Ik mag ook eindelijk weer eens inchecken in dit topic. Was weer even geleden sinds de 330d in 2012/2013.
Geen lease auto maar privé centen deze keer.
Na lang zoeken eindelijk een 2016 330e luxury gevonden met een acceptabele kilometerstand (<50k) en de meeste vinkjes die ik wou hebben aan opties. De auto is in nieuwstaat dus daar heel blij mee.
De eerste kilometers zitten er voorspoedig op. Lastige is dat je de staat van de accu niet eenvoudig kunt checken, en misschien maak ik me wel ongerust om niets
Nu ben ik benieuwd of er hier 330e rijders zijn en wat die in mybmw zien bij het opladen en actieradius.
Een 100% accu geeft mij volgens de app een actieradius van 28km. Dat is toch behoorlijk lager dan ik verwachte. Praktijk is een de woonwijk uit en ik ben de eerste 8km al kwijt terwijl ik echt heerlijk rustig doe, uitrol etc, airco uit met dit weer en in eco pro stand.
Is dit cijfer dat ik gepresenteerd krijg soms gebaseerd op de rijstijl van de vorige eigenaar? Bij de afleverbeurt lijkt het me dat de auto gereset is en zich opnieuw 'inleert'?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij de max range laat zien volgens fabriek en afhankelijk van de rijstijl hier km van afsnoept. Nu begin ik al met een1 100% accu op een getal dat fors lager ligt cq hoger zou moeten liggen bij een volledig opgeladen accupakket.