Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 676 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05 13:50
Ypuh schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:42:
Lekker rustig hier vandaag, maar volgens mij ben ik jullie vanmiddag allemaal tegengekomen op de dijk bij Schoonhoven :D.
👋🏻 Dat zou goed kunnen, ik heb lekker zitten buffelen over de Lekdijk van Vianen tot Krimpen a/d Lek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 19:54
@bal130 Het zou ook nog een te breed stuur kunnen zijn. Het stuur moet ongeveer even breed zijn als je schouderbreedte.
Daarnaast weet ik ook niet of een 62 wel jouw maat is. Ik ben ook 1.89 met een 88,5cm bbl en rij rond op een 58cm fiets. Een maat is natuurlijk niet bij ieder merk hetzelfde, maar alles boven de 60 is meestal voor de hele grote fietsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:51

Grin

Ride si sapis.

Skinwall banden, weer iets geleerd. Zo heten die dingen dus. Ik kwam niet verder dan: bruine rand randen.

Verder hebben jullie niks aan mij want ik begrijp niet dat deze banden überhaupt worden verkocht (zonder een zware accijns). ;) :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:08
bal130 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:53:
Ik lurk al een tijdje in dit topic maar nog nooit de behoefte gehad om iets te posten. Ik ben begonnen met af en toe te fietsen in de zomer van 2018 nadat ik een blessure had opgelopen tijdens het hardlopen (atletiek 200m & 400m). Eerst op de oude en te kleine fiets van mijn vader en in augustus 2018 een Pinarello Neor 2015 maat 62 gekocht bij de LBS.

Alleen krijg ik meestal na ongeveer een uur fietsen last van een zeurende pijn tussen mijn schouders. Afgelopen jaren dacht ik dat dit kwam omdat ik te onregelmatig fietste. Ik fietste namelijk alleen als het uitkwam want ik was ook nog altijd 3x/week op de atletiekbaan te vinden. De afgelopen twee maanden ben ik genoodzaakt geweest om vaker te fietsen gezien de atletiekbaan verboden terrein was geworden (ondertussen weer open maar woonachtig in België en atletiekbaan in Nederland |:(). Ik had gehoopt dat hierdoor de pijn tussen mijn schouders ook minder zou worden omdat ik niet gewend was aan de houding maar voorlopig blijf ik er last van hebben. ;( Ondanks die zeurende pijn al een keer 70 km gefietst maar een pretje is het niet echt.

Op internet kom je verschillende zaken tegen waaraan het zou kunnen liggen:
- te lange zit,
- te korte zit,
- stuur te laag: ik had eerst 4cm spacers onder mijn stuur heb dit gister aangepast naar 2 cm (zoals onderstaande foto maar voelde nog niet echt als een verbetering vandaag)
- houding: zowel schouders naar achter "trekken" als bekken meer naar voren kantelen.
Heeft hier iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Of moet ik toch maar eens langs een bikefitter gaan en zo ja, iemand aanraders voor omgeving Maastricht? (België of Nederland)

Ik zal binnenkort eens kijken of iemand een foto/video kan maken als ik zelf op de fiets zit maar hier alvast mijn eigen afmetingen: lengte 1.89m, BBL 90cm, lichaamsgewicht +/- 70kg en huidige fiets set-up (9 cm stuurpen, FM heeft die direct bij aankoop erop gezet):
[Afbeelding]
Ik ben 1,83 en heb maat 56.
Een maat 62 bij 1,89 komt bij mij over als een nogal grote fiets.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:06
@bal130 eens met wat hierboven wordt gezegd. Ik zou volgens de geometrie van jouw Pinarello met mijn 1,82 op een 56 uitkomen. Maat 62 lijkt me voor 1,89 dan ook (veel) te groot..

Edit: niet goed gekeken naar de reach, die verrassend genoeg niet toeneemt bij grotere maten.. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door timwijn op 17-05-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:47:
Skinwall banden, weer iets geleerd. Zo heten die dingen dus. Ik kwam niet verder dan: bruine rand randen.

Verder hebben jullie niks aan mij want ik begrijp niet dat deze banden überhaupt worden verkocht (zonder een zware accijns). ;) :+
Tsja, smaken verschillen. Ze staan zeker niet bij iedere fiets vind ik. Bij een witte lijkt het me ook niks, daar zou ik ook vooral zwarte banden op nemen. ;)

We gaan het zien, heb nu tich maar de schwalbe pro’s besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Kluus Bij een witte fiets staat het zeker wel!
Alleen dan wel een met een klassiek karakter: een jaren 70-80 witte Colnago, met commandeurs, leren helmpje op. Top! Kleur is m.i. van ondergeschikt belang bij skinwall, ik vind het (alleen?) mooi op een klassieke fiets.

Zoiets doet mij bijvoorbeeld zeer aan de ogen, maar ja: smaak enzo... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxaT7KD5lb52LGq4d0d88jgQups=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nld10jHihd4Aek5HcH5q6Fi9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 17:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kluus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:54:
[...]

Haha dat idee had ik ook altijd bij Vittoria eerlijk gezegd. Die S-Works Turbo Cotton heb ik ook gezien, maar 60-70 per band vind ik inderdaad net wat te veel. Ik ga eens wat reviews zoeken over de Schwalbe One, die is wel het mooist geprijsd en daardoor kreeg ik het idee dat dit misschien ook een lagere range was dan ik gewend ben :+ maar als dat niet zo is, is dat alleen maar mooi natuurlijk.
Ik was tot de fatale lekkage (gat in loopvlak == einde oefening wat mij betreft) op zich prima te spreken over de Schwalbe One banden. Ze gingen behoorlijk lastig om de velg, maar reden prima, zeker gezien de prijs. Grip liet de eerste paar ritten wel wat te wensen over. Dat is niet per se abnormaal, maar wel iets om even rekening mee te houden ;)

Intussen rijdt die fiets weer rond op S-Works Turbo's. Ik heb even overwogen om, net als mijn andere racer, voor de Cottons te gaan, maar voor de prijs van 1 Turbo Cotton band heb ik een set S-Works Turbo's..

Launching containers into space

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 21:45
@bal130 Die fiets lijkt me redelijk op maat (maat 62 geeft een wat vertekend beeld volgens de geo tabel).

9cm stuurpen is aan de korte kant voor jouw lengte en lichaamsverhouding en 4cm aan spacers was veel te veel (2cm is nog steeds fors bij deze stack). Ik denk dat je te rechtop zat (stuur te hoog en dichtbij) waardoor je gaat hangen. Je zou kunnen proberen nóg iets lager te gaan zitten afhankelijk van je flexibiliteit (bij snake zeker). Wat sneller fietsen kan je ook helpen om meer opgaande druk te creeren waardoor je meer voorover komt te zitten (vervolgens niet je ellebogen op slot gooien).

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/q1vjj6FwILI/maxresdefault.jpg

Als je een beetje gewend bent aan de houding zou ik een 10 en 11cm stuurpen gaan proberen. En een smaller stuur zoals hierboven genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 17-05-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:40
Deze is handig!! Super bedankt. Ik zie nu al dat mijn huidige fiets een vrij grote reach heeft (te veel eigenlijk) en dat de fiets die ik op het oog heb veel meer in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:22
Ik heb mijn Synapse vorige week ook voorzien van een setje skinwall P-Zero Velo (al noemen zij dat classic-skin), ipv de Vittoria Zaffiro Pro waar ze mee kwamen. Het was wel even wennen, want eerst oogde de fiets vrij clean, maar nu vind ik het toch wel tof.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LepM1lF.jpg

Nu nog besluiten of ik zilverkleurige naven wil in m'n nieuwe wielset (ik ga een alu setje laten bouwen. Ik hoef voor mijn gebruik geen carbon, en wielsets van ca. 500eu zijn vrij "grof" voor mijn 57kg) of gewoon "saai" zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:52
bal130 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:53:
Of moet ik toch maar eens langs een bikefitter gaan en zo ja, iemand aanraders voor omgeving Maastricht? (België of Nederland)
Mestreechteneer?

Je zou framed in Margraten eens kunnen bellen. Mijn nieuwe fiets werd aangemeten, geen idee of ze dat ook voor fietsen doen die niet daar gekocht zijn (vermoed van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:53
Kluus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:29:
[...]
Zijn er nog banden die ik over het hoofd zie, of zijn er nog ervaringen of opmerkingen bij een van bovenstaande keuzes?
De 'reguliere' Vredestein Fortezza Senso All Weather is ook in skinwall te krijgen. 25 en 23 mm, rond de 25 euro p.s.
Ze zijn redelijk soepel en ik heb er net zo vaak lek mee gereden als met de GP4000 SII, maar ik heb nooit een vergelijking gedaan op dezelfde fiets met verschillende bandjes.
Whieee schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:43:
[...]
Vredestein Fortezza Senso Superiore: Kost ca even veel als de Turbo Cotton. Geen ervaring mee.
Is een heel soepel bandje, lekker veel grip. Verkijk je echter niet op de kleur, ze zijn bijna geel/oranje.

[ Voor 23% gewijzigd door DieAnder op 17-05-2020 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:44
Stoffa schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:46:
Iemand hier ervaring met Airpods op de racer? Ik rij nooit met muziek in omdat ik omgevingsgeluid wil meekrijgen. Echter, door ANC aan en uit te kunnen zetten kun je bv muziek luisteren op landweggetjes, en juist het verkeer horen in bv steden.
Ook lijkt het me wel fijn om telefoontjes gewoon onderweg aan te kunnen nemen zonder daarvoor te moeten stoppen.

Iemand ervaring mee?
Niet zo zeer met Airpods, maar ik rijd regelmatig met qcy qs1 dopjes. Omgevingsgeluid krijg ik door de rijwind toch al niet mee (of amper), dus dan kun je net zo goed met muziek op fietsen. Ik kan de telefoon er ook mee opnemen, maar kan op mijn horloge zien of ik dat inderdaad ook ga doen. Maar om een fatsoenlijk gesprek te voeren moet je uiteraard wel stoppen. Dat is voor de beller wel zo fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

hatsa schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:00:
Ik heb mijn Synapse vorige week ook voorzien van een setje skinwall P-Zero Velo (al noemen zij dat classic-skin), ipv de Vittoria Zaffiro Pro waar ze mee kwamen. Het was wel even wennen, want eerst oogde de fiets vrij clean, maar nu vind ik het toch wel tof.

[Afbeelding]

Nu nog besluiten of ik zilverkleurige naven wil in m'n nieuwe wielset (ik ga een alu setje laten bouwen. Ik hoef voor mijn gebruik geen carbon, en wielsets van ca. 500eu zijn vrij "grof" voor mijn 57kg) of gewoon "saai" zwart.
Ja precies, op een beetje cleane fiets vind ik het wel vet staan, die gelinkte Ridley vind ik ze inderdaad ook niet mooi op, dat frame is al best druk van zichzelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 13:19
@Oelske @timwijn @mhr-zip @Ypuh Bedankt alvast voor het meedenken. Breedte van het stuur zal ik zeker nog eens nakijken en vergelijken met mijn schouderbreedte! Verder in verband met frame grootte; dan zou vooral de reach te groot zijn volgens jullie? Alleen zoals Ypuh al aangeeft is de geometrie van de Neor wat vertekend in maat 62. De reach is 391, deze reach lijkt me niet super groot? Als ik Ypuh zijn afbeelding volg leun ik tegen de snake aan. Ik zal dus ook nog eens proberen om alle spacers onder het stuur weg te halen voor een nog diepere zit. Wordt vervolgd...

@Ramon 73 Yep! Geboren Mestreechteneer, 6 jaar in Blauwdorp gewoond en in 2001 verhuist naar een dorp tussen Bilzen en Maastricht. In ieder geval bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-09 18:02
Kluus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:29:
[...]
Bij mij is de kogel eindelijk door de kerk voor een setje carbon velgen, omdat ik het een beetje betaalbaar wilde houden en vanwege prima ervaringen met verschillende aluminium Fulcrum velgen (in alle prijsranges) ben ik voor de Fulcrum Wind 40C gegaan, morgen komen ze binnen.

Eigenlijk is het vooral voor de looks en daarom zou ik het ook wel vet vinden om er skinwall banden bij te hebben, mijn go-to band is de Conti GP5000, maar die is er voor zo ver ik weet niet met skinwall, dus het wordt misschien tijd om eens andere banden te gaan testen... Ik heb de volgende opties voor zover ik kan zien:

Ik hoef nog niet naar tubeless te kijken, want hoewel deze velgen geen spaakgaten hebben (en dus wat dat betreft perfect zouden zijn) geeft fulcrum hier niet hun Tubeless Ready label (2-way-fit) aan helaas...
Als ik vragen mag, waarom de Wind 40C? Wilde je perse carbon? Ook toevallig ervaringen gehad met Fulcrum Racing Zero? Ben benieuwd naar je ervaring en vergeet vooral ook niet even een foto te posten ;-)

Reden van mijn interesse, ik ben zelf n.l. aan het orrienteren voor een extra setje velgen, moeten tubeless ready zijn (voor de flexibiliteit, nu niet noodzakelijk) en met het oog om te klimmen. Carbon is absoluut geen prè, ik denk dat een goede alu velg er zelfs niet voor onder hoeft te doen.

Als iemand nog tips heeft voor een fraaie klim wielen en/of ervaring heeft met racing zero (CMPTZN), hoor ik het uiteraard graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Als ik vragen mag, waarom de Wind 40C? Wilde je perse carbon? Ook toevallig ervaringen gehad met Fulcrum Racing Zero? Ben benieuwd naar je ervaring en vergeet vooral ook niet even een foto te posten ;-)

Reden van mijn interesse, ik ben zelf n.l. aan het orrienteren voor een extra setje velgen, moeten tubeless ready zijn (voor de flexibiliteit, nu niet noodzakelijk) en met het oog om te klimmen. Carbon is absoluut geen prè, ik denk dat een goede alu velg er zelfs niet voor onder hoeft te doen.

Als iemand nog tips heeft voor een fraaie klim wielen en/of ervaring heeft met racing zero (CMPTZN), hoor ik het uiteraard graag :)
Ja klopt, vooral voor de looks, ik vind halfhoge velgen het mooiste in mijn fiets, ik heb hiervoor alu FR quattro's er in gehad die ik compleet op gereden heb en toen vond ik mijn fiets op zijn mooist. Die quattro's waren ook erg fijne wielen maar halfhoog alu velgen vind ik nu eigenlijk te zwaar, vandaar carbon. Ik vond de Wind nu aantrekkelijk geprijsd bij zowel Mantel als Futurum. Het is vooral voor de smoel van de fiets dus, Foto's komen hopelijk morgen :).

Eind vorig jaar was er een actie van de knwu met 50% korting op FFWD velgen, toen hing mijn vinger boven de bestel knop, maar had net een nieuwe MTB gekocht en ik wist toen nog niet dat nu alle vakanties niet zouden doorgaan natuurlijk. Nu heb ik spijt dat ik dat toen niet gedaan heb, dit is een soort troost kadotje aan mezelf :+.

Over die alu velgen, daar ben ik het mee eens, je moet er wel rekening mee houden dat FR0's niet zo 'aero' zijn (voor zover je dat merkt) maar het zijn echt super fijne wielen. Ik heb ze (de normale FR0's) zelf ook als klimwielen en blijf ze ook daarvoor gebruiken denk ik, ze zijn toch nog een stukje (60g) lichter dan die Wind's en hoewel ik mezelf geen slechte daler vind geeft remmen op alu in lange afdalingen toch nog wat meer vertrouwen.

Ik heb ook een set FR3's die ik momenteel het meeste gebruik. En ik vind die velgen eigenlijk ook niet onder doen voor de Zero's. Wel weer iets zwaarder maar ook comfortabeler (wellicht doordat ze minder stijf zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 17-05-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 09:07
Stoffa schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:46:
Iemand hier ervaring met Airpods op de racer? Ik rij nooit met muziek in omdat ik omgevingsgeluid wil meekrijgen. Echter, door ANC aan en uit te kunnen zetten kun je bv muziek luisteren op landweggetjes, en juist het verkeer horen in bv steden.
Ook lijkt het me wel fijn om telefoontjes gewoon onderweg aan te kunnen nemen zonder daarvoor te moeten stoppen.

Iemand ervaring mee?
hoe de ervaringen zijn met de nieuwe airpods en ANC kan ik je niet delen maar in niet stedelijk gebied ervaar ik het wel als prettig rijden met oordopjes. In dorp/stad waar meer verkeer aanwezig is merk ik dat je niet alles meekrijgt en soms schrikt van een auto naast je.

Als ANC dat er netjes uit kan filteren dan kan het wel prettig zijn. Maar dan doel ik eerder op het luisteren van muziek ipv het opnemen van de telefoon. Ben namelijk aan het sporten en als het echt heel dringend is bellen ze nog wel een keer en kun je alsnog stoppen.

zelf heb ik de apple watch altijd om (ook voor strava tracking etc). Dan kun je nog steeds zien wie er belt en eventueel afwijzen met een standaard tekstbericht...

...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
Flipmo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Ben benieuwd naar je fiets straks!
Wat ik gedaan heb toen ik van de Giant naar de Sensa ging, is de stack and reach opmeten en zo met de lengte van de stuurpen en evt spacers spelen om op dezelfde houding uit te komen
Nou bij deze een foto van mijn nieuwe ride!! Nog niet helemaal tevreden. Vind toch de schwalbe banden met witte streep erin niet mooi staan onder me fiets. Gelukkig heb ik nog andere hangen zonder streep. Van de week even een wissel doen. Verder tevreden qua looks!

Update voor de komende tijd:
- Di2 junction box vervangen voor de interne in het stuur. De look cleaner maken op het stuur.
- Stuurlint vervangen voor 1 met accenten passend bij de fiets (iemand leuke ideeën?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTx6UK4zQYPUVdhTFTdKfUuPQ7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI3QqYbL0qHqcZP1DcVkwlNk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RR46 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Ik heb de reguliere Racing Zero C17 in een van mijn racers, en mijn vriendin rolt rond met de voorloper (C15) Racing Zero. Geen klachten. Ik vind de DB versie aan de zware kant voor het geld, maar de velgrem versie is helemaal prima. Blijf wel weg van de Nite versie als je graag wilt dat de remrand zwart blijft, want die Nite versie doet dat niet. Als je een geheel zwart alu wiel wil kan ik je de DT Swiss PR1400 Dicut Oxic aanraden (die zitten in mijn andere racer). Tot dusverre (1000km) nog geen enkele slijtage aan de zwarte remrand en die wielen hebben al redelijk wat van de Heuvelrug gezien. Loopt op DT240 naven, dus gewoon prima maar wel iets minder fancy dan de naven in de Racing Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en de award voor de meest-Fries-klinkende straatnaam gaat naar ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Voor geheel zwarte alu wielen vind ik de Vision Trimax 35 kb ook top (niet verwarren met de zwarte Team, die zijn na een paar ritjes niet meer zwart). Ongeveer 5000km mee gereden, nog steeds zwart en zijn even zwaar als die Wind 40C, maar dan dus alu. Moet wel zeggen dat ik niet veel in slecht weer fiets.

Ik zit met mijn canyon aeroad steeds te klooien om de di2 onder het stuur aan te sluiten (voor het opladen). Dit zit irritant gemonteerd met een kapje die je eraf moet schroeven en er bijna niet meer op krijgt.

Zijn hier alternatieven voor? Ik weet dat je zo een Bluetooth stukje kunt kopen, maar daarmee moet ik hem nog steeds opladen vanuit het stuur? Ik zou hem gewoon makkelijk even aan de oplader willen kunnen hangen.

Eerder tipten wat mensen mij over de lidl montagestandaard. Heb hem inmiddels binnen en gebruikt, top voor die prijs! Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Reynouts op 18-05-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@tinusterror Mooie fiets, ook de banden zijn wat mij betreft goedgekeurd! Vind ze er prima bij staan. Mooie oversized buizen, heerlijke Isaac fiets, zo ken ik ze. Geniet d'r van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:22
Smultie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:54:
[...]

en de award voor de meest-Fries-klinkende straatnaam gaat naar ......
Het is in Noord-Holland ;)

spoiler:
In West-Friesland, dat dan weer wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:51:
[...]

Nou bij deze een foto van mijn nieuwe ride!! Nog niet helemaal tevreden. Vind toch de schwalbe banden met witte streep erin niet mooi staan onder me fiets. Gelukkig heb ik nog andere hangen zonder streep. Van de week even een wissel doen. Verder tevreden qua looks!

- Di2 junction box vervangen voor de interne in het stuur. De look cleaner maken op het stuur.
- Stuurlint vervangen voor 1 met accenten passend bij de fiets (iemand leuke ideeën?)

[Afbeelding]
Naast zwart en wit zie ik nog wat oranje elementen :+ terugkomen op jouw fiets. Dus misschien een stuurlint met oranje er in (of helemaal oranje).
Ypuh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Wil je meer richting titanium of in de richting van een Specialized Diverge?

Zelf heb ik een Surly Cross Check als multifunctionele fiets. Met een set racewielen goed genoeg voor de snelle clubritten en met een bagagedrager/zware wielen geschikt voor fietsvakanties. Daarnaast wordt hij (mis)bruikt als winterfiets en doordat alles buitenlangs loopt is hij in het voorjaar met een beetje TLC zo weer opgeknapt.
Ik vind het nog wat lastig om te bepalen wat ik nu echt wil. Eigenlijk wil ik een multifunctional. Geschikt voor lange ritten, geschikt voor wat licht offroad werk (dus wat bredere banden), maar ook een waarmee ik nog steeds fatsoenlijk hard op kan. Maar goed dat kan ik op mijn huidige Scott ook, terwijl dat ook niet direct een snelheidsmonster is.

[ Voor 30% gewijzigd door wisselwerking op 18-05-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-09 16:12
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:51:
[...]

[Afbeelding]
Tof ding! Alleen nog even de logo's op je banden uitlijnen met je velgen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
The__Dude schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Tof ding! Alleen nog even de logo's op je banden uitlijnen met je velgen :9
hahaha echt he! Heb ze inclusief de banden van iemand overgenomen. Stoorde mij ook al inderdaad. En natuurlijk eigenlijk het zadeltasje lozen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nckdg
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04-2021
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:41:
[...]

hahaha echt he! Heb ze inclusief de banden van iemand overgenomen. Stoorde mij ook al inderdaad. En natuurlijk eigenlijk het zadeltasje lozen 8)7
Zadeltasje lozen? Hoe neem je dan aparte binnenband etc. mee? Niet alles past altijd in de achterzakken van een jersey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
nckdg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Zadeltasje lozen? Hoe neem je dan aparte binnenband etc. mee? Niet alles past altijd in de achterzakken van een jersey.
Wel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Whieee schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Ik vind de DB versie aan de zware kant voor het geld, maar de velgrem versie is helemaal prima.
Volgens mij komt dat omdat al die DB wielen allemaal wel Tubeless Ready (Two-way-fit) zijn, dus als je ze ook tubeless rijd dan compenseert dat het extra gewicht van de velgen weer een beetje.
[...]
...
Loopt op DT240 naven, dus gewoon prima maar wel iets minder fancy dan de naven in de Racing Zero.
Dit is trouwens ook het voornaamste bezwaar wat ik had tegen de Wind's die ik nu besteld heb. Ik vind het eigenlijk een gemiste kans dat ze niet 100 euro op de prijs hebben gegooid (want dat kan volgens mij nog makkelijk tov de concurrentie) en dan de naven van de FR3 hadden gebruikt, dus wel adjustable cup-conus maar dan van staal. Dan was het echt een uniek wiel geweest. Waarschijnlijk ging het dan te veel concurreren met de Speed serie.

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 18-05-2020 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Ja, en het ziet er natuurlijk heel charmant uit om te fietsen met een uitpuilende jersey. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

daar gaan we weer... zadeltas discussie :O

Afbeeldingslocatie: https://nofilmschool.com/sites/default/files/styles/facebook/public/michael_jackson_popcorn.jpg?itok=bdK_JMl4

@tinusterror strakke fiets! je Bulls al verkocht? Zag hem op racefiets marktplaats voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
@Flipmo Nee nog niet, wel iemand gereageerd die wil komen kijken! Misschien iemand hier nog interesse? Heb de link van Marktplaats ook even meegestuurd.

https://link.marktplaats.nl/m1552245702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:01:
@Flipmo Nee nog niet, wel iemand gereageerd die wil komen kijken! Misschien iemand hier nog interesse? Heb de link van Marktplaats ook even meegestuurd.

Misschien even de juiste naam... Desert (woestijn) i.p.v. Dessert (toetje). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Smultie schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Misschien even de juiste naam... Desert (woestijn) i.p.v. Dessert (toetje). :)
Tis toch een toetje om te zien...:). Maar aangepast! Zie het ook nu pas, autocorrectie op je telefoon. Super handig >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
wisselwerking schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Ik vind het nog wat lastig om te bepalen wat ik nu echt wil. Eigenlijk wil ik een multifunctional. Geschikt voor lange ritten, geschikt voor wat licht offroad werk (dus wat bredere banden), maar ook een waarmee ik nog steeds fatsoenlijk hard op kan. Maar goed dat kan ik op mijn huidige Scott ook, terwijl dat ook niet direct een snelheidsmonster is.
De Surly waar ik mee rijd wordt gebruikt voor zowel fietsvakanties als snelle clubritten in verschillende configuraties.

Met een titanium frame moet zoiets ook prima kunnen, maar met een carbon Diverge gaat een frame-stuurtas misschien nog wel lukken, maar wil je geen achterdrager met fietstassen meer lijkt me. Ook kun je met een titanium of stalen frame zoals deze Surly wel een model vinden met clearance >50mm, dat gaat bij de adventure fietsen zoals een Diverge of Grail alweer lastiger worden.

De basis begint wel met een keuze welke doeleinden je uit wilt sluiten en welk framemateriaal daar het beste bijpast. Gewicht zou geen al te grote rol mogen spelen, maar er zijn genoeg andere factoren (drivetrain, pekel, bagage, wielgrootte, bandbreedte etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:49
Wilde ik van het weekend eens gaan kijken naar een Scott Addict 20 disc bij Mantel, staat er een rij mensen van heb ik me jou daar dus we zijn maar naar huis gegaan.
Her en der zie ik al frame-maten op uitverkocht staan, online, dus moet ik mij zorgen gaan maken?

Bij 12gobiking staat namelijk
Op voorraad, op=op
Uitverkocht bij leverancier

Heb al aardig wat fietsen bekeken, maar deze blijft eigenlijk qua opties en ook qua kleur toch wel bovenaan mijn wensenlijstje staan... De addict 10 zou ook kunnen, maar ik denk niet dat ik persoonlijk veel meerwaarde ga merken aan de ultegra tov 105, en eerlijk is is eerlijk, ik vind de blauwe kleur van de addict 20 erg mooi.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 21:25

User

S3

tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Tis toch een toetje om te zien...:). Maar aangepast! Zie het ook nu pas, autocorrectie op je telefoon. Super handig >:)
Wel jammer dat hij nog steeds met zadelpijn komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 21:58
Mistraller schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:21:
Wilde ik van het weekend eens gaan kijken naar een Scott Addict 20 disc bij Mantel, staat er een rij mensen van heb ik me jou daar dus we zijn maar naar huis gegaan.
Her en der zie ik al frame-maten op uitverkocht staan, online, dus moet ik mij zorgen gaan maken?

Bij 12gobiking staat namelijk
Op voorraad, op=op
Uitverkocht bij leverancier

Heb al aardig wat fietsen bekeken, maar deze blijft eigenlijk qua opties en ook qua kleur toch wel bovenaan mijn wensenlijstje staan... De addict 10 zou ook kunnen, maar ik denk niet dat ik persoonlijk veel meerwaarde ga merken aan de ultegra tov 105, en eerlijk is is eerlijk, ik vind de blauwe kleur van de addict 20 erg mooi.
Het is bij deze winkels knetterdruk op dit moment, omdat mensen niet kunnen sporten of op vakantie gaan dus gaan ze een fiets kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:16:
[...]

De Surly waar ik mee rijd wordt gebruikt voor zowel fietsvakanties als snelle clubritten in verschillende configuraties.

Met een titanium frame moet zoiets ook prima kunnen, maar met een carbon Diverge gaat een frame-stuurtas misschien nog wel lukken, maar wil je geen achterdrager met fietstassen meer lijkt me. Ook kun je met een titanium of stalen frame zoals deze Surly wel een model vinden met clearance >50mm, dat gaat bij de adventure fietsen zoals een Diverge of Grail alweer lastiger worden.

De basis begint wel met een keuze welke doeleinden je uit wilt sluiten en welk framemateriaal daar het beste bijpast. Gewicht zou geen al te grote rol mogen spelen, maar er zijn genoeg andere factoren (drivetrain, pekel, bagage, wielgrootte, bandbreedte etc).
Dat is een goede tip. Ik zal eens een eisenlijstje maken op basis van de MoSCoW-methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20

sebasd

loopt op espresso

Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Wat gebruik je daar om je bagage bij het achterwiel te dragen, als ik vragen mag? Een demontabele bagagedrager of iets anders?

Ziet er wel lekker multi-inzetbaar uit zo, zoiets zoek ik voor de toekomst ook. Een fiets om zowel lekker doordeweeks of in het weekend een rondje mee te kunnen rijden, maar ook voor eventueel langere tochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-09 07:28
Ik durf het al bijna niet te zeggen, maar heb sinds enkele weken mijn zadeltasje vervangen door een toptube tasje. Kunnen ook mijn snacks en telefoon in. Veel fijner in gebruik dan een zadeltasje. Krijgt zelfs mee commentaar dan het feit dat ik SPD-pedalen heb gemonteerd staan. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Teun_2 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:12:
Ik durf het al bijna niet te zeggen, maar heb sinds enkele weken mijn zadeltasje vervangen door een toptube tasje. Kunnen ook mijn snacks en telefoon in. Veel fijner in gebruik dan een zadeltasje. Krijgt zelfs mee commentaar dan het feit dat ik SPD-pedalen heb gemonteerd staan. >:)
Let bij een top tube tas wel op dat je lakschade op je frame kan krijgen. Zeker als het geen schroef bevestiging is maar met Velcro (meestal het geval) kan zo’n tas licht schuiven en dat maakt krassen.

Verder werken ze wel top. Ik heb hier een Apidura Expedition Top Tube Bag die ik bij langere ritten op de Diverge gebruik of als ik de Restrap Bar bag niet wil gebruiken (aero gains, yo! :+ ).

Niks mis met SPD trouwens. In combinatie met een goede schoen is het verschil tov SPD-SL verwaarloosbaar. En je loopt niet als een dronken pinguïn tijdens je koffiestop :*)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Toch wel heel erg lekker om na 8 weken compleet binnen te zijn geweest weer naar buiten te mogen. Vandaag was mijn 3e ochtend rit sinds vorige week maar we mogen enkel binnen de stadsgrens fietsen. Gelukkig is Barcelona heel rijk aan mooie wegen om te fietsen binnen de stadsgrens :D :D

Daar in de verte zie je 15% en 17%....... daarna kwam de knaller van 25% 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gwf5dv6bj69axiz/2020-05-18%2006.44.54.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
[...]

Ik heb de reguliere Racing Zero C17 in een van mijn racers, en mijn vriendin rolt rond met de voorloper (C15) Racing Zero. Geen klachten. Ik vind de DB versie aan de zware kant voor het geld, maar de velgrem versie is helemaal prima. Blijf wel weg van de Nite versie als je graag wilt dat de remrand zwart blijft, want die Nite versie doet dat niet. Als je een geheel zwart alu wiel wil kan ik je de DT Swiss PR1400 Dicut Oxic aanraden (die zitten in mijn andere racer). Tot dusverre (1000km) nog geen enkele slijtage aan de zwarte remrand en die wielen hebben al redelijk wat van de Heuvelrug gezien. Loopt op DT240 naven, dus gewoon prima maar wel iets minder fancy dan de naven in de Racing Zero.
Positief om te horen dat jij (en je vriendin) content zijn over de FR0. Sorry, had ik even moeten vermelden 8)7, Ik ben dus juist op zoek naar een disc setje...

Oftewel;
- Carbon OF alu
- Disc (CL)
- Klim georienteerd (--> Heuvelland / Eifel / Ardennen)
- TL ready
- Gewicht rijder 80-81kg (bij de meeste velgen geen probleem wat ik zo zie)

Het komt zeker niet op de laatste grammen aan, maar doordat er zoveel keuze is, ben ik bang om een set aan te schaffen dat het dan daadwerkelijk nèt niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
sebasd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Wat gebruik je daar om je bagage bij het achterwiel te dragen, als ik vragen mag? Een demontabele bagagedrager of iets anders?

Ziet er wel lekker multi-inzetbaar uit zo, zoiets zoek ik voor de toekomst ook. Een fiets om zowel lekker doordeweeks of in het weekend een rondje mee te kunnen rijden, maar ook voor eventueel langere tochten.
Op dit frame zitten gewone oogjes om een bagagedrager te monteren. Ik gebruik uit mijn hoofd een Tubus Logo, de tank onder de bagagedragers.

Het frame is prima geschikt tot een lading van +/- 12 kg. Met boodschappen, 2.5L water en sixpackje merk je dat hij daar net overheen gaat en het frame zijn stevigheid begint te verliezen (op het vlakke geen probleem, maar in een afdaling minder). Daarmee is de fiets meer dan geschikt om licht mee te touren of bikepacken.

Wil je echt casual bike touren en met 25kg de wereld rondtrekken dan kun je beter voor de Surly LHT kiezen. Die is iets meer tank en iets minder racefiets. Je hebt ook nog de Surly Pacer die iets meer racefiets is en voor bikepacking en gravelen ook nog wel prima, maar voor bike touring te licht. De Cross Check is met recht dé alleskunner (gebruik hem zelf als gravel-, winter-, vakantie- en racefiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@RR46 Met een stel Zipp's (202, 302, 303(s)), HED (ARDENNES, JET) of Campagnolo (Shamal, Scirocco, Zonda, Bora) heb je altijd iets goeds te pakken. Daarmee kan je niet verkeerd kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de nieuwe Zipp 303S mijn interesse wel gewekt hebben.
Even de eerste serieuze reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Whieee schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Let bij een top tube tas wel op dat je lakschade op je frame kan krijgen. Zeker als het geen schroef bevestiging is maar met Velcro (meestal het geval) kan zo’n tas licht schuiven en dat maakt krassen.

Verder werken ze wel top. Ik heb hier een Apidura Expedition Top Tube Bag die ik bij langere ritten op de Diverge gebruik of als ik de Restrap Bar bag niet wil gebruiken (aero gains, yo! :+ ).

Niks mis met SPD trouwens. In combinatie met een goede schoen is het verschil tov SPD-SL verwaarloosbaar. En je loopt niet als een dronken pinguïn tijdens je koffiestop :*)
Ik heb een titanium frame zonder lak. De paar krasjes kan je er altijd weer uithalen.
Ik heb naast mijn wegfietsen ook nog een crossfiets en een gravel met spatborden en naafdynamo die ik gebruik om naar het werk te rijden. Deze heeft pedalen met een inklikkant en een zonder klik. Ik wil verder ook niet per fiets andere schoenen moeten kopen, dus dan is spd wel de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:39:
@RR46 Met een stel Zipp's (202, 302, 303(s)), HED (ARDENNES, JET) of Campagnolo (Shamal, Scirocco, Zonda, Bora) heb je altijd iets goeds te pakken. Daarmee kan je niet verkeerd kiezen.
Fulcrum is overigens gewoon Campagnolo, maar marketing technisch onder een andere naam om Shimano/SRAM gebruikers niet in eventuele gewetensbezwaren te brengen ;). Daarnaast gebruiken ze vaak iets andere spaakpatronen maar alle technologie (USB, CULT, 2-Way-Fit, AC3 etc) in de hubs en velgen is hetzelfde.

De Fulcrum Racing 0 waar @RR46 naar kijkt is de Fulcrum tegenhanger van de Campagnolo Shamal. Verder: Scirocco = FR3, Zonda = FR1 (maar die laatste is volgens mij uit het assortiment), Bora is denk ik op dit moment de Speed serie bij Fulcrum, maar met de fulcrum modellen gooien ze de namen bij de carbon wielen nogal eens overhoop.

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 18-05-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:40
tinusterror schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:01:

Mooi ding, jammer dat hij wat te klein is voor mij! Kunnen we hem niet even oppompen naar een maat 58? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Kluus En juist het G3 spaakpatroon is een van de eigenschappen die ik niet vraag mis. Heerlijk stijf, duurzaam, licht en aero; 21 spaken voor een stevig discwiel is best bijzonder. Daarnaast heeft Fulcrum volgens mij niet de Ultra-naven. Ze hebben ze wel, nooit geweten. Wist niet eens dat het een Campa merk was! d:)b

"The subsidiary brand was created so that Campagnolo could manufacture wheels compatible with products from rival drivetrain manufacturers, such as Shimano, without "pollution" of the brand."

[ Voor 48% gewijzigd door Grin op 18-05-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 08:03
Een vriend van me is op zoek naar een racefiets en hij heeft een Cannondale CAAD optimo van enkele jaren oud op het oog. Als ik het goed heb is de fiets uit 2018. Zit een 105 groep op met een FSA crankstel en een stel tektro remmen. Nu is hij niet de lichtste en de wielen lijken redelijk goed voorzien te zijn van spaken. Nieuwprijs van een dergelijke fiets is 1200 euro.

1) Waar moeten we op letten, los van speling en slijtage van ketting/tandwielen?
2) Wat zou zo'n fiets mogen kosten?

Volgens mij is het verder matig gesteld met de voorraden en marktplaats. Ik zie weinig instapfietsen te koop op voorraad en op marktplaats.

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 18-05-2020 12:03 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:54:
@Kluus En juist het G3 spaakpatroon is een van de eigenschappen die ik niet vraag mis. Heerlijk stijf, duurzaam, licht en aero; 21 spaken voor een stevig discwiel is best bijzonder. Daarnaast heeft Fulcrum volgens mij niet de Ultra-naven.
Dat van die naven zou kunnen ja. Ik vind dat G3 patroon er ook vetter uit zien trouwens, maar bij Fulcrum hebben ze ook gewoon 21 spaken in de DB's versie, dus of dat kwalitatief uit maakt weet ik niet.

Bedoel je met Ultra naven de Ultra Smooth Bearings (USB)? Want die heeft Fulcrum ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20

sebasd

loopt op espresso

Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Op dit frame zitten gewone oogjes om een bagagedrager te monteren. Ik gebruik uit mijn hoofd een Tubus Logo, de tank onder de bagagedragers.

Het frame is prima geschikt tot een lading van +/- 12 kg. Met boodschappen, 2.5L water en sixpackje merk je dat hij daar net overheen gaat en het frame zijn stevigheid begint te verliezen (op het vlakke geen probleem, maar in een afdaling minder). Daarmee is de fiets meer dan geschikt om licht mee te touren of bikepacken.

Wil je echt casual bike touren en met 25kg de wereld rondtrekken dan kun je beter voor de Surly LHT kiezen. Die is iets meer tank en iets minder racefiets. Je hebt ook nog de Surly Pacer die iets meer racefiets is en voor bikepacking en gravelen ook nog wel prima, maar voor bike touring te licht. De Cross Check is met recht dé alleskunner (gebruik hem zelf als gravel-, winter-, vakantie- en racefiets).
Top, dank voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Kluus Nee ik bedoel de naven uit de Bora Ultra-serie. Maar deze Ultra serie - het beste wat Campa je kan bieden - is niet beschikbaar voor disc. Maar de noemen ze dus: CULT-naven. Al niet namen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:44:
@Kluus Nee ik bedoel de naven uit de Bora Ultra-serie. Maar deze Ultra serie - het beste wat Campa je kan bieden - is niet beschikbaar voor disc. Maar de noemen ze dus: CULT-naven. Al niet namen...
Ah ja klopt, maar bij Fulcrum zitten in de top-segment wielen inderdaad ook de CULT naven, maar dat had je geloof ik al gezien. Al die namen inderdaad ;). Overigens zitten in de Bora tegenhangers van Fulcrum (die nu Speed heten) alleen USB lagers, CULT zitten bij Fulcrum zo te zien alleen in de top varianten van Racing 0.

Verder ben ik het zeker met je eens dat dat spaakpatroon van de Campa wielen er gewoon het vetste uit ziet!

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 18-05-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:31

McMiGHtY

- burp -

Laatste paar ritten zelfs een framebag gebruikt naast het altijd aanwezige zadeltasje, meest makkelijke manier om een paar blikjes cola, krentebolletjes en meer van dat soort meuk mee te nemen op de wat langere tochten de laatste tijd.

Merk wel dat de horeca steeds beter inspeelt op de opties die er wel zijn, gisteren gefietst samen met zuslief en net op het punt dat wij riepen " zo maar is een bankje opzoeken voor een colaatje en het meegebrachte appelgebalkje" stond er bij Klein Zwitserland een koffiekarretje die goede zaken deed.

Bij de Lage Vuursche (d'r wilde meer mensen zwaaien naar Bea) kwam ik het fenomeen "afhaalpannekoek" mee, die had ik nog niet gezien :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
McMiGHtY schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:55:
Laatste paar ritten zelfs een framebag gebruikt naast het altijd aanwezige zadeltasje, meest makkelijke manier om een paar blikjes cola, krentebolletjes en meer van dat soort meuk mee te nemen op de wat langere tochten de laatste tijd.

Merk wel dat de horeca steeds beter inspeelt op de opties die er wel zijn, gisteren gefietst samen met zuslief en net op het punt dat wij riepen " zo maar is een bankje opzoeken voor een colaatje en het meegebrachte appelgebalkje" stond er bij Klein Zwitserland een koffiekarretje die goede zaken deed.

Bij de Lage Vuursche (d'r wilde meer mensen zwaaien naar Bea) kwam ik het fenomeen "afhaalpannekoek" mee, die had ik nog niet gezien :)
Op het kruispunt van het kanaal Dessel-Schoten en het kanaal Dessel-kwaadmechelen ligt een pannenkoekenboot (Ja, dat is een ding!). Deze is ook vanaf het begin gestart met afhaalpannenkoeken. Heel populair bij de vele fietsers die er passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
NoepZor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:02:
Volgens mij is het verder matig gesteld met de voorraden en marktplaats. Ik zie weinig instapfietsen te koop op voorraad en op marktplaats.
Dit is sowieso de minst gunstige tijd van het jaar om een racefiets te kopen (of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt).

Marktplaats is ook niet de beste plaats om zonder kennis een leuke deal voor een instapper te scoren. Er is teveel vraag, het aanbod is te duur en de staat van onderhoud een loterij, er vanuitgaande dat je weet wat een passende fiets is en kunt vinden.

Deze vraag is met name op het Fiets.nl forum al vaak gesteld, maar verder kunnen we je niet echt helpen gok ik. Ik zou aanraden om je eerste fiets nieuw te kopen met enige vorm van advies/service, en/of neem iemand mee die er verstand van heeft. 2e hands is vooral leuk in het wat hogere segment (hogere afschrijving) en als je weet wat je koopt (juiste maat, staat van onderhoud, realistische waarde etc). Anders is goedkoop vaak duurkoop en mag je 2x.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 18-05-2020 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:15
M.b.t. de zadeltas " discussie".
Voor korte ritjes alleen rondom huis: BiBa + CO2 patronen + multitooltje in achterzak.
Voor langere ritjes: Biba + CO2 + multitool+ powerlink en stukje ketting + stukje buitenband in zadeltas. Pomp aan frame
Voor langere ritjes buitenland/verweg: extra Biba aan stuurpen.

Bij de langere rit in de bergen en regenverwachting, extra remblokjes mee en verlichting op de fiets voor de tunnels. Soms ook nog een camelbag rugtas voor extra water en tevens de mogelijkheid om wat makkelijker een windstopper, arm-/beenstukken mee te kunnen nemen.

En voor de langere ritten doe ik de sportvoeding in diepvrieszakjes (1 zakje per bidon), zodat onderweg alleen nog maar water gescoord hoeft te worden.

Mijn fiets config tijdens fiets vakantie aantal jaar geleden rond Bormio (IT)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8s6NBET2mLv26VFZJjY4xMkiJQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDDq2FGtNsNwkJRlW6Wpomg3.jpg?f=fotoalbum_large

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RR46 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Positief om te horen dat jij (en je vriendin) content zijn over de FR0. Sorry, had ik even moeten vermelden 8)7, Ik ben dus juist op zoek naar een disc setje...

Oftewel;
- Carbon OF alu
- Disc (CL)
- Klim georienteerd (--> Heuvelland / Eifel / Ardennen)
- TL ready
- Gewicht rijder 80-81kg (bij de meeste velgen geen probleem wat ik zo zie)

Het komt zeker niet op de laatste grammen aan, maar doordat er zoveel keuze is, ben ik bang om een set aan te schaffen dat het dan daadwerkelijk nèt niet is.
Als het niet op grammen aan komt dan zijn de Racing Zero DB qua naven natuurlijk wel heel mooi. En de brede spaken zijn ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Dit is sowieso de minst gunstige tijd van het jaar om een racefiets te kopen (of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt).

Marktplaats is ook niet de beste plaats om zonder kennis een leuke deal voor een instapper te scoren. Er is teveel vraag, het aanbod is te duur en de staat van onderhoud een loterij, er vanuitgaande dat je weet wat een passende fiets is en kunt vinden.

Deze vraag is met name op het Fiets.nl forum al vaak gesteld, maar verder kunnen we je niet echt helpen gok ik. Ik zou aanraden om je eerste fiets nieuw te kopen met enige vorm van advies/service, en/of neem iemand mee die er verstand van heeft. 2e hands is vooral leuk in het wat hogere segment (hogere afschrijving) en als je weet wat je koopt (juiste maat, staat van onderhoud, realistische waarde etc). Anders is goedkoop vaak duurkoop en mag je 2x.
Probleem is dat hij geen nieuwe fiets wil kopen (te duur), of dat een fiets van 700 euro (dat is ongeveer zijn budget) tegenwoordig voorzien is van sora, omdat het een merk fiets is. De instappers van de budgetmerken zijn volgens mij overal uitverkocht.

Achteraf had ie beter de oude fiets van een andere vriend van ons kunnen overnemen (die is ongeveer even lang), dan had ie een fiets met bekende geschiedenis en een stel bombproof DT swiss wielen. Maargoed daar is ie bijna 2 maand te laat mee :+

De eerder genoemde Cannondale ziet er op de foto's wel prima uit. Hopelijk is het wat voor hem. Ik ga mee om de staat van de fiets te beoordelen. Ik kan in ieder geval de staat van de aandrijving wel enigzins beoordelen en de crank / balhoofd controleren op speling. Voor de rest qua zit is het voor hem ook vooral maar even een kwestie van proberen of het niet te sportief zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Tja, €700 is een rot budget als je het mij vraagt. Op Marktplaats kom je daar wel mee uit de voeten, maar ga je ongetwijfeld teveel betalen voor weinig. Nieuw is het weer net iets weinig om alles in 1x goed te doen.

Nogmaals, de timing is gewoon slecht. Daar heb je nu niks aan, maar alle overjarige modellen zijn al weg (begint meestal rond okt/nov tot jan/feb als je geluk hebt dat jouw maat er nog staat). In maart begint het seizoen en als alle nieuwe modellen er staan is korting niet aan de orde. Als je dan wacht tot april/mei dan zijn ook die voorraden alweer flink geslonken, hebben de fietsenmakers eigenlijk geen tijd meer voor advies (want elke klant die binnenkomt koopt een fiets) en de corona gekte waarbij mensen van ellende niet weten wat ze met het extra geld/tijd moeten helpt daar niet bij.

Ik blijf het zonde vinden om met de hype mee te gaan en zo teveel te betalen en/of verkeerde keuzes te maken door een beperkt aanbod, maar vertel dat maar niet aan die vriend van je want er is maar één ding erger en dat is niet kunnen fietsen :+. Voor nu zou ik er in gaan met het idee, vind ik het leuk dan koop ik volgend jaar een goede fiets en dat je nu een gangbaar modelletje koopt voor niet al te veel geld, die je volgend jaar rond deze tijd van het jaar voor een vergelijkbaar bedrag weer te koop kunt zetten. Beginnersfietsen rond de €400-600 verliezen maar weinig waarde mits ze er een beetje netjes uitzien.

Ps. De CAAD Optimo met 105 uit 2018 lijkt me wel een prima fiets. Daar kun je je bijna geen buil aan vallen. Meeste beginners fietsen ook nog niet zoveel, dus hij zal <10.000km gereden hebben. Met een nieuwe ketting, stuurlintje en eventueel kabels ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg. >10.000km wordt het interessant om ook de cassette, grote voorblad en bottom bracket onder de loep te nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 18-05-2020 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• User

User

S3

Voor de degene die het misschien boeit, grafiekjes van mijn FTP rit (jaja, kben er nog steeds best blij mee :>):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik was er na ruim 20 minuten wel helemaal klaar mee, maar ik was lang niet zo kapot als ik had verwacht. Aan het einde van de weg heb ik een eind uitgezeild en daarna rustig naar huis gefietst. Tot het viaduct wat ik over wou, die moest en zou ik omhoog rammen. Maar dat viel smerig tegen, halverwege had ik door dat ik minder in de tank had zitten dan ik dacht. :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Vandaag de wieltjes en toebehoren ontvangen en gelijk maar gemonteerd. Per ongeluk maar 1 setje carbon remblokken mee besteld, maar gelukkig had Fulcrum ook blokken bij de wielen geleverd. Verder een paar van de storendere stickers verwijderd maar toen ik een QR code verwijderde van het achterwiel (echt een lelijke grote) zat er nog een sticker onder met VOID er op. Lekker dus, lelijke sticker er af, garantie weg, of is dat alleen voor verkopers dat ze niet als nieuw meer verkocht kunnen worden?

Maar goed, al met al tevreden met het resultaat (ff snel wat foto'tjes uit de tuin, ik weet dat ik het "gras" moet maaien ;)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Phj73SwsMSyKqycQuumjosjH40w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C8NmwVieG5FuFxFU5Df85f0I.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liTtSSGHf2OtBKC1XT0piGaImSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IatlIfYuGOwEAxLaTU3GHHsK.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XODTx30Uk4H8HRqbjwD3862CY60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v8wYG9QkxglR4lMPKmLtUxKu.jpg?f=user_large

Vanmiddag maar eens kijken of ik snel even een rondje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hutarovich
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik ben nieuw hier en weet niet zeker of dit een juiste plek is voor mijn vraag. Maar zijn hier mensen die weleens klachten hebben gehad aan nek en schouder? Heb google uitgespeeld en wat het meest naar voren komt is dat de afstand naar het stuur dan te groot is. Dus ik denk eraan om bij de fietswinkel een verstelbare stuurpen te laten monteren. Maar als iemand hier dezelfde klachten heeft/had en tips heeft om dit aan te pakken, dan zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:39:
Ps. De CAAD Optimo met 105 uit 2018 lijkt me wel een prima fiets. Daar kun je je bijna geen buil aan vallen. Meeste beginners fietsen ook nog niet zoveel, dus hij zal <10.000km gereden hebben. Met een nieuwe ketting, stuurlintje en eventueel kabels ben je waarschijnlijk al een heel eind op weg. >10.000km wordt het interessant om ook de cassette, grote voorblad en bottom bracket onder de loep te nemen.
Dank voor de feedback. Fiets is volgens de advertentie weinig gebruikt. Ons idee is dat die Cannondale in ieder geval voor (bijna) hetzelfde geld verkocht kan worden mocht het niet bevallen, dus geen groot risico vormt. De CAAD optimo is in 2017 voor het eerst uitgebracht, er zit als het goed is een 105 5800 groep op. Hij heeft andere fietsen bekeken/aangeboden gekregen maar die zijn 10+ jaar oud. Wat ook nog voor de Cannondale spreekt: de fiets heeft een 32/36 spaaks wielsetje. Degene die er op moet gaan zitten tikt de 115-120 kilo wel aan.

Afijn, ben zelf weer iets lichter aan het worden (minder buik, lossere broeken), ik fiets nu de laatste weken consequent 3x per week. 2x 's avonds 60-70km en in het weekend een langere tocht van 100~140km. :) Snelheid komt ook weer wat terug. Ik heb vorig jaar relatief weinig gefietst door blessureleed (zere pols wegens val, slijmbeursontsteking) en motivational issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

Galois

1811 - 1832

Hutarovich schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:08:
Ik ben nieuw hier en weet niet zeker of dit een juiste plek is voor mijn vraag. Maar zijn hier mensen die weleens klachten hebben gehad aan nek en schouder? Heb google uitgespeeld en wat het meest naar voren komt is dat de afstand naar het stuur dan te groot is. Dus ik denk eraan om bij de fietswinkel een verstelbare stuurpen te laten monteren. Maar als iemand hier dezelfde klachten heeft/had en tips heeft om dit aan te pakken, dan zou dat fijn zijn.
Vaak ligt 'nek- en schouderklachten' bij beginners toch aan het niet gewend zijn om te fietsen in zo'n positie. Soms komt het inderdaad door een verkeerde afstelling van de fiets, of kan een andere afstelling helpen. Je kunt wat proberen of een bikefit doen (maar een goed bikefit heb je ook niet voor 3 tientjes).

Toen ik zo'n 1000 km per jaar fietste had ik na een langere tocht (100k?) altijd last van nek en schouders. Nu ik 5000+ per jaar fiets, heb ik nergens meer last van (ook niet meer van mijn kont, waar ik toen ik minder fietste ook altijd last van had).

Een verstelbare stuurpen is in ieder geval een beetje raar in de racefietswereld... :)
Kluus schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:06:
Maar goed, al met al tevreden met het resultaat (ff snel wat foto'tjes uit de tuin, ik weet dat ik het "gras" moet maaien ;)):
Hahaha... niet alleen dat hoor... je mag die paardenbloemen er ook wel uit trekken (voordat je gaat maaien dan :) ).

Maar mooie fiets!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
NoepZor schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Dank voor de feedback. Fiets is volgens de advertentie weinig gebruikt. Ons idee is dat die Cannondale in ieder geval voor (bijna) hetzelfde geld verkocht kan worden mocht het niet bevallen, dus geen groot risico vormt. De CAAD optimo is in 2017 voor het eerst uitgebracht, er zit als het goed is een 105 5800 groep op. Hij heeft andere fietsen bekeken/aangeboden gekregen maar die zijn 10+ jaar oud. Wat ook nog voor de Cannondale spreekt: de fiets heeft een 32/36 spaaks wielsetje. Degene die er op moet gaan zitten tikt de 115-120 kilo wel aan.
Is het die zwart/witte maat 60 die op MP staat? Die is inderdaad zo goed als nieuw afgaande op de foto's (schone ketting, cassette vrijwel nieuw, remvlakken idem) en daar ga je je geen buil aan vallen. De vraag is of de foto's van voor of na in gebruik name zijn natuurlijk, maar als dit de huidige staat is hoef je geen expert te zijn om te zien dat het wel goed zit. Een schone ketting verraadt vaak al dat er (gedeeltelijk) voor gezorgd is, waar een zwarte ketting een eerste signaal is om beter te kijken (het zal je verbazen hoeveel mensen niet weten dat je een ketting of remblokken af en toe vervangen moeten worden).

Qua stack/reach moet je maatje wel minstens 1.82m ofzo zijn, eerder 1.87-1.92m. Verder is het frame redelijk middle of the road, met een beetje langer dan normaal (=stuur ongeveer 1cm verder weg). Qua hoogte zit het wel goed, maar de stuurpen kan misschien nog een centimetertje korter als hij zelf niet zo lang is of in verhouding lange benen heeft.

Deze fiets is ook prima geschikt om een jaar of langer de sport uit te proberen (als de verhouding/geometrie goed is, heb je nooit een betere meer nodig) of met een beperkt verlies te verkopen. Worst case krijg je er volgend jaar nog €400 voor (als je hem een beetje schoon en netjes houdt en in het piekseizoen verkoopt, eerder €500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hutarovich
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-03-2021
Galois schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Vaak ligt 'nek- en schouderklachten' bij beginners toch aan het niet gewend zijn om te fietsen in zo'n positie. Soms komt het inderdaad door een verkeerde afstelling van de fiets, of kan een andere afstelling helpen. Je kunt wat proberen of een bikefit doen (maar een goed bikefit heb je ook niet voor 3 tientjes).

Toen ik zo'n 1000 km per jaar fietste had ik na een langere tocht (100k?) altijd last van nek en schouders. Nu ik 5000+ per jaar fiets, heb ik nergens meer last van (ook niet meer van mijn kont, waar ik toen ik minder fietste ook altijd last van had).

Een verstelbare stuurpen is in ieder geval een beetje raar in de racefietswereld... :)

[...]

Hahaha... niet alleen dat hoor... je mag die paardenbloemen er ook wel uit trekken (voordat je gaat maaien dan :) ).

Maar mooie fiets!
Dank voor je antwoord! Ik fiets niet zoveel. Dus het profiel dat je omschrijft klopt ;) Ik krijg nu last vanaf 1,5 a 2u op de racefiets zitten. Misschien is het iets wat steeds beter zal gaan door kilometers maken.

Ben zelf groot wielerfan, maar minder enthousiast met zelf fietsen van grote afstanden. Doe veel hardlopen de afgelopen jaren. Dit is gunstiger ivm de gezinssituatie en gebrek aan tijd en gemak van het inplannen. Plus boek er betere voortgang in. Daarom zoek ik naar een oplossing zodat ik wel een langere tocht kan maken, maar niet veel geld kwijt ben aan een goede afstelling (omdat ik daarvoor niet fanatiek genoeg fiets).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik kom me heel voorzichtig hier ook melden. Ik heb een maand geleden mijn eerste racefiets gekocht. Ik liep er al zeker een jaar tegenaan te hikken maar voornamelijk financiën zaten toch steeds een beetje in de weg, nu dat mijn zomervakantieplannen allemaal niet door gaan bleef er ineens een potje vakantiegeld over en was een basisfiets ineens toch een optie. Nu heb ik echt de ballen verstand van fietsen dus ik heb me niet aan marktplaats gewaagd en toen de fietsenwinkel bij ij in de buurt geen racefietsen bleek te hebben ben ik naar de Decathlon gegaan waar een hele vriendelijke jongen me uitgebreid heeft voorgelicht over de verschillende opties die er waren binnen mijn budget, wat om eerlijk te zijn zelfs nu niet erg groot was. Uiteindelijk uitgekomen op een basic fiets: https://www.decathlon.nl/...301728?mc=8502354&c=GRIJS

Voor wat ik er mee wil is ie vooralsnog meer dan voldoende. Ik fiets er korte rondjes mee, ben langzaam aan het opbouwen maar laten we zeggen dat de conditie onder 0 lag toen ik begon een maand geleden en dat ik nu al 2 keer zo ver kwam als de eerste keer en er minder moe van ben. Als ik het ritme van 3 keer in de week fietsen een jaar kan volhouden ga ik sparen om aan het eind van het volgende fietsseizoen misschien een upgrade te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

ImagineMeAndYou schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:38:
Voor wat ik er mee wil is ie vooralsnog meer dan voldoende. Ik fiets er korte rondjes mee, ben langzaam aan het opbouwen maar laten we zeggen dat de conditie onder 0 lag toen ik begon een maand geleden en dat ik nu al 2 keer zo ver kwam als de eerste keer en er minder moe van ben. Als ik het ritme van 3 keer in de week fietsen een jaar kan volhouden ga ik sparen om aan het eind van het volgende fietsseizoen misschien een upgrade te kopen.
Goed opletten, voor je het weet fiets je 10 keer zo ver als je eerste rondje. ;)
Je conditie zal de eerste paar maanden echt pijlsnel vooruit gaan en dat is echt een geweldig gevoel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@ImagineMeAndYou veel plezier er mee. Daar kun je prima een tijdje mee vooruit. Je bent in elk geval beter begonnen dan ik (op mijn 2e hands fiets van € 200). En aangezien je nog maar net begonnen bent, zit de grootste vooruitganger voorlopig nog wel in jezelf en niet zozeer in het materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Laatst online: 24-02-2022
User schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:46:
[...]
Goed opletten, voor je het weet fiets je 10 keer zo ver als je eerste rondje. ;)
Je conditie zal de eerste paar maanden echt pijlsnel vooruit gaan en dat is echt een geweldig gevoel. :D
Ja, ik merk het echt per week nu. Doel is om tegen de zomer naar mijn ouders te fietsen, dat is 40 heen en 40 terug dus in vergelijking met de afstanden die ik hier langs zie komen stelt het niks voor natuurlijk maar het is voor mij een mooi target om naartoe te werken.
wisselwerking schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:48:
@ImagineMeAndYou veel plezier er mee. Daar kun je prima een tijdje mee vooruit. Je bent in elk geval beter begonnen dan ik (op mijn 2e hands fiets van € 200). En aangezien je nog maar net begonnen bent, zit de grootste vooruitganger voorlopig nog wel in jezelf en niet zozeer in het materiaal :)
Dat dacht ik ook idd. Ik heb wel bij aanschaf een goed uur staan twijfelen tussen die die ik uiteindelijk heb gekozen en deze: https://www.decathlon.nl/...remmen-blauw/_/R-p-301734

Maar mijn conclusie was dat die echt boven budget was en ik hem alleen maar zou willen omdat ik de kleur mooier vond...

[ Voor 40% gewijzigd door ImagineMeAndYou op 18-05-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 08:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

ImagineMeAndYou schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:38:
Ik kom me heel voorzichtig hier ook melden. Ik heb een maand geleden mijn eerste racefiets gekocht. Ik liep er al zeker een jaar tegenaan te hikken maar voornamelijk financiën zaten toch steeds een beetje in de weg, nu dat mijn zomervakantieplannen allemaal niet door gaan bleef er ineens een potje vakantiegeld over en was een basisfiets ineens toch een optie. Nu heb ik echt de ballen verstand van fietsen dus ik heb me niet aan marktplaats gewaagd en toen de fietsenwinkel bij ij in de buurt geen racefietsen bleek te hebben ben ik naar de Decathlon gegaan waar een hele vriendelijke jongen me uitgebreid heeft voorgelicht over de verschillende opties die er waren binnen mijn budget, wat om eerlijk te zijn zelfs nu niet erg groot was. Uiteindelijk uitgekomen op een basic fiets: https://www.decathlon.nl/...301728?mc=8502354&c=GRIJS
Heerlijk toch! Het lijkt me een prima beginnersfiets. Sowieso heeft Decathlon vaak degelijk spul in huis. Je levert wat in op gewicht, stijfheid en dat soort dingen, maar zo'n fiets gaat echt wel even mee en eerlijk is eerlijk: de looks zijn meer dan oké! En je hebt natuurlijk ook knaken nodig voor wielerkleding. Alsof het allemaal al niet duur genoeg is.

De laatste tijd totaal niet actief geweest in dit topic. Ik heb echter inmiddels ook alweer de nodige kilometers afgelegd dit jaar. Volgens mij zit ik net op of over het totaal van heel 2019 (1750km). De afgelopen tijd doe ik zo'n 150-200 kilometer per week, afhankelijk van het weer en of de tweeling een beetje lief doet zodat papa kan fietsen. M'n doel is minstens 3 keer per week fietsen waarvan 1 keer 100km+. Helaas nu een verkoudheidje te pakken waardoor alles aanvoelt als stroop en je hartslag meteen de lucht in vliegt zodra je ook maar een klein beetje aanzet.

Helaas komt er nu weer een periode van investeringen aan. Mijn favoriete fietsbroek is nu écht op, de hartslagband heeft het begeven, cassette is bijna versleten en meer van dat soort dingen.

En zag ik nou @havana dwars door Utrecht bollen?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:11
gewetensvraagje voor de ver-rijders hier. Is het verstandig om 2x een 200+ kilometer afstand af te leggen binnen 2 weken, als je normaal 100-150 prima kan afleggen? Of pleeg ik dan iets teveel roofbouw op m'n lijf?

Ik heb een goede doel tocht begin juli van 200 en een beetje en m'n fietsmaten willen dat ik meega voor een rit naar Limburg (vanaf Katwijk) eind juni. Ik twijfel een beetje omdat ik me afvraag of ik uitgerust genoeg ben voor die tweede tocht, die veel meer belang heeft dan de eerste. Als de kans dat ik die tweede moet afbreken vanwege lichamelijke ongemakken vanwege de eerste is het me niet waard.. vandaar twijfel vandaar vraag..

N.a.v. reactie @Tjebakka De tweede rit is solo, de eerste met 3 anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Holk op 18-05-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 08:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Holk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:18:
gewetensvraagje voor de ver-rijders hier. Is het verstandig om 2x een 200+ kilometer afstand af te leggen binnen 2 weken, als je normaal 100-150 prima kan afleggen? Of pleeg ik dan iets teveel roofbouw op m'n lijf?

Ik heb een goede doel tocht begin juli van 200 en een beetje en m'n fietsmaten willen dat ik meega voor een rit naar Limburg (vanaf Katwijk) eind juni. Ik twijfel een beetje omdat ik me afvraag of ik uitgerust genoeg ben voor die tweede tocht, die veel meer belang heeft dan de eerste. Als de kans dat ik die tweede moet afbreken vanwege lichamelijke ongemakken vanwege de eerste is het me niet waard.. vandaar twijfel vandaar vraag..
Moet prima lukken lijkt me. Als je getraind genoeg bent kun je ook wel 2x 200 in een weekend doen. Zeker als je met vrienden fietst hoeft 200 kilometer niet veel zwaarder te zijn dan pak 'm beet 125 kilometer in je eentje.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 18-05-2020 16:22 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tjebakka schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Moet prima lukken lijkt me. Als je getraind genoeg bent kun je ook wel 2x 200 in een weekend doen. Zeker als je met vrienden fietst hoeft 200 kilometer niet veel zwaarder te zijn dan pak 'm beet 125 kilometer in je eentje.
Oeps, essentiële informatie achtergehouden; die tweede rit is solo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Als je maar genoeg rust neem en niet te gek doet, dan is het allemaal prima te doen. Het heeft uiteindelijk ook met de omstandigheden te maken en hoe fit je op dat moment bent.

Ter vergelijk.. afgelopen weekend 230 km gefietst zonder echt veel pijn/moeite. Week eerder 120 km gefietst waarbij ik blij was dat ik op plaats van bestemming was. Bij die 120 km had ik echter enorm slecht geslapen maar was ik ook wel echt een stuk slechter eraan dan bij de 230 van afgelopen weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking

Binnen 2 weken lijkt mij dat niet zo'n probleem. Helemaal niet omdat de eerste rit met vrienden is. Dat scheelt een hoop energie. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de snelheid. Doe je 200km met 27km/u gemiddeld of ligt het meer op 35km/u. En zelfs dan lijkt het mij dat je met 2 weken wel voldoende herstel tijd hebt, aangezien je anders ook wel 100-150km kan fietsen.

@Ypuh Niet echt als alternatief (was het sowieso van plan), maar ik wil deze zomer (bijna) alle ATB routes in Drenthe aandoen. Ik zit nu op zo'n 400km. De voorlopige route staat op https://www.komoot.nl/tour/108754586?ref=wtd. Maar misschien dat ik nog wel wat anders gek bedenk.

Maar wel erg jammer dat de BRM1200 niet doorgaat. Daar had ik echt veel zin in. Maar ik mis ook de voorbereidende BRM ritten. Ik was van plan om een aantal te doen (heb nog wel de BRM200 in februari gefietst), maar dat is dus ook een no-go.

[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 18-05-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Holk Een beetje roofbouw is het natuurlijk altijd, maar draai dat eens om: Waarvoor moet je nu in vorm zijn? Als je geen wedstrijden rijdt doet vorm er per definitie weinig toe en nu er geen evenementen/clubritten zijn nog minder. Met 2-4 dagen herstel ben je wel weer terug bij normaal. Fysiek mag het geen probleem zijn om met gematigde intensiteit 2 dagen 200km achter elkaar te rijden.

@wisselwerking Ga je nog een alternatief doen voor de BRM1200?

We zouden morgenavond eigenlijk samen vertrekken met de randonneursvereniging om van van Bordeaux naar huis te rijden in 4 dagen. Stiekem baal ik wel dat het niet doorgaat want zag er de uitdaging wel van in. Ik ga dit weekend alsnog wel wat meer fietsen, maar geen 300+ ritten. Zonder écht doel vind ik het bij ~150km wel leuk geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 18-05-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Thanks all! Ik ga maar eens eelt kweken denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ypuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Is het die zwart/witte maat 60 die op MP staat? Die is inderdaad zo goed als nieuw afgaande op de foto's (schone ketting, cassette vrijwel nieuw, remvlakken idem) en daar ga je je geen buil aan vallen. De vraag is of de foto's van voor of na in gebruik name zijn natuurlijk, maar als dit de huidige staat is hoef je geen expert te zijn om te zien dat het wel goed zit. Een schone ketting verraadt vaak al dat er (gedeeltelijk) voor gezorgd is, waar een zwarte ketting een eerste signaal is om beter te kijken (het zal je verbazen hoeveel mensen niet weten dat je een ketting of remblokken af en toe vervangen moeten worden).
Klopt ;) De huidige eigenaar heeft er maar een paar ritten op gemaakt als je de advertentie moet geloven. Hij ziet er in ieder geval op de foto's prima uit zoals je zelf ook concludeert.
Qua stack/reach moet je maatje wel minstens 1.82m ofzo zijn, eerder 1.87-1.92m. Verder is het frame redelijk middle of the road, met een beetje langer dan normaal (=stuur ongeveer 1cm verder weg). Qua hoogte zit het wel goed, maar de stuurpen kan misschien nog een centimetertje korter als hij zelf niet zo lang is of in verhouding lange benen heeft.
Degene die er op moet passen is 1.95. Cannondale geeft zelf aan op hun site bij de CAAD Optimo dat deze maat geschikt is voor personen van 1.90 - 2.00 meter. Hij zou daarop afgaand er op moeten passen. En anders is de fiets waarschijnlijk eerder te krap dan te groot.
Deze fiets is ook prima geschikt om een jaar of langer de sport uit te proberen (als de verhouding/geometrie goed is, heb je nooit een betere meer nodig) of met een beperkt verlies te verkopen. Worst case krijg je er volgend jaar nog €400 voor (als je hem een beetje schoon en netjes houdt en in het piekseizoen verkoopt, eerder €500).
Misschien nog wel meer, het is een merkfiets en de eerste 500 euro is er reeds af. Waarschijnlijk schrijft deze minder hard af dan een decathlon fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-09 14:51
User schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:48:
Voor de degene die het misschien boeit, grafiekjes van mijn FTP rit (jaja, kben er nog steeds best blij mee :>):

***members only***

Ik was er na ruim 20 minuten wel helemaal klaar mee, maar ik was lang niet zo kapot als ik had verwacht. Aan het einde van de weg heb ik een eind uitgezeild en daarna rustig naar huis gefietst. Tot het viaduct wat ik over wou, die moest en zou ik omhoog rammen. Maar dat viel smerig tegen, halverwege had ik door dat ik minder in de tank had zitten dan ik dacht. :+
De hamvraag is nu natuurlijk wat je FTP is? Ik heb van de week de 4iiii Precision besteld en hij past precies op m'n Canyon Ultimate. Dat ondanks dat hij volgens de testtool van hun website niet zou passen. Anyway, ik moet binnenkort ook aan een FTP test geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:53
Tjebakka schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:14:
[...]
En zag ik nou @havana dwars door Utrecht bollen?
Ik kan het je niet vertellen want ik was daar niet in de buurt, maar z'n afwezigheid op dit forum was me wel opgevallen. Hoop dat alles goed met hem is en hij zijn aandacht aan belangrijker zaken aan het besteden is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Luuk741 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:45:
[...]

De hamvraag is nu natuurlijk wat je FTP is? Ik heb van de week de 4iiii Precision besteld en hij past precies op m'n Canyon Ultimate. Dat ondanks dat hij volgens de testtool van hun website niet zou passen. Anyway, ik moet binnenkort ook aan een FTP test geloven :)
198 W, of 2,74 W/kg :)

Qua ervaring ben ik natuurlijk niet de juiste man om tips te geven, maar probeer met de wind mee te fietsen. Ik had door een weg die min of meer met een boog liep en wind die precies meedraaide meer/langer tegenwind dan verwacht. Dat was echt verschrikkelijk, door de windvlagen schommelde mijn inspanning behoorlijk. Ik ging er voor mijn gevoel heel stoterig van rijden.
Laatste stukje mooi voor de wind, dat fietste een heel stuk rustiger.

Geen idee of het de juiste manier is, maar ik probeerde niet direct een bepaald wattage te halen. Ik wist ongeveer wel tot hoe ver ik mijn hart kan belasten en die hartslag heb ik opgezocht en na een paar minuten fietsen gekeken welk wattage daar bij hoorde, daarna op wattage gefietst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik vind wind tegen juist geschikter voor een FTP-test. Makkelijker om meer wattage te trappen en niet meteen op hoge snelheden te zitten. Daarna lekker omdraaien en met wind mee naar huis :) (Of gewoon op de tacx..). Het liefste zou ik het op een mooie klim doen, maarja dat is hier helaas lastig (Dat heeft @jspr blijkbaar beter bekeken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Holk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Oeps, essentiële informatie achtergehouden; die tweede rit is solo..
Eerste rit gewoon in het wiel blijven hangen ;-)

Waar is de eindbestemming in Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
RR46 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Eerste rit gewoon in het wiel blijven hangen ;-)

Waar is de eindbestemming in Limburg?
Valkenburg uiteraard... (we gaan Valkenburg - Valkenburg doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@NoepZor 1.95m lijkt me wel prima voor deze fiets/maat. De reach is met die lengte geen probleem en je hebt nog genoeg spacers om mee te spelen (al denk ik dat aan het begin met alle spacers eronder wel prima is).

Als de fiets echt zo weinig bereden is als de foto's doen geloven, dan is de prijs all things considered nog niet zo slecht. Een nieuwe overjarige Sensa Romagna is technisch gelijkwaardig (misschien nog wel iets beter aangezien Cannondale hier nogal smokkelt met onderdelen) en zal je dan ongeveer €800 kosten als je naar een dozenschuiver rijdt. Gezien de merknaam, doorverkoopwaarde en piekseizoen is €700 geen slechte deal ook al is het een 2e hands.

Hoe dan ook, blijf opletten bij de inspectie, voor hetzelfde geld zijn deze foto's een jaar oud. Ik heb via MP gekkere dingen meegemaakt (en dus laten staan).

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 18-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:15

Op zich zou dit wel kunnen, maar is natuurlijk afhankelijk van o.a.
  • Je lichamelijk conditie bij aanvang. De basis is waarschijnlijk goed, maar ben je ook uitgerust
  • De noodzakelijke inspanning tijdens de eerste rit (kun je lekker in het wiel mee paddelen of moet je volle bak om de andere bij te houden)
  • Hoeveel rust je tussentijds pakt (naast de sportieve rust, ook denken aan slaap, voeding, drukte op werk, enz)
  • weersomstandigheden (10 graden, regen en storm ervaar ik anders dan 20 graden en zonnetje)
  • Enz.
Ofwel, indien je jezelf goed verzorgt en niet helemaal naar de kl$*#@*n fiets met de eerste rit...
Eventueel de medefietsers aangeven dat rit 1 geen prio heeft en dat je desnoods halverwege afstapt wanneer het niet goed voelt

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:22
Reynouts schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:00:
Ik vind wind tegen juist geschikter voor een FTP-test. Makkelijker om meer wattage te trappen en niet meteen op hoge snelheden te zitten. Daarna lekker omdraaien en met wind mee naar huis :) (Of gewoon op de tacx..).
Inderdaad. Als ik buiten intervallen train is het echt fijner om wat weerstand van de dutch Mountain te krijgen. Heuvel op of met de weerstand van de wind is het voor mijn gevoel makkelijker om de druk op de benen te houden. Alleen bij extreme wind vlagen kan de power output enorm spikey zijn.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Michaelg schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Inderdaad. Als ik buiten intervallen train is het echt fijner om wat weerstand van de dutch Mountain te krijgen. Heuvel op of met de weerstand van de wind is het voor mijn gevoel makkelijker om de druk op de benen te houden. Alleen bij extreme wind vlagen kan de power output enorm spikey zijn.
Wat weerstand oke, maar dit was wind van 25+ km/u met stoten die rond de 35 lagen (als ik me de windy.com stats goed herinner). Met mijn vermogen sta je dan praktisch stil als je er vol tegenin moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 02-09 20:22
Haha ja dat is misschien wat overdreven.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Strava gaat volle bak op de abo's.

https://www.dcrainmaker.c...pps-for-all-and-more.html
They are summarized as follows:

– Non-paying users will no longer see the full leaderboard: They’ll only see the top 10 times (all + Top 10 women), you won’t see your friends anymore, nor clubs or weight/age groups
– Strava is removing the leaderboard from all 3rd party apps: If your using one of the 44,000 3rd party apps out there to do anything with Segments, this likely just broke it. Only devices like those from Garmin/Wahoo/Hammerhead/etc that have Strava Live Segments can display that for paying members.
– Non-paying users will no longer get the web route builder: If you want to build routes, you’ll need to use another platform.
Hmmz. Benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 15:57
BreadFan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:52:
Strava gaat volle bak op de abo's.

https://www.dcrainmaker.c...pps-for-all-and-more.html

[...]

Hmmz. Benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Voornamelijk dat laatste puntje zou bijzonder jammer zijn :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 08:16
sQuare8 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:59:
[...]

Voornamelijk dat laatste puntje zou bijzonder jammer zijn :-(
Zeer jammer, maar direct begrijpelijk. Het zou voor mij de reden kunnen zijn om een abbo te nemen bij ze. Tot nu toe nog niet de meerwaarde gezien, behalve het 'supporten' dan. Maar voor gewoon zo even te betalen vond ik het teveel geld. Voor niets gaat de zon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Ik vind het verschil vaak groot tussen gratis en betaald. Ik red me tot nu toe prima met gratis en wil er best voor betalen. Maar 60 euro per jaar is wel serieus geld voor een soort sportfacebook.

Pagina: 1 ... 99 ... 676 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).