Het gaat om het contrast uiteindelijk.
Is alweer tijdje geleden dat ik het las. Maar de samenvatting komt er op neer dat het met contrast met de achtergrond te maken heeft. En dan denk je, geel valt lekker op, maar als jij met geel voor een verlichte achtergrond staat val je niet zo goed op. Grijs en zwart vallen vooral weg tegen de lucht, maar tenzij je op 3 meter hoogte op je fiets zit, val je daardoor in de praktijk niet echt wegLulukai schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:00:
Kan je dat artikel delen, ik ben er geïnteresseerd naar. Ik fiets nooit in het donker, maar gewoon overdag en dan lijkt het me sterk dat zwart even zichtbaar is als fluogeel.
Exact expert nodig?
Ja, ik heb iets met die strekking ook wel eens gelezen. Maar zwart was dan toch eigenlijk vooral in de zomer een goede kleur met veel contract met de achtergrond, en niet in omstandigheden met weinig licht.
In https://road.cc/content/b...lp-keep-you-visible-after wordt er wel over gesproken.
Reflecterende elementen op de bewegende delen zou het beste moeten zijn.
Persoonlijk zou ik voor een combinatie gaan. Heb de Sportful Reflex vest in fluo geel, en het jack in zwart (met reflectie dus). Afhankelijk van de omstandigheden kies ik er 1 (overdag en koud gaat de zwarte mee, is het warmer en neigt het ook nog naar donker dan de gele)
https://cyclewear.eu/sportful-reflex-vest-yellow-fluo.html
https://cyclewear.eu/sportful-reflex-jacket-black.html
Ook interessant leesvoer: https://www.bikeradar.com...for-cycle-clothing-48248/
Reflecterende elementen op de bewegende delen zou het beste moeten zijn.
Persoonlijk zou ik voor een combinatie gaan. Heb de Sportful Reflex vest in fluo geel, en het jack in zwart (met reflectie dus). Afhankelijk van de omstandigheden kies ik er 1 (overdag en koud gaat de zwarte mee, is het warmer en neigt het ook nog naar donker dan de gele)
https://cyclewear.eu/sportful-reflex-vest-yellow-fluo.html
https://cyclewear.eu/sportful-reflex-jacket-black.html
Ook interessant leesvoer: https://www.bikeradar.com...for-cycle-clothing-48248/
[ Voor 9% gewijzigd door BreadFan op 12-11-2018 11:57 ]
De nieuwe Continental Grand Prix 5000 (ook in tubeless) is uit en schijnt op alle fronten
een verbetering te zijn zie: https://www.fiets.nl/2018...rix-5000-ook-in-tubeless/
Met een adviesprijs van 63 euro sta ik zelf niet te springen de upgrade te doen, maar
weten jullie of de vertrouwde GP4000II end of life is en op korte termijn uit de schappen verdwijnt?
Indien ja, dan koop ik alvast voor 66 euro een spare setje.
een verbetering te zijn zie: https://www.fiets.nl/2018...rix-5000-ook-in-tubeless/
Met een adviesprijs van 63 euro sta ik zelf niet te springen de upgrade te doen, maar
weten jullie of de vertrouwde GP4000II end of life is en op korte termijn uit de schappen verdwijnt?
Indien ja, dan koop ik alvast voor 66 euro een spare setje.
PSN: StormFox81
Heerlijk, al die marketing praat, 12% hier 20% daar, t.o.v. wat?
Zelf heb ik niet echt goede ervaringen met GP4000's gezien door het vele afdalen de banden in no time vierkant waren achter, iets dat ik met mijn Vredestein banden nog niet heb gehad.
Zelf heb ik niet echt goede ervaringen met GP4000's gezien door het vele afdalen de banden in no time vierkant waren achter, iets dat ik met mijn Vredestein banden nog niet heb gehad.
Banden vierkant door afdalen? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Zouden je banden niet eerder zijn gesleten tijdens die beklimmingen voor de afdaling?jspr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
Ik heb slechte ervaringen gehad met de Continental ultra sport 2 (vaak lek in korte tijd), maarjspr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
met de GP4000II's ben ik zeer tevreden.
Kun je uitleggen waarom bij het afdalen de banden aanzienlijk extra zouden slijten?
Ik heb daar zelf in de bergen weinig van kunnen merken, afgezien van mijn remblokken dan.
Maar ik moet zeggen dat ik het verdomd lastig vind om te zien of banden te vierkant zijn geworden.
Echt merken, dus je pas wanneer je er een nieuw setje onder hebt zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Storm-Fox op 13-11-2018 16:05 ]
Als je afdaalt hang je veel scheef in de bochten en het lijkt me daarom dat de wangen/zijkanten daardoor sneller de vorm veranderen? of heb ik dat mis?Noxa schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:15:
[...]
Banden vierkant door afdalen? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Zouden je banden niet eerder zijn gesleten tijdens die beklimmingen voor de afdaling?
In ieder geval werden mijn 4000's na 1300Km al vierkant.
Het is het loopvlak wat vierkant wordt. De wangen zien er doorgaans het langst goed uit.jspr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:03:
[...]
Als je afdaalt hang je veel scheef in de bochten en het lijkt me daarom dat de wangen/zijkanten daardoor sneller de vorm veranderen? of heb ik dat mis?
Slijtage zit hem vooral in optrekken en remmen en hangt af van de conditie van het wegdek en het gewicht van de rijder. Een setje conti's zou toch wel zo'n 3 a 4 duizend km mee moeten gaan, zo niet meer.
Een beetje vierkant is ook niet zo erg maar je merkt het verschil wel als er een x een nieuwe op legt.
Laat maar, ik zie dat juist het topvlak eerst slijt dan de zijkanten en dat daarom de banden vierkant wordenjspr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:03:
[...]
Als je afdaalt hang je veel scheef in de bochten en het lijkt me daarom dat de wangen/zijkanten daardoor sneller de vorm veranderen? of heb ik dat mis?

Neemt niet weg, dat bij mij dat té snel gebeurde met die GP's en daardoor het afdalen niet echt prettig was.
[ Voor 4% gewijzigd door jspr op 13-11-2018 16:13 ]
Mijn ervaring is dat banden in de bergen toch wat sneller slijten.
Combinatie van hogere snelheden in afdeling/remmen met beetje blokkeren en vaak hogere temperature icm slechter wegdek. (asfalt wat gesmolten is ed)
Combinatie van hogere snelheden in afdeling/remmen met beetje blokkeren en vaak hogere temperature icm slechter wegdek. (asfalt wat gesmolten is ed)
Ik rij al ruim 10.000km op mijn GP4000's. Nul keer lek, slijtageindicatoren nog zichtbaar. Wel een beetje vierkant inderdaad.
Dat dus, en ik daal normaal niet langzaam af moet ik bekennenDDX schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:20:
Mijn ervaring is dat banden in de bergen toch wat sneller slijten.

Conti GP4000 fans kan ik aanraden om de Vittoria Corsa Control eens te proberen. Rij hier nu een half jaar mee (ong. 5000km) en tot op heden naar volle tevredenheid. En ze zijn verkrijgbaar met kekke gele wangen :-)
Ik heb nu het herfst is een GORE WEAR C5 THERMO TIGHTS+ . Deze bevalt inprincipe redelijk tussen een graad of 5 tot 15, tevens als het regent en het niet al te koud is bevalt de broek ook prima.
Nu zoek ik nog een 'herfst broek', nu kan ik wel weer een Gore wear bestellen, maar dat is ook de enige die ik ooit aangehad heb. Winterbroeken heb ik genoeg, maar nu nog een herfstbroek. Dus 5-15 graden en goed water/wind afstotend.
Ik heb een paar castelli broeken geprobeerd, waar onder de SORPASSO 2, VELOCISSIMO 3 en NANOFLEX 2. Maar ik had niet echt het idee dat die broeken zo water/winddicht waren. De Gore wear is ook niet helemaal wind en waterdicht, maar wel op plekken waar dat nodig is (knieën en kruis).
Edit: Die kleding van Futurum ziet er wel uit als een alternatief, maar ergens hoeft er voor mij niet zo nodig 'Futurum' op te staan.
Nu zoek ik nog een 'herfst broek', nu kan ik wel weer een Gore wear bestellen, maar dat is ook de enige die ik ooit aangehad heb. Winterbroeken heb ik genoeg, maar nu nog een herfstbroek. Dus 5-15 graden en goed water/wind afstotend.
Ik heb een paar castelli broeken geprobeerd, waar onder de SORPASSO 2, VELOCISSIMO 3 en NANOFLEX 2. Maar ik had niet echt het idee dat die broeken zo water/winddicht waren. De Gore wear is ook niet helemaal wind en waterdicht, maar wel op plekken waar dat nodig is (knieën en kruis).
Edit: Die kleding van Futurum ziet er wel uit als een alternatief, maar ergens hoeft er voor mij niet zo nodig 'Futurum' op te staan.
[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 15-11-2018 08:09 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Had je ook al gekeken naar de Castelli Meno 2 Wind?mhr-zip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:17:
Ik heb twee van deze broeken bij Sanden aangeschaft en ga hier de hele herfst en winter mee doorkomen.
Let wel op dat Castelli kleding uitbrengt met de toevoeging "Wind". Bv. de Sorpasso is er in de gewone versie en met de toevoeging van "Wind". De "Wind" uitvoering heeft aan de voorzijde een winddichte laag. De stof is hierdoor wel minder elastisch dus mogelijk niet voor iedereen even comfortabel.mhr-zip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:17:
Zie https://www.castelli-cycl...n/bottoms/tights-knickers
Die Nanoflex is overigens ook vrij strak ten opzichte van een Meno. Ik krijg er standaard na zo'n 60 km last van mijn benen van, dezelfde omstandigheden + fitheid + tempo met een Meno geven geen problemen. Fijn om te weten dat ik 'gespierd' genoeg ben, maar wel vervelend want het lijkt alsof je 150 km ipv 60 hebt gefietst
Die had ik natuurlijk net niet mee besteld, die lijkt mij ook warm of niet!?Storm-Fox schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:54:
[...]
Had je ook al gekeken naar de Castelli Meno 2 Wind?
Ik heb twee van deze broeken bij Sanden aangeschaft en ga hier de hele herfst en winter mee doorkomen.
Ik had zonder wind besteld (wist ook niet dat er verschillende versies waren). Is de wind versie ook beetje water afstotend?EdwinW schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:32:
[...]
Let wel op dat Castelli kleding uitbrengt met de toevoeging "Wind". Bv. de Sorpasso is er in de gewone versie en met de toevoeging van "Wind". De "Wind" uitvoering heeft aan de voorzijde een winddichte laag. De stof is hierdoor wel minder elastisch dus mogelijk niet voor iedereen even comfortabel.
Zie https://www.castelli-cycl...n/bottoms/tights-knickers
Is er van de nanoflex ook een wind versie?
Dat die nanoflex strak is heb ik ook wel gemerkt. Vond opzich wel lekker zitten. Vond de stof redelijk dicht. Maar je blaast er zo doorheen. Het is geen Gabba/Perfetto achtige stof. Weet ook niet hoe waterdicht hij is.la_fusion schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:20:
Die Nanoflex is overigens ook vrij strak ten opzichte van een Meno. Ik krijg er standaard na zo'n 60 km last van mijn benen van, dezelfde omstandigheden + fitheid + tempo met een Meno geven geen problemen. Fijn om te weten dat ik 'gespierd' genoeg ben, maar wel vervelend want het lijkt alsof je 150 km ipv 60 hebt gefietst
Begin dit jaar heb ik de BBB BWS-03N Waterflex Overschoen gekocht. In totaal 8 keer mee gefietst denk ik
https://www.futurumshop.n...hoenen-zwart-unisex.phtml
Nu zag ik zojuist bij 1 al een gaatje bij de teen. En warempel: nadere inspectie liet zien dat de toplaag op meerdere plekken beginnend aan het scheuren is.
Is dit normaal bij dit soort latexachtige (polyurethaan) schoenen? Verliest het product dan zijn elasticiteit? 1 seizoen en dan weggooien?
Nu zag ik zojuist bij 1 al een gaatje bij de teen. En warempel: nadere inspectie liet zien dat de toplaag op meerdere plekken beginnend aan het scheuren is.
Is dit normaal bij dit soort latexachtige (polyurethaan) schoenen? Verliest het product dan zijn elasticiteit? 1 seizoen en dan weggooien?
[ Voor 9% gewijzigd door Cis op 15-11-2018 19:50 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik zou contact opnemen. Wellicht kun je m ruilen. Ik had een fiets shirt van hun eigen merk weliswaar, wat onder de oksels (zo'n gaas-dinges zit daar ipv normale stof) kapot aan het gaan was, volledig eigen schuld maar wie niet waagt wie niet wint, en ik kon 'm ruilen (was paar maanden oud).Cis schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:49:
Begin dit jaar heb ik de BBB BWS-03N Waterflex Overschoen gekocht. In totaal 8 keer mee gefietst denk ik
Exact expert nodig?
Ik heb tot -7 (feb 2018) prima kunnen doorfietsen zonder last te hebben gehad van de kou.mhr-zip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:13:
[...]
Die had ik natuurlijk net niet mee besteld, die lijkt mij ook warm of niet!?
Dit zijn wel ritjes geweest van max 1 uur. En ja, de wind versie is prima waterafstotend.
Dus niet echt een herfstbroek.Storm-Fox schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:05:
[...]
Ik heb tot -7 (feb 2018) prima kunnen doorfietsen zonder last te hebben gehad van de kou.
Dit zijn wel ritjes geweest van max 1 uur. En ja, de wind versie is prima waterafstotend.
Hij is officieel geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden en dus een herfstbroek.
Aangezien ik geen koukleun ben, vind ik hem ook geschikt voor veel koudere temperaturen.
Ik heb de Castelli Sorpasso Wind en daarmee heb ik het niet koud gehad afgelopen winter bij -5 met een straffe oostenwind. Wel een vrij prijzige broek helaas.
Maakt ook natuurlijk nogal flink uit hoe de rest van je kleding is. En er is ook wel een flink verschil hoe lang je rit duurt. Stuk makkelijker warm te blijven bij een rit van 1 uur dan een rit van bijv. 3 uur.Storm-Fox schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:23:
[...]
Hij is officieel geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden en dus een herfstbroek.
Aangezien ik geen koukleun ben, vind ik hem ook geschikt voor veel koudere temperaturen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Sportful No Rain kleding en dit in verhouding met Castelli Gabba/Nanoflex?
Ik lees dat het redelijk hetzelfde materiaal is. Maar is kwaliteit van stiksels, voering, opdrukken en overige dingen hetzelfde? Is het materiaal ook echt hetzelfde?
Ik lees dat het redelijk hetzelfde materiaal is. Maar is kwaliteit van stiksels, voering, opdrukken en overige dingen hetzelfde? Is het materiaal ook echt hetzelfde?
Volgens mij zijn die temperatuurindicaties voor Italianen en kan je er gerust 5 tot 10 graden afhalen.Storm-Fox schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:23:
[...]
Gevoelstemperatuur is best persoonlijk en hangt van veel omstandigheden af. Heb liever dat het 1 graad is met een zonnetje, dan 6 graden met grijze wolken en grauw weer. Maar liever 6 graden met grijs en grauw weer, dan 6 met blauwe lucht en zon maar wel koude oostenwind 5...
Exact expert nodig?
Wel vandaag was het zo een strakke koude oostenwind. Goed ingepakt gestart en quasi 2,5u gefietst onder een stralend zonnetje met een pelotonnetje van een man of 15. Ideaal!
Ik heb weinig zon gezien
Mijn tenen half bevroren, na ruim anderhalf uur vond ik t wel mooi geweest.
Exact expert nodig?
Weet iemand wat er gebeurt is met de futurumclub in Amsterdam? Ik vond het altijd wel handig om daar m'n bestellingen af te halen, maar hij is verdwenen en ik kan online helemaal niets daarover vinden.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
De winkel is al een paar manden gesloten. Volgens horen zeggen omdat ze zich ergens anders willen vestigen.MrAngry schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:59:
Weet iemand wat er gebeurd is met de futurumclub in Amsterdam?
Of dat helemaal waar is weet ik dus niet, en de gedachtegang achter 'eerst sluiten, daarna een nieuwe locatie zoeken' is mij ook onduidelijk. Maar dat heb ik dus gehoord van mensen in de branche.
Heb je contact met Futurum gezocht met je vraag?
Ja, antwoord dat ze op zoek zijn naar een nieuwe lokatie die beter aansluit bij de wensen van de klanten. Maar dat zegt dus weinig over waarom deze vestiging is gekilled. Op zich hadden ze dan beter een winkeltje van Hans Struik over kunnen nemen toen die op de fles gingen, maar misschien willen ze midden in het centrum gaan zitten of zo.DieAnder schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:57:
[...]
Heb je contact met Futurum gezocht met je vraag?
Niet iets met winkel die ze alleen tijdelijk konden huren (popup store zegmaar) om te polsen of er markt is om in Amsterdam een permanente plek te vinden ?
Het mag een hele winter zo'n weer zijn van mij.
Koud, droog en zonnig. Met goede kleren heb je nergens last van (en vandaag was het nu ook niet zó koud).
Gisteren 116 km op de mountainbike, vandaag 100 met de koersfiets. Genoten!
Koud, droog en zonnig. Met goede kleren heb je nergens last van (en vandaag was het nu ook niet zó koud).
Gisteren 116 km op de mountainbike, vandaag 100 met de koersfiets. Genoten!
@CedricD mee eens. Heerlijk fietsweer (wind had wel iets minder gemogen). Vandaag heerlijk op ATB (125km) morgen weer op de race naar het werk.
Ze hadden aardig verbouwd dus denk dat het gewoon niet goed liep. Op de plek waar ze zaten was beetje tussen wal en schip qua locatie. Niet ideaal te bereiken met auto of OV vanuit andere delen van Amsterdam dus heel erg gericht op de directe buurt er omheen. Ik heb er anderhalve staat vandaan gewerkt en welgeteld twee keer binnen geweest...DDX schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:32:
Niet iets met winkel die ze alleen tijdelijk konden huren (popup store zegmaar) om te polsen of er markt is om in Amsterdam een permanente plek te vinden ?
Vandaag m’n nieuwe tweede handse Tacx Neo in gebruik genomen. Duurde even voordat de app in de iPad de Tacx herkende maar uiteindelijk ging het. Nu nog de Garmin koppelen, via laptop (ANT+ dongel is er), maar dat werkte nog niet. Dan maar via de iPad de FTP training gedaan. Jemig, wat een zweet! Ik heb een oude Tacx met zo’n vliegwiel op de band, maar deze direct drive is echt vele malen beter. Lastig om te bepalen wat een maximale tempo is voor 20 minuten en ik moet een keer gaan opschrijven wat de overbrengingen zijn in de 11s cassette want het was gokken (wel juist gegokt). Nu verdiepen in de laptop in orde krijgen en waarschijnlijk Zwift activeren. Mooi spul, vooral voor door de weeks, met kleine kinderen is het niet te doen om ‘even’ weg te gaan.
Oh hoe fijn is dat zonnetje dat op je zwarte broek je benen even opwarmtCrazy D schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:50:
Gevoelstemperatuur is best persoonlijk en hangt van veel omstandigheden af. Heb liever dat het 1 graad is met een zonnetje, dan 6 graden met grijze wolken en grauw weer. Maar liever 6 graden met grijs en grauw weer, dan 6 met blauwe lucht en zon maar wel koude oostenwind 5...
Gisteren een scheur ontdekt in mijn handschoen welke al licht beschadigd was na een val. Was een paar Castelli Diluvio die ik eens in een opruiming voor een tientje op de kop had getikt. Zijn me prima bevallen, het wetsuit idee werkt op zich goed. Nadeel is wel dat wanneer je ze tijdens de rit uittrekt bij kou, zowel je hand als je handschoen snel afkoelt en daarna niet snel meer opwarmt.
Dus op zoek naar een nieuwe winterhandschoen. Positieve ervaringen zijn welkom!
Ik heb op aanraden van @DDX castelli Estremo gekocht. Dit weekend gedragen, bevielen prima, aan de warme kant zelfs.BreadFan schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:44:
[...]
Zijn dat die Sealskinz sokken?
Weekeinde was idd heerlijk fietsweer!
[ Voor 6% gewijzigd door McMiGHtY op 19-11-2018 09:19 ]
Achterste zijn Rapha sokken/overschoenen (niet van mij) - voorste zijn deze van Dhb: http://www.wiggle.nl/dhb-flashlight-overschoenen/ (maar dan zonder die lelijke tekst). Zijn overigens niet gevoerd - dus was blij met de plastic zakjes eronder. Gevoerde/neopreen overschoenen moet ik nog hebben.McMiGHtY schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:18:
[...]
Zijn dat die Sealskinz sokken?
Weekeinde was idd heerlijk fietsweer!
Ik heb zelf de Sealskinz Ultra Grip, doen het ook goed met regen. De handschoenen zijn overigens bij 'gewoon' stilstaan niet zo goed gek genoeg. Ook in het begin van de rit voelt het wat frisjes maar daarna is het allemaal prima.BreadFan schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:44:
[...]
Oh hoe fijn is dat zonnetje dat op je zwarte broek je benen even opwarmt
Gisteren een scheur ontdekt in mijn handschoen welke al licht beschadigd was na een val. Was een paar Castelli Diluvio die ik eens in een opruiming voor een tientje op de kop had getikt. Zijn me prima bevallen, het wetsuit idee werkt op zich goed. Nadeel is wel dat wanneer je ze tijdens de rit uittrekt bij kou, zowel je hand als je handschoen snel afkoelt en daarna niet snel meer opwarmt.
Overigens was het zaterdag wel weer even wennen om buiten te fietsen hoor.. vond dat er nog best wel wat wind stond en daardoor wat minder vlot vooruit kwam. Wel weer fijn om buiten te fietsen ipv binnen
[ Voor 10% gewijzigd door la_fusion op 19-11-2018 09:26 ]
Als je niet meteen €100 uit wilt geven kun je deze ook proberen: https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-166034?mc=8398149BreadFan schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:44:
[...]
Ben ik zelf behoorlijk tevreden over. Als het echt -5 wordt dan zal je misschien wat warmer moeten hebben maar voor -5 tot 10 graden zijn deze voor mij prima.
Ik heb zelf deze:
https://www.decathlon.nl/...p-9517?mc=8315315&c=ZWART
En bevallen opzich ook goed, zaterdag nog 90km mee gefietst, nergens last van.
Begin dit jaar met een gevoelstemp van -5 tot -10 ook aangehad, nergens last van.
Zullen alleen niet waterdicht zijn.
Begin dit jaar met een gevoelstemp van -5 tot -10 ook aangehad, nergens last van.
Daar was het naar mijn mening ook nog ff iets te warm voor.MrAngry schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:12:
[...]
Ik heb op aanraden van @DDX castelli Estremo gekocht. Dit weekend gedragen, bevielen prima, aan de warme kant zelfs.
Ik heb met dit weer raphe merino handschoenen aan.
Vanmorgen had ik een wat dikkere castelli aan, maar na 30 minuten zweethanden dus weer snel handschoenen gewisseld.
Zaterdag waren die merino handschoenen zelfs wat te warm tegen wind volle bak heb ik ze uiteindelijk maar uitgedaan. (maar had ook te maken dat ik 3 uur lang hartslag 150+ aan het fietsen was en warmte dan ergens heen moet.
Ik heb zelf enorm snel koude handen, maar idd met name zaterdag was het nog wel zweten en had ik beter wat dunners aan kunnen doen, maar ja, nieuwe speeltjes he..
Ze zijn trouwens niet overal 100 euro, met een beetje zoekwerk vind je ze voor 69,95 (Hopmans bv).
Ze zijn trouwens niet overal 100 euro, met een beetje zoekwerk vind je ze voor 69,95 (Hopmans bv).
Huh, daar zie je sommige prijzen alleen als je ingelogd bent. Wat is dat dan?
De prijs die we voor sommige van onze producten hanteren, is voor sommige van onze leveranciers té scherp om openbaar in onze webshop te mogen gebruiken.
[ Voor 62% gewijzigd door BreadFan op 19-11-2018 15:37 ]
Zijn prijzen waarmee ze niet publiek mogen adverteren - dus alleen zichtbaar na inloggen. Zijn over het algemeen wel scherp, maar check toch altijd even andere sites want ze zijn zeker niet altijd de goedkoopste.
Ja. En om je account te laten aanmaken. Ze zijn wel ok. Heb er een keer een assos broek goedkoop gekocht.Smultie schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:40:
Gewoon domme marketing?
Deze heb ik ook voor woon-werk. Voor het geld prettige handschoenen.McMiGHtY schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:50:
Ik heb zelf deze:
Zondag helemaal alleen 78km gereden in 2:52. Was goed te doen, wel veel wind tegen en best wel koud bij thuiskomst.Dimi83 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:40:
Wel vandaag was het zo een strakke koude oostenwind. Goed ingepakt gestart en quasi 2,5u gefietst onder een stralend zonnetje met een pelotonnetje van een man of 15. Ideaal!
Hier zondag 3u15 en 100 km.Ramon 73 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:06:
[...]
Zondag helemaal alleen 78km gereden in 2:52. Was goed te doen, wel veel wind tegen en best wel koud bij thuiskomst.
Nog 250 en ik heb er 15000 dit jaar

Kunnen jullie mij advies geven over de aanschaf van mijn eerste hybrid racer/fitness fiets rond de 1000 euro?
Door rugklachten als gevolg van een lichte scoliose is de diepe zitpositie van een 'echte' racefiets ongeschikt voor mij. Daarnaast gebeurt het vaak dat ik even spontaan de fiets pak en daarbij geen zin heb om telkens fietsschoenen en wielrenkleding aan te trekken. Een hybride racefiets is daarom een geschikte tussenvorm voor mij.
Wat ik in essentie zoek is een racefiets met normale pedalen, een zadel wat zonder wielrenbroekje ook nog vriendelijk is voor de kinderbijslag en dus een betere zitpositie ten behoeve van m'n rug.
Ik ben niet een heel fanatieke fietser maar houd er wel van om lekker door te trappen met 30-40 km/h.
Ik fiets vaak relatief korte stukken tussen de 10 en 20 km (vaak 's avonds na het avondeten) en in de weekenden af en toe wat langere ritjes.Dit is voornamelijk over geasfalteerde fietspaden en klinkerwegen.
Mijn intentie is wel om in de toekomst meer te gaan fietsen.
Mijn budget ligt rond de €1000 euro. Voor racefietsen wordt vaak de Shimano 105 groepset aangeraden in deze prijsklasse, deze houd ik vooralsnog ook als richtlijn aan voor de hybrid. Toch rest mij wel de vraag of ik (los van het verschil in duurzaamheid) het verschil ga merken tussen een 105 en bijv. een tiagra of sora? Helemaal met de kennis dat ik momenteel op een afgeragde Batavus studentenfiets uit het jaar nul rijdt.
Ik ben 1,91 lang en weeg iets meer dan 80 kg. Van fietsgeometrie heb ik weinig kaas gegeten dus zou het erg waarderen als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen met een aantal geschikte modellen waar ik me verder op kan oriënteren.
Een interessant model wat ik zelf al tegen ben gekomen is de Merida Speeder 400 (https://banierhuis.nl/fie...eeder-400-6110736143.html)
Door rugklachten als gevolg van een lichte scoliose is de diepe zitpositie van een 'echte' racefiets ongeschikt voor mij. Daarnaast gebeurt het vaak dat ik even spontaan de fiets pak en daarbij geen zin heb om telkens fietsschoenen en wielrenkleding aan te trekken. Een hybride racefiets is daarom een geschikte tussenvorm voor mij.
Wat ik in essentie zoek is een racefiets met normale pedalen, een zadel wat zonder wielrenbroekje ook nog vriendelijk is voor de kinderbijslag en dus een betere zitpositie ten behoeve van m'n rug.
Ik ben niet een heel fanatieke fietser maar houd er wel van om lekker door te trappen met 30-40 km/h.
Ik fiets vaak relatief korte stukken tussen de 10 en 20 km (vaak 's avonds na het avondeten) en in de weekenden af en toe wat langere ritjes.Dit is voornamelijk over geasfalteerde fietspaden en klinkerwegen.
Mijn budget ligt rond de €1000 euro. Voor racefietsen wordt vaak de Shimano 105 groepset aangeraden in deze prijsklasse, deze houd ik vooralsnog ook als richtlijn aan voor de hybrid. Toch rest mij wel de vraag of ik (los van het verschil in duurzaamheid) het verschil ga merken tussen een 105 en bijv. een tiagra of sora? Helemaal met de kennis dat ik momenteel op een afgeragde Batavus studentenfiets uit het jaar nul rijdt.
Ik ben 1,91 lang en weeg iets meer dan 80 kg. Van fietsgeometrie heb ik weinig kaas gegeten dus zou het erg waarderen als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen met een aantal geschikte modellen waar ik me verder op kan oriënteren.
Een interessant model wat ik zelf al tegen ben gekomen is de Merida Speeder 400 (https://banierhuis.nl/fie...eeder-400-6110736143.html)
Hey,
ik deel je vraag even op in verschillende stukken om zo overzichtelijk mogelijk te kunnen reageren. Weet dat dit ook maar mijn persoonlijke mening is en ik dus zeker niet de allesomvattende waarheid in pacht heb.
Ikzelf ben een grote fan van Decathlon als het aankomt op prijs/kwaliteit.
Ik heb net eens gekeken op de (Belgische) site van Decathlon en ik vind dit racemodel niet mis:
https://www.decathlon.be/nl/p/racefiets-triban-rc-520/_/R-p-308072?mc=8554421&c=BLAUW
De enigste hybride die ik vond die een beetje de moeite waard was van Decathlon is deze:
https://www.decathlon.be/nl/p/racefiets-triban-520-fb-voor-wielertoeristen-zwart-rood-wit/_/R-p-100458?mc=8322799
Een collega van mij heeft deze gekocht en rijdt daar sedert een half jaar mee van en naar het werk (15km enkel) en is er best tevreden mee. En voor dat geld kan je zeker niet klagen. Sowieso heb je bij beide fietsen wat geld over om een bikefitting te doen
https://cyclewear.eu/craf...pYo3kXAUDCmEaAp0pEALw_wcB
ik deel je vraag even op in verschillende stukken om zo overzichtelijk mogelijk te kunnen reageren. Weet dat dit ook maar mijn persoonlijke mening is en ik dus zeker niet de allesomvattende waarheid in pacht heb.
Een racefiets kan je ook best zeer comfortabel zetten. Het is niet omdat het een racefiets is, dat je "moet" diep zitten. Aangezien je een medische aandoening hebt en ik best kan inbeelden dat je je rugklachten niet wil verergeren, zou ik je in eerste instantie een bikefitting aanraden bij iemand die medisch geschoold is. Bijvoorbeeld iemand die kinesist of osteopaat is en ook bikefittings doet. Leg heel duidelijk je klachten uit en vermeld dus zeker je scoliose. Die bikefitting zal zeker en vast zijn geld in goud waard zijn voor jou. Als die persoon een goeie bikefitter is, zal die dan vervolgens aan de slag kunnen om voor jou de fiets met het meest geschikte kader aan te raden uit een lijst fietsen die jij al op voorhand gekozen hebt.X2X2X schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:46:
Kunnen jullie mij advies geven over de aanschaf van mijn eerste hybrid racer/fitness fiets rond de 1000 euro?
Door rugklachten als gevolg van een lichte scoliose is de diepe zitpositie van een 'echte' racefiets ongeschikt voor mij.
Ik raad je aan om dan misschien eens te kijken naar "tweezijdige" pedalen met SPD systeem. Die hebben langs de ene kant een klikpedaal en langs de andere een gewoon platte kant. Hiermee kan je met gewone schoenen fietsen langs de de ene kant en kan je met schoenen met SPD plaatjes toch inklikken als je zin hebt om met koersschoenen te rijden. Dat ligt dan ook direct in lijn met je wens om meer te gaan fietsen.Daarnaast gebeurt het vaak dat ik even spontaan de fiets pak en daarbij geen zin heb om telkens fietsschoenen en wielrenkleding aan te trekken. Een hybride racefiets is daarom een geschikte tussenvorm voor mij.
Als je voor de eerste keer met "echte" versnellingen gaat fietsen, heb je geen vergelijkingspunt en zal een Sora voor jou al een enorm verschil geven ivm je Batavus.Mijn budget ligt rond de €1000 euro. Voor racefietsen wordt vaak de Shimano 105 groepset aangeraden in deze prijsklasse, deze houd ik vooralsnog ook als richtlijn aan voor de hybrid. Toch rest mij wel de vraag of ik (los van het verschil in duurzaamheid) het verschil ga merken tussen een 105 en bijv. een tiagra of sora? Helemaal met de kennis dat ik momenteel op een afgeragde Batavus studentenfiets uit het jaar nul rijdt.
Ik verwijs naar het begin van de post mbt de bikefitting. Ik ben 1m90 maar heb korte beentjes, een lang bovenlichaam en "normale" armlengte voor de gemiddelde persoon van mijn lengte. Maw met lengte alleen kan je quasi niks zeggen over welke geometrie voor jou goed zal zijn. En zeker niet als je met rugklachten zit en (waarschijnlijk) al beperkter in bewegingsvrijheid bent.Ik ben 1,91 lang en weeg iets meer dan 80 kg. Van fietsgeometrie heb ik weinig kaas gegeten dus zou het erg waarderen als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen met een aantal geschikte modellen waar ik me verder op kan oriënteren.
Ikzelf ben een grote fan van Decathlon als het aankomt op prijs/kwaliteit.
Ik heb net eens gekeken op de (Belgische) site van Decathlon en ik vind dit racemodel niet mis:
https://www.decathlon.be/nl/p/racefiets-triban-rc-520/_/R-p-308072?mc=8554421&c=BLAUW
De enigste hybride die ik vond die een beetje de moeite waard was van Decathlon is deze:
https://www.decathlon.be/nl/p/racefiets-triban-520-fb-voor-wielertoeristen-zwart-rood-wit/_/R-p-100458?mc=8322799
Een collega van mij heeft deze gekocht en rijdt daar sedert een half jaar mee van en naar het werk (15km enkel) en is er best tevreden mee. En voor dat geld kan je zeker niet klagen. Sowieso heb je bij beide fietsen wat geld over om een bikefitting te doen
De neopreen handschoenen van Craft. Niet waterdicht maar bij lichte regenval warmt het water in het neopreen op en werkt het een beetje als een duikpak. Bij te veel regen zeikt het er natuurlijk door vooraleer het kan opwarmen. Bij droog weer isoleert het best goed. Ademt wel bijna niet en ik krijg altijd zweetpollen er van.BreadFan schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:44:
https://cyclewear.eu/craf...pYo3kXAUDCmEaAp0pEALw_wcB
Kan geen advies geven, behalve wat Dimi83 al aangeeft, dat een racefiets ook comfortabel kan zijn. Maar ben wel onder de indruk van je snelheid in combinatie met je fiets!X2X2X schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:46:
<knip>
<knip>
Helemaal met de kennis dat ik momenteel op een afgeragde Batavus studentenfiets uit het jaar nul rijdt.
<knip>
Hierboven wordt een bike fitting aangeraden, dit is op je budget voor de fiets eigenlijk best een aanslag dus zou als ik jou was eerder op zoek gaan naar een goede fietsenzaak en daar je vooral laten adviseren en proberen, qua geometrie is er best een hoop mogelijk namelijk en vooral ook voelen waar je goed zit en juiste maat frame (en nee dat is geen exacte wetenschap, soms is een maat groter of kleiner juist het verschil tussen wel of niet lekker zitten ondanks dat je volgens de tabel een andere nodig had).X2X2X schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:46:
Dank voor jullie reacties allemaal.
@Dimi83 Ik heb ook aan bikefitting zitten denken maar zoals @Sander ook al zegt zal dit financieel gezien een te groot deel van mijn budget beslaan. Liever besteed ik mijn budget volledig aan een fiets die in de basis goed is. Denk dat het daarom beter is om simpelweg meerdere geschikte modellen op een rij te zetten en deze te proberen bij een locale fietsenboer (tips voor regio Utrecht?)
Het is overigens niet zo dat, zoals jij benoemt ik een serieuze medische aandoening heb. Wellicht had ik dit iets anders moeten formulieren
Ik moet met mijn rugspieren de lichte scheefstand van mijn rug corrigeren en moet,om dat te bewerkstelligen, zoveel mogelijk rechtop zitten om hiermee mijn rug recht te rekken. Dit is niet heel dramatisch maar zorgt er wel voor dat ik meer op mijn houding moet letten dan de gemiddelde persoon.
Een echte bikefitting lijkt me daarom ook niet noodzakelijk.
Een 'echte' racefiets zal vast ook comfortabel kunnen zijn echter heb ik toch mijn zinnen op een hybrid gezet. Ik zal, mijzelf kennende, namelijk nooit de moeite nemen om wielrenkleding te gaan dragen namelijk.
@kleinelievewolff Met veel pijn en moeite in de 7e versnelling
@Dimi83 Ik heb ook aan bikefitting zitten denken maar zoals @Sander ook al zegt zal dit financieel gezien een te groot deel van mijn budget beslaan. Liever besteed ik mijn budget volledig aan een fiets die in de basis goed is. Denk dat het daarom beter is om simpelweg meerdere geschikte modellen op een rij te zetten en deze te proberen bij een locale fietsenboer (tips voor regio Utrecht?)
Het is overigens niet zo dat, zoals jij benoemt ik een serieuze medische aandoening heb. Wellicht had ik dit iets anders moeten formulieren
Ik moet met mijn rugspieren de lichte scheefstand van mijn rug corrigeren en moet,om dat te bewerkstelligen, zoveel mogelijk rechtop zitten om hiermee mijn rug recht te rekken. Dit is niet heel dramatisch maar zorgt er wel voor dat ik meer op mijn houding moet letten dan de gemiddelde persoon.
Een echte bikefitting lijkt me daarom ook niet noodzakelijk.
Een 'echte' racefiets zal vast ook comfortabel kunnen zijn echter heb ik toch mijn zinnen op een hybrid gezet. Ik zal, mijzelf kennende, namelijk nooit de moeite nemen om wielrenkleding te gaan dragen namelijk.
@kleinelievewolff Met veel pijn en moeite in de 7e versnelling
Vandaag net geen 4u op de fiets gezeten met een frisse oostenwind. Temperatuur was rond de 2°C. Gevoelstemperatuur lag volgens de klimat app voor Strava https://klimat.app/ -2°C. Aangezien er al wat vragen verschenen over kledij post ik eventjes de kleren die ik droeg.
2 buffs op het hoofd (ik ben kaal)
1 buff rond de nek
Craft onderhemd met lange mouw met daarboven een Craft Siberian Jacket
Craft neopreen handschoenen
Craft winterbroek Puncheur Thermal Bib
goedkope no brand dunne lange loopkousen die tot halverwege de kuit komen
Northwave Storm schoenen
B'Twin neopreen overschoenen.
Daarmee had ik warm genoeg vandaag.
2 buffs op het hoofd (ik ben kaal)
1 buff rond de nek
Craft onderhemd met lange mouw met daarboven een Craft Siberian Jacket
Craft neopreen handschoenen
Craft winterbroek Puncheur Thermal Bib
goedkope no brand dunne lange loopkousen die tot halverwege de kuit komen
Northwave Storm schoenen
B'Twin neopreen overschoenen.
Daarmee had ik warm genoeg vandaag.
Aan welk bedrag denk je bij een bikefitting? Je kunt er voor kiezen om een uitgebreide dynamische test te laten uitvoeren van meer dan 200 Euro, maar bij veel fietswinkels kun je een statische meting laten uitvoeren die 30 - 60 Euro kost.X2X2X schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:31:
@Dimi83 Ik heb ook aan bikefitting zitten denken maar zoals @Sander ook al zegt zal dit financieel gezien een te groot deel van mijn budget beslaan. Liever besteed ik mijn budget volledig aan een fiets die in de basis goed is.
En er zijn winkels die, wanneer je een fiets hebt uitgezocht, hem gratis helemaal afstellen naar wens (o.a. Mantel Den Bosch doet dat)
Let op, dat is waarschijnlijk geen bikefitting, maar een beetje op het oog. En zolang je geen klachten hebt is dat waarschijnlijk goed genoeg.mvds schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:28:
En er zijn winkels die, wanneer je een fiets hebt uitgezocht, hem gratis helemaal afstellen naar wens (o.a. Mantel Den Bosch doet dat)
Hello fellow humans
Gewoon de kleren aandoen waarin jij je lekker voelt. Je hoeft niet in strakke lycra op de racer.X2X2X schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:31:
@Dimi83
Ik ben iets te kort voor mijn gewicht, dus lycra is geen porum bij mij en daarin voel ik me ook niet prettig; ik rij dus baggy op mijn gravelracer. Levert me wel eens een opmerking op, maar who cares?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Klopt, maar het geeft aan dat het niet altijd grof geld hoeft te kosten. Een fatsoenlijke FM stelt je fiets voor jou in zonder dat het extra hoeft te kosten. Voor een fiets die vaak toch aardig wat kost mag dat ook wel als extra service vind ik. Dat zijn juist de dingen waarvoor je bij een FM koopt. (vind ik)joint_me schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:53:
[...]
Let op, dat is waarschijnlijk geen bikefitting, maar een beetje op het oog. En zolang je geen klachten hebt is dat waarschijnlijk goed genoeg.
Kent iemand aanbieders van raceschoenen die per halve maat ipv volle maat zijn? Ik vind een 43,5 doorgaans prettiger zitten dan 43 of 44
.
Heb recent Sidi gekocht, daar had ik keuze in halve maten.Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
Kent iemand aanbieders van raceschoenen die per halve maat ipv volle maat zijn? Ik vind een 43,5 doorgaans prettiger zitten dan 43 of 44
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Bedankt voor de tip. Even snel gekeken naar Sidi Genius 7, maar die is bij zowel Mantel als Futurumshop enkel in volle maten.
.
Bikeshoe4u kan eventueel ook halve maten voor je regelen.Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
Hello fellow humans
Ik ben daar geslaagd, misschien dat sommige modellen volle maat hebben? Tijdens het passen zat ik ook te twijfelen tussen 43-44-44.5Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:40:
Bedankt voor de tip. Even snel gekeken naar Sidi Genius 7, maar die is bij zowel Mantel als Futurumshop enkel in volle maten.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
@EdwinW @mvds @joint_me
Een heel uitgebreide bikefitting is voor mij ook niet nodig.
Ik verwacht van de fietsboer dat die mij een fiets aanraadt die in de basis qua geometrie bij me past en dat die de fiets ook naar mijn lichaam afstelt. Dat is inderdaad ook de reden voor mij om bij een fietsboer te kopen.
@Tacoos De keuze voor een hybrid ligt op dit moment al vast. Ik hoef inderdaad niet per se een strak pakje aan te trekken op een racer maar zonder broek met padding fietsen is niet heel erg fijn op een racezadel.
Heb tot nu toe de volgende shortlist samengesteld:
Cube SL Road Race https://www.mantel.com/cube-sl-road-race
Trek FX Sport 4 https://www.topbikes.nl/webwinkel/10938 ... bride.html
Merida Speeder 400 https://www.12gobiking.nl/merida-speeder-400-2018
Giant Fastroad SLR 1 https://www.fietsenwinkel.nl/giant-fastroad-sl-1-2019
Qua looks staat voor mij de Cube met afstand op 1.
Wat betreft specs ontlopen ze elkaar volgens mij niet veel, behalve dan 105 vs Tiagra wat überhaupt verwaasloosbaar is in mijn situatie.
Wat alleen lastig is, is nu een fietsboer vinden die minimaal 2 van bovenstaande fietsen heeft staan om ter plekke te vergelijken.
Ik zie dat Fietsenwinkel.nl Zowel de Giant als de Cube aanbiedt. De winkel zit in Utrecht wat voor mij lekker dichtbij is dus zal in de loop van deze week eens binnenlopen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Als jullie nog andere fietszaken in de regio Utrecht kunnen aanraden hoor ik het graag!
Een heel uitgebreide bikefitting is voor mij ook niet nodig.
Ik verwacht van de fietsboer dat die mij een fiets aanraadt die in de basis qua geometrie bij me past en dat die de fiets ook naar mijn lichaam afstelt. Dat is inderdaad ook de reden voor mij om bij een fietsboer te kopen.
@Tacoos De keuze voor een hybrid ligt op dit moment al vast. Ik hoef inderdaad niet per se een strak pakje aan te trekken op een racer maar zonder broek met padding fietsen is niet heel erg fijn op een racezadel.
Heb tot nu toe de volgende shortlist samengesteld:
Cube SL Road Race https://www.mantel.com/cube-sl-road-race
Trek FX Sport 4 https://www.topbikes.nl/webwinkel/10938 ... bride.html
Merida Speeder 400 https://www.12gobiking.nl/merida-speeder-400-2018
Giant Fastroad SLR 1 https://www.fietsenwinkel.nl/giant-fastroad-sl-1-2019
Wat betreft specs ontlopen ze elkaar volgens mij niet veel, behalve dan 105 vs Tiagra wat überhaupt verwaasloosbaar is in mijn situatie.
Wat alleen lastig is, is nu een fietsboer vinden die minimaal 2 van bovenstaande fietsen heeft staan om ter plekke te vergelijken.
Ik zie dat Fietsenwinkel.nl Zowel de Giant als de Cube aanbiedt. De winkel zit in Utrecht wat voor mij lekker dichtbij is dus zal in de loop van deze week eens binnenlopen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Als jullie nog andere fietszaken in de regio Utrecht kunnen aanraden hoor ik het graag!
Die heb ik en ik ben er erg tevreden over!
Let bij Sidi ook op dat ze ook brede versies hebben (meende de G achter de maat). Dit voor oer-oud-Hollandse brede voeten ipv Italiaanse kleine voetjes. En bij Sidi een maat groter kopen.Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:40:
Als die Cube voor jou de beste looks heeft en er zit een fietsenwinkel dichtbij, dan is de keuze best snel gemaakt heX2X2X schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:48:
.
En eerlijk gezegd, een 105 groep EN hydraulische schijfrtemmen?? Niet twijfelen. Goede koop imho.(Als hij goed zit natuurlijk)
Hier ook nog een andere Cube SL Road gebruiker die al dik 3 jaar tevreden is met zijn aankoop. Ook wat fysieke beperkingen en gebruik deze fiets voor lange recreatieve ritten.
Ik heb 1,5 jaar geleden een SL Road gekocht als 'start-fiets' en inmiddels 4000km oid op staan. Ik merkte eigenlijk vrij snel dat het een goede instapper met goede prijs is en leuk om op te beginnen maar dat het voor mij voelde als vlees-noch-vis, geen echte racer, maar ook geen MTB. Inmiddels gebruik ik hem dagelijks voor 25km woon-werk (retourtje) met bagagedrager, verlichting etc en voor dat doel ook zeer tevreden mee, enige wat ik misschien nog wel wil is stuur wat smaller maken, dat voelt wel echt als een MTB stuur. Echt lekker fietsen heb ik inmiddels een racer voor.pdukers schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:25:
Hier ook nog een andere Cube SL Road gebruiker die al dik 3 jaar tevreden is met zijn aankoop. Ook wat fysieke beperkingen en gebruik deze fiets voor lange recreatieve ritten.
Overigens toen ik op de eerste racer stapte bij de LBS had ik zoiets van: Huh wat is dit voor mega relaxte zit, ik wil sportiever, niet andersom. Dus hou er rekening mee dat de Cube SL Road ook al best sportief is ;-) Vriendin is overgestapt van haar SL Road naar een Cube Attain 2019 en vond het qua geometrie niet zo'n hele grote stap.
[ Voor 22% gewijzigd door Sander op 22-11-2018 08:39 ]
Ik heb twee maanden geleden voor 30 euro bij Alpsoluut een bikefit laten doen, omdat ik twijfels had overEdwinW schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:01:
[...]
Aan welk bedrag denk je bij een bikefitting? Je kunt er voor kiezen om een uitgebreide dynamische test te laten uitvoeren van meer dan 200 Euro, maar bij veel fietswinkels kun je een statische meting laten uitvoeren die 30 - 60 Euro kost.
mijn afstelling, stuurpen en zadel. Eigenlijk had ik weinig verwachtingen voor dit bedrag, maar uiteindelijk ben ontzettend goed geholpen heb 1.5 uur met de passievolle eigenaar Richard gepraat terwijl hij aan mijn fiets werkte en diverse meetingen deed.
Groupon deal : https://www.groupon.nl/deals/alpsoluut-2
website Alpsoluut: https://www.alpsoluutamsterdam.nl/
Wat ik uiteindelijk heb gekregen is:
- Intake
- Voetmeting
- Afstelling schoenplaatjes
- Selle Italia aadelanalyse
- Statische meting (ideale fietspositie op basis van lichaamsafmetingen)
- Ideale zadelterugstand
- Cyclefit rapport ontvangen (pdf)
- Bespreking van de uitkomsten
Uitkomst:
- Mijn eigen zadel bleek te breed, dus ben ik van S3 naar S2 gegaan.
Hier heb ik veel profijt van gehad, aangezien mijn zadelpijn niet meer is teruggekomen.
- Ik heb een op maat gemaakte (profeet) inlegzool gekregen die ik ook voor het hardlopen gebruik
en zonder pijn de halve marathon van Amsterdam heb kunnen rennen in record tijd.
- stuurpen lengte bleek goed, maar ik heb hem wel laten flippen voor meer comfort
- zadelhoogte kon een paar cm omhoog
- overstap gemaakt van olie naar squirt lube en tot nu toe geen spijt gehad.
Natuurlijk is een duurdere dynamische bikefit beter, maar als een statische al volstaat dan zou ik
daarvoor gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Storm-Fox op 22-11-2018 10:38 ]
@Dimi83 @pdukers @Sander
Goed om te horen dat jullie ook enthousiast zijn over de Road Race!
Ik heb inmiddels contact gehad met Fietsenwinkel.nl en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had hebben ze de Cube n geen van hun filialen staan en dat ie dus alleen online besteld kan worden.
Ik kreeg het advies om de fiets gewoon te bestellen aangezien ik 14 dagen bedenktijd heb en 'm dan gewoon terug kan sturen als ie niet bevalt.
Daar ben ik in eerste instantie geen fan van. Ik zou 'm natuurlijk wel in de winkel kunnen laten bezorgen, daar kijken of het wat is. Maar dan zou ik er direct 2 moeten bestellen aangezien ik niet weet welke framemaat (59 of 62) het beste bij me past.
De zoektocht naar een winkel gaat dus eerst even verder.
Weet een van jullie toevallig een winkel waar ze dit model wel hebben staan? Ben op zich wel bereid om er een stukje voor te rijden.
Ik heb inmiddels contact gehad met Fietsenwinkel.nl en zoals ik stiekem al een beetje verwacht had hebben ze de Cube n geen van hun filialen staan en dat ie dus alleen online besteld kan worden.
Ik kreeg het advies om de fiets gewoon te bestellen aangezien ik 14 dagen bedenktijd heb en 'm dan gewoon terug kan sturen als ie niet bevalt.
Daar ben ik in eerste instantie geen fan van. Ik zou 'm natuurlijk wel in de winkel kunnen laten bezorgen, daar kijken of het wat is. Maar dan zou ik er direct 2 moeten bestellen aangezien ik niet weet welke framemaat (59 of 62) het beste bij me past.
Weet een van jullie toevallig een winkel waar ze dit model wel hebben staan? Ben op zich wel bereid om er een stukje voor te rijden.
Mantel in Den Bosch of Arnhem waarschijnlijk wel, weet niet of je dat te ver vindt? Daar stellen ze hem ook gelijk samen even met je af en kun je in principe fietsend de deur uit.X2X2X schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:19:
@Dimi83 @pdukers @Sander
Bedankt voor de suggestie.Sander schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:28:
[...]
Mantel in Den Bosch of Arnhem waarschijnlijk wel, weet niet of je dat te ver vindt? Daar stellen ze hem ook gelijk samen even met je af en kun je in principe fietsend de deur uit.
Den Bosch is nog wel te doen voor mij.
Direct even gecheckt en daar is ie voorlopig uitverkocht.
Heb ze wel een mail gestuurd of ze een indicatie kunnen geven wanneer de fiets weer op voorraad is in hun filiaal in Den Bosch.
I
Kijk ook anders even lokaal naar wat fietsenmakers, er zijn echt heel veel cube dealers en bijv de lokale fietsenmaker hier in het dorp/stad heeft altijd het nodige van Cube staan en anders binnen een week binnen. Ook voor proefrijden etc.X2X2X schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor de suggestie.
Den Bosch is nog wel te doen voor mij.
Direct even gecheckt en daar is ie voorlopig uitverkocht.
Heb ze wel een mail gestuurd of ze een indicatie kunnen geven wanneer de fiets weer op voorraad is in hun filiaal in Den Bosch.
I
Ook een goeie.Sander schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:40:
[...]
Kijk ook anders even lokaal naar wat fietsenmakers, er zijn echt heel veel cube dealers en bijv de lokale fietsenmaker hier in het dorp/stad heeft altijd het nodige van Cube staan en anders binnen een week binnen. Ook voor proefrijden etc.
Ook maar een paar locale fietsboeren gemaild die op de Cube website als dealer staan omschreven.
Voor de liefhebbers, Castelli Perfetto Long Sleeve is hier te krijgen voor ~130 euro:
https://vanbon-sport.nl/k...uw-heren-light-black-2018
Is de nieuwe versie van de populaire Gabba Long Sleeve. Elders is deze ongeveer ~190 euro, dus scherpe deal lijkt me.
https://vanbon-sport.nl/k...uw-heren-light-black-2018
Is de nieuwe versie van de populaire Gabba Long Sleeve. Elders is deze ongeveer ~190 euro, dus scherpe deal lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 22-11-2018 21:13 ]
Heeft iemand hier ervaringen met https://vanbon-sport.nl en met name met hun garantie etc? Ze hebben de Tacx Flux S nu voor 539,- wat een mooie scherpe prijs is maar twijfel even omdat het voor mij een verder onbekende shop is.
Zijn er toevallig mensen die deze gebruiken bij het fietsen?
pricewatch: Bose SoundSport Free Wireless (Zwart)
Wegens Oneplus 6T geen 3,5mm jack meer en aangezien ik toch bij m'n vorige telefoon gemerkt heb dat de USB-C aansluiting niet de meest duurzame is wil ik deze wat sparen
Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit bii het fietsen (windgeruis vooral)
Wegens Oneplus 6T geen 3,5mm jack meer en aangezien ik toch bij m'n vorige telefoon gemerkt heb dat de USB-C aansluiting niet de meest duurzame is wil ik deze wat sparen
Was van de week toevallig in de buurt van Mantel Arnhem dus even langsgeschoten, even kijken of ze een bepaald type hadden staan. Hadden ze niet, verkoper riep toen "gewoon bestellen en kiezen voor ophalen in de winkel, als het hem toch niet is, laat je hem gewoon staan, gaat die op display of terug naar het magazijn".Sander schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:28:
[...]
Mantel in Den Bosch of Arnhem waarschijnlijk wel, weet niet of je dat te ver vindt? Daar stellen ze hem ook gelijk samen even met je af en kun je in principe fietsend de deur uit.
Bluetooth is sowieso veel prettiger tijdens het fietsen. Ik gebruik zelf een setje van teufel (Move BT) en mijn ervaring is dat als de in-ear goed in je oor zit dat je helemaal geen windruis meer hoort. Ik stop ze ook wel eens in bij harde wind zonder dat ik er muziek op zet, gewoon voor de rust.CedricD schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:26:
Zijn er toevallig mensen die deze gebruiken bij het fietsen?
Nog maar eens vouchen voor deze handschoenen. Vanochtend was het -1/-2 op weg naar werk en heb geen moment koude vingers gehad.MrAngry schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:12:
[...]
Ik heb op aanraden van @DDX castelli Estremo gekocht. Dit weekend gedragen, bevielen prima, aan de warme kant zelfs.
Ik geloof je, maar 80 euro voor een paar handschoenen is me te gek
Misschien ergens een Black Friday Deal?
Mij ook, maar ik ga wel even langs de decathlon deze week want mijn huidige handschoenenBreadFan schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:58:
beginnen mij toch te fris te worden.
Ik probeer gewoon mijn dure aankoop te rechtvaardigenBreadFan schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:58:
Zo wilde ik ook een tweede Castelli Perfetto kopen maar mijn vriendin wist mij te vertellen dat ik die eigenlijk helemaal niet nodig heb omdat ik maar zelden zoveel dagen achter elkaar op de fiets zit waardoor 2 exact dezelfde jasjes ook echt iets toevoegen. Daar heeft ze eigenlijk ook wel gelijk in..MrAngry schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:49:
[...]
Ik probeer gewoon mijn dure aankoop te rechtvaardigen

Dat is payback voor jouw: "Hoeveel paar schoenen heb je nodig?"la_fusion schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
[...]
Zo wilde ik ook een tweede Castelli Perfetto kopen maar mijn vriendin wist mij te vertellen dat ik die eigenlijk helemaal niet nodig heb omdat ik maar zelden zoveel dagen achter elkaar op de fiets zit waardoor 2 exact dezelfde jasjes ook echt iets toevoegen. Daar heeft ze eigenlijk ook wel gelijk in..
Om die reden bepreek ik mijn kledingaankoop zelden met mijn vrouw, maar ik let wel of de kosten nietla_fusion schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
[...]
Zo wilde ik ook een tweede Castelli Perfetto kopen maar mijn vriendin wist mij te vertellen dat ik die eigenlijk helemaal niet nodig heb omdat ik maar zelden zoveel dagen achter elkaar op de fiets zit waardoor 2 exact dezelfde jasjes ook echt iets toevoegen. Daar heeft ze eigenlijk ook wel gelijk in..
uit de hand lopen. Maar die "Castelli Perfetto " is echt nice en staat nu gelijk ook op mijn eigen wish-list.
De Mantel blackfriday deal van 133 euro is wel aanlokkelijk momenteel...must resist...
Wat wel zo is, is dat je veel vaker achter elkaar gaat fietsen als je een schoon jacket al klaar hebt liggen
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic