Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 667 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02

Kluus

Gang is alles

CedricD schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Als Belg ga ik graag op vakantie in NL, uiteraard steeds met de fiets.
Vorig jaar ook in functie van de challenge mijn routes uitgetekend.
  • Je hebt inmiddels in 263 gemeenten gefietst. Dat is 76 % van alle gemeenten in Nederland.
  • Je hebt inmiddels in 379 gemeenten gefietst. Dat is 65 % van alle gemeenten in België.
  • Je hebt inmiddels in 0 gemeenten gefietst. Dat is 0 % van alle gemeenten in Luxemburg.
Ik moet van nationaliteit veranderen denk ik :9
En je moet een keer in Luxemburg gaan fietsen, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:35
https://www.dtswiss.com/en/recall -> Nieuwe update op de DT-swiss saga, er zijn nog extra wielsets toegevoegd aan de terugroepactie, en ze geven nu ook meer duidelijkheid over de reden terugroepactie.

Ben wel benieuwd naar of er ook nog verdere stappen worden ondernomen rondom vergoeding voor het niet gebruiken van mijn fiets. Ik krijg nu dozen opgestuurd, daarin moet ik de wielen verzenden die dan gecheckt gaan worden. Betekent alleen wel dat ik ze zeker 6-8 weken kwijt ben. Met een beetje geluk heb ik mijn wielen eind september/begin oktober terug. Halve zomerseizoen is daarmee volledig naar de knoppen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:02
m0ridin schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:26:
Oh dear, omdat ik nogal fanatiek en impulsief ben zit ik (heb mijn racefiets ondertussen namelijk al 2 weken, dat is meer dan genoeg om volle bak door te gaan) een zwift trainer te kopen om zo ook op die manier te kunnen trainen, en spelen/testen.

De Wahoo KICKR CORE Zwift One (met v2 cog, wat fijn is omdat die blijkbaar aan te passen is ipv fixed zodat je niet aan je fiets hoeft te klooien) is nu in sale voor 400 euro. Vind het heel verleidelijk, schijnt ook stil te zijn.

Zijn er redenen (behalve dat je vast zit aan zwift) om deze NIET te nemen? Begrijp dat een dempingsmat en fan ook fijn zijn, heb wel een andere toren ventilator die ik ook kan gebruiken in de tussentijd en een dempingsmat moet ik nog even bedenken. Heb een Polar Verity Sense hartslagmeter die ik kan koppelen, power lijkt me ook leuk om te zien. Heb een laptop die volgens mij ook voldoende moet zijn (16" met 7840HS)

Enige minpunt is dat ik nu ook buiten wil rijden en dan dus steeds mijn achterwiel moet wisselen, maar hoe moeilijk/veel gedoe is dat? Mocht het ECHT bevallen kan ik ook nog een simpel 2ehands fietsje kopen puur hiervoor... Met die zwift cog is het toch minder boeiend hoe zwaar/oud/etc de fiets is?

Ugh! Waar ben ik aan begonnen!
Ik ben ook nogal impulsief in dit soort dingen.

Heb jaren af en toe op een electrische mountainbike gereden. Toen ik na een tijdje niet gereden te hebben al op eek kort ritje van 20 km zadelpijn kreeg heb ik toch eens een bikefit laten doen. Ook bikefit meting laten doen om een gravelbike te kopen.

Een week na de bikefit de gravelbike gekocht. Een week later een Zwift Ride en ga morgen naar een racefiets kijken.

De mountain bike nog niet meer aangeraakt.

Nu is het zo dat de Zwift op mijn werk in het buitenland staat. De racefiets wil ik daar vanaf november ook naartoe brengen en dan met het voorjaar weer terug naar Nederland.

Zit er ook nog aan te denken een 2e Zwift Ride te kopen voor op zolder in Nederland.

Van ongeveer 600 km per jaar op de fiets ben ik naar 600 km per maand gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:57:
https://www.dtswiss.com/en/recall-v2 -> Nieuwe update op de DT-swiss saga, er zijn nog extra wielsets toegevoegd aan de terugroepactie, en ze geven nu ook meer duidelijkheid over de reden terugroepactie.

Ben wel benieuwd naar of er ook nog verdere stappen worden ondernomen rondom vergoeding voor het niet gebruiken van mijn fiets. Ik krijg nu dozen opgestuurd, daarin moet ik de wielen verzenden die dan gecheckt gaan worden. Betekent alleen wel dat ik ze zeker 6-8 weken kwijt ben. Met een beetje geluk heb ik mijn wielen eind september/begin oktober terug. Halve zomerseizoen is daarmee volledig naar de knoppen...
Misschien ben ik erg makkelijk hierin maar ik had al lang een nieuwe wielset gekocht, misschien iets wat je huidige set aanvult, licht klimsetje ofzo of gewoon iets goedkoops en dan heb je altijd iets reserve. Of je verkoopt het weer zodra je dt swiss wielen veilig zijn verklaard.

Seizoen naar de knoppen/niet fietsen zou voor mij geen optie zijn in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 29-07-2025 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Kluus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Misschien ben ik erg makkelijk hierin maar ik had al lang een nieuwe wielset gekocht, misschien iets wat je huidige set aanvult, licht klimsetje ofzo of gewoon iets goedkoops en dan heb je altijd iets reserve. Of je verkoopt het weer zodra je dt swiss wielen veilig zijn verklaard.

Seizoen naar de knoppen/niet fietsen zou voor mij geen optie zijn in ieder geval.
Ik heb net 5.500 euro uitgegeven aan een fiets met uitstekende wielen. Ik heb niet heel veel behoefte om veel extra geld uit te geven aan een extra setje wielen die ik daarna niet of nooit meer ga gebruiken. Ook weinig zin in het hele proces om alles over te gaan zetten qua banden, remmen, cassette, etc. en dat 2x.

Keuze is al gemaakt dat de fiets niet meegaat komende zomervakantie, de hardloopschoenen worden ingepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
@Blik1984 Bij wie heb je die €5500 uitgegeven dan? Als dat een bedrijf is is die dan niet verantwoordelijk jou schadevrij te stellen?
Binnen een garantieperiode moet je voor zulke zaken toch bij de eindverkoper zijn, niet de fabrikant.

[ Voor 27% gewijzigd door GWBoes op 29-07-2025 12:16 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:57:
https://www.dtswiss.com/en/recall-v2 -> Nieuwe update op de DT-swiss saga, er zijn nog extra wielsets toegevoegd aan de terugroepactie, en ze geven nu ook meer duidelijkheid over de reden terugroepactie.

De pagina van je linkje doet het niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
GWBoes schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:15:
@Blik1984 Bij wie heb je die €5500 uitgegeven dan? Als dat een bedrijf is is die dan niet verantwoordelijk jou schadevrij te stellen?
Binnen een garantieperiode moet je voor zulke zaken toch bij de eindverkoper zijn, niet de fabrikant.
Canyon geeft vooralsnog ook nog niet thuis, vanuit Canyon is ook de suggestie gegeven om maar nieuwe wielen te kopen of wielen van iemand anders te lenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Requiem19 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Interessant, ze hebben de update van vandaag (29 juli) verwijderd (ik zal de link even veranderen).

In het nieuwsbericht wat is teruggetrokken stonden extra wielsets (type ARC) en er was een extra maand toegevoegd aan de terugroepactie (code vanaf 2740000 ipv eerder 2750000)

edit: De 29 juli update staat nu weer op de website

[ Voor 29% gewijzigd door Blik1984 op 29-07-2025 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Ik zou voor paar honderd euro een 2e hands setje kopen.

Lekker fietsen vind ik mentaal belangrijker dan een principieel terecht punt.

Al begrijp ik dat het volledig kak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:02
Ik ga net morgen kijken naar een racefiets met DT Swiss ARC 50 velgen.

Maar via dat linkje zie ik dat het om velgen gaat van na Augustus 2024. De fiets is al wat ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
yeehaw schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:23:
Ik heb van het weekend een setje Pirelli p-zero race rs TLR proberen te installeren.

Er stond in de reviews dat ze moeilijk te installeren waren, maar dat stond ook bij de gp5000 S TR en die heb ik er eerder zo opgelegd.

Deze banden waren echt een ander verhaal. Ik kreeg in mijn uppie niet eens één kant op het wiel gelegd :o

Uiteindelijk samen met iemand de ene kant gedaan en daarna kregen we alleen met zn tweeen en een bandentang de andere kant erop.

Ik weet niet of het een combinatie is van de hollowgram r-45 wielset en deze banden, maar ben in ieder geval niet bang dat ze eraf rollen ;)
Zelfde banden, zelfde probleem.
Tyre monkey, geen probleem.

:henk

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Zelfde banden, zelfde probleem.
Tyre monkey, geen probleem.

:henk
Het ligt volgens mij ook vooral aan de velg. Ik heb met zowel de PZero Race TLR als een gp5000 s tr 0 moeite gehad. Wel allemaal 30/32 mm

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2025 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
Requiem19 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Op https://www.dtswiss.com/en/recall staat "(July 29, 2025)" in de titel, dus ik vermoed dat de link naar daar is aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Ik vind dat Canyon zich er wel heel gemakkelijk vanaf maakt. Zij leveren in NL een fiets met wielen die onveilig zijn, en waar volgens de fabrikant niet meer op gereden mag worden. Ik denk dat je best in je recht staat dat Canyon dan maar iets moet regelen met een setje bruikleen wielen.
Ik zou anders DT Swiss gewoon aanschrijven als je een set hebt die onder de regeling valt, en hun vragen wat de mogelijkheden zijn.
Er zijn ook mensen die de fiets niet voor recreatie kopen, maar voor bv woon/werk verkeer. Als je er niet meer op mag fietsen is dat een probleem welke door de fabrikant veroorzaakt is.
Ik heb weinig verstand van Nederlands recht, maar weet wel dat we hier vrij sterk staan als consument. Als je er met DT Swiss / Canyon niet uitkomt zou je Consuwijzer / ACM eens kunnen aanschrijven met de vraag wat je rechten zijn, en wat de plicht van de fabrikant / verkoper is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
derx666 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:02:
Ik vind dat Canyon zich er wel heel gemakkelijk vanaf maakt. Zij leveren in NL een fiets met wielen die onveilig zijn, en waar volgens de fabrikant niet meer op gereden mag worden. Ik denk dat je best in je recht staat dat Canyon dan maar iets moet regelen met een setje bruikleen wielen.
Ik zou anders DT Swiss gewoon aanschrijven als je een set hebt die onder de regeling valt, en hun vragen wat de mogelijkheden zijn.
Er zijn ook mensen die de fiets niet voor recreatie kopen, maar voor bv woon/werk verkeer. Als je er niet meer op mag fietsen is dat een probleem welke door de fabrikant veroorzaakt is.
Ik heb weinig verstand van Nederlands recht, maar weet wel dat we hier vrij sterk staan als consument. Als je er met DT Swiss / Canyon niet uitkomt zou je Consuwijzer / ACM eens kunnen aanschrijven met de vraag wat je rechten zijn, en wat de plicht van de fabrikant / verkoper is.
Ik heb net nog even met de klantenservice gesproken van Canyon en mijn onvrede hierover ook geuit, ik vind dat ze echt heel weinig doen op dit vlak qua communicatie en het bieden van een goede oplossing voor de klant. Ze zouden nooit akkoord mogen gaan met een proces waarbij de consument (en uiteindelijk ben ik vooral een Canyon consument en geen DT-Swiss consument) 2+ maanden de fiets niet kan gebruiken. Sowieso dat ze van mij als consument verwachten dat ik de wielen demonteer inclusief daarbij de banden, cassette, remmen en daarbij voor eigen risico de wielen moet versturen vind ik echt een oplossing die verre van klantvriendelijk is.

Ik heb daarom ook een claim bij Canyon neergelegd waarbij ik een schadevergoeding verwacht van Canyon wegens het niet kunnen gebruiken van mijn fiets voor een lange tijdsperiode. Ben benieuwd naar de reactie van Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Pfffff…

Mijn DT Swiss wielen vorige maand geleverd op mijn nieuwe Canyon komen ook beide in aanmerking. Moet nu dus wachten op reactie van de klantenservice, daarna wachten op verzend dozen en dan nog minimaal 10 dagen wachten tot ze terug gestuurd worden.

Met andere woorden, dit gaat september worden.

Ik zit helaas 1 dag net buiten de retour termijn van mijn Canyon anders had ik serieus overwogen om de fiets terug te sturen

Edit: zie dat ik nog steeds een retour via de website voor mijn fiets kan inschieten, denk dat ik dat maar ga doen

[ Voor 28% gewijzigd door schumi1986 op 29-07-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Canyon heeft iets vergelijkbaars al eerder gedaan. Toen het nieuwe model Aeroad uitkwam bleek het stuurtje niet stevig genoeg te zijn en was het mechanisme dat de seatpost vast te zetten ook niet te voldoen.

Oplossing van Canyon: niet meer op de fiets fietsen!

https://www.cyclingnews.c...r-poel-handlebar-failure/

Ik heb zelf ook met volle tevredenheid een Aeroad, maar als er iets mis is met je Canyon merk je wel gelijk dat je bij een D2C bedrijf gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:33
Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:22:
[...]

Ik heb net nog even met de klantenservice gesproken van Canyon en mijn onvrede hierover ook geuit, ik vind dat ze echt heel weinig doen op dit vlak qua communicatie en het bieden van een goede oplossing voor de klant. Ze zouden nooit akkoord mogen gaan met een proces waarbij de consument (en uiteindelijk ben ik vooral een Canyon consument en geen DT-Swiss consument) 2+ maanden de fiets niet kan gebruiken. Sowieso dat ze van mij als consument verwachten dat ik de wielen demonteer inclusief daarbij de banden, cassette, remmen en daarbij voor eigen risico de wielen moet versturen vind ik echt een oplossing die verre van klantvriendelijk is.

Ik heb daarom ook een claim bij Canyon neergelegd waarbij ik een schadevergoeding verwacht van Canyon wegens het niet kunnen gebruiken van mijn fiets voor een lange tijdsperiode. Ben benieuwd naar de reactie van Canyon.
vervelend dat dit gebeurt zeg. ik zou alleen weinig verwachten van schadevergoeding want het moeilijke is om te zeggen wat je schade dan precies is. Hoeveel schade heb jij van het feit dat je 2 maanden niet kunt fietsen? ik zie geen enkele manier om daar een bedrga aan te knopen dus lijkt me dit ondoenlijk.

natuurlijk is niet geschoten altijd mis maar reken er maar op dat er niks uit komt.

Note to self: geen (nieuwe) Canyons kopen dus, is op dit gebied helemaal prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Fr33z schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:35:
[...]
ik zie geen enkele manier om daar een bedrga aan te knopen dus lijkt me dit ondoenlijk.
Daar zijn wel rekenmethodes voor. Vergelijkbaar voor het berekenen van letselschade. Het is uiteraard een generieke aanpak maar op 'verlies van plezier' of zoiets is ook wel een bedrag te plakken.

Toen ik vorig jaar van mijn fiets gereden ben zonder blijvende fysieke schade kreeg ik alsnog 750 euro van de verzekeraar van de tegenpartij omdat ik een tijdje niet kon fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Fr33z schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:35:
[...]

vervelend dat dit gebeurt zeg. ik zou alleen weinig verwachten van schadevergoeding want het moeilijke is om te zeggen wat je schade dan precies is. Hoeveel schade heb jij van het feit dat je 2 maanden niet kunt fietsen? ik zie geen enkele manier om daar een bedrga aan te knopen dus lijkt me dit ondoenlijk.

natuurlijk is niet geschoten altijd mis maar reken er maar op dat er niks uit komt.

Note to self: geen (nieuwe) Canyons kopen dus, is op dit gebied helemaal prut.
Verwacht ook niet heel veel. Maar aan de andere kant weet je maar nooit. Een vergoeding ter hoogte van de afschrijving van de fiets over 2 maanden tijd zou eigenlijk het minste zijn wat ze moeten doen.

Eigenlijk bizar dat je als consument hierin zo slecht geholpen wordt, want met alles wat ik nu zou doen qua maken van extra kosten is het maar de vraag in hoeverre ik die kosten vergoedt krijg of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De vorige keer - met hun eigen stuurtje dat dus gevaarlijk was - liep de compensatie op tot 1000 euro:

https://cycling.today/can...wners-will-receive-e1000/

Maar dat ging dus over een Canyon product dat onveilig was, terwijl het nu een 3e partij is. Juridisch maakt dit imo niets uit - je koopt immers nog steeds een volledige fiets bij Canyon.

[ Voor 33% gewijzigd door Requiem19 op 29-07-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:44
Ik was voorzichtig om een gravelbike aan het zien. Ff Canyon schrappen 😅🤘.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cloclo100 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:25:
Ik was voorzichtig om een gravelbike aan het zien. Ff Canyon schrappen 😅🤘.
Naja goed. Dit bedoel ik dus. Canyon maakt zich er makkelijk vanaf en dit heeft impact op sales.

Ik denk overigens dat er niks mis is met als je nu besteld, de wielen van DT-Swiss worden goed gechecked op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:14
Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Naja goed. Dit bedoel ik dus. Canyon maakt zich er makkelijk vanaf en dit heeft impact op sales.

Ik denk overigens dat er niks mis is met als je nu besteld, de wielen van DT-Swiss worden goed gechecked op het moment.
Ik denk dat het succes van Van der Poel in de Tour een grotere impact heeft op de sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Ik heb zojuist een verzoek tot het retourneren van de fiets naar Canyon verstuurd met als uitleg de terugroep actie van de wielen. Ik heb helemaal geen zin om dit allemaal zelf te organiseren en maar te wachten wanneer en wat ik terug ga krijgen.

De onduidelijkheid in het mailtje na het registeren is mij net wat te onduidelijk en geeft de indruk dat het lang gaat duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E94dRFgJCjMihsqPXasdIzyGNx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1ImHjHN01sAZPwzGFuZhzgS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb uberhaupt niet begrepen waarom je een Canyon overweegt. Misschien in coronatijd dat de wanhoop je er heen bracht, maar ik ga toch 10x liever naar de LBS, of koop in elk geval een fiets waar een LBS iets mee kan/wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
La1974 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:55:
[...]

Ik denk dat het succes van Van der Poel in de Tour een grotere impact heeft op de sales.
vast en zeker, maar dat zijn 2 compleet losstaande zaken van elkaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:57:
Ik heb uberhaupt niet begrepen waarom je een Canyon overweegt. Misschien in coronatijd dat de wanhoop je er heen bracht, maar ik ga toch 10x liever naar de LBS, of koop in elk geval een fiets waar een LBS iets mee kan/wil
Ik heb in Utrecht gewoon 2 fietszaken zitten die officiële Canyon onderhoudszaken zijn, dus ik kan gewoon lokaal terecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Omdat je een paar 100 dan wel 1000 euro in je zak houdt en met respect voor de LBS, voor de LBS het vaak echt geen klap uitmaakt of je een fiets daar koopt of niet.

En wat @Blik1984 zegt, de specialist ook gewoon Canyon fietsen aanneemt voor service.

[ Voor 8% gewijzigd door Holk op 29-07-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Holk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:21:
[...]

Omdat je een paar 100 dan wel 1000 euro in je zak houdt en met respect voor de LBS, voor de LBS het vaak echt geen klap uitmaakt of je een fiets daar koopt of niet.

En wat @Blik1984 zegt, de specialist ook gewoon Canyon fietsen aanneemt voor service.
Per saldo scheelt het echt niet zo heel veel geld hoor met de LBS als je een beetje zoekt. De specialist zal het wel aannemen, maar is echt niet blij met je. Maargoed; you do you, ik zou van mijn levensdagen geen Canyon kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Per saldo scheelt het echt niet zo heel veel geld hoor met de LBS als je een beetje zoekt. De specialist zal het wel aannemen, maar is echt niet blij met je. Maargoed; you do you, ik zou van mijn levensdagen geen Canyon kopen
Dus je kleed die LBS uit omdat je korting wil, weg marge. En die gratis service beurt bij je al te goedkope fiets wil je ook. Maar de Canyon waarbij je wel gewoon betaald voor je beurt is niet goed. Dezelfde Canyon die ze prima aannemen en doorrekenen, ook omdat de servicekosten die via Canyon lopen ivm garantie zeer goed geregeld zijn (spreek ik uit ervaring)

Rare gedachtengang hou je er op na. Als je niet van Canyon houdt, omdat ze allemaal zwart zijn, achterhaalde geometrie hebben of een andere dooddoener uit het jaar 2018, dan heb je toch even wat informatie gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Canyon gebruikt toch ook gewoon standaard onderdelen? Granted op hun cockpits na? Wat maakt het de fietsenmaker dan verder uit waar hij vandaan komt? Als in, natuurlijk had hij het liefst de fiets aan jou zelf verkocht, maar dat is niet anders dan wanneer je de fiets bij een andere fietsenmaker / winkel had gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Wie betaald er überhaupt een fietsenmaker om slijtage onderdelen aan een racefiets te vervangen? Dit is meer dan prima zelf te doen. En kennis van een fiets hebben is daarnaast ook enorm handig als je met pech komt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Holk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Dus je kleed die LBS uit omdat je korting wil, weg marge. En die gratis service beurt bij je al te goedkope fiets wil je ook. Maar de Canyon waarbij je wel gewoon betaald voor je beurt is niet goed. Dezelfde Canyon die ze prima aannemen en doorrekenen, ook omdat de servicekosten die via Canyon lopen ivm garantie zeer goed geregeld zijn (spreek ik uit ervaring)

Rare gedachtengang hou je er op na. Als je niet van Canyon houdt, omdat ze allemaal zwart zijn, achterhaalde geometrie hebben of een andere dooddoener uit het jaar 2018, dan heb je toch even wat informatie gemist
Absoluut niet, je kan vaak vergelijkbare fietsen voor vergelijkbare prijzen krijgen hoor. En ik ga voor onderhoud naar dezelfde shop
Sissors schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Canyon gebruikt toch ook gewoon standaard onderdelen? Granted op hun cockpits na? Wat maakt het de fietsenmaker dan verder uit waar hij vandaan komt? Als in, natuurlijk had hij het liefst de fiets aan jou zelf verkocht, maar dat is niet anders dan wanneer je de fiets bij een andere fietsenmaker / winkel had gekocht.
Qua lagers enzo hebben ze ook nog wel eens leuke grapjes hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:34:
[...]

Absoluut niet, je kan vaak vergelijkbare fietsen voor vergelijkbare prijzen krijgen hoor. En ik ga voor onderhoud naar dezelfde shop

[...]

Qua lagers enzo hebben ze ook nog wel eens leuke grapjes hoor
Oké, dus jij hebt problemen met een Canyon dus is het hele merk kl*ten en moeten we meer geld neerleggen bij een LBS.

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Holk schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:46:
[...]

Oké, dus jij hebt problemen met een Canyon dus is het hele merk kl*ten en moeten we meer geld neerleggen bij een LBS.

8)7
Haha ja dit dus. En wel tevreden zijn om opgelicht te worden door de LBS.

Want een fiets in elkaar zetten en een onderhoudsbeurt stellen helemaal niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:14

Fisico

by Fabian

schumi1986 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:33:
Wie betaald er überhaupt een fietsenmaker om slijtage onderdelen aan een racefiets te vervangen? Dit is meer dan prima zelf te doen. En kennis van een fiets hebben is daarnaast ook enorm handig als je met pech komt te zitten.
Gezien de drukte bij de LBS heel wat mensen. Waar denk jij dat die anders van leven?
In theorie kan ik zelf de cassette, ketting en schrijfremmen vervangen. In de praktijk doe ik alleen de banden. Als een van de andere zaken defect is, dan los ik dat langs de kant van de weg toch niet op.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Fisico schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Gezien de drukte bij de LBS heel wat mensen. Waar denk jij dat die anders van leven?
In theorie kan ik zelf de cassette, ketting en schrijfremmen vervangen. In de praktijk doe ik alleen de banden. Als een van de andere zaken defect is, dan los ik dat langs de kant van de weg toch niet op.
Vooral van mensen die dus bang zijn om een fiets online te kopen en deze dus veel te duur kopen bij een LBS en daarnaast een stukje onderhoud maar vooral aan de ingewikkelde elektrische fietsen?

Snap dat je veel onderweg niet kunt vervangen maar als er vandaag iets kapot gaat en je de kennis hebt om de juiste spullen te bestellen en te monteren ben je dus goedkoper uit en kun je weer veel eerder fietsen.

Vriend van mij had onlangs een probleem met z’n fiets en moest 1,5 week wachten op de LBS. na 2 minuten zag ik dat de remklauw alleen wat bijgesteld moest worden en 10 min later was het gemaakt. Ik snap dus echt niet dat mensen zo’n fiets kopen zonder ook maar een beetje zin hebben om te kijken wat er aan de hand is.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 29-07-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51
@schumi1986 geen zin of angst? In mijn geval het laatste. De fietsen zijn duur en het laatste wat je wil je het probleem groter maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:52:
@schumi1986 geen zin of angst? In mijn geval het laatste. De fietsen zijn duur en het laatste wat je wil je het probleem groter maken.
Ach je leert het meeste door dingen te slopen, dus of van te voren goed inlezen en in een keer goed doen, of leergeld betalen als je een keer een onderdeel sloopt.

Ik zal vast niet de eerste zijn die lagers weg heeft zien rollen over de vloer of aluminium schroefdraad kapot heeft gedraaid. O-)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51
Drumatiko schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:05:
[...]

Ach je leert het meeste door dingen te slopen, dus of van te voren goed inlezen en in een keer goed doen, of leergeld betalen als je een keer een onderdeel sloopt.

Ik zal vast niet de eerste zijn die lagers weg heeft zien rollen over de vloer of aluminium schroefdraad kapot heeft gedraaid. O-)
100% waar, maar toch ben ik dus daardoor wel sneller geneigd om naar een FM te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Blik1984 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:57:
[...]

vast en zeker, maar dat zijn 2 compleet losstaande zaken van elkaar.
En zo zijn we nog veel meer zaken die impact hebben op de sales. Canyon ligt niet wakker van dit probleempje met DT Swiss.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn LBS onderhoudt met plezier mijn Canyon.

Waar komt het fabeltje vandaan dat geen enkele LBS een Canyon wil servicen?

Ben er na 3 jaar fietsen nog rete blij mee. Nog steeds één van de beste aero fietsen die je kunt kopen (204w in Tour Magazin test - heel weinig nieuwe fietsen die sneller testen. Nieuwe Madone is 219 watt!).

En ivm veel andere fietsen die ik gereden heb is een Canyon ook een prima comfortabel frame.

#stopthecanyonhate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
[...]

Mede daarom is het handig om met een 2e handsje te beginnen. Dan doet een misser veel minder pijn dan bij een fiets van 5k...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ga me verder wijselijk stil houden, want gezien de reacties is er nogal wat emotie mbt canyon. Enjoy your bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
La1974 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:07:
[...]

En zo zijn we nog veel meer zaken die impact hebben op de sales. Canyon ligt niet wakker van dit probleempje met DT Swiss.
Nee, Canyon ziet extra onderhandelingsruimte voor de komende seizoenen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
418O2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:48:
Ik ga me verder wijselijk stil houden, want gezien de reacties is er nogal wat emotie mbt canyon. Enjoy your bike
Emotie en Canyon in 1 zin. Ik neem aan dat dat sarcastisch was? 😅

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar jij kwam met gestrekt been erin wat betreft Canyon. Lijkt eerlijk gezegd daar meer emotie te zitten. (En nop, ik heb geen Canyon zelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vind het ene merk ook leuker dan het andere merk.

Maar ik probeer wel respect te hebben voor iedereens fietskeuze.

Helaas lukt dat niet altijd 😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

joker1977

Tweakert

Wat ik me afvraag: hoewel Canyon hier (terecht) wordt afgezeikt voor de belabberde service - wat doen andere merken die (ook) DT Swiss wielen steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:11:
Wat ik me afvraag: hoewel Canyon hier (terecht) wordt afgezeikt voor de belabberde service - wat doen andere merken die (ook) DT Swiss wielen steken ?
Ik verwacht dat die met dezelfde manier er mee omgaan. Een fiets merk kan weinig doen als een andere partij een productie fout heeft. Dat is tussen de eigenaar en die fabrikant, begrijp ook niet waarom die negativiteit naar Canyon komt vanwege een wielset van DT Swiss.

Niemand die je hoorde klagen over Trek of Cube toen ze de Shimano crank moesten controleren en vervangen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Holk schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Ik verwacht dat die met dezelfde manier er mee omgaan. Een fiets merk kan weinig doen als een andere partij een productie fout heeft. Dat is tussen de eigenaar en die fabrikant, begrijp ook niet waarom die negativiteit naar Canyon komt vanwege een wielset van DT Swiss.

Niemand die je hoorde klagen over Trek of Cube toen ze de Shimano crank moesten controleren en vervangen
Volgens mij is DT Swiss hier geen partij in, maar is Canyon de partij die de consument een veilig deugdelijk product moet verzorgen (7:17 BW).

Je koopt immers een volledige fiets bij Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:27:
[...]

Volgens mij is DT Swiss hier geen partij in, maar is Canyon de partij die de consument een veilig deugdelijk product moet verzorgen (7:17 BW).

Je koopt immers een volledige fiets bij Canyon.
En dat deden ze totdat DT z’n wielen eens beter bekeek. Vraag me af of de verantwoordelijkheid dan bij Canyon blijft. Desalniettemin kan iedereen binnen de termijn van retourneren dat doen, benieuwd of je LBS daar ook zo over denkt en blij mee is. Canyon neemt de fiets in, pakt een goede set wielen en verkoopt deze week zonder een centje pijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Holk schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:30:
[...]

En dat deden ze totdat DT z’n wielen eens beter bekeek. Vraag me af of de verantwoordelijkheid dan bij Canyon blijft. Desalniettemin kan iedereen binnen de termijn van retourneren dat doen, benieuwd of je LBS daar ook zo over denkt en blij mee is. Canyon neemt de fiets in, pakt een goede set wielen en verkoopt deze week zonder een centje pijn
Blijft hoe dan ook bij Canyon, los van hoe erg een toeleverancier z’n zaken niet orde heeft:

Idem met een auto. Als de airbag kapot is ga je de auto ook niet brengen naar de leverancier van de airbag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Holk schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:30:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie van Canyon op mijn retour vraag. Hoop ergens dat Canyon zal zeggen hier heb je een nieuwe set wielen, dat scheelt hun namelijk heel wat werk.

Maar goed, heel veel eigenaren die (terecht) een retour aanvragen als ik dit mag geloven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTr_UgQNTq-wHchp-GbrFyyGUR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T21jHeHRzhOMefWexVKpxgJa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door schumi1986 op 30-07-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
[...]

Mijn duit in het zakje. Dat zijn dingen die ik bij mijn handbike echt niet wil zien gebeuren. Bij een handbike heb je het al snel over een bedrag van > 8k. Als je dan iets door jou toedoen stuk maakt dan heb je simpelweg geen fiets meer. Een gewone wielrenfiets kun je theoretisch veel makkelijker aanschaffen. Dat is de reden dat ik mijn fiets naar de fietsenmaker breng. Sloopt hij het? Zijn probleem. En ja, ik ga er ook wel eens naast zitten om te kijken hoe en/wat om het zo te leren. Liever dat dan dat ik hetzelf probeer en stuk maak.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:38
Ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel te spreken ben over de online support van Canyon. Je koopt iets online en je weet van te voren (als het goed is) dat je zelf wat moet doen of naar een FM moet die is aangesloten bij Canyon (hier 20km vandaan). Al kan ik hier ook gewoon bij onze eigen FM terecht voor standaard onderhoud.

Seatpost bleef wiebelen. Vrij snel via wat mails een aantal tips ontvangen die werkte (buitenom hetgeen wat in het boekje staat) en zelfs vanwege een paar krasjes door het wiebelen (eigen schuld in mijn ogen) een nieuwe seatpost gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wat ik vanuit Canyon veel logischer en beter zou vinden is dat ze in ieder geval ook als optie aanbieden om de wielen te laten checken bij een lokale, door Canyon aangesloten, fietsenmaker (ik heb er hier 2 in de buurt zitten). Daar het testprotocol op de wielen loslaten, als het goed is kan ik gewoon door, als het vervangen moet worden dan kan de fietsenmaker nieuwe wielen bestellen bij DT Swiss en die een paar dagen later monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Voor mij viel Canyon af omdat je geen enkele manier hebt om de fiets te customizen af fabriek. Geen mogelijkheid tot andere stuurpen lengte, stuur breedte, cranks, en zadel. Als ik dat allemaal na aanschaf van fiets had moeten aanpassen was ik zo maar ruim 500,- meer kwijt geweest. Ja dan is de Canyon wellicht wat goedkoper, maar op deze manier niet echt. En je krijgt een nieuwe fiets, en je moet er meteen aan gaan sleutelen ipv op fietsen.
Had ik bovenstaande wel kunnen wijzigen had ik wellicht een Endurace gekocht, maar nu ben ik erg blij met mijn BMC Roadmachine :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
derx666 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:09:
Voor mij viel Canyon af omdat je geen enkele manier hebt om de fiets te customizen af fabriek. Geen mogelijkheid tot andere stuurpen lengte, stuur breedte, cranks, en zadel. Als ik dat allemaal na aanschaf van fiets had moeten aanpassen was ik zo maar ruim 500,- meer kwijt geweest. Ja dan is de Canyon wellicht wat goedkoper, maar op deze manier niet echt. En je krijgt een nieuwe fiets, en je moet er meteen aan gaan sleutelen ipv op fietsen.
Had ik bovenstaande wel kunnen wijzigen had ik wellicht een Endurace gekocht, maar nu ben ik erg blij met mijn BMC Roadmachine :)
Er zijn wel wat mogelijkheden om te customizen via customer service. Maar de ene keer kan het wel, de andere kan het niet.

De oplossing met het stuur dat in breedte verstelbaar is vond ik iig wel fijn, want kon nu van 41cm naar 39cm. Zou nog wel smaller willen, maar dat kan niet. Jammer ook dat third party stuurtjes niet passen.

Wil heel graag deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy4QRyEv-7jpVLtgCeDwM63ixn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNwcKOpx7dbXyuSHHqT4F8Ag.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
De enige emotie die ik met Canyon heb is dat er ik één bezit en dus in dit geval er negatief door geraakt wordt. Maar dat had ook zomaar een Scott, Giant, Merida, Trek of welke andere fiets kunnen zijn. Ik merk vooral bij jou heel veel (negatieve) emotie rondom Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:08:
Wat ik vanuit Canyon veel logischer en beter zou vinden is dat ze in ieder geval ook als optie aanbieden om de wielen te laten checken bij een lokale, door Canyon aangesloten, fietsenmaker (ik heb er hier 2 in de buurt zitten). Daar het testprotocol op de wielen loslaten, als het goed is kan ik gewoon door, als het vervangen moet worden dan kan de fietsenmaker nieuwe wielen bestellen bij DT Swiss en die een paar dagen later monteren.
DT Swiss wil natuurlijk verzekeren dat de wielen die moeten worden gecontroleerd gedaan gaat worden door (eigen) mensen die goede instructie hebben gekregen waar op te controleren. Ik snap DT Swiss wel dat ze dit niet bij de lokale LBS willen laten uitvoeren onder hun verantwoordelijkheid.

Wat ik trouwens best wel vreemd vindt is dat de voorraad van Canyon met modellen icm met DT Swiss wielen nog prima is, veel modellen met levertijd 3-10 werkdagen. Dit doet mij wel vermoeden dat er al een geruime tijd kennis was bij Canyon van deze recall.

Als dit bericht bij Canyon namelijk plots op de mat zou vallen zou ik denken dat ze tijdelijk alle voorraad op binnenkort beschikbaar zouden zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi1986 op 30-07-2025 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Als ik Canyon was zou ik voor alle NL klanten ook de optie geven om de wielen te laten checken bij het factory service punt in Eindhoven. Gewoon puur uit coulance richting je klanten. Lijkt mij geen onhaalbare optie.

[ Voor 3% gewijzigd door aaaido op 30-07-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

schumi1986 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:17:
[...]

DT Swiss wil natuurlijk verzekeren dat de wielen die moeten worden gecontroleerd gedaan gaat worden door (eigen) mensen die goede instructie hebben gekregen waar op te controleren. Ik snap DT Swiss wel dat ze dit niet bij de lokale LBS willen laten uitvoeren onder hun verantwoordelijkheid.

Wat ik trouwens best wel vreemd vindt is dat de voorraad van Canyon met modellen icm met DT Swiss wielen nog prima is, veel modellen met levertijd 3-10 werkdagen. Dit doet mij wel vermoeden dat er al een geruime tijd kennis was bij Canyon van deze recall.

Als dit bericht bij Canyon namelijk plots op de mat zou vallen zou ik denken dat ze tijdelijk alle voorraad op binnenkort beschikbaar zouden zetten.
Ik begreep dat er ook mensen zijn die nu nog fietsen bestellen en ontvangen met wielen die mogelijk niet in orde zijn. Dat is wel echt heel kwalijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Thomas schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Ik begreep dat er ook mensen zijn die nu nog fietsen bestellen en ontvangen met wielen die mogelijk niet in orde zijn. Dat is wel echt heel kwalijk vind ik.
Ah dat is idd wel heel kwalijk, zou betekenen dat als je nu een voorraad model besteld deze wielen dus mogelijk nog niet gecontroleerd zijn door Canyon zelf :?

Ik heb ondertussen een retour label voor de fiets binnen, helaas kiezen ze er dus niet voor om enkel de wielen te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
aaaido schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:43:
Als ik Canyon was zou ik voor alle NL klanten ook de optie geven om de wielen te laten checken bij het factory service punt in Eindhoven. Gewoon puur uit coulance richting je klanten. Lijkt mij geen onhaalbare optie.
Nou, dit dus bijvoorbeeld. Wel een stukje verder rijden, maar vind het prima om even paar uurtjes kwijt te zijn maar dan wel weer met een goedgekeurde fiets op pad te kunnen. Zeker in deze zomerperiode is dit een hele wenselijke en logische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:36
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:14:
[...]

Er zijn wel wat mogelijkheden om te customizen via customer service. Maar de ene keer kan het wel, de andere kan het niet.

De oplossing met het stuur dat in breedte verstelbaar is vond ik iig wel fijn, want kon nu van 41cm naar 39cm. Zou nog wel smaller willen, maar dat kan niet. Jammer ook dat third party stuurtjes niet passen.

Wil heel graag deze:
[Afbeelding]
Waarom wil je dat EXS cockpit zo graag tov de Canyon cockpit?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
KW25 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:36:
[...]

Waarom wil je dat EXS cockpit zo graag tov de Canyon cockpit?
Looks, 36mm breedte mogelijk. Licht (300g).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Weet niet hoeveel dat canyon stuurtje weegt, maar die kan je op 37cm zetten toch? Denk je dat die 1cm veel verschil maakt? De handgrepen iets verder naar binnen en je zit ook minder breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
KW25 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Weet niet hoeveel dat canyon stuurtje weegt, maar die kan je op 37cm zetten toch? Denk je dat die 1cm veel verschil maakt? De handgrepen iets verder naar binnen en je zit ook minder breed.
Hij meet bij mij 39cm in de kleinste stand hart op hart op de hoods. Teveel naar binnen vind ik niet mega lekker rijden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:39:
[...]

36mm is lekker aero ookl >:)

36cm vind ik overigens zelf ook best smal, dat zou een pak smaller zijn dan mijn schouder breedte en niet echt comfortabel denk?
Maargoed ik weer niet hoe 'breed' jij bent natuurlijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
sapphire schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:30:
[...]

36cm vind ik overigens zelf ook best smal, dat zou een pak smaller zijn dan mijn schouder breedte en niet echt comfortabel denk?
Minder breed dan Mads Pedersen die met 37cm, hoods naar binnen rijdt :).

Afbeeldingslocatie: https://racing.trekbikes.com/wp-content/uploads/2024/03/ZW-107147-scaled-1600x0-c-default.jpg?x26896

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Vandaag is My Canyon gelanceerd bij de CFR modellen kun je nu tot op zekere hoogte zelf de kleur, zadel, cockpit, wielen en zelfs een naam sticker kiezen ;)

Zodra mijn fiets retour is ga ik daarvoor met een paar mooie Zip 454 wielen ipv DT Swiss :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:38:
[...]

Minder breed dan Mads Pedersen die met 37cm, hoods naar binnen rijdt :).

[Afbeelding]
Daarachter MVDP, die is ook een stuk breder dan zn handlebars. Wellicht 37cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MVDP rijdt op 41cm volgens Alpecin (https://www.alpecincyclin...cfr-spring-classics-2025/).

Valt op tv ook altijd erg op dat hij een stuk breder rijdt dan bijna iedereen.

Paar watts minder aero, maar belangrijkste is dat het lekker rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik heb uberhaupt niet begrepen waarom je een Canyon overweegt.
Nog even een andere invalshoek in plaats van "emotie voor merken" zoals veel gebruikt:

Omdat ze frames gebruiken met goed passende geometrie?

Voor mij (en misschien andere lange Jannen) tenminste... 100+ modellen in een spreadsheet gestopt. In plaats van kiezen werd het wegstrepen... totdat een Aeroad overbleef.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 18:00
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:09:
MVDP rijdt op 41cm volgens Alpecin (https://www.alpecincyclin...cfr-spring-classics-2025/).

Valt op tv ook altijd erg op dat hij een stuk breder rijdt dan bijna iedereen.

Paar watts minder aero, maar belangrijkste is dat het lekker rijdt.
Maar het ziet er wel uit dat hij zn ellebogen netjes naar binnen heeft en onder een hoek van 90 graden. Pedersen heeft zn ellebogen helemaal naar buiten (komt misschien door het klimmen), maar dat doet de voordelen van een smaller stuur grotendeels teniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:44

Reginas

Queen of Core Stability

Ik heb het ook een paar maanden met een 38cm stuur geprobeerd, maar ik vond het toch minder comfortabel dan 40cm. Ik had het gevoel dat ik niet maximaal kon inademen, alsof ik dan met mijn borstkas een beetje klem kwam te zitten tussen mijn armen ofzo. Mijn ellebogen staan dan ook wat verder naar buiten ipv netjes in een lijn met mijn schouders.
40cm met de hoods subtiel naar binnen gedraaid voelt toch als de prettigste positie voor mij.

Oh en laatst ging het over krachttraining. Op advies van verschillende kanten gestart met krachttraining. Maandag upperbody en woensdag lowerbody onder begeleiding in een kleine groep. Ben heel benieuwd of mij dat ook wat gaat brengen qua fietsprestaties, ondanks dat dat niet mijn primaire doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 19:32
Owios schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:13:
[...]

Maar het ziet er wel uit dat hij zn ellebogen netjes naar binnen heeft en onder een hoek van 90 graden. Pedersen heeft zn ellebogen helemaal naar buiten (komt misschien door het klimmen), maar dat doet de voordelen van een smaller stuur grotendeels teniet.
Gezien de ondergrond waar ze op de foto op rijden, lijkt aero me op die plek the least of their problems. :P

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Nou, Heb n.a.v. mijn klacht bij Canyon gisteren een voorstel vanuit Canyon ontvangen, weet nog niet helemaal wat ik wil. Voordeel is dat ik waarschijnlijk volgende week al de wielen heb, echter ben ik vanaf volgende week met vakantie en de fiets gaat niet mee, dus heel veel waarde heeft dat niet.

Huidige wielen: ERC 1400 dicut 35mm
Voorstel: GRC 1400 dicut 50mm

GRC zijn de gravel-wielen van DT.swiss, de interne velgbreedte is breder en dus beter geschikt voor gravelbanden. Maar mijn huidige banden passen hier ook gewoon in. Ik ben geen gravelrijder vooralsnog, dus in principe heb ik weinig aan de gravel-optie. De velghoogte is 50 mm, dus wat hoger, wat het geheel meer aero maakt maar ook wat gevoeliger voor wind. De wielen zijn wel 150 gram zwaarder als set, dat is wel significant voor een paar wielen, ik gebruik mijn fiets ook voor fietsen in de bergen/heuvels.

Welke afweging zouden jullie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Blik1984 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:25:
Nou, Heb n.a.v. mijn klacht bij Canyon gisteren een voorstel vanuit Canyon ontvangen, weet nog niet helemaal wat ik wil. Voordeel is dat ik waarschijnlijk volgende week al de wielen heb, echter ben ik vanaf volgende week met vakantie en de fiets gaat niet mee, dus heel veel waarde heeft dat niet.

Huidige wielen: ERC 1400 dicut 35mm
Voorstel: GRC 1400 dicut 50mm

GRC zijn de gravel-wielen van DT.swiss, de interne velgbreedte is breder en dus beter geschikt voor gravelbanden. Maar mijn huidige banden passen hier ook gewoon in. Ik ben geen gravelrijder vooralsnog, dus in principe heb ik weinig aan de gravel-optie. De velghoogte is 50 mm, dus wat hoger, wat het geheel meer aero maakt maar ook wat gevoeliger voor wind. De wielen zijn wel 150 gram zwaarder als set, dat is wel significant voor een paar wielen, ik gebruik mijn fiets ook voor fietsen in de bergen/heuvels.

Welke afweging zouden jullie maken?
Die 150g ga je niet merken in klimtijden. Gaat heeeeeelllll klein beetje minder ‘reactief’ voelen als je versneld of even gaat staan.

50mm ziet er er we beter uit dan 35mm :-). 24mm intern, 36.5mm extern geloof ik. Zou je voor met 29mm Conti Aero 111 kunnen rijden, die maakt het minder zijwindgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:17:
[...]

Mijn duit in het zakje. Dat zijn dingen die ik bij mijn handbike echt niet wil zien gebeuren. Bij een handbike heb je het al snel over een bedrag van > 8k. Als je dan iets door jou toedoen stuk maakt dan heb je simpelweg geen fiets meer. Een gewone wielrenfiets kun je theoretisch veel makkelijker aanschaffen. Dat is de reden dat ik mijn fiets naar de fietsenmaker breng. Sloopt hij het? Zijn probleem. En ja, ik ga er ook wel eens naast zitten om te kijken hoe en/wat om het zo te leren. Liever dat dan dat ik hetzelf probeer en stuk maak.
Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Het zal uiteindelijk afhangen wat het risico is, en waar je comfortabel mee bent. Je fiets zelf bijwerken, of het laten doen door de fietsenmaker is beide helemaal prima. d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:43

McMiGHtY

- burp -

sapphire schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:30:
[...]

Mijn stuurtje is 40..het smalste tussen de hoods..is 29cm..en ik ben niet bepaald smal.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:43

McMiGHtY

- burp -

GerbenBK schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Gezien de ondergrond waar ze op de foto op rijden, lijkt aero me op die plek the least of their problems. :P
Aero heeft weinig met ondergrond maar vooral met de snelheid waarmee je eroverheen rijd te maken.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:47
Reginas schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:42:
Ik heb het ook een paar maanden met een 38cm stuur geprobeerd, maar ik vond het toch minder comfortabel dan 40cm. Ik had het gevoel dat ik niet maximaal kon inademen, alsof ik dan met mijn borstkas een beetje klem kwam te zitten tussen mijn armen ofzo. Mijn ellebogen staan dan ook wat verder naar buiten ipv netjes in een lijn met mijn schouders.
40cm met de hoods subtiel naar binnen gedraaid voelt toch als de prettigste positie voor mij.
Ik had hetzelfde. Mijn stuur (Canyon Ultimate met CP0018 integrated cockpit) is instelbaar, standaard wordt deze op 41 geleverd. Uiteraard bepaal je zelf de gewenste breedte maar het stuurlint reikt tot 41 cm.

Recent paar weken op 39 getest. Ik kan er niet aan wennen. Ik ben smal gebouwd met smalle schouders. Op papier zou 39 (of smaller) beter bij me passen, maar ik kon niet wennen aan de zithouding. Het ademen herken ik maar ook kreeg ik sneller last van handen en polsen. Dit had ik totaal niet verwacht na zo'n minieme aanpassing. Na een paar weken weer teruggezet naar 41 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:14

Fisico

by Fabian

schumi1986 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:40:
Vooral van mensen die dus bang zijn om een fiets online te kopen en deze dus veel te duur kopen bij een LBS en daarnaast een stukje onderhoud maar vooral aan de ingewikkelde elektrische fietsen?
Bij alle drie de LBS-en waar ik regelmatig kom zie ik ook Canyon's staan. Alle drie hebben ook nooit moeite gehad met mijn fiets. Vaak moet er bij een nieuwe cassette ook wat meer een beetje liefde krijgen en dan kan de fietsenmaker mooi doen.

Voor mijn Ostro met SRAM geldt dat ik liever niet zelf ga klooien met de smerige remvloeistof, maar ik kan het wel als het echt zou moeten.
Toch zonde van de keramische lagers in mijn geval. In de podcast tweewielers beschrijft Herman ook hoe hij naar onze gemeenschappelijke LBS is gelopen met zijn trapas half in de fiets. Het komt vaak best goed en Rinus ziet er ook de lol wel van in. Ik maak alleen liever een afspraak met een nog rijdende fiets.
joker1977 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:11:
Ik denk dat de gemiddelde fietsenzaak ook geen passend antwoord zou hebben. Een vriendin van mij had zo'n Roubaix met een stuurprobleem een paar jaar geleden en moest ook wachten op het ontbrekende onderdeel. Tenzij DT Swiss overal een nieuwe set wielen gaat leveren is het gewoon wachten. Nadeel van Canyon is alleen dat je niet even langs kan gaan. Maar goed dat heb je ook als je bij Salden een fiets koopt en je woont zelf in Den Helder.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Keramische lagers zijn sowieso zonde. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
chielmi schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:09:
[...]

Ik had hetzelfde. Mijn stuur (Canyon Ultimate met CP0018 integrated cockpit) is instelbaar, standaard wordt deze op 41 geleverd. Uiteraard bepaal je zelf de gewenste breedte maar het stuurlint reikt tot 41 cm.

Recent paar weken op 39 getest. Ik kan er niet aan wennen. Ik ben smal gebouwd met smalle schouders. Op papier zou 39 (of smaller) beter bij me passen, maar ik kon niet wennen aan de zithouding. Het ademen herken ik maar ook kreeg ik sneller last van handen en polsen. Dit had ik totaal niet verwacht na zo'n minieme aanpassing. Na een paar weken weer teruggezet naar 41 ;)
Hoe loste je dat op met het stuurlint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:47
La1974 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:47:
[...]

Hoe loste je dat op met het stuurlint?
Stuurlint vervangen ;). Eigenlijk ben ik wel fan van het stuurlint dat Canyon standaard gebruikt, maar het lint was niet te hergebruiken.

Zipp Service Course stuurlint is wat mij betreft een gelijkwaardige vervanger. Qua dikte en materiaal behoorlijk vergelijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:40
Oh jee, kickr core one besteld (met zwift cog v2)... Komt als het goed is morgen binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
m0ridin schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:11:
Oh jee, kickr core one besteld (met zwift cog v2)... Komt als het goed is morgen binnen :+
Fanatiek ;-).

Gelijk even een ftp test doen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 14:10
Gisteren twee bikefits gedaan, veel geleerd.

Mijn speedconcept triathlon fiets was grotendeels goed. Alleen verschuiven is de trend de laatste jaren om langer op de fiets te liggen dus verder met je armen naar voren. Dan lig je zelf dus lager en ben je meer aero.
Ligt opzicht prima. Ja er kunnen nog kortere cranks. Dat scheelt iets qua heupopening met fietsen waardoor je makkelijker overschakelt naar het lopen na het fietsen.

Nu een echt probleem. Mijn nieuwe Trek Madone van bijna een jaar oud is een maat te groot. Daarom fietst het dus wel prima maar nooit echt echt lekker. Daar ben ik echt serieus niet blij mee. Mijn LBS waar ik hem heb gekocht is twee weken dicht dus daarna gaan we wel terug en kijken wat we gaan doen. Maar leuk en handig is het niet. De LBS is een vriend van mij dus we lossen het wel op. Maar echt gelukkig wordt ik er niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door GerGio op 31-07-2025 08:34 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:40
Requiem19 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:13:
[...]

Fanatiek ;-).

Gelijk even een ftp test doen zeker?
Alles of niets ;) En ja, dat je daar ook power info mee hebt speelt zeker mee haha.

Maar ja, ik hou van uitdaging en mezelf testen en competitie (en kan me voorstellen vooral in de herfst en winter dat ik niet zo snel struiken buiten ga rijden).

En de hond wil ik uiteindelijk ook niet steeds uren alleen laten dus genoeg excuses redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
GerGio schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:33:
Nu een echt probleem. Mijn nieuwe Trek Madone van bijna een jaar oud is een maat te groot. Daarom fietst het dus wel prima maar nooit echt echt lekker. Daar ben ik echt serieus niet blij mee. Mijn LBS waar ik hem heb gekocht is twee weken dicht dus daarna gaan we wel terug en kijken wat we gaan doen. Maar leuk en handig is het niet. De LBS is een vriend van mij dus we lossen het wel op. Maar echt gelukkig wordt ik er niet van.
Maar wat is het daadwerkelijke probleem? Als in, binnen redelijkheid kan je natuurlijk veel oplossen door je zadel lager te zetten, kortere stuurpen, etc.

(Dat plus de vraag als je andere bikefit doet wat je dan te horen krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
m0ridin schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:33:
[...]

Alles of niets ;) En ja, dat je daar ook power info mee hebt speelt zeker mee haha.

Maar ja, ik hou van uitdaging en mezelf testen en competitie (en kan me voorstellen vooral in de herfst en winter dat ik niet zo snel struiken buiten ga rijden).

En de hond wil ik uiteindelijk ook niet steeds uren alleen laten dus genoeg excuses redenen.
Je bent (/was) fanatiek hardloper toch?

Wat deed je op de 5km bijv?

Ben benieuwd naar hoe dat vertaalt naar ftp. Wat ik meestal zie bij hardlopers is direct wel een hoog ftp, maar nog niet echt een ontwikkeld duurvermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
Daar was hij dan! Het was gisteren eindelijk zo ver! De call of shame moeten maken na de tweede lekke band in de avond. Ik fiets nu sinds het begin van corona en dit waren mijn tweede en derde lekke band met de racefiets.

Rondje met de gele rijders (vanaf Arnhem ruim 50km over de veluwe en weer terug) en bij eerbeek ging het voor het eerst fout. Mijn maatje en ik zijn achter gebleven, aan de groep gezegd dat ze door konden fietsen omdat wij beiden alles bij ons hebben. Bandje vervangen, zo gepiept natuurlijk. Daarna de achtervolging ingezet. Vollebak canaf eerbeek de lange juffer op, door naar de emma piramide en daar voelde ik tijdens de klim al dat er iets niet helemaal goed zat. De afdaling nog ingezet maar bij het roosendaalse kasteel was het klaar. De band weer plat en dus moeten bellen. Schoenmoeder, die met koorts op de bank lag, moeten bellen. Fietsendrager in de auto, die is baar ons huis gereden, mijn vrouw is ons vervolgens op komen halen terwijl mijn schoonmoeder bij onze kids was.
Heel fijn avontuur zo. Toch blij dat we een paar weken terug een fietsendrager gekocht hebben.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Requiem19 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:36:
[...]

Die 150g ga je niet merken in klimtijden. Gaat heeeeeelllll klein beetje minder ‘reactief’ voelen als je versneld of even gaat staan.

50mm ziet er er we beter uit dan 35mm :-). 24mm intern, 36.5mm extern geloof ik. Zou je voor met 29mm Conti Aero 111 kunnen rijden, die maakt het minder zijwindgevoelig.
Heb gisterenavond akkoord gegeven op de wissel naar GRC, maakt de fiets meteen iets veelzijdiger. Mocht ik ooit een keer willen gravelen dan kan dat vrij makkelijk nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Blik1984 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Heb gisterenavond akkoord gegeven op de wissel naar GRC, maakt de fiets meteen iets veelzijdiger. Mocht ik ooit een keer willen gravelen dan kan dat vrij makkelijk nu
Hoeveel clearance heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Kan het zo niet 1-2-3 op de site terugvinden, maar als ik reddit moet geloven dan is dat 35 mm. Dus de smallere banden zouden erop passen

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 31-07-2025 09:19 ]

Pagina: 1 ... 667 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).