Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 688 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
JimSR schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:44:
Raden jullie aan eerst een bikefit te doen voor de aanschaf van een eerste wielrenfiets? Dit leek me op papier wel handig, maar het is geen kleine uitgave zo te zien.
Ik heb voor aanschaf een statische fietsmeting laten doen om te bepalen wat voor soort fiets bij mijn lichaam past. Daarna een fiets gekocht en een paar jaar later een dynamische fietsmeting laten doen.

De statische fietsmeting was in mijn geval heel waardevol omdat ik lange benen heb en een kort bovenlichaam, waardoor een endurance frame veel beter pastte dan een race georiënteerde geometrie.

Ik raad het van harte aan!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

GerbenBK schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:43:
[...]

6 maanden verder en na een nattig ritje op maandag weer een vastzittende knop :(. Dat afspoelen met water lijkt weer niet te werken. Zal maar weer contact met Futurmshop opnemen. Weet iemand of er al een nieuwe of andere versie is, waarbij dit niet meer speelt?
Wel grappig, ik zet de mijne nooit uit. Staat permanent in bluetooth stand..

Ik vermoed dat die van mij dan ook niet (meer) werkt - maar voor mij werkt dat permanent in Bluetooth-stand wel prima. Heb em standaard als radar in gebruik en als het donker wordt zet ik em aan via de Garmin-fietscomputer.

[ Voor 19% gewijzigd door joker1977 op 15-10-2025 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:02
Ik zet mijn RTL515 al ruim 2 jaar voor elke rit aan en erna weer uit en herken probleem met knop totaal niet. Zit zeker in najaar/winter/voorjaar diverse malen flink onder de troep en dan gaat hij ff onder de kraan en dan veeg ik ‘m weer droog.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:20
blb4 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:56:
Ik zet mijn RTL515 al ruim 2 jaar voor elke rit aan en erna weer uit en herken probleem met knop totaal niet. Zit zeker in najaar/winter/voorjaar diverse malen flink onder de troep en dan gaat hij ff onder de kraan en dan veeg ik ‘m weer droog.
Prijs je gelukkig, het komt zo regelmatig voor dat Garmin er een speciale melding van maakt in zn FAQ over hoe je hem los zou moeten krijgen onder de kraan.

Bij de volgende idd maar een stukkie tape ofzo. Overigens werkt ie nog wel, alleen zit die knop vast en moet je heel hard drukken om hem aan uit te krijgen.

@Joker1977 Heb je hem dan permanent aan een lader hangen als je niet fietst?

[ Voor 6% gewijzigd door GerbenBK op 15-10-2025 10:13 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:08
MrGab schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:13:
[...]

Zou ik zeker doen, hiermee voorkom je blessures door een verkeerde houding en zit je goed op de fiets en is de pijn echt alleen van jouw inzet en afzien, niet van een verkeerde houding.
Ik ben bij Velometric in Barneveld geweest, aanrader.
Ik kwam hun ook tegen in mijn zoektocht! Bedankt voor de tip.
LuPo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:36:
[...]

Ik heb voor aanschaf een statische fietsmeting laten doen om te bepalen wat voor soort fiets bij mijn lichaam past. Daarna een fiets gekocht en een paar jaar later een dynamische fietsmeting laten doen.

De statische fietsmeting was in mijn geval heel waardevol omdat ik lange benen heb en een kort bovenlichaam, waardoor een endurance frame veel beter pastte dan een race georiënteerde geometrie.

Ik raad het van harte aan!
Dit lijkt mij ook een goed plan! Waar heb je die ergens gedaan? Of doen goede fietsenwinkels zelf ook een statische meting? Ik was van plan om binnenkort even een kijkje te nemen bij Fietswinkel Gelderland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:56
JimSR schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:30:
[...]

[...]

Dit lijkt mij ook een goed plan! Waar heb je die ergens gedaan? Of doen goede fietsenwinkels zelf ook een statische meting? Ik was van plan om binnenkort even een kijkje te nemen bij Fietswinkel Gelderland.
De statische meting heb ik ook bij Velometric gedaan. Dan weet je qua stack en reach welke frames geschikt zijn en kan je je zo goed oriënteren om een miskoop te voorkomen.
Vervolgens heb ik een dynamische fit gedaan, dan worden ook de schoenplaatjes afgesteld en krijg je sensoren op je lichaam. Verder kijkt Velometric naar jouw mobiliteit en fysiologische beperkingen en naar jouw wensen en/of sportieve ambities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:59
Ik herken probleem van de knop zeker maar was bij de 510 erger. (tot het moment dat je echt moiete moest doen om hem uit/aan te kunnen zetten)
Heb 2 515's eentje heeft er meer last van (maar gebruik ik ook vaker)
Wacht wel met claimen garantie tot de 525 ofzo uitkomt ;)
(vorige keer de 510 omgeruild voor een 515 op die manier)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 15-10-2025 11:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
JimSR schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:30:
[...]

[...]

Toevallig bij Velometric in Barneveld. https://velometric.nl/fietsmetingen/statische-fietsmeting/

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:48
Ik kan velometric ook van harte aanraden. Had 1 van de heren als fysio voorheen en heb er ook een dynamische bikefit gedaan. Kwam goed en aangenaam over.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

GerbenBK schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
@Joker1977 Heb je hem dan permanent aan een lader hangen als je niet fietst?
Zeker niet - ik hang em eigenlijk enkel aan de lader als mijn Edge ook aan de lader moet.
Pagina: 1 ... 688 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).