@
Ypuh Over zo'n Noorwegen"ritje" mag je best braggen hoor
Hier weer aardig on track om alles weer op te bouwen. Vorig jaar bijna 8000km gemaakt wat voor mij een nieuw record was echter ben ik zo'n beetje half oktober "gestopt" met echt doorfietsen. Hier en daar nog een "verplichte" Fondo gereden maar verder werd alles best wel wat minder. Hoofdzakelijk omdat ik meer tijd in de verbouwing van de zolder stak en er nog wat kinderkamerverbouwingen gepland waren. Goed, die waren in verhouding tot de zolder slechts een weekend en nog een dag. Sinds 11 januari een 2e zoon (de 1e is in november 6 geworden) dus ook dat was even aankijken hoe dat zou moeten gaan met het oppakken van het fietsen weer
De bedoeling was om ook te gaan Zwiften, heb in oktober ergens een simpele Tacx wheel on trainer gekocht maar ben daar vanaf januari pas mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat het wel erg leuk is dat Zwift. Leuker dan ik had gedacht. Ook voor het eerst een FTP test gedaan nadat ik een ramptest ook gedaan had en dat ging me eigenlijk beter dan verwacht af. Wel een voordeel dat ik dus sinds september of oktober een powermeter heb zodat dat Zwiften ook nog wat meer zin heeft.
Wat nu wel heel anders is dan de voorgaande winters is dat ik het gevoel heb dat de trainingen nu wat doeltreffender zijn voor wat ik ook met het seizoen wil. Afgelopen jaren spinde ik 1-2x per week en reed bij mooi weer eens buiten. Nu ben ik eigenlijk relatief wat laat omdat dat spinnen dan in oktober al begon en stopte in maart en dit jaar ben ik eigenlijk pas vanaf januari echt aan de slag. Vanaf april begint de di-do avondcompetitie bij mijn club weer waar ik dan als niet-lid wel gewoon wekelijks aan meedoe en ik wil daar wel nog weer wat beter zijn dan vorig jaar. Dus ik ga proberen om wat meer intervaltrainingen te doen op de Tacx afgewisseld met wat wedstrijdjes (Tour de Zwift en gisteren meegedaan met de Zwift NL competie).
Doelen voor dit jaar zijn nog betere klasseringen in de wegwedstrijdjes die er voor mij toe doen, funklasse niveau wel nog steeds: Nijkerk, Omloop der 7 heuvelen (@
Ypuh zou je ook eens moeten overwegen), Scherpenzeel en misschien nog wat andere dorpsrondjes. Eind mei begin juni zit ik een weekje in Spanje bij Altea om een "hoogtestage" te doen. Ga een fiets huren voor 3 dagen en wat mooie tochten maken van om en nabij de 100km met zo'n 2000+hm. Verder is eind juni een appartementje geboekt vlakbij Huez waar we met z'n 3en de Marmotte gaan rijden. Dit is een week voor de officiele organisatie en we doen het dus op eigen houtje. Kijk hier ook erg naar uit
Kortom, genoeg om me druk voor te maken qua trainingen en heb in ieder geval erg veel zin weer in alles, mede ook denk ik door het toch best meevallende weer wat we de afgelopen dagen hebben