Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 639 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Crazy D schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:37:
[...]

Zoek naar een ruim park of mooie rondweg. Het komt ook niet op de seconde aan he, het is niet alsof je training mislukt als je geen 4 minuten VO2 max rijdt maar 3:55...
Inderdaad. Zo nauw komt het allemaal niet.

Ik doe trouwens alleen endurance, sweetspot en threshold werk buiten (als het lekker weer is). Vo2 max vind ik prettiger om binnen te doen.

Wat betreft de Outside Workout functionaliteit van TR ben ik echt heel enthousiast. Met name de eenvoud is geweldig. Op de 530/830/1030 hebben ze recent ook wat nieuwe datavelden toegevoegd zodat je ook mooie grafiekjes ziet, en het nog net wat makkelijker is om de workout te doen. Bij Wahoo kun je trouwens eenvoudig terug en vooruit in je intervallen. Ideaal voor als je net niet lekker uit komt (bijvoorbeeld een stoplicht of whatever).
https://blog.trainerroad....the-best-head-unit-setup/

Succes @Smultie en mocht je vragen hebben, let me know!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:55

Kluus

Gang is alles

Als ik zo kijk zijn de PM's wel overal uitverkocht trouwens. Ik ben afgelopen weekend ook weer overstag gegaan en mijn powermeter-loze avontuur, sinds het vervangen van het consequente krakende praxis works crankset, beeindigd. Zeker nu de meeste ritten solo ritten zijn geworden vind ik het wel fijn om me weer een beetje op vermogen te kunnen focussen.

Anyway, ik wil zo'n ding dan ook gelijk hebben als ik het in mijn hoofd heb dus ik heb snel de laatste 175mm Ultegra Stages gehaald die ze bij Mantel in Den Bosch hadden liggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05 15:57
Ik heb een vraag aan de mechaniekers onder ons.

Sinds een paar dagen springt mijn ketting, wanneer ik op het middelste kettingblad rij, regelmatig over naar een ander kransje op de cassette. Op het grote blad gebeurt dit niet (kleine blad niet getest, daar rij ik eigenlijk nooit op)

De eerste ingeving: het kettingblad zal wel versleten zijn. Op zich lijkt het kettingblad inderdaad wel versleten, maar ik zou dan niet verwachten dat hierdoor de ketting verspringt aan de achterkant. Kettingblad vervangen wil ik eigenlijk niet, omdat ik de fiets volgend jaar wil vervangen. Hebben jullie ideeën? Is het inderdaad een kwestie van versleten kettingblad of is het misschien toch iets anders?

De afstelling van de achterderailleur heb ik gecheckt en die is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 10:16

Galois

1811 - 1832

The__Dude schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:19:

Sinds een paar dagen springt mijn ketting, wanneer ik op het middelste kettingblad rij, regelmatig over naar een ander kransje op de cassette. Op het grote blad gebeurt dit niet (kleine blad niet getest, daar rij ik eigenlijk nooit op)

De eerste ingeving: het kettingblad zal wel versleten zijn. Op zich lijkt het kettingblad inderdaad wel versleten, maar ik zou dan niet verwachten dat hierdoor de ketting verspringt aan de achterkant. Kettingblad vervangen wil ik eigenlijk niet, omdat ik de fiets volgend jaar wil vervangen. Hebben jullie ideeën? Is het inderdaad een kwestie van versleten kettingblad of is het misschien toch iets anders?

Maar het is toch de afstelling van de derailleur :)

Een versleten kettingblad zorgt niet voor het verspringen op een ander kransje van de cassette.

Stel de derailleur nogmaals goed af met de ketting over het middenblad.
(Parktool heeft een hele mooie instructievideo hiervoor)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05 15:57
Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:36:
[...]

Een versleten kettingblad zorgt niet voor het verspringen op een ander kransje van de cassette.

(Parktool heeft een hele mooie instructievideo hiervoor)
Thanks! Dat was dus al een beetje mijn onderbuikgevoel. Ik ga het nog eens controleren!

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp, is waarom dit niet gebeurt op het grote blad. Enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door The__Dude op 29-04-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 17:30
Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:36:
[...]
[...]
Als je de koninklijke volgorde wilt volgen: controleer eerst je derailleurhanger / patje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18

Ma®tin

Hallo

Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:04:

En ik heb geen Strava-code (moet nog 20 km :) ). Krijg je die Strava-code gelijk als je de 150 aantikt?
Kijk eens, zonder hem te fietsen. Even je naam en emailadres achterlaten en je krijgt een €25,- kortingscode in de mail. :) https://www.futurumshop.nl/strava-beloning

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
Crazy D schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:37:
[...]

Zoek naar een ruim park of mooie rondweg. Het komt ook niet op de seconde aan he, het is niet alsof je training mislukt als je geen 4 minuten VO2 max rijdt maar 3:55...
Fuck meen je dat nou? Ik ben de hele middag bezig geweest om dat laatste VO2max intervalletje alsnog te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:04
Hoe weet ik of mijn pedalen versleten zijn? Vond er van de week veel speling op zitten. Zijn er pro tips en tricks om dit te bepalen?

Zelfde geld voor derailleur wieltjes, nog nooit vervangen maar deze ketting en cassette zijn wel zo’n beetje op. Misschien die ook meteen maar vervangen?

Grote fiets maintenance make over wordt het vrees ik, mag misschien ook wel na 25.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

The__Dude schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:43:
[...]

Thanks! Dat was dus al een beetje mijn onderbuikgevoel. Ik ga het nog eens controleren!

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp, is waarom dit niet gebeurt op het grote blad. Enig idee?
Op het grote blad heb je een andere kettinglijn dan op het middelste blad. Dat is ook de reden dat het handig is om bij het afstellen van de derailleur de ketting op het middenblad te hebben staan bij een triple.

Dus als de derailleur keurig lijkt afgesteld op het grootste blad, kan dat alsnog voor problemen zorgen bij het middenblad.

Het eenvoudigste is om de versnellingskabel een half slagje strakker of minder strak te draaien op het middenblad (daar waar de ketting overspringt) en zo steeds te testen tot hij het niet meer doet.

Maar goed, als de hanger scheef is (zoals @Dieander aangeeft) zal je ‘m nooit perfect kunnen afstellen. Maar helaas is dat zonder de juiste spullen, niet eenvoudig te zien (tenzij de hanger echt scheef is... :D).

[ Voor 5% gewijzigd door Galois op 29-04-2020 19:35 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:48
The__Dude schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:43:
[...]

Op het grote blad staat je ketting beter onder spanning.
DieAnder schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:51:
[...]

Als je de koninklijke volgorde wilt volgen: controleer eerst je derailleurhanger / patje
The secret weapon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
The__Dude schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:19:

Meestal ook het geval als je derailleur te kort tegen de cassette aan staat. 6-8mm bij grootste tandwiel of met zo’n meetplaatje ff checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Noxa schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:53:
Hoe weet ik of mijn pedalen versleten zijn? Vond er van de week veel speling op zitten. Zijn er pro tips en tricks om dit te bepalen?

Zelfde geld voor derailleur wieltjes, nog nooit vervangen maar deze ketting en cassette zijn wel zo’n beetje op. Misschien die ook meteen maar vervangen?

Grote fiets maintenance make over wordt het vrees ik, mag misschien ook wel na 25.000km.
Ik heb mijn grote fietsonderhoud (na 30.000km) er net opzitten. Ik heb mijn pedalen vervangen omdat er duidelijk stukken plastic in de neus waren afgesleten. Ik kon dit voelen doordat eenmaal ingeklikt ik ook speling had bij het naar voor en achter bewegen van mijn schoen.

Derailleurwieltjes heb ik vervangen omdat ze stroef liepen als ik ze zonder ketting probeerde te laten draaien. De nieuwe wieltjes doen dat nog steeds minder goed dan verhoopt, terwijl ik ze wel netjes heb geïnstalleerd :-(

Verder heb ik -naast de gebruikelijke ketting en cassetteswap- mijn kettingbladen vooraan en bottom bracket ook voor het eerst vervangen. Voor beiden kan ik zeggen dat dat eigenlijk veel te laat was. O-) Best een dure maand geweest dus, gelukkig was er de Futurumshop Strava-code die ik een paar keer heb (ge/mis)bruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
CyberThijs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:20:
[...]

Ik heb mijn grote fietsonderhoud (na 30.000km) er net opzitten. Ik heb mijn pedalen vervangen omdat er duidelijk stukken plastic in de neus waren afgesleten. Ik kon dit voelen doordat eenmaal ingeklikt ik ook speling had bij het naar voor en achter bewegen van mijn schoen.

Derailleurwieltjes heb ik vervangen omdat ze stroef liepen als ik ze zonder ketting probeerde te laten draaien. De nieuwe wieltjes doen dat nog steeds minder goed dan verhoopt, terwijl ik ze wel netjes heb geïnstalleerd :-(

Verder heb ik -naast de gebruikelijke ketting en cassetteswap- mijn kettingbladen vooraan en bottom bracket ook voor het eerst vervangen. Voor beiden kan ik zeggen dat dat eigenlijk veel te laat was. O-) Best een dure maand geweest dus, gelukkig was er de Futurumshop Strava-code die ik een paar keer heb (ge/mis)bruikt.
Bottom bracket is natuurlijk ook zo'n ding ja. Die gaat natuurlijk ook al die KM's mee. Op een schaal van 1-10 hoe moeilijk was het om zelf de bottom bracket te vervangen? Ik doe eigenlijk al het onderhoud zelf, maar de bottem bracket nog nooit gedaan en wel fout gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-05 20:33
Ligt er ook een beetje aan welk type bottom bracket je hebt. (en of je het juiste gereedschap hebt).
Zelf heb ik een Shimano Ultegra BB welke je er met schroefdraad in/uit draait. De eerste keer los draaien was ff lastig omdat hij knetter vast zat (en je ff goed moet kijken welke kant je op moet draaien).
Het grootste risico is dat je met het terug plaatsen de BB er scheef in draait. Dus mijn advies is dan ook om altijd alleen met de hand de BB er in te draaien en pas het laatste stukje (wanneer je zeker weet dat hij er goed in zit) met gereedschap te doen. En het allerlaatste stukje netjes met de momentsleutel.

Voor dit klusje heb ik ook twee tools. De eerste is in de vorm van een steeksleutel, welke handig is om wat meer kracht te kunnen zetten met losdraaien.
Voorbeeld: https://www.parktool.com/...%20%26%20Bottom%20Bracket
De tweede is in de vorm van een dop, welke op de momentsleutel past.
Voorbeeld: https://www.parktool.com/...%20%26%20Bottom%20Bracket

[ Voor 29% gewijzigd door ydderf op 30-04-2020 09:31 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
Noxa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:13:
[...]

Bottom bracket is natuurlijk ook zo'n ding ja. Die gaat natuurlijk ook al die KM's mee. Op een schaal van 1-10 hoe moeilijk was het om zelf de bottom bracket te vervangen? Ik doe eigenlijk al het onderhoud zelf, maar de bottem bracket nog nooit gedaan en wel fout gevoelig.
Het uitslaan van mijn BB86 bottom bracket geef ik een 10/10 op de schaal van hoe moeilijk dat was. Het inpersen van de nieuwe BB was een eitje, dus 2/10 .

Het komt hier voor een groot deel neer op goed materiaal hebben. Ik heb de BBB BTL-95 Brackettoolbox gekocht voor dit werkje, en de tool die hierin zit voor het uitslaan is gewoon grote rommel. Moest ik opnieuw kunnen kiezen zou ik gaan voor de BBB CUPOUT BTL-113:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGVa5axh8VhPF_3YORphTBPuXYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1rYWlm2rlPXRmxGSl22Xocxs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
Ben bezig een fiets aan het opknappen. Hij trapt door, wil nu de cassette en de kettingbladen vervangen. Achter heb ik al een nieuwe cassette gezet.
Nu wil ik de kettingbladen ook vervangen. Er zit een FC-4503 9 speed triple crank om met 50-39-30 bladen, BCD130mm. Nu vraag ik mij af of ik de kettingbladen ook allemaal uitwisselbaar zijn, dus een 10s kettingblad op een 9sp. Zolang het de juiste steek is lijkt mij dit gewoon kunnen toch?

En nu we toch bezig zijn, iemand nog een 50T en 39T blad liggen? Of weet waar die goedkoop te halen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

CyberThijs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:30:
[...]

Het uitslaan van mijn BB86 bottom bracket geef ik een 10/10 op de schaal van hoe moeilijk dat was. Het inpersen van de nieuwe BB was een eitje, dus 2/10 .

Het komt hier voor een groot deel neer op goed materiaal hebben. Ik heb de BBB BTL-95 Brackettoolbox gekocht voor dit werkje, en de tool die hierin zit voor het uitslaan is gewoon grote rommel. Moest ik opnieuw kunnen kiezen zou ik gaan voor de BBB CUPOUT BTL-113:

[Afbeelding]
Ik heb die laatste ook, maar dan die van parktool. Ik blijf het toch ook vervelend klusje vinden hoor, om hiermee lagers uit je carbon frame te rammen, maar goed, dat zal gevoel zijn... Ik voel me nog altijd het prettigst bij externe cups met een BSA draad... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 10:21
Heb gisteren de BB90 pressfit lagers van mijn trek vervangen (eerste set toch 5,5 jaar meegegaan, maar de linker voelde nu wat korrelig dus maar volledig vervangen voor het erger werd )

Omdat ik ook een hekel heb aan het eruit slaan, ookal gebruik je er de juiste tool voor, heb ik de Unior BB90 removal tool gekocht. Dat ging echt wel heel erg makkelijk en gecontroleerd. Je zet hem erop, moertje aandraaien en plop het lager komt eruit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG6ofHSi1Wq_9BTa5Y1JgCNJmhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEihQRucLbQpxTvCA3Q7d1O0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CyberThijs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]
Van de week ook mijn lagers er uit getikt met zo'n ding (let op je hebt meerdere varianten. Ik heb de BTL-114 voor BB30 lagers). Echt leuk is dat niet om met een hamer je lagers die best wel vast zitten uit een carbon frame te slaan. De randen van die tool zijn ook best wel scherp, dus je moet het niet te vaak doen lijkt me. Ik ga dan denk ik ook opzoek naar een bearing puller die de lagers er uit trekt i.p.v. dat je ze met een hamer uit moet slaan (@roda_djavulen was me al voor).

Lagers persen of cups met schroefdraad zoals GXP BSA is inderdaad peanuts (2/10).

Overall geldt; het goede gereedschap is het halve werk. Voor schroefdraad, Campagnolo, BB30, GXP, Hollowtech etc. heb je allemaal weer aparte tools nodig. Kosten niet de hoofdprijs en zijn de investering wel waard, maar zonder dit gereedschap wordt het knap lastig.

@ThijsM Je kunt 10/11s kettingbladen gewoon gebruiken op 7/8/9/10/11s. Bij 12s is de spacing wel weer anders. Goedkoopste optie is denk ik gewoon een nieuw/2e hands compleet crankstel kopen. Losse kettingbladen (met name buitenblad) zijn meestal redelijk prijzig is mijn ervaring. Met een triple moet je ook even extra opletten welke bladen je nodig bent. Het lijkt me dat die qua montage anders zijn dan die van een dubbel wat de laatste ~5 jaar de standaard is.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 30-04-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:44:
[...]
...
De randen van die tool zijn ook best wel scherp, dus je moet het niet te vaak doen lijkt me. Ik ga dan denk ik ook opzoek naar een bearing puller die de lagers er uit trekt i.p.v. dat je ze met een hamer uit moet slaan (@roda_djavulen was me al voor).
...
Ik ken de BB30 lagers niet echt goed maar bij shimano pressfit lagers die ik ken zit er aan de binnenkant van de cup een schaal van hard plastic waar die tool precies in valt. Als je het goed doet komen deze randen van de tool dus nooit buiten de lager cup (die in theorie (praktijk is wat anders natuurlijk) toch kapot is na het er uit slaan, volgens shimano zijn ze single fix in elk geval (dus oude er uit = nieuwe er in)):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCcmfe_RwJd0x997ob_Hhg-03eA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/M9viSzw1VPxIHh3Xtng27Trk.png?f=fotoalbum_medium

En al trek je de tool te ver door, dan nog expand deze slechts genoeg voor die cup (mits je de juiste tool hebt), en niet genoeg om je frame te raken. Altijd goed op blijven letten, maar in principe kan het volgens mij niet mis gaan...

Voor wat betreft de bsa cups, die draai ik ook zo ver mogelijk met de hand in, volgens mij kan je dan niet scheef gaan zonder het te merken. Laatste stukje met de tool en dan gewoon "goed" vast, moment check ik niet maar er is nog nooit een cup los gekomen of gaan kraken bij mij dus dan zal het wel goed zijn ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 30-04-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:53
Volgens mij is dit de ideale lagerpers/trekker:

#Aliexpress € 32,50 26%OFF | Fiets Gereedschap Legering lager druk Fiets as centrum Druk-In As Statische Installatie Demontage Tool Pak mountainbike road
https://a.aliexpress.com/_BSpAma

Kost drie keer niks, trekt al je lagers er zo uit, en perst ze er zo in. Appeltje eitje. Je kunt zelf lagers uit cups trekken, en nieuwe erin zetten, ermee, mocht je dat willen.

[ Voor 23% gewijzigd door Stoffa op 30-04-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
Ik heb die Unior tool in het verleden ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk werd de shimano pressfit half uit elkaar getrokken, alleen binnenste deel kwam los.
Tool is net niet breed genoeg om op de juiste plek te zitten en ook maar op 2 plekken ipv 4 zoals de uittik tool doet.
Sindsdien tik ik maar gewoon weer.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 30-04-2020 10:38 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:34:
Volgens mij is dit de ideale lagerpers/trekker:

#Aliexpress € 32,50 26%OFF | Fiets Gereedschap Legering lager druk Fiets as centrum Druk-In As Statische Installatie Demontage Tool Pak mountainbike road
https://a.aliexpress.com/_BSpAma

Kost drie keer niks, trekt al je lagers er zo uit, en perst ze er zo in. Appeltje eitje. Je kunt zelf lagers uit cups trekken, en nieuwe erin zetten, ermee, mocht je dat willen.
ik heb een tijdje terug een vergelijkbare set gehaald op ali (alle onderdelen zien er hetzelfde uit, enkel het handvat ontbreekt bij mij, je moet er zelf een inbus instoppen om te draaien.
Heb er een paar keer bb30 lagers mee verwijderd en terug geplaatst, ging soepel en makkelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vanavond komt mijn 4iiii Ultegra vermogensmeter binnen. Ik twijfelde al een tijdje om zoiets aan te schaffen, maar ja, 400 euro vond ik wel wat veel, zeker omdat ik er toch niet veel meer mee zal gaan doen dan mij 'vergapen' aan getalletjes. Het is nu nl ook niet zo dat ik mijn hartslag zo nauwkeurig in de gaten houd of mijn snelheid (ook al vind ik altijd een gemiddelde van 30+ wel een psychologische grens, kan ik niets aan doen, ik wil niet zo denken, maar doe het toch :)).

Maar goed, met een Futurumcode en de huidige aanbieding/prijs, vond ik 325 euro te verdedigen.

Ik heb 0,0 ervaring met vermogensmeters en stap 1 lijkt dan toch te zijn dat ik een FTP-test moet doen. Die staat dan ook voor morgen op het programma :)

Op de website van Garmin kijkend (ik heb een Garmin Edge 1000) zie ik dat het op 2 manieren kan:
- Een FTP-test uitvoeren, of
- Uw FTP-waarde automatisch berekenen

Is er verschil tussen deze beide manieren? De tweede manier lijkt mij namelijk handiger: ik kan dan rustig infietsen, als ik op de plek kom waar ik ongestoord 20 minuten kan knallen, gas geven zonder verder na te denken dat er iets gestart moet worden. De software hierachter berekent dan de FTP-waarde met de gegevens die er zijn (die dus bestaan uit 20 minuten maximaal).

Op de eerste manier moet ik nog handmatig iets aan zetten. Bovendien heb ik dan losse 'ritten' op mijn Strava/Connect, wat mij eigenlijk niet uitmaakt, maar toch diep van binnen ik dat probeer te voorkomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Galois ik ken de stappen van de eerste test niet, maar mogelijk is de opzet gelijk aan de 2e, alleen dan gepland.. ik vermoed dat de berekening bij beide hetzelfde is, 20 minuten voluit = 95% van je FTP.
De 2e kan je ook achteraf toepassen op een rit, garmin zoekt dan gewoon je beste 20 minuten uit en berekend daar je FTP op. (beetje zoals zwift ook doet)

Bedenk wel dat het zonder startpunt nog best lastig kan zijn om 20 minuten goed te pacen, zodat je ook echt een goede waarde eruit krijgt, begin je te hard of te zacht, dan zal je een te lage score krijgen.Een 20 minuten test is wel iets wat je moet leren goed uit te voeren.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Kluus Bij BB30 laat je de cups in principe zitten en tik je alleen het lager er uit. Ook hier zijn wel wat variaties, waarbij de originele BB30 écht in het frame zit en de lagers tegenhoudt met circlips en PF30/BBRight nog wel met losse cups gemonteerd worden.

Onderstaande is BB30. Door die clips werkt zo'n hamer methode per definitie slecht. In het geval van BBRight/PF30 heb je niet de clips, maar krast de BBB tool wel in de alu cups (op zich geen ramp want je raakt het gedeelte niet waar het lager zit). Ook loop je met hameren het risico dat ze er niet helemaal recht uit gaan.

Voor mij lijkt het dus beter om ze er uit te trekken ipv slaan (alhoewel die van Park Tool ook gewoon met een hamer werkt).

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2019/03/bb30-bb92-how-to-replace-service-11-1507550196703-1srx7g65fe16k-196dc6d.jpg?quality=90&resize=800%2C450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@DDX Denk dat het ook beter werkt voor BB90 omdat je dan echt alleen een stalen lager eruit trekt, komt geen plastic bij kijken. En dat kan dan ook niet scheef gaan omdat je aan twee zijden van het lager tegelijkertijd trekt en een metalen lager gaat daar niet van vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Prulleman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:46:
@Galois ik ken de stappen van de eerste test niet, maar mogelijk is de opzet gelijk aan de 2e, alleen dan gepland.. ik vermoed dat de berekening bij beide hetzelfde is, 20 minuten voluit = 95% van je FTP.
De 2e kan je ook achteraf toepassen op een rit, garmin zoekt dan gewoon je beste 20 minuten uit en berekend daar je FTP op. (beetje zoals zwift ook doet)

Bedenk wel dat het zonder startpunt nog best lastig kan zijn om 20 minuten goed te pacen, zodat je ook echt een goede waarde eruit krijgt, begin je te hard of te zacht, dan zal je een te lage score krijgen.Een 20 minuten test is wel iets wat je moet leren goed uit te voeren.
Dit lijkt mij ook (dat Garmin de beste 20 minuten uit die rit zoekt). Dat maakt gelijk de eerste manier (handmatig via het menu een FTP-test starten) overbodig (???).

Ja, het zal vast wel even wennen zijn. Ik heb in ieder geval wel een weg van 15 km uitgekozen langs het water waar geen afslagen zijn. Daar moet ik wel 20 minuten voluit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh Ah ja, klopt, de pressfit cups die ik bedoel zijn er echt op gebouwd om ze er uit te tikken, maar dit ziet er weer heel anders uit inderdaad. Dan zou ik me inderdaad ook niet prettig voelen bij zo'n tool.

[ Voor 70% gewijzigd door Kluus op 30-04-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Prulleman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:38:
[...]

ik heb een tijdje terug een vergelijkbare set gehaald op ali (alle onderdelen zien er hetzelfde uit, enkel het handvat ontbreekt bij mij, je moet er zelf een inbus instoppen om te draaien.
Heb er een paar keer bb30 lagers mee verwijderd en terug geplaatst, ging soepel en makkelijk
De versie met handvat is de "premium" versie. Je kan dus kiezen.

Ik zie dat het vermogen na een rit in de Wahoo Elemnt app hoger ligt dan op Strava. Iemand een idee welke het meest accuraat is?
TSS is helemaal absurd: de Wahoo app geeft ongeveer 2x wat Strava geeft. Overigens is Wahoo ook altijd heel royaal met aantal verbrande kcal.

Zon FTP test uitvoeren lijkt me in NL nog best lastig. Waar ga je 20 min zonder oponthoud kunnen knallen? Of zit ik gewoon te diep in de randstad? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Stoffa op 30-04-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
roda_djavulen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:52:
@DDX Denk dat het ook beter werkt voor BB90 omdat je dan echt alleen een stalen lager eruit trekt, komt geen plastic bij kijken. En dat kan dan ook niet scheef gaan omdat je aan twee zijden van het lager tegelijkertijd trekt en een metalen lager gaat daar niet van vervormen.
Zou kunnen ja, ik heb het enkel op een BB86 pressfit uitgeprobeerd.
Op mijn Trek met bb90 (shimano) tik ik gewoon, tool ga ik niet meer proberen iig.
Idee is leuk, maar iets te low budget oplossing naar mijn idee.
En had ook het idee dat het niet heel goed is voor frame omdat je op andere manier druk gaat uitoefenen doordat je op frame gaat drukken om lager eruit te trekken zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:54:
[...]

Dit lijkt mij ook (dat Garmin de beste 20 minuten uit die rit zoekt). Dat maakt gelijk de eerste manier (handmatig via het menu een FTP-test starten) overbodig (???).

Ja, het zal vast wel even wennen zijn. Ik heb in ieder geval wel een weg van 15 km uitgekozen langs het water waar geen afslagen zijn. Daar moet ik wel 20 minuten voluit kunnen.
Niet boven de 45 gemiddeld rijden dan hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@DDX heb je die Unior extractor tool nog liggen? Als die voor BB30 is wil ik hem wel van je overnemen voor een zacht prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
CyberThijs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:20:
[...]

Dit is by design. Zit een heel verhaal achter dat ik niet uit m'n hoofd weet, maar het is normaal.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:16:
[...]

Niet boven de 45 gemiddeld rijden dan hè :+
Hehehehe...

Dat kan ik gemiddeld ongeveer 1 minuut... kom ik nog 19 te kort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:52
Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:01:
[...]

Ik zie dat het vermogen na een rit in de Wahoo Elemnt app hoger ligt dan op Strava. Iemand een idee welke het meest accuraat is?
TSS is helemaal absurd: de Wahoo app geeft ongeveer 2x wat Strava geeft. Overigens is Wahoo ook altijd heel royaal met aantal verbrande kcal.
Dit had ik zelf ook en blijkbaar is het een bekend probleem:

https://www.reddit.com/r/...vg_power_lower_on_strava/

Vind het zelf niet heel erg zolang de afwijking maar constant is, het gaat mij niet persé om een hele accurate absolute waarde. Het belangrijkste is voor mij het bijhouden van verbetering. Als ik de wattages vergelijk lijken de cijfers van Strava in mijn geval realistischer.

Wat betreft die FTP test, je kan op delen van de ringvaart best een eind komen denk ik!

[ Voor 4% gewijzigd door Louislouislouis op 30-04-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Louislouislouis schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:34:
[...]

Dit had ik zelf ook en blijkbaar is het een bekend probleem:

https://www.reddit.com/r/...vg_power_lower_on_strava/

Vind het zelf niet heel erg zolang de afwijking maar constant is, het gaat mij niet persé om een hele accurate absolute waarde. Het belangrijkste is voor mij het bijhouden van verbetering. Als ik de wattages vergelijk lijken de cijfers van Strava in mijn geval realistischer.

Wat betreft die FTP test, je kan op delen van de ringvaart best een eind komen denk ik!
Goed idee van die ringvaart, was nog niet in me opgekomen. Thanks!

Ik lees ook dat "normalized power calculations" zouden worden verstoord door:

- Auto pause aan laten (neem aan gewoon op je fietscomputer uitzetten?)
- Het niet recorden van "Power meter zeros" (Geen idee wat dit is?)
- Het aan laten van smart recording (Ook hiervan weet ik niet wat het is)

Kan iemand bevestigen dat dit nodig is om normalized power correct te laten weergeven?

[ Voor 21% gewijzigd door Stoffa op 30-04-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:07:
[...]

Goed idee van die ringvaart, was nog niet in me opgekomen. Thanks!

Ik lees ook dat "normalized power calculations" zouden worden verstoord door:

- Auto pause aan laten (neem aan gewoon op je fietscomputer uitzetten?)
- Het niet recorden van "Power meter zeros" (Geen idee wat dit is?)
- Het aan laten van smart recording (Ook hiervan weet ik niet wat het is)

Kan iemand bevestigen dat dit nodig is om normalized power correct te laten weergeven?
Smart recording is dat het apparaat ‘slim’ een kruimelspoor aanlegt. Dus bij bochten vaker ‘opnemen’ dan op rechte stukken.

Dit spaart de accu. Ik heb ‘m op 1-sec recording staan. Dan slaat het apparaat de locatie elke seconde op, ongeacht of je rechtdoor gaat (en dus in principe onnodig) of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 03-05 22:55
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:32:
[...]

Smart recording is dat het apparaat ‘slim’ een kruimelspoor aanlegt. Dus bij bochten vaker ‘opnemen’ dan op rechte stukken.

Dit spaart de accu. Ik heb ‘m op 1-sec recording staan. Dan slaat het apparaat de locatie elke seconde op, ongeacht of je rechtdoor gaat (en dus in principe onnodig) of niet.
Je data file wordt ook veel groter. Want iedere meting bevat ook cadans, power, HR, etc etc. Ik denk dat de files onhandelbaar groot kunnen worden bij lange afstands activiteiten. Zeker als je nog eens iets wilt bewerken achteraf, of bij een drukbezocht evenement de file niet gesynced krijgt doordat het netwerk traag is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zero's moet je wel altijd opnemen in je power meting. Als je je benen stilhoudt (bijv. in een afdaling) dan wil je dat ook terug zien in je average power lijkt me.

Of je bij cadans ook de zero's meeneemt lijkt me wat minder relevant. Daar heb ik volgens mij uitstaan dat hij de zero's meet, om zo m'n avg. cadans te weten van de tijd dat ik aan het trappen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:22:
Zero's moet je wel altijd opnemen in je power meting. Als je je benen stilhoudt (bijv. in een afdaling) dan wil je dat ook terug zien in je average power lijkt me.

Of je bij cadans ook de zero's meeneemt lijkt me wat minder relevant. Daar heb ik volgens mij uitstaan dat hij de zero's meet, om zo m'n avg. cadans te weten van de tijd dat ik aan het trappen ben.
Stel je dit in op je fietscomputer of Strava?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:27:
[...]

Stel je dit in op je fietscomputer of Strava?
In je fietscomputer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:39:

Op de website van Garmin kijkend (ik heb een Garmin Edge 1000) zie ik dat het op 2 manieren kan:
- Een FTP-test uitvoeren, of
- Uw FTP-waarde automatisch berekenen

Is er verschil tussen deze beide manieren?
Ja, er is verschil. De Garmin test is een ramp-test die iedere vier minuten het vermogen met X watt verhoogt het nadeel is dat de test voor de eigenlijke FTP minder geschikt/nauwkeurig is.
Voordeel van die test is wel dat je gelijk een goede indicatie hebt van je threshold hartslag; en belangrijker, dat je je niet 20 minuten lang het schompes hoeft te fietsen om je FTP te weten.

Mijn advies zou zijn om eerst eens zo'n Garmin test te doen, zodat je meer een idee hebt van waar je FTP ongeveer ligt, dan kan je de 20 minuten test pacen met 1.05-1.10 keer die waarde en als het na 10 minuten te makkelijk of zwaar gaat het tempo bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@DDX Denk dat de druk op het frame wel meevalt, is ook het sterkse punt van heel zo'n frame. Maar in ieder geval zijn er gelukkig meerdere opties zodat we allemaal iets hebben waar we ons het beste bij voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gebanned schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:45:
[...]

Ja, er is verschil. De Garmin test is een ramp-test die iedere vier minuten het vermogen met X watt verhoogt het nadeel is dat de test voor de eigenlijke FTP minder geschikt/nauwkeurig is.
Voordeel van die test is wel dat je gelijk een goede indicatie hebt van je threshold hartslag; en belangrijker, dat je je niet 20 minuten lang het schompes hoeft te fietsen om je FTP te weten.

Mijn advies zou zijn om eerst eens zo'n Garmin test te doen, zodat je meer een idee hebt van waar je FTP ongeveer ligt, dan kan je de 20 minuten test pacen met 1.05-1.10 keer die waarde en als het na 10 minuten te makkelijk of zwaar gaat het tempo bijstellen.
Ik snap het niet. Hoe bedoel je '...een ramp-test die iedere vier minuten het vermogen met X watt verhoogt'? De Garmin kan toch niets verhogen? Ik ben degene die het vermogen levert. Het gaat hier om een powermeter op een racefiets om buiten mee te fietsen (geen thuis trainer).

Maar die '20 minuten je de schompes fietsen' kan dus op een willekeurig moment? Ik hoef dat niet door te geven aan mijn Garmin? Dat gebeurt gewoon 'achteraf'.
Mistraller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:19:
[...]

Je data file wordt ook veel groter. Want iedere meting bevat ook cadans, power, HR, etc etc. Ik denk dat de files onhandelbaar groot kunnen worden bij lange afstands activiteiten. Zeker als je nog eens iets wilt bewerken achteraf, of bij een drukbezocht evenement de file niet gesynced krijgt doordat het netwerk traag is.
Nou... echt groot zullen ze nooit worden. Ik heb net even gekeken en een 1-sec recording van een tocht van 100 km levert een bestand op van 349 kB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 08:49
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ik snap het niet. Hoe bedoel je '...een ramp-test die iedere vier minuten het vermogen met X watt verhoogt'? De Garmin kan toch niets verhogen? Ik ben degene die het vermogen levert. Het gaat hier om een powermeter op een racefiets om buiten mee te fietsen (geen thuis trainer).
Hij geeft gewoon een richtgetal aan waar je zelf inderdaad naar moet trappen
Maar die '20 minuten je de schompes fietsen' kan dus op een willekeurig moment? Ik hoef dat niet door te geven aan mijn Garmin? Dat gebeurt gewoon 'achteraf'.
Op de trainer geeft mijn Garmin ook regelmatig aan dat hij een nieuwe FTP heeft gevonden zonder dat ik een specifieke test start. Neem aan dat hij dat buiten ook doet.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:01:
[...]

De versie met handvat is de "premium" versie. Je kan dus kiezen.

Zon FTP test uitvoeren lijkt me in NL nog best lastig. Waar ga je 20 min zonder oponthoud kunnen knallen? Of zit ik gewoon te diep in de randstad? ;)
Hoe veel verschilt het dan in het gemiddeld vermogen? Bij mij komt het redelijk overeen:
Ritje van 54km gisteren: Wahoo 187W, Strava: 189W. TSS: Wahoo: 57, Strava: 56.
Langer ritje afgelopen weekend van 168km: Wahoo: 217W, Strava: 219W. TSS: Wahoo: 264, Strava: 254

Let op dat het veld "Weighted average power" in strava genormaliseerd is! Deze moet je dus vergelijken met het veld "NP" op de wahoo app en niet met gemiddeld vermogen.

Voor TSS moet je wel overal dezelfde FTP hebben ingevuld natuurlijk, en daarbij heb ik zelf de zones in Wahoo handmatig aangepast naar wat Strava berekend, dat scheelt wellicht ook, want die weken af bij Wahoo voor gelijke FTP.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 30-04-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

GWBoes schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:08:
[...]

Hij geeft gewoon een richtgetal aan waar je zelf inderdaad naar moet trappen
Ok, ik snap het. Maar dat zal bij de eerste keer niet van waarde zijn. Deze test 'helpt' je dus om zo optimaal mogelijk door de test te komen. Als je het de eerste keer doet en 'naar dat richtgetal trappen' gaat eenvoudig, dan krijg je een lagere uitslag dan als je wel maximaal was gegaan. En als dat richtgetal zich aanpast naar wat je de vorige keren gedaan hebt, dan zal die getal beter bij je passen. Snap ik het goed?

Ik heb 'm nog niet binnen de PM en nu al vol vragen... hahahaha...
[...]

Op de trainer geeft mijn Garmin ook regelmatig aan dat hij een nieuwe FTP heeft gevonden zonder dat ik een specifieke test start. Neem aan dat hij dat buiten ook doet.
Ja, dat herken ik wel van mijn Garmin Fenix 5+. Bij hardlopen doet hij dat ook (aangeven dat er een nieuwe lactaatdrempel (oid) gevonden is en of ik deze op wil slaan). Zal dus met die FTP ook zoiets zijn...

Mooi spul. Qua motivatie om te sporten zijn het pareltjes (Strava, Garmin/fietscomputers, sensoren, enz...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ja zo geeft mijn garmin af en toe ook aan dat hij een nieuwe V02 max gevonden heeft, hoef je geen aparte test voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Kluus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:09:
[...]

Hoe veel verschilt het dan in het gemiddeld vermogen? Bij mij komt het redelijk overeen:
Langer ritje afgelopen weekend van 168km: Wahoo: 217W, Strava: 219W. TSS: Wahoo: 264, Strava: 254

Let op dat het veld "Weighted average power" in strava genormaliseerd is! Deze moet je dus vergelijken met het veld "NP" op de wahoo app en niet met gemiddeld vermogen.
Dat lijkt me zoals het hoort inderdaad. Bij mij zit er structureel een verschil van >10 watt tussen de cijfers van Wahoo & Strava. Wat gek is dat mijn cijfers van Wahoo wel overeenkomen met de cijfers voor weighted avg power die ik zie als ik Strava open in Chrome met de Elevate plugin (Dr A. Coggan formula).

Nu maakt het me allemaal niet zo heel veel uit maar het is wel vrij frappant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Zolang je geen pm hebt zou ik die wattages van strava lekker negeren. Ze nemen in de calculaties geen wind mee, en laat op het vlakke dat nou wel echt heel veel verschil met zich meebrengen. Dus ik zou persoonlijk daar niet naar kijken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Dat deed ik ook altijd, maar ik heb inmiddels wel een PM (4IIII). Dus vroeg me af hoe die communicatie tussen de Wahoo Bolt en Strava gaat en waarom de waardes verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-05 11:11
Kan iemand mij vertellen of ik op een 105 rd5800 derailleur een 11-30 cassette kan gooien? Heb vooraan een 50-34, rijd nu 11-28 en wil dat dus vervangen door een 12-25 en een 11-30 voor als ik in de bergen ga fietsen. Voor zover ik weet is het een korte kooi, maar weet niet hoe ik dat precies kan zien (staat bar weinig info op dat ding). Gaat dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Louislouislouis schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:44:
Dat deed ik ook altijd, maar ik heb inmiddels wel een PM (4IIII). Dus vroeg me af hoe die communicatie tussen de Wahoo Bolt en Strava gaat en waarom de waardes verschillen.
Dat is dan wel bijzonder hè? Want ze halen de data van hetzelfde apparaat.

Maar dat is ook het geval met de snelheidssensor. Ik heb die van Garmin op mijn as en Strava geeft ook andere info over bv de gemiddelde snelheid. Terwijl ze beide de data halen uit hetzelfde apparaat. Afrondverschillen? Pieken worden anders behandeld door de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:41:
Zolang je geen pm hebt zou ik die wattages van strava lekker negeren. Ze nemen in de calculaties geen wind mee, en laat op het vlakke dat nou wel echt heel veel verschil met zich meebrengen. Dus ik zou persoonlijk daar niet naar kijken.
Het ging toch ook om de verschillen tussen in dit geval wahoo en strava als je juist wel een pm had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
jochy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:54:
Kan iemand mij vertellen of ik op een 105 rd5800 derailleur een 11-30 cassette kan gooien? Heb vooraan een 50-34, rijd nu 11-28 en wil dat dus vervangen door een 12-25 en een 11-30 voor als ik in de bergen ga fietsen. Voor zover ik weet is het een korte kooi, maar weet niet hoe ik dat precies kan zien (staat bar weinig info op dat ding). Gaat dat lukken?
je moet inderdaad de kooi lengte nog even opzoeken, in de code 5800 zit geen kooilengte.. dit staat enkel voor 105 + de jaargang (en rd is rear derailleur)
je moet zoeken naar de code ss, gs of sgs

ss is de kortst en sgs de langste:
https://www.mantel.com/blog/derailleur-capaciteit
(hier staat ook hoe je het eventueel kan opmeten)

Als je de gs versie hebt, dan zit je goed met de genoemde mogeiijkheden:
Compatible with 11-speed drivetrains.
Maximum sprocket capacity is 32T.
Minimum sprocket capacity is 11T.
Maximum front difference is 16T.
Total capacity is 37T.

grootste achter mag dan 32 zijn en die heb je op 30, en verschil voor 16 is ook spot on.
total capacity is bij jou 35: (30-11) + (50-34) , dus ook binnen de grenzen.

De lange kooi moet ook werken, zeker als je die nu al met een kleinere range cassette rijd, en ik kan me niet voorstellen dat er nu een korte kooi op zit. die zie je niet zo vaak.
(hoewel het met de 28T qua specs precies zou kunnen, max capacity is 33 voor de SS)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:19:
[...]

Dat is dan wel bijzonder hè? Want ze halen de data van hetzelfde apparaat.

Maar dat is ook het geval met de snelheidssensor. Ik heb die van Garmin op mijn as en Strava geeft ook andere info over bv de gemiddelde snelheid. Terwijl ze beide de data halen uit hetzelfde apparaat. Afrondverschillen? Pieken worden anders behandeld door de software?
Strava doet nog wat herberekeningen over de data inderdaad (en misschien wahoo ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:17:
[...]

Ok, ik snap het. Maar dat zal bij de eerste keer niet van waarde zijn. Deze test 'helpt' je dus om zo optimaal mogelijk door de test te komen. Als je het de eerste keer doet en 'naar dat richtgetal trappen' gaat eenvoudig, dan krijg je een lagere uitslag dan als je wel maximaal was gegaan. En als dat richtgetal zich aanpast naar wat je de vorige keren gedaan hebt, dan zal die getal beter bij je passen. Snap ik het goed?

Ik heb 'm nog niet binnen de PM en nu al vol vragen... hahahaha...
Garmin geeft geen richtgetal voor een 20 minuten test. Je zal dus zelf moeten bedenken bij welke intensiteit je gaat rijden, en dat is best lastig als je niet gewend bent om 20 minuten met constant vermogen te rijden.
En daar is die ramp-test wel handig omdat je die kan uitvoeren zonder al teveel kennis van je eigen kunnen. En in die ramp-test geeft Garmin wel een vermogensdoel om ervoor te zorgen dat er een verband tussen HR en power gelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Kluus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:19:
[...]

Het ging toch ook om de verschillen tussen in dit geval wahoo en strava als je juist wel een pm had?
Ja sorry ik had het verkeerd begrepen. Wel gek dat daar dan nog verschil in zit. Je zou verwachten dat hij die data 1 op 1 kan gebruiken in strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
Prulleman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:19:
[...]

je moet inderdaad de kooi lengte nog even opzoeken, in de code 5800 zit geen kooilengte.. dit staat enkel voor 105 + de jaargang (en rd is rear derailleur)
je moet zoeken naar de code ss, gs of sgs

ss is de kortst en sgs de langste:
https://www.mantel.com/blog/derailleur-capaciteit
(hier staat ook hoe je het eventueel kan opmeten)
Dank voor je reactie.Ik zie er dus nergens SS, GS, of SGS opstaan. Opmeten volgens de Mantelgids levert mij een lengte van net geen 6cm op: dan weet ik dus nog niet of het om een SS of een GS gaat.

Dit is wel hoe de fiets standaard geleverd is, zou dus vreemd zijn als die met een SS geleverd wordt waar dus offcieel geen 11-28 op kan. Maar ja om er nu zomaar vanuit te gaan dat het om een GS gaat en er dus wel 11-30 op past... Ik ga nog verder kijken hoe ik erachter kan komen. Tips zijn welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
jochy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:45:
[...]

Dank voor je reactie.Ik zie er dus nergens SS, GS, of SGS opstaan. Opmeten volgens de Mantelgids levert mij een lengte van net geen 6cm op: dan weet ik dus nog niet of het om een SS of een GS gaat.

Dit is wel hoe de fiets standaard geleverd is, zou dus vreemd zijn als die met een SS geleverd wordt waar dus offcieel geen 11-28 op kan. Maar ja om er nu zomaar vanuit te gaan dat het om een GS gaat en er dus wel 11-30 op past... Ik ga nog verder kijken hoe ik erachter kan komen. Tips zijn welkom..
Staat het niet in de specificaties van de fiets. Zo heb ik het voor mijn Scott speedster gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:41:
[...]

Ja sorry ik had het verkeerd begrepen. Wel gek dat daar dan nog verschil in zit. Je zou verwachten dat hij die data 1 op 1 kan gebruiken in strava.
Ja klopt, maakt ook niet uit, ik zag later pas dat anderen ook dit ook al hadden aangegeven ;). Zoals gezegd komt dat denk ik door bepaalde bewerkingen die Strava nog doet. Zo wil bijvoorbeeld gemiddelde snelheid bij mij ook nog wel eens een paar tienden afwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
jochy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:45:
[...]

SS is de short cage en de GS de medium cage, die zijn voor de weg fietsen. De SGS is de long cage voor op de MTB waar je tot 45 tandjes kan geloof ik.

Heb het even nagemeten voor je. Mijn weg fiets met een GS-kooi meet ong. 8,5cm tussen de derailleur wieltjes (Ultegra 6800) en de tijdrit fiets met een SS-kooi uitgevoerd in 105 - 5800 meet net geen 6cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Ik kan alleen vertellen dat:
* het officieel niet kanals je een short-cage hebt;
* ik geen ervaring met een 11-30 heb, maar wel met een 11-32 cassette op een short-cage. Het verneukeratieve is dat het ook net van je frame/derailleurhanger afhangt of het past.

Bij mijn fiets TCR Advanced werkt het gewoon. Moet er wek bij zeggen dat ik wel de ketting netjes moet schoonhouden en smeren, of wat bijgeluiden moet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Gaat onofficieel wel maar je moet dan uitkijken met te ver terugschakelen als je op buitenblad zit.

Maar met 34 binnenblad heb je toch geen 30 nodig? Dat is zowat een mtb verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Een 30 moet in de praktijk nog net passen op een korte kooi, ook al zeggen ze officieel dat 28t de max is. Een 32t op korte kooi zou ik niet doen. Dan kun je er beter een derailleur bijkopen, kost maar iets van €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou... mijn 4iiii powermeter binnen. Ik installeer 'm, maar hij past gewoon niet op mijn Canyon Ultimate (SL Disc 8.0, 2018). GRRRR!!! :(

Is de Stages 'dunner'? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is dit normaal voor sealant die er 1 week in zit?
Ik voelde een onbalans in m'n voorwiel die ik niet eerder voelde.

https://photos.app.goo.gl/uN52Ha3ZkF8nmio39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-05 11:36
@Galois niet van te voren je frame gemeten met het printje wat ergens op hun site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RR46 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:47:
@Galois niet van te voren je frame gemeten met het printje wat ergens op hun site staat?
Jawel en dat leek 'net' te passen. Maar het past dus net niet.

De Stages lijkt vanaf de foto's ook dunner. Maar met de 10 mm test van de website van Stages, heb ik hetzelfde probleem: lijkt net wel/net niet te passen. Maar omdat het 'dikke stuk' van de Stages ook meer naar het pedaal zit, daar waar ook meer ruimte is, lijkt mij dat de Stages wel moet passen.

Er zijn veel mensen met een Canyon Ultimate hier... dus ik hoop dat die dit lezen en ook nog een Stages hebben en mij dit kunnen bevestigen :D

EDIT 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqZxj_-kja4X-ScbV_GkEVfNdKE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ol6DrFxR08YN9DBMaed2T8zk.png?f=user_large

Die rode lijn heb ik toegevoegd om het verschil te zien... lijkt erg groot te zijn... Kortom: de Stages zou moeten passen.

EDIT 2:

Aangezien ze de Stages op de website van Canyon verkopen, lijkt mij dat deze moet passen... :)

[ Voor 29% gewijzigd door Galois op 30-04-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:07:
Is dit normaal voor sealant die er 1 week in zit?
Ik voelde een onbalans in m'n voorwiel die ik niet eerder voelde.

https://photos.app.goo.gl/uN52Ha3ZkF8nmio39
Nee... Geen ervaring op de racefiets met sealant.. maar op Stans voor de MTB komt er bij mij na een paar maanden wateriger uit als hoe het erin ging.. deze stap komt nooit snel genoeg op de juiste plek volgens mij..

Paar vragen,
Welke sealant is dit?
Hoe zijn de banden geplopt? CO2? Compressor?
Hoeveel ml is erin gegaan?
Welke banden zijn het?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:16:
[...]

Nee... Geen ervaring op de racefiets met sealant.. maar op Stans voor de MTB komt er bij mij na een paar maanden wateriger uit als hoe het erin ging.. deze stap komt nooit snel genoeg op de juiste plek volgens mij..

Paar vragen,
Welke sealant is dit?
Hoe zijn de banden geklopt? CO2? Compressor?
Welke banden zijn het?
Het is allemaal bij de fietsenmaker gebeurd, dus ik heb het allemaal niet zien gebeuren

Welke sealant is dit?
- Ride-on tyre sealant (https://www.ride-on.com/). De fietsenmaker deed het voorkomen alsof hij een nieuwe uitvinding had gevonden. Zou 2 jaar moeten zitten.
- Bij mijn weten gebruik hij daar een Schwalbe Tire Booster voor.
- Geen idee, maar het lijkt me veel te veel. Ikzelf ga er 40ml Stan's in doen in ieder geval.
Welke banden zijn het?
- GP5000 TL 25 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Smultie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:26:
[...]

Het is allemaal bij de fietsenmaker gebeurd, dus ik heb het allemaal niet zien gebeuren

Welke sealant is dit?
- Ride-on tyre sealant (https://www.ride-on.com/). De fietsenmaker deed het voorkomen alsof hij een nieuwe uitvinding had gevonden. Zou 2 jaar moeten zitten.
- Bij mijn weten gebruik hij daar een Schwalbe Tire Booster voor.
- Geen idee, maar het lijkt me veel te veel. Ikzelf ga er 40ml Stan's in doen in ieder geval.
Welke banden zijn het?
- GP5000 TL 25 mm
Een FM die een tyrebooster gebruikt klinkt nu niet erg profi eigenlijk. Elke werkplaats heeft toch wel een compressor?

Het lijkt wel alsof dit spul heeft gereageerd ofzo. Ik rij ook op GP5000TL met 60ml Peatys sealant en dat is na een jaar nog gewoon dunne melk.

Stans is ook hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Kluus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:09:
[...]

Voor TSS moet je wel overal dezelfde FTP hebben ingevuld natuurlijk, en daarbij heb ik zelf de zones in Wahoo handmatig aangepast naar wat Strava berekend, dat scheelt wellicht ook, want die weken af bij Wahoo voor gelijke FTP.
Wahoo:
NP: 210 watt
Gemiddeld: 212 watt
TSS: 205 (ik heb nooit een FTP-test gedaan, en dus ook nooit een FTP ingesteld)

Strava:
Gemiddeld gewogen vermogen: 198 watt
Gemiddeld: 187 watt
TSS: 105 (ook in Strava nooit een FTP ingesteld)

Ik vind het maar vreemd. Heb je eindelijk een powermeter mag je nog steeds gaan gissen naar wat voor vermogen je nu rijdt.

Edit:
Louislouislouis schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:24:
[...]

Dat lijkt me zoals het hoort inderdaad. Bij mij zit er structureel een verschil van >10 watt tussen de cijfers van Wahoo & Strava. Wat gek is dat mijn cijfers van Wahoo wel overeenkomen met de cijfers voor weighted avg power die ik zie als ik Strava open in Chrome met de Elevate plugin (Dr A. Coggan formula).

Nu maakt het me allemaal niet zo heel veel uit maar het is wel vrij frappant.
Ook even gechecked met Elevate:

209 w (Dr. A. Coggan formula)
Weighted Avg Power

Gemiddeld (non weighted) vermogen zie ik zo snel niet in Elevate.

[ Voor 20% gewijzigd door Stoffa op 30-04-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stoffa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:02:
[...]

Wahoo:
NP: 210 watt
Gemiddeld: 212 watt
TSS: 205 (ik heb nooit een FTP-test gedaan, en dus ook nooit een FTP ingesteld)

Strava:
Gemiddeld gewogen vermogen: 198 watt
Gemiddeld: 187 watt
TSS: 105 (ook in Strava nooit een FTP ingesteld)

Ik vind het maar vreemd. Heb je eindelijk een powermeter mag je nog steeds gaan gissen naar wat voor vermogen je nu rijdt.

...
Klopt, maar bij mij scheelt het ook maar 2 Watt, dat vind ik wel een acceptabel verschil. Een verschil van 25 Watt zoals bij jou vind ik ook vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Kluus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:08:
[...]

Klopt, maar bij mij scheelt het ook maar 2 Watt, dat vind ik wel een acceptabel verschil. Een verschil van 25 Watt zoals bij jou vind ik ook vreemd...
Elevate en de Wahoo zijn het wel met elkaar eens, Strava lijkt de vreemde een in de bijt hier.

Zal het de volgende ritten eens blijven vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Galois schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:02:

Nou... echt groot zullen ze nooit worden. Ik heb net even gekeken en een 1-sec recording van een tocht van 100 km levert een bestand op van 349 kB.
Ok, dat valt mee. Ik laat tapiriik mijn files ook naar dropbox syncen, daar zag ik enkele forse bestanden bij zitten maar is wel in TCX format. Fit files zijn gecompressed toch?

4 uur is overigens voor een fietsrit lang, maar als je bijv een kennedymars loopt (kost mij ca 16u) dan baal je wel als je geheugen van je watch is volgelopen of als er iets anders misgaat.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mistraller schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:22:
[...]

Ok, dat valt mee. Ik laat tapiriik mijn files ook naar dropbox syncen, daar zag ik enkele forse bestanden bij zitten maar is wel in TCX format. Fit files zijn gecompressed toch?

4 uur is overigens voor een fietsrit lang, maar als je bijv een kennedymars loopt (kost mij ca 16u) dan baal je wel als je geheugen van je watch is volgelopen of als er iets anders misgaat.
Nee, volgens mij niet. Volgens mij zijn tcx en fit bestanden vrijwel hetzelfde. Ze kunnen meer informatie bevatten dan (het oudere) gpx. Dingen als cadans, hartslag, maar ook (volgens mij) dingen als auto-laps, zijn mogelijk bij tcx en fit, maar niet bij gpx.

Het exacte verschil tussen tcx en fit weet ik eigenlijk niet, maar in de praktijk is deze er volgens mij niet. Dat de tcx-bestanden groter zijn dan die van fit, heeft te maken met het format waarin ze opgemaakt zijn. Volgens mij is tcx een xml-format en fit een binary-format. Dat is (volgens mij) de enige reden waarom de bestanden kleiner zijn. Niet omdat ze gecompressed zijn.

(maar wellicht dat een ander wel het exacte verschil weet...)

Maar over geheugen hoef je bij de moderne apparaten niet druk te maken. Mijn Fenix 5+ heeft volgens mij 16 GB geheugen, daar kunnen heel wat fit-bestanden op. En zelfs mijn 6 jaar oude Edge 1000 heeft een micro-sd-kaart met 32 GB.

Bij oudere modellen misschien wel een probleem en het zou zonde zijn als je zo'n Kennedymars loopt en deze niet compleet gelogd wordt. Maar de oudere modellen redden vaak die 16 uur ook niet. Dus ik denk dat een horloge die een accu heeft die 16 uur mee kan, ook voldoende geheugen heeft om bij 1-sec-recording de hele mars op te slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
Allen bedankt. Omdat ik t niet met zekerheid kan uitvinden, toch maar gekozen voor de veilige 11-28.
Jpjedi schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:00:
[...]

Gaat onofficieel wel maar je moet dan uitkijken met te ver terugschakelen als je op buitenblad zit.

Maar met 34 binnenblad heb je toch geen 30 nodig? Dat is zowat een mtb verzet.
Je hebt gelijk, ik heb een paar jaar terug de Marmotte ook gereden met een 11-28, dus ik zal maar gewoon zien dat ik fit blijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ter info: mijn langste rit van 720km (net geen 24u fietstijd) geeft .fit file van bijna 5 megabyte.
(als /export_original doe op strava)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
DDX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:55:
Ter info: mijn langste rit van 720km (net geen 24u fietstijd) geeft .fit file van bijna 5 megabyte.
_/-\o_

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:17:
@DDX heb je die Unior extractor tool nog liggen? Als die voor BB30 is wil ik hem wel van je overnemen voor een zacht prijsje :)
Ik zal binnenkort even kijken of ik hem ergens logisch heb opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47

Sherlock

No Shit

DDX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:55:
WTF; heb je (bijna) 24 uur 30km/u gereden? :D _/-\o_ (Waarschijnlijk met een paar pauzes, dus fietsend nog sneller)

Ik ben al blij als ik 2 uur 30km/u fiets 8)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:24
Sherlock schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:07:
[...]

WTF; heb je (bijna) 24 uur 30km/u gereden? :D _/-\o_ (Waarschijnlijk met een paar pauzes, dus fietsend nog sneller)

Ja maar hij fietst ook absurd veel, dus dan mag je ook wel wat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Sherlock schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Deze rit was met slaapstop in een formule 1 hotel, dus nee niet continu.
Maar ik rit waar ik wel continu heb gereden (wel eetstops tussendoor) kwa tijd van begin tot eind ook 24 uur :
https://www.strava.com/activities/1658886841

Ben eigenlijk wel weer eens toe aan zo'n rit, maarja met corona maatregelen grens over gaat hem niet worden..
Misschien binnenkort in Nederland maar eens een leuk rondje bedenken.
Maar ook dan zit je met issue dat er op dit moment lastig goed te eten is, zeker 's nachts zijn veel tankstations ook gesloten.
En mcdonalds ed vallen voorlopig ook af.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 01-05-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Ben eigenlijk wel weer eens toe aan zo'n rit, maarja met corona maatregelen grens over gaat hem niet worden..
Misschien binnenkort in Nederland maar eens een leuk rondje bedenken.
Maar ook dan zit je met issue dat er op dit moment lastig goed te eten is, zeker 's nachts zijn veel tankstations ook gesloten.
En mcdonalds ed vallen voorlopig ook af.
Ik zit ook te denken om een keer zo'n lange rit te doen. Langste tocht in Nederland tot nu toe is 210km maar een langere rit zit er ook wel aan te komen.

Hoezo valt de McDonald's af? De McDrive is gewoon open zover ik weet, en het eten is nu net zo ranzig als voor corona :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
Weinig foto's hier...mijn build is af maar ik ben misschien wel 's werelds slechtste fotograaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LCgt3W1iUjQtVMwZii7ChX3fBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmB46ObYlIuWT3YWTkgj8RxV.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste build met Sram Force eTap axs en schijfremmen. Doel was een werkpaard met race geometrie (dat slaat nergens op natuurlijk), dus ik heb zoveel mogelijk de geometrie van mijn Look 695 aangehouden maar dan zonder sloping top tube. Met 1.3" banden kan je ook nog redelijk wat gravel/MTB single track mee pakken dus dat is wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Maks schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:56:
Weinig foto's hier...mijn build is af maar ik ben misschien wel 's werelds slechtste fotograaf.
De fiets compenseert je slechte fotografie meer dan behoorlijk! Mooi hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Pimorez schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Hoezo valt de McDonald's af? De McDrive is gewoon open zover ik weet, en het eten is nu net zo ranzig als voor corona :)
Als ik er langs fiets dan zie ik allemaal borden staan dat fietsen en motoren verboden zijn.
Tijdens zo'n lange rit is een mcdondalds erg praktisch, snel eten en genoeg energie.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/irWbcfP-Y8Ov94JzrtrA5H30AvOJqGl6Xt9W9L1exRU-2048x1152.jpg
https://www.strava.com/activities/1829014536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]

Eerste build met Sram Force eTap axs en schijfremmen. Doel was een werkpaard met race geometrie (dat slaat nergens op natuurlijk), dus ik heb zoveel mogelijk de geometrie van mijn Look 695 aangehouden maar dan zonder sloping top tube. Met 1.3" banden kan je ook nog redelijk wat gravel/MTB single track mee pakken dus dat is wel grappig.
Prachtige fiets: mooie zwart/grijs combo, staat hem bijzonder goed! Zipp 303? Hoe dan ook: Zipp <3

Één puntje van kritiek aandacht: waarom van die bruine-rand-banden met reclame-stickers(?) Wat zijn dat voor banden? Allicht een tik van mij, maar zwart zou hem m.i. beter staan! :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
Grin schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Prachtige fiets: mooie zwart/grijs combo, staat hem bijzonder goed! Zipp 303? Hoe dan ook: Zipp <3

Één puntje van kritiek: waarom van die bruine-rand-banden met reclame-stickers(?) Wat zijn dat voor banden? Allicht een tik van mij, maar zwart zou hem m.i. zo veel mooier staan! :Y
Yes, met retro stickers omdat daar "Speed weaponry" op staat haha. En fair point, dit zijn 30mm Strada Bianca (gewone vouwbandjes). Maar ik heb meer profiel nodig voor MTB paden dus ik koop wel zwarte 1.3", kijken of dat beter staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Pimorez schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:53:
De McDrive kom je niet door met je fiets. Ik niet althans toen ik een paar weken geleden tegen een hongerklopje aanzat :+. Stond een snotneus van 16 in z'n beveiligeroutfit me glazig aan te kijken dat het niet mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 23:05

mvds

Totally awesome!

Hier kan ik wel op de fiets door de KFC drive heen, dus dat ligt denk ik meer aan die "beveiliger" dan aan de regels van de McD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Mooie fiets @Maks Ik vind de bandjes er wel mooi bij eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
mvds schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:33:
Hier kan ik wel op de fiets door de KFC drive heen, dus dat ligt denk ik meer aan die "beveiliger" dan aan de regels van de McD
Afbeeldingslocatie: https://indebuurt.nl/zwolle/wp-content/uploads/2020/04/parkeren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07

[Afbeelding]

mooie fiets. kan die bruine banden altijd wel waarderen.. heb nu ook een fiets laten samenstellen maar keertje zelfbouwen zou ook wel leuk zijn :-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 16:35
Volgens mij zijn het meer corona maatregelen om chaos in de McDrive te voorkomen. Hier in de buurt sluit de McDonalds meestal om iets van 00:00, maar blijft de drive nog een paar uur open. Lopend of fietsend erdoor is nooit een issue geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
De Mac is echt een guilty pleasure van mij. Je weet dat het ongezond is, maar op de een of andere manier smaakt het me altijd fantastisch. De frietjes, die frietsaus van ze met die spikkeltjes, en dan zon Maestro burger ofzo. Yum.
En als je de hele dag op de fiets zit hoef je je over het kcal overschot alvast geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Galois schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:29:
Maar over geheugen hoef je bij de moderne apparaten niet druk te maken. Mijn Fenix 5+ heeft volgens mij 16 GB geheugen, daar kunnen heel wat fit-bestanden op. En zelfs mijn 6 jaar oude Edge 1000 heeft een micro-sd-kaart met 32 GB.

Bij oudere modellen misschien wel een probleem en het zou zonde zijn als je zo'n Kennedymars loopt en deze niet compleet gelogd wordt. Maar de oudere modellen redden vaak die 16 uur ook niet. Dus ik denk dat een horloge die een accu heeft die 16 uur mee kan, ook voldoende geheugen heeft om bij 1-sec-recording de hele mars op te slaan :)
Mijn vrouw fietst met een vivosport HR en ik heb een Vivoactive 3. Volgens mij zijn die wel vrij karig qua mem. Maar tijdens het wandelen heb ik hem dan dus ook 2x een half uurtje aan het accupack gehad ;) Kan prima tijdens de rustpauze. Gelukkig laden ze pijlsnel.

---------------

Pagina: 1 ... 91 ... 639 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).