Na wat denken over een mooi plan voor volgend jaar komt er eigenlijk steeds weer naar voren dat ik eens alle 12 de provincies wil aantikken in 1 of meerdere dagen. Hiervoor een aantal opties:
1. Meedoen met de ronde van 12(
www.rondevan12.nl, 430 km) in 1 of 2 dagen en dan zelf nog doorfietsen naar Nijmegen vanuit Groningen(180 km) zodat ik in principe geen extra bagage(voor het slapen) tijdens het fietsen hoef mee te nemen. Nadeel is dat ik wat minder uitgebreid de tijd heb indien ik in een groep meefiets en ook minder mijn eigen route kan rijden. Hierdoor kom ik dus ook niet in mijn eigen woonplaats maar ook niet bij mijn ouders in Limburg. +/- 610 km.
2. Eigen route rijden in 4 dagen, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Geeft mij uitgebreid de kans rustig te rijden, op de plekken te komen/rusten waar ik wil. Reden voor 4 dagen zou zijn een mooie verdeling zijn van +/- 200 km per dag en de laatste dag slechts 100 km van mijn ouders naar mijn thuisadres. Behalve het weekend 2 vrije dagen. Totale afstand zal zo'n 730 km zijn.
3. Eigen route rijden in 3 dagen zonder overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Een evenredige verdeling maakt het prima mogelijk om het in 3 dagen te doen maar dan zal ik alleen gaan lunchen bij mijn ouders in Limburg. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km
4. Eigen route rijden in 3 dagen met overnachting bij mijn ouders in Limburg, hiervoor moet ik bagage meenemen(zie kopje hieronder) voor het overnachten/douchen. Iets andere indeling dan hierboven waardoor ik 2 lange dagen moet rijden maar wel bij mijn ouders kan overnachten. In principe zou dit met een weekend erin 1 vrije dag kosten. Totale afstand zo'n 730 km.
In de gevallen waarin ik zelf ga fietsen zal het tempo lager liggen maar ook een stuk makkelijker door mij te bepalen zijn. Ik vraag mij af hoe irritant de bagage is en of het de moeite loont om met de 'toertocht' mee te doen. Wat natuurlijk ook wel wat nadelen met zich meebrengt(vaste data etc). Daarnaast vraag ik mij af voor welke optie jullie zouden gaan.
Ik weet dat er mensen zijn die dit in 1 danwel 2 dagen doen maar ik vond mijn EPIC300 tocht van vorig jaar(300km + 2000hm) wel even genoeg qua afstand