Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 728 729 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:08
Tacoos schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:58:
Geen idee wat het juiste topic is voor deze vraag, maar ik vermoed hier ervaringsdeskundigen:

Wij gaan binnenkort naar Italie en nemen twee fietsen mee op een fietsdrager achter de auto;
Volgens de regels moet je dan zo'n rood/wit gestreept bord op de drager hebben.
Hier vind ik 2 versies, een van kunstof die €4,95 kost gelabelled overig EU en een voor Italie die €18,95 kost.

[Afbeelding]

-Ik ben een Nederlander, dus waarom zou ik 19 euro betalen, terwijl voor mij het bord van 5 euri er niet veel anders uitziet? :P
-Hoe bevestigen jullie dit op de drager? Met Tie-Wraps tegen de fiets? Beschadigt dat de fiets niet?

Fietsendrager is een Spinder Eagle
Verschil tussen de duurdere en goedkopere lijkt te zijn dat die van 19 euro ook reflecterend is.

Bij mij zaten er elastieke bandjes bij, kon m in een groef in de drager zetten, en dan tegen het pedaal van de achterste fiets. Stukje isolatie ertussen en heeft toch 3000 km overleefd.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen idee wat het juiste topic is voor deze vraag, maar ik vermoed hier ervaringsdeskundigen:

Wij gaan binnenkort naar Italie en nemen twee fietsen mee op een fietsdrager achter de auto;
Hier vind ik 2 versies, een van kunstof die €4,95 kost gelabelled overig EU en een voor Italie die €18,95 kost.

[Afbeelding]

-Ik ben een Nederlander, dus waarom zou ik 19 euro betalen, terwijl voor mij het bord van 5 euri er niet veel anders uitziet? :P
-Hoe bevestigen jullie dit op de drager? Met Tie-Wraps tegen de fiets? Beschadigt dat de fiets niet?

Ik heb een 2 zijdig bord, waarvan de ene kant voor Italie is en de ander voor Spanje. verschil is meen ik 1 streep meer of minder 8)7. Ik bevestig hem met van die klittenbandstrips. Als je zorgt voor voldoende overlap waarop hij kleeft zit dat prima en kan je ze hergebruiken. Zachte kant tegen je fiets.

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:46

[Afbeelding]

Had precies die (overig EU, met die vier reflectoren in de hoeken) en ben er vaak mee in Italië geweest. Nooit problemen gehad. Vastgemaakt met van die plastic/metaal draadjes die je bij broodzakjes krijgt.

www.flickr.com/malvlex

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56

Tacoos

i am i

Malfoi schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:34:
[...]

Had precies die (overig EU, met die vier reflectoren in de hoeken) en ben er vaak mee in Italië geweest. Nooit problemen gehad. Vastgemaakt met van die plastic/metaal draadjes die je bij broodzakjes krijgt.
Denk dat het deze wordt, lijkt mij goed genoeg >:)
J-M-T schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:09:
[...]

Verschil tussen de duurdere en goedkopere lijkt te zijn dat die van 19 euro ook reflecterend is.
Scherp gezien, maar ik lees niet dat het reflecterend moet zijn
BreadFan schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:24:
[...]

Ik heb een 2 zijdig bord, waarvan de ene kant voor Italie is en de ander voor Spanje. verschil is meen ik 1 streep meer of minder 8)7. Ik bevestig hem met van die klittenbandstrips. Als je zorgt voor voldoende overlap waarop hij kleeft zit dat prima en kan je ze hergebruiken. Zachte kant tegen je fiets.
De duurdere variant heeft idd een Italiaanse en Spaanse kant, maar ik verwacht niet dat ik ook nog eens met de auto naar Spanje ga.
Die klittebandstrips zijn wel een top idee, scheelt rondlopen met een zak tie-wraps en een tangetje op vakantie :9
Wat mij betreft gaat ie er pas op de grens op

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:40
Ik wist niet eens dat zo’n bord verplicht was. Meerdere keren naar Italië gereden. Altijd goed gegaan. /gangster.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X. Accu: Zendure SolarFlow 2400 AC+ 8,16 kWh

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
En officieel moet je ook nog een NL sticker plakken dacht ik (als de gele plaat niet zichtbaar is).

Ik heb beiden overigens nog nooit gedaan, verder ook nooit problemen mee gehad.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Officieel mag je ook geen knipperend achterlicht

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Kluus

Gang is alles

tjanssen schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:07:
En officieel moet je ook nog een NL sticker plakken dacht ik (als de gele plaat niet zichtbaar is).

Ik heb beiden overigens nog nooit gedaan, verder ook nooit problemen mee gehad.
Same here, bord had ik wel voor als ik gezeik kreeg maar inderdaad lastig om op te hangen dat het geen risico op schade geeft. Nooit gedoe mee gehad en toch zat Carabinieri tegen gekomen. Volgens mij wordt er niet echt op gehandhaafd. (In italie dan he, van Spanje geen idee…)

NL sticker had ik wel op de dakkoffer geplakt want te weinig plek op de fietsendrager.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 12-06-2026 19:20 ]

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:31

[Afbeelding]

Alsof daar op gecontroleerd wordt….heb nog nooit zo’n bord gebruikt c
Pagina: 1 ... 728 729 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).