Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 111 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Eagle Creek Mijn 18 inch banden hebben er ook geen last van maar mijn vermoeden ook van de gecupte banden klopt ook (dit is net bevestigd door een andere dealer) dus dat is niet zo heel netjes.

Het is geen 1-serie maar de X1 serie.

Mijn ervaring tot heden aan toe met de BMW X1 is alleen maar positief, want ik had voorheen een Golf GTE en rij nu een X1 S20i, ja de GTE was feest maar dit is veel leuker en de X1 is en voelt ook sneller aan. De GTE mag dan wel in de sprint sneller bij het wegtrekken maar de BMW gaat over het gehele toeren veel vlotter. Sorry voor degene die voor het milieu zijn, maar ben zo blij weer volledig benzine te rijden. Dat gestekker, werd er letterlijk gek van. De bouwkwaliteit van BMW en alles is gewoon in het totaalplaatje zoveel beter dan in de Golf. Ook de lichten zijn zoveel beter (heb Xenon weer). Het geluid van de 2 liter motor is gewoon gaaf en de Harman Kardon in de X1, ik weet dat vele mensen niet heel positief zijn, klinkt met Tidal/DAB fantastisch. Alles op neutraal en jammer dat zo weinig X1 deze optie(s) hebben. Dit was een jahreswagen vandaar de (vele) opties.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Tortelli schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Bij mij staat hij er ook op, alleen lijken wat functies uit de HUD het nu niet meer goed te doen (alleen rijsnelheid wordt weergegeven). Denk dat een van de systemen een reboot nodig heeft, zo kan ik niet van radio zenders wisselen via de HUD (of bijvoorbeeld te telefoon selecteren).
Geen idee over de reboot, maar ik constateer dat de software wel vaker buggy is. Een aantal dingen die ik ben tegengekomen en weer werken bij de volgende rit:
  • geen navi info in HUD/display tussen de tellers, wel op het grote scherm
  • spotify niet meer in het menu
  • bij klimaatregeling niet meer kunnen instellen onder welke temperatuur stuurwielverwarming aan gaat (stoel kan dan nog wel)
Ik zou dus nog even de volgende rit/dag afwachten om te kijken of het gefixt is. Daarna zou je inderdaad een reboot kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Self healing software!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
@zunrob

Deze middag de Countryman van mijn collega gebruikt, is gloednieuw. Afwijking naar rechts (kijken naar de volle witte streep naar rechts), met een kaarsrecht stuur.

Er zit geen groot verschil tussen de afstand in de stuurkolom links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Stancke schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:
@zunrob

Deze middag de Countryman van mijn collega gebruikt, is gloednieuw. Afwijking naar rechts (kijken naar de volle witte streep naar rechts), met een kaarsrecht stuur.

[YouTube: PXL 20210309 112339065]

Dat kan ook aan de weg liggen; onze BMW met RFT's volgt veel meer spoorvorming en verkanting dan ik gewend was bij onze Volvo V70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

loeberce schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Dat kan ook aan de weg liggen; onze BMW met RFT's volgt veel meer spoorvorming en verkanting dan ik gewend was bij onze Volvo V70.
Geen RFT hier, F23 xDrive. Trekt links of rechts. Niets aan te doen. Er is geen nulpunt in het stuur omdat het zo’n strakke opzet is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
loeberce schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Ik zal niet op iedere weg filmpjes maken, de wagen wijkt altijd af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:48
Team trambaan +1.

Een E60 op 15 inch met bandjes die te zacht zijn is wat je zoekt. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
Stancke schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:23:
@zunrob

[YouTube: PXL 20210309 112339065]

Bedankt voor je filmpje!

Nu vraag ik me toch af of we het over hetzelfde hebben. De F45 rijdt, ook met handen los, prima rechtdoor. Geen afwijking bemerkt. Echter, als de auto rechtdoor rijdt staat het stuur dus scheef naar rechts...

Edit: Ben eens in het Duits gaan googelen, en er zijn meer mensen die constateren dat de stuurkolom meer naar links staat t.o.v. het dashboard. Even verder zoeken, of zij ook het stuur enigszins naar rechts hebben staan. https://www.motor-talk.de...s-lenkrades-t6292078.html
Hier wordt ook aangegeven wat hierboven al werd benoemd, dat je in sommige gevallen ook de pech kunt hebben dat het stuur niet midden voor je staat.

Edit 2: En hier een X1 waar het stuur ook wat scheef staat. https://www.motor-talk.de/forum/lenkrad-schief-t6480595.html

Edit 3: Dit had ik natuurlijk eerder kunnen doen, maar: heb zojuist wat verkoop advertenties bekeken. Bij ze allemaal staat het stuur fysiek een beetje naar links t.o.v. het instrumentencluster, en een beetje naar rechts gedraaid.

[ Voor 38% gewijzigd door zunrob op 09-03-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Had bij een F21 ook dat het schuur scheef stond, maar hij stuurde keurig rechtdoor. Het stuur tijdens uitlijnen gelijk ff recht laten zetten. Ze zetten dan tussen je stuur en stoel een tooltje die hem recht houdt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tortelli schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Bij mij staat hij er ook op, alleen lijken wat functies uit de HUD het nu niet meer goed te doen (alleen rijsnelheid wordt weergegeven). Denk dat een van de systemen een reboot nodig heeft, zo kan ik niet van radio zenders wisselen via de HUD (of bijvoorbeeld te telefoon selecteren).

Gebruik daar normaal mijn OBD stekker voor om een van de systemen te rebooten. De reboot via volume knop reboot niet alle systemen volgens mij?
Nope,enkel idrive. Auto gewoon sluiten en koffietje gaan drinken. Help meestal.

Als je odb tool berichten zenden, 1101 sturen naar de 0xid van klonk.

Heb er 03/11 op staan. (Psdzdata 4.29.xx). Kom van 11/19

Nog niet alles onder. Traffic light assist (urban cruise control) is alleszins nieuw plus paar zaken voor autosnelweg. Lane management is merkbaar anders...(beter)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@SadisticPanda en @BoardCrusher probleem was vanmiddag toen ik terug reed verdwenen als sneeuw voor de zon :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

SadisticPanda schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Lane management is merkbaar anders...(beter)
Vertel?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Voornamelijk sneller, anders duurde het 10 km eer die bij mij langzaam van baanvak veranderde. Gaat nu stukken sneller als ik de richting aangegeven heb. En dan ertussen blijven. Ging niet echt vlot bij mij. Lijkt nu gefixt of iig toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

SadisticPanda schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Voornamelijk sneller, anders duurde het 10 km eer die bij mij langzaam van baanvak veranderde. Gaat nu stukken sneller als ik de richting aangegeven heb. En dan ertussen blijven. Ging niet echt vlot bij mij. Lijkt nu gefixt of iig toch beter
Maar doet jouw bmw zelfstandig van rijbaan wisselen dan? Ik heb 't in Nederland nog bij niemand gezien alleen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik moet ook zelf van baan wisselen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ja, het is niet dat die volledig volledig vanzelf gaat inhalen. Pinker links opzetten en de rest doet die zelf. Invoegen in andere richting ook kwestie van pinker op te zetten, anders blijft wel links plakken...

Remmen voor een verkeerslicht werkt ook als je niet te snel rijd, voor groen heeft hij (bij mij) iig niet door moet even op gas en dat doet die wel verder. Moet nog kijken of dat is als intended.

Voorlopig nog aan het wachten tot BMW FSC vrijgeeft zodat op mijn 03/11 HU eindelijk AA erop te staan. (Heeft die nog niet door ^^), vant weekend eens verder op dubben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

SadisticPanda schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:56:
Ja, het is niet dat die volledig volledig vanzelf gaat inhalen. Pinker links opzetten en de rest doet die zelf.
Dat heb ik in Nederland dus nog bij níemand gezien en ook zelf niet ervaren. Uitsluitend in video's op BMW fora. Ik ging ervan uit dat dit in NL niet ingeschakeld mocht zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:57:
Ik ging ervan uit dat dit in NL niet ingeschakeld mocht zijn.
Aan z'n vage schrijfwijze en eigenlijk niet beantwoorden van de vraag, zal hij het vast zelf hebben gecodeerd zodat het werkt. Als een van de weinig in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:18
Eagle Creek schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:57:
[...]

Dat heb ik in Nederland dus nog bij níemand gezien en ook zelf niet ervaren. Uitsluitend in video's op BMW fora. Ik ging ervan uit dat dit in NL niet ingeschakeld mocht zijn.
Op de BMW 520d van 2019 van mijn oom werkt het precies zoals panda vermeldt. Knipperlicht links vasthouden op de 3 knipper stand en hij gaat naar links en visa versa. Het betreft wel een auto geïmporteerd vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Hier geïmporteerd uit Nederland maar vermoed dat de wagen oorspronkelijk ook uit Duitsland komt waar die nooit ingeschreven was. Dus ja, niks voor moeten coderen. Die traffic light is er wel bijgekomen na zelf alle modules te flashen naar laatste i-step. Meeste wijzigingen lijken me op snelweg gericht zoals bij ongeval automatisch middenbaanvak vrijmaken maar allemaal nog niet getest, doe weinig autostrade plus bmw krijg je 0.0 info van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
kahraman11 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Op de BMW 520d van 2019 van mijn oom werkt het precies zoals panda vermeldt. Knipperlicht links vasthouden op de 3 knipper stand en hij gaat naar links en visa versa. Het betreft wel een auto geïmporteerd vanuit Duitsland.
Ik heb het vanmorgen geprobeerd en het werkt (330i G20, 7-2020, origineel NL auto). Richtingaanwijzer in de 3 keer knipperenstand vasthouden en de auto gaat (langzaam) naar de andere rijstrook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
Verborgen features achter knoppen die BMW rijders niet gebruiken?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03
Raymond P schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:11:
Verborgen features achter knoppen die BMW rijders niet gebruiken?
BMW!=VAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb het vanmorgen geprobeerd en het werkt (330i G20, 7-2020, origineel NL auto). Richtingaanwijzer in de 3 keer knipperenstand vasthouden en de auto gaat (langzaam) naar de andere rijstrook.
Nou ja zeg... als m'n auto weer is uitgepakt ga ik daar maar eens naar kijken :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
Eagle Creek schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Nou ja zeg... als m'n auto weer is uitgepakt ga ik daar maar eens naar kijken :D.
Bij alle veiligheidssystemen aan deed ie het niet. Bij uitschakelen van ‘waarschuwing verlaten rijstrook’ (of zoiets) deed ie het wel.
Nu hoop ik maar dat het geen eenmalige verkeerde waarneming was van mij. Misschien kunnen anderen het bevestigen.

[ Voor 3% gewijzigd door pietr op 11-03-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

pietr schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Bij alle veiligheidssystemen aan deed ie het niet. Bij uitschakelen van ‘waarschuwing verlaten rijstrook’ (of zoiets) deed ie het wel.
Hmm, dat is wel een interessante bevinding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
Als het klopt he. Was vanmorgen snel even proberen.
Waar ik nu ineens aan denk: door het richting aangeven wordt lanekeeping even onderbroken. Door een aflopende weg kan het ook zijn dat de auto vanzelf opzij gaat.
Huiswerk voor iedereen: even proberen. 😁

[ Voor 67% gewijzigd door pietr op 11-03-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:09
Ligt het aan mij of is de laadklep van de 330e een ontwerpfout, want aan de verkeerde (linker)kant van de auto? Ik ben altijd bang dat ik mijn laadklep ergens op de grond terug vind door een onvoorzichtige fietser/scooter/etc, omdat het vrij ver uitsteekt.

[ Voor 6% gewijzigd door realphoenikx op 11-03-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

realphoenikx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:42:
Ligt het aan mij of is de laadklep van de 330e een ontwerpfout, want aan de verkeerde (linker)kant van de auto? Ik ben altijd bang dat ik mijn laadklep ergens op de grond terug vind door een onvoorzichtige fietser/scooter/etc.
Dat blijft een dilemma voor fabrikanten. Er zijn zo veel verschillende markten waar de verkeersomstandigheden anders zijn, net zoals de parkeergewoonten (vooruit in de VS, achteruit in Japan, etc.) Het is moeilijk om iedereen happy te houden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:00
fsfikke schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Dat blijft een dilemma voor fabrikanten. Er zijn zo veel verschillende markten waar de verkeersomstandigheden anders zijn, net zoals de parkeergewoonten (vooruit in de VS, achteruit in Japan, etc.) Het is moeilijk om iedereen happy te houden.
Bij verschillende merken (oa Audi) kun je optioneel een extra aansluiting aan de andere kant bestellen. Lijkt me ook het meest logisch.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Bij verschillende merken (oa Audi) kun je optioneel een extra aansluiting aan de andere kant bestellen. Lijkt me ook het meest logisch.
Extra? Dan heb je dus drie klepjes? Een voor benzine en twee voor stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:00:
[...]

En alsnog zullen ze in bijv. Japan het een ontwerpfout vinden :p
Eagle Creek schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Nee, dat doen ze op hun BEV's

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 11-03-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Eagle Creek schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Oeps... bedoelde de EV's. De hybrides weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik denk dat de meeste landen en zeker in Europa rechtsverkeer kennen. Voor rechtsverkeer is een klep aan de linkerkant niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

realphoenikx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:12:
Ik denk dat de meeste landen en zeker in Europa rechtsverkeer kennen. Voor rechtsverkeer is een klep aan de linkerkant niet handig.
Maar als ik de auto in een garage of op de oprit zet kan het weer wel handig zijn. Er zijn gewoon heel veel variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Inderdaad, maar in een oprit of garage heb je de mogelijkheid om de auto andersom te parkeren. Op een laadplek langs de straat heel vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:03
Eagle Creek schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Hmm, dat is wel een interessante bevinding..
Dat moet ik dus ook effe proberen.
Het heeft gewerkt, in NL en in FR. Maar nu niet meer. Misschien heb ik teveel gewroeteld in de instellingen.
Maandag krijgt ze een update bij de dealer want hoewel de aankoop folder, manual en internet zegt dat mijn MY20 G30 OTA ge-update wordt, dit gewoon dikke bullshit is.
Crappy ID7 lite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
realphoenikx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:42:
Ligt het aan mij of is de laadklep van de 330e een ontwerpfout, want aan de verkeerde (linker)kant van de auto? Ik ben altijd bang dat ik mijn laadklep ergens op de grond terug vind door een onvoorzichtige fietser/scooter/etc, omdat het vrij ver uitsteekt.
Wat mij betreft had die inderdaad aan twee kanten gemoeten. Of zoals de C350e had, aan de achterkant in de bumper. Veel minder risicovol.
pietr schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Wat héb je er dan aan? Draai je niet zelf aan die hoepel maar moet je je knipperlicht vasthouden. Da's nog irritanter. Ik vind dat auto's tegenwoordig echt met nutteloze features volgestopt worden. Maar je moet natuurlijk iets in het kader van 'ontwikkeling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Pannencouque schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:27:
[...]
Wat héb je er dan aan? Draai je niet zelf aan die hoepel maar moet je je knipperlicht vasthouden. Da's nog irritanter. Ik vind dat auto's tegenwoordig echt met nutteloze features volgestopt worden. Maar je moet natuurlijk iets in het kader van 'ontwikkeling'.
Je hebt er niets aan. Maar de vraag was of het kon.
Vanmorgen weer geprobeerd, maar nu lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Haha, dat dus.. Ik mag ook graag zelf rijden. Aan een eenvoudige cruise controle heb ik ook meer dan voldoende. Een mooie plaat door de speakers. Genieten. 8)

Ik heb wel eens gereden met van die autopilot-features. Ik denk altijd alleen maar, dat had ik zelf anders gedaan. Constant het systeem aan het corrigeren. Werkt nog vermoeiender dan zelf sturen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Of zoals de C350e had, aan de achterkant in de bumper. Veel minder risicovol.
Niet dus, juist veel meer risico. Puur naar onderstaand kijkende is een zij-aansluiting dus veiliger tov eentje aan de voor- of achterzijde.

Volgens onderzoek van TNO is de achter-aanrijding het meest (51 procent) voorkomende verkeersongeval. Hierbij botst een auto met zijn voorkant tegen de achterkant van de auto voor hem aan. Daarna volgt de voor-aanrijding (19 procent), de zij-aanrijding (15 procent), de kettingbotsing (14 procent) en overig (1 procent).

https://nieuws.nl/algemee...erkeersongeval-voorkomen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Niet dus, juist veel meer risico. Puur naar onderstaand kijkende is een zij-aansluiting dus veiliger tov eentje aan de voor- of achterzijde.

Volgens onderzoek van TNO is de achter-aanrijding het meest (51 procent) voorkomende verkeersongeval. Hierbij botst een auto met zijn voorkant tegen de achterkant van de auto voor hem aan. Daarna volgt de voor-aanrijding (19 procent), de zij-aanrijding (15 procent), de kettingbotsing (14 procent) en overig (1 procent).

https://nieuws.nl/algemee...erkeersongeval-voorkomen/
Cijfers zullen ongetwijfeld kloppen, maar dat zijn (neem ik aan) 'rijdende' ongevallen. Ik heb nog niet veel auto's rijdend zien laden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Pepppie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:25:
Cijfers zullen ongetwijfeld kloppen, maar dat zijn (neem ik aan) 'rijdende' ongevallen.
Oh, dan had ik de stelling even verkeerd geinterpreteerd 8)
Ik heb nog niet veel auto's rijdend zien laden ;)
Ongeveer alle hybrid's en alle recente BMW's met hun regeneration bij remmen etc :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
JanHenk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:40:
[...]

Haha, dat dus.. Ik mag ook graag zelf rijden. Aan een eenvoudige cruise controle heb ik ook meer dan voldoende. Een mooie plaat door de speakers. Genieten. 8)

Ik heb wel eens gereden met van die autopilot-features. Ik denk altijd alleen maar, dat had ik zelf anders gedaan. Constant het systeem aan het corrigeren. Werkt nog vermoeiender dan zelf sturen.
Ik denk dat dat ook deels komt door het feit dat je het systeem niet helemaal vertrouwd. Wat dat betreft ben ik het ook met je eens maar ik zie het meer als transitiefase. Langzaam maar zeker worden die systemen beter en beter en zullen ze, mogelijk, ook het eea over gaan nemen. Zover zijn we alleen nu nog niet en sla ik het graag over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:27:
[...]
Ongeveer alle hybrid's en alle recente BMW's met hun regeneration bij remmen etc :+
Haha, daar heb je een punt. Maar dat doen ze dan weer zonder kabel die ergens in een auto zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Pepppie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:29:
Maar dat doen ze dan weer zonder kabel die ergens in een auto zit :+
Doen die draadloos hun accu's bijladen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
in de 'toekomst' gewoon een oplossing door parkeerplaatsen wireless charging te laten doen. Heb je geen kabels meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

firejelle schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:42:
in de 'toekomst' gewoon een oplossing door parkeerplaatsen wireless charging te laten doen. Heb je geen kabels meer nodig.
Ik kreeg half tweakers over me heen toen ik dat zei. Maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is nog geen oplossing voor mensen die 1.500 km in één ruk willen rijden (en als het even kan ook nog met 160 km/h) en niet willen stoppen om te laden.
Moet je aan wireless charging tijdens het rijden gaan doen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Maasluip schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:27:
Is nog geen oplossing voor mensen die 1.500 km in één ruk willen rijden (en als het even kan ook nog met 160 km/h) en niet willen stoppen om te laden.
Moet je aan wireless charging tijdens het rijden gaan doen.
Tja, maar of 1500 KM in één ruk nou zo verstandig is voor je focus, hydradatie en dehyradatie is de vraag. Zelfs met 160 kmh (en dat haal je gemiddeld niet) is dat nog een rit van ruim 9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Eagle Creek Af en toe wisselen van bestuurder?

Een van de dingen die ik zo fijn vind aan m'n dieseltje, zo een afstand doe ik met 1 tankstop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
firejelle schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:42:
Niet alleen de parkeerplaatsen. Waarom niet ook tijdens het rijden zelf?

https://www.ad.nl/auto/di...s-al-rijdend-op~a1016c28/
https://www.inductielader...-rijden-op-inductiewegen/
https://www.autoweek.nl/a...echniek-laden-via-wegdek/

[ Voor 16% gewijzigd door Fonta op 12-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Raymond P schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:01:
@Eagle Creek Af en toe wisselen van bestuurder?

Een van de dingen die ik zo fijn vind aan m'n dieseltje, zo een afstand doe ik met 1 tankstop.
Ik met 3 stops :'( :'(

Krijg tegenwoordig wel een stuk vaker koffie en taart onderweg zegmaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vraagje: in mijn 320i touring (2013 F31) zitten de gordels heel diep in de achterbank. Zo diep dat wij er zelf moeite mee hebben ze vast en los te doen met de kinderzitjes er in. Gordel verlengers heb ik, echter zijn deze niet goedgekeurd. Bestaat er geen officiële/goedgekeurde oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Eagle Creek schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Tja, maar of 1500 KM in één ruk nou zo verstandig is voor je focus, hydradatie en dehyradatie is de vraag. Zelfs met 160 kmh (en dat haal je gemiddeld niet) is dat nog een rit van ruim 9 uur.
Voor 160 gemiddeld moet je wel heel serieus je best doen ja. Ik heb het in elk geval nog nooit gehaald :)

Een goede diesel is op lange afstanden wel fijn hoor. Niet te vaak stoppen, kun je tenminste goed doorrijden en km's maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Voor 160 gemiddeld moet je wel heel serieus je best doen ja. Ik heb het in elk geval nog nooit gehaald :)

Een goede diesel is op lange afstanden wel fijn hoor. Niet te vaak stoppen, kun je tenminste goed doorrijden en km's maken.
Ach, dat is wel te doen hoor, in het juiste land.
Een tijdje geleden in de 540d op een rustige zondag van centrum Den Haag naar centrum Bonn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqqZDsSO8_dBC-MkCl_l2mqejpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OpZ274HQpRtqnTeJuQH6shIE.jpg?f=user_large
Als het compleet door Duitsland was geweest... :p Voor zulke ritjes is een dikke diesel wel geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Dat soort statistieken heb ik ook wel, ook nog wel van langere afstand :) Punt is wel dat het substantieel hoger krijgen op een gegeven moment wel moeilijker wordt. Ik heb gemerkt dat constant 180-190-ish cruisen prima gemiddelden oplevert, maar telkens doorjekkeren naar 230+ weinig winst oplevert en qua tijd en gemiddelde, terwijl het verbruik wel omhoog knalt (dat is bij jou ook gebeurd zo te zien).

Overigens is een goed formaat diesel wel briljant daarvoor ja. Altijd vermogen over, superrelaxt rijden. Met m'n sportievere 320d kon ik ook afstanden maken, maar stapte ik lang niet zo uitgerust uit als bij de 530d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik wil een nieuwe familie station kopen. Heb mijn oog laten vallen op een 3 Serie Touring met de volgende opties:

- Automaat
- Leder
- Dakraam lijkt me leuk

Ik wil vooral geen grote velgen, overdreven geblindeerde ramen of spoilers.

Budget ongeveer 6-7k. Mijn nieuwe werkgever geeft me een auto toelage om onderhoud etc te kunnen betalen. Mijn vraag is wat nou een normale km stand is? Ik zie modellen uit 2009 met 3 ton op de teller voor 4k op Marktplaats. Met volledige onderhoudshistorie en weinig eigenaren. Kan je daar nou een buil aan vallen of begint het gedoe op de eerste rit naar huis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pannencouque
Als daar toch een eenduidig antwoord op zou zijn...

Ik krijg de indruk dat auto's niet je hobby zijn en je er geen enorme kennis van hebt. Dan kun je je afvragen of een BMW met drie ton op de klok een goed idee is. De kans dat je een afgeleefd exemplaar koopt is behoorlijk aanwezig. Je kunt dat enigszins ondervangen met een aankoopkeuring en door in elk geval te kopen bij een Bovag-garage en met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Pannencouque schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:39:
Als daar toch een eenduidig antwoord op zou zijn...

Ik krijg de indruk dat auto's niet je hobby zijn en je er geen enorme kennis van hebt. Dan kun je je afvragen of een BMW met drie ton op de klok een goed idee is. De kans dat je een afgeleefd exemplaar koopt is behoorlijk aanwezig. Je kunt dat enigszins ondervangen met een aankoopkeuring en door in elk geval te kopen bij een Bovag-garage en met garantie.
Ik kan mezelf een handige klusser noemen, maar ben zeker geen automonteur. Verder heb ik ook niet direct veel kennis van autos. Ik zie mezelf geen ketting vervangen of automaat doorspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Als je kleine klusjes zelf kan doen, en goed budgetteert voor de rest (reken op minimaal €100 per maand apart leggen voor onderhoud), is het haalbaar. Ga je voor een setje ruitenwissers of een oliebeurt naar de BMW dealer, dan kun je dat rustig verdubbelen.

Het blijven vaak 12-15 jaar oude auto’s met potentieel bijvoorbeeld; oude sensoren, verdroogde pakkingen, olielekjes hier en daar, versleten draagarmrubbers of schokbrekers, gecorrodeerde aandrijfassen en verroeste uitlaten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zal hier wel een hoop mensen mee tegen de schenen schoppen, maar als ik 6k budget had voor een gezinsauto. Werd het geen BMW met 3 ton op de teller. Maar iets van een saaie betrouwbare japanner met weinig poespas.

BMW's zijn fantastische auto's maar niet de goedkoopste om te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
--MP-- schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:07:
Ik zal hier wel een hoop mensen mee tegen de schenen schoppen, maar als ik 6k budget had voor een gezinsauto. Werd het geen BMW met 3 ton op de teller. Maar iets van een saaie betrouwbare japanner met weinig poespas.

BMW's zijn fantastische auto's maar niet de goedkoopste om te rijden.
Vind onderhoud echt geen probleem, uiteraard binnen proporties. En voor 7k zijn er best een hoop wagens te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:44
Dan kijk je naar een E90 320d/318d met 300k op de teller? Ik zou het niet aandurven (en dat zeg ik met een 26-jaar oude E36 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Enkele maanden terug mijn 320d uit 2011 verkocht met 150k op te teller. Was nog een geweldige auto die je nog makkelijk een tijd kunt rijden. Die ging moeizaam weg voor 7,5k. Dus met jouw budget zou ik naar zoiets zoeken en niet gaan voor de goedkoopste met 3 ton op de teller. Maar let wel, bij die kilometerstanden moet je er rekening mee houden dat het onderhoud ook (incidenteel en gepland) wel over de 1000 euro per jaar gaat zijn.

Maar dat is wel een diesel, die zijn nu bizar gunstig geprijsd. Benzine auto's zijn wat duurder en schaarser. Eventueel kun je ook over de grens kijken in Duitsland. Daar heb je nog veel meer keuze.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe BMW Drive Recorder nu precies werkt? Is dit een functie zoals in de Tesla dat hij automatisch de omgeving op de camera zet?

Heb deze dienst in de auto (ook in connected drive als "geboekt") maar kan nergens vinden hoe het werkt of hoe ik het aan zet.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
Workaholic schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:46:
Weet iemand hoe BMW Drive Recorder nu precies werkt? Is dit een functie zoals in de Tesla dat hij automatisch de omgeving op de camera zet?

Heb deze dienst in de auto (ook in connected drive als "geboekt") maar kan nergens vinden hoe het werkt of hoe ik het aan zet.
Hij is te vinden bij de Connected apps (wereldbol-knopje boven de iDrive). In het algemeen: houd het knopje van Panoramic view (ofzo) een paar seconden ingedrukt. Dan gaat ie (met terugwerkende kracht, als je dat hebt ingesteld) opnemen tot max. 20s in de toekomst. Je krijgt een melding als ie start met opnemen, en je krijgt een melding als ie klaar is. Daarnaast, als ie detecteert dat je een ongeluk hebt gehad, maakt ie automagisch een opname (ook met terugwerkende kracht als je dat hebt ingesteld).

Filmpjes zijn te exporteren naar de USB drive. Daar krijg je naast een filmpje een .csv met GPS/tijd/snelheidsgegevens op elk moment in het fimpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thanks @BoardCrusher. Het is dus niet te gebruiken voor automatische opnames zoals een Google Nest doet waarbij je kunt terugkijken? Met name parkeerplaatsen en mensen die deuren opengooien etc.. dat zou voor mij de ideale functie zijn haha.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Workaholic schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:45:
Thanks @BoardCrusher. Het is dus niet te gebruiken voor automatische opnames zoals een Google Nest doet waarbij je kunt terugkijken? Met name parkeerplaatsen en mensen die deuren opengooien etc.. dat zou voor mij de ideale functie zijn haha.
Nee helaas. Sowieso filmpjes van max 40s (-20 tot +20s). Nuttig voor als je moet bewijzen dat een ongeluk niet jouw fout was, maar verder beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Knul schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:58:
Dan kijk je naar een E90 320d/318d met 300k op de teller? Ik zou het niet aandurven (en dat zeg ik met een 26-jaar oude E36 :+)
E90 318d (M47TU2D20) rijder hier. Gekocht met 140k op de teller, inmiddels ruim over de 300k.

Waar moet ik mij zorgen om maken? :+

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Raymond P schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:25:
Waar moet ik mij zorgen om maken? :+
Dat je inmiddels wel een G21 wilt hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Och, m'n vriendin stuurt mij al drie jaar kentekens van zwarte G30's met dikke diesel motoren.

Een splinternieuwe auto kopen zal ik niet snel doen want afschrijving, en van de huidige weet ik exact de staat van onderhoud.
Dikke diesels zijn ook alleen maar leuk als je de wegenbelasting niet zelf hoeft te betalen. :P

Een nieuwere 'niet zo dikke' diesel ga ik weinig mee vooruit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Leuke vriendin heb je. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Ze wilt een zwarte met M optic, de rest is manipulatie.
Ik trap er niet in ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Raymond P schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:11:
Och, m'n vriendin stuurt mij al drie jaar kentekens van zwarte G30's met dikke diesel motoren.

Een splinternieuwe auto kopen zal ik niet snel doen want afschrijving, en van de huidige weet ik exact de staat van onderhoud.
Dikke diesels zijn ook alleen maar leuk als je de wegenbelasting niet zelf hoeft te betalen. :P

Een nieuwere 'niet zo dikke' diesel ga ik weinig mee vooruit.
Dikke diesels zijn wel leuk, ook als jezelf de belasting moet betalen >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier E46 320d touring rijder hier met 383k op de teller. Altijd keurig onderhouden. 1e 10 jaar bij de dealer en daarna bij een BMW-specialist waar hij nog steeds in onderhoud is. Om hem in de staat te houden waarin hij nu verkeerd kan ik elk jaar op zo'n beetje 1500 euro rekenen. Er is altijd wel iets wat vervangen mag worden.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Knul schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:58:
Kan prima, maar je moet heel goed weten wat je koopt. Ik heb het idee dat het daar bij de vrager aan schort.
Ik heb mijn 320d met 4 ton op de klok een paar jaar terug verkocht voor nog geen 3.500 euro in de handel. Die had zo'n 2k aan onderhoud nodig, allemaal slijtagedelen. Als je zo'n ding koopt van iemand die 'm jaren heeft gehad en nu gewoon iets anders wil, kan het prima. Maar je moet echt goed weten wat je koopt en het nodige apart houden om wat achterstand weg te werken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik ben al jaren die-hard BMW man, maar heb eigenlijk nog nooit hier iets gepost :)

Afgelopen paar dagen aan de slag gegaan met mijn BMW F10 520i
- Diverse coderingen aangepast : Bootlogo, Spiegels automatisch inklappen, Sport Automaat, Sportweergave en Autostart/Stop standaard uit ( en nog een paar kleine dingen )
- Navigatie geupdate naar 2021

En als kers op de taart een 12.3 inch on dash (android) scherm ter vervanging van het originele ( en meteen gelijk ook een achteruitrij camera )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DzzJtJvC/image.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, over 20 jaar weten we niet beter...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Henkus schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:34:

En als kers op de taart een 12.3 inch on dash (android) scherm ter vervanging van het originele ( en meteen gelijk ook een achteruitrij camera )

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Kan dat beeldscherm standalone werken? Of moet je nog andere zaken upgraden? Wat zijn de voordelen van zo'n scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Toff schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:14:
Ach, over 20 jaar weten we niet beter...
Klopt, ben wat dat betreft ook een ouwe lul. Vond de analoge klokken in m'n vorige F10 ook mooier dan het digitale in m'n huidige G32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
thejoker80 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 06:24:
[...]

Dat ziet er goed uit. Kan dat beeldscherm standalone werken? Of moet je nog andere zaken upgraden? Wat zijn de voordelen van zo'n scherm?
Het scherm is een vervanging van het origineel scherm en een van de (grote) voordelen is dat zo'n groot scherm er erg cool uit ziet. Daarnaast krijgt het interieur van de auto daardoor dezelfde look als de meest recent BMW modellen door dat er een on dash screen op zit ipv een ingebouwd scherm.

Als je de menu knop 2 seconden indrukt, schakelt het scherm over naar de android modus.
En dan is er nog heel veel mogelijk om dat je gewoon een android 10 apparaat in je auto hebt zitten.

Denk hierbij aan:
- Android Auto
- DAB+
- Google maps
- Netflix
- Youtube
- TMPS
- Achteruitrij camera
ect ect ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Henkus schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Het scherm is een vervanging van het origineel scherm en een van de (grote) voordelen is dat zo'n groot scherm er erg cool uit ziet. Daarnaast krijgt het interieur van de auto daardoor dezelfde look als de meest recent BMW modellen door dat er een on dash screen op zit ipv een ingebouwd scherm.

Als je de menu knop 2 seconden indrukt, schakelt het scherm over naar de android modus.
En dan is er nog heel veel mogelijk om dat je gewoon een android 10 apparaat in je auto hebt zitten.

Denk hierbij aan:
- Android Auto
- DAB+
- Google maps
- Netflix
- Youtube
- TMPS
- Achteruitrij camera
ect ect ect.
Ziet er heel nice uit! Heeft die ook het Android ID.6 thema :P?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
alexbl69 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Klopt, ben wat dat betreft ook een ouwe lul. Vond de analoge klokken in m'n vorige F10 ook mooier dan het digitale in m'n huidige G32.
Ik vind de F* helemaal niet mooi. Denk ook niet dat dat de komende 10 jaar gaat veranderen.

G* vind ik dan wel weer mooi, zowel interieur als exterieur.
(Nieren van de 7er facelift, X-lijn uitgesloten)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Raymond P schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:40:
[...]

Ik vind de F* helemaal niet mooi. Denk ook niet dat dat de komende 10 jaar gaat veranderen.

G* vind ik dan wel weer mooi, zowel interieur als exterieur.
(Nieren van de 7er facelift, X-lijn uitgesloten)
Het is maar goed dat smaken verschillen. Als iedereen hetzelfde mooi zou vinden, dan zou het maar een saaie wereld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Henkus schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Denk hierbij aan:
- Android Auto
- DAB+
- Google maps
- Netflix
- Youtube
- TMPS
- Achteruitrij camera
ect ect ect.
klinkt goed. En bijvoorbeeld bij spotify. Werken de knoppen op het stuur dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
thejoker80 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:35:
Vraagje: in mijn 320i touring (2013 F31) zitten de gordels heel diep in de achterbank. Zo diep dat wij er zelf moeite mee hebben ze vast en los te doen met de kinderzitjes er in. Gordel verlengers heb ik, echter zijn deze niet goedgekeurd. Bestaat er geen officiële/goedgekeurde oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn f31, ik dacht eerst dat mijn stoel te breed was. Heb je al een oplossing hiervoor gevonden?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

laurens0619 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn f31, ik dacht eerst dat mijn stoel te breed was. Heb je al een oplossing hiervoor gevonden?
nee nog helemaal niet. Ik heb gedacht wellicht een dealer te benaderen (of BMW expert) of er misschien verlengde (goedgekeurde) gordels te monteren zijn onder de achterbank. nog niet gedaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
thejoker80 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:38:
[...]

nee nog helemaal niet. Ik heb gedacht wellicht een dealer te benaderen (of BMW expert) of er misschien verlengde (goedgekeurde) gordels te monteren zijn onder de achterbank. nog niet gedaan....
Thnx,
Ik vraag mij af wat erger is. Een niet nederlands maar wel europees goedgekeurde gorderverlenger?
OF een riem die te krap zit (ik heb het idee dat die nu niet vrij kan glijden) en daarom misschien niet veilig werkt?

Nog tips voor gordelverlengers?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Voor de liefhebbers van de meer klassieke BMW's en bijzondere projecten, is en blijft dit toch wel een pareltje
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2021/03/BMW-M8-E31.jpg

En mocht je het gevoel hebben dat er iets niet helemaal klopt, dit is de enige echte E31 M8 ooit gebouwd. Die auto heeft lang in de geheime opslag van BMW gestaan, maar kwam een aantal jaar geleden weer boven water. En onlangs heeft BWM bekend gemaakt dat hij weer rijklaar gemaakt gaat worden.

En waarom is dit best wel groot nieuws? In deze auto ligt een 6,0 liter atmosferische V12 die meer dan 100pk per liter produceert (640pk), wat begin jaren 90 echt een hele prestatie was. Ter vergelijking, een Ferrari 512TR was een directe concurrent en die haalde ongeveer 430pk uit een 4,9 liter flat 12. De M8 kon dus in theorie rondjes rijden om die 512TR.

De motor is later o.a. in de McLaren F1 geplaatst en vormt nog steeds de basis voor alle McLaren V12's.

Toch jammer dat dit soort wagens niet meer gebouwd worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

alexbl69 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Same here in G20, al hadden ze de tellers gewoon "analoog" getoond op het display (zoals bij VAG) of de mogelijkheid tot...

Call me old fashioned ronde wijzerplaten zijn tijdlozer imho

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SadisticPanda schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Same here in G20, al hadden ze de tellers gewoon "analoog" getoond op het display (zoals bij VAG) of de mogelijkheid tot...

Call me old fashioned ronde wijzerplaten zijn tijdlozer imho
En er is iets magisch om die toerenteller omhoog te zien gaan, vallen, en terug omhoog!

Een paar pixels op het scherm hebben gewoon niet dezelfde panache.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

https://www.autoweek.nl/a...i4-klaar-voor-onthulling/

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/gaiy8ihbhh0i_800.jpg

Ben benieuwd of tie zo mooi gaat worden als op de foto(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
In ieder geval geen lelijk zwart 'gaatje' midden boven de grill...

Toevallig afgelopen weekend de nieuwe M3 & M4 gezien en buiten de grote grill om, viel mij dat cameratje nu pas op. Zo'n lelijk vlekje in het midden.. en dan laat ik de grote 'camera' onderin de grill rechts nog even buiten beschouwing.. Ook zijn de bollingen in de motorkap niet zo aan mij besteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
thejoker80 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:20:
[...]

klinkt goed. En bijvoorbeeld bij spotify. Werken de knoppen op het stuur dan ook?
Spotify werkt, knoppen op het stuur ook

Hier een video waarin ik het ID5 menu bedien met de i-drive controller
https://photos.app.goo.gl/RNhgmY6cnCSX9qUB9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Strak. Benieuwd naar de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ondanks het geweldige rijden, heb ik toch een paar puntjes waar ik niet uitkom.

Eerst positief beginnen. Ben wel heel blij met die verstelbare achterbank. Waar mijn Golf GTE maar 275 liter had, heb ik nu geloof ik iets van 600 liter achterin als bagageruimte. Die achterbak is dan gigantisch groot en twee klapkratten kunnen zo ver naar achteren dat je rustig nog een laserprinter ervoor kan zetten, monitor erop kan leggen en nog diverse andere dozen kwijt kan en dan nog ruimte over hebt.

Maar het valt mij echt tegen van een BMW X1 dat de automatische rijstrookcorrectie, automatisch grootlicht en automatische regensensor allemaal niet automatisch aangaan en dat daarnaast de Driving Plus Assistent zo gelimiteerd is in de zin van geen kruisend verkeer detectie, dodehoek (dat wist ik al) en geen automatisch inhalen heeft. Ik begrijp dat het een BMW X1 is maar kom op het is 2019 en ook het 2020 model heeft dit probleem. Daarnaast valt regelmatig de afstand cruise control uit in de zon doordat deze op camera werkt en niet met radar. Mijn vader rijdt met een 2020 model dus vandaar dat ik daar ook zag dat het niet werkte. Weet iemand een oplossing hiervoor?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1 ... 111 ... 370 Laatste