Bij de AGR nam ik geen eigen bevoorrading mee. Dat is bij de AGR prima geregeld, maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Bij de start gelijk water/sportdrank in de bidon en eventueel eten. Je kunt naar eigen inzicht bevoorrading meenemen van de daarvoor aangewezen locaties.edwardmila schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:48:
Wat is jullie ervaring met de bevoorrading tijdens de AGR?
Ik zie dat er bij de start en ongeveer op de helft van de lus (100 km) bevoorrading is.
Is dit om mee te nemen tijdens de rit, of is het puur om tijdens de “pauze” even bij te tanken.
Kortom… Moet je zelf thuis al je bidon vullen en repen/gel meenemen van fthuis of neem je dat bij de bevoorrading?
Wij zijn in de 2e ronde uiteindelijk ook ingeloot.
Het wordt mijn eerste keer. We rijden de 150km.
Een vriend had lang geleden al een klein hotelletje vastgelegd.
Het wordt mijn eerste keer. We rijden de 150km.
Een vriend had lang geleden al een klein hotelletje vastgelegd.
Hier een uitdaging om iets voor 10+ man te vindenMcMiGHtY schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:36:
[...]
Ik heb de uitdaging dat vrouwlief en de kids ook mee willen..
Nou is dit natuurlijk niet helemaal waar. Ik ben met 90kg toch wel blij dat ik nog naar 34 * 29 kan als ik Camerig op moet na een lange dag fietsenTjebakka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:49:
[...]
[...]
Met DDX in deze. Ik heb heel bewust voor 50/34 gekozen icm 11-25 achter. Ik rijd 95% van de tijd in Nederland op 50 * 17/18. Met 34 * 25 kom je écht wel overal in Nederland omhoog en de 11 gebruik je bijna nooit. Daarnaast kun je je er wel een uitstapje naar de Eiffel of Ardennen mee permitteren zonder een cassette te hoeven wisselen. Tenminste, ik vind het persoonlijk zelf niet nodig.
Je kan er de Ventoux mee oprijden, maar met 11-32 ging het toch iets lekkerder.Galois schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:47:
[...]
Nee, klopt, we hebben geen hooggebergte. Maar met dit verzet kom je (ik ik ieder geval) niet een Mt. Ventoux, Alpe d’Huez, Stelvio, oid, op.
Tip: als je dit verzet neemt, zorg in ieder geval voor een lange kooi, zodat je ook een 11-32 kunt monteren voor als je wél naar die hooggebergte gaat...
Hello fellow humans
Boek een huisje bij landal de Lommerbergen. Is daar een uur (dacht ik) rijden vandaan. Ik ben van uit de Lommerbergen al een paar keer naar de AGR lus gereden en dat is goed te doenMcMiGHtY schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:36:
[...]
Ik heb de uitdaging dat vrouwlief en de kids ook mee willen..
Ben er al zo aan gewend dat ik altijd vergeet te melden dat ik niet in NL woon, maar in Slowakije - nu maakt dat hier in de buurt niet heel veel uit (ik zal wss het meest op vlakke wegen of de dijk langs de donau fietsen) maar er zijn hier wel wat serieuzere 'heuvels' op den duur te pakkenDeo_Volente schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:26:
[...]
en in plat Nederland is gewicht mijn inziens niet belangrijk.
OK, ik ga eens kijken wat ik een leuke fiets vind welke ik wellicht redelijk compleet voor een mooie prijs kan krijgen (hoeft van mij, zeker nu nog niet, nieuw te zijn)
Nogmaals dank voor je hulp!
Huisje voor 4 personen, €603....Noxa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:33:
[...]
Boek een huisje bij landal de Lommerbergen. Is daar een uur (dacht ik) rijden vandaan. Ik ben van uit de Lommerbergen al een paar keer naar de AGR lus gereden en dat is goed te doen
ow..
Prijzen zijn exclusief € 26 reserveringskosten per reservering en persoonsgebonden kosten: verplichte bedlinnen € 7,95 p.p. en kinderbedlinnen € 6,95 p.p., toeristenbelasting € 1,20 p.p.p.n.
[ Voor 22% gewijzigd door McMiGHtY op 28-11-2018 15:55 ]
Vergeet ook niet over de grens te kijkenMcMiGHtY schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:55:
[...]
Huisje voor 4 personen, €603....
ow..
Prijzen zijn exclusief € 26 reserveringskosten per reservering en persoonsgebonden kosten: verplichte bedlinnen € 7,95 p.p. en kinderbedlinnen € 6,95 p.p., toeristenbelasting € 1,20 p.p.p.n.
https://www.landal.nl/parken/mooi-zutendaal
Hello fellow humans
Dat zijn voor de Lommerbergen serieuze bedragen. Blijkbaar zijn er meer mensen met dat briljante idee.McMiGHtY schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:55:
[...]
Huisje voor 4 personen, €603....
ow..
Zou me niks verbazen als de parken rond AGR expres hun prijzen verhogen rond de AGR. Iets met vraag en aanbod. Ik gok dat alles binnen een half uur fietsen helemaal bomvol zit. Weet niet hoe het met parkeren gesteld is.
AGR is er ook nog wel een op het verlanglijstje. Maar eerst maar eens oefenen. De grootste berg die ik ooit op ben gefietst is de dijk bij Enkhuizen
AGR is er ook nog wel een op het verlanglijstje. Maar eerst maar eens oefenen. De grootste berg die ik ooit op ben gefietst is de dijk bij Enkhuizen
Wij staan voor een kleine €130 drie nachten (vrijdag aankomst/maandag vertrek) met een campertje op een camping zo’n 5 km van Valkenburg.
Hopen op goed weer, uiteraard voor op de camping, maar ook voor de toertocht en de AGR op zondag.
Vrijdag de startgegevens afhalen en al sfeer snuiven.
Hopen op goed weer, uiteraard voor op de camping, maar ook voor de toertocht en de AGR op zondag.
Vrijdag de startgegevens afhalen en al sfeer snuiven.
Of gewoon een keer op een random ander weekend moet fietsen.MrAcid schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:56:
Bevestiging dat je de AGR lekker moet laten voor wat hij is.
Ik ben met 25 achter in Limburg ook overal boven gekomen maar heb toch echt meerdere keren lopen knetteren waarom ik de 28 er niet opgezet had. Beetje extra cadans is wel lekker hoor als niet klimmerTjebakka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:49:
[...]
[...]
Met DDX in deze. Ik heb heel bewust voor 50/34 gekozen icm 11-25 achter. Ik rijd 95% van de tijd in Nederland op 50 * 17/18. Met 34 * 25 kom je écht wel overal in Nederland omhoog en de 11 gebruik je bijna nooit. Daarnaast kun je je er wel een uitstapje naar de Eiffel of Ardennen mee permitteren zonder een cassette te hoeven wisselen. Tenminste, ik vind het persoonlijk zelf niet nodig.
Afgelopen mei op de Posbank en wat van die dingen in de buurt ging eigenlijk vrij gemakkelijk met 25 achter dus kan ook een conditie dingetje geweest zijn aangezien aan de kust geen heuvels zijn
@MrAcid Route is het hele jaar uitgepeild. Al is een deel van de route best saai en zijn er in het zuiden van Limburg en eromheen zat andere mooie routes
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 28-11-2018 20:21 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Eens, ik fiets nu al een aantal jaar met Hemelvaart in zuid Limburg. En met me vader als tomtom komen we langs hele mooie routes, maar vrij weinig over de AGR Route.sapphire schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:15:
[...]
Ik ben met 25 achter in Limburg ook overal boven gekomen maar heb toch echt meerdere keren lopen knetteren waarom ik de 28 er niet opgezet had. Beetje extra cadans is wel lekker hoor als niet klimmer
Afgelopen mei op de Posbank en wat van die dingen in de buurt ging eigenlijk vrij gemakkelijk met 25 achter dus kan ook een conditie dingetje geweest zijn aangezien aan de kust geen heuvels zijn
@MrAcid Route is het hele jaar uitgepeild. Al is een deel van de route best saai en zijn er in het zuiden van Limburg en eromheen zat andere mooie routes
Een medetweaker met een baan én >40k op de teller dit jaar?mhr-zip schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:31:
[Afbeelding]
Nomineren
Wie heeft er suggesties?
Ah dus misschien is 11/28 zo gek nog niet. Ik fiets ook wel graag licht bergop.sapphire schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:15:
[...]
Ik ben met 25 achter in Limburg ook overal boven gekomen maar heb toch echt meerdere keren lopen knetteren waarom ik de 28 er niet opgezet had. Beetje extra cadans is wel lekker hoor als niet klimmer
Vandaag die Lezyne Strip 150 binnen gekregen en man, man, wat een bak licht komt er vanaf! Ik denk dat rekening houdende met mensen achter je, het niet handig is om met de felste stand te fietsen. Die is echt veelste fel!Galois schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:29:
Ik ga het toch maar proberen: in de winter een rondje te fietsen in het donker.
Dit zal alleen over verharde wegen en fietspaden zijn. Een stuk over de dijk is onverlicht (maar vrijliggend fietspad).
Geen enkele ervaring met verlichting, maar mijn vrouw heeft voor woon/werk-verkeer een
LEZYNE HECTO DRIVE 400XL koplamp. Volgens mij is deze goed genoeg. Of zou de versie van 800 of 1100 lumen veel uitmaken? Ik ben niet van plan om 40 kmh te fietsen
Als achterlicht twijfel ik tussen de Lezyne Strip van 150 lumen of de Pro versie van 300 lumen.
Hier zijn veel ervaren 'in het donker fietsers', dus wellicht kan ik advies krijgen over welke ik beter nemen. Ik koop natuurlijk liever de goedkopere versie, maar om nou over 2 maanden toch de duurdere nodig te hebben...
Dinsdag of woensdag uittesten.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Leuk al die verhalen over voor en achterlichtjes.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je goed zichtbaar bent van opzij? Ik heb namelijk het idee dat ik niet altijd goed gezien wordt. Aangezien ik al een paar keer bijna onderste boven gereden bent.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je goed zichtbaar bent van opzij? Ik heb namelijk het idee dat ik niet altijd goed gezien wordt. Aangezien ik al een paar keer bijna onderste boven gereden bent.
Oef, hotel gevonden en gereserveerd voor 12 man.
We kunnen beginnen trainen voor de Amstel!
👍🏻 Waar heb je het hotel? Welke plaats?CedricD schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:33:
Oef, hotel gevonden en gereserveerd voor 12 man.
Ik let er op dat mijn achterlichten een beetje zijdelings staan, zo ben ik ook zichtbaar van opzij. Ik draag in het donker ook kleding met reflectie van opzij. In België ben je in het donker ook verplicht om oranje reflectoren in je spaken of een reflectiestrip in je band te hebben. Ik heb op aliexpress reflectiestrips gekocht en die kleven op de velg van mijn winterwielen en woonwerk fiets.mhr-zip schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:02:
Van der Valk Stein-Urmond.edwardmila schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 04:40:
[...]
👍🏻 Waar heb je het hotel? Welke plaats?
18 km van dd start
Voor wat betreft achterlicht zorgen de grotere modellen er al voor dat ze ook zijdelings zichtbaar zijn.mhr-zip schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:02:
Ik heb verder van die reglecterende buisjes van wowow om mijn spaken, in het donker super zichtbaar en overdag zijn ze niet al te opvallend: https://www.mantel.com/wo...3m?r=L3dvd293I3N0YXJ0MTU=
Qua lampjes heb ik deze hier nog niet voorbij zien komen; de magnic micro lights heeft een nieuwe kickstarter, ook vanaf de zijkant goed zichtbaar.
www.kickstarter.com/projects/dynamodirk/
Levertijd indicatie is alleen pas mei

Heb je een linkje of een plaatje/foto?Teun_2 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 05:43:
[...]
Ik heb op aliexpress reflectiestrips gekocht en die kleven op de velg van mijn winterwielen en woonwerk fiets.
Interessant. Je linkje werkte (hier) echter niet, deze wel: https://www.kickstarter.c...ghts-with-magic-non-contaDeo_Volente schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:42:
Qua lampjes heb ik deze hier nog niet voorbij zien komen; de magnic micro lights heeft een nieuwe kickstarter, ook vanaf de zijkant goed zichtbaar.
Maar die kunnen weer niet op aero spaken staat er bij. Ik vind het wel een mooie oplossing.Kluus schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:38:
[...]
Ik heb verder van die reglecterende buisjes van wowow om mijn spaken, in het donker super zichtbaar en overdag zijn ze niet al te opvallend: https://www.mantel.com/wo...3m?r=L3dvd293I3N0YXJ0MTU=
Ik heb dezelfde buisjes. Die zijn enorm goed zichtbaar.Kluus schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:38:
[...]
Voor wat betreft achterlicht zorgen de grotere modellen er al voor dat ze ook zijdelings zichtbaar zijn.
Verder draag ik een fluo jasje met reflecterende strepen.
Aan de linkerkant van mijn bagagerek hangt een fietstas. Hierover hangt een rugzak overtrek van WOWOW.
Ik heb ze op mijn winterfiets, die wielen hebben geen aero spaken, net even getest op de aero spaken van mijn Fulcrum Racing Quattro wielen, daar passen ze wel op, maar ze zitten dan wel iets minder vast. Ik heb ook Racing zero's, maar die zitten nu in de koffer, daar zullen ze niet op passen denk ik, die aluminium spaken zijn veel te dik.mhr-zip schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:12:
[...]
Maar die kunnen weer niet op aero spaken staat er bij. Ik vind het wel een mooie oplossing.
Maar als je dunne aero spaken hebt zoals de Racing Quattro past het denk ik wel, eventueel een plakbandje er om, dan gaan ze nergens heen.
[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 30-11-2018 21:20 ]
Zaten wij vorig jaar ook, prima hotel en we mochten als we dat wilde de racefietsen op onze kamer/balkon zetten. De dames ploeg van Mitchelton-Scott zat trouwens ook in dat hotelCedricD schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:03:
[...]
Van der Valk Stein-Urmond.
18 km van dd start
Bij Van der Valk is dat meestal geen probleem.Stigandr schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:24:
[...]
Zaten wij vorig jaar ook, prima hotel en we mochten als we dat wilde de racefietsen op onze kamer/balkon zetten. De dames ploeg van Mitchelton-Scott zat trouwens ook in dat hotel
Ontbijt op zaterdag is dat weekend ook vanaf 06:00, dus perfect
D
Wel goed dat ze er rekening mee houden.
Ontbijt dat weekend vanaf 6 uur kan ook nog wel gezelligheid betekenen. Mogelijk zijn er meerdere AGR-sers en zijn ze daarom extra vroeg open.CedricD schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:51:
[...]
Bij Van der Valk is dat meestal geen probleem.
Ontbijt op zaterdag is dat weekend ook vanaf 06:00, dus perfect
Wel goed dat ze er rekening mee houden.
Morgen op audientie bij DC rainmaker, en meet and greet met GP lama en DesFit. Ben benieuwd, zal zondag wel wat posten hierover!
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Die kerel heeft een kasteel gekocht in Amsterdam toch? Zit blijkbaar goed brood in powermeters reviewen.NielsTn schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:47:
Morgen op audientie bij DC rainmaker, en meet and greet met GP lama en DesFit. Ben benieuwd, zal zondag wel wat posten hierover!
Zover ik weet valt de woning in categorie normaal. Maar morgenavond weet ik meerStoffa schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:46:
[...]
Die kerel heeft een kasteel gekocht in Amsterdam toch? Zit blijkbaar goed brood in powermeters reviewen.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Al een beetje aan het nadenken over de zomervakantie... 
Ik heb een hele lieve vrouw die het prima vindt dat ik een mooie col zoek en dat we daar in de omgeving kamperen. Uiteraard is wel haar ‘eis’ dat het wel een mooi gebied moet zijn...
(ze fietst zelf geen bergen)
Nu staat de Col du Tourmalet op mijn verlanglijst. Iemand deze berg al eens gefietst en zijn er leuke dingen te doen (naast fietsen) in de regio? Ook voor kinderen (5 en 7 jaar).
Camping tips verder?
Ik heb een hele lieve vrouw die het prima vindt dat ik een mooie col zoek en dat we daar in de omgeving kamperen. Uiteraard is wel haar ‘eis’ dat het wel een mooi gebied moet zijn...
Nu staat de Col du Tourmalet op mijn verlanglijst. Iemand deze berg al eens gefietst en zijn er leuke dingen te doen (naast fietsen) in de regio? Ook voor kinderen (5 en 7 jaar).
Camping tips verder?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
"Helaas" mijn plek moeten opgeven, dubbele afspraak.NielsTn schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:47:
Vandaag ook voor het eerst meegedaan met een CX wedstrijdje, 89% in mijn threshold zone gereden
Hello fellow humans
Je kunt in Argeles-Gazost gaan zitten. Kun je ook gelijk de Hautacam, Aubisque en Cirque de Troumouse en nog een hoop andere klimmen doen.Galois schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:36:
Al een beetje aan het nadenken over de zomervakantie...
Ik heb een hele lieve vrouw die het prima vindt dat ik een mooie col zoek en dat we daar in de omgeving kamperen. Uiteraard is wel haar ‘eis’ dat het wel een mooi gebied moet zijn...(ze fietst zelf geen bergen)
Camping tips verder?
Ik heb met een evenement op de camping Sunelia gezetten buiten het seizoen. Ik vind het niet echt een camping meer maar misschien is het met kinderen juist wel geschikt. Verder zijn er daar nog een hele hoop andere campings. Voordeel van Argeles is dat er door het dal een tot fietspad omgetoverd spoor ligt waardoor je rustig naar het begin van een aantal klimmen kunt rijden.
Vandaag eindelijk met een week vertraging mijn nieuwe Pearl Izumi Amstel Gold bibshort binnen gekregen.
Nou heb ik 2,5 jaar geleden ook zo'n soort gelijke broek besteld en was in de veronderstelling dat ding gewoon de opvolger was/is van de bib die ik al heb en ondertussen ook al opgevolgd is. Maar als ik de zeem bekijk is hij bijna even dun als een goedkoop Lidl broekje met coolmax zeem
Dat terwijl de zeem in mijn oude broek één van de fijnste is waar ik op gereden heb?
Iemand ervaring met recente Pearl Izumi Select zemen ?
Nou heb ik 2,5 jaar geleden ook zo'n soort gelijke broek besteld en was in de veronderstelling dat ding gewoon de opvolger was/is van de bib die ik al heb en ondertussen ook al opgevolgd is. Maar als ik de zeem bekijk is hij bijna even dun als een goedkoop Lidl broekje met coolmax zeem
Dat terwijl de zeem in mijn oude broek één van de fijnste is waar ik op gereden heb?
Iemand ervaring met recente Pearl Izumi Select zemen ?
Verwijderd
Niet uit de eerste hand. De verschillende nogal negatieve reviews over PI-zemen hebben mij altijd verhinderd één te kopen.
Nu op weg naar huis na de avond met DC Raymaker, Shane Miller en Desfit te hebben doorgebracht. Heerlijk bij kunnen praten en vragen kunnen stellen. Ook de give aways waren soms klein maar soms ook erg mooi. Helaas viel ik nipt buiten de prijzen. Onder genot van hapje drankje de woning bekeken, en het is een soort etage woning in een bedrijfspand: begane grond een grote werkvloer, op eerste etage oa de woonkamer en keuken, en de bekende studio waar Ray zijn films maakt. Na afloop nog een originele DCR bidon ontvangen met een 15% coupon code voor een webshop. Die zojuist besteed is aan een power meter (vector 3 dual) ik zal bij thuiskomst nog wat fotos plaatsen

En op de weg terug bij de laadpaal veel poltie. Zat ik kennelijk first row: https://nos.nl/artikel/22...klopjacht-snelweg-a2.html

En op de weg terug bij de laadpaal veel poltie. Zat ik kennelijk first row: https://nos.nl/artikel/22...klopjacht-snelweg-a2.html
[ Voor 41% gewijzigd door NielsTn op 02-12-2018 11:03 ]
Voor de mensen die geen koersen meer via hun telefoon kunnen syncen vanaf Garmin Connect naar de GPS:
https://forums.garmin.com...51-sending-courses-broken
Ligt niet aan jullie, Garmin heeft het kapot gemaakt
.
Iemand trouwens gefietst met dit weer?
https://forums.garmin.com...51-sending-courses-broken
Ligt niet aan jullie, Garmin heeft het kapot gemaakt
Niet gefietst; wel een nieuwe fiets gekocht ☺Iemand trouwens gefietst met dit weer?
Sensa Giulia G2, ultegra afgemonteerd met hoge velgen 🚴♂
Nu nog de Garmin Edge Explore 🤔
[ Voor 15% gewijzigd door edwardmila op 02-12-2018 20:10 ]
Lekker in de modder gereden op de gravelbike, modder zat na afloop echt overal.CedricD schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:11:
Gelukkig niet te koud, maar niet echt ideaal weer.
Die Sensa fietsen begin je meer en meer te zienedwardmila schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:55:
[...]
Niet gefietst; wel een nieuwe fiets gekocht ☺
Sensa Giulia G2, ultegra afgemonteerd met hoge velgen 🚴♂
Nu nog de Garmin Edge Explore 🤔
Nice met hoge wielen!
Ikzelf heb 3 uur op de koersfiets doorgebracht, maar na afloop zou je ook kunnen zeggen dat ik in de modder had gebaggerdDDX schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:24:
[...]
Lekker in de modder gereden op de gravelbike, modder zat na afloop echt overal.
Gelukkig niet te koud, maar niet echt ideaal weer.
Het was voor mij zelf te warm. Ik was blij dat het in het begin wat regende zodat ik wat afkoeling had.
Jazeker, gisteren 90km. Toen was het droog en prima te doen. Vanmiddag 2u mountainbiken, van kop tot kont onder de bagger. Maar geen moment koud gehad. Was heerlijk!CedricD schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:11:
Gisteren ook 75 km droge kilometers op de mountainbike doorgebrachtNoxa schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:34:
[...]
Jazeker, gisteren 90km. Toen was het droog en prima te doen. Vanmiddag 2u mountainbiken, van kop tot kont onder de bagger. Maar geen moment koud gehad. Was heerlijk!
Alleen jammer van de fiets, het materiaal ziet echt af met dit weer.
Zaterdag een kleine anderhalf uur op Zwift en zondag lekker door de bagger met de MTB, was gewoon warm: kort mouwen met daar over een regenjasje en handschoenen zonder vingers. Wel vanaf de enkels tot de helm onder de modder, me like it!
[ Voor 14% gewijzigd door Holk op 03-12-2018 08:38 ]
Gisteren een rondje met de woon-werk/winter racefiets. Continu regen maar niet koud, dus het was prima te doen.CedricD schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:11:
Ik ben dan altijd weer blij met de spatbordjes die ik op die fiets heb, blijf lekker schoon en voor de fiets scheelt het ook wel iets. Altijd leuk om, zelf zo goed als schoon, anderen met dikke plakken modder op hun achterwerk voorbij te rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 03-12-2018 08:43 ]
De originele link is dood, maar is quasi dezelfde als deze: https://www.aliexpress.co...fer-velo/32701814409.html Niet heel luxueus of high end, maar wel effectief.
Helaas niet, last van mijn onderrug. Blijkbaar was het tillen van een piano toch wel belastend. Vanmorgen nog steeds niet helemaal hersteld, maar toch de fiets gepakt om naar het werk te gaan. Dat ging gelukkig goed. Wel behoorlijk warm trouwens.CedricD schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:11:
Zaterdag ook kort-kort gereden (halverwege mijn armstukken naar beneden gedaan), had het bloedheet op de crosser.Holkers schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:01:
Zaterdag een kleine anderhalf uur op Zwift en zondag lekker door de bagger met de MTB, was gewoon warm: kort mouwen met daar over een regenjasje en handschoenen zonder vingers. Wel vanaf de enkels tot de helm onder de modder, me like it!
Hello fellow humans
Tjebakka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:49:
[...]
[...]
Weeg op dit moment 110 (jspr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:25:
Ik heb na 5 jaar 50-34 / 25-11 nu een 52-36 7 28-11 genomen en ik fiets zelden over vlak. 36/28 is zelfs "lichter" dan 34/25 (respectievelijk 1,29 vs 1,36) dus dat moet geen probleem zijn en je benen worden er alleen maar sterker van als je er aan went.
Afdalen en over vlakke wordt veel leuker zo :-)
Als je dan eens naar het buitenland gaat, kom je zelden lange stukken tegen die boven de 10% gaan. Ben je natuurlijk iemand die en zwaar is en toch met redelijke wat omwentelingen omhoog wilt gaan, dan kan dit wel voor wat problemen zorgen. Bij mijn klimritjes deze zomer (Luxemburg en de Vogezen) zat ik rond de 107kg en dat lukte wel. (Wel al 7000 fietskilometers, 500tal loopkilometers en aantal uurtjes Zwift achter de rug dan).
Ik heb één setje beenstukken. Ik wil er een tweede bijhalen en zie er veel in het rood of wit voorbij komen.
Vrijwel alle broekjes zijn zwart, dus ligt rood of wit niet voor de hand. Al lijkt het mij wel 'bijzonder/leuk/oid' met een andere kleur beenstukken te fietsen dan mijn broekje.
Hebben jullie beenstukken juist in dezelfde kleur als je broekje of juist niet?
#modepolitie
Vrijwel alle broekjes zijn zwart, dus ligt rood of wit niet voor de hand. Al lijkt het mij wel 'bijzonder/leuk/oid' met een andere kleur beenstukken te fietsen dan mijn broekje.
#modepolitie
Juist in dezelfde kleur, beenstukken + broek moeten imo zo veel mogelijk één geheel lijken.Galois schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
Ik heb één setje beenstukken. Ik wil er een tweede bijhalen en zie er veel in het rood of wit voorbij komen.
#modepolitie
Zwart. Past overal bij. Dan hoef je daar niet over na te denken. Maar laat je zeker niet tegenhouden wat anderen van je zouden kunnen denken #bangmannetjeGalois schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
#modepolitie
Ik heb ook maar 1 set beenstukken en heb gewoon zwarte van Calobra, van Mantel. Kan ik prima aanraden. Zitten lekker en zijn goed warm.
Zwart was ook mijn (initiële) mening. Maar kwam zoveel wit en rood tegen, en dacht ‘misschien ook wel eens leuk, dan ‘saai’ zwart’. Vind het bijvoorbeeld ook leuk om kleurrijke (fiets)sokken te dragen...
Maar beenstukken voor nu toch maar weer zwart
Maar beenstukken voor nu toch maar weer zwart
Hmm, waar zie je zoveel gekleurde beenstukken dan? Ik zie wel veel rode of anderkleurige details maar geen volledig rode oid.
Ik heb van mijn werk ooit eens beenstukken gekregen in oranje (huisstijl kleurtje) en dat ziet er behoorlijk clowneske en belachelijk uit onder een zwarte broek, echt niet best.Galois schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:59:
#modepolitie
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Maandag had ik een vrije middag maar regende het. Regenjasje aan en gegaan, omdat het niet koud was.CedricD schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:11:
Enige nadeel is het weer moeten poetsen van de fiets.

Vanmorgen met de racert gaan werken, 30km enkele reis. Bijna full-winter-gear en dus veel te warm aangekleed. Na 5km diverse ritsen open gezet en verder goed te doen. Wel stevige motregen, dus kleding grotendeels nat. Gelukkig staat er op het werk een mooie droogautomaat, 30 minuten op halve kracht drogen en de rest van de dag over een bureaustoel. Kan ik vanmiddag weer droge kleren aantrekken.
Viel niet tegen de rit, goed tempo kunnen houden met tegenwind.
Viel niet tegen de rit, goed tempo kunnen houden met tegenwind.
Soms zie ik mensen fietsen waarbij ik denk 'die hebben alleen op de kalender gekeken, en niet naar buiten :P'.Ramon 73 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:55:
Vanmorgen met de racert gaan werken, 30km enkele reis. Bijna full-winter-gear en dus veel te warm aangekleed.
Altijd als ik ga fietsen kijk ik even naar 1) buienradar 2) temperatuur en 3) windrichting en -snelheid. En ik snap niet waarom niet iedereen dat doet? Kleine moeite, groot plezier.
Nou, ik moet een heel stuk door de velden en heb al temperatuurverschillen gehad van meer dan 6 graden. Mag gek klinken, maar is toch echt geconstateerd met metingen.zeeg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:09:
[...]
Soms zie ik mensen fietsen waarbij ik denk 'die hebben alleen op de kalender gekeken, en niet naar buiten :P'.
Altijd als ik ga fietsen kijk ik even naar 1) buienradar 2) temperatuur en 3) windrichting en -snelheid. En ik snap niet waarom niet iedereen dat doet? Kleine moeite, groot plezier.
Herkenbaar, zodra je soms de stad uitfietst merk je dat de temperatuur flink kan dalen. Bovendien blijft het toch altijd lastig inschatten hoe koud het is op de fiets. Wel luxe dat je een droogmachine op je werk hebt.Ramon 73 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:07:
[...]
Nou, ik moet een heel stuk door de velden en heb al temperatuurverschillen gehad van meer dan 6 graden. Mag gek klinken, maar is toch echt geconstateerd met metingen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verona27 op 06-12-2018 10:10 ]
Dat is inderdaad herkenbaar. Soms merk je dat je in eens in een warm of juist koud stuk terecht komt. En de (gevoels)temperatuur die wordt aangegeven in de voorspellingen klopt natuurlijk ook lang niet altijd. Zo kan het ineens veel warmer aanvoelen als het zonnetje er door komt.Ramon 73 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:07:
[...]
Nou, ik moet een heel stuk door de velden en heb al temperatuurverschillen gehad van meer dan 6 graden. Mag gek klinken, maar is toch echt geconstateerd met metingen.
Zo raar is dat als je op het einde van een zomerse dag tussen de weilanden doorfietst en je ineens zo'n koude vlaag voorbij voelt komen. Vergelijkbaar met een stroom warm water in zee. Wel vaak eerste tekenen dat het kort daarna gaat afkoelen.
Zoals eerder aangegeven ben ik aan het kijken voor mijn eerste fiets; nu heb ik foto's doorgesturd gekregen van een fiets die ik interessant vind en voor een mooie prijs kan krijgen
Ik zou graag jullie mening horen over het voorblad, is dit in goede staat of zou dit vervangen moeten worden binnen afzienbare tijd (van wat ik begrijp is dit redelijk kostbaar, vandaar mijn vraag):
Ik zou graag jullie mening horen over het voorblad, is dit in goede staat of zou dit vervangen moeten worden binnen afzienbare tijd (van wat ik begrijp is dit redelijk kostbaar, vandaar mijn vraag):

Afgaande op de foto ziet dat blad er nog prima uit. Overigens lopen de prijzen voor nieuwe buitenbladen erg uit elkaar.Imperial_Master schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:55:
Zoals eerder aangegeven ben ik aan het kijken voor mijn eerste fiets; nu heb ik foto's doorgesturd gekregen van een fiets die ik interessant vind en voor een mooie prijs kan krijgen
[Afbeelding: Voorblad]
Met Kluus. Prijs zou ook wel meevallen. Ik zou op die fiets nu niet meteen het allerbeste monteren, maar een shimano 105 5700 blad heb je voor 25 a 30 euro wel.Kluus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:13:
[...]
Afgaande op de foto ziet dat blad er nog prima uit. Overigens lopen de prijzen voor nieuwe buitenbladen erg uit elkaar.
Linkje https://www.bikester.be/s...0-speed-zwart-761669.html
Cool, dank voor jullie snelle reacties (en ook dank voor de link, altijd handig voor als het nodig is)
Droogtrommel én wasmachineVerona27 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:09:
[...]
.... Wel luxe dat je een droogmachine op je werk hebt.
Ik denk dat het buitenblad meevalt en mocht je die zelf moeten vervangen dan zul je er geen buil aan vallen.Imperial_Master schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:55:
[Afbeelding: Voorblad]
Onlangs heb ik mijn Shimano 105 5750 50t buitenblad vervangen en was slechts (sale) 17 euro kwijt.
Mijn buitenblad was wel in de verkeerde kleur waardoor ik hem nog moest carbon wrappen, maar nu slipt
de ketting niet meer door en kan ik een tijdje vooruit.
HIer wat ballpark bedragen voor als je shimano 105 onderdelen moet kopen:
buitenblad = 34 euro
ketting = 18 euro
casette = 35 euro
PSN: StormFox81
Pfffft, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb al enkele weken echt moeite om op de fiets te kruipen. En al zeker niet met zo een grauw weer zoals de laatste dagen.
Ik heb er voor het eerst in jaren echt heel weinig moeite mee. Een paar ritjes door echt absoluut bagger weer gemaakt, me toen beseft dat dat dus ook gewoon kan, omdat ik goede kleding heb en sindsdien laat ik me niet echt meer tegenhouden door sub optimaal weer.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Voor mij werkt dit kloteweer ook niet motiverend hoor. Werk m'n trainingen wel strak binnen af, ook al is buiten rijden 100 x zo leuk. Ik haat pokkenweer en ik haat mijn fiets schoonmaken
Exact expert nodig?
Met dit weer ga ik gewoon weer naar de sportschool, beetje spinnen, krachttraining en een paar keer per week hardlopen. Geen lange ritten op deze korte dagen en zo vaak fiets schoonmaken laat ik lekker aan mij voorbij gaan!
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding.Dimi83 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:01:
Pfffft, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb al enkele weken echt moeite om op de fiets te kruipen. En al zeker niet met zo een grauw weer zoals de laatste dagen.
En fiets schoonmaken doe ik toch nooit

+1 voor binnen trainen. Ik vind het prima, muziekje op en een beetje afwisselende trainingen uitzoeken dan is het prima vol te houden.Crazy D schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:21:
Voor mij werkt dit kloteweer ook niet motiverend hoor. Werk m'n trainingen wel strak binnen af, ook al is buiten rijden 100 x zo leuk. Ik haat pokkenweer en ik haat mijn fiets schoonmaken
Mijn ritjes buiten zijn momenteel niet zo heel lang, dus heb ik er geen probleem mee om wat in buierig weer te fietsen.
Alleen die fiets schoonmaken is er te veel aan
Alleen die fiets schoonmaken is er te veel aan
Verwijderd
Hardlopen en Tacx.
Straks als de bladerzooi weg is en het mooi droog, koud weer is ga ik wel weer buiten fietsen.
Straks als de bladerzooi weg is en het mooi droog, koud weer is ga ik wel weer buiten fietsen.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2018 18:18 ]
Door de week ook hier op de Tacx icm Zwift om het nog enigszins leuk te maken/houden. In het weekend (als er tijd is) met de MTB een rondje Noordwijk. Op die manier toch een 100+ kilometer per week om de winter door te komen. Regen helpt mij ook niet qua motivatie, wegrijden in de regen doe ik niet aan, maar als het na een kilometer gaat regenen maakt het me minder uit... Wielrenfiets staat op de Tacx, die komt pas weer naar buiten rond maart 2019
Deze morgen net geen 60 km buiten gefietst.
Hagelbui over ons heen gekregen en die was er te veel aan
.
Deze middag had ik toch niets te doen en heb de training dan maar indoor met Zwift afgewerkt
.
Voelt altijd goed aan als je toch kan afwerken wat je gepland had.
Hagelbui over ons heen gekregen en die was er te veel aan
Deze middag had ik toch niets te doen en heb de training dan maar indoor met Zwift afgewerkt
Voelt altijd goed aan als je toch kan afwerken wat je gepland had.
Ik probeer door de week 1x in de avond een rondje van 40 km te doen en in het weekend 1x op de MTB. Maar dit weekend vanwege regen (en dus alle modder in het bos) overgeslagen. Dat komt helaas te vaak voor. Ik plan dus 100 km per week, maar regelmatig wordt dat de helft 
En daarbij doe ik ook nog wel 2x hardlopen.
Mijn doel is om het voorjaar optimaal te beginnen dit jaar (en niet eerst 2 maanden opbouwen
).
En daarbij doe ik ook nog wel 2x hardlopen.
Mijn doel is om het voorjaar optimaal te beginnen dit jaar (en niet eerst 2 maanden opbouwen

Vandaag een ritje door het bos op de crossfiets gereden. Helaas niet ver geraakt
Oeiii, dat had ik laatst ook met de ATB. Hoop voor jou dat het net als mij blijft bij een nieuwe derailleurhanger. Kost niet zo gék veel geld.Teun_2 schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:35:
Vandaag een ritje door het bos op de crossfiets gereden. Helaas niet ver geraakt
Hoe gebeurde het? Gevallen of tak ertussen?
MTB gaat toch om de modderGalois schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:34:
... Maar dit weekend vanwege regen (en dus alle modder in het bos) overgeslagen. Dat komt helaas te vaak voor. Ik plan dus 100 km per week, maar regelmatig wordt dat de helft
Tak ertussen. Derailleur is helaas ook voor de vuilbak. Frame lijkt nog in orde te zijn gelukkig. Helaas vrij obscure hanger, waardoor kostprijs voor hanger en derailleur en verzending toch al snel boven de 50 euro komt. Geen ramp, maar wel jammer, zeker in de gietende regen van gisterenRamon 73 schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:13:
[...]
Oeiii, dat had ik laatst ook met de ATB. Hoop voor jou dat het net als mij blijft bij een nieuwe derailleurhanger. Kost niet zo gék veel geld.
Hoe gebeurde het? Gevallen of tak ertussen?
Ja.. dat weer is niet echt motiverend. Ik heb al toestemming van m'n vriendin voor een indoor trainer, maar met twee baby's in huis is er helaas weinig budget voor een indoor trainer op dit moment.
wie verkoopt z'n tacx/wahoo voor weinig?
wie verkoopt z'n tacx/wahoo voor weinig?
If it aint fixed, it's broken.
Same here, met twee jonge kinderen kom je lastig het huis uit. Heb nu een Tacx Neo gekocht zodat ik kan fietsen als ze naar bed zijn, van de vorige Tacx (goedkope klem versie) werden ze wakker.. op marktplaats staan Tacx Neo’s voor rond de 800. Goedkoper ook maar ben er achter gekomen dat er veel scammers zijn die ze voor 650 aanbieden en dan alleen opsturen. Zelf niet ingetrapt maar ik zou alleen ophalen en met een goede vriend voor dat bedrag..Tjebakka schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
Ja.. dat weer is niet echt motiverend. Ik heb al toestemming van m'n vriendin voor een indoor trainer, maar met twee baby's in huis is er helaas weinig budget voor een indoor trainer op dit moment.
wie verkoopt z'n tacx/wahoo voor weinig?![]()
Rond eind januari mag je mijn neo overnemen voor een schappelijke prijs. Dan hoop ik hier een Neo bike te hebben staan.
Ik heb toevallig vorige week voor een vriend een Tacx Satori 2e hands van marktplaats gekocht voor 70 euro.Tjebakka schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
wie verkoopt z'n tacx/wahoo voor weinig?![]()
Het liefst zou ik er ook eentje thuis willen hebben, maar ik heb thuis geen ruimte voor zo'n setup en hij maakt
te veel herrie.
Als ik er eentje zou kopen dan wil ik het liefst eentje die goed te gebruiken is met zwift zodat de weerstand hoger wordt wanneer ik berg op ga. Waarschijnlijk kom ik dan in een veel te duur segment.
PSN: StormFox81
Is iemand bekend met dit fenomeen? Ik zie op m'n achtervelg 'putjes' in de aluminium remrand....
https://photos.app.goo.gl/eyWsNQqerAsujkJGA
https://photos.app.goo.gl/7wJeP4MtAdnygPZUA
Het is erg recent, dus mogelijk iets met het weer?
Nog nooit eerder gezien maar het lijkt alsof er steeds iets in de velg gehapt heeft. Misschien een stukje metaal of iets anders hards in je remblokken? Wel iets om goed uit te zoeken n anders zijn je velgen straks onbruikbaar. Voor nu zou ik de remblokken controleren en de braampjes die op de velg zitten zo goed mogelijk verwijderen.Smultie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:35:
Is iemand bekend met dit fenomeen? Ik zie op m'n achtervelg 'putjes' in de aluminium remrand....
Ik ben op zoek naar een goedkope nieuwe fietsbril met verwisselbare glazen. Voor de zomer heb ik reeds een goeie fietsbril van Nike, maar deze is niet geschikt voor de huidige donkere dagen.
Ik heb reeds een Chinees setje met oa. gele glazen (genre "Radarlock"): ideaal om de boel wat optimistischer te doen ogen, maar de bril is helaas wat aan de smalle kant en drukt na enkele uren te hard tegen mijn slapen..
Heeft er iemand aanraders? Mag gerust terug iets Chinees zijn, maar dan hoor ik graag ervaringen of ze wel goed zitten..
Ik heb reeds een Chinees setje met oa. gele glazen (genre "Radarlock"): ideaal om de boel wat optimistischer te doen ogen, maar de bril is helaas wat aan de smalle kant en drukt na enkele uren te hard tegen mijn slapen..
Heeft er iemand aanraders? Mag gerust terug iets Chinees zijn, maar dan hoor ik graag ervaringen of ze wel goed zitten..
Ik heb al heel lang deze:CyberThijs schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:46:
Ik ben op zoek naar een goedkope nieuwe fietsbril met verwisselbare glazen. Voor de zomer heb ik reeds een goeie fietsbril van Nike, maar deze is niet geschikt voor de huidige donkere dagen.
https://www.bikeandtravel...s/62353894/Products/32784
super simpel, destijds voor 25-30 euro geloof ik gekocht. Zit een gele en een doorzichtige lens nog bij, dat maakt t prima voor mij voor nu ook.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic