Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 675 676 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22

sebasd

loopt op espresso

Webgnome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:58:
'maar dit is leuker'. Ik denk wanneer ik dat met mijn baas bespreek ik ruzie krijg :+
Groot voordeel van eigen baas zijn: een flexibele agenda ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48
Webgnome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:24:
Maken jullie eigenlijk plannen voor de herfst/winter ? Of hebben jullie helemaal geen doel of juist alleen jaar doelen? Just curious
Ik heb in Strava altijd een weekdoel staan van 185km. Haal ik alleen al een tijdje niet ivm wat omstandigheden maar dat maakt verder niet uit. Verder een jaardoel van 10k, gaat ook dit jaar niet lukken maar dat is prima. Gewoon lekker doorfietsen en genieten. En voldoende volume gaan maken zodat ik een paar heel lange ritten uit mijn lijstje kan doorstrepen.

Misschien nog een Rapha500 (buiten dan wel) aan het eind van het jaar :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

@Webgnome Ik ben afgelopen winter begonnen met 1x per week spinnen en dan 1x per week buiten een ritje. Eigenlijk is dat buitenritje 2x of zo door het weer niet gelukt.

Dus dat wil ik dit jaar weer doen, eventueel extra spinnen als het slecht weer is.

Beviel goed, en daardoor in maart de eerste 100km+ rit gedaan die vrij makkelijk ging dus dat is voldoende voor mij :)

Jammer dat mijn goede vriend door wie ik weer op de fiets gestapt ben vorig jaar er de pet een beetje naar gooit qua trainen dus weinig samen kunnen rijden :(

Zijn er nog mensen die in September de ‘ronde van Arnhem’ rijden?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
@sapphire ik zou heel graag die ronde van Arnhem willen rijden, helaas in dat weekend zitten 'we' in Zuid Limburg

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Webgnome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:00:
@sapphire ik zou heel graag die ronde van Arnhem willen rijden, helaas in dat weekend zitten 'we' in Zuid Limburg
Dat is ook geen straf toch ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

sapphire schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:29:
Dit jaar is nog een beetje te vroeg (als ik een toertocht rijd wil ik alleen de langste afstand rijden), maar deze ga ik zeker even opschrijven voor 2026!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:07:
@esphome wat betreft de fietscomput4re geef ik je helemaal gelijk. Van het weekend toevallig nog gehad,. Ik keek even op de garmin ( weet niet meer waarom ) en de stoep was ineens wel heel dichtbij.. Ieder zijn ding, ik vraag mij alleen af ( ik neem aan dat het om het spiegeltje gaat ) wat het doet met je luchtweerstand. Als jij hier mee veilig kan fietsen en dat aan kan tonen mocht het een keer mis gaan dan zou ik zeggen. Go your gang
Ik heb in het verleden gefiets met een spiegeltje en dat was echt niet veilig. Dit omdat die te klein was. Deze versie is twee keer zo hoog en vier keer zo breed. Luchtweerstand zal niet veel zijn omdat die op dezelfde hoogte zit als het stuur en vooraan niet veel naar beneden reikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

sapphire schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:29:
Leuke routes zo te zien. Maar dit is m'n achtertuin en bv de 110km overlapt ongeveer 85% met één van m'n standaard rondjes. :+ Wel leuk voor mensen die hier niet dagelijks rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Phydomir op 29-08-2025 18:35 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Omdat ik naar een ander systeem van clickpedalen ben gegaan had mijn binnenfiets nog geen pedalen want ik wilde eerst afwachten of het andere systeem wel beviel. Vandaag dus een tweede set gemonteerd en daarnaast ook een speciale voet voor het voorwiel er onder gezet. Daar lag tot nu toe nog een verzilverde schotel onder de afdruk in de mat niet diep zou zijn.
Nadeel is wel dat stilstaand op en afstappen door met het been over het stuur te gaan nu moeilijker is geworden omdat de voet hoger is.

Als het koud is, of dagen aaneen regen dan klim is er weer op en kan binnen rijden om zo te overwinteren en fit weer aan 2026 te beginnen. Afgelopen winter alleen gewerkt aan de ademhaling en ook het volhouden. Daarvan heb dit seizoen ook volop de vruchten van geplukt.

Deze winter is dan interval en de trainer ook het trappen zwaarder te laten maken bij heuvels. Hier is het heel gemakkelijk om de heuvels heen fietsen want die moet je echt zoeken met een vergrootglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsD
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:58
Kan dit niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zeker, niet achterstevoren zitten helpt al…..

@Phydomir De planning is de 110 te doen inderdaad :)
Grappig dat dat jou thuis terrein is, voor ons is het letterlijk de andere kant van het land :P

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:50

Reginas

Queen of Core Stability

Webgnome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:24:
Maken jullie eigenlijk plannen voor de herfst/winter ? Of hebben jullie helemaal geen doel of juist alleen jaar doelen? Just curious
Leuke vraag! Ik heb het 2 winters geprobeerd met Join, maar dat viel me best wel tegen. Lukte me niet goed genoeg om het leuk te maken (voelde als straf ipv als hobby), dus dat was lastig om vol te houden voor mij. Rouvy vind ik een stuk leuker, maar langer dan 45-60 minuten op de indoortrainer zit ik niet lekker. Dan krijg ik echt last, variërend van pijntjes tot pijn.

Afgelopen september om die reden gestart met hardlopen (run-walk-run schema) en dat beviel me prima, want lekker buiten en niet zo gek lang van huis. En rennen in de regen vind ik minder erg dan fietsen in de regen. Helaas nu herstellende van een blessure (slijmbeursontsteking aan linkerheup), maar ik hoop heel voorzichtig te kunnen hervatten, zodat ik de winter hopelijk weer rennend door kom.

Onlangs gestart met 2x per week krachttraining onder begeleiding en 1x per week oefentherapie (doktersadvies). De krachttraining vind ik leuker dan verwacht, dus daar ga ik lekker mee door. Benieuwd hoe sterk in de winter uitkom. De oefentherapie is niet zo leuk, maar wel verstandig en draagt vast ook bij aan hoe ik de winter doorkom. :)

Oh en fietsen natuurlijk. Spatbordjes erop, warm aankleden en als het even kan ieder weekend fietsen en evt nog een kort ritje doordeweeks.

Tldr;
Ik identificeer me tegenwoordig als hybrid athlete. :9

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:28
Vandaag was het new bike (frame) day! Na mijn crash eerder deze maand gelijk maar gaan kijken naar wat er vervangen moest worden en dat allemaal alvast besteld. Alle andere onderdelen (wielen, stuur, shifters, wat kleine onderdelen) waren al binnen gekomen alleen het frame duurde eventjes.

Alle onderdelen van mijn oude frame afgehaald die nog goed waren en het nieuwe frame weer helemaal opgebouwd. flinke klus maar nu kan ik wel eindelijk zeggen dat ik alles aan de fiets kan repareren :D . Een foutje nog gemaakt (verkeerde spacers onder het stuur) waardoor een hoop weer los moest en een hoop extra tijd kostte.

En dan de specs en de foto:
Specialized Tarmac SL8 in maat 52, Roval Rapide stuur, Roval Rapide CLII wielset, complete Ultegra groepset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEC-gynPHBtGKrCOLrf9AZkVgHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtT9skn5PnHbfGiLOMJmRqfR.jpg?f=fotoalbum_large

Super blij mee. Morgen het eerste ritje op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Reginas schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:11:
[...]

Leuke vraag! Ik heb het 2 winters geprobeerd met Join, maar dat viel me best wel tegen. Lukte me niet goed genoeg om het leuk te maken (voelde als straf ipv als hobby), dus dat was lastig om vol te houden voor mij. Rouvy vind ik een stuk leuker, maar langer dan 45-60 minuten op de indoortrainer zit ik niet lekker. Dan krijg ik echt last, variërend van pijntjes tot pijn.

Afgelopen september om die reden gestart met hardlopen (run-walk-run schema) en dat beviel me prima, want lekker buiten en niet zo gek lang van huis. En rennen in de regen vind ik minder erg dan fietsen in de regen. Helaas nu herstellende van een blessure (slijmbeursontsteking aan linkerheup), maar ik hoop heel voorzichtig te kunnen hervatten, zodat ik de winter hopelijk weer rennend door kom.

Onlangs gestart met 2x per week krachttraining onder begeleiding en 1x per week oefentherapie (doktersadvies). De krachttraining vind ik leuker dan verwacht, dus daar ga ik lekker mee door. Benieuwd hoe sterk in de winter uitkom. De oefentherapie is niet zo leuk, maar wel verstandig en draagt vast ook bij aan hoe ik de winter doorkom. :)

Oh en fietsen natuurlijk. Spatbordjes erop, warm aankleden en als het even kan ieder weekend fietsen en evt nog een kort ritje doordeweeks.

Tldr;
Ik identificeer me tegenwoordig als hybrid athlete. :9
Wat je schrijft over Join herken ik wel een beetje. Echter ligt dat eerder bij mij aan het binnen fietsen (4 muren) dan aan Join zelf. Dat doet het toch gewoon goed voor mijn gevoel. Ik ga daar dan ook mee door deze winter/herfst. Eens even kijken hoe we er in februari voor staan.

Iemand nog ideeën/tips hoe dat in de gaten te houden?.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
esphome schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:35:
[...]
Daarnaast vind ik zelf dat een fietscomputer best afleidt en vooral als je er ook nog mee navigeert. Vergelijk het met appen op een telefoon tijdens het rijden met een auto. Een seconde op de telefoon gekeken kan al een ongeluk zijn.
Volgens mij zijn er logischere dingen om navigatie op je fiets mee te vergelijken in een auto dan appen op een telefoon. Je zou het bijvoorbeeld ook kunnen vergelijken met navigeren in de auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
la_fusion schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Nee nooit meegemaakt en zou mij er ook niet te veel van aantrekken. Snap niet dat mensen, andere onbekende mensen ineens, ongevraagd, advies moeten geven. Vind ik sowieso not-done.

Wel frustrerend als iemand iets heeft proberen te zeggen wat ik dan half heb gehoord maar alsnog niet weet wat hij bedoelde.
Hij bedoelde het vast goed. Ik heb wel last van mijn rug, dus wie weet helpt een andere houding wel.

Maar wel lastig om uit te zoeken zo wat het betekent.
Webgnome schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:49:
Niet helemaal eerlijk maar ja ik heb geregeld opmerkingen over mijn houding want handbiker. Mensen die denken dat wanneer je in een handbike ligt, fietsen op 30km/u ineens wel makkelijk is :+
Ja, jij moet minimaal net zo hard trappen, met je handen lijkt me. En met handen kun je vast een stukje minder efficiënt kracht zetten.
GerbenBK schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:23:
Haha, niet op mijn houding ;) Wel ooit toen ik net begon met fietsen van iemand, met wie ik toevallig een stukje kop-over-kop reed, de tip gekregen om minder zwaar te trappen. Was goed advies.

Maar als jij geen last hebt van nek / rug en je zit gewoon lekker zou ik gewoon lekker door fietsen. Of een filmpje laten maken en hier posten :)
Een goed advies ja. Zo fietste ik laatst ook met iemand een heel eind op en die zei me dat ik beter ff terug kan schakelen als ik moet stoppen, zodat ik weer sneller op snelheid ben als ik weer verder kan. Dat weet ik wel natuurlijk, maar nu doe ik het ook weer vaker, dus het helpt wel.
raymondw schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

Toevallig van het weekend, een absoluut oudere wielrenner die m'n Cube teveel geluid vond maken op een kort rondje Haarlemmermeer.
Uitgelegd dat ik een custom cassette gebruik icm Dura Ace en een met wax behandelde ketting.
En idd het blad voor (52) maakt meer geluid op 84rpm en 280w, maar om iemand daar op te attenderen...
Ja, dat vind ik ook een rare opmerking. Dan rijd je er gewoon voorbij of je houdt ff in ofzo.
Joindry schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:56:
[...]
Niet te veel op letten. Als jij lang op je fiets kan zitten zonder pijn, dan is dat voor jou een goede houding.
Hoe hol je rug is, heeft veel te maken met de flexibiliteit in je heup. Dat in combo met hoe ver je stuur staat.
Sommige mensen (waaronder ik) hebben het gewoon niet in zich om dat bekken te kantelen en een mooi rechte rug te krijgen. Het toont minder mooi ja, das waar. In het profpeloton heb je Tiesj Benoot die daarvoor gekend staat. Bij het klimmen lijkt hij meer op een kwade kat dan een wielrennen qua positie.

Ikzelf heb een lange torso ivm mijn benen, dus een langere reach. En mijn flexibiliteit is niet goed. Over de voorbije 15 jaar heb ik alles geprobeerd. Rekoefeningen, zadel verder naar voor, ander zadel, aanpassen stuurpositie.
Conclusie blijft, als je lekker zit, gewoon niet beginnen prutsen. (als amateur)
Het kan vast wel beter, want ik sowieso wel wat last van mijn rug. Ik fiets wel lange ritten en mijn maximum is 8 uur op de fiets en dat lukt best goed, maar als ik relatief veel over klinkers en hobbels in het asfalt rijd krijg ik toch pijn in mijn rug. Ik zal eens kijken hoe ik flexibelere heupen krijg. Ik wilde sowieso met flexibiliteit wel wat verbeteren, voordat ik een nieuwe fiets koop.

[ Voor 35% gewijzigd door AMD1800 op 29-08-2025 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@AMD1800 inderdaad je armen hebben simpelweg veel minder spier dan benen dus dan is 30km/u gewoon een hele opgave. En al helemaal als je ligt, als je op een fiets staat/zit dan kun je je eigen lichaamsgewicht gebruiken. Dat gaat bij mij dus niet. Die misvatting is altijd interessant om te zien. Het geeft duidelijk aan dat mensen kortsluiting krijgen in hun hoofd van een dergelijke situatie :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
Mocht je in de buurt van Heesch wonen, de Lidl gaat verbouwen en alle nonfood gaat voor 40% weg.
Er lagen zojuist nog 3 fiets montage steunen. Nu dus voor 18 euro een mooie steun! Evt wil ik er wel eentje halen als je hem later komt oppikken ;) Maar ik garandeer niet dat ik er op tijd bij ben morgen ;) Online staat ie voor 39,99 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFXpeMcSD3p1wsA9vwd4D7Rw2TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2cLaa8ohSlpfSNTgUbH5RSX.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 21:44
Die liggen regelmatig (jaarlijks?) in de schappen voor die prijs dacht ik.
Als ze over een paar weken nog niet de deur uit zijn, gaan ze in de aanbieding voor €12,-.
Edit: verder goed ding voor het geld, gebruik m al een paar jaar. Beter dan op de grond zitten prutsen...

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 29-08-2025 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
guapper schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:02:
Die liggen regelmatig (jaarlijks?) in de schappen voor die prijs dacht ik.
Als ze over een paar weken nog niet de deur uit zijn, gaan ze in de aanbieding voor €12,-.
Edit: verder goed ding voor het geld, gebruik m al een paar jaar. Beter dan op de grond zitten prutsen...
De winkel wordt verbouwd, maandag trekken ze die leeg. Daarom is alles 40% korting. En omdat de normale prijs inmiddels 40 is, leek mij 18 euro een goede deal.
De schapprijs die hier staat gaat die korting dus nog af.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rutgrrrr schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:06:
Vandaag was het new bike (frame) day! Na mijn crash eerder deze maand gelijk maar gaan kijken naar wat er vervangen moest worden en dat allemaal alvast besteld. Alle andere onderdelen (wielen, stuur, shifters, wat kleine onderdelen) waren al binnen gekomen alleen het frame duurde eventjes.

Alle onderdelen van mijn oude frame afgehaald die nog goed waren en het nieuwe frame weer helemaal opgebouwd. flinke klus maar nu kan ik wel eindelijk zeggen dat ik alles aan de fiets kan repareren :D . Een foutje nog gemaakt (verkeerde spacers onder het stuur) waardoor een hoop weer los moest en een hoop extra tijd kostte.

En dan de specs en de foto:
Specialized Tarmac SL8 in maat 52, Roval Rapide stuur, Roval Rapide CLII wielset, complete Ultegra groepset.

[Afbeelding]

Super blij mee. Morgen het eerste ritje op de fiets
Pffff Specialized :+

Nu serieus: mooie fiets man, heel strak en lekker fris kleurtje!

Mooie muurhouder ook!

@Webgnome Heb je niet ook een wiel extra? Iets met weerstand dan? Meestal ook niet bevorderend voor je snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 30-08-2025 01:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 12:22
Mede tweakeraars,

Woont er iemand van jullie in de buurt van het Westland die het leuk vind en kan om een minimale slag uit een Carbon voorwiel te halen? Wil er graag van leren dat ik het eventueel zelf ook dan. Afkijken leer je het meest van 😂. Plaatje bij het praatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/havuT2vjEOj8Tk6SV9JoU1J3QZ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LOgnfTXxqH0PZs1Dt39zV2Dt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:57:
Mocht je in de buurt van Heesch wonen, de Lidl gaat verbouwen en alle nonfood gaat voor 40% weg.
Er lagen zojuist nog 3 fiets montage steunen. Nu dus voor 18 euro een mooie steun! Evt wil ik er wel eentje halen als je hem later komt oppikken ;) Maar ik garandeer niet dat ik er op tijd bij ben morgen ;) Online staat ie voor 39,99 [Afbeelding]
Ik gebruik deze ook om in de tuin aan de fiets te sleutelen. Voor het geld een top ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17:34
Prulleman schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

met die andere belasting is het misschien niet eens zo gek... (herstel training, cardio een beetje op peil houden etc.)

Als je specifieke doelen op de fiets hebt, dan zal je de hele week misschien anders moeten inrichten, zeker de krachttraining zal in de weg zitten voor intensieve fietstrainingen (welke nodig zijn om echt progressie te maken)

Intensief kan je ook op verschillende manieren zien, een (korte) harde training is natuurlijk intensief, maar zeker als je gewend bent om bv max 2 uur/ 60 km te fietsen, dan is af en toe een rondje van 120 km ook een behoorlijke prikkel, maar op een gegeven moment zijn de uren op :)
Ik ga mijn doelen wat aanpassen. Ik hoef eerst niet sneller te fietsen maar ik ga juist wat langer fietsen voorlopig. En pas volgend jaar focussen op snelheid en minder krachtraining, (benen)hooguit 1 keer per week om het te onderhouden. Ik ga eerst 5 dagen op vakantie en al ik er weer gen ga ik de route van band Skik 'op fietse' fietsen door het zuid-oosten van Drenthe en Duitsland. Denk zo'n 120-150km want ik moet dan eerst naar vsnaf middendrenthe naar Oosterhesselen fietsen. Lekker genieten en onderweg een terrasje pakken. Ik kan dan gelijk de Garmin Edge 1040 uitproberen. Volgend jaar een powerneter aanschaffen als ik wat intensiever ga trainen. Misschien dat ik dan ook carbon velgen ga aanschaffen, als dat tenminste gaat passen op mijn Van Rysel NCR CF TIAGRA.

[ Voor 3% gewijzigd door Demonslayer op 30-08-2025 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
tinusterror schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 07:30:
Mede tweakeraars,

Woont er iemand van jullie in de buurt van het Westland die het leuk vind en kan om een minimale slag uit een Carbon voorwiel te halen? Wil er graag van leren dat ik het eventueel zelf ook dan. Afkijken leer je het meest van 😂. Plaatje bij het praatje

[Afbeelding]
iemand toevallig in omg. Arnhem die deze kennis ook heeft 8)7

@sapphire en ja heb dus 3 wielen, dat zal best wat meer weerstand geven echter dat is nu eenmaal hoe het werkt. Het zit hem echt in het verschil in mogelijke spierkracht been/arm.

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 30-08-2025 09:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb inmiddels 3 wielsets zelf gebouwd. (+ Een hoop tuneups). Dus in de buurt van breda mag je hier aankloppen😉

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Prulleman kom je binnenkort nog een keer over de veluwe fietsen toevallig? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Webgnome schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:56:
@Prulleman kom je binnenkort nog een keer over de veluwe fietsen toevallig? :+
Niks op de planning...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend de deur uit gegaan voor net geen 100km (96 om precies te zijn), geen idee of ik daar de benen al voor zou hebben, maar gewoon gegaan met het idee van 'we zien wel'..

Viel niks tegen. Nou ja, behalve een heel stuk met de wind pal tegen op de Lekdijk tussen Wijk bij Duurstede en Fort Honswijk. Had ik beter andersom kunnen doen, maar goed. Lekker doorgereden, onderweg bakkie espresso met appeltaart, prima ochtend / begin van de middag zo.

Conditie en duurvermogen lijkt dus beter dan ik dacht, en dat is mooi met het oog op de plannen voor een century en een BRM200 voor het einde van het jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:08
Geen advies-vraag, maar gewoon even benieuwd wat jullie (re)actie is in een volgende soort situatie?

Deze avond nog snel even een rondje gemaakt, maar i.t.t. wat buienradar zei zat ik na 15 min in een pittige bui; wegen zeiknat, goed donker, en belabberd zicht daardoor.
Net voor een redelijk smal (2 fietsers max breed) pad met veelal slecht wegdek en beplanting en water ernaast waar nog wel eens plots een eend o.i.d. uit tevoorschijn wil komen, haal ik een wielrenner in. En ja hoor, zo gauw meneer dat ziet zet hij aan en gaat in m'n wiel hangen. Niet op een metertje afstand, maar z'n voorwiel half naast mijn achterwiel.
Ik zeg iets van 'Sorry, maar in deze omstandigheden vind ik het niet prettig als iemand zo in m'n wiel hangt." met als reactie terug "Mijn keuze of ik dit doe."
Inhouden, meer dan nodig afremmen bij stuiterbruggetjes of extra snelheid maken heeft geen effect op z'n geplak (al weet ik ook wel zeker dat als ie me dan toch voorbij zou gaan ik vervolgens vast zit achter hem of weer voorbij moet om m'n eigen tempo te kunnen fietsen en het weer opnieuw begint). Voor zo iemand stil te moeten gaan staan heb ik dan ook weer weinig zin in....

Wat helemaal mooi was, om het af te maken komt ie me vlak voor het einde van dat pad (3,5km) voorbij met de opmerking "Ha! Heb ik lekker een snellere tijd op dit segment!"
:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 21:55
Dat zou reden genoeg zijn voor mij om om te draaien en dat segment sneller te rijden.

De rit is dan gevoelsmatig toch al verkloot. Dan kan hij hem krijgen ook.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
henri86 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:00:
Geen advies-vraag, maar gewoon even benieuwd wat jullie (re)actie is in een volgende soort situatie?

Deze avond nog snel even een rondje gemaakt, maar i.t.t. wat buienradar zei zat ik na 15 min in een pittige bui; wegen zeiknat, goed donker, en belabberd zicht daardoor.
Net voor een redelijk smal (2 fietsers max breed) pad met veelal slecht wegdek en beplanting en water ernaast waar nog wel eens plots een eend o.i.d. uit tevoorschijn wil komen, haal ik een wielrenner in. En ja hoor, zo gauw meneer dat ziet zet hij aan en gaat in m'n wiel hangen. Niet op een metertje afstand, maar z'n voorwiel half naast mijn achterwiel.
Ik zeg iets van 'Sorry, maar in deze omstandigheden vind ik het niet prettig als iemand zo in m'n wiel hangt." met als reactie terug "Mijn keuze of ik dit doe."
Inhouden, meer dan nodig afremmen bij stuiterbruggetjes of extra snelheid maken heeft geen effect op z'n geplak (al weet ik ook wel zeker dat als ie me dan toch voorbij zou gaan ik vervolgens vast zit achter hem of weer voorbij moet om m'n eigen tempo te kunnen fietsen en het weer opnieuw begint). Voor zo iemand stil te moeten gaan staan heb ik dan ook weer weinig zin in....

Wat helemaal mooi was, om het af te maken komt ie me vlak voor het einde van dat pad (3,5km) voorbij met de opmerking "Ha! Heb ik lekker een snellere tijd op dit segment!"
Ik heb zelf nog nooit daar last van gehad, maar in die situatie: Rustig remmen, tot stilstand zo nodig, en laat hem maar lekker voor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Inhouden, meer dan nodig afremmen bij stuiterbruggetjes of extra snelheid maken heeft geen effect op z'n geplak
Remmen, lekker laten gaan dan. Desnoods tot stilstand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:40
Niet op een metertje afstand, maar z'n voorwiel half naast mijn achterwiel.
De eerste stap is dat je checkt dat diegene niet aan de kant van je derailleur rijdt. Is dat wel het geval dan ga je strak rechts rijden tot hij achter/links van je zit. *Je wilt niet dat zo'n knurft je derailleur aan gort rijdt.* Daarna is het een kwestie van terug irriteren wat betekent dat ik steeds lomper ga rijden: af en toe gaan staan, niet waarschuwen voor paaltjes, rare lijnen in bochten, een beetje slingeren, etc. En gewoon steeds extremer tot meneer er geen zin in heeft.

Of als je goed kan mikken: je neus een paar keer ledigen. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome

schouders ophalen en laten gaan. Who cares? Je rijd niet voor Strava, je rijd voor jezelf.
Of antwoorden :"En nu, wil je nu een sticker?"

Als je niet had gewild dat ie in je wiel ging zitten zou ik een noodstop hebben gemaakt en gevraagd of ie gewoon door wilde rijden. Jij bent duidelijk met een ander doel bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 31-08-2025 07:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:24
Maak jou het nou uit of iemand in je wiel gaat zitten?
Ik fiets al heel lang en nu vind ik het ook prettig als ik bij sommige stukken even mee kan liften, waarom zou je daar last van hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Kluus

Gang is alles

Ik zou er zelf ook geen probleem mee hebben dat iemand in het wiel komt hangen, maar de reactie van deze persoon op het aangeven van @henri86 dat hij dit niet prettig vind is wel heel vreemd en asociaal natuurlijk.

Verder zou ik zo iemand vooral veel succes wensen met zijn leven en de rest gewoon laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
SpeedyDH schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 07:10:
Maak jou het nou uit of iemand in je wiel gaat zitten?
Ik fiets al heel lang en nu vind ik het ook prettig als ik bij sommige stukken even mee kan liften, waarom zou je daar last van hebben?
Het gaat hier om de weersomstandigheden waardoor het niet prettig is. En los daarvan, als je het niet wil dan kun je dat toch aangeven. Ik pik wel eens eaan bij een speed pedelec, maar dan check ik wel even of ze dat goed vinden. Willen ze dat niet dan respecteer ik dat uiteraard.

Persoonlijk nooit last van mensen di blijven plakken, maar de kans is groot dat als dat wel het geval zou zijn ik dan even offroad zou gaan. Niet veel wielrenners die dat aandurven op de racefiets >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
@henri86 Ik was direct gestopt. En zijn opmerking over dat hij dat zelf bepaalt zou voor mij ook reden zijn voor een pittig gesprek. Over het algemeen: als je iets doet dat een ander niet wilt, hoor je gewoon te stoppen.
Gebanned schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:50:
[...]

De eerste stap is dat je checkt dat diegene niet aan de kant van je derailleur rijdt. Is dat wel het geval dan ga je strak rechts rijden tot hij achter/links van je zit. *Je wilt niet dat zo'n knurft je derailleur aan gort rijdt.* Daarna is het een kwestie van terug irriteren wat betekent dat ik steeds lomper ga rijden: af en toe gaan staan, niet waarschuwen voor paaltjes, rare lijnen in bochten, een beetje slingeren, etc. En gewoon steeds extremer tot meneer er geen zin in heeft.

Ik zou dit juist niet doen omdat je daarmee jezelf ook nog meer in gevaar brengt, wat nu juist het hele punt is van dat hij iemand niet in zijn wiel wilt hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door AMD1800 op 31-08-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Volgens mij is het niet ongebruikelijk dat je met elkaar communiceert als je bij elkaar rijdt. En als iemand aangeeft het niet prettig te vinden dat er iemand achter rijdt, dan hou je daar rekening mee.

Maar als ik zo'n hork zou treffen dan zou er spontaan een interval training van maken. Veel succes om dan nog in mijn wiel te zitten. En dat terwijl ik best snap dat het prettig uit de wind zitten is achter mijn lange lijf...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:50

Reginas

Queen of Core Stability

Nog een variantje hier: ik maak met enige regelmaat mee dat er een andere renner (ja renner, nooit renster) bij mij in het wiel komt zitten. Prima. Ik sein netjes, voor uw en onze veiligheid. Maar als ik wil doordraaien, zijn ze altijd zo weg. :'(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:49
Aankomende donderdag t/m zondag ga ik samen met een vriend een vervangende fietstocht doen gezien de Pieter Ride zowaar zonder reden gecanceld werd.
Ongeveer 600km staat er op de planning, wat behoorlijk fors is voor ons.

Nu was mijn stuurlint langzaam aan vervanging toe en voor zulke dagen is goed stuurlint geen onnodige luxe. Echter, met mijn twee linker handen en onervarenheid was ik het aan het uitstellen, maar vandaag toch maar aan de bak gegaan.

Al met al vond ik het oude stuurlint eraf halen nog het moeilijkste gezien het nodige plaksel achterbleef. Daarna gaan wikkelen en ik moet zeggen; ik ben best blij!

Reversed zonder elektratape voor elkaar gekregen

Oud met tape vs nieuw zonder tape
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sig1KULhY8v64wqio96conoUwNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpkwaQ6UNVmDOLpmkg7wsXjc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAouTCqwvWdNAuWOnu812NG9A00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHyZ9TaPyYiCgjlRKgGVbxcv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:23
[...]

Ik vind dit wel erg a-sociaal gedrag, doe je ook zoiets als je met de auto rijd? 👎🏻

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:40
orlok schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:40:
[...]

Ik vind dit wel erg a-sociaal gedrag, doe je ook zoiets als je met de auto rijd? 👎🏻
Dat is het ook, maar als vriendelijk vragen niet helpt heb ik er doorgaans geen moeite mee om te laten zien dat mijn ondergrens nog veel lager ligt.
Maar ik heb er zelf doorgaans geen moeite mee als iemand in mijn wiel wil zitten zolang ze halverwege mijn blokje maar niet gaan overnemen.
AMD1800 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:48:
@henri86 Ik was direct gestopt. En zijn opmerking over dat hij dat zelf bepaalt zou voor mij ook reden zijn voor een pittig gesprek. Over het algemeen: als je iets doet dat een ander niet wilt, hoor je gewoon te stoppen.

[...]

Ik zou dit juist niet doen omdat je daarmee jezelf ook nog meer in gevaar brengt, wat nu juist het hele punt is van dat hij iemand niet in zijn wiel wilt hebben.
Gewoon zorgen dat ze scherp blijven zodat ze kunnen reageren als er echt wat onverwachts gebeurt. :) Het doel is iemand je wiel uit te irriteren door onrustig te rijden, niet om hem direct van de weg af te beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gebanned schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:16:
[...]

Dat is het ook, maar als vriendelijk vragen niet helpt heb ik er doorgaans geen moeite mee om te laten zien dat mijn ondergrens nog veel lager ligt.
Maar ik heb er zelf doorgaans geen moeite mee als iemand in mijn wiel wil zitten zolang ze halverwege mijn blokje maar niet gaan overnemen.

[...]

Gewoon zorgen dat ze scherp blijven zodat ze kunnen reageren als er echt wat onverwachts gebeurt. :) Het doel is iemand je wiel uit te irriteren door onrustig te rijden, niet om hem direct van de weg af te beuken.
Hij vond het een gevaarlijke situatie om in dat specifieke geval zo dicht bij hem te zitten. En het advies is die gevaarlijke situatie verder te escaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandaag zouden we de 90km van de Grand Fondo Veluwe doen, echter door een weg afzetting snapte Garmin het niet meer en kwamen we na 50km weer bij de start :+. Dan gewoon fiets weer ingepakt en terug naar huis. Toch nog ~50km weg getikt (ok ok, 49..).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:54

Galois

1811 - 1832

Adviesvraagje… altijd lastig om een ander advies te geven en wat je dan zelf betaalt 😀

Mijn vrouw heeft ook een racefiets en die gebruikt ze zo’n 10-20x per jaar denk ik. Meestal om met mij een rondje (rond de 40 km) te fietsen. Vorig jaar zijn we met het gezin naar de Ventoux gegaan en dat vindt ze dan wel erg leuk.

Nu heeft haar huidige fiets zo’n 15 jaar geleden tweedehands gekocht en wel toe aan een nieuwe fiets. Meer comfort, soepeler, enz.
Ze is altijd erg gecharmeerd van de Bianchi in celeste kleur. En mag niet te duur zijn… Verder heeft ze geen enkele wens of interesse om zich hierin te verdiepen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik een fiets moet uitzoeken 😀

Eerst gaf ze aan ‘maximaal 1000€ hoor’, maar voor deze prijs is zelfs 2de hands niet echt veel te krijgen.

Aangezien ze niet zoveel fietst, is een ‘comfortabele’ geometrie wel verstandig voor haar. Dus zeker geen aero model.
Schijfremmen vind ik dan weer een eis. En deze fiets zal ze eerder ‘de rest van haar leven houden’ dan ‘over een paar jaar weer een andere’. Ook heeft ze verder geen belangstelling om meer te gaan fietsen of zo. Wat ze nu doet vindt ze leuk en vooral gezellig.

Kom ik uit op de Bianchi Via Nirone 7 disc 105. Deze is op verschillende plekken voor rond de 1500€ te vinden.

Lijkt mij qua geometrie, prijs/kwaliteit/comfort/etc een ideale fiets voor haar. Met 10 kg misschien wat aan de zware kant, maar in deze prijsklasse is dat wel standaard.

Kunnen jullie wat aanvullen, advies geven of nog iets waar ik rekening mee kan houden?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Galois waarom niet een fiets kopen die ongeveer dezelfde geometrie heeft als die zij nu heeft? Daar zit ze best goed op blijkbaar en als je iets koopt wat heel anders is dan is dat misschien niet meer zo.

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 31-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
[...]

Geen gevaarlijk weggedrag inzetten voor een wieltjesplakker. En de snot-rocket mag ook op stal blijven!

Wieltjezuigers afserveren komt wat strategie en kracht bij kijken.
Beetje vertragen totdat je ingehaald wordt, en dan heel rustig beetje aanzetten zodat het inhalen eeuwig duurt. Zolang krijgt de plakkert vol de wind op kop en moet net zo hard werken als jij. Af en toe beetje lossen zodat de plakkert vooral de indruk blijft houden dat hij je kan inhalen. Heeft de "beste" man eindelijk ingehaald dan blijf jij even 1-2-3-4-5 minuten uit de wind zitten (afhankelijk van hoe lang in jouw wiel gereden werd). Op die manier doet hij al het werk, kun jij even freewheelen. Dan, op een vrij stuk weg of beklimming wacht je je moment af, erlangs en vól in de pedalen. Niet gaan staan op de pedalen! Dat doen ze na en dan heb jij het veel te moeilijk om ze af te schudden.
Bovenstaand trucje misschien 2-3x herhalen, je af laten zakken tot je ingehaald wordt, even rusten en dan vol gas er voorbij.
GCN heeft een paar filmjes over wheelsuckers;
YouTube: How To Get Rid Of Wheelsuckers
YouTube: How To Get Rid Of Wheelsuckers On Your Bike Rides

Wat ook kan is gewoon rustig remmen en even wachten, laat hem gewoon gaan. Dat is meestal de beste methode, al kreeg ik dit voorjaar een enorme scheldpartij van een vent toen ik rustiger ging trappen. Was hij zijn slipstream kwijt, vond hij niet leuk.

Geen snot rocket
Geen brakecheck
Geen gevaarlijk weggedrag

Verdere tips:
Blijf weg van de heatmaps met populaire routes. Daar rijden nu eenmaal veel wielrenners en er zijn zat mensen die een snellere rijder uitzoeken om te freewheelen.
Stoor je er niet aan, meestal ben je ze snel genoeg kwijt
Voor jezelf scheelt het ook, circa 4% minder drag met een achtermannetje. Met rijdt lichter als zonder.
Meer trainen, zo sterk worden dat de meesten je niet bijhouden, ook met drag niet
Soms heb je geluk, pakt de wieltjeszuiger ook regelmatig de kop. Paar keer per jaar gebeurt me dat en dan is het heel leuk fietsen.

Ik reed eens achter iemand waarbij ik dat wilde, fijn kop over kop fietsen. Telkens als ik ervoor schoof haalde hij mij weer in. Vreemd, maar even wachten en opnieuw kop pakken. Bleek dat hij aan een segment bezig was waar hij constant vermogen moest houden, kon geen slipstream gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:54

Galois

1811 - 1832

AMD1800 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:25:
@Galois waarom niet een fiets kopen die ongeveer dezelfde geometrie heeft als die zij nu heeft? Daar zit ze best goed op blijkbaar en als je iets koopt wat heel anders is dan is dat misschien niet meer zo.
Eenvoudig antwoord: omdat ze graag een mooie fiets wil 😀
Ze wil heel graag die celeste Bianchi. En ik snap dat bij haar: ze zal op een (voor haar) mooie fiets, veel meer fietsplezier hebben.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

derx666

mecker ende blaet

Heeft Wim de Vos in Oosterhout geen Bianchi staan toevallig. Die heeft nog wel eens killer deals op een evt overjarig model ofzo. Website etc hoef je allemaal niet te verachten. In Oosterhout gaan kijken, van te voren goed je huiswerk doen met betrekking tot maat en geometrie wat past, en vooral niet teveel vragen stellen aan Wimke, die wil meters maken :)
Daar tegenover staat wel dat ie verschrikkelijk lage prijzen kan bieden

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Reginas schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:09:
Nog een variantje hier: ik maak met enige regelmaat mee dat er een andere renner (ja renner, nooit renster) bij mij in het wiel komt zitten. Prima. Ik sein netjes, voor uw en onze veiligheid. Maar als ik wil doordraaien, zijn ze altijd zo weg. :'(
Ik durf dat eigenlijk niet eens meer. In de huidige tijd ben je als man al gauw een potentieel monster. Als ik een vrouw zie fietsen ga ik er altijd eerst maar voorbij zodat ze eerst kan bepalen of ze bij mij in het wiel willen, en dan wisselen we later wel. Nu ben ik alleen geen enorme windvanger met mijn postuur ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:25
Stevie-P schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik deze ook om in de tuin aan de fiets te sleutelen. Voor het geld een top ding!
Ik heb deze een maand of wat terug besteld bij Lidl. Is inderdaad een heel goed ding. Lekker stevig en stabiel. Voor die 3 tientjes koop je geen rommel.

Vraag mij dan ook direct af wat sommige van deze standaards die ik bij Futurum voor honderden euro's zie staan nu echt meer toevoegen. Zal vast allemaal beter zijn maar de prijzen zijn enorm.

De lidl fietsstandaard is echt een aanrader als je geen geld over de balk wilt smijten maar ook geen rommel wilt kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
Of je koopt op MP een tweehandsje, veel aanbod en niet nog meer spullen. Ik heb een loeistevige voor €15 gescoord een paar maanden terug, fijn ding. Veel plezier van gehad bij het vervangen van de BB van m'n woon/werk unit.

Vandaag de 100 km aangetikt. Na de 60 km ritjes in Frankrijk met beaucoup de hm's viel het me erg mee op het vlakke. Zat dan wel weer een enorme klim in (Amerongse Berg :+ ). Kracht en conditie opbouwen gaat vrij aardig binnen 4 maanden na de knieprothese. De L/R balans was zelfs 52/48% (komend van 57/43 de eerste ritten). SR Noord Holland, here I come!
Pagina: 1 ... 675 676 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).