Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 711 ... 714 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 16:27
@stevens20 Hier behoorlijk wat jaartjes ook wedstrijden gereden, zowel bij club als dorpsrondjes. Afgelopen jaar helemaal niets van dat gedaan en wil het dit jaar ook weer oppakken. Wat voor mij werkt is voor de basis toch lange ritten rijden op behoorlijk tempo. Dat zorgt ervoor dat je de duur van die ritjes makkelijk uit kan zingen. Doorgaans zijn dat soort rondjes zo rond de 45m met een uitzondering naar een uur. Bij de club waar ik ga rijden trainen/rijden we aan het begin van het seizoen meer 1u15 wat verlengd wordt naar 1u40-45 als het langer licht blijft.

Wat voor mij verder helpt is wat interval werk en ook wat krachtblokken doen. Je kan dit ook combineren in 1 training als je wilt om een beetje dat wedstrijd-idee te simuleren. Bijv eerst een sprint trekken (gat dichten) en dan meedraaien voorin op een wat hoger vermogen om te kijken of je met een groepje kan ontsnappen. Dus als je bij wijze van 20s (uitgaande van 300W FTP) 450W doet bijvoorbeeld en dan terugzakt naar een paar minuten op 300-350W. Pak je daarna een blok rust en doe je dat nog een paar keer.

Verder wat ook vaak helpt is het gewoon gaan doen. Niets traint bijna beter dan het daadwerkelijk doen en ondervinden. De eerste 3-4x dat ik meedoe vanuit de winter is het altijd omschakelen naar "die manier van fietsen". Ik ben helaas nog niet pro genoeg dat ik onttrain tijdens die wedstrijdritjes :+

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:11
@sapphire Herkenbaar! Zo heb ik er ook 3 TPU bandjes (RideNow) doorheen gejaagd in 2 weken; toen had ik het wel gezien.
Ze reden fijn (26mm, 5 bar), maar hielden het helaas niet lang vol.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
Bestond er nu maar een systeem waar je miniscule gaatjes snel mee kunt dichten, dat zou een gat in de markt zijn!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:58
stevens20 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:29:
Na een kleine 4 maanden helemaal niks gedaan te hebben vanwege een beknelde zenuw ben ik weer langzaam terug aan het komen.
Mijn conditie is weg, de kilo’s die ik kwijt was er weer aan en de ambitie om dit jaar wat “oefenwedstrijdjes” te rijden is al een jaar doorgeschoven.
Ik moet in gewicht weer zakken naar 85kg, mijn ftp weer terug naar 300W en eigenlijk wil ik dat als start gaan zien voor het trainen voor de wedstrijdjes. Vanaf dan kom ik op onbekend terrein qua conditie.
Om dat te halen heb ik de Fondo app aangeschaft. Mede om mezelf houvast te geven en om niet te hard van stapel te gaan en weer geblesseerd te raken.
De afgelopen 5 weken heb ik vrijwel alleen z2 gefietst en over twee weken wil ik iets meer proberen, langzaam opbouwen met een goede basis.
Ik ben benieuwd of hier ook wedstrijdrenners zijn en of die me een richting kunnen geven wat ik moet trainen om mee te kunnen met criteruinachtige wedstrijden. (DAC in Doetinchem bijvoorbeeld)
Waarom heb je 5 weken alleen maar in Z2 gefietst? Geblesseerd raken van te veel doen is best moeilijk op de fiets, oververmoeid raken dat lukt wel, maar echt geblesseerd? Je moet nu gewoon lekker bezig zijn, uren maken, variëren. Of je nu 3x 8' Z4 rijdt of 1x 20' Z4 maakt echt het verschil niet. Voeg eens sprintjes van 10 seconde toe tijdens een duurtraining, zeg ieder half uur 1. Heb je een keer weinig tijd doe dan eens een aantal sprints van 20-30 seconde. Je kunt best met vermoeidheid op de fiets stappen, het moet alleen niet neerwaartse spiraal worden, er moet ook een moment zijn dat je wel weer fris en herstelt bent in de week.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:18

Stufferdt

doet ook maar wat.

orange.x schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:22:
Verder wat ook vaak helpt is het gewoon gaan doen. Niets traint bijna beter dan het daadwerkelijk doen en ondervinden. De eerste 3-4x dat ik meedoe vanuit de winter is het altijd omschakelen naar "die manier van fietsen". Ik ben helaas nog niet pro genoeg dat ik onttrain tijdens die wedstrijdritjes :+
Eens met alles erboven sowieso. Maar verder ook vooral, zo vroeg mogelijk in het seizoen gewoon instappen. Nu wordt er nog niet zo kneiterhard gereden vaak (ook door kou en vaak iets viezere baan + "dikke lucht"). Verkapte brommertraining en zo lang mogelijk aan proberen haken is toch vaak de beste prikkel voor specifiek wedstrijden.

Ik overweeg morgen het nieuwe asfalt op de Nedereindse berg ("NEB") maar eens te gaan uitproberen. Ben niet echt fit en vermoed dat een wedstrijdprikkel wel gaat helpen maar niet genieten is op dit moment. Nog wel in dubio welke licentie ik aanschaf. Verschli tussen enkel trainingsrondjes (26 euro) en ook omlopen/criteriums (98 euro) is wel erg fors. Of lees ik het verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXppy61y6wdtk09XOnW2hjoBYok=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h7wncDvqvNEUh1dwQxHNh5wl.png?f=user_large

😀😀😀

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

sapphire

Die-hard pruts0r

sebasd schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
Gedoe! Ik ken de frustratie inmiddels (al rijd ik nog ouderwets met latex binnenbanden). Hopen dat het met een nieuwe binnenband opgelost is voor je.

Ik vloekte vorige week al dat ik overwoog om terug te gaan naar houten banden, dan rijd je tenminste niet zo vaak lek...
Even teruggekeken en het zijn sowieso goedkope TPU bandjes van Ridenow dus een butyl bandje bij de fietsenmaker om de hoek is al duurder :X
En deze lag al een jaar om eens TPU te proberen op mijn Cube maar daar zaten de banden serieus vast dus dat was een ‘komt ooit wel’ projectje.

Als ik de prijzen van een Pirelli smarttube of een Tubolito zie dan lijkt de stap naar tubeless zo gek nog niet.
Velgen zijn tubeless ready dus dan zou binnen bandenwissel er alleen latex, ventielen en een booster bij moeten toch? Ow en dynaplugs :+

@guapper Ja de ene zit er al een paar weken probleemloos op de ander, not so much. Net weer een ander omgelegd en kijken wat die doet. Gelukkig zijn die niet zo duur.

@Cloclo100 bespeur ik daar Vlaams sarcasme? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 13-03-2026 10:15 ]

Gabriël AM5

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 11:24
stevens20 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:29:
Ik ben benieuwd of hier ook wedstrijdrenners zijn en of die me een richting kunnen geven wat ik moet trainen om mee te kunnen met criteruinachtige wedstrijden. (DAC in Doetinchem bijvoorbeeld)
Vooral niet te spannend maken voor jezelf.. gewoon meedoen en als je op zo'n clubwedstrijdje gedubbeld wordt kan je gewoon weer aanhaken. Uiteindelijk is dat ook nog eens de beste training.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
sebasd schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
Gedoe! Ik ken de frustratie inmiddels (al rijd ik nog ouderwets met latex binnenbanden). Hopen dat het met een nieuwe binnenband opgelost is voor je.

Ik vloekte vorige week al dat ik overwoog om terug te gaan naar houten banden, dan rijd je tenminste niet zo vaak lek...
Houten banden, dan is het lachen geblazen in regen bij elke bocht want je glijdt meteen weg. Beter massieve banden zoals Tannus.

• Biohazzard21
Stufferdt schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:08:
[...]

Eens met alles erboven sowieso. Maar verder ook vooral, zo vroeg mogelijk in het seizoen gewoon instappen. Nu wordt er nog niet zo kneiterhard gereden vaak (ook door kou en vaak iets viezere baan + "dikke lucht"). Verkapte brommertraining en zo lang mogelijk aan proberen haken is toch vaak de beste prikkel voor specifiek wedstrijden.

Ik overweeg morgen het nieuwe asfalt op de Nedereindse berg ("NEB") maar eens te gaan uitproberen. Ben niet echt fit en vermoed dat een wedstrijdprikkel wel gaat helpen maar niet genieten is op dit moment. Nog wel in dubio welke licentie ik aanschaf. Verschli tussen enkel trainingsrondjes (26 euro) en ook omlopen/criteriums (98 euro) is wel erg fors. Of lees ik het verkeerd?

[Afbeelding]
Je kunt ook naar de voorjaarscompetitie gaan in Veenendaal.. Ook leuke wedstrijdjes met niet te veel stress en asociaal rijgedrag.

Wat betreft de licentie moet je vooral voor jezelf bekijken wat je zou willen doen. Als je echt alleen maar clubwedstrijdjes doet gewoon basis pakken, maar als je bv. in de zomer ook nog wat criteriums wil doen kan je beter plus nemen. Anders betaal je vaak een dagprijs en die kan oplopen tot 25 euro...

• Stufferdt

Stufferdt

doet ook maar wat.

Biohazzard21 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Je kunt ook naar de voorjaarscompetitie gaan in Veenendaal.. Ook leuke wedstrijdjes met niet te veel stress en asociaal rijgedrag.
Zelf niet geweest maar hoor dat de baan niet heel spannend is. Dan is een NEB wel leuker. Maar zag dat AXA betere opkomst heeft morgen dan de NEB (17 vs 7). Dus waarschijnlijk wel een leukere koers ja (en meer C-renners...).
Wat betreft de licentie moet je vooral voor jezelf bekijken wat je zou willen doen. Als je echt alleen maar clubwedstrijdjes doet gewoon basis pakken, maar als je bv. in de zomer ook nog wat criteriums wil doen kan je beter plus nemen. Anders betaal je vaak een dagprijs en die kan oplopen tot 25 euro...
Criteriums midden-Nederland lijken vooral klasse 3 te zijn tegenwoordig (eerste klasse zonder voorrijders en dat soort ongein) en wat ik vorig jaar zag gaat me dat toch wel serieus te hard. Dus vermoed dat het vooral clubkoersjes gaan worden inderdaad (AXA, Eemland en Papendal zijn aan te fietsen). En een dagprijs van 25 euro ja? Schaamteloos...

Waar rijd je zelf trouwens? En nog concrete plannen?

edit: aldus het adviesformulier van de KNWU hoor ik in klasse 2 thuis :+ (enige wedstrijdervaring afgelopen 3 jaar, uurtje 34-38 gemiddeld moet wel lukken).

[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 13-03-2026 10:31 ]

😀😀😀

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
sapphire schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:10:
[...]

@Cloclo100 bespeur ik daar Vlaams sarcasme? ;)
Jazeker, helemaal gratis vandaag! :)

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:58
ElGreco schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:54:
Mag ik hier schaamteloos een creatie van mij pluggen? Als dat niet ok is, hoor ik het graag van de mods

Ik heb een webtool voor wielrenners gemaakt waarmee je op basis van de weersverwachting direct kledingadvies krijgt voor je rit — vooral handig bij twijfelweer.

https://tempelo.app

Wat je ermee kunt:
• Weercheck per locatie (en per moment)
• Kledingadvies op basis van temperatuur / wind / neerslag (laagjes, handschoenen/overschoenen etc.)
• Ride Now / Ride Later: nu vertrekken of later plannen en vergelijken
• GPX-route uploaden: het weer wordt per uur langs je route getoond — dus niet alleen “het weer bij jou thuis”, maar het weer op de plek waar je op dat moment rijdt
• Delen met je groep: je kunt de weerpagina/ritplanning als deelbare link doorsturen naar je groepsapp (WhatsApp/Signal/etc.), zodat iedereen hetzelfde overzicht ziet

Geen account nodig: openen en gaan.
Feedback op gekke dingen is welkom, en wensen/ideeën kun je ook droppen — geen garanties dat alles erin komt, maar ik lees het wel 🙂

Met dank aan @McMiGHtY , @klaaas , @rinslll , @mhr-zip , @Requiem19 , @nooberke voor het meekijken!
Vandaag een nieuwe versie uitgerold.

Het is nu mogelijk om een account aan te maken middels een MagicLink

-> je kunt er nu nog niet veel mee, maar er staan wat functies op de planning waar een account voor nodig is. Een account was ook nodig voor Strava. Link delen met anderen heeft geen nut, de link is alleen geldig voor de combinatie emailadres+apparaat+browser

Stava integratie: je kunt nu direct jouw Strava routes inladen voor een forecast (vereist inloggen op Tempelo). Losse GPX bestanden inladen blijft bestaan

-> Tempelo haalt alleen een lijst van jouw opgeslagen routes op. Activiteiten, segmenten of andere athlete data wordt niet gebruikt.

Kledingadvies per uur verplaatst naar de forecast tabel (@McMiGHtY !)

-> De tabel is klikbaar. Als je op een uur rij klikt, verschijnt het advies van dat moment (zolang de temperatuur verschillen klein zijn, zal het advies niet veel anders zijn).

Aangepaste FAQ en Privacy

Verschillende UX verbeteringen

Verschillende kleine bugs opgelost

Navigatie flow verbeterd

Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl

• orange.x
@Stufferdt Je zou kunnen overwegen om je bij de club van NEB (De Volharding volgens mij) te voegen, vaak krijg je dan vanuit de club een basislicentie. Maargoed, de contributie voor de club is mogelijk nog weer hoger dan de regiolicentie. Ik heb in ieder geval voor mijn wedstrijden (in de winter het veldrijden de MNC (Midden Nederland Competitie)) en bij de club nooit een andere licentie nodig gehad. Ook bij een dorpskoersje was het gewoon inschrijven bij de KNWU met die clublicentie. Maar bij WVE Eemland is dat voor een jaar zo'n €125,-€145,- alweer zie ik :P. Maargoed, mijn oudste fietst er nu ook dus ik vind het niet erg om wat extra bij te dragen voor behoud van de club. Volharding is ook €145,- per jaar zie ik, maar dan kan je wel met de clubwedstrijden gratis meedoen, dus dat scheelt dan nog weer. Als je dat 30-40x in een seizoen doet dan verdien je in dat kader wel weer wat terug.

Wat me vorig jaar tegenhield is dat ze nu ook verplichten om met een transponder te rijden. Wat maakt dat je dus, voor het 1e jaar nog eens €60,-, weer meer kwijt bent en dat je per keer dat je meedoet ook nog moet betalen wat eerder afgekocht kon worden voor een seizoen voor ongeveer €20,- (€10 borg voor nummer) en dat nu €3 per keer is meen ik... MAARJA, alles kost geld... Het moet maar :)

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 13-03-2026 11:45 ]

• guapper
sapphire schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:10:
[...]
Ja de ene zit er al een paar weken probleemloos op de ander, not so much. Net weer een ander omgelegd en kijken wat die doet. Gelukkig zijn die niet zo duur.
Is het bij jou ook steeds de achterband die plat gaat?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 14:53

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:30:
[...]

Kledingadvies per uur verplaatst naar de forecast tabel (@McMiGHtY !)
Wil je met me trouwen?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• ElGreco
Eum, nee, dank je. Het ligt niet aan jou overigens.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

guapper schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Is het bij jou ook steeds de achterband die plat gaat?
Afgelopen weken 1x achter en nu 2x voor.

Gabriël AM5

• Stufferdt

Stufferdt

doet ook maar wat.

orange.x schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:40:
@Stufferdt Je zou kunnen overwegen om je bij de club van NEB (De Volharding volgens mij) te voegen, vaak krijg je dan vanuit de club een basislicentie. Maargoed, de contributie voor de club is mogelijk nog weer hoger dan de regiolicentie. Ik heb in ieder geval voor mijn wedstrijden (in de winter het veldrijden de MNC (Midden Nederland Competitie)) en bij de club nooit een andere licentie nodig gehad. Ook bij een dorpskoersje was het gewoon inschrijven bij de KNWU met die clublicentie. Maar bij WVE Eemland is dat voor een jaar zo'n €125,-€145,- alweer zie ik :P. Maargoed, mijn oudste fietst er nu ook dus ik vind het niet erg om wat extra bij te dragen voor behoud van de club. Volharding is ook €145,- per jaar zie ik, maar dan kan je wel met de clubwedstrijden gratis meedoen, dus dat scheelt dan nog weer. Als je dat 30-40x in een seizoen doet dan verdien je in dat kader wel weer wat terug.
Ik was altijd KNWU-lid via een club (CS030 in Utrecht). Maar inmiddels opgezegd daar. Dus nieuw probleem gecreerd :9 En los lid worden is altijd goedkoper dan een club. Heb er geen in de buurt en heb niet concreet meerwaarde momenteel (denk ik) van een club, dus ik moet het maar gewoon even accepteren inderdaad.
Wat me vorig jaar tegenhield is dat ze nu ook verplichten om met een transponder te rijden. Wat maakt dat je dus, voor het 1e jaar nog eens €60,-, weer meer kwijt bent en dat je per keer dat je meedoet ook nog moet betalen wat eerder afgekocht kon worden voor een seizoen voor ongeveer €20,- (€10 borg voor nummer) en dat nu €3 per keer is meen ik... MAARJA, alles kost geld... Het moet maar :)
Ugh ja. Heb 'm nog ergens liggen, Kosten 32 euro per jaar. Stapelt aardig op zo :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON-y3KTOGrtRF409nfDU8dVz93A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nhQtOIonDVJHPcFVuGY1q4q.png?f=fotoalbum_large

Het zet je toch aan het denken. Maargoed, de benen zijn weer geschoren dus we moeten er maar aan geloven :)

😀😀😀

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-04 09:30
@orange.x thnx. Hier kan ik wat mee. Ik ga buiten eens uitvoeren wat je aangeeft. Even zien hoe dat gaat. Thnx. Ik zit ook nog te twijfelen om mee te gaan doen dit jaar maar dan moeten de piekvermogens wel goed gaan. In mijn ene training met wat tempo (35 tot 38km/u) eindigde na 20 minuten met mijn schoonvader in de sloot omdat een tegenliggende auto onze weghelft op kwam. Toen heb ik amper of geen reactie gehad. Dus geeft wel hoop.

@Oilman
Ik fiets alleen z2 omdat ik de duur heb opgeschroefd. Ik kom van niet meer kunnen lopen naar nu weer 3 uur op de fiets. Een beknelde zenuw is iets dat tijd nodig heeft en waarmee voorzichtigheid geboden is. Ik ben begonnen met 10 minuten 75W trappen. Nu is het 3 uur 190W. Ondanks de verbeteringen op de fiets kan ik niet 10 meter achter mijn dochter van 3 aan rennen omdat ik die schokken nog niet kan hebben. Zwaar tillen geeft ook nog reactie en zo zijn er wel meer dingen. Ik wil maar zeggen dat het allemaal nog fragiel is en piekbelastingen een risico zijn. 100% klachtenvrij kan tot een jaar duren. Ik snap wat je zegt maar het zou vrij roekeloos zijn om er zo in te vliegen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

We hebben het al vaker over korte broeken bij bepaalde temperaturen gehad maar….. bibknickers :?

Gisterochtend reed ik achter iemand met volle winteruitrusting inc hoge overschoenen en dan een 3/4e broek en dus 10cm been ontbloot :?
Waarom? Behalve dat het er niet uitziet :X

Gabriël AM5

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
Had je dat niet beter gister aan die iemand kunnen vragen ipv hier? ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GerbenBK schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Had je dat niet beter gister aan die iemand kunnen vragen ipv hier? ;)
Zeker maar hij was druk in gesprek en ik ging iets harder :+

Gabriël AM5

• esphome
  • Niet online
De langere kortere broek is voor warmere knieën. Overschoenen voor warmere voeten.

Vandaag heel optimistisch begonnen met lange mouwen en beenstukken. Na 150 meter rechtsomkeer en de lange mouwen uit en het windjack aan en volle handschoenen aan in plaats van de korte handschoenen.

Was mij toch iets te fris. De weg lag hier ook goed gezouten bij omdat het vannacht nogal koud was geweest.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:44

sebasd

rijdt op espresso

Ik was ook blij dat ik in lang-lang was vertrokken vanochtend. Veel fietsers tegen gekomen met korte broek maar dat was mij toch nog iets te fris geweest. Nou was het verschil in temperatuur om 9:30 (toen ik vertrok) en 15:00 (terug) ook wel behoorlijk.

Met 140km was dit mijn langste rit ooit. Alles langer vanaf nu (en dat zit in de planning) is onbekend terrein. Maar eens beginnen met meer / ander eten mee te nemen want een reep en een krentenbol was niet genoeg. Koffie en een softijsje (en een gezonde dosis Westfriese koppigheid) hebben me er de laatste 25 kilometer doorheen gesleept. Ik was de wind tegen die tijd ook wel zat…

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder de noemer: Hoe groot is de kans?

De laatste keer dat ik lek reed, paar jaar geleden, bleek mijn reserveband ook lek te zijn... Dat is kut. Fast forward naar vandaag, en ik reed over een nieuw aangelegde weg die nog niet helemaal was opengesteld, en aan het einde een richeltje die ik te laat zag, ik ging nog staan, maar goed, stootlek bij mijn achterband. Nou ja, kut, reserveband erop. Waar ik ook niet maar een klein beetje lucht in kon krijgen. Echt zo goed als niks. Door twijfel of het nu mijn pomp of mijn band was (die kleine pompjes zijn nou niet zo geweldig, en als ik bij een splinternieuwe band geen bar erin weet te krijgen, vraag je je toch af wat de oorzaak is), heb ik maar hem erop gelegd, CO2 patroon: En whoops, mijn ventiel had ik niet goed openzitten. (Om uit te sluiten dat hij niet via de pomp direct weer leeg liep als ik iets lucht erin had gekregen, had ik die dichtgedraaid, en daarna niet geheel open meer). (Hint: Het had helemaal niks uitgemaakt voor het eindresultaat).

Gelukkig kwam een vriendelijke zuiderbuur langs, die mij zijn reservebandje heeft gegeven, en toen bleek dat mijn pompje daar wel lucht in kreeg, ook nog een CO2 patroon achter heeft gelaten. Daarmee ging het wel allemaal feilloos en kon ik mijn rit voortzetten.

Thuis met mijn grotere pomp: De oude band had inderdaad een stootlek. De nieuwe band had nog een veel groter lek erin zitten, bij de naad zat gewoon een groot gat. En nee, dit was niet dezelfde band die de vorige keer het probleem was, het was gewoon eentje nieuw uit doosje. Ik had nog plakkertjes mee, maar doordat het gat zo groot was, was het paradoxaal niet zomaar te vinden: Normaal pomp je hem op en voel je dan waar de lucht eruit komt, maar het ging zo snel eruit dat dat ook niet lukte.

Nou ja, dus door hulp mijn rondje kunnen uitrijden, maar twee keer een kapotte reservebinnenband...

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

Soms heb je van die ritten, @Sissors. Niet dat je iets aan deze platitude hebt, maar toch :+

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
@Sissors als je reservebandje lange tijd in je zadeltasje zit en niet goed verpakt is, dan kan dat onbedoeld beginnen schuren met je zadeltasje of ander gerief dat erin zit. Ik heb geleerd om een vos vod rond mijn binnenbandje te doen, dat helpt dat voorkomen. Overweeg ook tpu bandjes: veel compacter: je kan er dus met gemak 2 ipv 1 butyl-bb meenemen.

[ Voor 1% gewijzigd door CyberThijs op 15-03-2026 20:01 . Reden: Stomme autocorrect ]

• Limbo92
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-04 12:15
Mistraller schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 00:02:
[...]

Mijn vrouw kachelt op een Liv Avail Advanced 1 (model2021) rond. Met relatief brede tubeless bandjes 32mm dus onverhard zo nu en dan is prima, dat is volgens mij ook beetje het idee van die fiets. (Ze heeft een clutch op de derailleur die slaan van de ketting tegengaat bij ruw wegdek; gebruikt ze amper)
Ze rijdt er voor 99% op asfalt mee, 1 tot 3 uur ritjes en ze komt altijd blij thuis. Comfort is meer dan prima met 32mm bandjes.

Herenvariant van deze fiets is de Giant Defy Advanced. Zit je wel meteen in de carbon hoek, dus andere prijsklasse.

Anyway, als je slechts zo nu en dan eens wat goed berijdbaar gravel meepakt zou ik niet te zwaar naar het onverhard kijken. Op 28mm racebandjes doe ik dat ook regelmatig. En met een 32mm bandje is dat helemaal al geen issue. Snelheid en lekker rijden komt met deze fiets echt wel goed, en als beginner kan je met een endurance model volgens mij makkelijker uit de voeten dan een race volbloedje, waarbij je echt aan de zithouding moet wennen.

Ga naar een shop en probeer ze lekker uit :)
De Domane AL2 valt af omdat deze qua groepset toch wat minder fijn is.

Zie nu net ook de Canyon Endurance Allroad wat goede value for money lijkt. Wat is jullie ervaring met de mogelijkheden om hem te laten servicen gezien hij direct 2 consumer is. Lees hier nogal wisselende verhalen over.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
CyberThijs schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:38:
@Sissors als je reservebandje lange tijd in je zadeltasje zit en niet goed verpakt is, dan kan dat onbedoeld beginnen schuren met je zadeltasje of ander gerief dat erin zit. Ik heb geleerd om een vos rond mijn binnenbandje te doen, dat helpt dat voorkomen. Overweeg ook tpu bandjes: veel compacter: je kan er dus met gemak 2 ipv 1 butyl-bb meenemen.
Ja sowieso ga ik hem in het vervolg in een zakje oid doen om dat te voorkomen. Tpu zal ik eens naar kijken. Ik heb zelf nog een houdertje voor CO2 patronen liggen die achter bidonhouder past. Ik denk dat ik die erop ga doen, dan heb ik hopelijk in zadeltas ruimte voor tweede binnenband.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Huishoudfolie eromheen

• esphome
  • Niet online
CyberThijs schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:38:
@Sissors als je reservebandje lange tijd in je zadeltasje zit en niet goed verpakt is, dan kan dat onbedoeld beginnen schuren met je zadeltasje of ander gerief dat erin zit. Ik heb geleerd om een vos rond mijn binnenbandje te doen, dat helpt dat voorkomen. Overweeg ook tpu bandjes: veel compacter: je kan er dus met gemak 2 ipv 1 butyl-bb meenemen.
Lijkt mij niet handig om dat te doen. Na elke rit die weer uit het zadeltasje halen en na het eruit peuteren van de binnenband die eten en drinken te geven.

Kijk hem eens zielig kijken als die merkt dat het goed weer is en er weer gefietst mag worden.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fcdn.pixabay.com%2Fphoto%2F2023%2F10%2F16%2F10%2F51%2Ffox-8318961_1280.png&f=1&nofb=1&ipt=252e49bfe0ffa03c0ed6b2846cc1777ab322a1937b7b2cdf1aab2a2851911916

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59
Oude opengeknipte biba. Ook perfect om rond een CO2 patroontje te doen tegen de kou; en rammelen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
esphome schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:21:
[...]
er weer gefietst mag worden.
Dat mag ook in de winter *O*

---------------

• esphome
  • Niet online
Dan hebben zij ook nog eens een wintervacht. Je krijgt die vos dan helemaal niet meer in zadeltasje gepropt. ;)

Je zou dan eventueel de staart door een opening naar buiten laten hangen en dan is misschien wel genoeg ruimte voor de vos in het tasje.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
@esphome misschien is een vod inderdaad wat praktischer dan een vos :|

• Mistraller
esphome schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:53:
[...]

Dan hebben zij ook nog eens een wintervacht. Je krijgt die vos dan helemaal niet meer in zadeltasje gepropt. ;)

Je zou dan eventueel de staart door een opening naar buiten laten hangen en dan is misschien wel genoeg ruimte voor de vos in het tasje.
Ik heb dan ook een wintervacht en nu mag het scheermes er weer overheen :P

---------------

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:01

Reginas

Queen of Core Stability

Heeft een local nog een tip/gpx voor een mooie wegroute van zo'n 60 kilometer met startpunt Amersfoort?
Mijn betere wederhelft loopt op 31 mei de 1/2e marathon van Amersfoort. Ik vind het wel gezellig om met hem mee te rijden en tijdens het evenement mijn eigen rit te rijden in een andere omgeving.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

Reginas schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:34:
Heeft een local nog een tip/gpx voor een mooie wegroute van zo'n 60 kilometer met startpunt Amersfoort?
Mijn betere wederhelft loopt op 31 mei de 1/2e marathon van Amersfoort. Ik vind het wel gezellig om met hem mee te rijden en tijdens het evenement mijn eigen rit te rijden in een andere omgeving.
Je zou vanuit Amersfoort naar het zuiden kunnen, Amerongse Berg over, dan richting Doorn en via daar weer omhoog langs de N227 en door Den Treek. Ik woon in Vathorst en vanuit daar is dat ongeveer 60km. Als je even laat weten waar in Amersfoort je ongeveer start kan ik wel even iets tekenen als je wil.

• GerbenBK
Je kunt ook de 70km route van de Meewindkoers toertocht pakken: https://www.komoot.com/tour/2607113665?ref=itd

De landingsbaan van Soesterberg is wel dicht tussen 15-3 en 15-8.

[ Voor 23% gewijzigd door GerbenBK op 16-03-2026 07:49 ]

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:54
GerbenBK schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:46:
Je kunt ook de 70km route van de Meewindkoers toertocht pakken: https://www.komoot.com/tour/2607113665?ref=itd

De landingsbaan van Soesterberg is wel dicht tussen 15-3 en 15-8.
Ik zou deze route pakken. Daar zitten wel alle local highlights in. :)

https://www.strava.com/athletes/38143282

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:01

Reginas

Queen of Core Stability

@GerbenBK en @bwernsen Bedankt voor de tip van de Meewindkoers. Ik ga wel iets bedenken om de landingsbaan va Soesterberg te vermijden. Wel jammer van de landingsbaan, want die vind ik er altijd heel tof uit zien op foto’s.

@sebasd Bedankt voor jouw aanbod, maar ik ga er uit komen met bovenstaande tip.

• bwernsen
Reginas schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:32:
@GerbenBK en @bwernsen Bedankt voor de tip van de Meewindkoers. Ik ga wel iets bedenken om de landingsbaan va Soesterberg te vermijden. Wel jammer van de landingsbaan, want die vind ik er altijd heel tof uit zien op foto’s.

Even in Komoot spelen met de route. Je kan ook prima bovenlangs het vliegveld rijden. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnqw5TX0lZmIybutvi3VtxNudcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQp4yFcLOgpDpiJandvoCrk0.jpg?f=fotoalbum_large

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik heb ook wel interesse in die route echter door de stad rijden ben ik niet zo'n fan van. Is er een mooie route onder Amersfoort door te bedenken (voor de locals). Ben zelf niet zo bekend in die omgeving

Strava | AP | IP | AW

• Biohazzard21
Wie een mooie route omgeving Amersfoort nodig heeft mag mij ook altijd een pb sturen.

Je kunt trouwens nu niet meer op de landingsbaan, maar wel een heel leuk paadje pakken wat over de oude vliegbasis loopt en je langs oude bunkers etc voert.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:13
Reginas schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:32:

Zeker een mooie route. Toch nog even een alternatieve gedachte: Vanuit Amersfoort kan je ook een mooie route langs de Randmeren rijden. Bossen en heuvels zie je volgens mij al genoeg 🙂.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:08
Limbo92 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:26:
[...]

Zie nu net ook de Canyon Endurance Allroad wat goede value for money lijkt. Wat is jullie ervaring met de mogelijkheden om hem te laten servicen gezien hij direct 2 consumer is. Lees hier nogal wisselende verhalen over.
Ik doe alles zelf, maar onderstaande kan ook
https://www.canyon.com/nl.../bike-service-finder.html

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X. Accu: Zendure SolarFlow 2400 AC+ 8,16 kWh

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 13:59
Zonder een discussie te starten over waxen of niet.. ik heb inmiddels ruim een jaar een gravelbike(GRX 820, 2x 12) naast mijn racebike(Ultegra Di2, 2x 12) met dezelfde ketting(Shimano XT M8100) en de ketting op mijn gravelbike blijft vele malen schoner dan die van de racefiets ondanks dat er dezelfde smering en manier van smeren op zit. Bij de racefiets wordt hij vele malen zwarter en gaat het ook veel meer tussen de schakels zitten dan bij de gravelbike. Je zou zeggen dat hij op de weg toch schoner zouden moeten blijven in verhouding met gravel/zand/bos/modder.. iemand van hier wellicht daar een logische redenatie over?

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18

fdees

Trust me I'm an Engineer

la_fusion schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:32:
Zonder een discussie te starten over waxen of niet.. ik heb inmiddels ruim een jaar een gravelbike(GRX 820, 2x 12) naast mijn racebike(Ultegra Di2, 2x 12) met dezelfde ketting(Shimano XT M8100) en de ketting op mijn gravelbike blijft vele malen schoner dan die van de racefiets ondanks dat er dezelfde smering en manier van smeren op zit. Bij de racefiets wordt hij vele malen zwarter en gaat het ook veel meer tussen de schakels zitten dan bij de gravelbike. Je zou zeggen dat hij op de weg toch schoner zouden moeten blijven in verhouding met gravel/zand/bos/modder.. iemand van hier wellicht daar een logische redenatie over?
Iets wat ik kan bedenken is dat hij juist schoon spoelt/schuurt. Ander is het contact materiaal van de groepset dat dit effect heeft. Maak je hem anders schoon als in tussendoor?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• guapper
@la_fusion Op de zandpaden kom je voornamelijk in aanraking met zand en modder, op de weg kom je meer fijne materie tegen, waarbij materie een breed spectrum van materialen betreft.
Dat zand spoelt makkelijk van je fiets af, is vaak ook wat grover van structuur.
De zooi die je op een natte weg op pikt is veel fijner, en blijft vaak beter kleven.

• Mistraller
Rem- en bandenstof van het wegdek, en misschien schakel je meer cq onder hogere druk op je racer (=meer slijtage)

---------------

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15
En op de weg spat water inclusief troep omhoog terwijl zand vaak gewoon lekker blijft liggen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:16
Ik ga eind April de LBL challenge rijden, maar nu wil er nog een vriend ook meerijden. Helaas is de inschrijving al vol, dus mocht er iemand een kaartje over hebben kun je me dan een DM sturen?

• blb4
Dus als je niet blij wordt van ketting reinigen dan kan je beter gaan gravelen; weer wat geleerd 🙂.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• DDX
  • Laatst online: 23:15
En vooral geen spatborden monteren, want dan slijt je ketting (en remblokken) ook rapper, zooi wat omhoog komt valt via je spatbord ook weer omlaag nml.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• orange.x
Webgnome schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:52:
Ik heb ook wel interesse in die route echter door de stad rijden ben ik niet zo'n fan van. Is er een mooie route onder Amersfoort door te bedenken (voor de locals). Ben zelf niet zo bekend in die omgeving
Kom ook uit Vathorst, kan me dus wel vinden in de route van @sebasd voor @Reginas. Maar er is ook rond of langs Amersfoort een hoop moois te fietsen. Bijvoorbeeld zoiets: (als uitgangspunt net buiten Amersfoort gepakt omdat ik niet weet waar vanuit Amersfoort er vertrokken wordt)
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/2830030792 Als je eventueel korter wilt kan je nog kiezen om het zuidelijke lusje eerder af te breken door via de Zeisterweg naar het oosten te fietsen en daar de route op te pikken. Daarnaast kan je het startpunt ook meer aan de westkant leggen en zuidelijk uitkomen etc. Maar zo pak je behoorlijk veel goede fietspaden en autolouwe wegen en heb je nauwelijks stoplichten.

• guapper
DDX schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:55:
En vooral geen spatborden monteren, want dan slijt je ketting (en remblokken) ook rapper, zooi wat omhoog komt valt via je spatbord ook weer omlaag nml.
Mja, zeker bij 'halve' spatborden zoals de SKS raceblades pro: als de wind goed staat wordt alle zooi afgevoerd via je ketting / derailleur / hub. -O-

• GerbenBK
iemand van hier wellicht daar een logische redenatie over?
Gebruik je ze evenveel in dezelfde omstandigheden? Kan me zo voorstellen dat als je op de racer bijvoorbeeld woonwerk doet, die echt veel smeriger wordt omdat je dan niet altijd kunt bepalen om te wachten tot die bui over is of de wegen droog zijn (mijn woon werk racer is ook altijd de smerigste van mijn fietsen).

Nu ben ik niet zo'n poetse,r dus ik gooi er gewoon weer een nieuwe laag lube op zodat het geen herrie maakt. Ziet er niet uit, maar ik merk weinig van meer slijtage. Nu kan ik het ook niet echt goed vergelijken omdat het gebruik behoorlijk verschilt en ook nog een verschillende kettingen en cassettes zijn.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
orange.x schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:26:
[...]

Kom ook uit Vathorst, kan me dus wel vinden in de route van @sebasd voor @Reginas. Maar er is ook rond of langs Amersfoort een hoop moois te fietsen. Bijvoorbeeld zoiets: (als uitgangspunt net buiten Amersfoort gepakt omdat ik niet weet waar vanuit Amersfoort er vertrokken wordt)
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/2830030792 Als je eventueel korter wilt kan je nog kiezen om het zuidelijke lusje eerder af te breken door via de Zeisterweg naar het oosten te fietsen en daar de route op te pikken. Daarnaast kan je het startpunt ook meer aan de westkant leggen en zuidelijk uitkomen etc. Maar zo pak je behoorlijk veel goede fietspaden en autolouwe wegen en heb je nauwelijks stoplichten.
Thanks. Ik ga eens kijken. Misschien dat ik de twee een beetje combineer. ~50km is net iets te kort voor wat ik wil gaan doen zaterdag.

Strava | AP | IP | AW

• la_fusion
GerbenBK schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Gebruik je ze evenveel in dezelfde omstandigheden? Kan me zo voorstellen dat als je op de racer bijvoorbeeld woonwerk doet, die echt veel smeriger wordt omdat je dan niet altijd kunt bepalen om te wachten tot die bui over is of de wegen droog zijn (mijn woon werk racer is ook altijd de smerigste van mijn fietsen). Nu ben ik niet zo'n poetser dus ik gooi er gewoon weer een nieuwe laag lube op zodat het geen herrie maakt.

Ziet er niet uit, maar ik merk weinig van meer slijtage. Nu kan ik het ook niet echt goed vergelijken omdat het gebruik behoorlijk verschilt en ook nog een verschillende kettingen en cassettes zijn.
De racefiets met name als het droog is :+ Maar goed, grotendeels vergelijkbare omstandigheden inderdaad. Mij lijkt kleine deeltjes wel logischer op de weg maar als ik de stofwolken zie bij gravel dan is dat ook weer niet helemaal logisch natuurlijk.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11
Limbo92 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:26:
[...]

dat zal je echt bij je LBS (of een paar in de buurt) moeten nagaan... er zijn in principe genoeg "canyon friendly" fietsenmakers. Een maat van me brengt zijn Canyon mtb regelmatig naar veloz in Breda.
Deze staat ook op de website van canyon als erkende service partner:
https://dev.azure.com/vfi...P)/_workitems/edit/777930
zo zijn er genoeg te vinden, wellicht ook bij jou in de buurt

Zelf breng ik mijn Scott Spark voor vering onderhoud naar ventoux in Tilburg, ze zijn wel scott dealer (vandaar de keuze), maar de fiets is ergens anders gekocht. Op hun website geven ze ook aan dat ze alle merken repareren/onderhouden, ook elders gekocht.
Deze staat niet als erkende dealer op de canyon site, maar zal zeker geen probleem geven

Strava

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

guapper schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Mja, zeker bij 'halve' spatborden zoals de SKS raceblades pro: als de wind goed staat wordt alle zooi afgevoerd via je ketting / derailleur / hub. -O-
Geen fan van zo te horen?

Ik was eigenlijk nog aan eht kijken naar een setje nieuwere SKS spatborden (wss de speedrocker).

Van het weekend mijn Ass-saver verloren en die gebruikte ik toch wel erg veel (was ook al flink versleten). Zag dat ze een fancy variant voor op de achterbrug hebben maar die kost bijna de helft van een volledig setje Speedrockers. En de OG Ass-saver past niet goed op mijn Cube.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 16-03-2026 16:51 ]

Gabriël AM5

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik heb wat moeite met het afstellen van mijn SRAM Force D1 voorderailleur. Tijdens het schakelen van het kleine naar het grote blad blijft de ketting tussen het nokje op het plastic gedeelte en het grote kettingblad hangen. Als je doortrapt schakelt hij dan met een flinke tik. De problemen zijn redelijk plotseling gekomen, hij schakelde altijd relatief makkelijk.

Ik heb de derailleur los gehad om hem even vanaf 0 opnieuw uit te lijnen dmv het uitlijntooltje, maar alles lijkt te kloppen. Ook de instelling van de limit-schoefjes nagelopen, maar ook die lijken goed te staan.

Iemand een heeft iemand een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItQlTV8OkGZviZFkdDwVs9YzyO4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wzPSk6H51MxOgwujRkjrGBVa.png?f=user_large

• guapper
sapphire schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:50:
[...]

Ik was eigenlijk nog aan eht kijken naar een setje nieuwere SKS spatborden (wss de speedrocker).

Van het weekend mijn Ass-saver verloren en die gebruikte ik toch wel erg veel (was ook al flink versleten). Zag dat ze een fancy variant voor op de achterbrug hebben maar die kost bijna de helft van een volledig setje Speedrockers. En de OG Ass-saver past niet goed op mijn Cube.
Ik gebruik ze met plezier, handig om snel er op en er af te doen of wisselen van fiets.

Maar de halve lengte heeft zo zijn nadelen. Ook aan de voorzijde, waar veel water naar voren gelanceerd wordt waardoor je door je eigen spray rijd bij nat wegdek.

Edit NAT wegdek

• Biohazzard21
L0we schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:01:
Ik heb wat moeite met het afstellen van mijn SRAM Force D1 voorderailleur. Tijdens het schakelen van het kleine naar het grote blad blijft de ketting tussen het nokje op het plastic gedeelte en het grote kettingblad hangen. Als je doortrapt schakelt hij dan met een flinke tik. De problemen zijn redelijk plotseling gekomen, hij schakelde altijd relatief makkelijk.

Ik heb de derailleur los gehad om hem even vanaf 0 opnieuw uit te lijnen dmv het uitlijntooltje, maar alles lijkt te kloppen. Ook de instelling van de limit-schoefjes nagelopen, maar ook die lijken goed te staan.

[Afbeelding]
Is je ketting niet versleten? Of heb je misschien een net nieuwe ketting gemonteerd?

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57

[Afbeelding]
Als ie niet te ver naar buiten toe afgesteld staat, dan klinkt het mij alsof ie net te laag gemonteerd zit.

• blitzkrieg
  • Laatst online: 22:07

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sapphire schreef op maandag 16 maart 2026 @ 16:50:
[...]

Ik ben wel fan van de speedrockers en als er ruimte is kan je ze bijna tot het bottom bracket doortrekken. Lukt bij mij nu niet ivm. 40mm banden, dan merk je wel dat de voorderailleur de volle laag krijgt. Die moest ik laatst even lostrappen met de voet voordat hij weer naar het kleine blad wilde. :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:51

[Afbeelding]
Typische vage SRAM klachten weer, zelf ook iets te vaak meegemaakt en inmiddels heel blij dat ik uit dit ecosysteem ben, maar goed, daar kwam je niet voor.

Ik finetune mijn voorderries eigenlijk altijd gewoon op zicht en gehoor. Zo ingewikkeld is het in de basis ook niet. De ketting moet er mooi tussendoorlopen in de rustposities, en bij schakelen wil je dat de ketting net het juiste zetje krijgt. Ik zou dus de tooltjes gewoon even laten voor wat ze zijn en probeer een beetje te tweaken met hoger/lager en de indexing in de app.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

blitzkrieg schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:19:
[...]

Ik ben wel fan van de speedrockers en als er ruimte is kan je ze bijna tot het bottom bracket doortrekken. Lukt bij mij nu niet ivm. 40mm banden, dan merk je wel dat de voorderailleur de volle laag krijgt. Die moest ik laatst even lostrappen met de voet voordat hij weer naar het kleine blad wilde. :P
Gewoon naar 1x.. heb je geen zooi die kan blijven plakken

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Biohazzard21 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Is je ketting niet versleten? Of heb je misschien een net nieuwe ketting gemonteerd?
Nope, ketting is al even in gebruik, maar zeker nog niet versleten.
henri86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:20:
[...]

Als ie niet te ver naar buiten toe afgesteld staat, dan klinkt het mij alsof ie net te laag gemonteerd zit.
Dat was em inderdaad, net te laag, toen ik hem wat naar boven schoof was er niets meer aan de hand.
marcel3 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:01:
[...]

Typische vage SRAM klachten weer, zelf ook iets te vaak meegemaakt en inmiddels heel blij dat ik uit dit ecosysteem ben, maar goed, daar kwam je niet voor.

Ik finetune mijn voorderries eigenlijk altijd gewoon op zicht en gehoor. Zo ingewikkeld is het in de basis ook niet. De ketting moet er mooi tussendoorlopen in de rustposities, en bij schakelen wil je dat de ketting net het juiste zetje krijgt. Ik zou dus de tooltjes gewoon even laten voor wat ze zijn en probeer een beetje te tweaken met hoger/lager en de indexing in de app.
Dat werkt beter inderdaad. Heb er zelf nog niet veel aan hoeven afstellen, en over het algemeen dik tevreden :).

Vanavond een half uurtje mee gespeeld, dan krijg je inderdaad veel meer idee van hoe het zou moeten werken.

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41
Zoals bekend is er een terugroepactie op de Cube Agree. Nu heb ik ook zo'n beauty. Reeds besteld in maart 2025, toen de belofte dat hij in juni zou komen. (modeljaar 2025). Daar is het nooit van gekomen, dealer beloofde mij toen een 2026 exemplaar van de Agree pro Bail 'n Prism. Die werd in november overal uitgeleverd, behalve bij mijn dealer. Ik ben toen aardig uit mijn panty gegaan en zij op hun beurt richting Cube ook. Vervolgens konden zij binnen 2 dagen een ruil exemplaar (eigen voorraad ruilen tegen voorraad van een andere dealer) toch een fiets bemachtigen. Ik blij, dealer blij. Ik zei toen ook nog de epische woorden 'als er wat mee is ga ik liever om de hoek mijn beklag doen' Dat had ik beter niet kunnen kunnen doen, want 5 december 2025 stond ik met mijn beauty bij de dealer want een terugroepactie. Toen werd ik al een beetje zenuwachtig en heb gelijk mijn zorgen ge-uit bij de dealer, Cube heeft een niet al te beste reputatie opgebouwd zullen we maar zeggen. Tot op heden heb ik nog niets weer gehoord, ondertussen al wel 3 keer weer bij de dealer in de telefoon geklommen (fiets ondertussen ook opgehaald omdat ik mijn mtb liet bikefitten en deze voor weinig erbij zou kunnen doen). Maar nog steeds nul op het rekest. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, ik wil best graag geloven dat cube zijn best doet, maar weet gewoon niet zo goed wat ik ga doen. Ik overweeg een formele ingebrekestelling richting de LBS (via rechtsbijstand), maar wil eigenlijk de LBS niet voor de bus gooien. Zijn er meer mensen die iets formeels overwegen? Dan wel dat aan het verkennen zijn?

Ik maak me bijvoorbeeld ook zorgen over als ik een keer op mijn plaat ga en er bijvoorbeeld een nieuw cube specifiek onderdeel in moet dat dat nooit meer goed gaat komen. Wellicht toch overstappen op een Sensa of een Canyon of iets anders interessants....

Net teruggekoppeld gekregen vanuit mijn LBS dat uiterlijk week 17 de recall tot eind januari (dus eind januari) uitgeleverd zou moeten zijn (onder allerlei voorbehouden).

[ Voor 4% gewijzigd door Sammy_tukker op 18-03-2026 16:39 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sammy_tukker schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:10:
Zoals bekend is er een terugroepactie op de Cube Agree. Nu heb ik ook zo'n beauty. Reeds besteld in maart 2025, toen de belofte dat hij in juni zou komen. (modeljaar 2025). Daar is het nooit van gekomen, dealer beloofde mij toen een 2026 exemplaar van de Agree pro Bail 'n Prism. Die werd in november overal uitgeleverd, behalve bij mijn dealer. Ik ben toen aardig uit mijn panty gegaan en zij op hun beurt richting Cube ook. Vervolgens konden zij binnen 2 dagen een ruil exemplaar (eigen voorraad ruilen tegen voorraad van een andere dealer) toch een fiets bemachtigen. Ik blij, dealer blij. Ik zei toen ook nog de epische woorden 'als er wat mee is ga ik liever om de hoek mijn beklag doen' Dat had ik beter niet kunnen kunnen doen, want 5 december 2025 stond ik met mijn beauty bij de dealer want een terugroepactie. Toen werd ik al een beetje zenuwachtig en heb gelijk mijn zorgen ge-uit bij de dealer, Cube heeft een niet al te beste reputatie opgebouwd zullen we maar zeggen. Tot op heden heb ik nog niets weer gehoord, ondertussen al wel 3 keer weer bij de dealer in de telefoon geklommen (fiets ondertussen ook opgehaald omdat ik mijn mtb liet bikefitten en deze voor weinig erbij zou kunnen doen). Maar nog steeds nul op het rekest. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, ik wil best graag geloven dat cube zijn best doet, maar weet gewoon niet zo goed wat ik ga doen. Ik overweeg een formele ingebrekestelling richting de LBS (via rechtsbijstand), maar wil eigenlijk de LBS niet voor de bus gooien. Zijn er meer mensen die iets formeels overwegen? Dan wel dat aan het verkennen zijn?

Ik maak me bijvoorbeeld ook zorgen over als ik een keer op mijn plaat ga en er bijvoorbeeld een nieuw cube specifiek onderdeel in moet dat dat nooit meer goed gaat komen. Wellicht toch overstappen op een Sensa of een Canyon of iets anders interessants....

Net teruggekoppeld gekregen vanuit mijn LBS dat uiterlijk week 17 de recall tot eind januari (dus eind januari) uitgeleverd zou moeten zijn (onder allerlei voorbehouden).
Ik ken je verhaal en ik voel met je mee :(

Week 17 dat is eind april 7(8)7
Wat een waanzin dit zeg, ik begin ook serieus geïrriteerd te raken omdat ik steeds meer kosten moet maken om te kunnen blijven fietsen terwijl ik vorig jaar een nieuwe fiets gekocht heb.
Er schijnt ook geen logica in te zitten want op Reddit lees ik verhalen van mensen die binnen een paar weken de vervangende vork hadden en er lijkt meer logica te zitten in uitlevering op kleur dan aanmelddatum :?

Ik was van plan om binnenkort een Cube woon-werk fiets te kopen maar inmiddels ook al besloten dat niet te doen :X

Edit: Om er toch iets positiefs uit te halen, ik twijfel of ik zal vragen of de LBS er ééns spacer af kan halen als hij toch bezig is. Ik zit vrij relaxed op de Agree en merk nu op een TCR dat ietsjes dieper geen probleem is….keuzes :+

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 18-03-2026 19:20 ]

Gabriël AM5

• bwernsen
Waarom haal je niet gewoon een Chinese voorvork van de ali? Of gewoon op je cube fietsen.

De cubes vallen niet bij bosjes uit elkaar…

[ Voor 4% gewijzigd door bwernsen op 18-03-2026 18:40 ]

• Sammy_tukker
bwernsen schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:39:
Waarom haal je niet gewoon een Chinese voorvork van de ali? Of gewoon op je cube fietsen.

De cubes vallen niet bij bosjes uit elkaar…
Beiden heb ik overwogen: heeft iemand een idee welke vork ik moet pakken op Ali? Die kosten kunnen wat mij betreft richting lbs.

Er gewoon op fietsen heb ik tot nu toe niet geprobeerd: ik ben dan toch een beetje te veel van de ‘wat als ik op me bek ga mentaliteit, dat vergeef ik mezelf ook niet’

Briefje ligt inmiddels wel bij de lbs: ik heb ze 14 dagen gegeven om een fatsoenlijke oplossing te genereren ism Cube. Ben benieuwd…

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik zou nog meer vertrouwen hebben in een afgekeurde batch Cube vorken dan een willekeurige vork van Aliexpress.
Mocht je letsel krijgen door een kapotte vork is de uitkomst ook hetzelfde; Cube kan je niet verantwoordelijk stellen en van die Chinees ga je ook nooit wat krijgen.

Flickr - Strava

• KW25
  • Laatst online: 23:59
Tsja Cube, zogenaamd goede package deal, maar service ver te zoeken. You pay what you get, goede prijs/kwaliteit is meer dan alleen het frame en onderdelen. Service zit daar ook bij en wordt vaak over het hoofd gezien.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Galois
  • Laatst online: 19:09

Galois

1811 - 1832

Wat een gedoe zeg met die Cubes. Pfff... echt balen hoor en SUPERslecht dat zo'n bedrijf dat niet opgelost kan krijgen in een acceptabele periode.

@Sammy_tukker het gaat er niet om dat je jouw LBS voor de bus gooit. Jij doet zaken met jouw LBS en jouw LBS met Cube. Dus uiteraard overleg je even met hem dat je van plan bent om hem in gebreke te stellen omdat jij een oplossing wilt... En dat het niet tegen hem is, maar om het probleem opgelost te krijgen.

Dat zo'n LBS dan niet een leenfiets (tijdelijk) ter beschikking stelt... tenzij hij inderdaad 100 van deze Cubes verkocht heeft...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• la_fusion
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een ander fietsmerk het zoveel sneller opgelost zou kunnen krijgen. Daarnaast zit je bij bijna ieder merk bij de meeste modellen vast aan merkspecifieke onderdelen zoals bijv ook bij Scott of Giant.

Daarnaast is een kennis van mij door gebreken aan zijn Cervelo goed op zijn plaat gegaan(incl arbeidsongeschiktheid) en is daar(na rechtzaak) ruimschoots door vergoed. Ik verwacht dat als je nu toch op je Cube gaat fietsen je geen poot hebt om op te staan, terwijl dat voor de terugroepactie wel zo was.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

Leuk om te lezen!

Hier vanochtend weer een rondje gefietst, 75km. Topweertje! En nog lekkerder met de gedachte dat de rest van het land (nou ja, het grootste deel dan) op kantoor zit.

Ook lekker om te zien dat zo'n rondje tegenwoordig een doorsnee rondje is, waar 75km nog niet zo lang geleden mijn lange duurritafstand was. Enige uitdaging is de tijd blijven zien te vinden om te fietsen de aankomende maanden.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

KW25 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:19:
Tsja Cube, zogenaamd goede package deal, maar service ver te zoeken. You pay what you get, goede prijs/kwaliteit is meer dan alleen het frame en onderdelen. Service zit daar ook bij en wordt vaak over het hoofd gezien.
Mijn vorige fiets was een Giant, daar heb ik bij aanschaf 6 maanden op de juiste remklauwen moeten wachten omdat er verkeerde op zaten.
En kreeg ik na 3x spaakbreuk bij een wielset ook te horen 'jammer joh, kom maar langs dan zetten we de spaak weer vast' nee dat wekt lekker vertrouwen. Na de 4e keer de wielset terplekken achter gelaten bij een LBS waar ik toen in de buurt aan het fietsen was en met nieuwe wielen doorgreden :X

En zo ken ik ook nog wat andere verhalen van fietsmaatjes van oa Giant, Bianchi, etc dus nee duurder is in mijn ervaring niet perse beter.

Neemt niet weg dat de manier van afhandelen van Cube gewoonweg belabberd is en ze flink wat imago schade daardoor oplopen :|

Ik ben overigens alvast vooruit aan het plannen, in Juni een weekje op lanzarote (Puerto del Carmen) en als het kan wil ik daar iig één fietstochtje doen. Al mooie routes gevonden maar ben er nog niet helemaal uit wat ik wil dus do's en/of dont's zijn welkom.

Maar iemand ervaring met een fiets huren daar?
Zitten genoeg verhuurders dus dat ik een fiets kan vinden zal wel goed komen maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met één van hen.

Had zelf Papa rent, Bike sensations, Free Motion en flintson's Bike gevonden.

Papa rent ziet er wat shabby uit en heeft maar één racefiets model maar de andere zien er allemaal netjes uit, veel keuze aan fietsen enzo.

Gabriël AM5

• guapper
@sapphire
Cycloworld heeft er ook al eens aandacht aan besteed. Had je dit al gelezen?
https://www.cycloworld.cc...dingen-moet-je-weten/2390

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

guapper schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:22:
@sapphire
Cycloworld heeft er ook al eens aandacht aan besteed. Had je dit al gelezen?
https://www.cycloworld.cc...dingen-moet-je-weten/2390
Nee die had ik nog niet gevonden, thanx :)

Hij beschrijft wat ik veelal had gevonden, ik ga alleen in juni en dan is het wel wat warmer (25 met uitschieters naar 28 gemiddeld) . En verder goede wegen, vriendelijk verkeer en geen lange klimmetjes wat ideaal is voor mij. Twee weken ervoor Limburgs Mooiste dus komt qua conditie mooi uit :)
En wind, vrijwel altijd wind dus net of ik thuis ben :+

Gabriël AM5

• ElGreco
ElGreco schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:54:
Mag ik hier schaamteloos een creatie van mij pluggen? Als dat niet ok is, hoor ik het graag van de mods

Ik heb een webtool voor wielrenners gemaakt waarmee je op basis van de weersverwachting direct kledingadvies krijgt voor je rit — vooral handig bij twijfelweer.

https://tempelo.app

Wat je ermee kunt:
• Weercheck per locatie (en per moment)
• Kledingadvies op basis van temperatuur / wind / neerslag (laagjes, handschoenen/overschoenen etc.)
• Ride Now / Ride Later: nu vertrekken of later plannen en vergelijken
• GPX-route uploaden: het weer wordt per uur langs je route getoond — dus niet alleen “het weer bij jou thuis”, maar het weer op de plek waar je op dat moment rijdt
• Delen met je groep: je kunt de weerpagina/ritplanning als deelbare link doorsturen naar je groepsapp (WhatsApp/Signal/etc.), zodat iedereen hetzelfde overzicht ziet

Geen account nodig: openen en gaan.
Feedback op gekke dingen is welkom, en wensen/ideeën kun je ook droppen — geen garanties dat alles erin komt, maar ik lees het wel 🙂

Met dank aan @McMiGHtY , @klaaas , @rinslll , @mhr-zip , @Requiem19 , @nooberke voor het meekijken!
Ik heb Tempelo weer een stap verder uitgebreid, dit keer met persoonlijker kledingadvies op basis van feedback.

Het basisidee was al: op basis van weerdata een voorstel doen voor wat je ongeveer wilt dragen. Maar in de praktijk is dat natuurlijk heel persoonlijk. De één rijdt bij 12 graden en motregen nog prima met armstukken en een gilet, terwijl een ander dan al snel met lange mouwen, overschoenen of dikkere handschoenen prettiger zit.

Daarom kan Tempelo nu beter leren van feedback op eerder gegeven kledingadvies. Als je na een rit aangeeft dat een advies te warm, te koud of op bepaalde punten net niet goed zat, dan kan dat meegenomen worden in volgende adviezen. Dus niet alleen een algemeen “gemiddeld” advies, maar steeds meer afgestemd op wat voor jou werkt.

Wat er nu onder andere in zit:
• persoonlijker kledingadvies op basis van eerdere feedback
• meer nuance per lichaamsdeel
• feedback die tijdelijk gepauzeerd kan worden
• mogelijkheid om bepaalde feedback niet mee te laten tellen

Algemene info over deze uitbreiding: https://tempelo.app/nl/personalized-clothing-advice

• GerbenBK
sapphire schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:13:
[...]
Had zelf Papa rent, Bike sensations, Free Motion en flintson's Bike gevonden.
Geen ervaring op Lanzarote maar regelmatig gebruik gemaakt van Freemotion op Gran Canaria en louter goede ervaringen.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Galois schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:32:
Wat een gedoe zeg met die Cubes. Pfff... echt balen hoor en SUPERslecht dat zo'n bedrijf dat niet opgelost kan krijgen in een acceptabele periode.

@Sammy_tukker het gaat er niet om dat je jouw LBS voor de bus gooit. Jij doet zaken met jouw LBS en jouw LBS met Cube. Dus uiteraard overleg je even met hem dat je van plan bent om hem in gebreke te stellen omdat jij een oplossing wilt... En dat het niet tegen hem is, maar om het probleem opgelost te krijgen.

Dat zo'n LBS dan niet een leenfiets (tijdelijk) ter beschikking stelt... tenzij hij inderdaad 100 van deze Cubes verkocht heeft...
Die van mij is ondertussen ook nog niet gerepareerd. LBS heeft 3 vorken binnengekregen, maar niet die van mij en geeft aan dat ze vanuit Cube ook geen informatie krijgen wat wanneer komt.
Gisteren wel mail gehad dat er leenfietsen worden klaargemaakt en dat ik bericht krijg wanneer ik deze op kan halen. En dat de verwachting van Cube is dat binnen nu en 4 weken de meeste vorken zijn uitgeleverd.

Verder de hele winter lekker op mijn andere fiets rondgefietst, gelukking N+1 gedaan bij aanschaf van de Cube. Maar volgende maand de AGR en de week daarna 1,5 week Berchtesgadener Land. Dat zou ik toch wel graag op de Cube doen.

• Sammy_tukker
Galois schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:32:

Gelukkig heb ik mijn oude Bianchi niet verkocht, maar die begint zo langzamerhand ook om wat groter onderhoud te schreeuwen (nieuwe ketting+cassette, remkabel die niet meer helemaal fris is en zo nog wat dingen) ik had juist de hoop niet meer in de Bianchi te investeren en echt als back-up te gebruiken (pekelbak), maar nu lijkt dat toch te moeten gebeuren...

Overigens heeft mijn lbs iets van 5 van die apparaten in de opslag hangen+ wat nog bij klanten thuis hangt

[ Voor 4% gewijzigd door Sammy_tukker op 20-03-2026 08:52 ]

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sammy_tukker schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Gelukkig heb ik mijn oude Bianchi niet verkocht, maar die begint zo langzamerhand ook om wat groter onderhoud te schreeuwen (nieuwe ketting+cassette, remkabel die niet meer helemaal fris is en zo nog wat dingen) ik had juist de hoop niet meer in de Bianchi te investeren en echt als back-up te gebruiken (pekelbak), maar nu lijkt dat toch te moeten gebeuren...

Overigens heeft mijn lbs iets van 5 van die apparaten in de opslag hangen+ wat nog bij klanten thuis hangt
Tja, ook een pekelbak heeft gewoon onderhoud nodig, dus die kosten krijg je toch als je hem wilt blijven gebruiken.

• Frenz64
  • Laatst online: 03-04 09:47
8 fokking jaar lang elke fokking dag gemiddeld meer dan 100km op de fiets, non stop. Mind boggling

Diepe buiging, mister Rule #5 in the flesh

• Sammy_tukker
Ik ben al trots op mijn streak van 55 weken ten minste eens in de week 8)7

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 13:31
GerbenBK schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:17:
[...]

Geen ervaring op Lanzarote maar regelmatig gebruik gemaakt van Freemotion op Gran Canaria en louter goede ervaringen.
+1 8)

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
blitzkrieg schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:17:
[...]

Die van mij is ondertussen ook nog niet gerepareerd. LBS heeft 3 vorken binnengekregen, maar niet die van mij en geeft aan dat ze vanuit Cube ook geen informatie krijgen wat wanneer komt.
Gisteren wel mail gehad dat er leenfietsen worden klaargemaakt en dat ik bericht krijg wanneer ik deze op kan halen. En dat de verwachting van Cube is dat binnen nu en 4 weken de meeste vorken zijn uitgeleverd.

Verder de hele winter lekker op mijn andere fiets rondgefietst, gelukking N+1 gedaan bij aanschaf van de Cube. Maar volgende maand de AGR en de week daarna 1,5 week Berchtesgadener Land. Dat zou ik toch wel graag op de Cube doen.
Ik ben over 8 dagen aan de beurt. De vervangende vork is er, was een kwestie van afspraak inplannen en dit was de eerst beschikbare mogelijkheid die ons beiden uitkwam. Het lijkt erop dat er nu wel schot in de zaak zit, ik zie veel berichten dat de vorken er zijn en mensen hun nieuwe vork krijgen. Nu de lente er is, is iedereen natuurlijk super ongeduldig want het is echt een straf als er de perfecte, zonnige dag is maar niet de perfecte fiets :D

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Torgo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Ik ben over 8 dagen aan de beurt. De vervangende vork is er, was een kwestie van afspraak inplannen en dit was de eerst beschikbare mogelijkheid die ons beiden uitkwam. Het lijkt erop dat er nu wel schot in de zaak zit, ik zie veel berichten dat de vorken er zijn en mensen hun nieuwe vork krijgen. Nu de lente er is, is iedereen natuurlijk super ongeduldig want het is echt een straf als er de perfecte, zonnige dag is maar niet de perfecte fiets :D
Ach, het zit me nog niet in de weg, de andere fiets is ook gewoon goed. Enige is dat ik deze winter een bikefit had willen doen tegen het gereduceerde wintertarief. Dat gaat nu niet meer lukken.

• Sammy_tukker
blitzkrieg schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:59:
[...]

Ach, het zit me nog niet in de weg, de andere fiets is ook gewoon goed. Enige is dat ik deze winter een bikefit had willen doen tegen het gereduceerde wintertarief. Dat gaat nu niet meer lukken.
Die had je kunnen doen: mijn fiets is gefit, dat mocht ook 'gewoon' van Cube: de fiets op een Tacx of vergelijkbaar is geen probleem, dan land je als hij breekt op de zachte vloerbedekking :+

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sammy_tukker schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Die had je kunnen doen: mijn fiets is gefit, dat mocht ook 'gewoon' van Cube: de fiets op een Tacx of vergelijkbaar is geen probleem, dan land je als hij breekt op de zachte vloerbedekking :+
Klopt, maar ik heb mijn fiets bij de dealer laten staan (staat hij daar in de weg ipv. thuis) en het zadel wat er op zat er ook af laten halen. Dus dan had ik hem weer op moeten halen en zadel enzo overzetten, dus dat het niet gebeurt is ligt niet alleen aan Cube.

• Galois
  • Laatst online: 19:09

Galois

1811 - 1832

Had hier gisteren nog over met een vriend van mij en weer een kennis van hem (die ik verder niet ken) dit heeft ook deze Cube en zijn lbs verhuurt ook fietsen en de 'gedupeerden' kunnen altijd een fiets komen lenen (gratis uiteraard). Hij kan ze niet permanent uitlenen, maar je kunt ze gewoon ophalen als je wilt fietsen. Voor die kennis een prima oplossing, omdat de lbs in hetzelfde dorp zit, maar voor anderen die toevallig een fiets daar gekocht hebben, wel wat minder...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Frenz64
  • Laatst online: 03-04 09:47
Vorig jaar gooide m'n knieoperatie roet in het eten bij m'n eerste deelname aan Limburg's mooiste, dit jaar moet het goedkomen. We willen met de camper er een weekendje van maken, iemand een goede tip welke camping er in de buurt van de start is?

• blb4
Wie van dit forum kan ik zondag allemaal verwachten op ‘t winterfietelfstedenparkoers? Ik zit zelf in startgroep 3.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Present

• nrg
  • Laatst online: 22:03

nrg

Omdat ik voorheen geen trekhaak had, heb ik een fietsendrager voor op het dak. Toen ik switchte naar mijn huidige auto (met trekhaak) heb ik zonder heel hard na te denken dakdragers voor deze auto gekocht om m’n dakfietsendrager te kunnen gebruiken.

Op zich werkt dit prima, en wat prettig is is dat het allemaal compact tegen het plafond in de schuur is op te bergen. Alleen gebruik ik de boel daardoor ook minder, en op weg naar vakantie heb ik toch het idee dat m’n fiets achterop wat beschutter zit dan op het dak.

Daarom, vraag: wie heeft ervaringen met compacte (qua opbergen) fietsendragers voor op de trekhaak? Nu alleen voor 1 (carbon) racefiets, idealiter later ook voor een kinderfiets.
Pagina: 1 ... 711 ... 714 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).