418O2 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:50:
[...]
Het verkeer is een samenspel tussen allemaal mensen met verschillende capaciteiten en verschillende doelen. Daar heb je mee te dealen, de hele wereld buigt niet met je mee. Dus als het even niet gaat zoals je graag ziet moet je daar gewoon mee omgaan. Kan je wel kwaad worden of gaan schreeuwen, dat helpt niemand.
daarom klaag ik ook gewoon maar hier

En je snapt dondersgoed wat ik bedoel. Als jij met een groepje met 38kmu aan komt banjeren (of alleen met 30), dan moet je er rekening mee houden dat anderen niet zo snel aan de kant gaan als je wil als je je snelheid wil behouden
Laat ik het zo zeggen , ik woon midden in de randstand dus ik moet voor elke route zuidelijk door den Haag/Scheveningen (en nog verder eindig ik vaak ik Rotterdam,/Schiedam/Vlaardingen) en oostelijk door Leiden/Leiderdorp. Noordelijk heb meer opties maar kom ik uiteindelijk weer vaak Haarlem tegen dus drukte alom. Dus ik ben gewend me aan te passen en dat ik geregeld mijn snelheid moet aanpassen, daarom ben ik ook gestopt me druk te maken over een gemiddelde snelheid

Het gaat mis op het punt dat ik er vanuit ga dat mensen iig dezelfde insteek en capaciteiten als ikzelf hebben in het verkeer. Ik ben namelijk superieur en geweldig

Nee serieus precies wat jij zei mensen hebben verschillende capaciteiten en doelen en als je er vanuit gaat dat iedereen dezelfde capaciteiten en inzichten heeft als jezelf hebt ...... das dus gewoon niet zo blijkt.
Kluus schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:00:
[...]
@
Requiem19 ik moet dit nog helemaal uitvinden... Op dit moment denk ik met twee kettingen af te wisselen waarbij ik er altijd een geprepped hou.
Ik heb de set met cooker van Silca aangeschaft en ook hun wax en een flesje drip wax, maar hoe ik die dripwax ga gebruiken moet ik nog even kijken, ik vond dat best een dure drip wax namelijk dus als het makkelijk genoeg is wil ik misschien gewoon ketting wisselen en de oude opnieuw hotwaxen op het moment dat nodig is en niet proberen te rekken met drip wax, maar dit moet ik dus nog uitvinden. In dat scenario is die drip wax vooral voor vakantie.
Over twee weken gaan we bijvoorbeeld een weekje op fietsvakantie. Ik denk dat ik gewoon mijn spare ketting mee neem en deze halverwege de week omwissel, de dripwax neem ik uiteraard wel mee voor noodgevallen. Het enige wat dan een nadeel is is dat de ketting na wisselen nog zal moeten worden ingereden, maar ik heb al gemerkt dat dat ook niet super veel werk is (ff blokje om).
Als ik langere tijd op vakantie ga zal ik wel de dripwax gebruiken denk ik, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb inmiddels ook zo'n endurance chip besteld dus die mix ik er nog doorheen bij de volgende (re-)wax.
Maar goed ik moet alles nog uittesten dus alle tips zijn welkom. Zitten er nog denkfouten in bovenstaand?
SSSSSTTTT!
Dit probeer ik nog te onderdrukken wat redelijk lukt omdat De Effetto mariposa prima werkt....
Ik had laatst een mooie set gezien met een soort houder waar de ketting in moest en je het geheel dan kon onderdompelen, daar zit ik eigenlijk op te wachten

Eerst nog eens mentaal voorbereiden op tubeless
[
Voor 35% gewijzigd door
sapphire op 08-06-2026 14:09
]