BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zwaai vanuit het midden van de Randstad, ik kom ook wel eens 5 auto’s tegen voor ik de straat uit benderx666 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:36:
Ik probeer tijdens het maken van mijn routes er meestal zoveel mogelijk rekening mee te houden om bebouwing te vermijden.Nu scheelt het dat ik in Noord Limburg woon, en dat hier best goed te doen is. Ik heb regelmatig rondjes van ~2u waar ik minder dan 5x door een auto ben ingehaald (leve de Garmin Radar Connect IQ app die dat netjes bijhoudt).
Dat was in Denemarken een verademing, 50km gereden en amper iemand gezien buiten Billund
Nee. Ik heb nog een Giant Revolt en merkte de laatste tijd steeds vaker dat ik daar relaxter opzat en ook dat ik hem meenam voor lage hartslag trainingen. Tuurlijk deed ik wel eens een KOM poging haha, maar het hoeft niet.blitzkrieg schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:47:
[...]
Ben je trouwens niet bang dat je met de gravelbike ook weer alles of niets gaat fietsen? Ook dan is de kans op een ongeluk aanwezig. Misschien wel minder verkeer, maar meer bomen.
Op de Aeroad kan ik gewoon niet rustig fietsen.
Ik deed vandaag een test om mijn omslag punt/lactaatdrempel te bepalen. Echter wel na een lange rit de laatste 20-30 minuten. Nu kwam ik uit op een gemiddelde hartslag van 164bpm echter zien mijn hartslag zones er nu heel anders uit, alles ligt veel hoger dan standaard zones van je max hartslag (in mijn geval 182bpm). Maar zoals ik zei zitten de zones niet meer netjes tussen de 50-60, 60-70 70-80, 80-90 en 90-100%. En zone 4 heeft nu een heel smal bereik in hartslag vergeleken met de andere zones. Heb ik nu iets fout gedaan of klopt dit wel aan de hand van de 20 minuten test?
Fondo app laat dit zien. En als dit klopt zat ik gewoon altijd maar wat in de herstel zone te trainen en soms in D1.
Fondo app laat dit zien. En als dit klopt zat ik gewoon altijd maar wat in de herstel zone te trainen en soms in D1.
:strip_exif()/f/image/yM6S97Jvt9Ap836hj7bciBTP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Demonslayer op 19-09-2025 17:39 ]
Toch nog even kunnen fietsen vandaag en had al sinds zondag niet meer gefietst. Dus de accu was goed opgeladen en zo was de 50KM een makkie. En stapte ik net van de fiets af ik er opstapte maar dan een stuk hongeriger en gelukkig was het ook al etenstijd.
Een tijdje geleden was van mij Campagnolo Zonda een spaak gebroken en Mantel heeft die toen naar Campagnolo gezonden en die heeft hem omgeruild voor een nieuwe. Die kwam vanmiddag met de post en toen meteen de tandwielen overzet van oude wiel die ik als reservewiel gebruik. Ook meteen een nieuwe band erop gezet en dan nu een 28mm die nog net tussen achtervork past. Ik heb hem 5,2bar gereden en dat is 0,5bar lager dan ik in de 25mm pompte. Als ik tijdens het fietsen naar beneden en achteren kijk kan ik nog 5bar proberen kijkende naar de wangen van de band die uitsteken van de velg.
Fietste weer helemaal lekker en de Zonda is zijwaarts veel stijver dan mijn reserve wiel en daar had ik wel eens gevoel van wat doet die nou. Bochten nemen voelt veel zekerder aan, kan ook door een nieuwe GP5000 komen.
Het oude wiel is 17mm aan de buitenkant en de Zonda is 17mm aan de binnenzijde en zo steekt de band ook iets anders uit omdat de Zonda breder is.
Ik hoop dat er nog veel anderen hebben kunnen fietsen, genieten van het mooie weer.
Een tijdje geleden was van mij Campagnolo Zonda een spaak gebroken en Mantel heeft die toen naar Campagnolo gezonden en die heeft hem omgeruild voor een nieuwe. Die kwam vanmiddag met de post en toen meteen de tandwielen overzet van oude wiel die ik als reservewiel gebruik. Ook meteen een nieuwe band erop gezet en dan nu een 28mm die nog net tussen achtervork past. Ik heb hem 5,2bar gereden en dat is 0,5bar lager dan ik in de 25mm pompte. Als ik tijdens het fietsen naar beneden en achteren kijk kan ik nog 5bar proberen kijkende naar de wangen van de band die uitsteken van de velg.
Fietste weer helemaal lekker en de Zonda is zijwaarts veel stijver dan mijn reserve wiel en daar had ik wel eens gevoel van wat doet die nou. Bochten nemen voelt veel zekerder aan, kan ook door een nieuwe GP5000 komen.
Het oude wiel is 17mm aan de buitenkant en de Zonda is 17mm aan de binnenzijde en zo steekt de band ook iets anders uit omdat de Zonda breder is.
Ik hoop dat er nog veel anderen hebben kunnen fietsen, genieten van het mooie weer.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic