Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 711 712 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:33
nrg schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 06:47:
Omdat ik voorheen geen trekhaak had, heb ik een fietsendrager voor op het dak. Toen ik switchte naar mijn huidige auto (met trekhaak) heb ik zonder heel hard na te denken dakdragers voor deze auto gekocht om m’n dakfietsendrager te kunnen gebruiken.

Op zich werkt dit prima, en wat prettig is is dat het allemaal compact tegen het plafond in de schuur is op te bergen. Alleen gebruik ik de boel daardoor ook minder, en op weg naar vakantie heb ik toch het idee dat m’n fiets achterop wat beschutter zit dan op het dak.

Daarom, vraag: wie heeft ervaringen met compacte (qua opbergen) fietsendragers voor op de trekhaak? Nu alleen voor 1 (carbon) racefiets, idealiter later ook voor een kinderfiets.
Wellicht is de Uebler I21S iets? Opgevouwen 60 x 20 x 60, maar ik moet zeggen dat mijn simpele twinny load ook niet in de wegstaat (weggepropt in een hoekje, ideaal is anders). Je kunt ze ook met een kogelhaak ophangen aan de muur. Wellicht is dat nog een idee?

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42
nrg schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 06:47:
Daarom, vraag: wie heeft ervaringen met compacte (qua opbergen) fietsendragers voor op de trekhaak? Nu alleen voor 1 (carbon) racefiets, idealiter later ook voor een kinderfiets.
Ik ben ooit de volledige Velofollies-beurs afgelopen om alle Fietsendragers met elkaar te vergelijken. Uiteindelijk was ik het meest onder de indruk van de Pro-User Diamant fietsendrager. Zeer compact opvouwbaar, kan je zonder adapter aansluiten op zowel 7 als 13 politie stekkers, nummerplaat wisselen kan vlot en je kan hem kantelen om de autokoffer nog te kunnen openen.

Al jaren in gebruik hier tot grote tevredenheid.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10
Ik heb beiden gehad toevallig. De Uebler is top, zo compact opvouwbaar en licht. De prijs is alleen best hoog. Ik heb m verkocht omdat ik een niet kantelende had, dat is eigenlijk wel een vereiste als je er mee op vakantie gaat zodat je klep open kan.

Ik heb nu de Pro User maar die gebruik ik alleen op de vouwwagen. Prima ding, niet duur, opvouwbaar en daarmee ook goed op te bergen. Relatief zwaar voor het soort drager maar voor het doel bevalt die wel.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:34

nrg

Dank al voor deze aanbevelingen! Kantelen is wel een must inderdaad. Ik heb geen haast dus ik ga wat Marktplaats alerts aanzetten op deze modellen.

De Consumentenbond en Mantel bevelen de Thule EasyFold 3 944 aan, die ziet er ook netjes uit en neem ik ook in m’n alerts mee.

De Pro-User Diamant is overigens Beste Koop volgens de Consumentenbond :)

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
nrg schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:22:
Dank al voor deze aanbevelingen! Kantelen is wel een must inderdaad. Ik heb geen haast dus ik ga wat Marktplaats alerts aanzetten op deze modellen.

De Consumentenbond en Mantel bevelen de Thule EasyFold 3 944 aan, die ziet er ook netjes uit en neem ik ook in m’n alerts mee.

De Pro-User Diamant is overigens Beste Koop volgens de Consumentenbond :)
Nog een optie: een drager voor 2 fietsen kopen waar je later een opzetstuk kunt vast klikken voor een 3e fiets. Ik heb dit vooralsnog alleen bij de Thule dragers gezien.

Kijk even naar deze pagina, en dan de sectie "Twee, drie óf vier fietsen"

https://www.velozine.nl/n...or-twee-tot-vier-fietsen/

Dan heb je een drager die compact is en niet zo zwaar, maar houd je wel de mogelijkheid voor een 3e fiets erop in de toekomst.

Edit: de EasyFold 3 944 is precies wat ik bedoelde, ik wist de exacte type allen niet

[ Voor 4% gewijzigd door ElGreco op 21-03-2026 09:33 ]

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:23
Als je zo’n vracht geld uit gaat geven kijk dan naar de epos 3 of 2: voordeel is dat daar ook drie echt verschillende fietsen op kunnen, door de poot per fiets. Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat, overigens, ik verhuur de mijne voor een fractie via marktplaats, ik weet niet waar je woont? 😉 (het is opgeborgen niet de meest kleine, maar in gebruik wel veruit de beste die ik ooit heb gebruikt)

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:21
Hier een zeer tevreden Thule Easyfold 3 gebruiker.

Ideaal in gebruik, vooral dat kantelen zodat je altijd in de kofferbak kunt. Er kunnen zonder moeite 3 fietsen op en hij is binnen no time ingeklapt en past in de kofferbak.

Enige aandachtspunt is het gewicht. De mijne weegt zo'n 27kg. Dus als je ook elektrische fietsen mee wilt nemen, moet je opletten dat je het maximale gewicht dat de trekhaak aankan niet overschrijdt. Nu zal daar wel wat marge zijn, maar ik zou bijvoorbeeld niet met 3 elektrische fietsen ver gaan rijden, laat staan met 4. 3 of 4 gewone fietsen/racefietsen kan uiteraard prima.

Als je op marktplaats zoekt, zou ik wel waakzaam zijn voor gestolen waar. Die dingen worden veel weggehaald omdat mensen ze op de trekhaak laten zitten. Het slot stelt weinig voor en naar het schijnt kun je redelijk gemakkelijk aan lopers komen.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Casual Ruud schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:21:
Als je op marktplaats zoekt, zou ik wel waakzaam zijn voor gestolen waar. Die dingen worden veel weggehaald omdat mensen ze op de trekhaak laten zitten. Het slot stelt weinig voor en naar het schijnt kun je redelijk gemakkelijk aan lopers komen.
Ik heb een dure Uebler, hartstikke fijn ding. maar de slotjes zijn ruk. Ik maak ze open en dicht met een klein sleuteltje dat eigenlijk bij een heel ander slot hoort. Het zou ook met een schroevendraaiertje kunnen, of als ik lange nagels had zou het waarschijnlijk ook wel kunnen met een vingernagel. Onbegrijpelijk dat een premium merk hier geen aandacht voor heeft. Geldt ongetwijfeld ook voor Thule.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Van de week een lange tocht gedaan en zelfs van zelfgemaakt kaartje afgereden die ik mee heb om te zien waar de verschillende plaatsen liggen in de provincie. Eerst tegen de wind in, en i.p.v. rond 50KM omkeren nu eens totdat ik merk dat lastiger wordt. Uiteindelijk vijf uur gefietst met twee maal een kleine pauze van vijf minuten om te eten.

De laatste 20 km naar huis was het wel op en zo in rustiger tempo verder gefietst. Had vorig jaar al eens geschreven dat je kennelijk toch over reserves beschikt waarvan je niet van bewust bent.
Nu ook weer meegemaakt toen ik een andere wielrenner voor mij zag op zo'n twee kilometer. Je gaat je er onbewust op richten en dan zit snelheid er weer in en het gaat dan zuiver op wilskracht.
Bij het bijhalen kun je wel even praatje gaan maken maar ik wilde ook de gevonden snelheid behouden dus alleen even de hand opgestoken en door.

De volgende keer dan meer eten mee en een derde pauze. Omdat het nog koel was zo vroeg in het jaar, was het water verbruik laag en zo kwam ik goed toe met de twee standaard bidons.

Veel mooie landschappen gezien en maar ook veel klinkerwegen, die met wat minder lucht in banden veel beter te doen waren (V4/A5,5). Zachtere banden helpen helaas niet op asfalt fietspaden, waar boomwortels voor richels zorgen die de alle letterlijk de kracht uit je slaan, als je al in je reserve rijdt.
Pagina: 1 ... 711 712 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).