Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:21
Stoffa schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:06:
Jongens Assos broeken in de aanbieding bij Futurum, en velen van jullie zullen ook nog een 15% kortingscode hebben die nog net geldig is (werden thuisgestuurd).

Ze gaan hard, maar heb nu voor 136 euro een S9 RS Profblack gescoord.
Bedoel je die 15% op broeken; of een algemene. Ik ben nog op zoek naar een algemene Futurumcode voor een wielsetje.

Zapato bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 09:48
Aangezien morgen oostenwind zal zijn, zal ik waarschijnlijk een lusje in Nederland doen (Belg hier).

Mag dit nog gewoon in coronatijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
CedricD schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:11:
Aangezien morgen oostenwind zal zijn, zal ik waarschijnlijk een lusje in Nederland doen (Belg hier).

Ik verwacht van wel, in Nederland is fietsen gewoon toegestaan.
Sterker, fietsen en wandelen wordt gepromotet, mits je afstand houdt van anderen.
En tenzij je niet in het Belgisch tricot gaat rijden vermoed ik dat men je met rust laat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 20-03-2020 20:14 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Maarten_E schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Ik verwacht van wel, in Nederland is fietsen gewoon toegestaan.
Sterker, fietsen en wandelen wordt gepromotet, mits je afstand houdt van anderen.
En tenzij je niet in het Belgisch tricot gaat rijden vermoed ik dat men je met rust laat. ;)
Wordt hier ook gepromoot, maar met maximum 2 personen.
Zag net een glimp in het nieuws dat men auto's terugstuurde voor 'niet noodzakelijke verplaatsingen'.
Ik zal het morgen wel zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
CedricD schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Wordt hier ook gepromoot, maar met maximum 2 personen.
Zag net een glimp in het nieuws dat men auto's terugstuurde voor 'niet noodzakelijke verplaatsingen'.
Ik zal het morgen wel zien ;)
Dacht dat dat juist in België het geval was? In Nederland is er volgens mij nog steeds vrij verkeer mogelijk. Zag wel dat mensen buiten de EU werden geweerd, maar van België naar Nederland zou dacht ik nog steeds mogelijk moeten zijn. Maar goed, ik kan het mishebben. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53

Als je vlak bij de grens woont wel denk ik.
Maar je mag geen grote afstanden fietsen in belgie (en als Nederlander mag je belgie niet eens in)

Regels zijn alleen niet heel duidelijk dus tja...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200318_04893544
Mag ik nog een grote fietstocht maken?

Ja en nee. Het mag enkel in de eigen buurt. Daar zou je een lus kunnen maken. Maar bij wijze van spreken het land oversteken mag niet. Afstanden van 100 kilometer en meer zijn daardoor dus uitgesloten.
Alleen wat is in de buurt ?
Moet ik naar de dichtstbijzijnde supermarkt gaan, of mag ik verder weg gaan?

“Er staat geen criterium op hoe ver je mag rijden, maar als gevraagd wordt om zo weinig mogelijk verplaatsingen te doen, is het logisch dat het beter is om zo dichtbij mogelijk te blijven”, zegt Mertens van het Crisiscentrum.
Oftewel compleet niet duidelijk ;)
Maar ik denk dat als je de grens over gaat je wel problemen kan verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 20-03-2020 21:50 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03

Rhapsody

In Metal We Trust

Nou het lijkt mij best wel duidelijk, alleen is dat waarschijnlijk niet het antwoord wat je wilt hebben...

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
@DDX 25 km tot de grens, wat voor mij (en u :p) zeker geen grote afstand is. Meneer agent kan daar uiteraard anders over oordelen.

Heb wel enorm veel grensoversteken waaruit ik kan kiezen. Denk niet dat er langs de kleine landbouwwegen controle zal zijn.

Ik zie wel waar ik morgen uitkom, dat is het leuke van fietsen: je kan overal naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Iemand ervaring met de fietsbrillen van BBB? Ik kan bij mij in de buurt de basic BBB BSG-47 Impress op de kop tikken voor n tientje (3 setjes lenzen).

Op het eerste oog lijkt dit mij een leuk beginnersbrilletje maar ik weet niet zoveel van de kwaliteit etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
Cranzai schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:43:
Iemand ervaring met de fietsbrillen van BBB? Ik kan bij mij in de buurt de basic BBB BSG-47 Impress op de kop tikken voor n tientje (3 setjes lenzen).

Op het eerste oog lijkt dit mij een leuk beginnersbrilletje maar ik weet niet zoveel van de kwaliteit etc.
De bril weet ik niet, maar lenzen wisselen doe je een paar keer voor je er zat van bent. Ik heb gewoon 2 brillen, eentje voor zon en de ander voor in het bos/avond/bewolkt. Zou eigenlijk nog wel eens een clear lens willen, maar soit.

Mijn beide brillen zijn Oakley's, maar die tweede heb ik ooit 2e hands voor €20,- gekocht. De lensen ooit vervangen voor (dure) Aliexpress troep en afgelopen jaar de portemonnee maar weer eens getrokken voor originele lenzen.

Kort samengevat; koop een bril die niet van je neus glijdt en een goede lens maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 11:56

Nederlandse grenzen zijn nog gewoon open. En de Belgische politie controleert hier in Limburg alleen steekproef gewijs. Burgemeester van Lanaken vertelde dat er vliegende controles worden gedaan en verder op nummerplaat herkenning gewerkt wordt. Op de fiets dus geen probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Ramon 73 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Nederlandse grenzen zijn nog gewoon open. En de Belgische politie controleert hier in Limburg alleen steekproef gewijs. Burgemeester van Lanaken vertelde dat er vliegende controles worden gedaan en verder op nummerplaat herkenning gewerkt wordt. Op de fiets dus geen probleem.
Het is wel een probleem. De grenzen worden niet voor niets gesloten voor niet noodzakelijk verkeer. Los van de morele plicht dit nu niet te doen loop je ook nog kans op een boete van 4000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TffsMYLGZYFKayy_KGmEdmTGmk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUn6w27baKCc002grpDfvrm1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik probeer mijn derailleur te verstellen, maar de stelschroef zit muurvast. Kan ik dat gewoon met een tangetje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Zo lekker rondje kunnen maken tussen de middag. Man wat een tegenwind heb ik wel gehad op de eerste helft van de route. Direct veel energie ingeleverd. 2e helft was een lekkere flow daarentegen maar viel wel even tegen om zo pittig te beginnen (mentaal dingetje denk ik :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:15:

Ik probeer mijn derailleur te verstellen, maar de stelschroef zit muurvast. Kan ik dat gewoon met een tangetje doen?
Geen tang gebruiken! Je breekt vrijwel zeker de schroef af. Eerst inspuiten met kruipolie, even laten inwerken (kwartiertje). Dan even met verfföhn verwarmen, nogmaals kruipolie.
Een tang erop geeft meestal schade en vraagt om heel veel gevoel voor het materiaal. Als je dat hier moet vragen, dan zou ik een tang zeker vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
@Zapato
Mijn morele plicht heeft vandaag niemand in gevaar gebracht en heb toch een lusje van +/- 80 km in Nederland gemaakt en een kleine 100 in België.

Ik was vandaag een eenzame fietser, en als ik al in de buurt van iemand kwam was dat maar voor enkele seconden om te oversteken. Een landsgrens speelt hier imo geen enkele rol in :9.
Als ik vandaag gedurende mijn 6 uur durende trip 2 minuten binnen een straal van 2 meter bij iemand ben geweest zal het veel zijn :).

Overigens wel een mooi zonnetje vandaag, alleen jammer van de wind :9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CRv7z-2VhZ6UDGdP_H3eg8ZJlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dz9c7jJQnMvRYMkLLkSDxHl3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcP99wMAqVD4mNEfzvk7OIQOuOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns6xbV5fbkUHRwow5fS2K5iG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6RIOTa8PkeC8WhWHBb_yBIkkuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5uocadkNCff8SoGKkSDAWpN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 23:19
CedricD schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:53:
@Zapato
Mijn morele plicht heeft vandaag niemand in gevaar gebracht en heb toch een lusje van +/- 80 km in Nederland gemaakt en een kleine 100 in België.

Ik was vandaag een eenzame fietser, en als ik al in de buurt van iemand kwam was dat maar voor enkele seconden om te oversteken. Een landsgrens speelt hier imo geen enkele rol in :9.
Als ik vandaag gedurende mijn 6 uur durende trip 2 minuten binnen een straal van 2 meter bij iemand ben geweest zal het veel zijn :).

Overigens wel een mooi zonnetje vandaag, alleen jammer van de wind :9.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar dit soort acties zorgen er wel voor dat je steeds minder en minder mag. In Nederland is daardoor een lockdown volgens mij ook een kwestie van tijd.
Ook al vind ik jouw "actie" qua risico veel minder storend dan bijvoorbeeld al die mensen die willens en wetens samen dingen gaan ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik begin langzaam van mening te geraken dat een lock-down wel duidelijker is. Je bent inderdaad een eenzame fietser, maar wat doe je als er opeens 10 eenzame fietsers samenkomen? Dan krijg je het tafereel uit Zandvoort waar honderdenen eenzame strandbezoekers opeens samen in de file stonden.

De redenering “als iedereen thuis is kan ik toch nog buiten” werkt natuurlijk niet in een klein landje dat we met 17 miljoen delen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 19:16
Ik heb gisteren een stuk rond Rotterdam gefietst en daar waren wel mensen maar in principe kon je prima afstand houden.

Wat ik vreemder vond is dat er dan tóch clubjes zijn die het nodig vinden om in groepjes te gaan rijden. Telkens maximaal een man of 10 voor zo ver ik gezien heb, maar wel allemaal lekker op elkaar geplakt.

Daar snap ik persoonlijk de noodzaak dan niet zo van. Wees blij dat je kan fietsen en doe dat voorlopig ff solo of met je partner / huisgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:05:
Ik begin langzaam van mening te geraken dat een lock-down wel duidelijker is. Je bent inderdaad een eenzame fietser, maar wat doe je als er opeens 10 eenzame fietsers samenkomen? Dan krijg je het tafereel uit Zandvoort waar honderdenen eenzame strandbezoekers opeens samen in de file stonden.
Als je tien eenzame fietsers tegenkomt dan ontwijk je ze.

Je kan die afstand best houden. Dat men het bij het strand niet doet is eigenbelang "ja ik wil hier gewoon wandelen en ik kuch helemaal niet zo erg".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Dat afstand houden is in NL een pak makkelijker dan in België. Wegen zijn er veel uitgestrekter, toch in het deel van NL waar ik kom als ik de grens overtrek.

Langs onderstaande wegen kom je echt geen kat tegen, en zo heb ik er heel veel gedaan gisteren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjlSf1-DuxVNSG41ppgvEgyk9aA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64E65aF2oVip2tHY2w9qt61s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:14

Grin

Ride si sapis.

@CedricD Het gaat er helemaal niet om hoeveel, wie of wat jij tegenkomt. Het gaat ook even helemaal niet om jou of om mij.
"De grensovergangen in België zijn sinds vanmiddag gesloten voor 'niet-essentiële verplaatsingen'. De politie voert controles uit bij de grens. De maatregel is genomen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dat heeft de Belgische minister van Binnenlandse Zaken en Veiligheid Pieter de Crem vanmiddag bekendgemaakt."

Wanneer dit het geval is dan dient men dat te respecteren en weg te blijven van landsgrenzen - voor nota bene een fietshobby(!). Dat dit überhaupt moet worden benoemd geeft voor mij de treurnis van de situatie aan. Dat dit dan vervolgens nog gepost wordt op een forum met foto's, en upvotes krijgt...

[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 22-03-2020 15:10 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Als het niet mag, gaan we het niet meer doen :).

Wel hopen dat de wind de komende weken vanuit de andere richting komt dan :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

Crazy D

I think we should take a look.

CedricD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:54:

Ongeacht wel of niet grenzen sluiten... zuid-westen kracht 2 zou welkom zijn.. voor een paar maanden.... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Dit weekend de Cervelo weer eens stofvrij gemaakt na 6 maanden op de Tacx te hebben gestaan. Gister een ritje van 144km naar de Italiaanseweg en vandaag 81km knallen door de wind over de dijk.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/TKq13h-FSIp_0nvWHvS_3pZhv5DGKWzgO8j62zM8NOQ-2048x1536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Crazy D schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Ongeacht wel of niet grenzen sluiten... zuid-westen kracht 2 zou welkom zijn.. voor een paar maanden.... :)
Maak er maar zuid van, is perfect om naar de Vlaamse Ardennen te fietsen van hieruit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
CedricD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:54:

Tot nu toe laten ze me er elke keer door. Ik woon bij tientallen grensovergangen in de buurt maar tot nu toe zwaait de politie enkel dat ik door mag. Meeste grensovergangen staat geen politie bij.

Overigens beetje wassen neus want de A16 is ook gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Jpjedi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Tot nu toe laten ze me er elke keer door. Ik woon bij tientallen grensovergangen in de buurt maar tot nu toe zwaait de politie enkel dat ik door mag. Meeste grensovergangen staat geen politie bij.

Wel, dat is dus het probleem. Het mag niet maar de politie laat het wel toe, dus mag het wel?
Lang leve duidelijk België :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
CedricD schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Wel, dat is dus het probleem. Het mag niet maar de politie laat het wel toe, dus mag het wel?
Lang leve duidelijk België :)B
Zelf nadenken. Je doet geen hond kwaad als je alleen of met 2 fietst. Dat snapt de politie ook. Daarbij hebben wielertoeristen in België ook altijd wel het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:14

Grin

Ride si sapis.

Nee nee nee.
Denk zelf ook even na een zoek daarbij de grenzen (letterlijk en figuurlijk) niet op. De woorden die ik hieronder quote zijn kraakhelder. Dat dit meer of minder wordt gehandhaafd doet niet ter zake. Hier ligt een stuk eigen verantwoordelijkheid. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dat men besluit zich hier niet aan te houden kan men alleen zichzelf aanrekenen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:12
...

[ Voor 99% gewijzigd door estorino op 11-07-2022 13:05 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
Grin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:39:
Nee nee nee.
Denk zelf ook even na een zoek daarbij de grenzen (letterlijk en figuurlijk) niet op. De woorden die ik hieronder quote zijn kraakhelder. Dat dit meer of minder wordt gehandhaafd doet niet ter zake. Hier ligt een stuk eigen verantwoordelijkheid. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dat men besluit zich hier niet aan te houden kan men alleen zichzelf aanrekenen.
Vrolijke vriend, mn voordeur staat in België, mn achterdeur in Nederland. Ik rij 3x de grens over als ik de straat uitrij in 100m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
@estorino mooie fiets man! Gave plaat zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 17:30
Vandaag voor het eerst (in mijn leven) een stuk MTB single trail gereden. 30mm banden (Strada Bianca's) zijn eigenlijk net iets te smal maar het was echt heel erg cool. Ik denk dat ik er nog net 32 onder kan krijgen met wat meer profiel, dan moet het echt nog makkelijker gaan.

Zijn hier nog meer mensen die wel eens gaan crossen?? Ik kan het echt zeker aanraden!! Dit was nog best een lastig parcour volgens mij maar het ging dus prima met een frame dat eigenlijk voor de weg is gemaakt en met 30mm bandjes. Ik ben echt zo blij dat ik dit heb ontdekt haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
Jpjedi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Ik woon ook bij diverse grensovergangen in de buurt. Lanaken is dicht, wandelaars mogen passeren en fietsers niet. Withuis bij Visé is dicht voor alle verkeer dat niet persé de grens over moet.
Smeermaas/Lanaken houdt alle auto's tegen maar fietsers en wandelaars mogen voorbij.
Gisteren even met een agent gesproken die vertelde dat het om de grootte van de groep fietsers gaat. Twee personen is oké, meer is omkeren.
Maar bij Wallonië mocht zelfs een enkele fietser niet door. Ach ja, wat een discussie. Gewoon aan je eigen kant van de grens blijven. De problemen niet opzoeken, je gaat er niks mee winnen door het wel te doen.
Boete van €4000 die hier genoemd werd is overigens extreem. Eerste keer is waarschuwing, bij herhaling wel €350 boete. Die kán wel tot €4000 oplopen zodra je niet betaalt en het een rechtzaak wordt.

De A2 naar Luik is overigens niet open. Alle verkeer dat er niet moet wezen wordt gewoon terug gestuurd.
En meeste overgangen geen politie? Moet je hier in Limburg zijn, alle grotere zijn bijna continu bewaakt. De kleine zijn geblokkeerd of er worden vliegende controles gedaan.

En het gaat heus niet om een enkele fietser, maar om de groepen van 3 of meer personen. Ergens moet een regel gesteld worden, dus gewoon niet doen. Over paar weken kan het weer gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon 73 op 22-03-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:28
Ypuh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:40:
Dit weekend de Cervelo weer eens stofvrij gemaakt na 6 maanden op de Tacx te hebben gestaan. Gister een ritje van 144km naar de Italiaanseweg en vandaag 81km knallen door de wind over de dijk.

[Afbeelding]
Gave fiets! Fietste je toevallig vanochtend door Scheemda? Een soortgelijke (of deze) fiets trok mijn aandacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:54
estorino schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:39:
[Afbeelding]

Kwam onderweg een betonnen muur tegen met avondzon erop, leek mijn een mooie backdrop voor mijn blauwe beauty. :)

Gister in de namiddag een rondje gereden van 45km en vandaag om 18u eentje van 29km. Op beide tijden was het gelukkig al een stuk rustiger op de weg, vandaag om 18u zelfs nauwelijks een fietser gezien. Zo is fietsen en #socialdistancing nog wel te doen.
Mooi hoor!! Heb zelf ook een Scott. Heerlijke fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Arno90 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Gave fiets! Fietste je toevallig vanochtend door Scheemda? Een soortgelijke (of deze) fiets trok mijn aandacht!
Thanks. Ben al lang niet meer in Groningen geweest (helaas). Maak nu mijn kilometers vooral in het midden van het land :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:12
...

[ Voor 101% gewijzigd door estorino op 11-07-2022 13:07 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
estorino schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]

Na een aantal ritten op de Syncros Belcarra V 2.0 Cut Out kan ik alleen maar denken; waarom heb ik dit niet eerder geprobeerd? Zo'n zadel met korte neus zie je steeds vaker tegenwoordig: Specialized Power, Pro Stealth, Bontrager Aeolus, er zijn er vast nog meer. Mijn Syncros zadel lijkt wel heeel erg op het Pro Stealth zadel. Zeg maar gerust afgekeken. :)

Maar ik ben erg hoopvol, ik heb aardig wat geprobeerd door de jaren heen. Prologo, Selle Italia, Fizik Arione en Antares, ISM. Maar omdat ik soms relaxt wil cruisen en soms volle bak op de punt van het zadel rijd tijdens een korte triathlon, heb ik nooit het perfecte zadel gevonden. Zeg niet dat ik dat nu wel heb gevonden, maar dit voelde wel gelijk goed vanaf rit 1. De opstaande achterkant, grote cut-out, de brede neus. Andere mensen die dit soort zadels zijn gaan proberen?
Heb hier ook verschillende zadels geprobeerd. Uit mijn hoofd ben ik begonnen op de Arione, die altijd voor 90% lekker zat (dus net niet). Vervolgens een Antares VSX met een hele diepe cut-out, wat ietsjes beter zat. Toen nog een gewone Antares en heb ook een tijdje proefgereden met de Pro Stealth (je mag deze 30 dagen uitproberen en anders geld retour).

Bij de Pro Stealth voor het eerst gevoeld wat zadelpijn kan zijn. Wat een vlak/hard zadel is dat zeg! Koppig dat ik ben nog een tweede ritje geprobeerd en kon daarna gewoon 2 dagen niet fietsen (wat voor mij gelijkstaat aan huisarrest). Ben inmiddels gesetteld op de Antares Open zadels, ook met een cutout maar niet zo extreem als de eerdere VSX. Dit zadel is voor mij perfect (d.w.z. ik kan gewoon 2u+ onderin de beugels rijden zonder heen en weer te moeten schuiven) en heb deze inmiddels ook op mijn andere fietsen in een goedkopere uitvoering.

Verder blijven zadels persoonlijk natuurlijk, maar heb nu niet de behoefte meer om te switchen, alhoewel ik nog wel eens zo'n Specialized Power zadel uitproberen wil. Zelfde concept als de Pro Stealth, maar dan niet zo vlak en breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 12:53
estorino schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]

Na een aantal ritten op de Syncros Belcarra V 2.0 Cut Out kan ik alleen maar denken; waarom heb ik dit niet eerder geprobeerd? Zo'n zadel met korte neus zie je steeds vaker tegenwoordig: Specialized Power, Pro Stealth, Bontrager Aeolus, er zijn er vast nog meer. Mijn Syncros zadel lijkt wel heeel erg op het Pro Stealth zadel. Zeg maar gerust afgekeken. :)

Maar ik ben erg hoopvol, ik heb aardig wat geprobeerd door de jaren heen. Prologo, Selle Italia, Fizik Arione en Antares, ISM. Maar omdat ik soms relaxt wil cruisen en soms volle bak op de punt van het zadel rijd tijdens een korte triathlon, heb ik nooit het perfecte zadel gevonden. Zeg niet dat ik dat nu wel heb gevonden, maar dit voelde wel gelijk goed vanaf rit 1. De opstaande achterkant, grote cut-out, de brede neus. Andere mensen die dit soort zadels zijn gaan proberen?
Dat is idd wel een hele duidelijke kopie van de pro stealth. De pro stealth heb ik een tijd op m'n triatlon fiets gehad, was hem toch niet helemaal. Ik zit, maakt niet uit welk zadel, eigenlijk altijd op de punt en bij de stealth gaf dat toch echt wel klachten. Zeker zoals tijdens een triatlon wanneer het volle bak gaat. Dus die nu vervangen door een bontrager hilo. Nog breder bij de punt maar een stuk comfortabeler.
Op de racer rijd ik met een specialized power wat ik echt heerlijk vind. Zit nooit in de weg en eigenlijk geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:43
Ik heb sinds kort een SQlab aangeschaft via de fietsenmaker als vervanging van mijn fizik Antares waar een scheur in zat. Ik werd al gewaarschuwd dat het een behoorlijk hard zadel is met weinig padding, maar dat je hierdoor wel de hele rit hetzelfde zou moeten zitten (ofzoiets commercieels). Heb nu 1 korte rit gemaakt en ben nog in twijfel. Ga het nog even de tijd gunnen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
SirLenncelot schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:05:

De redenering “als iedereen thuis is kan ik toch nog buiten” werkt natuurlijk niet in een klein landje dat we met 17 miljoen delen.
Dit weekend twee solo ritjes gemaakt en daarbij bewust brede wegen gekozen op de Veluwe. Bijna niemand tegen gekomen en de paar personen die ik tegenkwam waren op zeker een meter of 5.
Ik werk verder thuis. Enige gevaarlijkste moment vind ik het doen van boodschappen in de supermarkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Willem30 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Dit weekend twee solo ritjes gemaakt en daarbij bewust brede wegen gekozen op de Veluwe. Bijna niemand tegen gekomen en de paar personen die ik tegenkwam waren op zeker een meter of 5.
Ik werk verder thuis. Enige gevaarlijkste moment vind ik het doen van boodschappen in de supermarkt. :/
Exact zelfde hier, kom geen kip tegen. Het was drukker in mijn omgeving toen ik gisteren de tuin stond te doen. Supermarkt was vorige week in NL een ongemakkelijke beleving, in België 1 persoon per 10m3. Wachttijden buiten maar genoeg ruimte binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Maar dit toch precies wat er misgaat, redeneren alleen vanuit jezelf. Ik fiets in niemandsland (op de Veluwe kom je ook normaal gesproken al weinig mensen tegen natuurlijk) dus dat is goed en alle andere mensen moeten het beter doen.

Het is gewoon niet duidelijk nu. In de praktijk werkt dit niet.Ik ben niet roomser dan de paus, heb vorige week ook een stukje gefietst en gisteren een flinke wandeling gemaakt. Maar iemand passeren op een trottoir is al niet te doen met 1,5 meter afstand.

Duidelijk stellen dat je vanaf x t/m x gewoon niet op straat mag komen is in ieder geval duidelijker. Of het ook effectief is weet ik niet, maar nu lijkt het weer typisch Nederlands polderen waarbij we vinden dat de ander het beter moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39

Kluus

Gang is alles

SirLenncelot schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:
Maar dit toch precies wat er misgaat, redeneren alleen vanuit jezelf. Ik fiets in niemandsland (op de Veluwe kom je ook normaal gesproken al weinig mensen tegen natuurlijk) dus dat is goed en alle andere mensen moeten het beter doen.

Het is gewoon niet duidelijk nu. In de praktijk werkt dit niet.Ik ben niet roomser dan de paus, heb vorige week ook een stukje gefietst en gisteren een flinke wandeling gemaakt. Maar iemand passeren op een trottoir is al niet te doen met 1,5 meter afstand.

Duidelijk stellen dat je vanaf x t/m x gewoon niet op straat mag komen is in ieder geval duidelijker. Of het ook effectief is weet ik niet, maar nu lijkt het weer typisch Nederlands polderen waarbij we vinden dat de ander het beter moet doen.
Als je mensen binnenshuis opsluit is dat ook niet goed voor de weerstand van mensen. Met het op een verantwoorde manier sporten (alleen, niet te intensief) en uberhaupt even buiten de deur zijn (vitamine D, "frisse neus halen") bouwen mensen een betere weerstand op en wapen je je ook weer een beetje tegen Corona. Ik denk dat je wil voorkomen dat mensen binnen zitten weg te rotten als zombies waarna ze bij de Supermarkt de overdracht nog beter gaat door een verminderde weerstand. (Edit: Ofja, de overdracht zal er natuurlijk altijd zijn met dit nieuwe virus, maar de effecten van een besmetting op je gezondheid kun je op deze manier wel beinvloeden).

Je wil alleen niet dat mensen gaan samenscholen in groepen, wat dat betreft ben ik wel voor een eventueel contactverbod zoals Duitsland nu heeft, maar niet voor algeheel binnenblijven. Buiten dat dat laatste tegen mijn persoonlijke fietsbelang in gaat lijkt me dat echt averechts werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 23-03-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
SirLenncelot schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:37:

Volgens mij is het duidelijk, alleen werkt een groep mensen niet erg mee. lockdown is niet helemaal de oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Weer deze discussie? Volgens mij zijn de richtlijnen duidelijk en houdt iedereen zich er ook wel aardig aan. De mensen die zich er niet aan houden zullen zich daar bewust van zijn en ga je via deze weg toch niet bereiken.

Ik begin er wel een beetje moe van te worden dat er nu een soort vingerwijzende stasi ontstaat terwijl niemand zelf iets fout doet (hoe is dat mogelijk vraag ik me dan af).

P.s. het wordt ook wel flink opgeklopt door de media met een goed voorbeeld van het Fiets forum. Nu.nl kopt 'Mensen ondanks waarschuwing weer naar stranden' terwijl op de livebeelden nie-mand te zien is.

[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 23-03-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39

Kluus

Gang is alles

Willem30 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is het duidelijk, alleen werkt een groep mensen niet erg mee. lockdown is niet helemaal de oplossing.
Precies, maar een contactverbod denk ik wel. Volgens mij is dat ook wel te handhaven, voor wat betreft fietsers: ik was gisteren ook bezig in twee vrij populaire fietsgebieden (Posbank en Berg en Dal/Nijmegen) en de meesten zie je gewoon afstand houden tot elkaar. Ja, je komt elkaar tegen, maar je hoeft toch niet in elkaars wiel te gaan hangen? De clubs die toch nog in groepen op pad gaan (en ja, die heb ik natuurlijk ook gezien) pik je er zo uit.

Edit nav @Ypuh dat is ook het laatste wat ik er hier nu over ga zeggen en volgens mij deel ik de mening dat echt 90% zich er heel goed aan houd. En dat is al een wereld gewonnen vwb de verspreiding.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 23-03-2020 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gisteren toch flink wat groepjes wielrenners tegen gekomen in de polder. Meestal 6 man dicht op elkaar fietsen. Afstand houden is kennelijk voor mietjes. Prima dat je jezelf in gevaar brengt, maar denk eens aan een ander met minder weerstand. Wilde het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ypuh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:21:
Weer deze discussie? Volgens mij zijn de richtlijnen duidelijk en houdt iedereen zich er ook wel aardig aan. De mensen die zich er niet aan houden zullen zich daar bewust van zijn en ga je via deze weg toch niet bereiken.

Ik begin er wel een beetje moe van te worden dat er nu een soort vingerwijzende stasi ontstaat terwijl niemand zelf iets fout doet (hoe is dat mogelijk vraag ik me dan af).
Knip: Laat maar zitten

[ Voor 45% gewijzigd door Ramon 73 op 23-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Edit: Note to self, geef het gewoon op Ypuh.

[ Voor 107% gewijzigd door Ypuh op 23-03-2020 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:54
"Daar zitten de hele dag hangjongeren niets te doen"

'hoe weet u dat, dat ze de hele dag daar niets zitten te doen'

"Dat zie ik de hele dag uit mijn raam"

quote van Youp van 't Hek in 1 van z'n shows.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

tweaker2010 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:24:
Gisteren toch flink wat groepjes wielrenners tegen gekomen in de polder. Meestal 6 man dicht op elkaar fietsen. Afstand houden is kennelijk voor mietjes. Prima dat je jezelf in gevaar brengt, maar denk eens aan een ander met minder weerstand. Wilde het toch even kwijt.
Gisteren met een maat gefietst, maar zijn conditie is nog niet op pijl, dus met 50 meter achterstand heb je vanzelf een zeer ruime social distancing _O-

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:28
Heb vandaag de offerte binnen gestuurd voor een Willier Cento 1 NDR met Fullcrum 500 wielen en 105 groepset. Nettoprijs wordt dan 1800€, 1050€ goedkoper dan de retail prijs.
Iemand een idee van de kwaliteit? Kan ook nog switchen naar een Bianchi Infinito XE 105 disc, zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:07
Ypuh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:20:
Edit: Note to self, geef het gewoon op Ypuh.
* Stoffa geeft zichzelf dezelfde note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Engineer Stewie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:28:
Heb vandaag de offerte binnen gestuurd voor een Willier Cento 1 NDR met Fullcrum 500 wielen en 105 groepset. Nettoprijs wordt dan 1800€, 1050€ goedkoper dan de retail prijs.
Iemand een idee van de kwaliteit? Kan ook nog switchen naar een Bianchi Infinito XE 105 disc, zelfde prijs.
Beide héél gave fietsen waar ik wel warm van wordt. In dit segment zijn er eigenlijk geen foute keuzes meer en qua specs ontlopen ze elkaar niets (de wielen zijn in beide gevallen budget en volledig 105 is prima).

De Bianchi is een iets nieuwer modeljaar en heeft mede daardoor iets meer restwaarde denk ik. Ook gezien de historie van het merk en (subjectief) dat dit één van de mooiste Bianchi's van de afgelopen jaren is, zou mijn keuze daar op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Had vandaag iets heel mafs.
Fiets terug naar huis vanuit werk (ja ik werk nog, essentieel beroep), heb ik op een rit van 6 kilometer om de beurt 2(!!) wildvreemde wielrenners in mijn wiel hangen. (Minder dan 80cm van mijn achterwiel.)
Nog afgezien dat dat zonder aankondiging nogal link is, zeker in deze tijden is dat gewoon idioot.

Bovendien vind ik het nogal sneu dat je blijkbaar er zover doorheen zit dat je kost wat kost in de slipstream van een forens moet gaan rijden die er een lange fysieke werkdag op heeft zitten, reed weliswaar wel door maar geen 30+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 23:19
Ypuh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:43:
@wisselwerking Bordeaux zal hem ook wel niet worden ga ik van uit :/
Nee, daar ga ik ook vanuit. Jammer, ik had daar zo'n zin in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Iemand trouwens nog advies/middeltjes tegen schuurwondjes?

Rijdt al 12 jaar, mijn oud zadel begon me slapende zaksyndroom te geven. Dus klein half jaar geleden overgestapt op een antares R3 open.
Nu is mijn probleem wel opgelost, maar deze zondag voor het eerst langer dan 2u gereden en heb ik een schuurwond net naast mijn zitbeentje op één kant. Geen idee van waar het komt. Vroeger nog nooit gehad en ik vind het vooral raar dat het aan één kant is. Het zadel staat perfect uitgelijnd, double checked...
Wondjes dus niet in de liesstreek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De discussie over Corona mogen in het Corona themaforum: Themaforum: Coronavirus. Ik heb de offtopic reacties (wel begrijpelijk, dus geen reprimande) verplaatst naar de prullenmand :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Joindry schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:04:

Rijdt al 12 jaar, mijn oud zadel begon me slapende zaksyndroom te geven. Dus klein half jaar geleden overgestapt op een antares R3 open.
Nu is mijn probleem wel opgelost, maar deze zondag voor het eerst langer dan 2u gereden en heb ik een schuurwond net naast mijn zitbeentje op één kant. Geen idee van waar het komt. Vroeger nog nooit gehad en ik vind het vooral raar dat het aan één kant is. Het zadel staat perfect uitgelijnd, double checked...
Wondjes dus niet in de liesstreek.
Ik zou het niet baseren op één ervaring, blijft het terugkomen dan zeker iets ondernemen. Het kan ook dat er iets in je broek zat, een naadje los is of dat je een beginnende schaafwond had voordat je ging fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
Vanochtend vroeg 1,5 uur gefietst. Helemaal niemand tegen gekomen op de fietspaden. Nu veilig aan het thuiswerken. :+

@Joindry Gebruik eens wat chamois cream.

[ Voor 16% gewijzigd door Willem30 op 24-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Redelijk zeker dat er geen naad zat. op Die plek zittten helemaal geen naden.
Inderdaad wat in de gaten houden. Maar ik vond het echt bizar.

Chamois creme ook nog nooit gebruikt, dat staat iig op het lijstje mochten de klachten aanhouden.
Na 2 dagen is de huid echt ruw. Alsof je vroeger met je knie overal de vloer van een sporthal had gegleden.
Misschien word ik ook gewoon oud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Joindry schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:42:
Chamois creme ook nog nooit gebruikt, dat staat iig op het lijstje mochten de klachten aanhouden.
Na 2 dagen is de huid echt ruw. Alsof je vroeger met je knie overal de vloer van een sporthal had gegleden.
Misschien word ik ook gewoon oud...
Tijdje geleden een potje van gekocht. Ik gebruik het af en toe. Het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 19:16
Maarten_E schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:46:
Fiets terug naar huis vanuit werk (ja ik werk nog, essentieel beroep), heb ik op een rit van 6 kilometer om de beurt 2(!!) wildvreemde wielrenners in mijn wiel hangen. (Minder dan 80cm van mijn achterwiel.)
Nog afgezien dat dat zonder aankondiging nogal link is, zeker in deze tijden is dat gewoon idioot.

Bovendien vind ik het nogal sneu dat je blijkbaar er zover doorheen zit dat je kost wat kost in de slipstream van een forens moet gaan rijden die er een lange fysieke werkdag op heeft zitten, reed weliswaar wel door maar geen 30+.
Tja, de plaatsvervangende schaamte is op de fiets soms wel groot. Gisteravond ook nog een "collega" die het nodig vond om in volle vaart op een smal weggetje, in een vrijwel blinde bocht twee naast elkaar lopende voetgangers in te halen... En daarbij bijna op een tegenligger klapte. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Charly schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Tja, de plaatsvervangende schaamte is op de fiets soms wel groot. Gisteravond ook nog een "collega" die het nodig vond om in volle vaart op een smal weggetje, in een vrijwel blinde bocht twee naast elkaar lopende voetgangers in te halen... En daarbij bijna op een tegenligger klapte. :X
Dat heeft niets met de huidige crisis te maken en is gewoon altijd asociaal.

Moet zeggen dat ik zelf ook niet afrem voor elk wandelend stel, maar dan bel ik vaak gewoon even ook al is er voldoende ruimte. Volgens mij wordt dat wel gewaardeerd (ik zou het niet weten, ben nog nooit gestopt en omgedraaid om het te vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Heeft er hier iemand ervaring met het opmeten van de zitbotjes? Ik heb het geprobeerd met wat karton of papier, maar dat werkt niet echt handig, als in, de ene keer is het 13cm, andere keer weer 15cm. Ik begreep dat ik rechtop moet gaan zitten en dan naar beneden drukken. Is hier niet een "eenvoudigere" manier voor (zonder dat ik natuurlijk mijn huis hoef te verlaten :) ).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Raznov schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:30:
Heeft er hier iemand ervaring met het opmeten van de zitbotjes? Ik heb het geprobeerd met wat karton of papier, maar dat werkt niet echt handig, als in, de ene keer is het 13cm, andere keer weer 15cm. Ik begreep dat ik rechtop moet gaan zitten en dan naar beneden drukken. Is hier niet een "eenvoudigere" manier voor (zonder dat ik natuurlijk mijn huis hoef te verlaten :) ).
Karton moet toch wel prima werken. Leg een stuk karton op een harde (bijv. houten) stoel, blijf een paar minuten in fietshouding zitten en ga echt even op je zitbotjes zitten. Vervolgens kun je met krijt de afdruk accentueren of gewoon even goed kijken. Het is een soort duimafdruk, als je daar het midden van pakt heb je je breedte.

Vervolgens heb je er m.i. weinig aan. Een zadel is meer dan alleen de breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Raznov schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:30:
Wat je ook kan proberen is een paar velletjes keukenpapier een klein beetje natmaken en dit op een harde stoel leggen. Vervolgens leg je daar een dun velletje A4 papier overheen en ga je er op zitten. Je zitbotjes drukken dan door tot het natte keukenpapier en laten twee natte vlekken op het A4tje achter. Even het midden van de vlekken markeren en de afstand ertussen meten.
Deze optie werkte voor mij beter dan de optie met karton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ypuh schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Karton moet toch wel prima werken. Leg een stuk karton op een harde (bijv. houten) stoel, blijf een paar minuten in fietshouding zitten en ga echt even op je zitbotjes zitten. Vervolgens kun je met krijt de afdruk accentueren of gewoon even goed kijken. Het is een soort duimafdruk, als je daar het midden van pakt heb je je breedte.

Vervolgens heb je er m.i. weinig aan. Een zadel is meer dan alleen de breedte.
Het is eigenlijk wel flink cruciaal. Als jouw zitbotjes op 15cm zitten, heb je geen reet (...) aan een zadel van 12 cm breed. En ook niet aan een zadel van 25cm. Het is de basis van het zadel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Joindry schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:04:
Ik gebruik zelf wel eens Akileine Nok Creme, werkt voor mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Cube Attain GTC Race model 2019? Ik ben heel tevreden van de fiets, echter vind ik het zadel niet comfortabel (te hard en hoekig). De fietsenmaker wil eventueel wel ruilen, maar zegt dat dit eigenlijk al een goed zadel is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
Anoniem: 122462 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:23:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Cube Attain GTC Race model 2019? Ik ben heel tevreden van de fiets, echter vind ik het zadel niet comfortabel (te hard en hoekig). De fietsenmaker wil eventueel wel ruilen, maar zegt dat dit eigenlijk al een goed zadel is. Wat denken jullie?
zadel moet je vaak een beetje inrijden, maak eens een paar tochten van 100 km om daarna een conclusie te trekken.

Dit is wel het verkeerde topic trouwens, hier word profwielrennen besproken. Wel een heel verwarrende topic warning trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Jampot007 op 24-03-2020 20:26 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
Jampot007 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:25:
[...]

zadel moet je vaak een beetje inrijden, maak eens een paar tochten van 100 km om daarna een conclusie te trekken.

Dit is wel het verkeerde topic trouwens, hier word profwielrennen besproken. Wel een heel verwarrende topic warning trouwens.
Cube attain heeft hij. Niet iedereen schudt even ritten van 100k+ uit de mouw. Ik zou het houden bij ritten van een paar uur. Kijk ook eens of iemand de geometrie van je fiets goed kan afstelllen.

@Jampot007 dit topic gaat helemaal niet persee over profwielrennen maar ook over je eigen wielerervaringen en vragen en dies niet meer zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Zaldels zijn superpersoonlijk. Wat in ieder geval belangrijk is, is dat de maat goed is. Voor mij zijn standaard zadels eigenlijk altijd net te smal, dus zit ik sowieso al matig op standaard zadels. Ik heb goede ervaring met een zadel van SQLabs maar goed, zo zijn er 100'en mensen die tevreden zijn over 100'en merken. Als hij 'm wil omruilen (netjes trouwens...) moet je eigenlijk een zadelmeting doen (zitbotjes meten), kijken welke zadels daaruit komen die geschikt zouden kunnen zijn. En daarna proefzitten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:19
Op mijn fiets heb ik hetzelfde zadel. Fietszadels zijn natuurlijk altijd even wennen maar ik ben er tot nu toe tevreden mee. Ook op tochten van langer dan 5 uur kan ik prima op het zadel blijven zitten.

Voorkeur voor zadels is heel subjectief en afhankelijk van je lichaamsbouw en manier waarop je op de fiets zit. Een zadel kan 'eigenlijk goed' zijn maar gewoon niet bij jou passen. Sympathiek dat de fietsenmaker wil ruilen.

@Crazy D : Zag je reactie later pas, maar sluit me er dus precies bij aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Louislouislouis op 25-03-2020 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:54
Ik heb ongeveer 5 soorten zadels geprobeerd voordat ik op m’n ‘huidige’ favoriet ben uitgekomen. Van kort en breed tot puntig en smaller (wel altijd de juiste maat qua zitbotjes). Uiteindelijk bij een heerlijk zadeltje met gel van Pro uitgekomen (ouwe man heeft gevoelige billetjes blijkt). Maar inderdaad; zadels zijn erg persoonlijk en het zadel wat op je fiets standaard zit is vaak niet de juiste (vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Van horen zeggen moet een zadel eigenlijk direct 'goed' zitten als je er op rijdt. Natuurlijk moet je er even aan wennen, maar van een pijnlijk zadel naar een fantastische zetel in 3 ritten gaat niet gebeuren (uitzonderingen daar gelaten zoals lederen Brooks zadels die moeten vormen).

Uiteindelijk went alles, maar de beste manier is dus eigenlijk tijdens een bikefit o.i.d. een 5-tal zadels achter elkaar te proberen. Zelf heb ik gewoon zadels gekocht en daar een paar duizend kilometers op gereden. De meeste zadels waren close enough, maar pas sinds een jaartje heb ik een zadel dat mij als gegoten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Maarten_E schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:46:

Heel irritant. Ik heb laatst met iemand in mijn wiel hard geremd (voor een bocht waar ik toch al wilde afslaan...)..Gast begon te schelden. Ik moest lachen _O-
Zelf plak ik ook niet bij vreemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Holk schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:49:
Ik heb ongeveer 5 soorten zadels geprobeerd voordat ik op m’n ‘huidige’ favoriet ben uitgekomen. Van kort en breed tot puntig en smaller (wel altijd de juiste maat qua zitbotjes). Uiteindelijk bij een heerlijk zadeltje met gel van Pro uitgekomen (ouwe man heeft gevoelige billetjes blijkt). Maar inderdaad; zadels zijn erg persoonlijk en het zadel wat op je fiets standaard zit is vaak niet de juiste (vaak)
Ik heb anders weer begrepen dat een gel zadel niet de juiste manier is om comfort te krijgen maar goed afhankelijk van de tijd die je op het zadel zit lijkt mij dat ook wel te verschillen.

Zelf gelukkig niet zo'n kieskeurige kont en zit prima op harde zadels zonder te passen ;) Van standaard Giant zadel tot Fizik/Pro harde en vlakke zadels. Ook lange ritten (10+ uur) eigenlijk nergens last van. Natuurlijk wel gevoelig maar goed dat lijkt mij bij ieder zadel wel het geval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Ik vraag het altijd als ik even mag plakken, meestal geen enkel probleem en dan draai ik ook wel mee als de situatie het toelaat.

Soms oversteek ik ook mensen die vervolgens in m'n wiel kruipen. Dan vraag ik naar waar ze moeten en als dat enigzins op mijn pad ligt neem ik ze mee :).
Vorig jaar op die manier een heel mooie dame in m'n wiel gehad :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Het is op dit moment alleen niet zo handig om bij iemand in het wiel te gaan zitten.
Verbaasde mij er vanmorgen wel over dat ik aantal man in korte broek tegenkwam, was toch echt gevoelstemperatuur onder 0
Willem30 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Heel irritant. Ik heb laatst met iemand in mijn wiel hard geremd (voor een bocht waar ik toch al wilde afslaan...)..Gast begon te schelden. Ik moest lachen _O-
Zou ik wel mee oppassen, als zo iemand je achterwiel aantikt lig je zelf op de grond...

[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 25-03-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
hmm toch sowieso niet bij iemand die je niet kent in het wiel gaan zitten. Je weet helemaal niet hoe iemand fietst. Voor hetzelfde geld remt hij voor elk kuiltje in de weg of zwabbert hij als een dronkenlap. Lig je straks gestrekt op grond.

Ik fietste bij een toertje eens achter iemand die besloot om uit het niets op de grond te gaan liggen op een rechte weg met een hele lichte stijging. Kon geen kant meer op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

[...]

Ik vind dit een rare en gevaarlijke reactie, wat als die ander te laat remt en je met z'n tweeën op het asfalt beland met alle gevolgen van dien? Wanneer je niet wilt dat er iemand in je wiel hangt, heb je mijns inziens twee mogelijkheden:
  1. Zeg dat je er niet van gediend bent;
  2. Ga zo hard fietsen dat die ander je wiel niet kan houden.
Ik plak ook wel eens en meld dat meestal en pak mijn beurtje, Soms hangt er iemand in mijn wiel en dan kies ik meestal voor optie 2, er toch niets mooiers dan dat er iemand in je wiel zit af te zien 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09
[...]

Dat vind ik vrij asociaal en bovendien gevaarlijk. Gevaarlijk voor jou en voor de ander.

Als je er last van hebt dan kun je dat gewoon even aangeven.

Maar een echte hard fietser maakt de koers natuurlijk hard en gooit er een blokje vo2max in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
ohno_nl schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Ik vind dit een rare en gevaarlijke reactie, wat als die ander te laat remt en je met z'n tweeën op het asfalt beland met alle gevolgen van dien? Wanneer je niet wilt dat er iemand in je wiel hangt, heb je mijns inziens twee mogelijkheden:
  1. Zeg dat je er niet van gediend bent;
  2. Ga zo hard fietsen dat die ander je wiel niet kan houden.
Ik plak ook wel eens en meld dat meestal en pak mijn beurtje, Soms hangt er iemand in mijn wiel en dan kies ik meestal voor optie 2, er toch niets mooiers dan dat er iemand in je wiel zit af te zien 8)
Ik had daarvoor de benen al stil gehouden tot kilometer of 20 per uur en die gast deed hetzelfde. Dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:47

User

S3

DDX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:45:
Het is op dit moment alleen niet zo handig om bij iemand in het wiel te gaan zitten.
Verbaasde mij er vanmorgen wel over dat ik aantal man in korte broek tegenkwam, was toch echt gevoelstemperatuur onder 0
Kheb zaterdag eind van de middag een stukje in de korte broek gefietst, was prima te doen vond ik. Alleen had ik geen winddicht shirt oid aan, dat was wél koud. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
User schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:27:
[...]
Kheb zaterdag eind van de middag een stukje in de korte broek gefietst, was prima te doen vond ik. Alleen had ik geen winddicht shirt oid aan, dat was wél koud. :X
Ja eind van de middag is het wel iets opgewarmd (maar naar mijn idee icm koude oostenwind nogsteeds te koud voor korte broek)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:43
Kwam gisteren ook meerdere mensen tegen in kort-kort terwijl ik 3 lagen aanhad, een dikke buff en dichte handschoenen en het zeker niet te warm had. Ik snap niet hoe ze het doen...

Daarnaast best veel grote groepen met wandelaars, wielrenners max 3.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 10:47
Willem30 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Ik had daarvoor de benen al stil gehouden tot kilometer of 20 per uur en die gast deed hetzelfde. Dan ben ik er wel klaar mee.
Stoer, ga gewoon naar de andere zijde van de weg dan.
Zomaar in je remmen knijpen slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eind van de middag weer op weg voor een rondje. Heb idd meerdere lagen kleding aan.
Thermoshirt lang, lang shirt, windvanger, lange broek met overschoenen.
Liever te warm dan te koud, je kan altijd nog iets luchten. :+

Hier in Drenthe/Groningen kom ik maar weinig mensen tegen, ideaal! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 25-03-2020 11:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 07:46
Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee als er iemand in m'n wiel zit, maar merk dat ik me dan wel laat opnaaien om flink door te peddelen... Ach ja goed voor de training zullen we maar zeggen.

Als ik er echt geen zin in heb pas ik altijd mijn inhaaltaktiek aan; dat is toch hoe de meesten in je wiel komen. Als de capaciteit er is neem ik eerst was gas terug voor ik inhaal; hartslag ff mooi omlaag, beentjes beetje laten peddelen. En dan als het goed voelt ff flink erlangs knallen zodat je meteen paar meter ertussen kan pakken. Daarna is het voordeel weg en komen ze meestal niet meer bij je.

Nadeel; als het niet lukt zit je meteen op je max te trappen en aan kop :+ Als dat gebeurt, dan laat ik het tempo weer zakken tot wat ik (lang) kan trekken. Als ze dan inhalen, jammer dan. Zo niet, dan moeten ze het doen met het tempo dat ik aankan :)

Zelf zit ik soms ook in iemands wiel; als het kan probeer ik dan ook beurtje te pakken, maar meestal zit ik alleen in wielen van mensen die substantieel beter zijn lijkt het...

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 25-03-2020 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Wat is er gebeurt met verbaal communiceren? Of desnoods even met je hand achter je rug wapperen dat ze weg moeten blijven?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 07:46
MrAngry schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:40:
Wat is er gebeurt met verbaal communiceren? Of desnoods even met je hand achter je rug wapperen dat ze weg moeten blijven?
Oh tuurlijk, dat gebeurt ook wel. Maar ik rijd eigenlijk altijd solo om de werkdruk te vergeten en dan heb ik niet altijd zin in sociale interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon standaard 5km/u harder rijden haken mensen ook niet zo snel aan.
En soms proberen ze het maar haken dan na paar minuten vanzelf wel af.

Maar normaal maakt het mij niet zo heel veel uit, alleen bochtige wegen is het niet heel prettig als iemand in je wiel zit die niet echt lekker oplet omdat hij perse in je wiel wilt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Je bent alleen een beetje een debiel als je in deze tijd bij een vreemde in het wiel gaat zitten..

Maar verder zou ik gewoon ff wat extra aanzetten, ff goed timen na een bochtje ofzo, zorgen dat er een klein gaatje is en dan gelijk ff doortrekken.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Vind het nooit zo erg als er iemand in mijn wiel plakt. Meestal zeggen ze ook wel even hoi of vragen ze waar ik naar toe moet. Afgelopen weekend een stuk met 40+ gemiddeld over de dijk met iemand in mijn wiel (die zich al even had aangemeld). Dat was best gaaf waarbij ik natuurlijk ook een trapje harder deed. Na een minuut of 20-30 was ie gelost en 10 minuten later was het bij mij ook klaar.

In de remmen knijpen vind ik absoluut not-done. Dan is het middel schadelijker dan het probleem en ik zit er ook absoluut niet op te wachten dat ik schade rij of iemand schrik aan moet jagen. Stop dan gewoon even om op je navi te kijken voor een leuke alternatieve route, sla af in een onbekend weggetje, of (iets heel onnatuurlijks) vertel die persoon dat je graag even alleen wilt fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Willem30 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Heel vervelend, maar je hebt die gast niet aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik snap alleen even niet waarom het blijkbaar maar geaccepteerd moet worden dat een wildvreemde gaat lopen bumperkleven? Voor mij is het cruciale punt dat geen van beiden wielrenners het communiceerde.
Het was dat ik achterom keek omdat ik beide keren een schaduw wel heel dicht achter me had zitten, en toen die wielrenner zag.
Als ik plotseling moet remmen word ik onderuit gekegeld door hem, waar ik geen schuld aan heb.

Let wel, als het op een open stuk weg, zonder tegenliggers en een flinke tegenwind, be my guest. Maar in de stad met ander verkeer om ons heen en punten waar je moet remmen, dat vind ik gewoon onbeschoft. Ook was ik in mijn gewone kloffie aan het fietsen, op mijn gewone stadshybride. Nu wist ik van ervaringen op de racefiets hoe hiermee om te gaan, maar je kan je afvragen of een niet racefietser zou weten wat hem overkomt als die eens een keer doorfietst.

En harder rijden was voor mij op dat moment geen optie, zat aan mijn tax qua snelheid op dat moment.

[ Voor 22% gewijzigd door Maarten_E op 25-03-2020 12:28 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).