Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19

sapphire

Die-hard pruts0r

@Zeddicius @D.deJong
Ja specifiek Rotterdam. Ahoy doet nogal eens lastig qua camera meenemen en om nou een perspas aan te gaan vragen voor wat kiekjes....

Dus vroeg me af of er een tassencontrole is O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Galois schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:38:
Ik heb Shimano Ultegra Disc remmen. Wil wat reserve remblokjes bestellen. Ik zit te twijfelen tussen de K02S-Resin en de L02A-Resin (dus zonder koelvin en met). Scheelt namelijk de helft... :)
In vlakke nederland lijkt me zonder koelvin voldoende. Ga je alpen in, dan lijkt extra koeling wel een prettige bijkomstigheid. But I’m not an expert

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
Galois schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:38:
Ik heb Shimano Ultegra Disc remmen. Wil wat reserve remblokjes bestellen. Ik zit te twijfelen tussen de K02S-Resin en de L02A-Resin (dus zonder koelvin en met). Scheelt namelijk de helft... :)

Iemand hier een mening over?

[...]

Maar een kleinere variant die niet de bidons in de weg zit? Lijkt mij namelijk dat van zoiets je de minste last hebt...
Je moet even goed kijken of die K02S blokjes wel passen. Ik heb Shimano Ultegra 6800 met disc brakes en daar passen die L02A blokken in maar andere weer niet (been there). Even goed research doen dus.

Die L02A blokjes ben ik overigens wel tevreden over. Na het inremmen stoppen ze fantastisch en slijten niet heel hard. Van de zomer 1e keer blokjes vervangen na zo'n 10.000km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:21:
[...]

Je moet even goed kijken of die K02S blokjes wel passen. Ik heb Shimano Ultegra 6800 met disc brakes en daar passen die L02A blokken in maar andere weer niet (been there). Even goed research doen dus.
Waarschijnlijk helpt het volgende overzicht aan shimano brake pads.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r36MryH/Shimano-brake-pads.jpg

Je kunt natuurlijk ook shimano's part selector gebruiken om de correcte pad voor je brakes te vinden:

https://bikecheck.shimano.com/global/en/parts-selectors

[ Voor 25% gewijzigd door pdukers op 23-12-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 18:21
sapphire schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:48:
@Zeddicius @D.deJong
Ja specifiek Rotterdam. Ahoy doet nogal eens lastig qua camera meenemen en om nou een perspas aan te gaan vragen voor wat kiekjes....

Dus vroeg me af of er een tassencontrole is O-)
Vorig jaar niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

McMiGHtY

- burp -

la_fusion schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:52:
Ja zelf zou ik gaan voor:

- Onderbroek
- Sokken
- Broek + T shirt
- Tandpasta + tandenborstel
- Lader + kabels

Meer is in principe niet nodig natuurlijk. Echter voor bovenstaande heb je wel iets nodig om het mee te nemen.
What about:
https://www.apidura.com/shop/racing-saddle-pack/

5 Liter, best klein, reflectiestrepen e.d.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mensen ervaring met de Cannondale Synapse 105 Alu Disc 2019 (SE) of de Cannondale Synapse Carbon 105 disc 2019?

De eerste heeft mechanische schijfremmen maar is prijstechnisch aantrekkelijker dan de carbon versie die daarintegen wel hydraulische schijfremmen heeft. SE versie heeft iets andere wielen en banden dan de non-SE versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:22:
Kijk eens wie er tussen de 10 genomineerde voor 'fietser van het jaar' staat.

https://www.bicycling.com...-de-fietser-van-het-jaar/

[Afbeelding]

Even verplicht allemaal stemmen O-) (al heb ik nog niet helemaal uitgevonden waar).
Er kan gestemd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32
Idd!

Volgens mij is dit de link om te stemmen

Hier het hele verhaal

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/stphan-van-hienen-1545388808.jpg?crop=1xw:0.7427597955706985xh;center,top&resize=5760:*

Moet toch mogelijk zijn om @DDX te laten winnen met zijn allen oOo

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:21:
Mensen ervaring met de Cannondale Synapse 105 Alu Disc 2019 (SE) of de Cannondale Synapse Carbon 105 disc 2019?

De eerste heeft mechanische schijfremmen maar is prijstechnisch aantrekkelijker dan de carbon versie die daarintegen wel hydraulische schijfremmen heeft. SE versie heeft iets andere wielen en banden dan de non-SE versie.
Als je een alu fiets koopt met mechanische schijfremmen. Hoeveel upgrade je dan t.o.v. je huidige fiets? Volgens mij niet zo veel, kan je in mijn ogen beter met je huidige fiets blijven fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:39:
[...]

Idd!

Hier het hele verhaal

[Afbeelding]

Ah jammer, had graag gestemd maar heb net vorige maand mijn facebook account afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:46:
[...]

Als je een alu fiets koopt met mechanische schijfremmen. Hoeveel upgrade je dan t.o.v. je huidige fiets? Volgens mij niet zo veel, kan je in mijn ogen beter met je huidige fiets blijven fietsen.
Tiagra -> 105
Velg -> Schijf
Frame Kwaliteit lijkt mij beter, en naar Endurance geometrie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
McMiGHtY schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:50:
[...]

Tiagra -> 105
Velg -> Schijf
Frame Kwaliteit lijkt mij beter, en naar Endurance geometrie.
Ik zou even door sparen voor carbon. Dan doe je een echt merkbare upgrade. Maar mijn bescheiden mening heb je met mechanische schijf remmen wel iets upgrade in rem kracht en doseerbaarheid maar nog steeds de nadelen van rem kabels.
Van Tiagra naar 105 is wel ok, maar ga je ook niet echt merken. En van aluminium naar aluminium is leuk met een andere geometrie maar die techniek is niet drastisch verbeterd de afgelopen jaren.
Alu naar carbon, dat ga je merken!

Ik zou nu geld steken in upgrades die je later niet meer kan doen. Dus carbon, hydraulische remmen. De rest zoals je wielen etc kan later altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Tijdje geleden weer maar zo gaat dat hier, op en af :) Leuk om te lezen wat men zoal van plan is het komende jaar. Hier zijn de plannen voor volgend jaar om op eigen houtje, met 2 man totaal, de Marmotte te gaan rijden ergens in de maand juni waarschijnlijk. Kennis van mij heeft dit afgelopen jaar gedaan en is prima bevallen. Tegen die tijd zal het ook al wel wat drukker zijn maar mogelijk niet ZO druk als bij de Marmotte zelf. Drukte met afdalen etc, je hebt soms ook pannekoeken erbij en dat hoeft voor mij niet zo :)

Gisteren nog een, waarschijnlijk, laatste ritje gemaakt voor dit jaar over de Posbank. Ging best goed allemaal. Al met al zeer tevreden met 2018! Heb ook gelijk even gebruik gemaakt van de bende aan m'n fiets om dit schoon te maken en al half te demonteren. Ga de boel opnieuw stickeren / beplakken in een nieuw uiterlijk.

Wat me al een paar keer getriggered heeft is een aero stuur. Nu heb ik een 3T ergonova van wat jaren terug meen ik, wel carbon. De bovenkant is niet helemaal rond maar ietsje vlakker maar verder wel gewoon een normaal stuur. Wat me nog wel mooi lijkt is een wat meer cockpit achtige look dus stuur + stuurpen in 1. Maargoed, de prijzen daarvan zijn niet echt heel goedkoop zeker niet als het carbon is maar ik kwam op ali wat tegen en vroeg me af of er hier mensen zijn die mensen kennen die wel eens zoiets besteld hebben. Wielen is al iets meer "gemeen" zie ik ook hier wel eens. Maar zijn er ervaringen en zo ja hoe zijn deze dan voor wat betreft een stuur.

Qua risicoanalyse bij een foutje of iets dat "breekt" spontaan zie ik niet zoveel verschil tussen een wiel of een stuur, dat wil je zeker weten beide niet in een afdaling of iets.

Wat ik tegenkwam zijn in ieder geval deze 2:
http://nl.aliexpress.com/...-Bicycle/32823625480.html

https://nl.aliexpress.com...0-440-Ge/32861635081.html

Verder kwam ik er nog 1 tegen met ook een mount meegeleverd voor Garmin, alleen vond ik deze teveel knikken:
https://nl.aliexpress.com...0mm-x-80/32914181711.html

Het hoeft niet per se het goedkoopste te zijn, maar looks zijn wel belangrijk. Maar als iemand dus een "betrouwbaar" adres heeft waar het iets meer kost is dat ook geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:47
@orange.x Staat een Canyon H11 op marktplaats voor 250 euro. Zit op de aeroad fietsen van Canyon #tip

[ Voor 6% gewijzigd door Holk op 24-12-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 16:38
Holkers schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:38:
@orange.x Staat een Canyon H11 op marktplaats voor 250 euro. Zit op de aeroad fietsen van Canyon #tip
Zie hem ja, niet de mooiste qua looks maar volgens mij ook niet helemaal mijn breedte, al moet ik dat nog even goed opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
orange.x schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:07:
Tijdje geleden weer maar zo gaat dat hier, op en af :) Leuk om te lezen wat men zoal van plan is het komende jaar. Hier zijn de plannen voor volgend jaar om op eigen houtje, met 2 man totaal, de Marmotte te gaan rijden ergens in de maand juni waarschijnlijk. Kennis van mij heeft dit afgelopen jaar gedaan en is prima bevallen. Tegen die tijd zal het ook al wel wat drukker zijn maar mogelijk niet ZO druk als bij de Marmotte zelf. Drukte met afdalen etc, je hebt soms ook pannekoeken erbij en dat hoeft voor mij niet zo :)

Gisteren nog een, waarschijnlijk, laatste ritje gemaakt voor dit jaar over de Posbank. Ging best goed allemaal. Al met al zeer tevreden met 2018! Heb ook gelijk even gebruik gemaakt van de bende aan m'n fiets om dit schoon te maken en al half te demonteren. Ga de boel opnieuw stickeren / beplakken in een nieuw uiterlijk.

Wat me al een paar keer getriggered heeft is een aero stuur. Nu heb ik een 3T ergonova van wat jaren terug meen ik, wel carbon. De bovenkant is niet helemaal rond maar ietsje vlakker maar verder wel gewoon een normaal stuur. Wat me nog wel mooi lijkt is een wat meer cockpit achtige look dus stuur + stuurpen in 1. Maargoed, de prijzen daarvan zijn niet echt heel goedkoop zeker niet als het carbon is maar ik kwam op ali wat tegen en vroeg me af of er hier mensen zijn die mensen kennen die wel eens zoiets besteld hebben. Wielen is al iets meer "gemeen" zie ik ook hier wel eens. Maar zijn er ervaringen en zo ja hoe zijn deze dan voor wat betreft een stuur.

Qua risicoanalyse bij een foutje of iets dat "breekt" spontaan zie ik niet zoveel verschil tussen een wiel of een stuur, dat wil je zeker weten beide niet in een afdaling of iets.

Wat ik tegenkwam zijn in ieder geval deze 2:
http://nl.aliexpress.com/...-Bicycle/32823625480.html

https://nl.aliexpress.com...0-440-Ge/32861635081.html

Verder kwam ik er nog 1 tegen met ook een mount meegeleverd voor Garmin, alleen vond ik deze teveel knikken:
https://nl.aliexpress.com...0mm-x-80/32914181711.html

Het hoeft niet per se het goedkoopste te zijn, maar looks zijn wel belangrijk. Maar als iemand dus een "betrouwbaar" adres heeft waar het iets meer kost is dat ook geen probleem natuurlijk.
Carbon stuur zou ik niet zo snel durven via aliexpress. Maar er Is een YouTube kanaal waar iemand dat soort onderdelen test maar weet even niet meer hoe dat heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gaan er nog mensen meedoen met de Festive500 dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Noxa schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:02:
[...]

Ik zou even door sparen voor carbon. Dan doe je een echt merkbare upgrade. Maar mijn bescheiden mening heb je met mechanische schijf remmen wel iets upgrade in rem kracht en doseerbaarheid maar nog steeds de nadelen van rem kabels.
Van Tiagra naar 105 is wel ok, maar ga je ook niet echt merken. En van aluminium naar aluminium is leuk met een andere geometrie maar die techniek is niet drastisch verbeterd de afgelopen jaren.

Ik zou nu geld steken in upgrades die je later niet meer kan doen. Dus carbon, hydraulische remmen. De rest zoals je wielen etc kan later altijd nog.
Goed punt dat ik het meeste zou gaan merken van het Carbon, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
mhr-zip schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:39:
[...]

Idd!

Hier het hele verhaal

[Afbeelding]

Facebook??? Helaas geen stem van mij, al jaren geen account meer daar. Maar @DDX krijgt wel thoughts and prayers van mij.
McMiGHtY schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:21:

Op mijn CX ben ik gegaan voor hydraulische schrijfremmen, was ooit de tip aan mij van medefietsers.

Van Cannondale heb ik de Caad10 (alu) gereden en nu de Supersix (carbon) allebij hele fijne fietsen waar ik met plezier op heb gereden.

[ Voor 33% gewijzigd door joint_me op 24-12-2018 16:44 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
McMiGHtY schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:27:
Ik niet, dat krijg ik niet voor elkaar met het gezinsleven.
Ik denk dat DDX je wel gaat vergezellen. Die fiets 500km voor het ontbijt.... zonder zeem.... met zijn ogen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Noxa schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:02:
[...]

En van aluminium naar aluminium is leuk met een andere geometrie maar die techniek is niet drastisch verbeterd de afgelopen jaren.
Mijn Alu van Zanatta naar een CAAD alu frame van Cannondale geeft je ongelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
Eergisteren nog even fijn 80km gereden. Viel niet tegen qua weer, ook niet écht koud gehad. Fiets zag er wel schandalig uit, had al een vieze woonwerk rit ermee gedaan en niet schoongemaakt.....nu weer een vochtige tocht. Vandaag fijn TLC eraan gewijd, lekker gewassen, remblokken ontvet (nadat alle gore smurrie eraf was), velgranden schoon geschrobd, ketting ontvet. Fiets is weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Dimi83 schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:39:
[...]

Mijn Alu van Zanatta naar een CAAD alu frame van Cannondale geeft je ongelijk _/-\o_
Mijn alu Mercks naar alu TCR ook ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38
Tot je er de volgende keer mee rijdt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
CedricD schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:02:
[...]

Tot je er de volgende keer mee rijdt :9
Hoeft ook niet altijd niet te zijn/blijven. Anders kun je hem beter na aankoop in de woonkamer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ramon 73 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:34:
[...]

Hoeft ook niet altijd niet te zijn/blijven. Anders kun je hem beter na aankoop in de woonkamer zetten.
True.
Het is voornamelijk vervelend met deze dagen dat je hem bijna altijd moet wassen na een rit.

Vandaag was het prachtig weer. Enkel was ik zo slim om te beslissen om met de mountainbike 2 uurtjes offroad te gaan. Terug een vuile fiets 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 16:49
McMiGHtY schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:27:
Ik doe dit jaar voor de eerste keer mee, kwam goed uit aangezien ik een volledige week verlof heb. En gelukkig kan mijn vriendin er begrip voor opbrengen, morgen fietst ze zelfs 100km mee, en daarna rest er nog 200km om af te leggen in 3 dagen.

Succes aan iedereen, 500km op 7 dagen is toch veel :X

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59
Valt toch best mee ? 😎
Ik ga weer voor de festive1000, de originele afstand, zit inmiddels op de helft.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 16:49
Hangt ervan af wat je gewoon bent waarschijnlijk ;) Ik ben in elk geval al blij om weer een doel te hebben, de laatste tijd heel weinig gefietst.

Keep on running

• CedricD
Ik vind dat ook meevallen.
Sinds vorige donderdag 430 km gereden en dat met:
  • 2x Zwift
  • 2x Koersfiets
  • 3x Mountainbike
Mocht dat 7x koersfiets zijn dan is 500 km een makkie :9.
Maar hangt idd volledig van persoon tot persoon af :)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21

Kluus

Gang is alles

Ik vind het ook wel meevallen. Gewoon vijf ritjes gepland van rond de 100 kilometer (soms iets meer, soms iets minder) en daarmee 1e kerstdag, vandaag en overmorgen gewoon volledig vrij voor wat aandacht voor het gezin ;).

Je hebt overigens 8 dagen, maandag telde ook al mee.

• DDX
4 jaar geleden ofzo was het wel wat uitdagender, toen lag er sneeuw en ijs, maar met dit weer kan iedereen uit dit topic het wel halen volgens mij ;)

Valt mij alleen wel tegen dat er nog geen Nederlanders zijn die het in 1 rit hebben gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 27-12-2018 21:55 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:16:
4 jaar geleden ofzo was het wel wat uitdagender, toen lag er sneeuw en ijs, maar met dit weer kan iedereen uit dit topic het wel halen volgens mij ;)

Valt mij alleen wel tegen dat er nog geen Nederlanders zijn die het in 1 rit hebben gedaan.
Klopt ja, vorig jaar had ik hem ook, toen was het ook een stuk slechter weer. Als ik dan de voortgang vergelijk van mensen die ik volg gaan dit jaar een stuk meer hem halen.

Jij geen plannen gehad het weer in een rit te doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Op de BMC past met de garmin mount wel een edge 810/820... maar recentere 1030 niet. Heeft/weet iemand een adapter waar de afstand tot het aero stuur is aan te passen? De 820 gaat in de verkoop :)
BMC heeft nog geen alternatieven, maar misschien iemand met gopro ervaringen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Allen,

Ik kan voor waarschijnlijk een redelijk bedrag FFWD F4D carbon schijfremwielen overkopen maar zit nog in lichte twijfel of het geheel niet te druk wordt. Hierbij dan een ook fotoshopje van huidige wielen en fiets met wielen die ik wellicht ga overnemen. Graag jullie mening:

Afbeeldingslocatie: https://i1012.photobucket.com/albums/af244/Lennart95/photo5823182201573977605-3_zpscckm6gth.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26
(jarig!)
Lennart95 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:09:
Allen,

Ik kan voor waarschijnlijk een redelijk bedrag FFWD F4D carbon schijfremwielen overkopen maar zit nog in lichte twijfel of het geheel niet te druk wordt. Hierbij dan een ook fotoshopje van huidige wielen en fiets met wielen die ik wellicht ga overnemen. Graag jullie mening:

[Afbeelding]
Zijn het stickers? Zo ja, dan kun je ze er afhalen. Persoonlijk vind ik het ook te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
wisselwerking schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:22:
[...]

Zijn het stickers? Zo ja, dan kun je ze er afhalen. Persoonlijk vind ik het ook te druk.
Nee er zit een blanke lak overheen, dus niet zo eraf te halen, anders was de aankoop minder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
NielsTn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:37:
Op de BMC past met de garmin mount wel een edge 810/820... maar recentere 1030 niet. Heeft/weet iemand een adapter waar de afstand tot het aero stuur is aan te passen? De 820 gaat in de verkoop :)
BMC heeft nog geen alternatieven, maar misschien iemand met gopro ervaringen?
inmiddels een work-around gevonden:
demonteer de houderplaat en keer deze om
nu zal het wel mogelijk zijn de Edge 1030 er op te plaatsen, maar... dan is de GPS wel 'uit de lijn' van de stuurpen. Pluspunt: de buttons aan de voorzijde zijn nu wel bedienbaar na plaatsen (wat eerst ook niet eens lukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Allen,

[Afbeelding]
Naar mijn bescheiden mening is het te druk. Donkere decals of geen decals staat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 23:26
Als je erop zit zie je die decals toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:38:
[...]

Jij geen plannen gehad het weer in een rit te doen? ;)
Kwam mij dit jaar niet echt uit.
Opzich perfect weer voor een lekkere lange rit vandaag bijvoorbeeld.
Misschien volgend jaar weer eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
@Lennart95 IMHO, te druk

@Sjoewe Jawel, stickers op je voorwiel zie je continue voorbij komen, zit bijna altijd in je blikveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
Allen,

[Afbeelding]
Ik vind het te druk, sowieso heb ik niet zoveel met al die decals erop.. van de andere kant.. ik vind zo'n Bianchi al wat veel schreeuwen om aandacht :P Geef mij maar gewoon een onopvallende fiets :P

Overigens wel goed erin kunnen fotoshoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 19:59
Allen,

[Afbeelding]
Mooie fiets! Vind FFWD wielen ook te druk. Ga voor no decals of decals die niet opvallen, kijkt mooi clean. Wist je dat FFWD trouwens importeerd uit China (kortom: wellicht een optie om zelf wielen in China te bestellen)?

Daarnaast je bidons even inwisselen voor Bianchi bidons. Wat zit er trouwens bovenop je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
la_fusion schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:51:
[...]

Ik vind het te druk, sowieso heb ik niet zoveel met al die decals erop.. van de andere kant.. ik vind zo'n Bianchi al wat veel schreeuwen om aandacht :P Geef mij maar gewoon een onopvallende fiets :P

Overigens wel goed erin kunnen fotoshoppen!
Ik ben voor mijn Sensa gewoon UD matte carbon velgen uit China gewend en besteed sowieso vrij veel aandacht dat het allemaal in balans moet zijn met de fiets zelf.

De Fulcrum racing 618 disc brake die er in zitten zijn 26mm, de F4D's zijn 45mm. Dus wellicht dat ze in de fotoshop nog net iets te klein uitvallen.
Dix0r schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:09:
[...]

Mooie fiets! Vind FFWD wielen ook te druk. Ga voor no decals of decals die niet opvallen, kijkt mooi clean. Wist je dat FFWD trouwens importeerd uit China (kortom: wellicht een optie om zelf wielen in China te bestellen)?

Daarnaast je bidons even inwisselen voor Bianchi bidons. Wat zit er trouwens bovenop je stuur?
Thanks. Mijn andere fiets heb ik carbon china velgen. Wil voor de Bianchi nog een keer wat hogere carbon velgen. Zowel voor de looks als rijgedrag. Ik vind carbon in mijn Sensa wel een stuk strakker sturen en volgens mij zit het niet alleen tussen mijn oren.

Van de Camelbak bidons op de foto heb ik de dop al ingewisseld voor zwarte. Ik vind bij de Camelbaks wel fijn dat je geen tuitje open hoeft te trekken en handig om gelijk te zien hoeveel water je nog hebt.
Ik heb een Controltech Impel TT tijdritstuurtje erop met daar net onder de garmin mount.

Dank aan allen voor de tips/meningen. Was ook tot de conclusie gekomen dat het het net niet was.

[ Voor 28% gewijzigd door Lennart95 op 29-12-2018 14:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:31
Na het ongeluk eind oktober, duurde het wachten heel lang. Maar vandaag eindelijk opgehaald; mijn nieuwe Giant 2019 TCR Advanced Pro 2. Dit ter vervanging van mijn 2018 TCR Advanced 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eqVDD8MTUF5achK7q0Fj3c0T/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnMartijn op 29-12-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
martijnmartijn schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:48:
Na het ongeluk eind oktober, duurde het wachten heel lang. Maar vandaag eindelijk opgehaald; mijn nieuwe Giant 2019 TCR Advanced Pro 2. Dit ter vervanging van mij 2018 TCR Advanced 2.

[Afbeelding]
Proficiat! Mooie fiets! Wat is t verschil tussen deze en je oude fiets qua uitrusting/specs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
NielsTn schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:51:
[...]

Proficiat! Mooie fiets! Wat is t verschil tussen deze en je oude fiets qua uitrusting/specs?
Thanks!
De voornaamste verschillen zijn:

- Nieuwe 105 groep, de 2019 lijkt meer op Ultegra qua vorm. Schakelt ook een stuk beter dan de 2018 versie
- Het gewicht ligt ongeveer 500 gram lager
- Velgen, hogere randen, van carbon

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 29-12-2018 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
martijnmartijn schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:27:
[...]

Thanks!
De voornaamste verschillen zijn:

- Nieuwe 105 groep, de 2019 lijkt meer op Ultegra qua vorm. Schakelt ook een stuk beter dan de 2018 versie
- Het gewicht ligt ongeveer 500 gram lager
- Velgen, hogere randen, van carbon
En toch (nog) voor velgremmen gekozen? Mooi moment voor schijfremmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
NielsTn schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:35:
[...]

En toch (nog) voor velgremmen gekozen? Mooi moment voor schijfremmen ;)
Haha klopt. Maar goed het was weer 350 euro bovenop de prijs. Daarnaast vond ik de schijfrem versie niet mooi qua uiterlijk. Deze is metallic blauw. Online komt dit best mooi over, maar in het echt vond ik de kleuren niet geslaagd.

Ook heb ik me daar echt wel in verdiept, maar het verschil is voor mij persoonlijk te klein. Voor het prijsverschil heb ik een Wahoo Element Bolt gekocht;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ziet er een snelle bike uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

martijnmartijn schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:03:
[...]

Haha klopt. Maar goed het was weer 350 euro bovenop de prijs. Daarnaast vond ik de schijfrem versie niet mooi qua uiterlijk. Deze is metallic blauw. Online komt dit best mooi over, maar in het echt vond ik de kleuren niet geslaagd.

Ook heb ik me daar echt wel in verdiept, maar het verschil is voor mij persoonlijk te klein. Voor het prijsverschil heb ik een Wahoo Element Bolt gekocht;)
Ik zat van de zomer voor exact dezelfde keuze :)

Heb toen wel gekozen voor schijfremmen. Mijn belangrijkste reden was toch wel dat er steeds meer fietsen zijn met schijfremmen. De verwachting volgens velen is dat er over 3 jaar vrijwel geen fiets meer met velgremmen zal zijn (en zeker niet bij de profs). Aangezien ik toch wel 10 jaar met mijn fiets van plan ben te gaan doen, wilde ik niet gelijk bij dag 1 al achterlopen... Mijn op één na belangrijkste reden 8) is dat die schijfremmen toch wel zoveel beter (en gedoseerder) remmen!

De keuze om niet voor di2 te gaan was toch wel de prijs: voor dat prijsverschil ga ik in het voorjaar een vermogensmeter kopen :)

Mooie fiets trouwens!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ben opzoek naar een andere racefiets. Maar ik weet het niet zo goed, wat ik nu kopen moet.
Dus als er iemand een suggestie heeft. Houd ik mij aanbevolen!!

Wat wil ik:

Carbon
Schijfrem
Di2
Ruimte voor 28 mm banden liever ook als er een wat bredere velg onder komt.
Wat diepere zit dan endurance modellen.
Goedkope wielset, zodat ik er een handgespaakt setje onder kan zetten. Of er moet standaard wat echt goeds onder liggen, liever geen grote velghoogte.
Liever geen knalhard frame en een wat dunnere zadelpen.
Geen witte of saaie (stealth) zwarte fiets. Kleur mag best geel, rood of groen zijn bijv.
Budget +/- €4000-5000 incl goede wielset (Voor alles goed ben ik bereid wat meer neer te leggen, dan voor een fiets die het bijv qua kleur net niet is.)

Ik heb het een en ander al onderzocht, wat valt voor mij eigenlijk sowieso al af:

Focus Izalco Max Disc 8.9 (Wit, wel erg mooie fiets verder)
Sensa Giulia G3 Disc (Bandbreedte)
Cube Agree C:62 SLT Disc (Ik wil geen cube)
Koga Kimera Road Premium (Afwijkende geometrie in maat 56)
Canyon (Ik wil liever geen Canyon)
Italiaanse 'ras'paarden (Ik heb ook niks met italiaanse auto's)

Ik verwacht een goede korting (25%) te kunnen krijgen op Giant, Trek en Focus fietsen. Dus dan ligt het 'budget' wat hoger. Wat heb ik zelf al gevonden:

FietsPrijs (Korting)+-Link
Giant TCR ADVANCED PRO 0 DISC4799 (3600)Power meter, niet knalhard, blauwDe 2de kleur??/Standaard banden, velgen mwahLink
Trek Émonda SL 7 Disc4999 (3750)?KleurLink
Ridley Fenix SL Disc Ultegra Di2 20194499 (????)Iedere kleur te krijgenPrijsLink
Merida Scultura Disc 7000-E 20193899 (????)Goedkoop standaard velg setjeSaaiLink
Scott Addict RC 15 Disc DI2 20194299 (????)??Link

Ik heb ook naar Apex en Stevens gekeken, maar twijfel hier een beetje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09 22:56
mhr-zip schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:16:
Ik ben opzoek naar een andere racefiets. Maar ik weet het niet zo goed, wat ik nu kopen moet.

Wat wil ik:

Carbon
Schijfrem
Di2
Ruimte voor 28 mm banden liever ook als er een wat bredere velg onder komt.
Wat diepere zit dan endurance modellen.
Goedkope wielset, zodat ik er een handgespaakt setje onder kan zetten. Of er moet standaard wat echt goeds onder liggen, liever geen grote velghoogte.
Liever geen knalhard frame en een wat dunnere zadelpen.
Geen witte of saaie (stealth) zwarte fiets. Kleur mag best geel, rood of groen zijn bijv.
Budget +/- €4000-5000 incl goede wielset (Voor alles goed ben ik bereid wat meer neer te leggen, dan voor een fiets die het bijv qua kleur net niet is.)

Ik heb het een en ander al onderzocht, wat valt voor mij eigenlijk sowieso al af:

Focus Izalco Max Disc 8.9 (Wit, wel erg mooie fiets verder)
Sensa Giulia G3 Disc (Bandbreedte)
Cube Agree C:62 SLT Disc (Ik wil geen cube)
Koga Kimera Road Premium (Afwijkende geometrie in maat 56)
Italiaanse 'ras'paarden (Ik heb ook niks met italiaanse auto's)

Ik verwacht een goede korting (25%) te kunnen krijgen op Giant, Trek en Focus fietsen. Dus dan ligt het 'budget' wat hoger. Wat heb ik zelf al gevonden:

Ik heb ook naar Apex en Stevens gekeken, maar twijfel hier een beetje over.
Wel eens gekeken naar BMC? Wellicht niet de perfect kleur, maar wel binnen je budget inc je eerste 3 eisen ;)

https://www.bmc-switzerla...ammachine-slr02_disc-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DoubleP38 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:21:
[...]

Wel eens gekeken naar BMC? Wellicht niet de perfect kleur, maar wel binnen je budget inc je eerste 3 eisen ;)

https://www.bmc-switzerla...ammachine-slr02_disc-one/
Wit
€4699,- met setje 'goedkope' wielen er onder.
(Wel mooi zo'n BMC verder!)

Bedankt voor je input, deze gaat het alleen niet worden (of je moet een adresje met veel korting weten).

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 30-12-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Kijkend naar je lijstje heb ik het idee dat je er niet echt objectief naar kijkt daar een goedkoper model als minpunt de prijs krijgt waar een duurder model dat niet krijgt.. Als je toch zo'n bedrag uit wil geven zou ik ook even kijken in hoeverre je makkelijk de standaard wielen weer kunt verkopen. Dan maakt het niet zoveel uit wat eronder zit namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Cervelo R3 niet wat voor je? Die kan je ook in knal oranje kopen, met disc en Ultegra Di2. Zit wel aan de bovenkant van het budget, de 2018 versie is geeeeeeel en misschien past dat beter

Als je trouwens op kleur wilt selecteren, kijk dan ook eens naar Orbea, die kun je in elke kleur kopen die je wilt, waar je wilt en hoe je wilt. Hebben ook mooie fietsen in je prijscatagorie. Spaans merk meende ik

[ Voor 36% gewijzigd door Holk op 30-12-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:38:
Kijkend naar je lijstje heb ik het idee dat je er niet echt objectief naar kijkt daar een goedkoper model als minpunt de prijs krijgt waar een duurder model dat niet krijgt.. Als je toch zo'n bedrag uit wil geven zou ik ook even kijken in hoeverre je makkelijk de standaard wielen weer kunt verkopen. Dan maakt het niet zoveel uit wat eronder zit namelijk.
Ik had gezegd:
Ik verwacht een goede korting (25%) te kunnen krijgen op Giant, Trek en Focus fietsen.
Op die Ridley verwacht ik niet echt korting aangezien ik het bij de fietsenmaker in de buurt niet ga krijgen. (en kies je eigen kleur kost ook vast extra.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 30-12-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa

-knip-
Out of the box optie, Scapin Kalibra. Heb er 1 en ben er blij mee. Maar you either love it, or hate it. Ze zijn wel te krijgen in jouw prijs categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Holkers schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:02:
Cervelo R3 niet wat voor je? Die kan je ook in knal oranje kopen, met disc en Ultegra Di2. Zit wel aan de bovenkant van het budget, de 2018 versie is geeeeeeel en misschien past dat beter

Als je trouwens op kleur wilt selecteren, kijk dan ook eens naar Orbea, die kun je in elke kleur kopen die je wilt, waar je wilt en hoe je wilt. Hebben ook mooie fietsen in je prijscatagorie. Spaans merk meende ik
Wat kost die R3? Ik zag iets van 6.5K
Noxa schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:54:
[...]

Out of the box optie, Scapin Kalibra. Heb er 1 en ben er blij mee. Maar you either love it, or hate it. Ze zijn wel te krijgen in jouw prijs categorie.
Don't hate it...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
mhr-zip schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:13:
[...]

Wat kost die R3? Ik zag iets van 6.5K
5.699 voor de 2019 versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:35:
[...]

Ik had gezegd:
[...]

Op die Ridley verwacht ik niet echt korting aangezien ik het bij de fietsenmaker in de buurt niet ga krijgen. (en kies je eigen kleur kost ook vast extra.
Wellicht om dan ook die korting er ook al af te halen zodat je wat makkelijker kunt vergelijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Holkers schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:02:

Die 2018 fiets vond ik echt wel mooi. In de opruiming ook met 25% korting, alleen hadden ze mijn maat (56) niet meer.....
Heb je er ook een adresje (regio Rotterdam) bij met 25% korting :+ (15% wordt het al interessanter)
la_fusion schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:31:
[...]

Wellicht om dan ook die korting er ook al af te halen zodat je wat makkelijker kunt vergelijken ;)
Zo beter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Vandaag de Rapha Festive 1000 afgerond, wel weer jammer dat het weer zo'n grijs en grauw dagje was.
Wilde ook nog even de klimchallenge afronden. (en de 150k hm voor 2018 halen) maar met dit weer geen zin om ver van huis te gaan, dus maar klimmetje in de buurt opgezocht en op en neer tot ik genoeg hm's had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26
(jarig!)
DDX schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:53:
Vandaag de Rapha Festive 1000 afgerond, wel weer jammer dat het weer zo'n grijs en grauw dagje was.
Wilde ook nog even de klimchallenge afronden. (en de 150k hm voor 2018 halen) maar met dit weer geen zin om ver van huis te gaan, dus maar klimmetje in de buurt opgezocht en op en neer tot ik genoeg hm's had :)
Maar dat betekent toch niet dat je morgen niet gaat fietsen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:05:
[...]

Maar dat betekent toch niet dat je morgen niet gaat fietsen? ;)
Haha nee hoor, morgen (kort) dagje werken dus woon-werk km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DDX schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:53:
Je Strava zegt dat je nog 100 hoogtemeters moet voor de 150k...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Holkers schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:35:
[...]

Je Strava zegt dat je nog 100 hoogtemeters moet voor de 150k...
Strava stats liepen out of sync, ik ging uit van veloviewer getallen.
Via profile even update gedaan en nu ook op strava 150k 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:47
Was een mooi jaar met ruim 9000km en bijna 70.000hm. Volgend jaar voor de 10.000km!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Was zeker een mooi fietsjaar! Ook bijna 9000km. Ik stap over 30 minuten op voor de laatste leg van de #500. Amsterdam - dorp in Brabant.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Noxa
Hier ook een dikke 10.000km en bijna 100.000 hoogtemeters. Ik heb een weekje rust en in Januari weer keihard aan de bak. Trainen voor de Marmotte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:47
Ook relatief veel hoogtemeters @Noxa !

Hoogtepunt voor mij was toch wel Noorwegen, wat een schitterende wegen heb je daar. (Google maar op Trollstigen, Dalsnibba, Snovegen, Sognjefjellet).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik klok af met 13.500 kilometers en ruim 100.000 hoogtemeters, dat was weer een mooi fietsjaar met als hoogtepunten de Dreilandergiro en de Maratona dles Dolomites.

Nu weer trainen voor de Marmotte Pyrenees in augustus!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
Kom ik aan met m’n 3000 kilometer en 12500 hm... in juli en augustus bijna niet gefietst vanwege blessure, dus uiteindelijk tevreden met m’n eerste jaar op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ascension schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:31:
Ook relatief veel hoogtemeters @Noxa !

Hoogtepunt voor mij was toch wel Noorwegen, wat een schitterende wegen heb je daar. (Google maar op Trollstigen, Dalsnibba, Snovegen, Sognjefjellet).
Ik denk dat de hoogtemeters van de indoortrainer mee tellen. Maar heb ook wel veel HM's gemaakt op vakantie in Italie en de Mt. Ventoux (2,5x).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mag ik vragen wat je tegen Canyon hebt? Ik overweeg namelijk zelf een nieuwe fiets en leun sterk naar een Canyon toe (al had ik liever de 2018 versies met DT swiss wielen dan mavic aksium in 2019). We shoppen wel in een "iet" anders budget (1500-1800 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joindry schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:19:
[...]

Mag ik vragen wat je tegen Canyon hebt? Ik overweeg namelijk zelf een nieuwe fiets en leun sterk naar een Canyon toe (al had ik liever de 2018 versies met DT swiss wielen dan mavic aksium in 2019). We shoppen wel in een "iet" anders budget (1500-1800 euro)
Fysiek is er echt niks mis mee. Maar dat is met een Cube of een De Rosa ook niet, ik heb er alleen niks mee net als met Opel of Fiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ik denk dat je Canyon daarmee tekort doet. Op elk niveau spelen ze mee met de grote jongens. De Aeroad en Lux serie zijn modellen die mee kunnen met de top. Hun filosofie van verkoop via internet maakt ze goedkoper maar heeft als nadeel dat het over kan komen dat het goedkoper materiaal is

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DDX
Ook klaar voor dit jaar, teller staat over paar uurtjes weer op 0 :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LgqorzKmGD8M71yppp_axLoT0L3Pe2_upp8jygUybWA-2048x2048.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Holkers schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:07:
Ik denk dat je Canyon daarmee tekort doet. Op elk niveau spelen ze mee met de grote jongens. De Aeroad en Lux serie zijn modellen die mee kunnen met de top. Hun filosofie van verkoop via internet maakt ze goedkoper maar heeft als nadeel dat het over kan komen dat het goedkoper materiaal is
Hier ben ik het helemaal mee eens, Canyon haalt het prijsverschil door de verkoop zonder tussenhandelaren waardoor ze toch top materiaal kunnen leveren.

Daarnaast zijn ze ook nog eens super innovatief waarbij ze grote risico's durven te nemen: denk aan het dubbele stuur bij de Grail en de aangepaste bovenbuis bij de Inflite (helaas vind ik deze voorbeelden niet mooi, maar ik vind het wel tof dat ze het doen). De wielen zijn altijd top wielen en geen vage rebrands zoals bij veel andere merken (zelfs bij de "A-merken").

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 31-12-2018 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mooie aantallen mensen. Zelf pas begin september begonnen en zit op 1700km waarbij ik vanaf half oktober bijna niet op de fiets heb gezeten vanwege een verhuizing en het daarbij horende klussen.
Heb mezelf inmiddels wat winter kleding aangeschaft dus kan nu in ieder geval het hele jaar door fietsen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Holkers schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:07:
Hoe bedoel je te kort?

Canyon zijn echt goede fietsen, maar je moet wel iets hebben met de kleur styling en/of het imago. En dat heb ik niet.Net zo min als met De Rosa, Pinarello, Colnago, Cube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
mhr-zip schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 08:40:
[...]

Hoe bedoel je te kort?

Canyon zijn echt goede fietsen, maar je moet wel iets hebben met de kleur styling en/of het imago. En dat heb ik niet.Net zo min als met De Rosa, Pinarello, Colnago, Cube etc.
Ah. Ik las je bericht als negatief richting die merken door ze Opel en Fiat te noemen. Nu doe ik dat zelf richting Opel en Fiat... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Het grootste probleem met Canyon is dat iedereen een Canyon heeft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:38:
Ik vind dat wel meevallen, in mijn hele fietskring ben ik me bewust van 2 Canyon bezitters. Gevalletje Baader–Meinhof? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Holkers schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Ah. Ik las je bericht als negatief richting die merken door ze Opel en Fiat te noemen. Nu doe ik dat zelf richting Opel en Fiat... :+
Ik had De Rosa beter met Maserati ofzo kunnen vergelijken.

Maar Canyon heeft hele goedkope fietsen, maar ook hele dure. Krijg je een beetje VW met een Up en een Phaeton. Die Phaeton was best een goede auto, maar je hebt een imago als 'auto voor het volk', dat matched niet.
MrAngry schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:38:
Jep

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

Ik wens alle Tweakers vooral een veilig jaar op de fiets! Door de aard van onze hobby moeten we wel op de openbare weg actief zijn. De groeiende verkeersdrukte en haast zorgt soms voor gevaarlijke situaties, ik wens jullie een goede beschermengel

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

Wat @mhr-zip zegt, was ook mijn voornaamste twijfel over Canyon. Ik had een Cube hiervoor en was er erg tevreden mee. Althans, met de fiets. Het imago van Cube vond ik wat minder, daarom wilde ik geen Cube meer. Ik had min of meer besloten om voor de Specialized Tarmac te gaan. Prachtige fiets en een merk wat ik 'goed' vind aanvoelen. Klinkt heel stom, maar het is inderdaad een gevoel.

Uiteindelijk toch voor de Canyon Ultimate gegaan. Was 600 euro goedkoper voor in principe exact dezelfde kwaliteit fietsen. Ik heb lang getwijfeld vanwege het 'imago'. En net zoals Opel ook hele goede auto's maakt, ik zou toch niet snel een Opel Astra kopen (bv). Een erg goede auto, een wat minder imago... :)

Overigens geen moment spijt van mijn Canyon. Een prachtige fiets en ik vind het wel meevallen hoeveel er van rondrijden. Van mijn fietsgroep, ben ik de enige zelfs!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Ik ben er nog in geslaagd om wat extra lekke banden aan 2018 toe te voegen. :+

Zondag 2x lek met de koersfiets.
Eerste keer na 3 km (stukje metaal), 2e keer na 16 km (stukje glas) :X.
Pechdienst gebeld en dan 's namiddags met de mountainbike vertrokken om toch nog wat kilometers te doen.
Ik verplaats daarnet mijn mountainbike: zie ik dat m'n achterband half leeg is gelopen :/. Weer een stukje metaal -O-.

Vandaag gelukkig wel 4 uur lekvrij kunnen fietsen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Op welke manier installeren jullie een achterlicht op de racefiets? Ik heb er eentje van BBB, dat bedoeld is om aan de zadelpen bevestigd te worden, maar daar hangt al een zadeltasje. Als ik het iets hoger hang, schuurt het tegen mijn dijen.
Wat mij perfect lijkt, zijn (2) lichten die aan de achtervorken kunnen hangen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Lulukai schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:00:
Op welke manier installeren jullie een achterlicht op de racefiets? Ik heb er eentje van BBB, dat bedoeld is om aan de zadelpen bevestigd te worden, maar daar hangt al een zadeltasje. Als ik het iets hoger hang, schuurt het tegen mijn dijen.
Wat mij perfect lijkt, zijn (2) lichten die aan de achtervorken kunnen hangen.
Volgens mij zijn lichten aan de achtervork gevaarlijk voor de spaken :9.

Mijn Lezyne hangt aan de zadelpen, maar ben 1m95 groot dus daar is wel redelijk wat plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Zadelpen is de meest logische plaats, maar ik heb (in verhouding) dikke bovenbenen waardoor ik ertegen zit

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Zelf plaats ik soms ook verlichting op de staande achtervork. Maar dan moet je dus wel een bevestiging hebben die je redelijk strak kan zetten, want niet altijd mogelijk is met verlichting die bedoeld is voor de zadelpen. Maar misschien kun je ook iets met elastiekjes of klittenband doen wat bij sommige verlichting wordt geleverd.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
CedricD schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:43:
Pechdienst gebeld en dan 's namiddags met de mountainbike vertrokken om toch nog wat kilometers te doen.
Ga niet vertellen dat je zelf geen band kunt plakken , toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staande achtervork, want aan de zadelpen is geen plek i.v.m. bevestiging spatbord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
Ramon 73 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Ga niet vertellen dat je zelf geen band kunt plakken , toch?
Plakken doe ik niet, wordt gewoon onmiddelijk vervangen door een nieuw exemplaar.
Had maar 1 binnenband mee :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
CedricD schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:18:
[...]

Plakken doe ik niet, wordt gewoon onmiddelijk vervangen door een nieuw exemplaar.
Ik doe hetzelfde, maar omdat er een kans bestaat op 2 lekke banden (terwijl je 50+ kilometer van huisnbent) heb ik toch altijd een plakker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
CedricD schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:18:
[...]

Ik neem ook altijd 1 binnenbandje mee, maar ook een setje plakkers just in case. Is een klein en dun pakje en daar heb je altijd wel plek voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb altijd 2 binnenbanden bij me. Tot nu toe 1x nodig gehad, toen brak namelijk het ventiel af nadat ik de band had opgepompt..

Qua jaar totaal dit jaar op 7750 km met 36 km aan hoogtemeters gekomen. Deels door Zwift, deels door vakantieritten. Voor het eerst de racefiets mee op vakantie kunnen nemen en dat is toch wel echt ideaal. Als hoogtepunten dit jaar voor het eerst 300+ km in 1 rit en een 3 daagse tocht met werk van zo'n 500 km(incl 3000 hm). Daarnaast ook rond het IJsselmeer gefietst maar helaas ook 2x gevallen.

Dit jaar hopelijk niet meer vallen en weer meer kilometers maken. Hopelijk kan mijn dochter in het voorjaar in de fietskar en kan ik zo ook fijn erop uit. Daarnaast staat er nog 1 300 km rit op de planning en wil ik eigenlijk een rondje Nederland(meerdaagse rit) doen.
Pagina: 1 ... 14 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).