Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 688 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:51
Oh nee mijn vriendin heeft daar verder niet zoveel over te beslissen maar het zorgt er wel voor dat ik een stuk minder impulsaankopen doe, die totaal niet noodzakelijk zijn. 2 van die jasjes is leuk maar zelden nodig, dat weet ik zelf eigenlijk ook wel maar het soms fijn als iemand je daar nog eens op wijst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Als m'n vrouw klaagt wijs ik het even op mijn maandelijkse omzet :X Meestal vind ik het zelf nogal onzinnig. Al koop ik probleemloos een wahoo van boven de 1000, een paar nanoflex arm en beenstukken voor als het regent vind ik het dan weer niet waard. Ga toch niet fietsen in de regen, hoewel ik veel te vaak zeiknat ben thuisgekomen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
McMiGHtY schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:02:
Misschien ergens een Black Friday Deal?
Dat is al een Black Friday prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 09:21
MrAngry schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:28:
[...]

Bluetooth is sowieso veel prettiger tijdens het fietsen. Ik gebruik zelf een setje van teufel (Move BT) en mijn ervaring is dat als de in-ear goed in je oor zit dat je helemaal geen windruis meer hoort. Ik stop ze ook wel eens in bij harde wind zonder dat ik er muziek op zet, gewoon voor de rust.
Heb er tijdens mijn rit vanmorgen even op gelet. Ruis hoor ik met gewone oortjes ook.
Waar ik me wel op betrap is dat ik op drukke punten 1 oortje uithaal om wat beter gehoor te hebben.
En als ik de muziek beu ben laat ik ze beiden gewoon hangen.
Met zulke oortjes zal dat dus niet lukken. Tijd om verder te zoeken dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:21
Storm-Fox schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:46:
[...]

Mij ook, maar ik ga wel even langs de decathlon deze week want mijn huidige handschoenen
beginnen mij toch te fris te worden.
De 500 handschoenen van de Decathlon zijn voor mij ook warm genoeg, vanaf 0 graden. Zijn met €15 iets schappelijker geprijsd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Heeft iemand nog een Futurmshop kortingscode liggen die weg kan? Ik wil er wat bestellen wat net weer niet in Black Friday sale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
Handschoenen blijft gewoon erg lastig om juiste keuze te maken.
Ik neem met dit weer (minimaal) 2 paar mee zodat ik onderweg nog kan wisselen.

Vanmorgen begonnen met dit paar :

https://road.cc/content/r...elli-gara-midweight-glove

Maar als snel omgewisseld (ivm zweethanden) voor :

https://www.rapha.cc/eu/e...ves/product/PTG04XXBLKXLG

Die zijn redelijk dun, maar wel winddicht.
De estremo pak ik alleen als het -5 is, anders zijn ze mij veel te warm. (en ook net iets te dik om echt prettig stuur vast te houden)

Wel ideaal om met dit weer met gravelbike met dikke banden te fietsen, moet je toch zo'n 20 a 30w extra trappen om zelfde snelheid te halen.
Blijf je vanzelf wat warmer.
En minder risico om onderuit te gaan ivm blaadjes ed.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Noxa schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:17:
Heeft iemand nog een Futurmshop kortingscode liggen die weg kan? Ik wil er wat bestellen wat net weer niet in Black Friday sale is.
Wel een winter goodie pakket code vanaf €100 ?

Ik heb overigens Decathlon winterhandschoenen vorig jaar in de opruiming gekocht voor op de scooter. Scooter is ondertussen weg dus aan voor woon-werk op de fiets...maar waaaarm :|

Overigens net een Pearl Izumi Amstel Gold bib gescoord voor nog geen €25, komt goed uit want de gene die ik heb begint te slijten :+

[ Voor 35% gewijzigd door sapphire op 23-11-2018 19:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 00:25

Lulukai

God's gift to women

Noxa schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:17:
Ik had een code die geldig was tot 21 november. Het lijkt me dat ze wouden vermijden dat je die kon combineren met Black Friday

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Zojuist terug van de fietsenmaker voor de eerste controlebeurt van de BMC timemachine. Er was een recall/refit van de opbergtrommel onder de bidons (beter/strakker sluitend dan de origineel geinstalleerde versie). Het bredere stuur was nog niet voorhanden maar volgt nog als nazorg. Verder geen noemenswaardige zaken dus zorgeloos rijden maar!!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

Galois

1811 - 1832

Het vervelende van deze temperaturen is dat erop kleden best lastig is.

Zo had ik vandaag een Craft Be Active ondershirt lange mouw aan, met daarover een Castelli Perfetto lange mouw. Ideale combinatie in het begin...

Maar helaas krijg ik het na een uurtje of 2 fietsen erg koud. En volgens mij komt het doordat ik dan 'meer' bezweet ben en dus nat waardoor ik het koud krijg. Geen ondershirt is overigens geen optie, omdat het dan gewoonweg te koud is.

Herkennen jullie dit? En nu zag ik de Craft Be Active Extreme 2.0, die volgens de specificaties een betere vochtafvoer heeft. Zou dit een oplossing voor mij zijn?

Hoe ervaren jullie dit? Tot een uurtje of 2 fietsen met deze kleren in deze temperaturen gaat alles goed, maar daarboven krijg ik het erg koud. Vandaag na 3,5 uur was ik tot op het bot verkleumd :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Mijn onderlijf is ook altijd kletsnat maar ik heb geen last gehad van de koude.
Drie uur gefietst met drie laagjes, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

CedricD schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:30:
Mijn onderlijf is ook altijd kletsnat maar ik heb geen last gehad van de koude.
Drie uur gefietst met drie laagjes, nergens last van.
Heb geen last van mijn onderlijf. Vooral van mijn bovenlijf dan.

Maar misschien ook mijn hoofd. Ik had vandaag een Buff om en die was bij thuiskomst kletsnat. Maar hetzelfde gebeurt ook met mijn Craft 'ademende' muts.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Galois schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:32:
[...]

Heb geen last van mijn onderlijf. Vooral van mijn bovenlijf dan.

Maar misschien ook mijn hoofd. Ik had vandaag een Buff om en die was bij thuiskomst kletsnat. Maar hetzelfde gebeurt ook met mijn Craft 'ademende' muts.
Die heb ik na de eerste passage op het strand vandaag naar beneden getrokken, had veel te warm :P

Onderlijf is hier trouwens een lokaal woord voor onderhemd :9 :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:03
Jammer dat die niet meer in het bordeaux rood beschikbaar zijn zoals op de foto, zien er vet mooi uit. Wel vrij prijzig maar dat houd je met Rapha.
Galois schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:12:

Zo had ik vandaag een Craft Be Active ondershirt lange mouw aan, met daarover een Castelli Perfetto lange mouw. Ideale combinatie in het begin...

Maar helaas krijg ik het na een uurtje of 2 fietsen erg koud. En volgens mij komt het doordat ik dan 'meer' bezweet ben en dus nat waardoor ik het koud krijg. Geen ondershirt is overigens geen optie, omdat het dan gewoonweg te koud is.

Herkennen jullie dit? En nu zag ik de Craft Be Active Extreme 2.0, die volgens de specificaties een betere vochtafvoer heeft. Zou dit een oplossing voor mij zijn?

Hoe ervaren jullie dit? Tot een uurtje of 2 fietsen met deze kleren in deze temperaturen gaat alles goed, maar daarboven krijg ik het erg koud. Vandaag na 3,5 uur was ik tot op het bot verkleumd :(
Ik doe hetzelfde aan maar dan nog met zo'n windjack zonder mouwen, dat is voor mij echt perfect. Als ik windjack met mouwen doe zweet ik me helemaal kapot. Misschien kun je dat ook proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:48
Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
Kent iemand aanbieders van raceschoenen die per halve maat ipv volle maat zijn? Ik vind een 43,5 doorgaans prettiger zitten dan 43 of 44
Schoenmaten zijn niet te vergelijken tussen verschillende fabrikanten. Verder moet je bedenken dat verschillende typen van eenzelfde fabrikant heel verschillende pasvormen kunnen hebben.
Ik heb schoenen van Lake gepast, waarbij het ene paar maat 42,5 was en qua maat goed was, en een van een ander type had ik 44 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Galois schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:12:

Dat heb ik met mijn Siberian Jacket van Craft ook enkel is deze winddicht waardoor de (koude) wind niet tot op het onderhemdje komt. Indien deze enigszins winddoorlatend zou zijn, zou ik waarschijnlijk na 2u hetzelfde hebben. Maar ik dacht dat die perfetto ook winddicht was. Of vergis ik me daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Lulukai schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:25:
[...]

Ik had een code die geldig was tot 21 november. Het lijkt me dat ze wouden vermijden dat je die kon combineren met Black Friday
Die had ik ook maar had een mooie aanbieding verwacht voor een 4iiii powermeter. Helaas, wachten op de volgende aanbieding. Gelukkig doet futurum daar regelmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Volgende week kijken naar een mooie sensa 2018 bij vosfietsen.
Iemand ervaring met sensa en/of vosfietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Lulukai schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
Kent iemand aanbieders van raceschoenen die per halve maat ipv volle maat zijn? Ik vind een 43,5 doorgaans prettiger zitten dan 43 of 44
Mantel heeft op hun site een lijst staan van voetlengtes en per merk de corresponderende maat. Moeite waard om even te bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

edwardmila schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:15:
Volgens mij is Sensa een prima merk als je kijkt naar waar-voor-je-geld. Wat ik hoor over Vos fietsen moet je vooral weten wat je zoekt, en er rekening mee houden dat ze net het laatste model wat je zocht hebben verkocht maar wel nog iets leuks anders hebben staan. Gevoelsmatig zou ik toch eerder naar 12Go gaan als je kijkt voor Sensa, maar ik weet niet hoeveel voordeel die bij Vos nu heeft.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:37
Na een geslaagd verjaardagsfeestje toch maar overstag gegaan voor een paar Black Friday deals.
Mn huidige schoenen en plaatjes zijn eigenlijk voor de MTB, die heb ik omgebouwd.
Zojuist nieuwe Shimano schoenen besteld met plaatjes. Gribgrab handschoenen en een knap Agu winterjack. kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 20:12
edwardmila schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:15:
Ik heb 2 jaar terug een Sensa Romagna Comp 2017 105 gekocht voor 795,- bij een lokale fietsenhandel. Hij vertelde me ook dat je niet online moet kijken, omdat Sensa daar een max hanteerde van 12% korting, terwijl ik 30% korting op de adviesprijs heb gekregen.
Dus ik zou zeker even langsgaan bij de lokale fietshandelaar!

Het is voor mij een perfect racefiets, tot nu toe geen problemen mee. Goede prijs-kwaliteit als ik kijk naar vergelijkbare (instap)fietsen. Over de langere termijn kan ik nog niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Noxa schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:35:
[...]

Die had ik ook maar had een mooie aanbieding verwacht voor een 4iiii powermeter. Helaas, wachten op de volgende aanbieding. Gelukkig doet futurum daar regelmatig aan.
Dit is toch een hele scherpe prijs: 299 euro!
https://www.futurumshop.n...00-power-meter-left.phtml
https://www.mantel.com/be...ision-105-5800-powermeter

.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CedricD
Koud ritje vandaag, met al dat vocht in de lucht, maar toch de 15000 km grens overschreden *O*.

Op naar de 10000 miles, zou nog net moeten lukken dit jaar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zo, eerste ritje sinds ik vader ben geworden zit er weer op. Zo'n 5 weken niet gefietst want met een tweeling krijg je daar niet snel de kans voor in de eerste weken na de bevalling. Ging best lekker met dit weer, maar niet lang weggeweest (1h20m).

Gister ook maar wat nieuwe gear gekocht met Black Friday. Giro Synthe Mips (voor €10 meer vond ik dat wel een prima toevoeging ten opzichte van de 'gewone' Synthe) en Giro Empire SLX schoenen :9 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MKR3aJ39h8mERh5YkmRbEk7B/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n3Wk9HOFNyr1A3sFFfn7fopM/full.jpg

Ik twijfelde nog een tijdje tussen winterschoenen en gewone, maar overschoenen werken wmb prima. Daarnaast moesten mijn huidige schoenen vervangen worden omdat de zool langzaamaan losliet. En de helm.. mijn huidige is al 8 jaar oud :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 25-11-2018 17:42 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Vraagje: is Di2 nu wel of niet de extra investering van zo'n €1200 waard? Ik heb een Cannondale SuperSix met Ultegra R8050 erop en rij veel vaker erop dan verwacht. Zo'n geweldige fiets dat ik liefst daarmee rij. Nu dus spijt dat ik niet de Di2 versie heb genomen. Maar ik vraag me af of het de extra kosten waard is. Grootste ergernis is nog de relatief zware Si2 crankset op mijn fiets die ik graag wil upgraden. Een Di2 kit met dat crankstel erbij kost iets van €1600 en zou eens graag horen of het een meerwaarde biedt. De crankset los kost ergens rond de €400 en is misschien een verstandigere uitgave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ramon 73 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:32:
Vraagje: is Di2 nu wel of niet de extra investering van zo'n €1200 waard? Ik heb een Cannondale SuperSix met Ultegra R8050 erop en rij veel vaker erop dan verwacht. Zo'n geweldige fiets dat ik liefst daarmee rij. Nu dus spijt dat ik niet de Di2 versie heb genomen. Maar ik vraag me af of het de extra kosten waard is. Grootste ergernis is nog de relatief zware Si2 crankset op mijn fiets die ik graag wil upgraden. Een Di2 kit met dat crankstel erbij kost iets van €1600 en zou eens graag horen of het een meerwaarde biedt. De crankset los kost ergens rond de €400 en is misschien een verstandigere uitgave.
Nee, het is het niet waard. Gewoon Ultegra schakelt (mits goed onderhouden) uitstekend en DI2 geeft je eigenlijk geen enkel voordeel en iedereen die anders beweert overdrijft of is prof. Maar het is wel ontzettend gaaf om te hebben en werkt heerlijk :*) 8) (als je op tijd de batterij oplaadt)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Devil schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:36:
[...]

Nee, het is het niet waard. Gewoon Ultegra schakelt (mits goed onderhouden) uitstekend en DI2 geeft je eigenlijk geen enkel voordeel en iedereen die anders beweert overdrijft of is prof. Maar het is wel ontzettend gaaf om te hebben en werkt heerlijk :*) 8) (als je op tijd de batterij oplaadt)
+1 Dankjewel voor dit antwoord.
Dan weet ik dat er deze winter een Ultegra crankset wordt uitgezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Di2 is fantastisch en schakelt altijd geweldig. Je hoeft geen complete groepset te kopen. Di2 upgrade kits zijn er voor +/- 1000.

Sinds dit weekend ook eindelijk een d-fly unit geïnstalleerd. Eindelijk een duidelijke accu-status en mijn verzet zichtbaar op mijn Garmin 😎

[ Voor 37% gewijzigd door Tjebakka op 26-11-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Tjebakka schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:19:
Di2 is fantastisch en schakelt altijd geweldig. Je hoeft geen complete groepset te kopen. Di2 upgrade kits zijn er voor +/- 1000.

Sinds dit weekend ook eindelijk een d-fly unit geïnstalleerd. Eindelijk een duidelijke accu-status en mijn verzet zichtbaar op mijn Garmin 😎
Nice, je kunt nu ook je Garmin besturen met je shifterknoppen toch?

Van harte met het vaderschap trouwens!

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 26-11-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ga het toch maar proberen: in de winter een rondje te fietsen in het donker.

Dit zal alleen over verharde wegen en fietspaden zijn. Een stuk over de dijk is onverlicht (maar vrijliggend fietspad).

Geen enkele ervaring met verlichting, maar mijn vrouw heeft voor woon/werk-verkeer een
LEZYNE HECTO DRIVE 400XL koplamp. Volgens mij is deze goed genoeg. Of zou de versie van 800 of 1100 lumen veel uitmaken? Ik ben niet van plan om 40 kmh te fietsen :)

Als achterlicht twijfel ik tussen de Lezyne Strip van 150 lumen of de Pro versie van 300 lumen.

Hier zijn veel ervaren 'in het donker fietsers', dus wellicht kan ik advies krijgen over welke ik beter nemen. Ik koop natuurlijk liever de goedkopere versie, maar om nou over 2 maanden toch de duurdere nodig te hebben... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:29:

Dit zal alleen over verharde wegen en fietspaden zijn. Een stuk over de dijk is onverlicht (maar vrijliggend fietspad).

Geen enkele ervaring met verlichting, maar mijn vrouw heeft voor woon/werk-verkeer een
LEZYNE HECTO DRIVE 400XL koplamp. Volgens mij is deze goed genoeg. Of zou de versie van 800 of 1100 lumen veel uitmaken? Ik ben niet van plan om 40 kmh te fietsen :)

Als achterlicht twijfel ik tussen de Lezyne Strip van 150 lumen of de Pro versie van 300 lumen.

Hier zijn veel ervaren 'in het donker fietsers', dus wellicht kan ik advies krijgen over welke ik beter nemen. Ik koop natuurlijk liever de goedkopere versie, maar om nou over 2 maanden toch de duurdere nodig te hebben... :)
Ik heb die LEZYNE 400 , werkt voor mij prima. Tevens weet ik niet welke regio je woont, maar in de regio Breda/Tilburg word er savonds op diverse industrieterreinen gereden. Deze zijn grotendeels verlicht , verkeersluw en je fiets in een grote groep.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39

Als jouw vrouw die 400xl heeft dan kun je die toch eerst uitproberen. Als het te weinig is koop je alsnog een lamp met meer lumen.

Ik heb zelf een achterlamp via Aliexpress waar ik erg tevreden over ben. Die is, volgens de advertentie, 100 lumen. Of dat klopt weet ik niet, maar hij geeft meer dan voldoende licht. Wat voor mij wel prettig is aangezien ik een groot deel van mijn woon-werk verkeer, maar ook mijn "recreatieve ritten" op wegen rijd waar geen enkele verlichting te bekennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

wisselwerking schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:39:
[...]

Als jouw vrouw die 400xl heeft dan kun je die toch eerst uitproberen. Als het te weinig is koop je alsnog een lamp met meer lumen.

Ik heb zelf een achterlamp via Aliexpress waar ik erg tevreden over ben. Die is, volgens de advertentie, 100 lumen. Of dat klopt weet ik niet, maar hij geeft meer dan voldoende licht. Wat voor mij wel prettig is aangezien ik een groot deel van mijn woon-werk verkeer, maar ook mijn "recreatieve ritten" op wegen rijd waar geen enkele verlichting te bekennen is.
Het gaat mij er inderdaad meer om het achterlicht. Ik zal inderdaad eerst die van mijn vrouw gebruiken als voorlicht en mocht dat niet bevallen, dan zie ik dat dan wel weer.

Maar ik sta nu dus voor de keuze of ik een 150 lumen achterlicht haal of een 300 lumen (prijsverschil +70% :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:46:
[...]

Het gaat mij er inderdaad meer om het achterlicht. Ik zal inderdaad eerst die van mijn vrouw gebruiken als voorlicht en mocht dat niet bevallen, dan zie ik dat dan wel weer.

Maar ik sta nu dus voor de keuze of ik een 150 lumen achterlicht haal of een 300 lumen (prijsverschil +70% :)).
Als mijn 100 lumen achterlamp voldoende is op het Drents/Gronings platteland, dan denk ik dat 150 wel voldoende moet zijn. Je moet achterliggers ook niet verblinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:15:
[...]

+1 Dankjewel voor dit antwoord.
Van Di2 ga je inderdaad niet harder fietsen, maar ik vind het echt heel erg fijn. Het schakelt heerlijk, afstellen is een fluitje van een cent (zelfs tijdens het fietsen), ben ik wel fan van het synchro shift systeem (in tegenstelling tot veel andere) en hou van gadgets :P

De meerprijs die ik op nieuwe fietsen zag was zo een 700 euro en heb er na lang twijfelen voor gekozen. Ben er erg blij mee, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Eigenlijk zou ik alleen een eerlijke vergelijking kunnen maken als ik precies dezelfde fiets zou hebben zonder di2.

Voor 1600 euro heb je ook een extra fiets... Dan is de keuze natuurlijk anders :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik zweer ook bij di2, vorig jaar m'n gravelbike opgebouwd met sram force1 maar na paar maanden toch omgebouwd naar di2.
Ook bij koud weer is het erg prettig als je handen erg koud zijn om te schakelen.

En ik ben ook fan van synchro shift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 23:07

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:46:
[...]

Ik heb de Pro 300, zat in het pakketje bij mijn headlight (de 800XL) maar er is maar 1 stand waarin ie die 300 redt en dat is er een die specifiek bedoeld is voor zichtbaarheid overdag. In het donker is het echt overkill.

Ik heb hem nu op de continu stand van 25 lumen staan, maar ik twijfel of dat al niet te fel is eigenlijk op de donkere onverlichte polderwegen.

Wat je nog kan vergelijken is dat de 300 op eco stand nog 5 lumen geeft (wat nog net te doen is) en de 150 3, wat me aan de lage kant lijkt. Maar als je geen ritten boven de 4 uur gaat doen in het donker lijkt me dat het prijsverschil niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 26-11-2018 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
+1 voor Di2. Het schakelt fantastisch en altijd spot on. Synchro shifting is een verademing en je kunt heel snel door je cassette heen schakelen door de knop ingedrukt te houden.

Als je het er voor over hebt moet je het zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ramon 73 schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:32:
Vraagje: is Di2 nu wel of niet de extra investering van zo'n €1200 waard?
1200 EUR extra is het niet waard, maar is het effectief zoveel tov Ultegra? Zou me sterk lijken aangezien mijn Canyon (met Di2) in totaal maar 2599 euro kostte. Ik vond de prijs van Di2 de moeite, maar ik hou wel van dingen die perfect werken.
Ramon 73 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:15:
[...]
Je bedoelt groep, de cranks van Ultegra en Di2 zijn natuurlijk dezelfde.

[ Voor 34% gewijzigd door Lulukai op 26-11-2018 10:34 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Qua achterlicht, voor het geld is dit (https://www.aliexpress.co...49-44af-8cab-b38342d33571) echt een perfect lampje. Zou niet weten wat er beter aan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik ga nu van de Canyon met Ultegra Di2 6800 (2 gen. Di2) naar een Bianchi met Ultegra Di2 8050 met alle extra's (D-Fly zodt ik nu met de telefoon de instellingen kan doen, Spint knoppen, knoppen op de hoods en syncro shift) en ik kan niet wachten!
Laatst, na 5 jaar Di2, een rit gemaakt met normale Ultegra en ik vind het maar niks... zwabberende rem hendels omdat je er ook mee schakeld en elke keer wanneer ik voor wilde opschakelen remde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:32:
Qua achterlicht, voor het geld is dit (https://www.aliexpress.co...49-44af-8cab-b38342d33571) echt een perfect lampje. Zou niet weten wat er beter aan zou moeten.
Enig nadeel is dat tegen de tijd dat ik 'm binnen heb, het weer 's avonds licht is 8)
Gratis Verzending aan Netherlands via SunYou Economic Air Mail
Aflevering:30-50days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:52:
[...]

Enig nadeel is dat tegen de tijd dat ik 'm binnen heb, het weer 's avonds licht is 8)

[...]
Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb een Pro van volgens mij 300lm, dat is meer dan voldoende, gisteren nog in noord groningen gefietst (dus geen straatverlichting), heb hem niet eens op de meeste heldere stand staan, maar berm tot berm wordt verlicht. Het is wel aan te raden om hem op je helm te monteren ipv op je stuur. Op die manier kun je namelijk de bocht in kijken. Het is echt heerlijk fietsen in het donker, nauwelijks verkeer, lekker stil.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik heb deze via Aliexpress gehaald Lampje Aliexpress Ik dacht dat ik hem een week later al binnen had, maar goed het is Aliexpress, dus zeker weten doe je het niet.

@Tsjilp De Lezyne Strip van 150 lumen of de Pro versie van 300 lumen zijn achterlampen. Ik ga er vanuit dat je die niet op de helm hebt gezet om de bocht in te kunnen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@Tsjilp, maar jij hebt het over je voorlamp hier toch? Wat heb je achter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

wisselwerking schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:57:
Ik heb deze via Aliexpress gehaald Lampje Aliexpress Ik dacht dat ik hem een week later al binnen had, maar goed het is Aliexpress, dus zeker weten doe je het niet.

@Tsjilp De Lezyne Strip van 150 lumen of de Pro versie van 300 lumen zijn achterlampen. Ik ga er vanuit dat je die niet op de helm hebt gezet om de bocht in te kunnen kijken ;)
Weinig verschil met deze waar @Smultie naar verwees. Maar wel 2x zo duur!

Waarom? De kwaliteit is bij Aliexpress ook altijd wel een verrassing...

Maar goed, ik wil 'm deze week nog hebben, dus die Lezyne Strip 150 lm besteld. Bij Correct (wat een bestelomgeving anno 2000 hebben die zeg! :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn achterlicht op de racer is er gewoon één van de Action. Werkt al 2 jaar perfect voor een €2 ofzo :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

sapphire schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:04:
Mijn achterlicht op de racer is er gewoon één van de Action. Werkt al 2 jaar perfect voor een €2 ofzo :+
Vind ik weinig licht geven hoor. Ik heb ook van zulke lampjes, maar voel mij toch zekerder op mijn racefiets of MTB als ik zeker weet dat ik goed te zien ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:58:
@Tsjilp, maar jij hebt het over je voorlamp hier toch? Wat heb je achter dan?
Achter gewoon een lampje van de action, moet daar nog ff een betere voor scoren. Ik kijk vanavond ff welke ik precies voor heb, kan hem zo gauw niet vinden op the interwebs, denk niet dat ie nog gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GCN heeft wel wat goede filmpjes over verlichting, waar ze ook laten zien wat x lumen doet naast een geparkeerde auto met reflectors bijvoorbeeld. Je wil namelijk dat je achterlicht voldoende licht geeft om op te vallen tussen de veelvoud aan lichtjes en reflectoren in het verkeer.

Ik denk inderdaad als ik naar mijn Strip Pro kijk, dat de 150 lumen strip ook al meer dan voldoende is.

Een lamp op je helm monteren is natuurlijk voor je eigen zicht super, maar als je deelneemt aan het verkeer moet je je realiseren dat je je tegenliggers er enorm mee verblind.

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 26-11-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@Galois betalen voor stukje "vertrouwen". Meer bestellingen op mijn link, maar zegt uiteraard niks. Veel plezier met het fietsen in het donker.

Lampjes van de Action (heb ik ook als thuisbrengertjes) vind ik niet voldoende licht geven voor het buitengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
(jarig!)
Lulukai schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:32:
[...]

1200 EUR extra is het niet waard, maar is het effectief zoveel tov Ultegra? Zou me sterk lijken aangezien mijn Canyon (met Di2) in totaal maar 2599 euro kostte.
Bike24 heeft een upgrade kit voor 600€, is weliswaar een 6870. Zag bij Merlin een R8050 kit voor €800, Black Friday aanbieding dus wellicht moet je er snel bij zijn. Geen ervaring met Di2 maar ik kan me best voorstellen dat dat het geld waard is, zeker als je het afzet tegen een, ik noem maar wat, instapset carbonwielen als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

tomtom137 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:38:
[...]

Bike24 heeft een upgrade kit voor 600€, is weliswaar een 6870. Zag bij Merlin een R8050 kit voor €800, Black Friday aanbieding dus wellicht moet je er snel bij zijn. Geen ervaring met Di2 maar ik kan me best voorstellen dat dat het geld waard is, zeker als je het afzet tegen een, ik noem maar wat, instapset carbonwielen als upgrade.
Zo'n upgrade setje klinkt best interessant... Ik vond de meerprijs van een dikke 1000 euro inderdaad erg veel (heb mijn Canyon Ultimate disc 8.0 sinds de zomer). Misschien voor de toekomst een leuke upgrade (is het overigens makkelijk zelf te doen?).

Maar goed, voor nu staat er een Ultegra 8000 4iii powermeter op mijn verlanglijst :) Maar 550 euro vind ik nog wat teveel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Favero Assioma Duo is nu €695 - waarbij je nog 10% korting kunt krijgen via Clevertraining. Behoorlijk interessant tov een crankmeter ivm de mogelijkheid om snel van fiets te wisselen. Heb ze zelf nu een half jaar en ben zeer tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
n+1, maar moet er wel 1 uit voor s-1

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2F244bikestore.com%2FWebRoot%2FStorePiensa%2FShops%2Fec6009%2F5630%2FF9C2%2FBC2E%2FFFDF%2F0B95%2F52DF%2FD022%2F0F6A%2F1.png&f=1

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker karretje. Heb ook al vaak aan zoiets gedacht voor de donkere maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:57
Ben inmiddels aan de powermeter (Garmin Vector 3). Welk dataveld op jullie fietscomputer hebben jullie meestal in beeld staan? Heb nu 3s average aangezet maar die gaat nogal heen en weer. Ben benieuwd de ervaringen van andere powermetergebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ascension schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:45:
Ben inmiddels aan de powermeter (Garmin Vector 3). Welk dataveld op jullie fietscomputer hebben jullie meestal in beeld staan? Heb nu 3s average aangezet maar die gaat nogal heen en weer. Ben benieuwd de ervaringen van andere powermetergebruikers.
Ik gebruik ook de 3s avg, dat kan wel eens heen en weer gaan ja, maar ik vind het ook aan de trage kant als ik bewust van intensiteit verander, dus een langere wordt hem niet voor mij. Ik weet dat er ook zijn die de langere metingen nemen. Beetje uitproberen denk ik.

Verder maak ik voor het intervallen veel gebruik van het “NP over huidige ronde” veld en %FTP over 3sec.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 26-11-2018 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb 3s en 10s in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben me eigenlijk al een jaar aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe racefiets, alleen kan/ kon ik steeds maar geen keuze maken. Wou graag een Aeroad kopen maar doordat ik veel nek- en rugklachten had toch maar niet gedaan. Ik gebruik mijn huidige racefiets alleen in de zomermaanden redelijk intensief 2-4uur in de week. Daarnaast mountainbike ik het hele jaar door; heb een fully en hardtail welke ik afwisselend gebruik. Nu is het oog gevallen op de gravelfiets van Canyon (de Grail CF). Ik wou dan mijn oude racefiets en hardtail verkopen en dat de Grail hiervoor terugkomt. Geometrie van de Endurance en Grail komen redelijk overeen dus hij moet me goed passen denk ik. Enige wat me nu nog tegenhoudt is dat ik bang ben dat ik op de weg met de Grail en een race wielset veel inlever t.o.v. een hardcore racebak. Zijn er hier mensen die zowel een gravelracer hebben als een racebak en die hun ervaring wellicht willen delen?

https://www.canyon.com/nl.../grail-cf-sl-8-0-di2.html
https://www.canyon.com/nl...e-cf-sl-disc-8-0-di2.html

Het gewicht is redelijk verwaarloosbaar. Ben alleen bang dat hij alleen iets te comfortabel is op de weg en dat je hierdoor veel energie verliest en je 10% meer vermogen moet leveren dan op een harde racebak. Levertijd op de Grail is alleen best lang; 4 maanden. Zat ondertussen ook al met een schuin oog te kijken naar de Backroad van Rose; https://www.rosebikes.nl/bikemodel/backroad/1101 of een Trek Domane. Laatste kan ik bij lokale FM halen maar kan maar maximaal 32mm banden hebben in tegenstelling tot 40mm bij Canyon.

Denk jullie dat je veel inlevert met een gravelracer t.o.v. racebak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Laatst online: 31-08 11:11
asdf25 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:51:
....
https://www.canyon.com/nl.../grail-cf-sl-8-0-di2.html
https://www.canyon.com/nl...e-cf-sl-disc-8-0-di2.html

Het gewicht is redelijk verwaarloosbaar. Ben alleen bang dat hij alleen iets te comfortabel is op de weg en dat je hierdoor veel energie verliest en je 10% meer vermogen moet leveren dan op een harde racebak. Levertijd op de Grail is alleen best lang; 4 maanden. Zat ondertussen ook al met een schuin oog te kijken naar de Backroad van Rose; https://www.rosebikes.nl/bikemodel/backroad/1101 of een Trek Domane. Laatste kan ik bij lokale FM halen maar kan maar maximaal 32mm banden hebben in tegenstelling tot 40mm bij Canyon.

Denk jullie dat je veel inlevert met een gravelracer t.o.v. racebak?
Leuke vraag!

Gewicht scheelt dus maar 0,7KG en je geeft aan dat de geometrie ongeveer gelijk is.. hetzelfde materiaal.. wat blijft er dan nog over qua verschil? De banden? Er is een theorie dat bredere banden dus efficiënter fietst, dus dat valt dan ook af (?).

Hmm. Lijkt me te mooi om waar te zijn.. (waarom worden er anders nog racefiets verkocht..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
In één van de laatste afleveringen van Live Slow Ride Fast (podcast) bespraken Laurens ten Dam en Stefan Bolt ongeveer precies dat: dat je als recreant eigenlijk gewoon een gravel fiets (voor brede banden) moest kopen en dan met 2/3 wielsets eigenlijk 3 volwaardige fietsen had (cyclo/gravel, strandracer én roadbike).

Valt denk ik dus zéker wat voor te zeggen!

PS: met de Grail heb je wel dat rare stuur, die zou ik persoonlijk niet nemen vanwege niet mooi/afwijkend en niet handig/nodig op de weg.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAcid op 26-11-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Kluus schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik ook de 3s avg, dat kan wel eens heen en weer gaan ja, maar ik vind het ook aan de trage kant als ik bewust van intensiteit verander, dus een langere wordt hem niet voor mij. Ik weet dat er ook zijn die de langere metingen nemen. Beetje uitproberen denk ik.

Verder maak ik voor het intervallen veel gebruik van het “NP over huidige ronde” veld en %FTP over 3sec.
Ik gebruik gewoon het rondegemiddelde, daar kwam ik laatst toevallig achter, en dat ding is super handig :-) Alleen bij wisselen van een blok ben je misschien geneigd iets te veel vermogen te leveren om dat gemiddelde direct goed te krijgen, maar mits de weg zich er toe leent vind ik dat het beste blokje om te zien :-) Op mijn Garmin is zowel 3 als 10 sec gemiddeld een jojo, ik had verwacht dat 3 sec gemiddeld vrij stabiel blijft maar dat ding berekend natuurlijk gewoon continue het gemiddelde van de laatste 3 sec dus als je niet heel stabiel trapt (en dat doe ik blijkbaar niet) jojo'en die getallen alsnog...
(of zou dat met een NP veld anders zijn?)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb 1 sec average staan, trainingszone en %FTP. Dat zijn waarde waar ik op de fiets wat mee kan, vooral bij interval blokjes zijn die waarde handig.

NP of average power is vooraf interessant voor daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Wat gaat er uit dan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
MrAcid schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:11:
In één van de laatste afleveringen van Live Slow Ride Fast (podcast) bespraken Laurens ten Dam en Stefan Bolt ongeveer precies dat: dat je als recreant eigenlijk gewoon een gravel fiets (voor brede banden) moest kopen en dan met 2/3 wielsets eigenlijk 3 volwaardige fietsen had (cyclo/gravel, strandracer én roadbike).
Moet je wel zorgen voor zelfde naven in de wielsets, anders zit je iedere keer te klooien met ramklauwen die je anders moet afstellen.
PS: met de Grail heb je wel dat rare stuur, die zou ik persoonlijk niet nemen vanwege niet mooi/afwijkend en niet handig/nodig op de weg.
Goedkope modellen hebben wel normal stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De Aria is inmiddels binnen en we zijn nu de boel aan het installeren :D :D

- K-edge chain catcher gezien ik de plastic versie van Bianchi niet echt mooi vind en ik altijd met K-edge rij (GPS/GoPro houders en chain catcher)
- Gezien het een 44cm stuur is moeten de kabels van de sprint shifters iets langer gemaakt worden omdat ik ze net niet op de gewenste plek krijg.
- D-Fly senzor moet in het frame gestopt worden.
- Setje bescherm stickers zodat de plekken die het meeste te verduren krijgen wat extra bescherming hebben en op glanzend Celeste zijn deze (bijna) niet te zien ;)

Binnenkort foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Zijn er nog meer tweakers die uitgenodigd zijn op de DC Rainmaker housewarming party dit weekend?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Hallo, ik zit erover te denken ook maar eens te gaan fietsen (vrienden zijn redelijk enthousiaste fietsers en hebben me al vaker gevraagd mee te gaan) - ben nu aan het kijken naar een leuke fiets om mee te beginnen

Aangezien ik zeker geen onbeperkt budget heb, maar graag op een leuk model wil opstappen, mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie adviseren?
- 2007 Merida Scultura FLX team, vraagprijs EUR850
- 2011 Merida Race Lite 904, vraagprijs EUR 660
- nieuwe fiets van rond de EUR700?

Overigens (nog) geen merkvoorkeur, die Merida's ben ik 'toevallig' tegen aangelopen, maar het gaat meer om het principe ("hele oude", maar volgens mij toen topfiets, iets nieuwere middenklasser(?) of goedkopere helemaal nieuw)

Overigens: 192cm, +/-90kg; dus ik zou naar wat ik heb achterhaald met een frame van 58cm goed weg moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:48:
[...]

Ik gebruik gewoon het rondegemiddelde, daar kwam ik laatst toevallig achter, en dat ding is super handig :-) Alleen bij wisselen van een blok ben je misschien geneigd iets te veel vermogen te leveren om dat gemiddelde direct goed te krijgen, maar mits de weg zich er toe leent vind ik dat het beste blokje om te zien :-) Op mijn Garmin is zowel 3 als 10 sec gemiddeld een jojo, ik had verwacht dat 3 sec gemiddeld vrij stabiel blijft maar dat ding berekend natuurlijk gewoon continue het gemiddelde van de laatste 3 sec dus als je niet heel stabiel trapt (en dat doe ik blijkbaar niet) jojo'en die getallen alsnog...
(of zou dat met een NP veld anders zijn?)
Ik heb ook een 'lap screen' inderdaad. Daarop: lap power, 3s avg, 30s avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb 3s en l/r 3s % in beeld staan op hoofd scherm.
Op samenvattingen scherm l/r % hele rit en np.
en op kaartscherm weer 3s (samen met hartslag)

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 27-11-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Mijn naamloze tacx fiets / cyclo, dan hou ik 4 fietsen over :)

- Racefiets Cannondale SuperSix O+
- MTB Scott Scale 930
- Cyclocrosser Cube Cross Race
- Stadsfiets / Tank

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Terugkomend op de lampjes: ik heb dus deze https://www.futurumshop.nl/pro-illume-300-koplamp.phtml
Topding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
Ik heb die BBB strike 1000, qua lichtopbrengst bevalt die prima. Hoogste stand (1000 lm) is eigenlijk nergens voor nodig. Hij heeft 5 standen en ik heb hem meestal op de 1-na laagste, 250 lumen). Ik vind wel dat als je de straal op de hoogste stand ver vooruit wilt richten, zodat je goed ver ziet, dat hij dan snel tegenliggers verblind (wat ik af leid uit een incidentele auto die zijn grootlicht voor m'n neus aanzet).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Toch ingeloot voor de Amstel Gold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
McMiGHtY schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:23:
Toch ingeloot voor de Amstel Gold :)
Super...welke lus ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

150 km is de bedoeling, beetje hoogtemeters in de benen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Vraag:

Ik heb momenteel een alu fiets met een tripple.
Ik overweeg een Carbon aan te schaffen en woon bij Maastricht.
Een compact lijkt mij dan het handigst.

Wat is wijsheid: 50/34 en 11/25?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

52/36 met 11-28, we hebben hier in NL geen hooggebergte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deo_Volente
Imperial_Master schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:57:
Hallo, ik zit erover te denken ook maar eens te gaan fietsen (vrienden zijn redelijk enthousiaste fietsers en hebben me al vaker gevraagd mee te gaan) - ben nu aan het kijken naar een leuke fiets om mee te beginnen

Aangezien ik zeker geen onbeperkt budget heb, maar graag op een leuk model wil opstappen, mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie adviseren?
- 2007 Merida Scultura FLX team, vraagprijs EUR850
- 2011 Merida Race Lite 904, vraagprijs EUR 660
- nieuwe fiets van rond de EUR700?

Overigens (nog) geen merkvoorkeur, die Merida's ben ik 'toevallig' tegen aangelopen, maar het gaat meer om het principe ("hele oude", maar volgens mij toen topfiets, iets nieuwere middenklasser(?) of goedkopere helemaal nieuw)

Overigens: 192cm, +/-90kg; dus ik zou naar wat ik heb achterhaald met een frame van 58cm goed weg moeten komen?
Ik lees maar weinig wensen/eisen qua fiets, dat maakt het makkelijk. Voor ons recreanten is fietsen emotie en dus ook erg subjectief/lopen de meningen uit een. Een fiets met een Shimano Sora / Sram Apex groep is ' goedkoop' en kwalitatief meer dan goed genoeg en voldoet dus al aan je wensen om te gaan fietsen (en dus ook alle duurdere fietsgroepen daarboven). Als het je niet uitmaakt; zou mijn advies zijn om daarmee te beginnen en wat ervaring op te doen/ je eigen mening te gaan vormen. Het is goedkoop in aanschaf en onderhoud (cassettes/kettingen/valschade ect), daarbij ook voordeel als fietsen niet jou ding blijkt te zijn. De verdere voor- en nadelen tussen nieuw en gebruikt is gelijk aan ieder ander voorwerp.

Ben je een no-nonsense biker dan zul je nog lang van die Sora/Apex-fiets genieten. Merk je dat je in de loop van de tijd enthousiast bent geworden op een bepaalde manier van fietsen (afstanden, klimmen, sprinten, gravel.. ect) of op een bepaald merk design/imago, dan kun je je volgende fiets daarop aan laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Hier ook ingeloot voor "Den Amstel" *O*

1 probleem: Hotels zitten vol -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
CedricD schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:33:

Welke lus ga je doen?
Camping nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:00:
Tja het is gewoon erg persoonlijk, maar ik zit met 52/36 gewoon veel te vaak te wisselen tussen de bladen.
Op mijn Trek rij ik met 50/34 (en 11-30) en zit dan meestal gewoon op 50 blad.
Op andere fiets heb ik 52/36 maar daar zal ik als bladen versleten zijn weer 53/39 op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nee, klopt, we hebben geen hooggebergte. Maar met dit verzet kom je (ik ik ieder geval) niet een Mt. Ventoux, Alpe d’Huez, Stelvio, oid, op.

Tip: als je dit verzet neemt, zorg in ieder geval voor een lange kooi, zodat je ook een 11-32 kunt monteren voor als je wél naar die hooggebergte gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
edwardmila schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:20:
[...]

Welke lus ga je doen?
Camping nog een optie?
240, zoeken iets voor 10 man :9.
Belgen, dus geen campingervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Dank voor jullie reacties qua tandwielen. Ik begrijp dat het toch ook wel persoonlijk is en dat er geen gouden standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
CedricD schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:56:
[...]

Ah ja met 10 man wordt het lastiger. Er zal toch nog wel iets te krijgen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Deo_Volente schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:44:
[...]
Merk je dat je in de loop van de tijd enthousiast bent geworden op een bepaalde manier van fietsen (afstanden, klimmen, sprinten, gravel.. ect) of op een bepaald merk design/imago, dan kun je je volgende fiets daarop aan laten sluiten.
Dank voor je antwoord; dus eigenlijk is jouw advies dat ik (nu nog) niet naar het gewicht van de fiets moet kijken maar gewoon lekker moet gaan trappen (of interpreteer ik jouw antwoord nu helemaal verkeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DDX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:34:
[...]

Tja het is gewoon erg persoonlijk, maar ik zit met 52/36 gewoon veel te vaak te wisselen tussen de bladen.
Op mijn Trek rij ik met 50/34 (en 11-30) en zit dan meestal gewoon op 50 blad.
Op andere fiets heb ik 52/36 maar daar zal ik als bladen versleten zijn weer 53/39 op zetten.
Met DDX in deze. Ik heb heel bewust voor 50/34 gekozen icm 11-25 achter. Ik rijd 95% van de tijd in Nederland op 50 * 17/18. Met 34 * 25 kom je écht wel overal in Nederland omhoog en de 11 gebruik je bijna nooit. Daarnaast kun je je er wel een uitstapje naar de Eiffel of Ardennen mee permitteren zonder een cassette te hoeven wisselen. Tenminste, ik vind het persoonlijk zelf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43

Is het dan geen idee om in een vakantiepark een 10-persoons bungalow te huren voor een lang weekend? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 16:25

Wurtul

simon says.....

CedricD schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:56:
[...]
Wellicht kun je deze proberen http://www.leienhoes.nl/. Hebben wij ook gebruik van gemaakt dit jaar en is een klein stukje fietsen naar de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deo_Volente
Dank voor je antwoord; dus eigenlijk is jouw advies dat ik (nu nog) niet naar het gewicht van de fiets moet kijken maar gewoon lekker moet gaan trappen (of interpreteer ik jouw antwoord nu helemaal verkeerd)?
Helemaal juist. Kies vooral een fiets die je aanpreekt om te gaan fietsen en niet zo zeer het materiaal, dat komt later wel. Op jouw huidige ambitieniveau (" moet nog beginnen met fietsen" ) en in plat Nederland is gewicht mijn inziens niet belangrijk. Als je tegen jezelf fietst maakt gewicht sowieso niet uit. Als je tegen anderen fietst; Ik fiets zelf nog op een 15j oude fiets van 10kg en ben meestal sneller boven dan vrienden met een lichtere fiets en dat komt simpelweg omdat ik wat vaker train dan mijn ' concurrenten' .

Mocht je toch binnenkort al een keer in de hooggebergte willen gaan fietsen dan kun je voor een paar tientjes daar een lichte fiets met alles d'r op en d'ran huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb de uitdaging dat vrouwlief en de kids ook mee willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

AirBNB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Wat is jullie ervaring met de bevoorrading tijdens de AGR?
Ik zie dat er bij de start en ongeveer op de helft van de lus (100 km) bevoorrading is.
Is dit om mee te nemen tijdens de rit, of is het puur om tijdens de “pauze” even bij te tanken.
Kortom… Moet je zelf thuis al je bidon vullen en repen/gel meenemen van fthuis of neem je dat bij de bevoorrading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb na 5 jaar 50-34 / 25-11 nu een 52-36 7 28-11 genomen en ik fiets zelden over vlak. 36/28 is zelfs "lichter" dan 34/25 (respectievelijk 1,29 vs 1,36) dus dat moet geen probleem zijn en je benen worden er alleen maar sterker van als je er aan went.
Afdalen en over vlakke wordt veel leuker zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
edwardmila schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:48:
Wat is jullie ervaring met de bevoorrading tijdens de AGR?
Ik zie dat er bij de start en ongeveer op de helft van de lus (100 km) bevoorrading is.
Is dit om mee te nemen tijdens de rit, of is het puur om tijdens de “pauze” even bij te tanken.
Kortom… Moet je zelf thuis al je bidon vullen en repen/gel meenemen van fthuis of neem je dat bij de bevoorrading?
Daar kan je van alles pakken - geen gelletjes - voor onderweg.

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1 ... 11 ... 688 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).