veel aan.

Het systeem houdt een positie tussen de strepen aan die ik zelf niet gekozen zou hebben (in de regel teveel richting de middenlijn). Was daardoor constant geforceerd tegenstuur aan het geven waardoor ik schouderpijn kreeg. Ook met de vele vluchtheuvels die ons land kent kan het systeem niet omgaan. Heb het dus nooit aanstaan.

Alleen op de snelweg in de file (waar ik bijna nooit in sta) is het van enig nut.

Automatische remingreep had ik na een week al uitgezet. Heb die eerste week 3 onterechte ingrepen had (waarvan 1 ronduit gevaarlijk ivm auto achter me) en was het vertrouwen toen wel kwijt.

Mijn wagen is 3 jaar oud dus wellicht dat het op de nieuwere modellen beter is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• _Arthur

_Arthur

blub

Lane assistant heb ik alleen op "waarschuwen" staan, dus mag niet zelf corrigeren, staat wel altijd aan. Co-pilot gebruik ik best veel op de snelweg en/of 80km wegen met goed gescheiden rijbanen. Wanneer het een 60/80km weg is met maar 2 strepen (zoals @DaFreakhead schetst) gebruik ik co-pilot niet.

2019-G21 hier.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Civic09 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:44:
Leuk om de vele reactieste lezen n.a.v. mijn vraag over wel/niet jaarlijks olie verversen. Als ik de reacties zo lees is er zeker wat voor te zeggen om het wel elk jaar te doen. Maat van me bij BMW lachte me nog net niet uit toen ik aangaf dat ik dit wil laten doen. Al weet ie zo langzamerhand wel dat ik extreem zuinig op mijn auto ben. Gelukkig kan hij het voor me doen want een oliewissel officieel door dealer zal behoorlijk prijzig zijn. Had ook al even op YouTube gekeken voor een how to. Oliefilter zit wat verstopt, maar is wel vanuit de motorruimte te vervangen. Zonder brug ook redelijk eenvoudig zelf te doen dus.
Je zou ook 1x tussendoor de olie kunnen wisselen zonder filter. Dan is het helemaal een klusje van niks.
En dan bij 30k km gewoon met filter zoals voorgeschreven.

Ik haal de originele Shell olie bij oliehandel.nl en dan is de prijs goed te doen.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:02:
Lane assistant heb ik alleen op "waarschuwen" staan, dus mag niet zelf corrigeren, staat wel altijd aan. Co-pilot gebruik ik best veel op de snelweg en/of 80km wegen met goed gescheiden rijbanen. Wanneer het een 60/80km weg is met maar 2 strepen (zoals @DaFreakhead schetst) gebruik ik co-pilot niet.

2019-G21 hier.
2019-G20 hier. Co-pilot heb ik 90% van de tijd aanstaan maar het ligt inderdaad aan 't wegtype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Hier net een lease getekend voor een 116i Sport. De lease heeft een baar bestellingen al staan en stelde een paar kleuren voor. Ik ben uiteindelijk voor Phytonic Blue gegaan. Nu begin ik te twijfelen over die kleur. Als ik fotos google lijkt het altijd wat anders. Hoe is de ervaring met die kleur?

• _Arthur

_Arthur

blub

jvvv schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:20:
Hier net een lease getekend voor een 116i Sport. De lease heeft een baar bestellingen al staan en stelde een paar kleuren voor. Ik ben uiteindelijk voor Phytonic Blue gegaan. Nu begin ik te twijfelen over die kleur. Als ik fotos google lijkt het altijd wat anders. Hoe is de ervaring met die kleur?
Wat is je twijfel dan?

Ik zie dat er een 128Ti te configueren is, 265pk. Ziet er leuk uit 8)

https://www.bmwblog.com/2...t-be-the-1-series-to-buy/

[ Voor 15% gewijzigd door _Arthur op 25-02-2021 11:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stancke
fsfikke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:13:
[...]

Hebben ze daar nou nog wat moois van gemaakt? Het plan was oorspronkelijk altijd dat het een China-only auto van twee aan elkaar geplakte i3’s zou worden (met de nodige legacy problemen daarvan). Ik hoop dat ze daar op terug gekomen zijn na de keuze hem globaal aan te gaan bieden.
Oordeel zelf :) 80% is voor de Chinese markt (wordt ook daar geproduceerd). Interieur/exterieur is er uiteraard niets spannends maar het reed toch verdomd goed. Heb met de EQC400 gereden en de e-Tron 50 maar de meerprijs van deze vond ik niet te rechtvaardigen.

Ter info: de BMW had de grootste actieradius op het einde van de dag, de etron had nog +-30km range over, de Mercedes 50km en de BMW nog 90km (alle wagens reden dezelfde route).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-uMC6s8inLjm0fJ6ORFt-W2H3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwQ3VFtuEpdJ9JmtQdK1wada.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xEwgP3ySH1cqcIzLzMi44sfRDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZsjjYRaByaKndGdLd3rSqYw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

@alexbl69 Hier ook een G20 2019 met volledige co pilot. Werkt prima op de snelweg! zou het niet aanraden binnen de bebouwde kom of inderdaad een weg zonder middenstreep (en alleen links en rechts de fietser streep). Heb er een hoop plezier van en rij inmiddels 90% van de snelweg KM's ermee, zeker als het wat drukker is.

<Zinloze tekst hier>

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:08:

Ben de 4 inmiddels een paar ik IRL tegengekomen en kijk er eigenlijk ook niet meer specifiek van op nee.

• Knul
Stancke schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Oordeel zelf :) 80% is voor de Chinese markt (wordt ook daar geproduceerd). Interieur/exterieur is er uiteraard niets spannends maar het reed toch verdomd goed. Heb met de EQC400 gereden en de e-Tron 50 maar de meerprijs van deze vond ik niet te rechtvaardigen.

Ter info: de BMW had de grootste actieradius op het einde van de dag, de etron had nog +-30km range over, de Mercedes 50km en de BMW nog 90km (alle wagens reden dezelfde route).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind 't een tof ding. Volgens de verschillende reviews is hij inderdaad een stuk efficiënter dan zijn concurrenten (m.u.v. de Tesla Model Y uiteraard). Ben wel benieuwd of het mogelijk is om een normale gril te monteren, deze unit vind ik niet wat en de normale kan toch ook gewoon dicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
_Arthur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Wat is je twijfel dan?

FWD is al een reden om hem nooit te kopen :+

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
In mijn uit Duitsland ingevoerde auto ontbreekt de optie 8S2. Deze schijnt nodig te zijn voor het SCM certificaat. Is er iemand in de Randstad die dat voor me kan coderen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HfVnaepOc4kNsiugPGp_1T7l60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REKWTUgE81FQNcmK8RRQ17eL.jpg?f=fotoalbum_large

• Stancke
Knul schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Ik vind 't een tof ding. Volgens de verschillende reviews is hij inderdaad een stuk efficiënter dan zijn concurrenten (m.u.v. de Tesla Model Y uiteraard). Ben wel benieuwd of het mogelijk is om een normale gril te monteren, deze unit vind ik niet wat en de normale kan toch ook gewoon dicht?
Andere grill plaatsen is momenteel niet mogelijk, gezien de iX3 grill (normaliter, nog niets officieels) deze al heeft van de aankomende LCI.

Overige,s net zoals op de Tesla M3 kan je de plastic delen op de velgen verwijderen. Op de iX3 resulteert dit in verlies van 10 à 12km range dus niet aan te raden dus het vervangen van de grill zal ook geen aanrader zijn ;)

Non iX3 grill:
Afbeeldingslocatie: https://www.bmw.be/content/dam/bmw/common/all-models/x-series/x3/2019/inspire/bmw-x3-inspire-mg-exterior-interior-design-desktop-03.jpg

Ook tevens geen "frunk" vooraan omdat BMW er vanuit gaat dat als je geen kofferruimte verliest achteraan, je er ook vooraan geen extra moet creeren. Ter info: de iX3 heeft 40l minder kofferruimte als de klassieke X3.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Civic09 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:44:
Ook ik heb hier vaker aan gedacht. Mijn G21 330i is een van de eerste (oktober 2019) en door Covid rij ik relatief weinig. Auto staat sinds vandaag op 19.000km met best wat korte stukken (woon-werk is 4km).
Maargoed auto geeft september 2021 aan, dan heb ik hem bijna 2 jaar (!).
Wel een mooie reden om hem daarna te laten chippen, de garage ziet hij dan in principe niet meer tot de garantie eraf is :D. .

Opzich stelt een olie wissel niet zoveel voor, zelf autotechniek gedaan maar heb simpel weg de tijd (en zin niet) eea zelf te doen eerlijk gezegd. Sleutelen aan auto's heeft me wat dat betreft nooit mega geboeid, motoren zijn leuker :)
jvvv schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:20:
Ik wou een reactie sturen in de trend van waarom een 116 als een 118 amper duurder is.... maar daar zit echt een heftig prijsverschil tussen zie ik :X.

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 25-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
Chippen durf ik niet aan. De mijne is geen leasebak en waar BMW over het algemeen redelijk coulant is als een blok in de soep loopt, trekken ze er na chippen meteen de handen vanaf. 260pk en 400nm is natuurlijk mooi, maar risico is mij te groot. Vraag me ook af of het 320i echt zoveel marge heeft. Zal best een ton goed gaan als je een beetje voorzichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Tortelli schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Ik wou een reactie sturen in de trend van waarom een 116 als een 118 amper duurder is.... maar daar zit echt een heftig prijsverschil tussen zie ik :X.
Hier in Singapore zijn ze gestopt met de 118i te importeren en is het standaard enkel nog 116i of 128i te krijgen. En snel rijden is hier toch niet aan de orde met alle verkeerslichten en cameras, dus boeit het maar weinig wat er voorin zit. Kost overigens wel klein fortuin hier... een 116i kost je ongeveer 90k euro met alle belastingen inbegrepen... vandaar de lease ( kost uiteindelijk wel meer, maar ik ga niet even 90k kapitaal aan een auto geven).

En dit is maar voor 1 jaar omdat we een kind krijgen en mobieler willen zijn. Daarna waarschijnlijk upgraden naar iets groter zoals X3 ofzo.
_Arthur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Wat is je twijfel dan?

Of het er wel goed gaat uitzien en niet 'te opvallend' is in fel licht. Ik wil geen lichtblauwe auto zoals ' Seaside Blue'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
90k voor een 116i :X . Zoals je ziet is het gras niet altijd groener bij de buren...
realphoenikx schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:20:
In mijn uit Duitsland ingevoerde auto ontbreekt de optie 8S2. Deze schijnt nodig te zijn voor het SCM certificaat. Is er iemand in de Randstad die dat voor me kan coderen?[Afbeelding]
Heb je dan wel de optie voor alarm? Want dat is veel meer dan alleen coderen. Je hebt waarschijnlijk nu alleen maar de startonderbreker als beveiliging. Geen helling- of inbraakdetectie. Je zult dus voor een SCM certificaat een compleet alarmsysteem moeten inbouwen. Of een andere verzekeraar vinden die het niet vereist ;) .

In Duitsland is het trouwens geen standaard optie. Ik heb dat in de laatste 2 auto's ook niet. In Nederland valt het onder de standaarduitrusting.

[ Voor 9% gewijzigd door MrFl0ppY op 26-02-2021 09:53 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gisteren een nieuw speeltje in mijn M135i gebouwd, BMW M Performance Display stuur :)

En een filmpje, waarbij ik het contact aanzet en de auto, koude motor dus ga niet revven.

Volgende week vrijdag komt het BMW M Performance Limited Slip Differentieel eronder en moet zelf nog een retrofit doen voor inklapbare buitenspiegels 8)

[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 26-02-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
FabiandJ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:33:
Volgende week vrijdag komt het BMW M Performance Limited Slip Differentieel eronder en moet zelf nog een retrofit doen voor inklapbare buitenspiegels 8)
Leuk speelgoed :)

Waar laat je diff eronder zetten? En wat zijn de kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Fonta schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Leuk speelgoed :)

Waar laat je diff eronder zetten? En wat zijn de kosten?
Laat ik doen bij The Engineer's Garage duurt ongeveer 2.5 uur voor €65 exclusief btw per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:52:
90k voor een 116i :X . Zoals je ziet is het gras niet altijd groener bij de buren...

[...]

Heb je dan wel de optie voor alarm? Want dat is veel meer dan alleen coderen. Je hebt waarschijnlijk nu alleen maar de startonderbreker als beveiliging. Geen helling- of inbraakdetectie. Je zult dus voor een SCM certificaat een compleet alarmsysteem moeten inbouwen. Of een andere verzekeraar vinden die het niet vereist ;) .

In Duitsland is het trouwens geen standaard optie. Ik heb dat in de laatste 2 auto's ook niet. In Nederland valt het onder de standaarduitrusting.
0302 is inderdaad ingebouwd. Alleen ontbreekt volgens de dealer 8S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:13:
Het wordt tijd voor een nieuwe set zomerbanden op de M140i. Zoals ook hier in het topic eerder besproken is men zeer positief over de Michelin Pilot Sport 4. Echter, welke moet ik precies hebben? 225/40 R18 & 245/35 R18 zijn de maten, 92Y? Wel of geen XL? Ik zie ook iets over een T0 markering?

Overigens lees ik ook goede verhalen over de goodyear asym 5 en super sport.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een goed adres voor de aanschaf en montage van de banden. Ik meen hier ooit gelezen te hebben over een zaak in de buurt van Apeldoorn waar men zeer over te spreken is, maar weet niet meer welke zaak... Tips?
Volgens mij zijn er aardig wat mensen hier met een M135i, M140, M235i, M240i. Ik ben benieuwd naar jullie banden keuze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Volgens mij zijn er aardig wat mensen hier met een M135i, M140, M235i, M240i. Ik ben benieuwd naar jullie banden keuze!
Ik heb er bij mij dit onderliggen:
Voor: Michelin Pilot Sport 4S 225/35ZR19 89Y XL E/A/71
Achter: Michelin Pilot Sport 4S 245/30ZR19 89Y XL E/A/71

De reden nooit wat anders er onder gehad dus geen idee hoe de rest rijd :+

En wat betreft die bandenzaak in de buurt van Apeldoorn denk ik dat je "Bandencentrum Jan Steverink" bedoeld.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 26-02-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ben je niet in de war met de normale 4 of de super sport? De 4S is niet verkrijgbaar in 245/35 namelijk :)

Zelf rij ik op de SS, hierna nog een setje wat ik heb liggen en dan naar Goodyear (Assym 5 of SS) ivm goede ervaringen met Goodyear in het verleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Accident schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Ben je niet in de war met de normale 4 of de super sport? De 4S is niet verkrijgbaar in 245/35 namelijk :)

Zelf rij ik op de SS, hierna nog een setje wat ik heb liggen en dan naar Goodyear (Assym 5 of SS) ivm goede ervaringen met Goodyear in het verleden!
Ik heb 245/30 de 4S staat helemaal onderin ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg2iZ99mR0AEcT7f8wC68jPN2Zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtYZTSR94jiQEAVaG38j9TbR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door FabiandJ op 26-02-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

oh wacht 245/30/19

lezen is ook een vak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
FabiandJ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb 245/30 de 4S staat helemaal onderin ;)

[Afbeelding]
Het is jammer dat de 4S er inderdaad niet in de standaard maat is, dan was de keuze makkelijk geweest. Ik zie dat zowel de goodyear als de Michelin een XL variant hebben van hun band. Is dat aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Het is jammer dat de 4S er inderdaad niet in de standaard maat is, dan was de keuze makkelijk geweest. Ik zie dat zowel de goodyear als de Michelin een XL variant hebben van hun band. Is dat aan te raden?
Als ik onderstaande site mag geloven word de XL variant (wat staat voor Extra Load) wel aangeraden voor auto's met veel vermogen.
https://www.oponeo.nl/blo...nden-voordelen-en-nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:
[...]

MICHELIN PILOT SPORT 4S

FRONT:
225 /40 R18 92Y XL BSW

REAR:
245 /35 R18 92Y XL BSW

Ik weet niet of die verkrijgbaar zijn in Europa.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake op 26-02-2021 17:44 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 370 Laatste