Een antwoord volledig analoog met je geboortedatum wed ik.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:24:
Lekker man, weer twee extra batterijniveaus erbij. What's next, een EMS voor op je fiets?
Een wegwerpproduct van >€80 die mogelijk maar 2 jaar meegaat. Ik snap het maar zou er zelf ver weg van blijven.Prulleman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:20:
[...]
batterij niet vervangbaar, gaat 4-7+ jaar mee (2 jaar gegarandeerd).
Niks om je zorgen over te maken dus.
Dit terwijl je bij Shimano in theorie een di2 kabel en 2 stukjes aluminium folie kan gebruiken als blip
Oh zeker (op de aanname én je stelling) @Cloclo100
Het is mijn persoonlijke frustratie ook, nu ik verleid ben tot een PM moet ik voor elke rit nadenken: oké, hoe zit het met de accu van hartslagmeter, fietscomputer, radar én PM's (dubbelzijdig ook nog).
Neig er steeds meer naar alles weg te flikkeren en gewoon te gaan genieten van het fietsen, maar ja, datahongerig hè en Strava en toch nog beter willen worden (ondanks mijn dino-leeftijd)
Het is mijn persoonlijke frustratie ook, nu ik verleid ben tot een PM moet ik voor elke rit nadenken: oké, hoe zit het met de accu van hartslagmeter, fietscomputer, radar én PM's (dubbelzijdig ook nog).
Neig er steeds meer naar alles weg te flikkeren en gewoon te gaan genieten van het fietsen, maar ja, datahongerig hè en Strava en toch nog beter willen worden (ondanks mijn dino-leeftijd)
Ik wist niet dat ik me hier moest verantwoorden voor mijn aankopen, ik zal in het vervolg eerst een peer review van mijn potentiële posts laten doen. Iemand verder ook hetzelfde probleem (gehad) of een mogelijke oplossing?
je kan je ook druk maken om niks he.. mijn garmin geeft netjes aan, ook via een connect melding op mijn telefoon als er -iets- bijna leeg is, hartslag, power, di2, shifters, wordt allemaal netjes bijgehouden door garmin. De garmin moet je nog het meest in de gaten houden, maar die haal ik toch elke rit van mijn fiets, leg ik op mijn werkplek en als die onder de 40% komt gaat ie aan de lader. ik heb echt 0.0 accu stress met alle elektronica op mijn fiets.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:35:
Tja niet heel veel anders dan de meeste lampen....GWBoes schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:31:
[...]
Een wegwerpproduct van >€80 die mogelijk maar 2 jaar meegaat. Ik snap het maar zou er zelf ver weg van blijven.
Ik denk dat je een app nodig hebt om die batterijniveaus bij te houden.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:35:
en bij normaal gebruik gaat de blip waarschijnlijk langer mee dan al je andere slijtage onderdelen. Dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, als je het niet nodig vind pima, dan zet je ze niet op je fiets. Ik heb geen sram, maar gebruik de ultegra hood knopjes toch wel erg vaak, dus als ik sram zou hebben, zou ik de blips zeker overwegen
garmin connect...??Requiem19 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat je een app nodig hebt om die batterijniveaus bij te houden.
Met Connect kan het, m'n 1040 geeft het aan, maar dan moet je daar dus tijdig op kijken. Een gigantisch first world problem, eens. Maar spontaan de fiets pakken en dan zien dat één van je devices de rit niet gaat volhouden, heel irritant.
@Cloclo100 dus als ik het goed begrijp werken ze als je stilstaat wel beide, maar zodra je on the move bent stopt er 1?
Dat vind ik ook een belangrijke overweging, voor je het weet zit je vol met sensoren en ga je je daar druk om maken. Twee van mijn fietsen hebben SRAM Red en met mijn computertje kan ik daar ook veel data uit halen, maar daar zitten absoluut grenzen aan. Het meest irritante dat ik tot nu toe heb meegemaakt was bij een lang geplande fietsrit opdagen met twee lege derailleurbatterijen. Dus nu gaan de batterijen los mee om te voorkomen dat ze leeg raken tijdens de autorit. Die HUD bril die ik laatst kocht is ook een gadget die ik eigenlijk niet vaak zal gebruiken, want ik zie het steeds meer als schermtijd.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:35:
Oh zeker (op de aanname én je stelling) @Cloclo100....Neig er steeds meer naar alles weg te flikkeren en gewoon te gaan genieten van het fietsen,...
Niet geheel van toepassing in dit topic waarschijnlijk (al schuift dat ook een beetje de laatste tijd) maar als je 1x hebt met SRAM kan je de dubbelklik die normaal voor je voorderailleur is toewijzen aan de fietscomputer functies. Dat werkt ook best tof, zo doe ik dat momenteel op mijn gravel.Prulleman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:46:
en bij normaal gebruik gaat de blip waarschijnlijk langer mee dan al je andere slijtage onderdelen. Dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, als je het niet nodig vind pima, dan zet je ze niet op je fiets. Ik heb geen sram, maar gebruik de ultegra hood knopjes toch wel erg vaak, dus als ik sram zou hebben, zou ik de blips zeker overwegen
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 23-10-2025 10:20 ]
Dus je vindt allerlei apps en electrische dingen irritant maar toch 'moet' je het van jezelf op je fiets zetten? Kan me voorstellen dat dat irriteert.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:52:
Met Connect kan het, m'n 1040 geeft het aan, maar dan moet je daar dus tijdig op kijken. Een gigantisch first world problem, eens. Maar spontaan de fiets pakken en dan zien dat één van je devices de rit niet gaat volhouden, heel irritant.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Sommige gebruikers maken via de extra buttons er juist weer een soort Shimano / Campa manier van schakelen van. Dus dat je op en terugschakelt via een kant. Als je daar voor kiest heb je uiteindelijk nog 1 extra optie over voor de "aan beide kanten" drukken voor bedienen van je Garmin bijvoorbeeld. Maar lijkt mij dan juist weer heel onhandig omdat je dan bij 3 dataschermpjes altijd die combinatie 2x extra in moet drukken om op je andere scherm te komen.. Ik denk dat ik straks met mijn Force E1 groep een knopje gebruik voor scrollen, en zolang ik geen nieuwe Garmin met geintegreerde bel heb gebruik ik de ander denk ik ook om te scrollen. Anders zou je daarmee dus de bel kunnen bedienen.Kluus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Niet geheel van toepassing in dit topic waarschijnlijk (al schuift dat ook een beetje de laatste tijd) maar als je 1x hebt met SRAM kan je de dubbelklik die normaal voor je voorderailleur is toewijzen aan de fietscomputer functies. Dat werkt ook best tof, zo doe ik dat momenteel op mijn gravel.
Ik snap dat wel hoor. De frustratie zelf deel ik niet helemaal, maar als ik weg wil rijden en een sensor doet het niet, dan loop ik inderdaad toch even naar binnen om een 2032je te pakken. Als het onderweg is, soit, dan maar geen data. Tenzij de edge zelf leeg is, dan zet ik mijn fenix wel aan als backup.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:35:
Bij een echt lange rit gooi ik een batterypack in een tas, en een usb kabeltje richting edge, radar en lamp om het geheel centraal te voeden; en 2 reserve 2032's mee.
Dat heb ik ook in de garage, daar hangt een usb charger naast de fietsen om alle oplaadbare shit op te laden zonder van de fiets te moeten halen.
In huis heb ik daar overigens ook een hekel aan, ik heb home automation, en al die sensors die batterijtjes vreten; en melden dat ze bijna leeg zijn... of simpelweg uitgevallen blijken als je terug van vakantie komt; ik bedraad ze liever met vaste stroom.
Mijn vrouw is in elk geval gestopt met HR bijhouden, ze draagt geen horloge meer
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 23-10-2025 10:31 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Maar sram heeft tegenwoordig toch ook hood knopjes ?Prulleman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:46:
Wat bedoel je precies met dubbelklik ? En hoe stel je dat in dan ?Kluus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Niet geheel van toepassing in dit topic waarschijnlijk (al schuift dat ook een beetje de laatste tijd) maar als je 1x hebt met SRAM kan je de dubbelklik die normaal voor je voorderailleur is toewijzen aan de fietscomputer functies. Dat werkt ook best tof, zo doe ik dat momenteel op mijn gravel.
Dubbelklik bedoelt ie beide gelijktijdig indrukken. Net als het gelijktijdig indrukken van beide shifters de voorderrie schakelt.DDX schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:04:
[...]
Wat bedoel je precies met dubbelklik ? En hoe stel je dat in dan ?
Als je 1x rijdt kun je de voorderrie functie (gelijktijdig indrukken) toewijzen aan een andere functie.
Dat doe je in de SRAM app.
Nee eerder bij het repairen-instellen werkt alles. Als ik dan bv. de Edge terug uit en aan zet, dan werkt het niet meer naar behoren. Ik heb het eens bij chatgpt voorgelegd, volgens hem is het een bug bij nieuwe Red eTap AXS-groepen met Blips en de garmin Edge 1050. Hij heeft ook tal van oplossingen aangeboden, ik zal ze eens uitproberen in het weekend!orange.x schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:13:
@Cloclo100 dus als ik het goed begrijp werken ze als je stilstaat wel beide, maar zodra je on the move bent stopt er 1?
ja, dat klopt, ik liep nog een beetje achterDDX schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:03:
[...]
Maar sram heeft tegenwoordig toch ook hood knopjes ?
Na elke rit krijg ik op de Edge zelf een overzicht van de batterij-niveau's, tussen de andere stats.Frenz64 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:52:
Ik denk dat hij bedoelt beide shifters tegelijk induwen.DDX schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:04:
[...]
Wat bedoel je precies met dubbelklik ? En hoe stel je dat in dan ?
ja inderdaad, maar de *40 en *50 series zijn hier wel beter in dan de oudere *30, daarbij krijg je het volgens mij niet in je ritoverzicht op je garmin zelf, maar enkel op je telefoon via connect (en via de webinterface kan je de status ook zien rechtsboven)Cloclo100 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:49:
[...]
Na elke rit krijg ik op de Edge zelf een overzicht van de batterij-niveau's, tussen de andere stats.
Nieuwe Tailfin SpeedPack trouwens :
https://www.tailfin.cc/speedpack/?v=1a13105b7e4e
https://www.tailfin.cc/speedpack/?v=1a13105b7e4e
[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 23-10-2025 16:07 ]
Ja klopt, zoals @ElGreco al uitlegte was precies wat ik bedoelde.Cloclo100 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:50:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt beide shifters tegelijk induwen.
Bij mijn Garmin edge 530 krijg ik gewoon een melding tijdens een activiteit, dat een batterij bijna leeg is.
Ik heb altijd mijn rit kunnen afmaken om daarna thuis de di2 of power meter weer op te laden of een batterij vervangen.
Ik heb altijd mijn rit kunnen afmaken om daarna thuis de di2 of power meter weer op te laden of een batterij vervangen.
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
Wel lekker windje vanochtend. Eerst er lekker tegenin fietsen en dan terug met de wind mee op een landweggetje keihard sprinten naar een idioot hoge snelheid
en dan kom je thuis en dan zegt de Garmin dat je 20 minuten gemiddeld vermogen weer een paar watt hoger is
Iemand ervaring met deze tubeless reparatie set van Ali?
Dragen jullie met deze temperaturen knie warmers? Ik heb ze zelf nooit gekocht maar lijkt me soms wel prettig om je knieën warm te houden zonder direct je hele benen in te pakken.
Dragen jullie met deze temperaturen knie warmers? Ik heb ze zelf nooit gekocht maar lijkt me soms wel prettig om je knieën warm te houden zonder direct je hele benen in te pakken.
BlaBlaBla
Voor kleding zit je in verkeerde topic 
Maar met dit weer (regen/strom) heb ik gewoon beenstukken aan.
Rond 15 graden (/minder wind) zijn kniestukken prima ja.
Maar met dit weer (regen/strom) heb ik gewoon beenstukken aan.
Rond 15 graden (/minder wind) zijn kniestukken prima ja.
@McMiGHtY jij?Strider schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:26:
NBD!!
Beetje rare TIMEing misschien maar soms komt er iets op @Cranzai 's pad en zit GWBoes weer in de marktplaatschat.
Eind augustus een Time Alpe d'Huez '23 frame in Briljant Gold gekocht met als doel rond April een complete fiets te hebben. Alles liep echter wat sneller en soepeler dan gedacht waardoor ik gisteravond de laatste hand aan de opbouw kon doen. Hopelijk komemende weken nog een mooi droog weekend voor een eerste rit.
Beetje rare TIMEing misschien maar soms komt er iets op @Cranzai 's pad en zit GWBoes weer in de marktplaatschat.
Eind augustus een Time Alpe d'Huez '23 frame in Briljant Gold gekocht met als doel rond April een complete fiets te hebben. Alles liep echter wat sneller en soepeler dan gedacht waardoor ik gisteravond de laatste hand aan de opbouw kon doen. Hopelijk komemende weken nog een mooi droog weekend voor een eerste rit.
[ Voor 25% gewijzigd door GWBoes op 24-10-2025 16:29 ]
@GWBoes Dát is een hele stijlvolle fiets. Wat een fraai frame.
En gewoon helemaal niks op te nitpicken, zelfs geen ventieldopjes
Een beauty
(mss je zadel iets rechter?)
Een beauty
(mss je zadel iets rechter?)
@GWBoes Wat een prachtige fiets! Echt een lust voor het oog. Krijgt hij/zij/x een mooi plekje in huis?
Alleen de naam al;Strider schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:26:
TLR Fiets Sappige Tepel Fillmore Tubeless Fietsbandventielen Ventieldop Presta Reparatie Tool Kit
@GWBoes oef dat is een plaatje zeg! Timeloos ontwerp
Specs delen mag best overigens
@Reginas Hij heeft de eerste maanden al op het logeerbed mogen slapen, helaas is hij daar nu te groot voor dus moet naar de bijkeuken verhuizen bij z'n fietsmaatjes 
@sapphire voor de volledigheid dan:
Frame: Time Alpe d'Huez 2023
Groep: Shimano Ultegra12s Di2 (oldskool 175mm cranks
)
Wielen: Duke Baccara SLR2 42 + Industry9 Solix + Sapim CX-Ray (mede mogelijk gemaakt door @ElGreco
Banden: Pirelli P-zero Race TLR speedcore colour edition (goud natuurlijk
)
Zadelpen: Deda RS
Zadel: Prologo NDR Nack
Stuurpen: Deda superbox
Stuur: Deda zero2 DCR (maar wil hier tzt nog een ronde carbon interne routing stuur opzetten)
Stuurlint: Deda loop Polish on black
BB: Wheels Manufacturing 386EVO ABEC-3
Ketting: KMC SL ti-N
Schijven: Galfer wave 160mm
Pedalen: Favero Assioma
@sapphire voor de volledigheid dan:
Frame: Time Alpe d'Huez 2023
Groep: Shimano Ultegra12s Di2 (oldskool 175mm cranks
Wielen: Duke Baccara SLR2 42 + Industry9 Solix + Sapim CX-Ray (mede mogelijk gemaakt door @ElGreco
Banden: Pirelli P-zero Race TLR speedcore colour edition (goud natuurlijk
Zadelpen: Deda RS
Zadel: Prologo NDR Nack
Stuurpen: Deda superbox
Stuur: Deda zero2 DCR (maar wil hier tzt nog een ronde carbon interne routing stuur opzetten)
Stuurlint: Deda loop Polish on black
BB: Wheels Manufacturing 386EVO ABEC-3
Ketting: KMC SL ti-N
Schijven: Galfer wave 160mm
Pedalen: Favero Assioma
Na flink wat zoeken zit ik te twijfelen over een Canyon Endurance. Ik dacht zelf misschien moet ik op Black Friday wachten, maar ik zie dat Canyon nu toevallig een soort herfst sale heeft. Ik kan er niet echt iets over terug vinden, maar weten jullie toevallig of canyon vaker soortgelijke sales heeft? / doen ze met Black Friday mee? Of kan ik beter nu met deze sale toeslaan?
Bij mijn weten heeft Canyon het hele jaar door van dit soort sale momenten. Ik krijg er iedere keer een mailtje van, maar zie niet echt een bepaalde structuur daarin. Voor mijn gevoel zijn de kortingen aan het einde van het jaar iets hoger, vooral op de kleuren/modellen die dan vernieuwd worden. Heel veel verschil maakt het niet uit, denk ik.Vigni schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:21:
Na flink wat zoeken zit ik te twijfelen over een Canyon Endurance. Ik dacht zelf misschien moet ik op Black Friday wachten, maar ik zie dat Canyon nu toevallig een soort herfst sale heeft. Ik kan er niet echt iets over terug vinden, maar weten jullie toevallig of canyon vaker soortgelijke sales heeft? / doen ze met Black Friday mee? Of kan ik beter nu met deze sale toeslaan?
Vorig jaar heb ik begin oktober een Grizl gekocht met 30% korting tijdens zo'n sale. Tijdens BF kwam die deal nog eens terug. Daarna heb ik er niet meer op gelet. Volgens mij zijn het ongeveer dezelfde soort aanbiedingen totdat ze door de voorraad heen zijn. In ieder geval kan ik in voorgaande jaren niet herinneren dat er tijdens BF echt niet te laten liggen deals zijn.
Als je geen hele specifieke wensen hebt qua uitvoering en de hoogste korting wilt, kun je misschien wachten op het moment dat er weer een 'outlet' sale is. Dan krijg je 10% extra korting op de outlet modellen. Het aanbod is wel heel wisselend, dus altijd maar afwachten.
Verplaatst naar het indoor cycling topic
[ Voor 95% gewijzigd door jochy op 27-10-2025 11:11 ]
Dankje!Webgnome schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:41:
@jochy kijk even in dit topic: Kluus in "Het grote indoor cycling topic"
Nog een vraagje aan jou, ben laatst naar de BikeFilm geweest. Een serie inspirerende film(pjes) met fietsen in de hoofdrol. Een van die filmpjes ging over een clubje handbikers, die een offline avontuur in Schotland deden. Nu viel mij op dat bij handbikers hun pedalen (link vs rechts) "gelijk" staan, waar op normale fietsen de pedalen tegengesteld gericht staan. Jij kunt me vast vertellen waarom dat zo is? Of is dat niet altijd zo?
Ik heb afgelopen jaar nieuwe schoenen gekocht. Mooie witte. Maar nu staat de winter voor de deur, en dan is dat maagdelijke wit niet lang meer maagdelijk. Of wit. Dus eigenlijk wil ik een tweede set schoenen, en nu overweeg ik winterschoenen (https://www.futurumshop.n...wart-zwart-heren-48.phtml). Wat zijn de ervaringen rond winterschoenen? Een must tijdens de winter, of overdreven?
Read the code, write the code, be the code!
Ikzelf heb gekozen om mijn grijze Lake's in te pakken in een overschoen. Wellicht ook wat voor jou? Weet natuurlijk niet hoe mooi wit blijft onder zo'n overschoen.wackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:38:
Ik heb afgelopen jaar nieuwe schoenen gekocht. Mooie witte. Maar nu staat de winter voor de deur, en dan is dat maagdelijke wit niet lang meer maagdelijk. Of wit. Dus eigenlijk wil ik een tweede set schoenen, en nu overweeg ik winterschoenen (https://www.futurumshop.n...wart-zwart-heren-48.phtml). Wat zijn de ervaringen rond winterschoenen? Een must tijdens de winter, of overdreven?
https://sockeloen.com/nl/products/winter-overshoes-25
Dat is ook een optie. Probleem is wel een beetje dat ik maat 50 heb, en met een dusdanig strakke overschoen weet ik niet of het gaat passen.mr.DJ95 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:45:
[...]
Ikzelf heb gekozen om mijn grijze Lake's in te pakken in een overschoen. Wellicht ook wat voor jou? Weet natuurlijk niet hoe mooi wit blijft onder zo'n overschoen.
Read the code, write the code, be the code!
Wel een beetje overdreven toch, € 100 voor een paar oversschoenen. 🤔mr.DJ95 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:45:
[...]
Ikzelf heb gekozen om mijn grijze Lake's in te pakken in een overschoen. Wellicht ook wat voor jou? Weet natuurlijk niet hoe mooi wit blijft onder zo'n overschoen.
Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
precies wat ik dacht, een paar van BBB of Rogelli doen hun werk ook prima.orlok schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:
[...]
Wel een beetje overdreven toch, € 100 voor een paar oversschoenen. 🤔
Vies worden ze toch allemaal door de blubber
haha ja overschoenen voor 99,- euro gekker moet het niet worden volgens mij? Net als sokken, van Sockeloen, top product hoor, want ik heb nog een heel hoop oudere sokken van Sockeloen die goed blijven al verkleuren ze iets...
Maar tegenwoordig betaal je ook al snel 25 euro voor een setje sokken van Sockeloen... volgens mij betaalde ik jaar of wat geleden voor 3 paar 25 euro ofzo.
Maar goed, voor ieder wat wils
Maar tegenwoordig betaal je ook al snel 25 euro voor een setje sokken van Sockeloen... volgens mij betaalde ik jaar of wat geleden voor 3 paar 25 euro ofzo.
Maar goed, voor ieder wat wils
Ik heb ook een versie van deze maar ik gebruik ze eigenlijk niet omdat ik op mijn gravelbike (die tevens winter weg-fiets is) SPD heb en daarvoor ik een setje winterschoenen van Shimano heb. De Shimano's bevallen als schoen ook wel beter eigenlijk (warmer, makkelijker aantrekken, die rits op die Sidi's gaat echt strak).wackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:38:
Ik ben wel 100% voor winterschoenen ook ten opzichte van overschoenen. Zo veel gemakkelijker aantrekken ook ook warmer.
@jochy Bij de meeste* handbike's staan de (pendalen) /handvaten gelijk. Je stuurt ook met je handvaten, als je ongelijktijdig beweegt, dan ga je nog al zwabberen.
je hebt ook handbike's waar bij je op je knieen en kun je lichaam gebruiken om meer kracht op de handvaten te zetten. zo als een jaknikker
* handbike's worden vaak aan gepast aan de beperking van de gebruiker, en alles kan aangepast worden
je hebt ook handbike's waar bij je op je knieen en kun je lichaam gebruiken om meer kracht op de handvaten te zetten. zo als een jaknikker
* handbike's worden vaak aan gepast aan de beperking van de gebruiker, en alles kan aangepast worden
Winterschoenen zijn echt life savers, vooral als je snel koude voeten krijgt. Als je dan ook nog zorgt voor een goede merino sok en waterdichte overschoenen (geen overpriced dingen nodig) + spatborden heb je nooit meer natte of koude voeten.wackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:38:
De echte game changer voor mensen met koude voeten zoals ik (na echt allesss geprobeerd te hebben) zijn verwarmde sokken.
Nog steeds in winterschoenen natuurlijk.
Maar wat een verschil om in echt koud weer te gaan fietsen met die verwarmde sokken. Kon ik eindelijke 3-4 uurtjes fietsen met 0-5 graden.
Maar wat een verschil om in echt koud weer te gaan fietsen met die verwarmde sokken. Kon ik eindelijke 3-4 uurtjes fietsen met 0-5 graden.
Nog aanraders?Requiem19 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:47:
De echte game changer voor mensen met koude voeten zoals ik (na echt allesss geprobeerd te hebben) zijn verwarmde sokken.
Ik heb ze toen Bertschat gekocht (https://www.comfort-produ...3cNQ4eEAAYASAAEgJwTfD_BwE).
Er zijn ook veel Chineze alternatieven die wat minder kosten, maar had geen zin in Sokken die na 2x gebruiken niet meer aangingen oid, dus maar iets in Nederland gekocht.
Wel prijzig, maar prettig in de winter fietsen is mij wel wat waard. Echt het verschil tussen eig geen zin hebben om in de winter op te stappen, of gewoon in de winter heel fijn een rondje te kunnen maken.
*disclaimer: voor veel mensen werken goede winterschoenen voldoende.
Even kijken bij Rogelli dan, die hebben grotere maat van ongeveer zelfde overschoenen :wackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Dat is ook een optie. Probleem is wel een beetje dat ik maat 50 heb, en met een dusdanig strakke overschoen weet ik niet of het gaat passen.
https://rogelli.com/products/deep-winter-overschoenen
Of de dunnere (die ook verdacht veel lijken op de sockeloen overschoenen) :
https://rogelli.com/products/pu-slim-overschoenen
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 27-10-2025 14:48 ]
Hier ook kamp winterschoenen. Op aanraden van @kluuswackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:38:
Warm en bij vochtig weer ook veel droger. Minder gedoe ook vooral met aan en uit doen, omdat ik op het werk een stuk moet lopen naar de douche. (En overschoenen loop je kapot)
Daarom ook SPD trouwens en geen SL.
Mijn vrouw heeft Fizik ArticaM5 maar ze is er minder over te spreken (vooral pasvorm overigens), die fietst juist weer liever met overschoenen.
Ik denk dat ook hier de meningen dus wel een beetje verdeeld zullen zijn.
---------------
Ik heb dus een nieuwe fiets met de nieuwe SRAM Force XPLR AXS E1 1x13S. Vanwege het weer nog geen meter mee gereden en gisteren toen ik de ketting afnam om hem te hotwaxen, zag ik dat de derailleur behoorlijk scheef stond. Ik heb dit per mail doorgegeven aan de fietsenmaker en hij gaf me volgend antwoord;
Ik heb zonet even met mijn collega samen gekeken. Deze kooi staat altijd scheef bij deze groep.
Rede is om het trillen en geluid te reduceren. We hebben deze getest en hij loopt ook perfect op deze manier. Als je toch zou twijfelen mag je altijd binnen springen.
Is dit plausibel, hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hier nog wat foto's van het geheel;
:strip_exif()/f/image/10F92yb20bMuKUJfOqL23EwC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O2gihmZMRQNZlFLrbK33qyGy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zonet even met mijn collega samen gekeken. Deze kooi staat altijd scheef bij deze groep.
Rede is om het trillen en geluid te reduceren. We hebben deze getest en hij loopt ook perfect op deze manier. Als je toch zou twijfelen mag je altijd binnen springen.
Is dit plausibel, hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hier nog wat foto's van het geheel;
:strip_exif()/f/image/10F92yb20bMuKUJfOqL23EwC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O2gihmZMRQNZlFLrbK33qyGy.jpg?f=fotoalbum_large)
Idem bii mijn Red E1 Xplr en Rival E1 Xplr van m’n vriendin.
Ik vind winterschoenen wel fijner dan overschoenen voor koud weer, maar als het langdurig nat is, heb je toch nog overschoenen nodig. Wil je het een keer proberen, dan heb ik nog een paar winterschoenen over omdat ik geen 3-bolt systeem meer heb op mijn winterfiets. Stuur een PB wanneer je interesse (en grote voeten) hebt.wackmaniac schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:38:
Weer iets bijgeleerd dan, thanks!Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:57:
Idem bii mijn Red E1 Xplr en Rival E1 Xplr van m’n vriendin.
Ook zo scheef als dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 28-10-2025 09:13 ]
Idd, helemaal mooi waterdichte schoenen maar als je de bovenkant niet dicht maakt met een overschoen oid fiets je na een goede regenbui met 2 kleine zwembaden aan je voetenGurby schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Ik vind winterschoenen wel fijner dan overschoenen voor koud weer, maar als het langdurig nat is, heb je toch nog overschoenen nodig.
Ja dat viel ons bij een maat van ons ook op met een MTB met Transmission group, die is daar toen ook mee terug gegaan naar Canyon in dit geval en daar kreeg hij ongeveer hetzelfde antwoord.Cloclo100 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:55:
Ik heb dus een nieuwe fiets met de nieuwe SRAM Force XPLR AXS E1 1x13S. Vanwege het weer nog geen meter mee gereden en gisteren toen ik de ketting afnam om hem te hotwaxen, zag ik dat de derailleur behoorlijk scheef stond. Ik heb dit per mail doorgegeven aan de fietsenmaker en hij gaf me volgend antwoord;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan ben ik gisteravond voor niks slechtgezind gaan slapenKluus schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:28:
[...]
Ja dat viel ons bij een maat van ons ook op met een MTB met Transmission group, die is daar toen ook mee terug gegaan naar Canyon in dit geval en daar kreeg hij ongeveer hetzelfde antwoord.
De fiets wel nog mooi in een keramische coating gezet, een heel karwei maar wel weer een half jaar plezier van!
https://support.sram.com/...age-look-bent-from-behindCloclo100 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
---------------
Ja volgens mij wel, zal straks eens even kijken.Cloclo100 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:09:
[...]
Weer iets bijgeleerd dan, thanks!
Ook zo scheef als dit?
Valt mij met de XPLR derailleurs wel op dat er vrij veel spanning staat op de ketting. Hij draait een stuk minder soepel dan bijv een Ultegra. Voor Gravel begrijpelijk waarbij chain slap het risico op ketting drops vergroot en je ook een efficientië verliest.
Maar ben wel benieuwd hoeveel efficientië je verliest bij het op de weg fietsen met een XPLR groep. Voelt op een of andere manier net wat stijver.
Kreeg van een meefietsende fietsenmaker tijdens een ritje met mijn fietsclub ook eens de opmerking dat mijn Force XPLR achterderailleur scheef stond, maar ding schakelt perfect dus nooit iets mee gedaan. Nu weet ik dus dat het 'zo heurt'.Cloclo100 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:55:
Is dit plausibel, hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.
Nog even terugkomend op de discussie van de aero eigenschappen van Chinese fietsen en in het specifiek de Intropy Speedster SSR. Ze hebben nu een aero plotje gedeeld en moet wel toegeven dat ik ook verbaasd ben :-).KW25 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:06:
[...]
Vraag me af waar die aero winst zit. Ziet er op het eerste ook niet heel bijzonder uit. Weinig extra aero features tov veel andere aeromodellen. De Cervelo ziet er een stuk meer aero uit.
Mijn indruk (en uitgebreide nerd verhaal) was dat het frontale oppervlak van de Intropy dusdanig laag was dat hij bij lage yaw angles (wind van voren) aero zou moeten zijn tov de Cervelo. Uit de aero plotje blijkt juist dat bij lage yaw de Cervelo sneller is en bij hogere yaw angles de Intropy - wat niet heel logisch is.
Dus begin ook een beetje argwanend te worden
Eens, en ook dat de plot van de SR+ wel heel gelijkmatig is.GWBoes schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:41:
Ik vind vooral het verschil tussen links en rechts bijzonder bij de S5, kan haast niet voorstellen dat de remmen aan de ene kant en de aandrijving aan de andere zoveel verschil maken.
Dan moet je haast gaan plannen van welke kant je de wind het meeste in de zij hebt.
Mmh, krijg er minder warme gevoelens bij
Het is natuurlijk nog veel erger dan het op het eerste gezicht lijkt. Bij een yaw van 0 graden is het verschil 10 Watt, 355 versus 345, een nog geloofwaardig verschil van 3%. Maar als je de vuistregel aanhoudt dat 80% van de drag van de rijder komt en 20% van de fiets dan heeft de rijder ca. 280 Watt drag en de fiets 70. Dat zou betekenen dat het verschil in luchtweerstand tussen de fietsen dus ongeveer 15% is. En eigenlijk is het frame natuurlijk maar weer een deel van die 70 Watt, al verwacht ik dat op de testdag het orginele achterwiel van de Cervelo een lekke band had en er alleen een laag aluminium setje voorhanden was.Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:55:
[...]
Nog even terugkomend op de discussie van de aero eigenschappen van Chinese fietsen en in het specifiek de Intropy Speedster SSR. Ze hebben nu een aero plotje gedeeld en moet wel toegeven dat ik ook verbaasd ben :-).
Mijn indruk (en uitgebreide nerd verhaal) was dat het frontale oppervlak van de Intropy dusdanig laag was dat hij bij lage yaw angles (wind van voren) aero zou moeten zijn tov de Cervelo. Uit de aero plotje blijkt juist dat bij lage yaw de Cervelo sneller is en bij hogere yaw angles de Intropy - wat niet heel logisch is.
Dus begin ook een beetje argwanend te worden
[Afbeelding]
Zonder uitvoerige beschrijving van de test is het natuurlijk sowieso weinig waard, want hoe constant was de houding van de dummy.
Aan het einde van de tweede en derde run kreeg de dummy kramp en ging hij bij zijwind iets rechter op zittenRequiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:48:
[...]
Eens, en ook dat de plot van de SR+ wel heel gelijkmatig is.
Mmh, krijg er minder warme gevoelens bij.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de gemiddelde aero fiets niet mooi vind maar bovenal het talent mis om lang genoeg op 45 km/h te fietsen om dat verschil in wattage te gaan merken
Oh Chinezen die de boel met creatieve onderzoekjes naar hun eigen markt proberen te manipuleren, wie had dat gedacht?Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:48:
[...]
Eens, en ook dat de plot van de SR+ wel heel gelijkmatig is.
Mmh, krijg er minder warme gevoelens bij.
Haha, heel herkenbaar.la_fusion schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:16:
Ik ben in ieder geval blij dat ik de gemiddelde aero fiets niet mooi vind maar bovenal het talent mis om lang genoeg op 45 km/h te fietsen om dat verschil in wattage te gaan merken
Ja zo hoort het. Was ook met de T-type groepen, daar werd nog extra communicatie over gedaan omdat men ze recht probeerde te buigen.Cloclo100 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat maakt niks uit. De kracht waarmee je op je pedalen hangt is zelfs vele malen groter. Het enige nadeel van zo'n "strakke" ketting is dat schakelen lastiger gaat. Dat is te verhelpen door te schakelen met een motortjeRequiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Ja volgens mij wel, zal straks eens even kijken.
Valt mij met de XPLR derailleurs wel op dat er vrij veel spanning staat op de ketting. Hij draait een stuk minder soepel dan bijv een Ultegra. Voor Gravel begrijpelijk waarbij chain slap het risico op ketting drops vergroot en je ook een efficientië verliest.
Maar ben wel benieuwd hoeveel efficientië je verliest bij het op de weg fietsen met een XPLR groep. Voelt op een of andere manier net wat stijver.
Dat het niet soepel lijkt te draaien zal vast komen doordat het allemaal nog niet `los` is. De derailleurwieltjes, je trapaslager en je ketting zitten allemaal nog veel te strak tegen elkaar.
Een klein achtertandwiel is wel funest voor de efficientië. Daar is wel al genoeg over geschreven geloof ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Noutie op 28-10-2025 13:11 ]
Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X
Uiteindelijk doen de Westerse merken het net zo natuurlijk (Cervelo Aspero 5 die (kuch kuch) 37 watt sneller is dan het oude model).Kluus schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:38:
[...]
Oh Chinezen die de boel met creatieve onderzoekjes naar hun eigen markt proberen te manipuleren, wie had dat gedacht?
In ieder geval delen de Chinezen nog enigszins waar ze testen en hoe ze testen, zodat het reproduceerbaar is. Zou interessant zijn om deze test te valideren met een onafhankelijk onderzoek.
Wanneer wordt die windtunnel ook alweer bij je afgeleverd?
[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 28-10-2025 13:19 ]
Cyclingnews had laatst die mooie groeptest. Zat daar nog even naar te kijken en de Cervelo scoort idd wel relatief heel slecht op hoge negatieve yaw. Op -15 yaw zitten ze op het niveau van Bianchi Oltre (zonder dummy) of Merida Reacto (met dummy).Gebanned schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:11:
[...]
Het is natuurlijk nog veel erger dan het op het eerste gezicht lijkt. Bij een yaw van 0 graden is het verschil 10 Watt, 355 versus 345, een nog geloofwaardig verschil van 3%. Maar als je de vuistregel aanhoudt dat 80% van de drag van de rijder komt en 20% van de fiets dan heeft de rijder ca. 280 Watt drag en de fiets 70. Dat zou betekenen dat het verschil in luchtweerstand tussen de fietsen dus ongeveer 15% is. En eigenlijk is het frame natuurlijk maar weer een deel van die 70 Watt, al verwacht ik dat op de testdag het orginele achterwiel van de Cervelo een lekke band had en er alleen een laag aluminium setje voorhanden was.![]()
Zonder uitvoerige beschrijving van de test is het natuurlijk sowieso weinig waard, want hoe constant was de houding van de dummy.
Zonder dummy op -15 yaw met 40km/h
S5: 0.0921 (+/- 99,4 watt)
Factor One: 0.0718 (+/- 77,5 watt).
Met dummy op -15 yaw met 40 km/h
S5: 0.3574 (+/- 385,8 watt)
Y1RS: 0.3379 (+/- 364,7 watt)
Op het plotje van Intropy is de SSR ong 13-14 watt sneller op -15 yaw, dus dat zou de intropy tussen de allerbeste aero bikes (qua zijwind
S5 lijkt dus eigenlijk ook bij objectieve windtunnel tests gewoon niet zo sterk uit de bus te komen met zijwind.
@la_fusion 30 km/h met 15 km tegenwind (of zijwind) komt redelijk in de buurt he.. je hoeft geen 45 km/h te fietsen.
De windtunnel ligt hier op m'n bureau in de vorm van de Gibli aero sensor - nu nog iemand die een Cervelo S5 bij me aflevert ;-).guapper schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:19:
Wanneer wordt die windtunnel ook alweer bij je afgeleverd?
30 met 15 tegenwind is niet hetzelfde als 45 met windstil. Het is 33% makkelijker.Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
@la_fusion 30 km/h met 15 km tegenwind (of zijwind) komt redelijk in de buurt he.. je hoeft geen 45 km/h te fietsen.
Ik zei 'redelijk in de buurt', maar fair point om dat te nuanceren. Blijft alsnog wel inzichtelijk voor mensen om dit soort windtunnel testen in perspectief te plaatsen; je hoeft niet per se 45 km/h te fietsen om de impact te ervaren. Dit kan (voor 66% ;-)) in Nederland ook prima met lagere snelheden en windkracht 3 (12-19 km/h, 'matige wind') en een beetje doortrappen.Tom-Z schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:24:
[...]
30 met 15 tegenwind is niet hetzelfde als 45 met windstil. Het is 33% makkelijker.
Maare, heeft je eigen positie niet het meeste invloed op de luchtweerstand?
Leuk dat je dan de “snelste” aero fiets hebt, maar dan moet je er haast als een TT fiets op liggen om het verschil daadwerkelijk in de praktijk te hebben? Doe me dan maar een ligstuurtje
Leuk dat je dan de “snelste” aero fiets hebt, maar dan moet je er haast als een TT fiets op liggen om het verschil daadwerkelijk in de praktijk te hebben? Doe me dan maar een ligstuurtje
Absoluut, we kunnen ook een dagje praten over flexibiliteitsoefeningen en core krachttraining als mensen dat interessanter vinden.
Als het langdurig nat is heb je gewoon een waterdichte broek nodig.Gurby schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Ik vind winterschoenen wel fijner dan overschoenen voor koud weer, maar als het langdurig nat is, heb je toch nog overschoenen nodig.
Voor dagen zoals gisterochtend heb ik een 7mesh thunder broek.
Gisteren icm waterdichte sokken en dunne overschoenen en voeten bleven kurkdroog.
Maar dit hoort eigenlijk in ander topic
Wind erbij betrekken vind ik onnodig verwarrend. Als je (bij lange na) niet fit genoeg bent om solo met windstil 45 km/u te fietsen kan je ook met tegenwind niet in de buurt van iets "equivalents" komen. Een fiets die 10% meer aero is bespaart je ~10% van je Watts, maar daarvoor maakt het nauwelijks uit of je wind mee of tegen hebt. Alle "x Watt bij 45 km/h"-claims kan je rustig door drie delen om een eerlijk beeld te krijgen.Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:49:
[...]
Ik zei 'redelijk in de buurt', maar fair point om dat te nuanceren. Blijft alsnog wel inzichtelijk voor mensen om dit soort windtunnel testen in perspectief te plaatsen; je hoeft niet per se 45 km/h te fietsen om de impact te ervaren. Dit kan (voor 66% ;-)) in Nederland ook prima met lagere snelheden en windkracht 3 (12-19 km/h, 'matige wind') en een beetje doortrappen.
Dat is onnodig ongenuanceerd, want dat hangt in grote mate af van verschillende zaken waaronder je niveau en je type ritjes. En nee, daar hoef je geen 45 km/h gemiddeld voor te fietsen, maar iemand die in een groep op kop blokken van 40 km/h doet gaat een groot verschil merken tussen een aero optimized set-up of niet.Tom-Z schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:26:
[...]
Wind erbij betrekken vind ik onnodig verwarrend. Als je (bij lange na) niet fit genoeg bent om solo met windstil 45 km/u te fietsen kan je ook met tegenwind niet in de buurt van iets "equivalents" komen. Een fiets die 10% meer aero is bespaart je ~10% van je Watts, maar daarvoor maakt het nauwelijks uit of je wind mee of tegen hebt. Alle "x Watt bij 45 km/h"-claims kan je rustig door drie delen om een eerlijk beeld te krijgen.
Daarbij ook de paradox dat hoe langzamer je fietst, de effectieve yaw angles relatief hoger zijn. En laat de grootste aero verschillen van bijv hogere wielen nu juist op hogere yaw angles zijn.
Voor velen van jullie is dit misschien hele normale kost, maar afgelopen week heb ik eindelijk mijn doel weten te halen van dit jaar. Buiten mijn jaardoel om (2k km totaal, wat best complex is met 2 jonge kinderen en een fulltime baan), had ik het doel gezet om een 100km+ rit te doen welke dan met minimaal 30km/h gemiddeld afgerond (dus zonder stops) moest worden. Ik kreeg niemand binnen onze fietsgroep (lees we drinken vooral een biertje, praten wat over fietsen en na 80km is het meeste er wel klaar mee) mee, dus moest alleen. Vorige week maandag was het zo ver. Vanuit Almere naar Lelystad over de dijk, binnendoor door en over naar Zeewolde, daar ook binnendoor en over de dijk weer terug naar Almere. Ik was gesloopt, maar 30,2km/h (3 uur en 18 min) gemiddeld neer weten te zetten. Het was nat, smerig, en een aantal keer hing ik achter slomer verkeer (kon er niet langs ivm de smalle paden), maar voldaan was ik terug. Mijn suiker (ik heb diabetes) heeft er nog een dag extra last van gehad.
Ik kon het niemand binnen mijn fietsgroep aanbevelen.
De volgende stap zou nu eigenlijk zijn om te kijken naar een power meter. Maar aangezien ik 2 fietsen heb, lijkt het mij handiger dat deze in de pedalen verwerkt zit. Nieuwe uitdaging voor volgend jaar moet ik ook maar eens gaan zoeken.
Edit: En Strava link, anders is het natuurlijk nooit gebeurd, https://www.strava.com/activities/16201831506
De volgende stap zou nu eigenlijk zijn om te kijken naar een power meter. Maar aangezien ik 2 fietsen heb, lijkt het mij handiger dat deze in de pedalen verwerkt zit. Nieuwe uitdaging voor volgend jaar moet ik ook maar eens gaan zoeken.
Edit: En Strava link, anders is het natuurlijk nooit gebeurd, https://www.strava.com/activities/16201831506
[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 28-10-2025 18:32 ]
Fair point dat je die 45 km/h wellicht vaker haalt dan alleen de profs maar bedoelde vooral ook aan te geven dat het mij belangrijker is dat ik lol en plezier beleef aan mijn fiets en de ritten erop dan die paar watts meer te winnen op basis van klinische windtunneltests. Laat ik voorop stellen dat ik het wel interessant vind om te zien wat ze allemaal kunnen doen en wat voor effect dat heeft maar voor mij gaat dat te ver.Requiem19 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:33:
[...]
Dat is onnodig ongenuanceerd, want dat hangt in grote mate af van verschillende zaken waaronder je niveau en je type ritjes. En nee, daar hoef je geen 45 km/h gemiddeld voor te fietsen, maar iemand die in een groep op kop blokken van 40 km/h doet gaat een groot verschil merken tussen een aero optimized set-up of niet.
Daarbij ook de paradox dat hoe langzamer je fietst, de effectieve yaw angles relatief hoger zijn. En laat de grootste aero verschillen van bijv hogere wielen nu juist op hogere yaw angles zijn.
100km met 30+.Raznov schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:39:
Voor velen van jullie is dit misschien hele normale kost, maar afgelopen week heb ik eindelijk mijn doel weten te halen van dit jaar. Buiten mijn jaardoel om (2k km totaal, wat best complex is met 2 jonge kinderen en een fulltime baan), had ik het doel gezet om een 100km+ rit te doen welke dan met minimaal 30km/h gemiddeld afgerond (dus zonder stops) moest worden. Ik kreeg niemand binnen onze fietsgroep (lees we drinken vooral een biertje, praten wat over fietsen en na 80km is het meeste er wel klaar mee) mee, dus moest alleen. Vorige week maandag was het zo ver. Vanuit Almere naar Lelystad over de dijk, binnendoor door en over naar Zeewolde, daar ook binnendoor en over de dijk weer terug naar Almere. Ik was gesloopt, maar 30,2km/h (3 uur en 18 min) gemiddeld neer weten te zetten. Het was nat, smerig, en een aantal keer hing ik achter slomer verkeer (kon er niet langs ivm de smalle paden), maar voldaan was ik terug. Mijn suiker (ik heb diabetes) heeft er nog een dag extra last van gehad.
[Afbeelding]
---------------
Mooie je jaardoelen bereikt! Dat is iets om trots op te zijn. Je moet je eigenwaarde niet laten afhangen van wat een ander presteert. Er is namelijk altijd iemand die nog verder, harder en langer fietst.Raznov schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:39:
[Afbeelding]
Ik doe je die 100k 30+Km/u fietsen niet zomaar na...
Ik red de 30km/u met dit weer ook niet, afgelopen weekend 25km/u.
En gisteren naar huis met 180w net aan 23km/u....
Had ik al gezegd dat ik klaar ben met die continu windkracht 7+ ?
En gisteren naar huis met 180w net aan 23km/u....
Had ik al gezegd dat ik klaar ben met die continu windkracht 7+ ?
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 28-10-2025 17:07 ]
Mijn gemiddelde in de winter zit ook eerder rond de 25 dan 30, dus 30 km/h in deze tijden 3 uur lang is knap.
Knapste uiteraard is natuurlijk of je gewoon je persoonlijke doelen haalt, of dat nu 30 km/h is, of gewoon eens je eerste 50km fietsen, of je eerste 100km, of je eerste keer 25 km/h.
Als je nu meeleest en net begonnen bent met fietsen niet gelijk verdrietig worden
. Iedereen heeft z'n eigen uitdagingen binnen fietsen en vaak hoor je hier meer de verhalen van de wat snellere / verdere fietsers.
Ik denk trouwens dat mijn ratio 'zelf fietsen / over fietsen typen en praten' nu verdraaid laag is helaas. Zou zelfs denken dat ik langer aan tweakers posts heb je gewijd deze weken dan ik op de fiets gezeten heb
Knapste uiteraard is natuurlijk of je gewoon je persoonlijke doelen haalt, of dat nu 30 km/h is, of gewoon eens je eerste 50km fietsen, of je eerste 100km, of je eerste keer 25 km/h.
Als je nu meeleest en net begonnen bent met fietsen niet gelijk verdrietig worden
Ik denk trouwens dat mijn ratio 'zelf fietsen / over fietsen typen en praten' nu verdraaid laag is helaas. Zou zelfs denken dat ik langer aan tweakers posts heb je gewijd deze weken dan ik op de fiets gezeten heb
[ Voor 17% gewijzigd door Requiem19 op 28-10-2025 17:21 ]
En ook niet vergeten dat lucht in de winter anders is dan in de zomer...
Voor de windsurf hobby houd ik eea bij om te kunnen voorspellen hoe goed ik m'n best moet doen op een dag.
De dip van Amy op 4 en 5 Okt is goed zichtbaar, Benjamin de afgelopen dagen ook.
Voor de windsurf hobby houd ik eea bij om te kunnen voorspellen hoe goed ik m'n best moet doen op een dag.
De dip van Amy op 4 en 5 Okt is goed zichtbaar, Benjamin de afgelopen dagen ook.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Nieuwe uitdaging voor je, 200+ met 30+ gemiddeld?Mistraller schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:02:
[...]
100km met 30+.Netjes. Doe ik je niet na!
https://www.strava.com/activities/10972743647
(@DDX deed laatst een BRM300 met ruim 32 gemiddeld..
Goeie, en dan solo!?McMiGHtY schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Nieuwe uitdaging voor je, 200+ met 30+ gemiddeld?
Met zoveel wind zijn alle marginal gains welkom toch?
Kwam zojuist een aero calculator tegen: doe er je voordeel mee!
https://jackscoaching.com/#calculator
Kwam zojuist een aero calculator tegen: doe er je voordeel mee!
https://jackscoaching.com/#calculator
Haha, DDX is van de buitencategorie.McMiGHtY schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Nieuwe uitdaging voor je, 200+ met 30+ gemiddeld?
https://www.strava.com/activities/10972743647
(@DDX deed laatst een BRM300 met ruim 32 gemiddeld..
Nu moest ik overigens wel lachen, nu mijn vrouw steeds meer aan het wennen is aan het idee dat ik echt dat rondje Nederland wil gaan rijden (600), vond ze het niet eens meer heel volslagen idioot dat ik over de Borderline700 aan het lezen was. Komend jaar niet, maar wie weet, als ik constateer dat mijn achterwerk 600km aan kan, dat ik dan nog wel eens een Ultra van 700 overweeg. Dat lijkt me dan wel weer echt heel gaaf.
---------------
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic