Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 90 ... 639 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 19:14
Grin schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:01:
Omdat ik alleen originele spullen op mijn fiets wil en geen enkele concessie wil doen op kwaliteit. Ja, dat kost geld, maar op het totaal is het voor mij prima te verantwoorden. Dit koop je niet elke week, eens in de 3-4 jaren is 250 euro geen gek bedrag. Maar dat zal voor iedereen verschillen. Op een fiets van 2.000 euro is het uiteraard een andere bedrag/verhouding dan op een fiets van 6-9K.

En daarbij wil ik hier ook wel eens een ander geluid laten horen dan het eeuwige: 'zo goedkoop mogelijk met (net) voldoende kwaliteit'. Absoluut niet om te pochen, maar om ook hier de ervaringen van te delen. In mijn posts zie je dan ook regelmatig een terugblik op enkele aanschaffen: soms zeer kritisch (afraders) en soms positief. Dit gaat ook zeker gebeuren met deze nieuwe ketting/cassette combo.
Ik ben ook wel van zoveel mogelijk origineel spul op het juiste niveau maar wist serieus niet dat dat Sram spul op Dura-ace(of beter?) zo gigantisch duur was.. Als ik kijk dat ik voor een Ultegra cassette +/- 70 euro kwijt ben, is dat natuurlijk een gigantisch prijsverschil met 250. Los van het feit of je het de moeite waard vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34

Grin

Ride si sapis.

@Oelske Ik heb nu 3.25 seizoen gefietst met 1 cassette. Maar daarbij heb ik nooit serieus gekeken naar de ketting, gewoon eens per seizoen vervangen. Dit ga ik nu dus anders doen: regelmatig opmeten met een goede kettingslijtagemeter. Wellicht dat ik dan nog 0.75 extra wielerseizoen uit één cassette kan persen, zou mooi zijn. We gaan het zien/ik hou jullie op de hoogte ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 20:12
@Grin 3+ seizoenen is wel serieus veel. Je mag iets betere kwaliteit verwachten van een cassette van €250,- maar met mijn Ultegra cassette is het na 1,5/2 seizoen wel voorbij (ketting steeds vervangen bij 0.75 op de slijtagemeter).
Ik ben benieuwd of je 4 seizoenen haalt. We horen het over 4 jaar wel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Oelske Ik kan er niks anders van maken, het is 3.25 seizoen geweest met 8-11K kilometer per jaar. Maar ik onderhoud mijn spullen echt heel goed, op het maniakale af. En gebruik alleen spullen van Muc-Off. Allicht helpt dat allemaal ook een klein beetje mee... En ik fiets niet in de regen, bloedhekel aan. Uiteraard wel eens een bui op mijn kop gehad, maar ik HAAT regen... :Y
En je schijnt 11-speed te moeten vervangen iets na de 0,5, ruim voor de 0,75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

@Oelske @Grin

Zou het niet gewoon zijn dat Shimano wat dat betreft niet 1-op-1 te vergelijken is met Sram. Van Campagnolo hoor/lees (en beperkt zelf ervaren) je ook wel dat de duurdere onderdelen langer mee gaan dan Shimano :?

Sowieso snap ik de hele discussie niet zo, zeker hier op T.net lopen genoeg mensen rond met een niet standaard voorkeur voor spullen. Dat er iemand met een high-end cassette rondfietst à €250 euro is wat vreemd maar €250 uitgeven aan een custom waterloop, behuizing of opslag is heel normaal hier :?

Daarnaast wil niet iedereen in een eenheidsworst/ prijs-kwaliteit groep vallen en sommige hebben daar best wel €€€ voor over.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@sapphire Zou uiteraard ook kunnen, de SRAM cassettes zijn uit een stuk gefreesd. Dat maakt ze allicht prijzig(er) maar ook weer iets stijver dan bv. losse kransjes.

offtopic:
Ik vind het tot zover trouwens een prima/prettige discussie, er mogen best wat vragen volgen op een cassette van dit geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:53
Heb zelf bijna 30k km op m'n voorblad staan, still going strong. Heb al tijden een nieuw blad liggen, maar zolang er niets overslaat blijft de oude er gewoon op.

Vervang wel altijd m'n ketting bij .5 slijtage trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 27-04-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
sapphire schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:04:
@Oelske @Grin

Zou het niet gewoon zijn dat Shimano wat dat betreft niet 1-op-1 te vergelijken is met Sram. Van Campagnolo hoor/lees (en beperkt zelf ervaren) je ook wel dat de duurdere onderdelen langer mee gaan dan Shimano :?

Sowieso snap ik de hele discussie niet zo, zeker hier op T.net lopen genoeg mensen rond met een niet standaard voorkeur voor spullen. Dat er iemand met een high-end cassette rondfietst à €250 euro is wat vreemd maar €250 uitgeven aan een custom waterloop, behuizing of opslag is heel normaal hier :?

Daarnaast wil niet iedereen in een eenheidsworst/ prijs-kwaliteit groep vallen en sommige hebben daar best wel €€€ voor over.
Dat duurdere onderdelen wil ik wel geloven; mijn Dura-ace pedalen uit 2002 draaien nog steeds zonder problemen hun rondjes, terwijl de 15 jaar nieuwere 105 tegenhangers inmiddels genoeg speling hebben om op de nominatie voor vervanging te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Mwah, ik vervang mijn ketting ook bij 0,5 rek en mijn cassettes gaan ook zo 3 seizoenen van 12k+ km mee. En dan heb ik het over voornamelijk 105 cassettes, voor mijn klimwielen gebruik ik voor het gevoel Ultegra cassettes, maar eigenlijk merk ik echt totaal geen verschil.

Op mijn woon-werk fiets daar en tegen, die ik wel met slecht weer rij en waar ik iets lakser mee om ga, is de cassette in no-time versleten als ik een maandje te lang met een te lange ketting heb door gereden. Dat is trouwens te merken als de nieuwe ketting niet meer werkt op de oude cassette, die blijft dan over slaan, met de oude ketting die er op is ingesleten schakelt de versleten cassette op dat moment nog uitstekend.

Alles valt of staat wat mij betreft bij het op tijd vervangen van de ketting en de omstandigheden waarin je je materiaal gebruikt.

Edit: Pedalen is inderdaad een ander verhaal, die asjes zitten ook daadwerkelijk anders in elkaar geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 27-04-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
Kluus schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:58:

Edit: Pedalen is inderdaad een ander verhaal, die asjes zitten ook daadwerkelijk anders in elkaar geloof ik.
Dat geloof ik direct; maar we hebben het hier over het eerste en op dat moment enige model SPD-SL pedalen dat Shimano op de markt gebracht heeft. De eerdere race-pedalen van Shimano waren allemaal SPD-R. Dan zou je toch verwachten dat na 10 jaar die pedalen genoeg verbeterd zijn dat het orginele kwaliteitsniveau in ieder geval al het midden segment bereikt heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
@Grin Dat de ketting vervangen moet worden bij 0,5 (ik heb ook 11 speed) komt als nieuws voor mij. Ik dacht altijd dat rond de 0,75 wel prima was. Ik zal het eens in de gaten houden. Bedankt voor de tip!
Haha, hier nog zo'n mooi weer fietser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-05 09:15
Gebanned schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:53:
[...]

Dat duurdere onderdelen wil ik wel geloven; mijn Dura-ace pedalen uit 2002 draaien nog steeds zonder problemen hun rondjes, terwijl de 15 jaar nieuwere 105 tegenhangers inmiddels genoeg speling hebben om op de nominatie voor vervanging te staan. :)
Voor de 11 speed cassettes verwacht je net andersom. 105 en Ultegra hebben beiden stalen tandringen, dura ace heeft enkele titanium kransjes. Lichter, maar slijt ook net wat sneller. Verschil tussen Ultegra en 105 is materiaal van de lockring en spider. Hier verwacht je dan ook geen lagere (maar ook geen hogere) levensduur van de cassette.

Op mijn crossfiets en woonwerk(gravel)fiets vervang ik de cassettes veel vaker dan de koersfiets. Die laatste wordt ook beter verzorgd en ziet veel minder regen en slijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:21
Gebanned schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:15:
[...]

Dat geloof ik direct; maar we hebben het hier over het eerste en op dat moment enige model SPD-SL pedalen dat Shimano op de markt gebracht heeft. De eerdere race-pedalen van Shimano waren allemaal SPD-R. Dan zou je toch verwachten dat na 10 jaar die pedalen genoeg verbeterd zijn dat het orginele kwaliteitsniveau in ieder geval al het midden segment bereikt heeft. :)
De Dura-Ace pedalen hebben vanaf het begin af aan altijd al dubbele lagering gehad. De as van die pedalen ziet er daarom ook anders uit dan die van de Ultegra en lager. En tot nu toe zijn nog steeds alleen de Dura-Ace met dubbele lagering. Dit zorgt voor een significant langere levensduur. De Ultegra pedalen hebben ook kwalitatief goede lagers, maar wel enkel uitgevoerd. Vanaf de 105 en lager is de kwaliteit van de lagers duidelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:55
sapphire schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:57:

Overigens eens een vraagje aan de mede rijders wat ik niet snap. Kennis van me had weer eens een ritje op Strava geplaatst. Zeker 2 maanden niet gereden en tussendoor goed ziek geweest. Gelijk bijna 80KM tegen de 30km/u gemiddeld, hoe dan :?
De hele winter heeft hij amper gefietst, hij zuipt als een malle, en is letterlijk bagger vet :?

Ik weet dat hij een bizar laag cadans fietst mocht dat er wat mee te maken hebben. Ik snap echt niet hoe zoiets kan :?
Warming up/cooling down erbuiten laten, of de trackfile gewoon een beetje tweaken met tooltjes, zou allemaal kunnen. Of misschien gewoon een ebike stiekem?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Grin schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:40:
@Oelske Ik kan er niks anders van maken, het is 3.25 seizoen geweest met 8-11K kilometer per jaar. Maar ik onderhoud mijn spullen echt heel goed, op het maniakale af. En gebruik alleen spullen van Muc-Off. Allicht helpt dat allemaal ook een klein beetje mee... En ik fiets niet in de regen, bloedhekel aan. Uiteraard wel eens een bui op mijn kop gehad, maar ik HAAT regen... :Y
En je schijnt 11-speed te moeten vervangen iets na de 0,5, ruim voor de 0,75.
Wellicht zit daar het verschil. Ik maak te weinig schoon en doe (behalve deze weken) ook vrij veel woon-werk kilometers (50km enkele reis) en dan is regen of natte ondergrond niet altijd te voorkomen. Daarnaast maak ik hem dan vaak niet direct schoon. Ik haat schoonmaken meer dan regen haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:38
Ben ook niet zo streng in mijn schoonmaakregime. Eens in de 3-4 weken of na een regenrit maak ik hem helemaal goed schoon, maar meestal alleen even een doek langs de ketting. Gister na het lezen van dit topic de fiets maar weer eens een goede poetsbeurt gegeven na 4-5 weken met alleen maar droog weer en 400km per week.

Was ook in de veronderstelling dat kettingen vervangen bij 0.75 voldoende zou moeten zijn? Op mijn chain tool zitten 0.75 en 1 en dan gaat een (Ultegra) cassette wel gewoon 3-4 kettingen mee (ik gok zo'n 15.000km/1.5 jaar ongeveer).

Zit de winst hem dan vooral in het vervangen bij 0.5, of doordat Red slijtvaster is? Uiteindelijk ben je met een Ultegra + KMC kettingen nog steeds goedkoper uit, maar van de Red kettingen heb ik in ieder geval al gemerkt dat deze stiller zijn en langer mee gaan dan de KMC x11.93 waar ik voorheen altijd mee reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zelf inmiddels 5,5 week niet gefietst. Heb begin maart mijn knieschijf hard gestoten (tegen de hoek van een kozijn). Daarna een dag of wat last gehad, klachten ebten weg, rondje gefietst zonder problemen. Leek niks meer aan de hand. 2 weken na het stoten tijdens een fietsrondje toch weer last gekregen.. en ook echt veel. De 2 dagen er na alleen met pijn en moeite kunnen lopen en bewegen. Het werd wel weer wat beter maar tijdens elk stukje fietsen, al was het een kilometertje naar de supermarkt, voelde ik een heel ongemakkelijk gevoel in de knie.

Anyway, bij de huisarts geweest en die stelde een patellofemoraal pijnsyndroom vast. Iets wat door rust herstellen moet. Dus waar ik dacht lekker van het mooie weer en de flexibiliteit van het gedwongen thuiswerken te kunnen genieten kreeg ik "4 weken niet fietsen" mee naar huis. Zit inmiddels 3 weken na die diagnose, maar ik verwacht niet dat het volgende week klaar is. Merk bij traplopen af en toe nog een ongemakkelijk gevoel rond de knieschijf. Meh.

Heb overwogen mijn linker pedaal van de fiets te halen en mijn linkerbeen te laten hangen om zo toch te kunnen fietsen, maar gevoelsmatig heb ik dan te weinig controle over de fiets. Om toch wat te bewegen heb ik naar van die workout apps gekeken, maar daar zit nog best de nodige kniebelasting in. Probeer in elk geval regelmatig te wandelen en doe wat rek- en strekoefeningen om niet helemaal een stijve hark te worden. Maar ik kijk echt uit naar een rondje kort-kort, want dat heeft er voor mij nog niet in gezeten dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 02-05 09:15
cordonbleu schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:35:
[...]

De Dura-Ace pedalen hebben vanaf het begin af aan altijd al dubbele lagering gehad. De as van die pedalen ziet er daarom ook anders uit dan die van de Ultegra en lager. En tot nu toe zijn nog steeds alleen de Dura-Ace met dubbele lagering. Dit zorgt voor een significant langere levensduur. De Ultegra pedalen hebben ook kwalitatief goede lagers, maar wel enkel uitgevoerd. Vanaf de 105 en lager is de kwaliteit van de lagers duidelijk minder.
De vorige (R9000) Dura Ace pedalen hebben drie lagers, 2 sets kogellagers en één set naaldlagers. De nieuwe R9100 hebben gewoon 2 sets kogellagers, net zoals 105 en Ultegra. De kogellagers zijn verder ook dezelfde voor alle series.

Bronnen:
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RAPD001-03_ENG.pdf
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-PD0002-07-ENG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Eens zien of iemand dit herkent...

Ik merk dat mijn bibshorts/chamois vaak wat naar links verschuiven tijdens een rit.
Ik merk dat aan dat de meeste bibshorts een verticale lijn hebben die in principe recht over de bilnaad hoort te vallen. Bij mij valt die naar meestal iets naar links. Ook zie ik het aan de plaatsing van het chamois op het zadel.

Zelf kan ik twee redenen verzinnen: ergens ben ik blijkbaar wat scheef gebouwd, of m'n zadel is versleten, waardoor de linkerkant verder inzakt en daardoor langzaam de zeem steeds verder naar links verschuift.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad/gemerkt? En wat was de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
Kan zijn dat bijvoorbeeld je beenlengte een beetje verschilt. Dat is vrij makkelijk te compenseren met schoenplaatjes maar daarvoor is wel een bikefitting of afspraak met een professional (fysiotherapeut/orthopeed) voor nodig.

Als je verder nergens last van hebt dan is het niet heel erg volgens mij, er zijn ook veel profs die na een sleutelbeenbreuk een beetje scheef op hun fiets zitten (had ik Bobbie Traksel een keer op Eurosport horen zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:33:
Ben ook niet zo streng in mijn schoonmaakregime. Eens in de 3-4 weken of na een regenrit maak ik hem helemaal goed schoon, maar meestal alleen even een doek langs de ketting. Gister na het lezen van dit topic de fiets maar weer eens een goede poetsbeurt gegeven na 4-5 weken met alleen maar droog weer en 400km per week.

Was ook in de veronderstelling dat kettingen vervangen bij 0.75 voldoende zou moeten zijn? Op mijn chain tool zitten 0.75 en 1 en dan gaat een (Ultegra) cassette wel gewoon 3-4 kettingen mee (ik gok zo'n 15.000km/1.5 jaar ongeveer).

Zit de winst hem dan vooral in het vervangen bij 0.5, of doordat Red slijtvaster is? Uiteindelijk ben je met een Ultegra + KMC kettingen nog steeds goedkoper uit, maar van de Red kettingen heb ik in ieder geval al gemerkt dat deze stiller zijn en langer mee gaan dan de KMC x11.93 waar ik voorheen altijd mee reed.
Ik heb dit even opgezocht en Sram geeft aan dat je de ketting zou moeten vervangen bij 0,5 slijtage. Hoe dat zit bij Shimano weet ik niet. Ik heb nog nooit een ketting opgemeten en kwam met een jaarlijkse vervanging dus tot 3.25 seizoen, dat is kennelijk/blijkbaar best veel - gezien de reacties hier. Ik heb dus het vermoeden dat de SRAM Red cassettes van uitstekende kwaliteit zijn, maar dat moet ook echt voor dat geld. Nu ik de ketting sneller ga vervangen hoop ik echt de 4 seizoenen te kunnen halen. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Laatst online: 07:17
VERKEERDE TOPIC, verplaatste naar het Fietscomputer topic!

[ Voor 91% gewijzigd door donleone83 op 28-04-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
(bericht is inmiddels verplaatst)

[ Voor 86% gewijzigd door EdwinW op 28-04-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Bij mij is ook de tijd aangebroken dat er een nieuwe fiets moet komen. Mijn alu (alleen Carbon voorvork) Sensa met 3x9 Shimano 105 is klaar na 15 jaar.

Maar ik heb hierdoor een hele hoop gemist: betaalbaar carbon, schijfremmen, interne kabelgeleiding en Di2 om maar wat te noemen. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij de goede richting in kunnen duwen. Gezien de corona perikelen ben ik niet zo happig om naar de fietsenboer te gaan zonder wat een wat gerichter doel.

Wat ik in ieder geval wel graag wil:
Interne kabels
Schijfremmen

Wat ik absoluut niet met mijn fiets doe:
In de bergen/heuvels fietsen (1,97 bij 90 kg)

Ik kan met een 105 prima uit de voeten, een Ultegra kan er ook wel op.

Ben wel gecharmeerd van Willier en Cube fietsen maar wat ik zeg, ik ben er helemaal uit..

Budget: 1000,- tot 2500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
De Rikster schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:57:
Bij mij is ook de tijd aangebroken dat er een nieuwe fiets moet komen. Mijn alu (alleen Carbon voorvork) Sensa met 3x9 Shimano 105 is klaar na 15 jaar.

Maar ik heb hierdoor een hele hoop gemist: betaalbaar carbon, schijfremmen, interne kabelgeleiding en Di2 om maar wat te noemen. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij de goede richting in kunnen duwen. Gezien de corona perikelen ben ik niet zo happig om naar de fietsenboer te gaan zonder wat een wat gerichter doel.

Interne kabels
Schijfremmen

Ben wel gecharmeerd van Willier en Cube fietsen maar wat ik zeg, ik ben er helemaal uit..

Handig is om te weten wat je binnenbeen lengte is, en of je relatief korte armen hebt of niet. Dan kan je kijken naar framemaat (zadelhoogte) en stack/reach. Bij Willier twijfel ik of ze de frames groot genoeg hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@De Rikster Waarom schijfremmen en interne kabels als harde eis? Dat zijn nou net de dingen waar je mijn inziens prima zonder kunt en je verkleint je aanbod (beetje afhankelijk van je budget) daardoor met 80%.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 28-04-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Crazy D

I think we should take a look.

Interne kabels
Schijfremmen

https://www.12gobiking.nl/cube-attain-gtc-sl-2020

en doorrrrrrr :+

Ik zou je budget wel iets specifieker maken want in de range van 1000 tot 2500 pak je zo ongeveer 3/4 van de collectie van bv 12 go biking.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-12-2024

Interne kabels
Schijfremmen

Ik weet dat deze ietsje boven je budget ligt, maar ben zelf aan het sparen voor deze: https://www.canyon.com/nl...nfarbe=BK%2FGY&quantity=1

En dan de Stealth-versie, misschien is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ik heb van het weekend mn ketting vervangen. Was deze wel aan toe na een winter doorgefietst te hebben en heeft er ondertussen ca 8-9k KM op gelegen.
Mijn cassette ziet er nog keurig uit alleen wanneer ik aanzet slaat mijn ketting over. De ketting die er op lag is een KMC X10.93 10 speed, ik heb er nu een Shimano Ultegra CN-670 op gelegd omdat ik toch niet zo tevreden was over de KMC ketting (maakt meer "lawaai").

Het lijkt er op dat de cassette (Shimano Ultegra 6700 10 Speed) zo ver is ingesleten op die KMC ketting dat de Shimano ketting overslaat. Ik verslijt meestal 2-3 kettingen op 1 cassette. Volgens mij is dit de 3e ketting (2x KMC en nu shimano). De cassette is ca 15k KM oud. Ik heb hier nooit eerder last van gehad maar ben ook nooit eerder van ketting type / merk geswitcht .

Iemand dit aan de hand gehad? Lijkt er op dat ik pech heb en de cassette kan gaan vervangen....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 20:33

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

MrDry schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:39:
Ik heb van het weekend mn ketting vervangen. Was deze wel aan toe na een winter doorgefietst te hebben en heeft er ondertussen ca 8-9k KM op gelegen.
Mijn cassette ziet er nog keurig uit alleen wanneer ik aanzet slaat mijn ketting over. De ketting die er op lag is een KMC X10.93 10 speed, ik heb er nu een Shimano Ultegra CN-670 op gelegd omdat ik toch niet zo tevreden was over de KMC ketting (maakt meer "lawaai").

Het lijkt er op dat de cassette (Shimano Ultegra 6700 10 Speed) zo ver is ingesleten op die KMC ketting dat de Shimano ketting overslaat. Ik verslijt meestal 2-3 kettingen op 1 cassette. Volgens mij is dit de 3e ketting (2x KMC en nu shimano). De cassette is ca 15k KM oud. Ik heb hier nooit eerder last van gehad maar ben ook nooit eerder van ketting type / merk geswitcht .

Iemand dit aan de hand gehad? Lijkt er op dat ik pech heb en de cassette kan gaan vervangen....
Heb je ca 8-9k KM met dezelfde ketting gereden gedurende de winter? Als dat zo is vind ik het niet zo raar dat je ketting overslaat en zal je ook de cassette moeten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

ohno_nl schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:42:
[...]

Heb je ca 8-9k KM met dezelfde ketting gereden gedurende de winter? Als dat zo is vind ik het niet zo raar dat je ketting overslaat en zal je ook de cassette moeten vervangen.
Was het maar waar dat ik zoveel km's maakte in de winter. Die 8-9K km is vanaf lente 2019. Alleen in de winter in slechte omstandigheden gereden. Volgens mij was het voorjaar en zomer afgelopen jaar heel droog.

Je ketting ligt er al snel langer onder dan je denkt...toch maar een nieuwe bestellen

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 19:47
Stoffa schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:07:
Eens zien of iemand dit herkent...

Ik merk dat mijn bibshorts/chamois vaak wat naar links verschuiven tijdens een rit.
Ik merk dat aan dat de meeste bibshorts een verticale lijn hebben die in principe recht over de bilnaad hoort te vallen. Bij mij valt die naar meestal iets naar links. Ook zie ik het aan de plaatsing van het chamois op het zadel.

Zelf kan ik twee redenen verzinnen: ergens ben ik blijkbaar wat scheef gebouwd, of m'n zadel is versleten, waardoor de linkerkant verder inzakt en daardoor langzaam de zeem steeds verder naar links verschuift.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad/gemerkt? En wat was de reden?
ik heb het idee dat de chamois altijd breder is dan mijn thigh gap waardoor de zeem altijd scheef gaat zitten wanneer ik uit het zadel ga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MrDry schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:48:
[...]

Was het maar waar dat ik zoveel km's maakte in de winter. Die 8-9K km is vanaf lente 2019. Alleen in de winter in slechte omstandigheden gereden. Volgens mij was het voorjaar en zomer afgelopen jaar heel droog.

Je ketting ligt er al snel langer onder dan je denkt...toch maar een nieuwe bestellen
Ik begon me eerst af te vragen waarom je alleen in de winter in slechte omstandigheden hebt gereden. Waarom niet ook gewoon in de andere seizoenen, toen het beter weer was. Maar toen viel het kwartje 8)7 |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Def1ant schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:02:
[...]

Handig is om te weten wat je binnenbeen lengte is, en of je relatief korte armen hebt of niet. Dan kan je kijken naar framemaat (zadelhoogte) en stack/reach. Bij Willier twijfel ik of ze de frames groot genoeg hebben
Inmiddels een fitting gedaan en een Wilier Cento1AIR XXL past perfect!
Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:09:
@De Rikster Waarom schijfremmen en interne kabels als harde eis? Dat zijn nou net de dingen waar je mijn inziens prima zonder kunt en je verkleint je aanbod (beetje afhankelijk van je budget) daardoor met 80%.
Interne bekabeling in verband met vervoer in de achterbak en opslag in krappe (of te volle) schuur waardoor ik er vaak aan ben blijven hangen.

Schijfremmen was meer in verband met de gedachte een toekomstbestendige fiets te hebben. Na bezoek aan de lokale fietsenboer komt het er feitelijk op neer dat een 105 met schijfremmen net zo duur wordt als een Ultegra met traditionele remmen incl nanocoating en Mavic wielen. Dan maar geen schijfremmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelske
Bestaat de Wilier Cento1AIR ook in de Ramato kleurstelling? Wat een heerlijk kleurtje is dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 19:16

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De Rikster schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:50:

Schijfremmen was meer in verband met de gedachte een toekomstbestendige fiets te hebben. Na bezoek aan de lokale fietsenboer komt het er feitelijk op neer dat een 105 met schijfremmen net zo duur wordt als een Ultegra met traditionele remmen incl nanocoating en Mavic wielen. Dan maar geen schijfremmen..
Als ik moet kiezen tussen een R8000 (Ultegra mechanisch, velgremmen) en R7020 (105, hydraulische schijfremmen) groep ga ik zonder meer voor de schijfremmen.

De R7020 groep biedt absurd veel waar voor het geld, en waar je prima nog stap-voor-stap kan upgraden naar R8020 als je dat wilt, gaat upgraden van velgrem naar schijfrem eigenlijk niet zonder je frame en wielen te vervangen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05 21:10
@De Rikster Zolang je maar hydraulische schijfremmen neemt is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
CedricD schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:18:
@De Rikster Zolang je maar hydraulische schijfremmen neemt is het goed ;)
Nu ik er meer over nadenk wil ik eigenlijk helemaal geen remmen, ik hoef niet eens een beweegbaar stuur. Volle bak rechtdoor en 100% vlak is wat ik het allerliefste heb ;)
Whieee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:13:
[...]
Als ik moet kiezen tussen een R8000 (Ultegra mechanisch, velgremmen) en R7020 (105, hydraulische schijfremmen) groep ga ik zonder meer voor de schijfremmen.

De R7020 groep biedt absurd veel waar voor het geld, en waar je prima nog stap-voor-stap kan upgraden naar R8020 als je dat wilt, gaat upgraden van velgrem naar schijfrem eigenlijk niet zonder je frame en wielen te vervangen.
Ik wil niet stap voor stap upgraden, ik wil meteen klaar zijn.
Oelske schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:12:
Bestaat de Wilier Cento1AIR ook in de Ramato kleurstelling? Wat een heerlijk kleurtje is dat :)
Als het al kan kost het €1500,- extra, dat gaat wel een beetje ver voor alleen kleurtje imo. Het ziet er wel heel gaaf uit moet ik zeggen in het echt, foto’s doen er geen recht aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Die Wilier is nu zowaar een mooie fiets @De Rikster. Weer eens wat anders dan die eenheidsworst. Kijk goed naar wat je met de fiets wilt gaan doen en of je schijfremmen wilt. Drie weken geleden heb ik ook een nieuwe racefiets besteld, zeer bewust zonder schijfremmen. DM maar mocht je willen weten waarom. Totaal geen zin om hier weer die discussie te starten/zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 28-04-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Whieee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:13:
[...]
De Cento1Air is in allerlei uitvoeringen verkrijgbaar. Het frame hierbij is steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
EdwinW schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:58:
[...]

De Cento1Air is in allerlei uitvoeringen verkrijgbaar. Het frame hierbij is steeds hetzelfde.
Bekabeling voor schijfremmen komt bij de achteras uit, voor de velgremmen onder het zadel. Het is weldegelijk een ander frame als je dit af fabriek bestelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 19:16

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Grin schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:56:
Die Wilier is nu zowaar een mooie fiets @De Rikster. Weer eens wat anders dan die eenheidsworst. Kijk goed naar wat je met de fiets wilt gaan doen en of je schijfremmen wilt. Drie weken geleden heb ik ook een nieuwe racefiets besteld, zeer bewust zonder schijfremmen. DM maar mocht je willen weten waarom. Totaal geen zin om hier weer die discussie te starten/zien.
Voor sommige mensen is het ook een beladen discussie natuurlijk. :+ Voor mij niet zo. Schijfremmen zijn beter. Beter in slecht weer. Beter als je bredere banden wilt. Beter omdat je velg niet slijt. Maar goede velgremmen zijn niet per se slecht. Ze zijn lichter. Eenvoudiger te onderhouden voor de leek. Goedkoper in aanschaf (nog wel). En sommige mensen vinden het mooier. Remt het minder goed? In slecht weer wel. In goed weer? Non-discussie.

Ik heb 2 wegfietsen met velgremmen, en hydraulische schijfremmen op de CX en gravel fietsen. Bij de wegfiets die ik vorig jaar opgebouwd heb heb ik ook bewust voor velgremmen gekozen (makkelijker, en ik had nog een wielset staan) en ik heb nog geen moment gedacht ‘had ik nou maar...’

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@De Rikster het zou kunnen ... Bij de 2019 uitvoering (niet leverbaar met disc brakes), was het frame bij mechanische versnellingen en Di2 hetzelfde. Bij Di2 werd de kabeltoevoer in de onderbuis niet gebruikt en daardoor afgedekt. Bij de nieuwe 1NDR hebben ze hetzelfde gedaan voor velgremmen en schijfremmen. Op https://www.cyclingweekly...-bikes/wilier-cento-1-ndr lees en zie je het verschil. Dit is zeer waarschijnlijk ook toegepast bij de 1AIR 2020. Maakt het flexibel om de groep (achteraf) aan te passen, zelf de fiets op te bouwen en voor een relatief kleine fabrikant goedkoper om het frame te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
EdwinW schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:29:
@De Rikster het zou kunnen ... Bij de 2019 uitvoering (niet leverbaar met disc brakes), was het frame bij mechanische versnellingen en Di2 hetzelfde. Bij Di2 werd de kabeltoevoer in de onderbuis niet gebruikt en daardoor afgedekt. Bij de nieuwe 1NDR hebben ze hetzelfde gedaan voor velgremmen en schijfremmen. Op https://www.cyclingweekly...-bikes/wilier-cento-1-ndr lees en zie je het verschil. Dit is zeer waarschijnlijk ook toegepast bij de 1AIR 2020. Maakt het flexibel om de groep (achteraf) aan te passen, zelf de fiets op te bouwen en voor een relatief kleine fabrikant goedkoper om het frame te produceren.
De uitvoering met velgremmen is voorraad, de uitvoering met schijfremmen moet besteld worden, hij kan hem niet ombouwen. Zaten ook geen ongebruikte doorvoeren achter een plaatje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Had al een paar weken last van een klein tikje, maar het was te mooi weer om er iets aan te doen. Afgelopen weekend toch mijn bb press maar weer eens teruggehaald bij een maatje en vandaag nieuwe lagers en ketting gemonteerd. Heerlijk hoe het dan weer draait en prima opvulling van de eerste regendag in 5 weken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:46:
Had al een paar weken last van een klein tikje, maar het was te mooi weer om er iets aan te doen. Afgelopen weekend toch mijn bb press maar weer eens teruggehaald bij een maatje en vandaag nieuwe lagers en ketting gemonteerd. Heerlijk hoe het dan weer draait en prima opvulling van de eerste regendag in 5 weken :D.
Waren je bb-lagers aan vervanging toe dus? Ik snap af en toe echt niet hoe het kan dat mijn pressfit bb86 na 30k km nog altijd perfect draait zonder speling, tik of wat dan ook. En dan rij ik ook nog de hele winter door.
Giant moet wel echt meesterlijk zijn in tight tolerances ofzo qua bbs, anders zou ik t ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Weet iemand waar ik contactloze dichte rvs kogellagers kan kopen voor een BB90 (TREK) tbv SRAM trapas? Volgens mij is het een 24x37x7 lager maar kan nergens een fatsoenlijk lager vinden bij een lagerboer. Wel bij wat Enduro lagers bij diverse fiets webshops maar normaal zijn ze bij een lagerboer een fractie van de prijs.

Staat me iets bij dat Hambini eens vernoemde dat dit een specifieke maat is dus dat zou het eea verklaren. Maar hij is nooit echt positief over SRAM dus weet niet hoe ik zn uitspraken op waarde moet schatten in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:18
Is Hambini ooit ergens wel positief over dan? :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Maarten_E schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:32:
Is Hambini ooit ergens wel positief over dan? :+
NTN, Swiss Side, en nog wat andere merken zitten toch op de rechterkant van de schaal.

Hij had nu weer een tech reporter van een of andere Britse cycling website op de korrel. Die reageerde met een aangifte. 😂🙈

Ach ik vind zn inhoudelijk verhaal altijd sterk. De rest boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:30

Ik heb oude fiets zonder en een nieuwe gravel fiets met schijfremmen. 1 ding wat ik totaal onhandig vind aan de schijfremfiets: even snel de fiets achterin de kofferbak gooien om elders een stukje te fietsen. Voor of achterwiel eruitwippen gaat ten eerste niet zo eenvoudig met thru axles (Al Heb je daar oplossingen voor) belangrijkste is nog dat je erg moet oppassen de remhendels bij het in/uitladen niet in te duwen zonder wielen erin-> dan zitten de schijfrem pads/blokken vast. Maw: altijd plastic scheidertje ertussenin stoppen. Wat onhandig is en snel verveelt.

Daarom neem ik wanneer de fiets even achterin moet altijd de oude fiets mee. Geen spijt van schijfremmen overigens, gezien ik de oude fiets net zo graag af en toe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-12-2024
HBSVDK schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:34:
[...]

Maw: altijd plastic scheidertje ertussenin stoppen. Wat onhandig is en snel verveelt.
Als dat het enige is! ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:04
[...]

Inmiddels een fitting gedaan en een Wilier Cento1AIR XXL past perfect!

[...]

Interne bekabeling in verband met vervoer in de achterbak en opslag in krappe (of te volle) schuur waardoor ik er vaak aan ben blijven hangen.

Bedenk je wel dat je je wielen achteraf nog een keer kunt upgraden. Overstappen baan velg op schijfremmen is niet mogelijk.

Ik heb het eerste jaar op een goedkoop setje wielen rond gereden en later een upgrade gedaan. Zou het zo weer doen.
HBSVDK schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:34:
[...]

Ik heb oude fiets zonder en een nieuwe gravel fiets met schijfremmen. 1 ding wat ik totaal onhandig vind aan de schijfremfiets: even snel de fiets achterin de kofferbak gooien om elders een stukje te fietsen. Voor of achterwiel eruitwippen gaat ten eerste niet zo eenvoudig met thru axles (Al Heb je daar oplossingen voor) belangrijkste is nog dat je erg moet oppassen de remhendels bij het in/uitladen niet in te duwen zonder wielen erin-> dan zitten de schijfrem pads/blokken vast. Maw: altijd plastic scheidertje ertussenin stoppen. Wat onhandig is en snel verveelt.

Daarom neem ik wanneer de fiets even achterin moet altijd de oude fiets mee. Geen spijt van schijfremmen overigens, gezien ik de oude fiets net zo graag af en toe fiets.
Dat heb ik nog nooit gedaan en heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Die fiets is al tientallen keren mee gegaan in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 08:49
Jpjedi schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:21:
Weet iemand waar ik contactloze dichte rvs kogellagers kan kopen voor een BB90 (TREK) tbv SRAM trapas? Volgens mij is het een 24x37x7 lager maar kan nergens een fatsoenlijk lager vinden bij een lagerboer. Wel bij wat Enduro lagers bij diverse fiets webshops maar normaal zijn ze bij een lagerboer een fractie van de prijs.

Staat me iets bij dat Hambini eens vernoemde dat dit een specifieke maat is dus dat zou het eea verklaren. Maar hij is nooit echt positief over SRAM dus weet niet hoe ik zn uitspraken op waarde moet schatten in dit geval.
Dat is inderdaad een specifieke (fiets) maat, SKF kent geen 24 ID en deze maat heeft geen standaard lagernummer wat het zoeken makkelijker zou maken.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:19

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Jpjedi schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:53:
[...]

Hij had nu weer een tech reporter van een of andere Britse cycling website op de korrel. Die reageerde met een aangifte. 😂🙈
Ik vond het trouwens best wel laag die aangifte.
Voor dergelijk type mensen zouden we echt nog een woord moeten krijgen. Ze noemt zichzelf geemancipeerd en hem een seksist zonder enige duidelijke bewijzen. Doet er een aangifte voor, zonder dat je blijkbaar duidelijke bewijzen moet leveren. Zijn video inkomsten onmiddelijk verdwenen (because youtube) Terwijl hij maar 5 min moet googlen om de meest stereotype/seksistische uitspraken/verwachtingspatronen terug online te vinden op sociale media van haar.
Dergelijke mensen zorgen net voor het in stand houden van het hele seksisme. Enkel het goede nemen en het slechte zelfsproberen te misbruiken in hun voordeel.
Je zag echt dat hij er ook van onder de indruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 20:23

User

S3

Zonder duidelijke bewijzen?
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/EVqrnj-X0AQUgsu.jpg

Edit: Waarom doet het plaatje nu niet :-(

[ Voor 22% gewijzigd door User op 29-04-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 16:35
@User
H7-M7 is een beetje laag, maar verder vind ik het nou niet echt aangifte waardig... Aangifte doen omdat iemand een beetje de draak met je steekt op het internet...
Waar is trouwens aangifte van gedaan? Smaad ofzo? Ik heb het niet helemaal gevolgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 29-04-2020 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
Joindry schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:16:
[...]

Ik vond het trouwens best wel laag die aangifte.
Voor dergelijk type mensen zouden we echt nog een woord moeten krijgen. Ze noemt zichzelf geemancipeerd en hem een seksist zonder enige duidelijke bewijzen. Doet er een aangifte voor, zonder dat je blijkbaar duidelijke bewijzen moet leveren. Zijn video inkomsten onmiddelijk verdwenen (because youtube) Terwijl hij maar 5 min moet googlen om de meest stereotype/seksistische uitspraken/verwachtingspatronen terug online te vinden op sociale media van haar.
Dergelijke mensen zorgen net voor het in stand houden van het hele seksisme. Enkel het goede nemen en het slechte zelfsproberen te misbruiken in hun voordeel.
Je zag echt dat hij er ook van onder de indruk was.
Ach, als je zo vaak op de man / vrouw speelt als Hambini, kun je het wel verwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:06:
[...]

Waren je bb-lagers aan vervanging toe dus? Ik snap af en toe echt niet hoe het kan dat mijn pressfit bb86 na 30k km nog altijd perfect draait zonder speling, tik of wat dan ook. En dan rij ik ook nog de hele winter door.
Giant moet wel echt meesterlijk zijn in tight tolerances ofzo qua bbs, anders zou ik t ook niet weten.
Yes, alhoewel ik het alleen ff snel op de Tacx gecheckt heb of het tikje verdwenen is (mijn mederijders hoorde het niet eens, dus zo erg was het niet).

Moet bekennen dat er iets tijdens de montage niet helemaal goed ging (BB shell bleek ovaal i.p.v. rond te zijn bij het persen van de nieuwe cups) waardoor ik het lager er weer uit moest tikken. Grote kans dat ik een van de lagers daarmee om zeep geholpen heb en er toch nog zo'n 7.000km uit kreeg. Ik hoop dat de nieuwe wel ruim 10-15k meegaan. Heb ze in Strava toegevoegd als los onderdeel van mijn fiets om het kilometrage bij te houden.

Als ze nu weer bij ~7dkm gaan tikken dan heb ik wel een probleempje (stuur het frame misschien wel op naar Hambini dan), maar dat lijkt me van niet.

Ps. 30.000km heb ik nog nooit gehaald. Het meeste was zo rond de 12.000km met een GXP lager. Die krijgt dan wel alles voor de kiezen (gravel, regen, pekel etc). GXP is verre van perfect, maar wel redelijk vergevingsgezind. Een compleet lager kost ook maar €25 en is dus gewoon een wegwerp BB. BB30 komt wel wat preciezer.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 29-04-2020 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User

User

S3

Pyramiden schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:54:
@User
H7-M7 is een beetje laag, maar verder vind ik het nou niet echt aangifte waardig... Aangifte doen omdat iemand een beetje de draak met je steekt op het internet...
Waar is trouwens aangifte van gedaan? Smaad ofzo? Ik heb het niet helemaal gevolgd.
Ik vind aangifte ook een beetje overdreven. Hambini's videos zijn privé dus kan niet meer zien wat hij precies zei, maar van wat ik zo snel aan screenshots kon vinden ging hij ook in de comments nog even lekker door.

Reactie van iemand op Reddit die het filmpje wel heeft gezien:
Hambini saw cycling weekly did the helmet test. He went to reply to their YouTube video and found he was banned from commenting. A good friend's brother has Aspergers much like Hambini, and unfortunately this triggered Hambini and there was no going back.

Hambini melted down - made one of his video tirades and went completely off the deep end labeling the engineer and two technical riders sophomoric names, then berating them, telling them to kill themselves (his usual schtick) and then nicknamed her "Vajweena head" and dressed her down as such. He then commentated on her vagina for a couple minutes and asked his followers to berate her looks.

https://twitter.com/RideW.../1250500576120647680?s=20

She goes on twitter and starts the SJW tirade, and Ham bam fires back with the linked video, kids screaming in the background and all. Even ham bam's followers have told him to back it down, but instead he's doubled down.

Michelle's fans flagged his original video and got it pulled.

oh and, when being asked to apologise, Hambini stated he wasn't a native English speaker and thus didn't understand English.
Hij heeft bijna 50 duizend subscribers, dan moet je je wel enigszins professioneel gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Plaatje doet het ja.
Voor mij is dit geen duidelijke reden. Op datzelfde plaatje doet hij hetzelfde met het andere geslacht. Dan kan je wat mij betreft niet gaan klagen over discriminatie? Ik dacht dat discriminatie net wilde zeggen dat je één ding achtersteekt en een ander voor?
Ik heb trouwens de video ook gezien (subscribed en tijdig erbij) Behoorlijk zeker dat vageenehead gaat over Mr. aerocoach.
En professioneel, jah, das niet zijn aanpak. Dan zou hij een stuk minder viewers hebben denk ik. Mijn probleem is dat de twee andere mannen even hard aangepakt worden. Zowel over hun uiterlijk als over hun intellectuele capaciteiten en hoe goed ze zijn in hun huidige functie.
Daar gaan de SJW's dan weer niet dubbel over? Das het giftige aan de hele boel. Je kiest een deel van het statement, interpreteert het tot het je uitkomt en maakt er dan een heilige oorlog van?
GerbenBK schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:55:
[...]
Ach, als je zo vaak op de man / vrouw speelt als Hambini, kun je het wel verwachten...
Das inderdaad net het zielige, we zitten in een dergelijke maatschappij dat hij het wel kan verwachten.

De klacht zou seksisme zijn. Dat begrijp ik niet.
Smaad, eerroof, laster, ... daar kan je nog over twisten. Gelijk of niet, de methode waarop is niet altijd katholiek van Hambini.

[ Voor 22% gewijzigd door Joindry op 29-04-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
Joindry schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:10:
[...]

Plaatje doet het ja.
Voor mij is dit geen duidelijke reden. Op datzelfde plaatje doet hij hetzelfde met het andere geslacht. Dan kan je wat mij betreft niet gaan klagen over discriminatie? Ik dacht dat discriminatie net wilde zeggen dat je één ding achtersteekt en een ander voor?
Ik heb trouwens de video ook gezien (subscribed en tijdig erbij) Behoorlijk zeker dat vageenehead gaat over Mr. aerocoach.
En professioneel, jah, das niet zijn aanpak. Dan zou hij een stuk minder viewers hebben denk ik. Mijn probleem is dat de twee andere mannen even hard aangepakt worden. Zowel over hun uiterlijk als over hun intellectuele capaciteiten en hoe goed ze zijn in hun huidige functie.
Daar gaan de SJW's dan weer niet dubbel over? Das het giftige aan de hele boel. Je kiest een deel van het statement, interpreteert het tot het je uitkomt en maakt er dan een heilige oorlog van?

[...]

Das inderdaad net het zielige, we zitten in een dergelijke maatschappij dat hij het wel kan verwachten.

Smaad, eerroof, laster, ... daar kan je nog over twisten. Gelijk of niet, de methode waarop is niet altijd katholiek van Hambini.
Ik heb de aangifte niet gezien, geen idee wat ze hem verwijt en of dat juridisch terecht is. Ik doelde meer op het feit dat als je je opstelt zoals Hambini (zijn goed recht verder om op die manier views te genereren), je niet raar moet opkijken als je een keer mensen tegen de haren instrijkt die het sarcasme niet kunnen waarderen en het niet pikken en gaan terugslaan op hun manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

[...]

Plaatje doet het ja.

[...]

Ik vind er nog wel een verschil in zitten tussen zeggen dat iemand een kutkop heeft en suggestieve/denigrerende opmerkingen maken over een geslachtsdeel en vragen aan de kijkers wat zij er van vinden.

De reactie van haar zielig vinden, vind ik weer overdreven. Ok, het slaat door, maar zielig? Neuh, ik begrijp wel dat ze er ook vol terug in gaat.
Als ik bij jouw regiokrant op de voorpagina zet "Ik ben het niet met Joindry eens en hij heeft een kleine piemel, hij ziet er typisch uit als iemand die wat te compenseren heeft, etc etc. Stuur nu je reactie naar mij en ik zet ze volgende week levensgroot op de voorpagina!". Kan ik er donder op zeggen dat ik er trammelant mee krijg.
Ik vind het niet verbazingwekkend dat Hambini een keer op z'n flikker krijgt als hij voor een publiek van tienduizenden mensen iemand op basis van geslacht aanvalt. Zij reageert op twitter, komen een bak aan reacties, Hambini maakt weer een tegenvideo, dikke meltdown (aan beide kanten zo te zien). Uiteindelijk mond het uit op een moddergooien waar niemand op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

GerbenBK schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:27:
[...]

Ik heb de aangifte niet gezien, geen idee wat ze hem verwijt en of dat juridisch terecht is. Ik doelde meer op het feit dat als je je opstelt zoals Hambini (zijn goed recht verder om op die manier views te genereren), je niet raar moet opkijken als je een keer mensen tegen de haren instrijkt die het sarcasme niet kunnen waarderen en het niet pikken en gaan terugslaan op hun manier.
Volledig akkoord met je.
Enige waar ik me dus meest aan erger is "hun manier", die vind ik gewoon een stuk erger dan wat Hambini doet.
Maar hij wordt nu wel afgeschilderd als een sexist, zij als SJW boegbeeld. -O-
Hij kwam wel eerst af met redelijke argumenten om hun credibiliteit in twijfel te trekken. Zij trekt de SJW kaart. Das blijkbaar het enige wat telt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
kom op zeg.. hambini zit altijd al in een grijs gebied, dat is zijn stijl. Je kan er van houden of niet. maar nu is ie een keer over de grens gegaan, hoort er ook gewoon bij, je kan niet de grenzen blijven opzoeken zonder er soms overheen te gaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

User schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:32:
[...]
Ik vind er nog wel een verschil in zitten tussen zeggen dat iemand een kutkop heeft en suggestieve/denigrerende opmerkingen maken over een geslachtsdeel en vragen aan de kijkers wat zij er van vinden.

De reactie van haar zielig vinden, vind ik weer overdreven. Ok, het slaat door, maar zielig? Neuh, ik begrijp wel dat ze er ook vol terug in gaat.
Als ik bij jouw regiokrant op de voorpagina zet "Ik ben het niet met Joindry eens en hij heeft een kleine piemel, hij ziet er typisch uit als iemand die wat te compenseren heeft, etc etc. Stuur nu je reactie naar mij en ik zet ze volgende week levensgroot op de voorpagina!". Kan ik er donder op zeggen dat ik er trammelant mee krijg.
Ik vind het niet verbazingwekkend dat Hambini een keer op z'n flikker krijgt als hij voor een publiek van tienduizenden mensen iemand op basis van geslacht aanvalt. Zij reageert op twitter, komen een bak aan reacties, Hambini maakt weer een tegenvideo, dikke meltdown (aan beide kanten zo te zien). Uiteindelijk mond het uit op een moddergooien waar niemand op zit te wachten.
Zoals ik al zei, beide kanten moesten het even hard ontgelden. Was het een klacht geweest rond laster of eerroof, mij geen probleem. De enige reden waarom de SJW's erop sprongen is omdat de seksisme kaart getrokken werd.

1- Er stond niet gewoon "ik ben het niet eens", er stond: "ik ben het niet eens vanwege deze correct wetenschappelijke redenen."
2- Hij valt ze dan (infantiel) beide sekses aan, want ja hij is "een tikkeltje" minder sociaal begaafd.
Wat we lijken te vergeten in deze discussie is dat 1 oorzaak was en 2 gevolg. Was één er niet, dan is het pure laster en eerroof. Nog altijd geen seksisme.

Der zit meer dan een nuanceverschil tussen wat jij stelt en tussen wat in die video gebeurt.

Dat hij dan blijft reageren zoals hij altijd doet, gaat natuurlijk de boel niet doen deescaleren neen. Was niet slim.
Het slimste is gewoon alle hommeles vermijden en gewoon niks zeggen. Maar komop, hij had wel gewoon keihard gelijk in zijn video en dat wordt volledig vergeten zo. Is dat zo geen politieke strategie voor beginners? De credibiliteit in opspraak brengen?

De onzin die uitstraalt uit die video wordt nu aanschouwd als een schouwstuk voor SJW's. ;w

En komkop, User, me piemel, jij hebt em toch al gezien jonge O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 29-04-2020 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
Lol als Hambini met z'n plaatje waarin hij direct wijst naar haar "ladyparts" niet seksistisch is, dan was Trump dat ook niet met z'n "Grab m by the pussy".
Ik vind Hambini over het algemeen duizend keer informatiever dan marketingkanaal Cycling Weekly, maar lijkt me duidelijk dat dit echt te ver ging.
Even los van het seksisme vind ik Hambini's plaatje echt van een heel laag niveau betuigen. Lijkt de basisschool wel.
En wat is dat H7-M7 precies? Heb daar nog nooit van gehoord.

@Ypuh Ja echt veel hè 30k km op 1bb. Dit geeft me eigenlijk wel dusdanig veel vertrouwen in Giant dat ik denk ik bij dat merk ga blijven. Misschien volgende fiets een Scott Addict RC ofzo, of anders evt. nieuwe Foil die naar verluid einde dit jaar wordt gereleased.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoffa op 29-04-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:02
Gaan er nou echt mensen iemand verdedigen die weer eens full mental ging?

Week 7 of lockdown; people behaving as Trump-supporters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
allemaal marketing.. meer aandacht, fans worden trouwer, haters gaan harder zeuren --> nog meer aandacht.
Is alleen maar goed voor hambini... of het nu ingecalculeerd is of niet.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Khad je edit niet gezien, dus dan maar even zo. :)

Tussen niet professioneel en niet professioneel kan een flink verschil zitten. Ik snap dat het z'n hele shtick is om zo mensen/dingen af te branden, maar dit was onnodig een grens over gaan wat mij betreft.

Dat die twee mannen ook afgebrand werden, oké. Maar werden die ook afgebrand omdat ze een kleine piemel hebben? Heeft hij ook z'n kijkers gevraagd om te reageren wat ze er van vinden?

Klopt dat het een beetje irritant is dat ik het filmpje niet heb gezien, dat maakt mijn argumenten een stukje zwakker.
Joindry schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:44:
[...]

Zoals ik al zei, beide kanten moesten het even hard ontgelden. Was het een klacht geweest rond laster of eerroof, mij geen probleem. De enige reden waarom de SJW's erop sprongen is omdat de seksisme kaart getrokken werd.

Er stond niet gewoon "ik ben het niet eens", er stond: "ik ben het niet eens vanwege deze correct wetenschappelijke redenen."
Hij valt ze dan (infantiel) beide sekses aan, want ja hij is "een tikkeltje" minder sociaal begaafd.

Der zit meer dan een nuanceverschil tussen wat jij stelt en tussen wat in die video gebeurt.

Dat hij dan blijft reageren zoals hij altijd doet, gaat natuurlijk de boel niet doen deescaleren neen. Was niet slim.
Het slimste is gewoon alle hommeles vermijden en gewoon niks zeggen. Maar komop, hij had wel gewoon keihard gelijk in zijn video en dat wordt volledig vergeten zo. Is dat zo geen politieke strategie voor beginners? De credibiliteit in opspraak brengen?

De onzin die uitstraalt uit die video wordt nu aanschouwd als een schouwstuk voor SJW's. ;w
Ok, dan zet ik in de krant "Ik ben het vanwege deze in mijn ogen wetenschappelijk correct redenen niet eens met Joindry, en hij heeft een kleine piemel, stuur jullie meningen door! Like, comment and subscribe!". :+

Dat ie wat minder sociaal begaafd is wil niet zeggen dat dit oké is. Hij is ingenieur, hij heeft hersenen genoeg om te kunnen redeneren waar grenzen liggen.

Ik heb ook vaak zat dat ik het echt niet eens ben met iemand en dat ik zijn argumenten volledig wetenschappelijk afbrand maar ik ga dan niet ook een hele tirade op de man spelen. Dat hij een hele tirade afsteekt tegen de ingenieurs van bedrijf X/Y/Z is nogal een stuk anders dan specifiek mensen die in beeld zijn. Zo heel moeilijk is het namelijk niet om uit te zoeken hoe ze heten, en wie houd z'n kijkers dan tegen dat ze niet op twitter oid tegen die lui hetzelfde gaan zeggen? Want ja, Hambini doet het ook, mag ik het ook!
Maargoed, dat is weer een andere discussie dan of het wel of niet seksistisch is. ;)
En komkop, User, me piemel, jij hebt em toch al gezien jonge O-)
Kheb wel eens een lul van een Joindry gezien, maar niet de lul van Joindry. :+ :P

[ Voor 3% gewijzigd door User op 29-04-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Holk schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:02:
Gaan er nou echt mensen iemand verdedigen die weer eens full mental ging?

Week 7 of lockdown; people behaving as Trump-supporters...
Maak er anders een moderne interpretatie van Godwin's law over...

Hij ging niet eens full mental, het was echt niet erger dan anders.
Maar deze keer was er een vrouw bij. Dat was de enige reden waarom dit explodeert. Waar zit het seksimse dan eigenlijk?
Hij noemt mr aerocoach al maanden mr vageenehead. Andere mannen "wank*rs" in overvloed.

Ik vind het vooral ook frustrerend dat niemand hier het filmpje lijkt gezien te hebben, maar er wel een correct oordeel lijkt te vellen obv info uit twitter of reddit.

@User ja, hij sprak ook over de inhoud van de hoofden en broekjes van de heren. Niet om erover te stemmen, dat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Joindry op 29-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joindry schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:08:
[...]

Maar deze keer was er een vrouw bij. Dat was de enige reden waarom dit explodeert. Waar zit het seksimse dan eigenlijk?
Hij noemt mr aerocoach al maanden mr vageenehead. Andere mannen "wank*rs" in overvloed.

Ik vind het vooral ook frustrerend dat niemand hier het filmpje lijkt gezien te hebben, maar er wel een correct oordeel lijkt te vellen obv info uit twitter of reddit.

@User ja, hij sprak ook over de inhoud van de hoofden en broekjes van de heren. Niet om erover te stemmen, dat niet.
Je mening is duidelijk.
Kunnen we de discussie nu stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:05:
allemaal marketing.. meer aandacht, fans worden trouwer, haters gaan harder zeuren --> nog meer aandacht.
Is alleen maar goed voor hambini... of het nu ingecalculeerd is of niet.
Ik ben fan van Hambini, dus zal me maar niet mengen in de discussie.

Zijn BB's zijn steeds vaker uitverkocht en onlangs bijna in prijs verdubbeld. Ik heb voor die van mij vorig jaar iets van €115 incl. verzending betaald. Tegenwoordig ben je ca. €200~ kwijt incl. verzending voor de Classic. De Racing is nog iets duurder. Met de kennis van nu nog steeds wel een oké deal, maar wel een flink bedrag als je het vergelijkt met een standaard GXP BSA BB van €25 die op zich ook goed werkt (je voelt wel verschil).

De subscribers zijn ook flink toegenomen met het aantal fucks per video. Eerlijk gezegd hoeft van mij al dat gescheld niet (zijn laatste video richting Cycling Weekly deed hij ook erg zijn best om niet te schelden), maar ik luister daar gewoon doorheen en vind het gewoon wel vermakelijk als hij helemaal vastloopt op een relatief klein issue. Je hoeft het niet eens te zijn om er iets van te leren of gewoon zien als vermaak.

(Ik werk dagelijks met engineers en het is sowieso wel een vermakelijk type mens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Ah oké, in dat geval vind ik de noemer seksisme inderdaad wat overdreven. :Y
In mijn geval is dat omdat ik Hambini z'n elitaire overdreven gedoe niet uit kan staan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:17:
[...]

Ik ben fan van Hambini, dus zal me maar niet mengen in de discussie.

Zijn BB's zijn steeds vaker uitverkocht en onlangs bijna in prijs verdubbeld. Ik heb voor die van mij vorig jaar iets van €115 incl. verzending betaald. Tegenwoordig ben je ca. €200~ kwijt incl. verzending voor de Classic. De Racing is nog iets duurder. Met de kennis van nu nog steeds wel een oké deal, maar wel een flink bedrag als je het vergelijkt met een standaard GXP BSA BB van €25 die op zich ook goed werkt (je voelt wel verschil).

De subscribers zijn ook flink toegenomen met het aantal fucks per video. Eerlijk gezegd hoeft van mij al dat gescheld niet (zijn laatste video richting Cycling Weekly deed hij ook erg zijn best om niet te schelden), maar ik luister daar gewoon doorheen en vind het gewoon wel vermakelijk als hij helemaal vastloopt op een relatief klein issue. Je hoeft het niet eens te zijn om er iets van te leren of gewoon zien als vermaak.

(Ik werk dagelijks met engineers en het is sowieso wel een vermakelijk type mens).
die BB die na 7k is gaan tikken? :>

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:02
[...]

Dank je voor de bevestiging

Zoals @Ypuh ook zegt, ben wel fan van z'n producten, niet van z'n gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we de offtopic discussie over godwins', hambini e.d. maar staken? Dank u

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ik vraag me bij Hambini altijd wel af in hoeverre dat verhaal nou klopt dat hij als engineer in feite zo aardig is die arme fietsers te helpen die door de bikeindustry helemaal worden verneukt, terwijl hij eigenlijk als engineer nauwelijks tijd heeft vanwege zijn drukke baan bij Airbus. Hij presenteert zich bijna als een veredelde vrijwilliger.
Als ik dan vervolgens naar de prijs kijk van de dingen die hij aanbiedt vind ik hem qua lagers vergeleken met bv een Lagerkoning aan de dure kant. Zijn lagerpers is op het oog ook niets bijzonders, en veels te duur voor wat het is.
De kwaliteit van zijn Bottom brackets zal ongetwijfeld goed zijn, maar hij klopt het middels zijn videos ook allemaal erg op natuurlijk.
De gemiddelde consument installeert zon ding, heeft zich scheel betaald, en verwacht mede door prijs en zijn video's premium kwaliteit. Placebo effect lijkt me ook wel groot hoor.

@Outerspace zie je bericht net nadat ik de mijne plaats. Edit m maar weg als je er klaar mee bent ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 29-04-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Prulleman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:20:
[...]

die BB die na 7k is gaan tikken? :>
Die BB die ik er met een hamer uitslaan moest omdat de ronding van mijn Cervelo frame te klein was ja. Denk dus dat je het frame hier de schuld moet geven, waar het BB juist een oplossing biedt om er nog iets van te maken.

Inmiddels past en draait alles wel buttery smooth. Met deze nieuwe set lagers die wel in 1x goed gemonteerd zijn wordt het dus wel een momentje van de waarheid. Als er volgend voorjaar weer nieuwe lagers in moeten (dan heb ik weer ca. ~7dkm op deze fiets gereden) dan wordt ik wel iets minder happy.

Elk nadeel heb z'n voordeel: Na zoveel gesleuteld te hebben aan dit frame en de extra aandacht die het vraagt is het best bevredigend als alles dan wel perfect draait. Op die manier raak je er best wel aan gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:30:
[...]

Die BB die ik er met een hamer uitslaan moest omdat de ronding van mijn Cervelo frame te klein was ja. Denk dus dat je het frame hier de schuld moet geven, waar het BB juist een oplossing biedt om er nog iets van te maken.

Inmiddels past en draait alles wel buttery smooth. Met deze nieuwe set lagers die wel in 1x goed gemonteerd zijn wordt het dus wel een momentje van de waarheid. Als er volgend voorjaar weer nieuwe lagers in moeten (dan heb ik weer ca. ~7dkm op deze fiets gereden) dan wordt ik wel iets minder happy.

Elk nadeel heb z'n voordeel: Na zoveel gesleuteld te hebben aan dit frame en de extra aandacht die het vraagt is het best bevredigend als alles dan wel perfect draait. Op die manier raak je er best wel aan gehecht.
Deze ervaring zou voor mij wel reden zijn nooit meer Cervelo te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ypuh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:30:
[...]

ah, zo'n frame die beter is afgewerkt dan goedkopere merken ;)

(again beetje flauw, maar bevestigd meer dat je in alle gevallen goedkoop of duur, geluk en pech kan hebben, misschien dat enkel de verhoudingen iets anders zijn)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:31:
[...]

Deze ervaring zou voor mij wel reden zijn nooit meer Cervelo te kopen.
Tja, snap ik. Neemt niet weg dat bottom bracket toleranties maar één van de vele aspecten van een frame is. Vergelijk het met een willekeurige zaterdagavond waar je de mooiste meid uit de kroeg mee naar huis neemt om er vervolgens achter te komen dat ze een vergroeide teen heeft.

Zo lang er maar een oplossing voor bestaat (Hambini's BB in dit geval) en de rest van het frame goed is, zie ik niet zoveel problemen. Het kost wat geld en aandacht, maar het onderhoud van een dure sportwagen (of die mooie meid) is vaak ook niet gratis of simpel.

Als je echt een probleemloos frame wilt dan is er niet zoveel keuze denk ik. Met Giant zit je dan wel aardig goed, maar dat vind ik niet het mooiste meisje uit de kroeg ;).

Die design fout van de stuuruitslag van een Cervelo S5 vind ik veel schokkender.

Ps. Met een Hambini BB maak je van een slecht BB wel meteen iets wat beter is dan een gemiddeld frame. Je voelt ook wel degelijk verschil als je op de pedalen staat, dus het is wel een upgrade die meer geeft dan alleen het voorkomen van piepjes en kraakjes. Beetje lastig uitleggen en het is natuurlijk ook verre van een sexy onderdeel, maar als je er eenmaal op gaat letten zijn de verschillen best groot (zo zal Hambini er zelf ook ooit ingerold zijn).

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 29-04-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ypuh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:39:
[...]

Tja, snap ik. Neemt niet weg dat bottom bracket toleranties maar één van de vele aspecten van een frame is. Vergelijk het met een willekeurige zaterdagavond waar je de mooiste meid uit de kroeg mee naar huis neemt om er vervolgens achter te komen dat ze een vergroeide teen heeft.

Zo lang er maar een oplossing voor bestaat (Hambini's BB in dit geval) en de rest van het frame goed is, zie ik niet zoveel problemen. Het kost wat geld en aandacht, maar het onderhoud van een dure sportwagen (of die mooie meid) is vaak ook niet gratis of simpel.

Als je echt een probleemloos frame wilt dan is er niet zoveel keuze denk ik. Met Giant zit je dan wel aardig goed, maar dat vind ik niet het mooiste meisje uit de kroeg ;).

Die design fout van de stuuruitslag van een Cervelo S5 vind ik veel schokkender.
Gaat me niet puur om de vergroeide teen/niet perfect rond bb. Het gaat me er meer om dat dat waarschijnlijk toch wel indicatief is voor een lage productiekwaliteit in geheel. Gevalletje waar rook is, is vuur. Dat zie je vervolgens ook terug in de S5 productie fout imo.
Ik vind het verder wel mooie fietsen hoor, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 16:35
De cartridge remblokjes welke hier aanbevolen waren zijn ondertussen ook binnen!
Helaas paste de voorste net niet op de fiets, omdat ze tegen de voorvork aankwamen... :/

Geen idee of het door de vork of die oude remtang kwam, maar heb uiteindelijk besloten om er een stukje vanaf te vijlen, omdat ik maar een paar mm nodig heb en ik ringen ertussen ook niet echt een veilig idee vond.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/d5/40/zYLwRP5s_t.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Stoffa schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:44:
[...]

Gaat me niet puur om de vergroeide teen/niet perfect rond bb. Het gaat me er meer om dat dat waarschijnlijk toch wel indicatief is voor een lage productiekwaliteit in geheel. Dat zie je vervolgens ook terug in de S5 productie fout imo.
Ik vind het verder wel mooie fietsen hoor, daar niet van.
Tja, ik denk dat alle merken wel hun mankementen hebben. Die van Cervelo zijn vooral geconcentreerd op het BBRight bracket (en dan niet het design maar de kwaliteit van productie), maar vele andere merken hebben dat ook niet op orde. Andere frames hebben weer last van delaminatie, luchtbellen, afbladerende lak, scheuren, matige headsets, gescheurde dropouts, achtergebleven plastic bags etc. Dat is nog los van de rijeigenschappen.

Het ligt aan de combinatie van factoren hoeveel last je er van krijgt. Gebruik je bijvoorbeeld GXP dan zit de speling niet zozeer in de BB cups, maar in het lager. De kans dat de cups gaan piepen/kraken is klein, maar in ruil daarvoor zweeft je as gewoon los in één van de lagers waardoor alle druk op het andere lager komt. Bij Shimano worden plastic adapters gebruikt die de slack tussen het lager en de as opvangen en weer andere systemen slijpen ze een 42mm lager af tot 41mm, waardoor het lager een 0,5mm dunner wordt op 6mm wat natuurlijk ook consequenties heeft voor de stijfheid/levensduur.

Overal worden concessies gemaakt. Soms is het gewoon beter als je er niets vanaf weet, dan is het gewoon prima zo lang het draait en niet kraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Na 4 jaar heel af en toe korte stukjes gefietst te hebben op een Cube LTD CLS eind vorig jaar een paar jaar oude Bulls Harrier 1 gekocht. Helaas wegens een schouderbreuk het rijden moeten uitstellen tot nu.
Maar inmiddels twee ritjes mee gereden, 35 & 65km met 25km/h gemiddeld. Dat smaakt naar meer :)

Zou nu alleen ook graag een reserve binnenband meenemen, ik heb alleen geen goed idee welke ik moet nemen. Heb al op het wiel en buitenband gekeken en het enige wat ik kan zien qua specs is:

Wiel: Mavic Alu S6000 622x15c (velghoogte 21mm)
Buitenband: Continental 25mm

Als ik het goed uitgezocht heb met mijn google skills zouden deze binnenbanden moeten voldoen:
https://www.12gobiking.nl...breedte-1.00-inch---25-mm ?

Bijvoorbeeld deze aanbieding:
https://www.12gobiking.nl/continental-race-binnenband-28-presta-5-stuks ?

Enige vraag is de lengte van het ventiel, 60mm of 80mm. Persoonlijk lijkt me 60mm voldoende?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goed, ben dus een van degenen die een powermeter aangeschaft heeft bij de actie van Futurum vorige week. Ben nu op zoek naar een training-schema. Iemand ervaringen met goede sites waar je op basis van FTP en aantal beschikbare trainingsmomenten per week een schema kunt (laten) opstellen? Liefst gratis, maar een kleine vergoeding moet ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:39:
Na 4 jaar heel af en toe korte stukjes gefietst te hebben op een Cube LTD CLS eind vorig jaar een paar jaar oude Bulls Harrier 1 gekocht. Helaas wegens een schouderbreuk het rijden moeten uitstellen tot nu.
Maar inmiddels twee ritjes mee gereden, 35 & 65km met 25km/h gemiddeld. Dat smaakt naar meer :)

Zou nu alleen ook graag een reserve binnenband meenemen, ik heb alleen geen goed idee welke ik moet nemen. Heb al op het wiel en buitenband gekeken en het enige wat ik kan zien qua specs is:

Wiel: Mavic Alu S6000 622x15c (velghoogte 21mm)
Buitenband: Continental 25mm

Als ik het goed uitgezocht heb met mijn google skills zouden deze binnenbanden moeten voldoen:
https://www.12gobiking.nl...breedte-1.00-inch---25-mm ?

Bijvoorbeeld deze aanbieding:
https://www.12gobiking.nl/continental-race-binnenband-28-presta-5-stuks ?

Enige vraag is de lengte van het ventiel, 60mm of 80mm. Persoonlijk lijkt me 60mm voldoende?
60 mm is meer dan genoeg inderdaad. Decathlon heeft ook prima binnenbanden. 2 voor 1.89 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oelske
@Freelance Als je de 60mm ventiellengte neemt steekt die wel een redelijk stuk uit je velg (je velg is "slechts" 21mm hoog). Ik zou eerder kijken naar zoiets: https://www.mantel.com/aktiv-8-race-binnenband
En dan de 47mm versie, die zijn ook nog eens een stuk voordeliger dan die van Conti.
Of je moet het geen probleem vinden dat het ventiel nogal zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:40:
Goed, ben dus een van degenen die een powermeter aangeschaft heeft bij de actie van Futurum vorige week. Ben nu op zoek naar een training-schema. Iemand ervaringen met goede sites waar je op basis van FTP en aantal beschikbare trainingsmomenten per week een schema kunt (laten) opstellen? Liefst gratis, maar een kleine vergoeding moet ook kunnen.
Ik heb wel een Trainerroad trial code voor je (moet je even je email via DM sturen)
Niet goedkoop (als je ermee doorgaat), maar je kan de gratis maand wel een heel trainingsplan bouwen en op die manier inzicht krijgen in verschillende type workouts.
De meeste werken beter indoor, maar er zijn er ook genoeg die geschikt zijn voor buiten (op Garmin en Wahoo headunits).
Misschien kan je zelfs wel tijdens je trial je hele Garmin/Wahoo kalender vullen met je hele plan..

Via trainingspeaks kan je volgens mij ook wat workouts naar garmin sturen, maar ik vond het allemaal erg omslachtig

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 29-04-2020 13:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 03-05 10:16

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:40:
Die wil ik ook bestellen deze week. Alleen de 105-versie was in de aanbieding toch? Ik ben er bijna over uit om voor de 4iiii ultegra te gaan (eenzijdig).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Smultie succes met Trainerroad :), als je nog tips wilt over het gebruik van trainerroad outdoor workouts, daar weet @Michaelg meer van. (zelf gebruik ik het eigenlijk alleen binnen omdat ik buiten geen powermeter heb)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:45:
[...]

Die wil ik ook bestellen deze week. Alleen de 105-versie was in de aanbieding toch? Ik ben er bijna over uit om voor de 4iiii ultegra te gaan (eenzijdig).
Een vriend van me wilde ook per se de R8000 hebben. Heb hem de R7000 aangeraden, aangezien dat toch een boel geld scheelt voor hooguit wat grammetjes gewicht.
Voor de gein hebben we allebei onze 'oude' linker crankarm even op de weegschaal gelegd.
De R7000 (105) was 199 gram
De R8000 (Ultegra) was 200 gram

Dus tenzij je het om het esthetische doet, gewoon de 105 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:24
Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:45:
[...]

Zijn allebei nog in de "aanbieding" met 50 euro korting, met een Strava code van Futurum kun je er nog eens 25 euro extra korting bij krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:52:
@Smultie succes met Trainerroad :), als je nog tips wilt over het gebruik van trainerroad outdoor workouts, daar weet @Michaelg meer van. (zelf gebruik ik het eigenlijk alleen binnen omdat ik buiten geen powermeter heb)
Thanks! Zal @Michaelg misschien nog hard nodig hebben, maar ga eerst een zelf uitvogelen hoe ver ik kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 03-05 10:16

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:53:
[...]

Een vriend van me wilde ook per se de R8000 hebben. Heb hem de R7000 aangeraden, aangezien dat toch een boel geld scheelt voor hooguit wat grammetjes gewicht.
Voor de gein hebben we allebei onze 'oude' linker crankarm even op de weegschaal gelegd.
De R7000 (105) was 199 gram
De R8000 (Ultegra) was 200 gram

Dus tenzij je het om het esthetische doet, gewoon de 105 nemen.
Nee, mijn rechter cranck is ook ultegra, dan moet mijn linker dat ook zijn... Gaat mij niet zozeer om het gewicht oid... :)
Verona27 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:53:
[...]

Zijn allebei nog in de "aanbieding" met 50 euro korting, met een Strava code van Futurum kun je er nog eens 25 euro extra korting bij krijgen.
Ja, ik zag dat deze nu (op meerdere plekken) 350 euro kost. En ik heb geen Strava-code (moet nog 20 km :) ). Krijg je die Strava-code gelijk als je de 150 aantikt?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Oelske schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:01:
@Freelance Als je de 60mm ventiellengte neemt steekt die wel een redelijk stuk uit je velg (je velg is "slechts" 21mm hoog). Ik zou eerder kijken naar zoiets: https://www.mantel.com/aktiv-8-race-binnenband
En dan de 47mm versie, die zijn ook nog eens een stuk voordeliger dan die van Conti.
Of je moet het geen probleem vinden dat het ventiel nogal zichtbaar is.
Smultie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:43:
[...]
60 mm is meer dan genoeg inderdaad. Decathlon heeft ook prima binnenbanden. 2 voor 1.89 ofzo.
Bedankt voor de antwoorden! Die zijn inderdaad een stuk goedkoper :)
Zal na het werk eens bij Mantel en de Decathlon langsgaan.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
+1 voor TrainerRoad voor trainingsschema's. Je kunt er nu relatief makkelijk voor kiezen om een workout naar je Garmin te versturen en buiten af te werken. Hiervoor moet je alleen op je Garmin even een TR pagina met lap timer etc. aanmaken en verder laad je hem gewoon in als een workout.

Vind buiten workouts doen knap lastig trouwens en doe dat veel liever op een indoortrainer. Buiten kun je wel weer prima de wat langere blokken doen (bijvoorbeeld 1m afwisselen met 450/150/450/150w of 20m op FTP etc). Het is ook weer geen rocket science, maar het blind trappen en grafiekje volgen werkt binnen makkelijker als je niet op verkeer/wegen/kruispunten hoeft te letten. Zeker de intensievere trainingen zijn gewoon intensief waarbij alle energie naar je benen gaat (lekker Netflixen zit er dan al niet echt meer in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ypuh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:31:
+1 voor TrainerRoad voor trainingsschema's. Je kunt er nu relatief makkelijk voor kiezen om een workout naar je Garmin te versturen en buiten af te werken. Hiervoor moet je alleen op je Garmin even een TR pagina met lap timer etc. aanmaken en verder laad je hem gewoon in als een workout.

Vind buiten workouts doen knap lastig trouwens en doe dat veel liever op een indoortrainer. Buiten kun je wel weer prima de wat langere blokken doen (bijvoorbeeld 1m afwisselen met 450/150/450/150w of 20m op FTP etc). Het is ook weer geen rocket science, maar het blind trappen en grafiekje volgen werkt binnen makkelijker als je niet op verkeer/wegen/kruispunten hoeft te letten. Zeker de intensievere trainingen zijn gewoon intensief waarbij alle energie naar je benen gaat (lekker Netflixen zit er dan al niet echt meer in).
Zoek naar een ruim park of mooie rondweg. Het komt ook niet op de seconde aan he, het is niet alsof je training mislukt als je geen 4 minuten VO2 max rijdt maar 3:55...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:24
Galois schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:04:

Ja, ik zag dat deze nu (op meerdere plekken) 350 euro kost. En ik heb geen Strava-code (moet nog 20 km :) ). Krijg je die Strava-code gelijk als je de 150 aantikt?
Ja bij mantel is ie ook 349, net zo duur als Futurum. Ik weet niet over welke actie jij het hebt maar ik had het over de spring-classic, die is helaas al afgelopen. Liep namelijk tot 18 april.
Pagina: 1 ... 90 ... 639 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).