Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:33
CyberThijs schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:46:
Ik ben op zoek naar een goedkope nieuwe fietsbril met verwisselbare glazen. Voor de zomer heb ik reeds een goeie fietsbril van Nike, maar deze is niet geschikt voor de huidige donkere dagen.
Ik heb reeds een Chinees setje met oa. gele glazen (genre "Radarlock"): ideaal om de boel wat optimistischer te doen ogen, maar de bril is helaas wat aan de smalle kant en drukt na enkele uren te hard tegen mijn slapen..

Heeft er iemand aanraders? Mag gerust terug iets Chinees zijn, maar dan hoor ik graag ervaringen of ze wel goed zitten..
Nu bij 12GO voor 19,95 een bril te koop met 3 verschillende glazen (smoke, oranje en helder). Heb deze ook gekocht voor deze dagen en op de MTB.

https://www.12gobiking.nl/agu-foss-fietsbril-zwart-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

Ik heb destijds deze gekocht bij de Decathlon:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren kon ik de fiets ophalen :P :P
Ik moet hier en daar nog wat afstellingen doen en de post-aankoop bikefit voor de finetuning (zadel/stuurbuis).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xs5rwpuow8019jb/2018-12-12%2018.43.58.jpg?raw=1

Later betere foto's met wat details.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Ik heb gisteren mijn nieuwe wielset uit China binnen gekregen. Ik wist wel wat ik kon verwachten maar toch overtrof het mijn verwachtingen. De set ziet er reet strak uit, de afwerking is keurig en het smoelt fanastisch.

Nog even kleine slag om de arm want ik heb er nog niet op gereden. Maar ik kan nu in ieder geval lekker op pad met clinches ivm tubes. Gewoon bandje wisselen ipv de taxi service bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RrSxZkldoa4dj20DubvBMBon/medium.jpg

Later betere foto's als ik er buiten mee op pad ga.

• Holk
Ik zie een TT-bike, doe je ook aan wedstrijden mee? Meende namelijk altijd dat wielen van Chinese makelij niet goedgekeurd werden bij wedstrijden.. Neemt niet weg dat de Zipp of FF ook ergens in Taiwan gemaakt worden 😉

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Holkers schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:40:
Ik zie een TT-bike, doe je ook aan wedstrijden mee? Meende namelijk altijd dat wielen van Chinese makelij niet goedgekeurd werden bij wedstrijden.. Neemt niet weg dat de Zipp of FF ook ergens in Taiwan gemaakt worden 😉
Dat zou een erg rare (racistische?) regel zijn.

• Noxa
Holkers schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:40:
Dat is het plan ja. Nog nooit bij stil gestaan dat dat een issue was. Moet zeggen dat ik hey ook niet geloof eigenlijk, heb je een link oid?

Overigens wordt 90% van de carbon wielen daar gemaakt dus dat lijkt me stug. Mijn scope wielen zouden dan ook niet mogen.

Verder zijn volgens de website de wielen UCI approved. Dus dat moet goed komen.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Smultie schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:13:
[...]

Dat zou een erg rare (racistische?) regel zijn.
Waarom zou dat racistisch zijn? Zal waarschijnlijk te maken hebben met een type-goedkeuring of iets dergelijks.

• Smultie
  • Niet online
Ascension schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:36:
[...]

Waarom zou dat racistisch zijn? Zal waarschijnlijk te maken hebben met een type-goedkeuring of iets dergelijks.
Dan moet je het laten afhangen van een typegoedkeuring, niet van het land van productie :|

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
Bijna alles wordt in China en Taiwan gemaakt, het verschil zou dan zijn of er een bekend merkje op staat, maar dat kan je ook weer vervalsen. Ik zou zelf niet zo snel met dit soort merkloze china wielen rijden, maar laten we nou niet doen alsof ze nog steeds na 30 omwentelingen ontploffen ofzo. Ik heb nog nooit gehoord dat er bij wedstrijden moeilijk over wordt gedaan, indien wel dan zoek je lekker een andere wedstrijd. Bij de meeste trainingskoersen en criteriums mag je geen dingen mee die gevaar opleveren voor andere rijders zoals zadeltasjes, framepompjes etc, maar dat wprdt vaak al nauwelijks gehandhaafd, moet gek lopen als dat ook voor wielen gaat gelden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Holk
Met Chinese wielen bedoelde ik merkloze wielen. Ik had dit een keer van iemand gehoord dat hij een triatlon wedstrijd niet met die velgen mocht rijden vanwege het gangbare sentiment omtrent die wielen. Weinig bron, weet het...

Rij zelf op de wegfiets ook met goedkope Chinese wielen (geen competitie oid), maar heb nooit ontploffende, uit elkaar vallende, delaminerende etc problemen gehad 😉

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Over Chinese wielen gesproken, zijn er ergens degelijke setjes te krijgen? Zoja, de welke?
Wil me er wel eens in verdiepen :9

• Holk
CedricD schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:25:
Over Chinese wielen gesproken, zijn er ergens degelijke setjes te krijgen? Zoja, de welke?
Ik heb deze gekocht, na een tip van een collega:

https://s.click.aliexpress.com/e/b7z5ITDW

Prima levering en contact. Komt wat geld bij voor douane etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Holkers schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:48:
[...]

Ik heb deze gekocht, na een tip van een collega:

https://s.click.aliexpress.com/e/b7z5ITDW

Prima levering en contact. Komt wat geld bij voor douane etc
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j4lCHfq.png

Voor welke kleur en positie tepel ben je gegaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 14-12-2018 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
😉

Interne tepels...
En dat maakte het wat lastig ivm een kleine slag in het wiel. De spaakspanning was te hoog en trok de velg een stukje krom. Kwartslag op 2 nippels was voldoende, wel een tool moeten kopen omdat ze intern waren (zilver kleurig)

[ Voor 79% gewijzigd door Holk op 14-12-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verhalen van Chinese wielen vind ik zeer wisselend, maar de gemene deler erin is eigenlijk altijd: hou er rekening mee dat je het wiel minimaal één keer en wellicht vaker moet laten spannen.

Om die reden zou ik dus voor externe tepels gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
http://oem.farsports.cn

Hier heb ik ze gekocht op aanraden van mijn zwager. Hij werkt bij Trek en heeft de wielen daar ook eens laten zien. Algemene indruk wasj "helemaal niks mis mee". Prima service ook via deze shop!

Deze wielen gebruik ik alleen onder de TT bike. Ik zou in NL en voor dit soort doeleinden deze wielen geen probleem vinden. De Mont Ventoux afdalen met Chinese velg rem wielen zou ik dan weer niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Volgens mij loopt er een topic over Chinese wielen op Fiets.nl, maar gaat dat wel alleen over wielen van carbon.

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=50230

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
In het carbon topic op fiets.nl las ik al veel goeds over wielen van https://www.wheelsfar.com/ . Het gegeven dat ze ook UCI-gekeurde wielen hebben vind ik ook wel een fijne gedachte.

Ik heb sinds september hun FSC38CM-25U wielen met DT350S naven, en ben er erg over te spreken in vergelijking met mijn Mavic Ksyrium Elite-wielen. Met dezelfde inspanning rijd ik toch gauw 3-4 km/u sneller.

Voor de winter heb ik mijn Mavic velgen wel terug gestoken: ik vind Carbon velgen toch net wat te weinig remmen wanneer nat (ook met de premium Swiss Stop remblokken), en windstoten > 5 Bft + stijle afdalingen met veel bochtjes in de Vlaamse Ardennen (mijn voornaamste terrein in de winter) hebben mij toch al enkele hardstilstanden bezorgd in het verleden :X . Maar beide nadelen gelden natuurlijk voor alle carbon wielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Dat remmen blijft voor mij ook een enorm minpunt. Zit met minder vertrouwen op de fiets als ik de carbon wielen heb gestoken iit de alu velgen. Ja, je gaat er harder mee met dezelfde inspanning maar netto rem je ook eerder en ben je voorzichtiger op gevaarlijke punten. Ideaal zou de combinatie van carbon velg en schijfrem zijn #dromen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Holkers schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:51:
Ideaal zou de combinatie van carbon velg en schijfrem zijn #dromen
Goed nieuws, die bestaan gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:55:
[...]

Goed nieuws, die bestaan gewoon :P
Hahaha, maar m'n bankrekening spreekt dat nog tegen. Nieuwe fiets gaat sowieso schijfrem krijgen, maar de combinatie nieuwe fiets + nieuwe set velgen = meer dan m'n saldo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ah ja, bekend probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Hebben meer mensen dat hun FItness & Freshness grafiek sinds een paar dagen andere waarden geeft? Had ik in de zomer nog een piek van Fitness 110 is dit nu bijgesteld naar 90. Nu is dit natuurlijk maar een waarde en gaat het om de trend maar vind het toch vervelend dat dit weer is aangepast. Heb al een support ticket ingeschoten bij Strava maar nog geen reactie.

Edit: lijkt te maken te hebben met de FTP-waarde in Strava, ik rij sinds kort met een vermogensmeter. Wel apart dat alles met terugwerkende kracht wordt aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Ascension op 15-12-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ascension schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:23:
Hebben meer mensen dat hun FItness & Freshness grafiek sinds een paar dagen andere waarden geeft? Had ik in de zomer nog een piek van Fitness 110 is dit nu bijgesteld naar 90. Nu is dit natuurlijk maar een waarde en gaat het om de trend maar vind het toch vervelend dat dit weer is aangepast. Heb al een support ticket ingeschoten bij Strava maar nog geen reactie.

Edit: lijkt te maken te hebben met de FTP-waarde in Strava, ik rij sinds kort met een vermogensmeter. Wel apart dat alles met terugwerkende kracht wordt aangepast.
Dat is een bekend probleem bij Strava. Elke keer als je een FTP test doet, of zoals nu begint met een vermogensmeter dan past hij die curve aan, wordt aan gewerkt schijnbaar.

Je kunt wel kiezen of je vermogens data of hartslag data of allebei wilt gebruiken.

Check ook even Elevate voor chrome dat is wel een leuke extensie voor Strava met een iets andere Fitness/Freshness curve.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 15-12-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Noxa schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:38:
[...]

Dat is een bekend probleem bij Strava. Elke keer als je een FTP test doet, of zoals nu begint met een vermogensmeter dan past hij die curve aan, wordt aan gewerkt schijnbaar.

Je kunt wel kiezen of je vermogens data of hartslag data of allebei wilt gebruiken.
Jep maar als ik alleen hartslagdata kies dan veranderen de waarden nauwelijks. Ga even naar die tip van jou kijken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dit is eigenlijk het grootste probleem waarom Strava als analyse tool niet serieus te nemen is. Elke keer dat je FTP aanpast gaat hij je hele geschiedenis herberekenen (suffer scores, TSS, fitness and freshness, gewoon alles). Dat zou niet moeten, het zou met timepoints moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Jammer dat ze dit niet goed op orde hebben, ik heb nu trainingpeaks op proef maar dat ziet er weer veel te geavanceerd uit voor de recreatieve fietser die ik ben. Een eenvoudige grafiek zoals Strava vind ik ideaal maar dan moeten die waarden wel nut hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, van trainingspeaks krijg ik ook echt een hersenbloeding, das echt voor mensen die een coach hebben die het leuk vind om die nummers te interpreteren. Ik moet me nog steeds een keer echt verdiepen in Golden Cheetah, maar eigenlijk doe ik dat niet omdat, zoals hierboven al door iemand genoemd, Elevate (het vroegere Stravistix) wel gewoon doet wat ik nodig heb.
https://chrome.google.com...etail/elevate-for-strava/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dit is de tofste feature van mijn nieuwer fiets tot nu toe :)

Sprint shifters als klim knoppen:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/bec3l2sy1w124mv/IMG_9548.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
jspr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:57:
Dit is de tofste feature van mijn nieuwer fiets tot nu toe :)

Sprint shifters als klim knoppen:
[Afbeelding]
Mega overbodig natuurlijk maar wel tof! Op mijn volgende fiets komen er zeker sprint schifters. Heb je ook een bleutooth module om je Di2 in te stellen? Ik overweeg er 1 te kopen omdat ik geen windows pc in huis heb, dus kan geen aanpassingen maken aan mijn Di2 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Mega overbodig lijkt me niet gezien het hier alleen maar klimmen is :-)

Ik heb ook de D-Fly module inderdaad, en werkt prima via de app. Ook de knoppen op de hoods zijn tof omdat je zo de Wahoo/Garmin kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met deze voetwarmers?

https://www.decathlon.nl/...0/_/R-p-161193?mc=8373956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Dat had gister erg nuttig geweest. Tenen waren bijna blauw toen ik thuiskwam van anderhalf uur fietsen :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:30:
[...]

Dat had gister erg nuttig geweest. Tenen waren bijna blauw toen ik thuiskwam van anderhalf uur fietsen :X
Dat is ook precies mijn reden om dit te overwegen.Door de koude tenen slechts 2 uur kunnen fietsen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Een vraagje voor de technisch meer aangelegde hobbyfietsenmakers. Ik heb op mijn crossfiets cantilever remmen, waarbij de achterremblokjes tegen de band aanschuren als je niet remt. Ze lijnen mooi op met de velg als er wel aan de remmen getrokken wordt. De remblokjes staan al op de laagst mogelijke stand. Het lijkt eigenlijk alsof de bevestigingen op de achtervork een cm of twee te hoog gelast werden. Iemand hier ervaringen/tips voor? Zouden andere remmen (welke?) beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vreemd verhaal. Je kan ze vervangen voor V-brakes, maar het klinkt ook alsof je een hele brede band op een hele smalle velg hebt liggen, waardoor de band heel bol staat. Is het een optie om ze wat losser te zetten? Of zitten ze al tegen de buis aan als ze los staan? Vaak zit er een soort preload op het bevestigingspunt voor de veer, misschien kan je daarmee spelen waardoor ze wat verder naar buiten komen.
Ik heb zelf die achterlijk kutremmen vervangen voor v-brakes trouwens, was er helemaal klaar mee. Eerst een jaar afstellen en vervolgens nauwelijks remkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zit er al een tijdje aan te komen, maar nu lijkt er wat schot in de zaak te zitten. In de eerste helft van 2019 ga ik zeer waarschijnlijk naar Los Angeles verhuizen, en daar komt natuurlijk bij dat ik mijn fiets (Canyon Aeroad CF) graag wil meenemen. Na wat rondvragen bij kennissen en vrienden is wel duidelijk dat ik eigenlijk gewoon een koffer moet kopen voor mijn fiets. Dat is natuurlijk leuk, maar dan is er wel een aardig groot (en variërend) aanbod aan fietskoffers.

Mijn vraag is dus; zijn er hier mensen met ervaring met fietskoffers? Waar moet ik op letten? Wat is richtprijs voor een degelijke koffer?

Een paar dingen die ik zelf in ieder geval in gedachte moet houden:
- Idee om de fiets mee terug naar NL te nemen een paar keer per jaar als ik terugvlieg,
- Geen koffer van 800 euro

edit:
Nu ook bedenken wat ik met mijn recentelijk gekochte Tacx Flux ga doen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Pimorez op 16-12-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pimorez schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:56:

edit:
Nu ook bedenken wat ik met mijn recentelijk gekochte Tacx Flux ga doen :X
Als je een container laat gaan met je spullen, dan daar verkopen, ze zijn hier in NL een stuk goedkoper dan in US. Anders gewoon zsm vanaf komen hier via terugsturen of garantie, kwaliteit van de Flux is niet top en daarmee de 2e hands markt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Duurdere fietskoffers zijn vooral lichter en gebruiksvriendelijker, maar het klinkt alsof je hem in Amerika niet meer gaat gebruiken, dus ik zou gewoon op marktplaats iets op de kop tikken, maakt niet zo heel veel uit wat. Als je hem wel wilt houden en opslaan kan je kijken naar een evoc of een andere softcase, ik heb deze nog gebruikt van de zomer: https://www.pro-bikegear....ravel_Bags/PRO_BA_BIKEBAG
Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
MrAngry schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:49:
Vreemd verhaal. Je kan ze vervangen voor V-brakes, maar het klinkt ook alsof je een hele brede band op een hele smalle velg hebt liggen, waardoor de band heel bol staat. Is het een optie om ze wat losser te zetten? Of zitten ze al tegen de buis aan als ze los staan? Vaak zit er een soort preload op het bevestigingspunt voor de veer, misschien kan je daarmee spelen waardoor ze wat verder naar buiten komen.
Ik heb zelf die achterlijk kutremmen vervangen voor v-brakes trouwens, was er helemaal klaar mee. Eerst een jaar afstellen en vervolgens nauwelijks remkracht.
Bedankt voor het antwoord. Het is een cross fiets, dus uiteraard staan de banden wat bol. 33mm op shimano rs 11 wielen. Losser zetten heeft geen zin, aangezien de remblokjes in hun 'zwaai' de banden meenemen. Hoe los of vast (heb al geprobeerd de veer in de drie verschillende gaatjes te steken) heeft dan ook geen zin. Ik weet dat ideaal gezien de remblokjes zo recht mogelijk op de velg staan, maar dat is nu helaas niet in te stellen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Sander schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:03:
[...]

Als je een container laat gaan met je spullen, dan daar verkopen, ze zijn hier in NL een stuk goedkoper dan in US. Anders gewoon zsm vanaf komen hier via terugsturen of garantie, kwaliteit van de Flux is niet top en daarmee de 2e hands markt ook niet...
In die zin maakt het niet uit of ik een container neem toch? Die koffer kan ik daar hoe dan ook wel verkopen :P Verder denk ik niet dat er een container gaat, gezien de hoeveelheid spullen die ik heb om mee te nemen. De grote dingen verkoop ik hier wel of zal ik bij een andere container proberen te stoppen.
Thanks voor het advies verder!
MrAngry schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:03:
Duurdere fietskoffers zijn vooral lichter en gebruiksvriendelijker, maar het klinkt alsof je hem in Amerika niet meer gaat gebruiken, dus ik zou gewoon op marktplaats iets op de kop tikken, maakt niet zo heel veel uit wat. Als je hem wel wilt houden en opslaan kan je kijken naar een evoc of een andere softcase, ik heb deze nog gebruikt van de zomer: https://www.pro-bikegear....ravel_Bags/PRO_BA_BIKEBAG
Ging prima.
Ik vermoed dat ik mijn bericht nog een keer heb aangepast terwijl je jouw reactie aan het typen was, maar vooralsnog is het idee wel dat ik hem wel een paar keer per jaar mee terug naar Nederland neem.

Is zo'n softcase wel voldoende voor in het vliegtuig? Of gaan ze voorzichtiger om met speciale koffers?

Ik heb vooralsnog deze op het oog. Ziet er stevig uit en is qua prijs ook erg goed te doen: http://www.fietskoffer.nl/bike-box-ii.html
Anders een Evoc Travel Bag, die zien er ook wel prima uit (stevier dan die van Pro in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb 4 keer (8 vluchten) met een evoc softcase en een keer (4 vluchten) met die pro gevlogen. Die pro was wel billenknijpen, maar ik pak mijn fiets altijd met extra meuk in. Die case die je linkt is stevig maar ook loeizwaar, mijn fietsmaatjes met die case hebben soms moeite om onder de 32 kilo te komen, met een evoc heb je daar geen last van, die is zelf maar iets van 9 kilo. Het is een beetje een kwestie van smaak verder, een bekend nadeel van hardcases is dat als ze kapot gaan ze ook echt kapot zijn en wellicht je fiets erbij. Een soft case kan meer hebben, maar beschermt je fiets iets minder. Ze gaan op het vliegveld niet rustiger om met een softcase, die gasten geven er geen reet om.

Edit: iets met 4 wielen is wel heel chill als je er afstand mee moet afleggen, dat is een belangrijk nadeel van de basic evoc die ik vaak gebruikt heb. Die heeft er maar 2. Die pro heeft geen wielen, dat was echt terror om te tillen (vliegen ging mis, moest onderweg een extra nachtje hotel doen, bus stopte net te ver)

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 16-12-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

Als je voor eenmalig de fiets wil verplaatsen, voldoet de kartonnen doos van Canyon prima. Bron: ik heb mijn fiets al succesvol heen en terug naar Afrika verplaatst.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 26-09 19:32
Ik heb zelf afgelopen zomer een 'gewone' tas gebruikt voor het reizen met de trein en toen ook een heel stuk moeten lopen met de fiets op mijn schouder. Dat is echt niet handig en comfortabel. Ik kan mij voorstellen dat een zwaardere koffer nog minder fijn is. Als je hem toch ook vaker wil gebruiken, dan zou ik er zeker voor kiezen iets meer aan uit te geven.

Iets anders, ik loop de afgelopen dagen tegen het probleem aan dat de route bouwer van Strava niet goed meer lijkt te werken. Als ik een routepunt toevoeg, meer dan zo'n 10km buiten de landgrenzen, dan krijg ik een foutmelding dat het punt niet kan worden toegevoegd. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Tacoos

i am i

Pimorez schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:56:
Het zit er al een tijdje aan te komen, maar nu lijkt er wat schot in de zaak te zitten. In de eerste helft van 2019 ga ik zeer waarschijnlijk naar Los Angeles verhuizen, en daar komt natuurlijk bij dat ik mijn fiets (Canyon Aeroad CF) graag wil meenemen. Na wat rondvragen bij kennissen en vrienden... snip...

Mijn vraag is dus; zijn er hier mensen met ervaring met fietskoffers? Waar moet ik op letten? Wat is richtprijs voor een degelijke koffer?
Zelf geen ervaring, maar zie bijv

Geen racer, maar principe zal hetzelfde zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Tacoos op 16-12-2018 19:46 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycno
  • Laatst online: 12:25
Teun_2 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:17:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Het is een cross fiets, dus uiteraard staan de banden wat bol. 33mm op shimano rs 11 wielen. Losser zetten heeft geen zin, aangezien de remblokjes in hun 'zwaai' de banden meenemen. Hoe los of vast (heb al geprobeerd de veer in de drie verschillende gaatjes te steken) heeft dan ook geen zin. Ik weet dat ideaal gezien de remblokjes zo recht mogelijk op de velg staan, maar dat is nu helaas niet in te stellen. :-(
Heb je misschien een foto van de positie van de remmen ten opzichte van de velg/band?
Misschien kun je namelijk de positie wat bijstellen door de kabeldrager wat te verzetten (hoger/lager).

Toevallig zelf ook een crosser met ouderwetse cantileverremmen met soortgelijke velgen en ook 33mm banden. Remkracht laat wel wat te wensen over, maar heb geen problemen met ruimte of slepen.

Let er trouwens wel op dat als je direct van cantilever naar v-brakes wilt overstappen, dit mini v-brakes zijn.
Voor 'echte' v-brakes heb je een adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:22
Lulukai schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:25:
Als je voor eenmalig de fiets wil verplaatsen, voldoet de kartonnen doos van Canyon prima. Bron: ik heb mijn fiets al succesvol heen en terug naar Afrika verplaatst.
En mocht je zo’n doos nog willen. Ik heb er nog een staan, mag je gratis afhalen in Amsterdam als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Laatst online: 16:27
Ik ben van plan komend jaar me in te schrijven voor 'Limburgs mooiste'. Heeft er iemand ervaring met die tocht? En toevallig ook nog een tip wat een mooiere route is, de gele of de rode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

Erg massaal en erg duur :)
Maar zeker een mooie regio om te fietsen en de tocht is goed georganiseerd. Op sommige punten wat te druk naar mijn opinie, maar allemaal wel goed te doen. In ieder geval als het je eerste keer is, een hele belevenis en alleen daarom al doen. De 150 km ronde is de mooiste.
(heb de tocht zo’n 5x gedaan waarvan de laatste keer al zo’n 7 jaar geleden... mijn ervaringen zijn dus misschien wat gedateerd).

Je krijgt bij de finish wel een biertje!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik ga komend jaar de Elfstedentocht maar weer eens doen, ook al is die zo druk dat t meer lopen dan rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Laatst online: 16:27
Galois schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:48:
Erg massaal en erg duur :)
Maar zeker een mooie regio om te fietsen en de tocht is goed georganiseerd. Op sommige punten wat te druk naar mijn opinie, maar allemaal wel goed te doen. In ieder geval als het je eerste keer is, een hele belevenis en alleen daarom al doen. De 150 km ronde is de mooiste.
(heb de tocht zo’n 5x gedaan waarvan de laatste keer al zo’n 7 jaar geleden... mijn ervaringen zijn dus misschien wat gedateerd).

Je krijgt bij de finish wel een biertje!
Bedoel jij nu Limburgs mooiste of de amstel gold race? Ik bedoelde de LM, de AGR heb ik die jaar gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
jspr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:36:

Ik heb ook de D-Fly module inderdaad, en werkt prima via de app. Ook de knoppen op de hoods zijn tof omdat je zo de Wahoo/Garmin kan bedienen.
D-Fly voor de firmware-updates is ook handig.
Na ontvangst van de BMC TimeMachine01 Road bleken er updates beschikbaar te zijn voor mijn Ultegra configuratie.
Geupdate...verbinding viel weg... schakelen werkte niet meer.

...Tot ik de zadelpen uit het frame haalde, en de batterij ontkoppelde van het DI2 systeem. Na aansluiten, werkte het schakelen weer als vanouds, en was de nieuwe firmware er op aanwezig.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Het is een kwestie van tijd totdat het hier gaat over overclocken :p
En als je dan een nieuw stuurlintje monteert dan is het een casemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Dank voor alle tips mbt. een fietskoffer!

Die kartonnen doos laat ik toch even voor wat het is, ondanks de anekdote vertrouw ik dat toch niet genoeg.
Het ziet er dan naar uit dat ik voor die Evoc ga vanwege een combinatie aan gewicht, veiligheid en gemak (minder ruimte = winnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

NielsTn schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:33:
[...]

D-Fly voor de firmware-updates is ook handig.
Na ontvangst van de BMC TimeMachine01 Road bleken er updates beschikbaar te zijn voor mijn Ultegra configuratie.
Geupdate...verbinding viel weg... schakelen werkte niet meer.

...Tot ik de zadelpen uit het frame haalde, en de batterij ontkoppelde van het DI2 systeem. Na aansluiten, werkte het schakelen weer als vanouds, en was de nieuwe firmware er op aanwezig.
Dat probleem had ik 2 weken geleden ook! Rare bug :X

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Stigandr schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:28:
[...]

Bedoel jij nu Limburgs mooiste of de amstel gold race? Ik bedoelde de LM, de AGR heb ik die jaar gereden.
Bij de Amstel Gold Race, krijg je geen biertje bij de finish... al lijkt misschien de naam van de race dat wel vermoeden :)

Ik bedoel Limburgs Mooiste. Maar inderdaad: ze zijn allebei erg druk en hebben veel gemeen... heb ze beide vele keren gereden. Voordeel van LM is dat het ook (vaak) wat warmer is.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
LM en AGR zijn beiden massaal. Ik vind LM wat gemoedelijker, maar AGR heeft wat meer sfeer (meer toeschouwers langs de kant).

LM heb ik afgelopen jaar geel 150km gedaan. Reden: afstand in combinatie met hoogtemeters.

Voor 2019 heb ik besloten om de toertochten links te laten liggen en mijn eigen tochten (eventueel op basis van eerder verreden toertochten) te plannen met Komoot en deze na te rijden met mijn Bryton 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jspr schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:36:

Afgelopen weekend een eerste rit gemaakt met mijn nieuwe fiets en ik ben op een paar dingen na bijna tevreden.

De post-aankoop bikefit is nodig omdat ik niet helemaal tevreden ben met de stand van het zadel (ik heb het ongeveer ingesteld aan de hand van het 59Cm frame maar dat is nooit helemaal goed) en ik uiteindelijke de stuurbuis af wil zagen op de juiste lengte.

Gisteren viel het mij op dat mijn 2019 versie zadelpen (rechts op de foto) een andere mount heeft dan de Aria die ik eerder gehuurd had (links op de foto).
Gezien de 2019 versie zadelpen een mount heeft voor triathleten met meer mogelijkheden "zweeft" het zadel boven de zadelpen, en dat vind ik niet mooi, dus wordt deze vanmiddag omgeruild.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6ru3ias9mnnjdiw/0144be48-20f2-4d5a-8093-55317055a05f.jpg?raw=1

De rem hoeven moeten iets losser omdat tijdens het klimmen uit het zadel/sprinten heeeel iets aanlopen en er zat geen marge op de schroefdraad om het zo te doen.

De klim shifters zijn simpelweg tof, en reageren heel erg goed en dat is lekker als je met de handen op het stuur aan het klimmen bent, zeker op hele lange klimmen :) Ik moet er zeker nog aan wennen omdat ik er een aantal keer tegenaan zat met mijn bovenbeen toen ik uit het zadel te ver naar voren leunde (wellicht moet ik ze iets meer naar beneden laten monteren).

Ook de knoppen in de hoods zijn super practisch voor een aantal handelingen op de Wahoo BOLT.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
Na wat denken over een mooi plan voor volgend jaar komt er eigenlijk steeds weer naar voren dat ik eens alle 12 de provincies wil aantikken in 1 of meerdere dagen. Hiervoor een aantal opties:

1. Meedoen met de ronde van 12(www.rondevan12.nl, 430 km) in 1 of 2 dagen en dan zelf nog doorfietsen naar Nijmegen vanuit Groningen(180 km) zodat ik in principe geen extra bagage(voor het slapen) tijdens het fietsen hoef mee te nemen. Nadeel is dat ik wat minder uitgebreid de tijd heb indien ik in een groep meefiets en ook minder mijn eigen route kan rijden. Hierdoor kom ik dus ook niet in mijn eigen woonplaats maar ook niet bij mijn ouders in Limburg. +/- 610 km.

2. Eigen route rijden in 4 dagen, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Geeft mij uitgebreid de kans rustig te rijden, op de plekken te komen/rusten waar ik wil. Reden voor 4 dagen zou zijn een mooie verdeling zijn van +/- 200 km per dag en de laatste dag slechts 100 km van mijn ouders naar mijn thuisadres. Behalve het weekend 2 vrije dagen. Totale afstand zal zo'n 730 km zijn.

3. Eigen route rijden in 3 dagen zonder overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Een evenredige verdeling maakt het prima mogelijk om het in 3 dagen te doen maar dan zal ik alleen gaan lunchen bij mijn ouders in Limburg. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km

4. Eigen route rijden in 3 dagen met overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Iets andere indeling dan hierboven waardoor ik 2 lange dagen moet rijden maar wel bij mijn ouders kan overnachten. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km.

In de gevallen waarin ik zelf ga fietsen zal het tempo lager liggen maar ook een stuk makkelijker door mij te bepalen zijn. Ik vraag mij af hoe irritant de bagage is en of het de moeite loont om met de 'toertocht' mee te doen. Wat natuurlijk ook wel wat nadelen met zich meebrengt(vaste data etc). Daarnaast vraag ik mij af voor welke optie jullie zouden gaan.

Ik weet dat er mensen zijn die dit in 1 danwel 2 dagen doen maar ik vond mijn EPIC300 tocht van vorig jaar(300km + 2000hm) wel even genoeg qua afstand ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@la_fusion gaaf project. Heb je al gedacht aan bagagevervoer? Kun je bij externe partijen regelen, maar wellicht is er wel een familielid die dit voor je zou kunnen doen?

en verder ben ik een tijdje uit lucht geweest op fietsvlak maar tijdens mijn vakantie toch de knoop doorgehakt (na 2 jaar wikken en wegen) en een nieuwe fiets gekocht. Doorslaggevend was dat ik door reparaties mijn al zware fiets nog zwaarder gemaakt had. Het is deze geworden.

Levertijd: eind maart :'(

nieuwe velo

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 17:29
Mooie kleur, mooie fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
@SirLenncelot Vette fiets, joh. Ga je zeker geen spijt van krijgen denk ik!

@la_fusion Tof plan, dat wil ik ook nog een keer doen met wat vrienden. Bij ons staat echter na dit jaar rondje ijsselmeer van 330km eerst van Maastricht naar Groningen fietsen (of andersom) op het programma. Ik zou zelf voor optie 1 gaan of iets soortgelijks. Proberen of je ergens op de route dus wel kunt logeren zodat je per dag maar 220km hoeft te fietsen en dan een keer van te voren daar een schoon setje fietskleding neerleggen en eventueel wat kleding voor in de avond wat je ook later kunt ophalen. Zo hoef je ook niet met bagage te fietsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verona27 op 19-12-2018 23:42 ]

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

Toppertje

www.davideografie.nl

Stigandr schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:04:
Ik ben van plan komend jaar me in te schrijven voor 'Limburgs mooiste'. Heeft er iemand ervaring met die tocht? En toevallig ook nog een tip wat een mooiere route is, de gele of de rode?
Ik heb afgelopen jaar meegedaan met de gele route, was een erg mooie route (vooral omdat ik uit noord nl kom waar alleen viaducten hoogtemeters maken). We zijn toen als allerlaatste gestart, ik dacht rond 11 uur, toen iedereen al weg was, hierdoor was het lekker rustig op de route en hebben we totaal geen last gehad van drukte onderweg, bij de Finish was het dan wel weer erg druk, maar wel gezellig. Onderweg hadden we 2 bevoorradingsposten, met genoeg te eten en drinken. Leuke tocht wat mij betreft!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

la_fusion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:52:
1. Meedoen met de ronde van 12(www.rondevan12.nl, 430 km) in 1 of 2 dagen en dan zelf nog doorfietsen naar Nijmegen vanuit Groningen(180 km) zodat ik in principe geen extra bagage(voor het slapen) tijdens het fietsen hoef mee te nemen. Nadeel is dat ik wat minder uitgebreid de tijd heb indien ik in een groep meefiets en ook minder mijn eigen route kan rijden. Hierdoor kom ik dus ook niet in mijn eigen woonplaats maar ook niet bij mijn ouders in Limburg. +/- 610 km.
Maakt de tocht opzich wel iets "makkelijker", overnachtingen kun je meeboeken en je bagage word vervoerd, en je kunt rijden in een groep. Maakt dit meer van een toertocht (oke, stukkie langer dan een normale toertocht), wat bij zou kunnen aan de beleving, en wellicht wat goeie kennisen kan opleveren, cq fietsmaatjes?
2. Eigen route rijden in 4 dagen, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Geeft mij uitgebreid de kans rustig te rijden, op de plekken te komen/rusten waar ik wil. Reden voor 4 dagen zou zijn een mooie verdeling zijn van +/- 200 km per dag en de laatste dag slechts 100 km van mijn ouders naar mijn thuisadres. Behalve het weekend 2 vrije dagen. Totale afstand zal zo'n 730 km zijn.
3. Eigen route rijden in 3 dagen zonder overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Een evenredige verdeling maakt het prima mogelijk om het in 3 dagen te doen maar dan zal ik alleen gaan lunchen bij mijn ouders in Limburg. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km
4. Eigen route rijden in 3 dagen met overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Iets andere indeling dan hierboven waardoor ik 2 lange dagen moet rijden maar wel bij mijn ouders kan overnachten. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km.
Op deze manier doen meer mensen bepaalde routers (LEJOG word ook wel eens verspreid over een paar maanden gedaan). Eigen routes maken heeft bij mij de voorkeur, met de juiste voorbereiding kun je goedkope overnachtingen regelen. Vraag is of je persé bij je ouders langs wil, zij het om te lunchen, zij het om te overnachten. Als je voor de optie eigen route gaat zul je bagage moeten meenemen, ik zou even kijken wat je precies mee moet nemen om je toch te kunnen maken en daarna voor jezelf na te gaan of je dit gewicht mee kan krijgen. 2 Dagen is misschien minder gewicht dan 3 dagen. Als je bij je ouders gaat overnachten kun je wellicht een pakketje opsturen zodat je minder op de fiets mee hoeft te nemen.

Optie die je misschien ook nog kan overwegen, maar dat is meer een race is de "Race around the Netherlands"
https://www.adventurebikeracing.com/ratn/.

Ik zou persoonlijk voor de optie gaan die 4 dagen duurt, meer tijd om om je heen te kijken en meer te genieten van de omgeving, en de mogelijkheid om je eigen routes te maken.

Rondevan12 word denk ik toch een soort van "wedstrijd" (tenminste bij mij), je wil toch sneller zijn dan..etc, en de RATN is aan mij nog niet besteed.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:55

McMiGHtY

- burp -

Verona27 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:41:
@SirLenncelot Vette fiets, joh. Ga je zeker geen spijt van krijgen denk ik!

@la_fusion Tof plan, dat wil ik ook nog een keer doen met wat vrienden. Bij ons staat echter na dit jaar rondje ijsselmeer van 330km eerst van Maastricht naar Groningen fietsen (of andersom) op het programma. Ik zou zelf voor optie 1 gaan of iets soortgelijks. Proberen of je ergens op de route dus wel kunt logeren zodat je per dag maar 220km hoeft te fietsen en dan een keer van te voren daar een schoon setje fietskleding neerleggen en eventueel wat kleding voor in de avond wat je ook later kunt ophalen. Zo hoef je ook niet met bagage te fietsen.
Ik heb voor komend jaar een verjaardagsritje gepland van 200+ km's met een aantal vrienden/kennisen/collega's, scheelt me weer dat ik thuis moeten zitten mooi zijn en blokjes kaas moet snijden

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
McMiGHtY schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:34:
[...]

Ik heb voor komend jaar een verjaardagsritje gepland van 200+ km's met een aantal vrienden/kennisen/collega's, scheelt me weer dat ik thuis moeten zitten mooi zijn en blokjes kaas moet snijden
Haha goed geregeld. Ik heb daar ook altijd een hekel aan.

• la_fusion
Bedankt voor tips hier. Komt eigenlijk een beetje neer op wat ik zelf ook al dacht. Ik vind het zelf fijn om mijn eigen routes te rijden maar zelf geen bagage mee te hoeven nemen vind ik wel een heel erg groot voordeel. Sowieso is dit maar weinig bagage maar toch handig als dit niet mee hoeft op de fiets.

Ik ga de plannen nog eens verder bekijken.. sowieso kijken welke plekken in Nederland ik zou 'missen' indien ik de ronde van 12 ga doen. Die Race around the Netherlands gaat mijn wel een paar bruggen te ver hoor :P

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
la_fusion schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:46:
Bedankt voor tips hier. Komt eigenlijk een beetje neer op wat ik zelf ook al dacht. Ik vind het zelf fijn om mijn eigen routes te rijden maar zelf geen bagage mee te hoeven nemen vind ik wel een heel erg groot voordeel. Sowieso is dit maar weinig bagage maar toch handig als dit niet mee hoeft op de fiets.

Ik ga de plannen nog eens verder bekijken.. sowieso kijken welke plekken in Nederland ik zou 'missen' indien ik de ronde van 12 ga doen. Die Race around the Netherlands gaat mijn wel een paar bruggen te ver hoor :P
check eens deze site voor overnachtingsplaatsen. https://www.vriendenopdefiets.nl/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
la_fusion schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:46:

Ik heb dit op het oog om wat meerdaagse tripjes te kunnen maken. Lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:12
Mooi systeem ja, ga ik misschien ook een testen als het te koop is.
Leuk voor een wat langere trip waar ik het met stuurtasje net niet red kwa bagage.

Zo'n losse zadeltas is het voor mij gewoon niet, zwingt teveel heen en weer bij aanzetten en ik kom er vaak nog met m'n benen tegenaan.
Stuurtas is ideaal voor korte trip waar je niet al te veel mee moet nemen :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/56P1rYpIcKhTJedBSiTL-qDZJtX5F97vnfXz1JkO-SE-2048x1152.jpg

Tandenborstel/tandpasta en onderbroek, meer heb je niet nodig eigenlijk voor een korte trip als je alleen hoeft te overnachten.
Maar je wilt vaak wel wat extra fieskleding/eten meenemen. (en accupack/lader/batterijen ed)
Als het warm is, is een extra fietsbroek ook wel prettig.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 21-12-2018 11:01 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
DDX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:59:
Mooi systeem ja, ga ik misschien ook een testen als het te koop is.
Leuk voor een wat langere trip waar ik het met stuurtasje net niet red kwa bagage.

Zo'n losse zadeltas is het voor mij gewoon niet, zwingt teveel heen en weer bij aanzetten en ik kom er vaak nog met m'n benen tegenaan.
Stuurtas is ideaal voor korte trip waar je niet al te veel mee moet nemen :

Tandenborstel/tandpasta en onderbroek, meer heb je niet nodig eigenlijk voor een korte trip als je alleen hoeft te overnachten.
Maar je wilt vaak wel wat extra fieskleding/eten meenemen. (en accupack/lader/batterijen ed)
Als het warm is, is een extra fietsbroek ook wel prettig.
Heb jij deze stuurtas?

Iets meer dan een tandenborstel en onderbroek vind ik wel fijn overigens hoor. Ik ben dan niet de hele dag aan het fietsen dus iets van kleding voor de avond vind ik wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:09:
[...]

Heb jij deze stuurtas?

Iets meer dan een tandenborstel en onderbroek vind ik wel fijn overigens hoor. Ik ben dan niet de hele dag aan het fietsen dus iets van kleding voor de avond vind ik wel handig.
Ik heb de vorige versie (die van apidura) :
https://www.apidura.com/shop/rapha-apidura-handlebar-pack/

Voor tripje naar luxemburg had ik korte broek/tshirt mee voor uren buiten het fietsen om.
Alleen schoenen was een dingetje, die nemen wel erg veel ruimte in.
Dus in het hotel dus maar gewoon op m'n sokken naar het ontbijt ed ;)

Daarna deze aangeschaft voor volgende trip :
https://skinners.cc/
Nog niet mee gehad met fietstrip, maar wel rond huis/naar supermarkt ed uitgetest en bevallen goed.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 21-12-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ja zelf zou ik gaan voor:

- Onderbroek
- Sokken
- Broek + T shirt
- Tandpasta + tandenborstel
- Lader + kabels

Meer is in principe niet nodig natuurlijk. Echter voor bovenstaande heb je wel iets nodig om het mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
@DDX die skinners zijn wel interessant! Ik wil komend jaar ook wat langere fietstochten gaan doen. Deze komen dus ook op mijn lijstje. Schoenen zijn inderdaad vrij groot om mee te nemen. Ik merk dat ook altijd in mijn woon-werk rugtas. Zwaar, groot en niet echt flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 13:20
la_fusion schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:52:
Ja zelf zou ik gaan voor:

- Onderbroek
- Sokken
- Broek + T shirt
- Tandpasta + tandenborstel
- Lader + kabels

Meer is in principe niet nodig natuurlijk. Echter voor bovenstaande heb je wel iets nodig om het mee te nemen.
Kan gewoon in een rugzak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sleeon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:22:
[...]

Kan gewoon in een rugzak toch?
Ja, maar een rugzak is nogal k*t op een racefiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Daarnaast is de manier van meenemen ook niet het probleem. Ik vind het gewoon vervelend om heel de dag op pad te moeten zijn met spullen die ik niet nodig heb tijdens het fietsen. Rugzak of tas op de fiets hebben ieder hun voor/nadelen welke voor mij redelijk gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stuurtas merk je weinig van (20w extra weerstand als ik die test van tailfin kijk (maar wij van wc eend deels))
Rugzak is idd niet prettig, zeker niet als je hele dag gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

DDX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:39:
Stuurtas merk je weinig van (20w extra weerstand als ik die test van tailfin kijk (maar wij van wc eend deels))
Rugzak is idd niet prettig, zeker niet als je hele dag gaat fietsen.
Weerstand is maar één factor (weliswaar belangrijk), je krijgt ook mogelijk te maken met ander stuurgedrag als er wat meer gewicht in komt. Ik ben zelf niet zo'n fan van dingen aan het stuur.
Overigens kunnen die dingen die hier genoemd zijn makkelijk in een wat meer oversized zadeltas. Ik denk bijvoorbeeld aan die van ortlieb. Ok het ziet er niet uit, maar hier merk je in ieder geval met het fiets/stuurgedrag niets van.
En inderdaad vermijd rugzak, tenzij het een erg kort ritje is, of je echt niet anders kan om wat voor reden dan ook.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rockhopper schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:31:
[...]

Weerstand is maar één factor (weliswaar belangrijk), je krijgt ook mogelijk te maken met ander stuurgedrag als er wat meer gewicht in komt. Ik ben zelf niet zo'n fan van dingen aan het stuur.
Overigens kunnen die dingen die hier genoemd zijn makkelijk in een wat meer oversized zadeltas. Ik denk bijvoorbeeld aan die van ortlieb. Ok het ziet er niet uit, maar hier merk je in ieder geval met het fiets/stuurgedrag niets van.
En inderdaad vermijd rugzak, tenzij het een erg kort ritje is, of je echt niet anders kan om wat voor reden dan ook.
Erg persoonlijk dus ook, zo'n zadeltas gaat bij mij juist heen en weer schudden op moment van aanzetten en dat merk ik juist heel goed.
Stuurtas moet je natuurlijk ook niet heel zwaar gaan beladen maar extra kleding/laders ed merk ik weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

DDX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:07:
[...]
Erg persoonlijk dus ook, zo'n zadeltas gaat bij mij juist heen en weer schudden op moment van aanzetten en dat merk ik juist heel goed.
Stuurtas moet je natuurlijk ook niet heel zwaar gaan beladen maar extra kleding/laders ed merk ik weinig van.
Bij de wat "lossere" tassen merk ik dat soms ook, tja bepakking en de fiets, het blijft behelpen ;)
Maar dan nog, als ik moet kiezen tussen altijd last bij het sturen (stuurtas), altijd last op de rug (rugtas) of alleen last bij hard aanzetten (zadeltas) dan wint ook daar de zadeltas.

Mijn conclusie, er moet gewoon iemand mee met een busje voor de soep, drank, broodjes en bagage. 8)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:58
Kijk eens wie er tussen de 10 genomineerde voor 'fietser van het jaar' staat.

https://www.bicycling.com...-de-fietser-van-het-jaar/

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/stphan-van-hienen-1545388808.jpg?crop=1xw:0.7427597955706985xh;center,top&resize=5760:*

Even verplicht allemaal stemmen O-) (al heb ik nog niet helemaal uitgevonden waar).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
mhr-zip schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:22:

Even verplicht allemaal stemmen O-) (al heb ik nog niet helemaal uitgevonden waar).
Laat even weten als je er uit bent, want ik zie het ook zo snel niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:22:
Zou via de facebookpagina van bicyclingnl moeten plaatsvinden. Maar daar is het (nog?) niet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Is nog niet officieel live die pagina ;)
We delen de actie zondagavond om 20.15 uur op onze facebookpagina. Mensen kunnen daar in een reactie onder het bericht de naam achterlaten van wie zij vinden dat er moet winnen. We maken in de eerste week van januari de winnaar bekend dus het is natuurlijk leuk als er zo veel mogelijk mensen stemmen.

[ Voor 129% gewijzigd door DDX op 22-12-2018 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor op mijn woonwerk fiets ben ik op zoek naar nieuwe verlichting, nu een goedkoop Ali lampje, wat prima is in het voor en naseizoen bij schemer, maar over een onverlichte dijk/b-weg ben ik nu toch wel op zoek naar wat beters wat de weg ook verlicht. Ik twijfel beetje tussen de Lezyne 1100XL en 800XL en vraag me vooral af of met name de 1100 niet wat overkill is (ik heb geen MTB en ga zeker niet in het donker door de bossen crossen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:58
Sander schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:38:
Voor op mijn woonwerk fiets ben ik op zoek naar nieuwe verlichting, nu een goedkoop Ali lampje, wat prima is in het voor en naseizoen bij schemer, maar over een onverlichte dijk/b-weg ben ik nu toch wel op zoek naar wat beters wat de weg ook verlicht. Ik twijfel beetje tussen de Lezyne 1100XL en 800XL en vraag me vooral af of met name de 1100 niet wat overkill is (ik heb geen MTB en ga zeker niet in het donker door de bossen crossen oid)
Ik heb zelf de cateye volt 800, en die heb ik altijd op standje 400 lumen staan. Dat is genoeg voor mij als het echt donker is. Voordeel is ook dat de batterij dan 2x zolang mee gaat.

Kan me voorstellen dat de Lezyne 1100 met hetzelfde aantal lumen, langer kan branden.

Die cateye is trouwens best voordelig te krijgen: http://amzn.eu/d/dekcjdG

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Ik had de 500 (gaat nu naar m'n vader voor Kerst :9) en vond die al voldoende om in het donker te fietsen.
Enkel batterijduur was wat mager op de hoogste stand, en de stand lager had net niet genoeg lichtsterkte vond ik (300 lumen).
Heb mezelf dan maar de 1100 cadeau gedaan met als voornaamste reden dat die 2u30 op 650 lumen aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik hád ook een Ali lampje, behoorlijk wat licht. Die ging ineens stuk toen ik op een woonwerk rit een afdaling nam. Die rit gaat voor een groot deel door landerijen en buitenaf wegen waar het nog écht donker kan zijn. Gelukkig liep het goed af maar heb wel stapvoets verder moeten rijden tot de bebouwde kom.
Bij aankomst heb ik meteen een lezyne deca drive 1500i besteld. Geeft fatsoenlijk licht voor de donkere ritten. Voor ritten met straatverlichting hoeft die niet hoger dan de laagste stand, maar in de stikdonkere stukken is het heerlijk om veel licht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@DDX, @rockhopper, @la_fusion en anderen. Inhakend op jullie gesprek over fietstassen op de racefiets... ik heb er geen ervaring mee, maar zo’n frametas lijkt mij toch wel handiger? Ervaringen of een mening over? Bv. deze van Ortlieb: https://www.ortlieb.com/nl/frame-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lijkt mij persoonlijk erg onhandig icm bidons.
Tenzij je framemaat xl hebt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb deze tas voor als een rugtas niet meer voldoet:
https://www.carradice.co....nelson-longflap-saddlebag
In combinatie met een bagman beugeltje (bij related products).
Ziet er vanwege de klassieke Engelse heritage look wat nerdy uit, maar werkt prima. Is veel stabieler dan die ver naar achter stekende ortliebs en extra weerstand is ook niet veel. Voornaamste nadeel is dat het relatief veel weegt, maar ze hebben ook lichtere modellen.
DDX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:23:
Bij bijvoorbeeld de TCR zie je dat soort framevullende tassen veel, want als je 3000+ km moet fietsen is elke watt mooi meegenomen. In plaats van bidons douw je dan een drinkzak in een van je tassen.

Die skinners zijn wel een goede tip zeg. Nice.

[ Voor 31% gewijzigd door MrAngry op 22-12-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn hier ook liefhebbers van de wieler zesdaagse die al eens geweest zijn? Heb wat eerste hands vragen over één en ander voor komend event in Ahoy :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
sapphire schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:40:
Zijn hier ook liefhebbers van de wieler zesdaagse die al eens geweest zijn? Heb wat eerste hands vragen over één en ander voor komend event in Ahoy :)
Nope, maar ga 8 januari ook eens een 6-daagde doen. Bier en braadworst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

sapphire schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:40:
Ik ben twee keer bij de zesdaagse van Amsterdam geweest. Wat zou je willen weten? :) (of ging het specifiek over Rotterdam? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 17:29
Ik ga 4 Januari naar de 6daagse in Ahoy, ik ben vorig jaar voor het eerst geweest en vond het wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
MrAngry schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:28:
Ik heb deze tas voor als een rugtas niet meer voldoet:
https://www.carradice.co....nelson-longflap-saddlebag
In combinatie met een bagman beugeltje (bij related products).
Ziet er vanwege de klassieke Engelse heritage look wat nerdy uit, maar werkt prima. Is veel stabieler dan die ver naar achter stekende ortliebs en extra weerstand is ook niet veel. Voornaamste nadeel is dat het relatief veel weegt, maar ze hebben ook lichtere modellen.

[...]

Bij bijvoorbeeld de TCR zie je dat soort framevullende tassen veel, want als je 3000+ km moet fietsen is elke watt mooi meegenomen. In plaats van bidons douw je dan een drinkzak in een van je tassen.

Die skinners zijn wel een goede tip zeg. Nice.
Ik ken nu enkele mensen die zo een zadeltas hebben van 17 a 18l en ik hoor daar enkel goeie dingen van. Staat op mijn verlanglijstje.

Die zak van Carradice lijkt me enorm onhadig. Daar zit je toch continu tegen met de achterkant van je dij op het moment dat je je been strekt tijdens het trappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Zoals gelinked is het ook een oplossing voor toerders die wat meer recht op zitten, het is ook ontwikkeld voor zadels met van die metalen lussen (m.a.w. Brooks zadels). Maar met een bagman beugeltje erbij heb je daar geen last meer van.
Ik zou het niet perse meer aanraden, omdat die naar achter stekende tassen ook wel een evolutie hebben doorgemaakt, maar voor mij was het op een gegeven moment een prima oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/vT1kksHlDBSUP5vmplmnG-T8jIEf5gAolBuyrJRatPY-2048x1536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb Shimano Ultegra Disc remmen. Wil wat reserve remblokjes bestellen. Ik zit te twijfelen tussen de K02S-Resin en de L02A-Resin (dus zonder koelvin en met). Scheelt namelijk de helft... :)

Iemand hier een mening over?
DDX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:23:
Maar een kleinere variant die niet de bidons in de weg zit? Lijkt mij namelijk dat van zoiets je de minste last hebt...

Pagina: 1 ... 13 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).