Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 681 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
MrAcid schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:07:
Ik heb momenteel Squirt Lube op mijn ketting zitten maar ik wil weer gewoon naar olie toe (komende maanden staat hij op de Tacx en die kleine waxbolletjes die eraf vallen zijn irritant binnen).

Hoe haal ik dit er het beste vanaf?
Is een 2de ketting geen optie?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik heb momenteel Squirt Lube op mijn ketting zitten maar ik wil weer gewoon naar olie toe (komende maanden staat hij op de Tacx en die kleine waxbolletjes die eraf vallen zijn irritant binnen).

Dasty! Te koop bij de Wibra uit m'n hoofd. Extreem goede ontvetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dank @CyberThijs en @acidd91 - gewoon goed ontvetten dus. Opzich niet anders dan bij olie.
mhr-zip schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:25:
[...]
Is een 2de ketting geen optie?
Wil er ook daarna eigenlijk vanaf. Met een goeie dry/wet lube is een ketting toch ook prima te onderhouden en heb je niet van die was-ophopingen. Daarnaast ziet het er schoner uit - ik vind dat je bij squirt lube een soort grijze waas over je ketting heen krijgt en er ook nog wel zwarte 'vegen' op zitten.

Op mijn nieuwe fiets ga ik ook gewoon met dry/wet lube aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

WD-40! Werkt echt ideaal om alle vette dingen van je frame af te krijgen. #tip

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

MrAcid schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:53:
[...]

Goed dat je even gemeten hebt dan. Heb je ook op dat meetapparaat gezeten? Hoe was dat?
Voor het evenement van gisteren had ik een Aria 59Cm gehuurd die had ik ook meegenomen naar de bike fit studio van die vried van mij. Kijkend naar de fiets stelde hij voor om de fiets te gebruiken voor de bike fit i.p.v. de Retül (die normaal gebruikt wordt als je niet weet wat je wil of als nulpunt bepaling zeg maar).

Na de meting heeft hij de fiets ook ingesteld aan de hand van de metingen. Zoals eerder gezegd stond het zadel best hoog en moest er 4,5Cm aan spacers op (wat ik er niet echt mooi vind uitzien).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/tz1ebvg9x4zwbwy/2018-11-04%2014.58.34.jpg?raw=1

We waren met een hele grote groep, en totaal zijn er weer 4.000 fietsers de berg op gegaan (70e editie dit jaar)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/e4sfy6tbrfhh02b/2018-11-04%2016.05.48.jpg?raw=1

Gisteren dus het evenement gefietst (127Km met 1.400hm) en super tevreden over de fiets met redelijk veel bekijks (meer dan met de zwarte CF SLX). Heerlijk over vlak en goed op de klim en afdaling.

Na 5 jaar voor het eerst weer manueel geschakeld en ik vond het maar niks die zwabberende rem/schakel hendels, geef mij maar electronisch :P
Wat ik wel een verassing vond was de 52/36 combinatie wat redelijk goed ging op de klim (6-10%) en heerlijk was op de afdaling en over vlak terug naar huis. Dat i.c.m. aero frame en 30mm wielen was het behoorlijk rammen (wel behoorlijk in het rood gegaan) :X

De 61Cm frame is besteld, nu even wachten tot die binnen is. Als de prijs er naar is ga ik toch voor de FFWD 4FR FCC wielen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Na 5 jaar fietsen vandaag mijn eerste bergrit gemaakt. Viel me niet tegen, en het was verreweg de mooiste tocht tot nu toe. Stijgingspercentage was gelukkig redelijk stabiel, maar op de korte stukken met een percentage van >15% ging ik helemaal kapot. Wel alles op de fiets kunnen volbrengen.

Ben niet echt een beste klimmer, maar dit smaakt toch naar meer!

https://strava.app.link/tFq4Q5flBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Je zoekt meteen wel een behoorlijke 1e klim uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
jspr schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:55:
Je zoekt meteen wel een behoorlijke 1e klim uit.
Twee dagen eerder om er in te komen naar Soria gereden. Klim tot 650m, dus kan je nog niet echt een bergrit noemen. Veel te hard aan de klim begonnen, waardoor ik na 2.5km helemaal op was. Vandaag rustig aan begonnen en goed op mijn hartslag gelet.

https://strava.app.link/mOdydSjKBR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Voor een Nederlander is een klim tot 650m al een behoorlijke berg ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Brammel schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:30:
Na 5 jaar fietsen vandaag mijn eerste bergrit gemaakt. Viel me niet tegen, en het was verreweg de mooiste tocht tot nu toe. Stijgingspercentage was gelukkig redelijk stabiel, maar op de korte stukken met een percentage van >15% ging ik helemaal kapot. Wel alles op de fiets kunnen volbrengen.

Ben niet echt een beste klimmer, maar dit smaakt toch naar meer!

https://strava.app.link/tFq4Q5flBR
Prachtig daar zeg!
CyberThijs schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:15:
[...]

Wat wasbenzine in een oude vod doen, en je ketting erdoor halen. Daarmee haal je het grootste deel van de Squirtlube (of een ander smeermiddel) er gemakkelijk af.
Als je een quick-link hebt in je ketting kan je die afnemen en in een bakje leggen met wasbenzine voor een nog diepere reiniging, maar mijn ervaring zegt dat dat weinig nodig is.

Wel best een half uurtje wachten vooraleer je de nieuwe olie probeert aan te brengen, zodat de wasbenzine zeker helemaal verdampt is.
Dit werkte top! Had wel iets eerder een raampje open moeten zetten - maar verder prima. :+

[ Voor 39% gewijzigd door MrAcid op 06-11-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:26
Ik wil wat grovere banden op mijn fiets leggen voor de winter, maar wel die nog redelijk willen vlotten op 't vlak. Ik heb een cyclocross fiets, dus er passen best wel brede bandjes op, exacte maat moet ik even nakijken. Hebben jullie tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06
Schwalbe G-One ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
jspr schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:57:
[...]

Wat ik wel een verassing vond was de 52/36 combinatie wat redelijk goed ging op de klim (6-10%) en heerlijk was op de afdaling en over vlak terug naar huis. Dat i.c.m. aero frame en 30mm wielen was het behoorlijk rammen (wel behoorlijk in het rood gegaan) :X
Sedert vorig jaar heb ik ook een 52/36 (nieuwe fiets gekocht). Dat in combinatie met een 11sp cassette achteraan vind ik best wel prettig. Voorheen had ik een 50/34 (met 10sp). Probleem daarvan was dat ik zeer vaak op zowel de 50 als de 34 met schuine ketting diende te rijden en dat het nooit helemaal juist was. Met de 36 kan ik nu al mooi cruisen op het vlakke vooraleer ik dien over te gaan naar de 52. En die 36 vooraan is, als je een beetje in conditie bent, in combinatie met een 28 achteraan goed genoeg om de meeste bergen over te gaan. Alhoewel ik er nu wel over denk om naar 30 te gaan achteraan. Mijn huidige cassette is 12/28 en die 12 en 13 op de eerste 2 kransjes worden eigenlijk zo goed als nooit gebruikt. Jammer genoeg heb ik nog geen standaard cassette gevonden die bv 14/30 geeft. Lijkt me een veel betere opbouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Aangezien ik bijna mensen vermoord met de knoopjes van mijn blousen aangezien die er steeds af blijven schieten zit ik erover na te denken om een racefiets te gaan kopen. ik heb een flinke tijd gemountainbiked maar door een verhuizing heb ik nu geen fatsoenlijke plek meer heb om te mountainbiken ging me dit tegen staan en heb ik deze 2 jaar geleden verkocht en geen meter meer gefietst.

ik zou graag echt een beginnersfiets willen kopen om te kijken of ik het leuk vind en dan na 1 jaar ofzo verder kijken (dit heb ik met de mountainbike ook gedaan en uiteindelijk was ik zo tevreden over de fiets dat ik hem bijna 2-3 jaar heb gehouden voordat ik een ander kocht).

nu is mijn vraag:

Wat zijn leuke beginnersfietsen? ik snap dat het rijden is maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik rekening mee moet houden qua kosten. of kan ik beter kijken naar een gebruikte fiets?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:31
@Nutterd voor mij begint een zoektocht altijd met het bepalen van het budget. Dus dat is ook mijn eerste vraag aan jou, welke prijsrange zit je aan te denken. Dat kan namelijk bepalend zijn in een advies voor een nieuwe of tweedehands fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
I-King schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:11:
Ik wil wat grovere banden op mijn fiets leggen voor de winter, maar wel die nog redelijk willen vlotten op 't vlak. Ik heb een cyclocross fiets, dus er passen best wel brede bandjes op, exacte maat moet ik even nakijken. Hebben jullie tips?
Hutchinson Sector 28 of 32 mm?

https://www.fiets.nl/2018/09/20/review-hutchinson-sector-32/
Nutterd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
Aangezien ik bijna mensen vermoord met de knoopjes van mijn blousen aangezien die er steeds af blijven schieten zit ik erover na te denken om een racefiets te gaan kopen.
Nutrition = 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
I-King schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:11:
Grover, als in het moet buiten het asfalt ook zijn mannetje staan, of meer als winterband voor op de weg?

In dat laatste geval ben ik zelf erg te spreken over de 4season continental. Ook te krijgen in 32mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dimi83 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:34:
[...]

Jammer genoeg heb ik nog geen standaard cassette gevonden die bv 14/30 geeft. Lijkt me een veel betere opbouw.
Shimano Ultegra 11 speed-cassettes zijn te krijgen met 14-28 vertanding (junior verzet).

14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28

Of dat wat voor je is weet ik niet. Het past ook niet in elk frame.

Anders moet je gaan kijken naar alternatieven als BBB of Miche, maar dan zal de schakelkwaliteit wel wat achteruit gaan omdat de tanden niet zo Shimano-specifiek zijn vormgegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door nare man op 07-11-2018 14:12 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:26
CuttingStorm schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:56:
[...]

Grover, als in het moet buiten het asfalt ook zijn mannetje staan, of meer als winterband voor op de weg?

In dat laatste geval ben ik zelf erg te spreken over de 4season continental. Ook te krijgen in 32mm
Ja, ietsje grover voor een zandpad, bospaadje. Geen behoefte aan echte moddergevechten, maar wel lekker om gewoon even van de weg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

I know! maar over het algemeen gaat dat ook beter als ik wat meer beweeg :-)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

I-King schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:55:
[...]

Ja, ietsje grover voor een zandpad, bospaadje. Geen behoefte aan echte moddergevechten, maar wel lekker om gewoon even van de weg te kunnen.
Ligt eraan er je wil. Als je veel over de weg gaat, dan zou ik wat bredere banden en minder druk aanraden. Toch best wat off road, dan kan ik Racing Ralf van harte aanbevelen. Gaat ook prima over de weg, maar ook goede grip op losse ondergrond.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

wisselwerking schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:45:
@Nutterd voor mij begint een zoektocht altijd met het bepalen van het budget. Dus dat is ook mijn eerste vraag aan jou, welke prijsrange zit je aan te denken. Dat kan namelijk bepalend zijn in een advies voor een nieuwe of tweedehands fiets.
Snap ik...zo lag mogelijk is mijn budget uiteraard om te kijken of het iets voor mij is...maar ik wil natuurlijk geen rotzooi kopen en er na 2 maanden alweer op uitgekeken zijn...

laten we even als voorbeeld €1000,- als max pakken...minder mag altijd...meer met goeie argumenten ;-)

Ik heb al flink wat afgezocht op verschillende forums maar anders dan bij mountainbikes kom ik er hier echt niet uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Nutterd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
nu is mijn vraag:

Wat zijn leuke beginnersfietsen? ik snap dat het rijden is maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik rekening mee moet houden qua kosten. of kan ik beter kijken naar een gebruikte fiets?
Dit ligt heel erg aan je budget. Voor ~1000 kan je leuke nieuwe budget fiets vinden. (Mijn vrouw haar cube peloton met sora groupset was ~900 inclusief statische bikefit) Voor hetzelfde geld kan je een leuke tweedehands vinden maar daar wil de kwaliteit nog al eens van wisselen. Je hebt leuke amper bereden karretjes van mensen die het opgegeven hebben maar ook barrels waar het nodige onderhoud vereist is voor het leuk rijdt.

En als je zoals je al aangaf je tenen niet meer ziet zonder naar voren te leunen zou ik niet meteen voor een carbon raspaardje gaan maar eerder voor een aluminium werkpaard die tegen een stootje kan.

Houdt wel rekening dat bij een racefiets nog het nodige aan rand materiaal komt kijken. Denk aan helm, schoenen, pakje, eventueel pedalen.

EDIT: kijk hier eens https://www.canyon.com/en...model=Endurace%20AL%206.0 Daar krijg je een soort van idee naar welke maten je moet kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Seriph op 07-11-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
En Sora werkt natuurlijk gewoon uitstekend.

Laatst op een avond bij de Decathlon even uit pure verveling wat meters door de winkel gereden op een karretje met de nieuwe Sora (R3000). Ik was echt verbaasd over de 'look and feel': mooie crankset, mooie shifters, liggen precies zo in de hand als Ultegra. Ja, het schakelen vraagt wat meer kracht en is wat 'vager' en je hebt maar 9 kransjes, maar het is echt pri-ma spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Decathlon heeft hele mooie instapmodellen inderdaad, voor als je nieuw wilt.

Bijvoorbeeld deze: https://www.decathlon.nl/...554410?mc=8554410&c=GRIJS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Seriph schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:17:
[...]

Dit ligt heel erg aan je budget. Voor ~1000 kan je leuke nieuwe budget fiets vinden. (Mijn vrouw haar cube peloton met sora groupset was ~900 inclusief statische bikefit) Voor hetzelfde geld kan je een leuke tweedehands vinden maar daar wil de kwaliteit nog al eens van wisselen. Je hebt leuke amper bereden karretjes van mensen die het opgegeven hebben maar ook barrels waar het nodige onderhoud vereist is voor het leuk rijdt.

En als je zoals je al aangaf je tenen niet meer ziet zonder naar voren te leunen zou ik niet meteen voor een carbon raspaardje gaan maar eerder voor een aluminium werkpaard die tegen een stootje kan.

Houdt wel rekening dat bij een racefiets nog het nodige aan rand materiaal komt kijken. Denk aan helm, schoenen, pakje, eventueel pedalen.

EDIT: kijk hier eens https://www.canyon.com/en...model=Endurace%20AL%206.0 Daar krijg je een soort van idee naar welke maten je moet kijken.
Thanks! hier kan ik wel mee aan de slag! :-)

de spullen die erbij komen dat is bekend! zal niet anders zijn dan bij een mountainbike.
MrAcid schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:08:
Decathlon heeft hele mooie instapmodellen inderdaad, voor als je nieuw wilt.

Bijvoorbeeld deze: https://www.decathlon.nl/...554410?mc=8554410&c=GRIJS
deze ziet er wel heel vet uit! als dit een mooie instapfiets is zit ik ruim onder budget en kan ik altijd over een tijdje nog kijken of ik iets beters wil als ik zelf ook iets beter ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Je kunt ook voor een 4.000€ fiets gaan met Dura Ace bij de Decathlon ;-)

https://www.decathlon.nl/...ano-dura-ace/_/R-p-176554

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

jspr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:33:
Je kunt ook voor een 4.000€ fiets gaan met Dura Ace bij de Decathlon ;-)

https://www.decathlon.nl/...ano-dura-ace/_/R-p-176554
krijg ik daar ook een slaapplek bij? want ik denk dat ik er thuis uitgekicked word ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ze verkopen ook matrassen en tenten ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
jspr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:27:
Voor een Nederlander is een klim tot 650m al een behoorlijke berg ;-)
Hehe. Ben net terug van een rondje VAM-berg vanuit Groningen. Dat is pas klimmen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBZBl5hZvnm8VtnuDdsNt5Oe/full.jpg
Okay, stelt natuurlijk niet zoveel voor met het echte klimwerk, maar ze hebben er een wel mooi parcours aangelegd voor wielrenners. Er zijn drie verschillende wegen naar boven waarbij 1 weg aan het eind via kasseien de top kan bereiken of gewoon via asfalt. En afdalen gaat grotendeels via een aparte route, wat bij wat drukte denk ik bijzonder verstandig is. Leuk stukje om paar rondjes te rijden imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dat grind/stenen zo naast de weg wat ik op aantal foto's gezien heb lijkt mij niet al te veilig ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:57:
Dat grind/stenen zo naast de weg wat ik op aantal foto's gezien heb lijkt mij niet al te veilig ?
Dat is speciaal voor het buitenland gevoel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
YouTube: Can You Really Put Out More Power On Climbs?

Interessant - ik heb dit zeer zeker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Hielko schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:48:
[...]

Hehe. Ben net terug van een rondje VAM-berg vanuit Groningen. Dat is pas klimmen!
[Afbeelding]
Okay, stelt natuurlijk niet zoveel voor met het echte klimwerk, maar ze hebben er een wel mooi parcours aangelegd voor wielrenners. Er zijn drie verschillende wegen naar boven waarbij 1 weg aan het eind via kasseien de top kan bereiken of gewoon via asfalt. En afdalen gaat grotendeels via een aparte route, wat bij wat drukte denk ik bijzonder verstandig is. Leuk stukje om paar rondjes te rijden imo :)
Ik zag dat hij relatief stijl is(15%) is dat dan niet jammer? Ik bedoel een leuke berg voor mij is langduring 6-7% en niet kort 15% zoals de Keutenberg of zo.. dan is een Camerig bijvoorbeeld veel leuker als je het mij vraagt.

Mbt de poweroutput.. ik krijg hogere wattages getrapt in Zwift bergop dan op het vlakke, maar in de sprint kan ik ook weer meer wegtrappen, niet geheel onlogisch omdat je er dan waarschijnlijk ook meer moeite voor doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik moet een nieuwe sluitring hebben voor mijn 11-28T 11-speed Shimano cassette (105 - 5800).

Klopt het dat ik dan deze moet hebben: https://www.bol.com/nl/p/...s-grijs/9200000059313237/

En kan dat niet goedkoper...? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
la_fusion schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:55:
[...]

Ik zag dat hij relatief stijl is(15%) is dat dan niet jammer? Ik bedoel een leuke berg voor mij is langduring 6-7% en niet kort 15% zoals de Keutenberg of zo.. dan is een Camerig bijvoorbeeld veel leuker als je het mij vraagt.

Mbt de poweroutput.. ik krijg hogere wattages getrapt in Zwift bergop dan op het vlakke, maar in de sprint kan ik ook weer meer wegtrappen, niet geheel onlogisch omdat je er dan waarschijnlijk ook meer moeite voor doet..
Als je langdurig 6-7% wilt dan moet je naar de Alpen ofzo ;).

Maar het hoogteprofiel is niet zo extreem hoor. Zijn maar paar kleine stukjes echt boven de 10%, en de klimmetjes hebben sowieso geen constante helling. Je kan als je aankomt naar links, rechtdoor, en rechtsaf voor de klimmetjes. Rechtdoor is redelijk constante helling en aardig stijl (dit is de oude route over de VAM-berg die je vroeger tijdens de ronde van Drenthe kon doen.) Linksaf begint stijl, maar heeft dan een aardig lang stuk met een veel kleine helling. Rechtsaf begint ook wel stijl, heeft dan een stukje dalen en heeft dan weer een stuk klimmen (maar ook minder stijl volgens mij).

Maar denk eigenlijk dat de exacte percentages ook niet zoveel uitmaken. Zijn kleine stukjes, dus het wordt hoe dan ook een sprint op maximale power omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Gezien NL zo plat is, lijkt me die berg een prima train methode voor als je in de zomer grotere klimmen wil doen. hill repeats, sprints etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
Ja, je moet het meer zien als een interval hulpje dan als een berg. Ala kopje in Bloemendaal bv. Daar kan je ook 7/8 keer hard omhoog knallen en dan heb je een prima training gehad. Heeft met klimmen weinig te maken, maar je krijgt wel intensiteit die je anders op het vlakke moeilijk vindt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
nare man schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:10:
[...]

Shimano Ultegra 11 speed-cassettes zijn te krijgen met 14-28 vertanding (junior verzet).

14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28

Of dat wat voor je is weet ik niet. Het past ook niet in elk frame.

Anders moet je gaan kijken naar alternatieven als BBB of Miche, maar dan zal de schakelkwaliteit wel wat achteruit gaan omdat de tanden niet zo Shimano-specifiek zijn vormgegeven.
Het gaat mij meer specifiek om naar 30 te kunnen gaan, niet zozeer om die 12 perse weg te krijgen alhoewel ik dat logischer vind. Ik zal inderdaad naar Miche moeten kijken voor wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:47:
Ik moet een nieuwe sluitring hebben voor mijn 11-28T 11-speed Shimano cassette (105 - 5800).

Klopt het dat ik dan deze moet hebben: https://www.bol.com/nl/p/...s-grijs/9200000059313237/

Ik ga even kijken voor je want ik heb zeer recent een cassette aangeschaft voor op mijn Tacx waar ook een sluitring bij zit. Als ik die nog heb mag je hem zo hebben aangezien de Tacx een eigen sluitring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 09:14
Hielko schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:51:
[...]

Als je langdurig 6-7% wilt dan moet je naar de Alpen ofzo ;).

Maar het hoogteprofiel is niet zo extreem hoor. Zijn maar paar kleine stukjes echt boven de 10%, en de klimmetjes hebben sowieso geen constante helling. Je kan als je aankomt naar links, rechtdoor, en rechtsaf voor de klimmetjes. Rechtdoor is redelijk constante helling en aardig stijl (dit is de oude route over de VAM-berg die je vroeger tijdens de ronde van Drenthe kon doen.) Linksaf begint stijl, maar heeft dan een aardig lang stuk met een veel kleine helling. Rechtsaf begint ook wel stijl, heeft dan een stukje dalen en heeft dan weer een stuk klimmen (maar ook minder stijl volgens mij).

Maar denk eigenlijk dat de exacte percentages ook niet zoveel uitmaken. Zijn kleine stukjes, dus het wordt hoe dan ook een sprint op maximale power omhoog.
Ah helder.. voor mij dus niet echt een reden die kant op te gaan. Dan liever richting zuid Limburg/Nijmegen/Arnhem/Belgische Ardennen/Eifel etc. Qua reistijd korter/gelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:59:
[...]

Ik ga even kijken voor je want ik heb zeer recent een cassette aangeschaft voor op mijn Tacx waar ook een sluitring bij zit. Als ik die nog heb mag je hem zo hebben aangezien de Tacx een eigen sluitring heeft.
O, dat zou top zijn - krijg je van mij het uitgespaarde bedrag als sponsoring voor je Alp-avontuur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:47:

ff naar de fietsenmaker gaan, die hebben er vaak nog wel wat liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Of gewoon alvast een nieuwe cassette kopen die je in de toekomst toch wel eens nodig gaat hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 14-09 21:41

Lulukai

God's gift to women

Als je een oudere crankstel powermeter wil kopen, kan je dan ook een Ultegra 6800 gebruiken als je al een Ultegra 8000 groep hebt. Is het functioneel anders?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Wat een heerlijk zonnetje vandaag!

Even wat met mijn werk geschoven om zo tussen de middag een rondje te kunnen fietsen. Even getwijfeld of ik op de racefiets zou gaan, maar het was mij toch wat te 'glibberig' met natte bladeren en zo...

Dus de keuze is gevallen op de MTB...

Gaan jullie met dit weer wel op de racefiets met traditionele zomerbanden/slicks/23-25 mm?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
@Lulukai Crankstellen kun je redelijk door elkaar gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld een crossfiets met 10 speed crankstel terwijl hij voor de rest 11 speed is. Mijn vrouw heeft het dan weer precies andersom. (En nee we kunnen niet ruilen, de cranklengtes zijn verschillend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De Bianchi Aria Di2 is ook besteld met D-Fly en sprint shifters :P
Voor ik de FFWD F4R FCC bestel wil ik eerst een proefrit maken, maar dat kan pas wanneer ik de fiets binnen heb, over 4 weken denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door jspr op 08-11-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 12-09 11:54
Galois schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:48:

Even wat met mijn werk geschoven om zo tussen de middag een rondje te kunnen fietsen. Even getwijfeld of ik op de racefiets zou gaan, maar het was mij toch wat te 'glibberig' met natte bladeren en zo...

Gaan jullie met dit weer wel op de racefiets met traditionele zomerbanden/slicks/23-25 mm?
Beetje vochtig wegdek maakt me niet zo heel veel uit. Maar die natte bladeren probeer ik inderdaad wel een beetje te ontwijken. (Ook gewoon om mijn fiets niet na iedere rit te hoeven poetsen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50

Ik heb dinsdag en vandaag mn woonwerk gedaan op de Attain SL Disc met conti 4season. Plan was om uurtje eerder te stoppen met werken en dan met collega leuke slinger te maken. Dat plan viel in duigen door dat zij na 10 minuten lek reed met flink gat in de wang van de buitenband.

Maar het is zeker nog goed te doen al pak ik sochtends de weg met de minste bochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Lulukai schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:38:
Als je een oudere crankstel powermeter wil kopen, kan je dan ook een Ultegra 6800 gebruiken als je al een Ultegra 8000 groep hebt. Is het functioneel anders?
Welke powermeter heb je het dan over? De 6800 en r8000 groep zijn volgens mij alleen cosmetisch net anders.

Ik heb in elk geval zonder problemen een stages 6800 crankarm op een r8000 crankstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking

Ik ben waarschijnlijk niet representatief, maar ik fiets hele jaar door op mijn normale banden (25mm). Ook wel met sneeuw, al hoewel ik dan de voorkeur geef om offroad te gaan op de ATB. Maar soms krijg je onverwachts sneeuw te verwerken op de terugweg van het werk.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/FUsRSgW_IyxdrCI3Bhp2o5ilWBW_SYWxhSr36zf0B_Y-1536x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gaat prima, gewoon wat voorzichtiger in de bochten/met remmen.
Maar sinds ik vorig jaar een gravelbike heb pak ik die wel wat sneller als er echt rotzooi op de wegen ligt.
Iets meer weerstand (kost zo'n 15 a 20w extra) en je hoeft niet extreem voorzichtig door de bochten.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 08-11-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Ik rij sedert vorig jaar op 25mm en I love it. Ik heb enkele banden geprobeerd maar ik ga nu terug naar conti 4000S banden. Sommige hebben hier mindere ervaringen mee maar ik eerlijk gezegd enkel goeie. Het zijn de enige banden die ook off-road hun mannetje staan en niet onmiddellijk kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ik rij ook gewoon door op de 25mm.
Inderdaad je snelheid wat aanpassen.
Maar ook vooral goed zichtbaar zijn voor medeweggebruikers! Merk nu dat veel automobilisten problemen hebben met de laag hangende zon waardoor ze je sneller over het hoofd zien ..

Ik ben wel aan het twijfelen om een cross fiets of MTB te kopen. Dan wordt dat uiteraard men 1e keus in de winter periode

Edit:

Ook geen startbewijs kunnen bemachtigen voor de AGR :(

[ Voor 8% gewijzigd door murphylee op 09-11-2018 16:10 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Lulukai schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:38:
Cranks kun je gewoon uitwisselen, die hebben agenda dezelfde maat. Ik wissel hier en Ultegra power meter op een ultegra crank en een 105, geen probleem.

Ik rij ook het hele jaar door op dunne banden. 25mm onder de racer en 22 onder de TT fiets. Beetje opletten in de bochten en de bladeren vermijden inderdaad.

Wat een weer vandaag trouwens. Had me warm aangekleed maar dat was niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Noxa schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:13:
[...]

Cranks kun je gewoon uitwisselen, die hebben agenda dezelfde maat. Ik wissel hier en Ultegra power meter op een ultegra crank en een 105, geen probleem.

Ik rij ook het hele jaar door op dunne banden. 25mm onder de racer en 22 onder de TT fiets. Beetje opletten in de bochten en de bladeren vermijden inderdaad.

Wat een weer vandaag trouwens. Had me warm aangekleed maar dat was niet nodig.
Vanmorgen thermoshirt en dik fietsshirt (lang). Zomerbroek lang was voldoende. Wel mutsje onder de helm, winterhandschoenen en overschoenen aan.
's Middags is het heerlijk, maar in de ochtend kan het nog venijnig zijn met die 6 graden >:)

Ben zelf nog (overdreven) voorzichtig in de bochten. Met name als het nat is en er ook nog zand ligt. Wat dat betreft ben ik liever 20 seconden later op werk, dan dat ik mijn eigen vel van het asfalt moet schrapen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Cis op 08-11-2018 22:24 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Cis schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:23:
[...]

Ben zelf nog (overdreven) voorzichtig in de bochten. Met name als het nat is en er ook nog zand ligt. Wat dat betreft ben ik liever 20 seconden later op werk, dan dat ik mijn eigen vel van het asfalt moet schrapen :+
Hear! Hear! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 20:34
Dimi83 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:05:
Ik rij sedert vorig jaar op 25mm en I love it. Ik heb enkele banden geprobeerd maar ik ga nu terug naar conti 4000S banden. Sommige hebben hier mindere ervaringen mee maar ik eerlijk gezegd enkel goeie. Het zijn de enige banden die ook off-road hun mannetje staan en niet onmiddellijk kapot gaan.
Fwiw, ik zag op GCN zojuist Continental GP5000 geintroduceerd worden: lichter, minder rolweerstand, lekprotectie etc...

YouTube: NEW Continental GP 5000 Tyres | GCN Tech's First Ride

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 09-11-2018 00:37 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online

Zelfde hier, heb de MTB ook gepakt. Viel me op dat door de asfalt paden in Noordwijk er heel veel bladeren op de weg lagen en die waren redelijk vochtig. Zou er met een racer niet lekker op rijden, zeker niet met die 100den herten die overal liepen (ook op het fietspad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Heeft iemand nog een kortingscode van Futurumshop (bv. bij aankoop van 75-100 euro)?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:42:
[...]

Ik ben waarschijnlijk niet representatief, maar ik fiets hele jaar door op mijn normale banden (25mm). Ook wel met sneeuw, al hoewel ik dan de voorkeur geef om offroad te gaan op de ATB. Maar soms krijg je onverwachts sneeuw te verwerken op de terugweg van het werk.

[Afbeelding]
Heb je dan nog banden met enige vorm van profiel?

Vorige jaar ook naar huisgekomen door de sneeuw met profielloze banden onder mijn stadsfiets.
Gaat prima, doe er alleen 2x zo lang over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Ik ben benieuwd hoe de WTB byway bandjes het de komende tijd doen op mijn gravel racer.
Vergeleken met racefietsbanden best wat profiel, maar tov de Vittoria Mezcals op mijn MTB zijn het nog een soort slicks 😁

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:21:
[...]

Fwiw, ik zag op GCN zojuist Continental GP5000 geintroduceerd worden: lichter, minder rolweerstand, lekprotectie etc...

YouTube: NEW Continental GP 5000 Tyres | GCN Tech's First Ride
Nieuwe bandjes gaan €63,- per stuk kosten. Ik blijf nog even bij de 4000s denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:12:
[...]

Heb je dan nog banden met enige vorm van profiel?

Vorige jaar ook naar huisgekomen door de sneeuw met profielloze banden onder mijn stadsfiets.
Gaat prima, doe er alleen 2x zo lang over.
Nee, ik de Continental Grandprix (de "normale" niet de 4000). Op rechte stukken kun je prima snelheid maken en houden, maar in de bochten uiteraard opletten. Daarbij maakt het niet zo veel uit of het nu blad of sneeuw is. En profiel helpt ook niet zo heel veel als het echt glad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik blijf op zoek naar het verschil tussen de 4iiii Precision Ultegra 8000 en Shimano 105 5800 variant. Met name: is enkel de crank verschillend, of ook de powermeter zelf. Prijsverschil is 250 euro, zeker de moeite om over na te denken.
Op de foto lijkt de 8000 een nieuwe type van de 4iiii powermeter te bevatten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MDuaPEb.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Flmonu.jpg

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinohansman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29
Lulukai schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:00:
Heeft iemand nog een kortingscode van Futurumshop (bv. bij aankoop van 75-100 euro)?
Heb je een PB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lulukai schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:10:
Ik blijf op zoek naar het verschil tussen de 4iiii Precision Ultegra 8000 en Shimano 105 5800 variant. Met name: is enkel de crank verschillend, of ook de powermeter zelf. Prijsverschil is 250 euro, zeker de moeite om over na te denken.
[Afbeelding]
vs
[Afbeelding]
Vziw is het hetzelfde product, maar andere crank. Ik zou anders gewoon de leveranciers even vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Noxa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:53:
[...]

Nieuwe bandjes gaan €63,- per stuk kosten. Ik blijf nog even bij de 4000s denk ik.
Wow! Wel heel erg aan de prijs... (maar zal na een half jaar ook veel lager zijn ongetwijfeld...).

Mijn 4000s zitten er net onder... Dus ik wacht ook zeker nog even :)

Zijn die nieuwe wel tubeless te rijden?

EDIT: had ik natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken... :)
Continental has FINALLY developed a tubeless road tyre — GP 5000 TL first look
En EDIT2:
De adviesprijs van de normale band is €62,99, de tubeless uitvoering heeft een adviesprijs van €74,99
Nou, nou, nou...
150 euro voor een nieuw setje banden, terwijl de bv Schwalbe Ones (tubeless) de helft kosten...

[ Voor 33% gewijzigd door Galois op 09-11-2018 11:32 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
murphylee schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:57:
Ik rij ook gewoon door op de 25mm.
Inderdaad je snelheid wat aanpassen.
Maar ook vooral goed zichtbaar zijn voor medeweggebruikers! Merk nu dat veel automobilisten problemen hebben met de laag hangende zon waardoor ze je sneller over het hoofd zien ..
Hier ook. Ik heb op de winterfiets gewoon Fortezza Senso 25 mm liggen en dat werkt prima.

De clou is inderdaad gewoon je snelheid aanpassen en - vooral - geen onverwachte bewegingen maken, dus goed anticiperen. Als je met een flinke snelheid plotseling een nogal bruuske beweging maakt dan ga je door zo'n glibberige bladlaag op asfalt gewoon onderuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 18:48
Vandaag mail gekregen dat ik één van de 15K ben om de AGR te rijden. Ik ben best benieuwd. Het zal de eerste keer zijn dat ik die tocht rij.

Daarnaast ook al een inschrijving voor de Ronde van Vlaanderen. Passeert misschien dit jaar de laatste keer aan m'n deur en dan is het ook wel fijn om die te rijden. Kost wat maar is altijd een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:36
Noxa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:53:
[...]

Dat is de aanbevolen verkoopprijs. De aanbevolen verkoopprijs van de 4000 is met 65 euro niet veel minder. In de praktijk zal die wle een ferm stuk zakken nog.De tuybeless versie is trouwens ook een andere band.
Lulukai schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:10:
[Afbeelding]
vs
[Afbeelding]
Enkel de crank is anders, de ultegra is wat lichter (en ziet er beter uit imho). De 5800 is wellicht afgeprijsd omdat de 5800 ondertussen wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 14-09 20:22
Hier niet uitgeloot voor de Amstel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
CedricD schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:42:
Hier niet uitgeloot voor de Amstel ;(
Hier ook niet ingeloot. Ach, kan ik elders lekker rustig fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:45
wisselwerking schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:42:
[...]

Ik heb op mijn gravelbike 650b banden liggen in de maat 47c.

Echt breed, maar ik rijd er erg goed op. Geen idee of veel smallere banden veel zou schelen in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Sander schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:26:
[...]

Vziw is het hetzelfde product, maar andere crank. Ik zou anders gewoon de leveranciers even vragen?
Werd bevestigd door de fabrikant. Oudste 105 of nieuwste Dura Ace, de sensor zelf is identiek, enkel de crank verschilt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
Ik ben ingeloot voor de AGR 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
edwardmila schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 05:36:
Ik ben ingeloot voor de AGR 💪🏻
Sterkte!

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Indien je het niet erg vind om onder iemand anders zijn naam te fietsen, zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om als enkeling toch nog aan de start van de AGR te komen. De weken voor de AGR wordt er gesmeten met inschrijvingsbewijzen van mensen die door ziekte of andere verplichtingen niet meer kunnen deelnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
https://www.nhnieuws.nl/n...aweg-is-een-hele-beleving

Vandaag meegedaan met een fun ploegentijdrit. Met 2 maten over een nieuw aangelegde weg gereden. Was heel geinig om te doen. Gewoon voor de lol. Is nog best moeilijk om een beetje bij elkaar te blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noxa
Seriph schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:10:
https://www.nhnieuws.nl/n...aweg-is-een-hele-beleving

Vandaag meegedaan met een fun ploegentijdrit. Met 2 maten over een nieuw aangelegde weg gereden. Was heel geinig om te doen. Gewoon voor de lol. Is nog best moeilijk om een beetje bij elkaar te blijven.
Je hebt toch wel de KOM te pakken daar? Want die staat voor eeuwig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
Noxa schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:49:
[...]

Je hebt toch wel de KOM te pakken daar? Want die staat voor eeuwig.
Nee helaas niet. Mijn groepje was niet zo sterk. We hebben wel lol gehad en we waren niet laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hier nog een video van het evenement vorige week (70e Diada La Montserratina)
De video heeft een paar fouten (geen cadans in het begin, geen idee waarom en de batterij was naar 15 min. leeg? (nog nooit eerder overkomen).
Verder is het heel leuk om te zien wat er allemaal die berg op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ziet er gaaf uit! Hoe maak je zo'n filmpje?

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:24
Voor iedereen die nog iets nodig heeft, bij Mantel hebben ze vanwege singles day nu ieder een best goede aanbiedingen waaronder de conti gp 4000s2: https://www.mantel.com/singlesday

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 20:34
NielsTn schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:26:
Iemand een idee hoe dit ventiel werkt? Ik zie geen presta of schrader ventiel. Wat is t dan wel?

[Afbeelding: Ventirl]
Intussen mijn vragen beantwoord:

de zichtbare zwarte ventiel deel is van een ventielverlenger, hier bij mijn BMC 50mm lang.
De band kan je laten leeglopen door met een dun draadje of speld de presta-kop in de ventielverlenger in te drukken.

Ventiellengte die gemonteerd is, is 25mm (gemeten van oppervlakte rubberen binnenband tot onderzijde zichtbare deel presta ventiel).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Opvallend hoeveel winterfietsjacks een zwarte kleur hebben. Ik wil reflecterend geel beste fabrikanten!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 14-09 20:22
Wat een leuke wind vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
‘Heen’ wel, ‘terug’ vond ik hem wat minder 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
Lulukai schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:29:
Opvallend hoeveel winterfietsjacks een zwarte kleur hebben. Ik wil reflecterend geel beste fabrikanten!
Tip: http://www.bike24.com en dan fluo-geel bij het filter gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimi83
Holkers schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:20:
[...]

‘Heen’ wel, ‘terug’ vond ik hem wat minder 😉
slechte planning :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Normaal heb je gelijk, maar het MTB parkoers in Noordwijk kan ik niet even in Wassenaar neerleggen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Blijkbaar de rest van de markt niet :+
Zelf net een Gore wear C3 gekocht, ook tussen geel getwijfeld maar om nou rond te rijden als kanarie was ook weer zo wat :+
(Ok is niet voor de racert maar woon-werk en 99% afgesloten fietspad).

Vanmiddag een rondje met vaders gedaan, amper wielrenners gezien :+

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 11-11-2018 20:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:55:
[...]
Ik gistermiddag 0, alleen 2 gewone fietsers. (Ook 0 flyby's)

2181110buienradar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
sapphire schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:55:
[...]

Blijkbaar de rest van de markt niet :+
Zelf net een Gore wear C3 gekocht, ook tussen geel getwijfeld maar om nou rond te rijden als kanarie was ook weer zo wat :+
(Ok is niet voor de racert maar woon-werk en 99% afgesloten fietspad).

Hmm wel mee eens, vind zwart of andere kleuren ook wel iets beter. Dit weekend maar even overgeslagen qua fietsen. Vanaf dinsdag weer zonnetje dus dan ga ik wel weer (mooiweerfietser?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Lulukai schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:52:
Ziet er gaaf uit! Hoe maak je zo'n filmpje?
GoPro Hero 4 voor, GoPro Hero 3 achter.
GPS data overlay met Garmin Virb edit, Picture in Picture met iMovie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

En toch stond er een tijd terug in Fiets een test. Ook al is het donkere kleding, er zitten vaak wel reflecterende delen op. En dankzij de hoeveelheid licht-vervuiling in een gemiddeld dorp of stadje, is geel helemaal niet zoveel beter te zien dan dat je verwacht. Zwart met voldoende reflecterende delen is net zo goed. Maar gevoelsmatig klopt dat trouwens niet :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Kan je dat artikel delen, ik ben er geïnteresseerd naar. Ik fiets nooit in het donker, maar gewoon overdag en dan lijkt het me sterk dat zwart even zichtbaar is als fluogeel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lulukai schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:00:
Kan je dat artikel delen, ik ben er geïnteresseerd naar. Ik fiets nooit in het donker, maar gewoon overdag en dan lijkt het me sterk dat zwart even zichtbaar is als fluogeel.
In het licht is fluoriserend geel natuurlijk beter zichtbaar, want dan is er minder licht wat de reflecterende delen op een zwart vest kunnen belichten. In het donker kan ik ergens wel indenken waarom zwart met reflecterende strepen beter zichtbaar is in het donker.
Pagina: 1 ... 9 ... 681 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).