Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

In Europa niet nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
FabiandJ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Als ik onderstaande site mag geloven word de XL variant (wat staat voor Extra Load) wel aangeraden voor auto's met veel vermogen.
https://www.oponeo.nl/blo...nden-voordelen-en-nadelen
Inderdaad, dat had ik ook gelezen. Was daarom ook benieuwd naar ervaringen!
Snake schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:36:
[...]

MICHELIN PILOT SPORT 4S

FRONT:
225 /40 R18 92Y XL BSW

REAR:
245 /35 R18 92Y XL BSW

Ik weet niet of die verkrijgbaar zijn in Europa.
Zoals hierboven al aangegeven: helaas niet.

[ Voor 28% gewijzigd door zunrob op 26-02-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Inderdaad, dat had ik ook gelezen. Was daarom ook benieuwd naar ervaringen!

[...]

Zoals hierboven al aangegeven: helaas niet.
Denk dat het dus zal gaan tussen de gewone pilot sport 4, of een van de twee Goodyears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:19
Komt dit misschien ook naar Nederland?:

https://www.forbes.com/si...ed-traps/?sh=43dfd94e5b7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Zie ik niet gebeuren in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Denk dat het dus zal gaan tussen de gewone pilot sport 4, of een van de twee Goodyears.
Zit toch ook gewoon weinig verschil tussen ps4 en ps4s? Of gaat het nou om de XL-variatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Zit toch ook gewoon weinig verschil tussen ps4 en ps4s? Of gaat het nou om de XL-variatie?
Zoals ik het begrijp is de PS4S echt de opvolger van de MPSS, de band waarmee de auto ook uit de fabriek kwam. De PS4 zou een iets minder sportieve/meer normaal gebruik georiënteerd zijn. Vraag is natuurlijk wel hoeveel je daarvan in de praktijk merkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat is er al ;). Dat noemen we Flitsmeister ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Zoals ik het begrijp is de PS4S echt de opvolger van de MPSS, de band waarmee de auto ook uit de fabriek kwam. De PS4 zou een iets minder sportieve/meer normaal gebruik georiënteerd zijn. Vraag is natuurlijk wel hoeveel je daarvan in de praktijk merkt.
Op zich heb je gelijk, daarom neig ik naar Goodyear's SS voor de zomer en dan in de herfstwinter naar Continental Allseasoncontact voor de herst/winter/voorjaar muv door dikke sneeuw moeten die de klus wel klaren gok ik ;-)

Maar goed eerst ff mn huidige MPSS'en en het setje wat ik nog heb op rijden. "Gelukkig" gaat dat redelijk vlot O-) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
CreativeS schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:16:
Als alle keuzes rationeel moesten zijn... :X

Wat een geneuzel altijd dat je een bepaald vermogen niet nodig hebt in Nederland. Je hebt zoveel niet nodig in Nederland. Kotsmisselijk word ik van zoiets.
Rustâgh!
Ik zeg alleen dat je het niet nodig hebt. Het is leuk. En soms handig. Maar ik heb nog nooit met een auto gereden tussen 120 en 180pk waarbij ik dacht 'godsamme dit ding is echt gevaarlijk traag'. Daarom is het niet nódig. Je komt er echt prima met minder vermogen. Ook de heuveltjes in de omgeving Vaals kom je boven, volbepakt, met 120pk.

Ik zeg enkel iets over de noodzaak, niet over dat mensen de wens niet mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:21
Eagle Creek schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:59:
[...]

2019-G20 hier. Co-pilot heb ik 90% van de tijd aanstaan maar het ligt inderdaad aan 't wegtype.
Momenteel is de 7 terug uit de garage, en ik moet zeggen dat de copilot in die auto stukken beter functioneert. Als de gele lampen beginnen te knipperen op het stuur hoef je hem alleen maar licht aan te raken, bij de 5 moest ik echt even weerstand geven tegen de servomotoren in.
Elektrisch bereik daarentegen is ook in die auto niet waarmee geadverteerd wordt. Na een volle acculading maximaal 31 km op de klok zien staan ipv 60. Gecombineerd met een tank met 45 liter inhoud... geen aanrader als je eens op reis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn Potenza S001 RFT's zijn rondom bijna op en binnenkort toe aan vervanging. Nu overweeg ik de overstap naar een normale band. De Bridgestone waren oké maar in het nat hebben ze me een keer verrast en zijn natuurlijk knetterhard. Iets meer comfort zou wel prettig zijn :X

De Michelin Pilot Sport 4S komen vrij goed uit de tests. Maar ik durf de overstap nog niet goed aan naar een non-rft band (sinds 2005 op al mn bmw's gehad). Wie hier heeft de overstap gemaakt en zou het aanraden of afraden?

Wordt het allemaal niet heel sponzig en zacht en te zweverig of ongevoelig op de snelweg?
Welke noodmaatregel voor lekke banden onderweg? 12V Compressortje en een doe-het-zelf bandenprop kit?

F30 met M ophanging en onderstaande set:
Michelin Pilot Sport 4S 225/40 R19 93Y XL *(bmw ster)
Michelin Pilot Sport 4S 255/35 R19 96Y XL *(bmw ster)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit bmw half jaar met veel toeters en bellen aan te kondigen dat ze bijna miljoen auto's OTA update gaan doen maar hier blijft die rustig hangen op 07/2019.

Zijn die miljoen updates testers of is de effectieve uitrol?

Al parkeer met bpvin gechecked maar zegt altijd geen updates. Zijn er al mensen die nieuwe update gekregen of voorlopig enkel via de dealer of esys.

Ik zou graag update hebben IVM Android auto. Nu enkel carplay :/

PS gaat om 330e G20 van 2020

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SadisticPanda schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:17:
Zit bmw half jaar met veel toeters en bellen aan te kondigen dat ze bijna miljoen auto's OTA update gaan doen maar hier blijft die rustig hangen op 07/2019.

Al parkeer met bpvin gechecked maar zegt altijd geen updates. Zijn er al mensen die nieuwe update gekregen of voorlopig enkel via de dealer of esys.

Waarom ga je dan niet naar de dealer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tylen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Waarom ga je dan niet naar de dealer???
Wat de dealer kan, kan ik ook.

Ik kan hemzelf makkelijk upgraden naar laatste versie....maar zitten overal reclame te maken met OTA update en moet je nog steeds langsgaan bij de "dealer" voor een update. Wat een grap ;)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Wellicht dat veel anderen hier het al gedaan hebben, maar: ik heb afgelopen week een aftermarket aliexpress" Apple Carplay + Android Auto unit ingebouwd in mijn BMW F11. Vanuit europees warehouse geleverd en binnen 4 dagen in huis voor 200 eur.

Carplay werkt zowel wireless als wired (ik gebruik het liefst wired omdat ik dan niet afhankelijk ben van wifi/bluetooth en de telefoon krijgt meteen prik)

Ik moet zeggen: dat werkt eigenlijk bijzonder goed! Het zelf inbouwen is goed te doen, dus mocht iemand het overwegen, dan zeg ik: doen!

Heerlijk om Spotify/Waze/Google maps/Tomtom/Flitsmeister en what not op het 10,2" widescreen te gebruiken. De auto voelt meteen weer 'van deze tijd' (ik heb CIC)

- Je kunt gewoon de idrive knop gebruiken om te navigeren
- Je kunt gewoon switchen tussen je normale idrive an carplay/android auto

Edit: op verzoek het linkje: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.34af4c4dwBfRrg

[ Voor 19% gewijzigd door stfn345 op 28-02-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
Heb je een linkje naar het type?
stfn345 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:35:
Wellicht dat veel anderen hier het al gedaan hebben, maar: ik heb afgelopen week een aftermarket aliexpress" Apple Carplay + Android Auto unit ingebouwd in mijn BMW F11. Vanuit europees warehouse geleverd en binnen 4 dagen in huis voor 200 eur.

Carplay werkt zowel wireless als wired (ik gebruik het liefst wired omdat ik dan niet afhankelijk ben van wifi/bluetooth en de telefoon krijgt meteen prik)

Ik moet zeggen: dat werkt eigenlijk bijzonder goed! Het zelf inbouwen is goed te doen, dus mocht iemand het overwegen, dan zeg ik: doen!

Heerlijk om Spotify/Waze/Google maps/Tomtom/Flitsmeister en what not op het 10,2" widescreen te gebruiken. De auto voelt meteen weer 'van deze tijd' (ik heb CIC)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Kennelijk niet. Want anders had je nu al de nieuwe update er wel in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SadisticPanda schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik kan hemzelf makkelijk upgraden naar laatste versie....maar zitten overal reclame te maken met OTA update en moet je nog steeds langsgaan bij de "dealer" voor een update. Wat een grap ;)
Als je het zelf kan. Waarom vraag je het hier dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Arthur schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Kennelijk niet. Want anders had je nu al de nieuwe update er wel in gehad.
Lol. Dat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Gewoon even bij de dealer langs en de vraag stellen. Scheelt een hoge bloeddruk. Er zijn een aantal softwarestanden die een update vanuit de dealer nodig hebben om geschikt te zijn voor OTA. Ze kunnen het je zo vertellen. Ontspannen zondag verder toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke

Zou echt wel ota moeten gaan. Gaat het hier over een import wagen?
Al eens de MyBMW app geïnstalleerd? Op die manier kan je ook de push starten om te zoeken naar updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:28
zunrob schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:13:
Het wordt tijd voor een nieuwe set zomerbanden op de M140i. Zoals ook hier in het topic eerder besproken is men zeer positief over de Michelin Pilot Sport 4. Echter, welke moet ik precies hebben? 225/40 R18 & 245/35 R18 zijn de maten, 92Y? Wel of geen XL? Ik zie ook iets over een T0 markering?

Overigens lees ik ook goede verhalen over de goodyear asym 5 en super sport.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar een goed adres voor de aanschaf en montage van de banden. Ik meen hier ooit gelezen te hebben over een zaak in de buurt van Apeldoorn waar men zeer over te spreken is, maar weet niet meer welke zaak... Tips?
T0 is specifiek voor de Tesla (Model 3). Zit schuim in om rolgeluiden te beperken en een andere compound met minder rolweerstand.

De XL versie heeft vaak hardere zijwangen om zo extra gewicht te kunnen dragen. Als je deze op een 1 serie zet zal de band stugger en directer zijn omdat deze lichter is dan bv een 7 serie. Zal dus wat sportiever sturen.

Heb zelf de PS4 205/45/17 88W XL onder een Fiesta ST van 1000kg. XL dus niet nodig voor het gewicht van de wagen maar de auto is directer in te sturen dan de niet-XL banden die er ooit onder lagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Marcusso op 28-02-2021 15:18 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

DaFreakhead schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Elektrisch bereik daarentegen is ook in die auto niet waarmee geadverteerd wordt. Na een volle acculading maximaal 31 km op de klok zien staan ipv 60. Gecombineerd met een tank met 45 liter inhoud... geen aanrader als je eens op reis gaat.
Ik haal standaard meer dan wordt aangegeven, maar het ligt aan je rechtervoet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Idem hier! Ik heb hem bij de dealer laten updaten. Zelfde versie en ook 330e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
Eagle Creek schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Ik haal standaard meer dan wordt aangegeven, maar het ligt aan je rechtervoet.
Kort door de bocht! Ik probeer er continu het maximale uit te persen, altijd adaptieve cc aan, navigatie continu aan (dus de auto weet welke trajecten het beste elektrisch gereden kunnen worden), rijdynamiek op 'adaptive drive', zelfs stoelverwarming en -koeling en stuurwielverwarming uit. Woon werkverkeer is iets van 45km enkele reis, je zou zeggen dat dat toch een zinnige usecase zou opleveren. Waar mogelijk klimatiseer ik de auto trouwens ook terwijl hij nog aan de stroom staat, scheelt ook 'stookkosten' in mijn verbruik.
Zeg me wat ik doen moet of kan om het beter te krijgen! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29
DaFreakhead schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:18:
[...]
Zeg me wat ik doen moet of kan om het beter te krijgen! :|
Een andere auto gaan rijden misschien :) ?

Je rijdt in een 530ie van 1810kg leeg (dus 2 ton 'geladen') met bijna 300pk en allerhande optionele extra's.

Vervolgens is tijdens het gebruik het enige criterium om zo zuinig mogelijk te rijden. Om dat te bereiken maak je gebruik van nog geen 10% van het motorische potentieel en gebruik je de optionele extra's niet.

Dan zou ik zeggen: kies de volgende keer voor een lichtere auto met minder opties :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Je zit nu eenmaal in het BMW-topic :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Vraagje aan BMW eigenaren.

Ik heb vele occasions bekeken maar geen enkel BMW heeft een digitaal cockpit of iets wat digitaal je snelheid laat zien?

De +2020 modellen wel maar ik bedoel dan de occasions uit bijv. 2017...2018 of 2019.

Ik kan me niet meer voorstellen om zonder een digitaal schermpje te rijden wat je snelheid laat zien. Vind het veel makkelijker op het moment dat ik zonder cruise control rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ThaddeusX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:23:

Ik heb vele occasions bekeken maar geen enkel BMW heeft een digitaal cockpit of iets wat digitaal je snelheid laat zien?

De +2020 modellen wel maar ik bedoel dan de occasions uit bijv. 2017...2018 of 2019.

Ik kan me niet meer voorstellen om zonder een digitaal schermpje te rijden wat je snelheid laat zien. Vind het veel makkelijker op het moment dat ik zonder cruise control rijd.
Wie kijkt er nog naar z'n dashboard, daarvoor is je HUD toch? :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Naar welke modellen kijk je. Want mijn 2019-G21 is gewoon geheel digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Wie kijkt er nog naar z'n dashboard, daarvoor is je HUD toch? :P
Heads up display bedoel je? Dit is toch niet standaard? Meestal zijn dit in de duurste versies aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ThaddeusX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Heads up display bedoel je? Dit is toch niet standaard? Meestal zijn dit in de duurste versies aanwezig.
Net als het digitale display dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Om even een korte update te delen, de 330i E90 youngtimer is binnen een week verkocht via marktplaats. :D Volgens de koper zijn E90's bijna niet in het wit verkrijgbaar, en nu ik daar op ben gaan letten klopt dat ook wel. Het gezegde gaat dan ook wel 'met een witte blijf je zitten' maar dat geldt deze keer niet voor mij.

Ik denk dat ik voor mij persoonlijk ook op zoek ga naar een youngtimer met deze motor er in. (Z4 3.0SI staat bovenaan het lijstje) Het is echt een fenomenale auto om te rijden, maar nog relatief zuinig ook. Het doet niet onder aan mijn Mini Cooper Coupé S qua verbruik.

Foto's voor de liefhebbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PILCbS7MbH_UuzlZ1lNFTnh_w9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvhCFKmDAkeScykwZfwupXf6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TPjGsDaM2YzwhINyQ536nFN9_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XK8yIos6DHPZBIn2Jv3SYyy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWpnJB4E0vGTey1UpMiESQScxEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISRLZ1cXK4nj4u0OJ2tz1C2p.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrWo6y9K9WoZzTMVy2jSSOWg2dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbjxqNHmx8cQHEMXn3jYRhfp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxssjjyYW0I2NNrXd0Ki_hzmHbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8r1XoBtKzgNQJ4pbbeTFDCEM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrY9paoqd6gpyRHDGhd3bb67c1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TZlhkPqElDFwcXTroZeWpC8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Net als het digitale display dus ;)
Bij een Volkswagen en Audi heb je middenin een kleine digitaal schermpje waarin je de snelheid kan laten weergeven.

Dit hebben ze standaard. En als extra kan je inderdaad ook een digitaal cockpit doen. Maar bij de oudere 3\4 series heb je dit niet eens als optie zo te zien.

BMW F30 (net ff uit wikipedia gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
_Arthur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Naar welke modellen kijk je. Want mijn 2019-G21 is gewoon geheel digitaal.
BMW F30 (tot 2019) voornamelijk 2018 of 2019 modellen.

Jij hebt de nieuwe die eind 2019\2020 modellen zijn. Mooie bak! maar voor de occasion veels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn ex 328i uit 2012 had dat zelfs in z’n HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Digitale display is denk ik nog wel een stukje zeldzamer dan het de HUD. Maar als ik moet kiezen zou ik zonder twijfelen voor de HUD gaan.

De F3x serie heeft 3 varianten voor het instrumentenpaneel. Basis, uitgebreid en digitaal. Uitgebreid (kleur, verkeersborden herkenning etc.) zie je veel. Digitaal bijna niet.

[ Voor 4% gewijzigd door MrFl0ppY op 01-03-2021 13:40 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ThaddeusX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Bij een Volkswagen en Audi heb je middenin een kleine digitaal schermpje waarin je de snelheid kan laten weergeven.

Dit hebben ze standaard. En als extra kan je inderdaad ook een digitaal cockpit doen. Maar bij de oudere 3\4 series heb je dit niet eens als optie zo te zien.

BMW F30 (net ff uit wikipedia gehaald)
Bedoel je dit?
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/manual-or-automatic-check-out-a-manual-f80-m3-going-up-to-290-km-h-video-88955_1.jpg
Dat is te coderen.

Dit is de overtreffende trap (optiecode 6WB):
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2017/05/BMW-3-Series-4-Series-Multifunction-Instrument-Dispay-MFID-6.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Bedoel je dit?
[Afbeelding]
Dat is te coderen.
Dat bedoelde ik dus ja! Dankjewel voor de post. Zoiets of HUD (op scherm) is wel fijn ja.

Is lastig te zien op het moment dat je alleen online zoekt naar occasions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Bij iedere F30 is die digitale snelheidsmeter gewoon te coderen, zelfs met het basis instrumentencluster. Kon bij de E90 ook al. Maar met een HUD let je er inderdaad niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ben hem in bimmercode nog niet tegen gekomen, maar heb er ook nog niet bewust naar gezocht.
Word hij dan onderdeel van het menu, of blijft hij continue in beeld?

Nog niet echt gemist, mede door HUD, en daarbij geef ik altijd gewoon gas tot hij niet harder wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

https://www.autoevolution...rument-cluster-92754.html

YouTube: How to install the all new 6WB BMW OEM Digital Cluster on the F30, F...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
--MP-- schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:43:
Ik ben hem in bimmercode nog niet tegen gekomen, maar heb er ook nog niet bewust naar gezocht.

Nog niet echt gemist, mede door HUD, en daarbij geef ik altijd gewoon gas tot hij niet harder wil :+
Zelf heb ik het niet nodig maar als mijn vriendin in mijn auto rijdt is het wel handig. Met geheugenfunctie op de stoelen wordt de stoel + buitenspiegels automatisch goed gezet maar het stuur niet, dus die laat ze fijn in dezelfde positie staan maar dan ziet ze niet goed de actuele snelheid. Met dit is dat dus opgelost :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08 07:49
--MP-- schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:43:

Is gewoon switchable via je knipperlichtstengel ;-)
Is wel alleen te coderen via expert mode, ergens in je HU_NBT / HU_CIC... Iets van geschwindigkeit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
la_fusion schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Zelf heb ik het niet nodig maar als mijn vriendin in mijn auto rijdt is het wel handig. Met geheugenfunctie op de stoelen wordt de stoel + buitenspiegels automatisch goed gezet maar het stuur niet, dus die laat ze fijn in dezelfde positie staan maar dan ziet ze niet goed de actuele snelheid. Met dit is dat dus opgelost :+
Wat voor kaal hok heb je dan dat het stuur niet elektrisch is? :|

:+

Op een 4 serie was het niet eens beschikbaar als optie geloof ik, dat moet ik van mijn 5 serie (met elektrisch stuur verstelling) steeds horen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
alexbl69 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:27:
[...]

Je rijdt in een 530ie van 1810kg leeg (dus 2 ton 'geladen') met bijna 300pk en allerhande optionele extra's.

Vervolgens is tijdens het gebruik het enige criterium om zo zuinig mogelijk te rijden. Om dat te bereiken maak je gebruik van nog geen 10% van het motorische potentieel en gebruik je de optionele extra's niet.

Dan zou ik zeggen: kies de volgende keer voor een lichtere auto met minder opties :) .
Nouja, zoals aangegeven wordt er geadverteerd met 58 kilometers electrisch, ik vind het nogal een zeperd als het in de praktijk maximaal 31 kilometers zijn. Dat is net de helft daarvan (momenteel overigens slechts 26 km met de batterij op 100%)
Overigens betreft het een 745e, de 530i was een leenauto.
Voor woon werkverkeer (max 100 km/h heen, 120/130km/h terug naar huis) heb ik geen vermogen nodig, wel comfort. Mijns inziens is het altijd zonde om loos brandstof te verstoken als je ook 'gratis' op stroom van de zaak kunt rijden. De pk's kunnen dan in Oosterburië wel eens benut worden, als we op missie zijn aldaar.
Concreet nog steeds niet helder wat dan de meest zuinige stand zou zijn. Navi aan, rijcomfortschakelaar op dynamic en cc aan zoals ik doe, of juist iets anders? Captain? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:27:
[...]

Manmanman. Iemand koopt een auto die een rijbereik van 60km elektrisch zou moeten hebben, dat ding haalt de helft en dan moet ie volgens jou maar een andere auto gaan kopen? Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is en advies dat niet bij de situatie past. En dan druk ik me netjes uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29
Pannencouque schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:37:
[...]
Manmanman. Iemand koopt een auto die een rijbereik van 60km elektrisch zou moeten hebben, dat ding haalt de helft en dan moet ie volgens jou maar een andere auto gaan kopen? Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is en advies dat niet bij de situatie past. En dan druk ik me netjes uit.
Rustaaaghhh... Heb je de smiley's gemist? :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ik zat eens wat oude topgears te bekijken, en kwam daar een aflevering tegen waarin richard in een auto onderwater gedompeld word.

Toen kwam ik erachter dat ik in mijn E90 een lifehammer had tegen de middentunnel, maar dat die in de F36 tot nu toe ontbreekt.

Ik heb nu de originele BMW lifehammer besteld (want grijs ipv oranje) van het nieuwere model.
Die in mijn E90 zette je vast met pinnen achter de bekleding, maar deze nieuwe heeft een klem aan de houder.

Waar hebben jullie als F3x rijders jullie life hammer zitten? geklemd aan de middentunnel rand van plastic komt hij voor mij eigenlijk net niet lekker uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 07:54
--MP-- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:04:
Ik zat eens wat oude topgears te bekijken, en kwam daar een aflevering tegen waarin richard in een auto onderwater gedompeld word.

Toen kwam ik erachter dat ik in mijn E90 een lifehammer had tegen de middentunnel, maar dat die in de F36 tot nu toe ontbreekt.

Ik heb nu de originele BMW lifehammer besteld (want grijs ipv oranje) van het nieuwere model.
Die in mijn E90 zette je vast met pinnen achter de bekleding, maar deze nieuwe heeft een klem aan de houder.

Waar hebben jullie als F3x rijders jullie life hammer zitten? aan de middentunnel rad van plastic komt hij voor mij eigenlijk net niet lekker uit..
Volgens mij zit die bij mij aan de bijrijders kant aan de middentunnel, hoe die vast zit geen idee, mocht je dat willen weten ga ik graag voor je kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Stancke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:23:
Deze week uitgebreid met een iX3 gereden en het electrisch verhaal komt wel in orde bij BMW dus benieuwd naar de iXV volgend jaar.
Ik heb inmiddels de offerte van de leasemaatschappij bij. Daar ga ik binnenkort een klap op geven. Het gaat dan om een iX3 Executive in de kleur Phytonicblau . Ik ga 'm pas in oktober rijden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50

Waar hebben jullie als F3x rijders jullie life hammer zitten? geklemd aan de middentunnel rand van plastic komt hij voor mij eigenlijk net niet lekker uit..
Zit er in een F30 een lifehammer? :X

Ik ga maar eens op onderzoek uit of ik dat ding wel heb :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gekke-gerrit schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Zit er in een F30 een lifehammer? :X

Ik ga maar eens op onderzoek uit of ik dat ding wel heb :+
Niet af-fabriek. Wel vaak af-leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Ik dacht dat het bij de standaard afleverset van BMW hoorde.... Maar dat hij ook vaak gewoon in de kofferbak ofzo beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Heb een lifehammer in m'n (gebruikte) G20 in het portiervak liggen, maar dat schiet natuurlijk niet op als je op de kop of/en in het water ligt. Dus bij mijn G20 was die wel meegeleverd en idd in de kleur blauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Opgelet met lifehammers!

Kijk of je zij-ramen gelamineerd zijn (gelijk de voorruit).

Als dat het geval is werkt een lifehammer niet.

https://www.harriearendse...in-het-water-terechtkomt/

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:31:
Kijk of je zij-ramen gelamineerd zijn (gelijk de voorruit).
Dat is als men b.v. optie S3KA Acoustic comfort glazing heeft (wat ik heb). Heb dan weer wel S402 Panorama glass roof, dus die gaat er dan gewoon aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
In Japan is het verplicht om een soort stadionfakkel in je auto te hebben bij pech, dus in de E90, E63 en F30 zitten fakkels. Onlangs was ik met een vriend wat foto's aan het maken van de auto, pakt ie ineens de fakkel en wil die hem opendraaien omdat ie niet wist wat het was. Ik kon 'm net op tijd stoppen, anders stonden we daar in de parkeergarage met een rode fakkel. :')

Zie rechtsonder. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0UFvYo1iC5EXMNyoWKABI9sKJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vztm4wGABj0XPQvCETfJIIYo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

_Arthur schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Dat is als men b.v. optie S3KA Acoustic comfort glazing heeft (wat ik heb). Heb dan weer wel S402 Panorama glass roof, dus die gaat er dan gewoon aan :D
Hier ook acoustic glazing, hoe krijg je die kapot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Tortelli schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:06:
Voorhamer? Geen idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:06:
[...]

BMW levert lifehammers die daar wel geschikt voor zijn. Staat meen ik een logo op. Zal eens kijken of ik van de week een foto kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Pepppie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:51:
[...]

BMW levert lifehammers die daar wel geschikt voor zijn. Staat meen ik een logo op. Zal eens kijken of ik van de week een foto kan maken.
Ik ben benieuwd, lifehammer zelf zegt dat geen van hun 3 versies geschikt is voor gelamineerd glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Ik ben benieuwd, lifehammer zelf zegt dat geen van hun 3 versies geschikt is voor gelamineerd glas.
Ingebouwd explosief gelijk de airbag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kreeg net een nieuwe OTA software update aangeboden op de G21: 10/2020 of 11/2020 heet die geloof ik. Zit nu op 07/2020.
Punt is dat ik net thuis was toen ik de melding kreeg dus geinstaalleed is hij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 05-03-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque

Als je echt iets aan een life hammer wil hebben, moet je 'm aan het plafond hangen. Daar kun je bij als je ondersteboven ligt. In je dashboardkastje of aan de middentunnel heb je er niets aan, want kun je er niet bij en je bent zo gedesoriënteerd dat je er niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het verbaast me dat ik het niet eerder heb gezien, maar zojuist viel me op terwijl het stuur (en de wielen) recht staan t.o.v. het dashboard, de hendels scheef staan. De linker hendel (voor het aangeven van richting) staat ongeveer een centimeter hoger dan de rechter hendel (voor de ruitenwissers). Als ik de vergrendeling voor de verstelling van het stuurwiel los haal dan zit er een klein beetje speling op (de gehele kap over de stuurkolom inclusief hendels draait dan mee), maar bij verre na niet de vereiste centimeter. Betreft een 2 Active Tourer (F45).

Aangezien newtis.info niet meer werkt hier even de vraag:

1) Is het überhaupt mogelijk om dit scheef te monteren? Ik zou verwachten dat er maar een manier is om deze vast te zetten.
2) Indien het toch mogelijk is deze te verstellen; hoe krijg ik de afdekkappen eraf en hoe krijg ik het recht?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 05-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:28:
Het verbaast me dat ik het niet eerder heb gezien, maar zojuist viel me op terwijl het stuur (en de wielen) recht staan t.o.v. het dashboard, de hendels scheef staan. De linker hendel (voor het aangeven van richting) staat ongeveer een centimeter hoger dan de rechter hendel (voor de ruitenwissers). Als ik de vergrendeling voor de verstelling van het stuurwiel los haal dan zit er een klein beetje speling op (de gehele kap over de stuurkolom inclusief hendels draait dan mee), maar bij verre na niet de vereiste centimeter. Betreft een 2 Active Tourer (F45).

Aangezien newtis.info niet meer werkt hier even de vraag:

1) Is het überhaupt mogelijk om dit scheef te monteren? Ik zou verwachten dat er maar een manier is om deze vast te zetten.
2) Indien het toch mogelijk is deze te verstellen; hoe krijg ik de afdekkappen eraf en hoe krijg ik het recht?
Had dit ook bij m'n F11. Het stuur leek recht te staan, echter na opnieuw uitlijnen was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
McRubz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Had dit ook bij m'n F11. Het stuur leek recht te staan, echter na opnieuw uitlijnen was dit opgelost.
Ik stond op het punt te posten dat het niet klopte, maar je hebt gelijk! Het stuur en de hendels staan gelukkig wel recht tov elkaar. De gehele stuurkolom lijkt dus iets gedraaid te zijn. Het lastige echter is dat het dashboard zelf ook ietwat schuin wegloop, het is dus lastig om te zeggen of het stuur recht staat. Tov de weg in ieder geval niet.

Wel raar, auto hebben we zo nieuw gekocht en nooit stoeprandje oid geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:00:
[...]

Ik stond op het punt te posten dat het niet klopte, maar je hebt gelijk! Het stuur en de hendels staan gelukkig wel recht tov elkaar. De gehele stuurkolom lijkt dus iets gedraaid te zijn. Het lastige echter is dat het dashboard zelf ook ietwat schuin wegloop, het is dus lastig om te zeggen of het stuur recht staat. Tov de weg in ieder geval niet.

Wel raar, auto hebben we zo nieuw gekocht en nooit stoeprandje oid geraakt...
Ik ervaarde diezelfde verwarring door het schuin weglopende dashboard. Bij mij ontstaan bij een bandenwissel (was wat laat, dus kon alleen bij Kwitfit terecht..) waarbij er geprutst was juist bij de uitlijning. Na een nieuwe en correcte uitlijning was t opgelost.

Ik verwacht dan ook dat ook je gehele stuurkolom gewoon recht staat.

[ Voor 4% gewijzigd door McRubz op 07-03-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Dit weekend 11/2020.50 OTA geïnstalleerd. Helaas nog geen "Address input" bij mij. Wel een M-laptimer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Dit weekend 11/2020.50 OTA geïnstalleerd. Helaas nog geen "Address input" bij mij. Wel een M-laptimer app.
Waarmee werkt de search niet dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
[...]

Komt pas vanaf 03/21 OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Eagle Creek schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Waarmee werkt de search niet dan?
ik heb de search nog niet uitgebreid getest, maar er was kritiek dat het Adres-invoerveld is verdwenen. Daar heb ik zelf niet zo veel last van, maar ik mis mijn (semi-)directe link naar Favorieten wel. Ik hoopte dat in de huidige update al een aanpassing (in elk geval van adresinvoer) zou zitten, maar daarvoor moeten we dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
McRubz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:37:
[...]

Ik ervaarde diezelfde verwarring door het schuin weglopende dashboard. Bij mij ontstaan bij een bandenwissel (was wat laat, dus kon alleen bij Kwitfit terecht..) waarbij er geprutst was juist bij de uitlijning. Na een nieuwe en correcte uitlijning was t opgelost.

Ik verwacht dan ook dat ook je gehele stuurkolom gewoon recht staat.
Ik heb mijn best gedaan een foto te maken en vervolgens ook met mijn beste paintskills geprobeerd een paar referentielijnen te tekenen.

De foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO0OK4nFYab7qi1cpkPi_nFUqlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6FmWjJlOOZ54y3AHuPtDnHh.png?f=fotoalbum_large

Met referentielijnen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuCw2bSIqCDWkhOS-b9SkAc1bNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q3X76use0dvknaYqn0zQ6JvM.png?f=fotoalbum_large

De rode lijn is parallel aan de onderkant van het instrumentarium.
De blauwe lijn is getrokken over de bovenkanten van de knoppen, en daardoor een rechte lijn voor het stuur
De groene lijn heb ik geprobeerd door het hart van het stuur en het midden van de boven- en onderkant van het stuur te trekken.

Het valt op dat de rode en blauwe niet parallel aan elkaar lopen. Dus t.o.v. de onderkant van het dashboard staat het stuur niet recht, maar iets naar rechts gedraaid.
Dit zie je ook terug aan de hendels achter het stuur, de linker staat hoger dan de rechter. Gelukkig staan de hendels wel recht t.o.v. het stuur.

Vandaar ook mijn opmerking: de gehele kolom lijkt iets gedraaid te zijn. Dit zie je ook als je de afdekkap over de stuurkolom volgt, de opening tussen de bovenkant van deze kap en onderkant dashboard is rechts veel groter dan links. Dit krijg ik helaas niet op de foto.

Is dit inderdaad een kwestie van uitlijnen? Zo is de auto namelijk af fabriek gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Ik heb mijn best gedaan een foto te maken en vervolgens ook met mijn beste paintskills geprobeerd een paar referentielijnen te tekenen.

De foto:
[Afbeelding]

Met referentielijnen: [Afbeelding]

De blauwe lijn is getrokken over de bovenkanten van de knoppen, en daardoor een rechte lijn voor het stuur
De groene lijn heb ik geprobeerd door het hart van het stuur en het midden van de boven- en onderkant van het stuur te trekken.

Het valt op dat de rode en blauwe niet parallel aan elkaar lopen. Dus t.o.v. de onderkant van het dashboard staat het stuur niet recht, maar iets naar rechts gedraaid.
Dit zie je ook terug aan de hendels achter het stuur, de linker staat hoger dan de rechter. Gelukkig staan de hendels wel recht t.o.v. het stuur.

Vandaar ook mijn opmerking: de gehele kolom lijkt iets gedraaid te zijn. Dit zie je ook als je de afdekkap over de stuurkolom volgt, de opening tussen de bovenkant van deze kap en onderkant dashboard is rechts veel groter dan links. Dit krijg ik helaas niet op de foto.

Is dit inderdaad een kwestie van uitlijnen? Zo is de auto namelijk af fabriek gekomen.
Uitlijnen is toch het afstellen van ophangingsdelen zodat de hoek van de wielen t.o.v. het wegdek wordt aangepast. Dit zal geen absoluut geen verschil (moeten) maken hoe het stuur/kolom in je auto gepositioneerd staat. Anders heb je vele ergere problemen denk ik :P.

[ Voor 76% gewijzigd door Razr op 08-03-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Razr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Uitlijnen is toch het afstellen van ophangingsdelen zodat de hoek van de wielen t.o.v. het wegdek wordt aangepast. Dit zal geen absoluut geen verschil (moeten) maken hoe het stuur/kolom in je auto gepositioneerd staat. Anders heb je vele ergere problemen denk ik :P.
Ik weet niet of stuurkolom de juiste term is.

Ik constateer dus dat het stuur inclusief hendels en de kappen erachter recht staan t.o.v. elkaar. Maar t.o.v. het dashboard lijkt dit geheel dus scheef te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
[...]

Met referentielijnen: [Afbeelding]

Als ik kijk naar je HUD, staat je stuur nu niet recht. Kan ook aan het perspectief liggen, maar ik zie niet de onderkant van je linkerhendel, maar wel de start van de ronding van je rechterhendel. Als je je stuur naar links zou draaien zou dat in evenwicht zijn (en dan komt de verticale lijn ook in het midden van je HUD).
Razr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Zowel de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek (verticaal, wielvlucht, 'positive/negative camber') als de draaihoek van je wielen, individueel zowel je linker als rechterwiel (KPI-hoek King Pin Inclination-hoek, ofwel het verschil tussen de richting van de wielen en de loodrechte lijn op de weg. (met plaatjes: https://www.bandenleader....n-van-de-banden-geometrie)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Vorige week de Alpina's laten opknappen. Helaas waren ze niet meer in de beste staat. De velgen en naafkappen zijn opnieuw gecoat in de originele kleur.
Nieuwe OEM emblemen er weer op en de bij behorende stickers (die onder de naafkap zitten).

Fotootjes! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wcxcbm0vRLPya09uNZLf_6rzObE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGKAr6FiCpHwlpALMLEeYuS4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsX5fq-CW-FPPUpZ1FRkZ4EK-p0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcCW5Oa2LRQNUb9lZVWZl2sd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mna-IBxEn75S4HUqScpuimuj-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gvghihx7JRgiSYwZigZocNYo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7zbTyC7zpbVzvGZxadwyh_l53U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukKF4qkZljeguGuM44aOdfOB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
McRubz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Als ik kijk naar je HUD, staat je stuur nu niet recht. Kan ook aan het perspectief liggen, maar ik zie niet de onderkant van je linkerhendel, maar wel de start van de ronding van je rechterhendel. Als je je stuur naar links zou draaien zou dat in evenwicht zijn (en dan komt de verticale lijn ook in het midden van je HUD).

[...]

Zowel de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek (verticaal, wielvlucht, 'positive/negative camber') als de draaihoek van je wielen, individueel zowel je linker als rechterwiel (KPI-hoek King Pin Inclination-hoek, ofwel het verschil tussen de richting van de wielen en de loodrechte lijn op de weg. (met plaatjes: https://www.bandenleader....n-van-de-banden-geometrie)
Dat is op de foto helaas niet goed te zien, maar de hendels staan wel degelijk gelijk aan het stuur. Komt doordat het donkerder is achter de hendels waardoor je de onderkant niet goed ziet. Zal straks nog een andere foto zoeken waarop je het mogelijk beter ziet. Foto is inderdaad lastig om die goed te maken. Het stuur staat op deze foto in ieder geval recht.

De wielen staan op de foto in ieder geval zo recht mogelijk.

Ik ben met je eens dat het stuur t.o.v. de HUD idd bijna in het midden staat. Op basis daarvan lijkt het stuur recht te staan. Als je echter kijkt naar de rand van het cluster niet. De vraag is dus hoe moet het zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 08-03-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
joshje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:34:
Vorige week de Alpina's laten opknappen. Helaas waren ze niet meer in de beste staat. De velgen en naafkappen zijn opnieuw gecoat in de originele kleur.
Nieuwe OEM emblemen er weer op en de bij behorende stickers (die onder de naafkap zitten).

Fotootjes! :9~

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi! Heb je deze laten poedercoaten? Kan dat met die kunstof kapjes ook?

Ik heb zelf nog een set individual velgen liggen die ik wil laten opknappen, maar daar zitten ook van die kunststof kappen op. Ik had verwacht dat poedercoaten daarom niet zou kunnen, want na het poedercoaten moeten ze de oven in toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.carsaddiction.com/files/wheels/BMW/bmw-wheels-style-439.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Pannencouque schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Als je echt iets aan een life hammer wil hebben, moet je 'm aan het plafond hangen. Daar kun je bij als je ondersteboven ligt. In je dashboardkastje of aan de middentunnel heb je er niets aan, want kun je er niet bij en je bent zo gedesoriënteerd dat je er niets mee kan.
Klopt, je moet er vanuit gaan dat als je op de kop hangt, de zijkant van middentunnel e.d. echt niet meer bereikbaar zijn. Aangezien je dan vaak ook eerst het mes van de lifehammer nodig hebt om je gordel door te snijden (die krijg je namelijk echt niet los als je erin hangt) moet die binnen bereik zitten als je op z'n kop ligt. Het plafond is dan de beste plek, maar ook de lelijkste.
Ik snap eigenlijk niet dat het niet standaard in de dakconsole verwerkt wordt, daar is ruimte zat om achter een klepje een hamer te verwerken (valt hij dus niet direct op) en de kosten zijn het echt niet.

Overigens, voor de mensen die nog een contactslot in de auto hebben of een keyfob in het dashboard moeten drukken, een Resqme is dan echt een uitkomst. Het contactslot kan je namelijk wel bijna altijd bij en het scheelt zo'n lelijke hamer in het interieur.
_Arthur schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Daar heb je alleen weinig aan als je op het dak ligt ;) Hooguit als je het water in rijdt. Maar vaak kan je dan de ramen ook nog wel met de knoppen openen. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, werken elektrische ramen vaak nog vrij lang onder water. Het is alleen de waterdruk die het openen uiteindelijk blokkeert (ook handmatige ramen krijg je dan niet meer open). Daarom, en als je de helderheid van geest hebt, moet je direct de ramen openen zodra je in het water komt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Spollie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Mooi! Heb je deze laten poedercoaten? Kan dat met die kunstof kapjes ook?

Ik heb zelf nog een set individual velgen liggen die ik wil laten opknappen, maar daar zitten ook van die kunststof kappen op. Ik had verwacht dat poedercoaten daarom niet zou kunnen, want na het poedercoaten moeten ze de oven in toch?
De Alpina's hebben een aluminium naafkap. Kunststof poedercoaten gaat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:06
ThaddeusX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:34:
[...]

BMW F30 (tot 2019) voornamelijk 2018 of 2019 modellen.

Jij hebt de nieuwe die eind 2019\2020 modellen zijn. Mooie bak! maar voor de occasion veels te duur.
In principe kan het digitale dashboard altijd achteraf ingebouwd worden in F30 en in een F10. Zal rond de 900,- kosten, wel een hele mooie upgrade.

[ Voor 6% gewijzigd door Anauv op 08-03-2021 12:20 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb nog een andere foto genomen en dezelfde lijnen uitgezet, waarbij nu ook de hendels beter zichtbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulmfjvicJl8jf-IQvr1hd2gt-N0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WHt6Vkdh1POR0FDuNa63FJSz.png?f=fotoalbum_large

De wielen staan hier zo recht mogelijk, en het stuur t.o.v. de hendels staat gelukkig ook recht.
Wat voor mijn gevoel maakt dat het stuur "scheef lijkt te staan" komt door de rechte lijn aan de onderkant van het instrumentencluster. Bij mijn F20 lopen deze lijnen namelijk wel parallel.

Wel is het interessant om op te merken dat de middellijn ongeveer midden door het cluster gaat alsook bijna midden door de HUD. Op basis daarvan zou je juist denken dat het wel redelijk recht staat.
Dit is een foto, dus die heeft natuurlijk wel het grote nadeel dat de positie van waar de foto gemaakt is van invloed kan zijn op het perspectief.

Benieuwd naar jullie mening.

Zodra de dealer weer open is zal ik zelf eens vergelijken bij een F45 en een F46. Iemand hier die ook zo'n auto heeft en eens wil kijken of het bij hem/haar vergelijkbaar is?

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 08-03-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
[...]

De foto:
[/URL]

Dit is voor mij een gekend probleem. X1, X2 en Countryman hebben nooit een 100% uitgelijnd stuur. Ik kan mijn mening niet staven want officieel is er daar geen “topic” van bij BMW. Mijn vorige Countryman had dit probleem, de Countryman van mijn collega had dit probleem, al een X1 gehad met hetzelfde probleem etc. Onlangs een Countryman afgeleverd en de klant klaagde ook over de uitlijning. Volgens heeft iedere wagen op het UKL2 chassis dit probleem.

Ik ben redelijk gevoelig aan die zaken want mijn G30 en mijn huidige G05 hebben een kaarsrecht stuur, iets anders valt mij direct op.

Again: is mijn mening, geen officiele BMW perscommuniqué ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Stancke schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Dit is voor mij een gekend probleem. X1, X2 en Countryman hebben nooit een 100% uitgelijnd stuur. Ik kan mijn mening niet staven want officieel is er daar geen “topic” van bij BMW. Mijn vorige Countryman had dit probleem, de Countryman van mijn collega had dit probleem, al een X1 gehad met hetzelfde probleem etc. Onlangs een Countryman afgeleverd en de klant klaagde ook over de uitlijning. Volgens heeft iedere wagen op het UKL2 chassis dit probleem.

Ik ben redelijk gevoelig aan die zaken want mijn G30 en mijn huidige G05 hebben een kaarsrecht stuur, iets anders valt mij direct op.

Again: is mijn mening, geen officiele BMW perscommuniqué ;)
Mijn F20 heeft het stuur ook helemaal recht staan.

Ik ben nog even wat beter gaan kijken in de F45, en het volgende is me opgevallen. Ik ken niet de juiste termen, dus zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven, ondersteund door foto's. De stuurkolom (je stuur, de hendels en het gedeelte erachter met die kappen erop), oftewel het gehele gedeelte wat je kunt in- en uittrekken en omhoog en omlaag kunt bewegen, zit in een soort van uitkeping in het dashboard. Deze uitkeping is vierkantig (maar gebogen aan de bovenkant). Op de foto's is duidelijk te zien dat de stuurkolom verre van in het midden staan, en ook niet recht t.o.v. deze uitsparing. In mijn F20 staat dit gedeelte recht, en zo goed als in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtPRhPUV--UcjXxexPXJQe1UWGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP2iq3i2ZUHrRX988p9jnYwX.jpg?f=fotoalbum_large
Hier kijk je over de bovenste kap, door het stuur heen. Je ziet de vierkantige uitsnede in het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WIEmFt7vMeP975SwPgc4l5o3sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUiYKHLJaytNZJYdLjLzpibY.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de linkerkant zit er weinig ruimte (zowel aan de zijkant als bovenop) tussen de stuurkolom en het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAz95FZKA_k77CTSM6czKYrieSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KECq63aIGaVUizsCB2zdVRlm.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de rechterkant zit er aan de zijkant en aan de bovenkant veel meer ruimte dan aan de linkerkant.

Oftewel: de gehele stuurkolom zit scheef t.o.v. het dashboard. Nu kan ik me niet voorstellen dat je dit verkeerd kunt monteren. Mijn conclusie, ook gebaseerd op de reactie hierboven, is dat op dit platform blijkbaar de fysieke plaatsing niet anders mogelijk is waardoor hij zo scheef staat.
@Stancke, hadden al deze auto's dezelfde afwijking naar rechts?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 08-03-2021 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
Wijken inderdaad af naar rechts.
. Ik heb nu een X1 (F48) mee van een klant, ik kijk morgen eens naar die wagen.

Ze zullen zeker niet allemaal afwijken maar ondertussen al genoeg vastgesteld dat diegene die ik vast heb, wél afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Stancke schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:59:
Wijken inderdaad af naar rechts.
. Ik heb nu een X1 (F48) mee van een klant, ik kijk morgen eens naar die wagen.

Ze zullen zeker niet allemaal afwijken maar ondertussen al genoeg vastgesteld dat diegene die ik vast heb, wél afwijken.
En dan de hamvraag: is er iets aan te doen? Als het niet teveel moeite is, zou je eens vergelijkbare foto's willen maken zoals de laatste drie hierboven?

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 08-03-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@zunrob Waarom ben je zo gefocust hierop? Het zou mij nooit opvallen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Is het niet al heel lang bekend dat de zit/stuurpositie van BMW niet helemaal recht is? Ik heb ooit eens gelezen dat dat een bewuste keuze is. Bron natuurlijk niet voorhanden, maar het kwam meteen in me na deze stapel vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Toff schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:01:
@zunrob Waarom ben je zo gefocust hierop? Het zou mij nooit opvallen iig.
Goede vraag! Het is me namelijk in die 2 jaar dat we de auto hebben niet eerder opgevallen. Nu het me wel is opgevallen is het echter lastig meer te "ontzien", zeker nu ik heb gezien dat het in de F20 wel recht staat. Net zoals @Stancke valt het op/stoort het als je het eenmaal gezien hebt. Al denk ik ook wel dat ik het binnenkort niet meer zie, mits ik weet dat dit is hoe het "normaal" hoort te staan en dus geen kwaad kan. Vandaar dat ik benieuwd ben of dit voor dit type auto "normaal" is.
Pannencouque schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:08:
Is het niet al heel lang bekend dat de zit/stuurpositie van BMW niet helemaal recht is? Ik heb ooit eens gelezen dat dat een bewuste keuze is. Bron natuurlijk niet voorhanden, maar het kwam meteen in me na deze stapel vragen.
Staat mij ook iets van mij, maar volgens mij ging dat erover dat het stuur niet in het midden voor je staat. Ondanks dat, kan het dan nog wel steeds recht staan t.o.v. het dashboard.

[ Voor 28% gewijzigd door zunrob op 08-03-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pannencouque schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:08:
Dat is in de F20.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
zunrob schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:00:
[...]

En dan de hamvraag: is er iets aan te doen? [...]
Terug naar achterwielaandrijving? :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
zunrob schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:14:
Staat mij ook iets van mij, maar volgens mij ging dat erover dat het stuur niet in het midden voor je staat. Ondanks dat, kan het dan nog wel steeds recht staan t.o.v. het dashboard.
Dat zou ook zomaar kunnen. Geen idee hoe ze dat bedacht hebben.
En nog veel meer modellen. Ik ken het verhaal al van voor de F-serie volgens mij (maar geheugen, dus onbetrouwbare bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

[...]

Bij mij staat hij er ook op, alleen lijken wat functies uit de HUD het nu niet meer goed te doen (alleen rijsnelheid wordt weergegeven). Denk dat een van de systemen een reboot nodig heeft, zo kan ik niet van radio zenders wisselen via de HUD (of bijvoorbeeld te telefoon selecteren).

Gebruik daar normaal mijn OBD stekker voor om een van de systemen te rebooten. De reboot via volume knop reboot niet alle systemen volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds paar weken rijden mijn vader en ik een BMW X1 (2020 mijn vader en ik 2019 model) naar tevredenheid, behalve dat de adaptieve cruise control bij beide auto's bij zon niet meer te activeren is.
Bij de auto van mijn vader is het afrolgeluid van de 19 inch banden op dicht asfalt geen probleem maar op open asfalt geen gehoor, je verstaat elkaar bijna niet meer. Dit zijn Pirelli en ik hoop dat iemand misschien weet welke banden wel stil in dit geval zijn, althans ervaring welke banden wel stil zijn zoals ook bij mijn auto (ik heb 18 inch eronder liggen en heb geen probleem). Ik dacht zelf om er anders Bridgestone onder te leggen of misschien nog te spelen met de bandenspanning. In ergste geval te wisselen met mijn auto om te kijken of de uitlijning misschien probleem is of ergens anders aan kan liggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Welke banden heb je er precies onder liggen met welke maat op welke spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:16:
Welke banden heb je er precies onder liggen met welke maat op welke spanning?
Zoals ik nu weet, zijn het 225/45r19 Pirelli banden en zal straks de bandenspanning en type controleren.
Eerdere reden we met Goodyear 225/45r19, dat was echt geen gehoor maar daar had de dealer de bandenspanning op 3.5 bar gezet vanwege de showroom.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:15:
Sinds paar weken rijden mijn vader en ik een BMW X1 (2020 mijn vader en ik 2019 model) naar tevredenheid, behalve dat de adaptieve cruise control bij beide auto's bij zon niet meer te activeren is.
Bij de auto van mijn vader is het afrolgeluid van de 19 inch banden op dicht asfalt geen probleem maar op open asfalt geen gehoor, je verstaat elkaar bijna niet meer. Dit zijn Pirelli en ik hoop dat iemand misschien weet welke banden wel stil in dit geval zijn, althans ervaring welke banden wel stil zijn zoals ook bij mijn auto (ik heb 18 inch eronder liggen en heb geen probleem). Ik dacht zelf om er anders Bridgestone onder te leggen of misschien nog te spelen met de bandenspanning. In ergste geval te wisselen met mijn auto om te kijken of de uitlijning misschien probleem is of ergens anders aan kan liggen.
Je kunt het aantal geproduceerde dB gewoon terugvinden in diverse pagina's met bandeninformatie samen met overige eigenschappen zoals grip bij droog en nat weer. Voor een vergelijking, zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/auto/...ests/zomerbandentest/2021 voor zomerbanden.

Conclusie 225/50/17
Wil je een band met zo min mogelijk slijtage? De Michelin, Semperit of Esa-Tecar. Vooral graag een stille band? Neem de Falken, Dunlop of Nexen. Zuinig? de Viking of anders de Continental, Kleber of Barum.
Maar zie de hele pagina voor alle resultaten (de 1-serie heeft kleinere banden)

[ Voor 12% gewijzigd door Eagle Creek op 09-03-2021 09:31 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 370 Laatste