Kluus schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:12:
Het is toch niet zo vreemd dat men niet continue in hun spiegels zitten te kijken? Kom op mensen, leven en laten leven, veel klachten hier weer over anderen maar doe je zelf alles altijd even netjes dan?
Wij rijden op zondag ook over de dijken met een klein groepje en dat gaat soms best hard al zeg ik het zelf. Toch hebben we nauwelijks echt problemen met anderen, het gros maakt netjes ruimte als je tijdig belt (of op een andere
nette manier je aanwezigheid kenbaar maakt.
Sure, er zullen vast mensen zijn die ook ons te hard vinden passeren maar het komt nooit tot woorden. Ik irriteer me ook wel eens ergens aan, even tot 10 tellen en door.
Dus je rijd hard en het komt nooit tot woorden, tegen de tijd dat die uitgesproken zijn zijn jullie al weer een ver weg
Hier kunnen we over discussiëren tot we een ons wegen (graag er moeten nog wat kilo's af

) maar hier spelen toch zóveel factoren in mee dat het onmogelijk is er iets zinnigs over te zeggen

En soms is gewoon even klagen ook lekker
Gisteren ook meerdere situaties die niet ideaal waren...merendeel van de e-bikers gaat netjes aan de kans als ik bel (en dan steek ik na inhalen even mijn hand op of zeg bedankt) tot je Henk tegenkomt die na 3x bellen nog niet reageert, stoïcijns links blijft rijden, zijn vrouw hem 2x moet roepen en hij dan met wat gebrom iets aan de kant gaat (want dit soort figuren zijn zelden tot nooit vrouwen). Tja soms denk je 'pfff en door' en soms denk je 'aan de kant ouwe graftak'.
Irritante, vind ik iig, is dat veel mensen zich niet lijken te beseffen dat ze deelnemen aan het verkeer. Op de snelweg ga je ook niet continue met 70km/u links rijden en lekker om je heen kijken en van de omgeving genieten, op de fiets lijkt dat volkomen normaal.
Op een autoweg ga je ook niet met meerdere auto's naast elkaar rijden én op de andere baan en verwacht je dat het tegemoetkomende verkeer de berm in rijd. Op de fiets is dat allemaal geen probleem lijkt het, gisteren 3x een vriendengroep die dat deed die met vanalles bezig waren behalve het verkeer (hadden denk ook wel een drankje op

).
Op de snelweg ga je ook niet midden op 2 rijbanen stilstaan naast elkaar en gezellig een praatje houden 'want je ziet me toch staan???'
Ja leven en laat leven maar vooral omdat dat voor je eigen gezondheid en gemoedstoestand vaak ook het beste is maar eigenlijk is het van de zotte dat de mensen die schijt aan de regels hebben weer lekker hun zin krijgen

Foutjes daargelaten, iedereen kan eens een verkeerde inschatting maken en die situaties haal je er vaak feiloos uit en die mensen stel ik ook graag gerust