Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 657 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe lang wil je gaan fietsen? En hoe intensief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:55
BreadFan schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:27:
Hoe lang wil je gaan fietsen? En hoe intensief?
Max 100km.
Intensief zal nog wel meevallen, ga net weer beginnen met het buiten fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:44

Crazy D

I think we should take a look.

(jarig!)
Frid0 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:24:
Hi,

Vraagje, zit er aan te denken om vaker in de ochtend te gaan fietsen. Is wellicht ook handiger ivm de drukte maar vroeg mij af hoe doen jullie dat dan van te voren. Wat eten/drinken jullie voordat jullie gaan fietsen? Zit er dan aan te denken om vrij snel als ik wakker ben te gaan fietsen, eerst ontbijt spullen pakken en gaan. Maar wat eet/drink je dan wel/niet voordat je weg gaat? Ben erg benieuwd.
Uurtje eerder opstaan, ontbijten, even half uurtje eten wat laten zakken, en gaan. Intensiteit maakt an zich niet uit, als je intensiever wilt gaan zou ik wellicht nog half uurtje eerder opstaan om het eten net even wat langer de kans te geven en misschien een bammetje meer te eten.

Maar misschien ben ik niet representatief, als ik om 9 uur wil gaan fietsen zet ik sowieso om uiterlijk 7u de wekker.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:53
Even een kort vraagje: kan je het stuk **** tussen het stuur en schakelaar vervangen. Geen idee hoe het heet maar ik heb er een foto van gemaakt:
https://ibb.co/kSJLRvL

Zo ja, hoe heet dit stuk? Dan kan ik mij Google-fu er op los laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 13:55
Joindry schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:06:
[...]

Je zal nauwkeuriger moeten zijn. Hoeveel draad zie je, is die gerafeld of gescheurd? Ligt het midden in het loopvlak of eerder opzij. Hoe groot is de scheur, hoe oud is de band (ongeveer)
De band is ongeveer 1,5 jaar oud. Ik heb 2 afbeeldingen hieronder ingevoegd. Wellicht geeft dit een beter beeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjeLOrJe8V4mTHs2gcF1f9XZMxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgwkuf0OK7IaZ6QNgWF8QnFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5KwIbuqUCb_nFMnE15lKlG7Gc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKsz0ZlyY8s1l75ZocB8AZJs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Pctje91 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:50:
[...]

De band is ongeveer 1,5 jaar oud. Ik heb 2 afbeeldingen hieronder ingevoegd. Wellicht geeft dit een beter beeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zeggen, ja, zekervervangen. Die band gaat verder loskomen en vroeg of laat heb je veel miserie. Ik dacht dat het om iets klein ging :9 Lijkt me erop dat rubber aan het versterven is. Hoe oud zou die band zijn denk je?

Welke velgen zijn dat trouwens? Lijken mij "budget" carbonwheels te zijn? Ik zie novatec hubs, daar ook tevree mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 08-04-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:30
MR.Harok schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:49:
Even een kort vraagje: kan je het stuk **** tussen het stuur en schakelaar vervangen.
Ja ik kan dat. :)
Als je dat ook eens wilt proberen kan je de benodigde remgreeprubbers hier of hier kopen.

Let wel op dat je ze voor de goede groep koopt; op de foto ziet het er uit als Ultegra 6500 grepen maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:03
MrAngry schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:34:
[...]

Vakjes zijn de leven.

Zit zelf op 16*16 rond Amsterdam, maar ben verhuisd naar Arnhem en druk bezig om mijn vierkant mee te verhuizen.
Heb ook maar eens Veloviewer aangeschaft. Stond al langer op het verlanglijste, maar afgelopen winter vooral binnengefietst.

Een statistiek overload, dus eerst maar even laten bezinken. Wel leuk om te zien dat ik al een vakje van 14x14 heb. Onbewust zat er al een soort Dora the Explorer in mij. Ik trek er vanmiddag direct op uit om 2 vakjes in te kleuren die redelijk in de buurt maar precies tussen 2 snelwegen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Hi,

Vraagje, zit er aan te denken om vaker in de ochtend te gaan fietsen. Is wellicht ook handiger ivm de drukte maar vroeg mij af hoe doen jullie dat dan van te voren. Wat eten/drinken jullie voordat jullie gaan fietsen? Zit er dan aan te denken om vrij snel als ik wakker ben te gaan fietsen, eerst ontbijt spullen pakken en gaan. Maar wat eet/drink je dan wel/niet voordat je weg gaat? Ben erg benieuwd.
Is natuurlijk ieder voor zich en iedereen reageert anders. Maar ik kan zelf niet fietsen op een lege maag. Ik probeer er zelf altijd voor te zorgen dat ik pas +/- 30 minuten na het eten op de fiets zit. En dan ook niet meteen vol aanzetten.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:11
MR.Harok schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:49:
Even een kort vraagje: kan je het stuk **** tussen het stuur en schakelaar vervangen. Geen idee hoe het heet maar ik heb er een foto van gemaakt:
https://ibb.co/kSJLRvL

Zo ja, hoe heet dit stuk? Dan kan ik mij Google-fu er op los laten
Remgreeprubbers...of Hoods

https://www.google.com/se...refox-b-d&q=shimano+hoods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
Hi,

Ik probeer altijd om twee uur van te voren mijn laatste maaltijd naar binnen te hebben. Als ik om half zeven weg wil; duik ik daarom meestal om 4:00 nog even snel de lokale Döner zaak in.

Als ik 's ochtends om 7:00 vertrek is het meestal maar voor een uurtje woon-werk en zijn een paar volkoren bammetjes genoeg.

Wil ik een langere tocht gaan rijden dan gaan er wat minder vezels in en wordt het volkorenbrood iets van witte puntjes. Maar ook dan is eten niet heel spannend omdat ik om 7 uur 's ochtends nooit de motivatie kan vinden om eens lekker een uur op mijn omslagpunt te gaan zitten hengsten. En bij de wat rustigere tochtjes kan je je verbruik gewoon prima onderweg bij eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Hi,

Afhankelijk van soort eten. Vezels/trage koolhydraten kunnen wel uren duren voordat het als energie omgezet kan worden. Snelle KH kan al na 1-2 uur en suikers het snelst.

Ik zet wekker 2u van te voren bij een lange stevige rit. Neem brinta, krentenbol, pannenkoeken etc. Uurtje voor de rit druivensuiker. Tijdens de rit eet ik elk half uur peperkoek/gel en heb ik maltodextrine/Dextrose in een van de bidons.

Bij een rustige lange D1 rit zet ik wekker uur tevoren en eet wat minder KH en drink onderweg enkel water en eet peperkoek. Simpelweg omdat je dan meer in vetverbrandingsmodus zit.
Pctje91 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die band lijkt eerder verweerd. Lijkt me eerder 10jaar oud dan 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Joindry schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:54:
[...]

Ik zou zeggen, ja, zekervervangen. Die band gaat verder loskomen en vroeg of laat heb je veel miserie. Ik dacht dat het om iets klein ging :9 Lijkt me erop dat rubber aan het versterven is. Hoe oud zou die band zijn denk je?

Welke velgen zijn dat trouwens? Lijken mij "budget" carbonwheels te zijn? Ik zie novatec hubs, daar ook tevree mee?
Klopt zijn Mavic Cosmic setje om het eens te "proberen". Ik was benieuwd hoe het me beviel.

En inderdaad novatec hubs. Bevallen me goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Pctje91 Die band is redelijk afgeschreven ja. Het lijkt ook wel bijna een design/productie fout met de droogtescheuren in de lengte richting. Ik denk dat je er snel problemen mee krijgt als je ze gaat gebruiken (bijv. steentje die de band helemaal doet scheuren). Volgens mij staan die Vittoria's sowieso bekend als kwetsbaar.

Je kunt nog een keer proberen om via garantie nieuwe te claimen.1.5 jaar maakt het lastig, maar misschien zijn ze coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
Bibshorts opmerking:

Sinds de zon is gaan schijnen eindelijk al mijn Black Friday deals kunnen uitproberen:
- Attaquer Race Reflex jersey, met Race bibshorts.
- Maap 2.0 bibshorts met Pulse Pro jersey.
- Assos Equipe RS Aero jersey met S9 RS bibshorts. (geen BF deal, maar goed).

De jerseys zijn allemaal wel prima, dat gaat toch minder snel fout lijkt het.
De bibshorts echter heb ik grote voorkeur voor (tot mijn verrassing) de Maap bibshorts. De lengte is precies goed, compressie en pad idem dito. Enige jammere was dat er wat stiksel los zat van de bretels bij aankomst, en ik dat bij een kledingmaker eerst moet laten fixen. Toch slordig.
De Assos bibshorts zijn net wat stugger, kruipen iets meer omhoog (gaan daardoor wat te strak rond mn liezen zitten), en de pad is ook net wat minder dan de Maap shorts. Dat gezegd hebbende nog altijd een positieve ervaring hier. Overigens vind ik die Pulse Pro jersey ook heel tof.
De Attaquer racebibshort is echt matig. De constructie oogt goedkoop, en de pad geeft me last van mn zitvlak na anderhalf uur rijden. De leggripper is een soort band die erg in je been drukt. Not impressed. Uberhaupt had ik bij Attaquer al meer een "style over substance" idee, en dat komt in de praktijk ook uit. Het is (in mijn ogen) een mooi wielerpakje, maar de kwaliteit blijft achter helaas.

Heeft hier iemand anders ervaring met Maap bibshorts? Had echt niet verwacht dat die zo goed waren.

Zojuist trouwens een Oakley Sutro besteld. Benieuwd hoe die gaat bevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 08-04-2020 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
wat betreft het eten... het ligt ook nogal aan de intensiteit.. 2-3 uur van de voren vol proppen met koolhydraten is leuk voor een wedstrijd, maar is dat echt nodig voor een "normaal" ritje? Kan me voorstellen als je bepaalde doelen hebt met een rit (bv een paar KOMs pakken of 60 km met een > 35 km/u of iets dergelijks, dat je er ook voor gaat eten, maar ik ben vanochtend gewoon na het ontbijt met 2 boterhammen op de fiets gestapt en 8 km naar het bos, daar een MTB rondje van 8km en 1 van 6 km, en daarna weer 8 naar huis.Lekker 1:20 op d fiets gezeten met wisselende intensiteit, geen bewuste intervallen, die doe ik meestal indoor. Heb ik records gereden, nee, wellicht was ik sneller geweest met meer/beter eten/suiker/koolhydraten in mijn mik.. maar het is niet elke dag een wedstrijd he. Dus voor een extra lange of snelle rit kan je er rekening mee houden. Maar ik ga mijn wekker niet zetten om te carb loaden voor een simpel ritje

Ik heb weleens dat ik voor een VO2max indoor interval training wat extra's pak vlak voor of tijdens de workout, omdat het anders niet vol te houden is, maar dan is het een workout die de grenzen opzoekt van wat ik kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 08-04-2020 14:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:33:
@Pctje91 Die band is redelijk afgeschreven ja. Het lijkt ook wel bijna een design/productie fout met de droogtescheuren in de lengte richting. Ik denk dat je er snel problemen mee krijgt als je ze gaat gebruiken (bijv. steentje die de band helemaal doet scheuren). Volgens mij staan die Vittoria's sowieso bekend als kwetsbaar.

Je kunt nog een keer proberen om via garantie nieuwe te claimen.1.5 jaar maakt het lastig, maar misschien zijn ze coulant.
Thnx! Inderdaad maar nieuwe banden besteld en ook maar een berichtje richting Vittoria.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:58:
[...]

Heb ook maar eens Veloviewer aangeschaft. Stond al langer op het verlanglijste, maar afgelopen winter vooral binnengefietst.

Een statistiek overload, dus eerst maar even laten bezinken. Wel leuk om te zien dat ik al een vakje van 14x14 heb. Onbewust zat er al een soort Dora the Explorer in mij. Ik trek er vanmiddag direct op uit om 2 vakjes in te kleuren die redelijk in de buurt maar precies tussen 2 snelwegen liggen.
Ik gebruik https://www.statshunters.com/ om mijn vakjes bij te houden (gratis!). Momenteel zit ik al aan een 26x26 vierkant, en een cluster van 1461 vakjes. De Gentse haven zorgt ervoor dat ik moeilijk nog kan uitbreiden. Enkele vakjes vallen volledig binnen de site van Arcelor Mittal, en daar raak je als buitenstaander niet binnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06 22:45
Sparkiee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:05:
[...]
Is natuurlijk ieder voor zich en iedereen reageert anders. Maar ik kan zelf niet fietsen op een lege maag. Ik probeer er zelf altijd voor te zorgen dat ik pas +/- 30 minuten na het eten op de fiets zit. En dan ook niet meteen vol aanzetten.
Ieder zijn eigen manier: in Amsterdam heb je Nobreakfast.cc. Die doen doordeweeks om 6:30 een rondje Ronde Hoep. 35km zonder ontbijt. Je kunt je er vast op instellen, maar ik zou er geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
CyberThijs schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:31:
[...]

Ik gebruik https://www.statshunters.com/ om mijn vakjes bij te houden (gratis!). Momenteel zit ik al aan een 26x26 vierkant, en een cluster van 1461 vakjes. De Gentse haven zorgt ervoor dat ik moeilijk nog kan uitbreiden. Enkele vakjes vallen volledig binnen de site van Arcelor Mittal, en daar raak je als buitenstaander niet binnen :'(
Had dat even een paar uur eerder gemeld ;-). Volgens mij is dat Veloviewer wel leuk en een 12e per jaar is nog wel te overzien.

Zijn er overigens nog meer leuke gratis tools over vermogen, tiles etc? Ik kwam laatst deze post tegen en heb Elevate geinstalleerd. Een plugin voor Chrome die zowel je Strava als eigen app verreikt met een overload aan informatie. Erg leuk voor de statistiek nerd!

Ik zoek eigenlijk nog een tool die o.a. TSS en 1m/5m/20m/60m power en voortgang op een goede manier weergeeft. TrainingPeaks, Todays Plan en Strava kunnen dat in verschillende mate, maar zijn allemaal best prijzig. De 20% KNWU korting op een TrainingsPeaks jaarabbo maakt het nog enigszins betaalbaar, maar als daar een gratis tool voor is hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Flipmo

OMG !!

CyberThijs schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:31:
[...]

heb mijn gegevens ook eens ingeladen, vierkant van 20x20 en een cluster van 711
Al zegt het me allemaal niet zoveel :P

Ik snap alleen niet waarom sommige vierkantjes niet ingekleurd zijn terwijl ik er wel door gefietst heb.

Edit: nu wel bijgewerkt

blauw is zo te zien je vierkant,
rood waar je doorheen gefietst hebt ? (niet alle vakjes waar ik wel doorheen gefietst heb zijn rood)
en groen max cluster, maar wat dat inhoud?

wie geeft me een spoedcurses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rode lijnen is uiteraard je route. Een rood vierkantje is waar je door heen gefietst bent. Een blauw vierkantje heb je niet alleen doorheen gefietst, maar ook de tiles links, rechts, onder, boven. In Veloviewer krijg je dan twee statistieken:
1. Grootste vierkant mogelijk van rode vierkantjes.
2. Langste aaneengesloten blok van blauwe vierkantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:47

_Z3

Ik was net begonnen met deze: https://www.longtermnlchallenge.nl/ dat is op basis of je door een bepaalde gemeente gefietst hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25

Galois

1811 - 1832

Wanneer gaan jullie over op nieuwe banden? Als de slijtageindicatoren helemaal weg zijn? Of bv nu al (deze zijn van GP4000II)?

Deze (achterband) heeft 4000 km gereden. Voor ziet er stukken beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbAb0i34YJxDP0GZM7k1lSk3UNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmxW5IYUcSJGUni3aoLuBr9P.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Galois schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:25:
Wanneer gaan jullie over op nieuwe banden? Als de slijtageindicatoren helemaal weg zijn? Of bv nu al (deze zijn van GP4000II)?

[Afbeelding]
Die band vind ik echt nog prima kunnen. Ze zien er dan altijd wel wat minder mooi uit in die fase, maar functioneren prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06 22:45
Stoffa schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:38:
Die band vind ik echt nog prima kunnen. Ze zien er dan altijd wel wat minder mooi uit in die fase, maar functioneren prima.
+1
Je zou wel zo langzamerhand de aanbiedingen in de gaten kunnen houden en een nieuwe in voorraad nemen. Als er dan toch iets debiels gebeurt kun je hem er direct omleggen (evt. de nieuwe op je voorwiel, en de voorband naar achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik kijk nooit naar die indicatoren, heb mijn banden dan ook nog nooit vervangen omdat ze in de buurt kwamen van 'te veel versleten' als ik die indicatoren volg. Ik doe het op basis van gevoel. Als het begint te voelen alsof mijn band achteren van de velg rolt in bochten, is het voor mij tijd voor een nieuw setje.

Over Statshunters, begrijp ik het niet of ontbreken er bij mij vierkantjes? De rode lijnen zijn simpelweg al mijn activiteiten, die blauwe counters snap ik niet (als ik er op klik zoomt hij maximaal in op de weg waar ik tijdens één van mijn ritten overheen ben gereden) en zie nergens vierkantjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmytdDn1UWFF85ult927FcGhCjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoabDuTLocJdzoH0g75NG190.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Prulleman schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:14:
wat betreft het eten... het ligt ook nogal aan de intensiteit.. 2-3 uur van de voren vol proppen met koolhydraten is leuk voor een wedstrijd, maar is dat echt nodig voor een "normaal" ritje?
Minder dan 2U eet ik helemaal niet extra. Met stevig doel ik op ritje met de wedstrijdrijders en dat is jakken en jagen tot 40gem gedurende >3U. Als ik me dan niet volstamp is het lichtje wel uit na verloop van tijd 🤪

D1 is het ook allemaal niet zo boeiend verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:46:
[...]

Had dat even een paar uur eerder gemeld ;-). Volgens mij is dat Veloviewer wel leuk en een 12e per jaar is nog wel te overzien.

Zijn er overigens nog meer leuke gratis tools over vermogen, tiles etc? Ik kwam laatst deze post tegen en heb Elevate geinstalleerd. Een plugin voor Chrome die zowel je Strava als eigen app verreikt met een overload aan informatie. Erg leuk voor de statistiek nerd!

Ik zoek eigenlijk nog een tool die o.a. TSS en 1m/5m/20m/60m power en voortgang op een goede manier weergeeft. TrainingPeaks, Todays Plan en Strava kunnen dat in verschillende mate, maar zijn allemaal best prijzig. De 20% KNWU korting op een TrainingsPeaks jaarabbo maakt het nog enigszins betaalbaar, maar als daar een gratis tool voor is hou ik me aanbevolen.
Probeer intervals.icu eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-06 23:14

[Afbeelding]
Ik zou over 1000-2000 km nog eens kijken hoe die erbij staat. Maar zou me niks verbazen als er nog 3-4k bij kan? Meestal rij ik wel ca 8-10k met een band. Voorbandje naar achter en voor een nieuwe. En eerder als je telkens lek rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

(jarig!)
Prulleman schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:14:
wat betreft het eten... het ligt ook nogal aan de intensiteit.. 2-3 uur van de voren vol proppen met koolhydraten is leuk voor een wedstrijd, maar is dat echt nodig voor een "normaal" ritje?
Vol proppen is een ander uiterste. Dat heeft ook weinig zin want je kunt maar een x-aantal koolhydraten in je spieren en lever opslaan. En het hangt er ook van af wat je drinkt: flinke sportdrank of enkel water. En hoeveel heb je de avond ervoor gegeten (carbs stapelen is zeker niet nodig, maar als je toevallig net een aardige pasta maaltijd op hebt zit je beter in je koolhydraten voorraad dan wanneer het een salade van komkommers en tomaat was). En ook tijdens een normaal ritje van 2 a 3 uur kun je je energievoorraad mooi leeg rijden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 22:18
Pimorez schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:46:
[...]

Over Statshunters, begrijp ik het niet of ontbreken er bij mij vierkantjes? De rode lijnen zijn simpelweg al mijn activiteiten, die blauwe counters snap ik niet (als ik er op klik zoomt hij maximaal in op de weg waar ik tijdens één van mijn ritten overheen ben gereden) en zie nergens vierkantjes.[Afbeelding]
Soms laden die explorer tiles niet automatisch in. Je moet ze dan manueel aanzetten, wat kan via het menu rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Klopt, bij mij waren een paar vakjes waar ik had gefietst niet ingekleurd. Maar een half uur later wel. Best grappig om je ritten er op aan te passen om je vierkant wat uit te breiden 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Galois Die band is nog maar halverwege. Bij mij waren de Conti's na 2.000km vaak al vierkant achter (nog niet versleten). Met 4.000km was de achterband dan wel op.

Neem aan dat jij iets lichter bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 10:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb inmiddels 6.000 kilometer op mijn ketting gereden. Niet echt bij stilgestaan dat die inmiddels wel eens versleten kon zijn. Nou, dat is 'ie. Kan hem met gemak een stukje van het voorste blad af optillen. Erg benieuwd naar m'n nieuwe ketting.

Voor nu dezelfde Ultegra-ketting gekocht. Heb nog even getwijfeld tussen die ketting en een KMC ketting, maar een stillere ketting, dat is de Ultegra-ketting, gaf de doorslag. Toch ben ik ook wel benieuwd naar de KMC X11EL. Mensen ervaring met beide?

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 08-04-2020 21:33 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05
Tja eten voor een rit wisselt per persoon.
Ik gooi flinke lading havermout (vaak icm pindakaas en/of fruit)
Zeker halve liter volle melk en dan havermout erin en opwarmen in magnetron.
Vaak vertrek ik binnen 15 minuten nadat ik gegeten heb, zonde van m'n tijd om langer te wachten.

Maak ik een langere rit zoals vandaag dan doe ik wat meer.
Vanmorgen was maatbeker van 1l, zo goed als vol met havermout icm pindakaas en frambozen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-06 19:59
Ik ben op zoek naar een mooie set tweedehands carbon wielen, waarvan er veel interessante opties met tubes voorbij komen. Wellicht is deze vraag hier vaker voorbij gekomen, maar is het als amateur die alleen maar trainingsrondjes rijdt verstandig om op tubes te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 28-06 13:53
coelho schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:11:
Dit virus draagt over via druppels (al dan niet via een contactoppervlak). Een snot rocket zonder mensen in de buurt kan dus geen kwaad. Een fietser in je wiel bij 30+ aan het uur ook niet, hooguit voor hem wanneer jij ademt/niest/hoest. Sterker, ik denk dat de overdrachtsafstand bij fietsen naar achter toe groter is dan 1.5 meter, vanwege de extra snelheid. Bij tegenliggers die te dicht in de buurt komen is je hoofd een seconde afwenden al voldoende om een groot deel van het risico te elimineren.

Regelmatig handen wassen, in ieder geval weer na het sporten, en niet te veel met je handen in je gezicht zitten zorgt al voor een fikse risico reductie.
Ik weet dat jezelf quoten not done is, maar wat ik hierboven suggereerde over overdrachtsafstand staat vandaag onderbouwd in de krant: https://www.ad.nl/nlblijf...achter-in-lucht~a60aece6/
Uit de simulaties blijkt ook dat social distancing minder een rol speelt voor twee mensen die bij rustig weer naast elkaar sporten. De druppels komen dan achter het duo terecht. Wie schuin achter elkaar in beweging is, loopt ook een kleinere kans om speekseldeeltjes van een voorganger op te vangen. Het risico op besmetting is het grootst wanneer personen vlak achter elkaar sporten, en dus in elkaars slipstream.

Op basis van de resultaten adviseert Blocken om tijdens het wandelen in de looprichting ,,zeker 4 à 5 meter” afstand van elkaar te houden, bij joggen en rustig fietsen 10 meter en bij hard fietsen ,,zeker 20 meter”.
Achter elkaar fietsen met 3 meter afstand (want >1.5 meter) is dus schadelijker dan naast elkaar. Maar zie dat maar eens aan je medeweggebruikers uit te leggen :X

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
coelho schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:43:
[...]
*knip*
[...]
Achter elkaar fietsen met 3 meter afstand (want >1.5 meter) is dus schadelijker dan naast elkaar. Maar zie dat maar eens aan je medeweggebruikers uit te leggen :X
Zolang je maar voorop fietst gaat 't voor jezelf iig goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25

Galois

1811 - 1832

Ypuh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:37:
@Galois Die band is nog maar halverwege. Bij mij waren de Conti's na 2.000km vaak al vierkant achter (nog niet versleten). Met 4.000km was de achterband dan wel op.

Neem aan dat jij iets lichter bent?
Ik ben 70 kg.
Dacht al wel dat deze banden nog wel even mee zouden gaan... en voor al helemaal. Vroeger verving ik ze altijd gelijktijdig. Zal dat nu niet doen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyberThijs schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:06:
[...]

Soms laden die explorer tiles niet automatisch in. Je moet ze dan manueel aanzetten, wat kan via het menu rechtsboven.
Ik zag zojuist inderdaad wel vierkantjes, maar na de map te hebben verschoven zijn ze weer weg :/ Ah fijn, ik zit maar op 6x6 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 24-06 12:24
(jarig!)
TorpedoX_88 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:35:
Ik ben op zoek naar een mooie set tweedehands carbon wielen, waarvan er veel interessante opties met tubes voorbij komen. Wellicht is deze vraag hier vaker voorbij gekomen, maar is het als amateur die alleen maar trainingsrondjes rijdt verstandig om op tubes te gaan rijden?
Yes, is wel te doen. Lijmen is een beetje een rot werk (maar ook wel weer leuk natuurlijk). Ik ben zelfs naar Berlijn gereden op tubes. Als je goede sealant gebruikt (zoals dit) dan kan je er best lang op blijven rijden. Voordeel t.o.v. tubeless of latex binnenband is dat je niet zo vaak je band hoeft op te pompen. Ik zou even wat tutorials kijken voor het lijmen en dan beslissen of je dat niet erg vindt om te doen (hier een echte klassieker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Maks schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:53:
[...]

Yes, is wel te doen. Lijmen is een beetje een rot werk (maar ook wel weer leuk natuurlijk). Ik ben zelfs naar Berlijn gereden op tubes. Als je goede sealant gebruikt (zoals dit) dan kan je er best lang op blijven rijden. Voordeel t.o.v. tubeless of latex binnenband is dat je niet zo vaak je band hoeft op te pompen. Ik zou even wat tutorials kijken voor het lijmen en dan beslissen of je dat niet erg vindt om te doen (hier een echte klassieker).
Bedankt voor je reactie! Dat lijmen ziet er inderdaad niet heel ingewikkeld en stiekem wel een beetje als leuk werk uit. Heb je ook ervaring met de slijtvastheid ten opzichte van bv clinchers?

En zijn er eventueel nog anderen met een mening over op tubes rijden als recreant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

TorpedoX_88 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:14:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dat lijmen ziet er inderdaad niet heel ingewikkeld en stiekem wel een beetje als leuk werk uit. Heb je ook ervaring met de slijtvastheid ten opzichte van bv clinchers?

En zijn er eventueel nog anderen met een mening over op tubes rijden als recreant?
Mijn wielen kwamen al tubeless voorgemonteerd binnen. nu bijna een jaar later 1x "lek" gereden, want bij thuiskomst zat er een wit vlekje op mijn band en was hij wat zachter geworden. Normaal had ik dus binnenbandje moeten vervangen en nu kon ik mooi doorrijden (had het niet eens in de gaten)

Achterband is nu bijna op, ga dan zeker weer voor tubeless. Heb geen compressor oid om hem erop te ploppen. hopelijk lukt het met mijn joe blow fietspomp of anders een co2 patroon.

Rijd +/- 6000km per jaar.. dus 100% recreant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Pimorez schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:05:
[...]

Ik zag zojuist inderdaad wel vierkantjes, maar na de map te hebben verschoven zijn ze weer weg :/ Ah fijn, ik zit maar op 6x6 O-)
nadat bij mij alle rode lijntjes voorzien waren van een rood vakje is mijn vierkant vergroot naar 20x20 en met een paar vakjes kan ik hem best makkelijk vergroten naar 22x22 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 10:51
Hij heeft het over tubular's he. Niet over tubeless of clinchers.
Volgens mij is dit systeem ook al redelijk achterhaald. Het is niet voor niets dat je zoveel mooie aanbiedingen op MP voorbij ziet komen :).

Volgens mij is het enige echte voordeel van tubular's dat ze heel iets lichter zijn tov clinchers. Maar de nadelen (ga lekker met een volledigereserve tubular op pad voor als je eens lek rijdt, kosten en het ongemak) wegen voor mij als recreant hier niet tegenop.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nooit mee gereden, maar die dingen zijn gemaakt voor wedstrijden en pro's, die kunnen mooi met volgwagen en reserve wielen rijden. (en zelfs de pro's zijn massaal van overgestapt op tubeless).

Voor cross en of MTB heb je dan nog een voordeel dat je geen snakebite kan krijgen bij lage druk (geen opstaande rand), maar ook daar zijn ze inmiddels 100% over op tubeless.

Het is onpraktisch en achterhaald, dus tenzij je een hele goede deal kan krijgen en niet vies bent van een hoop gedoe kan je er over nadenken.... (maar dan nog zou ik het het niet doen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:32:

Het is onpraktisch en achterhaald, dus tenzij je een hele goede deal kan krijgen en niet vies bent van een hoop gedoe kan je er over nadenken.... (maar dan nog zou ik het het niet doen)
is gratis een goede reden? :P
Wielset vorig jaar gewonnen bij Mantel, https://www.mantel.com/blog/scope-r4d-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Tubulars schijnen fantastisch te rijden, maar zoals Prulleman al aangeeft zijn ze totaal niet praktisch.

Het lijmen schijnt nog wel een vak te zijn en de lijm heeft ook wel een nachtje droogtijd nodig om te hechten. Als je onderweg lek rijdt ben je gestrand. Sealant dicht alleen de kleinste gaatjes. Daarnaast lek = nieuwe tube en echt goedkoop zijn ze niet.

Ik zou m'n vingers er niet aan branden tenzij je op een wielerparcours of straal van ~5km van je huis blijft zodat je naar huis kunt lopen. Tubeless is eigenlijk de vervanger voor amateurs, de (soort van) voordelen van tubulars en sealant, maar er past nog wel een binnenbandje in als ze echt lek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
(jarig!)
Valt echt wel mee allemaal hoor. Maargoed dit soort verhalen zorgen er wel voor dat je goedkoop een tubular wielset op Mp kan scoren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Flipmo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:39:
[...]

Wielset vorig jaar gewonnen bij Mantel, https://www.mantel.com/blog/scope-r4d-review
tubeless is niet hetzelfde als tubular, deze set is prachtig, maar een gratis tubular set zou ik persoonlijk zo snel mogelijk proberen te verkopen/ruilen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Maks schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:44:
Valt echt wel mee allemaal hoor. Maargoed dit soort verhalen zorgen er wel voor dat je goedkoop een tubular wielset op Mp kan scoren :p
klopt, zolang je niet lek rijdt valt het allemaal wel mee, maar als je wel een keer lek rijd op 50 km van huis dan sta je echt te kloten voor je weer verder kan... of wel, leuk als je een volgwagen hebt, maar (voor mij) weegt het risico (en prijs) niet op tegen de mogelijke nadelen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Prulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:45:
[...]

tubeless is niet hetzelfde als tubular, deze set is prachtig, maar een gratis tubular set zou ik persoonlijk zo snel mogelijk proberen te verkopen/ruilen.
in al mijn enthousiasme steeds tubeless gezien ipv tubular! my bad!
Lijmen zou ik ook niet aan beginnen nee.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik weet niet hoe goed die mp deals zijn, maar er was een winkel die gebruikte giant tubulars aanbood voor zo'n 400 euro. Daar heb ik zelf nog een tijdje naar zitten loeren, maar uiteindelijk besloten dat ik geen tubulars wou. Ik heb zelf nu een nieuw setje carbon clinchers van prime voor min of meer het zelfde geld. (paar tientjes duurder, maar met een set nieuwe binnen en buitenbanden)

Voor de liefhebbers, check bike24

[ Voor 19% gewijzigd door Charly op 09-04-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Maks schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:44:
Tja, ik zou niet weten wat ik moet doen als ik 2x lek rij tijdens een rit. Het afgelopen jaar heb ik (afkloppen) helemaal niet lek gereden, maar ik heb ook wel eens 3 lekke banden in één solorit gehad.

Los van de kosten van een tube en het gedoe, is het voor mij niet te doen om even iemand te bellen die me op komt halen (die credits bewaar ik liever voor de keren dat het écht nodig is). De laatste keer stond ik 70km van huis en dan sta je gewoon 1.5u te wachten om vervolgens nog een ruim een uur terug te rijden. In de zomer gaat dat nog wel, maar die andere 9 maanden van het jaar, brrr.

En tubular wielen zijn een paar honderd euro goedkoper. Als je het prijsverschil van nieuwe tubes t.o.v. clinchers meerekend is dat te verwaarlozen. De enige argumenten die ik kan bedenken om voor tubes te gaan zijn rijkwaliteit en minder/geen kans op klapbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
Gebanned schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:56:
[...]

Ja ik kan dat. :)
Als je dat ook eens wilt proberen kan je de benodigde remgreeprubbers hier of hier kopen.

Let wel op dat je ze voor de goede groep koopt; op de foto ziet het er uit als Ultegra 6500 grepen maar ik kan me vergissen.
Super dankje! Moest even zoeken welke ik heb maar heb het inmiddels onder de remgreeprubbers gevonden, ST 6500. Helaas wel tot de ontdekking gekomen dat er een scheur in de remgreep zit ;w : https://ibb.co/Dzzv6jX.

Is dit nog te fixen? Ik verwacht van niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:49
MR.Harok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:57:
[...]

Super dankje! Moest even zoeken welke ik heb maar heb het inmiddels onder de remgreeprubbers gevonden, ST 6500. Helaas wel tot de ontdekking gekomen dat er een scheur in de remgreep zit ;w : https://ibb.co/Dzzv6jX.

Hier zou ik niet te lang mee door rijden kwestie van tijd voordat het helemaal scheurt. Best een risico omdat het toch een van de contact punten met je fiets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Als je met tubeless of binnenbanden meerdere keren lek rijd in 1 rit, dan kan je altijd nog een medefietsers aanspreken, de dichtsbijzijnde fietsenwinkel opzoeken, desnoods aanbellen bij iemand voor een plaksetje.

met tubes/tubular ben je gewoon de sjaak, je rit is voorbij, je dag is voorbij, je humeur is voorbij,
Niconing schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:01:
[...]

Hier zou ik niet te lang mee door rijden kwestie van tijd voordat het helemaal scheurt. Best een risico omdat het toch een van de contact punten met je fiets is.
en wat is het risico als het verder scheurt? meer dan vervelend en lastig is het naar mijn idee niet. Je kan je stuur op meerdere manieren vasthouden, maar ook zonder rubber is het allemaal net zo functioneel, enkel minder comfortabel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
Dank jullie voor de tips. Snelle zoektocht op internet leert dat deze niet meer (op een betaalbare manier) te krijgen zijn. Voor nu maar even niet meer teveel op leunen tot ze vervangen zijn.

De fiets heeft ook eigenlijk zijn beste tijd gehad. Ik blijf er denk ik tot einde zomer mee doorfietsen en dan (mits ik ben afgestudeerd en een baan heb gevonden) wordt het tijd voor een nieuwe.

Of hebben jullie suggesties voor een relatief goedkope oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Flipmo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:39:
[...]

Hoeveel geld zou de schrijver hiervoor hebben gekregen? Er is geen nadeel te vinden, de lezers nog even overtuigen dat ze ondanks de prijs het echt wel waard zijn. Wel 6 vreemden hebben hem complimenten gegeven over de wielen. En heel toevallig vraagt een ook nog of ze beschikbaar zijn voor velgremmen, zodat hij dat ook kan noemen.

Maar misschien ben ik nu wel pessimistisch hoor, ik vind het alleen wel een beetje een sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

marcop23 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:22:
[...]

Hoeveel geld zou de schrijver hiervoor hebben gekregen? Er is geen nadeel te vinden, de lezers nog even overtuigen dat ze ondanks de prijs het echt wel waard zijn. Wel 6 vreemden hebben hem complimenten gegeven over de wielen. En heel toevallig vraagt een ook nog of ze beschikbaar zijn voor velgremmen, zodat hij dat ook kan noemen.

Maar misschien ben ik nu wel pessimistisch hoor, ik vind het alleen wel een beetje een sterk verhaal.
Dit is gewoon sponsored content, 21e eeuwse reclame. Southpark heeft er ooit nog mooi tijd in gestoken dit wat in het licht te zetten.
Valt onder de categorie betrouwbaarheid 0%, reclame 100% wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
(jarig!)
TorpedoX_88 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:14:
[...]

Ik had altijd super goedkope Conti Giro tubes (die kan je vaak voor onder de 20 euro krijgen). Slijtage is ongeveer vergelijkbaar met tubular banden in dezelfde prijsklasse.

Als je echt goed lek rijdt dan is het wel vervelend natuurlijk. Maar met sealant is die kans vrij klein (al moet je daar ook geluk mee hebben). Naar Berlijn had ik twee extra tubes mee maar niet hoeven te gebruiken. Heb een keer een nieuwe er op moeten lijmen op straat. Dat is in principe ook niet zo erg alleen ben je wel even bezig. In dat Zipp filmpje heeft die gast het ook over 24 uur laten drogen, dat is dus om te voorkomen dat je tube van de velg afloopt onder hoge belasting. Ik zou er dan niet direct de Stelvio mee af gaan maar als je normaal fietst dan kan het ook zonder drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:49
Prulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:09:
Als je met tubeless of binnenbanden meerdere keren lek rijd in 1 rit, dan kan je altijd nog een medefietsers aanspreken, de dichtsbijzijnde fietsenwinkel opzoeken, desnoods aanbellen bij iemand voor een plaksetje.

met tubes/tubular ben je gewoon de sjaak, je rit is voorbij, je dag is voorbij, je humeur is voorbij,

[...]

en wat is het risico als het verder scheurt? meer dan vervelend en lastig is het naar mijn idee niet. Je kan je stuur op meerdere manieren vasthouden, maar ook zonder rubber is het allemaal net zo functioneel, enkel minder comfortabel
Ik zou nog eens goed naar de foto kijken. Het rubber is versleten, niet zo'n probleem idd. Daaronder zie dat het huis van de remgreep zelf is gescheurd. Nu zal het meestal wel goed gaan als het losraakt, maar het zou maar net in een kuil zijn waardoor je van je fiets dondert met alle mogelijke gevolgen van dien.
MR.Harok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:19:
Dank jullie voor de tips. Snelle zoektocht op internet leert dat deze niet meer (op een betaalbare manier) te krijgen zijn. Voor nu maar even niet meer teveel op leunen tot ze vervangen zijn.

De fiets heeft ook eigenlijk zijn beste tijd gehad. Ik blijf er denk ik tot einde zomer mee doorfietsen en dan (mits ik ben afgestudeerd en een baan heb gevonden) wordt het tijd voor een nieuwe.

Veel met je handen bovenop het stuur rijden kan idd natuurlijk wel. Voor een goedkope oplossing zou ik marktplaats afschuimen. Zeker omdat je denkt over een nieuwe fiets hoeft het esthetisch niet de mooiste shifters te zijn zolang het maar werkt en veilig is.

[ Voor 29% gewijzigd door Niconing op 09-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Excuses, dacht dat het enkel om het stuk rubber ging.. (daar werd eerder ook naar verwezen als vervanger..) maar dit betekend gewoon een nieuwe greep

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
MR.Harok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:19:

Ik zou er in jouw situatie stiekem ook gewoon mee doorrijden hoor, ook al is het niet 100% safe (ben inmiddels wel zo'n snob dat ik iets bij het kleinste deukje of krasje vervang).

Wat ik zou doen is een paar laagjes sterke tape er omheen wikkelen. Verder gewoon accepteren dat ze na 10 jaar hun dienst wel gedraaid hebben en inderdaad op de nominatie zetten om te vervangen. Nieuwe shifters zijn waarschijnlijk duurder dan wat de fiets in z'n geheel nog waard is. Als de fiets verder nog goed is kun je Marktplaats in de gaten houden of er misschien nog een 2e hands setje voor een paar tientjes voorbij komt en dan kun je de nieuwe fiets nog 1-2 jaar uitstellen (maar veel leuker is om je eerste 'echte' salaris uit te geven aan een nieuwe fiets, dat heb ik wel gedaan ten minste :+).
[...]

Ik neem al die reviews van BikeRadar, GCN, Cycling Weekly, Road.cc, Mantel etc. ook allemaal met een korreltje zout tegenwoordig. Reviews waarbij een carbon stem 4.5* krijgt terwijl die €300 kost, geen nadelen heeft en zwaarder/lelijker is dan een gemiddelde alu stem van €50. Het lukt ze dan ook nog om 3 a4'tjes vol te schrijven daarover terwijl het één van de minst sexy onderdelen is van een fiets.

Ook wielsets zijn bijna altijd goed. Woorden als 'comfortabel', 'snel' etc. terwijl er nul vergelijking is met andere wielen (want o wee als je een ander merk noemt in een product review). Als je de reviews mag geloven zijn er nauwelijks verschillen tussen wielen, terwijl die naar mijn beleving er toch wel degelijk zijn. Het is volgens mij ontzettend lastig om producten te reviewen als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, maar het grootste probleem is dat het ze vaak ontbreekt aan kritiek of dat ze voor open deuren kiezen.

Het vervelende is ook dat echt élke reviewer vroeg of laat bezwijkt voor de commerciele belangen/drang om te groeien. Vrijwel iedereen begint objectief, bouwt zo een fansbase op, krijgt wat producten toegestuurd om te reviewen en op het laatst zijn ze gewoon volledig afhankelijk van bepaalde merken (neem een GCN als recent voorbeeld). Een DC Rainmaker doet het nog redelijk, maar je merkt dat hij toch ook wel z'n voorkeuren begint te krijgen wat deels zal komen door goede relaties met bepaalde bedrijven.

Laatste puntje wat ook vreemd is in de wielerindustrie; men koopt vrijwel alles blind. Er zijn maar weinig merken die test artikelen aanbieden of een 30-day money back guarantee. Ook lijken consumenten dat te accepteren (wielerspulletjes hebben sowieso een hoog 'wannahave' gehalte waarbij alle logica overboord gaat). Mijn Cervelo en Zipp wielen heb ik ook gekocht zonder te testen (wel héél veel gelezen, maar daar wordt je weinig wijzer van). Door de Zipps was ik wel positief verrast t.o.v. de FFWD's die ik hiervoor had, ze zijn een stuk comfortabeler en remmen beter terwijl ze (bij wijze van) dezelfde beoordeling krijgen in reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

[...]

Ik ben de schrijver er niet van ;), alleen de winnaar van Facebook toen deze set verloot werd in een like actie :)
Heb overigens wel van meer dan 6 mensen complimenten gekregen over de wielen :P

spoiler:
Kreeg van scope nog wel een setje sokken als ik een review op mantel achterliet.. alles om maar nieuwe klanten te trekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-06 06:55

McMiGHtY

- burp -

Ik vind altijd reviews en verhalen van mensen op fora belangrijker dan de "review" van de gesponsorde influencer of medewerker van de winkel waar de review staat.

Wat vinden we trouwens van al die mensen die "EPIC Rides" maken?

(Het rondje Veluwe van ddx gisteren vond ik voor hem niet EPIC btw, volgens mij doet die dat vaker).

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
McMiGHtY schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:33:
Ik vind altijd reviews en verhalen van mensen op fora belangrijker dan de "review" van de gesponsorde influencer of medewerker van de winkel waar de review staat.

Wat vinden we trouwens van al die mensen die "EPIC Rides" maken?

(Het rondje Veluwe van ddx gisteren vond ik voor hem niet EPIC btw, volgens mij doet die dat vaker).
Ik vind dat mensen het lekker zelf moeten weten. In andere landen waar fietsers niet naar buiten mogen speelt deze discussie ook. Het heeft niet zoveel te maken met (extra) besmettingsgevaar, maar vooral met solidariteit en scheve blikken. "Ik niet naar buiten voor mijn pleziertje, dan jij ook niet". Gelukkig is Nederland een fietsland.

Edit: Gister wel 2 trauma heli's gezien tijdens mijn fietsrit. Eentje op de heenreis (aanrijding 4 jarig meisje door een bestelbusje) en op de terugreis 200m verderop weer door wat schijnt 2 fietsers die op elkaar gebotst zijn.

Daarnaast valt het mij op dat je heel wat mensen op de weg ziet die enerzijds het gaspedaal intrappen (lekker rustig en 'ga aan de kant want ik ben wél aan het werk') en aan de andere kant veel fietsers (vooral ouderen) die anders nooit op een fiets zitten. Je ziet ze letterlijk zonder helm over de weg zwalken, midden op de weg stoppen om de kaart te lezen en bibberend de bochten omgaan.

Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling nu :X.

[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 09-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
MR.Harok schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:57:
[...]

Shifter van een andere groep kopen Zoiets

Alles met 9 speed is goed uit mijn hoofd de volgende groep nummers: 7600/6500/5400/4500/3400. Met wat zoekwerk zijn 4500 en 3400 nog wel nieuw te koop. Voor de rest zou ik op marktplaats kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
Ypuh schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:59:
[...]

Ook wielsets zijn bijna altijd goed. Woorden als 'comfortabel', 'snel' etc. terwijl er nul vergelijking is met andere wielen (want o wee als je een ander merk noemt in een product review). Als je de reviews mag geloven zijn er nauwelijks verschillen tussen wielen, terwijl die naar mijn beleving er toch wel degelijk zijn. Het is volgens mij ontzettend lastig om producten te reviewen als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, maar het grootste probleem is dat het ze vaak ontbreekt aan kritiek of dat ze voor open deuren kiezen.
Je mist nog licht, super strak in de bochten en de opening met: super stijf en iedere trap is raak. :)

Het scheelt wel veel tijd dat je op deze manieren wielen kan reviewen zonder al het gedoe met monteren van banden. Daarom lees je ook nooit iets als:

de velg is net iets te groot uitgevallen waardoor te toch wel krappe honkietonkie bandjes alleen met grof geweld gemonteerd kunnen worden waardoor de eerste krassen al voor de eerste rit de wielen ontsieren.

Het monteren van de cassette was helaas nog droeviger; zo veel geweld als we nodig hadden voor band; zo teder moesten we omspringen met de body. Deze bleek bij het plaatsen van de cassette zo zacht te zijn als margarine in de tropen.

Na het nodige gevloek met monteren konden we op pad met de nieuwe wielen; het zachte zoeven van de bandjes over het asfalt was nauwelijks hoorbaar. Vooral omdat dit overstemd werd door het getik in de spaken die zich nog moesten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:13
Gebanned schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:32:
[...]

Je mist nog licht, super strak in de bochten en de opening met: super stijf en iedere trap is raak. :)

Het scheelt wel veel tijd dat je op deze manieren wielen kan reviewen zonder al het gedoe met monteren van banden. Daarom lees je ook nooit iets als:

de velg is net iets te groot uitgevallen waardoor te toch wel krappe honkietonkie bandjes alleen met grof geweld gemonteerd kunnen worden waardoor de eerste krassen al voor de eerste rit de wielen ontsieren.

Het monteren van de cassette was helaas nog droeviger; zo veel geweld als we nodig hadden voor band; zo teder moesten we omspringen met de body. Deze bleek bij het plaatsen van de cassette zo zacht te zijn als margarine in de tropen.

Na het nodige gevloek met monteren konden we op pad met de nieuwe wielen; het zachte zoeven van de bandjes over het asfalt was nauwelijks hoorbaar. Vooral omdat dit overstemd werd door het getik in de spaken die zich nog moesten zetten.
Tsja, of je komt op een punt waarin producten redelijk volwassen zijn en écht slechte aankopen er bijna niet meer tussen zitten (in ieder geval wat betreft de gerenommeerde merken en hun carbon wielen), waarna je het alleen nog maar over nuance zaken kan hebben.
Los daarvan is gezond verstand en (gesponsorde) reviews niet blind vertrouwen altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

(jarig!)
timwijn schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:04:
[...]

Tsja, of je komt op een punt waarin producten redelijk volwassen zijn en écht slechte aankopen er bijna niet meer tussen zitten (in ieder geval wat betreft de gerenommeerde merken en hun carbon wielen), waarna je het alleen nog maar over nuance zaken kan hebben.
Los daarvan is gezond verstand en (gesponsorde) reviews niet blind vertrouwen altijd goed.
Nou ja, slecht is tot op zekere mate persoonlijk. Voor mij is een wielset die tot 70kg rijdersgewicht kan hebben heel slecht, ik weeg een bak meer. Weeg je 55, is ie top. Voor een tijdrijder zullen hoge velgen (tenzij je zijwind hebt...) top zijn. Voor dagelijks gebruik als enige wielset wellicht niet (want met veel zijwind is het kut). Op een paar kwalitatieve checks na ('m bij wijze van spreken met 1 hand dubbel kunnen vouwen) hangt veel af van de eisen en wensen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corpii
  • Laatst online: 13:23

Corpii

Le Tostie

[...]

Misschien een klein in zicht hoe dit soort dingen gaan: deze 'reviewer' heeft gewoon zijn loon gekregen van Mantel, hij was/is namelijk gewoon in dienst als copywriter. Dit soort blogs/reviews zijn namelijk niks anders dan een stukje reclame met een marginaal andere verpakking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TorpedoX_88
@Flipmo @Michaelg @Prulleman @Ypuh @Maks bedankt allemaal voor de reacties, denk dat ik toch maar voor clinchers ga waarmee ik ook ooit nog tubeless banden zou kunnen proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
timwijn schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:04:
[...]

Maar er zijn wel degelijk verschillen. Waarom zou je anders €2.500 betalen voor een setje Zipp/Enve/Lightweight wielen i.p.v. €500 voor een setje Chinese carbon wielen? Die laatste groep zal zeggen dat ze net zo goed zijn, maar inmiddels kan ik bevestigen dat dat niet zo is.

Zijn Zipp's dan 5x zo goed? Of 2x? Of is prijs-kwaliteit altijd de doorslaggevende factor? Dat maakt het nut van een eerlijke review/vergelijking des te belangrijker om een meerprijs te kunnen verantwoorden (of juist niet). De FFWD's vond ik bijvoorbeeld niet beter dan een setje Farsports, terwijl ze toch ruim 2x zo duur zijn. Bijkomend voordeel is wel weer dat ze in Zwolle gespaakt worden en een goede garantie en crash replacement hebben, maar de wielen an sich zijn niet beter.

De Zipps die ik heb daarentegen rijden wel merkbaar comfortabeler (waarschijnlijk doordat het bolle velg design wat demping biedt) en het Showstopper remvlak werkt ook gewoon beter maar vreet wel weer dure remblokken. Enve en Campa hebben daar inmiddels hun eigen varianten van. Lightweight wielen worden ook vooral geroemd vanwege de unieke ride quality wat wel te verklaren is vanwege hun totaal andere productieproces met foam in de velg en geintegreerde carbon spaken. Daar zit een exorbitante premium prijs aan, maar verschillen zijn er dus wel (niet voor niets dat Team Sky lange tijd op Lightweight wielen reed terwijl ze door een ander merk gesponsord werden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:13
Ypuh schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:43:
[...]

Maar er zijn wel degelijk verschillen. Waarom zou je anders €2.500 betalen voor een setje Zipp/Enve/Lightweight wielen i.p.v. €500 voor een setje Chinese carbon wielen? Die laatste groep zal zeggen dat ze net zo goed zijn, maar inmiddels kan ik bevestigen dat dat niet zo is.

Zijn Zipp's dan 5x zo goed? Of 2x? Of is prijs-kwaliteit altijd de doorslaggevende factor? Dat maakt het nut van een eerlijke review/vergelijking des te belangrijker om een meerprijs te kunnen verantwoorden (of juist niet). De FFWD's vond ik bijvoorbeeld niet beter dan een setje Farsports, terwijl ze toch ruim 2x zo duur zijn. Bijkomend voordeel is wel weer dat ze in Zwolle gespaakt worden en een goede garantie en crash replacement hebben, maar de wielen an sich zijn niet beter.

De Zipps die ik heb daarentegen rijden wel merkbaar comfortabeler (waarschijnlijk doordat het bolle velg design wat demping biedt) en het Showstopper remvlak werkt ook gewoon beter, maar vreet wel dure remblokken. Enve en Campa hebben daar inmiddels hun eigen varianten van. Lightweight wielen worden ook vooral geroemd vanwege de unieke ride quality wat wel te verklaren is vanwege hun totaal andere productieproces met foam in de velg en geintegreerde carbon spaken. Daar zit een exorbitante premium prijs aan, maar verschillen zijn er dus wel (niet voor niets dat Team Sky lange tijd op Lightweight wielen reed terwijl ze door een ander merk gesponsord werden).
Ik zeg ook nergens dat er geen verschillen zijn tussen merken. Reageerde specifiek op de mooi sarcastisch geschreven post van @Gebanned , met het voorbeeld: Het monteren van de cassette was helaas nog droeviger; zo veel geweld als we nodig hadden voor band; zo teder moesten we omspringen met de body. Deze bleek bij het plaatsen van de cassette zo zacht te zijn als margarine in de tropen., waarvan ik zeg dat dat echt niet meer voor gaat komen bij de gerenommeerde wielbouwers.
Uiteraard zouden de reviews er beter van worden als er wordt vergeleken tussen merken in bepaalde prijsklasses (low / mid / high end). Maar dan nog is het vaak nuance, nét wat stijver, nét wat minder last van zijwind, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Daar zit een exorbitante premium prijs aan, maar verschillen zijn er dus wel (niet voor niets dat Team Sky lange tijd op Lightweight wielen reed terwijl ze door een ander merk gesponsord werden).
Dat is voornamelijk omdat ze dat gedrocht van Pinarello (I know, I know, subjectief...) niet op de 6.8kg kregen anders .... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ook al lijkt het in mijn wereldje anders, ik denk inderdaad dat wielrennen op globale schaal gewoon een niche sport/markt is.

Laatst las ik iets dat de hele fietsenmarkt in Nederland 1,6 miljard omzet en dat is inclusief accessoires. Rond de 1 miljard daarvan gaat naar nieuwe fietsen. Minder dan 10% daarvan zijn sportieve fietsen zoals racefietsen en mountainbikes en slechts 8% van de fietsen zijn >€2.700 (en dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat vooral e-bikes zijn die de markt domineren).

Als je dat afzet tegen het potje van 90 miljard dat de Nederlandse overheid beschikbaar heeft om de gevolgen van de corona crisis op te vangen of de 250 miljard die Apple omzet, dan mogen we toch concluderen dat zelfs in fietsland Nederland wielrennen -en met name high-end onderdelen zoals carbon wielsets- een niche zijn. Echt scoren met een kritische/eerlijke review wordt dan lastig als je ook (zij het indirect) van die partijen afhankelijk bent.

[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 09-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Net terug van m'n eerste rondje met de Oakley Sutros.
Dit is wat mij betreft echt een enorme aanrader. Ik zag hier en daar wat klachten dat hij bij sommigen niet goed bleef zitten vanwege het ontbreken van rubber op de armen, maar bij mij zat hij als een huis. Echt perfecte fit, had hiervoor eerst een RadarlockXL, en toen een Jawbreaker, maar dit is veruit de beste van de drie:
- Meeste zicht door enorme lens, opent echt je field of view tov Jawbreaker.
- Zit muurvast op je hoofd zonder te knellen, glijdt nooit van je hoofd.
- Hoewel looks persoonlijk zijn, vind ik dit design heel stylish.

Heb m bij Futurum gekocht. Daar is hij nu in de sale, en je kan er nog zon 20 euro kortingscode overheen knallen waardoor Futurum met afstand de goedkoopste van heel NL wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 10:13
@Stoffa

Goed om te horen, vind het persoonlijk ook wel een vette bril!

Heb zelf al een paar jaar een EV Zero Range, die heeft ook een enorme lens en dan in tegenstelling tot de Sutro ook nog eens geen frame er rond, echt heerlijk zo'n onbelemmerd zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
roda_djavulen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:31:
@Stoffa

Goed om te horen, vind het persoonlijk ook wel een vette bril!

Heb zelf al een paar jaar een EV Zero Range, die heeft ook een enorme lens en dan in tegenstelling tot de Sutro ook nog eens geen frame er rond, echt heerlijk zo'n onbelemmerd zicht :)
Ja ik heb ook wel eens op het punt gestaan die aan te schaffen, maar ik vond hem qua looks wat minder dan een Jawbreaker toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42

Grin

Ride si sapis.

@Stoffa
Kan me vinden in jouw Oakley Sutro relaas. Enige minpunt voor mij is de vaste lens. En de lenzen die je bij deze bril kan kiezen zijn niet echt donker. De donkerste is Sky Blue (12% lichtdoorlatend) en die kleur moet je maar net willen...

Bij bijvoorbeeld mijn Radarlock en Jawbreaker heb ik diverse lenzen naar gelang de omstandigheden. In de winter (en met slecht weer) rij ik met de Persimmon lens, bij normale omstandigheden de Prizm Road en bij zonnig weer de Ruby Iridium, Ice Iridium of de Black Iridium. Ja, ik heb de nodige Oakley brillen/lenzen... 8)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Grin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:23:
@Stoffa
Kan me vinden in jouw Oakley Sutro relaas. Enige minpunt voor mij is de vaste lens. En de lenzen die je bij deze bril kan kiezen zijn niet echt donker. De donkerste is Sky Blue (12% lichtdoorlatend) en die kleur moet je maar net willen...

Bij bijvoorbeeld mijn Radarlock en Jawbreaker heb ik diverse lenzen naar gelang de omstandigheden. In de winter (en slecht) weer rij ik met de Persimmon lens, bij normale omstandigheden de Prizm Road en bij zonnig weer de Ruby Iridium, Ice Iridium of de Black Iridium. Ja, ik heb de nodige Oakley brillen/lenzen... 8)
Goed punt. Ik rij zelf het hele jaar door met een Prizm Road lens. Echt prima voor mij. Maar misschien ben ik in dat opzicht weinig kritisch, heb gewoon nog nooit de behoefte aan een andere lens gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:22
Zelf rij ik sinds afgelopen najaar met een 100% S3, groot voordeel is het kunnen verwisselen van lenzen. Zo heb ik in de winter veel met een doorzichtige lens gereden. Vind die Sutro overigens ook erg fraai!

Nadeel van een fietsbril maatje 100% of Sutro is toch wel de witte vlekken in je gezicht, na twee weken mooi weer zie ik er al uit als een soort omgekeerde panda.

In combinatie met witte bandjes van je helm kan je de fietsers er de komende tijd zo uitpikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

20% lichtdoorlatend is voor mij echt veel te veel op zonnig dagen (zoals nu), daarbij ontbreekt het bij mijn Sutro ook aan polarisatie. Dat kijkt toch net even vervelender bij auto's naar binnen: heb ik oogcontact met de bestuurder, ziet hij/zij mij?. Met gepolariseerde lenzen gaat dat beter. Maar ik merk wel dat ik vaak met mijn Sutro rijdt wanneer het een gewone dag is. Erg fijne bril! Maar met dit soort zonnige dagen moet ik zeker niet boven de 14% lichtdoorlatendheid komen. Maar er zijn voldoende mensen die dan nog met de Prizm Road lens (20% lichtdoorlatend, zonder polarisatie) kunnen rijden.

Ieder zijn ding! Maar wees je er van bewust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Voel me gewoon oldskool met m'n 2 oude Radar's ;)

Vorig jaar wel 2 nieuwe lenzen gekocht na 5+ jaar intensief gebruik. Eerst de duurste variant van AliExpress, maar die waren nog steeds ruk, dus toen alsnog maar weer 2 originele Oakley lenzen (Prizm Trail en Fire Iridium).

Kost een rib uit je lijf (scheelt maar een paar tientjes t.o.v. een complete bril), maar wel weer de bevestiging dat de lens het verschil maakt bij Oakley (en pasvorm + het feit dat ze blijven zitten natuurlijk). Enige nadeel is dat wanneer je diep zit de bovenkant van het frame kunt zien, maar vind dat niet echt storend. Gok dat je bij de Sutro een nog grotere field of view hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Louislouislouis schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:36:
Zelf rij ik sinds afgelopen najaar met een 100% S3, groot voordeel is het kunnen verwisselen van lenzen. Zo heb ik in de winter veel met een doorzichtige lens gereden. Vind die Sutro overigens ook erg fraai!

Nadeel van een fietsbril maatje 100% of Sutro is toch wel de witte vlekken in je gezicht, na twee weken mooi weer zie ik er al uit als een soort omgekeerde panda.

In combinatie met witte bandjes van je helm kan je de fietsers er de komende tijd zo uitpikken..
Gewoon af toe (in mijn geval) met de kids naar de speeltuin is wel genoeg om dat te voorkomen. ;)
Die S3 vind ik ook een erg mooi model, had ik ook nog bijna gekocht. Lees echter hier en daar toch wat kritiek op 100% dat de kwaliteit niet die van Oakley zou halen (mindere lenzen, afbladderende coatings etc). Maar goed, zelf dus geen ervaring met 100% vooralsnog. Wat vind jij van de kwaliteit?

@Grin Mijn oude RadarlockXL had gepolariseerde glazen, maar dat vond ik eigenlijk vooral storend omdat het je fietscomputer zo moeilijk maakte af te lezen.
Krijg jij op zonnige dagen met een Prizm road lens hoofdpijn van de zon of voel je je erdoor verblind worden dan? Ik heb echt nergens last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 09-04-2020 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Je fietscomputer aflezen gaat inderdaad iets minder goed, maar dat is voor mij klein leed dat je goed kan oplossen (even je hoofd in een andere hoek zetten). Polarisatie geeft enorm veel rust, met bv schitteringen, en ik kijk er veel beter mee bij auto's naar binnen, vooral op zonnige dagen.

Hoofdpijn heb ik gelukkig niet/nooit, maar ik knijp al heel snel met mijn ogen wat onnodig spanning geeft. Een donkerdere lens met dit zonnige weer is echt een verademing voor mij. Een Prizm Road lens is prima, totdat je eens een Black Iridium op hebt gehad. Dan wil je niet meer terug voor zonnige dagen. Ik ben wel een beetje gestoord, maar ik geeft echt geen honderden euro's - waarschijnlijk kom makkelijk over de 1.000, alleen al aan Oakley's :$ - aan brillen uit, als het me niet iets bracht ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Grin op 09-04-2020 17:15 . Reden: Even zitten rekenen, laat ik het totaalbedrag maar niet gaan noemen. Daar kopen sommige mensen een complete fiets voor... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:52:
Ik ben wel een beetje gestoord, maar ik geeft echt geen honderden euro's - waarschijnlijk kom makkelijk over de 1.000, alleen al aan Oakley's :$ - aan brillen uit, als het me niet iets bracht ;)
Hahaha, ben jij er zo een. Heb je thuis ook zo'n vitrine kast voor je Oakleys :+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Oke, komt ie:
  • Carbon Blade met Ice Iridium Polarized.
  • Jupiter Factory Lite (limited edition) Black Iridium Polarized. (geen fietsbril)
  • Radarlock met Black Iridium Polarized, Persimmon, Ruby Iridium Polarized en Clear.
  • Jawbreaker met Ruby Iridium Polarized, Prizm Road, Black Iridium Polarized
  • Sutro met Prizm Road
Mijn favoriete lens is de Ruby Iridium Polarized. Hele mooie lens (hele toffe gradiënt: van geel naar paars in het midden) en kijkt ook erg prettig, is ook niet te donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:11
[...]

Een set Lightweights voor € 2.500? Waar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@GerbenBK
HED maakt zo een stel porno wielen voor je van 3K. 700 gram per wiel, wat jij wilt. Ik heb nu een stel Bora's maar later als ik groot ben... Zeker nog eens een setje HED's... :9~ <3 Dat zijn de enige(?) wielen die ik nog mooier vind dan een stel Bora's, Zipp (404/454) staat bij mij een héél klein beetje achter Campa, puur qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:34
@Stoffa Leuke collectie en bedankt voor de tip! Vraag, is deze lens wel/niet verwisselbaar? In dit topic wordt genoemd van niet door @Grin , terwijl op de reeds genoemde webshop staat:
De lenzen van de Oakley Sutro zijn inderdaad te verwisselen. Wij hebben zelf helaas geen losse lenzen voor deze bril in het assortiment.
Mijn collectie beperkt zich vooralsnog tot 1 (veiligheids)bril (zonder verwisselbare lens, in de uitvoering clear :+ ), die prima functioneert overigens, dus opzich... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Grin schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:01:
@GerbenBK
HED maakt zo een stel porno wielen voor je van 3K. 700 gram per wiel, wat jij wilt. Ik heb nu een stel Bora's maar later als ik groot ben... Zeker nog eens een setje HED's... :9~ <3 Dat zijn de enige(?) wielen die ik nog mooier vind dan een stel Bora's, Zipp (404/454) staat bij mij een héél klein beetje achter Campa, puur qua looks.
Voor mij zijn het toch de Lightweights die pure porno zijn, maar ik zal ze nooit kopen. Het hele systeem met geintegreerde carbon spaken is ontzettend cool, maar als er ooit iets mee gebeurd ben je de sjaak.

Campa Bora en de Zipp 404 NSW's staan op 2 en 3, maar ik vond de Zipp's beter bij mijn frame passen en net iets simpeler qua onderhoud. De Firecrests dan, de NSW's waren echt te duur. In het echt zijn de Zipp's ook wel heel gaaf qua kleur en met die dimpels (al geloof ik niet dat je enig voordeel geeft).

Om een ideetje te krijgen van hoe Lightweights gemaakt worden raad ik het onderstaande filmpje aan. Is dan wel van Mad fiber en die zijn inmiddels falliet, maar dat lag niet per se aan het design: YouTube: How Mad Fiber carbon wheels are made

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:22:
[...]
Campa Bora en de Zipp 404 NSW's staan op 2 en 3, maar ik vond de Zipp's beter bij mijn frame passen en net iets simpeler qua onderhoud. De Firecrests dan, de NSW's waren echt te duur. In het echt zijn de Zipp's ook wel heel gaaf qua kleur en met die dimpels (al geloof ik niet dat je enig voordeel geeft).
Zipp's zijn echt heel gaaf, 100%! Bij genoeg fietsen zijn ze qua looks idd gaver dan Bora's. Laat ik ze dan op een gedeelde tweede plaats zetten met Campa's. Fair? :)
RR46 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:22:
@Stoffa Leuke collectie en bedankt voor de tip! Vraag, is deze lens wel/niet verwisselbaar? In dit topic wordt genoemd van niet door @Grin , terwijl op de reeds genoemde webshop staat:
[...]

Mijn collectie beperkt zich vooralsnog tot 1 (veiligheids)bril (zonder verwisselbare lens, in de uitvoering clear :+ ), die prima functioneert overigens, dus opzich... :)
De Oakley Sutro heeft geen lenswisselsysteem zoals een Jawbreaker of Radarlock. Je kan lenzen wisselen in de Sutro, maar gezien het gekraak op deze video zou ik dat niet te vaak doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
Zoals ik al zei heb ik de Sutro vanochtend binnengekregen, en er net 1 ritje mee gereden. Ik weet dus nog niet alle ins en outs ervan.
Lenzen verwisselen doe ik niet (voor mij is de Prizm Road lens te alle tijden prima), dus daar heb ik me vooralsnog niet mee bezig gehouden. Ik denk echter dat @Grin het goed zegt: het kan wel, en best makkelijk, maar meer om bv een beschadigde lens te vervangen of omdat je eens een ander kleurtje er in wilt stoppen.
Voor iedere rit de juiste lens er even instoppen lijkt het me niet de bril voor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Bij het bestellen van een ondershirt moet ik dan dezelfde maat kiezen als mijn jersey ?
Dit gaat om hetzelfde merk: Craft.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 11:58

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Dizzy Mike schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:11:
Bij het bestellen van een ondershirt moet ik dan dezelfde maat kiezen als mijn jersey ?

Ik heb geen craft ondershirts maar neem altijd dezelfde maat als mijn jersey en het ondershirt moet wel strak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Dizzy Mike schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:11:

Zou je wel zeggen maar met bv Rapha heb ik een maat S ondershirt, en mn jerseys zijn maat M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
@ohno_nl @Stoffa Ik heb een maat S jersey van Craft, volgens de maattabel zit ik kwa borst daar iets onder.
Ik heb de optie voor XS of S als ondershirt. Wat zou hier dan de verstandigste keuze voor zijn?
Pagina: 1 ... 82 ... 657 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).