My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zou niet blindstaren op FTP. Da's een waarde die je een uurtje kan rijden. Vertelt voor zo'n dag weinig zinvols. Fatique resistance is veel belangrijker, m.a.w. zorg dat de duurconditie in orde is.3dav0d3 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:35:
[...]
Wat is je FTP als ik vragen mag? En was het goed te doen binnen de tijdslimiet (die is 25 km/h gemiddeld toch)?
Of: waar ligt je eerste omslagpunt.
Een grotere voorspeller dan ft voor dat soort lange ritten.
Een grotere voorspeller dan ft voor dat soort lange ritten.
Ik heb vorig jaar de RVV gedaan (160km versie) en ik vond dat wel een machtige ervaring, zeker omdat je de dag erna ligt te kijken naar hoeveel sneller profs hetzelfde doen3dav0d3 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:43:
Ik zit eraan te denken volgend jaar een vette uitdaging te doen, bijv. Parijs-Roubaix Challenge of RVV Challenge. Zijn er mensen met ervaring bij beide evenementen en waar moet ik aan denken voor FTP om het nog een beetje leuk te houden?
Op zich stropt het op een paar punten waar of routes samenkomen, of bevoorraading, of de koppenberg
Overdreven druk heb ik het wel nooit ervaren, en de bevoorraading was echt wel goed geregeld.
Ik ben eraan begonnen met een FTP van ~3w/kg en merkte vooral dat ik op het einde te kort kwam in duur training, niet gewoon zijn om >4u op de fiets te zitten.
Grootste tip: eet
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic