Jpjedi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:12:
[...]
Tot nu toe laten ze me er elke keer door. Ik woon bij tientallen grensovergangen in de buurt maar tot nu toe zwaait de politie enkel dat ik door mag. Meeste grensovergangen staat geen politie bij.
Overigens beetje wassen neus want de A16 is ook gewoon open.
Ik woon ook bij diverse grensovergangen in de buurt. Lanaken is dicht, wandelaars mogen passeren en fietsers niet. Withuis bij Visé is dicht voor alle verkeer dat niet persé de grens over moet.
Smeermaas/Lanaken houdt alle auto's tegen maar fietsers en wandelaars mogen voorbij.
Gisteren even met een agent gesproken die vertelde dat het om de grootte van de groep fietsers gaat. Twee personen is oké, meer is omkeren.
Maar bij Wallonië mocht zelfs een enkele fietser niet door. Ach ja, wat een discussie. Gewoon aan je eigen kant van de grens blijven. De problemen niet opzoeken, je gaat er niks mee winnen door het wel te doen.
Boete van €4000 die hier genoemd werd is overigens extreem. Eerste keer is waarschuwing, bij herhaling wel €350 boete. Die kán wel tot €4000 oplopen zodra je niet betaalt en het een rechtzaak wordt.
De A2 naar Luik is overigens niet open. Alle verkeer dat er niet moet wezen wordt gewoon terug gestuurd.
En meeste overgangen geen politie? Moet je hier in Limburg zijn, alle grotere zijn bijna continu bewaakt. De kleine zijn geblokkeerd of er worden vliegende controles gedaan.
En het gaat heus niet om een enkele fietser, maar om de groepen van 3 of meer personen. Ergens moet een regel gesteld worden, dus gewoon niet doen. Over paar weken kan het weer gewoon.
[
Voor 15% gewijzigd door
Ramon 73 op 22-03-2020 21:33
]